Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az orvosok be're

2015.02.23. 16:01 | jotunder | 62 komment

Címkék: bér megélhetési bevándorló

 Egyaltalan nincs ekezetem.

 A kormanyzat valamifele berrendezest iger a magyar orvostarsadalomnak, annak fejeben, hogy vallaljak, hogy nem mennek kulfoldre es nem fogadnak el halapenzt. Igy akar 100-200 000 forintos berkiegeszitest is kaphatnanak.

A problema ez.  (itt lathatoak a brit allami egeszsegugyben a kulonbozo orvosi alapberek).

Egy jo  harmincot eves magyar orvos megkeresheti az evi 80 000 fontot (kereshet tobbet, de annyit siman megkereshet).

Az a levonasokkal egyutt kb. 4 500 fontos havi fizetest jelent. Londonban nyilvan tobbet. Ez a 4 500 font kb. havi egymillio forintos netto fizetesnek felel meg (Nagy-Britannia atlagosan 1.7-1.8-szor dragabb, mint Magyarorszag). Egy videki korhazi orvost nem tudom, hogyan fognak otthon tartani. Egy budapestit sem lesz konnyu. 

A brit korhazak lenyegesen jobban vannak ellatva a magyar korhazaknal, es sokkal jobbak a munkafeltetelek. Errol speciel nem Orban Viktor tehet, de attol meg igaz. 

P.S Egyetemunk nem tud annyit fizetni, mint Oxford. Egy adjunktusnak azert ki tudunk fizetni havi 3 000 fontot, es az olyan havi 2 000 fontnak felel meg netto, ebben a varosban az nagyjabol 500 000 forintot er. Es ugye ezek az adjunktusok tudjak, hogy tiz-tizenot ev mulva sokkal magasabb fizetest fognak kapni. Magyarorszagon evek ota nem valtozik az adjunktusi fizetes, havi    220 000 brutto, ami 144 000 forint netto fizetest jelent.  Joval kevesebbet kell tanitani egy brit adjunktusnak, mint egy magyarnak. Ebbol is gond lesz egy ido utan. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr207208821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2015.02.23. 16:26:00

persze a legegyszerűbb pénz oldalról megfogni ezt az egészet, de azért korántsem erről van szó csupán.

igen, a legfontosabb a megélhetés. de nem kellene brit béreket adni a magyar orvosoknak Magyarországon, "elég" lenne az ország teljesítőképességéhez mérten normális fizetéseket adni. olyanokat, amelyeknél nem kell azon cidrizni 15-étől, hogy be tudjuk-e fizetni a gyerek menzáját.

aztán jó lenne értelmes mennyiségű munkát végezni, nem beledögleni a túlórákba, amelyekről (igaz, ez ápolók esetében történt), nem állítja azt a főnökünk, hogy félreértelmezzük azokat...

aztán jó lenne, ha a gyógyszert, a pelenkát, a szappant, az ételt, meg még oly sok mindent nem a beteg hozzátartozóinak kellene behozni, és jó lenne, ha lenne elég gyógyító eszköz, nem kellene kényszermegoldásokhoz folyamodni.

és talán az sem ártana, ha lenne valami elképzelés arról a kormányzati fejekben, hogy ezzel az egész egészségügy nevű izével mit is akarunk kezdeni.

mert ami most látszik, az csupán annyi, hogy az átlagnak még kevesebb (olcsóbb) szolgáltatás fog jutni, miközben a fizetőképes keresletet szépen áttolják a magánegészségügybe.

órákat lehetne erről írni, beszélni...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 16:34:03

@magyaridióta: en sem brit berekrol irtam. a brit orvosber az havi 1.8 millio forint netto. arrol irtam, hogy ez er kb. egymillio forintot. ha ennek a felenel sokkal kevesebbet adnak valakinek Magyarorszagon, akkor el fog menni.

az egyetemi adjunktusoknal ditto ez a helyzet. havi 220000 brutto egyszeruen tul keves ahhoz az elethez, amit elvarhat egy ilyen ember Europaban. a legjobban kepzett magyarokrol van szo.

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2015.02.23. 16:54:32

@jotunder: OK, igaz.

