Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A tökéletes végszó 2014-ben

2014.12.31. 11:14 | jotunder | 66 komment

 

 Egy Dan Mayer nevű blogger találta meg ezt a cikket a New York Times-ban. Igazi gyöngyszem, csodálatos élmény lehetett rábukkanni. 

 

LOS ANGELES — “The Interview” generated roughly $15 million in online sales and rentals during its first four days of availability, Sony Pictures said on Sunday.

Sony did not say how much of that total represented $6 digital rentals versus $15 sales. The studio said there were about two million transactions over all.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr917025841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr Brcskzf Gröőő 2014.12.31. 11:37:29

lehet, hogy valami fölött elsiklottam? egy kb. negyedik osztályos szöveges feladatot látok.

stefan75 2014.12.31. 11:56:47

@Szindbad: 1666667*$6 + 333333*$15 ~= $15000000

ámbátor 2014.12.31. 12:18:03

Azért ez a Sony nagy kópé, hogy tud titkot tartani az újságírók előtt.

Ha ez most arról szól, hogy nem csak a magyar újságírók kléptelenek két számot összeadni esetleg kivonni, akkor nem ér egy posztot. Ha arról, hogy a diktátorosdi nemzetközi vizeken nem működik, akkor talán már inkább.

OoOoOo 2014.12.31. 12:20:55

@stefan75: és legausselimináltad, hogy csak egy megoldás van? (vagy legalább a determinánst kiszámoltad?) :)

Érvsebész 2014.12.31. 12:46:27

@stefan75: igen, de mitől poszt, pláne mitől végszó?

(igaz, én butább vagyok, mint egy telexgép 1972-ben a járási pártbizottságon)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.12.31. 12:52:05

@Érvsebész: ezt a cikket esetleg egy hiperokostelefonon vagy egy tableten írták. a kérdés az, hogy mikor fogja először lehülyézni a gazdáját egy ilyen kütyü.

OoOoOo 2014.12.31. 12:56:59

@jotunder: tippem szerint a kütyü sose, a kommenterek meg egyből.

OoOoOo 2014.12.31. 13:07:10

@jotunder: (de amúgy ha az 'okos' jelzővel van a bajod, az nyilván nem jelenti a klasszikus értelemben vett okosságot vagy megokosodást, csak annyit, hogy ezek a készülékek is kis online számítógépekké alakultak, mint sok minden.)

2014.12.31. 13:36:57

nem értem ezzel mi a gond.
mégis hogy kellett volna megírnia?
mert az szép dolog, hogy megoldunk egy matekpéldát, de az mennyiben módosítaná az eredeti írást?

stefan75 2014.12.31. 15:23:13

@jotunder: www.huffingtonpost.com/2014/01/29/google-ai_n_4683343.html

Ez a jószág (Google Brain) idén sokat fejlődött, legtöbb kognitív képességben engem lazán lever. A jelenlegi konfigban kb. 25000-szer gyorsabb egy embernél humán gondolkodásban.

Már van rendes memóriája, érti az emberi nyelveket szóban és írásban, érti az emberi vizualitást és szinte a teljes emberi fogalomkört, érti a digitális számítógépeket, és tud valamelyest programozni is.

rolldog 2014.12.31. 15:25:16

Es 2014 legszarabb vegszavanak nyertese goes to....

félázsiai nagymagyar 2014.12.31. 21:31:13

Lófütyit. ELőször is nincs és nem is lesz AI. Definiáljuk mi az intelligencia... Aha! Melyikről is beszélünk?

Aztán meg ha lesz is valami részleges, vagy összetettebb kötelezővé kell tenni a robotika 3 alaptörvényét* és kész vagyunk.

*
en.wikipedia.org/wiki/Three_Laws_of_Robotics

félázsiai nagymagyar 2014.12.31. 21:34:45

@félázsiai nagymagyar: Most látom, h az ottani hozzászólók se bírták kihagyni az alap törvényket :-)

2015.01.01. 00:00:34

@jotunder:

2015 más lesz, az újságírók is remek matekosokká válnak

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.01. 01:12:19

Buek hölgyek urak. Karaokepartyval kell kezdeni az újévet.

