Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kiskáté a magyar élethez

2014.10.13. 01:27 | jotunder | 382 komment

 

      1. Miért nyert a FIDESZ?    Mert a magyar emberek elég nagy része azonosul a politikájukkal.

      2. Azért nem a többség, ugye?   Talán nem, de ennek valójában nincs jelentősége. Sok ember támogatja őket, és ez nagy többséget eredményez a Parlamentben és a nagyvárosokban, ez a lényeg. 

      3. Ez tiszta választás volt?   A közmédiát de facto a kormány irányítja, a FIDESZ állampártként viselkedik, egy ilyen országban teljesen tiszta választásról nem lehet beszélni. Szabad választás volt, és arra semmi sem mutat, hogy a választók akaratával - akármit is jelentsen ez- ellentétes eredmény született.

      4. Akkor most Orbán tényleg azt csinálhat ebben az országban, amit akar?   Igen. 

      5. És ez ellen semmit sem lehet tenni?  Semmit. Kétharmados parlamenti többségük van és láthatóan őket támogatja az ország (lásd 1. és 2. pont) jelentős része. 

      6. Ez egy elviselhető helyzet?  Számomra nem az. Én elhagytam Magyarországot, és mindenkinek ezt tanácsolom, aki csak teheti. 

      7. Miért?  Azért mert egy embernek csak egy élete van, és ha lehetősége van arra, hogy ezt az egy életet egy civilizált országban élje le, akkor ezt a lehetőséget érdemes megragadnia. 

     8.  Orbánék fasiszták?  Teljesen mindegy, hogy minek nevezzük őket. Én nem gondolom őket fasisztának, de ezen senkivel sem fogok összeveszni. Ez a rezsim nem méltó arra, hogy az ember az életét az uralma alatt élje le.      

     9.  Ki a felelős azért, hogy Orbánék kezébe került minden?  Nem tudom, és nem hiszem, hogy erre egyértelmű választ lehetne adni.

    10. Tehetségtelennek tartod a balliberális politikai elitet?  Azt gondolom, hogy Orbán Krisztiánnak igaza volt a "féltudású elit"-tel kapcsolatban. Ennek az általános igazságnak a része az, hogy a balliberális politikai elit tehetségtelen, kontraszelektált, reménytelen. 

    11.  És akkor mi lesz velük?  Valószínűleg maradnak, mert arra azért van erejük, hogy a pozíciójukat megőrizzék.

    12.  Mi lesz Orbán következő lépése?  Valójában még nem hajtott végre igazi mély államreformot, és most talán ezt meg fogja tenni. Ellenállásba nem fog ütközni. Az a bizonyos "munkaalapú társadalom" valószínűleg jelentéssel bír. Majd kiderül. 

    13.  Mi van, ha maradok?  Ne maradj. 

    14.  Mi van, ha mégis?!  Meg kell próbálnod tisztességesnek maradni. Talán vannak lehetőségek, van valamiféle vállalható élet, ez sok mindentől függ. Magyarország szegény és az is marad. Budapest azonban aránylag jó helyzetben van, és ha szerencsés és tehetséges vagy érvényesülhetsz az orbáni államon kívül. Nem lesz könnyű. 

    15.  Lázadjak?  Nincs jogom arra, hogy valakit arra biztassak, hogy bármiféle komoly kockázatot vállaljon. A tisztesség, az okosság, a szelíd irónia is egyfajta lázadás. 

    16.  Kinek higgyek?  Nem tudom. Talán rájössz magad is. Nekem sem lenne könnyű.

    17.  Ez elég borzasztóan hangzik. Tudom. 

    18.  És ez nem fog megváltozni? Nem bukhat meg a rezsim?  Belátható időn belül nem. Ha az ország rettenetes helyzetbe kerülne és Orbán nagyon népszerűtlen lépésekre kényszerülne, akkor talán. Ebben az esetben Orbán megy, a rettenetes helyzet viszont vélhetően marad.

    19.  Mit tegyek?  Próbáld beletenni azt a tízezer órát valamibe. Vagy legalább ötezret. Olvass. Járj színházba. Tanulj meg nagyon jól angolul. Ha mindenáron politikával akarsz foglalkozni, akkor ne blogokba irkálj hülyeségeket, hanem menj el tüntetni valamiért, amiben hiszel. Legyél valaki, építsd fel magad. 

    20.  És ha beállnék a sorba?  Igen, ez is egy lehetőség. Csak tudod, nagyon sokan állnak be majd abba a sorba.  Valahová hátra, hátha sikerül letaposni az előttük állókat, hátha bemutathatják a legelöl állóknak, hogy ők hűségesebbek, mint a többiek, hogy ők többre is készek a hatalomért.  Negyvenesen kizuhanni a sorból, abból a sorból, miért feláldoztál mindent, amiért eladtad magad, nem kellemes. Ebben az országban általában megbánták az emberek, ha beálltak a sorba, aztán újra és újra beálltak, ez az ország ezekről a sorokról szól. Maradj ki ebből. 

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr66785651

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kiskáté a magyar élethez 2014.10.14. 14:52:01

Miért nyert a FIDESZ? Mert a magyar emberek elég nagy része azonosul a politikájukkal.

Trackback: Túlélőkészlet választások utánra 2014.10.13. 11:12:20

Most hogy indul a Második Négyéves Terv, a Vincentblog fontosnak tartja, hogy hasznos életvezetési tanácsokkal lássa el a tegnapi eredmények iránt azért nem annyira lelkes olvasóit. Lássuk be, nem lehettek olyan vérmes reményeid, de ha mégis elmulas...

Trackback: Hattyúdal 2014.10.13. 10:05:27

A rendszerváltozás masszív hazugságait rejtő lomblevél mára esett le teljesen. A demokrácia első 20 éve arról szólt: a baloldal és a jobboldal versengett ki a nyugat jobb tanítványa, ki a szakértőbb, ki képes hűebben teljesíteni a nyugat parancsait. A...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.13. 19:11:24

@Sexual Harassment Panda: nincs semmi ilyesmi. az Article 50 van, ami gyakorlatilag nem mond semmit, csak azt, hogy ilyenkor tárgyalni kell.
2. A Member State which decides to withdraw shall notify the European Council of its intention. In the light of the guidelines provided by the European Council, the Union shall negotiate and conclude an agreement with that State, setting out the arrangements for its withdrawal, taking account of the framework for its future relationship with the Union. That agreement shall be negotiated in accordance with Article 218(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union. It shall be concluded on behalf of the Union by the Council, acting by a qualified majority, after obtaining the consent of the European Parliament.

Sexual Harassment Panda 2014.10.13. 19:14:56

@jotunder: Lehetséges hogy hülyeségeket beszélek!
De az biztos, hogy információ ezekről a kérdésekről nincs.
Megérne egy blogtémát, nem?:)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.13. 19:17:51

@Sexual Harassment Panda: mi az, hogy nincs? tessék itt van egy egész cikk
link.springer.com/article/10.1007/s10657-009-9139-1#page-1
rengeteg cikk van, az EU-joggal szinte minden jogi karon foglalkozik valaki Európában.

tucano 2014.10.13. 19:22:30

@csepke: nana, az csak ideiglenes tartózkodási engedély! Onnan még nagyon messze van az útlevél, pl beszerezni az állandó tartózkodásit, Magyarországra kell költözni(legalábbis papíron), fenntartani egy lakhelyet és emiatt adózni is. Majd további 8(!!!) év után lehet kérvényezni az állampolgárságot. Magyarország állampolgárság megszerzésének szempontjából az egyik legpatkányabb hely Európában, direkt taszítjuk a tehetséges külföldieket, és ez mindig is így volt, főleg a szocik alatt. Ezt nyugodtan kijelenthetem, mert 10 év után untam meg az ügyintézést a feleségemnek és intettünk be, emiatt is.

HaKohen 2014.10.13. 19:25:46

@jotunder:

Megosztottam a posztot a fácsén.

Sexual Harassment Panda 2014.10.13. 19:26:30

@jotunder: Arról mi a véleménye Uram, amit tegnap Tóbiás mondott?
Szakítás a többiekkel, távolságtartás, nemzeti érzelmű, baloldali néppárt?
Jó lenne már valamit lépni, mert qrvára nincs ez így jól!

