Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Idézet a reggeli kávéhoz

2014.10.23. 08:00 | szempontpuska | 71 komment

Címkék: idézet

arra kérjük a Gyurcsány-koalíció tagjait, hogy ne szervezzenek újabb és újabb támadásokat Magyarország ellen

Rogán Antal 2014. október 20.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr576812105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.23. 08:49:49

Ez most hogy került elő? A Gyurcsány-koalíciózás a 2014. januári Fidesz-buzzword volt. Most a jóbarátozás az aktuális mantra.

1944 tavasza, Bretagne, egy elhagyatott borospince. Titkos gyűlést tart a La Résistance. Kopogtatnak az ajtón.
- Ki az?
- Jó barát.
- Hányan vagytok?
- Fünf.

Secnir 2014.10.23. 09:25:07

@Kettes:
benyúlt a "hivatalos válasz a sajtónak" flakkba a lendvay utcában, és ezt húzta. Nem szedték még ki a régieket, ez van habonyárpi meg még nem küldte ki az aktuálisakat. önálló gondolkodás meg tiltva van.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.10.23. 09:47:10

Hiába no, kinek csak a "Déli Áramlat" bevezetö szakaszáig ér el a keze, kinek egészen a "Fehér Házig".

balmoral 2014.10.23. 10:01:01

És vajon miért ne? - kérdezi Gyurcsány?

vakapad 2014.10.23. 10:12:46

@balmoral:

Gyurcsány ugyanúgy "víziós ember", mint Orbán. Az ilyenek egész életükben azon dolgoznak, hogy a víziójukat megvalósítsák, ehhez viszont sajnos hatalom szükséges, anélkül nem megy, azaz az ennek megszerzése érdekében való tevékenységért bárkit kárhoztatni (if any) nem szabad. A kettő között az a különbség, hogy Orbán mára fel tudta építeni az őt feltétel nélkül(!) támogató politikai és szavazói hátországát, Gyurcsány meg régen se tudta, és most már nem is fogja.

A víziók közötti különbségről persze beszélhetünk.

Peter Fender 2014.10.23. 10:16:18

@Secnir: Ezek már évek óta nem voltak a Lendvai utcában. A Fidesz, mint párt már rég nem működik. Mindenki az államapparátusban lopja a napot és a pénzünket.

dvhr 2014.10.23. 10:17:49

@vakapad: Orbannak nincs semmifele vizioja azonkivul, hogy golt rug a vilagvalogatottnak es ugyanakkor a VIP-paholyban Putyinnal szotyolazik.

Peter Fender 2014.10.23. 10:20:07

@vakapad: Bár tökéletesen igazad van, de ez a relativizálás folyamatosan biztosítani fogja a 2/3-ot. A másik sem jobb, nincs alternatíva, nem éri meg elmenni szavazni. És eddig működött.

Peter Fender 2014.10.23. 10:25:40

@dvhr: Nem álmokról, hanem víziókról volt szó.Bocs, de Vakapádnak igaza van. Orbán beteg ember, beteges jövőképpel, amit csak erőszak árán tud megvalósítani, mert a (hanyatló nyugati) világ nem úgy gondolja. Az összes többi nyertárs köztörvényes bűnöző, akit csak a pénz érdekel.

vakapad 2014.10.23. 10:31:37

@dvhr:

Azt (szerintem) észre kellene venni, hogy Orbán nem lubickol a miniszterelnökségében, hanem keményen dolgozik. Mégpedig a víziója megvalósításáért. Ami szemétséget eközben a hatalom megtartásáért tesz (és az nem kevés), mind ezt szolgálja.

A vízió kitalálása nem nehéz, mint ezt már másutt többször írtam, Orbán a nyugati demokráciákat anarchikus államoknak tartja, ahol az elképzelt jólét megvalósítása nem kellő hatékonysággal folyik. Ideálja Kína, az "államkapitalizmus" országa (bármit is jelent ez), amely kombinálja a központosított döntések azon előnyét, hogy a nagy pénzek a "legmegfelelőbb helyre" legyenek irányíthatók, és a kapitalizmus hajtóerejét jelentő "egyéni érdek" érvényesíthetőségét (a létező szocializmus ezen utóbbi érdek kikapcsolása miatt bukott meg gazdaságilag - hiába voltál jobb, hiába dolgoztál többet, azzal nem vihetted többre).

