Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A magyar labdarúgás lehetséges reformjáról

2013.07.30. 18:51 | jotunder | 74 komment

Címkék: foci focitörténelem

       A magyar labdarúgás válságának alapvető oka a labdarúgó-mérkőzések lebonyolításában rejlik, tehát alapvetően technikai jellegű. Mint azt sokan tudják, a labdarúgó-mérkőzéseket ún. szimultán formációban játsszák le, tehát nem egy, hanem kettő darab csapat van egyszerre a pályán. Ez önmagában még nem okozna problémát. Azonban a labdarúgó-mérkőzések másik sajátossága, hogy a labda megszerzését mindkét csapat kezdeményezheti. Már önmagában is kérdéseket vet fel, hogy miért kell feltétlenül megszerezni a labdát, miért nem jelölheti ki egy testület a labdarúgócsapatot a labda birtoklására. A modern labdarúgás jelenlegi tendenciái sajnos kedvezőtlenek.

      Nem elég, hogy antidemokratikus módon kerülhet valaki kezelési jogviszonyba a labdával, a csapatok gyakorlatilag korlátozhatatlanná váltak a labda használatában. Tegyük fel, hogy a magyar labdarúgócsapat egy játékosa felkészül a labda megszerzésére, megszerzi a szükséges képesítést,  megkapja a minisztériumtól a megfelelő engedélyeket, elveszi feleségül a miniszterelnök úr unokahúgát és felveszi a labdaszerző pozíciót a saját, jól megérdemelt alapvonalától negyven méterre. Az ellenfél csapata a jelenlegi szabályozás gyengeségét kihasználva büntetlenül alkalmazhat gyorsasági diszkriminációt, és a magyar labdarúgó mellett, annak tulajdoni jogára fittyet hányva szándékos gondatlansággal elmehet, és eközben magával viheti a labdát.

       Mint azt talán tudják, a labdarúgás közjogi helyzetét rendkívül szűken értelmezte a jogalkotó. Annak ellenére, hogy a labdát sokkal egyszerűbb lenne egy gépjármű csomagtartójában szállítani, gyakorlatilag kizárólagossá tették a labda lábbal érintésének kötelmét. Ez pedig nem kedvez azoknak a labdarúgónak, akik esetleg nem annyira képzettek a lábjátékban, de kiválóan tudnának egy csomagtartóba behelyezni egy labdát, sőt akár egyszerre több labdát is.

     A modern labdarúgásban érthetetlenül túlhangsúlyoznak egy alig több mint hét méter széles, körülbelül két és fél méter magasságú szerkezetet, annak ellenére, hogy ez a pályának csak egészen jelentéktelen részét foglalja el. Különösen furcsa, hogy kitüntetett szerepet kap a labdának ezen szerkezet belsejébe juttatása. Alig hihető, de bizonyos szerződések tanulmányozása alapján világossá vált, hogy egyes ellenérdekelt csapatok külön személyzetet alkalmaznak arra, hogy az ENSZ alapokmányával nehezen összeegyeztethető módon megakadályozzák csapatainkat abban, hogy a szerkezetet 1. megközelítsék 2. abba a labdát bejuttathassák.

    Tegyük fel, hogy az ellenfél négyszer juttatja a labdát a fent már említett szerkezet belsejébe, a magyar csapat viszont kilencszer rúgja ki a stadionból. Ebben az esetben, akármennyire is furcsa, hátrányos helyzetbe kerülhet csapatunk. Az sem világos, hogy miért használnak két csapatot arra, hogy egy csapat teljesítményét lemérjék. Nyilvánvaló, hogy a másik csapat nehezíti csapatunk objektív megítélését. Mennyivel előrébb járna a labdarúgás, ha csak egy csapat birtokolná a labdát. Érvényesíthetnénk számos adókedvezményt, pontosabban vezethetnénk a statisztikát, közegészségügyi, turisztikai és pénzügyi szempontból is sokkal kedvezőbb lenne, ha egy mérkőzésen egy csapat izgalmas játékát követhetné a szórakozni vágyó közönség. 

     A magyar labdarúgásnak reformokra van szüksége. Sokkal több stadiont kellene építeni, még nagyobb stadionokat, de ezekbe a stadionokba nem szabad megosztó módon két térfelet építenünk. Nekünk, a magyar világnemzet tagjainak egy térfél kell, ami persze a félség műfaji szabályainak kreatív értelmezését jelenti, de ez nem lehet semminek akadálya.