és még egy dolog, mégpedig egy technikai: nem lehet úgy irányítani az egészségügyet, hogy a felügyelő Minisztériumnak gyakorlatilag semmiféle önálló büdzséje nincs, ezért minden fillér miatt az NGM-nél és a MeH-nél kell kuncsorogni.
a legjellemzőbb példa az elmúlt napokból, amikor az ápolók napján az EMMI azt bírta írni, hogy nem céljuk az ápolók el nem ismerése (vagy valami ilyen, nívós mondat hagyta el a klaviatúrájukat...)

sárospataki 2015.02.23. 17:41:38

Biztos, hogy ér a 2000 font 500e-t vásárlóértéken? Egyébként nem ez a durva, hanem hogy egy menő nőgyógyász Budapesten hetente keres svarcba sacc 500e körül, plusz a fizu.

Én azt tudom, hogy egy svájci (zürichi) 1000 chf (átszámolva 300e huf) az kb 80-100e budapesti forintot ér, persze ez az arány elkezd javulni felfele menve a fizetésben, tehát amikor valaki keres 3500 nettót, az olyan 300e forintnak felel meg, ami már nem olyan rózsás, abba nem fér bele vendéglőzés és nyaralás sem, pedig 1M huf átszámolva. De ezt asszem elég jól kitárgyalták a Határátkelőn, és továbbra sem hiszi el az, aki nem élt ott.

Én dolgoztam egy fél évet Newcastle környékén, és nem volt olcsó. Azt tudom, hogy Londonban havi 1000 font nettó az éppen egy kicsivel van nyomorgás felett, 2000 pedig egy nem túl bő lére eresztett élet, 150 font a bkvbérlet, 800 font a pecó, stb. Én a 2000et olyan 300e vásárlóértékre tippelném, de lehet, hogy nem jól tudom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 18:12:09

@sárospataki lány: En ugye Svajcbol jottem at Angliaba. Lausanneban a kis lakasunk cakkundpakk volt 2000 frank havonta. Az ugye 1360 font. Annak kb. a harmadaert (1:2.5??) adnak ki itt egy olyan nagy lakast. London az egy masik ballgame, masok is a fizetesek.

Nem kell egeszsegugybiztositast fizetned a nettodbol. Az elelmiszerek joval olcsobban. Ha erdekel, itt kb. ket font egy pint sor (real ale), ami Svajcban olyan hat frank lenne, mint annak a rendje :)))) Anglia nem olcso, de kb. masfelszer olcsobb, mint Svajc.

imigyenszolaezekiel 2015.02.23. 18:12:34

"A brit korhazak lenyegesen jobban vannak ellatva a magyar korhazaknal, es sokkal jobbak a munkafeltetelek. Errol speciel nem Orban Viktor tehet..."

De, most már tehet róla. Öt éve kormányon van, és másra költött sok pénzt, amit költhetett volna egészségügyre. Nem csak az demagógia, ha mindent átszámolunk lélegeztetőgépekre, hanem az is, ha olyan ügyben mentegetjük Orbánt, amiben nincs mentsége.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 18:14:18

@sárospataki lány: Newcastleban kineztem magamnak egy lakast (marmint megtetszett a kornyek, es megneztem, hogy mennyiert lehet kivenni, nem laktam ott). Ket szobas volt, az uj magas epuletben a folyo mellett, a city centerrel ellentetes oldalon. 2300 font volt havonta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 18:16:45

@imigyenszolaezekiel: nehez ugy. ugyanis volt egy krizis, es azert itt meg ket evvel ezelott is eleg nagy coresz volt. most eppen volt egy kicsit nagyobb novekedes, de igencsak egyszeri. nincs olyan nagy mozgaster a koltsegvetesben, hogy nagyokat lehessen ugralni. a honvedelmi koltsegvetesunk 0.75 szazalekon all, amikor a csoro gorogoknel meg mindig 2.5 szazalek.

RontoPal 2015.02.23. 18:27:21

@magyaridióta: Aki kicsit régebben szemléli a kormánypárt egészségügyi politikáját, és kicsit a színfalak mögé is bepillant, az pontosan tudja, hogy céljuk az egészségügy magánosítása a hozzá köthető ebiztosítással együtt. Nagy üzlet ez, nem fogják hagyni...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 18:31:29

@RontoPal: ugyan. semmi ilyesmit nem terveznek. orban nem akar sem tobbet, sem kevesebbet kolteni az egeszsegugyre, a jelenlegi formajaban akarja menedzselni ugyanannyibol.

