Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ahogyan szavaztál, úgy bánjanak veled

2014.04.12. 09:50 | jotunder | 190 komment

 

   Dánielfy Zsolt harmadosztályú színész/önkormányzati képviselő nyalta fényesre gazdája seggét nagy nyilvánosság előtt a debreceni kampányzárón. Ahogyan szavazott, úgy bántak vele. Felesége megkapta n-edik büféjét az önkormányzattól. Ő maga érdemkeresztet kapott. 

   Meg kellene ijedni tőle, hiszen mégis csak arról zeng itten dalt üde, mámoros ajakkal, hogy aki nem lép egyszerre, ahhoz nem megy ki az orvos, a tűzoltó. Ez a baromarcú valószínűleg így is gondolta ripizés közben. A valóság az, hogy a rezsimnek nincs energiája  a Kubatov-listákon E-vel jelölt személyek baszogatására. Vagy mondjuk, nem nagyon... A dánielfyk , schmidtmarik és társaik felhizlalására van ideje és energiája. Ez a rezsim erre alapoz.

   Láttam én már dánielfynél nem sokkal jobb színművészt pisszegni az MTA dísztermében, mert egyesek kuncorásztak a gazdija beszéde alatt. Ő speciel Kossuth-díjat kapott. Az a rezsim sem volt nagyon másra alapozva. Mintha az ország lenne a dánielfy-gazdi viszonyra alapozva.

   Tehetségesnek lenni, és egy életet feltenni arra, hogy az ember a tehetségét kibontakoztassa — mondjuk úgy, elég macerás. Tízezer óra. A pszichopata Kótzián Rudolf versét elnyalni három perc. És az utóbbi fizet jobban. Akkor pedig.... Ha egyetlen diszkrét nyalintás egy élet munkájával ér fel, akkor ki lesz az az idióta, aki a munkát választja?

    Nem biztos, hogy Orbán elől menekülnek el a legtehetségesebbek Amerikába, Nagy Britanniába, Svájcba. Lehet, hogy ezt a viszonyulást, a dánielfyzést nem tudják bevállalni. Ők azt szeretnék, ha a tehetségük alapján ítélnék meg őket és nem a "szavazatuk" alapján. Mindenkinek jobb lenne persze, ha a dánielfyket kihajtanák a legelőre, és a Cambridge-be, Zürichbe, Bonnba távozott fiatalok hazajöhetnének, de vannak más szempontok is. Mindig vannak, ez a más szempontok földje.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr46022118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kayassine 2014.04.13. 11:02:43

Az isteni Hofi is csak egy szar rendszer bohóca volt, még ha jó bohóc is volt. Csak ezt a ballibek nem írják.

TG69 2014.04.13. 11:07:19

@jotunder: Forza Cserhalmi :-). A gyaszmunkat lezartnak tekintem:-)

DarthVader 2014.04.13. 11:10:37

@Kayassine:

Ha jól értettem:

Hofi jó bohóc volt.
Egy szar rendszer bohóca volt.

Igen. És? Hol az új gondolat?

dr kíváncsivagyok 2014.04.13. 11:11:05

@vakapad:
" Ott van például a Kossuth-díjat kapott Kern. vagy a Nemzeti Színházat kapott Alföldi. "

Nagyon , nagyon rossz hasonlat...ezek az urak tudnak is valamit,...attól , hogy a világnézetuk nem egyezik meg a tieddel...

félázsiai nagymagyar 2014.04.13. 11:16:06

@jotunder: "Magyarország ebben a pillanatban nincs csőd közelében. Az elkúrás ma a csődöt jelenti."

He? Miért pont a gazdaság? A demokrácia elkúrása az smafu?

dr kíváncsivagyok 2014.04.13. 11:19:40

@félázsiai nagymagyar:
" Miért pont a gazdaság? A demokrácia elkúrása az smafu? "

Tudod...megérteném , ha a jólétunkert cserébe hajványulna a demokrácia és ezért kéne nekunk a csuti ártány,...DE HÁT HOL A JÓLÉT ???

félázsiai nagymagyar 2014.04.13. 11:26:15

@jotunder: "Az elkúrás ma a csődöt jelenti."

Tovább fókuszálva: kinek a definíciója szerint? Az, hogy (még) nincs államcsőd, egy olyan gazdaságpolitika következménye, ami helyett talán jobb lett volna az államcsőd. Akkor ugyanis már túllenénk egy második öszödi beszéden (kétlem, h elmondták volna). A maffiafőnök (nem vagyok hajlandó leírni a nevét) kedvenc hasonlatával élve, a Magyarország nevű lélekvesztő viharos tengeren hánykolódik, az elemek kényének-kedvének kitéve. Eddig kedvezőnek tűnő, de rossz irányba fújó (keleti?) szelek hajtották, az időjárás közepesen problémás volt. De Gaia szeszélyes, rendes hajó nélkül a szerencsénknek egyszerre csak hirtelen vége lehet.

dr kíváncsivagyok 2014.04.13. 11:27:24

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
Az emúttnégyévben elkezdodott a hívo és szimplán seggnyalonc Orvbán-hívok felemelkedése...a most kovetkezo 4 évben letarolják az országot , mint a sáskák...
Nem irígylem toluk,..engem nem érint,...de kurvára igazságtalan az a rendszer ,ami a rokoni-haveri szálakat erosebben honorálja , ...mint a tudást , hozzáértést....
4 év múlva az ország gazdasági , társadalmi , politikai vezetése 100 % - ban Orvbán -hívok kezében lesz,...a maradék népesség meg vagy kozmunkás, vagy folyamatosan harcol a megélhetéséért,..vagy elmegy a korhadó nyugatra...

félázsiai nagymagyar 2014.04.13. 11:28:32

@dr kíváncsivagyok: Én nem érteném meg. Mondj olyan diktatúrát ahol a szabadság árán létbiztonság van. Ha találsz ilyet, tedd mellé azokat, ahol a szabadsággal együtt mindent elvesztett a nép.

ingyenebed 2014.04.13. 11:52:45

namost ez van:

444.hu/2014/04/12/akar-a-kamu-egyutt-2014-en-is-mulhatott-a-fidesz-ketharmada/

tehát bejött a tippem, miszerint a kamupártokon, (név szerint önmagában már az Együtt 2014-en is ) múlt a 2/3.

lefordítom (nagy betűkkel mert fontos):

VÁLASZTÁSI CSALÁS SEGÍTSÉGÉVEL SZERZETT A FIDESZ ÚJRA ALKOTMÁNYOZÓ HATALMAT.

ha ezek után a mélyen T Ellenzék, mintha mi sem történt volna, befárad az új Ogy-be, leteszi az esküt, stb akkor részemről elmehetnek a jó édes kva anyjkba.

