Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Megint jönnek, fosztogatnak...

2014.11.22. 21:39 | Kettes | 411 komment

Címkék: magánnyugdíj

Mindent megmondtunk előre.

Megmondtuk, hogy nyom nélkül el fogják herdálni a kétmillió-kilencszázezer ember nyugdíj-megtakarítását.

Megmondtuk, hogy hazudnak, amikor bűncselekménnyel vádolják a pénztárakat.

Megmondtuk, hogy hazudnak, amikor a pénzügyi veszteségekkel riogatnak.

Megmondtuk, hogy hazudnak, amikor egyéni nyugdíjszámlákat ígérnek.

Minden szavuk hazugság volt ezeknek az utolsó tolvaj trógereknek. Orbán. Matolcsy. Rogán. Selmeczi. Naszvadi. Mészáros. Ez a nevük azoknak a tolvaj trógereknek, akik felelősek kétmillió-kilencszázezer ember nyugodt öregségének ellopásáért és elherdálásáért, és ezt nem fogják megúszni.

Minden hazugság, rágalom, zsarolás, manipuláció és ígérgetés ellenére mégis voltunk százezren, akik nem hittünk a tolvaj trógereknek. Négy évvel ezelőtt világosan megmondtuk nekik, hogy nem akarjuk odaadni a megtakarításunkat. Vállaltunk minden hátrányt, amivel fenyegettek. Nem ijedtünk meg sem a zsarolástól, sem a riogatástól. Aláírtuk a papírt, amit kértek. Itt van:

„Nyilatkozat
a magán-nyugdíjpénztári tagsági jogviszony fenntartásáról

(Név)] (TAJ) (Lakóhely) a(z) (magán-nyugdíjpénztár) tagja kijelentem, hogy a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapról, és a szabad nyugdíjpénztár-választás lebonyolításával összefüggő egyes törvénymódosításokról szóló 2010. évi CLIV. törvény rendelkezéseinek ismeretében magán-nyugdíjpénztári tagsági jogviszonyomat fenntartom.

Dátum, aláírás.”

És most megint itt vannak, és megint el akarják venni tőlünk, ami a miénk.

Hát mi a kurva anyátokat nem értetek azon, hogy „fenntartom”, ti tolvaj trógerek? Tetováljam a homlokotokra, hogy felfogjátok?

AZ ENYÉM. Nem adom oda. Ha elveszed, eltöröm a kibaszott karodat.

Ehhez tartsd magad, te darab szar, ha a magántulajdonom közelébe jössz.

looters_will_be_shot.jpg

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr836924677

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politika - Államosítják a maradék 200 Mrd mnyp vagyont is 2014.11.23. 13:34:44

A FIDESZ nagyon berágott a tüntetések miatt és háromszor is leveri a nem birkákon azt, hogy fel merték emelni a hangjukat a törvényes rablás ellen. Több rögtönzött népellenes intézkedés közül a legnagyobb az mnyp - magán nyugdíj pénztár vagyon elkobzás...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beavereater 2014.11.25. 17:13:31

444.hu/2014/11/25/feljelentettek-korozs-lajost-mert-az-ngm-felgyujtasarol-beszelt/

Szegény Dózsa Gyuri, csak sikerül megünnepelni halálának 500.évfordulóját, csak ki ne fussunk az időből parasztlázadásilag!!!

incze 2014.11.25. 17:56:56

ner tüzijáték a parlamentben:

---
A kormány senkit nem vert át, az történt, hogy visszaadta az embereknek a biztonságot, nem kell attól tartaniuk, hogy a magánnyugdíj-pénztárba befektetett pénzük elveszik - mondta a Parlamentben ma reggel napirend előtt Tállai András . ANemzetgazdasági Minisztérium parlamenti államtitkára.
...
a KDNP-s Simicskó István levezette, hogy a családok miatt kell stadionokat építeni
...

www.vg.hu/kozelet/politika/tallai-tobbe-senkinek-nem-kell-felnie-hogy-elvesz-a-magannyugdij-penze-439526

amit tállai mond, az teljesen igaz. ha elveszi a ner, onnantól vége az aggodalmaknak, és többé soha nem kell attól tartani, hogy elvész. a halálfélelem ellenszere a balta.

gezira 2014.11.25. 18:20:51

@incze: A cinikus jó k***********rva annyát!!!

incze 2014.11.25. 19:34:47

Vonulásos tüntetést szervezett a 60ezren a MAGÁN nyugdíjukért nevű Facebook-csoport kedd este. A demonstrációra több ezren gyűltek össze a József nádor téren és egy rövid szónoklat után az Alkotmány utcába vonultak,

www.atv.hu/belfold/20141125-a-magannyugdijert-tuntetnek-percrol-percre/hirkereso
www.atv.hu/elo-adas

Vakmacska 2014.11.25. 20:41:15

@incze: Tállai, Simicskó, istenkém, ezek az agytrösztök....jajjj.

Érvsebész 2014.11.25. 21:39:01

@Vakmacska: köszi; helyettem is voltál :)

Zero Dark Thirty 2014.11.25. 22:45:36

""Nemes Balázs, a Közfelháborodás nevű rendezvény egyik szónoka mégsem mondott beszédet a mostani tüntetésen, mert a helyszínen állítólag az derült ki, hogy a felszólalók között pártszimpatizánsok is voltak."

Remélem, mostantól mindig lesznek pártszimpatizánsok, ha így lehet távol tartani az ilyen rikácsoló balfaszokat!"

www.facebook.com/Wblog/posts/918852988144553

:D

incze 2014.11.26. 01:45:29

A legfrissebb adatok szerint nagyon is életképesek lennének a magánnyugdíjpénztárak. A kasszák tagjaik megtakarítását az idén kilenc hónap alatt 15 milliárd forinttal gyarapították, miközben működési veszteségük 141 millió forint volt. Ebből önmagában megítélhető, mennyire is lehet valóságos a „tagdíjak felélése” vád. A jegybanki statisztika amúgy arra is rávilágít, hogy az új törvénymódosítás szelleme alapján az önkéntes nyugdíj is veszélyben lehet.

Hosszú idő óta először az idei harmadik negyedévben nem csökkent, hanem néhány fővel még nőtt is a magánnyugdíjpénztárak taglétszáma, a társadalombiztosításhoz pedig (a pénztárak 2010-es vesszőfutása óta először) egyetlen fillér átutalás sem érkezett – derült ki a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adataiból. A számok a szektor némi stabilizálódását is mutatják.

www.azenpenzem.hu/cikkek/meglepo-adatok-a-nyugdijpenzrol/2195/

esernyősEvezős 2014.11.26. 08:17:07

@Zero Dark Thirty:
Ha ezt a fene nagy érzékenységet (nb. miért ne háboroghatna - akár hangosan is - a nyugdíjpénztári megtakarításának ellopásán olyan, akinek vannak egyébiránt bármiféle pártszimpátiái!?) továbbra is fenntartják, előbb-utóbb az egész dolog elhal. :-(
Tegnap este megnéztem a tüntetés közvetítésének egy részét ... egy bugyuta verset szavalt valaki, majd a szervező mondott beszédet.
Nem biztos, hogy kimennék legközelebb, ha ezeket élőben kellett volna élveznem, valamint joggal röhög a fidesz mindaddig, míg ilyen módon "akarja fenntartani" bárki is a tömeg mérgét.

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 12:14:24

@Evezős:

Titkon egy kicsit remélem, hogy ez már annyira röhejes, amit nem lehet fokozni. Amitől persze még nem szükségszeű, hogy ezentúl tehetséges és koncepciózus szónokok és szervezők kerüljenek elő, akik esetleg elképzelésekkel és politikai szövetségek építésére való képességgel felszerelkezve vágnak a nagy kalandba.

esernyősEvezős 2014.11.26. 12:23:23

@Zero Dark Thirty:
Hát ... a felhozatalt látva ... legalább annak át kéne jönnie, hogy aki a színpadra felmegy és akar valamit mondani a tömegnek, azt szívből teszi - és ekkor nyugodtan el lehetne nézni a setesutaságot is.
De pl. tegnap a versnek az előadója ... nem is tudom, de olyan amatőr Ki Mit Tud-nak nézett ki az egész.
A pasi, aki szervezte és beszélt (Vajda Zoltán, ha jól emlékszem), legalább jól összeszedett dolgokat mondott és amit előadott, fel volt építve. Ez mindenképpen a javára írható.
De mire feltüzelte volna hallgatóságot, vége lett és szélnek eresztették a népeket.