      Amennyiben egy csapat indulna a mérkőzéseken, a győztest sokkal demokratikusabban jelölhetnénk ki, mint a jelenlegi helyzetben, mondjuk kétharmaddal. A jelenlegi helyzetben állandóan számon kell tartani, hogy melyik csapat hányszor és hová juttatta be a labdát, ezt iktatni kell, növelve a szén-dioxid emissziót. És most legyünk bátrak feltenni a kérdést, szükséges-e labda a labdarúgáshoz csak azért, mert ez valamiféle szűk grammatikai értelmezésből így következne? Miért nem elég egy szép, kerti lugas? 

      Gyökeres átalakításokra van szükség a labdarúgásban. Számos más sportban — mint például a politológia, a közgazdaság-tudomány vagy a szociológia — világhírre tudtunk szert tenni az által, hogy nem próbáltuk méricskélni sportolóinkat, nem hasonlítgattuk őket össze-vissza mindenféle idegenekhez, hanem önmagukban szemléltük őket, és bátran kijelentettük róluk, hogy világhírűek. Megírtuk az újságokba, belemondtuk a polgártársaink arcába a televízióban, világhírűségi díjakat osztottunk ki nekik, igen, mertünk magunkra hallgatni, a saját ösztöneinkre, nincs nekünk szükségünk másokra, hogy kiderüljön, hogy mi vagyunk a legjobbak. Ezt az utat kell követni a magyar labdarúgásban is.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr875434401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lasombra 2013.07.30. 20:22:30

oké, ez jó lett. :)

két megjegyzés és egy rövid - ám szakmailag megalapozott - oktatófilmmel.

1.
lehet, hogy a kreativitásnak és az önálló gondolkodásnak is köze lehet ehhez a sikeresség dologhoz. jelen kurzusban ez a tulajdonság nem feltétlenül előny.
lásd oktatófilm első fele.

2.
"szükséges-e labda a labdarúgáshoz, csak azért mert ez valamiféle szűk grammatikai értelmezésből ez következne"
valójában nem szükséges. sőt láb sem.
lásd oktató film második fele.

www.youtube.com/watch?v=2sD_8prYOxo

somewhat damaged 2013.07.30. 20:22:42

nem leszünk gyarmat! Nekünk Európa nem diktál!

Már csak az a kérdés, hogyan lehet a mi szabályainkhoz alakítani a Bajnokok Ligáját. De az is eljön, amikor a romlott nyugat végre felismeri ortodox módszereinek kínos és elkerülhetetlen következményeit, és végre példát vesz a bukdácsoló régióban egyedüliként száguldó hazánkról.

nandras01 2013.07.30. 20:26:05

"Szöllősi György...a Puskás Ferenc Akadémia kommunikációs igazgatója közel egy hétig dolgozott minden idők legrosszabb magyar kupaszezonjának felelősét keresve...a felcsúti Döbrögi-birtok mindenese olyan következtetésre jutott, amit a bármelyik közösségi oldal egybites kormánypárti trollválogatottja másodpercek alatt tök ingyen meg tud fogalmazni: a felelős természetesen Gyurcsány Ferenc...."

hvg.hu/velemeny/20130730_Madl_Ferenc_Magyar_Balint_Orban_Gaspar#rss

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.07.30. 20:39:11

@nandras01:
szollosigyorgy.web4.hu/cikk/re-orban-a-futball-es-a-kommunistak

nem most kezdte. orbán az alkalmazottai egy részétől megköveteli, hogy nyáladzó elmebetegek legyenek.

oOoOoO (törölt) 2013.07.30. 20:48:31

@jotunder: Szöllősi rutinos, veterán elmebajos.

Most nem keresem elő, de az ÉS-ben pár éve asszem a Megyesi kérte meg, hogy addig ne írjon fociról, amíg meg nem hal (mármint M.), mert fájdalom olvasni, olyan buta.

nandras01 2013.07.30. 21:06:14

@jotunder: nem hiszem, hogy megköveteli.
maguktól, önszorgalomból és örömmel eltelve olyanok. esélye sincs a belső körbe kerülni annak, aki nem liheg velük együtt, minél nagyobb ostobaságot mond bármelyikük, annál jobban dícsérik, körbe idézik egymást... tudod, a kontraszelekció.
nekik vezér kell, akit ki lehet szolgálni, akiért lehet rajongani, akire fel tudnak nézni.
rákosi, horthy, ferenc jóska - nekik mindegy.

danesdzsu2 2013.07.30. 21:10:08

Szöllősinek igaza van, a kommunisták tehetnek róla, ha az imperializmus láncos kutyái Titogradban 1950-ben nem alapítanak klubot, akkor a Videoton se esik ki.

oOoOoO (törölt) 2013.07.30. 21:18:43

@jotunder: amúgy a nem-szöllősi kompatibilis mezőnyben te még nagyon úri voltál:

focitipp.hu/?content=cikkek&id=6459

"Az ETO focistáinak teljesítménye felháborító volt, gyáva, alamuszi játékukért Észak-Koreában munkatábor járna."

