Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az ír népszavazásról

2015.05.24. 00:18 | jotunder | 488 komment

Címkék: melegek népszavazás hülyeország

 

         Írország népe ma óriási többséggel beemelte az ország 78 éves alkotmányába a melegházasság intézményét. Az ország egészségügy minisztere, az Európai Néppárthoz tartozó Fine Gael tagja azt nyilatkozta: "Mindig egyenlő polgár akartam lenni. Ma az lettem". Leo Varadkar, a félig indiai származású politikus, az európai konzervatív ifjúsági mozgalom egykori alelnöke ugyanis meleg. 

         A számomra legérdekesebb és legfontosabb mondatok azonban Dublin érsekétől Diarmuid Martintól származnak, aki szerint Írországban társadalmi forradalom zajlik, és az ír egyháznak szembe kell néznie a valósággal. Arról beszélt, hogy érzi az ír melegek örömét, a győzelmük örömét, ami gazdagabbá teszi az életüket. Az érsek szerint a katolikus egyháznak ki kell használnia azokat az energiákat, amelyek az ír emberek egyenlőségre való törekvéséből származnak. 

        Éamon de Valera 1919-ben lett a forradalmi Írország elnöke és 1937-ben Írország első miniszterelnöke. Ő fogadtatta el egy népszavazáson Írország alkotmányát, amely így kezdődik. "A Szentháromság nevében, akitől minden hatalom ered és akinek minden ember és állam, az idők végezetéig számadással tartozik. "  de Valera beleírta az ír katolikus egyházat Írország alkotmányába, a katolikus egyházat, amely állam volt az államban. 1973. január ötödikén került ki ez a paragrafus az alkotmányból, röviddel azelőtt, hogy az elnök, a kilencvenéves Éamon de Valera nyugalomba vonult. 

        Írországban a mai napig tiltott az abortusz, és az alkotmány az 1995-ös népszavazásig tiltotta a válást. Az ír katolikus egyházat botrányok sorozata rázta meg, kiderült, hogy gyermekek ezreit kínozták és gyakran erőszakolták is meg évtizedeken át katolikus árvaházakban. 1993-ban egy tömegsírban 155 nő csontvázát találták meg, akik gyakorlatilag rabokként dolgoztak a katolikus Magdaléna Mosodákban. Itt szeretnék megállni egy pillanatra, és mindenkit emlékeztetni Martin érsek szavaira. Az ír katolikus egyház nem azonosítható a szörnyetegeivel, az árvaházakat irányító bigott szadistákkal,  a pedofil papjaival. Az azonban tény, hogy ezek a szörnyűségek aláásták a katolikus egyház tekintélyét. Írországban valóban társadalmi forradalom zajlott, ez az ország már a U2, Sinead O'Connor, Enya, a Coors és a Cranberries országa és nem az ír Mindszentyé, John Charles McQuaidé. 

        Magyarországon nincs társadalmi forradalom. Magyarországon elképzelhetetlen egy ilyen népszavazás. Magyarországon az egyenlőség értelmezhetetlen. Ez az ország berendezkedett arra, hogy a kiváltságosok kutyája legyen. Élvezi, ahogy a Gazda simogatja a hasát. Ez az ország még mindig nem tudta megbocsátani a zsidóknak, hogy meg kellett őket öletnie, hogy hozzájuthasson a szobabútoraikhoz, aztán az Esterházy-féléknek, hogy nem viseltek világosbarna cipőt este hat után, az anyáknak, hogy ott merik szoptatni a gyerekeiket, ahol ők a hamburgerüket akarják zabálni, nem tudja megbocsátani a fekete ruhás nővérnek, hogy négy gerincsérv után, koszos százhúszezerért kimossa őket a szarból. Ez az ország ezerszer is a tehetségtelen újfasiszta bayerzsoltot választaná Alan Turing vagy Elton John helyett, mert szüksége van arra, hogy gonosz senkik üljenek a nyakára. Ez az ország bármit elvisel csak azért, hogy valakiknek egy kicsit rosszabb legyen. A melegek ne házasodjanak, a szíriai gyerekek ne jöjjenek ide, a cigányoknak egyáltalán ne legyenek gyerekeik, a nők tanulják meg átugrani a vakkomondort, kuss legyen, még nekik is kuss legyen, ha így másoknak kicsit jobban lesz kuss. A magyaroknak nincsenek felszabaduló energiái, amiről az érsek beszélt, fejlődésünk záloga az, hogy rettenetesen olcsók vagyunk, nem túl képzettek, nem túl kreatívak, de rettenetesen olcsók, egészen addig persze, amíg még olcsóbbakat nem találnak, és akkor aztán tényleg nem marad semmink.

       Holnap Írországban is felkel a Nap, és Magyarországon is. Ők Európa egyik leggazdagabb országa lesznek, Magyarország az egyik legszegényebb. Bayer Zsolt majd megírja a szokásos mocskát, most az írekről, húsz perc alatt. Megkapja azért a húsz percért a fekete ruhás nővér havi fizetésének tripláját. És mindenki boldog lesz. Az írek azért mert méltóságot adtak az összes polgártársuknak, a magyarok azért mert bárkitől elvehetik a méltósága utolsó cseppjét. Mindenki megkapja azt, amit érdemel. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr307486264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 13:49:42

@idelle:

a szoptatós flashmob többek között arról is szól, hogy magyarországon kvázi hivatalosan is az extázisig beájulós kultusza van A Nagyon Nagy Betűs Anyaságnak - mindaddig, amíg a négy fal között csinálják, és nem zavarják meg vele a világ közepén álló férfias, magyar heterókat.

hát, kábé csak ennyicske.

labrabbit 2015.05.26. 14:11:00

@mavo:
Tegyuk hozzá, Moon a nok ingerkuszobe is alacsony, ha a más gyerekét kell elviselni. Az a legjobb, már ha nyilvános helyre viszik a kolykoket, ha azok csendben es mozdulatlanul viselkednek. Nix ugri-bugri. Nem igaz, hogy nem lehet megnevelni oket, az en idomben ilyen nem volt! Pedig!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 14:33:58

@labrabbit:

nem tudom, a te tapasztalataid honnan származnak, de az én tapasztalataim NAGYON mások. az ÁTLAGOS anyucik hihetetlen vígan el tudnak traccsolni miközben a körülöttük levő gyerekfalka teli tüdőből ordít. és ez nem egyszeri tapasztalat hanem folyamatos.

az eredeti jelenség (szoptatós nők ügye) gyökerei meg (szerintem) szimplán ott keresendő, hogy eredetileg a lopósbüdöscigánykurvák nyilvános szoptatása ellen indult a népharag, a Fajtiszta Magyar Anyákra csak szimplán átterjedt ez az őrület, igy jártak bazmeg.

Érvsebész 2015.05.26. 14:39:00

@idelle: olyan különös, hogy a vitában az kapott hangsúlyt, hogy Az Önnön Anyaságuktól Megszédült Feminácik a csöcseiket lobogtatva zavarnak rendet. Pedig valójában arról van szó, hogy különböző emberek különbözőképpen étkeznek. Ezek közül tkp. nem zavar senkit az, aki tányérból, kanállal, az sem, aki körme közül szendvicset, mások a nyelvüket nyújtogatják a világra, hogy fagyizzanak (figyelem, pedig ez már erotikus tartalom, miért is nem a négyfalköztotthon?), megint másoknak majonéz, kecsap ragad a bajszára a hamburgertől, porcukor az orrára a csörögefánkról (nemaaaaaz...), sajtostejfölös repceolaj a lángosról, mindezek túlnyomórészt büdösek is, ennek ellenére ezek az emberek jogosultak nyilvánosan étkezni.

