Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Nicsak, ki beszél

2012.12.22. 19:20 | Kettes | 313 komment

Címkék: kövér spoof

kövér belépő.jpg

Tudjuk, ki voltál. Tudjuk, ki vagy. Tudjuk, hogy ki nem leszel. Ne beszélj méltóságról.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr174977810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csársz 2012.12.23. 13:23:25

@csársz: Széchenyi (és az apja volt!)

margitt 2012.12.23. 13:24:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

A helyzet a következő: felavatás volt -- valóban kötelező jelleggel és csoportosan --, majd leavatás is, persze ez utóbbi már csak szűk körben. Kedves élményem az a pillanat, amikor a titulusa szerinti úttörővezető pajtás visszakövetelte a veres nyakkendőt. Nem mondhatnám, hogy egy tíz éves gyerek maga a bátor hősiesség, én biztosan nem voltam ilyesmi szerzet, de azt azért megjegyeztem, hogy a nyakkendőt nem tőlük kaptam, mint mindenki másnak, nekem is a szüleim vették. Röviden: a piros vászondarab maradt, de a szervezet kiebrudalt magából. Nem diliből, de az iskola szerint megszégyenítésből nem szerepelhettem az osztályfotókon ünneplőben és nyakkendővel, nekem viszont egyáltalán nem okozott ez frusztrációt, inkább élveztem a dolgot. És nem valami koraérett, ideologikus megfontolásból, egyszerűen ilyen a habitusom, mindig egy kicsit távolabb a tömegtől, s ha lehet, akkor már külalakra is megkülönböztethető módon.

Másrészt: ezek szerint jól éreztem, apádat nem véletlenül vegzálták. Nem mintha a szüleiről bárki is tehetne, de úgy általánosítottál, mintha ez az utolsó emberig és pillanatig így működött volna. Pedig dehogy.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.12.23. 13:24:32

@jotunder: Oké.
Ettől még a személyes véleményem az, hogy ráférne egy kiadós lincselés, és szerintem nem volt semmi forradalmi abban, hogy segítettek soroséknak kiárusítani az országot. Bizonyíték nincs, többek között miatta nincs. Ez a kis görény nem volt sohase szent, ez mindig is egy rohadt kommunista féreg volt, ahogy most is az.

csársz 2012.12.23. 13:27:22

@rockseiaXLL: féreg a féregről, még jó a rendszertan sokfélét ismer

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.23. 13:31:16

@Vortumnus: igen keményen nem vetette el a rendszert 1986-ban. először is vállaltan baloldali volt. nagybátyját most tünteti ki az MSZP, de a nagypapája (?) az utcanév volt effektíve. az én tudomásom szerint Kövérék nem voltak ott a Lánchídon. Kövér max. annyira volt rendszerellenes 86-ban, amennyire a szakkollégium. 86 lehetett amúgy a forduló. a szakkollegisták rendszerellenesek voltak, de eleinte elég mérsékelten. már 1983 őszén is volt az ELTE-n nyilvános ellenzéki megmozdulás, Tamás Gáspár Miklós is ott volt, Tóth Dezsővel beszélgetett el kissé egyoldalú formátumban, na az valódi kőkemény ellenzékiség volt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.23. 13:33:05

@rockseiaXLL: senkire sem férne rá egy kiadós lincselés... OK? az férne rá, hogy valaki egyszer jó hangosan a pofájába üvölthessen, és ő ne hívhassa azonnal a fogdmegjeit.

skip22 2012.12.23. 13:33:29

Felhívnám a tisztelt publikum figyelmét a feltűnően egyformára sikeredett, látszólag kézírással produkált kilencesekre, ötösökre, kettesekre, "a" betűkre "b" betűkre...
Tudja valaki esetleg, hogy akkoriban mi volt ennek a betűtípusnak a neve ;) ( én csak a mait tudom...)

stefan75 2012.12.23. 13:34:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Én azt mondtam, nem hiszem, hogy a korai Fidesz fő személyiségei közül bárki is beépített ember lett volna."

Az egész kollégiumi szoba az volt.

Vortumnus (törölt) 2012.12.23. 13:37:55

@jotunder:

hát pont ezért nem a kövérről beszéltem:)

az teljesen természetes hogy valaki változik, csak hát a változás történetéhez illik igazítani a kommunikáció mikéntjét, mert ha valaki a nyolvcvanas években szoft rendszerkritikus, majd 89 után lesz csak rendszerellenes (nyilván mikor már nem áll fenn), az azért figyeljen oda a stílusra, ha akár a korábbi rendszert, akár annak "támogatóit" kritizálja.
(a kritika persze lehet éles, de a stílus nagyon nem mindegy. no meg ne legyen igazságtalan)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.23. 13:38:30

@skip22: ezt észrevetted, de a pecsétet nem :)))

Uebermensch 2012.12.23. 13:42:35

@dekol84: Az lehet, hogy a fiacska nem volt párttag, de apucikája, Orbán Győző et. viszont kőkeményen a gánti bauxitbánya párttitkára vala.

stefan75 2012.12.23. 13:46:00

@rockseiaXLL: Soros egész mást akart, társadalmi szinten fejleszteni az országot. Orbánek ideológiája máshonnan származik, a Soros-ösztöndíj meg lepergett róluk.

01234567 2012.12.23. 13:49:14

@aranyhorcsog: Az tényleg valós, hogy a testvére a pápai(?) MSZP-ben tag, netán valami funkci ? Az apja pedig volt arrafelé párttitkár ? És hogy 81-ben(?) írt valami olyan munkát, amiben Jaruzelskitől hiányolta, a drasztikusabb fellépést a lázongók ellen? Minden esetre, ilyen háttérrel, ha igaz, komoly, a gátlástalanok bátorságára valló cselekedet tőle, amit tesz. Karrierista. Mint az összes többi rendszerváltó selejt....