fenti nagy betűs ugyanis az a

BILLENÉSI PONT

ami után kijelenthető, hogy Magyarország politikai szempontból már nem része az auro-atlanti kultúrkörnek.
ebből az következik, hogy olyan politikus (gyengébbek kedvéért: em valamiféle hivatalnok, hanem olyan személy, aki vindikálja magának a lehetőséget, hogy a magyar nép, mint sorsközösség sorsát hatalmi eszközökkel élve, illetve erre törekedve határozza meg, a nép akaratát formálja, képviselje) aki a progresszív/nyugatos/modernizáló erőkhöz sorolja magát

NEM VEHET RÉSZT ENNEK A HATALOMNAK A LEGITIMÁCIÓJÁBAN

semmilyen módon. akkor sem, ha ettől a megélhetése függ.
keressen magának más munkát, vagy:

akkor mit tehet?

megtagadja a parlamenti munkában való részvételt. képviselői mandátumát nem veszi át, az esküt nem teszi le.
minde lehetséges jogi és politikai eszközzel támadja a fennálló hatalmat, a választás eredményét nem ismeri el.
felszólítja az EU és a NATO tagállamait, döntéshozó szerveit, hogy az új magyar Parlamentet/kormányt ne ismerjék el, ebből következően a magyar szervezeti poziciókat ne töltsék be.
büntető feljelentést tesz választási csalás, Magyarország alkotmányos rendje elleni bűncselekmény gyanújával Orbán Viktor, Pintér Sándor és a választások lebonylításáért felelős szervek vezetői ellen.
kijelenti, hogy az ellenzék jövőbeli hatalomra kerülése esetén ezek a személyek mindenképpen bíróság elé lesznek állítva.

kezdetnek ennyit megtehet.
továbbiakat a jövöbeli események függvényében.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.13. 12:09:00

@ingyenebed: www.atv.hu/egyeb/20130614_hagyo_es_schmuck_munkatarsai_eloztek_be_bajnaiekat

azt javaslod, hogy forduljunk a NATO-hoz mert szocialisták alapítottak egy kamupártot és kaptak egyharmad százaléknyi szavazatot a tizennyolcadik kerületben.

igényes gondolat :))))

Deepblue Noir (törölt) 2014.04.13. 12:14:46

@ingyenebed:

lehet hogy azért szerzett kétharmadot, de azért nyert, mert
-az emberek nem csekély hányada magából a politikából ábrándult ki és vagy eleve értelmetlennek tartja a szavazást vagy nem lát egyetlen normális, esélyes pártot sem.
-akik meg elmentek és orbán ellen szavaztak, azok megosztottak, csak mintegy felük összefogáspárti, jelentős számban vannak jobbikosok
-a fidesz még most is szép számmal talál hívekre, ill. olyanokra, akik támogatják, mert őket látják a kisebbik rossznak.

a többi részletkérdés

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.13. 12:28:30

@ingyenebed: Bocs, de ez sem volt választási csalás. Gusztustalan dolog volt, de nem sértette meg azt a választási törvényt, ami egyébként nem alkotmányellenes. Mondjuk, ha fel akarod pofozni Tinert egy Lada-féltengellyel, szívesen igazolok neked alibit. :-)

RontoPal 2014.04.13. 12:34:20

@Kettes: A Ladának nincs féltengelye.:-D

aronsatie 2014.04.13. 12:35:52

@jotunder: Ja, az más. Akkor visszavontam. Bár ismerek valakit, aki akkor kapott Kossuth-díjat, amikor már nyugdíjas volt, úgy 20 évvel pályája csúcsa után.

ingyenebed 2014.04.13. 12:38:17

@Kettes:

szerinted mit jelent az a szó, hogy "csalás" ?

határozd meg nekem légy szíves.

aronsatie 2014.04.13. 12:38:39

@zsazsu4: Lefordítom: ez a te véleményed, ami másra nézve nem kötelező.

ingyenebed 2014.04.13. 12:41:25

@Deepblue Noir:

az számít, hogy van-e az ellenzék soraiban olyan politikus, aki alakítani akarja Magyarország történelmét.

a többi részletkérdés.

Deepblue Noir (törölt) 2014.04.13. 12:45:29

@ingyenebed:

pontosabban olyan arcok és olyan program, amire elég ember vevő.

csak hát kérdés, lehet-e ilyen abban az országban, ahol a vidék egy jelentős hányada egyértelműen jobboldali most 14-ben( fidesz+jobbik toronymagasan a liberálisok felett).
én erre nem tudom a választ.

ingyenebed 2014.04.13. 12:49:25

@jotunder:

pontosan.

szerinted mi történne?

fentieket megtéve az elenzék egy döntési helyzetbe kényszerítené a vezető hatalmak döntéshozót (no meg a közvéleményformálókat).

gondold tovább. szerinted mi történne?

milyen posztot írnál, ha fentiek megtörténnének?
A) orbánt védenéd?
B) az ellenzéked védenéd?
C) egyiket sem.

ha te egy döntési helyzetbe kerülsz, először azt kell eldöntened mit akarsz. megmagyarázni mindent meg tudsz, ez nem fizika. de ahhoz először döntési helyzetbe kell kerülnöd.

ingyenebed 2014.04.13. 12:52:36

@Deepblue Noir:

a történelem alakítása nem mindig a nép véleményének megkérdezését jelenti.
annál is inkább mert nép véleménye hétfőn "A", kedden pedig "B".
attól függ mikor és hogyan kérdezem.

amúgy meg szerinted aki az Együtt 2014-re szavazott, az tudta kire szavaz? az volt a véleménye? hát akkor?

félázsiai nagymagyar 2014.04.13. 12:56:33

@Kettes: Mi bizonyítja, h a HT szavazatokat valóban a maffiára adták le?

félázsiai nagymagyar 2014.04.13. 13:02:22

Ja, és ha úgy játszunk, h a szabályokat én hozom, és mindig az jön ki belőle, h én nyerek, akkor az csalás vagy szelavi?
Persze lehet azt mondani, h mindenki eldöntheti játszik-e ilyen feltételek mellett, de ebben az esetben ezt hogyan kell értelmezni? Ott kellett volna kezdeni, h nem ismerjük el a tákolmányt. Megtehető volt ez a gyakorlatban?
Ha a diktatúrák a demokrácia gyengeségeit kihasználva jutnak hatalomra és csak a vázat hagyják meg, de belülről kiszívják az összes létező tartalmat, akkor avval mi a teendő? "Tetszettek volna forradalmat csinálni?"

Deepblue Noir (törölt) 2014.04.13. 13:03:50

@ingyenebed:

nem értem mit szeretnél, de mindegy.

acs63 2014.04.13. 13:30:48

@RontoPal: Akkor nem menne sehova. Kettő is van neki, ráadásul majd' egy méteres, súlyos darab mindkettő.

esernyősEvezős 2014.04.13. 16:04:25

@jotunder:
Gondolja a fene.
Egyiket sem.
De sajnos - vagy nem - már én is eljutottam odáig, hogy leszarom, ki mit szól hozzá (blogíró-e, vagy sem) és bizony, leírom, ha sanda gyanú fészkel bennem arról, milyen szándék látszódik az írásban.
Ennyi.

esernyősEvezős 2014.04.13. 17:12:58

@aronsatie:
Legalább nem csak én látom így ...
Like.

esernyősEvezős 2014.04.13. 17:27:14

@jotunder:
Tedd hozzá, hogy szerinted.
Mert ezt eldönteni itt, úgysem lehet.