Nyilvánosan étkezni csak a csecsemőknek tilos, az anyamellből. Meg a hajléktalanoknak, a kukából.

Hajlamos vagyok azt gondolni, azért, mert ezek a kicsik és a gyengék.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 14:41:42

@mavo:

melllékszál: kedvenc életképem a szemét multi legszélesebb folyosóját egy az egyben elfoglaló anyucisereg - szó szerint egymás mellé szorosan beállitott bevásárlókocsikkal, amelyek az út 90+ százalékát lezárják.

anyukák a komplett forgalmat önfeledten feltartva trécselnek, miközben a gyerkőcök nagyjából 130 decibellel üvöltenek. istenem, nosztalgia. ha nem kábé minden egyes főműsoridőben történő vásárlás lett volna ilyen, még azt mondom, jaj, csak véletlen, ritka esemény. hát nem. ez volt a napi rutin.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 14:50:14

@Érvsebész:

annyiban stimmt, hogy kisebbség. a szoptatás ellen kikelő (általam ismert) első diplomamunkák közös motívuma a buszon/metrón/vonaton/kurvamindegyhogyhol szoptató CIGÁNYKURVA. sok esetben nem is finomítva a dolgot. a rohadt cigánykurva ezekben a történeteben alapvetően azért szoptat a vonaton mondjuk, mert civilizálatlan cigánykurva.

ismétlem, semmi egyéb nem történt, mint hogy egy eredetileg zsigeri rasszista motivum a Fajtiszta Magyar Anyákra csapódott vissza. irónikus? hát nem kicsit.

no de ugye eleve ki az, aki szerint egy rasszistának van józan esze. :)

2015.05.26. 14:56:38

@mavo:

de pont ezt kellene megérteni: sehonnan sem származnak a tapasztalatai. csak ír valamit, mert kurva okosnak lenni kurva könnyű, főleg bizonyos közegben, ahol vevők bizonyos típusú népgyalázásra meg átlagember érzéseinek-gondolatainak kigúnyolására.
hiába van félig igazuk, sohasem lesz teljesen, de ez őket rohadtul nem zavarja, mert miért is zavarná

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 15:01:27

@WiteNoir:

ha nem haragszol, labrabbit nem olyannak tűnik számomra, aki ilyesmiben szándékosan hazudik.

TG69 2015.05.26. 15:06:54

A Szonda Ipsos 2009 szeptemberében végzett kutatása szerint az azonos nemű párok bejegyzett élettársi kapcsolatát a magyarok 58%-a támogatja. Ez a ballib kormányzás alatt tehát folyamatosan nőtt, nem tudom most mi a helyzet. De már csak egy lépcső váálaszt el minket az teljes elismerésig. Nem hinném, hogy ezért szégyellni kellene magunkat vagy épp valamiféle nagy lemaradást jelezne. A halálbüntetéstől a házasságig terjedő skálán tehát olyan helyen állunk, amit bármely más területen szyvesen látnánk.

Egyébként az érsek szavain töprengve (a teljes boldogságukat mért ne segítenénk elő) én kb most gondolom először, hogy mért is ne házasodjanak.

2015.05.26. 15:12:07

@mavo:

nem azt írtam hogy szándékosan hazudik hanem azt hogy nincs elegendő mennyiségű tapasztalat.

Az a legjobb, már ha nyilvános helyre viszik a kolykoket,"

igen, hogyne vihetnék, viszik is nyilvános helyre

ha azok csendben es mozdulatlanul viselkednek. Nix ugri-bugri. "

én még sohasem láttam olyat aki így gondolná, soha. ellenben olyat igen sokat, aki élvezte ha a gyerek nem csendes és nem mozdulatlan, és nem kevés olyat, aki extrém módon rendetlen, nyughatatlan, másokat zavaró, esetleg felháborító módon viselkedő gyerekére sem szólt rá.

Nem igaz, hogy nem lehet megnevelni oket, az en idomben ilyen nem volt!"

ezt minden korban mondták, de bizony, tényleg megfigyelhető ilyesmi, és nem túl komplikált okai vannak. szóval ez féligazság, de volt régen is minden, csak van amiből nem ennyi

labrabbit 2015.05.26. 15:18:52

@WiteNoir:
népgyalázás meg átlagember érzéseinek-gondolatainak kigúnyolása.

Megleptél. Sokkal értelmesebb szoktál lenni.
Megjegyzem, átlagember vagyok, akinek vannak tapasztalatai a szoptatásról. Orvosi rendelo, cukrászda mosdójában pl. mivel az ember nem szívesen botránkoztatja meg egy kisváros lakóinak érzéseit és gondolatait ((?) valahol Európában.

2015.05.26. 15:23:19

@labrabbit:

vezesd le kérlek hogy kerül ide a szoptatás.

(nem lényeges milyen szoktam lenni és ki milyennek tart, nem bölcs gondolatokat leírni meg másokat szórakoztatni járok ide, bár nem vagyok vele egyedül hogy finom legyek)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 15:28:02

@WiteNoir:

szó szerint azt irtad, "sehonnan" származnak a tapasztalatai. sehonnan nem egyenlő kevés. a sehonan az 0. márpedig ha valakinek 0 tapasztalata van valamiről, mégis azt állitja, hogy van neki, az hazudik.

lehazugozod, aztán letagadod. minimum izgi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 15:31:40

@labrabbit:

btw, ha konkrétan a szoptatásról van szó, igen, abban a nők jókora hányada is prűd. ettől még a nix ugribugri a szó eredeti értemében nem igazán tűnik igaznak. szoptatni tényleg nix, de ha a gyerek 130 decibelel üvölt, zavarva mondjuk egy komplett busz nem halláskárosult utasait az teljesen rendben van.

labrabbit 2015.05.26. 15:37:55

@WiteNoir:

Elnézést kérek Toled, úgy tunt, hogy @mavonak adott válaszomra reagáltál, annak pedig van koze. Nyilván félreértés. A jovoben megpróbálom elkerulni.

Megegyzem, igazad van abban, hogy nincs elegendo mennyiségu tapasztalatom, csak a saját tapasztalatom van. Ez viszont - bár ezt Te nem mondtad - nem jogost fel engem általánosításra,

2015.05.26. 15:41:04

@mavo:

erre szerinted milyen jelzőket használjak?

leírom úgy, hogy megértsd.
egy kibaszott kurva szóval nem írta hogy "ez a tapasztalatom, ezt látom, feltűnt, vagy bármi más hasonló kifejezést". láttál ott ilyet?

ha én leírom hogy az "dfsdjsd" blogon rengeteg a személyeskedő komment, AKKOR nem a saját tapasztalaimat írom,ugyanis nem szoktam olvasgatni az ottani kommenteket, hanem
-lehet hogy hazudok, igen
-lehet hogy mástól hallottam és hiszek neki
-mivel egyszer-kétszer benéztem oda és láttam párat, tévesen kiterjesztem, azt hiszem az jellemző holott nem
-stb.

lehet hogy labrabbit tényleg azt hiszi hogy így van, lehet hogy látott ilyenre példát, de én meg azt állítom hogy kiterjedt tapasztalata nem lehet, ezért téved, ha azt gondolja, úgy van.

ez nem hazugozás, gondolom világos.

