Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

FIFÁZZUNK!

FIFA 13 magyar kiadás

2013.01.13. 15:51 | szempontpuska | 558 komment

Címkék: foci tudjukkik rasszistázás

orulunkvincent FIFA 13.jpg

Mint ismeretes, a héten a FIFA fegyelmi bizottsága megbüntette az MLSZ-t a tavaly augusztus 15-i, Izrael elleni barátságos meccsen a szurkolók rasszista, antiszemita és politikailag provokatív viselkedése miatt.

A novemberben hozott, de csak most kihirdetett határozat értelmében a soron következő világbajnoki selejtezőt, a magyar-románt zárt kapuk mögött kell megrendezni március 22-én. (Mellékbüntetésként 40 ezer eurót is fizetni kell.)

A magyar válogatott Budapesten játszott barátságos mérkőzést Izraellel. Több szurkoló már az izraeli himnuszt is kifütyülte, fújoltak, hátat fordítottak a vendégcsapatnak, majd elhangzott az is, hogy: "Indul a vonat Auschwitzba." Amikor gól rúgott a magyar válogatott, a szurkolótábor egyik része ezt is "mocskos zsidózással" ünnepelte.

A bolgárok is hasonló büntetést kaptak, nekik is zárt kapuk mögött kell lejátszaniuk következő selejtezőt, mivel a Dánia elleni meccsükön a drukkerek két petárdát dobtak a pályára, és a színesbőrű Patrick Mtiligiát minden labdaérintésénél hangosan fütyülték. A bolgár szövetség 35 ezer svájci frankot köteles fizetni.

Nem példátlan a hasonló döntés a nemzeti és nemzetközi futballéletben. Valamennyi szövetség, egyesület hosszú ideje váltakozó sikerrel küzd a futballhuliganizmussal és a pályákra mágnesként vonzott rasszista elemekkel.

A UEFA a közelmúltban egy U21-es szerb-angol Eb-selejtező után zárt kapus büntetést szabott ki a szerb szövetségre, miután egy mérkőzésükön egy rasszista beszólás miatt tömegverekedés tört ki.

A Portónak és a Laziónak is büntetést kellett fizetnie rasszista szurkolói miatt. Nem régiben az AC Milan játékosa, Boateng vonult le a pályáról, miután egy felkészülési mérkőzésen folyamatosan bekiabáltak neki bőrszíne miatt. Hasonló büntetést kapott már a Juventus is korábban, amikor egy kupameccsen az ún. szurkolók sértegették az akkor még az Interben játszó Balotellit.

Mint emlékezetes, a barátságos meccs közvetítése is kisebb botrányt okozott. Akkoriban a Mishpaha blog hívta fel a figyelmet arra, hogy a mérkőzést közvetítő MTVA más képet küldött Izraelbe, és mást láthattak a hazai nézők.

Az Izraelbe továbbított közvetítésben a vendégek himnusza alatt a magyar szurkolótábor kemény magját láthatták a nézők, akik közül többen hátat fordítottak a pályának, vagy rigmusokat skandáltak.  Az MTVA sokáig hárított, végül Böröcz elismerte a felelősségüket.

A büntetés nagy felzúdulást okozott a legkülönbözőbb berkekben: gyorsan tollat ragadtak olyanok is, akiktől igen ritkán olvashatunk a hazai labdarúgás fény- és árnyoldalairól.

A reakciók (a teljesség igénye nélkül) nagyjából az alábbi csoportokba oszthatók:

1. A zsidózás a futballkultúránk része, ez egy hungarikum, amit a FIFÁ-nak is tiszteletben kell tartania.

2. A FIFA is a tudjukkik oldalára állt.

3. Minek kellett nekünk Izraellel barátságos mérkőzést játszani, amikor úgyis ez van belőle?!

4. "Nyomják Krahácsot" — avagy másutt is ugyanez a jellemző, miért pont bennünket büntetnek?

5. A mocskos zsidók antiszemitizmussal vádolnak bennünket.

6. Provokátorok (tudjukkik) csinálták a balhét, hogy aztán az ártatlan, galamblelkű B-közepet beszennyezzék.

7. Kollektív büntetés — néhány tucat (kmmmm... lásd a videót) huligán miatt az összes szurkolót büntetik.

8. A hazai antiszemitizmus erős hátszelet kapott a FIFA büntetésével.

Mit lehet ezekre mondani?

Én magam hosszú évekig fanatikus meccsre járó voltam. Annak, hogy többé nem járok ki meccsekre, a hazai labdarúgás labdarugdosássá válása mellett a másik legfőbb oka éppen az ottani hangnem, a rigmusok, az a stílus, amelyet immár teljesen megszokhattunk, hogy focimeccsen ez a szokás.

Azt a közösségi érzést, amit egy megnyert mérkőzés, egy nagy rangadó, egy emlékezetes meccs adhat az embernek szerettem volna megosztani, átültetni a fiaimba is. De hosszú idő óta se az élmény, se a közeg nem alkalmas arra, hogy ők átéljék a lelátón azt, ami nekem tizenévesként még megadatott.

Azt hiszem, mindannyian(?) egyetérthetünk abban, hogy válogatott mérkőzésen kifütyülni az ellenfél himnuszát tahóság. Ha ilyen megtörténik — márpedig megtörténik máshol is — az bizony legalábbis felháborodást szül, és joggal.

Az augusztusi barátságos meccs ennél jóval tovább ment. Égett a bőr a képemen, hogy egy szektornyi csürhe lejárat minket tőről metszett tahóságával. Erre nincs mentség a világ egyetlen országában sem!

Marad tehát mentegetőzésnek a másra mutogatás. Vajon másutt nem ugyanezt művelik-e a szurkolók?

Nem tudom, és kötve hiszem, hogy volna olyan ember, aki pontosan tudná, melyik válogatott meccsen voltak ehhez hasonló volumenű incidensek. A bolgárok most ugyanezt kapták, azzal, hogy náluk volt petárdadobálás is. Vajon a petárdázás jelentené-e a különbséget a zárt kapuk és a zárt kapuk+pénzbüntetés között??

Ahogy kinéz, a következő selejtezőn le kell mondanunk az oláh cigányozásról. Biztos sokan sajnálkoznak, pedig a kölcsönös tahóskodásban van már némi tapasztalatunk.

adevarul(1).jpg"bocsánat magyarok!"