RontoPal 2014.04.13. 17:35:13

@acs63: 1 francot, ft-nak az első kerék hajtás egyik elemét hívják.

esernyősEvezős 2014.04.13. 17:35:44

@dr kíváncsivagyok:
Ja.
Pölöskei Gáborné Áder Annamária esélyes a KLIK vezetői posztjára.
Mert csak.

(Amúgy: ha valahol csőd van, akkor az az oktatás. De mindenki leszarja.)

esernyősEvezős 2014.04.13. 17:58:17

"Tudja, megettem kenyerem javát és feltehetően, emberi számítás szerint már nincs annyi hátra, mint amennyi letelt, de elárulom önnek, hogy több évtizedes tanári pályám során ehhez hasonlót még nem tapasztaltam! Gyarló, egyszerű állampolgáraként a hazának, nem szeretnék most önnek citálni nálunk - önnél és nálam - sokkal nagyobb, felkészültebb, okosabb, tiszteletreméltóbb értelmiségiektől, csak szerényen megjegyzem, hogy förtelem, ami történt! A kirekesztés magasiskoláját mutatták be a cívisvárosban, egyetemi környezetben, arany érdemkeresztes előadásban. „Fecseg a felszín, hallgat a mély…”- mondta Attila, de most a mélynek ideje megszólalnia. Ön és mindazok, akik áldását adták, kérve, vagy akár kéretlenül ehhez a democsokráciás szavalathoz, olyan mélyre süllyedtek a felszínes fecsegéseikben, kommunikációs néphülyítéseikben, alantas szándékú közéleti parkettáncolásaikban, politikai ripacskodásaikban, hogy annál lejjebb ebben az országban ezidáig nem volt, nincs és remélem nemsokára eljön az ideje annak, hogy nem is lesz! Azt kívánom önnek, mint a magyar nyelv és irodalom tanára, hogy mindaz, amit a mellékelt vers sugall, hulljon vissza az ön és az önhöz hasonlók fejére halmozottan! Megalázták nem csak József Attilát, nem csak a magyar választók millióit, ha nem tudná többszörösét azoknak, akik önre és pártjára adták voksukat, azzal, hogy „ahogyan szavaztál úgy bánjanak veled” fenyegetésével mutatnak önök erőt és bátorságot a nemzetnek! A vers elmondása után ön fülig érő szájjal fogott kezet azzal a színésszel, aki vehemensebben, mint bármely ismert nemzeti radikális, adta elő ezt a förmedvényt."

www.13keruleti-hirhatar.hu/hirek/egy-tanar-levele-orban-viktorhoz

labrys 2014.04.13. 18:07:00

@Evezős: nem, nem mindenki :( Igen, ez a legnagyobb tragédia.

Kis ember 2014.04.13. 18:18:33

"Nem biztos, hogy Orbán elől menekülnek el a legtehetségesebbek Amerikába, Nagy Britanniába, Svájcba. Lehet, hogy ezt a viszonyulást, a dánielfyzést nem tudják bevállalni."

A nagypolitikához nem akarván hozzászólni kiemelném ezt a részt. Ugyanis ez otthon minden szinten igaz. Én is eljöttem, és biztos nem azért nem érvényesültem otthon, mert lusta vagy tehetségtelen lennék. De otthon nem volt munka nekem, míg nem egy emberről tudok, akinek volt, csak azért, mert valakinek (én nem feltétlenül politikusnak!) rokona-boldog őse volt. Ezzel ellentétben a mostani munkahelyemre (is) úgy vettek fel, hogy a nevemet a mai napig nem tudják kimondani. És ez az, amitől a nyugati világ működik: a munkában az eredményt előbbre helyezik a személyes érdekeknél.

Egy régebbi bejegyzésem ezzel kapcsolatban:

vizizene.blog.hu/2010/06/18/a_tengeren

esernyősEvezős 2014.04.13. 18:37:04

@labrys:
Jó, nem szó szerint értettem, de tulajdonképpen nem nagyon izgat senkit.
Megjött a tankönyvrendelő-lap, rajta azokkal, amikkel ...és nem, nem az volt az első reakció rá, hogy B+, nem rendelünk ebből, hanem elkezdett mindenki osztani és szorozni. Ahelyett, hogy a falhoz vágta volna.
:-(

RontoPal 2014.04.13. 18:47:03

@Evezős: Ennek az országnak a többsége elfeledte "A haza nem lehet ellenzékben!" szörnyűséget. Annak a levét isszuk, és még fogjuk is pár évtizedig.

netukki 2014.04.13. 19:04:48

@jotunder: Elfelejtetted, hogy a kamupártok hamisított aláírásokkal szerezték meg a választáson való indulás jogát, és ezt a hatóságok a bizonyítékok dacára sem voltak hajlandók kivizsgálni, mondván, hogy az nagyon macerás volna, sokáig tartana, stb. Vagyis fedezték a csalókat. Tudták, hogy miért.

labrabbit 2014.04.13. 19:20:21

@Evezős:
Még 2012-ben, mikor otthon voltunk, megemlítettem az osztályfonoknek, hogy úgy tudom 40%-al akarják csokkenteni a gimnáziumi helyeket '16-ig és pont a mi gyerekeink is akkor végeznek; szal biztos sokaknak újra kell tervezni a továbbtanulást. Még be sem fejeztem a mondatot, lepisszegett azzal, hogy errol nem kellene beszélgetni, ezt hagyjuk. Akkor mirol kellene?
Emlékszem az arcára. Félt.

öreg_répatorta 2014.04.13. 20:03:14

Remélem, hogy majd a kritikus pillanatban egy baloldali érzelmű mentőorvos meg fogja kérdezni tőle:" Hogyan kellene most bánnom, azzal a honfitársammal, akivel nem egyezik a politikai nézetünk?" És ez a köcsög elmondja majd az igazságot, amit akkor érzett, amikor kiállt oda szavalni. És a mentőorvos csak annyit fog mondani, hogy: " Rendben." És úgy bánik majd vele.

RontoPal 2014.04.13. 20:55:18

@acs63: Az, off, és nem, de nyugodtan sétálj be az első autós boltba, és kérdezz rá a féltengelyre. Nem fognak guglizni, a hátsó kerekek hajtását végző tengelyeket nem így hívják.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.13. 21:01:39

@ingyenebed: elképzeltem az Egyesült Államok elnökét, amint közlik vele, hogy a magyar ellenzék a NATO-hoz fordult, mert a Kunhalmi Ágnes kerületében exszoci aktivisták 0.34 százaléknyi szavazatot szereztek. valószínűleg összehívja a National Security Council-t.

acs63 2014.04.13. 21:13:00

@RontoPal: 30 évnél több közlekedés-műszaki tapasztalat után is szívesen tanulok. Mesélj! mi a neve a kerekek közvetlen hajtását végző erőátviteli egységnek? (Függetlenül, hogy első, vagy hátsótengelyes a meghajtás. Amúgy, ha vetted volna a fáradságot ránézni, akkor a linkben a Samara is szerepel, de kettes a hagyományos 210x-es rúdra gondolhatott, annak olyan jó kis svungja van...) :-P

@poszt: "Ahogyan szavaztál, úgy bánjanak veled!"
Köpni is szabad, vagy csak szívlapáttal arcmintát venni?

