Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Stumpf András esete a nőkkel (gyors reggeli poszt)

2015.03.08. 11:32 | jotunder | 244 komment

Címkék: nőnap

      Lovas Zoltán óriási botrányt kavart azzal, hogy leszajházott pár nőt, konkrétan Vajna Tímeát, Rogán Cecíliát és Szalay-Bobrovniczky Alexandrát.  Esetünkben ún. men's accessories-okról van szó, kalap, kabát, pénztárca, és valóban, ki látott már olyat, hogy valaki leszajházott egy nyakkendőt.

      Tény, nem túl szerencsés dolog pont nőket leszajházni, amikor a FIDESZ környékén százszor annyi férfira használhatnánk ezt a kifejezést és pl. sokkal viccesebb lekurvázás helyett lestricizni a fél jobboldalt kitartó, magát történésznek képzelő hatalmár nénit. 

      Stumpf András nem szajházza le Papp Réka Kingát, csak diszkréten hápézi, így mutatkozik be a rezsimblogban, amelyik tényleg csak éppen az ízéért finanszíroztatik Orbán Viktor két felcsúti futballdrukker cimborája által és talán ha egy évtizede szolgálja a FIDESZ és környéke náluk kissé idősebb férfiúit, és itt én most abba is hagynám a mondatot, bár Stumpf sohasem hisztizne, minket (engem) is alig jelentett csak fel a blog.hu-nál, amikor mókásabb metaforába csusszantunk(-tam) bele a kelleténél. 

      Papp Réka Kinga híres arról, hogy szereti szóvá tenni, ha valahová egyedüli nőként hívják. PRK a mai magyar társadalmat hímsovénnak írja le, amely hímsovén társadalomban a nők egyenlősége csak álom. Tekintve, hogy a magyar társadalom hímsovén társadalom, ahol a nők egyenlősége csak álom, és ezt mindenki tudja, aki egy heroinfüggő csivavánál komolyabb megfigyelőkészséggel rendelkezik, nem értem, hogy miről írom ezt a posztot. A magyar társadalom az elállatiasodásig elbutult stumpfokat értékeli, nekik szabad hápézni, ha őket kurvázzák le, akkor kihívják a rendőrséget. 

       PRK bűne nem az, hogy nő, hiszen azt még elnézik neki a felvilágosodottabb konzervatívok, ha leszülte a penzumot és tudja, hol a helye. PRK sajnos túlballer nő, feminista beütéssel, és azért mindennek van határa. Valakinél begyűlt egy jó pont PRK-ért, ebből is lesz jutifali, simipuszi a rezsimbaby-nek. PRK pedig marad minimálbéren, mert nem talált magának egy fideszes tolvajt, aki venne neki gyémántkötőtűt, agyimplentátumot, fősintérhelyettesi széket. Tetszett volna Svédországba születni (amely országról Stumpf András pontosan annyit tud, hogy van benne egy olyan iskola, ahol az egyik vécén állva pisilhetnek a lányok, vagy valami ilyesmi, valószínűleg gender tanszék is van az egyetemen, hányinger). 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr357250611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotekony koc 2015.03.09. 08:54:51

@Muad\\\'Dib: Azt mondtad, 80-90%-ban. A többi is pont olyan. Álljál be valamelyikbe, aztán javítsál a számarányon.

Leptis Magnaq 2015.03.09. 08:55:36

PRK-tól még sohasem láttam, hogy a nőiességével manipulált volna, bár csinos, és fiatal, de láttam már tv-ben vitatkozni Stumpf Andrással, aki lekezelő, lenéző viselkedésével már előre jelezte, ugyan miféle komoly dolgot mondhatna ez az "asszonyi állat"? Hol itt az értelmes vita lehetősége újságírók között, ha egyikük már eleve diszkriminál?

Trackers 2015.03.09. 08:56:52

@jotekony koc:

Én sem értem miért a bíróságot akarja elfoglalni.

Teszem azt a matematikusok között is, jóval kevesebb a nő.

És a harc módszertana is jóval egyszerűbb. Felvételi, aztán 5 év az egyetemen. Esetleg doktori.

Virág et. 2015.03.09. 08:59:30

@sárospataki lány: Ez tény. De a nem stimmel. A bajusz mondjuk jelenleg nem.

@jotekony koc: Miért kéne "javítani" a számarányon? A bírói kar arra példa, hogy a nők a felelős pozíciókban nincsenek elnyomva. Nem tudnék a bírónál sokkal fontosabb munkát említeni, szó szerint emberéletekről, vagyonokról, sorsokról döntenek. És jelenleg ezt többségében nők teszik.

Nincs ezzel semmi baj, ha jó munkát végeznek. Nem az egyén neme a fontos, hanem a munka minősége.

jotekony koc 2015.03.09. 09:01:38

@Virág et.: Nem vetted észre, hogy a kifekvés módja, hogy rátámadnak valakikre?
Ezt becsülik ebben az országban. A szájhősködést.

Muad\\\'Dib 2015.03.09. 09:02:37

@jotekony koc:
Én nem óhajtok ezen változtatni. Ugyanis én nem vagyok mániákus, akinek agyára ment az egyenlőség, és nagyítóval keresi a számadatokat, amikkel lehet kötekedni. Jó munkát a bírónőknek és sok sikeres ügyet.

Leptis Magnaq 2015.03.09. 09:15:05

Ha már a bíróságoknál tartunk: bár a bírák jó ideje nem alulfizetettek, munkájuk taposómalom, be vannak szabályozva, ezért a férfi jogászok többsége inkább megy ügyvédnek, politikusnak, multicéghez, több pénzért, és hatalomért. A bíróságok pedig elnőiesedtek.

Virág et. 2015.03.09. 09:20:09

@Leptis Magnaq: Ez a rendszerváltás előtt volt inkább igaz. Ma már sok frissdiplomás szívesen menne bíróságra fogalmazónak, mert az biztos fizetés, az ügyvédjelöltség pedig biztos fizetésnélküliség, a multicégekhez ezerszeres túljelentkezés van, a politika pedig nem jogi pálya, ahhoz kapcsolatok kellenek, nem diploma. Ha az előbbi adott, a második nem is számít, illetve lehet bármilyen.

jotekony koc 2015.03.09. 09:21:18

@Virág et.: Szerintem a bírói munka minőségét én nem tudom megitélni, mert a sajtóban nem szokták a botrányos itéletek mellé írni az elkövető bíró nevét és mentségeit.
Viszont nagyon sok orvosnőt tudok összevetni orvosférfiakkal, és ott nem látok semmi minőségi különbséget.

inebhedj - szerintem 2015.03.09. 09:31:20

" PRK a mai magyar társadalmat hímsovénnak írja le, amely hímsovén társadalomban a nők egyenlősége csak álom. Tekintve, hogy a magyar társadalom hímsovén társadalom, ahol a nők egyenlősége csak álom, és ezt mindenki tudja, aki egy heroinfüggő csivavánál komolyabb megfigyelőkészséggel rendelkezik, nem értem, hogy miről írom ezt a posztot. "

Herkázás közbeni fel-lerohangálás alatt vitatkoztunk itt a többi csivavával, és például az jutott eszünkbe, hogy felénk két munkahelytípus van, az "állami", ahol jogszabály rendezi a bértáblát, és "verseny", ahol egyéni megállapodások vannak. Így aztán én például az egyik csivava kollégámnál és az egyik csivava kolléganőmnél uszkve 10 %-al is kevesebbet keresek, viszont egy másiknál 10 %-al többet - ugyanazon munkakörben (ez persze nem nyilvános infó a cégen belül, viszont egy meló utáni heroinozásnál őszinteségi rohamunkban kifecsegtük).

Ellenben tagadhatatlan, hogy annyira be vagyunk tépve: elképzelésünk nincs, miért is nem nőnemű országgyűlési képviselőt választott kerületünkben az a sok csivava, aki választásra járogatással üti el a vasárnapjait, annak ellenére se, hogy nem is indult ilyen. Igaz, mi sem indultunk, sem jelöltként, sem választani.

Na, tolunk még egy utcát, aztán folytatjuk az agyalást, megjöttek a csivava-lányok.

2015.03.09. 09:31:34

Nyilvánvaló, hogy Stumpf egy közönséges ribanc, és az is, hogy a magyar társadalmi közeg (nem "a társadalom", hanem az uralkodó hangulat és gyakorlat) nőellenes, hímsoviniszta, szexista (meg rasszista, xenofób, soviniszta... de ez most nem ide tartozik.)

Viszont ettől még Stumpfnak rengeteg mindenben igaza van, és ezer cikke volt már, ami után jobban megérdemelte JT hentelését.