A víziós emberek közt nem csak a vízióban van különbség, hanem abban is, hogy meddig hajlandók a víziójuk érdekében elmenni, van-e olyan határ, amelyet már nem lépnek át. Orbánnál a határok még nem láthatók, azokat láthatóan még nem érte el.

vakapad 2014.10.23. 10:51:28

@Peter Fender:

Legjobb tudomásom szerint én küzdök a leginkább azért, hogy a velejéig hazug és ostoba "mindkettő ugyanolyan rossz" elvet végre kidobhassuk a jól megérdemelt helyére, a szemétdombra. Ezért hajlandó vagyok bárkinek a megvetését elviselni (vannak pl. itt is bőven), viszont ez nem változtat azon, amit írtam (ha rosszul fogalmaztam, és az segítené a az elv maradását, akkor persze elnézést, én voltam a hülye).

Gyurcsány, bár az ellenzék prominens alakja, már soha többé nem lesz semmilyen tábor vezetője, és ezt ő is tudja. A víziója érdekében most azon dolgozik, hogy a víziójával leginkább ellentétes vízió hatalmát megtörje, ami összefogás nélkül nem megy. Hogy a népszerűtlenségére Orbánék rájátszanak, az természetes, hogy inkább el kellene tűnnie, arról nem érdemes vitát folytatni, mert önszántából sohase fog, fenti okból Orbán ellen úgy kell küzdeni, hogy Gyurcsányt megfelelő propagandával ha nem is rögtön pozitív, de legalább semleges szereplővé kell átfesteni. Például azzal, hogy víziós ember ugyan, de a víziója jó. Jó hosszú meló, van rá négy évünk.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.23. 10:56:41

@vakapad:

Most épp ezt a kínásat látod tőle ... na és ?

Előtte a svájcosat mondogatta a mindenről népszavazósdival.

Azelőtt meg a polgárosat, olyan Fekete Város stílusban.

De volt már 1000 éves Szent István állama, meg

volt már Turul vérében született,
világösszeesküvéses globaloböllér,

meg Szent Korona tanos víziója is.

...szerintem sokat kihagytam...

Az Orbán pont nem egy víziós ember,

hanem egy szédelgő,

amelyik az aznapi rablásához adja elő az aznapi magyarázkodását,

hogy még így is cuki maradjon.

Ott vigyorog, és nem látod...?

Peter Fender 2014.10.23. 10:59:10

@vakapad: És sajnos frusztrált is vagy. :-) Írtam az elején, hogy igazad van, és ezt most is tartom.
Jó lenne Gyurcsányt már elfelejteni, bár ő mindent megtesz, hogy ne így legyen.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.23. 11:08:28

@vakapad:

Nincsen semmilyen melóra semmilyen 4 évünk.

Orbán is előadta Posványalsón, hogy ezzel a választásával azt csinál, amit akar...

... bármi megtörténhet ...

Nincs fix pont ebben az országban, mert olyan rendszerben uralkodik, amilyenben akar.

Ebben az Orbanisztánban egy időtlenségben élünk, ahol egyik nap pont olyan, mint a másik,

mert nem tudjuk, hogy másnap-harmadnap, vagy egy hét múlva éppen mit talál ki,

hogy mire van még időnk...

Peter Fender 2014.10.23. 11:10:07

@én már a fény gyermeke vagyok: Mondjuk ezzel így nehéz vitatkozni ;-).
Ennek ellenére Vakapáddal értek egyet. Orbán beteges vonzódása a rendhez, a biztonsághoz az elismeréshez a gyerekkori elnyomásához és megaláztatásához vezethető vissza (tehát leginkább id.Orbánra kellene haragudnunk). Szerintem egy olyan rend alapú világot vízionál, ahol minden egy központi (jó) akarattól függ. Ennek megvalósításához semmi sem drága neki, a cél szentesíti az eszközt. Beteg, nem lehet józan ésszel megítélni.