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.23. 13:49:35

@stefan75: soros? az a bácsi, aki magyarországon a társadalom fejlesztése érdekében a turbóliberalizmust, az ukránoknál és a grúzoknál meg bezzeg a sovinizmusig menő nacionalizmust pénzelte?

az a drága jó gyuri bácsi... nyöhehehe

margitt 2012.12.23. 13:49:57

@csársz:

Semmi gond. És senkinek sem kell szégyellnie, ha egy adott rendszerben nem hadakozott kézzel-lábbal a társadalmi kényszerűségek ellen. Igazán nem azok az évek jártak mifelénk egészen 85-86-ig, hogy reálisan remélni lehetett volna a később bekövetkező viharos összeomlást. Én magam sem ezért maradtam ki az ilyen tömegszervezetekből, egyszerűen csak herótom volt és van az emberi tömegtől, szerveződjön az bármilyen célból. Ez pedig meglátszik az ember magatartásán, ami viszont messze fontosabb értékmérő egy csak nevében és jelzővel tompítottan demokratikus társadalomban, mint az egyéni tudás. Ez a bornírt osztályozás látszott elmúlni az utóbbi huszonkét [-(4+2,5)] évben, s éppen ez türemkedik most vissza a hajdani mozgalmárok undorító lihegése közepette. Kövér meg csak egy kis szem a láncban, habár hatalmát és befolyását tekintve meglehetősen halálos láncszem. Már amíg meg nem szakad a nagy pedálozásban az egész rendszerük és bele nem buknak bringástól az árokba. Nem tagadom, én bizony ott is hagyom őket, nevezzenek bár részvétlen tuskónak ezért. Szép pillanat lesz az, nagyon szép.

stirlitz. 2012.12.23. 13:50:16

A mi időnkben nem ilyen volt - gondolta Stirlitz.

skip22 2012.12.23. 13:51:42

@jotunder: Akkor ez csak egy megtévesztésre alkalmas Karácsonyi meglepetés egy jó szándékú, finom humorú úriember részéről?

Már értem...

Csak ámulok és bámulok 2012.12.23. 13:53:00

Nézzük a találékony magyar nyelvet, amit Plagi bá "tüzel-vasal" is de megvéd, egy-két közhely erejéig, tehát:
rablóból lesz a legjobb pandúr,
K-ból lesz a legjobb feleség.
Nos a fenti analógiát egy kicsit továbbvive: ex-komancsból akár házmester is lehet.

laci0011 2012.12.23. 13:55:08

@maroz: Nyilván azért őrült a rendszer,mert lefelé visz csak,és az őrületbe kergeti az épp elmélyűeket.Mindaddíg míg nem lesznek az adók a jelenlegi felére csökkentve,az őrület csak fokozódik.Felesleges azért adót beszedni hogy 1%-on hasznosuljon.

margitt 2012.12.23. 14:06:46

@stirlitz.:

Innen hiányzik két bezzeg, vagy én nem ismerem a viccet? -- merengett kétkedve Kaltenbrunner, de mert nem akart az utókor szemében hülyének látszani, hamar felhagyott ezzel a gondolattal.

Vortumnus (törölt) 2012.12.23. 14:07:29

"Némely parlamenti képviselőről, különösen LMP-s és jobbikos képviselőkről, az a meggyőződésem, hogy mentálisan nem nőttek fel" - fogalmazott a politikus.

hehe, ezért bírom én Kövér Lacit ennyire, nem restelli megmondani a véleményét és ezt általában sikerül humoros formába öntenie:)))

(molnár adrienne, fidesz)

01234567 2012.12.23. 14:14:43

Egyébként, meg általánosságban a hozzászólásokban vívott vitához:
Egy ismerősöm, a közterületfenntartónál dolgozott (Bp.). Ott akkor, rendszerváltás körül, nagyon sok beöntő (aki csüng hátul az autón), komoly rendszer ellenes tevékenységért jutott ahhoz a magas poszthoz. 56, 60-as évek röplapozás, kisebb megmozdulások, de volt, aki politikai terrorcselekményig ragadtatta magát korábban. Azoknak a kommentárja az akkori rendszerváltó ellenzékről, most újra itt cseng a fülemben. Mert aki a rendszer igazi ellensége volt, és tett is. Az bizony nem járhatott államigazgatási főiskolára, Bibó kollégiumba, de a vendéglátásban sem vihette, még dél-pesten sem komoly pozícióba, vagy lehetett múzeum igazgató. És külföldre sem utazgathatott rendszeresen. Ennyi. Ezek mind karrierista, országellopó selejtek.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.12.23. 14:18:06

@jotunder: Oké, legyen egy harmadik. Ítélkezzen felette egy valóban független bíróság, és kapjon olyan ítéletet, amilyet megérdemel. Ezzel kiegyeznék. Mert azt azért ne felejtsük el, mennyi kárt okoztak ezek. Nekem speciel elég sokat ahhoz, hogy ilyeneket írogassak, de oké, abbahagyom.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.23. 14:18:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem gond, ha kéred, újra előállítjuk a tagsági könyvedet. Hányas számú legyen? (Az 5-öst csak felárért vállaljuk!)

