Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

János, vazze, olvasd már el mit írsz alá!

2013.03.13. 22:27 | jotunder | 241 komment

Címkék: alkotmány áder

 "Ez az egyetlen alkotmányos választásom, amely összhangban van eskümmel, a fennálló törvényes rendelkezésekkel és az Alkotmánybíróság 20 év alatt meghozott határozataival.  (Áder János) "

       Többek között ezt írja majd alá Áder János:

19. cikk
Az Alaptörvény 5 . pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. Az Alaptörvény hatálybalépése előtt meghozott alkotmánybírósági határozat és annak indokolása az Alaptörvény értelmezése során nem vehető figyelembe. ”

        Az egyetlen alkotmányos választása az, hogy aláír valamit, direkte azon okból, amit az aláírt szöveg megtilt. Persze értem én, ez az utolsó lehetősége, hogy valamit ezen az alapon aláírjon, de akkor miért nem azt mondta, hogy azért írja alá, mert szeretne még egyet közterületen életvitelszerűen tartózkodni.

        Talán a facepalm-export lehetne a mi nagy kiugrási lehetőségünk. 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr875133601

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.14. 14:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.03.14. 13:40:24

@Grigorij Pantyelejevics: ez nem igazán jó érv. ugyanis automatizmusról azért nincs szó. amennyiben valami teljesen elképesztő dolog történik a köztársasági elnök morális kötelessége, hogy ne írja alá, és vállalja az ezzel járó következményeket. a negyedik módosítás rendkívül aggasztó, de nem teljesen elképesztő. itt nem gyilkosságról volt szó.

Silent Bob 2013.03.14. 13:41:42

Kurva jó, hogy a kommentek 90%-a már megint egy kitörölt kommentre válasz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.03.14. 13:44:13

"Az önvizsgálat azért is fontos, mert Magyarország Alaptörvénye szerint a véleménynyilvánítás szabadságának a gyakorlása nem irányulhat mások emberi méltóságának, a magyar nemzet, a nemzeti, etnikai, faji vagy vallási közösségek megsértésére.

A KDNP bátorítja azokat, akiket a gyalázatos vélemények súlyosan megaláznak, hogy a közösséget sértő véleménynyilvánítás ellen, emberi méltóságuk megsértése miatt igényeiket bíróság előtt érvényesítsék. "

A KDNP idiótái azonnal igazolták a félelmeket. Igen, viccelődés ellen is fel akarják használni a (még nem is hatályos) Alaptörvény módosítást.

Grigorij Pantyelejevics 2013.03.14. 13:56:31

@jotunder: Igyekeztem végponttal jelezni a logika buta voltát, miszerint "nem volt más választása". Azt pedig, hogy hol a határ, nem tudhatjuk. És bizony e a módosítás van annyira elborzasztó, mivel ha lecsupaszítod, semmi más nincs benne, mint az, hogy törvény az, amit a Párt akar. És igen, ebbe bizony semmiféle morális gát nincs beépítve.

Áder jelen esetben is a "mi a jobb jelenleg Ádernek?" kérdésre válaszolt. Tehát az általam említett példa esetén is csak ez lenne a kontrollkérdése.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 13:59:44

@jotunder: Már kérdeztem, ez miért is abszurd? _Jelenleg_ hatályosak az AB határozatai. Azok alapján van egy alkotmányértelmezés. Ami szerint pedig neki alá kell írnia.

Miután kihirdetik _és_hatályba_lép_ a módosítás, azután már semmit nem indokolhat ködös múltba vesző határozatokkal.

Grigorij Pantyelejevics 2013.03.14. 13:59:49

@jotunder: Ez azért inkább csúnya aláfutás, mivel ennek alapján bayerzsótinak még a lélegzetvétele is alaptörvény-ellenes. Ergo ezt a részt pont hogy viccelődésre lehetne felhasználni és nem ellene.

willdataa 2013.03.14. 14:13:03

@jotunder:

Kifogásoltad hogy aláírja azt hogy az alkotmánybíróság korábbi határozataira ne lehessen hivatkozni, holott bebizonyítottam hogy az helyes hogy azokra ne lehessen hivatkozni.

willdataa 2013.03.14. 14:15:29

@Forgó morgó:

"Erre az alkotmánybíróság azt mondja, hogy az új alkotmány betü szerint ugyan ezt nem tiltja, de eddigi erkölcsi felfogásunk alapján ez a törvény alkotmányellenes."

Az alkotmánybíróság csak abból főzhet ami az alkotmányban szerepel, megnézi a törvényt hogy az ellentétes-e azzal ami az alkotmányban szerepel, ha ellentétes megsemmisíti, ha nem ellentétes nem semmisíti meg. Slussz.

willdataa 2013.03.14. 14:16:31

@Grigorij Pantyelejevics:

Ha a Btk nem büntetné a gyilkolást akkor a hatóság nem járhatna el a gyilkosokkal szemben.

Forgó morgó 2013.03.14. 14:23:08

@willdataa: Na látod ez az, ami a normális világban nem így müködik!
Már a római jogaban is tilos volt a törvények betü szerinti értelmezése, hiszen akkor minden amit a törvény betü szerint nem tilt megenged.

Forgó morgó 2013.03.14. 14:26:43

@willdataa: "holott bebizonyítottam hogy az helyes hogy azokra ne lehessen hivatkozni. "

Nem bizonyítottál semmit, csak elmondtad a véleményed. Ami többek szerint helytelen, illetve az indoklásod nem állja meg a helyét.

s 2013.03.14. 14:28:28

Egy ügyvéd szerint minden ügyvéd hazudik. A jogászok ezt nem értik. Persze, mert ez matematika.

