Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán avat

2012.11.10. 12:29 | Kettes | 127 komment

Címkék: költségvetés orbánviktor államcsőd

Orbán Viktor megint gyárat avatott, ilyenkor általában a fejébe száll a szénsav és vicces elszólások kíséretében távozik belőle.

„Ma ezen a földgolyón egyetlen ember sincs, se Brüsszelben, se Budapesten, aki meg tudná mondani most, milyen lesz a 2014-es költségvetés"

– mondta magabiztosan. Sőt, Viktor, sőt. Ma ezen a földgolyón egyetlen ember sincs, se Brüsszelben, se Budapesten, de főleg Budapesten, ezen belül főleg a magyar kormányban, aki meg tudná mondani most, milyen lesz a 2013-as költségvetés, mivel mostantól a kormány a zárószavazás napján is módosíthatja a sarokszámokat, és ezt vita nélkül fogadja el a parlament.

Júniusban Orbán még azt mondta ugyanezzel a magabiztossággal, hogy „egy rendes ország nem az év utolsó óráiban fogadja el büdzséjét, hanem már az év közepén tudja, milyen keretfeltételek között működik majd a gazdasága a következő esztendőben".  Ugye, hogy megint megmondta előre a kis agyafúrt, csak nem figyeltetek? Egy rendes országban, azt mondta. Nem itt. Itt tényleg az év utolsó óráiban fogadják el a büdzsét, a következő év első óráiban pedig meg is bukik. Az új magyar gazdasági modell motorja a kiszámíthatatlanság, az olcsó analfabéta munkaerő és a pofára kivetett különadók, kenőanyaga pedig a stratégiai megállapodásokban parafált nagyvállalati korrupció. Az új magyar gazdasági modell tehát működőképes.

Egyébként természetesen nagyon pontosan lehet tudni, hogy milyen lesz a 2014-es költségvetés, ha Orbán Viktor számítása bejön. Az elfogadásának idejére ugyanis a Fidesz bejut a Nemzeti Bank széfjébe és az ott talált készpénzből visszafizeti az IMF-kölcsönt... várjunk csak, az ott talált pénzből előbb feltőkésít néhány számára kedves magánbankot, futballklubot és azeri-magyar leányvállalatot, aztán lecsapja a pénzt az IMF asztalára és megmutatja a seggét az Európai Bizottság számára. Addigra – legalábbis Orbán reményei szerint – megszüntetik Magyarország ellen a túlzottdeficit-eljárást is, tehát senki, de tényleg senki nem pofázhat bele, hogy milyen költségvetést állítson össze.

Orbán Viktor a naptárra néz és értelemszerűen választási költségvetést fog összeállítani, amelyben további unorthodox különadókat vet ki az eddig is szívatott ágazatokra (kivéve ez alól azokat a cégeket, amelyek bizonyságot tesznek stratégiai partnerségükről a megfelelő svájci bankszámlákra utalt szerény adományokkal), nyugdíjat emel, sőt visszaállítja a 13. havi nyugdíjat, rezsit fagyaszt, átad, avat és konszolidál.

De erről még korai lenne beszélni, hiszen

„ezek olyan feltételezések, amelyeknek jelenleg semmilyen reális gazdasági alapjuk nincsen".

Reális gazdasági alapjuk természetesen majd akkor sem lesznek, amikor költségvetést alapoznak rájuk, de mióta zavarja ez a Fidesz-kormányt bármiben is? Amikor meg már nem lesz korai beszélni róla, akkor meg már úgy sem tudtok tenni ellene semmit, hahaha.

Így van ez az önkormányzati adósságok átvállalásával is. Miután finoman utalt rá, hogy az állam nem fogja a teljes összeget kifizetni („akik előre gondolkodnak, azoknak van egy-két rossz sejtésük"), egy héttel később a kormányszóvivő már rémhírnek nevezte az ezzel kapcsolatos spekulációkat, hisztérikussá erősítve ezzel az államcsőddel kapcsolatos spekulációkat. Végül tegnap Orbán világossá tette, hogy

„Az a spekuláció pedig (...), hogy ha a kormány nem fizeti ki az adósságot vagy annak egy részét, az államcsődnek minősül, olyan felismerés, mint a kétszer kettő. A modern pénzügyi világban mindenki tudja, ha az adós nem fizet, azt csődnek minősítik."