RontoPal 2015.02.23. 18:37:15

@jotunder: Az első kormányuk idején első kézből szereztem az infókat...

imigyenszolaezekiel 2015.02.23. 18:38:13

@jotunder:
Nem olyan nehéz ügy, és nincs sok köze az általad említett krízishez. Most már nincs. Annál inkább köze van Orbán Viktor hobbijához, stadionokhoz, Orbán Ráhel svájci tanulmányaihoz, Matolcsy alapítványaihoz és ingatlanvásárlásaihoz, számolatlanul szétlopott milliárdokhoz. Te is tudod, hogy csak néhány példát mondtam, és mondhatnék még - megalapozottan - legalább tízszer ennyit.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 18:47:45

@imigyenszolaezekiel: Magyarorszagon az egeszsegugy kozkiadasok aranya a GDP-hez kepest 2007 ota alig valtozott. Magyarorszagon ez a szam eleg alacsony, ot szazalek koruli. A teljes kiadas viszont 8 szazalek, az a kornyekbeli orszagok szintje.

balmoral 2015.02.23. 18:50:49

@jotunder: Persze, mert a görögöknek ott van a régi jól bevált ellenséges szomszéd ("öt török öt görögöt dögönyöz" - igaz ez inkább Ciprusról szóló mondóka, de akkor is), mi meg mindenkivel bitang jóba vagyunk, minek akkor a honvédelemre annyit költeni, pláne, amikor stadionra is lehet. A görögök, helyesebben a görög állam lehet, hogy többek között ezért csóró? Ennyit a demagógiáról. Az egészségügy problémái csak részben (igaz jelentős részben) magyarázhatók egyszerűen a pénzhiánnyal. A fidesz semmilyen előremutató és hihető, mondjuk hatástanulmányokkal és számításokkal alátámasztott jövőképet, nem mutatott fel, nemhogy valamiféle reformot. Most előjöttek egy új budapesti kórházzal, csak azt nem mondták meg, ez mitől lesz jobb, olcsóbb, és fenntarthatóbb. Az embereket nemcsak a szegénység űzi el, hanem a reménytelenség is, ahogy a várható fizetési előmenetelnél magad is céloztál rá. Az ún. életpályamodellek még sohasem tartottak ki egy töredék életpályányi ideig sem, sőt legtöbbször már a bevezetésük is kudarcba és hazudozásba fullad.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 19:04:52

@balmoral: A gorog allam tobbet koltott fegyverkezesre a nyolcvanas evekben (GDP-aranyosan), mint az Egyesult Allamok, es csak a valsag utan mentek le 5 szazalek ala. A gorog koltsegvetesi problemak nem elhanyagolhato faktora volt az oriasi hadikiadas.

Pelso.. 2015.02.23. 19:05:39

@RontoPal: Kétségtelen, több jel is arra utal, nagyságrendben pedig simán felér több bányával ahonnan készen jönnek fel az aranyrudak, ugyanakkor ellene: a folyamat hosszú s politikailag nagyon necces, valamint kontroll, határ és gátlás nélkül övék minden kassza, egyszerűen nincs szükségük ilyesmire.

imigyenszolaezekiel 2015.02.23. 19:09:32

@jotunder:
"Magyarorszagon az egeszsegugy kozkiadasok aranya a GDP-hez kepest 2007 ota alig valtozott."
És? Ki dönt erről 2010 óta? Ki preferálta inkább a látványsportok támogatását?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 19:11:52

@imigyenszolaezekiel: a latvanysportokra valamivel tobbet koltenek, de hol van az az 1884 milliardhoz evente. nincs nekem kifogasom az otthonos demagogival szemben, csak ne gyerekeskedjunk :)) semmifele kulonos dolog nem tortent az egeszsegugyben, se pro, se kontra. a felsooktatasbol tortent valamennyi forraskivonas. nagyon hasonlitanak am egymasra a koltsegvetesek.