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.12.23. 14:19:38

@stefan75: Az otp-t is biztos azért shortolta, miután bejelentette, hogy Izland után mi jövünk.

maroz 2012.12.23. 14:31:16

@Vortumnus: Igen, a lét tényleg meghatározza a tudatot. ;)

Én azt látom, hogy mára olyan sokan lettek közvetlenül is érdekeltek ennek a rendszernek a fenntartásában, hogy már pusztán emiatt az inercia miatt sem igazán képzelhető el, hogy valaki/bárki ezen ripsz-ropsz változtasson. És a rendszer pillanatnyilag úgy néz ki, hogy önfenntartó, hiszen erősen iparkodik önmagát újratermelni. Amikor megpróbálom egy nagyon tehetséges, nagyon értelmes fiatal figyelmét felhívni arra, hogy ne a látszólag könnyebbik utat válassza, mert azzal pont ezt az általa is utált rendszert tartja fenn, akkor nagy sóhaj a válasz és valami maszatolás arról, hogy de hát meg kell élni, meg ő aztán úgyis tud majd a rendszeren belül is kívülálló maradni (aka: belülről bomlaszt). Minden ugyanúgy ismétlődik, csak egy kicsit másként. Éppen annyira másként, hogy azok, akik el akarják kerülni a lényeglátást megnyugtathassák a lelkiismeretüket, hogy á, ez teljesen más. Miközben ugye.

aronsatie 2012.12.23. 14:32:21

@rockseiaXLL: Nem az volt a szemétség, hogy shortolta, hanem az, hogy nekem nem szólt előre. Arra is kíváncsi lennék, kik shortolták az OTP-t pl. a végtörlesztés bejelentése előtt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 14:49:58

@Kettes:

Minek?

A többi tagsági könyvemet sem őrzöm egyébként.

Vol'Jin 2012.12.23. 15:31:43

@Jaffar: "Akkor lesz itt rendszerváltás, ha MINDENKIT eltiltanak a politikától és mindennemü közügytöl, aki az átkos rendszerben BÁRMILYEN politikai tisztséges betöltött. Legyen az egyszerü KISZ tagság vagy bármi más."

A KISZ-tagság az kötelező, és nem választott opció volt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.23. 15:36:01

@skip22: ez nem alkalmas megtévesztésre. a megtévesztésre az alkalmas, amire nem írják rá nagy betűkkel, hogy "Hello, megtévesztés!!

ez egy művész alkotás "based on a true story", tudod mint a Star Wars.

duggongg 2012.12.23. 15:39:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Kövér nem komcsi, ez hülyeség. Milyen alapon az?" Könyörgöm, az egész fidesz az. Hát mikor voltak ekkora államosítások Rákosi óta???

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 15:47:39

@Kettes:

Nem, csak 2-ben voltam tag. 1988-1993 között: FIDESZ, SZDSZ.

Aztán a 90-es évek második felében, amikor ultrajobbos életszakaszomban voltam, még hívtak a MIÉP-be és a KDNP-be, de ezekben csak pár gyűlásre mentem el, de végül nem tetszett egyik se, így be se léptem.

Tehát 1993 óta pártonkívüli vagyok.

Vortumnus (törölt) 2012.12.23. 16:13:00

@maroz:

hát igen.
én nagyon pesszimista vagyok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.23. 16:14:17

nol.hu/belfold/navracsics_nevezte_ki_kover_feleseget

höhö. szájerné, kövérné pipa. csak lévai anikó süt szalonnás lábasjószágot. már amikor nem nevez ki színigazgatókat.

ötvenen túl 2012.12.23. 16:21:22

Emberek. Miről beszélünk. Én 59-ben születtem, így van rálátásom a rendszer/módszer/váltás idejére és az azt megelőző időkre. Ahogy "szájbarágó" Giró-Szász szokta mondani, -világosan kell látni-, hogy az átkosba csaki az juthatott középszintü beosztásba , aki KISZ-vonalon valamit tett. Az összes mai vezető mind KISZ-es, vagy Párt-tag volt, vagy a szülei voltak vezető pártfunkcióba. Ebböl nem szabadna akkora álreklámot csinálni, mert akkor nem volt más lehetőség. Ezért nincs ma el-leszámolás, mert a gyökerek azonosak. A gusztustalan az, hogy a mai 40-50 éves politikusok le és megtagadják a múltukat, csak azért, hogy a fidesz holdudvarában tudjanak érvényesülni. Nézzük meg a fidesz frakciót: 50%-a volt kommunista leszármazott. De ez nem baj azok esetében, akik ebbe a rendszerbe születtek, tanultak. De akkor ne acsarkodjanak a szüleik által megélt rendszerre, amiről csak hallomásból tudnak. Aki akkor dolgozni akart. az tudott is a családjának adni. Most hiába akarsz dolgozni, nincs hol, ha mégis, akkor éppen hogy csak megélsz belőle. Ez 22 év bűne. Én jártam olyan személlyel iskolába, aki kemény párt aktivista volt, most úgy acsarkodik az MSZP-re, mintha kiírtották volna a családját. Igaz, hogy beválasztották járási vezetőnek. Ugye milyen nonszensz: a járási vezető régen egy volt a párttal - és most is -.

moncayo 2012.12.23. 16:43:54

Nem a kádári rendszerrel volt a bajuk, hanem hogy nem ők voltak az MSZMP KB és PB tagjai. De végül is ha egy névcserével is, de elérték, amit akartak.

Netuddki. 2012.12.23. 16:53:33

A megélhetési "politikus" tipikus példánya. Idáig még semmi haszna nem volt az országnak belőle, nem túl valószínű, hogy lesz is. Ellenben az ország adófizetői már egy kisebb vagyont költöttek rá az elmúlt20évben...