Tudomásul kéne venni, hogy tüntetést szervezni profi dolog: van, aki a "műsor" összeállításához ért, van, aki a technikához, van, aki emberek beszervezéséhez ...és van, aki meg ahhoz, hogy gyújtó hatású beszédet mondjon/adjon elő.
Na, ilyeneket kéne találni, mert ha nem sikerül, akkor itt nem lesz semmi.
(Én voltam az ominózus Opera előtti tüntetésen anno, januárban, azt lehetne tekinteni minimumnak. Annál csak jobbat kellene mára csinálni.
Ehelyett ....:-(

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 13:00:42

"My conclusion was that it is unlikely that these particular young people will be the catalysts of regime change in Hungary." - írja Balogh S. Éva (a két NemNémulunkEl-es szervező Kunczéval folytatott beszélgetéséről). Asszem, igaza van.

hungarianspectrum.wordpress.com/2014/11/25/introducing-two-young-civic-leaders-balazs-nemes-and-petra-sara-kiss/

ámbátor 2014.11.26. 13:44:29

@Evezős: Az mindenestre rémes volt, hogy a felvezető teherautóról úgy tolták azt a szar zenét, hogy egyrészt nem lehetett megmaradni a közelében, másrészt belefojtotta az úri közönségbe a szuszt.
Ahányszor elhallgatott a ricsaj, annyiszor próbálkoztak a népek ornántakaroggyozni, vagy fideszmaffiázni, aztán megin megszólalt valami szar trillio decibelen és mindenkibe beleszorult a mocskosfidesz.

Vakmacska 2014.11.26. 14:22:04

Azért nem is volt ez a tömeg olyan ordítozóstípus, komolyan erőt kell vennem magamon nekem is, hogy nyílt köztéren üvöltsek, akkor, amikor egyik gyerekem se akar épp autó alá szaladni vagy fetrengőshisztit csinálni pocsolyában-kutyakakában.

A beszédekből a József nádor téren egy kukkot se értettem jóformán, a zenét aztat hallottam. (a Beatrice a vonuláshoz azé nem volt olyan rossz választás tán)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.26. 14:40:56

@Zero Dark Thirty: ESB nem akart bölcs maradni, hát megszólalt.

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 14:48:07

@Holger Hartland:

Ellentétben veled, Fényeselméjű Padisah? :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.26. 15:09:19

@Zero Dark Thirty: Elgondolkodtattál, részben revideálom magam. ESB azt hiszi, hogy tartható az elmúlt 25 év pökhendien kioktató balliberális megmondászata. És részben igaza van, ugyanis az ő helyzetében valóban tökéletesen tartható. Csak idehaza nem ér szart sem.

labrys 2014.11.26. 15:29:58

@Holger Hartland: Ja. Az elmúlt 25 évben egyfolytában a „balliberálisok” mondtak meg pökhendin. Már az Antall-kormány alatt is, meg az I. Orbán-rezsim alatt is. Mindenki más meg rettegve, némán kussolt. (De gyűlt benne a feszültség, egyre-egyre, mert nem értette a hosszabb szavakat, és ezt titkon szégyellte.)

Többek közt a szegény „jobbliberálisok”, „középliberálisok” meg az egyáltalán nem liberálisok (beleértve a Liberális Internacionálé egyik alelnökét is, ugye) is megszeppent csendben kucorogtak.
Vagy alapítottak hírtévét, magyarhírlapot, agyarnemzetet, ekhótévét, magyarvizslát, cöföt, gárdát, másik gárdát, mégmásik gárdát, pógári köröket, ellenakadémiát…

De hiába is harsogta a pökhendin kioktató megmondászat, hogy asszony arccsontját nem törjük el részegen (stb.) – ez idehaza nem ér szart sem! Háhá!

Jól megszívták ezek a „ballibsi” pökhendiek! Nem számoltak a Néppel, és hogy az nem szereti, ha olyat mondanak neki, amit nem szeret!!!

Abcúg 300 forintos tandíj! Nem, nem soha! (Persze barátságos szeretettel, csak az én gyerekem osztályába ne küldjék a purdéikat.)

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 15:31:45

@Holger Hartland:

Úgy van. Itthon az van, amit a Vezénylő Tábornok és az ő tisztességtelenségben megőszült kendóbajnokai akarnak.

OoOoOo 2014.11.26. 15:44:55

@Holger Hartland: "azt hiszi, hogy tartható az elmúlt 25 év pökhendien kioktató balliberális megmondászata."

egyrészt azt gondolom, hogy ha más lenne a sírfeliratod az hazugság lenne, másrészt, hogy tényleg meg kéne valaki szakemberrel beszélned, hogy miért lehetsz ennyire letapadva. (Bár tulajdonképp meg kell öregedni, és azt így is lehet.)

Holger azt hiszi, hogy tartható az elmúlt öt év "XY azt hiszi, hogy tartható az elmúlt 25 év pökhendien kioktató balliberális megmondászata." megmondászata.

(mellesleg milyen 25 évről beszélsz? Majdnem 5 évvel Orbán eljövetele és a ballib végleges és megérdemelt bukása után vagyunk.)

Vakmacska 2014.11.26. 16:11:08

@Holger Hartland: Szerintem kurvára érdektelen ez a "balliberális glablaslvfvdnvfn sivgrpivrnvrivniuvhtuhng " duma.

Le kéne szakadni erről, amikor odamennek az okosok mondjuk hunglish terminus technikusokkal (pl "balliberális" aminek pontosan annyi az értelme angolul, hogy dömdödöm) meg google fordítóval a Guardian cikk alá, na az igazán kibszt szánalmas.

Szerintem ha valaki most elkezdi ezt a "balliberális työmtyöm" (mit kéne mondaniuk, mit nem, hol húzzák le magukat a vécén, stb) akkor ehelyett a mondási viszketegség helyett mindenki vakarja meg a tetszőlegesen kiválasztott testrészét, vagy igyon egy pohár vizet, és az ún. "mondanivaló"-ra fixálja a száját meg a klaviatúráját. Már ha van neki önálló olyanja.

esernyősEvezős 2014.11.26. 16:46:24

@Holger Hartland:
Azt hiszem eltévesztetted a kapuzatot. Aki itt az elmúlt 25 évben bármit is megmondott (nb.), az nem a "ballib" volt, főleg nem Kuncze ...

Az lehet, sőt biztos, hogy sem neki, sem rajta kívül még sok másnak nem fog babér teremni többé, de hogy többet ért ebből az egészből, mint azok, akik feszt elhatárolódnak - egyszercsak nagyhirtelen majd saját maguktól is, ha nem vigyáznak - az biztos.
Azt legalábbis kristálytisztán, hogy amíg mindazokat, zusammen, akik ellene vannak ennek a rendszernek, frissen felbukkanó, halálismeretlen amatőrök "szorítgatják ki" mindenhonnan, addig Orbán vígan röhög a markában.