Papp Réka Kinga ui. tényleg állíti közel jár a HP kategóriájához, a legutóbbi írásával valóban a "hisztis nő" végtelenül káros sztereotípiáját erősítette (szexista társ. közeg --> nemkellarohattvirág!!444!), továbbá eleve kevés embernek van olyan kevés alapja _bármilyen_ feminista szöveget lenyomni, mint annak, aki 4K-s aktivistaként, szintén közönséges ribanc módjára, 3000 aláírásért ígérte a tábla eldobását.

Szegény, szegény magyar feminizmus.

inebhedj - szerintem 2015.03.09. 09:49:49

@trbnt:

Mi, csivavák ezzel a nőellenes, hímsoviniszta, szexista, rasszista, xenofób, soviniszta... társadalommal szerencsére főleg csak a blogszcénában és annak metasztázisaban találkozunk, a mindennapi életben nem nagyon.

Biztos a heroin miatt.

jotekony koc 2015.03.09. 09:55:21

@trbnt: Nőnapi témafelvetésnek PRK írása rendben volt.
Hogy a fideszes majom mit makog rá, az meg tök érdektelen.

És hogy Orbán büdös zoknijának ledobása kétharmadot ért, mint vetkőzőszám,
az elég szomorú a ribancokra nézve, viszont a hímringyóknak fényes jövőt jelez.

ingyenebed 2015.03.09. 10:05:58

@jotekony koc:

na álljunk meg.
kevered a szezont a fazonnal.
amiről te beszélsz az a piac.
én meg arról beszélek, hogy ha ugyanabban az állásban egy férfi többet kap, mint egy nő, az nem piaci árazás, hanem torzítás. piacilag ugyanannyit kéne kapjanak, egyenlő a piaci értékük.
ha "engem akarnak", az azt jelenti, hogy nagyobb a paici értékem az adott munkaadó számára, mint a többieknek.
de épp ez a politikai kérdés, hogy minek tekintem, ha itt az állam szabályoz? azt mondom, hogy torzítás van, és épp az állam teszi helyre? vagy azt mondom, hogy ez is egy piaci jelenség, és majd elkopik mivel nincs racionális alapja?
ez egy politikai kérdés.

de az, hogy a férfiak elnőiesedtek vagy sem, az picsogás, áltudomány, ezzel döntéshozói szemmel nem lehet mit kezdeni.

most ha te avval jössz, hogy a piaci árazás úgy általában igazságtalan, az egy komcsi duma, nem férfi-nő kérdés.

ingyenebed 2015.03.09. 10:09:57

@inebhedj - szerintem:

meg is látszik a teljesítményben különbség az állami és a magán közt...

fuhur 2015.03.09. 10:10:45

@Virág et.: "Az olyan kijelentések, hogy a nők sokkal több munkát végeznek, mint a férfiak, pedig egyszerűen nem igazak. EGYES nők több munkát végeznek, mint EGYES férfiak és fordítva. Minden más ostoba hangulatkeltés. Az epilálás-gate-et meg nem is említem."

Nagyon köszönöm, én is épp ezt akartam mondani. Az epillás gate-hez meg annyit, hogy azért a mellszőrökre is elmegy némi gyanta, és a haskockásítás legfőbb motivációja ugyanaz a tetszeni vágyás mint ami megteremtette a női borotvák piacát.

LaMettrie 2015.03.09. 10:23:31

Jótündér és PRK. Szélsőségek, ha találkoznak. Mi, sok tekintetben középutasok, szájtátva nézzük és hallgatjuk őket. Aztán ha megszólalunk, rövid úton ki leszünk penderítve. Ebben a kommunikációban a magyar társadalom nagy részére nekik egyáltalán nincs szükségük.

2015.03.09. 10:23:47

@inebhedj - szerintem: a szexizmus és a hímsovinizmus nem (csak) az, amikor konkrétan a nők alsóbbrendűségéről, primitívségéről, kisebb agytérfogatáról delirálnak férfijogi aktivisták.

Az is szexizmus és hímsovinizmus, amikor a kocsmában a sörhasú proli előadja, hogy nemarrólvanszó, én szeretem a nőket, apukám, de azér remélem el lesz mosogatva, mire hazaérek. Márpedig ez a magyarországi mindennapi dialógusok kb. 80%-a.

És az is, amikor a mértéktartó, kiegyensúlyozott, merész konzi adja elő ugyanezt valamivel cizelláltabban, hiszen ő is szereti és tiszteli a nőket, de mégis jobb volna a 'társadalom szövete' szempontjából, ha a férfi Férfi maradna, a nő pedig Nő. Ez pedig a témába vágó politikai közbeszéd kb. 80%-a. (Amihez képest Stumpf mostani cikke az állami szféra nyilvánvalóan ribancos körbenyalogatásától eltekintve még viszonylag színvonalas volt.)

Ahogyan, igen, az is szexizmus, amikor _nők_, ill. feministák értekeznek női értékekről, női felsőbbrendűségről, női pozitív diszkriminációról, kvótáról, kutyafüléről.

Muad\\\'Dib 2015.03.09. 10:30:17

@trbnt:
"...de mégis jobb volna a 'társadalom szövete' szempontjából, ha a férfi Férfi maradna, a nő pedig Nő..."
Miért jobb volna, ha a nő férfi lenne, a férfi meg nő? Erről a nőket is megkérdezted? A nejem például köszöni szépen és szeretne nő maradni. Mellette sikeres a munkában és teljesen egyenjogú velem. Megosztjuk a házimunkát, a feladatokat, és nem döntünk egymás helyett. Mégis inkább nő maradna. Hogy mik vannak...

jotekony koc 2015.03.09. 10:35:39

@ingyenebed:
Nem tudom, hogy mire gondosz, hogy ugyanazt a bért érdemli, mert ugyanannyi munkát végez.
Ha tényleg el kell végezni azt a munkát, még akkor is felmerül mindenkiben a kérdés, hogyha csak egy ember van a földön, aki meg tudja csinálni, de az az egy ember, az hogy nézzen ki, mert még az se mindegy.
De ha tömegével vannak a jelentkezők egy tök átlagos munkára, akkor már igazán kurvamindegy, hogy ugyanúgy el tudod végezni, mint másik egymillió.
Akkor már csak a személyes tulajdonságok játszanak.

inebhedj - szerintem 2015.03.09. 10:58:51

@trbnt:

Eszerint a szexizmus az ember (állat, növény, vírus, baktérium, gomba, stb) természetes állapota, univerzális kvantor, nem sok értelme van megkülönböztetésként használni, hiszen nincs nem-szexizmus.

Olyan lesz ez, mint a demokratikus ellenzék kifejezés. :)

esernyősEvezős 2015.03.09. 11:50:26

@Tudományos Iibsizmus:
Mivel szemmel láthatóan sem a sorok között nem tudsz olvasni, sem nevelésben nem részesültél eddig életed folyamán egyáltalán:
te ostoba bunkó, én egyike vagyok azoknak, akiknek a szakmunkásképzőben - állítólag - vettél virágot, és akik szerinted a szájukat akkoriban másra használták.
Az mindenesetre megnyugtat, hogy nem veled kapcsolatban, mert az ilyen barmokat akkoriban még a legelhanyagoltabb leánkák sem piszkálták meg, bottal sem.

tyto 2015.03.09. 11:58:01

@Muad\\\'Dib:
a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a civilizált társadalmakban élő férfiak tesztoszteron szintje csökken, a nőké pedig nő....(a nők is termelnek tesztoszteront, csak eredetileg keveset) azaz, a nőiesedő férfi, és a férfiasodó nő olyan jelenség, amit elkezdhetünk megszokni......nyilván van oka, mert a civilizált körülmények, meg a működő kisközösségek helyett az egyre inkább individualizálódó társadalom nem ugyanolyan feladatokat állítanak az emberek elé, mint a küzdelem a napi életben maradásért, ami az eredeti feladat volt.

az emberi faj fejlődik, változik, alkalmazkodik. az evolúció nem állt le. az általad egyszerűen nőnek és férfinek nevezett (én inkább hagyományos női és férfiszerepben lévőnek mondanám) viselkedésforma a mai városias, és főleg párban, és nem kisközösségben élő embernél nem annyira visz sikerre mint az "új" nő és férfi.
természeti népeknél, nyilván még megvannak a szerepek, mert ott van funkciójuk......ha elfogadod az újat a körülményekben, a technikai fejlődést, a boltban vásárolt élelmiszert, a felgyorsult tempót, a közlekedés hatékonyságát, a családok szétszóródását, az eredeti, főleg rokoni alapon szerveződő kisközösségek szétesését, helyettük a munkahelyi közösségek szerepének megnövekedését a nők munkába állását és társadalmi szerepvállalását stb. stb.......hadd ne soroljam tovább.....akkor ne várd hogy a női szerep maradjon meg a 3K-nál.