Gyerekek, mit vártok egy olyan sültkrumplitól, mint áder. Nézzél már a fejére, baszod. Látsz te ott valamit, ami az értelemre emlékeztet, akár távolról is? orbán detto. Hülyék csapata. Csak nem képzeli bárki is, hogy bármilyen rendelkezést, amit ezek összehoznak, azt én magamra nézve kötelezőnek ismerem el. Na ne viccelődjünk már. Azért itt még nem tartunk.

s 2013.03.14. 14:30:17

@Mr. Waszabi: "Vajon Orbán meddig húzza?" Nem ez a kérdés Waszabi. Az a kérdés, hogy mi mikor húzzuk fel őt.

Mesterlövész 2013.03.14. 14:39:10

Káder, te is csak ugyanolyan vagy, mint a többi haverod!

Mr. Waszabi 2013.03.14. 14:45:20

@s: erre mondta néhai apám, hogy nem éri meg, mert érte is csak annyit adnak a bíróságon, mint egy rendes emberért:)
Sokkal szebb megoldás, amikor valaki maga alatt vágja el a fát. Annak okait ugyanis nem kenheti senkire.

milyen szép a Vértes, ó 2013.03.14. 14:46:29

@s:

Igen, ez is nyomasztó valahol, hogy diktátorwannabe-ből is csak buta gumicsizmás téeszelnök jut... Bár azt is rossz elképzelni, mire lenne képes a műjobbos tömeggel egy okos ember.

milyen szép a Vértes, ó 2013.03.14. 14:50:12

@willdataa:

- nem _bizonyítottál_ semmit
- eddig se volt precedensjog
- a poszt meg arról szól, hogy Áder elvtárs azzal írta alá a 'nem lehet hivatkozni'-t, hogy 'hivatkozott', nem volt szó a konkrét dolog értelméről; üdvözlünk a magyar nyelv titokzatos világában, kellemes tántorgást!

milyen szép a Vértes, ó 2013.03.14. 14:51:37

@Grigorij Pantyelejevics:

Valószínűleg ott van lábjegyzetben, hogy 'kivéve (...)'.

laboregér 2013.03.14. 15:01:19

@willdataa: Úristen! Az eszedbe sem jut, hogy az alkotmánybíróság ugyanabban a szellemben fog határozni 3 emelet esetén is, mint amilyenben korábban a 2 emelet esetén tette? Ezt hozod fel példaként és okként a korábbi határozatok eltörlésére? Hát, nem ez a valódi ok, domine, de úgy látom, számodra ezt szükségtelen magyarázni. Ennyit értesz az alkotmányosságból és abból, hogy az alkotmány mire való? És még büszke is vagy magadra?

Hajrá, simplicity! Ha ennyit tudsz megérteni, ne az eszedet használd (főleg ebben a körben), hogy szolgálj a fidesznek - menjél, használd a nyers erődet és építs kordont a székházuk köré, azzal többet segítesz a jogtipróknak.

Másrészt, Úristen, nektek belefér az emeletek számát is az alaptörvénybe emelni? Biztos lehettek abban, hogy lesznek majd, akik túlléphetik a sziklaszilárdkorlátokat - szigorúan titkos pályázatokkal, állambiztonsági okokból építik meg a 100 emeletes hülyeség tornyát a te adódból is, kedves willdataa - de kizárólag a saját védelmükre!

Nem rád haragszom, hanem a fideszre. Színvallás helyett gyáva és undorító módon használják fel és tolják maguk előtt azokat az embereket, akik feladták a saját elméjükben való hitüket. Mert mindenkinek van saját elméje, de vannak, akiktől - valamilyen képzelt és hamis biztonságot kínálva cserélve - el lehet venni a saját elméjüket, azt, ami az embert egyedül emberré teszi. Van még esélyed: szerezd vissza az elmédet ezektől a tolvaj banditáktól, amíg nem késő!

fuhur 2013.03.14. 15:02:04

@jotunder: "a partinak nincs vége, az unió és az ET is vizsgálódik."

Halotnak a csók.

". ha azt mondják, hogy nem fér bele, akkor viszont teljesen mindegy, hogy aláírta-e, lépniük kell, esetleg pár dolgot vissza kell vonniuk, ami elképesztően kínos. "

A kedves vezető az EU tagságot fogja visszavonni. Alig várja már, hogy erre legyen olyan indoka amit az itthoni agymosott hívei bevesznek.

Az EU ugye a támogatásokat és/vagy a szavazati jogot vonhatja meg. Bármelyik elég, hogy Viktorunk sértődötten átvonszolja (vissza) az országot az Orosz érdekszférába. Cserébe ő lehet itt a Putyin helytartója élete végéig.

s 2013.03.14. 15:05:16

@milyen szép a Vértes, ó: Miért nem csak focizik inkább ez? Ahhoz sem ért, de legalább nem kell megnéznem a meccseit. A joghoz sem ért, mert bár állítólag ezt tanulta, sosem művelte. Ez még egy kibaszott ügyvédbojtárságig sem jutott. Most pedig korlátlan hatalmat épít ki, ami kizár mindenféle kritikát.

viktor viktor, fejlövés lesz ennek a vége, meglátod. Nem fejelés. Fejlövés. Kennedyt ennél kevesebbért rakták el. Készülj.

fuhur 2013.03.14. 15:10:22

@Grigorij Pantyelejevics: "Ez azért inkább csúnya aláfutás, mivel ennek alapján bayerzsótinak még a lélegzetvétele is alaptörvény-ellenes."