Vannak, akik mintha jobban el lennének keseredve (avagy jobban vágynak focisikerekre). :)))

Lasombra 2013.07.30. 21:19:24

@danesdzsu2: pedig a Vidinek elvileg fekszenek a plávik. emlékszünk még, amikor a Partizán Belgrádot és a Zeljeznicar Szarajevot is kiverték egyazon európai kupából! :)

Mária Pirézia 2013.07.30. 22:16:11

Nyugi, lesz még Viktoriánus-korabeli Nyalnokok Ligája itt, ne aggódj. Páratlan számú csapattal, körmérközéses rendszerben, minden fordulóban a Puskás Akadémia lesz az erőnyerő, 3-0-ás összesítéssel megnyer minden meccset. Így hozta a sorsolás szeszélye.

Valamint:
A választópolgárok a fülkeforradalom során egyértelműen amellett tették le voksukat, hogy a meccseken a magyar csapatoknak kétharmados többségben kell lenniük: a Videoton kétharmadának magyarnak kell lennie. Ezért van ám a sok egyszerűsített állampolgárság, a légiósokat iktatni kell, uraim!

rezfanfutyulo 2013.07.30. 22:51:25

Mrozeknek volt egy hasonló javaslata, sajna csak az angol fordítást tudom idézni a Granta 1984-es kötetéből: "... the very form of the ball in this game is an affront--a veritable contradiction--to our system. For this ball is round; moreover, it rolls; worse, when this football rolls, it may roll here or there--you simply can't know where it's going to roll next. But everyone knows that our system, which stands firm, rolls nowhere because it is immovable. I therefore propose a small change: that we abandon the round ball and adopt a square one--in other words, the cube. There are--I hardly need to point out--many advantages to playing football with a cube, not least that we will never again have the problem of not knowing where the football might go: it won't go anywhere at all. But there are other, equally important changes that I propose. First. That the result of each match be fixed in advanced by the Central Planning Commission. These results will then be published in the Gazette of Laws and announced at regular intervals through the mass media. This will, in addition, represent a tremendous saving--of both money and energy: for why, ultimately, will we even need to play the match when we already know the result? Second. Every team declared as the loser will be obliged to display a form of satisfaction. There is of course much variety in forms of satisfaction. There is, for instance, the spontaneous manifestation of joy outside the opposing team's clubhouse. Or letters of thanks can be sent to the HCHUHS. It's obvious that the possibilities are endless. The winning team will of course be required to be equally satisfied in an analogous manner. Third. The championship of each year's play will be determined by the degree of satisfaction expressed by the individual teams. In this way we eliminate not only the element of competition, but we succeed in channelling it into a healthy and socially constructive form. With sportive greetings, Slavomir Mrozek."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.07.30. 23:34:53

Az a baj ezzel a posztommal, hogy mindenki azt hiszi, hogy a futballról szól. Hány olyan szakma is van, hány olyan terület, ahol vannak Dzsudzsák, Gera, Szalai, Koman szintű embereink? Igen, ők nem világsztárok, de azért komoly profik. Egész szakmák vannak, tucatjával, ahol a legjobb magyar is maximum félprofi. Nagyon kevés olyan terület van, amit a világon mindenütt művelnek, és olyan jól csináljuk, mint a futballt.

Wintermoots (törölt) 2013.07.30. 23:47:49

@jotunder:

a konzervatív politikai filozófia például ilyen terület.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.07.31. 00:20:25

@Wintermoots: ez mondjuk magas labda volt. nincsenek azért egyedül, hidd el.

KullWahad 2013.07.31. 01:01:06

No ez (is) nagyon! :-)

incze 2013.07.31. 04:28:05

@jotunder: Amerre én járok, ott jobbára egy kapitálisan informálatlan, de mérhetetlenül önhitt alsó középszer tarol, ráadásul bozótharcos attitűddel (hogy majd ő), hiányoznak a kooperációs reflexek (tanul, kérdez, tájékoztat, egyeztet, etc.). Van az a fajta arrogancia, amely likvidál minden külső mércét (minden más, és mindenki más szar), a mérés nem több pillanatnyi és kósza vélekedésnél, amely keményre száradt előítéletek és tűnékeny hangulatok játékából alakul.

Világnyavalya ez amúgy, amennyire látom, de Magyarországon egészen mélyen gyökerező kultúra, családmodell, sikerminta. Itt egy vízvezetékszerelő is azzal kezdi, hogy miezaszaréskicsinálta, azonmód szétveri, átbarmolja, sajátbarkácsra lecseréli, serényen rombol.