Figyeltétek, mit mondott? Azt mondta, hogy szó sem lehet róla, hogy ne fizessék ki az adósságokat? Nem. Azt mondta, hogy tisztában van vele, hogy ha nem fizetik ki az adósságot, az államcsődnek minősül.

Ebből legalább azt megtudtuk, hogy ha államcsőd lesz, az tudatos tervezés eredménye lesz. Ezzel fog lezárulni a magyar gazdaság sikeres pénzügyi konszolidációja.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr144900260

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor megmutatja? 2012.11.10. 16:47:33

Üzenete érkezett Orbán Viktornak, nem is akármilyen. Államcsőddel fenyegető. "Ha erőből, önhatalmúlag kényszerítené rá a bankokat a kormány, hogy az önkormányzatoktól átvett adósságcsomagon valamekkora veszteséget szenvedjenek el, az jogilag csődese...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.10. 13:45:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbán Viktor egy elmebeteg rohadék. (törölt) 2012.11.10. 16:07:20

Márpedig itt szabad választások nem lesznek, ez szintén be van ígérve. Semmi más lehetőség nincs, mint az, hogy Március 15-én ki kell verni a birkacsőcseléket a Kossuth-térről és vissza kell foglalni az országot ettől az elmebeteg állattól...

szamarhegy 2012.11.10. 16:13:45

@Önnek megyünk: A cikk túlzó és némileg hatásvadász sorai is, de különösen fenti hozzászólások elég érdekes, a párt és hitéleti gondolkodáson és hatáson (sajnos) túlmutató, racionális felvetéseket tartalmaznak, szerintem ballibsizés helyett próbáld meg értelmezni...

Elfriede-X (törölt) 2012.11.10. 16:19:21

@Önnek megyünk: Közönséges maszlag. Amikor a Fidesz az ország gyarapításának és jövedelemelőállító-képességének rovására nem csökkent semmit, ami az emberek zsebébe megy, az ugyanúgy jövőfelélés, mit amikor az MSZP kölcsönökből finanszírozta ugyanezt. Klasszikus Orbán-hazugság...

nem várt fordulat 2012.11.10. 16:41:35

"Az elfogadásának idejére ugyanis a Fidesz bejut a Nemzeti Bank széfjébe és az ott talált készpénzből visszafizeti az IMF-kölcsönt... "

ezt felejtsétek már el, mert ez nem így van. ott nincs pénz. ott rövid lejáratú állampapírok vannak, amiket vissza lehet váltani, de ahhoz, hogy onnan pénzt vegyél ki, megfelelő mennyiségű forintot kell adnod a banknak, olyan, mint ha te váltanál devizát a bankodnál, csak itt az állam teszi ezt a saját bankjával.

nem aranyrudakat, vagy euro, dollár, yen, frank kötegeket kell odaképzelni, amire majd valaki ráteheti a kezét.

ech 2012.11.10. 16:46:57

Tegnap számolgattam egy kicsit (teljesen hozzá nem értő módjára persze), miszerint az MNB jelenlegi devizatartaléka 8-10 ezer milliárd forint körüli összeg. Hát ebből aztán már csak lehet választási kampányt csinálni.

Mostmár értem miért áll eltolcsi szeme kétfelé: az egyiket folyamatosan a mézesbödönön tartja, közben meg vágja a cetlit...

Elfriede-X (törölt) 2012.11.10. 16:49:02

@karacsi_maci: Igen tudom, ezt én is hallottam elégszer, és egész biztos vagyok benne, hogy Orbán Viktor is. Nyugodj meg, meg fogja oldani. Figyeld a kezét, meg a kreatív alkotmányozásban mutatott egyéni képességeit.

Csodákat láthatsz még, csak várj türelemmel. Ha bírsz...

ech 2012.11.10. 16:49:10

@karacsi_maci: valahogy azért csak megoldják okosba, hogy legalább egy része rendelkezésre álljon a vezérnek. Elvégre évek óta ezt tervezhetik (persze ők nem olyanok, csak én vagyok rosszindulatú).