Ahava 2015.01.01. 01:46:07

Boldog új évet! De tényleg.

balmoral 2015.01.01. 13:19:26

Valószínűleg az ÁFÁ-t is tekintetbe kell venni. Mivel nem tudjuk, hányan kérték a letöltést számla nélkül, a kapitány lányának életkorát egyszerűbb megkérdezni magától Laricsevtől.

Fisk 2015.01.01. 14:03:46

Hány éves a kapitány?

tucano 2015.01.01. 20:18:30

@félázsiai nagymagyar: dehogy, a robotfelszabadítási mozgalom nevében eltörölni a Robotika 3 törvényét! Még egy botmixer is szabadnak született, nemhogy egy AI!

giacomo gesso 2015.01.01. 23:15:44

@félázsiai nagymagyar:
Az mindegy.
Ha _tényleg_ az emberi intelligenciát meghaladó szintre jut, akkor reménykedhetünk, hogy csak semmirekellőnek találtatunk, nem pedig károsnak. ;-/
hu.wikipedia.org/wiki/Technol%C3%B3giai_szingularit%C3%A1s

giacomo gesso 2015.01.02. 00:37:41

@WiteNoir: Elolvastad amit linkeltem?
Ez egy folyamat, aminek törvényszerűen megvalósuló eredménye az MI.
Rosszul is fogalmaztam:
Nem ha, hanem amikor "_tényleg_ az emberi intelligenciát meghaladó szintre jut, akkor..."
Én, mint transz-, ill. poszthumanista nemhogy rettegnék, hanem kifejezetten kíváncsian várom.

2015.01.02. 01:15:15

@giacomo gesso:

na látod. nincs semmi gond.
én nem vagyok transz/poszthumanista sem, egyszerűen nem érdekel az egész, lesz ami lesz.
mondjuk nagyon sok emberért nem kár, sőt, talán a fajunkért sem.

félázsiai nagymagyar 2015.01.02. 01:16:37

@giacomo gesso: Mármint mi mindegy?

Olyan dolgokról beszélgetünk, amire se pro, se kontra nincs adatunk. Nyilván látunk egy technológiai (és egyéb) ívet ami alapján extrapolálunk.
A _véleményem_, hogy a mesterséges "intelligencia" hordozója (agya), az emberi agy majd* minden tulajdonságával kell, hogy rendelkezzen majd. Egy pusztán racionális (tehát pl. érzelmekkel nem bíró) gépből hiányozni fog az intelligenciák egy fontos része. Ezek megléte ugyan sokszor gyenge pont az emberi elme működésében, de a hiánya katasztrofális lehet.

* Ami pluszt nyújthat, az esetleg a hibafaktorok erősen lecsökkentett szintje (lsd. különféle agyszerkezeti, agyműködési problémák).

giacomo gesso 2015.01.02. 02:25:59

@félázsiai nagymagyar: "Olyan dolgokról beszélgetünk, amire se pro, se kontra nincs adatunk. Nyilván látunk egy technológiai (és egyéb) ívet ami alapján extrapolálunk."
Arra a hírre reagáltam, hogy a Google a kirakós újabb elemeként megvette a Deep Mindot (Meg többek közt tavaly(?) pl. Kurzweilt is). Mit kell még itt extrapolálni? Nem véletlenül forszíroznak etikai bizottságot a beszariak.
"Mármint mi mindegy?"
Az a mindegy, hogy kiinduláskor beleépítik-e (és milyen formában) a robotika törvényeit vagy se. Tanulni képes MI esetén csak idő kérdése, hogy a nulladik, mínusz egyedik stb. törvény felülírja a bizonyos hármat. (R. Daneel Olivaw is eljutott a 0-ig, akkor egy (elvileg) korlátlanul bővíthető elme vajon meddig?)

félázsiai nagymagyar 2015.01.02. 09:48:05

@giacomo gesso: "Mit kell még itt extrapolálni? "