Orica Középföldi 2013.07.31. 07:14:04

@jotunder:

"Az a baj ezzel a posztommal, hogy mindenki azt hiszi, hogy a futballról szól"

Valóban rossz a példa-választás, mert itt mindenki ért a focihoz, kivéve Ibolyát és engem.

Az értők számára kiderül, hogy te nem, engem meg nem érdekel a téma, így a jelmez lebontása fárasztó és nem szórakoztató.

Írhattál volna pl. az onkokésről, azon a területen igazi kiválóságok vannak:)

" Nagyon kevés olyan terület van, amit a világon mindenütt művelnek, és olyan jól csináljuk, mint a futballt."

Ezt meg egyszerűen nem értem.

gipsz.jakab 2013.07.31. 07:44:19

rossz a foci mert kevés benne a pénz

TÖBB KÖSZPÉNZT kel belenyomni...

a 17 éves Parker Schnabel 2013.07.31. 08:04:05

@jotunder:
Kár, hogy már megint a világszinvonalról akartál szólni, mert már majdnem azt hittem, hogy értem.

Nálam az jött le, hogy nem akarjuk játszani a játékot.... csinálni a tennivalót... bármit jobban csinálni, mint eddig, megtanulni, stb.

...mindössze az érzést akarjuk, - amit a győztes érez.

Ehhez pedig nem kell mást tenni,

... megnevezzük a győztest és elhárítjuk az akadályokat az útjából.

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.07.31. 08:20:05

Nem lesz itt semmiféle reform!
A reform a liberális métely mákonya!
A dolgozó nép stadiont és hercegi esküvőt akar!

!!!NÉGY4

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.31. 08:31:39

reform?!

hintsék be sóval az összes focistát és kész.

danesdzsu2 2013.07.31. 09:00:49

@Lasombra: Jó, hát akkoriban a PSG vagy a MU sem jelentettek megoldhatatlan problémát:)

blah 2013.07.31. 09:14:10

@blah: ja, látom már megelőztek. Ez a Szöllősi nagyon ott van a szeren, nehéz lesz mostanában nagyobb kretént találni nála.

christvhu 2013.07.31. 09:20:17

Az a szomorú az egészben, hogy ugyanilyen módon sikerült már tucatnyi területen reformokat bevezetnünk, az energiagazdálkodástól a monetáris politikán át egészen a dohánykereskedelemig, vagy éppen az oktatási rendszerig.
És milyen remekül működik!!!!

christvhu 2013.07.31. 09:21:23

@christvhu: Mennyi mindent kihagytam, pl. a legfontosabbakat, a választási rendszert és az alaptörvényt.

Lasombra 2013.07.31. 09:23:43

@danesdzsu2: sőt ugyanabban a sorozatban a Uniteddel itthon még az ETO is leikszelt. ma egy ilyen a mutatványért a bukik szerintem a brit koronaékszereket is kifizetnék. :)

Bretschneider detektív 2013.07.31. 09:59:16

Kedves jótündér, ön fordítva ül a lovon!
Az lenne az üdvös, ha mindegyik játékos rendelkezne labdával. (Akár saját, de lehetne rá EU-s keretből pályázni is.) Tudom, hogy több labda is van, jártam már futballmérkőzésen, az oldalvonalakon túl több tucatot tárolnak hálókba bugyolálva, nehogy bárki is jogtalanul megkaparinthassa.
Az egyetlen demokratikus út az, ha ezeket a labdákat fejkvóta alapján egyenlően szétosztjuk az esélyesegyenlőség jegyében.
Tudom, hogy ezt az unortodox megoldást Bajnai Gordon kapusként nehezményezné, hiszen jelentősen nőne a rá nehezedő nyomás, de hát épp ez lenne a jó. Amúgy neki is lehetősége lenne labdát birtokolni, amelyiket elkapja és amíg a kezében tartja, az az övé lehetne.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.07.31. 10:09:22

Már megint milyen libsibolsizsidókomcsinak csípi a szemét a futballban elért unortodox közös sikerünk?
Döbbenet hogy nem értitek, tudom, fáj hogy nem a libás éri el ezeket a méltán páratlan magaslatokat ahol igazán a Real Madridnak lenne a helye, tudom jól. Szimpla irigység tombol bennetek, de majd rájön Európa meg a világ hogy ebben is jobbak vagyunk ahogy minden másban ugye...

profilo 2013.07.31. 10:11:32

@Már a magyar foci is jobban teljesít!:

Ja!