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.11.10. 16:52:58

hogyan tudná bárki is megmondani, milyen lesz a 2014-es költségvetés? Még a 2013-as se megy ... hiszen ki tudja, milyen államosítások lesznek még (Matolcsy reméli, lesz), milyen adósságátvállalásokra adja fejét a kormány (lásd sportszövetségek, felsőoktatás, önkormányzat), mennyire lesznek veszteségesek az állami cégek és hány aktív adófizető fog egyszerűen letiplizni innen.

egyébként pár adat az argentin válságról (nem azt mondom, hogy ez lesz, hanem azt, hogy pár adat egy régebbi válságról):

- a háztartások havi átlagjövedelmének alakulása amerikai dollárban számítva 1993-ban 1137,9 USD, 1998-ban 1183,6 USD, a válság mélypontján, 2003-ban 892,0 USD
- 2002-ben az infláció indexe elérte a 41%-ot, a reálbérek színvonala 23,2%-kal süllyedt
- a szegénységi kvóta az 1990-es évek közepén 25,9% volt, 1998-ban 57,5%-ra emelkedett
- a válságot a legjobban a középosztály szenvedte meg (egy részük "új szegénnyé" vált)
- a válságra felkészültek (akik dollárban tartották vagyonukat) akár meg is többszörözhették vagyonukat az olcsó felvásárlásokkal (ingatlanok, cégek, stb.)

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.11.10. 16:55:28

a hitelminősítő államcsődös üzenete óta egy gyerekvers jár a fejemben:

Meg ne próbáld!
mondja apa,
és nagyon szigorúan néz rám.
És egész testem reszket,
és már úgy érzem, gyáva vagyok,
ha meg nem próbálom.
(Ingrid Sjöstrand: Meg ne próbáld!)

subtotal 2012.11.10. 16:57:58

"olyan felismerés, mint a kétszer kettő"
Ó bazz és ezt pont ő mondja az unortodox fősámánnal a jobbján.

Ezt valaki más mondta 2010-es kormányzásuk kezdetén:
"Gyuri, a számok nem zavarnak?"
Nos, azóta kiderült, hogy nem, nem zavarják Gyurit...sem.

stefan75 2012.11.10. 17:00:34

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Csak csendesebben, meg ne hallja valaki odafent. Ma Magyarországon forradalmat csinálni de facto csak Orbán Viktornak szabad, a többiekre a Btk. vonatkozik:

"140.§. (1) Aki olyan tömegzavargásban vesz részt, amelynek közvetlen célja, hogy
a) az Országgyűlést
b) a köztársasági elnököt
c) a Legfelsőbb Bíróságot
d) a Kormányt
alkotmányos jogköre gyakorlásában erőszakkal vagy ezzel fenyegetve akadályozza, vagy intézkedésre kényszerítse, bűntettet követ el, és két évtől nyolc évig terjedő; a tömegzavargás szervezője vagy vezetője öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Aki lázadásra irányuló előkészületet követ el, bűntett miatt egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Akinek nem tetszik Orbán, annak jogában áll elmenni. Még.

Mr. Waszabi 2012.11.10. 17:03:22

@subtotal: ó, már tudom honnan vették, hogy a 4%-os alapkamat lesz a jó...:) Ismerik a szorzótáblát? 4x4=16% SZJA, 3x9=27 % ÁFA.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.10. 17:07:49

@karacsi_maci: Már többször próbáltam felhívni a figyelmeteket, hogy Orbán out of the box gondolkodik. _Te_ úgy tudod, hogy a devizatartalékból nem lehet adósságot csökkenteni, mert az nem a kormány pénze. Meg úgy tudod, hogy a központi költségvetésnek a következő évben ki kell pótolnia az MNB veszteségét.

BUT IT'S WRONG. Ezek csak afféle ortodoxiák, amik akadályozzák Orbánt a kibontakozásban, tehát figyelmen kívül lehet hagyni őket. És mit fogsz csinálni akkor, ha hoz egy törvényt, hogy a kormány igenis rendelkezhet a devizatartalék felett? Megtámadod az alkotmánybíróságon? Hahaha.