Érvsebész 2015.05.26. 15:41:36

@labrabbit: én körbeszoptattam fél Európát, sőt alighanem tartok valami magashegyi szoptatórekordot is (~2500 m), nem azért, mert meg akartam volna alakítani a Szoptatással Provokáló Anyák Társaságát (most, hogy belegondolok, kár, mert ez lett volna a rövidítése: SzoPAT), hanem mert szerettem utazni és szerettem, hogy a kölkeim velem vannak, s hát ez volt a legegyszerűbb, és soha, sehol, senki nem bántott és nem tett otromba megjegyzést, Magyarországon sem. Általában mindenhol találtunk egy sarkot, zugot, ahol a nekünk szükséges intimitás biztosított volt. Viszont NEM mentem volna vécébe, mosdóba szoptatni, nem én. Mert én magam se kajálnék ott.

2015.05.26. 15:42:58

@labrabbit:

így van. én azt nem állítom hogy nem láthattál ilyet, ha egyet láttál már láttál. de azt nem hiszem hogy sok ilyen helyzettel találkoztál, mert a ne ugrálj, ne zajogj erős fegyelmezés létező de ritka, a nemfegyelmezés meg nagyon gyakori.
egészen speciális közeg lehet ettől eltérő

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 15:49:49

@WiteNoir:

akkor ismételjünk, jó? szó szerint azt irtad, "sehonnan" származnak a tapasztalatai. akinek "sehonnan" származnak a tapasztalatai, annak nincsenek, ugyanis sehonnan nincsenek tapasztalatok. zéró. és aki zéró tapasztalattal tapasztalatról ir az minimum lódit.

a faszért nem birod leirni, a "bocs, tévedtem", vagy legalább a "bocs, szarul fogalmaztam" szavakat? belehalnál esetleg? kinában aranyos kiscicák döglenének tizezerszámra, vagy mi a rákos heredaganat történne, meséld már el nekem...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 15:52:59

@labrabbit:

speciel ezt a népgyalázást én sem értem. persze éberen figyelek, hátha rajtakapott. pont engem, pont most, mit tudom én, elég vicces. élnék-halnék, a filingért, ha kiderülne rólam, hogy valójában náci vagyok.

Érvsebész 2015.05.26. 15:55:03

@WiteNoir: ez érdekes. Nekem meg az a benyomásom, hogy errefelé folyamatosan idomítva van a gyerek (ne ugrálj, ne vedd a szádba, ne zajongj, tedd le, ne fogd meg, ne kiabálj, be bőgj, mingyájönafurgonosember, látodtégednézabiztonságiőr, stb.), és a szülőket szemlátomást frusztrálja, hogy a gyerek nem más felnőttek elvárásai szerint viselkedik. Nyugatabbra mintha sokkal barátságosabbak lennének az idegenek a gyerekekkel (persze ezek szigorúan saját élmények, semmit és semminek az ellenkezőjét se bizonyítják)

csársz 2015.05.26. 15:57:45

@TG69: és eddig miért gondoltad, hogy ne?
Tényleg kíváncsi vagyok.

labrabbit 2015.05.26. 16:00:53

@WiteNoir:
Ezen így kár vitatkozni. Igen, vannak úgyszólván sehogy se nevelt, fegyelmezett gyerekek akiknek a legnagyobb baja nem a fegyelmezés, hanem a torodés hiánya. Meg vannak túlnevelt gyerekek, akik a vidámparkban is úgy viselkednek mint valami zászlóavatón.

Nem tudok hitelesen nyilatkozni ebben a kerdesben, mert amíg Moon éltem addg folyton egy általam el nem fogadott de a hozzátartozóim miatt nagyon át sem hágott normarendszerben éltem. Ez meglehetosen tanulságos, de nem jogosít fel arra, hogy általános kovetkeztetéseket vonjak le.

2015.05.26. 16:04:11

@mavo:

azért te nagyonhülye mert
-kurvára nem tudhatom hogy kinek mennyi tapasztalata van vagy nincs
-ellenben tippelhetek arra abból, amit ír
arra, hogy vagy nem a saját tapasztalait írja, azaz sehonnan sincs neki, ergo korrekt
vagy van tapasztalata, de az annyira kevés és specifikus, hogy nem elég az általánosításra

az hogy egy blogkommentben nem fogalmazok precízen sietve ingyen, az kurvára nem jelent semmit, nahát, tényleg mindjárt összedől a világ.
az meg hogy lehazugoztam, kurvára hülyeség, levezettem hogy miért.
és aki zéró tapasztalattal tapasztalatról ir az minimum lódit."

a lódít számomra nem értelmezhető, azt meg nem jelenti hogy hazudik

szóval mi a rohadt kurva istenért nekem kellene leírnom hogy tévedtem? te tévedtél, amikor pofátlanul lehazugozással vádoltál, kérj elnézést érte!

2015.05.26. 16:07:46

@Érvsebész:

ez érdekes, mindenesetre én nem cumizásra meg tisztaságra és hasonlókra, kizárólag a nyilvános helyen való zajgásra gondolok. ott aztán lehet látni teljesen normális ill. igen sok igen fegyelmezetlen, zajgó gyereket, legutóbbi ilyen tapasztalatom vasárnap este az utcán házunk elé jött visító gyerekcsorda, ellenben agyonfegyelmezettet nemigen, akik nagyon csendesek, akár csak személyiségükből adódóan is lehetnek azok. nagyon valószínű hogy túlfegyelmezett is akad közöttük, hogy mennyi, azt senki sem tudhatja.

csársz 2015.05.26. 16:10:55

Zajos gyerekcsorda? Lenin le is lőhette volna, de rendes volt, és nem tette?!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 16:15:37

@WiteNoir: sok

"az hogy egy blogkommentben nem fogalmazok precízen sietve ingyen, az kurvára nem jelent semmit, nahát, tényleg mindjárt összedől a világ."

mulatságos dolgok ezek. foglaljuk össze: egy általad nem ismert emberről azt állitani, hogy sehonnan származnak a tapasztalatai, és hogy (csemegézzünk!) "csak ír valamit, mert kurva okosnak lenni kurva könnyű, főleg bizonyos közegben, ahol vevők bizonyos típusú népgyalázásra meg átlagember érzéseinek-gondolatainak kigúnyolására", az teljesen rendben van, ám ha valaki (aki úgy kibaszott mellesleg nem is ért vele egyet) azt mondja, hogy ez talán mégsincs rendben igy ebben a formában az egy rohadék. :)

wow, wow, wow.

sokadszor tapasztalom meg, hogy magyarországon a legnehezebben kimondható/leirható szó a "tévedtem". valami nagyon durva átok védheti. agy a v, e és d betűk ennyire geci nehezen leirhatók egymás után? :-D leirod, hogy tévedtem, mire chtulhu kiszivja az agyadat? :-D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 16:21:47

@labrabbit:

én az arányokat vitatnám el, ha nem baj. abban igazad van, tényleg léteznek anyák, akinél a kuss, ülsz mereven metalitás az alap. csakhogy szerintem ez nagyon nem általános.i

szerintem sokkal inkább átlagos az az anyuci, aki a multinál hidegvérrel tűri, hogy a gyereke (vagy inkább a gyerekek) fülrepesztő hangon üvöltöznek, mint az, aki az agyonfegyelmezett gyerekével kussol az operában.

jelzem, most jut eszembe, mi hiányzott nekem legutób franciaországban: a 130 decibellel üvöltöző gyerekek.

2015.05.26. 16:23:06

@mavo:

csak nem hagyod abba?

miben tévedtem, mesélj.