aronsatie 2014.10.23. 11:10:57

Beszarás, hogy még képesek is vagyunk megvitatni a rogántóni ótvaros megjegyzését, és elmélkedünk a gyurcsánytakaroggy kívánatosságán.

vakapad 2014.10.23. 11:13:05

@Peter Fender:

Na bumm, legfeljebb te nem veszel részt benne, oszt annyi (nem vagy egyedül). A frusztráltság meg az én dolgom.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.23. 11:14:16

@Peter Fender:

Mielőtt hatalomra jutott, akkor meg a rendetlenséghez meg a kurucos rebellióhoz volt beteges vonzódása.

Csegevara kutyafasza volt a népvezérkedéséhez képest.

Hazudozik, bazmeg. .... 25 év alatt se esett le a tantusz ?

esernyősEvezős 2014.10.23. 11:15:05

@vakapad:
"keményen dolgozik és nem lubickol"

Hát ezt én elég erősen vitatnám.
Vagy nem ugyanazt értjük "dolgozáson". Meg lubickoláson.

Peter Fender 2014.10.23. 11:16:43

@én már a fény gyermeke vagyok: Ennyire nem kell elkeseredni. Az ilyen rendszerek képtelenek bármit felépíteni, működtetni. Orbán egyre idegesebb lesz, hogy a víziója megvalósítása nem megy, hülyékkel van körülvéve. Ez a természetes az ilyen diktatúrákban, de ő ezt nem tudja. Az orwelli hasonlatod helyénvaló.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.23. 11:19:49

@én már a fény gyermeke vagyok:

Ja, bocs.

A tantuszt nem ismered,

és egy újszülöttnek minden vicc új...

...Orbán pont olyan népszerű volt a csináljunk minél nagyobb rumlit, és gyújtsuk föl az egészet, mert mi vagyunk a vadak - szöveggel, mint bármi mással.

Orbán nem rendpártiként lett cukiság, hanem lázadóként.

Hogy mit hozott otthonról, az is csak a reklám része...

...mit hoz az ember a falusi párttitkárcsaládból felcsútról ?

Fasz tudja.

Peter Fender 2014.10.23. 11:23:37

@vakapad: Utálom az írásos kommunikációt, az átadandó információ nagy része nem megy át.
Nem bántani akartam, csak hozzátenni a véleményemet.
A mai megosztott világban sajnos a saját lövészárkából figyel mindenki, hogy védje azt a keveset amije van, és ellenálljon mindenféle idegen behatolásnak. Akár jó, akár rossz.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.23. 11:25:00

@én már a fény gyermeke vagyok:

Esse igaz.

Volt rendpárti, lázadó, rendpárti, lázadó, rendpárti, lázadó, rendpárti...

..és közben lázadó ...

kurvára mindegy neki, mert mindenhogy népszerű.

Peter Fender 2014.10.23. 11:31:18

@én már a fény gyermeke vagyok: Mint írtam, a cél szentesíti az eszközt. Abban egyetértek, hogy látszólag összetéveszti a célt és az eszközt. De az összes gerinctelen megnyilvánulása a hatalomért van, az pedig azért kell neki, hogy a vízióját megvalósítsa. A többi idealista kollégista társa csak hátráltatta ebben. Ezért vagy megszabadult tőlük, vagy bedarálta őket.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 11:48:20

@Peter Fender: Ez nincs pontosan így. Az ilyen rendszerek is felépítenek valamit. Éppenséggel olyasmit, ami akár évtizedekig is eltarthat. Sehol nincs olyan szabály, hogy ez az Orbáni diktatúra véget fog érni 15 éven belül.

Az ide vonatkozó klasszikus: " Attól tartok, ez a zűrzavar még hosszú ideig el fog tartani."
És mozgóképi formában (ez legalább szórakoztató): www.youtube.com/watch?v=EI6numOVqac
23.00-tól.

Peter Fender 2014.10.23. 11:59:08

@ipartelep: Van szabály: www.dictatorshandbook.net
Kérésre tudok pdf verziót küldeni angolul az egész könyvről.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 12:05:58

@Peter Fender: Olvasni csak "pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen". Arra nincs szabály, hogy a diktátor, és maffiája mikor fog eltakarodni.