Montefiore 2014.04.13. 21:14:32

@jotunder: OFF Találtam egy szép darabot, remélem, értékelni fogod: a kvantum-valószínűségi elmélet alkalmazása arra a dilemmára, hogy miért gondolják sokan a pénztárosnőket feministának: journal.frontiersin.org/Journal/10.3389/fpsyg.2014.00322/full#B27 ON

giacomo gesso 2014.04.13. 21:24:43

@Evezős:
Bekeretez, kirak, mindannyiszor, amikor hümmögés folyik, hogy hát azért még sincs itten kérem-szépen diktatúra, akkor rámutat!

giacomo gesso 2014.04.13. 21:28:42

@RontoPal: Egy Tatranak 6 azaz hat darab akkora van, hogy ha csak megemeled, már leszakad a hátad, nem kell vele meglapogatni sem...:-)

ingyenebed 2014.04.13. 22:07:11

@jotunder:

látom a gúnyolódáson túl nem jutsz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.13. 22:13:40

@ingyenebed: mégis mit kellene írnom egy ekkora hülyeségre. abban reménykedem, hogy csak viccelődsz.

ingyenebed 2014.04.13. 22:15:16

@Deepblue Noir:

nem csak te nem érted, mások sem.
ezért ilyen ez az ország.

ingyenebed 2014.04.13. 22:25:40

@jotunder:

mitől hülyeség?
gondold végig.
mi történne?

a világ veled röhögne ezen?
nem hiszem.

gondolom te azon is röhögtél, mikor 2006-ban orbán kiállt és adott 72 órát gyurcsánynak, hogy mondjon le. és hol van most gyurcsány? és orbán?
én is röhögtem, mert nem értettem miért csinálja. gyerekes hisztinek gondoltam, ahogy a folyamatos parlamentből kivonulásukat is. most már értem.
az köztünk a különbség, hogy te még most sem érted. és az egész ellenzéki tábot nem érti. ezért buktak meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.13. 22:35:41

@ingyenebed: röhögnének. aztán küldenének tábori pszichiátereket. ember, te tényleg azt hiszed, hogy látsz valamit és a többi hülye nem látja, és NATO meg EU, mert a Kunhalmi? sokkal kevesebbért marasztaltak embereket a lipóton.

esernyősEvezős 2014.04.13. 22:39:34

@labrabbit:
Tudom, hogy sokan félnek. Mert azoknak meg éppen most jött meg a hangja, akik eddig csendben voltak, mert mi lesz, ha mégis ... hát most aztán osztják az észt, torkukszakadtából.
A héten voltam tanúja, amint a tanáriban egy ilyen "újföldesúr" emlékeztette a némi rosszallással a hangjában kritikát megfogalmazó kolléganőt, hogy tudja, kire szavazott ...!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.14. 08:45:57

@ingyenebed: Btk. 350. §

@RontoPal: @acs63: Na ezért nem tört ki még Magyarországon az Orbán-ellenes forradalom. :-(

trombitagomba 2014.04.14. 08:51:48

Interjú az Együtt 2014 kamupárt képviselőjelöltjével, valahol Borsodban:
– Maga melyik párt színeiben indul? – kérdezzük, mert lassan tényleg kezdjük elveszíteni a fonalat.
– Hát a szocialistákéban.
– Az nem lehet – hitetlenkedünk, és elővesszük a képviselőjelöltek listáját. – Ide az van írva, hogy az Együtt 2014 képviselőjelöltje.
– Azt mondom én is: a szocialistáké.
– A szocialisták az MSZP-ben vannak, és közösen indulnak másokkal. Egyik szövetségesüket valóban Együttnek hívják, de csak így, simán, a magáé viszont Együtt 2014. Az két külön dolog.
Budai Katalin értetlenül néz ránk.
– Ez komoly? – kérdezi.
– A legkomolyabb.
Az arcán akkor valami ijedtségféle suhan át.
– Nézzék, én ehhez nem értek. Hívják fel a férjemet, az tudni fogja.
index.hu/belfold/2014/03/17/a_nagy_borsodi_partcunami/
Azt egyébként nem is tudtam, hogy ezt a projektet Hagyó Miklós titkára menedzselte. Kb. annyit kaphatott érte, mint Zuschlag, és az már nem egy rossz pénz.

christvhu 2014.04.14. 09:53:21

@Evezős:
Amúgy, ha valahol csőd van, az az oktatás, az egészségügy, az adórendszer, a közszolgáltatások, a fékek és ellensúlyok rendszere, a kultúra, a külpolitika, az infrastruktúrális beruházások, a hitelezés, a közbiztonság, a demokratikus intézmények működése, a munkahely teremtés, az önkormányzatok költség gazdálkodása, .......... De mindenki leszarja.

Lassan már ki sem látszunk a szar alól.

esernyősEvezős 2014.04.14. 10:19:32

@christvhu:
Ezt arra írtam, hogy jótündér szerint nincsen csődben az ország, tehát a baj nem nagy ...

christvhu 2014.04.14. 10:38:25

@Evezős: Igen, láttam, csak gondoltam említenék még pár olyan területet, ahol hasonlóan "nincs nagy baj".
Jótündér szerint demokrácia is van. Szerintem meg folyamatok vannak. És minél tovább zajlik egy egy folyamat, annál egyértelműbb, hogy hova vezet.
És mindenki - beleértve engem is - aki annak ellenére nem tesz semmit, hogy bizonyos folyamatok előrevetítenek bizonyos eseményeket / állapotokat, az BŰNÖS.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.14. 10:47:21

@christvhu: tudsz mutatni olyan országot, ahol a per capita GDP nominálisan annyi, mint Magyarországon, de sokkal jobb az egészségügy, az oktatás, stb stb stb?

Magyarországon
annyira pocsék a demokrácia, ami számomra az elviselhetőség határán túl van. azt viszont nem gondolom, hogy valami rettenetes felé menetelne az ország. elég szomorú felé igen, rettenetes felé nem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.14. 10:49:08

@Evezős: nem írtam olyat, hogy nem nagy a baj. azt írtam, hogy nem látszik a katasztrófa. elég nagy baj az, hogy szinte semmi remény sincs a nyugati szint megközelítésére az elkövetkező húsz évben.

ingyenebed 2014.04.14. 11:02:07

@jotunder:

határozd már meg nekem, mit jelent neked az, hogy "katasztrófa" .

ha úgy veszem, a 2 vh sem volt katasztrófa.
végül is itt vagyunk, nem?

ahogy Popper P szokta volt mondani: és akkor mi van? rosszabb ízű a rántott hús? csúnyábbak a lányok?

na ugye.
a te logikád arról szól, mit miért NEM teszünk. csak evvel kitörölhetjük.

