Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Gengsztereink és sarlatánjaink

2014.09.06. 10:07 | jotunder | 108 komment

 

          "  In reality, what Mr. Orban portrays as a new, post-crisis political model is little more than the same authoritarian nationalism practiced by thugs and charlatans throughout the 20th century — including Hungary’s pro-Nazi World War II regime. (The Washington Post) "

         Öt évvel ezelőtt a magyar politikai elit gyermekei elhatározták, hogy eggyel nagyobb hülyét csinálnak a papából. Tornóczky Anita (Medgyessy Péter nevelt lánya), Herényi Gyöngyvér (Herényi Károly lánya) és ifj Lomnici Zoltán (idősb Lomniczi Zoltán fia) alapítottak egy "elemző központot" Optimum Intézet néven. 

          Innen idézünk egy gyöngyszemet. 

         " Különleges megtiszteltetés érte az Optimum Intézetet, illetve annak főigazgató-helyettesét, Ifj. Dr. Lomnici Zoltánt. Néhány nappal ezelőtt ugyanis az Amerikai Egyesült Államok elnöke Barack Obama, egy közvetlen hangvételű levélben, személyesen tájékoztatta az Intézet főigazgató-helyettesét a frissen elkészült egészségügyi reformjának egyes részleteiről, valamint aktív javaslattételre buzdított a reformcsomaggal kapcsolatban. "

          Válaszul, Barack Obama nemrég közvetlen hangvételű levelében kapott tájékoztatást ifj. Dr. Lomnici Zoltántól és új barátaitól, amelyben aktív javaslattételre buzdították azzal kapcsolatban, hogy egyes amerikai lapok a randa szájukra merték venni Orbán Viktort. 

          A CÖF múltkor Junckernek írt nyílt levelet és a nagyon elgondolkodtató, igen személyes hangú választ el is helyezték a CÖF honlapján. 

          A mi gengsztereink és sarlatánjaink teljesen hülyék. Mindazonáltal szabadon kószálnak az utcán és senki sem üvölti le a fejüket.

          Néhány napja a konzervatív Mos Maiorum blog interjút készített egy német kutatóval. A beszélgetés magyarnemzetesen indul. A blog megkérdezi Herr Küppert, hogy "mit gondol arról a véleményről, hogy a német véleményformálók az itthon hitelességet és befolyását vesztő liberális politikusok kottájából játszanak". Aztán, némileg váratlanul, a német jogtudós ezt találja mondani:

           "Magyarországon jelenleg egy olyan kormány van hatalmon, amelynek vezetőitől távol áll a demokrácia, a demokratikus értékek. Ez mind a kormány cselekményein, mind kijelentésein látható. "

          Így bele, pacekba. Távol áll. Ez van. Ezek után Küpper úr elmagyarázta, hogy láthatóan ez kell a drága magyar nép többségének.

           Ilyenkor szokta a ballib böködni a papírost, hogy denemúgyvan, denincsistöbbség, csak egy kisebbség választotta meg Orbánt, szemben azzal a valódi többséggel, amelyik ugyan nem áll Gyurcsány, Bajnai (höhö), és Rába Tímea férje mögött, de állhatna ha állna, ugyebár.  Én mégis csak azt mondom, hogy Orbán nem azért nyeri hülyére magát, mert rossz szögből nézzük az országot, hanem azért, mert sokkal többen szavaznak rá, mint a többiekre.

           Azok az emberek, akik Orbánra szavaznak, egyben Orbán gengsztereire és sarlatánjaira is szavaznak. Az ifjabbdoktorra és a többi majomparádéra. Az erősen pszichiátriai színezetű hazudozás és fenyegetőzés mögé, bátran képzeljünk oda kétmillió embert.  Én nem bántom ezt a kétmillió embert, az én szavazatomból sem volt kifirkantva az a sok kártékony idióta, aki Gyurcsány köpönyegéből bújt elő.

            Valahol iktatni fogják a gengszterek és sarlatánok debilségét, valakik küldenek valakinek egy memót a magyarkák újabb intellektuális csúcsteljesítményéről. Ha Obamának nem is, de egy helyettes külügyi államtitkárnak lesz egy jó napja ifjabbdoktorékról. Ezek teljesen hülyék — gondolja magában, amikor megcélozza a papírkosarat. És ránk is fog gondolni, rám is, kedves Olvasó, meg Önre is. Ezek a mi gengsztereink és sarlatánjaink, és párezer kilométer távolságból az ő arcuk képe összemosódik a mi arcunk képével. Ez a legborzalmasabb az egészben.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1006674379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OoOoOo 2014.09.06. 14:49:49

@Rhonin: hogy Programbanszületett Enpluszegyedik 'megváltó' Tivadar végigturnézza egy doc file-lal a médiákokat, az szted számít?

Mivel a legtöbbet mutogatott fejek, tényleg fontos, hogy valaki 'pocakos focista'-e vagy sem, de azért bőven nem csak a politikusok vannak.

Rhonin 2014.09.06. 14:50:53

@tableno:
Minden probléma megoldásának első és legfontosabb lépése a probléma helyes megfogalmazása. Különben a megoldás tekintetében: mellé. Namost itt probléma volt már Orbán, meg Gyurcsány, az idegengyökerű nemzetközi összeesküvők, nemzetsors és az ufók is. Egy tényezőt 20 éve (amióta figyelem a politizálást) kínosan kerül mindeki: a "zembereket". Értem én, nyilván ciki azzal kezdeni a szavazatgyűjtést, hogy görbe tükröt mutatunk a nagyérdeműnek és felkérjük a saját házuk táján való söprésre, de amíg vak vezet világtalant, addig szintény csak mélynyomor lesz a vége.

És szeretnék rövid és demokratikus lenni, két példa/hivatkozás: Egy az intellektüeleknek:

"...Mit röhögtök, magatokon röhögtök..." , Nyikolaj Vaszilijevics Gogol: A Revizor

és egy csacska ám számomra kedvesebb:

'...That’s how winning is done! Now if you know what you’re worth then go out and get what you’re worth. But ya gotta be willing to take the hits, and not pointing fingers saying you ain’t where you wanna be because of him, or her, or anybody! Cowards do that and that ain’t you!' more here: inspir.me/2012/07/rocky-balboa-inspirational-speech-to-his-son/

balmoral 2014.09.06. 15:01:45

@nandras01: Hogy Tompika gengszter-e vagy sarlatán, az az ő karrierje szempontjából édesmindegy. A lényeg, hogy van egy olyan testrésze, amelyik vágja az üveget.

Rhonin 2014.09.06. 15:19:50

@OoOoOo:

Egyszer láttam egy filmet a profi mesterlövészekről. A fickót belehelyezték egy üvegfalú akváriumszerű valamibe (víz nélkül persze) és úgy kellett hosszú órákon át célra tartania, majd tökéletes lövést kiviteleznie, hogy közben az akváriumba kígyókat, skorpiókat, pókokat engedtek be. Azt tesztelték, hogy mennyire tud a lényegre figyelni, mennyire tudja kikapcsolni a zavaró körülményeket. A pocakos focista, de egyébként a színész és a menedzser is ilyen zavaró körülmény. Engem mindig elképeszt, hogy hogyan lehetett ennyi ziccert kihagyni. Miért nem létesültek demokrácia központok a polgári körök mintájára, miért nincsnek civil szervezetek országon túl felállítva, igen, Norvég és Soros pénzekből finanszírozva, hogy Lézer Jani a közelükbe se férjen, miért nem üvölt még mindig a Szabad Európa Rádió? Miért nem? Ez a lényeg.

acs63 2014.09.06. 15:32:19

@Rhonin: De hát minden politikus görbe tükröt tart a választók elé! (Jobb visszapillantókra rá is írják, hogy "Nem a valós képet mutatja!".)