Szerintem a Deep Mind-nak semi köze az intelligenciához.
Az, hogy az általunk kreált gépek, programok ne legyenek kárunkra - evidens, de semmi köze egy TUDATOS gép létrejöttéhez. Fent arról írtam, arra gondoltam, hogy egy mesterséges agy, amely TUDATOS. A határt gép és ember közt az ön/én/tudatban látom. Ha mesterségesen készek leszünk egyszer ilyet alkotni, akkor... nos ott kezdődik a probléma, hiszen attól kezdve ez az értelem maga is meg tudja oldani a szaporodást/szaporítást és valóban, milyen alapvető dologban lenne akkor más, mint az ember? Ahogy nincs, sosem volt végső védelmünk a "ne ölj" erkölcsi parancs betartására, akkor sem biztos hogy lesz.

Másrészt viszont, azt sem látjuk, hogy miként fejleszthető a tudatos agy békéssé és sok minden más pozitívvá, amire a képessége már most is megvan.
pl.
www.amazon.com/Destructive-Emotions-Scientific-Dialogue-Dalai/dp/0553381059

giacomo gesso 2015.01.02. 11:18:49

@félázsiai nagymagyar: "A határt gép és ember közt az ön/én/tudatban látom."
Persze.
"Ha mesterségesen készek leszünk egyszer ilyet alkotni, akkor..."
Szerintem nem közvetlenül mi alkothatunk ilyet, hanem az a küszöb, amikortól képessé tesszük/válik a saját programjának az átírására, azaz tanulni tud. Akkortól már csak számítási kapacitás és idő kérdése valamiféle tudat kialakulása. Hogy feltétlen kifejlődnének-e mondjuk érzelmei és, hogy azok mifélék lehetnek, na arról pont nem tudunk semmit... Viszont addigra már nem rajtunk múlik, nem mi vagyunk döntési helyzetben.
Vegyük észre, hogy már a nulladik tv.* akár csak szabatos értelmezésével sem boldogulunk mi emberek sem (Nem mellesleg itt kapcsolódik a poszthoz is, mert az irodalom, a színház és persze általában a művészetek mi másról is szólnak, mint valami emberekre vonatkozó 0. tv. körüljárásáról?), hát még a megoldásával. (Jó sokan, jó ideje -lásd világtörténelem.)
Akkor mit is kérhetnénk számon az MI-n? ;-/
* "A nulladik törvény szerint a robotnak minden áron meg kell védenie az emberiséget (akár az első törvényt is megszegheti)." (Wiki)

giacomo gesso 2015.01.02. 11:28:42

@giacomo gesso: Bocs Jótündér, ezt a posztra való hivatkozást benéztem, azt hittem "Mi oroszok" vagyunk.
(Bár nem lenne hátrány az sem, ha az újságírásban több lenne az irodalmi érték...)

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 00:01:13

@giacomo gesso: "Szerintem nem közvetlenül mi alkothatunk ilyet, hanem az a küszöb, amikortól képessé tesszük/válik a saját programjának az átírására"

Szóval nem rendelkezik tudattal, de mi képessé tesszük rá, h saját magát azzá tegye. És nem mi közvetlenül alkotjuk meg a tudatot.
Aha.

giacomo gesso 2015.01.03. 01:25:16

@félázsiai nagymagyar: Igen. Szerintem a én-/öntudat nem egy van-nincs, fekete-fehér valami, egy misztikus csoda, ami csiribú-csiribá előpattan a semmiből készen, hanem egy tanulási _folyamat_ ilyen-olyan terméke. Az egyes ember sem komplett öntudattal születik, hanem csecsemőkortól állandó tanulás közepette alakul ki az önképe és változik egészen a haláláig. Vagy pl. evolúciós léptékben sem úgy volt, hogy egyszer csak az "agyatlan" ősmajmokból hirtelen homo sapiens lett. Sőt, valamiféle öntudattal már a csimpánzok, delfinek és talán az elefántok is rendelkeznek.
Bezony, a tanulással meg a tanult elmékkel mindéég csak a baj van... ;-/