És hogy rá van erre izgulva az istenadta!
Például te is...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.31. 10:11:50

Nem igazán értem, hogy jön egy svájci offshore gittegylet ahhoz, hogy felülbírálja a magyar nép szuverenitását, a mi szuverenitásunkat. A focipályát a mi pénzünkből, a mi országunkban mi építettük, természetes tehát, hogy mi vagyunk ott az úr és mi mondjuk meg, ki hány gólt rúgott. Ez már csak ilyen.

ámbátor 2013.07.31. 11:02:44

Kicsit elmerengtem itt a mágneses monopólusként manifesztálódó térfélen. Felmerült még egy félegyenesként leírható oldalvonal is, ahol a hazai kapu a végtelenben érhető el, odáig meg a hosszabbítás végéig sem jutna el az ellen csatárja.
De aztán eszembe jutott ez: www.youtube.com/watch?v=MlrsqGal64w és ez mindennél jobban illeszkedik a a félség műfaji szabályainak kreatív értelmezéséhez.
Aztán rájöttem, hogy 35 Reaumur hőségben ilyen szarságokkal nem foglalkozhatunk. Egyebet nem tudok elmondani. Kérem kapcsolja ki.

nu pagagyí 2013.07.31. 11:30:32

Relatív sikerekre kell törekedni, úgy mint Lichtenstein, Málta, vagy Montenegro is teszi. Eleve esélytelen, fillérekből élő csapatokat kell kiállítani, igy a nemzetközi kupákban egy elcsípett pont, de akár egy jól sikerült becsúszó szerelés is nemzeti büszkeségünk forrása lehetne, amelyről legandák szólhatnak. A semmihez képest könnyebb jobban teljesíteni. A társadalomban kezd megérni a kívánatos szemléleti váltás. A nemzetgazdaságra már ma is így tekintünk, ahol nem az abszolút számoknak örülünk (GDP, államadósság mértéke, foglalkoztatás), hanem egy szépen sikerült bankadónak, devizahitelesek egyre jobb szinvonalú megvédésének, a másik nyomorának.

fran7 2013.07.31. 11:42:18

Először azt hittem, hogy ez egy újabb a szenvedőbe belerugó poszt, ami nem túl elegáns, de szerencsére, nem csak a fociba mert belerúgni. De ugye az utolsó bekezdésre, már elfárad azolvasó, s nem látja át, hogy ez arról a magyar belterjességről szól, ami halála a magyar szakmának. Hosszan sorolhatnánk, de a posztoló sem merte, mert most a fociba szabadon bele lehet rúgni, hiszen van összehasonlításunk. Míg rengeteg területen nincs. Na ők szabadon hazudnak bele a szemünkbe.

ámbátor 2013.07.31. 12:27:19

@nu pagagyí: A másik mindig bevethető sikermutató az n-edik derivált.
Diszkrét pezsgőzés köszöntheti, ha a GDP csökkenés ütemének fokozódása valamelyest alábbhagy. Tüzijáték és pogácsás sajtótájékoztató, ha a foglalkoztatási adatok negatív növekedése már csak kevesebbel haladja meg az előzőévit, mint a tavalyi adat a tavalyelőttit.
Ha ez sem segít, akkor mindig meg lehet azt az értelmezési tartományt, ahol a dübörgés már szabad szemmel is tapintható. Például a gyermektelen, 28 és 45 év közötti keresztény informatikusnők foglalkoztatási rátája egyenesen javult a Bajnai-Gyurcsány vészkorszak óta, arról nem is beszélve, hogy az utca- és helységnévtábla ágazat sosem látott fogyasztási mutatókat hozott az elmúlt három évben.

Wintermoots (törölt) 2013.07.31. 13:51:07

@jotunder:

tudom. viszont kiemelkedőt alkotni nehéz, az emberek többsége számára max. a tisztességesen elvégzett tevékenység marad, amit könnyen középszernek bélyegezhetnek mások.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.07.31. 14:56:40

@Wintermoots: Csak és kizárólag az elitekre gondoltam.

Montefiore 2013.07.31. 15:09:11

Ha esetleg a labdarúgási rendszerátalakítást a rezsicsökkentésellenes Fifa újabb támadás indítására használná fel a magyarság ellen, akkor nyilvánvalóvá tehető, hogy az intézkedések úttörő voltuk mellett nemzetközi összevetésben is teljesen korrektek, kifogásolásuk pedig kettős mérce, hiszen minden elemük megtalálható valamelyik nemzetközileg elfogadott szabályozásban. Így például a teniszben nincsen kapu, a bridzsben nincs labda, a ritmikus soprtgimnasztikát pedig előre kijelölt bírók pontozzák többségi alapon.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.07.31. 15:58:07

@Montefiore:

De ha ez se elég, akkor új hagyományt teremtünk, az alternatív olimpiát,
mint ahogy az alternatív Kossuth díjat és a Magyar Szigetet csinálták.