a hagyományos női szerepkör egy állandó, egész életen át folyamatosan létező családban működik jól, de ilyen ma nincs. a családok jelentős része legalább egyszer felbomlik, és új szerveződik, ezekben az helyzetekben a hagyományos női szerepben egy nő olyan mértékben válik kiszolgáltatottá, amit nem könnyű elviselni, és nem is kell....és ez csak egy példa.....a változás jó.....persze nyilván nem könnyű....

esernyősEvezős 2015.03.09. 12:02:14

@Leptis Magnaq:
Túl azon, hogy Stumpf mindenkivel kb. ebből a hozzáállásból társalog, igazad van.

közösperonos átszállás 2015.03.09. 12:42:40

Én is úgy érzem, hogy a mamutra vadászást meg a programozást egy közös "hagyományos férfias szerep" alá terelni kicsit nagyravágyóbb vállalkozás, mint ami még hihető... A "wage gap" helyett meg, mivel talán könnyebben fogható, a "szakma elnőiesedése" jelenségre céloznék inkább. (Ugye a "háború előtt" néven ismert korban az ifjúság nevelése bizony elsősorban a férfiakhoz közel állónak tűnt, aztán, nohát.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.09. 15:08:28

@KopaszMercis: ilyeneket, ha lehet ne... OK? a privatstumpfot hagyjuk beken.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.09. 15:09:48

azt hiszem ki kellene torolnom a 14:48:09-es bejegyzest. help!!! :(((

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.09. 15:43:57

kitoroltem. nem tiltottam ki senkit. ilyen nagyon durvan privat csaladi ugyeket csak politikusok vagy gazemberek eseteben tartok elfogadhatonak. stumpf egy majom, de azert nem egy veszelyes gazember vagy ilyesmi.

csársz 2015.03.09. 17:36:43

Papp Réka Kinga nem sok, hanem kevés!
Nem olvastam végig az összes hozzászólást, bocs, de@Agent Midnite Cooper:-éiből egyet-kettőt igen, és rettenetesen nem érti, miről van szó.
Kezdjük azzal, hogy a "megmutatom a mellem, ha"-dolog egy geg, nem hiszem el, hogy itt bárki nem érti, hogy éppen kifigurázza mindazt, amit a macsó társadalom képvisel
ahogy a meztelen mellel tüntetők is éppen a a vörös szőnyegen kivillantott mellekkel szembe mennek! nem a nőiségükkel tüntetnek, hanem azt mondják, micsoda szemétség, hogy csak a mell érdekli az embereket a nőből!

Papp Réka Kinga fundamentalista? Az egész Stumpf-szövegben az a legszörnyűbb, hogy aljas hazugságokkal jön, úgy csinál, mintha érdemeik szerint bánnának a nőkkel, mintha azért nem kapnának vezetői állást, mert nem eléggé rátermettek, mintha kevesebbet érnének, és tudom, hogy még nők is ezt gondolják,

nem lehet eléggé sokszor ismételni, hogy nem így van, hogy hazugság, ez egy rohadt hímsoviniszta társadalom, és ezerszer nehezebb nőként bármit elérni (már azért is, mert a saját anyjuk legyint gyerekkorukban, ha azt tervezik, hogy Mars-utazók lesznek!),

ezt naponta százszor el kellene mondani, egészen addig a pillanatig, amíg nem lesz Papp Réka Kinga honvédelmi miniszter!

@WiteNoir: azért te is versenyben vagy még Stumpffal is

csársz 2015.03.09. 17:40:53

@Sadist: minden szava hazugság!

Unseen Academical 2015.03.09. 19:32:25

@Virág et.: Még hogy több a nő a felsőoktatásban! A hallgatók között határozottan, aztán ahogy megyünk fölfelé, egyre kevesebb, egyetemi tanárok, dékánok, rektorok között már alig, pont, mint a Magyar Tudományos Akadémián. Sokan, sokszor szóvá tették már, hiába.

2015.03.09. 19:36:44

azért a pofátlan hülyeség irányába sem kellene elmenni, persze mi közöm nekem ehhez, ugye

tyto 2015.03.09. 20:02:47

@csársz: ......navégre valaki.

sárospataki 2015.03.09. 21:12:49

@csársz: prk esetleges minisztérségével az a baj, hogy nem a rátermettsége döntene, hanem a hangossága. és ez a baj ezzel a doktríner megközelítéssel, hogy elhiteti azt, hogy egy morálisan, vagy a korszellem szerint helyesnek tartott gondolat képviselete képessé teszi az adott embert szakmailag kielégítő működésre. legyen xy a miniszterelnök, mert ő igazi demokrata - ennél nagyobb, kártékonyabb hülyeség nem is hangozhatna el, talán csak a másik véglet, a tisztán szakértői kormány szorgalmazása.

és mégégyszer, ez független attól, hogy az adott ember mit képvisel, mennyire van igaza az adott témában, vagy hogy mennyire hp.

aritus 2015.03.10. 07:12:33

@Virág et.: A birói karon azért vannak többségben a nők, mert jogász végzettséggel ott lehet a legkevesebbet keresni. Nézd meg az ügyvédek ffi/nő arányát.
Ahogyan a tanári pályán is azért vannak többségben a nők, mert a tanári diplomával ott lehet a legkevesebbet keresni.
Ilyen egyszerű ez. Működik egy kontraszelekció, amelyik a kevés pénzt hozó szakmákhoz "engedi oda" a nőket.

aritus 2015.03.10. 07:14:32

@jotekony koc: Az orvosoknál is a sebészek és nőgyógyászok többsége ffi, mert ott a legnagyobb a paraszolvencia.
Keresd a pénzt, és megvan a magyarázat.

Virág et. 2015.03.10. 07:37:52

@Unseen Academical: A felsőoktatásban való részvétel alatt én nem a tanárokat értettem nyilván, hanem az oktatásban részesülőket, tehát akiket oktatnak és nem akik oktatnak. A mondatomnak amúgy értelme sem lenne.

@aritus: Ez teljesen, totálisan, 100%-osan nem igaz. Egyetlen bötűje sem. A bírói pálya egyike a legjobban fizetett jogászi pályáknak és fillérre ugyanannyi, mint az ügyészi fizetés, mivel ugyanaz a tábla vonatkozik rájuk is (ez nem a köztisztviselői bértábla, ők nem köz- vagy kormánytisztviselők, ezeknél magasabb jóval a fizetésük), ugyanakkor az ügyészek között soha nem is volt és most sincs ez a nőtöbbség. Ez vajon miért lehet, ha szerinted a pénz az indok?

A legalulfizetettebb jogi pálya egyébként a legjobban fizetett is egyben: az ügyvédség. Óriási a szórás, tömegével vannak, akik a napi megélhetésért küzdenek és van kevés olyan is, akinek nagyon jól megy. Ha átlagot számolnánk, az nem lenne valami rózsás. Multinál dolgozni szép és jó, de egyrészt kevés ilyen hely van (korábban a mandin már említettem miért: sok cég inkább szerződtet ügyvédi irodákat, mint alkalmaz munkavállaló jogászt), sok a jelentkező, másrészt kb annyira biztos állás, mint bármi a versenyszférában. Vidéken meg egyszerűen nincs is ilyen állás, ez Budapest kiváltsága. A legtöbb jogászt amúgy még mindig a közszféra, azaz a közigazgatás szívja fel, a bíróinál sokkal, akár 40-60%-kal alacsonyabb fizetésekért. És a közigben sincs nőtöbbség, vagy ha van is, nem olyan arányban, mint a bíróságon.

A közjegyzőség pedig konzisztensen az egyik legjobban fizetett szakma, lényegében születni kell bele és ott is nőtöbbség van. Azt mivel magyarázod?

