Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Hogy a hangfal adja a másikat...

Phil Collins - I. rész

2014.10.18. 10:00 | szempontpuska | 36 komment

Címkék: hangfal

Cant dance.gif

Ő is azok közé az előadók közé tartozik, akikről az igazán vájtfülűek és hozzáértők pont azokat a számokat értékelik nagyra, melyeket rezzenéstelen arccal és teljes érdektelenséggel simán továbblapozok.

Phil Collins a legendás - itt majd másik Vincent értékeli milyen érdemekkel rendelkező - Genesis együttes dobosaként ugrott a mikrofonhoz az önerőből lassan totemmé váló Peter Gabriel távozása után.

Phil Collinsból azt hiszem először az egyéniség, a számaiból és klipjeiből áradó önirónia fogott meg először. Hosszú ideig - több-kevesebb sikerrel - kokettált a filmiparral. Néhány tűrhető feledhető moziban is kipróbálta ezirányú ambícióit.

Róla kevesen tudják, hogy elkötelezett és már-már radikálisan jobboldali zenész, akivel a toryk a Thatcher korszak után úgy kampányoltak, hogy szavazzon ránk, különben Phil Collins visszatér. És valóban! Kilátásba helyezte, hogy ismét Nagy-Britanniában aktivizálja magát, ha a Munkáspárt győztesen kerül ki a választásokból.

A Vincentblog mai, szubjektív válogatásának első részében nem a legismertebb, nem a legsikeresebb számait vesszük végig, hanem azokat, amelyek valami okból megfogtak. Vannak azért közöttük slágerek is, de inkább olyanok, amelyeket érzésem szerint talán nem is hallottatok.

Ez volt az első dal, az első bakelit lemezen, ait valaha megvettem Phil Collins hangja miatt:

 Államvizsga tételei fölé görnyedve loptam az időt, fél szemmel Irak bombázását figyeltem az (akkor még nem sorszámozott) első öböl háború idején. Nade, hogy jön ez ide, egy 1991-re már régen lejárt sláger esetében?

Utólag olvastam, hogy az NSA listát készített azokról a számokról, amelyeket a légicsapások idején nem játszhattak az amerikai éterben. Phil Collins korai klasszikusa is ezek közé tartozott.

 

Amorózó hangulatban lévő késői tiniéveim egyik hódítási kísérlete kötődik e számhoz. A liason nem jött össze, viszont meghitt barátság sült ki belőle:

 

 Már látom, hogy túlerőben lesznek a szentimentális hangvételű dalok, dehát ez van :-/ Phil Collins énekel a hajléktalanokról, valamikor abból az időszakból, amikor Tarlós is csak egy volt az SZDSZ-esek közül:

 

A következő klipben mindenki megkapja a magáét! Zizi top-szerű indítás, Michael Jacksonos kulcsakrobatika bizonyságául annak, hogy még egy nagyjából illiberális miniszterelnök méretű zenésznek is lehet öniróniája:

 

A most következő számról egyszerűen nem tudok magyarázatot adni, hogy miért tetszett. Eposzi hosszúságú klip, amelyet teljes egészében szerintem sohasem adott le az MTV. (Türelmetleneknek: zene a 2 perc 28 mp-től) csak azért hogy kakasos és sajtohuba is csendben maradjanak, a videóban feltűnik Eric Clapton is

 

Jó tudom! Magam is belátom, hogy késői kamaszkoromban talán kicsit túlzásba vittem a Phil Collins hallgatást. Egy filmzene ami a filmet nem tudta emlékezetessé tenni... de nekem mégis:

Végülis melyikünk az aki sebészi pontossággal el tudja választani, mit szeretünk egy zenében: a dallamát, vagy azt amik akkor voltunk, amikor hallgattuk őket...?

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr596783865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.18. 12:55:00

Én meg egy releváns Vincent-videóval szeretnék hozzájárulni az általános jókedvhez:

indavideo.hu/video/Ignore_what_i_say

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.18. 13:11:14

természetesen nem a toryk mondták Phil Collinsról, hogy vissza fog térni, ha győznek. Noel Gallagher mondta az Oasis-ból.

Collinst alapból utálják Angliában, és ennek a történetnek része az, hogy faxon rúgta ki a feleségét (nem igaz), vérkonzervatív (nem igaz), kőgazdag, aki az adók miatt hagyta ott Angliát( igaz, de tagadja, a kőgazdagot persze nem tagadja)

olyan Ákos szerű jelenléte lehetett, csak ezerszer jobb zenész. őt tényleg utálni illett minden jobb társaságban, de ez a brit bulvárkultúra része.