Magyar Olimpiát ,ahol magyarságteljesítmény sportágakban lehetne indulni.
A versenyt ugyan mindig ugyanazok a porfészkek nyernék, de szép lenne a VIP páholy, a megnyitó és a díjátadó meg a gála.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.31. 16:10:46

@Montefiore: :-)

@ez a Kígyó éve: Azt hiszem, ezt hívják Magyar Örökség Díjnak. www.magyarorokseg.hu/

Díjazottak többek közt:
Zelnik József (az a Zelnik, bizony)
a Hazajáró c. műsor szellemisége, bármi is legyen ez
a magyar katonai térképészet történelmi jelentőségű teljesítménye
Prohászka Ottokár, de csak 2009-ben (és addig?!)
a '19-es dunapataji felkelés
a házsongárdi temető
a lakitelki népfőiskola
a szentkorona (ehhez pofa kell...)
ínyenceknek Kecskési Tollas Tibor
mellé Scheiber Sándor
Pap Gábor már 1997-ben
s persze az István, a király.

A díjazottak teljes listája egészen csodálatos kavalkád: www.magyarorokseg.hu/dijazottak_tablazata

a 17 éves Parker Schnabel 2013.07.31. 16:23:12

@Counter: Ja, ha már kitalálták... A szellemiség az nekem is megy amatőr szinten. Felkelni is szoktam. Temetőben nem vagyok olyan erős.

acs63 2013.07.31. 17:40:24

@jotunder: Mitől elit az az elit? Attól, hogy kinevezi magát elitnek? (Hiányszakban féltökű a király?)

@Wintermoots: Addig nincs baj a tisztességesen elvégzett középszerűséggel, amíg nem tekinti magát elitnek...

incze 2013.07.31. 19:59:56

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: "csípi a szemét a futballban elért unortodox közös sikerünk"

unortodox továbbjutás a pontos kategória

Borenbukk 2013.08.01. 10:16:05

Aszondja valami Szollosi: „A foci olyan műfaj, amelyben a befektetett pénz és munka tíz, tizenöt, húsz év múlva hoz gyümölcsöt. A magyar foci kudarcáért a most regnáló kormányt és MLSZ-t hibáztatni olyan, mint odaállni egy tavaly ültetett facsemete mellé, és gúnyosan rámutatni: hát ezen még gyümölcs sincs! Ne is öntözzük, ne is metsszük hát, minek a rápazarolt energia? Akkor ugyanis, amikor a mára termőre forduló fákat kellett volna elültetniük azoknak, akiknek módja lett volna rá, éppenséggel a fakitermeléssel voltak elfoglalva…”

Khm... A manyup beszantasakor ez meg nem jatszott?

RoFä 2013.08.01. 15:17:48

@Lasombra:
Sóstó mellett van egy mocsár
kikapott a Zeljeznicsar
az eredmény reális
így jár majd a Real is!

csársz 2013.08.01. 16:37:33

jotudernek igaza van: a magyar foci jobb, mint Magyarország, és sokkal jobb, mint a magyar kormány
szöllősinek is igaza van, húsz év múlva jobbak leszünk, talán egyszer a második körbe is eljutunk
a lényeg: fociban már magyar klubcsapat soha nem juthat komoly szerephez, ha marad a jelenlegi rendszer (amikor egy Arsenal sem ér el semmit, akkor sem, amikor egyetlen angol sincs benne...) ha meg nem marad, érdektelen lesz a játék
gazdaságban, tudományban, művészetben, más sportágakban viszont lehetnek figyelemre méltó eredményeink, csak ahhoz például a (minél változatosabb formákban működő) közoktatásra és az ország modernizálását szem előtt tartó egyetemi szférára kellene költeni minden pénzt

sok-sok 2013.08.02. 13:13:53

ennyi destruktiv es cinikus megjegyzes utan, jo lenne ha sokan elolvasnak, hogy miert is van minden nagyon rendben a felcsuti miniarenaval

www.fourfourtwo.hu/hirek/magyarorszag/nb-i/kerdesek-es-valaszok-az-epulo-felcsuti-stadionrol
:-)

az en kedvencem a TAO mint maganpenz raolvasas--ha sokat mondjak, el is hiszik.

oOoOoO (törölt) 2013.08.02. 14:44:40

@sok-sok: www.fourfourtwo.hu/impresszum/

"Főszerkesztő:
Szöllősi György "

"Szerkesztőség:
Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia,
8086 Felcsút, Fő utca 176. "

"FourFourTwo, a futball szellemi csúcsterméke"

Lasombra 2013.08.02. 18:23:01

@sok-sok: ez valami ritka fos.