A valódi indok ennél prózaibb. Amikor az átkosban ezek a szakmák kialakulóban voltak, kialakult a szocialista államrend a különböző pozíciókkal, akkor a nők inkább a biztosabb, otthonról, a gyerek mellől is végezhető munkák felé orientálódtak, míg a férfiak a nagyobb bevétellel kecsegtető, talán mozgalmasabb, de mindenképp rizikósabb ügyvédséget preferálták. Ezek a folyamatok aztán berögzültek és évtizedek alatt ilyen torzuláshoz vezettek.

csársz 2015.03.10. 08:35:40

@sárospataki lány: bocs, hogy nincs sok kedvem ehhez a hülyeséghez, amikor a mai honvédelmi miniszter legfőbb célja volt, hogy egyszer lovagolhasson a Ludovika területén (mint valamikor az apja vagy ki), és ezért megszüntették ott a természettudományi múzeumot

az meg különösen fáj, hogy mintha semmilyen képletes beszédet nem értenél (mostanában állandóan azzal szembesülök, hogy az iskolában nem tanulják meg még az irodalmi szövegeknél sem, hogy mi mit jelent: a végén még számon kérik Petőfin – tudom, közepes költő –, hogy valóban nyíltak-e azon a szeptember végi napon a kerti virágok, vagy sem!)

viszont itt van az orosz Papp Réka Kinga (Anna Vellikok a CEU-n tanuló lány): index.hu/kulfold/2015/03/09/anna_vollikok_terror_haza_nyemcov_putyin/

"A magyarok az Európai Unióban élnek és valahogy megszokták a demokrácia normális intézményi formáit. Magyarország még se nem Oroszország, se nem egy tipikus európai állam. Ezért érdekes itt élni és összemérni ezt az országot a többivel."
És a vége:
"Nagyon szeretem a politikatudományt, és igazán szeretnék politikai rendszereket elemezni. De egyszerűen nem tudok nem aktivistaként viselkedni, a szüleim és a barátaim poénkodnak is rajtam emiatt. Az aktivista világnézetemet kombinálnám a tanulmányaimból szerzett tudással, hogy így segítsem a mostani orosz állapotok fejlődését. Továbbá meg kell mutatnunk, hogy mi itt az ellenzéki mozgalomban nem vagyunk vad majmok. Ez én vagyok, ezek az én barátaim, mindannyian emberi lények vagyunk, és csupán jobb életet akarunk az orosz embereknek. Úgyhogy fejezzék be, ne gyűlöljenek minket! Van elég belső erőnk, hogy ezt megcsináljuk."

jotekony koc 2015.03.10. 08:36:39

@aritus: Biztos is, csak én úgy értem, hogy az a barbárlandi magyar ember, aki nem fogadja el egy képzett női jelölt állítását a lakhelyén, vagy munkahelyén vezető pozícióba,
boldogan odaadja bármelyik testrészét, vagy féltett gyermekét egy olyan orvosnak, aki nő, és még soha senkitől nem hallottam olyat, hogy adjanak helyette egy férfi orvost.
Fel sem merül.

sárospataki 2015.03.10. 09:00:11

@csársz: ne haragudj, de te nem vagy petőfi. sőt, elképzelni sem tudok olyan értelmezést, amiben prk képletesen lesz hadügyminiszter, vagy hogy gondoltad ezt? ez amúgy is egy létező jelenség, ha valami nagyon áttételeset akártál írni, akkor nem sikerült.

az meg, hogy hende (?) egy marha, nem azt jelenti, hogy más is lehet marha. ha érted (nem áttételesen).

csársz 2015.03.10. 09:31:08

@sárospataki lány: szinte tudtam, hogy ezzel jössz majd
akkor jól figyelj: ha költő volnék, csak egy célom lehetne, hogy jobb legyek, mint Petőfi, és ha nem fejtetted meg a nickemet, nem tudhatod, hogy nem vagyok az (és nem csak akkor, ha tényleg közepes volt, ahogy itt sokan állítják)

a Papp Réka Kinga mint honvédelmi miniszter pedig utalás (érted UTALÁS) volt arra, hogy hány olyan ország van mostanában, ahol a te általad képviselt sztereotípiákkal nem törődve, nő a hadügyminiszter,

Papp Réka Kinga pedig képvisel valamit (ha nem vetted volna észre), ő nemcsak maga, hanem egy "női nemzedék" tagja, mint Kóbor Andrea volt a Hallgatói Hálózatnál vagy Takács Bori a Mi Mosttól vagy Erdős Virág vagy másként mondjuk Bódis Kriszta, Gát Anna, Réz Anna és vannak mások nem is kevesen

Papp Réka Kinga elvégezte az Eötvös Loránd Tudományegyetemet, tökéletesen alkalmas arra, hogy bármilyen politikai tisztségben megállja a helyét, ha rágyúr, arra meg pláne, hogy meglássa (és odavonzza) maga körül vagy akárhol, aki alkalmasabb nála egy-egy feladatra

nem hiszem, hogy Magyar Bálinton kívül tudsz mondani a rendszerváltás utáni magyar politikában adott miniszteri posztra igazán rátermett figurát, aztán őt is úgy emlegetik, hogy...

jöhetnél Antall Józseffel, de én emlékszem, mennyire irritált akkor, és nem is változott a véleményem, bár manapság már pozitív példaként szokták emlegetni
a legnagyobb kárt okozta azzal az akkor megsüvegelendő kijelentéssel, hogy ő "15 millió magyar miniszterelnöke" akar lenni
pedig lehetett volna ez nagyon jó is, ha hozzáteszi: "vagyis nagyon gyorsan be kell kerülnünk az unióba a többi magyar lakta országgal együtt, és az unióval együtt megszüntetni a konfliktusokat egymásra utalt emberek és népek között!"

sárospataki 2015.03.10. 12:09:59

@csársz: dehát pont ezt mondtam, hogy prknak egyetlen tulajdonsága van, ami üdvözlendő szerinted egy hadügyminiszteri pozícióhoz, az az, hogy nő. szerintem ez másodlagos. prk helyett írhattál volna bárkit, aki nő, (utalás, érted), ha a női egyenjogúság vagy valami hasonló doktrínerség szempont egy hadügyminiszter kijelölésénél, akkor nagyon nagy a baj. a nőség nem érték ebben az esetben. ahogy a másság (szexuális, vallási, nemzetiségi, stb.) sem érték önmagában. érték az, hogy okos, hozzáértő, sok energiája van, mittomén.

az más kérdés, hogy ha valakit bántanak valamilyen olyan attribútumáért, amiről pl nem tehet, akkor a bántalmazónak le kell törni a kezét. lehet, sőt kell pozitívan diszkriminálni egyes kissebbségket, mert anélkül nem tudnak normálisan létezni, pl. nemzetiségi oktatás, akadálymentesítés, autonómia. de senkinek a mássága önmagában nem érték, ezek állapotok.

érted a különbséget?

közösperonos átszállás 2015.03.10. 14:09:39

@sárospataki lány: " ha a női egyenjogúság vagy valami hasonló doktrínerség szempont egy hadügyminiszter kijelölésénél, akkor nagyon nagy a baj."

Azért nem neki kell harcolnia s.k., és pont ezért szokott ez működni valamennyire mégis. Merthogy, meglepetés, az, hogy egy koalíciós kormányban minden párt adjon minisztert, az bizony szempont. A magyar kormánynak is van EU-biztosa, mert az jár neki. Ez egyszerűen így működik; egy oktatási miniszter ne legyen hülye az oktatáshoz, de nem kell gyakorló tanárnak (tanítónak, egyetemi tanárnak, óvónőnek stb.) lennie, ott jönnek képbe a Más Szempontok.

közösperonos átszállás 2015.03.10. 14:10:31

@sárospataki lány: Ja, és jelenleg ugye szempont, hogy egy hadügyminiszter ne legyen nő, szóval akkor most is baj van (meg már régóta, folyamatosan)?

közösperonos átszállás 2015.03.10. 14:19:13

@jotunder: Márminthogy Magyarországon szempont.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.10. 14:22:44

@közösperonos átszállás: ha egy ország bokréta az isten kalapján, akkor dübörögjenek azok a szempontok :)))

közösperonos átszállás 2015.03.10. 14:41:54

@jotunder: Ugye láttad, hogy nem állítottam, kérdeztem? :-)

sárospataki 2015.03.10. 15:26:56

@közösperonos átszállás: ha szempont, hogy pont nő ne legyen, akkor is baj van, persze. és nyilván van baj, bár én nem szeretek magyaugarozni.

sárospataki 2015.03.10. 15:28:23

@közösperonos átszállás: én nem tagadom a más szempontokat, csupán rangsorolom.

sárospataki 2015.03.10. 15:29:54

@jotunder: ez is egyfajta kurziválás.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.10. 15:46:44

@sárospataki lány: ez egy butaság. egy olyan világban, ahol meglepi, ha egy nő magas rangú vezető (sirimavo bandanaraike vagy indira gandhi a lehető legmagasabb rangú vezetői voltak az országuknak), ott bizony érdekes az, hogy igen, simán betöltik a honvédelmi miniszteri funkciót nők. ahol egy olyan fasiszta idiótára, mint julius evola lehet hivatkozni nőügyben, ott kifejezetten kötelező anyag :)))

sárospataki 2015.03.10. 16:03:17

@jotunder: evola gyula valóban fasiszta volt (nem náci, a nácikat utálta), de ugyanakkor viszonylag rutinos pinabubus, valamint elég sikeres alpinista is, tehát mondjuk tamás gáspár miklóssal ellentétben, aki nem fasiszta, mégis az ő tanácsait fogadnám el a k2 vagy a kancsendzönga megmászásával kapcsolatban (j.e. sem mászta meg, de megpróbálta). gyk. www.fallacyfiles.org/adnazium.html

a magas pozíciót elért nők listázása lehet akár érdekes is, információnak mindenképpen információ, de attól még teljesen felesleges pozitív diszkriminációt erősít, ugyanis a nők nem kisebbség, hanem.

közösperonos átszállás 2015.03.10. 16:33:40

@sárospataki lány: Node most ott tartunk, hogy ne PRK legyen a honvédelmi miniszter, akinek az egyetlen érdeme a témában, hogy nő, hanem Hende Csaba/Szekeres Imre/Juhász Ferenc, akiknek még ez az egyetlen érdemük sincs. (A témában, persze.)

