Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A nép a helyén van

2012.12.26. 16:59 | babarczyeszter | 463 komment

Ez volt 2010 októberében:

A Medián közvélemény-kutatása szerint évek óta nem volt ilyen magas azok aránya, akik szerint jó irányban haladnak az ország dolgai. A felmérés szerint 47 százalék szerint jó irányba mennek az ország dolgai, 39 százalék azonban továbbra is pesszimista. A kormánypárti szavazók 82 százaléka szerint jó az irány, míg az ellenzékiek 69 százalékának ellentétes a véleménye. (...) A Fidesz-KDNP pártszövetség továbbra is fölényesen vezeti a népszerűségi statisztikákat, támogatottsága a teljes népességen belül 44 százalékos, míg az MSZP-é 13 százalék, a Jobbiké 8 százalék, az LMP-é 4 százalék - derül ki a HVG-ben közölt Medián felmérésből. A legismertebb vezető politikusok népszerűségi rangsorát negyedik hónapja Orbán Viktor kormányfő vezeti, annak ellenére, hogy a népszerűsége május óta csökken, a választások óta először esett 60 százalék alá. A húszas lista első tizenhárom helyén kormánypárti politikusok találhatók. A kormányfő mögött Schmitt Pál tartja a második helyét, és rajtuk kívül csak Kósa Lajos népszerűsége haladja meg az 50 százalékot. Jelenleg az LMP frakcióvezetője, Schiffer András a legkedveltebb ellenzéki politikus a húszas listán, támogatottsága 33 százalékos.

Közben dolgozott a kormány --

Medián, 2011 április

"A Fidesz támogatottsága a szavazókorú népességben újabb 5 százalékponttal csökkent, így a februári fordulat már egyértelmű tendenciának tekinthető – derül ki április elején készített felmérésünkből. Ez együtt jár a lakosság további elbizonytalanodásával, hiszen újabb rekordot, 40 százalékot ért el a pártot nem választók tömege, és mélyponton van, 45-ről 42 százalékra csökkent azok aránya, akik, ha most lennének választások, álításuk szerint biztosan elmennének szavazni. A visszaesés különösen jelentős a Fidesz szimpatizánsainál, ez magyarázza, hogy a kormánypárt támogatottsága a választani tudó biztos szavazók körében látványosan apadt, miközben a Fidesz vesztesége nagyjából egyenlő mértékben hoz többletszavazatokat az ellenzéki pártoknak: az MSZP és a Jobbik nyeresége 3-3, az LMP-é 2 százalék. Mindezzel párhuzamosan romlott a legtöbb kormánypárti politikus – különösen a miniszterelnök és a köztársasági elnök – megítélése, valamint a kormány teljesítményével való elégedettség is. Ráadásul azok aránya, akik szerint az országban rossz irányban mennek a dolgok, a választások óta egyszer sem volt olyan magas, mint most (61 százalék)."

Ez lett 2012 decemberére:

"A pártok közül a Fidesz őrzi vezető helyét, és az MSZP is a másodikat. Az utóbbi a „biztos” szavazók körében valamivel gyengébben teljesít, mert a szimpatizánsai között az átlagnál valamivel kevesebb az aktív, elkötelezett szavazópolgár. A szavazatokért folyó versenyfutásba először októberben berobbant Együtt 2014 választói mozgalom novemberben visszaesett valamelyest, de a teljes szavazókorú népességben elért 10, és a választani tudó biztos szavazóktól kapott 16 százalékával biztos parlamenti befutó lenne, ha pártként indulna a „jövő vasárnapi” választáson. Elsősorban az Együtt 2014 szereplésének tulajdonítható, hogy novemberben tovább csökkent a választani nem tudó vagy nem akaró közönség aránya, ami szeptemberben még 46, októberben 37, a legutóbb pedig már csak 33 százalék volt. És a jelek szerint Bajnaiék fellépésének a mozgósító hatása elsősorban azoknak a pártoknak az „alvó” szimpatizánsait aktivizálta, amelyek számára az új szereplő a legnagyobb kihívást jelenti: a teljes szavazókorú népesség körében a Fidesz és az MSZP egyaránt 4-4 százalékponttal erősödött. Eközben a kormány munkájának és az ország helyzetének megítélésében nem mutatkozott számottevő változás az elmúlt néhány hónapban. A második Orbán-kormány eddigi teljesítményének lakossági értékelése százfokú skálán 31 pontot ér el, a kormányzati munkát négy emberből egy értékelte jónak. Ennél azonban lényegesen kevesebben vannak azok, akik szerint az országban jó irányba mennek a dolgok (18 százalék), az emberek háromnegyede jelenleg is borúsan látja Magyarország helyzetét. (...) " Bajnai Gordon 38, Orbán Viktor 32, Mesterházy Attila 32, Schiffer Andrásé 22,  (Medián, novemberi adatfelvétel)

"A pártok támogatottsága azonban nem változott az elmúlt egy hónap alatt: a FIDESZ-KDNP a teljes népességen belül novemberben és decemberben egyaránt 19%-on áll, míg az MSZP szavazótábora 14%-ról 12%-ra csökkent a teljes népesség körében. A pártválasztók között a FIDESZ-KDNP támogatottsága a novemberi 36%-ot követően 39%-ra nőtt, az MSZP-é pedig 26%-ról 24%-ra módosult. Az 1000 fő megkérdezésén alapuló, a 18 éves és idősebb lakosságot életkor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint reprezentáló kutatás alapján némi növekedés után decemberre újra a választók fele nem tudja vagy nem árulja el, melyik pártra szavazna; a novemberi 47%-ról 50%-ra nőtt a részesedésük a teljes népesség körében. Ez az arány jól jellemzi az egész 2012-es évet, mert bár az év során 43-55% között ingadozott ennek a választói csoportnak az aránya, de lényegében egész évben a szavazók felét fedi le ez a kör." (Tárki, decemberi adatfelvétel)

"Kormányzása első másfél évében a Fidesz-KDNP népszerűsége nem változott jelentősen és az MSZP vezető ellenzékiségét is csupán időszakosan tudta veszélyeztetni a Jobbik. A 2012-es évet magunk mögött hagyva azonban tisztán látszik, hogy a kormánypártok szimpátiaindexének csökkenése egyetlen ellenzéki erőt sem tudott érdemben táplálni, az MSZP és a Jobbik harca a legnagyobb ellenzéki pozícióért pedig kiéleződött. A 2013-as év nagy kérdése minden párt számára, hogy mekkora sikerrel képesek mozgósítani jelenlegi szavazótáborukat, illetve megszólítani a bizonytalanokat. Most vasárnap saját bevallása szerint a felnőtt magyar lakosság 32 százaléka támogatná a Fidesz-KDNP-t, 11-11 százaléka az MSZP-t, illetve a Jobbikot, 6 százaléka pedig az Együtt 2014-et – derült ki a Nézőpont Intézet 2012. december 11-15. között készített, 1000 fő telefonos megkérdezésére épülő országos reprezentatív kutatásából. (2012 decemberi adatfelvétel)"

Bizonytalan szavazóból a Nézőpont 33%-ot mért.

Akik most előjönnének azzal, amit Churchill feltehetőleg nem mondott, vagy amit Mark Twain feltehetőleg mondott ugyan, de lopta, azok  olvassanak sok Nate Silver-t.

Arról, hogy mekkora pöllencs a Nézőpont, és miért térnek el a számok a Medián és a Tárki között, úgyszintén nem nyitok vitát.