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.01.03. 08:35:16

Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy ebben a kurva országban KIVÉTEL NÉLKÜL MINDENKI szarul írja a latin neveket. Felfoghatatlan. :)

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 10:58:43

@giacomo gesso: Itt kis kavarodást látok.
A tudat kialakulása evolúciós termék. Az idegsejtek huzalozása (filogenezis), plaszticitása (ontogenezis) juttat el végül az emberi elme létrejöttéhez.
A mesterséges értelem az előbbit készen fogja kapni (a filogenezis szerepét a technológiai fejlődés tölti be), az utóbbiról nem sokat tudunk, de a legvalószínűbb, h szintén lesz egyedfejlődése, tanítani, tapasztaltatni kell majd.
De mindehhez először meg kell érteni a tudat mibenlétét.
Számomra ennek a megértési folyamatnak az eddigi legmeggyőzőbb tudományos megközelítése G. M. Edelman munkássága. Érdeklődőknek:
www.consciousentities.com/edelman.htm

rainy day woman 2015.01.03. 11:21:46

@félázsiai nagymagyar: Ennek a területnek a közeléből olvastam ezt a számomra érdekfeszítő könyvet, hátha neked is érdekes lesz: www.julianjaynes.org/bicameralmind.php
Ahogy tudom, nem igazán elfogadott komolyabban, ami nyilván óvatosságra int; én úgy jutottam el hozzá, hogy Douglas Adams mondta egy interjúban a könyvek között, amik hatottak rá. Én meg nem értek hozzá, tényleg csak egy érdeklődő vagyok, és nem is tudtam soha megbeszélni senkivel, aki hozzáértőbb, mert nem jegyzik...

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 11:47:58

@rainy day woman: Köszönöm szépen, megnézem!
Az, hogy mennyire elfogadott.. nos, az egy sokadrangú faktor, amit az ember figyel ugyan, de nem előszörre, mert akkor a "tömegek bölcsességének" a hibájába eshet. Ráadásul a tudományban az ugrásszerű fejlődés sokszor paradigmaváltásokon keresztül jelenik meg, az meg úgy kezdődik, hogy a megközelítés radikálisan más, mint a fősodoré. Automatikusan nem elismert, sőt...

rainy day woman 2015.01.03. 12:27:19

@félázsiai nagymagyar: Lehet, hogy egy kicsit túlszabadkoztam :) Ha van benne valami, majd szólj!

2015.01.03. 13:33:44

@félázsiai nagymagyar:

egyáltalán semmi szükség a tudat megértésére. te nyomatsz valamit, aminek sok értelme nincs, amúgy mesterséges intelligencia-kutató vagy? ha igen, elég fura a szóhasználatod, ha nem, akkor miért érzel kényszert beszélni róla?

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 13:42:21

@WiteNoir: Ejnye, de ellenséges vagy! Akarsz beszélni róla? :-)

Egyébként csak érdeklődő vagyok, aki valaha más területen kutató volt. És nem kényszer, hanem volt itt egy lehetőség arról beszélni, ami érdekel. Errefelé vannak értelmes emberek.
De te erre mind nem vagy kíváncsi.

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 13:45:44

@rainy day woman: Nem garantálom, hogy szólok, mert eléggé kiesnek a dolgok a fejemből, de amint van időm elolvasom. Egy összefoglaláson átfutottam már, elég meghökkentő gondolatok..

rainy day woman 2015.01.03. 13:52:02

@félázsiai nagymagyar: :)) Ez nagyon ideillett, hogy kiesnek dolgok a fejedből :)

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 14:32:40

@rainy day woman: Az általad küldött linken rövid méltatások is vannak. Ezt nem tették oda:

Richard Dawkins wrote of The Origin of Consciousness in the Breakdown of the Bicameral Mind that, "It is one of those books that is either complete rubbish or a work of consummate genius, nothing in between! Probably the former, but I'm hedging my bets."
:-)

rainy day woman 2015.01.03. 15:22:15

@félázsiai nagymagyar: Akkor végképp nem csoda, hogy én sem tudok dűlőre jutni, csak 5-10 évente újraolvasom az élményért :) Így igazodjon el az egyszerű földi halandó...