Amire te gondolsz, az egy sima tükör, mindenféle görbület nélkül...

OoOoOo 2014.09.06. 15:41:03

@Rhonin: ezek jó kérdések. a választások után volt pár tanulmány, hogy a rovásírás klubokból kinövő csapatok szorították ki az ún. nemlétező "balos" hálózatokat a kistelepüléseken. Ahova vissza kéne menni.

Szerencsére Szanyi már a tanulmány megjelenése utáni este kikérte magának ezt az egészet, így rátérhetünk a lényeges dolgokra.

nandras01 2014.09.06. 16:13:47

@Rhonin:
"Miért nem létesültek demokrácia központok a polgári körök mintájára, miért nincsnek civil szervezetek országon túl felállítva..."

magyarázatnak elég emlékeztetni az ellenzékek az ogy választási, de még inkább a jelenlegi pesti balfaszkodásaira ?
vidáman elvannak azzal, hogy kié legyen a pöttyös vödör a homokozóban, meg ki tudja ügyesebben szétrúgni a másik homokvárát.

OoOoOo 2014.09.06. 16:37:28

@nandras01: az a nagy újdonság, hogy a megszokott "jobb/bal" libikóka mondjuk úgy Kóka felőli oldaláról 2010 körül leszállt egy és egynegyed millió ember. (csak leszállt, nem ült át a túloldalra) És most néznek, hogy mos'megmijafaszvan. Mer' az úgy szokott lenni, hogy a támogatottság pár év alatt helyreáll. Ide billen aztán meg oda, de visszaáll. Pedig rúgunk mindenhova, magunkra és másokra, zemberekre és nemzemberekre, osztódunk és összeállunk, mégse billen. Pedig annyira várjuk, netuddmeg...

panelburzsuj 2014.09.06. 16:51:30

@nandras01:
"Miért nem létesültek demokrácia központok a polgári körök mintájára"

Régi, elcsépelt, de attól adott szituációban még pontosan üthet:

Mert nem csak egy tábor, egy zászló, egy vezér - hanem csak egy elitünk, sőt egyetlen csőcselékünk van.

Kevésbé költőien: abból a matériából, amiből hol MSZMP alapszervezeteket, hol emeszpé fazékvásárokat, hol polgári köröket, hol csíkosgárdákat lehet verbuválni, részben még jelentős személyes átfedésekkel is - ugyanilyen "természetességel" max. Gyurcsány Fan Clubokat lehet még kimeregetni. Már a maradékból.

A szabadságra, meritokráciára, tolerenciára fogékony népség viszont pont attól fogékony ezekre, hogy (már) nem hat az előző (birca)társaságon (még) oly sikerrel alkalmazható jedi-hadonászás.

Remélem, nem olyan bonyolult, mint amennyire nem tudtam megírni... :)

nandras01 2014.09.06. 17:47:29

@panelburzsuj:
az általad idézett és megválaszolt kérdés nem
az enyém, én is úgy idéztem :)

és akkor a te válaszodra: igen, ismert a szellemes "egy csőcselékünk van" bonmot, de azért nem ad magyarázatot mindenre.
jelesül, ha a jelenlegi ellenzék nem veri olyan sikeresen szét önmagát,* akkor azért ebből az "egy csőcselékből" számottevő részt tudott volna kihasítani... bár, a fene tudja.
a mancs- ban kozák mártonnak van egy nagyon jó elemzése, ami arra fut ki, hogy a magyar társadalomba sokkal mélyebben van beágyazva az a (fél)feudális** attitüd, ami lassan, de biztosan bontotta le a 89- 90- ben megvalósított nyugatos politikai berendezkedést.

*ezt a bomlást én nem kókához kötöm, ő csak befejezte azt, ami '94- ben elkezdődött az szdsz - mszp összebútorozásával. az viszont igaz, hogy kóka volt az egyik legvisszataszítóbb az szdsz egész történetében.
** kozák a (fél)feudális jelzőt nem használja, csak alaposan körülírja.

panelburzsuj 2014.09.06. 18:16:33

@nandras01:
Hát fene tudja, hogy mibe van igazán beépülve ez a "körülírt félfeudalizmus".

Mindenesetre mutass nekem egyetlen olyan magyar pártot, amely nem egy szűk fővárosi csoport felülről lefelé terjeszkedésének módszerével épült. Adott esetben helyi "spontán körök" szétverése, beolvasztása, "pacifikálása" útján is. (Kapaszkodj meg: még a Jobbik megtorpanásának is ez ez egyik - kívülről alig látható - alapvető oka. Hogy a "pártvonalhoz igazítás" érdekében egy csomó szervezetükben felbérelt karrieristákkal kigolyózták a "helyben termett" vezetőket. És nagyon hasonló vicceket játszott el korábban a szadesz, az emeszpé - minden olyan párt, amely karnyújtásnyi közelségbe került a tényleges hatalomhoz, azaz az állami szervek "uralásához", illetve az állami csatornákban folyó javak megcsapolásához. Én több mint húsz éve(!) azzal kezdtem egy "polgári akciómat", hogy megkérdeztem egy megbízható rendőrtiszt haveromat: "érintheteken"-e a célszemély? Aszonta: neki nincs róla tudomása, szerinte bátran nekieshetek. Kisvárosi középvezető csintalankodásáról volt szó - de mindheóketten (márminén mege rendőrhaver) -pontosan tudtuk, mit tisztáztunk kettő perc alatt.)

Szóval most elolvasom azt a mancsos csókát - és őszintén mekulpázni fogok, ha az írása hatására nem maradok meg abban az előítéletemben, hogy fogalma sincs a "magyar rögvaló" valós természetéről. Azaz: a mindenható állam mindenhatóságának kontinuitásáról.)

nandras01 2014.09.06. 18:38:05

@panelburzsuj:
kozák elemzése mélyebbre nyúl, mint "fővárosi körökből való terjeszkedés"- bár neked is vagyon igazad, de azért ez fentről lefelé történő piramisépítés egy ilyen egyközpontú országban nem annyira meglepő.

nandras01 2014.09.06. 18:41:00

@panelburzsuj:
lemaradt:
"őszintén mekulpázni fogok, ha az írása hatására nem maradok meg abban az előítéletemben, hogy fogalma sincs a "magyar rögvaló" valós természetéről. Azaz: a mindenható állam mindenhatóságának kontinuitásáról."

előre elmondom, hogy nem lesz szükséged arra a klumpára :)

panelburzsuj 2014.09.06. 18:42:54

@nandras01:
Csak hát ha így van, akkor nem kéne a végvári nyuszikra fogni, hogy minden központi róka demokrata, csak egyesek még demokratatábbak.

panelburzsuj 2014.09.06. 18:43:53

@nandras01:
Pláne, hogy egyelőre nem is tudom eldönteni, melyik írására célozgattál ... :)

nandras01 2014.09.06. 18:47:52

@panelburzsuj:
kozák márton "az egész semmi- ehetséges-e nyugatias társadalomfejlődés keleties értékrenddel?"
a vélemény rovatban

nandras01 2014.09.06. 18:53:21

@panelburzsuj:
nem a fentről lefelé történő építkezésben van a baj -bár ez is lehetne kevésbé központosított-, hanem azzal, hogy azok a végvári nyuszik nem képesek a hülyeség tobzódásának megálljt parancsolni.
valamint azzal is, hogy dajcs tamás képes egy sajtótájékoztatón* úgy előadni egy eszement baromságot, hogy egyetlen tökös újságíró sem akadt, aki ráborította volna a mikrofonállványt, de minimum nem kezdett hangosan röhögni.