Pelso.. 2014.10.23. 12:06:10

@ipartelep: Nagyon nehéz, de az egyetlen járhat útnak tartom: a rendszer pénzügyi forrásait kell elvágni. - tekintettel arra, hogy annak ócska, hamis ideológiájára még sokáig sokan lesznek vevők.

cleantone 2014.10.23. 12:25:41

@vakapad: es az miert van, hogy gy. mar vagy tiz eve nem erti azt, ami horn gabornak azonnal leesett?

Ahava 2014.10.23. 12:26:50

@Evezős: A FIDESZ vezetői és a baráti társaság tagjai, maga a láthatatlan légió összes szereplője gyakorta mondogatjàk, itt keményen dolgozunk, az ország jövője érdekében meg miegymás. Annyira komoly ez, hogy bárki nyakát kitörik, ha esetleg kicsit ellentmondana. Orbánnak nem víziója van, hanem öt gyereke, udvartartása, birtokai, alattvalói és hogy milyen nehèz manapság gyerekeket nevelni hazánkban, erre éppen a miniszterelnök a legjobb példa, mert ehhez neki a fél országot el kellett lopnia. Lehet persze napkirály, meg ájult tisztelettel vehetjük körbe az ő személyét, de ő csak a tolvajok fejedelme.

balmoral 2014.10.23. 12:28:14

Orbán nem víziós ember, hanem vízilós. Egyébiránt pedig ugyanolyan köztörvényes bűnöző, mint a nertársai. Igaz, hogy "a hülyeség nem termelőerő" (VI. Lenin), de Észak-Korea is elég hosszan elkínlódik, ezt azért ne felejtsük szem elől.

Peter Fender 2014.10.23. 12:40:14

@ipartelep: Pelsónak leesett ami az általam ajánlott könyvben van. Az ilyen diktatórikus rendszerek fenntartásához korlátlan erőforrással kell rendelkezni, ami Orbánnak nincs meg. Ezért kell adót emelni, ezért kell a norvég pénz, ezért kell a paksi hitel meg minden egyéb lenyúlás. De ezek nem állnak rendelkezésre korlátlanul. A könyvből van magyarul szemelvény a kapitalizmus blogon.

@balmoral: Észak- Korea nem az EU tagja, és ha Kína nem tartaná őket elrettentésül, akkor már rég nem lennének. Megjegyzem valami hasonlónak kellenénk mi is Putyinnak. Zsarolni.

Peter Fender 2014.10.23. 12:41:40

@ipartelep: Bocs, igazad van. Pontos időpontot nem lehet megadni.

vitéž munkášőr 2014.10.23. 12:46:33

@Ahava: igy van es a szakonyfalusi (Sakalovci) kis kmečka is igyekszik a potrohoshoz felzarkozni:

politikus-figyelo.blogspot.hu/2014/05/roganek-hatfos-szemelyzetet-tartanak.html?m=1

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 12:55:02

@Peter Fender: Rosszul gondoljátok Pelso-val együtt. Nem, a diktatórikus rendszer fennállásának nem feltétele nem hogy - mint te mondod - a "korlátlan erőforrás", hanem még a minimális szükségen felüli erőforrás sem. Amely minimális szükség egyébként magának bármilyen rendszer fennállásának a feltétele, nem (csak) a diktatórikusé. A diktatórikus rendszerek éppenséggel igen alacsony anyagi szinteken is el tudnak vegetálni évtizedekig is akár -és erre sok példa van a történelemben, és a jelenben is.
Így arra (sem) lehet apellálni, hogy ezek a tehetségtelen balfékek majd jó tönkreteszik a gazdaságot, és akkor amiatt megbuknak.

dr. jenőke (jenőke) 2014.10.23. 13:01:06

@Peter Fender:
Mint írtad, a cél szentesíti az eszközt.

De nem.

A cél meghatározza az eszközt.
Aljas célokhoz aljas eszközök tartoznak.

dr. jenőke (jenőke) 2014.10.23. 13:01:06

@Peter Fender:
Mint írtad, a cél szentesíti az eszközt.