Hanem, felebarátaim, felteszem azt a kérdést, hogy ha a kormány annyira elbaszta, amennyire mi gondoljuk, hogy vezethet még mindig, miközben a bizonytalanok aránya szűkül.

Néhány felvetés, ami meghaladja a "nincs jobb" gondolatot.

1. A kormány rátalált az antiglobalista és antikapitalista ütőérre. Még azok is egyetértenek például a bankok szorongatásával, akik mentálhigiénés okból utálják a kormányt. Az antiglobalizmushoz tartozik még a stratégiai iparágak államosítása, a multik szidalmazása és a nálunk gazdagabb országok utálata. Egy rendes antikapitalista szemében nem is mennek el elég messze.

2. A kormány a magyar történelmi folytonosságot képviseli, amikor azt állítja, hogy a külföld (tetszés szerinti szinonimával) minket cseszeget, aláás, megtorpedóz, és idegen csapatokkal eláraszt. Ezt mindenki elhiszi, mert mindig is ezt gondoltuk, jól esik ezt gondolni, és kiváló kognitív-disszonancia-oldószer. Azt nem hisszük el, hogy visszaverjük mindezeket, de azért drukkolunk.

3. A kormány jól szervezett maffiát működtet. Egy jól szervezett maffia sajátossága, hogy megvédi, aki belül van. A magyarok történelmi stratégiája, hogy kiegyeznek a maffiákkal.

4. A magyarok vevők a "már lefektettük a (....) alapjait, és meg kell várnunk, míg beérik a gyümölcs, noha persze van még tennivaló bőven" típusú érvekre. Kádár idején megszokták.

5. Mindenkinek szar. Orbánék szétlopják az országot, de ezt is megszoktuk, jobb lenne persze, ha nekik is szar lenne, de mutassatok egy embert, aki ezt elintézi.

6. Még nem omlott össze a magyar állam.

7. Orbán Sarka Kata férjével is szóba állt.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr354982135

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kis felvidításképp - Olvasgassunk Vincent-kommenteket! 2012.12.26. 22:46:26

A nép a helyén van Hanem, felebarátaim, felteszem azt a kérdést, hogy ha a kormány annyira elbaszta, amennyire mi gondoljuk, hogy vezethet még mindig, miközben a bizonytalanok aránya szűkül. Szemlézek pár kommentet, de mintha már feladták volna, és e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kúrórudi 2012.12.27. 13:58:34

@Muhammad Aliyah:

gyengülni is néhány hét alatt gyengült 280ról 317ig... az is bő 30 ft....

Anti Anyag (törölt) 2012.12.27. 13:59:06

@Muhammad Aliyah: Ami a röhej, hogy még akkor is, amikor amúgy érdekei ellen érvel.

Bár a pálmát nem ő viszi el, hanem egy másik hasonló, akinek az volt a reakciója Orbánék rezsi és adócsökkentésére, hogy "szemfényvesztés".

Én az ilyennek lehetővé tenném, hogy pld. ne sárga, hanem piros csekket kapjon, erre az árcsökennés persze nem vonatkozik.

Legyen meg az öröme, ne érezze magát becsapva.

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 13:59:24

@kúrórudi:

"bajnaiék alatt a legnagyobb összeomlásban hetekig volt 300 felett "

Ez is hazugság. Pár napig volt, majd elkezdte a "Nemzeti" Bank az intervenciót, elkezdtünk forintot vásárolni euróból.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.27. 14:00:22

@Gabe Walker: Ott vannak fentebb a konkrétumok, gondolod, hogy minden új versenyzőt újra kiképzek?

Oldalt a gördítősáv, ennyit tudok segíteni.

mizrolist 2012.12.27. 14:00:42

@Muhammad Aliyah: ennek egy része simán lehetett spekuláció is :P Egyikünk sem lát bele abba, mi folyik a színfalak mögött. Az viszont látszik, hogy akármennyire is erőlködik Matolcsy, nem tud az euró árfolyama 280 Ft alá menni, és most épp 290-en kezd stabilizálódni... ami laza 10 Ft-tal gyengébb, mint alig 2 héttel ezelőtt. Mindenesetre én kíváncsi leszek, milyen irányba mozdul el az árfolyam, amikor kiderül Simor utódjának a neve :P és persze arra, is, hogy a beiktatása után fél évvel hol áll majd (az 2013. szeptembere lesz, ha jól számolom).

Pedró27 2012.12.27. 14:00:45

@Kakimaki0123456789: Szia!

Hosszú lenni ezekre a felvetésekre részletesen válaszolni. Egyetlen gondolat: sok ember van, aki kifejezetten szorong az őt körülvevő viszonyok gyökeres megváltozásától, ami gyakran a konzervatív emberek sajátja. Más meg attól szorong, ha az őt körülvevő viszonyok megbénítják, kalodába zárják. Ezek nagyon alapvető dolgok, és sok mindent megmagyaráznak abból, amit felvetettél.

Apró példa: az utóbbi embert a hallgatói szerződés idegesíti, az előbbit pedig a tömeges kivándorlás. De mondom, ez csak egy példa.

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:00:48

@Anti Anyag: Azért ilyen hangosak, mert ezt az "esetleges" kormányváltáskor mind vissza kell majd csinálni - elég szar lesz rögtön egy szja-, rezsi- ésatöbbi emeléssel nyitni :-D :-D

mizrolist 2012.12.27. 14:03:25

@Anti Anyag: mármint az olyan baromságra gondolsz konkrétumként, mint hogy a magyar államadósság GDP-arányosan 86% volt? Nem volt ennyi egy pillanatig sem - vagyis vagy szar a forrásod (amit meg sem adtál), vagy szimplán hazudsz.

kúrórudi 2012.12.27. 14:04:55

@Muhammad Aliyah:

"Pár napig volt, majd elkezdte a "Nemzeti" Bank az intervenciót, elkezdtünk forintot vásárolni euróból."

hazudsz megint!!

nem volt jegybanki intervenció....

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:05:38

@kúrórudi: Pánik? 2008.07.19-től kezdve monoton gyengült a forint, ha érted mit jelent a szó. Ez nem pánik. 226-ról 310-re, helyenként 310 feletti spike-okkal.

Jobban is felkészíthettek volna a gazdáid, hallod :-D :-D

kúrórudi 2012.12.27. 14:06:07

@Anti Anyag:

"Ott vannak fentebb a konkrétumok, gondolod, hogy minden új versenyzőt újra kiképzek?"

azokra gondolsz amit egyenként cáfoltam tényekkel h hazugság???

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:06:11

@kúrórudi: Mutasd már meg nekem ezt a grafikont, mester :-D

kúrórudi 2012.12.27. 14:11:00

@Muhammad Aliyah:

nézz rá a chartra
stooq.com/q/?s=eurhuf&c=5y&t=l&a=lg&b=0

"@kúrórudi: Pánik? 2008.07.19-től kezdve monoton gyengült a forint, ha érted mit jelent a szó. Ez nem pánik. 226-ról 310-re, helyenként 310 feletti spike-okkal."