*hvg.hu/itthon/20140906_Deutsch_a_szocialistak_hatba_tamadtak_Nav

panelburzsuj 2014.09.06. 18:55:42

@nandras01:
Mer nem jut mindenkinek házi rendőrőrnagy. Az a baj, tudom én.

panelburzsuj 2014.09.06. 18:57:14

@nandras01:
Ez csak nyomtatott mancsban lelhető?

panelburzsuj 2014.09.06. 19:01:28

@nandras01:
a baj, hogy ...

"azok a végvári nyuszik nem képesek a hülyeség tobzódásának megálljt parancsolni"

Számomra elég világosnak tűnt a beszámolómból, hogy - természettől nagy pofám ellenére - én sem húztam volna ujjat a "hatalommal", ha előzetesen nem tisztázom, hogy mekkora maffia bajsza végét kezdem huzigálni.

Igazából mit nem értesz?

panelburzsuj 2014.09.06. 19:04:22

@nandras01:
Kössz....

Majd "leugrok" a napi két járatot fogadó buszmegállónkba, hátha valaki megszán, és hoz nekem a legközelebbi Teszkóból egy Mancsot...

nandras01 2014.09.06. 19:08:13

@panelburzsuj:
ja, értem. én voltam szétszórt...
azt nem vitatom egy pillanatig sem, hogy a "fortélyos félelem" masszívan blokkolni tudja még az elszánt emberek tennivágyását is, de egy fegyver még a kezünkben van- egyelőre vannak még választások és több- kevesebb megszorítással még demokratikusnak is lehet nevezni azokat.
a szavazófülkében valóban egyedül van a polgár- és nem élt a lehetőséggel.
hogy miért nem? éppen erről szól a már többször idézett mancsbéli írás.

nandras01 2014.09.06. 19:11:50

@panelburzsuj:
:(
ha lenne fénypostám elküldeném az én példányomat :)
persze én egy picivel jobb helyzetben vagyok, mert mifelénk két példány is fellelhető a boltban, ahol újságot is árulnak. és egy alföldi kisvárosról van szó, igaz elég kicsi ez a város, de akkor is...

panelburzsuj 2014.09.06. 19:15:09

@nandras01:
Figyusz: én az általam személyesen támogatott, általam kívánatosnak tartott "erő" egyik potentátjának tevékenységében láttam kivetnivalót.

Konkrétan: "baloldali" pöcs volt. És "baloldali" haverok sikálták el végül is az ügyet.

A nagyonjobb viselt dolgairól meg a tesókám révén vagyok művelt.

Szal merre irányítsam azt a "szavazófegyvert"?

Dr Fülig Jimmy 2014.09.06. 19:19:08

Szokásos gyenge szösszenet tündérkétől,szavazók negyede sem szavazott ezekre a tudatmódosítót szedőkre.Politikai marketingre és választási csalásokra többet költenek mint honvédelemre,visszaélnek azzal hogy az átlagos választói memória 2 hetes,bissaui útlevél azóta sincs meg pedig azért ültették le szerencsétlen Simont,akinek ha volna annyi pénze simán lelépett volna narancsoffshorkk módra,oszt jónapot.

nandras01 2014.09.06. 19:21:28

@panelburzsuj:
sehol a világon nem fogsz találni grál lovagokból álló pártformációt- ők is csak emberből vannak.
persze tudom, hogy van olyan ordítóan aljas pártember, aki képes kiütni a saját formációját is a választható opciók közül, és ez ellen nem is tudnék orvosságot ajánlani, ill. azt, hogy az ilyeneket maga a párt vesse ki a soraik közül- de itt abbahagyom, mert túl közel van már a kezem a bilihez...

Dr Fülig Jimmy 2014.09.06. 19:25:21

@nandras01: Ekkora média fölény már nem demokratikus,sem többé-sem kevésbé,ezt azért jobb ha tudod.Ezzel bárkit és bármit a nyakunkba tudnak varrni.Értelmes-tájékozódott választók között 2%-ot tud a narancsmaffia.

nandras01 2014.09.06. 19:25:59

@Dr Fülig Jimmy:
az teljesen mindegy, hogy hányan szavaztak rájuk. abba lehetne már fejezni ezt a bűvészkedést a számokkal.
vitathatatlanul lényegesen több voksot gyűjtöttek be, mint a balfék ellenzék.
hogy lejtett a pálya, meg szembeszél fújt?
igaz, de a lehetőség ott volt mindenki előtt, hogy elmenjen és arra szavazzon, akire akar. ja, hogy kevesen mentek el ellenük szavazni?
így jártunk.

nandras01 2014.09.06. 19:33:40

@Dr Fülig Jimmy:
"Értelmes-tájékozódott választók között 2%-ot tud a narancsmaffia"
hát ez az- értelmes és tájékozott választó...
a médiafölény igaz, az ezer decibellel harsogó hazugsággépezet igaz, a "fortélyos félelem" igaz- de senki nem gátol senkit abban, hogy kinyissa azt a kibaszott szemét, lecuppanjon a fészbuk-kemtrél/ufo/gyíkember-porno szentháromságról és körbenézzen világban.
és nem, nem érdekel, hogy józsinéni a kisnyugdíjas még a telefont se nagyon tudja kezelni, hát még a számítógépet, mert annak a józsinéninek van fialányaunokája, aki elmagyarázhatná a mamának, hogy merre az annyi.
de jó eséllyel az a fialányunoka éppen nem ér rá magyarázni, mert vagy fidesz, vagy jobbik gyűlésre kell sietnie, hogy utána a fészbukon oszthassa meg a lenyűgöző élményeit, amit az említett gyűlésen élt át.
kertész imrének igaza volt- még akkor is, ha azóta teljesen elhülyült.

h.kovacs 2014.09.06. 19:48:22

abba lehetne már hagyni azt az ordas közhelyet, hogy " Minden nemzetnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel ", vagy ha nem hülyeség, akkor magyarázza meg valaki a két koreát, vagy a két németországot

panelburzsuj 2014.09.06. 20:53:34

@nandras01:
Nekem valahogy az a becsípődésem van még így vénségemre is, hogy a grál-lovagság és a szimpla sikkasztás közé azért elég széles játékteret képzelgek. Amit éppen a közhatalommal bíróknak, azaz a politikusoknak kellene gyakorlatban is egyre tágasabbra feszegetni.