1. nem tudhatom tapasztalatának mennyiségét és forrásait, nem tudhatom hogy igazat mond-e így mégis milyen alapon mondanám azt hogy igazam van vagy tévedtem

2. feltételezve hogy igazat állít, ő maga is elismerte, nem biztos, hogy van alapja arra hogy általánosítson, szóval mégiscsak talált valamennyire

3. amit te művelsz, az azoknak a faszoknak a látszatérveléséhez hasonlít, akik kertész "a magyar genetikusan alattvaló" állításán kezdtek el rugózni, mintha nem lehetett volna sejteni hogy mit akar a túlzó és pontatlan megfogalmazással mondani és azzal jönnek hogy mindenkire értette, meg genetikailag nem lehetünk alattvalók mert a biológia, stb.

szóval hülye semmin rugózó látszatérvelést folytató idióta vagy
ha kötözködni akarsz, legalább értelmesen csináld.

2015.05.26. 16:23:57

@WiteNoir:

ja, és szépen másold ide az összes hozzászólásod ahol te elismered hogy tévedtél valamiben.

2015.05.26. 16:25:00

@mavo:

na milyen érdekes, ugyanazt írod.

2015.05.26. 16:26:05

ide kéne hozni vágréti lászlót, még az is szórakoztatóbban köt bele ostoba módon hozzászólásokba:)

labrabbit 2015.05.26. 16:36:16

@WiteNoir:
Állandóan hibázok, bocs. Azt akartam mondani _senkinek_ nincs alapja arra, hogy általánosítson. Bocs ha nem ment át.

2015.05.26. 16:42:25

@labrabbit:

ha jól látom arra reagáltál amit mavo-nak írtam. azt nyugodtan ignoráld, trolletetés, ami érdemben rád vonatkozik azt neked címzem:)

amúgy.
az természetesen közhely, hogy mindig vannak kivételek, meg általánosítani egyetlen személy tapasztalatából ritkán lehet. mindenesetre a gyerekek fegyelmezettségéről alkotott véleményem azért elég sokmindenki megerősítené, pedagógusok például. nyilván intézménye válogatja, de azért tudnának érdekes dolgokat mesélni
érdemben meg nemigen lehet róla vitázni, mert részben szubjektív, részben nincs megfelelő statisztika.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 16:49:34

@WiteNoir:

ezt kábé 99,99% biztonsággal vártam. :) miért van az, hogy az ostobák ennyre kiszámithatók? :-DDDD

egyrészt ugye, ha én soha nem irom le, hogy tévedtem, akkor az téged semmiben nem ment fel, hogy te nem teszed meg.

másrészt velem legutóbb nagyjából két hete történt meg itt a vincenten (ha lehazugozol, akkor és csak akkor előkeresem).

remélem, veled is nemrég esett meg hasonló. :D ja, upsz, most kellett volna megesnie, de hát nem, valahogy kurvára nem sikerült. :DDD

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 16:52:10

@WiteNoir:

hűbazmeg, most látom, már náci is vagyok

a tetves kurva anyámat, ezt azért sosem gondoltam volna magamról. :)

aritus 2015.05.26. 16:53:33

@mavo: tökéletes a megfogalmazásod, magam sem mondhattam volna szebben:))))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 16:54:37

@WiteNoir:

értem. "sehonnan" nincsenek tapasztalatai EGYENLŐ vitatom az arányokat. :D

ugyanazt irtam, hát hogyne. :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 16:58:44

@aritus:

legyek őszinte? a fél karomat adnám, ha nem lenne igazam. :(

tegyük hozzá, a szoptatás nyilván nem az esztétika csúcsa, nekem sem attól mered a dákó, hanem ösztönösen máshová nézek ha ilyet látok, de MINIMÁLIS toleranciával elviselhető. még annyi tolerancia sem kell hozzá, mint két fújbuzi csókolózásának az elviseléséhez. :(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.05.26. 17:10:47

megallapitom, hogy mindenki gyozott.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.05.26. 17:23:58

@mavo: "a szoptatós flashmob többek között arról is szól, hogy magyarországon kvázi hivatalosan is az extázisig beájulós kultusza van A Nagyon Nagy Betűs Anyaságnak..."

leginkább arról szólt, hogy extázisig beájulós nagy kultusza van az "Én Szültem Először A Világegyetemben" életérzésnek illetve "Az Én Pocaklakóm Az Isten, Akkor Is, Amikor Már Nem Pocaklakó" szemléletnek. szerintem.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.05.26. 17:27:30

@Érvsebész: "Nyilvánosan étkezni csak a csecsemőknek tilos, az anyamellből."

én például röhögve találtam rá az Érvcunami legkiáltóbb ellentmondására: tudniillik, hogy akkor most a szoptatás szakrális-intim vagy teljesen természetes dolog. mert ugyanis a kettő együtt nem nagyon lehet, mármint a nyilvános szoptatás szempontjából.

a legnagyobb baj, hogy ahogy a másik elviselésének, úgy a nyilvános szoptatásnak sincs meg a kultúrája minálunk.

máskülönben meg a Meki elismerte, hogy a megbízottja hibázott, és elnézést kért (ha jól tudom). ezek után jól megmutatni a gonosz szoptatásellenes multijának...hááát, örülök, hogy ráértek az anyukák...

2015.05.26. 17:35:36

@idelle:

igazából azt sem tudjuk, ott mi történt.
egy biztonsági őr ment oda az anyukához, aki külsős cégnél dolgozik.
azt kellene látni, hogy pontosan hogyan folyt le a beszélgetés, aminek hatására a szoptatásra amúgy korábban "engedélyt kapott" anyuka eltávozott.
annyit tudunk, hogy a mekiben lehet szoptatni és ezt jóvá is hagyták és egyetlen vendéget sem zavart, csak egy külsős biztonsági őrt.
úgyhogy a flashmob max. a biztonsági őrnek szólhatott.

muci 2015.05.26. 17:39:59

@idelle:

Meglepôdnék, ha a világ csücskében létezne olyan anya (kivétel erôszak áldozatai), amelyik ne tudná biztosan, hogy ô szülte világra a legszebbet, legokosabbat stb. Az a különbség, hogy magában gondolja, hogy "a világcsodát" neveli, vagy elvárás részérôl, hogy mások is így lássák.

aritus 2015.05.26. 17:42:24

@mavo: hát nem is arról szól egy kisbaba szoptatása, hogy neked felálljon:))))

Engem tényleg váratlanul ért az a hihetetlen indulat és elutasítás, ami a 444 kommentjeinek többségéből áradt. Hiába, még mindig nem tudom hol is élek.
Ugyanennyire meglepődtem azon, amikor 2007-ben vagy 2008-ban olyan kevesen voltunk a Budapest Pride-n. Azon, ahol konkrétan életveszélyben voltunk, és volt egy olyan 2 óra a végén, amikor körbekerítettek a lincselők a Hősök terénél a Dózsa Gy. úton és a rendőrség nem tudta, hogyan fog minket kimenekíteni. Előző évben volt először, hogy a pride-t konkrétan megtámadták, gyalázták (akkor még nem volt semmi kordon) és utána vadásztak a melegekre, és többeket össze is vertek. Én ezek után határoztam el, hogy a következőn ott leszek, mert nem hagyhatom, hogy a lincselős állatok azt csináljanak, amit csak akarnak. Tök komolyan arra számítottam, hogy KURVA SOKAN leszünk, mert ezt a gyalázatot az ország népe nem tűrheti, és a védtelenek, a megtámadottak mellé áll. Hát nagyot koppantam...
Azóta kint vagyok minden pride-n, és a tavalyelőttin voltunk először sokan, olyan 10 ezren, és először volt tényleg vidám és felszabadult buli hangulat azóta, hogy én kint vagyok.
Függetlenül attól, hogy akkor kevesen voltunk, kb 1500-n, és még évekig olyan max 2000 körül voltunk, mégis sikerült életben tartani a pride-t, és én ezt nagy dolognak tartom. Akkor, amikor én először voltam kint, akkor melegek alig mertek jönni, az előző évi durvaságok miatt. Csodálkoztam és szégyenkeztem is azon, hogy hazafelé, a kisföldalattiban (ahova a rendőrök "bújtattak, menekítettek" minket) többen is odajöttek nekem hálálkodni, hogy ott voltam. (majd elbőgtem magam ettől, egyébként is kicsit ki voltam "idegileg") Szóval mi heteró szimpatizánsok mentettük meg a budapesti pride-t. Ezt évekkel később hallottam egy beszélgetésen, amit a pride hetében tartottak.