és már bocs, de azoknak az embereknek a felét, akket ma kötelezően be kell magolnod történelem érettségire be lehetett volna zárni a lipótra.
ez egy ilyen faj, bocs.
el lehet menni.

szűkebb telephelyeden Angliában épp arról cikkeznek, hogy Orbán ok lehet arra, hogy kilépjenek az Eu-ból. nekik mit mondasz? lipót szintén?

Lasombra 2014.04.14. 11:08:48

bocsánat, hogy nem élek együtt a fő diskurzussal, de a hétvégén offlány voltam, és csak most néztem be.
nem akarok újabb flame háborút indítani, de ezt a nünükémet ki szeretném írni magamból.

mégpedig a "tehetségesebbje külföldre megy" toposzt.

kicsit uncsi. értsd: a faszkivanvele.
és nem azért, mert én nem mentem külföldre, így sértve érzem magam, hogy tehetségtelen vagyok. szerencsémre van annyi önbizalmam és -ismeretem, hogy a helyén kezeljem a saját tehetségem (v tehetségtelenségem), plusz abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy pont leszarom, ki mit gondol rólam vagy a munkámról, hanem mert ez egy olyan csoportidentitást szül, ami hamis. vagy nem is létezik.

ha te mutatsz nekem egy tehetséges fiatalt, aki nem tudott kibontakozni itthon vagy l el van nyomva (már a karrierje elején), akkor én mutatok két másikat, aki lusta, középszerű, viszont szereti a pénzt, ezért hazai próbálkozás nélkül kapásból kimegy, mert ott elkertészkedve, elbébiszittelgetve stb simán megkeresi annak a tripláját, amit itthon kemény munkával kapna csak meg. mondjuk tanárként vagy orvosként.

ha kölcsönözhetek a posztból gondolatot, akkor úgy is mondhatnám:
" Tehetségesnek lenni, és egy életet feltenni arra, hogy az ember a tehetségét [itthon] kibontakoztassa — mondjuk úgy, elég macerás. Tízezer óra. A [Londonban mosogatni] három perc. És az utóbbi fizet jobban. Akkor pedig.... Ha egyetlen [lakcímváltoztatás] egy élet munkájával ér fel, akkor ki lesz az az idióta, aki a[z itthoni] munkát választja?"

lehet, hogy nincs igazam, de elérte nálam a kritikus tömeget az "itthon csak a hülyék meg a fideszesek maradnak" mém, így rátok kellett döntenem ezt a kis rantet. :)

christvhu 2014.04.14. 11:13:25

@jotunder: Nehéz ügy, mert ugyanakkor Te is belátod, hogy a nálunk sokkal - vagy éppen nem sokkal, de mégiscsak - gyengébb pozícióból induló (1990) országok többségében igenis bizonyíthatóan jobb eredmények/irányok fedezhetőek fel a kérdéses - vagy éppen szinte minden - területeken.
Ne pillanatképeket nézegessünk, hanem folyamatokat.

Meg persze azt sem ártana tisztázni, mit nevezünk sokkal jobbnak. Főleg, ami az oktatást illeti. Mert akkor lehet, hogy érdemes volna tanulmányoznom a cseh, a portugál, a lengyel, a szlovén, a koreai, vagy éppen a litván oktatási rendszert)))
(ok, korea kicsit kilóg felfelé, de talán éppen ezért érdemes, mert nem mindig volt ez így)

Vakmacska 2014.04.14. 11:14:34

@jotunder: az számomra rettenetes, hogy a gyerekeim nemzedékének jórészét akarják benyomni egy "összevont egyentankönyv, heti egy közismereti óra" típusú oktatásba, öregségemre nem akarok 60-70%-nyi agresszív, tudatlan hülye közt élni és nem akarok a gyerekeimből agresszív, tudatlan hülyét. Ez nem "éppen az elviselhetőség határán vagy épp azon túl" lévő dolog, ez rettenetes és tragédia, csak mivel a béka lassan fő, vagy olyan öregek páran hogy éltek már olyanban és laposkúszásban túlélték, ezért sokak szerint még elviselhető. Én azonban már nagyonolyanban akkor se éltem, ha öreg vagyok a reklámkutatók szerint, és szerintem ez spec rettenetes és tragédia, és nem akarom a BBC riportfilmjét a saját hazám verziójában látni, ahol a híd alatt alvó srácot a faluja taníttatta ki, és úgy élnek 12-en a bevételéből, hogy neki valahol Külső-London egyik csatornafedelén van az ágya két éve. Ez ma küldőországként Ázsia, de ha nagyon igyekszünk, holnapután mi leszünk, akár Ázsiában a csatornafedélen. Ne legyen igazam. (és tom, hogy mindenki megbukik egyszer, csak ugye félre az útból tehenek, rövid az élet....)

christvhu 2014.04.14. 11:20:35

@Vakmacska: Sajnos egyetértek Veled. Az aqrva békás hasonlat pedig egyre gyakrabban merül fel sokakban, lassan gyanús, hogy helytálló lehet.

CSak a tetteket hiányolom már nagyon, a tömegeket az utcáról, a karizmatikus vezetőket, meg a fiatalokat, akiknek a jövőjéről trécselünk itt békésen, meg az öregeket, akik felelősek a saját fiataljaikért.

Ehh, kurvaország ez.

esernyősEvezős 2014.04.14. 11:56:43

@jotunder:
Igen, ezt írtad pontosan:

"Magyarország ebben a pillanatban nincs csőd közelében."

Elnézést, hogy nem idéztem hajszálpontosan, csak a lényeget.
Egyébként meg Magyarország, sok tekintetben nem a csőd közelében van, hanem benne a csődben magában.
Igaz, nem gazdasági értelemben (bár szerintem, amennyit erről tudhatunk, azon sem csodálkoznék ...), de csődben van.
Erre akartam reflektálni, nem sikerült pontosra.
Sorry.

esernyősEvezős 2014.04.14. 12:00:07

@christvhu:
Igen.
Aki a folyamatokkal foglalkozni akar, az hisztizik, nácizik és hasonlók.
Miközben a következő tanévben - jó eséllyel - a nyolcadikosok egy olyan történelemkönyvből fognak történelmet tanulni, amelyikben Hitler kvázi egy szimpátiánkat bíró személyiségként jelenik meg ...(már akiét, természetesen.)