Sajnos, míg nem tanulunk meg MINDANNYIAN összefogni, addig nulla esély van a változásra. Addig kb. egyéni politikai pálya néz ki, az is legfeljebb azoknak, akikbe szorult némi tehetség. (pl.Barabás Richárd, egykoron volt HaHa, jelenleg önkormányzati képviselő ...)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 16:47:19

@Holger Hartland: en meg "kolyokkorombol" ismerem Balogh.S.Evat, dekan volt a Yale egyik college-aban, 56-os emigrans. 94 tavaszan Pesten volt, es ketsegbe volt esve a kovetkezo ket dolog miatt:

1. hogyan beszelnek az emberek a boldogult Antall Jozsefrol.
2. hogy visszajonnek a kommunistak.

en ezt bizonyitani is tudom, ugyanis birtokomban van az irasa (teljesen nyilvanosan irta, sajat neven, a koznek szanta). hihetetlenul korrekt no, de mondjuk eleg hatarozott velemenye van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 16:55:39

@Evezős: HH-nak van egy kis (khmm) becsipodese a balliberalis elittel kapcsolatban, de mondjuk nincs egyedul ezzel. nekem is van egy kis becsipodesem... ez van. az elmult 25 evnek azert ok is reszesei voltak, es amikor az un. feltudasu elitrol beszelt publius, akkor roluk is szo volt. termeszetesen vannak akiket a balliberalis elithez sorolok es nagyra tartok, de azert ha most neveket kellene sorolnom, akkor inkabb olyanok jutnanak az eszembe, akik tenyleg elmehetnenek mar egy kicsit pihizni. baloldaliak is, es liberalisok is. ez csak az en szemelyes erzemenyem, nem varom el senkitol, hogy o is ezt erezze.

esernyősEvezős 2014.11.26. 17:14:09

@jotunder:
Sokan el is mennek pihizni, és sokan el is mentek már. És amit mindig mondok: az első normális, nem manipulált megmérettetésen mindenki kihullik majd, akivel tele a töke a népeknek.
Ahogy pont Kuncze is, ha lesz nála jobb.

Azt meg, hogy meghívják egy műsorba és megkérdezik, mit szól a jelen eseményeihez, ő meg elmondja ... hát, ha ne tartsam már bűnnek.
Neki legalább van rálátása és amit meg elmond, azzal időnként lehet legalább vitatkozni.
Ha Boross Pétert kérdezik meg, vagy valamelyik fideszes papagájt, azon maximum röhögni lehet, aztán bosszankodni, de értelmet keresni benne, ebből kifolyólag vitázni, azt nem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 17:18:04

@Evezős: 2010-ben volt egy teljesen normalis nem-manipulalt valasztas.

csársz 2014.11.26. 17:41:12

@sárospataki lány: te tlényleg hülye vagy: konkrétan idézed, hogy mondtad, majd állítod, hogy nem:
"a manyupot meg kell szüntetni" szerinted ez azt jelenti, hogy nem kell megszüntetni
ja, hogy ne az állam szüntesse meg, hanem az egyén ne fizesse önként többé, hanem az államiba fizesse: tkp. ezt történt, csak az önként egy erős ráhatás eredménye volt
miért égeted magad mindig? egyrészt nyomorforgatónak tartod a megszüntetést másrészt még egy bajnais palira is hivatkozol, hogy meg kell szüntetni (ez is fideszes szokás: ha találunk az ellenfélnél egy olyat, aki egyetért egy részmegoldásunkkal, akkor már bizonyítva is van, hogy annak úgy kell lennie)

városi fiú 2014.11.26. 17:47:59

@jotunder:

Nézem ezt a publius - féltudású elit 1 és 2-t.

Akár ma is írhatta volna őket,

de nem ma írta.

.

ijontichy 2014.11.26. 17:57:02

@jotunder: Mo-on 1998 után már nem volt "teljesen normális" kategóriába sorolható választás.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 17:59:25

@városi fiú: de rajuk is gondolt (o egyebkent publiusne orbananita.fidesz.hu/index.php?id_cikk=6757, energiabiztonsagert felelos nagykovet ha jol latom)

városi fiú 2014.11.26. 18:05:16

@jotunder: A fideszes Orbán Krisztián a publius ?

Ebből mi következik ?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 18:08:57

@városi fiú: ez nem titok, o maga mondta el nyilvanosan. mindenesetre nem valamifele balliberalisrol van szo. egyebkent ha megnezed, azert leginkabb a regi motorosokra gondolt. es ok altalaban nem jobboldaliak. nekem vannak elkepzeleseim a feltudasusagrol, par ponttal IMHO jobbak a ballerkek, de csak par ponttal, arra ne vagjanak fel.

esernyősEvezős 2014.11.26. 18:09:57

@jotunder:

Normálisnak nem mondanám, de az még valóban nem volt a fidesz által manipulált. Legalábbis törvényileg nem.
Ki is hullottak ott páran.
Ahogyan a 2014-esen is kihullottak volna, ha nem olyan, amilyen.
Gyanítom jobban jártunk volna és előbbre lennénk valamivel ...sokkal.

városi fiú 2014.11.26. 18:25:25

@jotunder:
Dehát ki vádolta azzal a publiust, hogy balliberál ?

Index címlapon jött le az írása 2007-ben.

Amikor balliberál ott csak bilincsben jelenhetett volna meg.

aronsatie 2014.11.26. 18:38:10

@jotunder: Nem arról van szó, hogy egy hibátlan oldal áll szemben a nyakig sárossal. Inkább a nyakig sáros a jócskán elmerülttel.
De a 25 évezéses összemosás részint igazságtalan, részint gyávaság, mert aki elköveti, inkább összemos, mint hogy az agyonszidalmazott fél támogatásának ódiumát kelljen vállalnia.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 18:42:52

@aronsatie: gyavasagnak nem gyavasag. igazsagtalan elemek vannak benne. mint minden anti-establishment proklamacioban.

Pelso.. 2014.11.26. 18:49:37

@Evezős: @jotunder: A választás nem ugyan nem, de előtte a közhangulat és a választók éveken keresztül manipulált, hiszterizált, tematizált voltak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 18:51:07

@Pelso..: mi az, hogy "tematizalt" kozhangulat? szerinted egy olyan orszagban, ahol eleg komoly tetek vannak, nagyon utaljak egymast a nepek, mi a szar folyik??

Pelso.. 2014.11.26. 18:52:17

bocs, dupláztam a nemet, hiába, a tudatalatti..:)

városi fiú 2014.11.26. 18:52:29

@jotunder:

Dehát a 25 évezés az nem anti-establisment proklamáció.

Minden 25 évező Orbán mellett állva 25 évezi a hatalomból kirekesztetteket.

A mostani örökre beágyazott formáció kottájából...

A jobboldali-fideszes antikomcsi retorika csapott át 25 évezésbe.
Talán a komcsizás most valamiért nem olyan jól hangzik, azért 25 éveznek helyette.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.26. 18:54:55

@városi fiú: ok nincsenek kirekesztve mindenbol?? haggggya ma..

Pelso.. 2014.11.26. 18:57:36

@jotunder: A tematizálás ez esetben: néhány téma kiragadva, kellő propaganda körítve, s ez felszínen tartva.

labrys 2014.11.26. 18:58:54

@jotunder: ezzel a véleménnyel csupán két gond van, ami három:

1. A „ballibsi” csurkista-orbánista eredetű propagandaszlogen. Az ő médiájukban született, ott használták elsődlegesen és sűrűn mindaddig, míg sikerült a közbeszédben is elterjeszteni. (Funkciója az antiszemita „libsi”-„bibsi” összekötése volt a „baloldallal”, és ekképp mindkettő kölcsönös lejáratása.)

2. Mint propagandaszólam, természetesen egy kizárólag politikai célokra konstruált fogalom, valódi jelentése nincs. (Hacsak valaki fel nem tételezi, hogy például Pozsgai Imre, Szűrös Mátyás, Torgyán József vagy Kövér László etc. valóban „jobboldali konzervatív”, Puch László és Horn Gyula etc. meg valódi „baloldali liberális”…)

3. Az érdemi kritika alapvető ismérve a pontos distinkció. Mindaz, aki _a_ szőlőművelőket, _a_ kismamákat, _a_ rendőröket, _a_ konzervatívokat etc. ekézi, nem kritizálni akar, csupán az indulatainak hangot adni.