Késes Szent Alia 2014.10.18. 15:12:32

15 éves koromban volt egy velem egykorú barátnőm, akinek nagyon idős fiúja volt (olyan 22 év körüli), aki természetesen sokkal többet tudott a világ fontos dolgairól, mint mi. Na, és ő elmagyarázta, hogy a Genesis kizárólag addig volt cool, amíg Phil Collins csak dobolt benne, így aztán hosszú őszi estéken korai Genesist hallgattunk, a kedvencünk a Lamb Lies Down on Broadway volt (1978-as album), izgalmas volt, hogy vajon minek fekszik egy bárány azon a forgalmas úton. Olyan rebellis dolognak tűnt.
Azóta is meghallgatom néha, teljesen vállalható, hála az égnek.

www.youtube.com/watch?v=v4tDKF_uwRI

Nem tudom, mitől függ az ember zenei ízlése, lehet hogy mázlitól, hogy kitől milyen hatás éri a formálódó években. Ilyen kezdés után persze Phil Collins fenti számai nem lehetettek más, mint megmosolyogtató csacskaság.

elmeherceg 2014.10.18. 18:14:12

@Késes Szent Alia: a lényegen ugyan nem változtat, de a bárányos album négy évvel korábbi.
A P. Gabriel utáni egy-két lemezükön ugyan még próbálkoztak a Genesises fiuk a zenével, de P. C. rövid úton diszkózenekart csinált belőlük.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.18. 18:33:39

@elmeherceg: Diszkózenekart. Akkor próbálj meg csörögni a Home By The Sea-re. :)

kakasos nyalóka · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2014.10.18. 18:47:02

Számomra a Duke után teljesen hallgathatatlanná váltak, de Phil Collins mellett (akit mellesleg eléggé, hmmm, nem szeretek, pedig nem vagyok a brit bulvárkultúra része) annyit azért meg kell említeni, h 1975-79 között a Brand X dobosa is volt, sőt néhány Brian Eno lemezen is dobolt, de aztán rájött, h a nyálból sokkal jobban megél, mint a jazzrockból :)

www.youtube.com/watch?v=vozCJdLUFv8

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.18. 18:50:51

@elmeherceg: "A P. Gabriel utáni egy-két lemezükön ugyan még próbálkoztak a Genesises fiuk a zenével, de P. C. rövid úton diszkózenekart csinált belőlük."

Ez így félrevezető, részben hamis, és kevés. P. Gabriel kiválása után még 3-4, a "régi zenei mércével, és füllel" is hallgatható lemezt adtak ki (tessék csak pl. meghallgatni a 76-os Trick of the Tail, c. lemezt - nagyon jó), és csak ezek után, a 81-es "Abacab"-tól léptek populáris pályára. De ez a késői polularizmus is vagy fél fényévnyivel igényesebb a korabeli népszerű slágergyárosok populáris, és igénytelen zenéitől.
Természetesen nem arról van szó, hogy (akár a korai) Genesis egy avantgárd zenekar lett volna, amely az aktuális divattal (no meg a bevétellel) mit sem törődve, önfejűen valósította volna meg a maga elképzeléseit. A korai időszak kiemelkedő, nagyszerű lemezei (az a négy, az első, és a Tresspass még kicsit zsenge) éppenséggel egy akkor aktuális divatirányzatot követtek: A progresszív rock tetőpontja volt az, telis- teli jobbnál jobb zenékkel (amelyek persze javarészt ma is ismeretlenek a nagyközönségnek, és túlzottan nehezek, bonyolultak, és igényesek is a befogadáshoz). A korai Genesis eme divat hátán emelkedett a magasba, és teljesen méltán, mert ugyan nagyon fülbemászó, dallamos zenét játszottak, de nem tettek engedményeket az igénytelenség oltárán. Később persze igen...