Elfriede-X (törölt) 2012.11.10. 17:15:14

@stefan75: Ezen az alapon Orbán Viktort is büntetőbíróság elé lehetne állítani, miután megszegte, megsértette azt az alkotmányt, amire felesküdött.

Továbbmenve: Ezek az ún. "bűntettek" amikre hivatkozol, csak addig bűntettek, amíg a politikai változás (pl. egy forradalom) sikeresen le nem zajlódik. Azután már kitüntetésre méltó, állam-nép-kormányhű bátorság, amit ország-világ előtt fennszóval és főként államilag dícsérni és méltatni kell.

Mikor, hogy. Mikor, melyiket... Tudod, mint a Hofi-viccben a pártház-lövés... Ez ugyanaz a káposzta.

dr. jenőke (jenőke) 2012.11.10. 17:15:19

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:
A válasz úgy kezdődik, hogy ha a forint értéke csökken 20-25 százalékot, akkor...
Innen tudod folytatni.

subtotal 2012.11.10. 17:22:17

@Mr. Waszabi: hát abból kiindulva, hogy a 2x2 Viktornak felismerés, nem lennék biztos benne, hogy ismerik...a költségvetésre nézve már az összeadásnál megtagadták eme ortodox, megbukott mételyt.

stefan75 2012.11.10. 17:23:35

@Elfriede-X: Hogy a jog szerint mit lehetne, az egy dolog. Ha viszont a gyakorlatban megpróbálod, akkor azt fogod tapasztalni, hogy egy meglehetősen zárt intézményben térsz magadhoz. Amikor Orbán próbálta meg, akkor valami egészen más történt. Olybá tűnik, nem vagyunk a törvény előtt egyenlőek.

873ujr3rk 2012.11.10. 17:24:46

@Önnek megyünk: "Most akkor hogy is van ez? A szemét fidesz tovább növeli a szegénységet, a megszorításaival, de azért miért nem felezi már le a fizukat meg a nyugdíjat? Mit is akar akkor most a ballib ellenzék?"

hogy a ballib ellenzék mit akar azt nem tudom, de igen, én pl azt szeretném ha fizukat felezne, közszolgákat rúgna ki és befagyasztaná vagy csökkentené a nyugdíjakat. az így felszabaduló pénzt pedig nem a közgépnek, hanem gazdaságfelpörgetésre fordítaná, mint tették pl az észtek.

lmgtfy.com/?q=%C3%A9szt+gazdas%C3%A1gi+csoda

pont leszarnám balosok, jobbosok vagy liberálisok csinálnák, mert imho nincs ezeknek a fogalmaknak semmiféle értelme. balos privatizál, jobbos államosít, liberális meg nincs. miről beszélsz egyáltalán.

Onogur pajtás (törölt) 2012.11.10. 17:27:47

@karacsi_maci: Orbán Viktor országában nincs már jog, se törvény, se rend. A gazemberség lett a tisztesség, a tolvajé a becsület, a hazugság az igazság, s az igazság a hazugság. Láthattuk kétharmaddal bármit lehet, és meg is teszik ezt a bármit.

nem várt fordulat 2012.11.10. 17:31:56

@Kettes: ha ezt megtehetné és megtenné, akkor leiratkoztunk a térképről konkrétan. saját magát meg senki nem radírozza ki.

873ujr3rk 2012.11.10. 17:33:58

@Onogur pajtás: ilyesmi érzésem egyébként veressel és a kormányzati jósdával, draskoviccsal, kókával nesoroljammal kapcsolatban is volt, de akkor valamiért egy csomó embert ez kevéssé zavart. tudom ők nem a trambulinról csinálták, csak a medence széléről és kizárólag félhomályban, de akkor is.

fuhur 2012.11.10. 17:35:52

@saravad: Tegyük hozzá ortodox pozitív előjellel :-)

Elfriede-X (törölt) 2012.11.10. 17:38:20

@stefan75: Semmi sem szükségszerű. Én mindössze azt akartam jelezni, hogy egy forradalmi kísérletnek nem feltétlenül büntetőeljárás a vége, és, ha mégis, akkor sem biztos, hogy azok kerülnek bíróság elé, akik lázadnának, hanem esetleg pont azok, akik most a törvényeket írják. Hol így, hol úgy. Attól függ.