De nem.

A cél meghatározza az eszközt.
Aljas célokhoz aljas eszközök tartoznak.

balmoral 2014.10.23. 13:01:19

@Peter Fender: Észak-Korea sem létezhetne Kína nélkül. Orbánország is sokáig elevezgethet Putyin farvizén. És hol van az megírva, hogy közben minduntalan az EU tagjának kell maradni?

Peter Fender 2014.10.23. 13:10:46

@ipartelep: Nem én gondolom, kutatások szólnak róla, azt linkeltem.

Peter Fender 2014.10.23. 13:12:58

@balmoral: A GDP 4-5 százalékára tehető támogatás az, ami egyelőre biztosítja a bennlétünket.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.23. 13:14:10

@vitéž munkášőr:

Viszont a hatfős személyzet megmagyarázza, hogy minek a Rogán nejének egy másik lakás a házban.

Amikor hat szolga porszívózik, pelenkázik, gyereket nevel, kutyaszőrt szedeget a lefolyóból,

akkor a cilike meg a tónika csöndben kuksol a másik lakásban.

Peter Fender 2014.10.23. 13:14:12

Na készülődök a Blahára, aki akar ott még vitatkozhatunk.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 13:14:42

@Peter Fender: Beszéljünk már értelmesen, világosan: Ezt írtad: "Az ilyen diktatórikus rendszerek fenntartásához korlátlan erőforrással kell rendelkezni,...". Ez akkor sem igaz, ha kismillió "kutatás szól róla". Fentebb leírtam, hogy miért.

esernyősEvezős 2014.10.23. 13:25:37

Azért a fantázia, az még ostromolja az egeket:
most olvasom, hogy már a a NAV betűszóra is van ötlet:
Nincs Amerikába Vízumunk

:-)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 13:35:23

@Evezős: Ez a cikk olyan, mint amikor egy aljas, kegyetlen, előre megfontolt rablógyilkosságot úgy kommentálnak, hogy: "az igaz, hogy a kés elvágta az áldozat nyakát, de erről nagymértékben az áldozat tehet, mert menekülés közben oldalazó mozdulatot tett..."

A cikk (írója) ezt írja: "a magyar államigazgatásban vannak, akik lopnak." És nem meri (tudja, akarja) leírni, hogy immáron az egész magyar államigazgatás egy maffiaszervezet irányítása alatt áll, amely teljes mértékben a lopásra rendezkedett be.

Emiatt ez a cikk káros, és kóros mértékben szépíti a valóságot.

esernyősEvezős 2014.10.23. 13:40:46

@ipartelep:
Valahol el kell kezdeni.
Ő legalább leírta.

"Magyarország annyira korrupt, hogy már képtelen korrigálni a hibáit. Ha nem lenne mindent elemésztő a lopás kultúrája a hatalmon lévők körében, akkor nem állhatna le az államigazgatás, ha két egykori kollégiumi barát összeveszik. Akkor nem tudná az Egyesült Államok kormánya egy titokban hozott, hat embert érintő intézkedéssel teljesen összezavarni a teljes magyar politikai vezetést, akik egy hete csak annyit képesek mormogni, hogy „nem tudom, nem tudom”. Akkor nem tudná Oroszország vasmarokkal kézben tartani őket néhány milliárd dollár ígéretével.

Sajnos ez kívülről sokkal jobban látszik, mint belülről. Látják kívülről, hogy mennyire könnyen zsarolhatók az ország vezetői. Akik választóiknak mítoszokat, meséket hazudnak a valóság leplezésére. A miniszterelnök visszatérő nagy mítosza, hogy Magyarország egyre erősebb. Ám ennek éppen az ellenkezője igaz."

Szerintem elég jól megfogalmazta, mi van itt. Újságíró.
De most jelent meg a Magyar Bálint-féle Magyar polip 2.