Sexual Harassment Panda 2014.10.13. 19:27:19

@tucano: komolyan???!!!
Azt hittem, nálunk eccerű a zállampolgárság.
5év után kapol, nem?

HaKohen 2014.10.13. 19:33:47

@Mindfield:

Hüje-e vagy?

Gyurcsány személyében természetesen magával az Örökkévalóval, Mindenhatóval találkozhatunk. Ezért teljesen igazad van, hogy mindennek ő az oka. (Még az én gerincmeszesedésemnek is.)

Na és úgy sajnálom szegény tévé- és autógyujtogató béközepeseket, akik olyan spontánul jelentek meg az akkori tévészékház kapujában. Szegényeket nagyon fölháboríthatta az őszödi beszéd, bizonyára hosszú őszi estéken elemezték kollektívan.

Azt már meg sem merem kérdezni, hogy azon az inkriminált egy mondaton kívül olvastál-e belőle valamit.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.13. 19:46:43

@vakapad:

1. Te nem vagytok az utolsó remény. Nincs utolsó remény, nincs is remény, és főleg nem ti vagytok az.

2. 2010 óta emberek tízezrei veszítették el az állásukat a rezsimnek köszönhetően. Először azok, akik nem voltak fideszesek. Aztán azok, akik nem voltak elég fideszesek. Aztán azok, akik nem voltak eléggé fideszbűnözők. Csak ti kapaszkodtok még mindig a székbe és próbáljátok elhitetni velünk, hogy a mi szavazói elkötelezettségünkön múlik az egzisztenciátok. És egyébként hol voltatok akkor, amikor tízezrek elveszítették az egzisztenciájukat? Megmondom: épp aláírtátok az utazási költségtérítést.

3. Lendvai Ildikó szerint sárga lapot kaptak a választóktól. Nem tudom megítélni, én nem vagyok szobafestő, de az a lap, ami ennél is pirosabb, az már bordó.

4. Ti akkor sem fogtok már megnyerni az égvilágon semmit, ha a Fidesz el sem indul a választásokon.

Ezen kellene inkább elgondolkodni. :((

tucano 2014.10.13. 19:59:34

í@Sexual Harassment Panda: nem sajnos. Hagyjuk feleségemet, mégiscsak zwei magyar purdé anyja és adófizető állampolgár volt, aki ingyen tanított mozgássérülteket, persze hogy ő nem érdemelte meg. De egy kedves barátom pont tíz évig tartózkodott Magyarországon, minden évben meghosszabbított egy éves tartózkodásival és több adót fizetett, mint a legtöbben. 11 Európa-bajnokot és 2 világbajnokot nevelt Magyarországnak. Fel sem merült, hogy kétéves tartózkodási engedélyt kapjon. Nemhogy állampolgárságot. Amikor felmutatta a fényképalbumot az amerikai bevándorláson pár hónapja, akkor röptében hozzávágták a zöldkártyát, mert ott még nem hülyültek meg teljesen. És ettől függetlenül jár Magyarországra, mert ő sosem hagyná cserben a srácokat, ellentétben "velünk", akik hivatalosan csak keresztbetettünk neki.

panelburzsuj 2014.10.13. 20:19:14

@Kettes:
Budaörs, Marcali, Szigetvár, Dombóvár

(biztos van még, idáig jutottam a turkálásban)

Négy olyan település, ahol az országos vízfej(ű)ek kiszolgálása helyett helyi egyesületbe szerveződtek a nemorbán-nemjobbik erők. És taroltak.

panelburzsuj 2014.10.13. 20:22:32

@panelburzsuj:
Paks és Nagyatád más árnyalatú, de érdekes.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.13. 20:46:52

@panelburzsuj: Ezt mire írtad? Mostantól a marcali lokálpatrióták jelentik a magyar demokrácia utolsó reményét? :-)

panelburzsuj 2014.10.13. 20:57:49

@Kettes:
(No, szóval csak megtoldottam a "a bajban hol voltatok?" kérdésedet némi konkrét geolokációs kitekintéssel is.)

Ahava 2014.10.13. 21:53:02

@balmoral: Szakpolitikai javaslatok? Az elmúlt huszonöt évben egyetlen politikai formációt nem tudok mondani, egyet sem, ahol a szívemnek fontos szakterület minisztériumában a legjobb szakemberek dolgoztak volna. De 2010-ben történt valami. Arcpirítóan alultájékozott (muszáj levegőt vennem ...) emberek kerültek döntéshozó pozícióba. És pucoltak, lehetőleg a legalsó szintig. Úgy értem, az ország összes településének adott intézményeiben, csontig. Úri gőggel, kéjjel öltek.
Nem tudom, hogyan lehet ebből felállni.
"Antibiotics and Jane Austen got me through the war."
Már ezt sem értem.

Bogyó 2 2014.10.13. 21:59:45

@sárospataki lány: "amikor mindenki modern talkingot hallgatott, én iron maident. amikor mindenki iron maident hallgatott, akkor én led zeppelint. amikor mindenki led zeppelint, akkor én dave brubecket és pat methenyt. amikor mindenki metheny-mániás volt, miles davist hallgattam. amikor mindenki fideszes volt 90 körül, akkor én kurvára nem voltam hajlandó a csordával menni, pedig az erdélyben maradt barátaim ezzel zaklattak, hogy beléptem-e már? amikor mindenki diáktüntetett 96-ban, akkor én nem,"

Egyrészt vannak ügyek amelyek mellett néha érdemes sőt ajánlott kiállni, a minden trenddel szemben menés is egy trend.
Másik dolog, amikor mindenki Modern Talkingot hallgatott szerintem ugyanakkor elég sokan hallgatták az Iron Maident, a csíkos gatyás, bőrkabátos, hosszú hajú rockerek nyilván nem Dieteréket hallgatták. Harmadik dolog, ha valamit kedvelsz, akkor ne azzal foglalkozz, hogy más mit csinál, ha sokan szeretik örülhetsz neki, ha senki se, ne érdekeljen különösebben, ha biztos vagy benne, a zenét önmagáért érdemes hallgatni, nem azért, hogy a szomszéd fülében is ez szól-e.
Negyedik dolog, nem tudom mire gondolsz, hogy mindenki fideszes volt 90 körül, a '90-es választáson a Fidesz kb. 6%-ot kapott, 2014-ben 44%-ot. Akkor mikor is volt mindenki fideszes?
Persze, ha '90 táján csak fidesz pártkörökben forogtál, akkor megértelek, de amúgy az egy 6%-os párt volt, akkor az MDF és az SZDSZ volt a divatos.

Bogyó 2 2014.10.13. 22:45:12

@Yorik: "Nehezen tudom elhinni, hogy az ide irkáló emberek többségét személyében támadja Orbán Viktor és rendszere."

Akkor nem látod mi folyik itt. Pont ez a baj, hogy Orbán rendszere ennyire belefolyik a mindennapjainkba. Pont ez a baj, hogy már 1000 lakosú településeken is fideszes pártemberek indultak polgármesternek. Hogy már egy iskolában is pártemberek(tankerületi igazgatók) veszik fel a munkaerőt. Hogy az eddig az önkormányzatoknál békében meglévő ügyeket is Orbáing felérő kézivezérelt járásoknál intézik nem véletlenül. Hogy az ember nem érzi azt, hogy volna választási lehetősége. Persze ez azért van valóban, mert az emberek többsége se tartja ezt fontosnak, nem zavarja őket az egypártrendszer, nincs igényük a pluralizmusra, jó és rossz harcaként értelmezik a politikát. Hogy nem néznek hosszútávra és a jobb ma egy veréb mint holnap egy túzok elvét követik. Sokakat ezek nem érdekelnek, nem vágynak arra az életminőségbeli különbségre, amit egy posztszovjet vagy egy nyugati ország nyújt, és most nem a jövedelmi különbségekről van szó. De nem 10-nem 20 ember, hanem az ország igen jelentős, és általában felkészültebb része nagyon rosszul érzi magát attól ami itt folyik. Hogy megint ugyanaz van, amiről azt hittük, hogy 1989-ben leráztuk magunkról. És az a furcsa, hogy a fidesz-hívek egyszerűen ezt nem értik, az ellenzőkről nem gondolnak mást mint biztosan a gazdasági érdekeiket sértik, kommunisták stb. Ennyiben merül ki a magyarázatuk, és nem ismerik a történelmet, nem tudják miről írt Orwell, és nem értik miért is volna szükség más pártra azon kívül, amit ők favorizálnak. Addig ez az ország Kelet-Európa marad a szó nem pozitív értelmében.

tiborc2008 2014.10.13. 22:47:18

Reménytelen ország reménytelen kormánnyal és még reménytelenebb ellenzékkel.