"ugyanis a nők nem kisebbség, hanem."

Miben?

közösperonos átszállás 2015.03.10. 16:36:42

@Virág et.: "A valódi indok ennél prózaibb. Amikor az átkosban ezek a szakmák kialakulóban voltak, kialakult a szocialista államrend a különböző pozíciókkal, akkor a nők inkább a biztosabb, otthonról, a gyerek mellől is végezhető munkák felé orientálódtak, míg a férfiak a nagyobb bevétellel kecsegtető, talán mozgalmasabb, de mindenképp rizikósabb ügyvédséget preferálták. Ezek a folyamatok aztán berögzültek és évtizedek alatt ilyen torzuláshoz vezettek. "

Ha összefoglalhatom, most azt mondtad, hogy nem is igaz, hogy a bírói szakma alulfizetett, és azért vannak rajta többségben nők; a valóság ezzel szemben az, hogy a bírói szakma (relatíve, az ügyvédséghez képest) alulfizetett _volt_, akkor lettek rajta többségében nők. Szóval most csak vakarom a fejem, ez nem tűnik azért olyan ütős ellenérvnek, viszont ebben elrejtve nyilván van egy, valahol.

sárospataki 2015.03.10. 17:39:26

@közösperonos átszállás: énszerintem ne legyen szekeres imre stb se, bár honvédelmi miniszternek valszeg nem a legokosabb emberek kerülnek. aki lesz, annál ne elsődleges szempont legyen a neme.

a nők eleve számszerűen többen vannak, de nem erre utaltam, hanem arra, hogy ne vegyük egy kalap alá a nemzeti kisebségekkel, mondjuk, pozitív diszkrimináció szempontjából.

közösperonos átszállás 2015.03.10. 19:13:42

@sárospataki lány: "aki lesz, annál ne elsődleges szempont legyen a neme."

Na, gondolkodtam ezen, aztán arra jutottam, hogy nem nekem volt igazam, hanem neked. Ugyanakkor előtte meg nem neked volt igazad, hanem csársznak. :-)

Ugyanis az, hogy hány miniszter (képviselő, főosztályvezető, államtitkár, polgármester, bíró, CEO stb.) nő, az nem elsősorban cél, hanem indikátor. Ha juszt is csinálunk női minisztereket, az olyan, mint bemagolni a matekpéldák eredményeit: valójában hamisítás, mert látszólag érteni fogunk a matekhoz, csak hát mégse.

És hát ma Magyarországon teljesen elképzelhetetlen egy női hadügyminiszter, pedig a föntiek példájából látszik, hogy kábé egy keményebb éjszaka alatt elsajátítható a témaspecifikus tudás, ami a rendben levő igazságügy-miniszterből rendben levő hadügyminisztert farag (a Magyar Néphadseregben letöltött sorkatonai szolgálatot azért nem minősíteném releváns háttértapasztalatnak).

"hanem arra, hogy ne vegyük egy kalap alá a nemzeti kisebségekkel, mondjuk, pozitív diszkrimináció szempontjából. "

Amúgy tényleg, a nemzeti kisebbségeknek szerinted miért "jár" pozitív diszkrimináció?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.10. 20:33:49

@sárospataki lány: ahhoz kepest, hogy utalta a nacikat, a naci Nemetorszagba szokott es Himmler elmebeteg csoportjanak dolgozott.

Érvsebész 2015.03.10. 22:34:31

@közösperonos átszállás: a pozitív diszkrimináció, meg a női kvóták ártanak a nőknek, éppen mert azt sugallják, hogy a nő nem lehet elég okos, felkészült, stb. ahhoz, hogy pozitív diszkrimináció nélkül labdába rúgjon, pedig de. Ha pozitívan diszkriminálódnék, sose lehetnék biztos abban, hogy személyes érdemeim jogosítanak fel az elismerésre (értsd: az állásban, fizetésben, pozícióban megnyilvánuló elismerésre), vagy csak kipipálandó kvótanő vagyok.

(a nemzeti - meg egyéb - kisebbségeknél általában ugyanezt gondolom)

Andráska8 2015.03.10. 22:48:50

A "nemzeti szajhaverseny dobogós helyezettjei " kifejezés tökéletesen ráillik a három nőre, megnézve azt a három kretént,és undormányt akikhez nyilván pénzért hozzá mentek.
Mi a gond?

rainy day woman 2015.03.10. 23:34:25

@Érvsebész: Most meg a férfiak nem tudhatják, hogy tényleg annyira jók, vagy csak férfiak.

csársz 2015.03.11. 00:08:00

@Érvsebész: egyáltalán nem így van
a kvótának, illetve a a pozitív megkülönböztetésnek köszönheti a világ azt, hogy Angela Merkel a német kancellár és Obama az amerikai elnök, és mindkettő nagyon előre vitte az élhetőséget

szerintem összekevered azt, hogy abban a helyzetben, ami – bár stumpfidióta állítja és sárospataki fiú is szeretné, hogy így legyen – nem létezik Magyarországon, vagyis ha egy sokkal okosabb nő csak úgy az okossága révén érvényesülhetne (például Papp Réka Kinga) egy síkhülye férfival (például Hende Csabával) szemben, akkor igazad volna, de például Merkel a közelébe se kerülhetett volna a politikának, ha nem kellett volna megfelelő számú nőt használnia (milyen szörnyű szó és helyzet, és milyen jóhoz vezetett!) a pártjának, de mert kellett, hát bekerült , és ott már érvényesült a tehetsége és okossága (ott sem könnyen, de ez más kérdés)

mondhatod, hogy ez nem helyes, de a statisztika nem téged igazol

a kezdő lépést adja meg a kvóta és a pozitív megkülönböztetés, aztán ha már kialakul az egészségeshez közelítő helyzet, akkor már tényleg döntsön a rátermettség (amiben még mindig nagy szerepe lesz annak, hogy mit gondolnak a helyzetről a választók, például az amerikaiak, hogy "most már tényleg kellene egy női elnök", és megválasztják Ms Clintont)

és az, hogy olyan 30 százalék körüli kvóták nyomán egyes helyeken 50 százalék fölé került a nők aránya, mutatja, hogy nagyon is rátermettek, kevésbé korruptak és sokkal empatikusabbak lévén

(nem azt mondom, hogy a nők eleve ilyenebbek, hanem a társadalmi státuszuk miatt alakult így, könnyen lehet, ha beletanulnak a politikába igazán, ők is elmennek a korrupció irányába, de ez megint egy új kérdés)

Virág et. 2015.03.11. 08:31:46

@közösperonos átszállás: Tényleg ezt írtam volna? Mert nekem úgy rémlik, hogy azt írtam: az ügyvédség a legjobban és egyben legrosszabbul fizetett jogászi szakma is. Mivel az ügyvéd vállalkozó, a többi jogász meg lényegében nem, még a közjegyző sem igazán. Az ügyvéd úgy halhat éhen, mint lehet milliárdos, akárcsak egy bármilyen más vállalkozó. A rendszerváltás előtt jóval kevesebb ügyvéd volt, így az éhenhalók-gazdagok aránya az utóbbiak javára dőlt inkább el a verseny hiánya miatt, de rizikómentes már akkor sem volt a pálya. Az ügyvéd nem "kap fizetést" senkitől, maga termeli ki a saját bérét, ha tudja és van elég jól fizető munkája. Ez bizonytalan, mint a kutya vacsorája és régen is az volt, bár ma ha lehet még bizonytalanabb.

Ha átlagot számolnánk a bírák bére konzisztensen magasabb, mint az átlagügyvédeké. Csakhogy senki nem úgy vág bele egy vállalkozásba, hogy majd valahogy lesz, hanem hogy majd ő is a sikeresek közé fog tartozni. Ezt hívják vállalkozási kedvnek.

A "nagyobb bevétellel kecsegtető" nem egyenlő a nagyobb bevételt biztosítóval. Ha az emberek soha nem kockáztatnának, nem lenne egyetlen vállalkozás sem a Földön, mindenki fix bérért az államnak dolgozna. Szerencsére nem így van.

jotekony koc 2015.03.11. 08:51:54

@Virág et.: Nem tudom, mennyire van igazam, de nekem úgy tűnik, hogy a bíróságokon bírók rokonai kapnak munkát, a közjegyzőséghez is protekció kell, az ügyészséghez meg pláne.
Akinek meg kezdésnél nincs erős támogatója, vagy ajánlója, az megy ügyvédnek, hogy a piacról éljen.
Szerintem sok a nő az ügyvédek között is, ahogy a kisvállalkozók között is.