balmoral 2015.02.23. 20:34:00

@jotunder: Akkor most az egyszer szónoki kérdésemmel nem állítottam hülyeséget.

ingyenebed 2015.02.23. 20:35:15

@JT,

jah, hát az ingatlanárakat rendszeresen ki szokás felejteni az ilyen összehasonlításokból, meg azt is, hogy kishazánkban alapelvárás, hogy valakinek saját tulajdonú kéglije legyen, nyugaton meg a zemberek többsége bérli. így kissé más a leányzó fekvése.

de ami fontosabb:

kedves JT,
a doktor hölgyek, urak, szépen kipöngetik a magyar adófizetőknek a képzésük költségét, oszt mehetnek amerre látnak. mennyi is lesz a számla? 10-15 milla?

az nem megy, hogy itthon KÖZpénzen megszerezzük a tudást, oszt utána rinyázunk, hogy jah odakünn PIACI alapon mennyivel több a fizu. akkor tessen a diplomát is odakünn piaci alapon mexerezni.

sárospataki 2015.02.23. 20:43:58

@jotunder: 6? Zürichben inkább 8-9 között valahol :-)

Egyébként akkor át kell gondolnom ezt az angol munka-dolgot, évi 60e körül volt egy ajánlat, de nem tűnt vérlázítóan soknak - ezek szerint ez már nem rossz (3500 havi nettó körül). Mondjuk ez London lett volna.

Én igazából inkábbb Durham mellett dolgoztam egy kis faluban kb 15 éve, eleve nem tudtam máshol lakni, csak egy B&B-ben napi 35 fontért, az nem volt nagyon vicces, bevonatozni Londonig 60-70 font volt, szóval voltak árak.

2300 fontért meg már majdnem Tina Turner mellett lehet bérelni az Aranyparton, Cürizére néző lakást, villában: en.comparis.ch/immobilien/marktplatz/meilen/wohnung/12116176

Szóval az sok :-)

szazharminchet 2015.02.23. 20:52:23

@ingyenebed: A mamájuk/papájuk kipengette. Azért adózott.

sárospataki 2015.02.23. 21:02:04

És hogy ontopik is legyek: amíg egy orvos nem keres mondjuk havi 300e nettót, addig durva szívóhatásnak lesz kitéve, fölötte már nem annyira, de még mindig érezni fogja. Ezt a magyar nemzetgzadaság, amelyik alacsony hozzáadott értékű munkára van berendezkedve, nem tudja kitermelni*. Ez nem fidesz- vagy mszp-bűn, ez csak simán így alakult.

A magyar tb-befizetésem havonta több, mint 150e forint (bruttó 7% + a bruttó utáni munkáltatói 27%), jóval több. 150e forintért (600 chf, mondjuk tavalyi árfolyamon) az egész családnak (2+1) tudtam középkategóriás biztosítást fizetni Svájcban (ott kötelezően választható magánbiztosítók vannak). Ezt csak érdekesség-képpen mondom.

tableno 2015.02.23. 21:20:07

@sárospataki lány: "Egyébként nem ez a durva, hanem hogy egy menő nőgyógyász Budapesten hetente keres svarcba sacc 500e körül, plusz a fizu." - na akkor kerekedne csak a szemed, ha megtudnád, hogy mennyit keres egy _menő nőgyógyász_ Londonban (nem, nem svarcba)! 2000 fontot? Ja, kb. Naponta...

tableno 2015.02.23. 21:24:56

@sárospataki lány: Na ez egy közkeletű, a mindenkori kormányok által szívesen terjesztett HA-ZUG-SÁG. Ugyanis a magyar orvosfizetések a hozzánk hasonló fejlettségű ázsiai és latin-amerikai országokhoz képest is nevetségesen, szánalmasan, megalázóan alacsonyak. És igen, alacsonyabbak, mint Lengyelországban vagy Szlovákiában. És arányaikban alacsonyabbak a többi pályán megszerezhető fizetésekhez képest, mint nyugaton az ottani átlagbérhez viszonyítva. Úgyhogy elég legyen ebből a nevetséges szerecsenmosdatásból. Nem az ország ilyen szegény, a rendszer ilyen szar!