Érvsebész 2015.05.26. 17:42:29

@idelle: szakrálisról én pl. nem beszéltem. Az intim és a természetes meg nem zrja ki egymást

aritus 2015.05.26. 17:43:29

@jotunder: ja neked könnyű, messziről jött ember azt mond amit akar:)))

aritus 2015.05.26. 17:51:25

@Érvsebész: Pontosan. Idelle kommentjeiből is az jön le, hogy az anyaság csak akkor elfogadható állapot, ha titokban a 4 fal között csinálják.

muci 2015.05.26. 17:56:14

Minden flashmob felhívja a figyelmet egy csoport problémájára (tény), és ez jó (vélemény).

A biztonsági ôrök pedig tanuljanak meg disztingválni. Ennyi(ke).

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 18:08:16

@idelle:

valahol igen, bár a pocaklakós modorosságtól eleve konkrétan hányingerem van.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 18:10:24

@aritus:

valószinűleg szimpla respect, ami egyébként a történet alapján ki is jár.
ha megérem a jövő évet, lehet én is kimegyek.

labrabbit 2015.05.26. 18:15:13

@idelle:
Nem a mekit kellett itt megnevelni, hanem a biztonsági ort.
Aki igyexik jól végezni ad olgát, nyilván félti az állását. Tegyuk fel, de tényleg csak játszadozom a gondolattal, kapott egy tréninget a multi féle policyrol. Hogyaszongya, van benne riszpekt, legyel kedves, meg az az equality meg a diverziti izé. Ez az egész, amúgy, a tisztességrol szól, meg a jó kozérzetrol azt is elmondják.

Na, ezt nem egyszeru interiorizálni, foleg egy alapvetoen Stockholm szindromán és némi Stanford PE-n szocializálódott, máskulonben rendes embernek kihívás.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.26. 18:22:33

@labrabbit:

ugye eleve a meki egy kibaszott távoli cég, akit nálunk (meglepetés! meglepetés!) magyarok "képviselnek". akik hát igen, időnként olyan tahók tudnak lenni, amilyenek. :)

aritus 2015.05.26. 18:25:56

@mavo: miért jövőre? Most nyáron is lesz, júl. 11.:)))
www.facebook.com/events/457189797777524

labrabbit 2015.05.26. 18:32:45

@mavo:
Hehe, nem tudom mennyire ironizálsz. A meki mindenesetre egy profitorientalt vallalkozas es - fogyasztoi nyomas hatasara - kenytelen folyton alkalmazkodni.

labrys 2015.05.26. 18:40:02

@aritus: abszolút egyetértek.

rainy day woman 2015.05.26. 18:54:56

@mavo: Ezt megfejtem, ha szabad: az üvöltő gyerekek annyival feltűnőbbek is a csöndesnél, szóval lehet, hogy pont 50 üvölt életvidáman és 50 meghúzza magát a szőnyeg alatt, és még mindig az üvoltő gyerek tűnik átlagosnak.

labrys 2015.05.26. 20:43:09

@Ad Dio: „A szexualitás primer célja az utódnemzés.”

Az, hogy a szexualitásnak (mint evolúciós folyamatnak/jelenségnek) egyáltalán vannak „céljai”, súlyosan teleologikus – azaz teljesen tudománytalan, hibás – feltételezés. Az már csak hab a tortán, ha ezt az állítást még azzal is tetézzük, hogy e nem létező „célok” hierarchiába szervezhetők, sőt: kiemelkedik közülük egy elsődleges, amelyet – mily meglepetés – természetesen mi vagyunk hivatottak akként definiálni.

A szexualitás szigorúan véve nem csupán az utódnemzésre irányuló, hanem a különféle opportunista génpopulációk (kb. élőlények) egymás közti versengését lehetővé tévő funkció/készségösszes, melynek keretein belül a nagyobb genetikai változatosság biztosítása általában adaptív(abb) erővel bír.

Ezért van az, hogy az örök életű (mert folyamatosan osztódó) baktériumok közti szexuális folyamatok (konjugáció, transzformáció, transzdukció) során anélkül kerül sor a genetikai anyag cseréjére, hogy két (vagy akármennyi) baci bármiféle közös utódot hozna létre.

Vagy ezért van például az is, hogy a társas rovaroknál a szexualitás egyik fő „célja” a populáció egyedeinek elsöprő többségét alkotó steril dolgozói kasztok megteremtése, amelyek nélkülözhetetlenek az adott populáció életéhez/sikeréhez, az életképes utódok létrehozásához, noha az utódok _nemzésében_ – azaz a legszűkebben vett szexuális folyamatban – egyáltalán nem vesznek részt.

Vagy ezért van az is, hogy az emberi fajnál a szexualitás csoport- és párkohéziót erősítő, agressziót csökkentő (= örömszerző) hatása pontosan ugyanolyan fontos a populáció, illetve az utódok életben maradása és sikere szempontjából, mint a zigóta megtermékenyülése.

.

„Az főemlősök – főképp az ember – esetében ehhez a fő célhoz egyéb célok is társulnak, részben alá, részben mellé rendelve a fő célnak.”

A fő cél mellé (tehát hangsúlyosan nem alá) rendelt cél per definitionem ugyancsak fő cél. Az állítás tehát igaz: az emberi faj esetében a szexualitás (pl.) örömszerző funkciója ugyanolyan fontos szereppel bír, mint az utódok létrehozására irányuló funkció. (Ezért van az, hogy egy megszült, de természetes környezetben magára hagyott emberi csecsemő evolúciós és túlélési potenciálja pontosan ugyanakkora, mint egy elvetélt embrióé: zérus.)

.

„Azt a nemi irányultságot tekintem egészségesnek, ami lehetővé teszi a szexualitás fő célját.”

Természetesen magadban, gondolatban azt és úgy minősítesz, ahogy a kedved tartja, de abban a pillanatban, ahogy bármilyen formában hangot adsz a gondolataidnak, már felelős vagy értük. – Szerintem meglehetősen szerénytelen dolog magunknak vindikálni a jogot arra, hogy a Föld hétmilliárd emberi lakója közül épp _mi_ dönthessük el – nem gyógyászati, hanem etikai(?) alapon! –, mi/ki minősül egészségesnek, és mi/ki nem.

.

„Ennek a gondolatnak a komplementere az, hogy minden mást diszfunkciónak tekintek.”

A homoszexualitás nem diszfunkció, hanem ugyanúgy a szexuális irányultság egy(ik fő) konstellációja, mint a heteroszexualitás. Ahogy azt már többen is leírták: a(z emberi) szexualitás nem három diszkrét dobozka együttese („heterók”, „melegek”, „egyebek”), hanem folyamatos spektrum (méghozzá több dimenziós); ráadásul mi, dinamikusan változó emberi lények akár többször is elmozdulhatunk életünk során ezen a spektrumon belül.