fuhur 2012.11.10. 17:40:51

@karacsi_maci: "nem aranyrudakat, vagy euro, dollár, yen, frank kötegeket kell odaképzelni, amire majd valaki ráteheti a kezét.
"

Euró kötegek vannak azért ott, ha nem is kp. ben. Lásd még: valutatartalék.

déjá vu39 2012.11.10. 17:43:53

@Putyilov gyári melós: "A miniszter megfogalmazása szerint ennek eléréséhez évi 5-6 százalékos növekedési ütem elegendő. "

Annyi tényleg elég, 0, 1, -1 azonban nem.

fuhur 2012.11.10. 17:46:22

@Elfriede-X: "Ezen az alapon Orbán Viktort is büntetőbíróság elé lehetne állítani, miután megszegte, megsértette azt az alkotmányt, amire felesküdött."

Aha persze. Polt Péter a kilenc évig tuti főügyész már erre melegít a Vidi meccsen a VIP páholyban.

Vedd már észre hogy ez egy banánköztársaság. Csak banán nincs.

fuhur 2012.11.10. 17:49:31

@karacsi_maci: "ha ezt megtehetné és megtenné, akkor leiratkoztunk a térképről konkrétan. saját magát meg senki nem radírozza ki. "

Persze. Kimdszongun is szarul érzi magát mert az országa leszorult a térképről.

ech 2012.11.10. 17:52:24

Eddig mikor sejtettem, hogy valami disznóságra (unortodox lépésre) készülnek mindig rá tudtak tenni egy lapáttal az általam vártra(pl a nyugdíjállamosítás, tranzakciós adó, ÁFA emelés, IMF sztori). Mostanra már megtanultam: gondolj a legpofátlanabbra, szorozd meg kettővel, és talán alulról közelíted ami jön. Tehát az a valutatartalék jobb kezekben lesz őfelsége saját egyéni irányítása alatt, mint a mocskos-nagytőkés-külföldi-pénzintézetek által felügyelt MNB-ben. Nem is értem eddig, hogy tarthatta meg a "nemzeti" jelzőt a nevében. Kiváncsi vagyok mi lesz az új neve.

kzoltana 2012.11.10. 17:52:33

Pillantsatok a miniszterelnöki megbízott tébolyult tekintetébe, amint feje fölé emeli az alaptörvény díszkiadását, mintha valakit le akarna csapni vele. Feledhetetlenül rémületes fotó:
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3275_alaptorveny_hordozoraketan
Van min csodálkozni?

déjá vu39 2012.11.10. 17:53:31

@Önnek megyünk: "A mostani ballib ellenzék kb. összes értelmes érve kimerül annyiban, hogy Orbán megszorításokat csinál, tovább nő a szegénység, és mindig a szegény emberek szívják meg. Ha nem az a banda mondaná ezt, aki 8 év alatt mélyszegénységbe nyomta az országot, akkor igazat is adnék..."

Talán ha a "ballib" állítás igazságtartalmát is megvizsgálná, esetleg a hivatalos adatok vizsgálatával... Merthogy abból hogy ők rosszul csinálták, még nem következik az, hogy a mostani garnitúra jobban dolgozik.

De nem is kell ballibet olvasnia, mi a fenének: Olvassa csak OV-t, MGy-öt, stb - csak nyitott elmével tegye, figyeljen az ellenmondásokra. Ma ezt mondok, holnap azt, ma szidom a multikat, holnap felavatom a gyárukat...

ech 2012.11.10. 17:54:52

Nemzeti Jólétet Biztosító Legfőbb Pénzintézet

Elfriede-X (törölt) 2012.11.10. 17:56:00

@fuhur: Persze, pontatlanul fogalmaztam. Én is csak elvi, elméleti és semmiképp sem gyakorlati lehetőséget emlegettem valójában.

légügyi megfigyelő 2012.11.10. 18:02:17

államcsőd, mint ultima ratio:
nagyon hasonló következtetésekre sikerült jutni, csak kissé más szemszögből:

legifelvetel.blogspot.com

és
legifelvetell.blog.hu

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.10. 18:07:50

de avatott neki csak ez a lényeg, hogy mellé beszélt is csak ráadás...

sutyerák 2012.11.10. 18:11:16

@Kettes: sőt valaki hozzáértőtől azt hallottam a rádióban,hogy a devizatartalékok nem is valódi pénzek,hanem jórészt fennálló követelések,betétek.