sárospataki 2015.02.23. 21:32:39

@tableno: lehet, hogy így van, tudnál mutatni valamiféle statisztikát az átlagbérhez viszonyított egészségügyi fizetésekről, mondjuk Szlovákia vagy Lengyelország viszonylatában? Nem cinkelés, tényleg érdekel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 21:36:12

@balmoral: azt ne hidd, hogy én ilyen okos vagyok. véletlenül pont két hete néztem meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.23. 21:39:34

@sárospataki lány: de az előzőben benne van a nyugdíj. a svájciban meg nincs. a nyugdíj a durva dolog angliában is. erről nem beszél senki. az alapnyugdíj nagyon alacsony. nekem ugye normális nyugdíjat kell szereznem, ezért teljesen őrült összeget fizetek be a nyugdíjalapba. na nem panaszkodom, csak megállapítom.

sárospataki 2015.02.23. 21:51:14

@jotunder: az egyik ok, amiért eljöttünk Svájcból, az a nyugdíj volt, kiszámoltam, hogy nem tudok a nyugdíjig félretenni annyi pénzt, hogy nyugodtan tudjak ott élni, tehát nyugdíjasként mindenképpen el kellett volna költöznöm majd, ha addig maradunk is. Vállalható méretű életjáradékért olyan 2000 chf-et kellett volna havonta félretenni, ami elviselhetetlenül sok. És igen, erről valóban nem beszél senki.

2015.02.23. 23:49:26

@sárospataki lány:

a nyugdíj miatt nem feltétlenül kell aggódni, van olyan opció is, hogy valaki nem éri meg a nyugdíjaskort, persze ez így durván hangzik, de attól még opció

stefan75 2015.02.24. 01:09:06

Pár megjegyzés.

A posztban NHS-es fizetések vannak, az orvosként a minimum, magánkórházakban vagy locumként többszörösét lehet keresni. De jellemzően nem a meggazdagodás miatt jönnek ide, hanem mert itt nem lábtörlőként bánnak velük, és a hivatalos bérből nem csak nyomorogni lehet.

Az egészségügy egyébként Angliában tradícionálisan rossz. Az NHS-es kórházakban a higiénia ismeretlen, orvos nincs elég, aki van, az túlterhelt. A mentőn nincs orvos, az csak stabilizál és bevisz egy kórházba, ahol utána még a sürgős betegeket is órákig fektetik. Egy ügyeletes egy éjszaka alatt gyakran 6-8 embert éleszt újra, és az élőknek addig várniuk kell. Körzeti orvoshoz (GP) hetekkel előre kell bejelentkezni. NHS-es fogorvost Londonban szinte csak örökölni lehet. De hát az angolok ehhez vannak szokva, és nagyon büszkék rá. Szerintük ez itt a világ legjobb egészségügyi rendszere (amíg Cameron ki nem nyírja).

www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/nhs-ae-waiting-times-set-to-fall-to-worst-level-in-a-decade-9959520.html

Ami a megélhetési költségeket illeti, London és a vidék között hatalmas szakadék van. London jelenleg egy feudális jobbágytelep, értelmezhető életminőség nem igazán képzelhető el évi 60k alatt. (YMMV. Az illegális szobáztatást vagy a 4 órás commute-ot a magyar bevándorlók zömével ellentétben én nem tekintem életminőségnek.)

www.theguardian.com/money/2014/aug/29/london-renters-trapped-1000-month-rabbit-hutch-studio-flat

Vidéken az ingatlan kevesebb mint felébe kerül, ott évi 30k-ból valószínűleg jobban lehet élni, nagyobb és jobb minőségű lakásban, hasonló disposable income mellett.