Bogyó 2 2014.10.13. 22:48:17

@Mariann19: Ez tök érdekes a kis településeket minden városi üti. A legtöbb belpesti röviden azt mondja, a bunkó falusiak ültetik a nyakunkra fideszt, most meg szerinted a hülye falusiak nyilván a kormányt okolják minden bajukért.
Fasza.
De nincs így. Pedig amúgy okolhatnák, a Fidesz falurombolást kezdett és a java még eztán jön.

Bogyó 2 2014.10.13. 23:18:46

@is: a sulikban annyi a kulonbseg, hogy a magyarokban kell verekedni (van verekedes, es helyt kell allni), a kulfoldiben meg nem."

Tehát a román, a lengyel, a litván, az olasz vagy a portugál iskolákban nem verekednek csak a magyarban.
Most ez komoly?

Bogyó 2 2014.10.13. 23:30:31

@sárospataki lány: ""Régebben egy ilyen helyzetben az ember el tudott menni egy másik önkormányzat által fenntartott intézménybe tanárként dolgozni". és ezt még büszkén is írja.

ha érted, ez miért baj, akkor egyel közelebb vagy."

Szerintem te nem érted, hogy ez miért volna mégis jó. Nyilván nem arról van szó, hogy pedofil volt. Hanem arról, hogy magánemberként politizál, csak nem az állampárt mellett.

Bogyó 2 2014.10.13. 23:39:48

@sárospataki lány: Tehát szerinted ha rossz, hogy az iskolák politikailag színezettek, akkor az a jó és jobb megoldás, ha balos és jobbos iskolák helyet csak jobbos iskolák lesznek. Ez most miért is jobb az iskola politikai színezettségének szempontjából? Mert a tanár egzisztenciáját, a szülők választási lehetőségeit nézve egyértelmű, hogy miért rosszabb.

Bogyó 2 2014.10.13. 23:46:29

@Mariann19: "Elég a döntésükhöz a rezsicsökkentés, a demagógia, a hazug gazdasági mutatók, miközben a demokrácia, a jogállamiság, médiaszabadság fogalmai úri huncútságként jelennek meg a gondolataikban. "

Ez pontosan így van.

behr 2014.10.14. 00:19:59

Örülj neki hogy már nem kell a kőbunkó prolik közt élned akik fenntartják ezt a rendszert. Azért még irjál jó sok ilyet, csakazértis...

behr 2014.10.14. 00:33:04

@Sexual Harassment Panda: Te pontosan az a beszűkült agyú idióta vagy, aki nem képes az összefüggeseket átlátni, akit a fideszhez hasonló kormányok manipulálni tudnak. Te csak a felszint látod, ha a te hasad tele van akkor a világ tökéletes. Külföldre is hiába mentél, ott nem tanultál semmit, ugyanúgy szemellenzős vagy mint mielőtt kimentél.

balmoral 2014.10.14. 04:20:04

@Ahava: Ezzel viszont teljesen egyet kell, hogy értsek. A mi minisztériumunkban is a második vonal ügyködött, két évet kivéve, amikor én is ott voltam (igaz nagyon alacsony beosztásban). Mellesleg én is a fideszfasizmus áldozatai között voltam, de már állok. Segédmunkás vagyok egy német gyárban. A munkaügyi peremet megnyertem, kaptam még egy kis lóvét, de az egzisztenciám örökre odalett. Tulajdonképpen elüthetett volna az autó, akkor még rosszabbul jártam volna. Az országnak nem hiányzunk, elvannak nélkülünk. A német gyárak tele vannak otthon nélkülözhető emberekkel. A német gyárosok köszönik szépen. Egyébként fel a fejjel! A romokon új élet fog hasadni, valamint kivirágzik a hajnal.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.10.14. 04:51:00

@Kettes:

Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy szarrágással mire mentek...?

- hogy költségtérítés
- hogy fele annyi képviselő
- hogy 300 forint
- hogy virsli

... mert hogy ezen az úton sikerült eljutnotok a 200, vagy 4000 milliárdos tételekben talicskázó vigyorgó fideszbűnözők totális hatalmához.

Pelso.. 2014.10.14. 05:51:46

@balmoral: Ritkán, megállok egy pillanatra, s engedélyezek magamnak optimista pillanatot, mint " romokon új élet fog hasadni...". Aztán a mindennapok visznek tovább kurvaország valóságában.
Nemhogy hajnalt, egy távoli szikrát sem látok a jövőben, mert nemcsak az elit, hanem a teljes társadalom megmutatta, mire képes, s saját kis territóriumukban még büszkék is művükre s megingathatatlanok.

RontoPal 2014.10.14. 06:30:37

@sárospataki lány: ha jól értem, akkor szerinted az a jobb, ha valaki sehogy sem talál munkát, szemben azzal, hogy valahogy talál. világos.

közösperonos átszállás 2014.10.14. 07:36:13

@sárospataki lány: "tehát ha eddig politikai okokból ellehetetlenült, akkor elment máshova, egy másik hűbérúrhoz."

Nézz már rá egy önkormányzati választási térképre 2006-tól kezdve! Nohát, mennyi narancssárga...

És itt borul, amit mondasz, hogy hát a jobbos hűbérúrtól átmegyünk a balos hűbérúrhoz, mert ez már régóta csak kevés helyen opció. A dolog csak úgy működhetett (és működött is), hogy a jobbos hűbérurak (és a balosok dettó) nagy része az ilyet leszarta, gyere sima tanárnak nyugodtan, ha sima tanárnak amúgy jó vagy és kellesz. Sok persze nem, de a többség igen.

Na, és most meg van EGY hűbérúr (a pontosság kedvéért vannak még az egyházak (nem veszem őket külön, ugye megérted?), meg az a néhány gyakorlóiskola), aki történetesen pont nem szarja le, sőt.

Ez így már mindjárt egy nagyon nagy különbség, ugye most már érted? :-)

És úgy érzem, nem kapott elég nagy súlyt az egyik történet azon aspektusa, hogy egy képviselőjelölt sógoráról(!) volt szó. Szóval nem elég az, hogy ne akarj állami karriert (állást akartál mondani nyilván), hanem a családodból se akarjon senki. Remélem, cége sincs senkinek, de ha van, akkor legyen tisztább, mint Hófehérke.

(Engem pl. az agrárkamarában minősítettek nem választhatónak, rokon régebbi helyi képviselősége okán, kamu (és homályos) indoklással. Eszembe se jutott indulni amúgy, de látod, rajta vagyok a listájukon (azért nem a kiemeltek között), és biztosra akartak menni, hogy a helyi földvétel-megvétózó bizottságokba is csak a haverok kerülhessenek. És ez vagy két éves sztori.)

Késes Szent Alia 2014.10.14. 08:09:08

@balmoral: "A romokon új élet fog hasadni, valamint kivirágzik a hajnal."

Akkor látjuk meg a csillagokat, amikor legsötétebb az éjszaka!