Az tudományos, ez egy (fél)bulvárlap közérthető, sokak által olvasott szövege. Jó, hogy megírta, azt hiszem.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 13:45:11

@Evezős: Igen, végül is, a féligazságok is jobbak mint a hazugságok, vagy a hallgatás. De Magyar Bálint valóban tökösebb, igazabb, és mélyebb. Csodálkozom is rajta, hogy valaki (ő) így kimondja az igazságot. Ehhez képest meg ugye, ezek az újságírócskák még mindig azon "csodálkodnak", hogy hát jé, a NAV elnöke korrupt...

nerángass 2014.10.23. 13:48:34

@Peter Fender:

Ezért lesz ez hosszú menetelés.

“We know an awful lot about authoritarian followers. In one way or
another, hundreds of social scientists have studied them since World War II. We
have a pretty good idea of who they are, where they come from, and what makes
them tick. By comparison, we know little about authoritarian leaders because we
only recently started studying them. That may seem strange, but how hard is it to
figure out why someone would like to have massive amounts of power? The
psychological mystery has always been, why would someone prefer a
dictatorship to freedom? So social scientists have focused on the followers, who
are seen as the main, underlying problem.”

Bob Altemeyer : The Authoritarians
members.shaw.ca/jeanaltemeyer/drbob/TheAuthoritarians.pdf

ob.szerver 2014.10.23. 14:20:12

@vakapad:

"Orbán nem lubickol a miniszterelnökségében, hanem keményen dolgozik. Mégpedig a víziója megvalósításáért."

Orbánnak egyetlen víziója van, hogy minél több pénzt keressen. Minden lépését ez motiválja, és nem valamiféle keleties államideál kialakítása. Mivel a liberális demokráciák lényege a fékek-ellensúlyok, átláthatóság, számonkérhetőség és leválthatóság, ő a gombhoz keresett kabátot, az önző és alantas törekvéseihez ideológiát, amihez a keleti autokráciák nyújtanak mintát. Az intézkedéseik motivációja sohasem valamely társadalmi / gazdasági célkitűzések elérése, amelynek során lophatnának is, ellenkezőleg, minden egyes lépésük célja a lopás, amelyeknek azután lehetnek társadalmi / gazdasági következményei.

Még mindig túl jóhiszemű vagy Orbánnal kapcsolatban.

/tmp 2014.10.23. 14:23:49

@nerángass: Navégre valaki. Ajánlgattam már Altemeyert többször de kutyát se érdekelte.

Peter Fender 2014.10.23. 14:31:11

@nerángass: Köszönöm a megosztást érdekesnek ígérkezik. Viszont én optimista vagyok és az optimizmusomat ez inkább alátámasztja:
"We show that political booms, measured by the rise in governments' popularity, predict financial crises above and beyond other better-known early warning indicators, such as credit booms. This predictive power, however, only holds in emerging economies. We show that governments in emerging economies are more concerned about their reputation and tend to ride the short-term popularity benefits of weak credit booms rather than implementing politically costly corrective policies that would help prevent potential crises. We provide evidence of the relevance of this reputation mechanism." www.nber.org/papers/w20346. Putyin is népszerű, Orbán is. Nyilván nem az ország pénzügyi válságát várom.

Peter Fender 2014.10.23. 14:38:26

@ipartelep: Végigolvastam a hozzászólásaidat ujra, de a miértet nem tudom kiolvasni belőlük. Biztos bennem a hiba én csak a véleményedet látom, amit természetesen tiszteletben tartok.

Peter Fender 2014.10.23. 14:41:51

@ipartelep: Jogos! A Kádár rendszernek is voltak elhajlásai, de attól még a rendszer alapjaiba véve jó volt. Mondták a hívők.

dr Brcskzf Gröőő 2014.10.23. 14:44:00

@/tmp: nekem a Vincenten ajánlották (talán épp te, már nem emlékszem), azóta én is ajánlgatom. az obligát társajánlat pedig:
www.amazon.com/Righteous-Mind-Divided-Politics-Religion/dp/0307455777/

rodeo36 2014.10.23. 14:48:31

@én már a fény gyermeke vagyok:
jééééééééééé te le mered esztetetet írni a csegevarát a fidelcastro kóüldte forradalomba mert a töke tele lett vele...csakhogytudd...a csegevara feltalálta a pénzt is, mint a cubainemzetibankelnöke eltörölte a cubai peso-t és aszonta a gyárlátogatáson a Catarina-nak, hogy ezt a cetlit bemutatod a bó'tba' és adnak érte kenyeret: a cetlin: egy darab brúgó és aláírta csegevara bankelnök és aszonta, hogy pénz pedig nincs mert az kapitalista csökevény és...orbán már majdnem ott tart hogy mindent hazahord és utána jön a félcédula amit majd aláír (tud írni?)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 15:01:51

