Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az orbánok országa

2015.05.20. 10:16 | jotunder | 138 komment

Címkék: orbán bevándorlók európai parlament Európa

 

                  "Magyarország legyen az orbánok országa" (Egy nyugat-ázsiai miniszterelnök tudatalattija valahol Európában)

       Miről  nem szól ez az egész?  Azokról az elefántcsontpartiakról, mauritániaiakról, algériaiakról, koszovóiakról, afgánokról és irakiakról nem szól, akiknek elegük lett a saját orbánjaikból, a saját reménytelenségükből, akik arról álmodnak, hogy Marseille-ből vagy Berlinből küldhetnek haza párszáz eurót a Mamának, aki pontosan ugyanúgy a kis szekrény tetején tartja a gyereke fényképét, mint az a nádudvari parasztasszony, akinek a fia Skóciában pakolja a Tesco pultjait. Nem lehet millióknak munkát és normális életet biztosítani Európában, pár tízezernek igen, talán százezernek is, de millióknak nem. A saját problémáinkat is alig tudjuk megoldani, nemhogy másokét, próbálunk tisztességesek maradni, méltók a Megfeszítetthez, de nem mindig sikerül. Persze ez az egész nem erről szól. 

        Miről nem szól ez az egész?   Nem szól Samba-ról és Alice-ról azaz a félig mauritániai, félig szenegáli, és egészen francia Omar Sy-ről és a félig angol, félig francia és egészen csodálatos Charlotte Gainsbourgról, a magát brazilnak kiadó algériai fiúról, azaz a belfort-i Tahar Rahimről, a mi különös Európánkról, ami nem olyan rózsaszínű, ahogy azt néhányan látni szeretnék, de ez az egész nem erről szól. 

        Miről nem szól ez az egész?   Albert Pierrepoint-ról és long dropról, Hamida Djandoubiról, az utolsó emberről, akinek a francia állam levágta a fejét. Nem szól a "hanged-drawn-quartered"-ről, ami valószínűleg elrettentőbb, mint a nátriumtriopentál-pavulon kombó, és majd erről is lehetne írni a Magyar Hírlapban baromságot valamelyik rezsimringyónak, mert nem a bárdról szól az egész, nem a máglyáról, nem a kötél csomójáról, hanem valami egészen másról.

        Ez az egész arról szól, hogy Magyarország legyen az orbánok országa, a kicsi és nagy, a szögletes és kerek orbánok országa, a tiborczok, mészárosok, és egyéb orbánok délelőtti matinémilliárdjainak országa, a helyi orbánuraké, akik órákat gyakorolják, hogy tudnak-e olyan hegyeset köpni a szotyolával, mint a főorbán, a garden variety orbánoké, akik egy trabantkiutalásért mószeroltak be a pártbizottságon, a józsiorbánoké, akik levelet írtak az alispánnak, mert megtetszett nekik a Weissbergerék zongorája, a mindenféle orbánoké, akik amikor szorul a nyakukon a hurok, hirtelen megtalálják a cigányt, a meleget, a zsidót, a külföldit, a szegényt, a gazdagot, a vöröshajút, bárkit, akire úgy lehet ránézni, hogy közben ne látszódjék pár túltömött zseb.

         Mugyorörszég korosztány lész vogy nüm lész. Mert mi lehetne keresztényibb, mint vitéz Habony Árpád bíborosérsek és az ő 90-60-90-es önbarnított morálja, vagy amikor a nemzet felajánlja a Sas utcát Szent Cecíliának. Mágyárírszóg kirisztőny lász végy nom lász, Lázárjános szelleme járja be Európa jacuzzijait, Szent Bayer Zsolt legyőzi a Nagyorrú Sárkányt három misiért. Mügyirerszög karasztíny lősz vugy nim lősz. Hogy hétfőn ne lehessen cérnametéltet enni, kedden ne állhassunk terpeszben, szerdán ne gondolhassunk a rizibizire, csütörtökön ne legyen tangó, pénteken ne nézzünk tükörbe, szombaton ne feküdjünk a bal oldalunkon, hogy végül, vasárnap csináljuk pontosan azt és pontosan ott, mint amit nekünk Semjén Zsolt előír. Ez a kereszténység lényege. Jézus csak bajnak van.

          Szánkba fogjuk venni a kést, az abroszba fogjuk belefújni az orrunk és igen, tele fogjuk flatulálni Európa összes nagyobb ebédlőjét, mert mi matyarok vagyunk, mutyurok vagyunk, motyorok vagyunk, és oly keresztényi módon fogjuk magunkévá tenni az összes kisjányt, fehérvári huszárt és az ő lovaikat, hogy csak nyekkennek, nem fognak belepofázni abba, hogyan építsem körbe a dácsánkat stadionokkal, kinek engedem meg, hogy felparkettázza a Hortobágyot, én döntöm el, hogy hány null lesz a Videoton-Taktaharkány, mert én kaptam a kétharmadot és nem valamilyen csigazabáló hollandsvéd. 

           Erről szól el az egész. Ne áltassuk magunkat. Semmi közünk a líbiai menekültek süllyedő hajóihoz, a tíz éve papírok nélkül szemetet válogató, vécét pucoló szenegáliakhoz, semmi közünk a szíriai gyerekek rémálmaihoz, ez az egész rólunk szól, kizárólag rólunk. Mi menekülünk magunk és mások elől, mi álmodunk valamiféle elviselhető jövőről, valahol máshol, és mi tűrjük el azt, hogy Magyarország megint az orbánok országa legyen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr687475008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esernyősEvezős 2015.05.20. 17:47:39

"Most nem azt az Orbán Viktort láttuk Strassbourgban, aki 2011. januárjában volt ugyanott.

Most nem a sarokba szorított, megilletődött, sértődött, dacos, görcsösen védekező Orbán állt az EP előtt. Most egy fölényes, magabiztos, laza, higgadt, pökhendi, lekezelő, kioktató, gúnyolódó, pikírt, korlátlan politikai hatalma biztos tudatában nyilatkozó Orbánt láttunk.

A két alkalom közt csupán négy év telt el. E négy év alatt Orbán helyzete alapvetően egy szempontból változott meg. (Ha figyelmen kívül hagyjuk a -vizsgált oldalról indifferens- pillanatnyi belpolitikai népszerűségvesztést.) Orbán Viktor időközben milliárdos lett...

Orbán az őt ma csipkedő EP-képviselők 99%-át kilóra meg tudná venni... Orbán akkora vagyonra tett szert az elmúlt négy-öt évben, amelyet az Európa boldogabbik felén élő képviselők legvadabb rémálmaikban sem feltételeznének. Ne legyenek kétségeink, Orbán vagyongyarapodása ebben az időszakban ugyanolyan exponenciális volt, mint Mészáros Lőrincé, Tiborcz Istváné, Garancsié, Simicskáé, Rogáné, meg a többi haramiáé. Orbánnak annyi pénze van, amennyit nem csak az EP-képviselők, hanem mi sem tudunk elképzelni. Ha -egy csoda folytán- magunk előtt látnánk a számot, ötször újraszámolnánk a nullákat. Orbán kőgazdag. Elképzelhetetlenül gazdag...

Orbán gazdagságát ugyanazok az árulkodó jelek fémjelzik, amelyeket Csányi, Hernádi, Rogán, meg a többiek arcáról is minden alkalommal leolvashatók. Ők már nem nevetnek, hanem nyerítenek. Féktelenül. Fölényesen. Korlátlan hatalmuk tökéletes tudatában.

Orbán tudja, hogy ezeket a milliárdokat soha, senki nem fogja tőle visszavenni (igaza van), senki nem fogja őt felelősségre vonni (ebben is igaza van) és meg fogja úszni (ebben főleg igaza van). Ő is megússza, Tiborcz is, Mészáros is, Rogán is, Garancsi is, meg a többiek is. Ebben az országban mindig, mindenki megúsz mindent. Ők is tudják, mi is tudjuk. (Ha nem, akkor jobb, ha elkezdjük szoktatni magunkat a gondolathoz.) A gagyi tüntetések, a szájtépés itt a 444-en, vagy bárhol máshol, soha nem fogja őket munkatáborba juttatni. (Sem lámpavasra.) Birkaország ennyit érdemel...

(Közben nézem az ATV-n, az Egyenes beszédben az ügyeletes szoci vízgereblyézőt, aki arról papol átszellemülten, hogy "Orbán kettős beszédének belpolitikai következményei is lehetnek..." és nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek. Én is ilyen ellenzéket szeretnék.)