Netuddki. 2012.12.23. 16:57:56

@ötvenen túl: "A gusztustalan az, hogy a mai 40-50 éves politikusok le és megtagadják a múltukat"

A fiatal generáció lázadása apáik ellen. Most már ők vannak benne a korban, a lázadás már a múlté. A fidesz vezetése mára se nem demokratikus, se nem fiatal és főleg nem polgári. Remélem mire kijönnek a börtönből már mehetnek is egyből nyugdíjba, és belekóstolhatnak a kisnyugdíjasok életébe...

sárkányfő 2012.12.23. 17:56:38

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ami művelsz az maga a szégyen. Pozsgay egész életében a diktatúra egyik bástyája volt, az MSZMP KB tagja, a főkomcsik egyike. És te őt mosdatod. Szégyen, szégyen, szégyen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 18:03:08

@sárkányfő:

Mosdatom? Sosem értettem egyet nézeteivel. De nem vitatható el érdeme a rendszer lebontásában.

sárkányfő 2012.12.23. 18:06:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ja, akkor már nem is számít amit előtte évtizedekig csinált...
Birka, te vagy nagyon hülye vagy vagy aljasul cinikus. Remélem az előbbi, bár az is elég szar.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 18:09:50

@sárkányfő:

Igen, nem számít. Nagy Imre megítélésénél számít, hogy évtizedekig egy mocskos rendszert épített aktívan? Ugye, nem? Nem Pozsgay egész életpályájáról beszélünk, az nyilván negatív, hanem csak a rendszerváltó szerepéről. Vaknak kell lenni ahhoz, hogy ezt letagadjuk.

Péter 2 2012.12.23. 18:18:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ha lenne érdeme, valóban nem számítana. De Pozsgaynak egész életében mindene volt, csak éppen érdeme nem.

sárkányfő 2012.12.23. 18:19:35

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nagy Imre képes volt az életét adni a forradalomért, erről hihető hogy komolyan gondolta, és hogy átment egy morális megtisztuláson.

Pozsgay csak egy ócska kis helyezkedő volt, aki egyszerűen évekkel előrébb volt információkkal (akkoriban nem volt sem net sem szabad sajtó, a szovjet kommunista rendszer szükségszerű bukását már a 80-as évek elején is tisztán látta az a szűk kör,,aki hozzáfért az infókhoz), és taktikázott.
A mai napig nem láttam ahogy könnyek közt, térde rogyva bocsánatot kért volna, megbocsátásért rimánkodott volna a tönkretett és meggyötört emberek és családok százezrei-milliói miatt, akiket az a diktatúra tett tönkre, vagy éppen kínozott/alázott meg, amelynek egyik fejes ő volt.

Kurvára elegem van a szerecsenmosdatásodból. Jó hogy nem Kádárt kezded védeni, pfej.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 19:11:19

@sárkányfő:

Nagyon fekete-fehéren látsz mindent, pedig ez sosem jó.

aronsatie 2012.12.23. 19:22:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igen, volt. De eltörpült, és úgy nézem, további törpülése várható.

sárkányfő 2012.12.23. 19:35:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A kommunizmus egy véres diktatúra volt. EZ nem fekete-fehér látásmód, ez tény. Ahogy az is tény, hogy Pozsgay ennek az egyik fővezére volt, évtizedeken át.
Már érved sincs, csak próbálsz relativizálni, meg úgy tenni, mintha a részemről lenne hiba hogy a diktatúrát annak látom, ami: diktatúra.

Javaslom egyszer menj be egy AVO-s pincebörtönbe, ahol 3-4 négyzetméteres föld alatti ablaktalan hideg kis vizes sötét lyukakban tartották és kínozták a rendszer "ellenségeit". Állatokkal sem lenne szabad így bánni. Még ma is vannak ilyenek, én jártam egyben.
Vagy olvasd el mit műveltek az Andrássy 60-ban.
Vagy olvasd el hogy törték meg, hogy verték félig agyon Tar Sándor írót, hogy tették tönkre az egész életét, hogy csináltak alkoholista meghasonlott rongyot egy nagyszerű emberből.
Hogy hogy tettek tönkre rengeteg embert és családot.

és tudod mit? kicsit gondolkodj mielőtt hülyeségeket írsz vagy mielőtt relativizálni-bagatellizálni akarod a diktatúra és a diktatúra vezetőinek bűneit.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 19:41:07

@sárkányfő:

Utálom a kommunista eszmét, Marxtól kezdve.

De nem lehet a kommunista rendszereket egy kalap alá venni. Persze hogy diktatúra, a marxizmus csakis az lehet.

S nem tudom azonos nevező alá venni azokat, akik kitartottak a kommunista eszme mellett azokkal, akik azt igyekeztek leépíteni.

Aki azt állítja, hogy pl. a magyar kommunizmus ugyanaz volt 1948-tól 1989-ig, az vagy félrebeszél vagy hazudik. ugyanígy nem lehet egy nevező alá tenni Kun Bélát, Kádárt, Rákosit pl. Hornnal, Pozsgayval, Grósszal.

csársz 2012.12.23. 19:44:38

@sárkányfő: nézd meg a Goya kísértetei című filmet (Forman, Portmann) ajánlom neked az inkvizíciós jeleneteket,
utána majd azt mondod: "a kereszténység szemét gyilkosok gyülekezete"
és ugyanúgy nem lesz igazad
amikor ez az egyre törpébb Pozsgay főnök volt, már egyáltalán nem létezett az ÁVO

Péter 2 2012.12.23. 19:46:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Helyes. Akkor te is tudod, hogy ha valaki nem akarta leépíteni, az éppen Pozsgay volt. Ő ugyanolyan magas polcra került senki volt akkor, mint amilyen senki ma, csak éppen polc nélkül.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 19:50:13

@Péter 2:

De, le akarta. Más kérdés, hogy amit helyette akart, az nekem nem tetszik. De le akarta építeni, ő volt az egyik reforkomcsi irányzat de facto vezetője az MSZMP-ben.