De ne hisztizzünk, az csúnya dolog.

esernyősEvezős 2014.04.14. 12:02:23

@jotunder:
De, rettenetes felé menetelünk.
Lehet, ott kint ez nem látszik, de ettől ez még így van.

ingyenebed 2014.04.14. 12:04:37

@Kettes:

tessék, válogathatsz:

a) a jelölési eljárás szabályait megszegve erőszakkal, fenyegetéssel, megtévesztéssel vagy anyagi juttatással szerez ajánlást,
d) jogosulatlanul aláír, hamis adatokat tüntet fel,
e) arra jogosultat a választásban, a népszavazásban, a népszavazási vagy az európai polgári kezdeményezésben akadályoz, vagy erőszakkal, fenyegetéssel, megtévesztéssel, vagy anyagi juttatással befolyásolni törekszik,
h) a jelölési eljárás során az ajánlásáért, illetve a népszavazás kezdeményezése vagy európai polgári kezdeményezés indítványozása során az aláírásáért anyagi juttatást fogad el,
bűntettet követ el és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

az megvan, hogy tömegével másolgatták az ajánlóíveket?

amúgy én nem vagyok jogász (ez látszik, gondolom), de azért van olyan, hogy "rosszhiszeműség", meg "visszaélés", meg "csalárd", és nem hiszem el, hogy jópár kamupárt esetén ezek a fogalmak nem vetődhetnek fel.

már bocs, de azért az bizonyítható, hogy valaki valós politikai tevékenységet folytat, ennek szándékával hoz létre egy pártot, vagy sem.
pont úgy ahogy van szóbeli megállapodás, vegy ráutaló magatartás is.

egyébként meg a jogászkodásnak ott van a határa sztem, amikor a joggal visszaélnek, a trvt megveszik.
ez ellen nem lehet (vagy csak korlátozottan lehet) magával a joggal fellépni.
minden diktatúra törvényekkel bástyázza körül magát, és minden forradalom törvénytelen. értelemszerűen. különben mitől lenne forradalom? minden politikai rendszer védi a saját integritását, mint egy élőlény. a diktatúra is. minden poltikai rendszer ellen törvénytelen lázadni. a diktatúra ellen is. a saját törvényei szerint.
előfordul olyan helyzet, hogy nincs szükség lázadásra. ilyen volt a mi rendszerváltásunk, de ilyen volt 1848 is, a Jellasics támadásig. De van egy pont, amitől kezdve nincs jog, hanem az erősebb kutya bazsevál van.
ma azért nem élünk a náci Harmadik Birodalomban, mert a Szövetségesek voltak az erősebb kutya. Nem azért mert "mindig a jó győz", vagy mert Hitler törvénytelenségeket követett el. A saját törvényei szerint törvényes volt. Csak éppen a végére nem ő volt az erősebb kutya, úgyhogy bszhatta a törvényeit. a többi meg jogfilozófia, amivel itt és most úgy látszik kitörölhetjük.
Ennyi.
Ezen a bolygón így mennek a dolgok.

nyugodtan ki lehet vonulni a törvényalkotásból, a nemzetközi közösség majd értelmezi a nemzetközi jogot érdekei és értékei szerint.
aztán orbán vagy meg tudja védeni a rendszerét, vagy megy a levesbe.

persze aztán lehet, hogy ilyen-olyan okokból orbán mellé állnának. de akkor legalább tiszta vizet öntenénk a pohárba.
ehhez viszont kenyértörésre kell vinni a dolgot.

persze most JT megint lelipótoz, hogy itt nincs diktatúra.
nemrég kérdezte tőlem valaki, mikortól van valahol diktatúra, hogyan lehet ezt megállapítani. hát mivel ez egy folyamat, pontos határa mindenkinek más.
én konkrétan azt válaszoltam, hogy pl a Reichstag felgyújtása után, mikor az SA rendeletileg (ha jól tévedek) felhatalmazást kapott a rendőrséggel való együttműködésre és az ecceri német polgár azt látta, hogy eccercsak a párthadsereg felfegyverzett katonáni mint az állam törvényes képviselői ővele szemben fegyveres erőszakkal élhetnek, na az a határkő. de mások máshova is tehetnék.
ja, és minden teljesen törvényes volt persze. mindent megszavaztak, mindenkit kineveztek, megválasztottak, annak rendje és módja szerint.

ezért kezdtem fenti mondókámat azzal, hogy "billenési pont":
2010-ben a fidesz a magyar nép felhatalmázásával szerzett alkotmányozü többséget, a korábbi, KÖZÖSEN ELFOGADOTT szabályok szerint.
idén a MAGYAR NÉP AKARATA ELLENÉRE, a saját maga által magára szabott választási törvénnyel, kamupártok pénzelésével (törvény által persze, hát hogyne) tette ezt.
a magyar nép akarata a fidesz kormány maradása volt. DE NEM AZ ALKOTMÁNYOZÓ TÖBBSÉG.

ezért billenési pont.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.14. 12:30:36

@ingyenebed: az EBESZ megfigyelte a választásokat. nem volt boldog. a nyugati sajtó sem boldog. egyes nyugati kormányok sem boldogok. és szerintem felhúzhatnák egy kicsit jobban a szemöldöküket. de...
amit te beszélsz az lipótpozitív. ez van. én értem, hogy a blogokba néha hülyeségeket írnak az emberek, pl. ezért sem hívok mentőt, de hadd ne bólogassak rá, OK?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.14. 12:32:55

@ingyenebed: krémer ferenc galamus bolondka őrjöng már megint. ő abba bolondult bele, hogy kitették a rendőrtiszti főiskoláról, amikor az átalakult. nem tudom megítélni, hogy jogos-e a megbolondulása vagy sem, lehet, hogy igen, akkor nagyobb empátiát kell mutatnom. az, hogy bolondka az nem kétséges.

esernyősEvezős 2014.04.14. 12:49:08

@jotunder:
Tényleg rohadtul nevetséges mindenki, akit kitesznek a munkahelyéről x év után és ezt nem fogadja kitörő örömmel. Bolond tehát ...

(Bár megítélni nem tudod, hogy "jogosan" rúgták-e ki - egyébként nem, csak nem tetszett a képe, ráadásul utána felvettek a helyére egy nímandot, aki viszont eléggé mélyen üldögél a NER-kompatibilis valagban ahhoz, hogy legalább hozzáértő sem kell, hogy legyen -, de azért hülye szegény, ha protestál és folytatja azt, amivel, vagy amihez hasonlóval hivatásszerűen foglalkozott...)
Egyre elképesztőbb vagy ... :-(

Vakmacska 2014.04.14. 12:51:36

@christvhu: Az a baj, hogy én meg sokan hasonlóak azok táborát gyarapítjuk amire középsuliban azt mondták hogy "az a szemüveges, tornából felmentett fajta", bár nincs szemüvegem, de tudom mire mondják.