Amennyiben viszont valaki csupán az indulatainak akar hangot adni, akkor igen …sajátos, hogy mindezt egy bizonyos nagyon is konkrét párt egy bizonyos nagyon is konkrét propagandaszólama formájában teszi. Ugyanazt a kifejezést használva újra és újra és újra.

Mondhatni, érzelmeiben hasonul hozzájuk.

Különösen akkor …sajátos, ha ugyanabban az időben ez a valaki nagyságrendekkel kevesebbszer él például a „jobbkonzervatív” fogalommal, és annak (akármilyen előjelű) minősítésével. (A „jobbliberálisról” stb. már nem is beszélve…)

.

Lábjegyzet: persze lehetséges, hogy egyesek szerint a magyar politikai/ideológia tér a rendszerváltás óta alapvetően csak két tényezőre osztható fel: vannak a sajátos, határozott véleményt képviselő – és e véleményük által kritizálható/támadható – „balliberálisok”, és van velük szemben az összes többi, akiknek még csak véleményük sincs, amit kritizálni lehetne. „A nép”. A haza, ami nem lehet ellenzékben.

…Erre igaz magyarként csak azt tudnám mondani, hogy nem szép dolog hazánk népességének túlnyomó többségét fogalmatlan hülyének nézni.

Lehet, hogy korrekt álláspont, de nem szép. :)

(Viszont ekkor érthetővé válik, hogy miért lehet kényszeresen azokat ekézni, akik egyetlenként kiemelkednek a fogalmatlanság tengeréből.)

esernyősEvezős 2014.11.26. 19:10:59

@Pelso..:
Igen, erre céloztam.
Azért nem volt normális.

aronsatie 2014.11.26. 19:22:38

@jotunder: Én mégis gyávaságnak (is) tartom, a fent említett okból.

aronsatie 2014.11.26. 19:24:08

@jotunder: De, ha gondolod, enyhíthetem konformizmusra.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.26. 19:28:55

@jotunder: Az lehet, hogy más dolgokban okos, és elhiszem, hogy máskor mondott mást is, de amit most írt, az klasszikus elmúlthuszonötéves ballib megmondás. A Professzor Néni mint az Egyedül Helyes Igazság birtokosa megbuktatja (sőt, kibuktatná, örökre) a két csacska nebulót, akik nem képesek felfogni, hogy velük szemben csakis Kuncze Gábornak lehet igaza. Ez ugyanaz a tempó, mint az elmúlt 25 évben. És amellett, hogy ellenszenves, még sikertelen is.

Nem tudom, hogy mi az a "becsípődés", hosszú távon szerintem kiegyenlítődik, hogy mennyit szidom a ballibeket és a jobboldalt, vagyis ha van "becsípődésem", akkor az eléggé általános. Csak az a helyzet, hogy a ballibeket a Vincenten szoktam szidni, a jobboldalt meg a Mandineren - szerintem így sokkal jobb, mint fordítva. :)

városi fiú 2014.11.26. 19:34:20

@jotunder:

Orbán minisztériumi kötelező tanfolyamán 25 évezést tanultak a fideszes politikusok.
Még te is írtál róla posztot.

Orbán nyilatkozik :

- " Budapest utcáin nemcsak azt mondják, hogy én menjek, ez a legkevesebb. (Nevet) Szeretem, ha komolyan vesznek. De az emberek azt is mondják, hogy az elmúlt 25 év egész elitje takarodjon.

– Önt ez nem aggasztja?

– Én ismerem az ilyen érzelmi állapotot. Amikor 1988-ban megalapítottuk az én pártomat, a Fidesz, el akartuk zavarni a pokolba a kommunista rendszert. Látom a fiatal generáció motivációját, és kívánom is neki, hogy megtalálja a politikai hangját Magyarországon. Ha aztán ez a mozgalom megtalálja a megfelelő hangnemet is, akkor beszélgethetünk. "

Ő maga is azt mondja, hogy a komcsizás helyett van a 25 évezés.

.......

.......

Orbán és a minisztériumok csak nincsenek kirekesztve a hatalomból. Vagy igen ?

Vagy Orbán Krisztián és becses neje van kirekesztve a hatalomból ?

Én asszem, hogy ők sem.

Akkor ki ?

Aki ki van rekesztve a hatalomból, azt onnan veszed észre, hogy nem 25 évezik, mert az a hatalom érdeke,
hogy levadássza egyenként a 25 év minden ismert emberét.

Ettől zárnak szorosra a soraik.

Mert mind a 25 év emberei, úgyhogy mind félhetnek.

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 20:02:22

@Holger Hartland:

"klasszikus elmúlthuszonötéves ballib megmondás"

Eltekintve atól, hogy ez értelmezhetetlen szóhalmaz, konkrétan mi a probléma azzal, amit ír? például azzal, hogy "it seemed that they didn’t understand what Kuncze was getting at. Nemes muttered something about a “qualitative” difference between the earlier governments and the one today, but he didn’t grasp the essential difference between them". Szerinted nem igaz, hogy nem értette?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.26. 22:00:04

@Zero Dark Thirty: "Értelmezhetetlen szóhalmaz" - reménytelenül ballib. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.26. 22:05:16

@Zero Dark Thirty: Picit segítek: a ballib az elmúlt hat évben hat választást bukott el (2-2 ogy, EP, önk), ezek felét már a NER kiépülése után, és nem kicsit, nagyon. Idén áprilisban kb. ugyanannyi szavazója volt, mint 4 évvel korábban (2010: MSZP + akkor már az MDF + az akkori LMP-sek egy része). Innen gondold újra.

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 22:17:40

@Holger Hartland:

És? Mi köze ennek ahhoz, hogy Nemes értette-e, amit Kuncze mondott neki?

Zero Dark Thirty 2014.11.26. 22:29:52

@Holger Hartland:

Ja, ha elmúlthuszonötév, az más. Akkor nincs mit érteni.

OoOoOo 2014.11.26. 22:51:48

@Érvsebész: végigolvashatatlan. minden rossz, minden megbukott és összedőlt és ő ezt megmondta. kb. itt tartottam, amikor befejeztem.

(L_{\mu}( l(t,x) e^v) , ez az ún. elmúltikszév (igazából egy csak x-től függő) függvény, ami az (természetes számokból=) "évekből" képez a kedélyállapotok terébe. )

incze 2014.11.26. 23:13:12

@Holger Hartland: ne legyél már ilyen bugris, az a nő nem az éretlen google-fordítással készült magyar ballib nyelvet beszéli, hanem egy annál azért lényegesen patinásabb tradíciójét. az más kérdés, hogy errefelé nemigen szokás disztingválni, nelked is bőven elég, ha eljutsz a kvázi besorolásig, és máris előfeszed az összes uncsi, ócska üres elménckedést, amit a magyar ugar ki tudott termelni magából. tedd hozzá mindjárt azt is, hogy gyurcsány kottájából játszik, ahogy az egész nyugati világ lassan.

stefan75 2014.11.26. 23:36:02

@OoOoOo: Tegyél a képlet elé egy backslash+zárójelet: \(
Meg a végén zárd be hasonlóan. Jó lesz.

Érvsebész 2014.11.27. 08:30:36

@OoOoOo: @jotunder: :D

Már megijedtem, hogy én vagyok a hülye. De ez teljesen zavaros.