.

„A nemi identitás főképp tanult viselkedésforma, amit első sorban a családban tanulunk meg, a szüleink mintáját követve.”

Mint már többen, többször rámutattunk, ez az állítás hamis. És attól sem válik igazzá, ha újra és újra megismétlik. A nemi irányultság (feltételezem, ezt akartad írni az identitás helyett) _nem_ elsősorban tanult és _nem_ is (pusztán) viselkedésforma.

.

„Egy hetero számára egy hetero minta jobb mint egy homo minta…”

Tévedés, nem így van. Egyes vizsgálatok szerint a homoszexuális szülők által felnevelt gyermekek kifejezetten _tartósabb_ (heteró) párkapcsolatokat hoznak létre, mint az átlagos heteró családban felnőtt gyerekek.

thinkprogress.org/lgbt/2013/06/05/2106751/same-sex-parenting-study/

aritus 2015.05.26. 21:00:08

@labrys: Minden tiszteletem, hogy ilyen szépen csokorba szedted. Tegnap többen, hosszan próbálkoztunk, de reménytelen az eset.
Bár nekem személy szerint jól esett olvasnom a kommentedet.

rainy day woman 2015.05.26. 21:21:31

@aritus: Csatlakozom, nagyon jólesők az ilyenek mindig.
Azt még hozzá lehetne fűzni, hogy az egyes ember célja lehet a gyermeknemzés (hadd nevezzem így az utódot, talán nem annyira todományos, de mégiscsak gyerekekről van szó :), de ilyenkor aztán bármit és mindent bevet, a szexualitását, orvosokat tűkkel és kemikáliákkal, egy vagy több közvetlen partnert ebben, hízelgést és zsarolást, jogi eszközöket, társadalmi struktúrákat és kisközösségeket, pénzt és adósságot, öltözést és vetkőzést, emlékeket és jövőképet... Szóval ennek a célnak meg milyen pici része eszközként a voltaképpeni szexelés(nek a voltaképpeni megtermékenyítő része (ha 28-ból a 6 alkalmas napra esik)).

balmoral 2015.05.27. 00:34:00

@jotunder: A következő blogot szenteld az egynemű párok szoptatási szokásainak, különös tekintettel a GDP-re és a gyorséttermi hálózatokban zajló rasszizmus elleni küzdelemre. Mindegy, csak írjál valamit, mert néhányan itt elcsetelgetik a fiatalságukat.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 01:56:04

@rainy day woman:

igen, ez igy van, ám nem ez a lényeg. hanem az, hogy az efféle anyukahorda irgalmatlanul magasról leszarja, hogy akár ő, akár a gyereke zavarja, akadályozza a közösséget. természetesen ez sem anyukahorda, hanem magyarországspecifikus de ettől még az anyukahorda a kirivóan durva. mondjuk úgy, ugyanannál a multinál apukahordával sosem találkoztam a folyosó kellős közepén, az anyukahorda meg kábé olyan volt, mint a levegővétel, csak az akadály mérete volt a kérdéses, amit éppen összehoztak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 02:04:03

@labrys:

részemről is respect, de mivel a múltkori hasonló érvelésedre az volt a rekciója, hogy alig átfogalmazva, "ti nem is azzal vitatkoztok,amit én mondok" harci kiáltássl megismételte a butaságait - nos egy kicsit sem érzek reményt, arra, hogy legalább felfogja, mi van.

plusz nekem már volt vele hosszabb csörtém, az is igy zajlott: ha ötféleképpen irtam le neki 2x2 miért 4, akkor hatodszorra is leirta "válasznak", hogy 2x2 az péntek minusz 56.

jaegtoer 2015.05.27. 05:46:52

Kicsinyes gondolkodásra vall, ha az azonos neműek életközösségének társadalmi, vagy állam előtti jogegyenlőségét csak a házasság intézményrendszerében képes megoldani a jogtudomány, illetve egy adott társadalom.

A házasság házasság. Általában hatósági vagy egyházi okiratba foglalt életközösségi állapot tanúsítása, más társadalmakban jóval egyszerűbb eljárásban is működik. 'Eddig' férfi-nő kapcsolatát rögzítették ily módon. Most új idők vannak, régi fogalmak vesztik értelmüket, sőt létjogosultságukat, vagy új értelmezést nyernek. Ez a világ rendje. Rendben. Nem nehéz egyetértenem vele, hiszen az eleinte büntetett, tiltott, majd tűrt, de megvetést hordozó társadalmi megítélés valóban tarthatatlan állapot ami az azonos neműek életközösségét illeti.

Csakhogy.

Ahogy a demokrácia jelző nélküli (tehát nem liberális, de nem is illiberális), úgy a házasságnak is annak jelző nélkülinek kellene lenni. Melegházasság. Hidegházasság? Hohó! Miért kellene itt megállni?! Kutya-ember házasság, he? Ehhez mit szólna bárki is? Mert miért is ne? ...és mi következhet még?:) A távlatok nyitottak... nincs horizont, nincs korlát.

Ha a házasság definíciója -eredetileg- férfi és nő viszonyára értendő, akkor nem kell csodálkozni azon, ha a 2 X 2 feladványra az a válasz, hogy péntek-56.

jaegtoer 2015.05.27. 06:12:29

Mondjuk egyetértek jótündérrel abban, hogy Magyarország mindattól messze jár, amit az ír társadalom megtestesít és kinyilvánít, de az iménti eszmefuttatásom (ha lehetek ilyen nagyképű:) mégis arra mutat rá egy kis képzettársítással, hogy a magyar szokások lassan meg is előzik az ír gyakorlatot, hiszen a felvetésemben említett kutyadolog itthon a vakkomondor képében szervesen illeszkedik a magyar családi viszonyokba:) Tévednék?:)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.05.27. 08:29:42

@Érvsebész: "Az intim és a természetes meg nem zrja ki egymást"'

a szex is intim, mégsem természetes, hogy mások előtt folyjék. (ez volt a demagógia. :-)

én elmúltam 40, és úgy szocializálódtam, hogy nem természetes a mások előtti szoptatás. ettől függetlenül elfogadom, hogy ez egy természetes, sőt, szükséges dolog.
ugyanakkor az a véleményem, hogy ahogy a férfiaknak / nem szoptató nőknek / stb. meg kell tanulniuk, tanulnunk az ezzel való együttélést, úgy a szoptatós anyukák egy részének részéről sem ártana némi önfegyelem, diszkréció.

nerángass 2015.05.27. 08:43:17

@mavo:

Hehe..vannak ilyenek is. Egy búzgómócsing felmérést buherált.

www.newyorker.com/science/maria-konnikova/how-a-gay-marriage-study-went-wrong

Viszont szerző ennek kapcsán írja mindjárt az elején ezeket :

“Persuasion is famously difficult: study after study—not to mention much of world history—has shown that, when it comes to controversial subjects, people rarely change their minds, especially if those subjects are important to them. You may think that you’ve made a convincing argument about gun control, but your crabby uncle isn’t likely to switch sides in the debate. Beliefs are sticky, and hardly any approach, no matter how logical it may be, can change that.”
Ad Dio gyönyörű iskolapéldája az állitásnak ))))

Érvsebész 2015.05.27. 09:59:06

@jaegtoer: "Általában hatósági vagy egyházi okiratba foglalt életközösségi állapot tanúsítása..." - nem.