"Tényleg drágábban épül a felcsúti pálya, mint a Juventus stadionja?
Természetesen nem. Egy elemzésben megjelent, hogy az egy székre jutó költség itt magasabb, mint Torinóban, s azóta hódít az a tévhit, amely szerint többe kerül a felcsúti pálya, mint a Juve új arénája"
Hibátlan Chewbacca érvelés. Mindjárt az elején félreterelni, majd megcáfolni a félreterelt gondolatot, az eredetit érintetlenül hagyva, abban reménykedve, hogy arra már senki nem emlékszik.
ilyen én is tudok: Szöllősi tényleg lovakkal csinálja?
Természetesen nem. Egyszer készült egy félórás videó, ahogy lovakat elégít ki, azóta hódít a tévhit, hogy veri is őket, de hogy tudna egy ilyen kis ember egy ekkora állatot megverni? Egyértelmű hazugság.

Aztán a "Minek az 1800 fős faluba 3500-as stadion?" kérdés.
Az fideszhitűek ilyenkor Mogyoróddal meg a forma 1-gyel szoktak jönni, amivel én szívem szerint addig várnék, amíg nem produkálnak valamit Felcsúton, ami hasonló érdeklődésre tart számot, mint az F1.
a másik meg a bullshit. de hát eccer ojjan cép! meg még arborétum is van! hát mé ne lehessen má ekkora? bárki megláthassa, ide fog járni mindenki! már most is idejárnak.
ezt kb kétezer magyar településről el lehet mondani. hogy valami vonzerő vagy szépség van ott, és valakik már lejárnak oda. az hogy a stadion milyen szép, irreleváns, mert nem Felcsút miatt szép. ha máshova építenék máshol is szép lenne.

aztán a miért pont OV háza mellett van? süketelés, meg az úcccse lesz kihasználatlan, úttörő becsszóra rész.
ha rajtam múlik, biztosan nem. már írtam párszor, mennyi hasznos dolgot lehet csinálni abban a stadionban.

és ami legjobban felhúz. a Puskás-hagyaték.
hogy majd az is vonzza a látogatókat.
a Puskás-hagyatékot a legelső adandó alkalommal át kell szállítani tokkal-vonóval a helyére: Kispestre.
a következő miniszterelnök meg majd a koronát vagy a Szépművészeti tárlatát viszi le Alsózavarosba, hogy feldobja a turizmust?
semmi köze Puskásnak Felcsúthoz. ne vonzzon oda senkit. Felcsút nagyjaiból csinálhatnak kiállítást. elkérik Havasitól a vakarcs használt poharát, meg kitesznek két kapcát, és felőlem indulhat is a békemenet a szent helyre.

az is külön megható, hogy mindenki ingyen dolgozik mindenkinek, de valahogy mégis mindenki kurva jól jön ki ebből.
felír: erre is NAV vizsgálat!

huhh, hosszú lett, de terápiás céllal ezt ki kellett adnom. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.08.02. 19:11:32

„a Puskás-hagyatékot a legelső adandó alkalommal át kell szállítani tokkal-vonóval a helyére: Kispestre.”

maximum addigra visszamenőleges hatállyal felcsúton lesz kispest is. :)

sok-sok 2013.08.02. 23:42:34

@Lasombra: jol tetted...
sztem is ezert erdekes, mert egy kis katalogusa a jobber tevkepzeteknek es onfelmentesnek..egy buborekot fujnak maguknak mi egyre jobban tavolodik a valosagtol--viszont belulrol szep kerek... itt egy masik illusztacio, gyongyszem..

most.444.hu/2013/08/02/mindig-jo-a-vege-ha-egy-miniszterium-tisztviselo-a-facebookon-kezd-szemelyeskedni-vagy-varjal/

a problema az, hogy igy lehetetlen veluk beszelni---ha nem fogadjak el a valosagot , es te nem akarsz belepni a tevkepzet vilagukba ---akkor nincs kozos nevezo... mondjuk az egy kicsit aggaszto , hogy ez a csavo pl. egy miniszteriumban dolgozik,

de hat ez van.. vegul is a keral maga is el fele szall a valosagtol...

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.03. 08:07:42

@sok-sok:
Szóval már ott tartunk, hogy ha rákérdeznek a korrupcióra az emberek,

akkor visszakérdez a minisztérium, hogy adakoztak-e Orbán kedvtelésére...?

Adakozni is kell ?

Nem elég, hogy mindent elvesznek erővel ?