Phil Collinsról szólván még érdemes megemlékezni a Brand X nevű nagyon kiváló jazz rock együttesről, melynek alapító tagja volt, és több lemezükön is dobolt. Itt nem énekelt, hiszen a jazz-rock alapvetően instrumentális zene. Pl. az első lemezük: www.youtube.com/watch?v=nWnMJfHjAq8

elmeherceg 2014.10.18. 20:36:57

@ipartelep: nem is vitázom veled, hosszabban kifejtve nagyjából ugyanazt mondod te is. (A Duke-ig nekem is megvannak a Genesisek szép sorban, még az első zöngemények is. Gimiben a Foxtrot meg a Nursery Crime volt a kedvencünk tőlük...)
Phil Collinssal sincs bajom, mint zenekari tag, vagy session zenész...

elmeherceg 2014.10.18. 20:48:11

@Kettes: csörögni én csak a You are really got me-re vagy a My generation-re tudok (bár erről is megoszlanak a vélemények), de azok meg amúgy sem Phil Collins, meg Genesis...

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.18. 22:55:15

@elmeherceg: Oké. Én a Selling England...-ot (www.youtube.com/watch?v=EbLGrZ_X4K8) tartom a legjobb, legérettebb, legerősebb, legszebb lemezüknek. Ez egyrészt ízlés kérdése, másrészt meg a szakértők (ebben szakértő vagyok én is) véleménye is ez. Vagyis itt - mint ahogy egyébként mindenütt másutt a művészetben - keveredik egymással az egyéni, szubjektív- és a kollektív, szakmaibb, objektív szempont.

Persze én is a korai nagyon jókon nőttem fel, azokat hallottam először. Gyakorlatilag ilyen zenén szocializálódtam, ezt szoktam meg. Én ugyan azt gondolom, hogy a "jó zenének" nem csak szubjektív, hanem objektív, megfogható szempontjai, kritériumai is vannak, de ezek mindazonáltal eléggé elvontak, nem állnak az egyértelmű tények szintjén. Ezért is annyira vitatottak. No de erről ennyit, nem érdemes nagyon belemélyedni a filozófiai esztétikába.

Egy érdekes kérdés: Vajon a nők miért nem szeretik (nagyon) a korai, progresszív Genesist? Ez határozott megfigyelésem. Persze a nők általánosabban a progresszív rockot sem szeretik annyira mint a férfiak, és annyira, mint amennyire - ha már szeretnek valamit - más stílusokat.
Én tudom rá a választ, csak kíváncsi vagyok, ki mit gondol erről. ;-)

rainy day woman 2014.10.18. 23:10:19

@ipartelep: Én szerettem a korai Genesist meg általában a progrockot(-ból a jót). Azon nőttem fel. De kérdezz valami mást, szeretek arról beszélni, hogy mit miért nem szeretek :)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.18. 23:21:31

@rainy day woman: Mármint ezt úgy akartad írni ugye, hogy "_nem_ szeretek arról beszélni, hogy mit miért nem szeretek"?
Igen, arról könnyebb beszélni amit szeretünk, mint arról, amit nem szeretünk.
De ha te nő is vagy, és szereted is ezt a műfajt, azért attól a tény még igaz: A nőknek ez nem kedvenc műfajuk, arányaiban, a férfiakhoz képest.
És ez első látásra furcsa, és meglepő jelenség. Hiszen a nők ugyanolyan értelmesek, és tanultak mint a férfiak. Mi lehet a baj? Talán az, ami egyébként nem csak itt, hanem szinte bármilyen más műfajban is játszik: A nőknek, egyéb elfoglaltságaik miatt, egyszerűen sokkal kevesebb idejük jut "hobbizni", vagyis nagyon elmerülni egy komolyabb tevékenységben. Márpedig mély tudást csak a reguláris tanuláson felüli, kedvvel, érdeklődéssel végzett, kitartó, huzamos tevékenységgel lehet elérni. Erre a nőknek tradicionálisan sokkal kevesebb idejük van mint a léhűtő férfiaknak, akik ugye gyereknevelés, takarítás, mosogatás, stb. helyett inkább a hobbijaikkal szeretnek foglalkozni.

rainy day woman 2014.10.18. 23:32:14

@ipartelep: Nem, tényleg azt akartam írni, amit írtam :) Mert ha jó valami, hát csak jó, berajongok érte, beteszem a linkjét, rábólintok, emlegetem. De ha rossz, akkor mindenfélét kitalálhatok, hogy miért olyan vacak :)
De azt elhiszem, hogy általában kevesebb nő szereti... meg azt is, hogy olykor alig van időnk valamire :)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.18. 23:44:45

@rainy day woman: Elvileg ugyanolyan könnyű megmondani, hogy valami miért tetszik, és azt, hogy valami miért nem tetszik. Ez azért van, mert ilyenkor a saját absztrakt értékrendszerünkben helyezzük el a konkrét művet, ahhoz viszonyítjuk azt. Ez a viszonyítás ugyanúgy hozzáférhető, leírható negatív, és pozitív értelemben, viszonylatban is.