Azt majd a bíróság eldönti. Persze az a bíróság amit Orbánné legjobb barátnője választ, Orbán jó barátjának. Mondjuk ha te meg a KDNP vel viccelsz akkor neked is választ egyet. Érted.

Mindenki egyenlő, de van aki...

Ebben az országban rasszista ügyben eddig csak romákat ítéltek el magyarok ellen elkövetett eset miatt.

willdataa 2013.03.14. 15:19:24

@laboregér:

Az összes olyan korábbi alkotmánybírósági döntés semmis, amely olyan alkotmányos rendelkezés alapján keletkezett, amely rendelkezés már nem hatályos vagy megváltozott. Tehát az alkotmánybíróságnak az éppen hatályos alkotmány alapján kell vizsgálnia a törvényeket, nem egy korábban hatályos alkotmány vagy az alapján keletkezett alkotmánybírósági döntés alapján. Érthetetlen hogy a balliberálisok ezt miért nem képesek felfogni.

Grigorij Pantyelejevics 2013.03.14. 15:28:43

@willdataa: "Ha a Btk nem büntetné a gyilkolást akkor a hatóság nem járhatna el a gyilkosokkal szemben. "

Így van. Épp ezért nem szabad szétrombolni a jogot, ami megvéd minket, hol a gyilkosoktól, hol a korrupt rezsimtől.

Grigorij Pantyelejevics 2013.03.14. 15:33:23

@Grigorij Pantyelejevics: @fuhur: Épp az általad írtak miatt jeleztem, hogy ez bíz igencsak vicces. És nem az orbáni bíróság szempontjából. A józan értékelés a egyetlen szempontom. Még megengedhető luxus. :)

Grigorij Pantyelejevics 2013.03.14. 15:38:49

@willdataa: A legviccesebb a görcsölésedben, hogy legalább elolvasnád azt a nyomoronc tákolmányt, amit itt ilyen bután védesz! Akkor tudnád, az pont a történelmi jogfolytonosságra hivatkozik.
Most akkor szépen menj el keresgélni! És akkor gyere vissza, ha megmutatod nekünk az ország hatályos(!) történelmi alkotmányát, amivel, mint köztudott az alaptörvény együtt értelmezendő.

Szedd már össze magad, ha vitázni szeretnél!

incze 2013.03.14. 15:58:43

@Siri Keeton: próbáld meg leválasztani az abszurd fogalmáról azt, hogy amit áder mond jogilag alátámasztható-e, vagy sem (csak zárójelben jegyzem meg, hogy az abszurd dolgokat a történelemben részletes és az adott ponton jogilag aggálytalan indoklások szokták kísérni)

Forgó morgó 2013.03.14. 16:03:46

@willdataa: "Érthetetlen hogy a balliberálisok ezt miért nem képesek felfogni. "

Élhetö demokráciában az alkotmányozás nem így müködik. De érthetö, hogy ezt jobboldali hívök nem képesek felfogni.

incze 2013.03.14. 16:04:49

@jotunder: "ha ők a vizsgálat után azt mondják, hogy ez még belefér, akkor Áder helyesen járt el. ha azt mondják, hogy nem fér bele, akkor viszont teljesen mindegy, hogy aláírta-e, lépniük kell, esetleg pár dolgot vissza kell vonniuk, ami elképesztően kínos"

"Az alaptörvény nem játék. Nem lehet minden félévben megváltoztatni" - fogalmazott az uniós biztos, utalva arra, hogy a magyar alkotmány 2012 húsvéti elfogadása óta a hétfői már a negyedik módosítás. Reding - aki mint Orbán Viktor, az EP konzervatív pártcsaládjához tartozik - hozzátette: az a benyomása, hogy Magyarországon veszélyben van a jogállamiság.

hvg.hu/vilag/20130314_Unios_forrasok_zarolasaval_fenyegette_meg

Alig hiszem, hogy az "alaptörvény nem játék" megfogalmazás véletlen lenne.

laboregér 2013.03.14. 16:17:05

@willdataa: Ember! Elfogadtok egy jogtipró alaptörvényt annak az alkotmánynak a szellemében, amit TAGADTOK? És ami ezek után következik, az nektek pusztán logikus?

Ez nem logikus! Ez ördögien hazug! A jog kiforgatása a jogaiból! A demokrácia utolsó morzsáját használjátok fel, hogy végképp felszámoljátok azt? Aztán eltakarítotok mindent az útból, nehogy valami is maradjon, ami miatt megláthatjátok a saját hazug ábrázatokat a tükörben? Még a köldökzsinór nyomát is elkozmetikázzátok, nehogy látni lehessen, honnan, hova tartunk? Ez a logikus? Ez abszurd! Hazug az a logika, amely megtagadja a valóságot! Ez a rend? A teljesen Új világ? - Sötétség délben!

Te csak azt a muníciót osztogatod, amivel a fidesz ellát, domine. Szerezd vissza az elmédet! - tudom, hogy csak kérhetem, de bizakodva kérem!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 16:22:31

@incze: A 2012-es alaptörvényt az 1949-es XX. törvény alapján fogadták el és hirdették ki. Lehet, hogy velem van a baj, de semmi abszurdot nem látok abban, hogy a jogszabályi környezet megváltozását a régi jogszabályi környezet alapján törvényesen fogadják el. Mi ebben a furcsa?

Áder nyilatkozata arra hivatkozik, hogy a tiltakozók által megvédeni kívánt alkotmányos rend alapján (ideértve az AB kilencvenes évek eleji határozatait a KE szerepével kapcsolatban, lásd médiaháború, taxisblokád, stb. közbeni és utáni AB-határozatok) nem volt más választása, mint elfogadni, aláírni és kihirdetni e rend drasztikus megváltoztatását.