Egy biztos: A FIFA 2001 óta elkötelezte magát a rasszizmus elleni fellépés mellett. 2011 novemberében pedig figyelmeztette a focivilágot, hogy zéró toleranciát hirdet a jelenséggel szemben (nem kifejezetten focitémában, de zéró toleranciát már itthon is hirdettek egyszer/párszor... az eredmény ismert).

Say-No-to-Racism.jpg

Lehet, hogy a FIFA pont rajtunk kezdi statuálni a példát?

Lehet, hogy a FIFA diszkriminál minket?

A fenti esetek és példák alapján ezt kötve hiszem!

Hogy kollektív büntetést alkalmaz a FIFA a szurkolók ellen? Hogy ettől csak erősödik majd az antiszemitizmus a pályákon? — aggódik Szerető Szabolcs a lapjában.

Nos, azt hiszem a FIFA nagy ívben tesz rá. A labdarúgás a világ legnépszerűbb és legnézettebb sportága. A FIFÁnak egyetlen — nagyon is helyénvaló — célkitűzése az, hogy az égisze alatt lebonyolított mérkőzéseken és tornákon a rasszizmus ne kapjon semmilyen felületet.

Hogy ki hogyan oldja meg ezt a maga portáján, az már az ő saját dolga. A mi dolgunk. Rinyálhatunk, kereshetünk bűnbakot, kifogást, de kereshetünk megoldást is...

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr265015586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazell16 2013.01.14. 11:47:25

@sga:
Sikerült? Szerintem nem sikerült...reszben vannak sikerek kitiltasok stb de midnen hulligan jar meccsre kiveve par balfaszt.

buddha 2013.01.14. 11:47:50

@mirigy187: állj le a cuccal te szerencsétlen

röhögő 2013.01.14. 11:48:40

@buddha: Semmi gond vele. Menj ki egy Fradi-Újpest meccsre és lengess Honvéd zászlót! Kíváncsi lennék neked lesz-e gondod! :-)

gazell16 2013.01.14. 11:49:33

Iráni zaszlo téma: se nem oszt se nem szoroz miylen zaszlot viszel be egy meccsre. MInden minsotheto porvokacionake s semmi sem. au Ugandai zaszlo is provokativ lettvolna? ez egy gumiérveles: barmire rahuzhato mert ezer% h talalsz egy kapcsolodasi pontot ami miatt ami eppen rajtad van az provokacio.
EZ esetben valoban uzenet volt Izaraelnek, de ez nem ok a tiltasra. LAttam en amr izraeli zaszlot Vb-n amikor afrikai cspat jatszott megse meszeltek el senkit.
Tiltani rasszizmusert lehet nem politikai felfogasert

röhögő 2013.01.14. 11:50:00

@buddha: De ő cuccal is okosabb annál mint amilyennek te születtél. Ja! És neki elmúlik! :-))

szempontpuska 2013.01.14. 11:50:17

@gazell16: szerintem elég precedens van zárt kapus mérkőzésekre. nem precedens nélküli ez a döntés és nem is egyedüli. A FIFA 2011 novemberében kiadta a figyelmeztetést, az etikai szabályzatot az MLSZ is el kellett hogy fogadja tagszövetségként. A bolgárok is velünk együtt kaptak ugyanilyen büntit, na most lehet hozni a tolómércét, hogy ott volt petárda, de nem volt auschwitz... ez lassan kezd olyan lenni mint a véralgebra.

szempontpuska 2013.01.14. 11:51:34

@buddha: Te mit tudsz arról, hogy mennyi idő alatt szoktak meghozni hasonló fegyelmi döntést?
mert én semmit. Fogalmam sincs, hogy ez most sok vagy átlagos időtartam volt-e

buddha 2013.01.14. 11:51:38

@röhögő: erről beszélek!miért rasszista,ha valaki Izrael ellen iráni vagy éppen pakisztáni zászlót lenget?

buddha 2013.01.14. 11:52:37

@röhögő: ha lenyelnek ,ma a világ több

buddha 2013.01.14. 11:56:26

@szempontpuska:
mondjuk a szerb-angol U21-s meccs volt 2012 októberében,a büntetés napvilágott látott 2012 decemberében,amikor is a szerbek az angol színesbőrű játékosokat először szidták majd verték...
ez azért kicsit komolyabb

gazell16 2013.01.14. 11:57:49

@szempontpuska: Nem precedens nelkuli de nem is tortnik midnen esteben ez a buntetes.
Sot ritkan van ilyemsi evente mondjuk 10 meccs/ év ? mikozben a rasszizmus nagyjabol elojon midnen 2ik meccsen valamikepp elkepzlesem szerint ami tobb ezer evente

Regulazas szaga van

S az is meger egy miset hoyg egy magyarul iro ipse az izralei teven nezi a magyar-izaraeli meccset aztan idejon es keilegulten nyaladzik hogy megerdemeltuk a buntetest. HA ez csak nekem furcsa akkor elnezest

gazell16 2013.01.14. 11:58:21

@buddha: Tenyleg ott mi lett a buntetes: me azert ott szedtek egymast rendesen vagy 20 an

hetzer87 2013.01.14. 11:59:41

@szempontpuska: ebben viszont nem..Pepponénak adnék igazat,a kettős mérce nem másra mutogatás!

egy komplett réteg lecsürhézése meg nem biztos,hogy sokkal különb attól amiért ti vagytok felháborodva

szempontpuska 2013.01.14. 12:00:14

@gazell16: "rasszizmus nagyjabol elojon midnen 2ik meccsen "
nofene!

csársz 2013.01.14. 12:00:35

@buddha: de arra miért nem felesz, hogy azért hagyjuk a rasszizmust, mert P. és B. korrupt?
vagy te egyet értesz a viselkedéssel, amit szankcionáltak?

buddha 2013.01.14. 12:00:38

@gazell16:
Az UEFA fegyelmi bizottsága csütörtökön úgy döntött, hogy két szerb edzőt minden futballal kapcsolatos tevékenységtől eltilt két évre. Andreja Milunovic erőnléti tréner esetében a büntetés második évét, míg Predrag Katic segédedzőnél az utolsó hat hónapját három esztendőre felfüggesztette a testület.