Érvsebész 2014.10.14. 08:35:28

@Késes Szent Alia: nos, igen, olyanokat kapunk, hogy csillagokat látunk.

balmoral 2014.10.14. 13:00:51

@Pelso..: Nagyon fontos, hogy egy pillanatra se veszítsük el a csüggedésünket! A káoszelmélet szerint a káoszból teljesen váratlan helyen és időben fog kibontakozni egy új, eddig ismeretlen rend. Ehhez kell egy valódi káosz. Hát nem a legjobb úton haladunk? Ne felejtsétek Lenin szavait: "Elvtársak, a hülyeség nem termelőerő!" Fel a fejjel! Hajrá Kovács néni! Legfeljebb meghalunk. Ez bárkivel megtörténhet.

esernyősEvezős 2014.10.14. 13:48:33

@balmoral:
(Ez most komoly?
Mert akkor qrva nagy a gebasz ...)
:-(((((

balmoral 2014.10.14. 14:00:25

@Evezős: Igen komoly. Te tényleg abból jöttél rá, amiket írkálok?
"És most nézzenek ki az ablakon! Látják ott lenn az óceánon azt a kis narancssárga mentőcsónakot? Na, onnan beszélek én."
Holnap is felkel a nap Orbanisztán fölött. Észak Korea fölött is. Enni kell, élni kell, az emberek - többnyire - találnak valami megoldást. A gyereknek is enni kell, ez mindjárt elegendő ok (nem ürügy, ez valódi ok) a megalkuvásra, hallgatásra, nyelésre, a kisebb-nagyobb árulásokra, a szolidaritás érzésének elfojtására, hát ami kell a túléléshez. Élni kell, a gyereknek enni kell. Könnyű mondani, hogy meneküljetek. Elárulom, hogy ennyi embernek nincs hova. De azért, aki tud, csak meneküljön!

közösperonos átszállás 2014.10.14. 14:07:10

@TG69: A poszt vagy Maxval kommentje, ami felugrik? :-)

esernyősEvezős 2014.10.14. 14:07:19

@balmoral:
Ne sértődj meg, biztosan bennem van a hiba, de most szembesültem azzal, hogy német gyárban segédmunkás - nem, nem nézem le! -, itthon pedig miniszteriális egzisztencia voltál ...

Mindenki fáj, aki elmegy és azért megy el, mert itthon nem tud boldogulni, sehogyan sem, de ez most azért fejbevágott.

Ennyi, ami miatt rákérdeztem.

balmoral 2014.10.14. 14:17:06

@Evezős: Főosztályvezetői besorolásban voltam, és kevesebbet kerestem, mint most segédmunkásként. És a szabad világban élhetek. Boldogulásról persze szó sincs, mindent és mindenkit otthagytam, ami és aki fontos volt nekem. De mint mondtam, élni kell, és a gyereknek enni kell. Mellesleg igyekszem nem szégyent hozni a nemzetből kiszorított magyarokra, nyugodtan mondhatom, hogy segédmunkásként is megállom a helyem a lengyel, spanyol, görög, román, gaboni, sri lankai, kazahsztáni oroszajkú német, valamint németországi német kollégáim között. Ez van és ha még szereti is az ember, akkor könnyebb.

ijontichy 2014.10.14. 14:29:33

@Evezős: "Mert akkor qrva nagy a gebasz" Bezony. Görény szabadult a csirkeólba, és a nagy magyar parasztok ezt nem ismerték fel :-(.

esernyősEvezős 2014.10.14. 14:41:02

@balmoral:
OK.
Nézd, nekem nem kell elmagyarázni, mit jelent ez, mert a férjem - ugyan nem ilyen okból - de lehúzott 5 évet a szomszédos Ausztriában, egy magáncégnél. Udvartakarítással és rakodással kezdte - albánok, szerbek, horvátok, ukránok között - és amikor eljött, ő volt a főnök a raktárban.
De az eredeti hivatását szerette és szereti a mai napig - ezért tartott bennünket mindenki őrültnek, hogy hazajött és elment dolgozni annyiért forintban, mint amennyit ott keresett - akkor még - schillingben -. így nem volt kérdéses, hogy amikor alkalom nyílt rá és megengedhettük magunknak, akkor hazajött.
Ez utóbbi azóta is nagy kaland, és néha előkerül beszélgetésben, hogy ha tudtuk volna akkor, hogy itt ez lesz, akkor nem jön haza és már mi sem vagyunk itt.
(De ötven felett, hálistennek élő, ám idős szülőkkel ez a kapu nekünk már bezárult.
És jobb nem gondolni arra, hogy mi lett volna, ha ...)
És pontosan értelek.

vakapad 2014.10.14. 18:14:01

@Kettes:

1./ Hogy te itt kissé kiborulva járod a dühöngőköröket, ahhoz nekem semmi közöm. Ha nem olvastad el, amit írtam, ahhoz se, majd ha eccer valami konkrétumba kötsz majd bele azon mondatokból, melyeket leírtam, ahhoz lesz.

2./ Költségtérítés ügyben megemlítendő, amilyen hülye vagyok, én még az MSZMP-nek se voltam tagja soha, pedig akkor minden munkahelyen volt párttitkár (Köztünk a helyed!).

3./ Szerintem Lendvai exigenciális okokból mondta, amit mondott, bár lehet, hogy nem. Tőle kellene megkérdezni. Ha te kiállítottnak tekinted őket, akkor nincs más hátra, mint az önfeloszlatásuk (majd beszélj velük, mert én sohasem voltam tudatosan egyikük közelében se, kivéve az áprilisi választások előtti nagygyűlést). Amennyiben a rábeszélésed sikeres, és megtörténik, akkor majd azokat támogatom, akik maradnak, bárkik legyenek is.

4./ Gondolkodjon el az, aki még nem tette meg.

5./ Hogy "mi" (hehe) mikor fogunk valamit megnyerni, arról jóslatokba nem bocsátkoznék.

HaKohen 2014.10.14. 18:58:34

@Evezős: @balmoral:

Nagyon becsüllek benneteket a történetetekért. És legalább annyira a személyességért, amitől itt a tutimegmondók ódzkodni szoknak.

Valami mocorgott bennem már 56-ban meg azután sokszor. De maradtam.

És tudja fene, hogy mi lett volna, ha...

Marad Voltaire ("Il faut cultiver notre jardin.")

Pelso.. 2014.10.14. 19:03:55

@balmoral: Fentiek alapján, mivel nálunk folyamatos a káosz történelmünk kezdete óta (rövid, kicsi káoszos időszakkal tarkítva ugyan), valami égig érő rendnek kell következnie. Miből (itt szellemi, morális s anyagi forrásokra egyaránt gondolok), hogyan, kivel, na, ne menjünk messze.

esernyősEvezős 2014.10.14. 19:19:51

@HaKohen:
:-)

Hát ja, nem gondoltuk, hogy nagyobb kaland lesz maradni,mint menni ... :-)

(Még valami: akkoriban volt a délszláv háború, sokszor eszembe jut, hogy a férjem elmesélte, hogyan váltott a közösen dolgozó albánok-szerbek-bosnyákok-horvátok viszonya - addig összejártak, dumáltak, együtt ettek - előbb hűvössé (nem beszéltek, nem ettek együtt), aztán agresszivitással terheltté: voltak verekedések is a végén már.
Nem hittem el, hogyan juthatnak idáig egy közösségben élő emberek. Aztán most végignézhetem itthon is ....)

ijontichy 2014.10.14. 20:06:17

@Evezős: "akkoriban volt a délszláv háború" A naci hülyeség már csak ilyen. Akkoriban Kanadában dolgoztam, volt ott egy kis lokális balhé. Pár fazon (szerb és horvát gyökerekkel), a délszláv háború feletti nézeteltérésükből kifolyólag, lerendezett egy kocsmát, nomeg egymást. A bíróságon, ahogy illik, mindenki megkapta ami jár (kártérítés, némi sitt munkával körítve stb). Nem volt nagy ügy, valami lokális lapban olvastam. Csak azért emlékszem rá, mert a bírónő megjegyzést is fűzött az ítéletekhez. A veleje az volt, hogy ha a delikvensek naci problémáikat nem bírják maguk mögött hagyni, lemondhatnak kanadai állampolgárságukról és utána már mehetnek is vissza az óhazába, s ott annyi kárt okozhatnak berendezésben és egymásban, amennyi csak tetszik. Rettenetes dolog ez a naci bevésődés :-/

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2014.10.14. 22:36:33

@Sexual Harassment Panda: Ha kulfoldon akarsz dolgozni, az nem azt jelenti, hogy kulfoldi ugyfelnek szeretnel dolgozni. Amit leirsz az azoknak ertelmes valasztas, akik azt gondoljak, hogy rendben vannak a dolgok itthon. Akkor valoban az a legokosabb dolog, ha kulfoldre exportal az ember.