Péter 2 2012.12.23. 20:22:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Egyetlen dolgot akart, de azt nagyon. Bármivé változik (de legkevésbé nem gondolta, nemhogy akarta volna, hogy alapjában változik, csak hogy kicsit átalakul), abban is vezető szerepben lenni. Más soha nem érdekelte.

sárkányfő 2012.12.23. 21:28:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Szóval maradsz a relativizálás eszközénél a szerecsenmosdatásodhoz. Most hogy mondod Sztálinnál is jobb fej volt Pozsgay szóval minden oké.

Undorító vagy, ha kérhetem hanyagolj.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 21:44:26

@sárkányfő:

Tehát szerinted Nyikolaj Lenyin és Mihail Gorbacsov az ugyanaz a kategória? Vagy Kun Béla és Horn Gyula között nincs semmi lényegi különbség?

Vortumnus (törölt) 2012.12.23. 22:35:22

@sárkányfő:

"A mai napig nem láttam ahogy könnyek közt, térde rogyva bocsánatot kért volna, megbocsátásért rimánkodott volna a tönkretett és meggyötört emberek és családok százezrei-milliói miatt, akiket az a diktatúra tett tönkre, "

a horthy-éra iránt nosztalgiát érző jobbosok sem estek könnyekközttérdre az adott rendszer rettenetes bűnei miatt.
persze ennek sincs jelentősége, csak vicces az ilyen gyűlölködés. téged sem bántott ott komolyan senki, ebben biztos vagyok.

sárkányfő 2012.12.23. 23:23:28

@Vortumnus:
1. te nem tudsz rólam semmit.
2. a családomról pláne nem tudsz semmit.
3. ha tudnál is bármit rólunk, annak sem lenne semmi relevanciája a kommunizmus bűnei szempontjából, ugyanis nem rólam volt szó egy percig sem hanem az országról.
4. hogy a nácik mit csináltak vagy mit nem, az nem befolyásolja Pozsgay és a kommunizmus bűneinek megítélést.

bazdemg nem hitem volna hogy még az igazi komcsikat is ennyien akarják mosdatni, bazmeg, bazmeg: köpni kell.

csársz 2012.12.23. 23:39:21

@Vortumnus: ez a @sárkányfő: még összehoz bennünket! :):)

incze 2012.12.24. 06:50:49

Ez egy nagyon pongyola rendszer volt, szóval majdnem minden igaz rá, meg az ellenkezője is. Én pl. nem voltam kisz-tag, de simán fölvettek egyetemre (1975). De az Budapest volt, és mondjuk egy Komócsin-megyében egészen másként mentek a dolgok, mint itt, ott bőven lehet, hogy ugyanakkor nem lehetett kimaradni a akiszből. Itt Budapesten, ehhez semmiféle ellenálló pózba merevedni nem kellett, elég volt hozzá, hogy a környezetemben a kiszesek unalmas hülyék voltak, akikből nem kértem. Nem politikai volt a döntés, hanem kényelmi. És akkor ez lehetséges volt.

Én nagyon sok ember életében látok ma Magyarországon filmszakadást. (Láttam korábban is pl. az utolsó rákosista miniszterelnök Hegedűs, 80-tájt rendszerkritikus szociólógusként tért vissza a félnyilvánosságba, nem kevés malíciával mondta, hogy a moszkvai számüzetésben olvasta azzá magát.) Ilyen volt, és van.

A fidesz és Kövér doktor azonban egy külön tészta. Ők valamikor '94 után testületileg választottak maguknak egy radikálisan új jelmezt (vallás, világnézet, politikai hitvallás, magyar és világtörténelem és önéletrajz inklúzíve), amihez hasonló cinizmusra példát másutt én még nem láttam (úgy lehet műveletlenségem okán). Ilyesmi csak a szarabb krimikben van, amikor egy nap alatt plasztikailag átműtik a gonoszt, de hogy egy egész pártvezérkart, arra Holywoodban egy petákot sem adnának a producerek, silány história. De nekünk meg itt van élőben.

De hogyan lehetséges, hogy egy ennyire silány maszlag (ezeréves államiságra kilőtt ötágú csillgok a leértékelten vett, de duplán elszámolt Heineken reklám-petárdákkal), amire egy mozijegyet sem vennénk, egy ország életét meghatározza?

Volt itt a kommentekben egy halk maroz-vortumnus háttérzene a továbbélő struktúrákról, amelyekben az a racionális minden részvevő számára, ha a megszokott és kiismert játékait játssza tovább, még azt sem mondanám, hogy befogott orral, mert társadalmi értelemben nekünk nincsen szaglásunk (úgy lehet nagyon rég óta, vö. FERENCJÓSKA). Ahogy Viktor mondta az első regnálása kezdetén, lehet átírni a telefonszámokat a noteszekben. A notesz marad.

A telefonhálózat a béke és a rend, aki ezt leváltaná, az kekec és izgága. (Amikor Gyurcsány első beszédei egyikében a magyar mutyit nevezte meg a felzárkózás fő akadályának, akkor azt mondtam, hogy ennek a fickónak az emeszpében egy pár hónap alatt kitekerik a nyakát.) Aki változtatna, az fölforgató, jellemhibás, a béke(menet) ellensége. Mindenki ellensége.