(mondjuk ettől még lehetek én is hülye)

csársz 2014.11.27. 13:42:57

@Holger Hartland: én egy szavazáson 98:1 arányban vesztettem
már akkor is sokan tudták, hogy nekem volt igazam, csak nyílt volt a szavazás, és nem a főnöké volt a véleményem,
ma már mindenki tudja, ettől szerinted még lehetek tipikus ballib
én különben nagyon szeretnék az lenni, de valahogy nem tudom a liberalizmust a ballal jobban összeegyeztetni, mint a jobbal (sőt),
másrészt ez kb olyan, mint amikor egy igazi fideszes sóhajtva mondta nekem, "ezek a zsidók!, ha mi annyira össze tudnánk tartani!"
Ez jutott eszembe róla:
Kohn hajótörést szenved. Sikerül kivergődnie egy lakatlan
szigetre, ahol éveken át tengődik, mígnem egy arra járó
hajó föl nem fedezi. Kohn büszkén mutogatja megmentőinek,
hogyan sikerült túlélnie hittel, szorgalommal és leleménnyel
a robinsoni viszonyokat. Megmutatja nekik
a veteményeskertjét, a kunyhóját, a két zsinagógáját...
– Óriási! Le a kalappal! – gratulál neki a hajóskapitány –
Csak azt nem értem, hogy minek kellett magának két
zsinagóga?
– Hogyhogy minek? Az egyik az imaházam, a másik pedig
ahová soha, semmilyen körülmények között be nem
tenném be a lábam!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.27. 14:19:13

@incze: Bugris... ugar... Dehogy küldelek a picsába, te is nagyon szórakoztató példa vagy, mutogathatunk labrysszal meg a többivel együtt.

@csársz: Ha 98:1 arányban vesztettél el egy olyan szavazást, ahol pedig neked volt igazad, akkor az két dolgot jelenthet:
1) Látszatszavazás volt. (A leírásod alapján az.)
2) A másik lehetőség az lett volna, hogy politikusnak teljesen alkalmatlan vagy, hiszen még az igazság birtokában sem voltál képes magad mellé állítani senkit. Szakmából jeles, politikából elégtelen. És akinek a politika lenne a szakmája?

Még egyszer: Magyarországon 2010-ben kb. 1,3 millió ember szavazata volt úgy értelmezhető, hogy maradjon a rendszerváltás rendszere (MSZP + MDF szavazók + LMP egy része). A többiek mást akartak. Nem mindenki azt, ami lett végül. Kunczénak odáig van igaza, hogy a Fidesz valóban átbaszta sok szavazóját, el is vesztett vagy félmilliót. De 2014-ben immár a Fidesz kormányzásának ismeretében újra csak kb. 1,3 millió ember szavazott arra, hogy jöjjön vissza a rendszerváltás rendszere. Ugyanannyi, mint 2010-ben. Akkor pedig az ESB által kiemelt Kuncze-érvelés egyike megdől.

A másik ESB-K-érvelés, hogy mindenképpen párt kell, párt nélkül nem megy. Ez nem biztos. Kívülről, pusztán tüntetéssel is lehet eredményt elérni. Lásd netadó. Kormányváltást persze nehezen, de akinek a Fideszből és a régi bal/ballib oldalból egyaránt elege van, az egy kormányváltással sem lenne sokkal beljebb (már persze ha nem volna eleve irreális, hogy kormányváltás legyen). Egyáltalán nem biztos, hogy az olyan fiataloknak, mint az a kettő, ne lehetne igazuk, akár csak részben - és ha lehet, akkor bizony a Professzor Néni sommás ítélete, hogy amelyik fiatal nem áll be Kuncze Tanár Bácsi mögé, abból nem lehet semmi, bezony tipikus elmúlt 25 éves ballib tempójú marhaság.

csársz 2014.11.27. 14:59:40

@Holger Hartland: szegény galilei is politikai analfabéta volt eszerint

az értelmiségnek, az értelmiséginek egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy az igazság megragadása a célja
biztos van olyan is, aki a közérthetőség vagy bármi más miatt a hazugság felé kacsint, de az legyél inkább te

én még abban sem hiszek, hogy a te logikád követése miatt, a politikusnak hazudnia kellene a hatalom megragadása érdekében,
de azt látom,hogy többnyire azt teszi, te pedig ezt tartod jónak vagy célravezetőnek (amit politikusi kompetenciának gondolsz)
nagyszerű

csársz 2014.11.27. 15:04:43

@Holger Hartland: politika a szakmája?
na ezt eddig egyedül Orbán Viktortól hallottam: "a mi szakmánkban"
biztos a Horthy Miklós Politikusképző Szakközépiskolában tanulta

incze 2014.11.27. 15:06:11

@Holger Hartland: leszóltad azt a náladnál ilyen kérdésekben (is) utcahosszal tájlkozottabb és profibb nőt, oszt rohadtul vagy sértve. a fiataloknak amúgy nem kuncze tanár bácsi mögé kellene beállniuk (ha egyebekben is olvasási nehézségeid vannak, szóljál bátran), hanem meg kellett volna érteniük kuncze álláspontját, ami épp úgy nem sikerült nekik, ahogy neked sem (te egy ponttal súlyosabb eset vegy, mert nem élőszóban, beszélgetés közben, hanem egy szájbarágós, kibontott és leírt argumentumból is csak annyi jött le, hogy azt akarja, hogy "kuncze bácsi mögé álljanak".

nem akarja. megpróbálom a te szintedre hozni a különbséget, ha valaki azt mondja, hogy ne köpd le, az nem azt mondja, hogy bújj a seggébe. sőt itt még kevesebbet mondanak, még azt se mondják, hogy ne köpd le őket, csak hogy ne ugyanúgy és ne ugyanazért köpd le, mert az tévedés.

pillanatnyilag az "elmút25" varázsosan csillogó mobilképernyőnyi üzenetével egy nagy beintés látható pusztán, amiről magad is azt hiszed, hogy vélemény. nem az, ez egy nem teljesen alaptalan beintés. (amúgy kuncze szerintem is túl korán nyaggatja őket, hogy mondjanak is már valamit azon túl, hogy bassza meg)

a ballibezésed engem amúgy nem zavar, te is ilyen beintős mutogatós gyerek vagy, hát tessék, csak időnként szólok, még mielőtt elhinnéd, hogy van valamilyen véleményed.

csársz 2014.11.27. 15:09:04

@csársz: bocsánat, csak elképzeltem, hogy most nyári gyakorlaton van mint Magyarország miniszterelnöke!

labrys 2014.11.27. 15:34:48

@Holger Hartland: „…amelyik fiatal nem áll be Kuncze Tanár Bácsi mögé, abból nem lehet semmi…”

Komolyan érdekelne, mi késztet arra, hogy ilyen… hm, a valóság nem minden részletét maradéktalanul kibontó mondatokat leírj.

Hiszen bárki, aki olvasta a cikket és látta a Kuncze-beszélgetést, nyilvánvalóan tudja, hogy sem „a néni” nem ezt mondta, sem Kuncze.
Sem a mondanivaló lényegét, sem a megfogalmazását tekintve.

Kik a célközönséged?

városi fiú 2014.11.27. 15:48:39

@Holger Hartland:

Szerintem amelyik fiatal a médiába jár huszonötévezni,

abból feltétlenül lesz valaki.

Mondjuk, mint Rogán-Szíjjártó-Girosz-Török-Vitézi-Lázár-Fruzsina-Vágási Ferike,

vagy valami hasonló nagyság.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.27. 16:34:38

@csársz: Szegény Galilei nem választáson indult, de amúgy sem a politikusi teljesítményéért tiszteljük. Az idei választási eredmény azért fontos, mert KG szerint (ESB tolmácsolásában) "When the people of Hungary voted for Fidesz, they did not anticipate what was coming." Ez 2010-ben igaz volt, 2014-ben viszont már nem, és így kapott a régi bal/lib oldal ugyanannyi szavazatot, mint 4 éve.

@incze: Nem sértett vagyok, hanem élvezem az olyan helyzetek iróniáját, amikor - ahogyan az a magyar balliberálisokkal történik (ha már a Fidesznél sajnos nem, de türelmes vagyok, tudok várni) - a bűn magában hordozza büntetését. :P ;)

@labrys: Nem, természetesen ESB nem szó szerint azt írta, hogy "nem lesz belőlük semmi" - ahogyan én sem szó szerint tartalak téged a Cucurbita nemzetségbe tartozó, csekély értelmi képességű növénynek, és azt sem szó szerint értem, hogy lassabb vagy a sánta kutyánál. Csak hát ez volt a posztja értelme. Olvastam.