Aki kulfoldon dolgozik, az azon kivul, hogy kulfoldi bert kap, kulfoldon fizet adot, kulfoldi torvenyek szerint el (igen, magyar allampolgarkent a magyar torvenyek is vonatkoznak ra) es a kulfodon befizetett adoja utan kulfoldi szolgaltatasokat kap a kulfoldi allamtol. Ezt itthonrol eleg nehez produkalni.

esernyősEvezős 2014.10.15. 12:59:09

"Csak azt akarom önnek mondani, hogy ezek után ön a távozása igazolását keresi majd minden egyes mondatában. Én viszont a maradásom igazolását.
Az utóbbi tíz-tizenöt évben létezésem alapvető élménye az, hogy folyton-folyvást összébb és összébb húzom magam. Területeket adok fel. Helyeket, ahová nem jutok már el, mert nincs rá pénzem. Időm. Kedvem. Mert csak olyan emberekkel találkoznék Zalaegerszegen és Budapesten, Veszprémben és Székesfehérváron, Debrecenben és Szegeden, akik ugyanúgy hátrálnak, egyre hátrálnak, mint én. Visszahátrálnak a belső tartományokba, a ma még szabad, de kimondatlan gondolatokba, vagy vissza, a határokon túlra, azokba a külső tartományokba, ahonnan a szabadság jött: más országokba."

nol.hu/velemeny/abrandjaimat-a-hazamrol-1492315

Vakmacska 2014.10.15. 14:59:34

@Evezős: Igen, nekem is folyton Lázár Ervin Masoko köztársasága jut eszembe mostanában.

a keresztényeket bántani tilos 2014.10.15. 16:37:10

@Mindfield: Te is funkcionális analfabéta vagy, ahogy látom. De igazad van. Hiba volt, hogy egy tolvaj szarházi banda első embere könyörgött a kollégáinak, hogy ne legyenek már tolvaj szarháziak. Igazi hazafi ilyet sose tesz.

Ahava 2014.10.16. 00:57:18

@balmoral: Magyarország - félek - egyre több ember számára nem valóságos ország, hanem egy, a múlt és jövő közti titokzatos térben lebegő, kitalált ország. Nézem, elhűlve nézem, mennyi ünnep, avatás, kiállításmegnyitó tobzódásban van a kormány. Nemzetpolitika, nemzeti emlékezet, önreprezentáció. Hát kész. Félelmetesen ismerős ez persze, de élnek itt, nem kevesen, akik beérik ezzel az illúzióval. Olyan emberek mondanak beszédeket, publikálnak, igazgatnak intézményeket, testületeket, akikről nagyi azt mondaná, hogy hiba volt gyerekkorukban őket szólásra biztatni. Most azt tanultam meg a FIDESZ mindent elsöprő győzelmének napján, hogy a magas ellentéte igazából nem a mély, hanem a sekély.

"A romokon új élet fog hasadni, valamint kivirágzik a hajnal." A vén cigány meg maga a hurrá-optimizmus, végtére lesz még egyszer ünnep a világon.

incze 2014.10.16. 03:11:44

@dr Brcskzf Gröőő: elolvastam, és ezért is lepett meg, hogy mikor a fő kérdése a cikkének az, hogy a ner-tábor húsz százalékkal (a jogosultal 19.1%-ára) apadt, akkor ajánlja azt a kátét, melynek első pontja ez:

Miért nyert a FIDESZ? Mert a magyar emberek elég nagy része azonosul a politikájukkal.

pedig ez nem véletlenül első pont, ok-szerű, és elég lényeges szerepe van a későbbi, következtetés-szerűbb pontokban.

én ezt többféle aspektusában is hibásnak látom. a magyar embereknek elég kis része azonosul a nerpárt politikájával, a nerpárt országosan is 20% körül szerepelt, és a rájuk szavazók egy tekintélyes része sem a nerpárttal való politikai azonosulásból tette oda az x-et. a nerpárt politikájával már csak azért sem lehet azonosulni, mert ilyen lényegében nincsen. az azonosulók a nerpárttal magával azonosulnak, lettlégyen bármi is annak pillanatnyi politikája (míg az az egyetlen alapelv megmarad, hogy jól, szerencsés esetben nagyon jól jársz ha besorolsz, és rosszul,, esetleg kurva rosszul, ha nem).

az ésben nemrégiben interjúvoltak meg egy akadémiai kutatót, aki a magyarok kapcsolati hálóit vizsgálja, és azt mondta el, amit persze tudunk és látunk, a magyarok kapcsolati hálója európában párját ritkítóan gyér és szegényes. a magyarok életéből hiányzik a részvét és a részvétel.

no, EZ nem fog egy jó darabig jelentékenyen változni, ami sokkal rosszabb mintha valóban lelkes tömegek cipelnék vállukon a basit. és ezen nem segít, hogy a basizmus rájátszik - számos esetben sikerrel - a egy deficites társadalom önfelmentő ideológiai sémáira (a helyzetet tovább rontva) maradék tekintély igényére (apai, férji). de az önfelmetésből nem fordul pluszba, és a pofánverésből nem lesz tekintély, a magyar pedig nem hülye (nem hülyébb), csak elszigetelt, és pörög magában.

mindebből nekem más következtetések adódnak, azzal együtt, hogy semmi kifogásom a káté pontjai ellen, ha nem következtetésnek, hanem valamiféle ízlésbeli ajánlásnak tekintjük. nagyra tartom az elmélyült tudást, a valamiben elért kiválóságot (pl. sokat vergődöm a magam félinformáltsága felszín kapargatása miatt), de az azért az csak az egyik lehetséges pálya, van olyan is, hogy megtalálni, de legalább kereseni a helyes cselekvést, ahol éppen vagy.

közösperonos átszállás 2014.10.16. 09:28:12

Egyébként én a posztban azt nem teljesen értem, hogy nyilvánvalóan az önkormányzati választás eredménye ihlette, ugyanakkor -- mi lett rosszabb? Mikor még az is kiderült, hogy leheletnyi erősödés történt (itt Szegeden ez jóval több, az eddigi leheletnyi (15/28) Fidesz+Jobbik--többségből most elég stabil (17/28) MSZP-DK-Együtt-PM többség lett. Persze lehetett volna sokkal jobb (már országosan), mint egy éve, de csak leheletnyit lett jobb.

HaKohen 2014.10.16. 10:56:57

@Ahava:

Ha már költészet:

" S amíg lelkemmel káprázatok játsznak
S jövendő tüzek délibábja von,
Amelyek távol ég alján cikáznak –
Valamikor – beomlott síromon,
Itt ülök némán, magamba rogyva,
Míg száll az óra, mint egy pillanat,
És félig ébren és félig álomba’
Piszkálgatom a húnyó parazsat."

Ahava 2014.10.16. 11:31:13

@HaKohen: "Szálló időnek suhogó fövénye"
Igen, ez gyönyörű.

dr Brcskzf Gröőő 2014.10.16. 11:32:37

@incze: az én 19. pontom az, hogy ne csak tanulj, taníts is, felkészülve arra, hogy akár egész életedben nem látod gyümölcsét. amint a PISA-tesztek mutatják, a magyar közoktatás egyre rosszabbul teljesít az alapkompetenciák fejlesztésében, és az én benyomásom az, hogy most már szándékosan: ahogy mondani szokás, alattvalókat nevelünk, és szerintem ez nem collateral damage, hanem a közoktatás átalakításának fő célja (persze nem kimondottan). egyedül az angoltanítás visszanyesése ellen volt számottevő társadalmi ellenállás; az értő olvasásról és a pontos fogalmazásról még tudják, hogy létezik ilyesmi, de púp a háton; gazdasági meg állampolgári ismeretek meg nem is léteznek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.16. 12:35:14

@dr Brcskzf Gröőő: matematika: magyar pontszám 477, finn 512, brit 494, de pl. svéd 478, izrael 466, olvasás: magyar 488, luxemburgi 488, osztrák 490, svéd 483, izlandi 483, és pl. bolgár 436, de mondjuk szingapúri 542

ergo: magyarország nincs olyan rettenetesen rossz helyzetben, ahogy sokan gondolják. és nagyon úgy tűnik, hogy leginkább szociális problémákról van szó. a legszegényebb rétegek iskolai teljesítménye sajnos nagyon nagyon alacsony. a magyar felső húsz százalék teljesen nyugat-európai szintű. nagyjából látszik is, hogy mit kellene tenni ahhoz, hogy valamekkora javulás álljon be.

dr Brcskzf Gröőő 2014.10.16. 13:31:51

@jotunder: nincs rossz helyzetben, de romlik; ne legyen igazam, de attól tartok, hogy szántszándékkal rontják. a poszt kontextusában a felső 20% teljesítményének se tudok örülni.
(apropó poszt: a saját gyerekeimet menésre biztatom.)