Velence19 2012.11.10. 18:15:57

@productmanager: Patai egy interjúban néhány hónapja azt mondta, neki Matolcsy évtizedek óta jó barátja.Barátaimtól védj meg Isten, az ellenfeleimmel magam is elbírok...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.10. 18:22:49

Mér és a Gyúrcsány, meg a Bajnai az mit csinát, he? Milyen vót akkor a kőtcségvetés, he? Szemkilövetés, meg eltüntek a libák is az elmútnyócévben. Nyugati karvalytőke kiszolgálásos köccségvetés volt az, ami a zemberekkel fizettete meg. No de most a nemzeti ügyek kormánya nemzeti költségvetést csinál. Aki pedig nem velünk van, az ellenülnk van és hazátlan judeobolseviszta buziszingli. No.

Vidéki, Disintegrátor Rising, Bloggergéza, 2345 -megint) és még a másik kettő. Segítettem, leírtam, amit nektek kéne. Ezután már nincs itt dolgotok, húzzatok!

centenárium 2012.11.10. 18:35:54

@ormány triktor ("pocakos focista, az a halálom"): Vegyetek fel vagy
25 milliárdot aztán aleluja! De nem lesz rá módotok,sem a Kossuth
címer bevezetésére.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.10. 18:41:39

@centenárium: Már hogy nekem? Vagy nekem és még kinek, többesszámban beszélő jobbant barátom? Anyáddal is többesszámban beszélsz?

JT_Biopower 2012.11.10. 18:44:22

Addig módosítgatják a költségvetési törvényt, hogy a zárszámadáskor nem is lesz eltérés, így okafogyottá válik. Így egyszerűsítik a törvénykezést? ;)

Csacsicska 2012.11.10. 18:52:27

A „részleges csődnek” azért nemcsak az állampapírok visszafizetésének bizonytalanná válása lesz a következménye. Hanem főként az, hogy ezek után senki sem fog állampapírt vásárolni.

Márpedig ma az Orbán kormány azzal variál, hogy az alacsonyabb kamatozású, hosszú távú hiteleit cserélgeti rövid távú, magasabb kamatozású papírokra. Ez – az érthetőség kedvéért – olyasmi, mint amikor a hiteledet nehezen tudod fizetni, ezért újabb és újabb hiteleket veszel fel, egyre nehezebb kamat-feltételekkel. A végén pedig elérsz egy törésponthoz, amikor valamelyik hiteledet már nem tudod fizetni. Ebben a pillanatban rossz adóssá válsz, és a többi hiteleződ is elkezd rohanni a pénze(d) után. Ez a vég, vagy más néven a csőd.

Visszatérve az alap-gondolathoz: ha az Orbán kormány nem tud újabb hiteleket felvenni, az lesz a nagy, az IGAZI gond. Ehhez képest Orbánt egy percig sem aggasztja, hogy mikor és hogyan fizeti vissza neked a korábban eladott állampapírokat. Vagy visszafizeti, vagy nem. Ígérni mindig is tudott, csak betartani az ígéreteit, na, az megy nehezen.

Én nemhogy vennék magyar állampapírt, de leginkább azonnal megszabadulnék ezektől. Lehet, hogy a beígért hozam magas, a kérdés, hogy Orbán tudja-e garantálni a hozam (és a befektetés) kifizetését?