A játékosok sem úszták meg az eltiltást: Goran Causic négy, Ognjen Mudrinski és Filip Malbasic három-három, Nikola Ninkovic pedig két meccsen nem léphet majd pályára. Emellett a szerb szövetségnek 80 000 eurós pénzbírságot is fizetnie kell, továbbá egy U21-es hazai válogatott találkozót zárt kapuk mögött kell megrendeznie.

szempontpuska 2013.01.14. 12:01:08

@hetzer87: már mi a probléma abban, ha a csürhét lecsürhézem??
:-o

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 12:02:12

@hetzer87: Engedd már meg, hogy Szempontpuska, én, vagy bárki más jobban tudjuk nálad, miért nem visszük meccsre a gyerekünket úgy, ahogy apám vitt engem anno.

hetzer87 2013.01.14. 12:04:33

@szempontpuska: semmi,csak akkor ne csodálkozz ha szdszesként kezelnek..

hetzer87 2013.01.14. 12:05:38

@agresszív kismalac: bánom is én mit csinálsz,csak akkor ne rinyálj,hogy szar a magyar foci,ha még annyival sem támogatod,hogy kimenj a sajátod meccsére..

szempontpuska 2013.01.14. 12:07:18

@hetzer87: tojok rá. Nekem a csürhe az amelyik csürhe módjára viselkedik.

csársz 2013.01.14. 12:08:32

@hetzer87: támogassa a szar focit?
azzal támogatja, ha csak akkor megy ki, amikor van miért!
különben azt hiszik, a rossz játékuk is érdeke!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 12:12:58

@latin szerelő: Nem érdekel, hogy egy (magántulajdonban lévő) focicsapat stadionja megfelel-e az előírásoknak.
És az emberek ~98%-a ugyanígy van ezzel.

szempontpuska 2013.01.14. 12:14:34

@hetzer87: bocs, de a magam részéről egy idő után nem találtam egyetlen okot sem, hogy miért menjek ki azokra a találkozókra, ahol nevetséges volt a színvonal, borzasztó a hangulat és motiválatlan, komikus teljesítménnyel sétálgattak a játékosok.

Rossz volt nézni. Pedig én sem az aranycsapaton vagy Benééken nőttem fel.

Ami ott folyt, annak valami más nevet kellene találni labdarúgás helyett

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 12:16:05

@hetzer87: Nekem úgy tűnik, fordítva ülsz a lovon. Jó harminc éve folyamatosan... hm támogattuk a FŐSPED csapatát. Pedig nem volt egetverő a színvonal.
Ellentétben a hangulattal.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 12:19:47

@hetzer87: Még valami. Serdülőkorú játékosként csillió Dózsa-meccsen voltam labdaszedő.
Ma nem engednék ilyet a fiamnak.

szempontpuska 2013.01.14. 12:21:41

@agresszív kismalac: Mondjuk az elmúlt 10-15 évből két kellemes emlékem van a focimeccsre járásból:
Amikor a kisebbik srácom focizott, na azokon a kölyökmeccseken (Pest megyei bajnokság) igazi hangulat volt.

A másik amikor kivittem a srácokat a magyar-olaszra (3:1)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 12:46:40

@szempontpuska: Nemzetközi tétmeccsen zártkapus mérkőzésre elég kevés a precedens. Különösen úgy, hogy nem történt semmi olyan rendbontás, amiért állnia kellett volna a játéknak (a petárdadobálás ide tartozik, egyébéknt életveszélyes is). Nem voltak rasszista feliratok (pl. Moldova, szankció nélkül, egyébként úgy rémlik, ott a játéknak is állnia kellett petárdák miatt). Nem volt vendégszurkolókkal szembeni atrocitás (mint pl. az albán-magyaron, ahol a magyar buszt megtámadták), stb.

Elég kifordított világ, ha a fizikai atrocitások kevesebb büntetést érnek, mint egy szöveg. Ugyanis előbbibe bele is halhat valaki, vagy lerokkanhat, vagy megsérülhet, stb., utóbbit meg túléli bárki. Arról nem is beszélve, hogy a fizikai atrocitásokat könnyebb megakadályozni (az albánok egynél több rendőrautót küldhettek volna a három busz kíséretére), ahogy a rasszista feliratokat is (azok látszanak, és már a meccs előtt kirakják őket, van idő leszedetni őket).

Az izraeli szurkolók egyébként nem valami finnyásak, ha rasszizmusról van szó: blog.footballrascal.com/world-football-special-is-%E2%80%9Cdeath-to-arabs%E2%80%9D-just-another-football-chant/

Úgyhogy nyilván nem sértődtek meg túlságosan.

Mindenesetre az egészen bizonyos, hogy válogatott meccsen nem jellemző ekkora szankció, és különösen nem bekiabálások stb. miatt.

maybach 2013.01.14. 12:52:28

@hetzer87:
????
Mi abban a trollkodás, hogy a németek bizony sokan járnak meccsre, a londoniak szintén?

Arra céloztam, hogy nem verik meg a szurkolókat az idióták, bónuszként meg focit nézhetnek.
Ha ez trollkodás, akkor nem ér a nevem, esetleg Te nem értesz valamit.

Itthon egy focinak nem nevezhető vacakot kapok a pénzemért, meg a csürhét.

A fiamat, pedig már rég nem volt karonülő, a magyar vs brazil barátságos meccsre vittem ki először.
Még ott is voltak idióták, pedig gála volt. Nem a magyaroktól.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 12:58:18

@Siri Keeton: A... hm... gesztus nem az izraeli szurkolóknak szólt. Hanem.