Érvsebész 2014.10.16. 13:53:20

@jotunder: a magyar felső 20 % nyugat-európai szintjében vastagon benne van, hogy a jobb jövedelmű szülők a zsebükbe nyúlnak és a szabad piacon veszik meg a gyenge teljesítményű iskola által nyújtani elmulasztott szolgáltatásokat. Egy barátom szerint annak megtanítását, ami igazán fontos, nem bízhatod az iskolára, és valóban, minden tapasztalatom ezzel harmonizál.

Aztán hogy honnan telik nekem erre, hát többek közt abból, amit az egykulcsossal meg a családi adókedvezménnyel nekem juttatnak azoknak a terhére, akik nem tudják megvenni a tudást.

Tehát @dr Brcskzf Gröőő: igen, én is.

incze 2014.10.16. 14:01:13

@jotunder: úgy emlékszem, hogy ezek a magyar pontszámok szörnyen egyenetlenek (jó lenne az átlag mellett a mediánt is látni). tehát a svéd 478 és a magyar 477 között nagy különbség van.

Vakmacska 2014.10.16. 14:15:07

@Érvsebész: Hozzátéve: nem feltétlenül kell szándékosan rontani, pl tankönyveknél elég, ha a saját sleppjükre és annak legmagasabb színvonalára bízzák a dolog elintézését - ergo a legnagyobb jóindulattal is csak szar lesz belőle, más meg ugye legálisan-hivatalosan az nincs.

Alatta meg ott a régi, régi, rendszerszintű gond, a lexikális túl részletes, túlbonyolított túltanítás, a meg nem tanítottak háziba feladása, a szar szervezés, a szar módszertan, a nagy létszámú osztályok, a kontraszelektált gárda sok iskolában (és az ő frusztrációjuk amiatt, ami van), és most erre még rárakták a Nemzeti Hitvallást, az előírt cooper-tesztet, a 26 kilós gyereknek az ötkilós medicinlabdát (nooooooormális????) meg a többi fasságot.

Ahogy itt írtam épp, felhívott anyám, hogy a reaktivált (!hehe! a rendszeren győzött a kényszer) nyugdíjas napközis tanító nénivel együtt ő, a nyugdíjas tanító szidták a rendszert, a gyerek fáradt, MOST kezdi a motivációját elveszíteni (ötödikes!!!), és látják a szarhalmot, és nem ér el odáig a kezünk azokhoz, akik odaszarták, pedig most már egyre komolyabb az ingerenciám valami atrocitásra, és egy nagyon dühös ember még ötvenkilósan is tud komoly kárt okozni. De nincsenek lőtávolban, sajnos.

panelburzsuj 2014.10.16. 14:26:20

@Érvsebész:
Talán úgy átfogóbb, hogy a felső ötöd produkciója már nem annyira az iskolák "alapszolgáltatását", mint a családok "pluszteljesítményét" méri. Hogy ez mennyiben "vásárolt" szolgáltatás, mennyiben "háztartási" - azt azért közelebbről is látni kéne.

Igazándiból azt lenne jó tudni, hogy szülőnemzedék mekkora hányada képes legalább a saját egykori "PISA-képességeit" annyira megőrizni, hogy a gyerekei "képesességpalettáját" maga is észlelni és csiszolni tudja. Mert én itt sejtek nagyon sziszifuszi jellegű "veszteségeket". Szóval valami olyasmit, hogy a "szülők iskolai végzettsége" statisztikákhoz mérten túl sok gyereknél kell a "tudni menő dolog" harcot előlről kezdeni...

Érvsebész 2014.10.16. 15:12:43

@panelburzsuj: igen, de alappal feltételezhető, hogy elsősorban a magasabb jövedelmi csoportokba tartozó szülők tudnak hatékonyabb "háztartási" erőforrásokat kihasználni a "vásárlás" mellett, nem?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.16. 15:12:54

@panelburzsuj: en ehhez nem ertek. azt lehet latni, hogy a sved es a magyar adat lenyegeben ugyanolyan. a magyar adat szignifikansan jobb, mint a roman, es szignifikansan gyengebb, mint a svajci.

en azt gondolom, hogy nem a pisara, hanem a magyar kozepiskolai rendszerben felhalmozodo elkepeszto mennyisegu adatra kellene tamaszkodni.

tessek megmondani, hogy milyen lett a matematika erettsegi. legyenek ezek teljesen nyilvanos adatok, hogy hanyan irtak ilyet, hanyan olyat, es milyen volt a posztszameloszlas. atlagokat szoktak publikalni.

dr Brcskzf Gröőő 2014.10.16. 16:19:40

@Vakmacska: a szándékos rontásnak _remek_ módja rugalmatlan (és alkalmatlan) sleppre bízni a dolog elintézését. :(

panelburzsuj 2014.10.16. 17:46:41

@Érvsebész:
Nem föltétlenül. Sok egykeresős család van; be lehet vonni nagyszülőket; és az sem egyértelműen jövedelemfüggő, hogy a "szokásos szabadidejéből" ki mennyit fordít gyereknevelésre, okításra.

panelburzsuj 2014.10.16. 17:51:43

@jotunder:
Én sem értek, csak sejdítek... :)

Amúgy lehet, hogy pont svájci-magyar viszonylatban a "nemérettségis" eredményekben van sokkal durvább különbség. Az "alsóbb szegmensekben". Amennyit hallottam róla, ott azért messze nincs akkora szakadék a "továbbtanulásra szántak" és a "szakmunkásnak jó lesz" képzés között. Gyerekbe se - oskolába se.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.16. 18:12:35

@panelburzsuj: svajcban ketszintu kozepiskolai rendszer van. amit mi klasszikus gimnaziumnak nevezunk es az " igazi " erettsegihez (matura) vezet, az meglehetosen szelektiv (husz-huszonot szazaleka a diakoknak), a tobbiek dualis-szakkozepbe jarnak az elso szint befefejezese utan. azert onnan is el lehet jutni egy foiskolara.

HaKohen 2014.10.16. 18:55:13

@Érvsebész: @jotunder: @dr Brcskzf Gröőő:

Honnan veszitek azt az adatot, hogy 20 % teljesen európai szintű - bármit jelentsen is ez? És ha én 10 %-ot mondok? Vagy 5 %-ot?

A pisa-pontok jelentenek valamit, de azért én sem fetisizálnám. Már csak azért sem, mert a társadalmi jelenségek soha sem egytényezősek, ezért nem ajánlatos egyetlen mérőszámmal értékelni őket.

Apropó szövegértés. Bankváltás meg csoportos fizetési megbízás ügyében az elmúlt hetekben kénytelen voltam banki és szolgáltatói ügyfélelhárító szolgálatokkal levelezni. Nem vonom kétségbe, hogy képesek voltak elolvasni a leveleimet, de hogy nem értették meg a szövegeket, az tuti. Nem fordult elő, hogy a kérdésemre kaptam volna választ, hogy ne értették volna félre, mit akarok, hogy ne másra válaszoltak volna, hogy eltorzították a problémát stb.