A házasság nem az okirattól, hanem attól keletkezik, hogy az állam törvényei által meghatározott módon kinyilvánítják a jogalanyok, hogy házasságot akarnak kötni. Ráadásul az életközösség fennállása jogi szempontból nem feltétele a házasság fennállásának.

(Magyarországon a Ptk. így szabályozza:
4:5. § [A házasság létrejötte]
(1) Házasság akkor jön létre, ha az együttesen jelen lévő férfi és nő az anyakönyvvezető előtt személyesen kijelenti, hogy egymással házasságot köt. A nyilatkozat feltételhez vagy határidőhöz nem köthető.
(2) A kijelentés kölcsönös megtörténte után az anyakönyvvezető a házasság létrejöttét megállapítja és a házasságkötés tényét a házassági anyakönyvbe bejegyzi.
(3) A házasság az (1) bekezdésben foglalt feltételek hiányában nem jön létre. A nemlétező házasságot úgy kell tekinteni, mintha meg sem kötötték volna.)

"...a házasságnak is annak jelző nélkülinek kellene lenni. Melegházasság. Hidegházasság? Hohó! Miért kellene itt megállni?! Kutya-ember házasság, he? Ehhez mit szólna bárki is? Mert miért is ne? ...és mi következhet még?:) A távlatok nyitottak... nincs horizont, nincs korlát."

A házasság, mint jogi kategória, természetesen jelző nélküli kell legyen. Ha ugyanis az állam úgy dönt, hogy korlátozás nélkül elismeri a természetes személyek jogát a házasságkötésre, akkor a jogegyenlőség követelményéből az adódik, hogy nem különböztethet aszerint, hogy azonos vagy különneműek a párok.

Ettől teljesen eltér, s nem értem, miért okozna problémát a házasság kifejezés bármiféle jelzős összetételben való használata (gondolom, nincs problémád a vadházasság, az érdekházasság, névházasság kifejezésekkel, amelyek közül az első jogi értelemben nem házasság, az utóbbi kettő meg igen, de ezzel az államnak nincs dolga.)

Azt, hogy a melegek házasságáról a kutya-ember közti házasság lehetőségeinek a kiterjesztése jut eszedbe, kb. az ordas csúsztatás, illetve az ízléstelen demagógia által meghatározott skálán tudnám elhelyezni, de mivel se kedvem, se időm konfrontálódni hülyeségeken, csak megjegyzem, hogy a kutya nem személy, nem jogalany, bármennyire imádnivaló, jogi értelemben nem az emberrel, hanem mondjuk a gyümölcscentrifugával azonos tulajdonságokkal van felruházva.

csársz 2015.05.27. 10:24:07

@labrys: gratulálok
szégyellem, de nem bírom megállni:
most tudta meg, hogy más okból is lehet együtt lenni a párjával , mint a gyermeknemzés? micsoda felszabadító érzés lehet, hogy ezentúl már nyakra főre pasizhat/csajozhat! megköszönte priviben a felvilágosítást?

csársz 2015.05.27. 10:30:07

@mavo: érdekes,én az illedelmes-csöndes gyerekeket nehezen viselem: mintha valami bajuk volna
a hancurózóktól rögtön jobb kedvem lesz, ha tehetem, beállok én is, és láss csodát, amikor mavo érkezik rosszalló pillantásokkal,
pisszegek egyet, összenézünk, és attól kezdve azt játsszuk, hogy illedelmesek vagyunk, belül röhögünk tovább,
mavo pedig azt hiszi, ő győzött, bár azért érzi, hogy vidámságunk oka elsősorban az ő hülyesége

velőtanya 2015.05.27. 10:36:44

"(a kutya) jogi értelemben nem az emberrel, hanem mondjuk a gyümölcscentrifugával azonos tulajdonságokkal van felruházva."
Azért nem egészen, mert pl. ha megkínzod a gyümölcscentrifugádat, akkor azért nem kapsz letöltendő börtönbüntetést, legfeljebb a társadalom jogos megvetése sújt le rád;)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 10:43:08

@csársz:

látom, képtelen vagy felfogni, hogy az "ülkussol" és a "teli torokból ordít, miközben anyuci le se szarja" között azért van pár fokozat.

az irónia pedig nem azonos a sárbuta gúnyolódással. ha esetleg nem mondták volna.

Érvsebész 2015.05.27. 10:45:57

@velőtanya: igaz; a példa célja mindamellett a személyek és a dolgok elhatárolása volt, de gondolom, ez kiderült

(Nincs is gyümölcscentrifugám, biztos azért, hogy ne essek kísértésbe...)

TG69 2015.05.27. 11:26:20

@csársz: Salinger Zabhegyezőjében a Holden fejét simogató tanár még perverz disznó, aki elől menekülni kell. Azért a nyugat is és a szocializmusban is innen indultunk, tudtunk rá káromkodni, voltak "ütős" érvek ellenük stbstb. Ebbe szocializálódott mindenki. Lassan minden érv megcáfolódott, azt gondolom legyen olyan családjuk, mint a heteróknak. Nem segített ebben, hogy egyetlen ismerősöm sincs meleg :).

Érvsebész 2015.05.27. 11:49:20

@mavo: képzeld csak, amiket a klopfolóval meg a habverővel művelek... s hát ha a fokhagymaprésnek volnék, nem mennék magamhoz feleségül.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 12:30:34

@Érvsebész:

inkább el sem akarom képzelni ezeket a borzalmakat. :)

mondjuk én egyiket sem használom. a klopfolót azért, mert minek elrontani vele a húst, a habverőt azért, mert lusta vagyok, a fokhagymaprést meg azért, mert egy jó szakácskéssel sokkal jobban meg lehet oldani a veszteség is kevesebb, és utána nem kell szenvedni a mosogatásnál.

csársz 2015.05.27. 12:44:37

@TG69: nagyon köszönöm. És igazad van.
Pontosan tudom, hogy 2001-ben még azt gondoltam, nem lehet megjelentetni egy homofil cikket, mert az újságok közönsége nem lesz vevő rá.
Igaz, valamennyire már akkor is tévedtem, de 15 év alatt nagyot fordult a világ!
Még egyszer: köszönöm.

csársz 2015.05.27. 12:48:43

@mavo: de hiszen képes vagyok fölfogni,
éppen azt írtam le,hogy általában rá tudom venni – játékosan és nem dühöngőn – a gyerekeket arra, hogy tiszteljék, és ne zavarják az arra járó mavo bácsit
és azt is tudom, hogy anyák-apák ezt gyakran nem teszik meg
csak céloztam rá, hogy segíts nekik

gúny és irónia határa: hát igen, amikor én mondom másra = irónia,
amikor ő rám = gúny
(ettől még a konkrét esetben igazad lehet, bocs)

közösperonos átszállás 2015.05.27. 14:45:31

@TG69: "Nem segített ebben, hogy egyetlen ismerősöm sincs meleg :)."

Csak ilyen apropó, de családban mesélte valaki, hogy a munkahelyén dolgozó egyik lány (30-on innen, szóval talán belefér a megnevezés) mindjárt az elején bejelentette, hogy barátnője van. Mivel volt olyan munkahelye, ahonnan azért kellett eljönnie, mert "úgy derült ki".

közösperonos átszállás 2015.05.27. 14:49:41

@mavo: "mondjuk úgy, ugyanannál a multinál apukahordával sosem találkoztam a folyosó kellős közepén, az anyukahorda meg kábé olyan volt, mint a levegővétel, csak az akadály mérete volt a kérdéses, amit éppen összehoztak. "

Erre mondjuk két tippem is van:

1) bevásárlókocsival kb. úgy közlekedik mindenki, mint autóval, és az "apa kocsit hajt" nyomdokain haladva, sokkal több nő van, aki tapasztalatlan a vezetésben, mint férfi.