Továbbra se értem, mi ebben az abszurd. Pont a tiltakozók helyzete abszurd, hiszen ők azt kérik Ádertől, hogy az alkotmányosság védelmében szegje meg az alkotmányt (ideértve az elmúlt huszonsok év AB-határozatait is), amik alapján viszont alá kell írnia. Áder erre az abszurditásra világít rá.

Ettől függetlenül nem kellett volna az AB-határozatokat belekevernie indoklásába (bár gondolom erősítik az álláspontját, hozzáteszem, nem vagyok jogász), felteszem részben azért is vette bele az indoklásába ezeket, hogy Orbán felé is vágjon egy picit.

fuhur 2013.03.14. 16:29:10

@Siri Keeton: "Pont a tiltakozók helyzete abszurd, hiszen ők azt kérik Ádertől, hogy az alkotmányosság védelmében szegje meg az alkotmányt"

Tudtommal a legtöbben azt kérték mondjon le és ne adja a nevét ehhez. Ezt megtehette volna elvileg. Persze a "családból" nem lehet kilépni, és nagyon kicsinálták volna utána. És ugye ő is a fasz jó oldalán áll, ami akkor amikor egy egész országot szopatsz akkor biztosan nagy fíling.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 16:33:33

@fuhur: Nem tudom, lehet, hogy én követtem rosszul a híreket, de nem a "mondj le János!" dominálta a tüntetéseket, és Sólyom cikke se erről szólt, hanem hogy ne írja alá.

Abban igazad van, hogy lemondhatott volna.

sjános 2013.03.14. 16:57:47

@fuhur: Igaz igaz! :) Mea culpa! mentségemre a 80as évek már nem tegnap volt..:)
De sajnos tényleg megint aktuálisak lesznek!
Hallgatjuk majd stikában éjjel fülhallgatóval a Szabad Európa Rádiót....fénymásolt, valós történelem könyvek, leírások járnak majd kézről kézre....."házibulikban" beszéljük meg mit gondolunk és mit szeretnénk..:)....háááát nevetek....pedig ezen sírni kell, hogy ugyanoda kerülünk vissza!

sjános 2013.03.14. 16:58:48

@Siri Keeton: Konkrétan visszaküldhette volna átgondolásra! Ahogy, Sólyom is tette anno valamivel!

Forgó morgó 2013.03.14. 16:58:55

@Siri Keeton: "... nem volt más választása, mint elfogadni, aláírni és kihirdetni e rend drasztikus megváltoztatását."

Erröl nekem az István a Király jut eszembe:
"... törvényedre súlyt le kardom, ha ölnöm kell, hogy védjelek."

Szerintem volt választása: aláírja, vagy nem írja alá.

Így meg inkább csak a "mosom kezeim" 21. századi magyar változata lett belöle.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 17:02:30

@sjános: Nem vagyok jogász, örömmel veszem, ha valaki nálam hozzáértőbb kijavítja, de az Alaptörvény S cikke tudtommal erre nem ad lehetőséget. Ilyen értelemben az Alaptörvény nem törvény.

Ez amúgy szerintem abszurd, hiszen ha valamit alaposan meg kell fontolnia az Országgyűlésnek, az pont az Alaptörvény módosítása. Azt alaposan meg kell(ene) fontolni, ezért nem normális, hogy a KE-nek pont ott nincs joga megfontolásra visszaküldeni. Nekem is meglepő volt, de úgy tűnik, ez a helyzet.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 17:04:20

@Forgó morgó: Az alkotmányosság védelmében alkotmánysértést elkövetni abszurd.

LocomotiveAnchorMan 2013.03.14. 17:15:50

@Grigorij Pantyelejevics: "Épp ezért nem szabad szétrombolni a jogot, ami megvéd minket, hol a gyilkosoktól, hol a korrupt rezsimtől."

Attól tartok, a jog a legritkább esetben véd meg... gyilkos alkalmából ugyebár az nevet utoljára, aki először lő - innét csak némi magyarázkodás, majd jogos védelembe torkollik az ügymenet.

A kínosabbik szitu az, hogy ezek az idióták még azt sem tuggyák: egy magára valamit is adó, védelmi pénzt kizsaroló maffia gondoskodik arról, hogy az áldozata fizetőképes maradjon - ellenkező esetben nincs kin beszedni a védelmi pénzet.

tollaszerge (törölt) 2013.03.14. 17:20:26

@jotunder: KDNPnek ehhez sok szerencsét, szükségük lesz rá. Magyarország már eljutott abba az állapotba hogy elég sok minden lehetséges, de az még mindig kizárt hogy aki feltétlenül macskás képeket akar posztolni a pápáról az ne tudja ezt véghezvinni, és az ne jusson el mindenkihez akit érdekel. Nagyon le vannak szegények maradva a 21. század dolgaival kapcsolatban.

fuhur 2013.03.14. 17:20:47

@LocomotiveAnchorMan: "egy magára valamit is adó, védelmi pénzt kizsaroló maffia gondoskodik arról, hogy az áldozata fizetőképes maradjon"

De hát fizetőképesek maradunk. Közmunkában kínai bérminimummal dolgozhatsz napi 16 órát, az urak gyáraiban, meg szőlőjében. A csinosabb lánykák felszophatják magukat szobalánynak, és a tekintetes úr még borravalót is ad. Mi kell még.

sjános 2013.03.14. 17:24:31

@Siri Keeton: Ebből kiderült szerintem hogy én sem vagyok jogász..:)
Deee annyi kiskapu van a magyar jogrendszerben.....kizártnak tartom hogy erre ne lenne egy! Az már egy másik kérdés....hogy esze ágában sem volt húzni az időt, mondjuk addig, amíg megjön a Velencei Bizottság vagy Eu hivatalos álláspontja a módosításról!
Sajnos így tesz, így cselekszik egy pártkatona, aki nem államférfi!
Ennyi történt!
A független, pártokon felüli államfő, a'la Schmitt és most már a 'la Áder is, megszűnt létezni!
Szégyent hoztak a posztra, az államra!