Ez még a magánügyem lehetne, de gyanús a sorozatos egymásután. És sajnos azt is mutatja, hogy hosszú távú jelenségről van szó. Emiatt ne ringassuk magunkat abban a hitben, hogy egy akár öt év utáni pisa-pontváltozás akármit is jelent.

És lehet, hogy off (nem, nem az!), de most néztem meg az rtl-klub házon kívül tegnapi adását. Amikor múlt héten Putnokon a zuhogó esőben a magyar oktatásügy legfőbb elölülője, Balogh tiszteletes három feje fölé tartott gazsuláló esernyő alatt helyezett el egy alapkövet, miközben kb. 100 gyerek ingben-blúzban bőrré ázott. És még mondott is valami olyat, hogy ő is szívesen ázott volna. Meg hogy csak az öltönyét féltette. Érdemes végignézni - ugyanis nekem olyan benyomásom volt róla (bár ódzkodni szoktam a személyek minősítésétől), hogy nem csak az erkölcsi hozzáállása tendit ad 0, de ráadásul nagyon buta ember.

Hát itt tartunk.

labrys 2014.10.16. 19:18:52

@incze: @dr Brcskzf Gröőő: @Érvsebész: @Vakmacska: @panelburzsuj: +1

…És nem szabad elfelejteni az alaptételt, amit már jó húsz évvel ezelőtt is hangsúlyoztak a különféle pedagógiai szakokon: az evidencia, hogy a gyerek néhány első életéve meghatározó fontosságú az intelligenciája & a személyisége szempontjából – de a magyar társadalomban a felmérések szerint egy gyerek iskolai teljesítményét körülbelül tizenhárom (13) éves koráig ELSŐSORBAN _nem_ az intelligenciája, _nem_ az iskolája, _nem_ a tanárai stb., hanem a családi környezete határozza meg.

magyarnarancs.hu/publicisztika/hazi_atok_a_csalad_es_az_iskola_viszonyarol-67027

www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/a798.pdf
(konklúzió: 204. oldal)

www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/04_hatranykompenzalo_gyak.pdf
(főleg 6-9. o.)

Persze ha enni- és fűtenivalóra sincs pénz, nemhogy könyvekre, már a harmadik generáció nem dolgozik és a rendőr valójában egy egyensapkában, fenyegetően közeledő harmincezer forintos kerékpárlámpa-büntetés, akkor nem csoda, hogy hárommillió gyerekből másfél millió arról álmodik, hogy felnőve közmunkás lesz. Vagy gárdista.

Érvsebész 2014.10.16. 19:19:23

@panelburzsuj: persze; épp csak feltételezem, hogy a magasabb jövedelem mögött általában magasabb iskolázottság, amögött általában nagyobb tájékozottság, magasabb műveltség, nagyobb szókincs áll, amit különösebb erőfeszítés nélkül ad át a szülő a gyereknek, épp csak a napi normál kommunikáció által, de mindez már a startnál jelentős előny.

Az "általában"-t nyomatékosan szeretném hangsúlyozni.

@HaKohen: én @jotunder: -től veszem, innen :)

Valójában fogalmam sincs számokról, ráadásul érzelmileg közelről érint a dolog, ezért minden ezzel kapcsolatos megnyilvánulásom nélkülözi az objektivitást

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2014.10.16. 19:42:02

Elnézést, csak az utolsó 100 kommentet olvastam végig. Egy csomó eddigi poszt kommentfolyamától eltérően nem találtam a szokásos FIDESZ-védőket (lehet, hogy előtte voltak), de komolyabb eltérés, hogy nem tért el a zöm a főtémától, se foci, se zene, se más. Egy ideig most nem lesz választás, jobbik felem szerint abba kellene hagynom a kommentelgetést (lehet,hogy ezután a komment után sokan egyet fognak vele érteni).
Valahogy úgy tűnik, hogy ez a legutolsó választás teljesen letaglózott mindenkit. És engedtessék meg nekem, hogy ezt ne értsem.
Persze, én is reméltem, hogy legalább Budapesten figyelmeztetést kap a FIDESZ (Tóta W szerint így is kapott, jegyzem meg), ehelyett Salgótarján és Békéscsaba lett a "bezzeg" (meg azért Szeged a képviselőtestülettel együtt nem rossz hír). De alapvetően a szimbólumon kívül mi volt ennek a választásnak az országos tétje? (Mi is hazajöttünk, leszavaztunk a legMSzP-sebb kerületben az Együtt-PM-DK-s jelöltre. Az eredményt tekintve nem ártottunk, nem is használtunk vele. Engem is plafonig lökött Tóbiás dicsekvése (szvsz ha az MSzP is beáll Bokros mögé, akár nyerhetett volna is, ha meg nem, akkor meg azért, mármint teljes jelentéktelenségük miatt nincs Tóbiásnak igaza). És amikor összehasonlítottam, hogy Tarlós és Bokros képe az óriásplakáton mennyire felelt meg a plakát sugallta üzenetnek meg az átlagmagyar elvárásának, akkor szintén szalonképtelen dolgokat mondtam. De ezt előre várni lehetett Falus visszalépése után legkésőbb. Mitől fordult volna meg az ország májustól októberig ebben a rezsicsökkentéses, devizahitelesmentéses időszakban, amikor még a nyár is közben volt? Viszont most időnyomás nélkül lehet gondolkodni, építkezni.
A kampánynak vége,
kijössz a fülkéből,
a voksodtól
nem változott semmi.
Egy őrült fazon
Emigráns kormányt
állít.
Nem tudod miért,
de jól belerúgsz.
Bocs.

Érvsebész 2014.10.16. 19:59:58

@Kuviklacz: "Valahogy úgy tűnik, hogy ez a legutolsó választás teljesen letaglózott mindenkit. És engedtessék meg nekem, hogy ezt ne értsem."

Én se értem. Hónapok óta nyilvánvaló.

Jobbik feled álláspontjával szemben úgy vélem, a maradék illúziók felszámolódása után épp most van itt az ideje a kommentelgetésnek, meg van aztán itt még pár teendő.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2014.10.16. 20:12:33

@Érvsebész: De gyorsnak tetszik lenni!

Mi az a teendő (sajnálatos módon néhány hétre ki leszek kapcsolva két alkalommal is, magyarul év végéig hézagosan leszek)?

Gondolom nem a megtérteket kell győzködni (vagy hogy is mondják magyarul a "preaching to the converted"-et?).

Érvsebész 2014.10.16. 20:16:43

@Kuviklacz: nem. [Most az aktuális teendő, hogy el kell mennem az oktatási reformtól sújtott nermekemért edzésre, de majd jövök és (hah!) irányt mutatok :)]

Érvsebész 2014.10.16. 22:58:56

@Kuviklacz: mindenféle érdemi tevékenységre gondolok. Vannak, akik nem mennek el, mint én is, az ilyeneknek is el kell valahogy tölteni a maradék 20-30-40 évet. Sok távozónak jólesik arra gondolni, hogy aki itthon marad, az vagy tehetségtelen, vagy kollaboráns, nyilván úgy könnyebb, senkit sem hibáztatok ezért. S hát ha már így esett, gyakorolni kell azt, hogy nem vagyunk tehetségtelenek, se kollaboránsok. Be kell laknunk az országot valahogy, amennyire tudjuk, kinek-kinek azzal, amije van. Lesz, akinek blogolnia, másnak kommentelnie kell, és lesz, akinek mondjuk az utcán vagy Taktaharkányban lesz dolga, meg kell etetnie valaki másnak a gyerekét, megírni egy beadványt valaki helyett, aki arra nem képes, levágni pár ember haját a hajléktalanszállón, fogamzásgátlásról beszélgetni a gyereke osztálytársaival, ilyenek. Ehhez civilnek kell lenni, a civilségért áldozni kell abból, amink van és nem állami pályázatok csöcsén lógni, összeadni a civilségrevalót, meg ilyenek.

Ezzel persze nem lehet választást nyerni 2018-ban, de mint láttuk, az ellenkezőjével se. Szóval csak úgy megpróbálni tisztességgel élni, aztán ha sokan gondolják így, akkor kinőhet ebből valami. Ha meg nem, akkor úgyis mindegy. Mindenesetre nem vesztegetni több energiát és reménységet a teljesen reménytelen ellenzékbe, választási matematikába és egyéb ködevésekbe.