RontoPal 2014.09.06. 22:06:17

@h.kovacs: É-Koreában és a néhai NDK-ban nem voltak szabad választások. Nálunk voltak, és a nép 2x szavazott 2/3-ot a kedves vezetőnek, tehát megérdemli.

alexian 2014.09.06. 22:23:11

Hat kedves feleim. En mar sokat probaltam nem eszrevenni ezt a COF, Bekamenet ugyet, es mindig sikerul nekik kiverni a biztositekot nalam.
Egy olyan orszagban, ahol Szeles Gabor, Vitez Bencsik, meg fos-talicska Bayer tenyezo lehet, egy allami penzen fenntartott al-civil szervezetben, ahol ezek a volt kommunista koponyegforgatok antikommunista jelszavakat propagalnak, es levelet irnak a vilag vezeto hatalma elnokenek, kioktatva, hogy ne legyen gizda, fogadja mar eztet a Viktort, mert kulonben duhbe jovunk...
Ez a 'civil' szervezet a nep neveben keri ki ezt a diszkriminaciot, ami az egyebkent teljesen elmebeteg Orbant eri amerikai reszrol, es akkor emlitenem meg az elmebeteg feudalis siserehadat ugyan ebben a serpenyoben. Valakinek tenyleg a pofajara kene verni egy peklapattal. En mar lelkesen polgari engedetlensegre buzditok, folyjon mar ver, torjon mar csont.
A 22 Oscarral rendelkezo Lipotmezei szokevenyt is szivesebben elviselnem , komolyan.

dvhr 2014.09.06. 22:41:24

@nandras01: Jol emlekszel:

"A Fidesz európai parlamenti képviselőcsoportja nem támogatja Andor László uniós biztosi jelölését - közölte a Szájer József vezette képviselőcsoport. " 2009 nov 11.

Dr Fülig Jimmy 2014.09.06. 22:52:08

@nandras01: Elhülyültek relativizálnak,ép elmék hisznek a matematikában.Nekem lenne sok 1000 milliárdom az ég átfestése is menne jó ideig,agymosás lehet hogy végtelenségig,már csak ordenáré választási csalás és örökös vezető lennék.

Diorella Queen 2014.09.06. 23:08:59

De mikor váltották le Orbánt, Darth Vaderre?
Fonalat vesztettem valahol!

földalatti 2014.09.07. 06:58:53

Lehet hogy nem a Fideszre szavazott a többség, de a többség támogatta (támogatja), ezt ők is tudják és ezért tudnak ilyen gátlástalanul pofátlanok lenni.

Késes Szent Alia 2014.09.07. 08:00:12

@földalatti: Figyelemre méltó, hogy a többség úgy támogatja, hogy közben ugyanez a többség politikailag inaktív. A támogatásuk nem egy pártnak szól, hanem a propaganda által megjelenített homályos céloknak (szabadságharc, harc a rezsi ellen, harc a bankok ellen), ők maguk pedig nem csinálnak semmit, ami politikai cselekvésként lenne értékelhető, még szavazni se mennek sokan. Ez a tompultság pedig tökéletesen megfelel a hatalomnak, és ezért tud gátlástalanul pofátlan lenni: kis ellenzéki tüntetéseken kívül nem kell tartania attól, hogy itt a lakósság részéről önálló aktivitás történne.

Ajánlom a témában ezt a Moscow Times cikket: www.themoscowtimes.com/opinion/article/russia-s-mock-democracy-feeds-off-apathy/505819.html

Nem mindenben illik ránk, de mintha ennek a kiteljesedése felé haladnánk. Érdekesség, hogy a cikk szerint leginkább olajállamok szoktak ilyenek lenni, ahol a kormányzatnak nem kell teljesítenie ahhoz, hogy ne csődöljön be az állam. Nálunk az EU-tól jövő pénz és az EU-tól függő gazdaságunk tölthet be ilyen szerepet: teljesítményt a magyar kormány részéről alig igényel, jóformán csak le kell hajolni érte.

Szindbad 2014.09.07. 08:06:14

@Késes Szent Alia: Igen, ezt szokták erőforrás átokként emlegetni.

Késes Szent Alia 2014.09.07. 08:35:13

@Szindbad: Ez ennyire kutatott terület? Nem tudtam.
Most látom, hogy még ránk vonatkoztatva is meg lett írva, és még 2006-ban:

ingyenebed.blog.hu/2006/12/06/a_kincsek_atka

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 09:01:37

@alexian: "En mar lelkesen polgari engedetlensegre buzditok, folyjon mar ver, torjon mar csont."

A polgári engedetlenség előbbrevaló lehet, mint a koherens gondolatok megfogalmazása, ugye?
Vagy engem tájékoztattak félre, és a polgári engedetlenség kimondottan vérfolyással, csonttöréssel, netán lmpvssal jár?

@Késes Szent Alia: Aránylag érdekes téma, hogy azok az országok, amelyeket természeti adottságaik minimum a földi paradicsomkénti létezésre jogosítanak fel, miért állnak bele a talajba oly gyakran menthetetlenül.

Pl. Argentína–Chile. Az egyik ország egy sivatagos csík egy magashegység és egy óceán közé szorulva. A tengerpartja egy szakadék, tehát a puszta közlekedés is minden tekintetben rémálom: kell is, de nem is lehet könnyen. Szerencsére denevérszart lehet gyűjteni, meg sok a salétrom is.

Argentína ezzel szemben bővizű folyók, dús legelők, gazdag bányák, kellemes éghajlat, hatalmas, jól megművelhető terület... és mostanra már önfenntartó katasztrófa.

Késes Szent Alia 2014.09.07. 10:04:28

@Counter: Tényleg érdekes. Meg hogy milyen eszközeik vannak külső szereplőknek, mondjuk a mi esetünkben mit tehetne az EU: jó hatása lenne, ha csökkenti/megvonja a támogatást? Vagy most már mindegy, átmegyünk orosz érdekszférába, ha ilyet tenne, és már a beléptetésünk az EU-ba is végzetes hiba volt...

vakapad 2014.09.07. 10:21:14

1./ Valóban igaz az (mégpedig vitathatatlanul), hogy Orbán azért nyert, mert többen szavaztak rá, mint az ellenoldali összefogásra. Ugyanakkor igaz az is, hogy az összes választópolgárt tekintve csak az ország negyede támogatta, az aktív választópolgárokat tekintve (azaz kivonva azokat, akik sohasem voltak szavazni és soha nem is fognak), pedig csak a harmada. Nem mondható tehát, hogy Orbán meggyőző fölénnyel nyert, vagy hogy a hatalma örök életre be van betonozva, de hogy jelenleg korlátlanul uralkodhat, és ezt a jogot nem puccsal szerezte meg, hanem az ország akaratából teszi, az igen. Ha tehát Orbán antidemokratráskodik, vagy egyéb illetlen dolgot csinál, akkor ehhez bírja a mi jóváhagyásunkat. Ebből következően az M (Magyarország vektor) jelenleg az O vektorral azonos. Mondhatnám azt is, hogy az F vektorral, de az értelmetlen lenne, mert olyan vektor nincsen, csak O vektor van, amely nem eredő, hanem domináns.

2./ A Nyugat úgy általában demokratikus. Nem mindig, nem mindenütt, nem az utolsó atomjáig lebontva, de az összes vektor eredő vektora (NY) azon irányba mutat, és az abszolút értéke sem kicsi. Fentiek miatt mondható, hogy Nyugaton sokkal több és nagyobb vektor ellenkező irányú az O vektorral (és így az M vektorral is), mint amennyi azonos irányú vele. Ennek hazánk lakosaira nézve azon negatív következménye van, hogy a nyugati ellenkező irányú, egyszemélyi vektorok (amelyekből nagyon sok van) az O irányt nehezményezvén, bizony nem csak az O vektort dorongolják le, hanem az M vektort dettó, amelynek az én vektorom ugyanolyan összetevője, mint bármely más magyaré. És ez ellen én semmit sem tehetek. Én akartam így, még ha személyesen nem is, csapatként akkor is.