Orbán laza, nyugodt, kisimult, fölényes. A milliárdosok aurája veszi körül. Ő már nyert...

Az egyetlen közös pont a két alkalom közt a "hazabeszélés" volt. Orbán az EP előtt nem az EP-nek beszél. Sem most, sem máskor. Mindig a szavazóbázisának, ill. a szavazóbázisából ideiglenesen(?) kiábrándultaknak (vagy a bizonytalanoknak) beszél. Ő leszarja az EP-t. Vastagon leszarja az Európai Uniót, az összes hivatalával, intézményével, képviselőjével és tagállamával együtt. Tyúkketrecestül, uborkagörbületestül. Őt az Európai Unió csupán egy szempontból hozza lázba. Az onnan érkező -magánvagyonokba azonmód átkonvertálható- pénz szempontjából. (A másodlagos szempont a hatalom, de alapvetően az is az elsőnek van alárendelve.) A többi csak sallang. Formaság. Szükséges rossz. Orbán már csak röhög ezeken. Röhög az Unión. No meg röhög rajtunk. Megteheti... Megérdemeljük..."

Lámpavas kommentje a 444.hu-n

aronsatie 2015.05.20. 17:47:57

@labrabbit: Önámítás. Ha nem manipulálnak, akkor is fölényesen nyertek volna. Pedig rosszul vezetik az országot és mindent ellopnak. Ezt nem lehet azzal elintézni, hogy mert az ellenzék béna.

Mariann19 2015.05.20. 17:50:20

@Evezős:
A tegnapi eu-s összeröffenésen szinte végig az európai értékek betartását kérték számon Orbán Viktoron.
Ezekre a kérdésekre egzakt módon kell válaszolni.
Orbán tehetetlen volt, és válaszának kezdő szakaszában egy önfényezésbe kezdett a gazdasági mutatók felsorolásával.
Ez nem tartozott a témához, nyilván ez szerepelt az előre kimódolt válaszban, és ez nevetségessé tette a reakcióját.
A konzultációs lapok manipulatív voltára modortalan válasza volt,amiért szégyelltem magam helyette.
Kifejtette, hogy az eu-s képviselők pechesek, mert nem ismerik a magyar nyelv rezzenéseit, ezért nem érzékelhetik a kérdések valóságos tartalmát.
Ez a megnyilatkozás egy modortalan ember otromba védekezése volt, bár Orbán elégedetten dőlt hátra hamiskás mosollyal, "ezt jól megadtam nekik" arckifejezéssel.
Láthatóan nem érdekelték a bírálatok.

aronsatie 2015.05.20. 17:50:49

@Evezős: Csak az iránt érdeklődtem, hogy jelen helyzetben miféle relevanciája lehet annak, hogy idióta-e vagy sem az ellenzék. Nem mintha nem lenne az, de a kérdés az, hogyan lehetne "okos". Te tudod?

2015.05.20. 18:05:52

@labrabbit:

nem, a többség nem fideszes.
és?
a jobbikosok ugyanúgy egy nem-náci szélsőjobboldaliságot képviselnek (a fősodorra gondolok, nem a jékei elmebajosokra), szóval világnézetüket tekintve rokonok, és a párt nem teljesen koalícióképtelen a fidesszel, hiába szeretnék egyesek az ellenkezőjét hinni.
a választópolgárok negyede-akár harmada simán lehet fideszes---az már nem csekély mennyiség.
mivel rengeteg a passzív, választás megnyeréséhez is elég.

esernyősEvezős 2015.05.20. 18:06:26

@aronsatie:
Nem tudom, én is azt írtam, hogy elegem van a különféle elméletekből, hogy kinek mit és hogyan kéne csinálni - aztán mindezeknek az ellen-elméleteiből, ami azt taglalja, hogy miért ne azt.
Fogalmam sincsen, hogy az összefogás lenne-e a helyes, amikor félretéve az ellentéteket, egy össznépi minimumban megegyezve el lehet takarítani ezt a pszichopatát - vagy méresse meg magát mindenki külön és győzzön a ... aki tud.
Vagy harmadik úton kéne indulni?

A nemidióta ellenzék talán nem hülyeségeket csacsogna az atv-ben hónapszámra és várná a sültgalambot, hogy majd ki és hol fogja fenékberúgni Orbánt úgy, hogy megrendüljön, hanem mondjuk megpróbálna egy ütőképes tervet összeeszkábálni a demagógia és a lopás ellen - ez az a két dolog, ami mindennek az alfája és omegája. De láthatóan pártilag nem nagyon megy ez nekik, maximum egy-egy ember dolgozik rajta.
Speciel én az egykoron volt Parlamentbe nem járnék be, az biztos! Látványosan.
Csak akkor kéne is helyette valami - amit nem nagyon akaródzik kiókumlálnia senkinek sem.

Diorella Queen 2015.05.20. 18:32:54

@lüke: Gyapot tudod mikor lesz?Ha internálják az class alient a Hortobágyra
Válasz erre;
És képzeld hogy VOLT már gyapotültetvény a Hortobágyon!
Könyvet is írtak róla az átkosban!D

labrabbit 2015.05.20. 18:35:56

@aronsatie:
Sose mondtam, hogy az ellenzék béna. Ezt foleg a (potenciális) ellenzéki szavazók mondták moon. Azt se mondom, hogy manipulálták a választást, bár a legutóbbit inkább de.
Azt mondom, hogy jelenleg kb. 1.5 milla fideszes van - meg kb ugyanennyi jobbikos is - és ez némivel tobb alázatot, bolcsességet kívánt volna. Ha OV tudn hogy mi az. Ha az élheto ország része lenne a mestertervnek.

aronsatie 2015.05.20. 18:41:29

@Evezős: Tehát menjenek az ATV-be és mondjanak okosakat (mind a 100.000, már eleve velük rokonszenvező néző füle hallatára), de viszont ne járjanak be a parlamentbe? Ez lenne a tuti tipp?
Kétségeim vannak. Már eleve valószínűtlen, hogy ha egy ország lakóinak az egyre bolondabb Orbán még mindig a szíve vágya, ott az ellenzék akár okos is lehet. Egyáltalán: politikailag okos vagy a valóságban is? A kettő mintha ütné egymást.

esernyősEvezős 2015.05.20. 18:59:00

@aronsatie:
Éppen azt írom, hogy ne menjenek az atv-be hablatyolni ... egy nemidióta ellenzék valószínűleg nem tenné ezt.
És vagy nem akarod érteni, vagy nem tudom miért: azzal kezdtem, hogy ÉN NEM TUDOM, mi a tuti - egy biztos: ami most van, az nem az. Évek óta nem az.
Részleteztem is.

Nem tudom, hogy az ország hány lakójának szíve vágya az egyre bolondabb Orbán - gyanítom, kevesebbnek, mint azt ő reméli -, de már eljutottunk odáig, hogy sem mersze, sem tehetsége, sem esze nincsen szemmel láthatóan senkinek ahhoz, hogy megállítsa. Ráadásul, még kezeket dörzsölve alkalmakat is teremtenek neki, hogy demonstrálhassa: gyakorlatilag azt tesz, amit akar.
Ezért bátorkodtam azzal a javaslattal élni, hogy legalább akkor gúnyt és a kiröhögtetést tudni kéne alkalmazni napi rendszerességgel, HÁTHA annak lesz valami hozadéka alkalmasint.
Mert ami most folyik itt, annak nincsen.

lüke 2015.05.20. 19:12:25

@Diorella Queen: kösz, nekem otthon mesélték ,esti meseként

lüke 2015.05.20. 19:21:59

@lüke: ps úgy látom nem értetted ,amit írtam:
a hortobágyi internáltakal műveltették mind ezt,mind a rizst
pl az ideiglenes debreceni kormány pénzügyminisztere is ezt csinálta

aronsatie 2015.05.20. 19:51:05

@Evezős: Úgy értelmeztem, amit írtál, hogy ne hülyeséget csacsogjanak. Ezek szerint félreértettem, mert a helyszínt vélted feleslegesnek. Sorry.
A gúny és kiröhögtetés jó eszköz lehet - a mi szemünkben. Remekül szórakozom, ha ilyesmit hallok vagy olvasok. De rajtam nem fog múlni, tartok tőle, ami nekünk tetszene, az akár vissza is üthet.
Szerintem a legnagyobb esélye annak van, hogy magukat buktatják meg, ehhez az ellenzék leginkább azzal tehetne hozzá, hogy fanyalog, terjeszti a korrupciós történeteket és csóválja a fejét. Mert ha ennél erősebb eszközöket használ, ellenszenvessé válhat, pontosabban az maradhat.