2 lépésben szakadt a ft:
1. 2008 őszén 284ig
2. 2009 februárjában 317ig

és h pánik volte?

erről a tényről kár vitát nyitni...ott van a világ összes pénz és tőkepiaci grafikonján....

dow 7000 alatt....
bux 10000 alatt benne otp 1200 mol 9000....

de nem volt pánik....

te meg nem vagy fideszseggnyaló hülye aki még a tenyeket is letagadja....

kúrórudi 2012.12.27. 14:14:13

@Muhammad Aliyah:

és tessék a zloty és ft euró árfolyama
stooq.com/q/?s=eurpln&d=20121227&c=5y&t=l&a=lg&r=eurhuf

a lengyeleknél is gyurcsány/bajnai gyengítette a zlotyt 2009 tavaszáig majd hirtelen az ő nyomásukra ott is beavatkozott a jegybank h visszaerősödjön a sose volt pánik után a pénzük....

ugye?

te egy rettenetes nagy seggfej vagy.

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:15:37

@kúrórudi: Így van, a te grafikonodon is jól látszik a jegybanki intervenció, 2009 elején, ami után SEM tért vissza az árfolyam a 2008. nyáriközepi szintre. Vajon miért? :-D :-D :-D

kúrórudi 2012.12.27. 14:17:13

@Muhammad Aliyah:

és tessék a zloty és ft euró árfolyama
stooq.com/q/?s=eurpln&d=20121227&c=5y&t=l&a=lg&r=eurhuf

nyilván a zlotyt is bajnaiék mozgatták igaz?

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:21:22

@kúrórudi: Ne személyeskedj, inkább kopizd be ide a szokásos propagandaszövegedet, amit a többi blogba is rendszeresen benyomsz. Jutalékrendszerben dolgozol? :-D :-D

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:24:00

@kúrórudi: A PLN mozgására hatnak ugyanis a magyar kijelentések, nézd meg például Kósa szövege hogy megugrasztotta :-D :-D A zloty a mindenkori magyar kormány kijelentéseihez van igazítva, ez már csak ilyen :-D

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:25:10

@kúrórudi: Dől a mocsok a pofádból, ezt csak jót jelenthet az országnak :-D :-D Remélem megüt a guta ;-)

kúrórudi 2012.12.27. 14:27:58

@Muhammad Aliyah:

a tényekkel persze nem tudsz vitázni ilyenkor jön a komcsizás stb....

gyenge vagy a haverjaiddal együtt az van...

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:31:31

@kúrórudi: És tessék, kúrórudi már megint hazudott. Azt állította, hogy nem volt jegybanki intervenció 2009-ben. Ezzel ellentétben volt, még hozzá EU-s forrásokból. Itt olvasható:

hvg.hu/gazdasag/20090309_forint_jegybank

www.mfor.hu/cikkek/A_forint_vedelmeben_beavatkozik_a_jegybank.html

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:32:54

@kúrórudi: Most dőltél be, propagandista barátom. Mondom, kopizzad inkább az agitációs posztjaidat. Vagy abban is segítségre szorulsz? :-D :-D

kúrórudi 2012.12.27. 14:37:24

@Muhammad Aliyah:

te olvasni se tudsz!!

a cikkben az áll h a jegybank "készen áll"... ha az árfolyam tartósan indokolná....

a beavatkozás nem történt meg mert nem volt rá szükség...

hazudsz mint akiknek a seggét nyalod...

kúrórudi 2012.12.27. 14:40:30

@Muhammad Aliyah:

egyébként a grafikonok nagyon sokmindent elárulnak még...
pl azt is orbánseggnyaló barátom h a zlotyval összehasonlítva a ft GYENGÜLT.... nesze neked orbáni unortodoxia...

tessék az elmúlt háromhavi zloty és ft auró árfolyam:
stooq.com/q/?s=eurpln&d=20121227&c=3y&t=l&a=lg&b=0&r=eurhuf

világosan látszik h 2010 tavaszán még ugyanazon a szinten lévő két görbe szétnyílt... először a csődriogatások után... aztán a végtörlesztés után.... é olyan 7-8%nyival a ft gyengébb az euróhoz képest mint a zloty....

ez a 7-8% ez az unortodoxia ára....

ob.szerver 2012.12.27. 14:43:14

@Muhammad Aliyah:

A termékeny vita helyett, hogy volt-e 3 éve intervenció vagy sem, sorold már fel nekünk, kételkedőknek a jelenlegi rezsim gazdasági sikereit lécci, amelyek miatt támogatod őket. Hátha másokat is meg tudsz győzni.

dimitrij 2012.12.27. 14:44:49

@Sir Galahad: szerintem meg sokan túl hülyének nézik a többséget...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.27. 14:49:12

@Anti Anyag: "mert a szavazásokat mindig azok döntik el, akik érdekükből szavaznak. Ez így helyes is. "

pontosan ezert adtak egyhazak kezere a gyerekeket. hogy eszukbe se jusson onallo, felelossegteljes emberre valni, hanem szarfaszu kis felelotlen fideszpondrokat akarnak nevelni beloluk. ez nem demokracia, ksifiam. ezt ugy hivjak, hogy "hacking democracy", amikor is kinevelesz egy kelloen ostobna janicsarcsurhet, akik gondolkodas nelkul szavaznak. az a baj, hogy foirditva ultok a dakota lovon es azt hiszitek, hogy nem a felelossegteljes emberek szolgalata az allam celja, hanem lezulleszteni ontudatlan kadarista zombihadseregge oket, hogy drogos allatkent logjanak az allamon, mint valami dealeren. na ez a gond.

kúrórudi 2012.12.27. 14:49:50

@Muhammad Aliyah:

itt pedig a devizatartalkok szintje:
www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Statisztika/mnbhu_statisztikai_idosorok/hu0403_tartalek.xls

2006 ápr 16.7 mrd euró
2008 dec 24 mrd
2009 dec 30.6 mrd
2010 ápr 34.2 mrd

2012 nov 33.8 mrd

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:51:22

@ob.szerver: Előbb mutasd meg hol támogattam őket.

kúrórudi 2012.12.27. 14:52:52

@Muhammad Aliyah:

persze h a 2-3 pánikos napon beavatkoztak.... ez teljesen természetes.... már csak likviditási szempontból is..... sok pánikos helyzetben szinte nincs másik oldal (jelen esetben ft vevő) ezt a jegybank biztosítja extrém szituban...... éppen ezért kell devizatartalék... amit ugye szeretett ostoba vezéreid az mnyphez hasonlóan el akarnak tapsolni...

kúrórudi 2012.12.27. 14:54:19

@Muhammad Aliyah:

a tényen nem változtat: 2010 tavaszán 265 ft volt az euró.... és ez nem jegybanki beavatkozás eredményeképpen alakult így.... mert bő egy évig nincs az az eurómennyiség amivel ezt el lehetne érni ha a piac nem így akarná....

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:54:31

@kúrórudi: És ez mit mutat meg, bölcsészmérnök úr? 2008.12. - 2009.12. között miből gondolod, hogy szigorúan monoton nőtt? Odaképzelted? Így nem fogtok nyerni 2014-ben, szólok előre, hogy hülyékkel nem lehet hatékonyan agitálni. Személyeskedj kevesebbet és fejleszd a tudásodat, mert nem tűnsz túl okos embernek.

:-D :-D

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 14:59:11

@kúrórudi: Most már természetes, előbb meg hazugság volt :-D Nagy kópé vagy te, hallod-e? Vigyázni kell veled, az orránál fogva vezeted az embereket. :-D :-D

kúrórudi 2012.12.27. 15:00:27

@Muhammad Aliyah:

megismétlem: az alapállítás az volt h bajnaiék alatt 2010 tavaszán a kormányváltás előtt 265 ft volt az euró.... te erre azt írtad h mert a jegybank beavatkozott....