Táblákkal nem megyek ki sehova, mert valahogy úgy vagyok vele hogy vagy fogékony arra hogy észérvekkel meggyőzzük egymást alapvetően észérveken alapuló (azoknak KÉNE lennie, tudom hogy...) dolgokban, ha nem megy kikerülöm, ha nem tudom kikerülni és kezdi felzabálni az életemet akkor meg pofán vágom, de táblákkal nem megyek ki, mert az nálam kb. az a szint, amikor pofán kell vágni valakit, és ugye a szemüveges tornából felmentett fajta tudja hogy nem ebben erős, és nagyon elszántnak és nagyon kétségbeesettnek és nagyon sarokba szorítottnak kell lenni ehhez, és most a hasonszőrűnek könnyebb egyéni féregjáratokat vájni mint falkavezért faragni magából minden magarühellése ellenére, a többi meg békaként fövöget a lében, és nem esett le, mi kényelmetlen, sokan csak odáig jutottak, hogy ha Petyusnak, Lacusnak, Janikának van, neki mééé' nincs, amikor azok se okosabbak.

christvhu 2014.04.14. 13:04:36

@Evezős: Jó, akkor fővök tovább. Nem is olyan forró((((
@Vakmacska: Nekem van szemüvegem, bár nem voltam/vagyok az a tornából felmentett fajta, viszont a konfliktusaimat mindig inkább érveléstechnikai megoldásokkal véltem helyesnek megoldani.

Viszont, amikor valaki baseball ütővel indul felém, végig kell gondolnom az érveimet erősen.....

Valamikor 2002-ben, amikor OV először elvesztette a választásokat hatalomból, akkor indult el a politika a parlamentből az utca felé.

Az én ideális világomban az ember még a kormánypárt vagy a miniszterelnök nevét sem tudja pontosan, nemhogy az egyes politikusok nevét.
Ott a tanár tanít, az orvos gyógyít, a gyerek játszik és tanul, az asztalos asztalt csinál, a kormányhivatalnok szolgál, a színész meg színházat csinál. Négy évente van valami választás, ha nagyon nem jól mentek a dolgok, akkor majd leváltjuk a nem jól teljesítőket, akkor is, ha egyébként azt ordibálják, hogy ők bizony jobban teljesítenek.

De 2002 óta egyre távolabb vagyunk az általam ideálisnak vélt világtól.
Az azóta eltelt 12 év alapján nem úgy néz ki, hogy jó irányba változnának a dolgok. Egyre öregebb leszek és egyre jobban érzem, hogy létezik valamilyen társadalmi felelősség, ami engem is érint.
Ha pedig ezeket összegezzük, valamint figyelembe vesszük az erőviszonyokat és a körülményeket, akkor igenis felmerül az utcakő is, mint egyrészt érveléstechnikai eszköz, másrészt figyelem felkeltő performansz.
Na.

Trespass 2014.04.14. 13:09:13

@ingyenebed: Így. Soha rosszabb társaságom ne legyen a Lipóton!:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.04.14. 13:13:38

@christvhu:

Az én ideális világomban az ember még a kormánypárt vagy a miniszterelnök nevét sem tudja pontosan, nemhogy az egyes politikusok nevét"

ez sem egy jó világ.

christvhu 2014.04.14. 13:28:55

@Deepblue Noir: Valóban? miért is?

A pék nevét sem tudom, aki a kenyerem süti. Fogalmam sincs, ki viszi el a szemetet. Ha mindenki teszi a dolgát és azt jól csinálja, nem érdekel, hogy ki is ő. Öt sem érdekli, hogy ki eszi meg a kenyerét, vagy ki dobta ki a lila zsákot a rothadó dinnyehéjakkal.

Ami a dolog lényege, hogy mindenki tegye a dolgát. A képviselőm képviseljen, a tanárom tanítson, én is tegyem a dolgom.

Nehogy már kiderüljön, hogy a politikának annyira központi szerepet kell betöltenie az életünkbe, mint ahogy az nálunk látható most már bő évtizede.
Ez egy mesterségesen generált és rendkívül káros állapot.

christvhu 2014.04.14. 13:29:47

@christvhu: életünkbe = életünkben

Deepblue Noir (törölt) 2014.04.14. 13:36:25

@christvhu:

erről a republikánusokat kell kérdezni, most persze nem az amerikai pártra gondolok
egy régi tgm-recenzióból idézek

"...a nyugati civilizáció azonban nem azonos a privát érdekekre alapozott liberális kapitalizmussal, hanem mindenekelőtt azt az eleven, intézményesített politikai tradíciót, a honpolgári érzületet jelenti, amely elválaszthatatlan a rendszeresen és kedvvel működtetett politikai intézményrendszertől, tehát az államtól.
..[Hannah] Arendt ebben a könyvben a modernitás egyik legfőbb jellemzőjének azt tartja, hogy a magán- és közszféra összeolvad egy harmadikká, amit ő társadalmi szférának nevez. Ez a folyamat a közszféra és a politikum eltűnését vonja maga után. Igen lényeges továbbá az, hogy a szabadság Arendt számára nem a politikától való szabadság, hanem éppen ellenkezőleg: a politikai életben való részvétel lehetőségét jelenti. ...
a liberális és szocialista utópia közös jegye az állam elhalásának tézise, továbbá, hogy ez az állapot a modern-liberális-egalitárius-emotív emberkép uralma miatt voltaképpen már létező valóság: „…a szabadságot úgy fogadják el, mint az államközösségnek nem szolgai, azaz személyes, szubjektív viszonyokra való leegyszerűsítését; a civil társadalom szembekerül a politikával, a közjó kimondhatatlan, a közérdek értelmetlen. A politikai tekintély egyetlen igazi igazolása: önzetlen szolgálat egy magasabb jó érdekében, amely vagy egybeesik az egyéni vágyak összegével (közakarat kontra általános akarat) vagy nem, elgondolhatatlan a pillanatnyilag rendelkezésünkre álló fogalmi eszközökkel.”

nem az a lényeg, én mit gondolok erről, egyszerűen ez is egy létező álláspont

christvhu 2014.04.14. 13:40:30

@Deepblue Noir:
Jogos. Még az is lehet, hogy valóban nem egy jó világ az, amit én fennebb megrajzoltam, vagy inkább csak felskicceltem.
De azért nekem szimpatikusabb, mint az, amiben éppen élünk itt MO-n.

Deepblue Noir (törölt) 2014.04.14. 13:49:04

@christvhu:

annál elég sok lehetséges rendszer szimpatikusabb, persze vannak rosszabbak is

aronsatie 2014.04.14. 13:51:21

@Lasombra: Az megy ki, aki megteheti, és van hozzá kedve. Megteheti, mert nincs családja, kisebb kockázatot vállal. Vagy van, de annyira jó ajánlatot kap, hogy az se akadály. A tehetség csak feltételezés, talán arra épül, hogy az illető meg tud szólalni külföldiül, mert anélkül azért elég nehéz. Lehet, hogy nálunk a tehetség egyik fokmérője az idegennyelvtudás, elég baj, ha ezen mérjük le. Székely Mihály a nyelvtudás hiánya miatt nem csinált igazán nagy karriert külföldön, persze attól még irtózatosan nagy énekes volt. Sokkal jobb pl. Gálvölgyinél.

ingyenebed 2014.04.14. 15:08:53

@JT:

itt a magas laszti, csak le kéne üsse az ellenzék:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/megkerdojelezheto_a_magyar_valasztasi_eredmeny_the_new_york_times_.579963.html

lipótpozitív ez is?

amúgy ne bólogass, nekem aztán pont tökmindegy.