LocomotiveAnchorMan 2013.03.14. 17:24:35

Ahhoz határzár is köllenne, mert a csinosabb lánykák inkább 10× annyi euróért szopják fel magukat - leginkább nehány naccságrenddel különb tahók alkalmazásában...

murok 2013.03.14. 17:26:23

@Siri Keeton: "az Alaptörvény S cikke tudtommal erre nem ad lehetőséget"

De ad. Ott van benne, hogy az alkotmanymodositast a koztarsasagi elnok alairja es kihirdeti. Nincs alairas, nincs kihirdetes: nincs alkotmanymodositas. Ader ugy ertelmezhette volna, ahogy az neki jolesik. Ugy ertelmezte. Ha nem akarja ertelmezni, meg akkor is lemondhatott volna. Nem tette.

Akarhogy is nezem, ez a parancsra tettem a leheto legszanalmasabb kifogas mind kozul.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.14. 17:40:35

@murok: Erről van szó.

Ha valamihez kell az aláírása, akkor az azt jelenti, hogy eldöntheti, hogy mehet-e a menet.
Aláírási jogkör, az döntési jogkör.

Dehát ez egy csornai jogász.
Honnan tudna ilyeneket, amiket minden adminisztrátor és ügyfél pontosan tud...?

Csornán úgy tanulta, írja le szépen a nevét, ha mondják...

fuhur 2013.03.14. 17:40:47

@LocomotiveAnchorMan: Na jó az evidenciákat nem írtam bele bocs. :-)

kamerasmobil 2013.03.14. 17:40:56

@tollaszerge: Nincs valakinek regisztracioja a 4chan-en? Meg kene irni nekik hogy itt egy ilyen es ilyen part perelni akar a macskas funpic keszitesert...

Tudom gonosz vagyok de kierdemeltek.
:D

Grigorij Pantyelejevics 2013.03.14. 17:44:40

@tollaszerge: Azt ugyan nem tudják letiltani, hogy macskás-pápás képeket készítsen, nézzen bárki, ebben igazad van. Arról viszont elfeledkezel, hogy arra pont elég lesz, hogy ha akarnak, akkor bárkit vegzálhassanak egy macskás-pápás képért.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 17:57:50

@én már a fény gyermeke vagyok: "Aláírási jogkör, az döntési jogkör."

Ez nem igaz. A Sólyom-féle AB annak idején sokszor kimondta, hogy ez a KE esetében nem mindig van így, legyen szó a fegyveres erők főparancsnoki tisztségéről, kinevezési jogkörökről (pl. miniszterek kinevezése), vagy egy csomó más dologról. Az Alaptörvény egyenesen előírja a KE-nek, hogy aláírjon - Áder egyetlen lehetősége - amire valaki már rámutatott itt - a lemondás lehetett volna.

Illetve persze megtagadhatta volna az aláírást, de az még jobban pusztította volna az alkotmányos rendet, mint maga az - egyébként botrányos - alkotmánymódosítás.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.14. 18:03:04

@Siri Keeton: A Sólyomnak nem lett volna jó napja.

De ha valahova szükséges egy aláírás, az azt jelenti, hogy ha nincs ott, akkor az az ügy nincs elintézve.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 18:03:19

Ja, a bónusz, hogy alkotmánysértés esetén kétharmaddal impeach-elni lehet az elnököt, úgyhogy ha nem írja alá, akkor a kétharmad teljes joggal leválthatta volna.

Az más kérdés, hogy vajon pártszakadást idézett-e volna elő, ha a tavaly még jó elvtárs Áder ilyen durván szembemegy Orbánnal.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 18:04:24

@én már a fény gyermeke vagyok: A konkrét alkotmánymódosítással a fő probléma, hogy az alkotmányos rendet rombolja. Az elnöki alkotmánysértéssel ugyanez a baj.

sjános 2013.03.14. 18:08:48

@Siri Keeton: Akkor a picsába az egész Alaptörvénnyel..:)

Forgó morgó 2013.03.14. 18:09:06

@Siri Keeton: "Illetve persze megtagadhatta volna az aláírást, de az még jobban pusztította volna az alkotmányos rendet, mint maga az - egyébként botrányos - alkotmánymódosítás. "

Szerintem a két dolog nem összemérhetö, mert az aláírás megtagadása esetleg formai alapon ütközik az alaptörvénybe, de az aláírás vét a demokratikus alkotmányosság ellen. Szerintem ebben az esetben ez sokkal fontosabb mint egy formai szabály.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.14. 18:11:20

@Siri Keeton: A konkrét alaptörvénymódosítással van gond.
Az Alkotmányhoz most nem nyúltak.

Az, hogy órák alatt változtathatóvá teszi a törvényeket.
Jogbizonytalanságot okoz.

Az elnöki vétó védte volna a jogrendszert a bizonytalanságtól.
Merthogy ez az elnök dolga.
Többek közt.
Máskor kezet kellene fognia.
De ezek a fideszes elnökök sosem érnek föl a feladathoz.