1. ez eleve nagy butaság/hazugság (húzd alá a megfelelőt) mert nincs az az eurómennyiség amit el ne égetne több mint egy év alatt a jegybank ha mestergégesen akarna ft árfolyamot.... ez tény. hazudhatsz akrámit.
2. a jegybanki tartalékok ezen idő alatt nőttek... ráadásul még a lehívott imf hitelnél is többel... tehát a jegybank nem égetett el eurót tartósan... ez is tény. hazudhatsz akármit.
3. hogy 1-2 pánikos napon volt beavatkozás az az előző két pontot nem érinti érdemben nem befolyásolja a megállapított tényeket ahogy tartósan az árfolyamot se.... hazudhatsz akármit.

befejeztem
mert agyatlan hozzá nem értővel nem vitázom.....

kúrórudi 2012.12.27. 15:02:24

@Muhammad Aliyah:

"Most már természetes, előbb meg hazugság volt :-D Nagy kópé vagy te, hallod-e?"

segítek a szövegértésben:
1. másfél évig TARTÓSAN nem avatkozott be...
2. ebbe beelfér h 1-2 pánikos napon igen...

ezt mindenki érti csak az nem aki
A) hülye mint a segg
B) nem akarja érteni mert elvakult fideszhívő
C) nem akarja érteni mert fizetett fidesz troll

egyetlen betűt kérek tőled h te melyik vagy????

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:03:43

@kúrórudi: Meséld már el légyszíves, hogy teszerinted mikor lehet hozzányúlni a devizatartalékhoz? Mert úgy tűnik, hogy csak akkor, amikor a magát baloldalinak hazudó oldal (MSZPSZDSZ és az Együtt Mindenki a 2014-es Lóvékért) úgy gondolja. Persze azt is csak akkor ha a Világ Urai engedélyt adnak a "Magyar Nemzeti" Bank fősameszának. :-D :-D

Inkább kopizzad az agit-prop anyagodat, már régen nem láttuk. Tudod, amiben kimutattad, hogy a gazdáid mennyivel kevesebbet loptak.

kúrórudi 2012.12.27. 15:05:06

@Muhammad Aliyah:

"nem tűnsz túl okos embernek"

hogy egy 2006os autógyújtogató meg egy olyan ember aki 2008ban elment viktor parancsára és leszavazta a tandíjat most meg tapsikol h bevezetik szóval h egy ilyen ember mint te mit gondol rólam ha hát azt leszarom....irreleváns

kúrórudi 2012.12.27. 15:08:12

@Muhammad Aliyah:

melléhazudozós helyett inkább a tényekről próbálj meg beszélni.... ja h mivel már belinkeltem ciki lenne tovább hazudoznod???

antianyag barátod is elment... inkább béketüntet egyet... ott a sok tapsikoló között talán nagyobb a sierélménye a hazugságokkal amiket visszaböfög miután betanulta szijjártótól....

menj barátom te is békemenetezni.... ott nem égsz be a fideszhazugságaiddal... néhány hangos komcsizásért még talán vállba is veregetnek... sikerélmény az a javából egy hozzád hasonló ócska buta fidesz trollnak.. menj hát... le ne maradj erről a sikerélményről..

szevasz

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.27. 15:08:24

@kúrórudi: "mert agyatlan hozzá nem értővel nem vitázom..... "

van agya
meg talan ertene is hozza.

csaka hite erosebb, mint az emberi mivolta. nem erzi magat jol, ha nem, szaros a szaja, ennyi:-)
o olyen szervilis, hajbokolo tipus, aki ha vezert kap, a sajat nojet, anyjat, lanyat is felajanlana a vezerenek, ha az igenyt tartana ra. szerinted a gerincet meddig tartott leadni a ruhatarban?:-)

szoval itt siman csak arrol van szo, hogy ezek az emberek felnek, hogy kikerulnek az akolmelegbol es felelosseget kell vallalni az eletukert es emelett eltartani az allamot is. felnek, hogy nem igaz, hogy az allam fog ertuk felelosseget vallani es jo eletet biztositani. es ezert hazudnak, ferditenek el mindent. kadar luzer fiai es lanyai ok, a szocializmus kis ehenkorasz kolykei:-)

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:08:33

@kúrórudi: Akkor most beavatkozott a jegybank vagy sem? Mert előbb még azt mondtad, hogy hazudok, közben kiderült, hogy mégis te turpiskodsz itt:-) Figyelni kell rád, hogy mit mondasz, mert nem biztos, hogy igaz :-)

Közben te is választhatsz:

A)Hazudok mint a vízfolyás mert komcsi vagyok
B)Hazudok mint a vízfolyás mert Baynau bérence vagyok
C)Hazudok mint a vízfolyás mert Fletó bérence vagyok
D)Hazudok mint a vízfolyás mert erre béreltek fel
E)B)Hazudok mint a vízfolyás arról amiért megfizetnek

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:10:34

@kúrórudi: Miért nem mégy el forgatókönyvírónak? Jó sztorikat tudnál kitalálni, ez itt is láthatóan jól megy, sok pénzt keresnél vele.

kúrórudi 2012.12.27. 15:12:26

@Muhammad Aliyah:

nem válaszoltál.... várom a válaszod...

dimitrij 2012.12.27. 15:13:35

@kúrórudi: @Muhammad Aliyah:

csendben jelzem, hogy nem érdemes önmagában a euro-forint árfolyam alakulásán rugózni, érdemes lenne észrevenni, hogy ezen túl is vannak mutatók, amiknek az alakulása érdekes, sőt érdekesebb. mindjárt az első a CDS...

kap egy szaloncukrot aki megmondja, hogy miért?!? :)

kúrórudi 2012.12.27. 15:14:37

@Muhammad Aliyah:

nem mellédumálj... a tényekre reagálj....

antianyag összehordott egy csomó hazugságot itt... cáfoltam..... pontonként...

eltűnt....

te jöttél folytatni helyetett újabb baromságokkal.... cáfoltam....

a hülyeségekkel magadra hagylak....

szevasz

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.27. 15:15:42

@Muhammad Aliyah: az annyira remek beszolas volt, hogy elgondolkodtatott valamin...

regen azert jobb embereket tudott a fidesz is venni...

ahogy elnezem, mar csak a legalja vallalja el a berkommentelest is nekik:-)

Sir Galahad 2012.12.27. 15:15:57

@dimitrij: Ha így volna, nem nyert volna eddig jóformán mindegyik párt demagóg propagandával. De majd meglátjuk, mi lesz most.

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:17:34

@kúrórudi: Szerintem inkább a saját hazugságaidat cáfoltad meg, de tényleg kár veled vitázni, ebéd utáni ejtőzéshez szórakoztató voltál. Éljen Baynau és Fletó szándékegysége, éljen a Párt!

kúrórudi 2012.12.27. 15:19:47

@dimitrij:

persze.... de látod h ilyen rettenetesen buta antianyag és társainak már a devizaárfolyamok is meghaladják a képességeiket akkor meg minek erőltetni mást is....

dimitrij 2012.12.27. 15:21:00

@Sir Galahad: ha igazad lenne, akkor nem vezetné be a fidesz a regisztrációt, vagyis a cenzust... közelítünk a kritikus ponthoz, most lesz esély arra, hogy a buta demagógia ne legyen releváns eszköz.

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:21:44

@dimitrij: Így van, például a PLNHUF, CZKHUF is ilyen volna, de azt már meg sem kísérlem elmagyarázni ennek a rudinak, mert úgysem lát ki Baynau valagából.