@Peter Fender: A vitapartnered személyét kell (vagyis az a jó, ha...) tiszteletben tartanod, a _véleményét_ azt nem. A véleményt nyugodtan bíráld ha nem értesz vele egyet Az nem tiszteletlenség, hanem szükségszerű velejárója a vitának.

Tehát te most itt azt nem érted (annak ellenére, hogy világosan leírtam), hogy miért nem igaz az, hogy a diktatórikus rendszerek fennállásának feltétele a "korlátlan erőforrással" való rendelkezés.
Ez egyszerűen azért nem igaz - eltekintve attól is, hogy a "korlátlan erőforrás" nyilvánvalóan költői túlzás -, mert a gyakorlatból látjuk az ezt cáfoló eseteket. Vagyis a olyan diktatúrákat, amelyek igen alacsony erőforrásszinten is vígan elvannak- voltak. Vagyis, a "feltétel" híján is fennállnak.

tucano 2014.10.23. 18:35:29

@Evezős: nem kenyerem, "de ők is" viszonylatban mérni a dolgokat. Azonban amikor felújították az akkor éppen miniszterként funkcionáló MB házát, a minisztérium szállodájában egybe nyittatott pár lakosztálynak beillő szobát falbontással és ott kecózott majd egy évig. Értem én, hogy a helyzetértékeléssel nincsenek gondjai, tudja ő pontosan mi az a visszaélés, meg korrupció, de kussoljon inkább.

teevee 2014.10.23. 18:41:39

@ipartelep: összekevered a diktatúrákban élők életszínvonalát (alacsony) az ott élők kényszerítéséhez szükséges erőforrások szintjével (magas).

glinolid 2014.10.23. 18:50:36

@én már a fény gyermeke vagyok: Orbánnak egyetlen "víziója" van: Hatalom.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 19:00:27

@teevee: Nem keverek össze semmit. Ez a szöveg (amire reagáltam) "Az ilyen diktatórikus rendszerek fenntartásához korlátlan erőforrással kell rendelkezni, ami Orbánnak nincs meg. Ezért kell adót emelni, ezért kell a norvég pénz, ezért kell a paksi hitel meg minden egyéb lenyúlás. De ezek nem állnak rendelkezésre korlátlanul." egyértelműen a belső erőforrások _mennyiségéről_ szól (még csak nem is az arányáról) és még nyilvánvalóbban nem a kényszerítéshez szükséges erőforrásokról.
Mert ugye, az triviálisan igaz, hogyha a kényszerítéshez szükséges erőforrások aránya- és szintje eléggé magas, akkor megvan a lehetőség a kényszerítésre, és olyankor az már csak szándék kérdése.
(Miért vitatkozom funkcionális analfabétákkal? ;-))

csársz 2014.10.23. 20:08:11

@ipartelep: @Peter Fender: szerintem azt keveritek össze, hogy a korlátlan erőforrás (ami persze csak annyit jelent, hogy megfelelően sok pénz) híján, egyszer biztosan összerogy a rendszer, mégpedig nagy valószínűséggel egy pillanat alatt (ahogy 89-ben történt) (ez a "meztelen a király"-effektus)
de, hogy mikor jön el ez a pillanat, azt nem lehet megmondani, és az nagyon-nagyon soká is lehet, lásd (nem Koreát) Kubát!