Virág et. 2015.03.11. 09:00:34

@jotekony koc: Jól látod, ma már az egész pályán nagy a nők aránya. Ami nem meglepő, ha körbenézünk a jogi karokon - ott is a nők vannak többségben a hallgatók között.

Azon is érdemes elgondolkodni, hogy ha valóban kapcsolat kell a bírói, ügyészi és pláne a közjegyzői állásokhoz, míg ügyvédnek lenni lényegében egyéni döntés, akkor melyik is a jobban jövedelmező? Ha ügyvédnek állni a könnyű és biztos meggazdagodás első lépése lenne, akkor mi a fészkes fenének mozgatnának az emberek kapcsolatokat, hogy bíróságra tudjanak menni dolgozni? Nem lenne inkább értelmesebb döntés ügyvédnek menniük - több pénz és ahhoz még kapcsolat sem kell.

Nyilván a valóság az, hogy a bírói, ügyészi pálya biztos bevételt és tisztes megélhetést jelent. Nagy gazdagságot nem, de nyomorgást sem. 4-500 ezer forintos havi bruttó fizetések egy frissen kinevezett bírónál nem irreálisak. Ennyiből azért meg lehet élni. Sok ügyvéd, pláne vidéki ügyvédek soha nem tudják ezt az életszínvonalt elérni.

jotekony koc 2015.03.11. 09:21:25

@Virág et.: Azért ez ennél bonyolultabb is lehet. Szerintem a rokon ( és földi ) nem csak azért kerül be, mert annyira jövedelmező valami.
A nepotizmus nem csak azért van, mert a csórók be akarnak kerülni a pénzért, hanem azért is, mert ha valaki bekerül egy nagyobb szervezetbe, akkor kellenek neki a támogató rokonok, földik, a minél nagyobb hátország. Felvesz még egy rakást a faluból meg a családból. Ezek a klántagok egymást támogatják, és minél többen vannak egy szervezetben, annál erősebbek mások érdekeivel szemben.
És ez az ország az aljától a tetejéig ilyen.

közösperonos átszállás 2015.03.11. 09:30:15

@Virág et.: "A rendszerváltás előtt jóval kevesebb ügyvéd volt, így az éhenhalók-gazdagok aránya az utóbbiak javára dőlt inkább el a verseny hiánya miatt"

És ezt mondtad a múltkor is, amit beidéztem. Kár volt most még egyszer a mostani helyzetre reflektálnod, a beidézett rész, meg amit írtam rá, az is az "átkosra" vonatkozott, meg hogy aztán berögzültek a folyamatok. Ez így tényleg az, amit összefoglaltam: rosszabbul fizetett -> nők -> berögzülés.

(Egyébként hogy mitől nőiesedik el egy szakma, azt se felejtsük ki. Általában időben előtte ott van a csökkenő fizetés.)

sárospataki 2015.03.11. 09:38:36

@jotunder: ez már a godwins law, vagy még nem? :-)

túrtam neked egy evolát: "A hitlerizmus legnegatívabb aspektusa az volt, hogy alapvető és végzetes szerepet játszott benne az irredenta etnikai nacionalizmus radikalizmusa. Ez Hitlernek valóságos rögeszméje volt, és olyan kalandokba sodorta őt, amelyek eleinte sikeresek voltak, de végül – a határok és a reális lehetőségek iránti érzék hiányának következtében – katasztrófába torkolltak. Minden németet minden áron egyetlen birodalomban – a Harmadik Birodalomban – és egyetlen Führer alatt kell egyesíteni. Hitler meg volt győződve arról, hogy ez az a feladat, amelynek elvégzését a Gondviselés rábízta. A Volk ideológiája itt összeolvadt a modern nacionalizmus antitradicionális ideológiájával. Ez antitradicionális volt Németország vonatkozásában is, hiszen sem az Első, sem a Második Birodalomban nem merült fel semmi olyan gondolat, amely akárcsak emlékeztetett volna erre az agyrémre."

evola tipikus un. balkézutas tradicionalista volt, tehát nem kötődött egy bevett tradícióhoz (pl. kereszténység, stb.), saját gondolatai voltak, mégis sikerült elkerülnie a nyúédzsnek még a látszatát is. de az ilyen balkézutas arcok elég veszélyesek tudnak lenni, ha óvatlan, vagy felkészületlen ember olvassa. hesse is nagy rajongója volt pl., de ezzel együtt ő is veszélyesnek tartotta.

sárospataki 2015.03.11. 09:46:05

@Érvsebész: az elsővel egyetértek, a másodikkal nem, magam is nemzeti kisebbség tagja voltam (vagyok?) erdélyi magyarként. a kulturális, netalántán területi autonómia pl a pozitív diszkrimináció tipikus példája, létszükséglet a fennmaradáshoz, de úgy egyáltalán, a minőségi élethez.

magyarországon a cigányság pozitív diszkriminációja pl. oktatás területén elengedhetetlen, mert anélkül mindenkinek szar lesz (hogy egy többségi álláspontot is felsoroljak). a melegek szexuális identitásával is kell kiemelten foglalkozni, mert anélkül általában elég nyomorult életük van. az intravénás drogosoknak is kell ingyen tűt adni, mert különben hepatitis c járványgócok alakulnak ki, sorolhatnám a pozitív diszkrimináció példáit.

DE nagyon fontos, hogy sem a cigányság, sem az erdélyimagyarság, sem a homoszexualitás önmagában, mint másság, nem érték. ha valaki azért pozitív diszkrimiálja egy kisebbségi csoport tagjait, mert a másságot támogatni jó, modern, liberális álláspont, akkor rettenetes hibát vét.

sárospataki 2015.03.11. 09:48:54

@közösperonos átszállás: "Ugyanis az, hogy hány miniszter (képviselő, főosztályvezető, államtitkár, polgármester, bíró, CEO stb.) nő, az nem elsősorban cél, hanem indikátor."

minek az indikátora? de tényleg érdekel, a felesleges pozitív diszkriminációé, a nők elférfiasodásáé, a férfiak elnőiesedéséé, a férfiak engedékenységéé, vagy mié?

"Amúgy tényleg, a nemzeti kisebbségeknek szerinted miért "jár" pozitív diszkrimináció?"

lásd eggyel feljebb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.03.11. 09:57:57

@sárospataki lány: mikor is irta??? az SS hazi ideologusa lett, azert nem lett haborus bunos, mert teljesen ertelmetlen marhasagokat talalt ki az SS ideologiajanak... plusz eltalalta egy bombaszilank es elete vegeig kerekesszekben volt. elkepeszeto baromsagtomkeleget irt ossze, teljesen hihetetlen, hogy a tradicionalista elmebetegek ezt kajaljak.

közösperonos átszállás 2015.03.11. 10:08:40

@sárospataki lány: "minek az indikátora? de tényleg érdekel"

Hogy ha akarják, mennyire tudnak magasra jutni. Mondom, a pozitív diszkriminációval ilyenkor csalunk (a "felesleges" meg ugye a magánvéleményed, itt csak félrevisz).

sárospataki 2015.03.11. 10:10:36

@jotunder: talán a hatvanas években, de nem vagyok biztos benne (annyit nem ér, hogy guglizzak, de nyilván a háború után). evola nem az ss-nek "talált" ki ideológiát, hanem a ducsénak és az olasz fasizmusnak. németországi tartózkodása alatt, ami talán egy év volt, a szabadkőművességről írt. evola egész megközelítése arisztokratikus, antinacionalista és demokráciaellenes volt, tehát eleve lehetetlennek tartotta, hogy egy párt (nemzetiszocialista) alatt kiépüljön egy tradicionalista államforma.

én nem akarom védeni evolát, összességében engem taszít, ha tradicionalistát akarok olvasni, akkor guénon nagyságrendekkel hitelesebb és komolyabb, de az tény, hogy a magyar tradicionalisták imádják.

ettől függetlenül a szexus metafizikája egészen jó mű.

sárospataki 2015.03.11. 10:12:24

@közösperonos átszállás: hát ezaz, a "ha akarják" + "meddig tudnak eljutni" típusú dolgokat nem mérünk együtt, mert nem lehet szétszálazni, melyik is a releváns adat.

közösperonos átszállás 2015.03.11. 10:16:09

@sárospataki lány: "magam is nemzeti kisebbség tagja voltam (vagyok?) erdélyi magyarként. a kulturális, netalántán területi autonómia pl a pozitív diszkrimináció tipikus példája, létszükséglet a fennmaradáshoz, de úgy egyáltalán, a minőségi élethez."