(És én még milyen finom vagyok. Ha ez a két gyerek maroz fia-lánya lett volna, ő már olyat írt volna ide, hogy rögtön repül érte. :))

városi fiú 2014.11.27. 16:50:41

@Holger Hartland:

" Ez 2010-ben igaz volt, 2014-ben viszont már nem, és így kapott a régi bal/lib oldal ugyanannyi szavazatot, mint 4 éve."

Hogy a ballib oldal mennyi szavazatot kapott 2010-ben és 2014-ben, annak mi köze van ahhoz,
hogy a Fidesz kormányzásából tudtak, vagy nem tudtak bármit ?

A ballib szavazó 2010-ben és 2014-ben is tudta, hogy mi lesz Orbán alatt, mert Orbán már kormányzott, és azután csak durvult a hatalomkoncentrálása a pártján belül és kívül is.

Tehát ugyanannyi olyan ember volt 2010-ben és 2014-ben,
aki képes megtörtént eseményekből és információkból tanulni és következtetni.

...

Inkább azt nézd, hogy hány jobboldali képes gondolkodási folyamatokra, vagy legalább 3-ig számolni....

Kábé semennyi.

Mert az ő szavazóbázisuk nem rendült meg semmitől, amiben hittek, és aztán nagyot koppantak.

KÉpezhetetlenek vagytok, csórikáim.

labrys 2014.11.27. 18:18:08

@Holger Hartland: „Csak hát ez volt a posztja értelme. Olvastam.”

Tehát értelmezésed szerint nem az volt ESB posztjának az értelme, hogy „My conclusion was that it is unlikely that these particular young people will be the catalysts of regime change in Hungary.” – azaz kb. ’Végkövetkeztetésem: valószínűtlen, hogy épp ezek a fiatalok válhatnának a rezsimváltás katalizátoraivá Magyarországon’ (ahogy azt @Zero Dark Thirty: is beidézte),

hanem

„…amelyik fiatal nem áll be Kuncze Tanár Bácsi mögé, abból nem lehet semmi”.

(Egyébként semmi micsoda? Semmi jelentős politikai tényező/erő? Semmi a világon? – És mit jelentene az, hogy „beáll mögé”? Hogy elfogadja az érveit? Hogy új SZDSZ-t alapít a vezetésével? Hogy a szentté avatását követeli?)

.

Azt sem nagyon értem, maroz gyermekei(?) hogyan kerülnek ide, de részvétem, ha valaki(?) valahol(?) sértegette(?) őket.

Azt pedig, ha jól látom, senki sem cáfolta itt – sőt még ESB és Kuncze sem –, hogy ezeknek a fiataloknak bizonyos vonatkozásokban ne lenne tökéletesen igazuk.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.27. 18:33:10

@labrys: Értelmezésem szerint a poszt egy tanárnénis ledorongolás, amire te bociszemekkel azt kérded, ugyan, hol láttam én ESB kezében dorongot. Nos, mivel személyesen soha nem láttam ESB-t, így dorongot sem láthattam a kezében, és kénytelen vagyok azt is beismerni, hogy valószínűleg a te szemgödreidben sem egy fiatal szarvasmarha kiműtött szemei ülnek. És mégis milyen igazam van.

Városi fiú legalább őszintén hülye...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.27. 19:40:40

@Holger Hartland: EBS azt mondja, hogy igy nem lehet levaltani Orbant, ezek a gyerekek abszolut amatorok es valojaban fogalmuk nincs arrol, hogy mit akarnak. EBS-nek ebben igaza van, csak az nem vilagos, hogy mi ennek a jelentosege.
Azt akarja kihuzni a gyerekekbol Kuncze (es EBS is), hogy azert a balliberalis kormanyzas annyira mas volt, hogy azt egyszeruen nem lehet elvetni csak ugy. Erre viszont azt mondjak, hogy : de. Es ezzel nem tudnak mit kezdeni. Nem szeretik a Gyurcsanyekat, Bajnaiekat, szocikat, nem biznak bennuk, ez van, ezzel egyutt kell elni.

városi fiú 2014.11.27. 19:52:24

@jotunder:

Akkor együtt élsz ezzel a fogalmatlansággal Orbán alatt örökre ?
...

...vagy neked nem kell együtt élni, ... csak Kunczénak, aki itthon él ?

városi fiú 2014.11.27. 20:03:49

@Holger Hartland:

Végülis valahogy felfogtad az utolsó sorom értelmét. Ez ügyes.

A többi hosszú neked. Ne is kínozd magad, mert még sérvet kapnál.

Pelso.. 2014.11.27. 20:05:42

@Holger Hartland: "A többiek mást akartak." -hogy ne maradjon a rendszerváltás rendszere.
Tehát, a Fidesz ellenzékben úgy politizált, azt sugallta, valamint a választási programja bőven tartalmazott erre konkrétan utaló elemeket, e mindenre aztán fogékonyak volta a szavazók, - erről szólt a 2010-es választás?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.27. 22:01:52

@jotunder: Azért ez egy sokkal barátságosabb megfogalmazás, mint ESB-é. Abban egyébként a kritikus rész úgy kezdődik, hogy "The position of Nemes and Kiss was that the earlier governments did something so terribly wrong that it inevitably led to Fidesz’s illiberal governance." Valójában erről van itt szó, ez verhette ki a biztosítékot (vö. Mihancsik - ez is nagyon hasonló, csak persze jobban van megírva).

Ez lenne tehát a "tézis", amit Kuncze "cáfol". Szerintem rosszul (ld. fent), és egyébként is hajlok rá, hogy egyetértsek a tézissel. Bár az "előző kormányok" helyébe a ballib oldalt írnám, és hozzátenném hogy a helyzet a mai napig fennáll, a ballib ugyan szavakban a NER ellensége, működésében és funkciójában viszont valójában a támasza. A legtöbb ballibről hajlandó is vagyok elhinni, hogy tudta és akarata ellenére.

Ha valaki azt mondja, hogy szerinte ez téves és vitatkozna: oké. Ha viszont egy Professzor Néni a "tézissel" egyetértő fiatalokat úgy minősíti és még rögtön a jövőjüket is úgy írja le, ahogy ESB, az nem oké. Akkor sem, ha a P.N.-nek vannak más tiszteletre méltó dolgai - nem tudom, de ez biztos nem tartozik közéjük.

@Pelso..: Igazad van, tényleg nem "a többiek", nem mind. Hiszen a 2010-es Fidesz-szavazókból 2010-re kb. félmillió valóban eltűnt vagy máshová pártolt. A Kormányváltók viszont - 2014-re gyakorlatilag az egyetlen erő, amelyik vissza akarta állítani a 2010 előtti állapotokat - maradtak ugyanott, miközben a Fidesz kapott bő 2 milliót, a Jobbik pedig 1-et.

Pelso.. 2014.11.28. 09:46:42

@Holger Hartland: Nem a számokon-arányokon akadt meg a gondolatom, hanem a rendszerváltás rendszerének igen/nem maradása.

Alvarez 2014.11.28. 10:14:49

@Holger Hartland: a kampányköltségek teljes aránytalanságát hogyan veszed figyelembe a választási eredmény értékelésekor? Vö. Wermer András és a mosópor.

blog.atlatszo.hu/2014/11/az-onkormanyzati-kampanykorrupcio-is-jobban-teljesit-az-atlathatosagnal/

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.28. 12:10:57

@Alvarez: Ha csak egy kicsit kaptak volna ki a Kormányváltók idén áprilisban, arra lehetett volna mondani, hogy fideszes csalás. Hogy a Fidesz a parlamentben átlépte a kétharmadot, arra lehet is mondani. A Fidesz csalt, ami nem is meglepő, gyakorlatilag egy bűnöző pártról beszélünk. De a különbség a szavazatokban akkora (fejből: Fidesz kb. 42%, Jobbik kb. 20%, Kormányváltók kb. 25%, LMP 5%), hogy egy nem kétharmados győzelem tisztán is összejött volna nekik, egy Kormányváltók-győzelem pedig esélytelen lett volna még úgy is. Vicces egyébként, egy tiszta választás után most valószínűleg Fidesz-Jobbik koalíciós kormány lenne.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.28. 12:12:20

@Alvarez: Ja, és a parlamentiről beszélek, nem az önkormányzatiról. Én is olvasok Átlátszót, ismertem a cikket. A "tiszta" alatt pedig nem a talán soha nem létezett patyolattisztát értem, hanem mondjuk egy kb. olyan mértékben tisztát, mint 1990-2010 között.