Érvsebész 2014.04.14. 16:04:42

@Lasombra: Lasombra 2014.04.14. 11:08:48

+1

Vakmacska 2014.04.14. 16:38:30

@Érvsebész: ööö, igen.

de most már ugye arról beszélünk, hogy ugye a gyereket 14 évesen nem kell kilöknöm külföldre pusztán azért, hogy ne szorítsák be a heti egy közismereti tárgy de az is fasságokat tartalmazó könyv segítségével kategóriába.

azt rég leszarom, hogy engem ismeretlenül a "hülye vagy vagy fideszes" kategóriába rak-e valaki csak mert itt vagyok, az meg, aki látatlanul-ismeretlenül úgy véli, hogy biztos nem beszélek eléggé angolul, azt még keményen ki is röhögöm, miután a British Council nemtakarítónő munkatársa nézett bennszülöttnek 10-15 perc csevej után. baromira nem érdekel és nem is kezdek erről vitatkozni.

de a gyereket, azt nem, és már csak az érdekel, hogy csavarnak-e a renceren annyit, hogy kiskamaszként kell-e kituszkolnom, ha el nem akarom ebbe a csőbe benyomni, az egybitesképző csövébe, ez érdekel, hogy engemet ki hülyéz le, hogy nem mentem még mosogatni külföldre, azt tényleg PLSZ.

incze 2014.04.14. 20:10:58

@Lasombra: nehéz ügy ez, mert van egy sor dolog, ami tehetség, ambíció, munka dolga LENNE, ha LEHETNE csinálni, ANÉLKÜL, hogy még ezer dolgot ne kellene hozzá kényszerből, muszájherkulesiből, a szükséges infrastruktúrából, az anyagi, intézményi és jogi előfeltételekből "mellékesen" megteremteni. és sajnos zömmel az ilyesmi nagyon sokba kerül, rengeteg egyéb, az eredeti ambícióhoz nem tartozó készséget igényel, egyedi kapcsolatrendszert, elviszi az erőfeszítések javát.

ez nem kimondottan magyar nyavalya, de az tutira állítható, hogy a cöfner kormányzás drasztikusan tovább rontotta ezt a leves/hús arányt (a versenyszférában ezt kurva egyszerű kifejezni: a versenyképesség, termelékenység zuhan).

ha valaki már kiépült, és megtanult (jobbára, mert kénytelen volt) navigálni a vadvizeken (bojár, kürt, lasombra...) az egész más tészta, mint MOST nekiindulni a pályának (helyesebben: dzsungelnek) összeszorított fogakkal csakazértis itt, és annak ellenére itt, hogy másutt élhetnél az ambíciódnak a körítés nélkül (vö: élned/halnod).

ez éghajlat meg talaj. ezt lehet itt termeszteni, azt meg - a normál környezetet használva - nem.

első pillantásra kevesek problémája ez, de a nagy kapacitású emberek és jó minőségű ideák igazán sok másik embert tartanak el, nem csak őmagukat. ez egy külön műfaj.

továbbá a nagy kapacitású emberek és jó minőségű ideák inspirálciót és mintát adnak OTT, ahol vannak, mert könnyen teremnek, jó a talaj, jó az éghajlat. ha ez itthon van itthon, ha másutt, másutt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.14. 21:30:47

@ingyenebed: Emlékszel még rá, mit írtam a Lejt a pálya-posztban?

"Hogy a trükkök rendszere összeáll-e rendszerszerű csalássá, azt amúgy is a választás eredménye dönti el. Ha viszont kiderül, hogy Orbánnak végül ezek a trükkök is kellettek kétharmados hatalmának megtartásához, az alapjaiban fogja megkérdőjelezni hatalmának legitimitását."

orulunkvincent.blog.hu/2014/02/18/lejt_a_palya

Ezt tartom most is. Alapjaiban lehet megkérdőjelezni az alkotmányozó hatalom legitimitását. De nem azért, mert piti alakok ajánlólapokkal szórakoztak, hanem mert a választási szabályokkal tudatosan eltorzították a választói akaratot.

Tőlem sem állna nagyon távol egy olyan akció, hogy a kormányváltók _nem_ teszik le az esküt az alaptörvényre, _nem_ vesznek részt a parlament munkájában, _nem_ veszik fel a fizetésüket, és a fogadóórájukat és a felszólalásaikat a Kossuth téren tartják meg. Azt sem tartanám aránytalannak, ha Merkel és Obama megüzenné Orbánnak, hogy örvendetesnek találná, ha ebben a ciklusban nem alkotmányozna az ellenzék nélkül. De felszólítani a NATO-t és a világ békeszerető közvéleményét, hogy ne ismerjék el az új Orbán-kormányt, az tényleg erős.

Lasombra 2014.04.14. 22:32:05

juteszembe, ezt a harcsabajszos miskakancsót vajon el lehet hívni privát bulikra is szavalni? :)

csársz 2014.04.15. 09:17:12

@incze: élned, halnod

gondoltatok már rá, hogy V. ezt nem kategorikus imperatívuszként írhatta le, csak ténymegállapításként (ebben a szláv tengerben mozdulni sem tudsz)
ugyanúgy megváltozott az értelme az idők során, ahogy a rá hajazó posztindító klapanciáé

jotundernek meg igaza van, minden hatalomnak van klientúrája,

csak hogy jön ez ide, mármint ehhez az előadáshoz?!!!!!!!!!!!!!!!!!
ezt utoljára Marosán engedte meg magának 56 után!

esernyősEvezős 2014.04.15. 11:45:49

@Kettes:
Tegnap mondta valamelyikük, este az Újságíróklubban (tudom, pfejjj!), hogy ez az egész egy ezer lépéses dolog, amiben minden lépés kapcsolódik egymáshoz és a végén kijön a kétharmad.
Az benne a trükk, hogy mindenki(=nagyon sokan) csak a lépések közül párat(!!) bírált, vagy emelt ki, voltak olyan lépések, amik esetleg fel sem tűntek, és azt, hogy ez összességében mit hoz ki, vagy mi lesz a vége, csak nagyon kevesen látták át.
Most igen.
(De te voltál az egyik! :-)

HaKohen 2014.04.16. 11:52:56

@Lasombra:

Kövér Lászlóra gondolsz? Benne vagyok.

Lasombra 2014.04.16. 20:32:52

@HaKohen: nem. erre a versmondó bácsira, aki a posztban szerepel.
de akár Lacibetyárt is meghívhatjuk. :)

kellemes11 2014.04.23. 07:06:05

Nincs itt semmi baj - a FIDESZ-pártiak majd mind tejben-vajban fognak fürödni, a többi munkaképes meg külföldre megy, a szülőknek küldik haza a devizát, és

Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk,
Mert itt van már a Kánaán!