Ez már a negyedik palotapincsi.

ln.blog 2013.03.14. 18:12:47

megtagadhatta volna, ha értené, hogy miért kellett volna megtagadnia. csakhogy nem érti. mint ahogy a többiek sem.

az alaptörvény így számomra megszűnt az lenni, ami eddig volt.

nagyjából ezért:

szabadsajt.blogspot.hu

sjános 2013.03.14. 18:16:43

@Siri Keeton: Jut eszembe...ha kiadták volna 4.éves jogi egyetemistáknak, kb. pár hét alatt, egy sokkal európaibb, modernebb, koherensebb Alaptörvényt eszkábáltak volna össze!
Akár Ipod-on is! :)
És az az ember, aki Brüsszel-Budapest útvonalon összefércelte, még feláll és védi is Brüsszelben, az éppen 4. toldásfoldást!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 18:25:45

@sjános: Botrányosan színvonaltalan volt ez az egész törvényalkotási folyamat, amit itt levágtak.

2013.03.14. 18:33:48

Nem akarom elrontani a bulit (és lehet, hogy valaki már szólt, de nem olvastam végig a hozzászólásokat), csak megjegyzem, hogy nem az a 19. cikk szövege, amit jótündér idéz. Az ugyanis az eredeti javaslat volt, amit utóbb módosítottak. Azt tehát nem tudjuk, hogy Áder elolvasta-e, de az biztos, hogy jótündér nem olvasta el.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.14. 18:35:53

@sajtohuba: Ha már hiteles mondanivaló fideszesből nem jön ki, akkor

nekem jó is ez az alternatív köztársasági elnök.

index.hu/bloghu/dopemantv/2013/03/14/ontsunk_tiszta_vizet_a_pofakba

tollaszerge (törölt) 2013.03.14. 18:39:18

@Grigorij Pantyelejevics: Mert ugye az internetre nem lehet úgy képet felrakni, hogy a magyar állam ki ne tudja deríteni ki tette, hmm? Különösen macskás képet, arra valszeg beindul az összes külföldi hárombetűs szervezet, és nem nyugszanak amíg Mo-nak ki nem nyomozzák a tettest.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 18:42:08

@tollaszerge: A probléma az, hogy lehet, hogy valamikor ki tudják nyomozni, ezért, vagy azért.

fuhur 2013.03.14. 18:48:39

@tollaszerge: "Mert ugye az internetre nem lehet úgy képet felrakni, hogy a magyar állam ki ne tudja deríteni ki tette, hmm?"

A gond az hogy miért kell nekem xbrowsert használnom ha fehér ruhás vicces sapkás pali fejét kicserélem macskára, hogy még viccesebb legyen? A probléma nem technikai, hanem abban áll hogy amíg tömjén zsolti törvénybe írhatja, hogy nekem nincs is családom addig én egy szaros pápás képet nem posztolhatok csak álnéven.

Csak mert ő meg tud értődni a valláskárosult agyával.

fuhur 2013.03.14. 18:50:46

@Siri Keeton: Ha ügyes vagy nem.

Mondjuk csak ezt a browsert használod:

www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.14. 19:02:12

@fuhur: Ha elég ügyes, akkor a gyerekpornó tartalmak feltöltőjét sem találja meg az FBI.

Én olvastam, hogy Orlando Figes professzor (aki egyébként szvsz az orosz forradalomról szóló legjobb összefoglaló munkát írta!) hogyan próbálta riválisa műveit besározni negatív kritikákkal az Amazonon, egy problémája volt, az amazonos profil, amiről írta, eredetileg egy o.figes@akármi emailcímhez kapcsolódott, amit az Amazon kiadott, miután rendőrségi nyomozás indult az ügyben.

Az átlagembert nem is azért kapja el az FBI vagy akármi rendőrség, mert hűde ők minden emailt látnak stb., hanem simán mert az átlagember béna hibákat fog csinálni.

tollaszerge (törölt) 2013.03.14. 19:08:37

@fuhur: A technikai részen túl, azért képzeld már el azt a helyzetet amikor a magyar állam tényleg elkezd nyomozni a cicás-pápás mémek miatt. Ez már nekik is nagyon kínos lenne. Ennyit nem ér meg, hogy az az 1‰nyi rajongó kielégüljön.

Szokásos KDNP-s félreértésről van szó, valamiért azt hiszik hogy 15xx ben vannak, Spanyolországban, még nem esett le nekik hogy nem, de emiatt kár rettegni.

oOoOoO (törölt) 2013.03.14. 19:14:31

@tollaszerge: bár 1,5 év alatt nagyot tud változni a világ, ne felejtsük:
hvg.hu/itthon/20111018_semjen_twitter_ugyeszses
a twitterre is rámoccantak.

"a Központi Nyomozó Főügyészség beidézte a twitteres Semjén KDNP követőit, akiktől a kapcsolati háló felderítésével próbálnak eljutni a szerzőhöz."

tiszta James B(ol)ondok voltak már akkor is.

Btw mi (afasz) van Semjénnel??:))

pokesz70 2013.03.14. 21:44:24

Orbán zseniálisan manipulálja a közvéleményt. Simán bele fogja dumálni a "ne a mi pénzünkből járjatok egyetemre" csürhének, hogy a Nyugat a rezsicsökkentés (?) miatt támadja őt, ezért is kellett "rezsicsökkentést-védő" különnapot tartani a parlamentben. Bizony megvédi majd ő a szegény magyar emberek jólétét biztosító törvényt (ki ellen?) Brüsszelben. Ja, hogy arról szó sem esik ott? És akkor mi van? Ha ő azt mondja, hogy igen, akkor az úgy is van. Szemétláda.

panelburzsuj 2013.03.14. 22:34:54

@tollaszerge:

Már mér lenne kínos?