Persze azért a CDS-től se ess hanyatt, a brit sajtó például napok óta a manipulálásról cikkezik...szóval az sem szentírás, csaka rudiknak, Sipiknek és a hozzájuk hasonlóknak.

kúrórudi 2012.12.27. 15:22:14

@Muhammad Aliyah:

"Szerintem inkább a saját hazugságaidat cáfoltad meg, de tényleg kár veled vitázni, ebéd utáni ejtőzéshez szórakoztató voltál. Éljen Baynau és Fletó szándékegysége, éljen a Párt!"

1. nem vagyok párthívő... egyiké se.....
2. "éljen a Párt" na ezt leginkább a vezéreid fideszének mondhatod....
3. tényeket írtam.... ha tudod cáfold meg... ha nem megy kussolj és menj el mint a nálad is butább antianyag...

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:22:52

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Akkor gondolkodj még egy kicsit, nem zavarlak benne :-D Rádfér :-)

dimitrij 2012.12.27. 15:23:24

@kúrórudi: szerintem ez elvárható, ha korrekt képet akarunk látni. :)

kúrórudi 2012.12.27. 15:23:59

@Muhammad Aliyah:

"például a PLNHUF, CZKHUF is ilyen volna, de azt már meg sem kísérlem elmagyarázni ennek a rudinak, mert úgysem lát ki Baynau valagából."

te agyhalott... az eurpln és az eurhuf összehasonlítása (amit belinkeltem neked) az éppen a plnhuf.....

ebből is látszik mekkora segg vagy.....

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:24:12

@kúrórudi: "nem vagyok párthívő"

Akkor mi vagy? Egy rudi? :-D :-D

dimitrij 2012.12.27. 15:24:51

@Muhammad Aliyah: nem csak a CDS-ről írtam, hanem több más gazdasági mutatóról, ezek közül kiemeltem a CDS-t... ami meglepő módon nem a kegyed álláspontját fogja alátámasztani. :PPP

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:25:21

@kúrórudi: Nem mondod? Tényleg? Azt a mindenit, ez már a zsenialitás határát súrolja!

kúrórudi 2012.12.27. 15:25:35

@dimitrij:

ki akart itt korrekt képet??? a leírt hazugságokat cáfoltam... kizárólag ez volt a célom nem korrekt gazdasági kép..... az megvan magamban... és leszarom h néhány békemenetes tapsikoló majom milyen hazugásokban ringatja magát...

Régi Péter 2012.12.27. 15:26:13

@kúrórudi: Ez inkább a magadfajták speckó álomvilága, ahol még Mexikóból is a Zorbán miatt vonult ki a NOKIA. Hogyhogy nincs válság? Még Kínában is visszaesett az ipari termelés, nem hogy nyugaton. Az EU-ban csak a legmenőbb centrumokban (Németo, Benelux) nem érződik a válság hatása, mert oda még tudnak valamicske erőforrást elszipkázni a perifériákról.

kúrórudi 2012.12.27. 15:26:27

@Muhammad Aliyah:

most saját magadat neveted ki......

Montefiore 2012.12.27. 15:27:40

@dimitrij: ráadásul a rezsicsökkentés sem fog a gyakorlatban működni, mert az egyéb, járulékos költségeken beszedik a szolgáltatók ezt a kiesést. mondhatjuk úgy is, hogy ez megint csak egy buta kommunikációs trükk.

A magyarországi közép- és kisvállalkozások vilalmosenergia költségei 11-12 százalékkal emelkedhetnek a január 1-től érvényes, új hálózati tarifák alapján, a nagyfeszültségen vételező ipari energiafogyasztók ugyanakkor, akár 30 százalékkal is többet fizethetnek kilowattóránként az áramért. A hálózati tarifák emelkedése a középfeszültségen vételező kkv-k esetében 19 százalékos, ami a KÁT terhek növekedésével együtt, a végfelhasználói árak 11-12 százalékos emelkedését fogja eredményezni a szakportál számításai szerint. A hatóságilag megállapított hálózati tarifák a nagy ipari energiafogyasztók esetében, mint például a nagy autógyárak, akár a 30 százalékot is elérhetik. Az ipari fogyasztók versenyképességét ronthatja a megújuló energiaforrások fejlsztését támogató kötelező átvételi rendszer (KÁT) szabályainak módosírása is, ami - az energiainfo.hu legfrissebb elemzése szerint - mintegy 14 milliárd forintot csoportosít át a háztartási fogyasztók költségeiből, az áramkereskedőkhöz, illetve a szabadpiacon vásárló ipari fogyasztókhoz. Ezekre a lépésekre, a lakossági rezsiköltségek 10 százalékos csökkentése miatt volt szükség.

energiainfo.hu/cikk/a_versenyszfera_fizeti_meg_a_rezsicsokkentest.28849.html

kúrórudi 2012.12.27. 15:27:45

@Régi Péter:

ne hazudj...

"Ez inkább a magadfajták speckó álomvilága, ahol még Mexikóból is a Zorbán miatt vonult ki a NOKIA."

mondtam ilyet???

a konkértumokkal vitázz ne szélmalmokkal mint orbánék az imf ügyében fizetett plakátokon....

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:28:21

@dimitrij: Elő vele! De remélem nem azt fogod bizonygatni, hogy a CDS szerint hogysmint, eközben meg a CDS manipulálását vizsgálják nálunk fejletlenebb (pl. brit) demokráciák sajtójában? Mert akkor tanácstalan leszek :-D

kúrórudi 2012.12.27. 15:31:42

már értek mindent

"Muhammad Aliyah 0 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2012.12.02. óta tag."

Muhammad Aliyah a tandíjügy miatt létrehozott fidesz troll.... beszartak és kellenek a netes kampányolók....

küldhettek volna okosabbat is...

dimitrij 2012.12.27. 15:31:57

@Montefiore: és ennek vajon miféle másod és harmadlagos hatása lesz, amellett, hogy újabb gdp csökkentő hatása lesz? :(

dimitrij 2012.12.27. 15:35:32

@Muhammad Aliyah: szerintem kegyed már így is meglehetősen tanácstalan, legfeljebb magának sem ismeri be. :)

"eközben meg a CDS manipulálását vizsgálják"

előre megpróbálod elsütni a reménybeli jolly-joker érvet? izgulsz, vagy mi van?

innen elég nyilvánvaló, hogy kár energiát fecsérelni erre a vitára. sajátos módját választottad a kapitulációnak, bebizonyítottad az érdemi diskurzus előtt, hogy vitaképtelen vagy.

agyő :)

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:36:27

@kúrórudi: Lebuktam :-D Sajnos tandíjügyben 0 darab hozzászólást sikerült kiizzadnom, ezért ugrott az évvégi prémium, ráadásul legbuktatott az ellenzéki élesszemű agitátora és most felelnem kell mint tandíjügyi fidesztroll :-D :-D

Mit kapok én ezért a kongresszuson :-)

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:37:21

@dimitrij: Ennyire futotta? :-D Agyő, te jól felkészült, jó hisztizést :-D

dimitrij 2012.12.27. 15:40:58

@Muhammad Aliyah: nem, ennyit érsz. :) hiszti? kisfiam, olvasd magad vissza, utána dobálj jelzőket. ezt csúnyán elizgultad, talán mert nem vagy okos. :P

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:43:12

@dimitrij: Akkor hozakodj elő a többi gazdasági mutatóval, ahogy ígérted. Vagy nem tudsz, mert csak kamuztál? :-D :-D

dimitrij 2012.12.27. 15:45:25

@Montefiore: ennek kapcsán a másik kérdés az, hogy a pénzügyi szektorhoz hasonlóan mit fognak áthárítani a szolgáltatók, és mennyit tudnak benyelni? hasonló a probléma, mint az SZJA esetében, voltak csoportok, akik jól jártak vele, de azoktól elég masszívan visszavették.

butaság azt hinni, hogy minden társadalmi csoportot ki lehet játszani más csoportokkal szemben. idővel elfogynak a lehetőségek.