Viszont azért sokkal kevesebb dolgot szeretünk, mint amennyit nem szeretünk. Másrészt amiket szeretünk, azokról tudunk, azokat ismerjük (a konkrét műveket), míg amiket nem szeretünk, azoknak csak egy részét ismerjük. Bár ez ugye fogalomértelmezési kérdés, attól is függ, hogy a "nem szeret" fogalmán aktív nem szeretést, vagy passzívat értünk. No de nem bonyolítom.

Mindenesetre, szerintem arról érdekesebb beszélni amit szeretünk, mint arról, amit nem. És mivel a szeretés (az esztétikában is), nem csak értelmi- hanem érzelmekkel is kapcsolt jelenség, ezért általában, és a gyakorlatban többet, és szívesebben is beszélünk a szeretett, mint a nem szeretett dolgokról. Nézz csak meg a neten bármilyen rajongói oldalt. Kivétel nélkül mindegyik az általuk szeretett tárgyról szól, és legfeljebb csak mellesleg, a viszonyítás végett említenek meg pár nem szeretett dolgot is.

Úgyhogy érdekes részedről az, hogy te meg inkább a nem szeretettekről szeretsz beszélni. Akarsz róla beszélni? ;-)

rainy day woman 2014.10.19. 00:15:05

@ipartelep: Aha, lehet, hogy ahhoz van köze, hogy a művészet nagyjából arról szól, hogy micsoda igazságtalan, fájdalmas vagy máshogy visszatetsző dolgok vannak. Elhagyott a nőm, kifogyott a söröm, elszökött a kutyám. Idiot wind. Jaj istenem, szerkesztő úr, mit tetszik szólni hozzá, hogy az ember meghal.
Szóval ez egy jó téma, hogy mi nem tetszik :)

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 10:14:12

@ipartelep: "A nőknek, egyéb elfoglaltságaik miatt, egyszerűen sokkal kevesebb idejük jut "hobbizni", vagyis nagyon elmerülni egy komolyabb tevékenységben. Márpedig mély tudást csak a reguláris tanuláson felüli, kedvvel, érdeklődéssel végzett, kitartó, huzamos tevékenységgel lehet elérni. Erre a nőknek tradicionálisan sokkal kevesebb idejük van mint a léhűtő férfiaknak"

Nos a következők miatt nem értek evvel egyet:
- a zenei érdeklődésünk alapjait, mint annyi mindent, sztem fiatalon építjük fel
- a nők is fiatalként kezdik :-), ekkor még nincsenek hátrányban az elfoglaltságaik miatt

A magyarázatodat legfeljebb a családalapítástól érzem jogosnak, amennyiben valakinek egyáltalán van még igénye ekkor a zenei "továbbfejlődésre".

Saját példánkon: a lányom zenei érdeklődése széles és igényes, a fiamé (3 évvel idősebb) ezt meg sem közelíti. Ez sztem felnőttkorukban sem fog változni.
Én tini koromban ismertem meg a kor legkiválóbb zenéit, azóta is kedvenceim és kiindulópontjaim ezektől kalandozom a mai zenei világban: pl. Snarky Puppy!
www.youtube.com/watch?v=bTx7lNr9uBw

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 10:17:50

@rainy day woman: "Szóval ez egy jó téma, hogy mi nem tetszik :)"

Csavarok rajta mégegyet. Különösen akkor érdekes, ha másoknak nagyon tetszik, de nekem nem :-)
Ez ugyanis akkor egy megkülönböztető jeggyé válik, meg az értékrendek vetélkedésévé.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 10:42:11