Ez oké, csak kevés; ha mondjuk a rendőrök szinte mind románok, akkor valami gáz azért van, nem? Pedig ez nem a kulturális autonómia tárgyköre (meg nem is feltétlenül a területié, az erőszakszervezeteknél pont érthető, ha központi kézben maradnak, anélkül az nem területi autonómia, hanem már majdnem egy külön ország).

(Egyébként a Monarchiára, meg utána a nemzetállamokra is jellemző, hogy az állami állásokat próbálták a saját nemzetiségűeknek adni, aztán nevesíteni, hogy lám, a magyar kultúrfölény. Én spec. azt mondom, hogy az állam próbálja az alkalmazottai körében is poz.diszkriminálni pl. a nemzeti kisebbségeket (tehát ügyeljen rá, hogy legyen elég magyar rendőr, tanító stb. Szerbiában meg Romániában is), viszont ebből jön az, hogy legyen (elég sok) cigány rendőr meg tanító Borsodban, csak ezen logika alapján mi a gond a női kvótával?)

közösperonos átszállás 2015.03.11. 10:20:39

@sárospataki lány: "hát ezaz, a "ha akarják" + "meddig tudnak eljutni" típusú dolgokat nem mérünk együtt, mert nem lehet szétszálazni, melyik is a releváns adat. "

Ilyenkor segíthet a nemzetközi összehasonlítás. :-) Nyilván nálunk sokkal kevésbé akarnak a nők felsővezetők lenni, mint Nyugaton, azért van, hogy "Magyarországon jelenleg 5,3 százalék a női felsővezetők aránya – az Unióban ez az arány átlagosan 13,7 százalék.". :-) Ejnye, ez a félázsiai mentalitás!

Virág et. 2015.03.11. 11:59:19

@közösperonos átszállás: Akkor nem jött át, ami írni akartam.

Tényszerűen már az átkosban sem volt igaz, hogy az ügyvédség átlagban jobban keresne a bíráknál, csak akkor a kevesebb ügyvéd-kisebb verseny miatt még jobb esélyekkel indultak az ügyvédek, hogy ők is a felső kereseti sávba tartozzanak a szakmán belül. Átlagban azonban nem volt jobban fizető az ügyvédség, az átkosban amúgy sem voltak olyan óriási fizetési különbségek, mint manapság. A szempont akkor sem a pénz volt, hanem a kiszámítható stabil jövedelem és a több szabadidő. Ez a bírák mellett szólt - az ügyészekre a szabadidő már nem volt jellemző, ezért bár a pénz ugyanannyi, mégis több nő ment bírónak, mint ügyésznek.

Ennyit írtam. Valamit nagyon bele akarsz olvasni, ami nincs ott.

közösperonos átszállás 2015.03.11. 12:20:28

@Virág et.: Azt kihagytam, bocs, hogy persze, hogy jó észrevételnek találom az "és berögzült, és így maradt" hozzáadását a (valóban és nyilván túlegyszerűsítő) "mer' a pénz" indokláshoz, csakhogy ezzel nem cáfoltad azt, hanem kiegészítetted, pontosítottad.

közösperonos átszállás 2015.03.11. 13:00:47

@Virág et.: "Valamit nagyon bele akarsz olvasni, ami nincs ott. "

Itt pont te olvasol bele valamit nagyon az én hozzászólásaimba, nem? :-)

Igen, az eltérő (nyugisabb, gyerekkompatibilisebb) munkakörülmények szerepét is kár lenne tagadni (ezek sokszor meglátszanak a fizetésen is amúgy, de nyilván nem mindig). Viszont azért a megkülönböztetésedért, hogy nem fizetett jobban, csak azt hitték az emberek, tényleg kár volt -- nyilvánvalóan az utóbbi alapján döntenek az emberek, és van, hogy tévednek. Ha a magasabb fizetés reményében váltok munkahelyet, és pofára esek, akkor is a pénz motivált a váltásban.

csársz 2015.03.11. 18:20:44

@sárospataki lány: "De nagyon fontos, hogy sem a cigányság, sem az erdélyimagyarság, sem a homoszexualitás önmagában, mint másság, nem érték. ha valaki azért pozitív diszkrimiálja egy kisebbségi csoport tagjait, mert a másságot támogatni jó, modern, liberális álláspont, akkor rettenetes hibát vét."

kedves fiúlány, csak ezért kezdem megint, mert ez a szokásos taktika, állítani valamiről, hogy állítják róla, aztán megpróbálni cáfolni egy nem létező véleményt

nincs az általad leírt hasonló liberális álláspont, hanem olyan van, hogy
a másságot csak azért, mert másság, nem kell elvetni

hozzám képest a jobbikosság másság, de eszembe sem jut emiatt jónak tekinteni

ami pedig azt a véleményedet illeti, hogy a honvédelmi miniszterséghez Papp Réka Kingának csak annyi előnye van, hogy ő nő, tulajdonképpen egyetértek vele: igen, igen, ma nagyon fontos volna, ha nő volna a honvédelmi miniszter

az egyik legfontosabb érvet már pedzegette itt @közösperonos átszállás:, eddig szóba sem jött, hogy nő legyen a hadügyminiszter, vagyis fő kritérium volt a férfisága, tehát semmi kifogásod nem lehet az ellen, hogy ha most fordítanak rajta

inkább az a kérdés, hogy miért ne legyen férfi, és szerintem te magad nagyon sok érvet találnál, ha akarnál

már az is közelebb hozná Magyarországot a világhoz, ha a legközelebb a magyar miniszter is rajta volna ezen a képen:
nol.hu/data/cikk/1/44/90/63/cikk_1449063/213-000_DCD64BA6BF477721A6C6A38854B108C5A9527B4D-nol.jpg

Balról: Mimi Kodheli albán, Jeanine Hennis-Plasschaert holland, Ursula von der Leyen német, Ine Marie Eriksen Soreide norvég és Roberta Pinotti olasz védelmi miniszter

sárospataki 2015.03.12. 09:53:14

@csársz: hozzászólásod minden sor arany, de tényleg :-)

azt mondod:
"kedves fiúlány, csak ezért kezdem megint, mert ez a szokásos taktika, állítani valamiről, hogy állítják róla, aztán megpróbálni cáfolni egy nem létező véleményt. nincs az általad leírt hasonló liberális álláspont, hanem olyan van, hogy a másságot csak azért, mert másság, nem kell elvetni"

majd ezt magad cáfolod két soron belül:
"ami pedig azt a véleményedet illeti, hogy a honvédelmi miniszterséghez Papp Réka Kingának csak annyi előnye van, hogy ő nő, tulajdonképpen egyetértek vele: igen, igen, ma nagyon fontos volna, ha nő volna a honvédelmi miniszter"

:-)

majd felveted, hogy:
"inkább az a kérdés, hogy miért ne legyen férfi, és szerintem te magad nagyon sok érvet találnál, ha akarnál"

találnék, de mindegyik szexista lenne, és nem tetszene a feministáknak :-)

szorgalmazod a felzárkózást a világhoz:
"már az is közelebb hozná Magyarországot a világhoz, ha a legközelebb a magyar miniszter is rajta volna ezen a képen:"

elég sok dolog bajt okozott már idáig is az, hogy pl. egy imaginárius nyugathoz hozzá akartuk társadalommérnökösködni magyarországot, átugorva az organikus fejlődés lépcsőit. figyelem, ez nem jelenti azt, hogy az elérendő cél rossz, vagy jó, egészen egyszerűen csak a módszer szar.

a végére vettem egy gyönyörű szofizmust:
"az egyik legfontosabb érvet már pedzegette itt @közösperonos átszállás:, eddig szóba sem jött, hogy nő legyen a hadügyminiszter, vagyis fő kritérium volt a férfisága, tehát semmi kifogásod nem lehet az ellen, hogy ha most fordítanak rajta"

tegyük fel, hogy kifejezetten nőellenes volt a hm-kinevezési gyakorlat. ez természetesen rossz, ebben egyetértünk, nem? amennyiben ez rossz, akkor a kifejezetten női hm kinevezése csak abban az esetben indokolt, ha a nőség hadügyminiszterség szempontjából nagyobb értékkel bír, mint a férfiság. ez két módon lehetséges: 1. a női karakterológia jelentősen eltér a férfitól, olyannyira, hogy a nőség előny bizonyos szakmák betöltésénél 2. a nőség, mint a férfiságtól eltérő valami, önmagában érték.

az egyest kizárhatjuk, mert ha ez igaz, akkor két lépésben ott tartunk, hogy indokolt a karakterológia alapú szegregáció a nők és a férfiak között, amit ugye hamis állításnak tartunk. marad a kettes :-(

kérdés?