Valahol ott van elbaszva a dolog, amikor azt hazudják, hogy a szabadság csodálatos, egyszerű és nagyszerű. Pedig egy szart. Az egyénnek a szabadság választása egy ilyen társadalomban baszom kényelmetlen, fárasztó, és jobbára eredménytelen készenléti állapot a csekély erőfizetést igénylő játszmákkal szemben. És gyakran borítékolt vereség. És nagyokat lehet hibázni is. És jól pofára esni. Kinek kell ez? Senkinek (vö. "az erő nyelvén ért").

Ahol a viszonyokban van szabadság (nem a törvénypapíron), ott egyszerűbb szabadnak lenni is. Még zömmel előttünk áll az a sok nagyobbacska társadalmi döccenés, ami a viszonyokat teszi szabadabbá úgy, hogy ne legyen önfeláldozás kiállni mellettük.

Az Orbán-fidesz most a következő ilyen döccenőnek vezeti a szekeret elsősorban a koleszos fiúk (közte Kövér doktor) elképesztő inkompetenciája miatt (teljesen "elvesztették a kapcsolatot a valósággal", rendes parancsuralomhoz a körülmények, de legalább az erőviszonyok ismerete szükséges). Legalábbis így látom. A döccenő után meg a franc tudja mi lesz, de nem az.

A tanácsadó 2012.12.24. 09:00:51

83-ban amikor kiválasztották a"fiúkat" arra, hogy majdan ők legyenek az öregedő MSZMP Kb. új tagjai még élt Brezsnyev, majd jöttek sorra és mentek is Csernyenko, Andropov és csak 85-ben jött Gorbacsov a az ő elhíresült nyitási és változtatási kísérletével, ami a bukásához vezetett Tehát amikor a fiúkat 83-84 -ben Kéri és Stupf (Horváth Belügyminiszter h. veje)kiválasztotta akkor az új felső kádereket válogatták. Ha nincs a "rendszerváltás" akkor ma öldöklő harc folyik az MSZMP első titkári posztjáért Orbán és Gyurcsány között. Az is érdekes, hogy a "kollégisták" között miért nincs a korábbi értelemben vett polgári származású? Azért kedves barátaim, mert megbízható, a "párthoz" szüleiken , családjukon keresztül kötődő kádereket válogattak. Az hogy ma milyen mázat önt magára az orbáni FIDESZ, nem érdekes, mert jó bolsevik szokás szerint a hatalom megragadása és megtartása a célja.Minden áron. Pont mint ahogy V.I.Lenin fogalmazott. Mintha párhuzamokat lehetne felfedezni. Megtalálni ebben a rendszerben a 17-esek minden szereplője. Kíváncsi leszek ki lesz a "Grúz " mert Molotov és Berija szerepében már vannak játékosok...

dvhr 2012.12.24. 09:26:54

@sárkányfő: "olvasd el hogy törték meg, hogy verték félig agyon Tar Sándor írót, "

Ez hol van leirva?

dvhr 2012.12.24. 09:48:23

@sárkányfő: "A kommunizmus egy véres diktatúra volt."

Jo, de akkor a kapitalizmus (a Magyarorszagon jelenleg levo rendszer) is veres, tomeggyilkos rendszer.

aronsatie 2012.12.24. 10:26:15

@dvhr: Az egész emberi történelem gyilkosságok sorozata. De azért vannak fokozatok.

csársz 2012.12.24. 10:33:37

@A tanácsadó: mindig előjönnek ezek az összeesküvés-elméletírók

annyira könyű így magyarázni a történelmet, nem kell gondolkodni hozzá
szeretne a Stumpf meg a Kéri ilyen okos-hatalmas lenni

a német kormány eresztette rá magára Lenint, a zsidók találták ki Hitlert, a secusok csinálták a román forradalmat (talán 56-ot is?), a republikánusok akarták, hogy afro-amerikai legyen a demokrata elnök,

mint a régi viccben:
2013-ban Washingtonban, a Szovjetunió fővárosában, két fekete kínai, az elnök és az alelnök beszélget, azt mondja az egyik, a másiknak: Hé, Kohn!

Jó látja @incze: nehéz dolog a szabadság
boldog karácsonyt!

sárkányfő 2012.12.24. 10:40:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

ja, hogy szerinted te jobban tudod mit írtam, mint én magam? szomorú hogy már ilyen módszerekhez folyamodsz, pláne karácsony napján :(

@dvhr: keresgélj talán fent van a neten is, nekem nincs időm, én annak idején papírujsúgban olvastam.

Röviden az történt, hogy Tar vezéregyéniség volt a saját köreiben (debreceni melósok, kisemberek), illetve része volt az író/értelmiségi köröknek is, így megkeresték hogy jelentsen. Nemet mondott. Ígértek neki mindent, pénzt, stb., ez se érdekelte. Erre elkezdték egyre erősebben zsarolni-fenyegetni-stb. Közben édesanyja kórházban volt, azaz teljesen kiszolgáltatott volt a rendszernek, illetve Tar ikertestvérét, akivel az összekeverhetőség szintjén hasonlítottak egymásra, agyonverve találták egy árokban. Tar haláláig nem tudta meg, azért ölték-e meg, mert összekeverték vele, vagy tudták hogy a testvére, és "figyelmeztetésnek" szánták. A végén Tart a debreceni pályaudvar vécéjében elkapták és ájulásig verték. Megtört, aláírt mindent. Ettől kezdve jelentett, de meghasonlott magával, egy lelki roncs és alkoholista lett, úgy is végezte hogy lényegében szándékosan a halálba itta magát miután kiderült hogy "ügynöknek állt".

Borzasztó történet, én nem tudom elítélni Tart (mint oly sokan), nem hiszem hogy egy átlagembertől, pláne egy érzékeny művésztől elvárható lenne hogy az életét és (a még megmaradt) szerettei életét kockáztassa, hogy ilyen brutalitásnak ellenálljon.