Manchmal 2015.05.20. 20:14:37

@Evezős:

"Aki megtalálja az ellenszert"

Szívlapát?

aritus 2015.05.20. 20:18:26

@Evezős: Orbán egy bántalmazó, most éppen egy egész országot bántalmaz.
A bántalmazás pedig rendészeti kérdés, tehát semmi másból nem ért, csak a feljelentés, letartóztatás, bűnvádi eljárás, büntetés eljárás folyamatából.

Pelso.. 2015.05.20. 20:33:17

@Evezős: Lmpvs hozzászólásával egyetértve, sokadszor : a Fidesz egy vállalkozás, semmi több.

aritus 2015.05.20. 20:55:38

@Pelso..: orulunkvincent.blog.hu/2012/10/28/vincent_torvenyei

"Első törvény: A kormány minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak."

HaKohen 2015.05.20. 21:02:03

@Diorella Queen:

Igen, volt gyapotültetvény. Mint ahogy naranccsal/citrommal is kísérleteztek. (Vö. A Tanú.) Még az 50-es évek első felében, Rákosi alatt.

Ja, és volt egy egyébként jeles és tehetséges zeneszerző által írt kórus is a magyar gyapotról, valahogy így kezdődött: "Láttál zöld levél közt hólabdát..."

HaKohen 2015.05.20. 21:04:22

@Evezős: 16:47:25

Ajánlom (de komolyan), hogy időnként látogass el a mandi kommentelői közé. És még csak nem is ők a legrosszabbak.

(Utána azért ne hivatkozz rám, ha antidepresszánst kérsz az orvosodtól.)

HaKohen 2015.05.20. 21:14:20

@Evezős: 17:47:39

Jó, hogy idemásoltad. Próbáltam megkeresni az eredetit, de nem találtam.

Viszont melléktermék, hogy találtam neked kiváló kommenteket a 444-en is, pl. wallenberg akárhány, nácikapitány stb.

Azért lámpavas kommentjét megpróbálom valahol a fácsén közzétenni. Köszi.

aritus 2015.05.20. 21:19:48

@HaKohen: de mi értelme lenne a mandi kommentjeit olvasni? Komolyan kérdezem. ha nem nézem a köztévét, echot (ami már megkülönböztethetetlen a köztévétől), és a többi, nem olvasom a napi gazdaságot, választ, heti választ, magyar nemzetet, barikádot, kurucot. Tudom, hogy mit mondanak, nem érdekel. Ugyanazt mondják, amit Orbán. Vagy Orbán ugyanazt mondja, amit ezek. Jól elvannak egymásközt. Közben az ország megy tönkre. Ők meg egyre gazdagabbak. Hurrá, jobban teljesítünk. És? ez lenne az én sorvezetőm?

HaKohen 2015.05.20. 21:25:03

@aritus:

Ezt @Evezős: -nek írtam, mert azt mondta, hogy a környezetében mindenki köpköd Orbánra és bandájára.

Csak hogy ne bízza el magát.

Én is már egyre kevesebbet nézek (vagy egyáltalán) a fentiekből. De az sem jó, ha azt hisszük, hogy amit magunk körül látunk a hasonszőrűeknél, az a teljes valóság.

Érvsebész 2015.05.20. 21:30:01

@HaKohen: igazad van, de az élet egyszerűn túl rövid, hogy mandis kommenteket olvassunk

esernyősEvezős 2015.05.20. 21:33:44

@Mariann19: Én nagyon régóta képtelen vagyok mind nézni, mind hallgatni ezt az embert - vannak persze mások is, rajta kívül, de ő volt az első olyan, akinél először levettem a hangot, később elkapcsoltam, mert egyszerűen elönt a szégyen és a tehetetlenség, ha kinyitja a száját, vagy vigyorra húzódik a szája, és kiül az a pökhendi gonoszság az egész arcára, amelyik lassan mindre jellemző, ott fenn, a fideszben ... tehát fogadd elismerésem azért, mert képes voltál megnézni, meghallgatni.
Túl ezen: hang nélkül is pontosan érzékelhető, csupán a gesztusaiból, mit gondol magában és mit ad át ezekből a gondolatokból rendszeresen a külvilágnak.
És ez pontosan az, amit már leírtam én is: nem érdekli az egész, vagy ha igen, akkor jó bulinak tartja csupán.
Pszichopata.

esernyősEvezős 2015.05.20. 21:38:39

@aronsatie:
Az atv-t csak azért említettem, mert kb. ott dumálhatnak egyedül már csak - de minek?
Olgicska képtelen erőt mutatni lassan már mindenki felé - bulvárízű bájolgásra meg minek időt pazarolni?
Anno, mikor kiakasztotta a Taplóst, meg a Pokornit .... hol van az már!

Egyébként igen, EZ az ellenzék nem tudom, hogyan lenne képes megemberelni magát - sehogy? -, de legalább a behódolás és a kilóra megvehetőség látszatát kerülhetnék alkalmasint, egy kicsit tökösebb kommunikációval.
Egyelőre nem látom ennek még a nyomát sem ...
:-(

esernyősEvezős 2015.05.20. 21:41:24

@aritus:
Igen.
De ki alkalmazza ezeket vele szemben?
Látsz olyat ebben az országban jelenleg?
Vagy erre utaló törekvést?

Kiállt valaki valaha és felolvasva Orbán aktuális, napi bűnét, tett melléje szóban egy büntetőjogi paragrafust és büntetőjogi tételt, meg azt, hogy amennyiben nevezett bíróság elé kerül, ez vár rá?
Pedig ebből is lehetne érteni ....

esernyősEvezős 2015.05.20. 21:44:02

@Pelso..:
Igen.
Évek óta mondom, hogy említsen valaki egy országot, ahol a három legfőbb közjogi méltóság egymás mellett hányt a jogi(bármilyen) egyetem koleszának wc-jében, azonos időben?
Már ez nem normális állapot!
A fidesz nevű maffiaszervezet lopásra szakosodott - és mindeközben az egyik úgy gondolta, hogy önnön frusztrációit is gyógyítja a hatalommal....

aritus 2015.05.20. 21:48:31

@HaKohen: A valóságnak kurvára semmi köze nincs a nünükékhez. A nünükék hirdethetik, hogy Magyarország jobban teljesít, attól ez még mese. Miért kellene mesékkel foglalkoznunk?

esernyősEvezős 2015.05.20. 21:50:14

@HaKohen:
Ismerem őket (sajnos).
Szóval tudom, hogy vannak ilyenek - a mandinert kihagynám, el tudom képzelni, wallenbergék után, hogy ott mi folyhat.

aritus 2015.05.20. 21:56:25

@Evezős: Nyilván nem látok erre se intézményt, se erőt, se olyat, aki a mai hatályos törvényt (haha, persze ez naponta változhat, de MA MÉG A BÁNTALMAZÁS BÜNTETENDŐ) alkalmazna.
Én csak azt írtam, hogyan kell egy bántalmazót ártalmatlanná tenni.

esernyősEvezős 2015.05.20. 21:56:53

@HaKohen:
Én értem, hogy nem mindenki köp a neve hallatán.
De azt sem gondolom, hogy őrült tömegek imádják (már).