csársz 2015.03.12. 14:06:14

@sárospataki lány: ha valamit nem értesz, miért nem gondolkodol rajta

ráadásul direkt csúsztatsz: pontosan megírtam, hogy melyik nem létező véleményt fogalmaztad meg, hogy cáfolhasd

amit ellentmondásnak látsz, azt szánt szándékkal írtam úgy, hogy magad gondolkodhass rajta, és ha csak szexista érveket tudnál felhozni, az egyfelől jellemzi a gondolkodásodat, másrészt mutatja, hogy nem nagyon érted, mi a szexizmus

ha a nemek közötti természetes különbségeket érvekkel alátámasztva bemutatod, az ellen senkinek sem lehet kifogása

ha a honvédelmi minisztérium célja valóban a hon védelme, akkor nemi szempont nem játszhat szerepet a rátermettség kérdésében, a politika azonban sokkal szélesebb dolog, nagyon is fontos lehet olykor, hogy a társdalom érzékelje például ezt, ezért, ha eddig mindig férfi volt, most pedig nő lesz a hadügyminiszter, ennek fontos szerepe lehet a nemi semlegesség társadalmi elfogadottságában (szólj, ha ezt sem érted!)

a nyugathoz való tartozásról írt zavaros mondatoddal ellentétben, eddig csak az okozott bajt, hogy nem tartoztunk hozzá, nem hiszem, hogy egyetlen konkrét esetet is tudsz említeni a sok baj közül, amit szerinted okozott (az organikus társadalomfejlődés lépcsői pedig éppen a társadalommérnökök kitalációi közé tartoznak)

de mindegy is: szerinted nyilván nagyon helyes, hogy nálunk csak férfi lehet miniszter mostanában, és vagy nem tetszik neked, hogy másutt nem így van, vagy úgy gondolod, hogy az organikus társadalomfejlődés lépcsőin messze elébünk vágtak
mindkét eset eléggé szégyenletes

Érvsebész 2015.03.12. 21:25:29

@rainy day woman: hát akkor legalább tudjuk, mi az oka annak az elbizonytalanodásnak, amit valaki fentebb feszegetett

@csársz: "ha egy sokkal okosabb nő csak úgy az okossága révén érvényesülhetne (például Papp Réka Kinga) egy síkhülye férfival (például Hende Csabával) szemben" - azért nem érzem relevánsnak a felvetést, mert szerintem nem az a baj, hogy egy miniszter férfi, hanem hogy síkhülye. Engem semmilyen megelégedettség nem töltene el attól, ha helyette egy síkhülye nő lenne a miniszter (szerintem akadna ilyen a kormánypárti padsorokban), ahogy pl. az előző kormányban a Lászlóné szereplésétől sem éreztem úgy, hogy kis lépés a vietnami rattanbútornak, de nagy lépés a nőmozgalomnak az ő minisztersége.

Egyébként a te meg a @sárospataki lány: kommentje nyomán némileg kész vagyok finomítani a véleményemen, lehetnek helyes és előremutató pozitív diszkriminációs helyzetek, alighanem túlságosan meghatározó volt a saját személyemre vonatkozó attitűdöm (jelesül, hogy csakis a teljesítményemmel akarok érvényesülni). Ráadásul, amikor egy fiút és egy lányt is nevelsz, abban a meggyőződésben, hogy alapvetően egyformán értékesek, amikor mindkettőben nap mint nap azt erősíted, hogy bármit becélozhatnak mindketten, és előbb-utóbb mindkettőnek tudni kell villanykörtét és pelenkát cserélnie is, akkor nem tudod tiszta szívvel azt mondani, hogy a lányodnak pozitív diszkriminációt akarsz (minek? bármire képes). De ez persze megint szubjektív, és nem érv, hanem magyarázat.

Érvsebész 2015.03.12. 21:44:34

@Virág et.: @jotekony koc:

A nők magas aránya a bírák között nyilván nem mond sokat a nők lehetőségeiről *általában*. Kb. 2800 bíró van Magyarországon, ennek 68 %-a nő (adatok innen: www.birosag.hu/sites/default/files/allomanyok/obh/elnoki-beszamolok/obh_beszamolo_2014.pdf)

Azt, hogy miért több a nő a bíróságokon, mint az ügyészségeken, (szigorúan szubjektív és semmivel sem alátámasztott feltételezésem szerint) a munka különbözősége magyarázhatja: ti. az ügyészségeken viszonylag kisebb jelentőségű a civilisztika, és meghatározóbb a büntető jogalkalmazás, ami a férfiakat jobban vonzza.

Ha pedig igaz, hogy a bírósági állásokat az aktív bírák retyerutyáinak van esélye elnyerni, akkor a bírósági genderprobléma néhány generációval később megoldódik, mert a retyerutyák neme nyilván kb. fele-fele arányú.

csársz 2015.03.12. 22:37:42

@Érvsebész: csak arra reagálok, amivel nincs vitám, ezért nem is állítottam

a síkhülye mindegy milyen nemű
de a helyzet ma az, hogy HCS a miniszter, és ezt egyszerűen semmi más nem magyarázhatja, mint a pozitív diszkrimináció a síkhülye férfiak iránt

de még egyszer: ha az esélyek egyenlőek vagy az egyenlőség felé tendálnak, akkor állatság bármilyen megkülönböztetés

ezért is törölte el nemrég (néhány éve) az amerikai legfelsőbb bíróság a törvényt, hogy ha két egyenlően megfelelő jelölt van egy felvételin (állásinterjún), akkor az afroamerikait kell felvenni

mert ez a szabály csak akkor volt értelmes, amikor még a gyengébb nem afrót is előnyben részesítették általában

most úgy érzik, ez már nincs így (jellemző, hogy tudtommal éppen akkor változott a szavazati arány, amikor egy afro került egy nem afro helyére a bíróságon: saját példája sugallta neki a helyzet változását, és éppen ezért gondolom, hogy nem biztos, hogy igaza volt)

2015.03.12. 22:46:03

@Érvsebész:

azért egy dolgot ne feledjünk (én véleményem itt most irreleváns):
nyugaton az emancipációs törekvések már inkább a
nem-fehér
nem-férfi
nem-heteroszexuális
nem-közép és felsőosztálybeli
(stb.)
kategóriák köré szerveződnek, persze ezek jobbára elméletek.

vulgo: feminizmus kortárs verziója nem egyenlő azzal, hogy fehér, közép vagy felsőosztálybeli hetero nők állítólag nem tudnak olyan könnyen karriert építeni, mint fehér, közép vagy felsőosztálybeli hetero férfitársaik. ez a verzió a múlt, a 20. század második fele.

aritus 2015.03.13. 11:58:42

@Érvsebész: "és előbb-utóbb mindkettőnek tudni kell villanykörtét és pelenkát cserélnie is, akkor nem tudod tiszta szívvel azt mondani, hogy a lányodnak pozitív diszkriminációt akarsz (minek? bármire képes)." írod.
De ha a lányod, akit úgy neveltél, hogy mindenre képes, szembetalálja magát egy nagyon is szexista társadalommal, amelyik összekeveri a biológiai nemi különbségeket a társadalmi szerepekkel, és ebből levezeti, hogy a nő előbb szüljön 4-5-öt, utána akarjon karriert és egyébként is így biztos nem fogják verni otthon.

Szóval akkor kérdés, hogy mire megy azzal, hogy bármire képes.

közösperonos átszállás 2015.03.18. 14:11:20

Sorry, hogy eltűntem, aztán most meg már kissé tán elkéstem, de azért ezt az egyet hadd, hátha jár erre valaki még.

@sárospataki lány: "elég sok dolog bajt okozott már idáig is az, hogy pl. egy imaginárius nyugathoz hozzá akartuk társadalommérnökösködni magyarországot, átugorva az organikus fejlődés lépcsőit. "

Bizony, sokat okozott. Ugyanakkor az "organikus fejlődés", akármi is legyen az, szintén sokat okozott (hogy messzire ne menjünk, az az őskáosz, ami egyre jobban elharapódzik a honi közigazgatásban, bizony teljes mértékben organikusan kifejlődött ööö, gyomnövény), én azért azt mondanám, inkább a Nyugat-romantika. (De persze ha lehet nem a szélsőségeket nézni, akkor csekkoljuk le, Nyugaton mi működik és hogyan, és próbáljuk meg adaptálni, az mégse majmolás azért. Meg ideológiai alapja is csak mérsékelt van, felőlem nézhetünk keleti példákat is, csak hát ugye, működjenek, meg az se árt, ha az ország meg a társadalom hasonlít.)

A másik a társadalom-mérnökösködés, amire harapok. Az utóbbi hónapban már legalább kétszer írtam, hogy ez nem terminus technicus, hanem baromság: gyakorlatilag olyan kormányzást értünk rajta, ami nem hűbelebalázs módjára történik. Szent István, mint társadalommérnök? Idejön oszt delirál nekünk egy keresztény Nyugatra hasonlító keresztény Magyarországot, há' nem?