Mail Undelivered 2013.01.14. 13:00:47

@Siri Keeton: vargamisi a múlt hét végén előadta, hogy ejrópában kezdenek figyelni ránk és a többi. Az aktuális retórzió az odafigyelés ékes bizonyítéka. Unortodoxnak minősíthető. És képzeld mit kaptunk volna akkor, ha a felcsúti hátvéd nem köpködi össze szotyval az ejrópai stadionokat és szövetségi bulikat. Azért többször le lett itt írva, hogy a szart másra kenegetni aztat nagggyonszeressük.
Erre pedig te vagy a bizonyíték!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 13:28:22

@agresszív kismalac: Mit akarsz mondani, írd le. Nem szoktam itt kommentelni, nem értelek meg félszavakból.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 13:29:51

@Mail Undelivered: Nem kenegettem semmilyen szart. Viszonylag ritkán nézek focit. Nem is kommenteltem volna ide, ha nem olvasom az origo összeállítását arról, hogy milyen büntetések szokásosak. Zártkapus meccset ennél durvább dolgokért sem kaptak a múltban. Nyilván hiába tiltakozunk, de legalább ne szidjuk saját magunkat, hogy mennyire megérdemeltük.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 13:34:38

@Mail Undelivered: Egyébként meg vargamisi és a felcsúti hátvéd hogy jönnek ide?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 13:48:18

@Siri Keeton: Lásd "rasszizmus" ill. "zsidózás" címszavaknál.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 14:00:00

@agresszív kismalac: Rébuszokban beszélsz. Mit szólnál hozzá, ha leírnád a gondolataidat, mint írtam, nem értelek meg félszavakból.

hetzer87 2013.01.14. 14:05:15

@szempontpuska: @agresszív kismalac: érdekes én ki tudok menni a 30ezres városom meccseire,még akkor is ha nem ők a barszelóna

színvonaltól,hangulattól,2 csepp esőtől meg az éppen aktuális formától is függetlenül..max a meló szól bele

ez az amit nem tudtok felfogni,pedig nagyon egyszerű:kicsit sárga,kicsit savanyú,de a MIENK

esernyősEvezős 2013.01.14. 14:06:37

@latin szerelő: :-)
Valld be, hogy hülyéskedsz.
elképzelhetetlen, hogy felnőtt. ép ésszel bíró ember komolyan gondolja, amit ideírtál.

A sportot kéne támogatni. Az az izé, amit néhány nyomoronc művel foci címen Magyarországon, az nem sport. Akik meg részt vesznek benne, azok nem sportolók.
Remélem, sosem készül el egyetlen stadion sem.Sőt: szurkolok érte, hogy ne legyen mód százmilliárdokat kidobni erre a baromságra.
Helyette olyan sportágakat kéne támogatni, ahol tényleg vannak eredmények, sportolók űzik - nem falábú bájgúnárok - és amit produkálnak, az példaértékű. Még egyszer: példaértékű, nem annak hazudják.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 14:07:10

@Siri Keeton: A FIFA azért hozott ilyen súlyos büntetést, mert a rasszizmus, mint olyan ellen lépett fel. Ennek visszaszorítása deklarált célja.
Ez van.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 14:13:26

@agresszív kismalac: Mindenesetre velünk kezdték az ennyire szigorú büntetéseket.

Továbbra sem érzem reálisnak, hogy a szurkolók megtámadása, fizikai épségének kockáztatása a rendezők részéről Albániában kisebb súlyú lenne ennél.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 14:14:36

@hetzer87: Emlékeztetlek néhány órával ezelőtti hozzászólásomra, milyen kedvvel jártunk a FŐSPED (NBIII-as!) meccseire. Mert a miénk volt.
Ahol zsidóznak, verekednek, balhéznak, oda nem megyek.
Nem az enyém.
Ha nem érted, sajnálom.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 14:17:34

@Siri Keeton: Ebben igazad lehet. De: a szurkolók megtámadása inkább büntetőjogi kategória, bár természetesen szankcionálható.

hetzer87 2013.01.14. 14:17:54

@maybach: az hogy nem értelmezed,amit írtam,de akkor neked külön is elmondom NÉMET példával,hogy elmondjam milyen véleményen vagyok

for instance vegyük Frankfurtot "vidéki" város a maga 700ezrével szemben pl Győr 130ezrével ott kimennek 20-30ezren a Bayern ellen itt 5-6ezren a Fradira...arányaiban nincs különbség,egyszerűen kevesebben vagyunk,ennyi

ha még a foci is BL szintű lenne nálunk is dugig lenne a stadion..de az itt nem 70ezret jelent hanem cirka 20at

amúgy meg kint is teli van balhéval hagyjátok már ezt a "nyugaton már megoldották" szar szöveget...nézz körbe Londonban egy West Ham - Millwallon vagy ha már németezel Rostock - St. Pauli..borítékolható mindig a cirkusz

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 14:20:59

@Siri Keeton: Élt panasszal az MLSZ az albán mérkőzésen történtek miatt?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 14:23:16

@hetzer87: Ja, és azokon a FŐSPED-meccseken általában tele volt a (mai REAC) stadion.
Hoppá!

szempontpuska 2013.01.14. 14:23:49

@hetzer87: ha neked az szórakozás amit látsz, ám menjél.
Én egyszerűen nem láttam rá elég okot, hogy a szabadidőmet "ezekre" fordítsam. Pedig akartam - egy ideig

hetzer87 2013.01.14. 14:35:33

@agresszív kismalac: riszpekt érte

én voltam egy rakás nb1es meccsen is..rangadókon is,egyik lelátón sem volt sem verekedés sem zsidózás,sem balhé..azt hogy mit csinálnak a belvárosban meg újabban az ustawkákon a mezőn az meg mit érdekel engem?

az meg h izrael ellen zsidóznak..nem tudom,talán ha lerohannánk Romániát 6 nap alatt Bukarestestül,körbefalaznánk őket lehet,hogy ellenünk is prostestálnának itt-ott..de nyilván ez már antiszemitizmus

hetzer87 2013.01.14. 14:38:03

@szempontpuska: szeretem a futballt és kíváncsi vagyok a saját városom csapatára mert azt is szeretem,függetlenül attól,hogy szórakoztató-e..akkor is ha borzalmas a mérkőzés,ennyi

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 14:44:56

@agresszív kismalac: Az izraeli szövetség itt sem élt panasszal, ha elolvastad a híreket, ez is kiderül.

hetzer87 2013.01.14. 14:45:44

egy kis európai "zsidózós" körkép érdekességképp;

english.al-akhbar.com/node/1178

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 15:12:05

@agresszív kismalac: Én meg viszont nem értem, hogy jön ide, hogy élt-e panasszal a magyar szövetség.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 16:26:44

@Siri Keeton: Mert csak a picsogás van. Tettünk valamit ellene?

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 16:29:48

@agresszív kismalac: Izrael se tett semmit ellene, a FIFA mégis rájött, mi történt, van ugyanis egy külön ezért fizetett antirasszista gittegyletük. A Moldova-Magyarországon molinók voltak, a magyar nő 9 hónapig tartja magában a szart stb. felirattal, volt pirotechnika is, meg pályára berohanás is, a játék állt is emiatt pár percig. No de azt nem vették észre.