A legtöbben, akik "védik" - pl. a 444-en - azoknak a második szavuk már az, hogy a legnagyobb örömük az, hogy amíg Orbán van, addig a büdöslibsikomcsik meg nincsenek ... ez mégsem annyira Orbán imádatának jele, szerintem.

esernyősEvezős 2015.05.20. 22:07:40

@aritus:
Értem.
Az egyetlen "vigaszom", a Ceausescu házaspár elképedt arca, mikor elfogták őket és aztán a tárgyalás, meg ahogy elindultak kifelé a szobából.
Mert ők sem gondolták soha, hogy egyszer vége lesz ...

aritus 2015.05.20. 22:16:38

@Evezős: Én csak vagyon elkobzásról fantáziálok. Orbán szegényen és hatalom nélkül....

esernyősEvezős 2015.05.20. 22:18:18

@aritus:
Az sem rossz!
Ócsán, a lakóparkban ... a szomszéd házban Kövérék, Áderék, Lázárék, Rogánék ...
Busz reggel ötkor el és este hatkor vissza ... bolt 5 km-re ...
Áááááááá....
:-)

punkfrog 2015.05.20. 22:34:03

@Evezős: nem cdak ellenzék, de ellenzéki média sincs Magyarországon.
Az összes nyomja a fidesz propagandát.
Idézik, bejátszák, szóról-szóra közlik, mintha ez lenne a feladatuk!
1 példa:
Több száz milliárdot hagy az embereknél, jövőre, a kormány.jelentette be varga mihály., közlik, és bejátszák amint ő is előadja ezt!
ahelyett, hogy elmondanák:
a jövő évi költségvetésben, továbbra is marad a rekord nagyságú ÁFA, maradnak a különadók, nem emelkedik a családi pótlék, nem jut több pénz az egészségügyre stb,stb..
de nem, ők nyomják a fidesz-propagandát!
miért???????

balmoral 2015.05.20. 23:41:43

@aronsatie: Mert azt fel se tételezném rólad, hogy vissza akarnád küldeni. Elárulom, hogy ki se bontják a borítékot. Előre megvan az eredmény. Ha mégis reklamálsz, és megkapod, inkább tedd el az unokáknak.

aronsatie 2015.05.20. 23:45:18

@balmoral: De bizony, hogy vissza akarok küldeni valamit. Kevés, hogy bevágom a kukába. Az az ő felelősségük, hogy mit csinálnak vele, az meg az enyém, hogy ekkora mocskot nem hagyhatok szó nélkül.

balmoral 2015.05.21. 00:08:53

@aronsatie: Hát persze, mindenki lelkiismerete szerint cselekedjen. Azért a papírhajó-hajtogatás se rossz.

program készítő 2015.05.21. 00:14:24

Amíg a pártok nem civil szervezetek,addig az öt párt felső vezetőinek gazdagodására lehet szavazni.

Dinkainka 2015.05.21. 05:13:42

@Evezős: Kőgazdagság csak addig ér valamit, amíg a csomó meg nem szorul a nyakán!

Pelso.. 2015.05.21. 06:24:08

@Evezős: Valamikor hatalmának vége lesz, - ebben ugyan nem bizakodás van részemről, hanem csak úgy...
Rendszerét lebontani (igen, kell majd sok só, behintéshez) jóval nagyobb feladat, mint a 90' utáni teendők. Kezdem azzal, hogy ennek személyi, anyagi stb feltételei +ehhez koherens szellemi potenciál nem áll rendelkezésre.

TCmATIC 2015.05.21. 07:21:02

Először cseréljük le valahogy az ellenzéket, aztán lehet gondolkodni orbán elzavarásán. 5 éve nem képes az ellenzék egy értelmes mondatot összerakni. Lassan felmerül bennem a gondolat, hogy meg vannak véve kilóra. Jó ez így nekik. Hát különben mi a nyavaját keres Tóbiás!! b+ egy ellenzéki párt élén?

nerángass 2015.05.21. 07:56:14

"A magyaroknak nincsenek multikulturális tapasztalataik" - Orbán hablatyolása szerint. Pedig ....

index.hu/belfold/2015/05/20/orban_viktor_multikulturalizmus_magyarorszag_tortenelem_strasbourg/

balmoral 2015.05.21. 09:55:45

Most elmondok egy történetet. Csak úgy. Optimizmust sugározandó. 1985, Marcali, első vonalbeli tüzérlaktanya. Nyár, rekkenő hőség. Váratlanul behívnak egy csomó, kábé kétszáz tartalékost, akik ún. M-zárolt ütegekhez tartoznak mint kezelőszemélyzet, a technika a laktanyában van, a gyakorlóruha náluk otthon, kimentek a kiértesítők, ők meg jöttek ahogy tudtak, azért voltak előrelátók, például, aki frissen begipszelt karral jött be. Volt orvos is hozzájuk, a helyi sebészorvos például rutinosan előre csodálatosan berúgott állapotban érkezett a hajnali szeánszra. Egészségügyi vizsgálat, eligazítás, irtózatos káosz, ami ilyenkor megszokott, majd ezeket a harminc-negyvenöt közötti viharvert, szakállas, hosszú hajú, mindenféle szakikat bevagonírozzák az ágyútarackokkal és sorozatvetőkkel együtt, megkerülik a Balatont, és néhány napig a várpalotai lőtéren gyakorlatoznak éleslövészettel egybekötve. Régi kipróbált harcosok révén a feladatot kiváló minősítéssel abszolválják. Talán néhányan még élvezik is némelyest a régi társaságot, a kikapcsolódást, a lőporszagot, egyszóval a katonásdit. Majd vagonírozás, Balatonkerülés visszafelé, megérkezés a laktanyába, nekik ott körletük nem lévén, az alakulótér sarkába felállított vasvályúknál tisztálkodnak valamelyest, majd sorakozót rendelnek el számukra. Vigyázzállás, himnusz, parancsnok érkezése, jelentés, napiparancs, felolvassák a dicséreteket, előléptetéseket, árnyék sehol, a napon ötven fok, a surranóban összegyűlik a testről lecsorgó verejték, de hálistennek úgy tűnik, lassan vége. Ekkor a vezénylő tiszt elkiáltja magát: "Balra át!" Az alakulat egyetlen hatalmas élőlényként óraműszerűen végrehajtja. "Díszmenet!" A tömeg morogva szétoszlik, és hazamegy. Mi, akik sorállományúként tanúi voltunk az eseménynek, akkor értettük meg, hogy ennek lassan vége. És vége is lett. Az ember hátán fát lehet vágni, a játék kedvéért sok mindent hajlandó eltűrni. De egyszerre csak elege lesz, és hazamegy.

Bánegressy 2015.05.21. 10:02:12

@ATCG: Bizony arról van szó (leginkább), amiről írsz. Csak itt egy állandósult értelmiségi ábránd zavar be. Mindig ellentmondásba kerül magával. Erről írt már Móricz, sőt Szabó Dezső is a maga módján, de önmaguk, az életük nem tudott kiszakadni az akkori orbáni rögvalóságból. ORBÁN RULEZ !
És az a vészterhes gondolatom, h itt mégis megvalósult a népfelség.
Mindjárt mondjuk, ahogy egy-egy új orbán a nyakunkra telepszik (és olyan ez, mint az átkosból ismert munkahelyi alapszabályzat), hogy a király meztelen, de mégis, mindig, újra a zorbán jön, mert, ha nem akkor automatikusan megszavazzák. Orbanisztán az orbánoké!
Tehát ki a meztelen?

Pelso.. 2015.05.21. 10:10:31

@balmoral: értve. De ma a polip rosszabb, mint anno a honvédség. Hatékony, körmönfont, gátlástalan és jól szervezett-irányított.

Bánegressy 2015.05.21. 10:24:04

@Evezős: Mindig az van, hogy mire észreveszik már késő és már benne is vannak a zsákban. Ráadásul az olyanok veszik észre először, akiknek nem számít a szava. A többi a jó öreg hatalomba, hivatalba belekényelmesedett csinovnyik, esetleg idealista ábrándozó, aki azt hiszi, hasznos amit csinál és nem veszi észre, h az egész tkp. a lopásról, vagyonszerzésről szól (nem csak itt, csak máshol máshogy).
Senki nem meri vállalni a kockázatát radikális változtatásnak, illetve, aki mégis ezt hangoztatja az csak magán és pártba tömörített még ezeknél is alantasabb cimborái számára akarja egy esetleges "elit"váltás által konzerválni ezeket az állapotokat.

hacsaturján 2015.05.21. 10:41:41

ha mostan én beírom ide, hogy egy eccerű fleto fan vagyok, minek ellenére a poszt maga tejjesen pontos, akkor vétek-e a közszellem játékos megnyilvánulásai ellen, azaz szívlapáttal gondozhatom-é az elkurvult bikacsökömet?