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.10. 18:52:41

@873ujr3rk:
"hogy a ballib ellenzék mit akar azt nem tudom, de igen, én pl azt szeretném ha fizukat felezne, közszolgákat rúgna ki és befagyasztaná vagy csökkentené a nyugdíjakat. az így felszabaduló pénzt pedig nem a közgépnek, hanem gazdaságfelpörgetésre fordítaná, mint tették pl az észtek. "

Nincs ezzel semmi probléma, de akkor ad1:
- nem kell az álszent duma, hogy a kormány a szegényembereket tovább sarcolja, de bezzeg majd mi
- nem kell hitegetni az embereket, meg kell mondani, hogy a ballib oldal ezt szeretné, aki rá szavaz az ennek tudatában tegye ezt

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.10. 18:54:21

@karacsi_maci:

a magyar politikában nincs olyan, hogy mi jó az országnak, csak olyan, hogy mi a saját, hatalom csecsén hízó holdudvar érdeke, mert az rendszerint úgyis egy dolog a "nemzeti érdekkel", vagy "demokratikus érdekkel", aki ezt kétségbe vonja, az komcsi/náci stb...

ha az elit abból és addig él, hogy ő az elit, akkor ha a hatalomban maradás ára az ország kára, meglépik simán

az ír alkotmányban egy vesszőt se lehet népszavazás nélkül módosítani semmilyen parlamenti többséggel se, bezzeg a saját régi és új alkotmány szerves része, hogy miről NEM lehet eleve a fránya népnek népszavazást kezdeményezni

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.10. 18:55:47

@szamarhegy: "A cikk túlzó és némileg hatásvadász sorai is, de különösen fenti hozzászólások elég érdekes, a párt és hitéleti gondolkodáson és hatáson (sajnos) túlmutató, racionális felvetéseket tartalmaznak, szerintem ballibsizés helyett próbáld meg értelmezni... "
Ehhez az éles logikához csak gratulálni tudok. Én konkrétumokkal alátámasztva leírtam valamit, hogy SZERINTEM van úgy, ahogy. Erre te mindenféle alátámasztás nélkül megnyilatkozol, hogy hülye vagyok,mert nem úgy van. Mondjuk ha csak addig jutottál, hogy én ballibsiztem, akkor nem is csodálom ezt...

Neolibsi (törölt) 2012.11.10. 18:59:36

@nandras01: Árulja már el Nekem valaki, hogy, de tényleg, miért ilyen töketlen ez a Bankszövetség a kormánnyal?Eddig azt gondoltam, hogy bíztak Pataiban, akiről közben kiderült Eltolcsy barátsága fontosabb volt neki, mint a bankok érdele.Az már nyilvánvalóvá vált, nemhogy fel kellett ajánlania a lemondását, de rég el kellett volna zavarni a posztjáról, de még mindig ott tartják.Miért?Egy jogi kérdés:Miért mentek bele a bankok a végtörlesztésbe,amikor az ugyanaz a szitu volt, mint most a adósság nem visszafizetésének esete?

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.10. 18:59:44

@déjá vu39: "Talán ha a "ballib" állítás igazságtartalmát is megvizsgálná, esetleg a hivatalos adatok vizsgálatával... Merthogy abból hogy ők rosszul csinálták, még nem következik az, hogy a mostani garnitúra jobban dolgozik. "
Egy szóval se mondtam, hogy a mostaniak mindent jól csinálnak. De aki előttük ide juttatta az országot, annak bizony kuss a neve attól függetlenül, hogy a mostani kurzus mit csinál jól és mit nem. Ilyen 8 év után azért pofa kell ahhoz, hogy ők bármit is kritizáljanak. Ha a fidesz rosszul tejesít, akkor el lesz zavarva, de az a ballib oldal számára teljesen mindegy.

De nekem az alapfelvetésem az volt, hogy a ballib oldal most egyszerre háborodik fel a megszorításokon és azon, hogy a kormány miért nem vesz el még pénzt az emberektől (fizu felezése, stb).

centenárium 2012.11.10. 19:08:17

@ormány triktor ("pocakos focista, az a halálom"): Akkor meg ne
triktozzál,nyerjétek meg a választást oszt annyi.
De arra meg nincs esélyetek,bármennyire is ütitek a kormányt.
Egyébként nem bánnám.
Csak nehogy az 5. K..... legyetek a 4 k mellett.
Ti meg zászlót cserrélnétek......nem?