Alvarez 2014.11.28. 16:01:34

@Holger Hartland: Ugye a Fidesz elég sok érdekes dolgot tett a győzelme érdekében: nagyságrenddel több kampányköltség, közszolgálati sajtó kisajátítása, választókörzetek átrajzolása, stb. Ha jól értem, akkor ezeket te marginális hatásúnak érzed. Mi alapján? A szavazatokban miért csak 1-2%-os hatásúnak mondod és miért nem 15%-osnak?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.28. 16:14:36

@Alvarez: Te miért mondod 15%-osnak, és miért nem 5%-osnak? Kezdjük azzal, hogy a listás eredményeket írtam, azokra nem hat a gerrymandering. A többi pályalejtősítés igen - de ugye nem akarod a Kormányváltók-győzelemhez hiányzó kb. egymillió szavazatot ezek számlájára írni? (Szerintem azoknak a szavazatoknak egy nagy része amúgy a Jobbiknál van, oda ment. Azokkal együtt - akár "technikai koalícióval" - bukott volna a Fidesz. Gratulálhatunk a balliberális elitnek a nagy öntökönszúráshoz.)

csársz 2014.11.28. 18:27:48

@Holger Hartland: Szeretem, hogy annyira jól gondolkodsz. én azt hittem, Galilei választáson vett részt, de P. Howarddal szólva, most már jó lesz itt is,
ha tényleg dedóba kell lemenni: egy politikus becsaphatja a választóit, ráveheti ügyesen őket arra, hogy saját érdekük - sőt a haza érdeke - ellenére rá szavazzanak, és szerinted ez siker, szerintem meg kudarc

a történelem szempontjából csak az a politikus lesz sikeres, aki a haza érdeke szerinti cselekedetre tudta megszerezni a támogatást

lásd hitlert (ceausescut): hihetetlen népszerűségre és szavazói támogatásra tett szert, de csak te tartod őt sikeres politikusnak
még az is lehet, hogy te sem

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.28. 19:00:45

(A távolból:) Hajrá, adj a szalmabábnak, ne kíméld! :D

Zero Dark Thirty 2014.11.28. 22:02:32

@jotunder:

"Azt akarja kihuzni a gyerekekbol Kuncze (es EBS is), hogy azert a balliberalis kormanyzas annyira mas volt, hogy azt egyszeruen nem lehet elvetni csak ugy."

Nem. Pont az a lényeg, hogy amit K. mond, azzal azt igyekezne megvilágítani, hogy a _rendszer_ más. Az egyik demokrácia, mert megvolt benne az ehhez szükséges intézményrendszer, a másik pedig nem-demokrácia, mert szétverték ezt az intézményrendszert. Pont nem a "kormányzás" a különbség, hanem az, hogy a kormányok a demokratikus rendszer kereteiben működtek-e, tiszteletben tartva a struktúráját, vagy szétverték a rendszert, mert akadályozta őket a hatalom kizárólagos birtoklásában.

Akinek ez nem világos: "A polgári társadalomra plurális berendezkedés jellemző, ahol a hatalmi intézményeket alulról ellenőrzik, míg a pártállamban felülről irányítanak és ellenőriznek mindent és mindenkit. A rendszerváltással Magyarországon is létrejött az autonóm szervezetek sokasága: magántulajdonú vállalkozások tömege, kereskedelmi bankok, kulturális intézmények, civil szervezetek, önkormányzatok, szakszervezetek és munkáltatói érdekképviseletek. Az átfogó hatalmi apparátus helyébe egymást ellenőrző hatalmi intézmények léptek: a végrehajtó hatalmat ellenőrző parlament, számvevőszék, független igazságszolgáltatás, alkotmánybíróság, ombudsmanok, szabad sajtó, semleges közszolgálati média, pártsemleges közszolgálat.

A második Orbán-kormány négy évében sorra szűnt meg mindenféle autonómia. A gazdaságban államosítottak – mindenekelőtt szolgáltató vállalatokat és bankokat –, és a magánvállalkozásokat mind erősebb függőségbe hozzák a kormánytól (szimbolikus elemei ennek a „stratégiai megállapodások”). A hatalmi ágak megosztását a független intézményeknek a parlamenti többség és a kormány alá rendelése váltja fel részben a törvények módosításával, részben kormányhű vezetők kinevezésével. Ekként vált illuzórikussá az alkotmánybíráskodás, váltak kormánytisztviselőkké a köztisztviselők, rendelték a kormány alá a korábban önkormányzatok által működtetett egészségügyi, oktatási, lakossági szolgáltatótevékenységeket, tették a kormány szócsövévé a közszolgálati médiát és helyezték nyomás alá a független médiumokat is. Lépésről lépésre alakult ki az átfogó hatalmi apparátus, a szocializmusból ismert hatásköri lista, a plurális rendszer helyébe lépő monolitikus társadalomirányítás és az emberek mind szélesebb körének személyes függősége az átfogó hatalmi apparátustól. A „nemzeti együttműködés rendszere” kifejezésben az jelenik meg, hogy a társadalmat (németül Gesell­schaft), amely autonóm személyek, csoportok és intézmények együttélésére épül, érték- és érdekkülönbségektől nem tagolt közösséggé (Gemeinschaft) igyekeznek visszaváltoztatni. Míg a polgári társadalomban az emberek egzisztenciális függetlensége szabadságuk legfontosabb biztosítéka, az orbáni önkényuralom a köztisztviselőktől a pedagógusokig, a közszolgálati dolgozóktól a közmunkásokig egyre több embert hoz közvetlen egzisztenciális függőségbe a hatalom gyakorlóitól, a Fidesztől."

Zero Dark Thirty 2014.11.30. 08:37:41

@labrys:

"a kezdeményezőknek meg kell szerveződniük, el kell kezdeniük a proteszten túlmutató építkezést. Erős bizalmi viszonynak kell kialakulnia köztük. Ez pedig nemcsak személyi kérdés. Mindenekelőtt az kell hozzá, hogy megegyezzenek politikai célok minimumában, ami összeköti őket. Ha meg akarnak szabadulni Orbán illiberális államától, a közös minimum aligha lehet más, mint a liberális demokrácia, az emberi jogok és a társadalmi szolidaritás" - mondja Kis János.

Vannak kételyeim, lehetséges-e ez, miközben "egyszerre támadják a liberalizmust és a kiépülő illiberális államot. A kukába hajítanák az elmúlt huszonöt évet, miközben a jogállamot, a szabadságot, a köztársaságot éltetik. Gyanakvóak a globalizációval szemben, és az EU zászlaját lobogtatják." "a szószólóik arról is beszélnek, hogy ők nem a rendszer leváltására törekszenek, csak az adórendszer reformjára, a korrupció felszámolására, átláthatóbb kormányzásra. Ám itt aligha lehet megállni. A sok-sok különböző ügy, ami az embereket az utcára viszi, összefügg egymással. Külön-külön nem oldhatók meg. A megoldás a rendszer leváltása" - mondja ugyanő, és igaza van.

De kérdés, eljuthat-e idáig mindez. Pesszimista vagyok.