Még valami: az angol oktatási rendszer nem tud elég orvost kitermelni, az alapok túl gyengék. A szakorvosi képzés az már jobban működik, de abban szinte csak bevándorlók vannak. Érdemes megnézni egy találomra választott vizsganévsort, és angol neveket keresni rajta:
www.rcr.ac.uk/content.aspx?PageID=2275

RontoPal 2015.02.24. 05:24:08

@Pelso..: Én minden, valamilyen tervezést feltételező megközelítésre az index külpolitikai cikkéből tudok idézni:

"Ezek a fiúk vulgarista káoszelmélet-hívők, szerintük a világban minden kiszámíthatatlanul kavarog, és ahol érdek van, oda gyorsan le kell csapni. "

Pelso.. 2015.02.24. 06:52:39

@RontoPal: Ok.:)
Na is akad néhány elszánt kalandor, aki belevágna, (szintén akad elsőkezes rálátásom) de a megvalósítás terén számomra homályos pl: mai állapotban az eü-nek magánosítás esetén jelentős tőkeinjekcióra lenne szüksége.
Vennél részvényt?:)

sárospataki 2015.02.24. 08:45:53

@stefan75: vidéki 30K (nettó £2000)az összehasonlítható a Londoni 60K-val (nettó £3500)? Ez durvább különbség, mint Magyarországon.

Virág et. 2015.02.24. 09:08:40

@ingyenebed: Ahogy más is írta már: ez nem ajándék, adóból a szüleik vagy akár részben vagy egészben ők maguk is, ha egyetem mellett vagy előtt vagy után dolgoztak, megfizetik, megfizették ennek az árát.

Ez a divatos vélemény egyébként nem veszi figyelembe, hogy pl. az is fizeti az adót, akinek nincs gyereke, családi pótlékot mégis csak a gyerekes kap. Az is fizeti a nyugdíjjárulékot, aki soha nem lesz nyugdíjas, mondjuk mert előbb hal meg vagy mert elhagyja az országot és máshol él tovább. Neki vagy az örököseinek sem jár vissza a pénz és nem, a felosztó-kirovó rendszer nem így működik. Vagy egyszerűbben: akkor is fizetsz szociális hozzájárulási adót (lánykori nevén eü járulékot), ha soha nem vagy beteg vagy táppénzen. Ez a pénz soha nem jár vissza neked, pedig egy közepes fizetés esetén is elérheti a havi százezret ez az adónem. Számos olyan dolog van, amit fizetsz, pedig nem is használod vagy élvezed annak a gyümölcsét. Ilyen pl. a felsőoktatás is. Mármint ilyen volt a tandíj előtti időkig, ma már azért picit más a helyzet.

És akkor azt nem is említem, hogy az mennyire nem lenne megoldás, ha visszafizetnék a távozó orvosok azt az összeget: erre kaphatnak, vehetnek fel hitelt, meg lehetne oldani, összesen kb 30-40 ezer euróról van szó maximum, egy közepes autó ára. Ezzel még nem oldanánk meg az orvoshiányt.

stefan75 2015.02.24. 09:46:27

@sárospataki lány: A londoni lakásárak teljesen elszálltak. 10-20 négyzetméteres lyukakra vágják szét a landlordok a lakásaikat, és azokra is órák alatt találnak bérlőt többért, mint amennyibe vidéken egy rendes lakás kerülne.

www.theguardian.com/money/2014/jul/02/leap-london-house-prices-unequalled-nationwide

Boris Johnson nem enged építeni (kínálat csökken) és pusztítja a tömegközlekedést (kereslet nő).

István Tamasi 2015.02.24. 10:19:48

Úgy tűnik kis hazánkban még a focinál is többen értenek az egészségügyhöz. Én a magam részéről megmaradtam a problémák felsorolásánál és a megoldási javaslatokat azokra hagyom akik nálam többet értenek a témához.
- Először is az utóbbi néhány évtizedben az orvostudomány - diagnosztika és gyógyítás - oly hatalmasat fejlődött, oly bonyolult és drága műszerek, gyógyszerek születtek amivel nem tartott lépést a finanszírozás.
- A finanszírozással már azért is bajok vannak, mert az az előző - szocialistának mondott /de nem volt az/- rendszerben alakult ki és ahhoz képest nem sokat változott miközben kapitalizmus van.
Mint mondtam, nem tudok megoldást javasolni, de így volt ezzel a politika is az elmúlt 25 év során. Talán azért nem, mert a megoldáshoz társadalmi és politikai konszenzusra lenne szükség amiből nagyobb a hiány mint orvosból, nővérből és pénzből.

sárospataki 2015.02.24. 10:32:00

@stefan75: a cikket olvastam, de az önmagában még nem mond el mindent a fizetés vásárlóértékéről.