3./ A szakmámban, ahol a végeredmény a fontos, az alkatrész arra fog elmozdulni, amerre a rá ható erők eredője mutat. Fenti okból én nem szőrözős szempontok alapján szemlélem a világot, ahogy a pártokat se, hanem az eredő vektor alapján értékelek. Nyilván hiba, nekem is úgy kellene csinálnom, ahogy ez ma igencsak divat itt minálunk, kiválasztani egy elemet/vektort (max. kettőt), és annak alapján sem gondolkodni, hanem szeretni és gyűlölni, de erre én nem vagyok képes. Sebaj, majd gyakorolok.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 10:39:40

@Késes Szent Alia: Ha visszagondolunk az összehasonlítva forráshiányos (gyakorlatilag elvonásokra építő), a kevés forrást is megbízhatatlanul juttató orosz érdekszférában eltöltött időszakunkra: bizony lehet érvelni amellett, hogy mindez az alkotó kreativitást, a tényleges innovációt ösztönözte, szemben a bőséges és kiszámítható forrásokkal csupán csak járadékvadászatra ösztökélő EU-s létezésünkkel.

Persze vannak más szempontok is: egy szilárd és meritokratikus ethoszú állam és társadalom nem "kurvul el" a bőséges EU-s forrásoktól se, gondoljunk az észtekre, svédekre, finnekre vagy a birodalmi ethoszt őrizgető angol, német, francia államokra.

OoOoOo 2014.09.07. 11:04:35

@Counter: ahol alkotó kreativitás alatt sufnituningmagyarország összebarkácsolását érted.

Késes Szent Alia 2014.09.07. 11:23:06

@Counter: Jóvanna, nem így gondoltam :)
De mégis, ha utólag rá lehet mutatni, hogy egy adott országnál ilyen és ilyen tényezők járultak hozzá a katasztrófához, akkor valamennyire előre is lehetne ezeket jelezni, ha nem is determinisztikusan, de figyelmeztető jelként. És akkor kevésbé érne minket vagy az EU-t meglepetésként, hogy hova jutottunk.

@OoOoOo: Azt hiszem, ez reductio ad absurdum volt, hogy elborzadjak attól, hogy mit írtam le, és magam korrigáljam magamat.

labrys 2014.09.07. 12:30:36

@Késes Szent Alia: @Szindbad: +1

@Counter: hát ugye a társadalmi magatartásminták esete a történelmi meghatározottsággal…

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 12:57:58

@OoOoOo: Jelentős részben az sikeredett belőle ;-)

Az viszont tapasztalati tény, hogy "nyugati barátaink önzetlen felajánlása" Magyarországon leginkább erőfeszítés nélkül megszerezhető jövedelmet jelent. És ez nem jó. A mi sejkjeink kútjaiból olaj helyett euró tör fel.

OoOoOo 2014.09.07. 13:15:19

@Counter: épp Oravecz Nóráról olvastam, mikor átkapcsoltattál velem.

Hát mit mondjak, azért valamennyire örülök, hogy a "szovjet laptopok" (szerecsére sohanemvolt) időszakát már a hanyatló nyugaton lébecoltuk.
Azt az alkotó kreativitást nem biztos, hogy ép idegekkel bírtam volna.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 13:46:29

@OoOoOo: Nem arról van szó, hogy milyen színvonalra jutott a fejlődés, hanem hogy valósult-e meg fejlődés önerőből, és ha volt ilyen, az milyen ütemű volt.
Szerintem volt ilyen. Az az összefüggés csak kínálkozó, hogy azért volt, mert nem fulladtunk bele a kívülről érkező ingyenpénzbe/nem ingyenpénzt csináltunk abból a pénzből, ami most jön, de akkor nem is jött.

Néhány éve olvastam, hogy a '80-as években a magyar rádió éjjeli adása kísérleti jelleggel különféle szoftvereket sugárzott (!), amit a lelkes hallgatóság kazettára rögzített (!); s műszaki újságírók fel is fedezték, hogy ezzel a technológiával pár év múlva akár cukin hentergő macskák képét is el lehet juttatni a világ bármely pontjára.
Innovációs kedv volt, az tehát fix :-)

OoOoOo 2014.09.07. 14:06:40

@Counter: de hát egy startupnemzet világpolgárával beszélgetsz. Nem értem, mi a problémád, innovációs kedv mindig van.:)) Pl az is egy innováció, hogy facebook groupok alakulnak, hogy a fiatalok egymást segítsék a hanyatló nyugathoz való fizikai közeledésben:))

Nem tudom, ezeket az önerőből fejlődés dolgokat hogy kell érteni. Meg a szabadalom darabszám az visszaad-e pontosan valamit. Pl. ha ellopják mindened és épp a világ végén vagy, akkor ugyan több dolgot fogsz pillanatok alatt önerőből szabadalmaztatni a túlélésed érdekében, viszont nem fogsz összerakni egy tabletet. (ami bent volt a táskádban, amit elloptak és a hanyatló nyugat ingyenpénzén vetted)

De amúgy tényleg volt fejlődés a szocializmus alatt, egy átlagos 1948-as háztartás nyilván teljesen másképp nézett ki, mint egy 1988-as. De nem tudom, ennek mekkora része az önerő, mennyi az átvett és megreparált technika. stb.

Vakmacska 2014.09.07. 14:39:30

@Késes Szent Alia: Jópárszor idéztem már azóta Balázs írását, kár hogy azok nem olvassák, akik aláírják és megszavazzák hogy mi a mai napig megkapjuk ezeket. Mert nélkülük bedőlnénk napok alatt (ahogy sokan be is dőltek most az interim korszakban) de legalább elválna a ....tudjátok mi a mitől és ezeknek a macskajancsiknak nem lenne miből királykodni tovább.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 15:03:41

@OoOoOo: "de hát egy startupnemzet világpolgárával beszélgetsz. Nem értem, mi a problémád, innovációs kedv mindig van.:)"

A Design Terminál 4 md forintból innoválta ki, hogy az emberek szívesen kávéznak a város közepén egy parkban, vagy hogy is?

A szabadalom darabszám azt mutatja, milyen gyorsan dolgozik a SZH, mennyire bíznak az emberek abban, hogy nekik jó lesz ezt-azt szabadalmaztatni, s persze azt is, hogy találnak-e fel dolgokat, megvannak-e a személyi és tárgyi feltételek hozzá.

vakapad 2014.09.07. 15:39:17

A szabadalom anyagi kérdés. Mennyit hoz, mennyit visz. A "szocializmus" első évtizedeiben a vállalat állta a találmány fenntartási költségeit (nulla kiadás), a feltaláló meg filléreket kapott belőle, még ha alkalmazták is (gyakorlatilag nulla bevétel, csak gond). A "szocializmus" utolsó évtizedeiben a vállalat állta a találmány fenntartási költségeit (nulla kiadás), a feltaláló meg aránylag (a fizetéséhez képest) jelentős összeget kapott belőle, ha alkalmazták (értékelhető bevétel - bár azt is mindig megkérdőjelezte a vezetőség, ne harácsoljatok felkiáltással jócskán lecsökkentve az összeget, mondván, mért járjak én jól, amikor a munkatársaim nem járnak ugyanolyan jól). A kapitalizmus első évtizedeiben a feltaláló állja a költségeket (sok kiadás), az eladására meg csekély az esély, ha nem áll mögötte egy vállalati struktúra a szakembergárdájával, vagy összezuhan az az ipar, amelyikhez kitalálták.