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 15:47:01

@dimitrij: Márt csak azért gondollak jól felkészültnek, mert belengetted a mutatóidat, hogy azok majd megcáfolnak. Én kértem, hogy cáfolj meg, legyen érdemi vita, erre te már nem tartottad fontosnak a mutatókat, hanem egy 'vitaképtelen' jelzővel minősítve engem, lefordultál egy agyővel.

Mi ez, ha nem hiszti? :-D :-)

dimitrij 2012.12.27. 15:52:12

@Muhammad Aliyah: felesleges, ahogy írtam egy izgulós, vitaképtelen egyén nem ér ennyit.

de mert csak most volt karácsony kapsz egy gumicsontot. elég fontos tényező a hitelesség és a kiszámíthatóság, ezekben igen komoly problémákkal küzd a mostani kurzus, komolyabbakkal, mint az ezt megelőző. amikor 2 hetente változik egy évben az adórendszer, akkor igen nehezen tervezhetővé teszi egy bármilyen cég számára az adott évet, éveket... mindkét tényező hosszútávú recessziót jósol, monhatnók sikerült ennek a lángelmének, meg gazdájának jó pár évre kinulláznia a gazdasági növekedés legalapvetőbb lehetőségét is.

mindezt úgy, hogy az elődjük egy választás előtt adót csökkentő, egyből utána adót emelő paprikajancsi volt... ilyen lehetőséget elpuskázni, nem piti. :)

dimitrij 2012.12.27. 15:57:00

@Muhammad Aliyah: na, az első kérdés, amiben különbség van kettőnk álláspontja között: egyáltalán nem tartalak felkészültnek, eléggé úgy tűnik, hogy nem igazán érted te azokat a számokat. ha értenéd, akkor nem prüszkölnél miattuk. :)

lefordultam volna? nekem egyelőre nem úgy tűnik...

dimitrij 2012.12.27. 16:00:02

@Muhammad Aliyah:

az mondjuk nem is baj, ha te nem vagy otthon a számok birodalmában, vagy nincsenek meg alapvető összefüggések, ezeket az árkokat meg lehet ugrani azokkal a sajátos érvtechnikákkal, amik a tényszámok befolyásolásával kapcsolatosak. egyszerű módszer, ami nem illik a képbe, azt befolyásolták... hogy ne kelljen gondolkodni. mert az nehéz és fárasztó. :)

sajnos ez az NGM élén már nem megy. :PPP ez az igazi probléma...

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 16:00:24

@dimitrij: Úgy néz ki te is csak kamuztál azokkal a mutatókkal, most pedig elegánsan másfelé vetted az irányt. Inkább hagyjuk, okosabbnak gondoltalak, tévedtem.

dimitrij 2012.12.27. 16:02:54

@Muhammad Aliyah:

látod pont ettől óvtalak előre... :)

nagy az a kabát még, talán sose növöl bele. :PPP

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 16:05:15

@dimitrij: Dimitrij, hol vannak a számok, hol vannak a mutatók? Megígérted és most cserbenhagysz bennünket, blogolvasókat? :-D :-D

dimitrij 2012.12.27. 16:07:53

@Muhammad Aliyah: így már nem akaródzik vitázni, hogy előre lezártuk a menekülési utakat, ugye?

milyen számot szeretnél?

mit és hol ígértem meg?

csak a magad nevében írj, mások majd nyilatkoznak maguk.

mondom kicsi, nagy lesz ez a kabát rád. :)

Muhammad Aliyah 2012.12.27. 16:15:04

@dimitrij: Nos, alant olvasható a szóbanforgó szösszenet:

"@kúrórudi: @Muhammad Aliyah:

csendben jelzem, hogy nem érdemes önmagában a euro-forint árfolyam alakulásán rugózni, érdemes lenne észrevenni, hogy ezen túl is vannak mutatók, amiknek az alakulása érdekes, sőt érdekesebb. mindjárt az első a CDS...

kap egy szaloncukrot aki megmondja, hogy miért?!? :) "
"
dimitrij 2012.12.27. 15:24:51
@Muhammad Aliyah: nem csak a CDS-ről írtam, hanem több más gazdasági mutatóról, ezek közül kiemeltem a CDS-t... ami meglepő módon nem a kegyed álláspontját fogja alátámasztani. :PPP "

Tehát csendben várom továbbra is tőled az ily módon beharangozott mutatókat, árfolyamokat, számokat, bármit, lehet felőlem most már az egyébként manipulált CDS is, csak legyen már valami. Hozzászólás hozzászólást követ, vicceskedsz már lassan egy órája, de semmi konkrétumot nem említesz, szerintem nem is tudsz, de ez az én véleményem, hátha megcáfolod :-)

Hajrá Dimitrij, elő a mutatóddal - de ne azzal amit az utcán szoktál elővenni :-D

kúrórudi 2012.12.27. 16:18:15

@dimitrij:

mondom h kár buta meggyőződéses fidesz tapsikolókkal vagy fizetett bérkommentelőkkel foglalkozni..... nekik egy céljuk van: kampányolni.... meg hazugságokat terjeszteni.... meg komcsizni....

hogy nagyon bajnaiznak is.... az jó jel! azt jelenti h félnek tőle....

és ebben igazuk is van: okuk van h tartsanak tőle.... alig került színre és úgy előzte be a jobbikot h a szocik nem csökkentek!

dimitrij 2012.12.27. 16:23:46

@Muhammad Aliyah: oké, de hol ígértem számokat?

annyit írtam, hogy önmagában a eur/huf árfolyam nem alkalmas arra, hogy megítéljétek egy gazdaság teljesítményét. ez mire ígéret? vagy ez egy olyan utolsó mentsvár? milyen számot szeretnél?

jól látható az is, hogy a hitelesség és kiszámíthatóság fogalmától nagyon ódzkodsz. :) vajon miért, hm?

dimitrij 2012.12.27. 16:25:41

@kúrórudi:

tudom, hogy kár, de öröm látni az izzadtságszagú próbálkozásaikat... nehéz eldönteni, hogy vajon magukat is győzködik, meg hogy hiszik-e még a meséjüket?

:)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.27. 16:38:21

@Muhammad Aliyah: "Hajrá Dimitrij, elő a mutatóddal - de ne azzal amit az utcán szoktál elővenni :-D"

az van aranymaszat, hogy teljesen mind1, hogy szerinted milyen kiralyak a mutatok es hogy szerinted es kuszaszem fosaman szerint milyen kiralyak vagyunk mi, ha kozben szepen csodbe megyunk. erted, ugye?

ertem en, hogy a goebbelsi propaganda megyen, miszerint "traue keiner statistik, die du nicht selber gefälscht hast", de ettool fuggetlenul a valosag paros labbal fog a melkasodon ugralni, mert leszarja a hitedet. ezt a reszet azert felfogod a vilagnak?:-)

es nem azert fog ez tortenni, mert fujj, a gonoszmultik es a zsidokarvalytokesilluminatiszabadkomuves imf bosszubol szivat, hanem enenk a viselkedesnek ez az egyenes kovetkezmenye. ugyanis nem tesznek ellenunk semmit. de ertunk sem. es az, hogy nem tesznek ertunk semmit eppen eleg egy ilyen kis picsafustnyi orszagban a halalahoz. aregentina, a vilag egyik legnagyobb gazdasaga 10 ev alatt ment teljesen tonkre az unortodoxiaba. hatalmas szojatermelessel es rengeteg koolajjal. nekunk nem fog ennyi idobe telni, leven egy meglehetosen kicsi, nyitott es sebezheto gazdasag vagyunk, gyakorlatilag a munkaeron kivul semmifele mas eladhato ertekkel.

mire alapozod azt, hogy ami bedontotte az argentin gazdasagot az mukodni fog itt?