@félázsiai nagymagyar: Ugye, itt két téma van: Az első, az egy tény. Arról szól, hogy a nők kevésbé szeretik a progrockot (én arról beszéltem, és nem általában a zenéről), mint a férfiak. Ez a tény úgy is leírható, hogy a progrock kedvelők között sokkal kevesebb a nő mint a férfi. Tényleg sokkal... Pl. a régi progrock levelezőlistámon a tagok 90%-a férfi volt.
És abban persze igazad van, hogy a zenei szocializáció viszonylag korai, gyakorlatilag, és zömében a serdülőkorban szokott elkezdődni, és olyankor még a lányokat nem hátráltatják a később rájuk háruló tradicionális szerepek, és elfoglaltságok, de ez akkor annál kevésbé magyarázza a jelenséget. Hiszen így az aránynak egyformának kellene lenni.
A magyarázat más: Az, hogy a progrock élvezete, és "megértése" egy ízlésbeli- fejlődési vonal vége felé (többnyire a végén) helyezkedik el. A progrockhoz meg kell érni, és ez az érettség abban a korban még nincs meg, amikor amúgy a zenei szocializáció már elkezdődött, megy. Ezen műfaj esetében ez később történik meg, és hogy úgy mondjam, sok zenén kell magát átrágnia hozzá az embernek. Én pl. teljesen magamtól, Sweet-el kezdtem, majd rögtön utána Deep Purple, Led Zeppelin, Uriah Heep, Black Sabbath, jött, hogy aztán már a középiskolában felfedezzem a klasszikus progrockot (van nemklasszikus is, de azt csak sokkal később). Viszont a lányok ezt a fejlődési utat már sokkal kisebb eséllyel, és arányban járják be, mert mire bejárhatnák, addigra elragadják őket az egyéb események, és elfoglaltságok. Azért megnézném én az olyan 20 éves lánygalerit, ahol egymás között King Crimson, Gentle Giant, VDGG, PFM, meg Mahavishnu lemezeket cserélgetnek. A világon nincs olyan. ;-)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 10:45:58

@félázsiai nagymagyar: Gyerekek, hát akkor nosza, beszéljetek arról (is), hogy mi nem tetszik, és miért? Ha már arról jobban szerettek beszélni. ;-)

rainy day woman 2014.10.19. 10:57:40

@ipartelep: A lányok leginkább a fiúiktól kapják a zenei inputokat szerintem. Szóval az "egyéb események és elfoglaltságok" során :)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 10:59:10

@rainy day woman: Igen. És eme elfoglaltság során nem a zene a legfőbb "input".

rainy day woman 2014.10.19. 11:02:17

@félázsiai nagymagyar: A vetélkedésig már nem megyek el, én csak kinyilatkoztatok olyankor. (De lehet, hogy ez is amolyan lányos dolog :)

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 11:24:02

@ipartelep: Ez így már elfogadható. Csupán arra reagáltam, h a zenei "érés" szempontjából késői asszonyi elfoglaltságokkal nem lehet magyarázni a jelenséget.
Viszont akkor nagy kérdés, h mivel. Biztosan magában a zenében rejlik a válasz. A progrock "fiús". Hatása olyan agyterületeket érint, ami a fiúknál más. Pl.

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 11:31:00

@ipartelep: "Gyerekek, hát akkor nosza, beszéljetek arról (is), hogy mi nem tetszik, és miért?"
Mint valaki azt bölcsen kifejtette fentebb, sokkal több minden nem tetszik, mint igen. Arról így nehéz beszélni, uis. pont melyikről? Most minek beszéljünk arról, h a tucatzenét, az egyszerhasználatos műfajokat nem szeretem?

Ami meg azért értékesebb, de nem a kedvencem, hát zagson. Nem érinti meg az agytekervényeimet. Ez van.

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 11:31:53

@rainy day woman: A kinyilatkoztatással azért csak vigyázz! :-)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 11:33:48

@félázsiai nagymagyar: Nem tudom, hogy a fiúknak van-e olyan specifikus agyterületük, amely a nőknek nincs, és amely érzékeny a progrockra, de én nem gondolom, hogy ilyen van. A jelenséget teljesen szociális okoknak (lásd fent), és nem biológiaiaknak tulajdonítom.

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 11:59:51

@ipartelep:
Természetesen nem a progrock-ra érzékeny, hiszen a természet hamarabb alakította ki az agyat, mint ahogy ez a műfaj létrejöt :-D

Ennél ködösebben fogalmaztam: "Hatása olyan agyterületeket érint..". Mivel a különbségek léteznek (*), uarra az inputra is más lehet a reakció.