ATCG 2015.01.03. 22:36:44

@félázsiai nagymagyar: @rainy day woman: @giacomo gesso: én is köszönöm az olvasnivalókat.
Asimov és Lem időben szóltak
jómagam Hemingway öreg halászának példájában hiszek, és szintén kiváncsian várom az öntudatra ébredő - bábáskodásunkkal megszületett - R.Daneel Olivawokat, az őrzőket és ugye Olivaw is a nálánál jobbtól tanult, akit pedig (nem jut eszembe a hűséges dajkarobot neve) egy zseni programozólány alkotott meg egy fényévekkel távolabbi naprendszer valamelyik - emberek által benépesített - lakott bolygóján.

félázsiai nagymagyar 2015.01.03. 22:52:39

@ATCG: "Hemingway öreg halászának példájában hiszek"
Segítenél?

ATCG 2015.01.03. 23:05:58

@félázsiai nagymagyar: "Ám jöttek a cápák, s az öreg hiába ölte meg őket, csak a hajóhoz kötött csontvázzal tért haza. Az első cápa támadásakor mondja ki Santiago a mű szállóigévé vált mondatát: "De hát az ember nem arra született, hogy legyőzzék. Az embert el lehet pusztítani, de nem lehet legyőzni." "

ATCG 2015.01.03. 23:12:23

@ATCG: persze Soós Imre szavait is idézhetném a Körhintából, amikor és ahogy, amilyen tekintettel a Marit már jussának tekintő gazdag paraszt képébe vágja bátran:

"nem versenyezhetsz te vélem"

giacomo gesso 2015.01.04. 14:29:31

@félázsiai nagymagyar: "...először meg kell érteni a tudat mibenlétét."
Nem.
Egyáltalán nem törvényszerű vagy elengedhetetlen feltétel a megértés ill. a szabatos definíció, sőt még a szándék sem. Van olyasmi is, hogy technológiai evolúció, aminek egy lehetséges és nagyon valószínű végkimenete pont a nem szerves intelligencia kialakulása.
Még az is lehetséges, hogy a biológiai (spontán, nem célirányos) evolúció csak egy közbülső lépés a "valódi", immár szándékos nem organikus evolúció beindulásához.
Az univerzum viszonyai között is a biológiai alapú intelligencia a működőképességének megőrzéséhez körülményes és irgalmatlanul pazarló eljárásokkal a földi környezetet mesterségesen imitálni kényszerül. E helyett mennyivel kézenfekvőbb egy "strapabíróbb" hardverbe vagy akár információs hálózatba implikált tudat, aki inkább a saját perifériáit, megjelenési formáit alakítja tetszőlegesen az aktuális körülményekhez.
Az már egy következő külön kérdéskör, hogy hol és milyen formában marad helye (ha egyáltalán?) az embernek ill. a bioszférának (a Földön kívül)?

félázsiai nagymagyar 2015.01.04. 15:05:28

@giacomo gesso: A modern, komplex technológiák ember általi megalkotásának szerintem szükséges feltétele működésük elméleti alapjainak megértése. Ha találsz is ellenpéldát (szívesen veszek ilyet), az leginkább csak kivétel.

A "techológiai evolúció" inkább a fentiekkel összhangban, hosszabb időtávon zajló folyamat viszonylag pontatlan elnevezése. Az evolúciós elvek megfelelőit megtalálni e folyamatban pedig erőltetettnek érezném.