Sajnos a dolog messze hosszabb távon járhat eredménnyel, semhogy jelentősége volna az ez évi elfoglaltságaidnak.

Heimdalll 2014.10.16. 23:40:03

@Érvsebész:

Szíves engedelmed nélkül ezt a kommentedet betoltam a Varánuszra.

Köszönöm a megértésed, és a kommentedet.

esernyősEvezős 2014.10.17. 09:34:43

@HaKohen: Baloghoz:
Ez a tendencia jelenleg, hogy demonstratíve így viszonyulnak A GYEREKEKHEZ.
Nem tudom, láttad-e azt a tudósítást, ami az évnyitók táján járta be a netet: Balog és Czunyiné érkeznek az adott intézmény évnyitójára, és valami járda mellett - mint a sorfal - kirakott padokban ünneplőbe öltöztetett kisiskolások (elsősnek néztem őket) ülnek és valami munkalapokba rajzolnak, színeznek?, nem tudtam megítélni, de az biztos: valamit dolgoznak.
És az előttük ellépdelő főméltóságok érdeklődve tekintenek a kisdedekre, amint alkotnak ...
A kommentár meg valami olyasmi volt, hogy "lám-lám, itt vannak a tankönyvek, lehet dolgozni, nem igaz, hogy gond van a kiszállítással!"
Túl azon, hogy az egész gyomorforgató - a két potentát, amint ellép a kicsik előtt -, azt a pedagógust, igazgatót, KLIK-vezetőt is rúgnám páros lábbal a szakadékba, aki ezt kigondolta, előterjesztette, engedélyt adott rá és lebonyolította.
Olyan volt, mint az állatkert, ahol a disztingvált főemlősök érdekelődve szemlélik az alacsonyabbrendű fajokat és elcsodálkoznak, hogy "jé, mire nem képesek ezek!".

A gyerek - és sokszor a pedagógus is - csak díszlet a szerephez, melyet nehezen, vagy könnyen elnyertek a NER-vezetőtől és aztán buzgón játszanak, saját maguk felmagasztalására.
Undorító.

esernyősEvezős 2014.10.17. 09:37:19

@Kuviklacz:
Bár nem szokásom ilyet tanácsolni, de ne hallgass a jobbik feledre. Most.
Egyébként igazad van.

esernyősEvezős 2014.10.17. 09:39:01

@Érvsebész:
Az ember lassan, de biztosan hajlik erre ...

panelburzsuj 2014.10.17. 11:25:48

Ha már tudás és mérése:

m.cdn.blog.hu/te/tenytar/image/1_4.png

Biztosan lehetne találni "objektív" magyarázatokat - de ez így csupaszon azért elég ronda.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2014.10.17. 13:50:42

@panelburzsuj: ez így magában nem ronda, hanem semmitmondó. Kellene mellé legalább a jelentkezettek száma és még az arányok ismeretében is többféle okot lehet feltételezni.

HaKohen 2014.10.17. 15:30:19

@Érvsebész:

"...el kell mennem az oktatási reformtól sújtott nermekemért ..."

ez szándékos vagy elírás?

és:

"...messze hosszabb távon járhat eredménnyel..."

amint egy klasszikus megjegyezte (nem én voltam), hosszú távon valamennyien halottak vagyunk.

Nekem a hosszú táv kb. 3-4 nemzedék. Vagyis 75-100 év-

HaKohen 2014.10.17. 15:33:41

@Evezős:

Láttam azt is, de nekem különösen a putnoki film volt undorító. Ráadásul a Házon kívült a fácsére is fel szokták tenni; megnéztem vagy tucatnyi kommentet alatta. Úgy látszik van egy fizetett trollbrigád, akik egybehangzóan közlik, hogy az rtl-klub műsorai az utóbbi időben nézhetetlenek, mert fikázzák a kormányt stb. Na ez aztán még undorítóbb.

Érvsebész 2014.10.17. 16:56:25

@HaKohen: Szerinted? ;-)

75-100 évnél több hiányzik a polgárosodásból, úgyhogy a tied optimista forgatókönyv.

Mond 2014.10.17. 22:59:48

Jól értem, hogy az M1-en nem volt szó erről a dologról? Elkezdtem nézni, de a felvezetőben nem volt szó ilyesmiről csak arról, hogy Brüsszel bírálja a zsebszerződések elleni reformokat.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2014.10.25. 22:06:55

@Érvsebész: A default egyébként szerintem a maradás annak ellenére, hogy sokan a menést választják. Az, hogy az itt hozzászólók jelentős többsége már külföldön van, nagyon szomorú, elsősorban azért, mert jelzi, hogy otthon mennyivel kevesebben vannak ilyenek (hogy milyenek, abba nem mennék bele, lehetőségekről, érdeklődésről, szabad energiáról, sok mindenről lehetne beszélni, de ezek és mások közül egy-egy is elég arra, hogy valaki ne itt kommenteljen, ha otthon van, viszont másikk lehetséges okot feltételezni sértés lenne).
De ez nem is lényeges. A lényeg az, hogy elmenni könnyű, kint letelepedni, élni viszont sok-sok nehézséggel jár (mondom én, aki szinte a készbe jöttem, csak a jelszavakat tartalmazó borítékokat kellett szinte felbontanom, hogy elkezdjek dolgozni, no meg lakást keresnem, de a lakás megtalálásáig kaptam egy szép szállásdíj-átalányt, de családilag nekünk se volt könnyű).
Sajnos nem hiszek viszont abban, hogy a sok egyéni tisztességből önmagában összeáll valami, ami képes változást elérni (a rendszerváltás sem ettől lett, de ha ettől lett volna is, további negyvennégy évet nem bír ki ez a haza). Lehet. hogy a mostani pártokat el kell felejteni, de inkább talán meg kellene őket szállni, de hogy szervezetekre van szükség, az biztos. Az egymillió eurós kérdés viszont az, hogy megél-e még bármely civil szervezet, amelynek ambíciója valamennyire is politikai, és főleg túléli-e, ha majd kinyújtja csápjait a politikai cselekvés irányába (ez már Pokornyhoz méltó képzavar volt). Szemben a környező országok zömével, Magyarországon pártok csak eltűntek, új párt nem tudott sikert elérni.
És szvsz önerősítő folyamat zajlik, minél jobban bedarálják a meglévő szervezeteket, annál kevésbé lesz mód és igény új szervezetek létrejöttére és még kevésbé sikerére.
Nem az én ötletem, de létre kellene hozni egy civil hálózatot (a civilmag.hu és a Magnet ház körüli háló jó kezdemény lenne).
Most már tényleg hétfőn eltűnök a netről két-három hétre, és leginkább jövő év elején leszek teljesen számítógép-képes. Ha rányom a profilomra, onnan tud mindenki üzenetet küldeni, az megmarad a postaládámban.
Kellemes vasárnapot, és menjetek tüntetni az internetadó ellen! (Noha cinikusan megjegyzem, hogy hálásnak kellene lennem érte, mert illusztrálja, amit fent megpróbáltam eldadogni).

kivulallo.sajtos 2014.12.13. 12:15:04

Aranyos kommentelők! Veletek nem lehet vitatkozni. Se nevetek, se arcotok! Léteztek egyáltalán, vagy valaki a nevetekben stílusgyakorlatokat végezve éjjel-nappal körmöl - HELYETTETEK? Miért nem vállaljátok magatokat?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.12.13. 12:20:08

@kivulallo.sajtos: téged kivulallo.sajtos-nak hívnak?? komolyan???

christvhu 2014.12.13. 13:14:07

@kivulallo.sajtos: Neked is boldog karácsonyt! Az mindenkinek jár.

@jotunder: Mondjuk hívhatják bárminek, a sajtért kár....

labrys 2014.12.13. 13:25:52

@jotunder: nyilván egyike a sajtkészítőknek, akiket anno megérintett az Úr tesifőiskolán tartott beszéde. Az itt felmerülő gondolatok többsége számára idegen, ezért kívülállónak érzi magát.