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.23. 21:04:46

@csársz: Én nem keverek össze semmit.
Ha valaki azt gondolja, hogy a diktatúra feltétele az, hogy az országon belüli "erőforrásokat" az ehhez szükséges nagy arányban birtokolja a diktátor, és eme erőforrásokon nem csak anyagi- hanem mindenféle politikai- rendelkezési- törvényi- befolyásolási, stb. erőforrást is ért, akkor ez igaz, jól gondolja.
Csak nem ezt mondták... Hanem csak anyagi erőforrásokról beszéltek, meg arról hogy az Orbánnak nincs meg - vagyis, hogy így (emiatt) nem áll fenn a diktatúra fenntartásának lehetősége.

Peter Fender 2014.10.23. 21:48:48

@csársz: Megfogtad a lényeget, köszönöm.
Csak egy példa: Reagan azért kergette bele a CCCP-t a fegyverkezési versenybe, hogy gazdaságilag meggyengítse. Tudjuk mi lett a vége, amit említettél.
Nyilván ahol a társadalom jóléti szintje alacsony, ott kevesebb is elég, ahol magas, ott több kell.

vakapad 2014.10.23. 22:34:19

@cleantone:

Emlékeim szerint az egészségügyi reformok az SZDSZ hatáskörébe tartoztak. Molnár (később Horváth) vitte a prímet, Gyurcsány meg nem kevés munkával hozta hozzá az MSZP szavazatokat (persze, egyetértett, de a részleteket rájuk bízta). Ezek után, mikor a népszavazáson bukott az egész, Gyurcsány kiállt a nép elé az MSZP teljes vezérkarával, és bejelentette a bukást.

Az SZDSZ elegánsan oldalt állva TV-n nézte őket ott a pódiumon, és ekkor mondta Horn, amit mondott. Szép volt nagyon.

Hálisten, ma már az SZDSZ sokkal könnyebb helyzetben van, egyedül az érthetetlen, hogy ha a nép Gyurcsányt nem akarja, akkor miért nagyobb a DK mint Fodorék?

vakapad 2014.10.23. 22:48:46

@Peter Fender:

Nem egészen. Akkoriban rosszul állt gazdaságilag az USA, és az ottani óriások szerint úgy lehet felpörgetni a gazdaságot, ha nagy mennyiségű pénzt öntenek bele, mégpedig akkora mennyiségűt, amekkora beleöntésére a magántőke nem képes. Ergo, állami pénz kellett legyen. Valakinek eszébe jutott (hehe, régen tudja mindenki) a módszer is, fenyegetést kell kreálni, és akkor a hadiipar elárasztható irdatlan mennyiségű állami megrendeléssel, és az leszivárog végül a magángazdaságba is (a pénz IS, az új technológiák IS). Egy probléma van, a képviselők, meg a szenátorok, mert azok nem adnak pénzt csak úgy, és igencsak fogukhoz verik a garast. Ezért kellett Reagant megválasztani, ő profi, és úgy beszél lyukat a hasukba a gonosz birodalmáról szóló szöveggel, hogy jobban se kell.

Bejött. Egy probléma volt, a SzU gazdaságilag sajnos tönkrement, most már mindenféle egyéb akármikre kell hivatkozni, kis országok, kevés pénz, viszont előnyként ma már egy olyan internetünk van olyan elektronikákkal, amilyenről a nyolcvanas években mégcsak álmodni se álmodott senki.

dr. mesterséges színezék 2014.10.24. 13:42:59

@én már a fény gyermeke vagyok:

Zanzázom a Zöld csillag c. filmet.
A főhős elmondta a vonaton egy utastársnak, hogy megcsinálja a hazugság birodalmát.
Kiszúrta magának bázisul a vegetáriánusokat és az állatvédőket. Először csak egy kicsi, de agresszív csapat állt mögötte, aztán szépen terjeszkedve elérte a teljhatalmat, és betiltotta a húsfogyasztást.
Egy soron következő beszéde során - amikor fingja nem volt, hogy mit is tudna még mondani -, piszokul fájt a foga, és egyszer csak felüvöltött: "Vesszen minden fogorvos!" - és igen, a népnek tetszett ez a gondolat is mert Tőle jött...

A film vége ugyan az lett, hogy a fickó torkát átharapta egy kutya az utcán, amikor stikában gépsonkát zabált, de addig már fogorvosnak se volt jó lenni. Meg semminek, mert ki tudhatta...