Személyes példa: nekem kb. 10 volt a hetvenes években, úgy harminc a nyolcvanas években, és ez a szám 92-ben csökkent nullára, mikorra az összesnél felkínálták, hogy tartsam fenn magam, vagy megszüntetik a fenntartását..

OoOoOo 2014.09.07. 16:27:01

@Counter: a startupot poénból írtam, nem tudom megint az innovációs kedvet hogy kell mérni. Hogy szoftvereket játszottak le a rádióban, és abból műszaki újságírók mire képzelődtek, abból következtetéseket vonsz le az innovációs kedvre. Nem tudom, ez-e a jó mérőszám. (a DT-ba az állami zsebhez való hozzáférés van beleinnoválva :)

Az iwiw (már nem a '80-as években, de) előbb robbant, mint a facebook, mégse lett facebook. Nekem inkább ez a problémám.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 17:16:59

@OoOoOo: Innovációs kedvre a szabadalmak számából lehet következtetéseket vonogatni.
A szoftverrádiózás csak egy példa arra, hogy a '80-as években volt, hogy jól ismerték fel a technikai fejlődés irányát, illetve volt kapcsolat a bleeding edge technológiával. Szélesebb körben is.
Ma meg főtereket térkövezünk, mert abban van a pénz (és mert abban pénz van). Nem feltétlen előrelépés ez.

nandras01 2014.09.07. 17:17:30

@Counter:
" a '80-as években a magyar rádió éjjeli adása kísérleti jelleggel különféle szoftvereket sugárzott (!), amit a lelkes hallgatóság kazettára rögzített (!)"

ez mát erősen a nyolcvanas évek második felében volt, amikor mérhető mennyiségben jelentek meg itthon a commodore gépek és a videotonnak is volt egy commodore clonja.
az azokon futó szoftvereket valóban magnószalagon lehetett rögzíteni, és szépen hallható volt, ahogy futnak a bitek :)
az más kérdés, hogy a juzer egy csavarhúzóval állt készenlétben, hogy az álladóan elállítódó fejet utánaállítsa- nem volt egyszerű mutatvány...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 17:30:46

@nandras01: Azt én nem mondtam, hogy a technika készen állt a tömeges méretekben, laikusok által történő alkalmazásra.

De az innovatív szikra kétségtelenül ott motoszkált. Az itt a hipotézis, hogy ennek a szikrának a létezése valamilyen mértékben köthető az erőforrások ösmeretes szűkösségéhez, illetve hogy a hasonló szikráknak ma Erzsébet téri kávézásig való kifutása köthető-e ahhoz, hogy erőforrás, az van az effélére bőséggel.

Mail Undelivered 2014.09.07. 17:32:28

A poszt pontos. Sajnos. Grat.

alexian 2014.09.07. 17:40:40

@Counter: a koherens gondolatok megfogalmazása, ebben az országban egyenlő a köldöknézegetéssel, vagy az 'én is neked a tiedet Béni bátyám'-ozással. Itt valaki írta, kár hogy nincs egy sakálunk...

nandras01 2014.09.07. 17:46:14

@Counter:
eszemben sincs kétségbe vonni a kreativitást a fenti esetben. a leírt kisérlet pedig egyáltalán nem a laikusoknak szólt, lévén, hogy a commodore használók jelentős része mélyebbre merült a programozás bugyraiba, mint jónéhány mai informatikus, aki inkább tekinthető juzernek, mint tényleges programozónak.
komoly kreativitást igényelt akár csak egy sprite leprogramozása is a c64- en, lévén hogy gyakorlatilag közvetlen processzorcímzést kellett használni.
de ez igazából már off :)

az kétségbevonhatatlan, hogy az erőforrások szűkössége hihetetlenül kreatívvá tudja tenni az embert, de egyben a határokat is kitűzi, mivel hamar el lehet érkezni egy olyan állapotba, amikor már a legkreatívabb elme sem tud továbblépni, mert az adott anyagok egyszerűen nem teszik azt lehetővé.
és ennek az ellentetje is igaz, hogy a forrásbőség ellustít és a könnyebbik út keresésére ösztönöz.
itt kellene belépni a piacnak, mint szabályozóelemnek, és a jobb helyeken ez működik is- de mifelénk ez a szabályozóelem egyre gyorsabb leépítése figyelhető meg, és ami a legszörnyűbb, hogy történik mindez hathatós állami segítséggel.

panelburzsuj 2014.09.07. 17:48:42

@nandras01:
Virtuális üzleti ajánlat:

Küldesz nekem egy Kozák-Mancsot - küldök érte Datesette-csipogó kazettát! :)

(A nyáron botlottam bele egy padlási dobozomba: jézusmáriám, hát ezek meg... )

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 17:53:44

@nandras01: "az kétségbevonhatatlan, hogy az erőforrások szűkössége hihetetlenül kreatívvá tudja tenni az embert, de egyben a határokat is kitűzi,"

Abszolúte.

"mivel hamar el lehet érkezni egy olyan állapotba, amikor már a legkreatívabb elme sem tud továbblépni, mert az adott anyagok egyszerűen nem teszik azt lehetővé."

Mikor milyen hamar, de így valahogy. Szerintem fontos, hogy inkább ez legyen a határ, mint a szellemi restség.

"és ennek az ellentetje is igaz, hogy a forrásbőség ellustít és a könnyebbik út keresésére ösztönöz."

Látjuk bizony.

"itt kellene belépni a piacnak, mint szabályozóelemnek, és a jobb helyeken ez működik is- de mifelénk ez a szabályozóelem egyre gyorsabb leépítése figyelhető meg, és ami a legszörnyűbb, hogy történik mindez hathatós állami segítséggel. "

Nem feltétlen a piacnak. Vannak ezek a híres kollektív ethoszok Japánban, Finnországban, Hollandiában; vannak ezek mellett/velük párhuzamban az állami ethoszok mondjuk Francia- vagy Németországban. A lényeg, hogy valami működő ösztönző kellőképp ellensúlyozza az erőforrásbőség negatív hatásait.
Nálunk ilyen nincs, attól tartok.

panelburzsuj 2014.09.07. 18:00:21

@nandras01:
A hibakeresés meg brutálisan kemény önfegyelmezési gyakorlat volt: amíg szintaktikailag a legutolsó szögig ki nem políroztad, addig leginkább meg se nyikkant - és utána jött még csak a szemantikai próbálgatás, hogy oké, pöfögni má hajlandó, de tényleg annyi-e az annyi, amit kipök?