Ez a beszervezés 1979-ben történt, amikor Pozsgay éppen kulturális miniszter volt...

És ez csak egy eset, az esetek 99,9%-ról nyilván nem tudunk semmit. Nekem a személye ismertségi örömben is van egy ember akit beszerveztek, ő egy gyenge fiatal naiv vidéki lány volt, akire viszonylag könnyen ráijesztettek még alig 20 éves korában, (tolmácsként dolgozott, külföldiekkel érintkezett, ezért volt fontos a hatóságnak), őt is fenyegették zsarolták mindennel, a családjával, stb, fényképeket mutogattak neki amiből kiderült hogy régóta követik. Ő persze egyből megtört, nem kellett megverni. A rendszerváltásig félelemben élt, neki is jelentenie kellett rendszeresen egészen 89-ig. De ez nem nyilvános történet, csak említem, hogy tele van az ország ilyen sztorikkal.

Ez egy ilyen rendszer volt. Ennek volt egyik vezére Pozsgay. És emberek képesek védeni, felfoghatatlan. Na hagyjuk a hülyéket :(

E szomorú történetek ellenére szép karácsnyot mindenkinek.

sárkányfő 2012.12.24. 10:43:26

@dvhr:
Se erőm, karácsony napján kedvem sincs ilyenre reagálni.

tyder (törölt) 2012.12.24. 11:18:25

@dvhr: www.tarsandor.hu/

van egy fül, hogy ügynök. ott vannak interjúk.

tyder (törölt) 2012.12.24. 11:21:11

@tyder: de amúgy a Szőnyei új könyvében is biztos van róla. én azt elkezdetem olvasni, de az első kötet 600. oldal felé elfogyott az energiám, akkor jártunk kb 1960 felé... úh még nem voltam Tar-nál.
ez csak tipp.

Vortumnus (törölt) 2012.12.24. 11:27:28

@sárkányfő:

de egyvalamit tudok: tudsz ide írni, tehát megvagy.
az más kérdés, hogy valamilyen értelemben sérültél, hát arról nem biztos, hogy az a rendszer tehet...

acs63 2012.12.24. 11:47:55

@dvhr: Sokan egynek tekintik az (alap)eszmét/rendszert azzal, amivé a benne részt vevő emberek tették. (Jó példa a másik poszt az IKSz-ről.)
Kevés olyan eszme létezik, amely eleve "véres, tömeggyilkos" lenne.
Egyszerűbb a rendszer embertelenségére hivatkozni, mint a benne levők embertelenségét bemutatni.

mpreston 2012.12.24. 17:08:55

minden ilyen vita köpködéssé és sértegetőssé fajul. pedig lenne mit megbeszélni. például, hogy hosszú évszázadok történelme tett minket alkalmassá, hogy elfogadjuk , elviseljük és élvezzük , mi magyarok, a horthy, kádár és mos a zorban rendszert.
csak a népmesékben vagyunk vendégszeretők , szolidárisak egymással.
mekkorát néztek trianonban, amikor meghallották, hogy mi kultúrmissziót teljesitunk, amikor bal lábbal igazgatjuk az ország felét kitevő nemzetségeket!ukraina egyes falvaiban ma sem életbiztositás, ha egy kocsmában megtudják, magyar vagy, olyan emléket hagytak ott a don felé kiránduló eleink. és a visszacsatolt, majd krematóriumba kuldott százezernyi zsidó hitű vagy ősű ,kárpátaljai magyar? róluk beszélünk?
persze ez off. de aki végigélte a múlt évszázad felét itthon, az csodálkozik a fenti bejelentéseken. hol volt az ávo 56 után? sehol.
én a hatvanas években voltam vidéki kisvárosban gimnazista. aki belépett az ott volt a kiszben, aki nem, az nem volt ott. voltak persze néha megjegyzések, de nem sokkal több, például nálunk, egy eléggé utált osztályfőnök részéről.ezt nem is folytatnám.
mindig voltak, akik szerettek volna valamit tenni a kozosségért, vagy esetleg csak tobbet lenni együtt. a közösségépitésnek egyetlen formája volt a kisz tagsága, vagy az úttőrő tagság. engem soha nem vettek fel a pártba, mert a hetvenes évektől már túl sokan voltak és mindenféle ma már hülyének tűnő követelményeket hirdettek, csak nők, csak munkások stb. ettől még pártonkuvuliként is tudtam kozépvezető lenni, kulkereskedni pld.
nem hiszem, hogy a nyolcvanas években valaki is látta a nagy szovjet összeomlást, esetleg csak azt láthatta, hogy kikerülhetetlenul zsákutca felé haladnak. ha nem kattannak be és foglalják el afganisztánt, ha nem jön szinte a semmiből egy gorbacsov, akkor ma is létezne a szovjetunió, esetleg mi is csak vidám barakk lennénk.
hogy ennek lehetne jó oldala is, arról nem illik beszélni, de az éhező
százezrek sokat mondhatnának.

Putyilov gyári melós 2012.12.26. 10:08:44

Vincentek!

A kuruc kordokumentumként idézi a fake belépőt, Vincent pöcsétestől:o)))

kuruc.info/r/6/105915/

Ezzel a belépővel sétálgatott be Kövér elvtárs az MSZMP KB politikatudományi intézetébe
Kövér MSZMP KB-s múltja közismert, így vélhetően nem hamisítvány ez a kis kordokumentum.