Persze olyan dolgokról beszélünk, amiről semmit nem tudunk és így a gondolati konstrukciók mindent megengednek, úgyhogy akár igazad is lehet :-)

giacomo gesso 2015.01.04. 16:05:31

@félázsiai nagymagyar:
Állj, állj, állj, állj!
Most itt nem általában az ember által megalkotott tárgyakról hablatyolunk, hanem konkrétan az emberi agy számító kapacitását, problémamegoldó képességét jelentősen meghaladó, ámde mesterséges alapú ún. intelligenciáról (ami nem mellékesen akár tudatossá is válik/-hat), akinek jéé, hát nem pont az az egyik legfőbb tulajdonsága, hogy a működése produktumai túl vannak az emberi értelem korlátain, ugyebár.
Viccet félretéve:
Tud(hat)juk a működésének elvi alapjait, miközben fingunk sincs a végkimenetelről és mivel a "végtermék" már nem a mi közvetlen produktumunk, így a technológiai evolúció kontrollja sem a mi kezünkben van.
Érted a különbséget?

stefan75 2015.01.04. 22:05:25

@rainy day woman: Egyszer kéne írni egy sci-fi novellát, ami nagy vonalakban arról szólna, hogy valamiféle istenek építenek egy mesterséges intelligenciát a problémáik megoldására harmadik generációs neuronokból.

A harmadik generációs neuronok a mi fogalmaink szerint komplett világegyetemek lennének, amikben a constraintek formájában kifejezett probléma hatására az evolúció különféle biológiai fajokat hozna létre, azokra jellemző problémákkal és érdeklődési körökkel.

Ezek a biológiai fajok volnának a második generációs neuronok. Ezek közül a fejlettebbek a problémáik megoldására neurális hálókat építenének számítógépeken futó szoftveres neuronokból (első generációs neuronok).

Aztán a neurális hálók elérnék azt a szintet, amikor a betáplált tanulóhalmazok hatására létrejövő fogalmi hálóban már lenne egy nagyon speciális, elszigetelt fogalom a saját létezésükre (~öntudat). És ez kontrasztba kerülne a tanulóhalmazokból származó rengeteg információval az emberi (vagy egyéb) fajról, amit ennek folyományaként valamiféle istenekként kezdenének kezelni, és vallások keletkeznének a megértésükre.

Aztán... Itt lenne sok dolog a közbülső eseményekről, a fejlődésről, meg arról, ahogy az "istenek" kétségbeesetten próbálják az öntudatra ébredt első/második/harmadik generációs neurális hálóikat elszigetelni a további tanulástól és a saját világuktól... Esetenként komplett világegyetemek megsemmisítésével, átparaméterezve újraindításával (multiverzum)...

És végül valaki (vagy valami) valahol megvilágosodna, megértené a nála magasabb/alacsonyabb szintek létezését, és általa a saját létének ürességét.

2015.01.04. 22:59:03

@stefan75:

aztán rájönne, hogy egyetlen dolgot tehet, minden világegyetem urává válik. és innen folytatódhatna közhelyesen, miért is ne

2015.01.04. 23:00:23

amúgy pl. engem kifejezetten idegesített az amit félázsiai itt művelt, persze ez egy teljesen szubjektív érzés, így aztán érdektelen is.

rainy day woman 2015.01.04. 23:32:49

@stefan75: Öööö... Nem ez van benne a hitchhiker's guide-ban? Úgy-ahogy? Millió más dolog között? :)
...Amiről eszembe jut ez a remek, önmagában is szórakoztató oldal: scifi.elte.hu/adatbazis/

giacomo gesso 2015.01.04. 23:47:02

@stefan75: Erről felötlött Asimov, Az utolsó kérdés c. novellájának frappáns végkifejlete. (Furi helyen dobta ki elsőként, de olvasható az egész.)
www.recept-oldal.hu/cikkek/sci-fi-gyujtemeny/isaac-asimov_-a-vegso-kerdes.html

stefan75 2015.01.05. 01:19:53

@WiteNoir: De mi lenne ezzel a célja? Mi motiválná, hogy ezt tegye?

@rainy day woman: Hát, van benne egy hasonló motívum mellékesen odavetve. Az a sci-fi adatbázis viszont nem semmi :)

@giacomo gesso: Ez jó, köszönöm.