* pl. tudomanyos-tenyek.5mp.eu/web.php?a=tudomanyos-tenyek&o=ZsUoWpi_iD

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 12:08:03

@félázsiai nagymagyar: Az világos, hogy a nő (benne az agya) nem pontosan olyan mint a férfi. Én azt nem látom be-, és gondolom, hogy a _köztük levő (agyi) különbség_ lenne az oka a progrock élvezetében meglévő különbségüknek. És erre ugye nincs is az égvilágon semmiféle adat, megfigyelés. Viszont az, amit én erről mondtam (a szocializációs ok) sokkal plauzibilisebb.

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 12:26:52

@ipartelep: Természetesen e konkrét esetről nem állítom, h így van, csak számomra ez is egy hihető magyarázat. A szocializáció meg egy másik munkahipotézis :-), sőt a kettő még csak ki sem zárja egymást.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 12:38:40

@félázsiai nagymagyar: Tudom, a zene itt a téma, de azért...: Az általad belinkelt "tudományos szöveg" első bekezdése (és ezt olvasván már nem is mentem benne tovább) szerintem egy téves közhely. Egy magát tudományosnak kiadó cikkben ilyet olvasni vicces, és a cikk szerzőjére nézve kínos.
A félreértés abból adódhat, hogy a nők otthoni munkamegosztásban (munka-nemmegosztásban) elfoglalt szerepe szerint ténylegesen belekényszerülnek a "multitask" állapotba. Míg a férfi tipikusan (és közhelyesen) egyszerre két taszkot futtat (TV előtt ölve sört iszik), addig a nő főz, gyereket idomít, kutyát rendszabályoz, mosógépet tölt, munkahelyi pletykákra gondol, és stb. De ha ez így is van - persze nem így, ez karikírozás, csak a munkamegosztás ilyen féloldalas, és különböző nem a gondolkodás minősége -, az kizárt, hogy olyan agyi, strukturélis, és funkcionális különbség legyen a két nem között, hogy az egyik _egyszerre_ tud több mindent csinálni, a másik meg egyszerre csak egyet. Ez egy régi, elterjedt, hibás sztereotípia (mém). Valójában az a helyzet - amit mondtam is - , hogy a nő kénytelen felosztani magát, as odafigyelését a feladatai között, de ez a feladatteljesítés nem "egyszerre az összes" módon, hanem váltással, átkapcsolással történik. Ugyanúgy, mint a férfiaknál. És az persze lehetséges, és létező, hogy a feladatok egy része rutinszerű (félig tudattalan), más részük odafigyeléses, tudatos.

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 12:51:56

A linket csak egy laza gyors keresés nyomán tettem be, nem perdöntő. Több könyvem is van a témában, melyek tudományos eredményeket dolgoznak fel. A neten is rengeteg ilyet lehet találni, tehát ezt (van különbség) elfogadhatjuk kiindulásnak. Hogy mi a figyelemmegosztás képességében (látszólag) meglévő különbség, azt nem tudom. Bár erről is van már mondandója a tudománynak:
"These differences might explain why men, in general, tend to be better at learning and performing a single task, like cycling or navigating, whereas women are more equipped for multitasking, say the researchers in the journal Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS)."
www.bbc.com/news/health-25198063

de azért ez még csak "might explain", h tényleg így van-e...?
Amit mondasz az szintén egy lehetséges magyarázat.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.10.19. 13:00:55

@félázsiai nagymagyar: Igen. Azt hiszem, ezzel kapcsolatban az az ultima ratio (fentebb pedzegettem, most explicitebben leírom), hogy igen valószínűtlen a természet (a biológiai evolúció - a társadalmi szocializációnak erre nyilvánvalóan nem lehetett elég ideje - ha egyáltalán ez irányba hatna, akkor sem) olyan megoldása, amely egy faj két nemének _agyát_, annak működését úgy differenciálná, hogy az egyik képes az igazi, _egyszerre sok feladat-futtatásos_ megoldásra, a másik meg legfeljebb is csak holmi megosztásos, egymásutáni multitaszkra. Ez kizárt.

félázsiai nagymagyar 2014.10.19. 13:14:35

@ipartelep: Nem tudom. Évtízezrek óta létezik egy erős feladatmegosztás a nemek között. A kérdés, h ez olyan természetű-e, ami magyarázhatja az agyi struktúrák ilyen irányú evolúcióját. Másrészt, ha ez szocializáció, akkor az jól kideríthető, mert gyermekkorban még egy szinten kell lenniük etéren a nemeknek.