Egyébként meg nincs picsogás, csak annyi van, hogy most minket példastatuálás jelleggel nézői skandálás és fütyülés miatt először büntetnek zártpályás meccsel, miközben eddig ennél súlyosabb dolgok miatt sem volt szokás büntetni.

Legalább mi ne mondjuk már, hogy hú de megérdemeltük, micsoda igazságos ítélet született.

Montefiore 2013.01.14. 16:59:32

@Siri Keeton: "Az izraeli szövetség itt sem élt panasszal..."

Igen, éppen ezzel kapcsolatos az a mozzanat, ami a számomra valamelyest árnyalja az összképet, legalábbis akkor, ha - nagy nehézségek árán - megpróbálok egy markánsan cionista nézetrendszert magamra erőltetni.

Az izraeli válogatott ugyanis egy állam és nem egy kisebbség hivatalos képviseletében jelent meg, mégpedig egy olyan államéban, amelynek az önképe nem elsősorban a szurkolói rigmusok rettegtette sérülékeny üldözötté, akinek az önbecsülése helyreállítására az egyetlen reménye a politikai korrektség nemzetközi letéteményeseinek tevékenysége, hanem ellenkezőleg.

Ennélfogva egy rendes cionista a futballdrukkeri szintű ordenáré verbalitásban semmi különösebb kivetnivalót nem talál, sőt, talán kívülállónak érthetetlen módon megnyugtató a számára az, hogy a saját sorsa és történelme irányítását újra kezébe vett nemzete ilyen pástokon is megvívja a nemzetek szokásos küzdelmeit. A rigmusok antiszemita, tehát a nemzetek vetélkedésének szokásos körén túlmutató irányultságát pedig az érintett közeg retardáltságának és lúzerségének jeleként, de semmiképpen sem fenyegetésként értékeli.

Így aztán az ügynek nem tulajdonít közbeavatkozásra, s pláne a politikai korrektség letéteményeseiként működő nemzetközi szervezetek közbelépésére okot adó jelentőséget, hiszen ezek a szervezetek a létét meghatározó kérdések tekintetében általában ellenségei.

Ellenkezőleg, a diaszpóra ez ügyben megszólaló szervezeteinek tevékenységében valamiféle rövidlátó instrumentalizálást, a helyi érdekű és gyengeséget sugalló jammerolásba való nem kívánatos bevonást hajlamos látni.

Mindez persze inkább megerősíti, mint gyengíti azokat a - legalaposabban talán Késes Szent Alia által összefoglalt - megfontolásokat, amelyek szerint a FIFA döntése a magyar labdarúgás és tágabban a magyar társadalom érdekeit szolgálja. A stadionzár meg persze hogy pont a románok elleni meccsre szól, hisz nyilvánvaló, hogy ott is a futballhoz képest másodlagos történelmi-politikai felhangok indokolta heccelődés lenne várható, arra meg kinek van szüksége....

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 17:41:58

@Montefiore: Hát, ja. Churchill fejtegetett valami olyasmit, mikor megkérdezték, hogy náluk miért nincs zsidókérdés, hogy valószínűleg azért, mert ők nem tartják magukat butábbnak náluk.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.14. 18:38:58

@Montefiore: "a FIFA döntése a magyar labdarúgás és tágabban a magyar társadalom érdekeit szolgálja"

Lehet, hogy így van, de mindenesetre nem a magyarok segítése volt a célja sem a FIFA-nak, sem pedig a feljelentő szervezeteknek. (Akik közül az egyik egyébként a FIFA saját különbejáratú antirasszista szervezete.)

christvhu 2013.01.14. 19:22:45

@szempontpuska: 1981 ben:
Magyar - Román: 62 000
Magyar - Angol : 68 000
Magyar - Svájc (!!!!!) 65 000
Magyar - Norvég: 68 000

és ez csak '81

Pl. 1985-ben Magyar Osztrák: 75 000))))

Az előtte eltelt években egy egy kettős rangadón is volt min.60 000 ember.

Csak ezt ma már nehéz elképzelni.....

szempontpuska 2013.01.14. 19:25:36

@Siri Keeton: Mi baj azzal, ha fellép a rasszizmus ellen?
szerintem helyes és magasztos cél.
nem lenne feladata, ignorálhatná

szempontpuska 2013.01.14. 19:26:41

@christvhu: ohh pedig a magyar-osztrákon kinn voltam! Ráadásul annál a kapunál ahová mind a négy gól esett

A kettős rangadókra jártam 82-85 között, de max. 20-22.000 néző volt addigra

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 19:32:44

@szempontpuska: Kettős rangadó? 20-22000 néző?:-)
kismalac.blog.hu/2012/05/15/az_a_legendas_8_3
Cserébe dobj már valami linket arról a focosorozatról, lécci!

Montefiore 2013.01.14. 19:33:51

@Siri Keeton: "Lehet, hogy így van, de mindenesetre nem a magyarok segítése volt a célja sem a FIFA-nak, sem pedig a feljelentő szervezeteknek."

Hát azt meg honnan tudod?

A magyarokat sokan hajlandóak európai nemzetnek tekinteni, amelynek érdeke a rasszizmus és az otrombaság visszaszorítása, a sport tisztasága, a történelmi viszálykodásra vagy más, sporthoz nem tartozó ügyre hivatkozó heccelődés megakadályozása, és az elismerendő sportteljesítmények elérésére való koncentrálás. Lehet, hogy ezt rosszul látják, de a szándék tisztaságát ez sem kérdőjelezné meg.

Nem beszélve arról, hogy Sepp Blatter valójában le akart vonatni bajnoki pontokat, és így meg ehhez képest a szankció kifejezetten enyhe: csak annyi történt, hogy a meccset a minden valószínűség szerint románozó csőcselék zavarkeltése nélkül lehet lejátszani...tehát a FIFA nemcsak az általános közjó élvezőiként kívánt jót tenni a magyarokkal, hanem a lehetőséghez képest még különösen is...

"FIFA declined to take World Cup qualifying points from either team as its disciplinary code allows, and which would have severely damaged the two teams' chances of advancing to the 2014 tournament in Brazil.