Bánegressy 2015.05.21. 10:43:10

@TCmATIC: az még semmi, h egy értelmes mondatot nem képes összerakni, de szublimálódott a teljes hátországa, a civil támogatóiról, csak sejteni lehet, h esetleg még léteznek. nincs egy think-tank, eltűntek a hatékony szakértők; közgazdászok, jogászok, de a jelenlegi helyzetben leginkább kriminológusok, rendőrök kellenének, hiszen itt egy országot lop zsebre az uralomra jutott új elit.
Mellesleg ebben ők is (mármint a szocik) bűnösök (mi az, hogy bűnösök?! sok szempontból nekik köszönhetjük !), ezért is hallgatnak, mint szar a fűben.

balmoral 2015.05.21. 11:06:20

@Pelso..: A példázat nem a katonaságról szól, hanem az alávetettségről és a polgári öntudat felébredéséről, és nem a katonaságnak lett vége, hanem akkor éppen a szocializmusnak. És nem az ellenzéki szerveződések vetettek neki véget, hanem az, hogy egyszerre csak mindenkinek elege lett. A virradat és a kakaskukorékolás. Nem jósolható meg, melyik díszmenet-parancsnál fog megtörténni a dolog, de bizonyosan bekövetkezik, mert minden húr elpattan egyszer, ha folyamatosan tovább feszítik. Én azt gondolom, hogy ez a mostani kérdőív egy nagyon fontos mozzanat ebben a folyamatban. A magyarok közel sem ilyen aljasok és buták, mint ahogy azt az orbánok feltételezik róluk.

ATCG 2015.05.21. 11:11:02

@nerángass: az általad idézett link egyik mondata:

"azzal a nagy-magyarországos, 15 millió magyaros, az országot a határainál tágabban kezelő politikai nagymellényűséggel is, amire jó ideje építette karrierjét."

Emlékszel 89-re? Ez csak költői kérdés volt, mert tudom, hogy Te - velünk ellentétben - mindazt átélted odaát, amiről nekünk csak hézagos ismeretünk lehetett ideát.

89 decemberében egy-két pillanatig "angyal szállt el a két ország felett"
A megbékélés fekete felhők előtt ívelő szivárványhídja.
Apám a hírekre azonnal útnak indult Alsógödről Mezőbándra, nem félt ő semmitől, olyan rég eltemetett vágyak törtek elő benne, amelyek elnyomtak minden racionalitást, aggodalmaskodást, hívta az út, mennie kellett, azonnal. 46-ban 21 évesen a bírósági tárgyalásról és a kiszabott börtönbüntetés elől idemenekült Magyarországra. A bűne, hogy részt vett egy szervezkedésben, amely egy független erdélyi köztársaságot szeretett volna kiharcolni. Ő kicsi láncszem volt az egészben, szórólapokat osztogatott, ezért mégis több évnyi börtön járt volna. (a bíróságon amikor a bíró megkérdezte a vádlottak csoportjától az ítélethirdetés után, hogy ki akar fellebbezni apám jelentkezett és azt mondta: ő inkább lejjebbezni szeretne).
Az útra egy barátja is elkísérte. Én akkor a Kossuth Nyomda Alkotmány utca Honvéd utca sarkán lévő épületében dolgoztam. Péntek délután fél hat lehetett, amikor hazaindultam. Apám talán negyed órával később ért oda: engem is magával akart vinni nagy boldogságában, a másik fia ekkor talán éppen a nottinghami egyetemen hallgatta a Romániából érkező híreket. A lányom 11 a fiam 8 éves volt akkor. Máig nem tudom, hogyha az apám ott ér haboztam volna egy pillanatig is, mielőtt útnak indulok vele Kolozsvár felé. Azt hiszem azért hazaszóltam volna a nyomdából Ilinek, hogy egy-két napig ne várjon haza.
Apámék késő este értek Kolozsvárra, a városban elsötétítés, az utcákon egy lélek sem járt, távolról lövések hallatszottak, egyes utcákban úttorlaszok. Apám meg akarta valakitől kérdezni, hogyan juthatnának el húga otthonához, aki családjával egy lakótelepi "blokk"-ban lakott, a férje Mitica bácsi román volt és rendőr, két gyerekük, két unokatestvérem alig tud magyarul, mert J. néni - amiatt, hogy annak idején a család ellenezte a házasságát- a gyerekeit nem tanította meg magyarul. Ők azért ettől még jó emberek lettek, csak épp az anyjuk megfosztotta őket az erdélyi multikultúra egyik összetevőjétől.
Miután a bezárt kapuk mögül az éjsötét "idegen" városban senkitől sem kaptak felvilágosítást apámék tovább indultak Mezőbánd felé.
Kolozsvár után vagy húsz kilométernyit jutottak, egy pár harckocsi, páncélozott autó jött velük szembe a néptelen országúton. Azok még ügyet sem vetettek rájuk. De nem sokkal ezután géppisztoly sorozat vette célba őket. Leállították az autót. Kiugrottak és az út menti árokba hasalva várták, hogy mi lesz. Csönd lett. Több sorozat nem volt.
Visszaültek a kocsiba. Lekapcsolt lámpákkal visszafordultak és úgy döntöttek, jobb lesz, ha visszajönnek Magyarországra.
Szerencsésen hazaértek.

Amiért ezt az egészet írom, és amiért ama költői kérdést feltettem Neked : azt a" 15 millió magyar"-os szókapcsolat hívta elő.
Választási győzelmük után, azt hiszem az első miniszterelnöki megszólalásában Antall József ezt mondta: lélekben 15 millió magyar miniszterelnöke kíván lenni. 90 tavaszán mondta ezt.
Szerencsétlen, az 'égen szálló angyalt, fehér galambot, szivárványhidat' e három szóval lelövő, leszakasztó mondat volt.

Ami meg a Ceausescu házaspár @Evezős által fentebb idézett pökhendi, semmit fel nem fogó arcát illeti:
Jelena a "tudományok doktora", a "jeles vegyész" valóban nem értett semmit, csak átkozódott és ágált, de a suszterinasból lett conducator bizony nagyon is fölfogta a helyzetet, a kivégző fal felé vezetve, támogatva átölelte a még ott is ágáló asszonyt, azután úgy feküdtek ott a kövön, mint a mezőn lelőtt veszett kutyák.

A megbékélés remélt tele után jött 90 tavasza, Sütő András kivert szeme.
És itt maradt nekünk az egészből - akit azokban a napokban hősnek tekintettünk: - TL, aki a minap azt mondta: nem látja, nem érti OV. nemzetpolitikáját, az már túl langyos neki, az a TL., aki szerint az RMDSZ a romániai MSZP, az a TL. akit Sütő András csak így emlegetett:
embernek és papnak is utolsó.

balmoral 2015.05.21. 11:30:30

Most pedig egy egyszerű levezetés következik, kicsit Váncsa stílusában. Ha egy politikai rendszerben olyan (kontra)szelektív mechanizmus működik, amely az aljas, gonosz, kulturálatlan, de gátlástalan embereket juttat vezető pozícióba, akkor előbb utóbb az ország vezetése a legaljasabb, leggonoszabb és leggátlástalanabb emberek kezébe kerül. Ez Magyarországon megvalósult. Pont. Ezek voltak a premisszák, most jön a konklúzió. Fenti két állításból viszont levonhatjuk azt a logikus, sőt némi optimizmusra is okot adó következtetést, hogy a vezetettek ezek szerint szükségszerűen nem érik el az aljasságnak, kulturálatlanságnak és gátlástalanságnak azt a szintjét, mely vezetőiknek megadatott, és utóbbiakat arra determinálta, hogy a náluk kevésbé mocskokat vezethessék és kizsákmányolják.

balmoral 2015.05.21. 11:37:48

@balmoral: Juttatja, természetesen, tárgyas ragozás.