2) az "apa nem szól rá a fegyelmezetlen gyerekére, pedig ő vigyáz rá"-ból is a második tagmondatra koncentrálnék. Volt, hogy multinál valaki más bevásárló megdicsért, hogy milyen türelmes vagyok a gyerekkel; hja, mondtam, napi egy-két órát vigyázok rá, a nejem meg tízet, így könnyű. :-)

2015.05.27. 15:19:56

@TG69:

na a zabhegyezőt tényleg sok értelme volt idekeverni, valóban

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 17:09:27

@közösperonos átszállás:

az első tippel több baj is van (ha csak ironizáltál, plz legalább utólag jelezd)

eleve több nő vásárol be szupermarketben, mint férfi, tehát a gyakorlatlanságra fogni ... életszerűtlen ... még akkor is, ha feltételezném, hogy egy alapvetően kézzel tologatandó bevásárlókocsi vezetéséhez bármiféle különösebb tapasztalat kellene, holott hát ugye aki mondjuk legalább 10 éves, annak ez nem okoz gondot. az anyukahordáknak sem.

az anyukahordák nem "vezetési" képességeik hiánya miatt állnak be az út kellős közepére egymás mellé, hanem SZÁNDÉKOSAN. ők most beszélgetni akarnak, és MINDENKI más le van szarva. egyszerűen a nők hires kommunikációs igényei kombinálódnak a mezei tapósággal, a mindenki más leszarásával - amely utóbbik nem női kiváltságok (mielőtt valaki félrértene), csak náluk látványosabban ütköznek ki. utcán is jellemzően nők szokták keresztben elfoglalni a járdát igen-igen lassan ballagva ( a mozgó száj ugye lassitja a lábakat), miközben te ne adj isten kicsit gorsabban mennél, mert horribile dictu dolgod van. kedvencem a járdát keresztben babakocsival lefoglaló, a teljes világból kiesve trécselő anyucikombó egy forgalmas főút járdáján. egyszerűen fel sem fogják, miért kerülgetik őket annyira, és hogy miért idegesek egy "kicsit".

az "apa nem szól rá a fegyelmezetlen gyerekére, pedig ő vigyáz rá" dologgal lefeljebb annyi a bajom, hogy nem tudom, miért nekem cimezted.

jaegtoer 2015.05.27. 18:10:05

@Érvsebész:

Elhiszem és igazat is adok neked.

Ellenben ezentúl nevezd almának a körtét. (is)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 18:37:27

@jaegtoer:

na várjál, akkor tisztázzuk: a házasság az lehet nemházasság is?

jaegtoer 2015.05.27. 20:03:27

@mavo:

Ezt egy szóval sem említettem.

labrabbit 2015.05.27. 20:10:40

@mavo:
A taplóság akkor alapból jobban kiutkozik a noknél, vagy csak akkor ha valami alkalmas eszkoz van a kezukben, pl. babakocsi?
Tiszta szerencse, hohy Moon 1.3 gyerek szuletik/anyuka masképp hordáik már elbarikádozták volna a forgalmasabb pontokat. :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 20:35:37

@jaegtoer:

akkor a házasság kapcsán mi is lenne a körte és az alma?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.05.27. 20:42:24

@labrabbit:

félreértesz, amit az is elősegitett, hogy rosszul fogalmaztam. a kiütközik ez esetben csak annyit jelentett, hogy látványosabb, könnyebben felszinre kerül. magyarán az átlagos apuka nyilván ugyanolyan bummer, mint az átlagos anyuka, csak éppen ritkábban van indoka és alkalma nagy nyilvánosság előtt ezt bemutatni.

bár még ez sem igaz. inkább csak másként tuskók.

Érvsebész 2015.05.27. 21:07:27

@jaegtoer: ha a formája alma, az íze alma és az almafán terem, miért ne nevezhetném almának?

jaegtoer 2015.05.28. 04:13:50

@Érvsebész:

Miért is ne, hiszen az alma, de körte nem terem almafán.
A valósághoz hozzátartozik, hogy néha látok a piacon almakörtét, amely formára alma, ízre viszont inkább körte, mert egyszer kóstoltam is, azóta sem. Úgyhogy a Jóisten tudja.
Mint említettem, nincs ellenemre, hogy az azonos neműek életközössége a jogrendben olyan jogi státuszt kapjon, amelyben a felek jogai és kötelezettségei azonosak a heteroszexuális párokéval. Az elnevezést kifogásolom csak.

jaegtoer 2015.05.28. 04:16:02

@mavo:

A péntek mínusz 56 az egyik, és péntek plusz 56 a másik.)

közösperonos átszállás 2015.05.28. 06:13:08

@mavo: "még akkor is, ha feltételezném, hogy egy alapvetően kézzel tologatandó bevásárlókocsi vezetéséhez bármiféle különösebb tapasztalat kellene"

Nem a "sarkon befordulás úgy, hogy ne verjünk le mindent a polcról" műsorszámra gondoltam. A vezetési gyakorlat nagyon nagy része arról szól, hogy úgy oldjuk meg a saját nyűgünket, hogy közben másokat se akadályozzunk meg az ő nyűgjük elérésében. Figyeld meg, a népek hajlamosak szabálytalanul leparkolni, de arra sokkal jobban ügyelnek, hogy mellettük még el lehessen férni egy másik autóval. (Nyilván vannak esetek, mikor erre se ügyelnek, de ezek pont azért feltűnőek, mert feltűnőek.)

Vagy mondjuk válogat az ember a polcnál, aztán bepakolt és elindul; aki sokat vezet, annál reflex, hogy előtte körülnéz.

"kedvencem a járdát keresztben babakocsival lefoglaló, a teljes világból kiesve trécselő anyucikombó egy forgalmas főút járdáján. egyszerűen fel sem fogják, miért kerülgetik őket annyira, és hogy miért idegesek egy "kicsit"."

Igen, nagyjából erről van szó: ilyet autóval nagyon-nagyon-nagyon ritkán csinál bárki is.

"nem tudom, miért nekem cimezted"

Ott van az előzményben, be is idéztem: apukahordával már csak azért se találkozhatsz, mert jellemzően nem ők vigyáznak a gyerekre. (A hordában ugye az utat elálló bevásárlókocsi ugyanolyan lényeges elemként van jelen, mint az üvöltöző gyereksereg.)

közösperonos átszállás 2015.05.28. 06:21:54

@mavo: "magyarán az átlagos apuka nyilván ugyanolyan bummer, mint az átlagos anyuka, csak éppen ritkábban van indoka és alkalma nagy nyilvánosság előtt ezt bemutatni."

Kb. erre gondoltam én is amúgy.

TG69 2015.05.28. 09:09:02

@WiteNoir: Választhattam volna ütősebb érvet is meg minden:). Turing esete sem "rossz", majd 60 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy utólagos királyi kegyelemben részesüljön.

TG69 2015.05.28. 09:16:43

@TG69: ". A WHO könyve azonban, akárcsak amerikai társa, sokáig, még az 1977-ben megjelent kilencedik kiadásban is mentális betegségként kezelte a homoszexualitást.
A váltás csak 1990-ben jött el, az ICD-10-ből kivették ezt a kategóriát, és DSM-hez hasonlóan belerakták az egodisztonikus szexuális irányultságot."