Montefiore 2012.12.27. 16:39:18

@dimitrij: teljesen nyilvánvaló, hogy az - egyébként korábbi kormányok által is űzött - "energetikai kereszfinanszíroztatással", azaz azzal, hogy a vállalkozói szektorral fizettetik meg a lakossági szektor árkedvezményét, végső soron mindenki rosszul jár.

Átmeneti, felzárkóztató intézkedésként, előre meghatározott és betartott fokozatos kivezetéssel, a rendszerváltáskori piaci átmenet idején vagy nagy ársokk nyomán még érthető és elviselhető lehetett volna a dolog. Ezt egy recessziós időszakban elrendelni, ráadásul úgy, hogy - ha jól lehet érteni azt, amit akarnak - a mikro- és kisvállalkozási szektort is kiveszik a kedvezményezetti körből, bűn. Egyértelműen felgyorsítja a recessziót és a termelő vállalatok elvándorlását (sok nagyipari iparágban a villamos áram igen jelentős költségtényező) és a villamosenergia-termelő vállalatok amúgy is katasztrofális piaci helyzetét, nem beszélve itt arról, hogy két éve nem voltak képesek megcsinálni a KÁT-ot felváltó METÁR szabályozást, azóta gyakorlatilag nincs olyan megújuló energetikai beruházás, ami mögött ne valamilyen rövid távú panama volna, a tartós üzemeltetetésre való bármilyen számítás elvégezhetetlensége mellett.

A már eddig is abszurd módon kettős hatósági árba beszorított távhőszektort, amely így ellenérdekelt minden hatékonyságnövelésben, teljesen elszakítja minden normális pénzügyi megfontolástól és kizárólag az egyéni politikai alkuktól és kijárásoktól teszi függővé a működésüket.

Igen egyszerű az Orbán-kormány kommunikációs modellje ebben a tekintetben is: a megszorítások és áremelések meg a kormány közé egy felelősként beállítható piaci szereplőt iktatnak, tökéletesen figyelmen kívül hagyva a következményeket, a recessziót, a hitelezés gyakorlati megszűnését, a csődöket, az áthárítás torzító hatásait.

dimitrij 2012.12.27. 16:45:08

@Montefiore:

"Átmeneti, felzárkóztató intézkedésként, előre meghatározott és betartott fokozatos kivezetéssel, a rendszerváltáskori piaci átmenet idején vagy nagy ársokk nyomán még érthető és elviselhető lehetett volna a dolog. Ezt egy recessziós időszakban elrendelni, ráadásul úgy, hogy - ha jól lehet érteni azt, amit akarnak - a mikro- és kisvállalkozási szektort is kiveszik a kedvezményezetti körből, bűn. "

azt már láttuk, hogy mit jelent az átmeneti... erről a pénzügyi vállalkozások is tudnának mesélni. :(

dimitrij 2012.12.27. 16:55:05

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

azt azért tegyük hozzá, hogy a különböző időpontokban hozott, illetve a különböző társadalmi csoportoknak célzott intézkedések, illetve egyes választói csoportoknak szánt retorikai eszközök finoman szólva sem illeszkednek egymáshoz, azok elég rendesen egymás ellen hatnak.

az szja módosítás célja a gazdasági növekedés beindítása volt a fogyasztás növelésén keresztül, sajnos számos olyan intézkedés volt, ami ezt negligálta, mindjárt ott volt a banki különadók bevezetése, ami nullára csökkentette a hitelezést, nem csak a lakossági ügyfelek kapcsán. az alapkamat folyamatos csökkentése is azt a célt szolgálja, hogy esélyt adjon a gazdasági növekedés beindításának, ugyan akkor a magas állampapírhozamok még azt a likviditást is kivonják a bankközi piacról, amiket aztán hitel formájában ki lehetne helyezni...

lehet, hogy volt eredeti koncepció, de azt régen felváltották a rögtönzések... ez az, ami miatt a kollégának nem igazán akaródzik a kiszámíthatóság és hitelesség témáját boncolgatnia.

biztos marha nagy a jártassága a panelek dobálásában, de azokkal legfeljebb magát tudja meggyőzni a nyomorult. :)

kúrórudi 2012.12.27. 17:00:04

@dimitrij:

"tudom, hogy kár, de öröm látni az izzadtságszagú próbálkozásaikat... nehéz eldönteni, hogy vajon magukat is győzködik, meg hogy hiszik-e még a meséjüket?"

3 típus van:
1. a hozzá nem értő naiv.... ő tényleg elhiszi... ők akik talán elbizonytalanodnak ha 100. kormánykamu után...,
2. a szinte vallásosan fanatikus meggyőződéses fideszhívő segg.... ő meggyőzhetetlen... ha az utcára kerül és személyesen orbán rúgja fejbe akkor is azt mondja h még mindig jobb mint a komcsik....
3. fizetett fidesz kampányoló... ő nyilvánvalóan meggyőzhetetlen....

az ideírók legtöbbje 2es.... de van néhány elég egyértelmű 3as is... az 1es kategória szerintem éppen mostanában inkább hallgat...

dimitrij 2012.12.27. 17:08:13

@kúrórudi:

van egy negyedik kategória, aki alapvetően a vita kedvéért van jelen... itt is két csoport van, akinek van politikai preferenciája, meg akinek nincs. neki van, mert nem elég okos hozzá, hogy átlásson a szitán, így a politikai meggyőződése egyben a legnagyobb problémája is, nem képes kilépni a saját árnyékából. :)

Zedder 2012.12.27. 18:10:59

@lenoardo999: "Adócsökkentés 2013: pl. szuperbruttó teljes kivezetése!"

És cserébe a járulékplafon eltörlése. Erről se hallgass! Éves szinten majd egy milliót buknék emiatt, még szerencse, hogy az új évet már egy másik országban kezdem, és viszlát az itt fizetett adóimnak.:)

@Anti Anyag: "A tranzakciós adó épp azért okos, mert észre sem veszed. Valójában nagy tételeknél lényeges, de ott ki lehet kerülni. Ugyanez a telefonadó. "

Hazudsz, terelsz. Én igenis észreveszem, pedig csak magáncélra bankolok, nincs cégem, nincs vállalkozásom. Az eddigi NULLA forint helyett bármennyi is sok lesz. Azt az évi pár tízezer forintot tudtam volna másra is költeni, pl. hazai vállalkozásoknál elkölteni, magyar cégeknek bevételt okozni. Ehelyett mehet a feneketlen fidesz kasszába, köszi...