Ha kellően kiviláglik, hogy a buli főcélja a "mi" szívatjuk "azokat": bármi elmegy.

(Nem nagyon érinthetett meg téged hit, vallás, bármi efféle "transzcendencia", ha úgy látod, hogy a KDNP-nek közvetlen bejárása van ezekhez a dolgokhoz. Klérushoz, püspökhöz, "életmód-keresztényekhez" - azokhoz igen. A FIDESZ-KDNP talán még a Mindszenty-sztoriból is a tízdollárossal lebuktatás módszerét tartja leginkább megjegyzésre méltónak...)

mórka 2013.03.14. 23:01:45

Megélhetési keresztények. Az életmódjuk nem keresztényi. Látványosan nem az. Ez az ügy is bizonyítja.

panelburzsuj 2013.03.14. 23:11:11

@pokesz70:

Mi abban a zseniális, hogy elcseszett életű, negyedművelt barmoknak mesél olyasmit, amitől azok kevésbé érzik sajátjuknak a saját szaruk szagát?

Kap tőlük egy voksot, a nagyon hülyéktől egy kis békesétát. De többletteljesítményt, erőfeszítést, tényleges pluszt - (adót, adományt, tanulást stb.) - ki tud belőlük muzsikálni?

Wolff 2013.03.14. 23:21:22

@Siri Keeton: Talán a legjobb összefoglalót íratta a négereivel.

fuhur 2013.03.15. 10:36:59

@tollaszerge: Lehet, hogy nem ér meg, de papcsák feri azért ráuszította a NER szolgákat a NOL os kommentelőkre. Meg ugye a shmittelő tömjén twittere után is nyomoztak.

Ezek kicsinyes buta bosszuálló barmok. Ne várj tőlük ésszerű magatartást.

fuhur 2013.03.15. 10:38:44

@Siri Keeton: "Az átlagembert nem is azért kapja el az FBI vagy akármi rendőrség, mert hűde ők minden emailt látnak stb., hanem simán mert az átlagember béna hibákat fog csinálni."

Persze meg kell ezt tanulni, de a technikai része megvan annak, hogy az online tevékenységed alapján lenyomozhatatlan légy.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.03.15. 12:43:00

@fuhur: Biztosan megvan, hiszen pedofilhálózatok és terrorszervezetek is működnek, bár néha azért ők is lebuknak, szóval biztosan nincs tökéletes védelem. És azt gondolom, főleg az emberi tényező miatt buknak le: buta hibákat követnek el, vagy ilyesmi.

tollaszerge (törölt) 2013.03.15. 14:16:21

@fuhur: Persze, de ezeket a játékokat 1x lehet előadni. Ha rendszeresen elkezdik csinálni, akkor sokan megteszik majd azt a minimális erőfeszítést, ami az anonimitáshoz kell.

Csak hogy perspektívába helyezzük: nem abban az országban fogok rettegni a KDNP pápacicás cenzúrájától, ahol a Beszélőnek 20+ száma jelent meg illegalitásban, pedig ahhoz még nyomdagép kellett.

oOoOoO (törölt) 2013.03.15. 15:04:46

@incze: jaja, viccországnál már detektáltam a tényállást:))

(ezentúl nem fogok ilyeneket kérdezni, hátha akkor nem kerül elő...)

tollaszerge (törölt) 2013.03.15. 15:22:40

@incze: minimum fehér¹ lovon kellett volna, ha lenne egy kis stílusa.

¹igen, tudom, lovasok szürkének hívják

fuhur 2013.03.15. 15:42:36

@tollaszerge: "nem abban az országban fogok rettegni a KDNP pápacicás cenzúrájától,"

Nem mondtam, hogz rettegni kell, és nem is gondolom úgy

@oOoOoO: "Btw mi (afasz) van Semjénnel??:))"

Itt sajnos elvétetted a szórendet. Helyesen:
Btw mi van (afasz) Semjénnel??:))

Bebes 2013.03.16. 04:37:16

@willdataa: "Az összes olyan korábbi alkotmánybírósági döntés semmis, amely olyan alkotmányos rendelkezés alapján keletkezett, amely rendelkezés már nem hatályos vagy megváltozott. Tehát az alkotmánybíróságnak az éppen hatályos alkotmány alapján kell vizsgálnia a törvényeket, nem egy korábban hatályos alkotmány vagy az alapján keletkezett alkotmánybírósági döntés alapján. Érthetetlen hogy a balliberálisok ezt miért nem képesek felfogni."

A 2 emelet/3 emelet példád is azt mutatja, hogy fogalmad sincs, mint jelent az alkotmány. Az alapvető szabadságjogokat deklarálja, nem tanácsi rendeleteket. Olyan egyetemes alapjogokról, amelyeket nem lehet eltörölni, szűkíteni, átfogalmazni. A Magyar Köztársaság Alkotmánya és Magyarország Alaptörvénye között semmilyen lényegi különbség sem lehet(ne).
A szólásszabadság korábbi értelmezése már nem érvényes, mert mostantól mást jelent a szólásszabadság?? Megváltozott volna az emberi méltóság (tulajdonhoz való jog, önrendelkezés, gyülekezési jog stb.) értelme? Új definíciója van a szabadságnak, csak a "balliberálisok" ezt még nem képesek felfogni?

dvhr 2013.03.16. 07:49:26

@Siri Keeton:

"A 2012-es alaptörvényt az 1949-es XX. törvény alapján fogadták el és hirdették ki. Lehet, hogy velem van a baj, de semmi abszurdot nem látok abban, hogy a jogszabályi környezet megváltozását a régi jogszabályi környezet alapján törvényesen fogadják el. Mi ebben a furcsa?"