Ráadásul közben ott van az is, amiről PuPu ír: "El fog jönni majd az az idő – nem is sokára – mikor, mint a harmadik világ országaiban, a gazdagok ötméteres kerítésekkel körülvett, biztonsági őrökkel őrzött luxusgettókban érezhetik csak magukat biztonságban, de nincs az a kerítés, amelyik megvédhetne bárkit is a felháborodott tömegtől. Lehet bátran félni, mert te sem vagy biztonságban, hiszen te is a kiváltságosok kasztjának tagja vagy. Fedél van a fejed felett, nem éhezel, van pénzed fűteni, világítani, internet-előfizetést venni, - egy nyomorgóhoz képest te maga vagy a szerencse gyermeke. Éhséglázadásoknál pedig nem szokták mérlegelni, hogy demokratától vagy a rendszer kiszolgálójától rabolnak, kit erőszakolnak meg, kit húznak fel a fára." www.pupublogja.hu/2014/11/aki-szegeny-az-legszegenyebb.html

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.11.30. 10:40:40

@Zero Dark Thirty: Azt most hagyjuk, hogy az idézett "Pupu"-féle bekezdés zavaros, és önellentmondásos. Az ilyesmi olyan sűrűn előfordul a megmondóembereknél, hogy nem is érdemes szóvá tenni. De ettől még az egész blogposztja "jogos", és helyes. Az is világos (meg tény), hogy szegénység van, sőt az fokozódik (egyre több a szegény, azok aránylag - a többséghez képest - egyre szegényebbek), ez ma már egy leállíthatatlan tendenciának tűnik, és az Orbán rendszer viszonylatában meg egyenesen kifejezett célnak. Én ezzel a témával kapcsolatban egyetlen egy kérdést tennék fel a megmondóknak, vagy tulképpen bárkinek: _Miért_ kell csökkenteni, vagy megszüntetni a szegénységet? Mi ennek az elméleti oka, mi az elvi alapja?
Én ezt azért kérdezném meg így demonstratíven, és látványosan, mert erre valahogy sosem látom a választ. Baj, és rossz a szegénység, persze - ennyit leírnak -, de miért az? Mert egy határon túl, mjad az 5 m magas kerítés mögötti gazdagokra is potenciális veszélyt jelent? Ugyan már. Majd megemelik azt a kerítést még pár méterrel.
Na nem mondom el a megfejtést (azt elárulom, ahhoz paradigmát kéne váltani), mindenesetre, eléggé szomorú, hogy még itt tartunk. Ezért nincs sok esély a helyzet megszüntetésére.

Zero Dark Thirty 2014.11.30. 11:15:36

@ipartelep:

Alighanem azért nem látod a választ erre az így feltett kérdésre, mert mindenki, a legzavarosabb megmondó is evidenciának tekinti: azért kell(ene) megszüntetni, mert a nyomor rossz, eelviselhetetlen állapot (és az, hogy igazságtalan is, ehhez képest másodlagos). Amiért az éhséglázadás képét felidéztem, az nem az, hogy csak azért lenne baj a szegénység, mert a középosztály segge nincs tőlük kellő biztonságban, hanem azért, hogy jelezzem: könnyen lehet, hogy az Orbán-rezsim elleni mozgolódások sorsa nem azon fog múlni, hogy mire jut a kissé kuszának tetsző protesztmozgalom, sikerül-e úgy összerázódnia, hogy győzzenek a jók és eljöjjön a szabadság, hanem például ezen. A semmire sem tekintő éhséglázadáson és totális káoszon. (Vagy valami máson, például a Kettes által máshol vázolt kiegyezéses kimeneten.)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.11.30. 11:46:03

@Zero Dark Thirty: Én ennél összeszedettebb, rendszerszintűbb válaszra gondoltam. Olyanra, amely valamely morális elveken alapuló politikafilozófiai eszmét ír le, annak felel meg. Vagyis valami "kikristáyosodott", éles, kemény, megfogható, a maszatolások, félreértések, zavarosságok tengerében.
Ehhez etikai, és politikafilozófiai nyelv kell, azokon lehet leírni.

Amúgy persze, a lényeget illetően igazad van (a szegénység rossz, tenni kell ellene), ennek ma a felszínen az Orbán rendszer a legfőbb akadálya, azt kell eltörölni. (Mindig "eltévesztem", hogy ez nem filozófiai blog. ;-))

Zero Dark Thirty 2014.11.30. 12:01:51

@ipartelep:

"A liberalizmus mindenekelőtt egy erkölcsi felfogás arról, hogy hogyan kell az államnak bánnia a polgáraival, a polgároknak egymással. Abból indul ki, hogy minden ember számít, és minden ember egyenlően számít. Ebből nemcsak a jogegyenlőség, hanem az esélyegyenlőség melletti elköteleződés is következik. A legnagyobb modern liberális gondolkodó, John Rawls mutatta ki, hogy egy társadalom struktúrájának erkölcsi megítélése végső soron azon múlik, hogy a legrosszabb helyzetű tagjainak milyen esélyt kínál. Ez a gondolat nem idegen test a liberalizmusban, hanem a lényegéből következik." (Kis János az idézett interjúban)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.11.30. 12:30:45

@Zero Dark Thirty: Sajnos nem ez a liberalizmus politikafilozófiai differentia specificája, - hogy ilyen szépen mondjam. Hanem az a "szabadság". Az egyenlőség - amiről itt Kis János beszélt, az éppenséggel a baloldali, szocialisztikus, kommunisztikus elképzelések legfőbb "hívószava".
Kis János ezt azért mondta (és egyébként nagyon tetszett az interjúja, és egyet is értettem vele), mert az ő-, és a korai SZDSZ elvei között a szabadság mellett valóban megfért az egyenlőség (valamilyen mértékű, formájú) elképzelése is. És ez persze nagyon helyes, és jó, én is úgy gondolom, hogy a szabadság, és egyenlőség a két legfontosabb olyan polfil elv (ezek a "kristályok") amiket követni- és megvalósítani kell.

A fenti idézetben még az az észrevétel is nagyszerű, hogy "a liberalizmus mindenekelőtt egy erkölcsi felfogás...". Ez persze az alapjára a kiindulására vonatkozik. Onnan indul ki minden ilyen eszme, hogy mit tart jónak, és helyesnek, vagyis etikai (erkölcsi) alapja van. Ezt nem szokták agy kimondani...

A politikafilozófiai eszmék nem csak abban különböznek egymástól, hogy az egyes erkölcsi értékekről mit gondolnak, melyeket tartják értékesnek, melyeket károsnak, hanem abban is, hogy egyáltalán mely értékekkel foglalkoznak. Tipikusan az a helyzet, hogy más-más értékeket neveznek meg (mintegy jelszószerűen), és a másik értékeivel nem is foglalkoznak. A felépítményhez közelebbi politikai mozgalmak meg ezeket az értékeket, már keverik egymással, egyszerre többet is bevetnek, vallanak, a politikai-gyakorlati cselekvés által megkövetelt módon. Így lehet olyan liberális, aki a liberalizmusból csak a minél nagyobb fokú szabadságot tartja érvényesnek, és olyan, aki a szolidaritást is.

Ja a lényeg, amiből kiindult: A szegénység persze azért rossz, káros, mert az életminőség alacsony szintje rossz életet, szenvedést, korai halált okoz. De polfil szinten azért az (és éppen ennek világos kimondását hiányoltam), mert a szegénység csökkentése, és az ennek legmegfelelőbb, ehhez legközelebb álló "elv", az egyenlőség (az erőforrások, és az elosztandó javak végessége miatt) az egy erkölcsi-politikafilozófiai érték. Aminek a megvalósítására, természetesen más, célszerű, helyes, és fontos értékek mellett, mint amilyen a szabadság, törekedni kell.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.17. 18:19:35

Rétvári Bence tagoltan és érthetően elmagyarázta, hogy 2010-ben hazudtak, amikor egyéni nyugdíjszámlát ígértek.

nepszava.hu/3033004_ezert-nem-kaphatjak-vissza-penzuket-a-volt-nyugdijpenztartagok

Bence, Bence, vegyél sálat, hűvösek lesznek azok a targovistei hajnalok.