ATCG 2015.05.21. 11:49:56

@balmoral: Nagyon jó a példád. És ki érti ezt, hogy miért lett elege mindenkinek abban a pillanatban az egészből. De elege lett.
Nem ennyire szép, és csak egy kicsit hasonlít a mi történetünk a Tiédhez.
Egyetemi század egy "23". lépcsős alakulatnál 1970-71 -ben Orosházán.
Nyavalyás előfelvitelisek, nekik ez az egész cirkusz csak 11 hónapig tart, nosza nehezítsük meg egy kicsit az idő múlását.
De ez, bárhogyan is vetett be mindent egy-két, az átlagosnál is ostobább tiszt, tiszthelyettes, nem sikerült nekik.
Forró ebéd utáni - boldog semmittevésre, csocsózásra, mignon és őszibaracklé ivásra való délután -az egy két hétre gyakorlatra hozzánk beosztott tiszthelyettesi iskolás ezüst vállcsíkos gyerek valamiért úgy határoz, hogy most aztán megtaníttatja velünk hol lakik az úristen.
-Irány az alakulótér.- adja ki a parancsot, azt nem teszi hozzá, amit Potrien vagy Verdier őrmester Rejtő regényeiben, de hasonlóképpen üvölt.
Megyünk a tér felé, mit tehetünk: parancs az parancs.
Talán nóta indulj is volt, ha volt, akkor biztosan nótáztunk is.
És jött a Jobbra át! Balra át! Feküdj! Föl! Feküdj Föl! Egy két vigyázzmenettel tarkítva. Nagy a meleg. Az alakulóteret szegélyező nyárfák levelei ugyan susognak, pedig szellő sem rezdül.
Az egyik nyárfa mellett egy szőkehajú gyerekképú, még sportos, nem sörhasú, fiatal alhadnagy figyeli érdeklődve és némi együttérzéssel az eseményeket.
És akkor a vezénylésbe belemámorosodott ezüstcsíkos megint azt ordítja:
Vigyázzmenet! Lépés indulj! És mi egyszerre indulunk meg, de csak az egyik lábunkat verjük oda, érdekes módon mindannyian csak az egyiket, már nem emlékszem, hogy a jobb vagy a bal volt-e ez a lábunk.

A tiszthelyettes tanonc elvörösödött, ordított, a guta kerülgette a századnyi bicebóca láttán, de mi mit sem hallva vertük tovább a vigyázzt fél lábra verve az ütemet.
Talán két perc sem telt el parancsnok nélkül maradtunk, mert az ezüstcsíkos átkozódva, ordítva, fenyegetőzve magunkra hagyott bennünket.
A fa mellett álló tiszt pedig mosolyogva nézett felénk, nem szólt semmit, csak mosolygott. A század egyik szakaszának a parancsnoka volt amúgy.

Myrath 2015.05.21. 11:53:34

Egyre jobban szeretem az írásaidat, sőt, már várom a következőt. Ez is nagyon jó írás.

ATCG 2015.05.21. 12:04:04

@ATCG: Forró ebéd utáni...: Forró, ebéd utáni...

...Az alakulóteret szegélyező nyárfák levelei ugyan susognak...:
...Az alakulóteret szegélyező nyárfák levelei susognak...

nerángass 2015.05.21. 12:15:52

@ATCG:

Rengeteg mocskos, szubverziv, cinikus vonatkozása van azoknak a hónapoknak, közülük párnak az igazi természetére már akkor rájöttem, de a legtöbbről csak később derült ki, amikor összeállt a tabló és elszálltak az egzaltált remények. Sütő tudta mit mond, én is mesélhetnék sokat, de ezzel valahogy árnyékot vetnék arra a fényesen ragyogó érzésre, amit azokban az első napokban éreztem, a szabadság lélegzetállító mámorát, a tettrekészség vakmerőségét. Mi, azokban a napokban hittük, hogy minden a mi lázadásunknak eredménye ( pedig dehogy) . De már akkor észrevettem, hogy a Kárpátok zsenijét felváltó Iliescu sokkal veszélyesebb indulatokat hordoz, a hatalmáért bármire képes, ráadásul sokkal okosabb mint amaz, de ugyanaz pepitában. Szerencsénkre, a dolgok állása folytán most a kapitalizmus lett napirenden, de még így is az első hónapokban szószerint szinte bármi megtörténhetett és meg is történt ( Marosvásárhely, a bányászok dúlása, az ellenzéki pártok állandó megfélemlitése stb. mind Iliescu munkája ) Nagyon hamar kiderült, hogy hosszú menetelés lesz.

Sajnos újra az orromban érzem az ismerős bűzt, amelyet örökre elfeledtnek hittem, az önkényét. Úgy látszik, vannak idők, amikor a dolgok egyszerűen nem végződhetnek jól.Ez elég rezignáltan hangzik, de nagyon, nagyon sajnálom.

Pelso.. 2015.05.21. 12:18:42

@balmoral: OK. Csak magamban homogenizáltam a kettőt, kissé tévesen.

Rodeo36 2015.05.21. 13:45:55

jótündér, köszi, már megint...mivel elolvastam a hsz-eket is nem sok hozzátenni valóm maradt...a Brüxel-i Ünnepi Játékok után még eccer megjegyezném az OGV-t nem elemezni kell, hanem fellógatni az első adódó fára vagy lámpavasra és vele együtt az egész bagázsát, arra a kérdésre hogy ki lesz alkalmas utánuk az országot vezetni az a válaszom, hogy ma sem vezeti senki csak a lopás van megszervezve, tehát a Náncsi néni is jobb bármelyiknél

kohler 2015.05.21. 14:09:34

"Lázárjános szelleme járja be Európa jacuzzijait"

ez most celzas akar lenni a hodmezovasarhelyi strandfurdore es az ottani telehanyt jacuzzira?

ATCG 2015.05.21. 14:16:51

@nerángass: 75-ben Kovászna fölött az erdőben egy - az erdő mélyébe vezető keskeny nyomtávú sínpár melletti - tisztáson bográcsoztunk: egy kovásznai és egy magyarországi lány, három magyarországi fiú és Nicu a kovásznai lány román barátja. Nicu húsüzemben dolgozott, onnan lopta ki nekünk a bográcsba valót. Zúdítottunk hozzá piros paprikát, vörösbort: ezekkel mi magyarországiak járultunk hozzá a vacsorához, az erdőben őzláb gomba is akadt.
Ettünk ittunk, beszélgettünk. A vége felé az öcsém és Nicu - pohár borral a kezükben, egymás vállát fogva - a "Dunának Oltnak egy a hangja" sorait szavalták, dalolták.

Ugyanezen az utunkon Kolozsváron nagynénénknél J. néninél is összejött egy kis multikultis társaság.: Magyar szót alig tudó két fiú unokatestvérünk, M, mezőbándi unokahúgunk, aki Kolozsváron járt gimnáziumba, és ez idő alatt J. néniéknél lakott, Mitica bácsi a román rendőr, Nanóka - mezőbándi nagymamánk, és ott volt még M. egy román osztálytársa is, meg mi négyen - magyarországiak.
M. román osztálytársa azt mondta nekem: nagyon tetszik neki a magyar nyelv, azért mert lassú, dallamos, jó hallgatni. Megegyeztünk, hogy amikorra legközelebb találkozunk mind a ketten beszélni fogjuk a másik nyelvét. Pár Elvis Presley lemezt adott ajándékba, mi ezt csak egy Sebő, Koncz Zsuzsa vagy Latinovits lemezzel tudtuk viszonozni.
Elég zajos volt a társaság, este tíz körül rendőr csöngetett az előszoba ajtón. Biztosan valamelyik házbelit zavarta a mulatozásunk.
Miután megtudta, hogy a házigazda román és rendőr, nem kérdezősködött tovább.

Azóta sem láttam ezt a fiút.
Nem tudom megtanult-e magyarul. Én sajnos nem tanultam meg románul. Most K.-val ősz óta olaszul tanulunk. Van egy román nyelvtankönyvem, néha felütöm és próbálom összevetni az olasszal, kicsit próbálom ezt is tanulni.

Ha most Magyarországon élsz akkor a helyzeted azokhoz az idemenekült afgán diákokhoz hasonlít, akikkel pl. alig három éve még diákmunkásként néha együtt dolgoztam a Müller raktárközpontjában címkézve a töméntelen árucikket. Műszak végeztével volt időm többükkel beszélgetni, mert ők is Fótra tartottak az utolsó esti busszal: én az otthonomba, ők meg a Gyerekvárosi szállásukra.

Ők mesélték, hogy az afgánok egy népcsoportja és a perzsák egy népcsoportja unokatestvérek. Értik egymás nyelvét. Az orosz-afgán háború idején rengeteg ismerősük, rokonuk menekült Afganisztánból Iránba. Azt hitték révbe értek. Azonban alighogy odaértek kitört az iraki iráni háború.
Nálunk pedig - hosszú vajúdás után - Orbán országlása.

esernyősEvezős 2015.05.21. 15:36:18

@Manchmal:

De csak ha üres a raktere ...

esernyősEvezős 2015.05.21. 15:40:00

@punkfrog:
Igen.
Sosem értettem ezt, ahogyan azt sem, minek híjják meg egy (elvileg) ellenzéki médiumba bármelyik fideszhettyenpittyet???
Nem fingatják meg.
Nem várhatnak tőle választ egyetlen rendes kérdésre sem.
Csak a propagandadumát nyomja.
Annyira ostoba a többség, hogy még azt az örömöt sem tudják okozni, hogy a beszélgetés minimum az "érdekes" felé tendáljon ...