Az alaptorveny ezt mondja:
"Nem ismerjük el az 1949. évi kommunista alkotmányt, mert egy zsarnoki uralom alapja volt, ezért kinyilvánítjuk érvénytelenségét."

Ne mteljesen vilagos, mire vonatkozik ez. Nem ismerik el a 49-es alkotmany 89-es modositasat? Vgay nem ismerik el a 49-es eredeti alkotmanyt, ami 89 ota persze mar nem volt ervenyben?

Vortumnus (törölt) 2013.03.16. 11:28:32

@dvhr:

csak egy teljesen új alkotmányt ismernek a korábbitól és annak módosításaitól szimbolikusan is el kell határolódniuk.
csak egy teljesen új alkotmány zárhatja le a rendszerváltást, ez 2012-ben jött létre azaz ekkor zárult le a rendszerváltás.
más kérdés, hogy ez orbán alkotmánya és nem a népé, de hát ez csekélység, talán még a népet sem érdekli, nemhogy orbánt:)

dvhr 2013.03.16. 15:58:54

@Vortumnus: Miert nem hatarolodnak el (szimbolikusan persze) Trianontol, az 54-es nemet-magyartol, Mohacstol?

dvhr 2013.03.16. 16:02:01

@grundigg: Ket kerdes jut errol az eszembe.

1. Mit jelent az, hogy az AB hatrozatai ervenyuket vesztik, de azok jogkovetkezmenyei nem?

2. Van-e ebben a pillanatban hiteles, allami, interneten hozzaferheto szovege a negyedik modositasnak?

Montefiore 2013.03.16. 16:13:40

@dvhr: 1. Azt, hogy azok a törvények, amelyeket a korábbi alkotmánybírósági határozatok hatályon kívül helyeztek, hatályon kívül maradnak, amelyeket korábbi alkotmánybírósági határozatok alapján a parlament módosított, módosítva maradnak, de magukra az alkotmánybírósági határozatokra jogforrásként hivatkozni az ezutáni eljárásokban nem lehet.

Valójában a második kitétel azt jelenti, hogy az uzurpátor akarnok által teljes személyi állományában feltöltendő alaptörvénybíróság nyugodtan hozhat a demokratikus jogfejlődés és jogértelmezés huszonhárom éves alkotmánybírósági korpuszával szöges ellentétben álló határozatokat, nem lehet ezekkel őket szembesíteni.

dvhr 2013.03.16. 16:27:09

@Vortumnus: "csak egy teljesen új alkotmányt ismernek a korábbitól és annak módosításaitól szimbolikusan is el kell határolódniuk.
csak egy teljesen új alkotmány zárhatja le a rendszerváltást,"

Akik megalkottak az 1989-es alkotmanyt, ugy ereztek, hogy szamos pontotn javithato. Pl. a szerkezete nem volt igazan jo, stb. Ezert beirtak, hogy csak az uj alkotmany elfogadasaig tarto ideiglenes alkotmany. Volt komoly kiserlet alkotmanyozasra, de vegul nem fejezodott be. En nme erzem nagyon kotelezonek ezt az "igeretet",
pl a nemet alkotmanyban is benne volt, hogy az ujraegyesites utan uj alkotmanyt kell kesziteni de aztan nem csinaltak meg.

Vortumnus (törölt) 2013.03.16. 18:03:14

@dvhr:

erre jól tudjuk a választ:)
(mondjuk érthető is, nyilván a rendszerváltás a szoci diktatúrát cserélte le egy újra, nem mondjuk a török vagy az osztrák elnyomás időszakát)

Volt komoly kiserlet alkotmanyozasra, de vegul nem fejezodott be."

erre gondolom az a fidesz magyarázata, hogy akik megcsinálhatták volna, túlságosan kötődtek a múlt rendszerhez:)

Wolff 2013.03.16. 18:57:18

@Siri Keeton: Csak egy kollégám, aki Figesnek is kollégája volt. Valahogy úgy fogalmazott, hogy vannak azok a történészek, akik levéltárakba járnak és vannak azok, akik ilyen szép átfogó könvyeket írnak, enélkül is. :) (Egyébként nem csak Figest sorolta ebbe a kategóriába, és az angol-amerikai egyetemi rendszerekben ennek van legális formája is, a reserach assistant. Akinek akkor is legfeljebb egy köszönet jár, ha esteleg ő írta a kötet nagy részét.) Figesnek amúgy volt egy plágium ügye is, ami csak azért nem jutott el messzebb, mert pontosan ugyanúgy, miként az amazon-com-os gyilkos review-k esetében kezdetben próbálkozott vele, agresszív ügyvédekkel azonnal perrel fenyegette meg azokat, akik felvetették. Brit jogrend, inkább nem vállalták.

2013.03.17. 12:27:15

@dvhr:

2. Egységes szerkezetben szerintem nem lehet megtalálni, de a parlament honlapján megtalálod az eredeti törvényjavaslatot, a módosítókat, a szavazások eredményét, így össze tudod rakni a szöveget.

dvhr 2013.03.17. 16:35:54

@grundigg: Pont errol van szo. A kormany nem vette a faradsagot, hogy egy jol hozzaferheto helyre feltegye (mondjuk vilagnyelveken is) az inkriminalt szoveget, ehelyett gecizik a nyugati targyalofeleket, hogy nem tudjak szoszerint.

Egyebkent, ha jol latom, a modositas (vegleges???) szovege

www.parlament.hu/irom39/09929/09929-0055.pdf