FIFA President Sepp Blatter has said that "sanctions must be a deduction of points or something similar" to uphold the governing body's zero-tolerance stance on racism and discrimination.

FARE welcomes action

"We welcome the action taken to enforce a 'closed doors' sanction on Hungary," FARE executive director Piara Powar said in a statement.

"Although the punishment does not reflect the action the FIFA president suggested should be imposed last week, it is a strong message for a first offence."

S ha mindez nem állna is, mint a cövek, még mindig megmarad a goethei opció:

...Kicsoda vagy tehát?
Az erő része, mely
Örökké rosszra tör, s örökké jót művel

Goethe: Faust
(Jékely Zoltán fordítása)

szempontpuska 2013.01.14. 19:36:28

@agresszív kismalac: ott van a blog tetején rovataink boxban, de az első rész csak most, csak neked :-)

orulunkvincent.blog.hu/2009/10/15/a_magyar_foci_utolso_nagy_korszaka

Ps. 2009 szeptemberében indult és köv. márciusig tartott

christvhu 2013.01.14. 19:40:46

@szempontpuska: Sokat veszítettél(((( Fantasztikus meccsek voltak, fantasztikus hangulattal.
@agresszív kismalac: Ne hagyd ki semmiképpen. A legjobb munka arról a korszakról.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 19:51:14

@szempontpuska: Hö... tényleg ott van! Csak kétszázmilliószor görgettem át rajta.:-)
köszi

szempontpuska 2013.01.14. 19:58:11

@agresszív kismalac: scrolloz vissza az első részig (link az előző hsz-emben, mert valamiért a legelső epizódot nem jeleníti meg a blogmotor)

Rengeteg bepótolnivalód van :-)

szempontpuska 2013.01.14. 19:59:01

@christvhu: :-)
azt hiszem nem túlzok ha azt mondom, ez a sorozat hozta meg az ismertséget a Vincentblognak (talán)

JuAn 2013.01.14. 22:06:32

@ATCG: Az eseményektől alig 26,5 órával lemaradva csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem mindenben igazad van egyetlen egyet kivéve, ugyanis azon a meccsen nem volt 1-1, mert 2-0 után szépített a vége előtt pár perccel Kipiani.

Mystes 2013.01.14. 22:35:45

@jános515: Mint ahogy ugye egy tapasztalati kísérlettel kimutatták, a magyarok a pirézeket sem szeretik! Sőt, többen nem szeretik a pirézeket, mint a zsidókat, románokat, szlovákokat, stb együttesen!

Nyugodtan kijelenthetjük tehát, hogy Magyarországon nincs román/szlovák/zsidó/stb ellenesség, hanem pirézellenesség van, másképpen szólva, valamilyen ellenesség mindig van!

Blatter bassza meg, mert ő azt hiszi, hogy zsidóellenesség van. Pedig nem. Egész egyszerűen valami-ellenesség mindig van. És nem merném mondani, hogy ez részben nem természetes dolog.

Keressünk egy olyan népet, ahol semmiféle ellenesség nincs!

Nem fogunk találni!

Még Blatter sem!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.14. 22:37:30

@szempontpuska: Elolvastam.:-) Rémlik, hogy ezt egyszer már megtettem, mikor a 8:3-as posztomhoz gyüjtöttem anyagot, csak akkor még nem voltam véresszájú vincentes.:-) (A többire is sort kerítek.)
Te (esetleg Medvegyev) is úgy tudod, hogy annak a meccsnek a felvétele megsemmisült? Nem semmi volna újból megnézni.
Tóth Zoli távozását nagyon sajnáltam anno. Hatalmas tehetség volt.

Mystes 2013.01.14. 23:02:00

Gyerekek! Betiltással, cenzúrázással nem lehet megoldani a problémákat! Mikor fogjátok már végre ezt megérteni? A helyzet csak rosszabb lesz.

Az efféle gondolkodásmód nemcsak Blatter meg a Vincent (és a hozzá hasonlók) rákfenéje, hanem az egész modern gondolkodásé. Azt hiszik, hogy ha valami be van tiltva, meg van büntetve, akkor azzal meg is van oldva a dolog. Pedig nem.

Organikus dolgokat nem lehet betiltani! Organikus dolgokban csak változást lehet elérni, finoman, szelíden, lassan. Minden organikus, ami az emberhez kapcsolódik.

Én például a múltkor betiltottam a náthámat. Hát nem kijött köhögésben a cudar? Erre megbüntettem! Megérdemelte, mondtam magamban. És még cinikusan röhincséltem is rajta.

Ez folyik itt (meg a világban is) folyton folyvást. És, azt hiszitek, hogy ez a szellemi non plusz ultra...

Szindbad 2013.01.14. 23:04:02

@Mystes: Én meg megkorbácsoltam a betűidet.

Mystes 2013.01.14. 23:13:14

@hetzer87: Mondjuk az kérdés, hogy mennyire érzik magukat megsértve az arabok, hogy az izraeliek nem az ő regionális kupáikban, stb játszanak, hanem állandóan Európába jönnek.

Nem kicsit sértő.

Ezek után miért csodálkozzunk, ha nem tekintik Izraelt helyi országnak, hanem valaminek, amit a nyakukba ültettek. Miközben a hivatalos izraeli politika meg az, hogy márpedig ők annyira echte helyi ország, amennyire csak lehet. Oké. De akkor miéert nem a helyi nemzetközösségi életben vesznek részt?

Mystes 2013.01.14. 23:14:53

@Szindbad: Valahol neked is ki kell adnod az agressziódat! :)

Mystes 2013.01.14. 23:40:14

@szempontpuska: Puska! Nagyon durva ám az a három tejfölösszájú, gimnazista, mosolygós gyerek, aki iráni zászlót tart! :)))

Ne vicceljünk már.

Mystes 2013.01.14. 23:50:53

mishpaha.weebly.com/1/post/2012/09/vagjunk-jo-kepet.html

Puska! Azt mondtad, hogy "egy egész szektor" balhézott. Hát, mit mondjak, innen azért az derül ki, hogy nagyítóval kellett keresni a renitenskedőket.

??

ghue (törölt) 2013.01.14. 23:58:01

@Mystes: de miért itt hisztizel, azt el tudod magyarázni???