Mister Gumpy 2013.01.07. 00:58:06

Nem tudom, milyen mélységig gondoltátok ezt viccnek, akár lehet, hogy a Kövér evvel való basztatását basztatjátok, de nem vagyok ebben biztos, úgyhogy belinkelem, amit TGM írt erről, hvg.hu/velemeny/20121031_TGM_A_politikai_biralat_elzullese:

Pár éve a Népszavában tételesen megcáfoltam a fiatal Kövér Lászlóról terjesztett rosszindulatú híreszteléseket (nem igaz, hogy az MSZMP intézményénél dolgozott, az akkor már olyan kutatóintézet volt, mint bármelyik másik – s ezeket szintén az MSZMP irányította és ellenőrizte, egyébiránt a tárgyidőszakban már nagyon kevéssé). Teljesen hiába. Még politikai ellenfél szavát se fogadják el, pedig kortanú: ezeket a frázisokat azóta ezerszer fölhozták Kövér ellen, mintha az Országgyűlés jelenlegi elnökének politikai bírálata nem lenne lehetséges.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.01.07. 12:23:27

@Mister Gumpy: mi sem tudjuk :))

TGM ide is beírta kommentbe.

Szindbad 2013.01.07. 13:45:39

@jotunder: És te kimoderáltad? :)

HaKohen 2013.01.07. 19:33:18

@Mister Gumpy:

Sajnos, igazad van. (Vagy nem is sajnos.)

Az egykori MSZMP Társtudnak (Társadalomtudományi Intézet) számos olyan kiváló (ez nem gúny!) munkatársa volt, mint pl. Gazsó F., Stumpf I., Kéri L., Gombár Cs. stb. Az intézménynek kétségtelenül volt némi kivételezett helyzete (már csak azért is, mert az igazgatója köztudottan Kádár sakkpartnere volt). Ámde ez azzal is járt, hogy védettebb helyzetben volt, mint az akadémiai és egyetemi intézmények, így munkatársai többet is engedhettek meg maguknak - persze egy bizonyos határig, ami többé-kevésbé ismert volt a számukra. Ezért néhány retrográd pártapparátusbeli csoport (klikk) utálta is őket erősen.

Na most ha Kövér L. is bezupált oda, akkor zágson, ahogy a művelt pesti mondja (ez most nem zsidózás akart lenni!).

Kövér Lászlót pedig - hogy a jereváni rádióra hivatkozzam - nem csak ezért szeressük.

HaKohen 2013.01.07. 19:56:12

@aronsatie:

Megnéztem. Ezt a trolláradatot!

Ha tudom, egy szót sem szólok.

Vortumnus (törölt) 2013.01.07. 19:57:07

az azért érdekes, hogy az ide általában nem kommentelő TGM pont ezt tartotta szükségesnek megemlíteni.
annak idején arról nem írt egy rövid és frappáns kommentet, hogy 1990-2012-ig miért csak esszéket írt és nem szűkebb értelemben vett szakcikkeket, miért nem volt egy konkrét kutatási területe, jóllehet ezeket alacsonyabb beosztású oktatóktól és kutatóktól is elvárják?
szerintem ez ezerszer érdekesebb lett volna

Vortumnus (törölt) 2013.01.07. 19:59:59

egyébként TGM-et
azt írja elbocsátották. ez persze igaz, bizonyos értelemben de formálisan annyi történt, hogy nem hosszabbították meg határozott idejű szerződését. (persze politikai okok miatt, nyilván)

Vortumnus (törölt) 2013.01.07. 20:14:41

"Én magam 1989-ben tervet dolgoztam ki ifjabb Rajk Lászlóval együtt amely öt évre megtiltotta volna a pártnomenklatúra tagjainak a választhatóságot. Ez lényegében kizárta volna az akkori Magyarország zömét, de a mostaniét is. Magyarországon is a jelenleg a legeredményesebb párt, az MSZP vezetői között egyetlen egy sincs olyan, aki 1989 előtt ne a pártapparátus dolgozója lett volna. A tervet lesöpörték az asztalról, szóba sem került a megvitatása, soha elő nem terjesztettük, senki nem támogatta, elsősorban a szocialista párt nem támogatta, de a többi párt sem, köztük boldogult Antall József sem."

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.01.07. 21:05:49

@Vortumnus: Ez mekkora bődületes ökörség.

1989-ben Mesterházy gimnáziumba, Kunhalmi Ágnes általános iskolába járt, Simon Gábor gimnáziumi tanár volt, Horváth Csaba a Matávnál volt lófaszjóska... nem fogom most beírni az MSZP egész elnökségét. Ez egy marhaság. Sok rosszat lehet mondani az MSZP vezetéséről, de azt speciel nem, hogy 1989 előtt mindenki a pártapparátus dolgozója lett volna.

Vortumnus (törölt) 2013.01.07. 21:19:07

@Kettes:

én vétkem, nem írtam oda hogy ezt még régebben mondta, horn idején.
persze nyilván kövér ezekkel nem vethető össze, csak hát régen még tgm is más mércével mért...

lujo22 2013.03.18. 05:13:22

egyébként, ha a fénykép hamis volna, már rég tiltakozott volna Kövér inkább hallgat, abban reménykedve, elfelejtik, mintha pereskedéssel esetleg még más is kiderülne róla

Dinkainka 2014.06.15. 14:30:47

@már nem Dr. PhD. DSc. Uebermensch: Ő viszont besúgó volt a katonaság alatt. A katona társai vallási szokásairól jelentett, nem véletlen lett elhalasztva az ügynök kérdés nyilvánosságra hozatala.
Hogy is mondják, nem esik messzire a férges alma a fájától.
A ifjú gárda parancsnokok persze nem az almára hasonlítanak, hanem a benne lévő féregre.