ingyenebed 2015.02.24. 12:16:30

@Virág et.:

így van.

a magyar állam a kollektív egymástól lopáson alapszik.
ezért nem működik.
ezért keletkezik feketén a GDP negyede.

ebben az országban akinek esze van, és meg tudja tenni, nem fizet egy fillér adót se. pont mert ilyen a hozzáállás.

abszolút bejött a konzik régi jóslata, hogy a jóléti állam erkölcsileg korrumpálja a társadalmat.

mindenki tartja a markát, hogy neki jár ez meg az, de hogy hogyan lesz megteremtve, arra magasról sz@rik. oldja meg a kormány, a politikus, azért van.

ennek a következménye a mai helyzet. épeszű ember ilyeneknek vagy nem csinál politikát, vagy arra használja, hogy jól megkopassza a sok istenbarmát. ez a racionális magatartás.

nem baj, lesz szopás bőven, illetve már van is.

gondolkodj már el, mikor láttál közalkalmazottat refomért, ésszerűsítésért, bármilyen pozitív program megvalósításáért sztrájkolni?
kizárólag fizetésemelésért sztrájkolnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.24. 12:19:37

@ingyenebed: daniaban jolletibb a tarsadalom mint magyarorszagon, es nem nagyon van korrupcio. teljesen normalis, hogy a kozalkalmazottak fizetesemelesert sztrajkolnak.

Yorik 2015.02.24. 12:57:07

Ha már itt valamiféle Európai Egyesült Államok szeretne épülni, szerintem azt lenne érdemes megnézni, hogyan érik el az USA-ban, hogy a szegényebb államokban, mondjuk Arkansas-ban, Montanában is legyen értelmes orvos, egyetemi oktató, ill. megfelelő felszerelés. Persze világszínvonalú szakemberek nem nagyon lesznek ezeken a helyeken, valószínűleg ez lesz a helyzet az európai periférián is. A tehetséges amerikai fiatal nagy álma, hogy eljusson valamelyik keleti vagy nyugati part elitegyetemre, metropoliszba, nem tudom, ott ezt mennyire látják nagy problémának.
Illetve mivel ugye Mo. fejlettségi szintje még a legutolsó amerikai államéhoz sem mérhető, az is érdekes lenne, hogy a szélesebb vonzáskörzetben, mondjuk Közép-Amerikában hogyan védekeznek a masszív agyelszívó hatás ellen.

Munchausen 2015.02.24. 13:33:45

@sárospataki lány: Hello, videken is lehet keresni joval tobbet mint harminc, igaz en nem vagyok orvos csak doktor. ;-)
Az elet joval olcsobb videken es hosszabb is.
Valaki irta, hogy Newcastleben 2500/ho-ert berelt volna 2 bedroom-ot, azt egy kicsit tulzonak erzem, ennyiert Bath Spa-ban mar 5 bedroom hazat berelhet, nyukaszel amugy is huzatos varos, meg sok a hid.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.24. 13:34:46

@Yorik: Az arkansas-i egyetemi fizetesek nyilvanosak. Mindenkirol, aki legalabb 40000 dollart keres egy evben, lehet tudni,. hogy pontosan mennyit keres. A legmagasabb egyetemi fizetes persze a futballcsapat (amerikai futball) edzoje, majdnem 3 millio dollar egy evben. A vezeto orvosprofesszorok 300000 dollar felett keresnek. Most itt joval tobb mint szaz emberrol beszelunk. Nagyjabol minden orvos megkeresi az egyetemen a ketszazezret. Azert az eleg jo penz meg Fayetteville-ben is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.24. 13:35:53

@Munchausen: A varos legszebb epuleterol beszelunk. Altalaban 1200 font egy hasonlo lakas, ha a varoskozpont kornyeken van.