Írj egy levelet a FIFA-nak linkekkel, hasonló esetek taglalásával stb.
valaki belinkelte az eljárásrendet, azt kövesd.

ha elég színvonalasra megírod, lehet, hogy még le is közölheted valahol.

Mystes 2013.01.15. 00:13:56

Az eszmecsere egy vitatott döntésről máris "hiszti"? Mi itt csak beszélgetünk.

Nem rohangálunk a Fifához!

De megvan róla a véleményünk.

Üdv

csársz 2013.01.15. 00:31:16

@Mystes: azt mondd meg, csak a FIFA-t utálod, vagy azt a néhány, jó legyen: egyetlen egy rasszistát is?
(de ha olyan kevesen voltak, miért nem lehetett rögtön kiemelni őket?)

ghue (törölt) 2013.01.15. 00:32:11

@Mystes: engem komolyan érdekelne, ha kicsit kutatgatnál, összeállításokat készítenél, olyan középfajsúlyos gyűjtőcikkvázlatot írogatnál össze.

és nem az ún. "véleményed" ugatnád ide 10 percenként "Wiesenthalékról".

azzal akár kezdeni is lehetne valamit.

csársz 2013.01.15. 00:36:36

@Mystes: nem lehet betiltással megoldani, mondod, igazad lehet, de annak az lesz az eredménye, hogy Mo.-t előbb-utóbb kizárják a nemzetközi bajnokságokról,
amit én sajnálnék

ghue (törölt) 2013.01.15. 00:47:52

@Mystes: a középfajsúlyost arra értettem, hogy terjedelemben ne 50 oldalt írj, csak 10-et.

az "ugatás"-t és az ún. "véleményed" arra értettem, hogy amit művelsz, az komolytalan. ehelyett én tuti fekvőtámaszokat nyomnék.

gyűjtsed a futballhuliganizmus eseteit. nagyon kutatják.
pl filmek: www.imdb.com/list/4Xe3NKEM_dg/
pl egy nagyon érdekes feldolgozandó interjú:
www.inaplo.hu/nv/200108/02.html
Duras + Platini!!!

"Duras: Van egy bizonyosfajta prefasizmus, egy ártatlan fasizmus, amely ott lebeg a stadionokban, mint ahogy bizonyára az iskolákban, az egyetemeken, a politikai pártok tagjaiban is.

Platini: Tudja, a legtöbb esetben ilyen szempontból nincs két tábor a stadionban: a Parc des Princes-ben mindenki francia, Londonban mindenki angol.

Duras: De úgy értem, hogy ugyanaz a hangulat, mint ami a rasszizmusnak is az alapja.

Platini: Nem tudom követni a gondolatait; ez olyan terület, amelyről nem sokat tudok."

stb. Írj belőle Pali bácsinak egy PhD-t:))))

Unagig 2013.01.15. 01:09:21

ezen a blogon is beigazolodik a kettos merce: ha egy liberal serteget az jogos, ha te kizarnak, o lehet elvakult hungarofob te meg se probalj maxiumum jobbra helyezkedni, a szent tehet itt is serthetetlen, lehet velemenyed, de nem akarmi. es meg ti feltitek a demokraciat, amikor ket labbal tapossatok azt?
ide jarhatna orwell otleteket meriteni

Mystes 2013.01.15. 01:17:41

@Unagig: Itt a legjobb Szempontpuskának a focisorozata. Hungarofób blog van ennél sokkal jobb!

Harald Blåtand 2013.01.15. 08:06:03

@Mystes: "Ázsiában ugyanúgy ölik egymást a csapatok. Az is rasszizmus! Az is rasszizmus?
Nem, mert ugyanaz a rassz játszik."

Ezt a baromságot komolyan gondoltad? A rasszizmusnak nincs szüksége a valóságra. pl. a japán rasszizmus sem zavartatta magát tőle, amikor egy filippínóra, kínaira vagy vietnamira fajilag alacsonyabbrendűként tekintett. Amúgy mondjuk egy indiai mongol meccsen szerinted mióta játszik ugyanaz a rassz :)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.15. 22:55:23

@Montefiore: Én a magam részéről bizonyítást igényelnék azon állításhoz, hogy a magyarokat büntető intézkedés célja, hogy a magyarokkal jót tegyen.

Különös tekintettel arra, hogy a feljelentő szervezetek nem azért léteznek, hogy a magyaroknak segítsenek, és különösebben nem izgatják őket a magyarok, például én ellenbizonyításig felteszem, a Wiesenthal központ alapító okiratában egy szó sincs a magyarokról, egyáltalán nem a magyarok a céljai az egész tevékenységének, és e konkrét cselekménye esetében is nehéz magyarbarát motivációt feltételezni.

Másfelől meg közismert, hogy a FIFA magasról tesz a rasszizmusra. Talán megegyezhetünk abban, hogy a rasszizmusnak nem a stadionbeli hőbörgés a legveszélyesebb változata, hanem amikor mondjuk származási alapon törvénybe iktatott állami diszkrimináció érvényesül, és amikor a Genocide Watch a népirtás 5-6. fokozata között ingadozik a jelentéseiben. Namost, pontosan egy ilyen országban, a Dél-Afrikai Köztársaságban rendezték meg a 2010-es vb-t mindössze két és fél évvel ezelőtt, ugyanennek a zérótoleráncs Blatternek az égisze alatt.

Ez alapján nyilvánvalónak tekinthetjük, hogy a FIFA szarik a rasszizmusra, és legfeljebb valamiféle politikailag korrekt ideológiának való felszínes megfelelés jegyében hozza intézkedéseit. A korrupt gittegyletei is valamiféle "antirasszista" hevület jegyében tevékenykednek, és csak valami olyan perverz értelemben a magyarok érdekében, mint ahogy az inkvizítor is az áldozatok lelkei érdekében tevékenykedett. A zsidó szervezet célja meg - azt hiszem, nem erős feltételezés - a vélt vagy valós zsidó érdekek képviselete, és nem a magyarság jobbítása.