De ott ülnek mindenhol és nyomják a szlogeneket, semmi nem tudja kizökkenteni őket a kerékvágásból ...
Minek?

esernyősEvezős 2015.05.21. 15:42:27

@Dinkainka:

Éppen azt igyekszik biztosítani, hogy ez soha nem történhessen meg ...túl ezen: a vagyon nagy része nem az ő nevén van, hanem a pereputtyén.
Engem az sem tölt el örömmel, hogy bármelyik ivadéka egy forintot is élvezhet belőle.
Márpedig ...

esernyősEvezős 2015.05.21. 15:43:07

@Pelso..:

Ezzel teljesen egyetértek.
Sajnos.
:-(

esernyősEvezős 2015.05.21. 15:45:32

@balmoral:
Az a baj, tudod, hogy oszolni könnyebb, mint összegyűlni.
Ha érted ....

esernyősEvezős 2015.05.21. 15:57:24

@ATCG:
Köszi, ez ... nem tudok mit hozzátenni.
Talán annyit, hogy akkor egy egy éves gyerekkel a családban napokig azon rágódtunk, hogy odautazunk, segíteni. Nem voltak ott rokonaink, de a férjem egy igen jó barátjával előtte éven tett egy hosszabb túrát Erdélyben és szinte könnyes szemmel mesélték, miután hazajöttek, hogy mi van ott és hogyan adták őket kézről kézre idegen emberek, szállást, kaját, utazást, mindent biztosítva. És mindketten úgy érezték, hogy ezt akkor és ott meg kell valahogyan hálálni: konzervet, gyógyszert, ilyesmit kezdtek gyűjteni és szervezni az utat.
Aztán nem lett belőle semmit, eldurvult a helyzet, és igen, az egy éves gyerek is nyomott a latban ...
Tőkésnek sosem bocsátom meg, hogy lemászott a piedesztálról és összeköpködte a saját szobrát.
Orbánnak meg azt, hogy gyakorlatilag elő fegyverré silányította az ottani magyarságot, akiknek egy része - nem tudom, mekkora - ehhez a mai napig asszisztál.

alte trottel 2015.05.21. 18:57:56

@Diorella Queen:
Egyelőre azt az igazán lepkefing, marginális problémácskácskát kéne nem megoldani, de legalább néhány épkézláb, nem lenyúlási, nem populoszarszagú, nem "ircsukkimind", nem "visszaindiába" ötletecske erejéig elgondolkodni, hogy mit is kezdjünk a pontosan annyira szakképzett, pontosan annyira tanult és pontosan olyan fejlett munkakultúrát reprezentáló saját különbejáratúinkkal, akiknek legalább a Szent Könyvük nem írja elő, hogy aki nem _PONTOSAN_ ugyanúgy imádja a Nagy Fenneni Imádnivalót annak el kell vágni a torkát.

ATCG 2015.05.21. 20:57:45

@nerángass: Nem akartam a régi sebeket feltépni, ne haragudj.

nerángass 2015.05.21. 21:20:13

@Evezős: @ATCG: Ezekhez nem nagyon van mit hozzátenni. Van ok némi méla undorra akkor , ha éppen az a TL tartja túl puhának az elért “eredményeket” , akit a legforrób temesvári napokban a szeku helyezett biztonságba ( talán a magyar “fiúkkal” karöltve ))))) ) egy álmos Szilágy – megyei faluban, miközben 40-42 szószerint kivégzett temesvári polgár holttestét hűtőkocsikban szállitották a bukaresti krematóriumba. Románia háborúutáni történetében ő az egyedüli egyházi ember, aki - kirobbantván egy nemzetközileg ( on purpose ) felfújt kilakoltatást - túlélt egy nagyon komoly helyzetet, miközben körülötte hullottak, mint a legyek. Piedesztál, bah. Mi tudtuk, hogy sohasem volt ott, a piedesztálon (((
ATCG – amit ti átéltek/ átéltetek, az a hétköznap, legalábbis szórványvidéken. Nincs benne semmi megalkuvás ( igaz könnyes összeborulás sem, hacsak nem rúgtunk be együtt ) egyszerűen ‘a way of living’ keresése. Meséltem már itt valahol, hogy én elhatároztam ( egyszer ) hogy rajtam nem járnak túl ‘ők’ a hiányos román tudásom miatt ( magyar gimit végeztem ). Többek közt románul (is ) elolvastam a Varázshegyet.

labrys 2015.05.21. 23:09:46

@balmoral: a levezetésed teljesen korrekt, de egyetlen, nagyon lényeges részlet felett elsiklasz, noha annak tragikus következményei vannak: ti. statikus entitásként kezeled a vezetettek eszmei/erkölcsi állapotját. Ami nem így van. A vezetettek (tudata, viselkedésmintái stb.) igenis alakíthatók, tömeges méretekben is. És Orbánék épp ezt teszik.

Sokan leírták már: a legnagyobb bűnük az, hogy lerángatták (folyamatos múlt) a maguk szintjére a társadalmat. A nyílt, szégyentelen lopást, a hatalmaskodást, a gyengébbek/elesettek/kisebbségek/mások gőgös megvetését, az antiszolidáris magatartást, a seggnyalást, a behódolást, a zsibbadt passzivitást stb., stb., stb. adaptív normává tették, és a társadalmunk értékrendszerében, viselkedésmintáiban egyre nagyobb mértékben regresszál az elmúlt korok magyar történelmének leggusztustalanabb, legszuicidabb és legimproduktívabb (teljesen soha le sem vetkezett) előképeihez.

A pirézezést (etc.) nagyon könnyű divatba hozni, de több évtizedes tudatos munkára lenne szükség ahhoz, hogy egy társadalom kinőjön belőle. A még ellenállók/kiforrottabb személyiségűek elmenekülnek, vagy (hiábavaló) passzív rezisztenciával áltatják magukat – a többiek viszont egyre erősebben alkalmazkodnak. Azaz mind orbánabbakká válnak. Válunk. _Ez_ a rettenetes. Nem pusztán statisztikai kilengés vagy ökoszocioegzisztencio peek a Jobbik népszerűsödése.

(JT-nél a pont.)

ATCG 2015.05.22. 00:02:13

@nerángass: Azt hiszem soraidat olvasva mi itteniek csak nyeldekelhetjük a torkunkba szorult görcsöt. Ha megmutatnám az öcsémnek amit írtál TL-ről,
biztosan elküldene megint a jó büdös francba, ahogy ilyenkor szokta, pedig őt TL anyagilag is padlóra küldte, mert sok-sok pénzzel segítette az EP választási kampányát, köszönet nem kapott, mégis ezt a szörnyű dzsentroid társaságot segíti újra és újra: Erdélyben is itt is, na jó azért rengeteget adott Duma Andráséknak Klézsén is, meg más rászorulóknak is, azoknak jó, hogy adta, hogy könyveket, játékokat vitt kocsiszámra , de TL.-éknek nem kellett volna.
Apám még Antallék idején meglátogatta TL.-t a kórházban, és valami nagyon értékes református könyvritkaságot vitt neki ajándékba (az apám párttag, majd az MSZP megalakulása után MSZP tag volt , de szívvel-lélekkel kampányolt Roszik Gáborért pl. hogy az bejuthasson még a rendszerváltás előtti parlamentbe, amikor Király Zoltán is bejutott).
Pár évre rá apám levelet írt TL.-nek, hogy nem jó az az út. amelyre Erdélyben és itt is lépett. TL. persze válaszra sem méltatta.
Öcsé
Egy igen és egy nem vagyunk. Ő már eltávolodott régen a Duna-Olt egyhangtól. Lassan lehet, hogy neki is langyos lesz Orbán

ATCG 2015.05.22. 00:05:59

@ATCG: Öcsé
Egy igen és egy nem vagyunk: Az öcsém és én egy igen és egy nem vagyunk.

ATCG 2015.05.22. 00:25:22

@labrys: Az öregekben még bízhatsz. A kukába, vagy a Sánta Ferenc "büdös barlangjába" készülőknek már nincs vesztenivalójuk, megszokták a Csarnokban vett húsos csontot, abból is lehet finomat sütni, az ízek még ott maradnak a sütőzacskóból kivett jól fűszerezett csontokon.
Miért alkalmazkodjanak, miért lapuljanak?
«Eb ura a fakó! Mai naptól fogva József nem királyunk!»
és akkor is azt fogják kiáltani, amikor Viktor és Gábor próbál majd egy kettős királyságot összehozni.