V mint... 2015.02.24. 13:53:20

Valamint ne feledkezzünk meg a nővérekről is!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.24. 14:01:14

@V mint...: www.nhscareers.nhs.uk/working-in-the-nhs/pay-and-benefits/agenda-for-change-pay-rates/

ezek joval alacsonyabb fizetesek (a Band 5 es Band 6 a tipikus jolkepzett apolo, a magasabb fizetesi savokban nagyon kevesen vannak)

V mint... 2015.02.24. 14:55:59

@jotunder: A magyarországi nővérekre gondoltam. Biztos ők is elviselnének némi pluszpénzt.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.02.24. 15:29:46

@jotunder: "ugyan. semmi ilyesmit nem terveznek."

a legújabb hírek szerint ez azért (már) nem teljesen így néz ki.

ha másra nem is gondolunk, a Lágymányoson épülő magánkórház és a beruházó cég vezetőjének közelmúltbeli nyilatkozatai arra utalnak, hogy valamilyen háttér-megállapodás születhetett.

ha engem kérdezel, szerintem szépen átnyomják a fizetni képes betegeket a magánegészségügybe, a többiek meg rohadjanak meg.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.02.24. 15:30:20

@V mint...: "A magyarországi nővérekre gondoltam. Biztos ők is elviselnének némi pluszpénzt."

aszonta a főnökük, hogy félreértelmezik a túlórákat...

2015.02.24. 15:36:10

@idelle:

ez szerintem egyébként is elkerülhetetlen, persze nem ennyire sarkítva.

aronsatie 2015.02.24. 16:10:12

@idelle: Jobban már nem tudnak megrohadni, és eléggé kétlem, hogy rosszabbul járnának, ha lenne fizetős egészségügy vagy ha önrészt kellene fizetni. Aki náthás, az akár otthon is maradhat, de akinek kicsit komolyabb baja van, aligha teszi bölcsen, ha csak úgy rábízza magát az állami egészségügyre. Ha meg borítékot ad, akkor jó eséllyel olcsóbban és mindenki számára jóval kevésbé megalázó körülmények között fizethetne magánintézményben is.

Pelso.. 2015.02.24. 19:44:44

@idelle: A többiek esetében is lesz fideszmocskos megoldás, mármint lenyúlásra: adott betegség csoportokra egyszerűen kiemelt állami finanszírozást adnak a haveri intézményeknek.

HaKohen 2015.02.24. 21:55:50

@jotunder:

"daniaban jolletibb a tarsadalom mint magyarorszagon, es nem nagyon van korrupcio."

Ja. Megoldás:

Cseréljük ki Dániát Magyarországgal. A politikai "elit" maradhatna a helyén.

lüke 2015.02.28. 06:31:37

a magyar keresi,az angol csinálja, a francia nyeri és a német megszolgálja a bért,még az orvos is!
S kinn megtalálja:
40 év körül öt ezret,/műtéti szakmában akár 10 -12/ netto €-t

lüke 2015.02.28. 09:58:47

@idelle: szó szerint,
tudtommal Lágymányossal szemben lesz a magán! kórház, 400 !!!!ággyal

lüke 2015.02.28. 10:00:54

@lüke: a megj.megjegyzése!
német billentyűvel is le lehet zongorázni az ekezetet csak karakter kérdése

ATCG 2015.02.28. 11:18:36

@ingyenebed:
"a magyar állam a kollektív egymástól lopáson alapszik."

Örököltük a török hódoltság idejéből. Akkor a lesvetéseken a végváriak ki-kicsaptak prédára. Az ellenféltől szerzett foglyokból - azokat áru-cserealapnak tekintve - először nagy műgonddal, mind a két fél által egyezményesen elfogadott módon, úgy, hogy az értékük az elszenvedett károsodások miatt ne csökkenjen kínzással kiszedték, hogy mennyire tehetősek, milyen kapcsolataik vannak, majd megfelelő biztosíték fejében szabadon engedték őket, hogy a váltságdíjat összeszedhessék.
A pénz a végvári vonal két oldaláról állandóan vándorolt: onnan-ide, és innen-oda. Meggazdagodni egyik fél sem gazdagodott meg belőle, minthogy ugyanazon pénzmennyiségen osztozkodtak nagy egyetértésben. [fentiek forrása egy korabeli a XVI. században Törökországba került, ést törökké lett magyar rab ott festett miniatúráiról kiadott könyvecske, a szerkesztőre, a címére, a kísérő tanulmány írójára és a kiadás évére nem emlékszem].