Ha van is valami egybeesés valamiféle magyar érdekekkel, amit egyébként én személy szerint kétlek, akkor is legfeljebb csak véletlenszerű lehet ez az egybeesés. Legalábbis erre utalt előző kommentem, de örömmel várom a cáfolatot.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.15. 22:56:15

@Harald Blåtand: A vietnami, a filippinó, meg a japán, az eléggé távol áll egymástól. A japán és a koreai elég közeli rokonok, a koreai-ellenességnek nincs komoly genetikai alapja.

incze 2013.01.16. 01:38:57

@Siri Keeton: "Másfelől meg közismert, hogy a FIFA magasról tesz a rasszizmusra, és legfeljebb valamiféle politikailag korrekt ideológiának való felszínes megfelelés jegyében hozza intézkedéseit."

A FIFA programjába iktatta a rasszizmus elleni küzdelmet, a szabályok és büntetések is le vannak írva. Nincsen semmi meglepetés. www.fifa.com/aboutfifa/socialresponsibility/antiracism/index.html

Személy szerint te, meg bárki kételkedhetsz ennek a dolognak az őszinteségében, pártatlanságában, a választott eszközök alkalmasságában, hasznosságában, mindenfélében, de ez a dolog ismert, létezik. Lehet hőbörögni, ha egy általad tudottan korrupt zsaru téged egy szabálysértéskor megbírságol, de hogy szabály van, meg bírság, az egy ismert és kalkulálható dolog.

incze 2013.01.16. 01:49:54

@Siri Keeton: "Ha van is valami egybeesés valamiféle magyar érdekekkel"

Ja, és ez. Én azt hiszem ezek a szabályok nagyon kozmopoliták, lévén globális szervezetről szó, mint az ENSZ, vagy a római katolikus egyház. Ezek a szervezetek minden deklarációjukban univerzális emberire hivatkoznak, missziójuk szerint tehát ezek magyar érdekek is, lévén a magyarok is emberek. A FIFA itten amúgy önálló deklarációval nem él, igazából ez egy ENSZ deklarációkból levezethető doktrína, ha az antirasszizmussal elvi problémád van, akkor inkább az ENSZ-szel érdemes vitatkozni. Ha a FIFA gyakorlati szankcionálásával van bajod (az elvet nem vitatva), akkor persze a FIFÁ-val.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.16. 16:34:19

@incze: Nem kételkedem az őszinteségében, hanem TUDOM, hogy nem őszinte.

Ugyanis a rasszizmus legveszélyesebb formája nem a stadionbeli szóbeli hőbörgés, hanem ennél sokkal veszélyesebb az államilag bátorított propaganda, ahol az államelnök énekli a faji alapú gyilkosságra buzdító dalokat, ahol törvénybe iktatott faji alapú diszkrimináció zajlik, valamint ahol tömegesen zajlik az erőszak, olyannyira, hogy a Genocide Watch 5-6. szint között ingadozik, amiből a 6. szint már a népirtás küszöbének tekinthető. Ennél rosszabb már csak a tényleges népirtás lenne, bár az illető kisebbség hosszú távú megmaradási esélyei ennek ellenére több mint kérdésesek.

Akinek valóban őszintén problémája van a rasszizmussal, aki elvi alapon ítéli el a rasszizmust, az lehetetlen, hogy sokkal súlyosabban ítélje meg előbbit, mint utóbbit. Márpedig a FIFA ezt teszi: a Dél-Afrikai Köztársaságban vb-t rendezett, miközben a magyarokat bírságolja. Mintha mondjuk 1938-ban az olimpiai bizottság megbünttete volna az USA-t a szegregáció miatt, miközben a hitleri Berlinben probléma nélkül olimpiát rendezett két évvel korábban. De még durvább a különbség, mivel itt holmi stadionbeli hőbörgés miatt bírságolnak.

Úgyhogy én nagyon pontosan tudom, hogy a FIFA-nak semmilyen elvi problémája nincs a rasszizmussal.

A következő dolog a joggyakorlat, a rendbontás súlyossága (be kell-e fejezni idő előtt a meccset, áll-e a játék akár percekre, veszélybe került-e emberélet vagy testi épség, és csak a sor legvégén jön a durva, de veszélytelen bekiabálás) abszolút nem áll arányban azzal, hogy az elmúlt években ennél súlyosabb (testi épségre veszélyes pirotechnikát, pirotechnika miatt álló meccset, szurkolók elleni támadást stb.) sem büntettek ennyire súlyosan.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.01.16. 16:40:13

@incze: Látom, nem nagyon megy neked az érdekek értelmezése. Hátha egy példa megvilágítja.

Nekem, mint embernek, érdekem, hogy sose vezessek részegen (hiszen veszélyes). Az egész közösségnek érdeke, hogy senki se vezessen részegen (hiszen másokra se veszélyes). Ezért az egész közösségnek érdeke, közte nekem is, hogy ha valaki részegen vezet, akkor az kapjon súlyos büntetést.

Ellenben, ha most megállított a rendőr, és részeg vagyok, akkor az az érdekem, hogy valahogy elkerüljem a büntetést. Sőt ez az érdeke a családomnak is. Pedig én is és a családom is a közösség része.

Na, akkor most már látod, hogyan különbözhet egy részcsoport érdeke az összes közérdektől.

Egyébként a szelektív antirasszizmus szerintem nem is közérdek, csak a szelektív védelem alá esé csoportoknak (feketék, zsidók, stb.) érdeke, a védelem alá nem eső csoportoknak (fehérek - lásd dél-afrikai vb) egyáltalán nem érdeke.

JuAn 2013.01.17. 11:24:58

@christvhu: @szempontpuska:
85-ben nem volt magyar-osztrák. A 84-esen lehettünk kb. harmincezren úgy, hogy a diákok ingyen mehettek be.
Az a 75000 a magyar-hollandon lehetett, ami után elmaradt az ünneplés, tüntetés volt helyette.

És még mindig nem jutottam a végére, így nem tudom, ez előkerült-e már:
www.rte.ie/sport/soccer/irish/2009/0807/252978-stpatricksathletic/

szempontpuska 2013.01.17. 11:47:50

@JuAn: Ohh igen,a VB selejtező lesz az, köszönöm!
:-)

christvhu 2013.01.17. 15:55:55

@JuAn: Igazad van, '84 szeptember volt. És tényleg a hollandok ellen volt vagy 75 (egyes források szerint, pl akkori népsport 80 000) ezer ember. De csak egy kis részük - viszont kétségkívül hangos - tüntetett! Az a szektor, ahol mi voltunk végigénekelte és ünnepelt!