Arról fogalmam sincs, hogy "a mai programozás" ehhez képest micsoda, de ahogy a slendriánság, igénytelenség áradatát elnézem, aligha hasonlóan gyötrelmesen hatékony oskola...

nandras01 2014.09.07. 18:02:46

@Counter:
a forrásszűkösség inspirálta kényszer nem engedi meg a szellemi restséget.
azok a bizonyos kollektív és állami ethoszok pedig beépültek -írott, vagy íratlan formában- a piacgazdaság szabályzórendszerébe.
egyébként ilyen részben kollektív, részben állami ethoszok magyarországon is léteznek, és az általam már hivatkozott kozák márton tanulmány nagymértékben éppen erről szól. arról, hogy ezek az ethoszok sokkal inkább visszahúzó, mint inspiráló erőkként hatnak.

nandras01 2014.09.07. 18:04:45

@panelburzsuj:
ne is mondd !
ahány éjszakám ment rá, hogy hajtépésig kerestem azt az egyetlen kurva karaktert, ami miatt vagy el sem indult, vagy hülyeségeket produkált a program :)

panelburzsuj 2014.09.07. 18:10:16

@Counter:
Azért ritka kincs mifelénlk az efféle ethosz, mert nagyon megritkultak a valódi, belülről tudatosan felvállalt, "vitán felül" inspiratív kollektívumok. A "hagyományosak" zömében diszfuncionálissá, értelmetlenné váltak - újak meg nem jöttek létre. Talán épp azért, mert irdatlan mennyiségű "kényszerközösség" foglalt el minden zugot. Kényszerközösségek - kényszerűen képmutató álteljesítményekkel. Aztán addig-addig játszottuk, míg beleszoktunk, belefáradtunk, beleszáradtunk, úgy maradtunk...

panelburzsuj 2014.09.07. 18:27:53

@Counter:
Csak olyan apróságokba gondolj mélyebben bele, hogy mekkora "anyagi áldozat" a tízmilliós Ruhr-vidéken fizikailag is összeröffenni az egy követ fújóknak - és mit jelent mindez a tízmilliós Magyarországon.

Vagy ugyanez "piacméretekben" elregélve....

nandras01 2014.09.07. 18:32:43

@Counter:
ethosz kell? itt van b+, kis magyar ethosz:

"100 ezer forintra büntette a Hír TV-t a Médiatanács, mert törvénysértőnek találta az egyik riportunkat, a Borsodi sötét címűt.
...
Már megszoktuk, hogy a norvég pénzen finanszírozott felforgató szervezetek parancsszavára sokan haptákba vágják magukat: tisztifőorvosok körlevelet írogatnak utasításokat adva, médiatanácsok pedig televíziókat ítélnek el, bírságolnak meg."
mno.hu/celpontblog/soros-ketharmada-1246337

ethosz1: na, milyen faszagyerekek vagyunk, lám a mi fiunk kölkét is keményen büntetjük, bánja is, vagy százezer forintja! na, ki meri még emlegetni a kettős mércét??
ethosz2: dehiszen mi csak a valóságot mutattuk be, mos'meg mibaja velünk a médiatanácsnak? me' mindig a kisebbet báncsák!
ethosz3: persze hogy kiknek a keze van a dologban. azoknak a tudjukkiknek, azoknak a felforgató norvégoknak a pénzen forgassák itten fel a zigazmagyaremberek igazságérzetét.

és a gyűrű bezárul, így kerek a világ.

Késes Szent Alia 2014.09.07. 18:38:03

@Counter: Ja, hogy komolyan írtad? Akkor viszont határozottan tiltakozom. Én úgy értelmeztem az erőforrások átkát, és szerintem az idézett cikkek is így tesznek, hogy a hatalmat kurvítja el, és nem az újításokra képes embereket.
Lehet, hogy ebben idealista vagyok, de az innováció szerintem leginkább abból lesz, hogy az ember innoválni akar, mert olyan a természete. És ezt nem bírja abbahagyni attól, hogy minden nap beluga kaviárt reggelizik, mert rövid idő alatt szétunja az agyát. Csíkszentmihályi, flow-elmélet, satöbbi: a legnagyobb öröm a képességeket leginkább igénybe vevő kreatív tevékenység.

Nem tudom, mi történt a szabadalmak számával a rendszerváltás után, de kétlem, hogy a '90-es évek nagy jólétével (??) lenne szoros összefüggésben. Lehet, hogy a @vakapad: által leírt körülmény (saját finanszírozás) fontos tényező volt sokaknál. Vagy a saját vállalkozás beindítása és fenntartása lett a kreatív tevékenység, és kevesebb idő maradt össze-vissza töprengeni találmányokon. Vagy hozzáférhetővé vált minden nyugati technikai vívmány, és nem volt égető szükség újakat alkotni.

PS: A szocialista idők szabadalmi dömpingje nekem egy kicsit rejtélyes: nem kellett ahhoz mindenféle elvtársaknál kilincselni, akik nagy része iszonyatosan buta volt, és bizonygatni a feltaláló meg a találmány rendszerkonformitását, meg értelmetlen bürokratikus akadályokon átbukdácsolni? Ha jól képzelem és így volt, az borzalmas lehetett, és már maga ez a megalázóan értelmetlen procedúra jócskán kéne, hogy csökkentse a lehetséges fejlesztések számát.

heptakontanonaéder 2014.09.07. 18:46:02

@Rhonin: Mert a _TÖBBSÉG_ szarik bele!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 18:46:05

@Késes Szent Alia: Félig komolyan írtam. Az innovációra képes tömegnek nem mindegy, mekkora hányada lesz innovátor.

Nem csak a '90-es évek visszaesése az érdekes abból az adatsorból.

Én azt nem tudom, hogy kellett szabadalmazni a szoc. időkben, főleg, hogy ezt az egész szabadalmazgatást komolyan se vették, 'iszen közkincs az, nem extraprofit ürügye, mit papírozzunk vele.

@nandras01: Nem pont ilyen ethoszra gondoltam... :-)

heptakontanonaéder 2014.09.07. 19:02:46

@nandras01:
gugli a barátod.

(láncszavazás)

heptakontanonaéder 2014.09.07. 19:04:28

Bocs ez lemaradt:
Bizonyos életnívó alatt az élet és a Világmindenség nagy kérdései szart se érnek ahhoz képest, hogy kapok-e a jövő hónapban közmunkát.

Pelso.. 2014.09.07. 19:13:40

@Késes Szent Alia: Vajon inaktív-passzív tömegek (+ megáldva sokszor fatalizmussal) kialakulásában mekkora szerepe volt a Fidesznek? Több epizód során nyilvánvaló volt a szándék: politikától-szavazástól távol tartani az embereket, bár ezek hatékonysága számomra csekélynek tűnt, főleg a mostani "eredmény" tükrében. Ha a folyamat spontán, az riasztó, amennyiben irányított, akkor finoman szólva orwelli.

vakapad 2014.09.07. 19:15:08

A szocialista (nagy)vállalatoknál, tervező intézeteknél külön részleg foglalkozott a szabadalmakkal és újításokkal, és nem a párttitkárnál kellett kilincselni, hanem azt valódi szakemberek bírálták el. Természetesen volt olyan is, hogy otthon, erős gondolkodással valaki kitalált valamit (általában nem szakember), aztán azzal kilincselni kezdett. Ezek közül - amennyit én láttam - egyetlen egy sem volt használható semmire, még jóindulattal se. És ebből néha baja is származott az embernek, amikor valamilyen buzgó újságíró (szintén laikus) felkarolt egy ilyen ügyet, halálra igazolhatta magát mindenféle bizottságok előtt, hogy az tényleg ökörség.