ATCG 2015.05.22. 00:28:03

@ATCG: ...vagy a Sánta Ferenc "büdös barlangjába" ... : ...vagy Sánta Ferenc "büdös barlangjába" ...

nerángass 2015.05.22. 07:20:56

Futballokos a porcelánboltban, avagy amikről Agyafúrt hablatyol :

nol.hu/belfold/orban-oriasi-ongolt-lo-1535549

Diorella Queen 2015.05.22. 09:28:05

@alte trottel: A lepkefingig értettem a mondanivalót.

alte trottel 2015.05.22. 09:49:45

@Diorella Queen:
Sebaj. Én meg a matematikához vagyok hülye. Igaz, én nem vagyok rá büszke.

balmoral 2015.05.22. 10:41:08

@labrys: Sajnos igazad van. Én csak optimizmust akartam sugározni magamból, de egyébként hasonlóan sötéten látom a dolgot. Az orbánizmus az emberekben meglévő legsötétebb ösztönökre (most ne menjünk bele, hogy ezek mennyiben biológiai és mennyiben szociokulturális eredetűek) épít. Mindenkiben van jó, és van rossz. A náci Németország a példa rá, hogyan lehet egy alapvetően szelíd, kulturált és toleráns népből is felszabadítani a vadállatot. Viszont azt továbbra is állítom, hogy kell lennie egy kontraszelekciós mechanizmusnak, amely a nép vezetőinek a legagresszívabb, legönzőbb, leggonoszabb és leggátlástalanabb alakokat választja ki. (Szerény véleményem szerint az eredendő bűn a pártlistás választás, de erre a vitára most nem vagyok nyitott - mondaná Virág elvtárs.) A fasizmus mindig demokratikus keretek között jelenik meg. A népet nem lehet hibáztatni, mert az kontraproduktív. Az olyan közhelyekkel, hogy mindenkinek olyan vezetői vannak, amilyeneket megérdemel, nem jutunk előbbre. Az ellenzéknek radikalizálni kellett volna a játékteret. Kivonulni a parlamentből, bojkottálni a választásokat, teleordítani az uniót, hogy azonnal vonják meg az összes anyagi juttatást az országtól. Ehelyett tudjuk mi történt. Ennek az az oka, hogy az említett kiválasztási mechanizmuson már ők is keresztülmentek. Ha most hagynám magamon eluralkodni a negatív gondolkodást, azt mondanám, hogy nem hiszek benne, hogy a vége egy laza oszolj lesz. Az európai urak majd utólag szánják-bánják, tartanak szép megemlékezéseket az áldozatokról, fogadkoznak, zene, katarzis, emlékműavatás, sokra megyünk vele. De most a jelek szerint népszövetségesdit játszanak, az már egyszer milyen jól bevált.

velőtanya 2015.05.22. 11:38:15

@balmoral: "A náci Németország a példa rá, hogyan lehet egy alapvetően szelíd, kulturált és toleráns népből is felszabadítani a vadállatot"
A németek valahogy hajlamosnak tűnnek a szélsőséges ingamozgásra a liberális/illiberális tengelyen. Az 1920-as évek Berlinje például olyan dolgokat produkált a szexuális és életmódbeli szabadosság terén, ami mai szemmel is egészen elképesztő. 10 évvel később pedig egy a tábor, egy a zászló, csak a bakancs.

esernyősEvezős 2015.05.22. 12:47:46

@nerángass:
Igen, azóta sokféle dolgot hallani Tőkésről ... én nem tudom megítélni, hogy - maximum jelen viselkedéséből következtethetek rá, hiszen felnőtt fejjel az ember ritkán tesz 180 fokos fordulatot jellemileg - ebből mennyi igaz, de egy biztos: akármilyen ember volt is, akkoriban volt respectje.
Na, hát ezt bontotta ő le roppant hamar és roppant sikeresen - jelenleg kevés undorítóbb lényt tudnék a közéletből mondani nála - pedig a verseny elképesztően nagy.
Szóval én azt a képet láttam lebomlani, amit a laikusok érzékeltek belőle - és az sem kis tett részéről....

labrys 2015.05.22. 17:29:23

@balmoral: minden mondatoddal tök egyetértek. (Kivéve a választási rendszer ősbűnére vonatkozóval, mer’ ahhoz – a választási rendszerekhez – sem értek, kérem, kapcsojja ki!)

Hogy az optimizmusnak az ő sugárzása? Hát… jó, sugározzunk:

kep.cdn.index.hu/1/0/836/8362/83621/8362159_be43526c50d303104396b473969bc953_wm.jpg

:) [A cipők, a cipők!]

.

@velőtanya: nem gondolom, hogy ez valami néplelki izé lenne. Ha a germán geopolitikai-történelmi környezetben mondjuk mindig is miao nyelvű, mongolid népcsoportok éltek volna, akkor azok lengették volna barna ingben bőszen a karjukat, meg az ő rohamosztagosaik jártak volna olyan dekadens melegbárokba a háború előtt, hogy attól még a szegény nyomorult bayerzsótinak is elakadna a lélegzete.

balmoral 2015.05.22. 20:13:03

@labrys: Csodálatos a fotó. Címe: A kalasnyikov öltöztet! De az elöl haladó hölgynek mi tartja az usankát a fején? Kontyot is hord a lófarok mellett? A másodiknak meg nem jutott a 65 mintájú deszant-surranóból, vagy feltörte a lábát, és átmeneti felmentést kapott bakancsviselés alól. A világoskék harisnya nagyon megy a középbarna nadrágkosztümhöz.

Érvsebész 2015.05.22. 22:04:25

@labrys: ilyenben mégse járhatnak, nem fér el a szárában a pufinaci:

www.cicihot.com/media/catalog/product/cache/1/image/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/s/h/shoes-boots-jpo-oscar-08-r_red_2.jpg

(különben is, ez csak a legvadabb ideológiai vitákhoz való)

Pelso.. 2015.05.23. 07:16:31

nol.hu/velemeny/a-leginkabb-atvertek-1535497

"Orbán elárulta az Antallt támogatókat, a rendszerváltoztató, nyugatos jobboldali értelmiséget, a sok nyelven beszélő, a világban Széchenyi nyitottságával tanuló és tanító konzervatívokat és az Istenben hívőket. Orbánék nem képviselhetnek urakat, mert ők sem azok. Az úr ugyanis nem köpköd napraforgómagot, nem turkál az orrában, nem dugja minduntalan zsebre a kezét, és nem különböztet meg embert és embert. "

jó reggelt, kedves Szabolcs

esernyősEvezős 2015.05.23. 14:21:52

@Pelso..:
Bakker, ezek hol élnek?
Szatyorban?

Bárki, aki képes három dolgot végiggondolni és abból következtetést levonni, már legkésőbb 2000-ben tudta (náluk okosabbak már korábban is), hogy ez a .... szóval orbánviktor a saját egóján és a buxtárcáján kívül semmi mással nem törődik.
Az országgal meg pláne.
Hülyék.

labrys 2015.05.23. 16:59:28

@labrys: …vagy mondjuk csak nagyon kevés vörös akadna benne, például a talpán:

www.arollo.net/wp-content/uploads/30.jpg

(pasiknak: mondom A TALPÁN)

…vagy legalább különleges/eredeti lenne…

www.lakkshop.hu/nagykep.php?src=/admin/upload/4640_spiky-2019-pnsq.jpg

:)

www.lakkshop.hu/nagykep.php?src=/admin/upload/4696_delight-600-46-s.jpg

(ki ne szeretett volna már egy tündérkeresztanyával… ööö… találkozni?)

labrys 2015.05.23. 17:00:41

@Érvsebész: …de a legbiztosabb világnézeti nekihevülést azér’ mégis a dögösség

www.lakkshop.hu/nagykep.php?src=/admin/upload/4803_illusion-2034-b.jpg

biztosítja. (Érdemes szétnézni a legutolsó környékén.)

Érvsebész 2015.05.23. 21:39:53

@labrys: Ezek jok, mert az ember viheti a Schopenhauer -osszest a talpaban.

De a piros csizma megis mas. Es van ugy ilyenkor, hogy nem idezzuk szo szerint Schopenhauert.