Bár ennek a SEPA-nak még utána kell néznem, most hogy lesz eurós bankszámlám, lehet jobban járok ha a maradék csoportos beszedéseimet átteszem oda. Ez még nyitott kérdés, sejtheted, hogy engem nem verne a földhöz az a tranzakciós adó, itt elvekről van szó. Ellenben szegényebb honfitársaimnak ez komoly problémát fog okozni!

foolproof 2012.12.27. 19:26:18

Elég szar belegondolni, hogy egyáltalán felmerülhet egy civilizált (jó, tudom-tudom) országban, hogy vannak un. bérkommentelők. Hát nem agyrém? Oszt' már ezt a blogot is hogy ellepték...

2014. Blockbuster of the Year: Kubatov's List

A whole nation must be saved...at least on HDDs.

foolproof 2012.12.27. 19:57:44

Tudom, hogy ezért kitiltás jár, de szerintem a "a fidesz 2/3 az jó lesz, mert stb. etc" után nem igazán van értelme jóslásokba merülnünk, dejszen' az is hogy bejött, ugye.

Én már csak a szlovén-effektben bízom, bár nem tudom, mennyire voltak ismeretlenek előtte a mostani új urak. Hogy értenek-e hozzá az más kérdés. Az itteni balfékség+eredendő bírvágy+gonoszság kombónál még az is jobb lehet.

tyder (törölt) 2012.12.27. 20:39:36

@foolproof: ugyan kérlek, nyugodtan jósolgass.

itt van a Csányivili, a Babarczy stbstb. tutigyárosok voltak és lesznek is. "fidesz 2/3 is jó lesz" volt, most is pörög az észgyártó futószalag.

ez a nyerő, dumálni kell, cicásfotó kell, mert különben elfelejtenek.

Jarlaxlee 2012.12.27. 22:19:02

@is: Ők nem jobboldaliak a szó szoros értelmében, ezért is írtam, hogy a nálunk használt jelzőként írtam le. Rosszul fogalmaztam mert tömöríteni akartam, nem hülye, mert látja a problémákat, és nem tetszik neki az irány, és tenne is ellene, de birka azok miatt a dolgok miatt amit leírtál. Egyébként lehet, hogy van más, de nem tudja őket megszólítani.

Késes Szent Alia 2012.12.27. 23:40:13

@Jarlaxlee: "... értékrendszere nem hagy lehetőséget a jobboldaltól (nem a fidesztől) eltérni. "

Fordítva: az "értékrendszerét" kapja a Fidesztől, jobban mondva a Fideszt és Viktort mint terméket megalkotó reklámszakemberektől.
Van ebben az országban pár egymást követő identitászavaros, értékhiányos nemzedék. Az idősebbek a paternalista államszocializmusból örökölték ezt, a fiatalok meg a ballib média által is létrehozott mekdonáldzos, ájfónos, személyiség- és tájjelegek nélküli uniformizált világba vetett gyerekek. Az ilyeneknek egyszerre kell a tömegben való feloldódás és egy Apuka (a viktor nevű felület), aki megmondja, hogy merre kell menni.
Ez addig lesz így, amíg a viktor el nem kopik annyira, hogy már ne legyen jó Apuka. Akkor jöhet egy másik reklámszakember-csapat (de akár maradhatnak ugyanazok), és alkothatnak egy másik felületet, de az is csak annyival lesz bonyolultabb és tisztességesebb, amennyire épp szükség van rá.

Jarlaxlee 2012.12.28. 01:19:02

Nem gondolom, hogy értékrendet kap valaki is a fidesztől vagy bármilyen másik párttól (ha igen, akkor ott nagyon komoly gondok vannak).
Te is én is a környezetünkön (rendszer amiben élünk, egzisztencia, stb.) környezetünkben élőkön (szülők, barátok, stb.) keresztül kaptunk egy útravalót, amit majd alakítasz, alakíthatsz, mint ahogyan mindenki más.
Az identitászavar jó kifejezés, mert kapott értékrendszert, nem egyértelműen lehet értelmezni az adott politikai, gazdasági berendezkedésben. Pl.: azok a családok, akiket rákosi idején meghurcoltak, majd az ávó zaklatta folyamatosan a családtagokat, azok folyamatos utálattal, megvetéssel élnek az mszmp vagy mszp vagy bármilyen bal oldali pártal szemben. Az öregeknek volt egy értékrendje, amit átadtak ezzel a környezeti hatással, de ez parttalan.

Aztán jön apu aka. „a paternalista államszocializmus”, aki megmondja, hogy mit értesz az adott fogalom mögött. Nem ad, hanem belemagyaráz. Mivel nagyon sok fogalomnak (akár vegyük az nemzetet vagy a hazát, de akár összetartás, stb.) nincsen gyökere (volt...) ezért ezekben mindent bele lehet magyarázni. Szerintem.

Érdekes amit a fiatalokról írsz. Még nem vagyok annyira távol a 20 éveimtől és nagyon sok fiatalabb ember vesz körül a munkahelyemen, de én nem látom, hogy bármi által meglennének vezetve. Én azt látom, hogy ők élni akarnak, és inkább a homokba dugják a fejüket vagy kimennek külföldre (persze most sarkítok az időhiány miatt). Miből vontad le a következtetés?
„csak annyival lesz bonyolultabb és tisztességesebb, amennyire épp szükség van rá” Igazad van, bár lehet más szemszögből. Én úgy gondolom, hogy amíg nincsenek meg az új alapok (fogalmak, érzések, …) addig az emberek ezen alapvető értékek mentén simán kihasználhatóak maradnak.

Jarlaxlee 2012.12.28. 01:56:50

@Késes Szent Alia:
Nem gondolom, hogy értékrendet kap valaki is a fidesztől vagy bármilyen másik párttól (ha igen, akkor ott nagyon komoly gondok vannak).
Te is én is a környezetünkön (rendszer amiben élünk, egzisztencia, stb.) környezetünkben élőkön (szülők, barátok, stb.) keresztül kaptunk egy útravalót, amit majd alakítasz, alakíthatsz, mint ahogyan mindenki más.
Az identitászavar jó kifejezés, mert kapott értékrendszert, nem egyértelműen lehet értelmezni az adott politikai, gazdasági berendezkedésben. Pl.: azok a családok, akiket rákosi idején meghurcoltak, majd az ávó zaklatta folyamatosan a családtagokat, azok folyamatos utálattal, megvetéssel élnek az mszmp vagy mszp vagy bármilyen bal oldali pártal szemben. Az öregeknek volt egy értékrendje, amit átadtak ezzel a környezeti hatással, de ez parttalan.

Aztán jön apu aka. „a paternalista államszocializmus”, aki megmondja, hogy mit értesz az adott fogalom mögött. Nem ad, hanem belemagyaráz. Mivel nagyon sok fogalomnak (akár vegyük az nemzetet vagy a hazát, de akár összetartás, stb.) nincsen gyökere (volt...) ezért ezekben mindent bele lehet magyarázni. Szerintem.

Érdekes amit a fiatalokról írsz. Még nem vagyok annyira távol a 20 éveimtől és nagyon sok fiatalabb ember vesz körül a munkahelyemen, de én nem látom, hogy bármi által meglennének vezetve. Én azt látom, hogy ők élni akarnak, és inkább a homokba dugják a fejüket vagy kimennek külföldre (persze most sarkítok az időhiány miatt). Miből vontad le a következtetés?
„csak annyival lesz bonyolultabb és tisztességesebb, amennyire épp szükség van rá” Igazad van, bár lehet más szemszögből. Én úgy gondolom, hogy amíg nincsenek meg az új alapok (fogalmak, érzések, …) addig az emberek ezen alapvető értékek mentén simán kihasználhatóak maradnak.