Még -..... adakozzak is az Orbán isten templomának ....- építéséhez ?

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.03. 08:10:46

Ez a fickó úgy lett minisztériumi szerecsenmosdató, hogy a fizetéséből 2.600 000 forintot adakozott Orbán kedvtelésére.

És ezek beszélnek korrupt hivatalnokokról.

oOoOoO (törölt) 2013.08.03. 22:15:24

@brendelratyi: Hát legyél úriember és ne nyekeregj. És ehhez nekem mi közöm azon kívül, hogy engem nem fogsz baszogatni?

oOoOoO (törölt) 2013.08.03. 22:51:53

@brendelratyi: akárkire? Szöllősin kívül kire mondtam, hogy 'rutinos, veterán elmebajos'?

Mellesleg megtisztelő, hogy engem találsz meg, de nem hiszem, hogy egyedül lennék ezzel a véleménnyel. Esetleg egyedül vagyok, aki válaszolgat neked(mert épp vízilabda szünet van).

sok-sok 2013.08.04. 12:44:47

@oOoOoO: igazi classic OV. bele kell allni, nem suttyomban, ha tamadnak, vissza kell tamadni...

a buborekban minden kerek..

a valosagot meg alakitja az akarat. sot Akarat.

hogy miert volt hatszaz nezo --akiknek a fele kb. a kormanyfoi slepp volt-- a felcsut meccsen, azt nehezebb megmondani.

A diszkurziv politika irant erdeklodoknek jelzem, hogy ez egy remek esettanulmany: a TAO penz nem kozpenz meccs jo indikatora a valasztasoknak--- ha ezt sem kepes megnyerni az ellenzek, akkor ovi biztos a nyakunkon marad.

oOoOoO (törölt) 2013.08.04. 13:18:18

@sok-sok: ja, újat nem nagyon mond.

Talán fokozásnak még azt tudnám elképzelni, ahogy beáll 'tiszteletbeli' edzőnek és minden Felcsút meccsen ott üldögél a kispadon, hogy lélekben segítse a magyar futball felemelkedését. És mivel 'tiszteletbeli' igazolt játékos-edző lenne, egy kupameccsen a 89. percben még be is szállna egy utolsó szöglethez.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.04. 19:07:48

@oOoOoO: A miniszterelnökünk egy kényszerzubbony-érett elmebeteg állat. Klassz.

Lasombra 2013.08.04. 21:41:59

Ha egy szót sokat ismételgetnek, akkor veszít az erejéből, már csak rálegyintenek, de az a szomorú helyzet, hogy a miniszterelnökünk _tényleg_ beteg. Nincs az az isten, hogy ennek a tünetegyüttesnek nincs valami neve a Mentális rendellenességek kórmeghatározó és statisztikai kézikönyvében.

Ennek a nyomoroncnak nemhogy a foci művészet, de a foci A Művészet.
Nála csodaországban:
"A magyar profi futball teljesen életképes."
Ezzel szemben a valódi világban:
www.metropol.hu/sport/cikk/1060359-hatmilliard-forint-folott-az-nb-i-vesztesege

Mindezt akkor büfizi ide, amikor épp "csendben" elhoztunk a vízilabdában egy vébé bronzot és egy aranyat.
De csak a foci.
Vagy pl a fehérváriak szerint lehetne egy hokistadiont is építeni. Az egész EBEL a Volánon röhög / Volánt sajnálja. Abban a sportban is vagyunk olyan jók, mint fociban.

A "nemzet" szót már megutáltam a csuti beteg miatt, de a focit nem hagyom, hogy megutáltassa! :)

Wolff 2013.08.04. 22:28:35

"A hétvége legszomorúbb nyilatkozatát ezúttal Prukner László (Kaposvár) adta. "Egyelőre dolgozom azon, hogyan lehetne a játékosoknak a fejébe verni a megfelelő taktikát. Hiába videózunk és elemzünk hét közben, ha a játékos felmegy a pályára, és elfelejti azt, amit átvettünk.""

Egy kis kontraszt Orbánhoz.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.05. 10:42:58

@Wolff: Talán nem kéne nekik fizetést adni, mester.

Wolff 2013.08.05. 11:41:47

@Kettes: Te is csak üzletként tekintesz a focira, amikor a focisták művészek és lelked húrjain játszanak. Inkább a megfelelő emberre van szükség, aki kihozza belőlük az alkotást.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.05. 11:47:30

@Wolff: Lehet, hogy azt kellene elmagyarázni Orbánnak, hogy tulajdonképpen a művészek is futballisták. Minden falunak lenne saját színháza. Felcsútnak valószínűleg operaháza is lenne.