A szabadalmak 99,9 %-a persze nem egy Rubik kocka volt, hanem egy adott részlet adott műszaki megoldása, és igen sok volt olyan is, amelyik valamely importtermék kiváltását célozta, főleg a '84-es nagy majdnemkkrach idején, amikor az importot tűzzel vassal csökkenteni kellett, és ha sikerült, azért pénz is járt.

vakapad 2014.09.07. 19:24:49

Kiegészítés:

A Szabadalmi Hivatalhoz beadott, és szabadalmat nyert műszaki megoldásoknak nem kell jónak lenni, hanem csak újnak, a korábbi hozzászólásomban említett elbírálás csak arra vonatkozott, hogy a szabadalom fenntartását a cég fizeti-e, mert úgy látja, hogy ez jó és eladható.

nandras01 2014.09.07. 19:30:27

@Counter:
tudom.
de az a rémületes magyar valóság.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.09.07. 19:37:40

@nandras01: Nem akarok hitvitázni, de ez szvsz nem ethosz, hanem opportunizmus. Az ethosz átfogó, állandó és stabil, valamint megismerhető és következetes, nem utolsósorban pedig ún. "értékek" rendje. Érték ebben pedig nincs.

heptakontanonaéder 2014.09.07. 19:49:30

@panelburzsuj:
Anno halálba cikiztük azt a programozót aki 231 sorban írta meg azt a programot amit meg lehetett írni 217 sorban...

panelburzsuj 2014.09.07. 19:58:49

@heptakontanonaéder:
Csak szépen fölleltározzuk itt kalákában az erőforrás-átok válfajait: te a változatlan kapacitású emberi agyakhoz képest gigantikusra nőtt komputer-kapacitásokat tetted föl a listára.

panelburzsuj 2014.09.07. 20:00:54

@panelburzsuj:
(amit aztán a váku(u?)mtól irtózva buzgón tele is szemetelünk ... :)

nandras01 2014.09.07. 20:03:14

@Counter:
"Az ethosz átfogó, állandó és stabil, valamint megismerhető és következetes"
a szolgalelkűség, a megfelelni vágyás, az opportunizmus és a kisszerűség is állandó és stabil tulajdonságnak tekinthető...
amúgy persze igazad van, az ethoszhoz általában valami felemelőt, valami nagyszerűt társítunk a képzeletünkben, de azt hiszem, be lehetne vezetni a negatív ethosz fogalmát is.

nandras01 2014.09.07. 20:04:09

@heptakontanonaéder:
az akkori gépek teljesítményét tekintve ennek a cikizésnek volt is valami alapja :)

ijontichy 2014.09.07. 20:50:11

@nandras01: "Legjobb winchester a 20 megás, legjobb memória az 1 megás. Gondolkozásra késztet" ;-) (régi bonmot a 90-es évek első feléből)

nandras01 2014.09.07. 22:08:23

@ijontichy:
winchester???
1 mega memória???
egy xt gép már űrhajó volt a commodore- hoz képest :)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2014.09.08. 09:28:59

Bocsánat, hogy visszatérek a téma egyik mellékszálához, teljesen földhözragadt módon. SSenkinek nem jutott eszébe, hogy a Juncker-válasz aláírója melyik egység (csoport, osztály - kis terminológiai káosz van) vezetője. europa.eu/whoiswho/public/index.cfm?fuseaction=idea.hierarchy&nodeID=61036&personID=169917 - A postázóé.

ingyenebed 2014.09.08. 12:44:25

@JT:

ezért mosódik össze:

"Én nem bántom ezt a kétmillió embert, az én szavazatomból sem volt kifirkantva az a sok kártékony idióta, aki Gyurcsány köpönyegéből bújt elő."

amíg a magadfajta nem tanulja meg, mi a különbség a két oldal közt, addig fogtok szopni. mert addig normális ember nem lesz, aki neked politizálni fog.
én ráérek.
a világ is ráér.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.09.08. 12:58:41

@ingyenebed: magadfajta. csak nem morvai krisztínához van szerencsénk? kicsit jobban érdekel a skót referendum, mint orbán és gyurcsány együttvéve.

fuhur 2014.09.08. 13:55:38

@Rhonin: " Miért nem létesültek demokrácia központok a polgári körök mintájára, miért nincsnek civil szervezetek országon túl felállítva, igen, Norvég és Soros pénzekből finanszírozva, hogy Lézer Jani a közelükbe se férjen, miért nem üvölt még mindig a Szabad Európa Rádió? Miért nem? Ez a lényeg. "

És ki fizetné ki ezeket. Az ilyen dolgok nincsenek ingyen. De ha ebben az országban pénzt akarsz csinálni akkor nem demokrácia központba ruházol be, hanem stratégiai megállapodást kötsz, támogatod a felcsúti búcsújáró helyet, konzorciumot csinálsz egy Simicska céggel.

Ez utóbbi név épp most változik. Meg is állt az ország.

fuhur 2014.09.08. 14:02:39

@panelburzsuj: Ha jól tudom egy hét után online is elérhetők a mancs cikkek.

panelburzsuj 2014.09.08. 14:19:16

@fuhur:
Köszi; ennyi törődés után már nincs kibúvó, muszáj lesz elolvasnom... :)

vakapad 2014.09.08. 15:11:41

@jotunder:

Ja. Kinek mi vág húsba.

A kártékony idióták egyébként nem Gyurcsány köpenyéből bújtak elő, hanem Gyurcsány köpenye alá bújtak. Őneki meg hagynia kellett, mert egyébként nincs meg az a db szavazat, az x db ajánlócédula, az y db agitátor és a z db párttag, és ha az nincs meg, akkor bukott, sikertelen hülyének minősíttetik (nem akárkik által ám!). Hja, kérem, a politika az exigenciák tudománya/művészete (a franc emlékszik már a torinóira), csak az a baj, hogy azokat az exigenciákat az illetékesek nem közlik előre, azok utólag szoktak kiderülni.

vakapad 2014.09.08. 15:14:11

Ja, még annyit, hogy ezen úgy lehet segíteni, hogy az ember a 100 %-ban biztos, tuti exigenciák teljesítésére áll rá (pl.: rezsicsökkentés).

Rhonin 2014.09.08. 15:15:50

@fuhur: Ha nem költői volt a kérdés, akkor: pl. a Norvégok, Soros, a letünt ellenzék az ő idejükben ellopott pénzekből jóvátételként, vagy egyszerűen pont ahogy leírod, stratégiai megállapodásokkal a Simicska cégekkel és kurucos huncutsággal pont az onnan befolyó bevételből, stb. Soroljam még? Amúgy meg anno a polgári köröket miből finanszírozták? Csal másolni kéne az öteleteket a Mestertől. Az a baj, hogy a jelenlegi ellenzék még a tanulásra sem képes, a vezetettek pedig (ahogy fentebb leírtam) sz@rnak bele az egészbe. Úgy vannak vele, mint a tegnapi Ír - Magyar meccsel: mindig lesz egy szempont ami szerint mi győzünk. A fociban pl. lassan az, hogy mi vagyunk a világ leggazdaságosabb ellenfele, mert csak fél pályát kell előkészíteni és a kapust is otthon lehet hagyni, ha velünk játszanak. És sokaknak már ez is valami :).

dr Brcskzf Gröőő 2014.09.08. 16:46:51

@fuhur: az az egy hét sajnos inkább másfél hónap (de előbb-utóbb tényleg a komplett szám olvasható).