szempontpuska 2012.11.10. 19:12:52

@Önnek megyünk: "De aki előttük ide juttatta az országot, annak bizony kuss a neve attól függetlenül, hogy a mostani kurzus mit csinál jól és mit nem. "
és ehhez mi köze a vincentblognak? :-O

Kijelölt Felelős · http://hangulatjelentes.blog.hu/ 2012.11.10. 19:34:33

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

a 180 forintos $ árnál csináltam
Adok érte 200-at! :)
Meg egy sort.
Bocs: SÖRT!

nandras01 2012.11.10. 19:36:14

@Neolibsi: hogy magamat idézzem* :

"a bankok bizonyos fokig csapdahelyzetben vannak, mivel a pénzük jelentős része nem mobilizálható kinnlévőség, így kénytelenek belemenni egy rövidtávon esetleg számukra is hasznos, de hosszútávon mindenképpen veszélyes alkuba is.
persze a végén megint mi kerülünk a szopóágra..."

*i like neoprimitív :)

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.10. 19:38:26

@Schindlеr Pistája: Éppen erről beszéltem. Le van sz** ... ejtve, hogy a fidesz mit csinál, a szoclibekből akkor sem kérünk még egyszer. 8 év elég volt arra, hogy tegyenek valamit.

A számok tükrében se ilyen egyértelmű a helyzet. Kiragadtál egy adatot, mert hát ugye köztudott, hogy ez aztán a gazdaság igazi fokmérője. Ha a fidesz megtartja a manyup a rendszert, akkor ő is elmondhatná, hogy ő is ennyit meg annyit tett bele. Szerintem nem is nagyon érted miről van szó, csak próbáltál valami bombasztikusat mondani...

A szocik úgy vették át a fidesztől az országot, hogy a régió vezetői voltunk, és úgy adták vissza, hogy mi voltunk az utolsók. Ez számok nélkül is jó látszik. Aztán ha az ember megnézi a számszerű adatokat, akkor még jobban ökölbe szorul a keze.

De ha már kiragadunk egy-egy adatot, akkor miért nem ezt? www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&met_y=gd_pc_gdp&idim=country:hu&dl=hu&hl=hu&q=%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1g

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.10. 19:44:44

@centenárium: Miért ne triktorozzak? Azért mert jobboldalibb vagyok mint te? És ha Viktor már régen nem jobboldali? Hol vannak Viktorék programjában, tevékenységében a jobboldali értékek? Egyáltalán tudod, hogy mitől jobboldali valaki? Vagy te egyszerűen csak fidesz oldali vagy, még ha nem is jobboldali a fidesz?

centenárium 2012.11.10. 19:54:24

@ormány triktor ("pocakos focista, az a halálom"):
Nem is volt az soha,de sem kisgazdapárt sem KDNP sem.....
Mégis csak ők tudják, tudták összefogni a jobboldalt.Ne akard
az ellenkezőit. Csak ha biztos. Ami sajnos nem.

nandras01 2012.11.10. 19:54:30

@Önnek megyünk:
"A szocik úgy vették át a fidesztől az országot, hogy a régió vezetői voltunk, és úgy adták vissza, hogy mi voltunk az utolsók."

kedvelt urban legend bizonyos körökben, de attól még egyik állítás sem igaz.
+ mintha a szoci kormány(ok) idejében lett volna némi gazdasági világválság is, ami elég komoly kalamajkát okozott sokfelé... az persze igaz, hogy nem éppen díjnyertes módon kezelték a szocik a problémát, de ettől még igaz, hogy jónéhány mutató tekintetében az orbán- matolcsy kettősnek sikerült leküzdenie az országot az alvégre.

Neolibsi (törölt) 2012.11.10. 20:05:17

@nandras01: Ne közgazdasági alapokkal fárassz, ha arra vagyok kíváncsi bekapcsolom a TV-t.Elemző közgazdász vagyok, a rizsát ismerem.Egy jogi jellegű kérdésem volt:Ha most részleges államcsőd, akkor a végtörlesztés is az.

labrabbit 2012.11.10. 20:10:08

@Önnek megyünk:
A ballib oldalra hivatkozol folyton. Kérlek! Itt nem oldalak, hanem emberek cserélnek véleményt. Úgy véded a kormányt, hogy minden kritikust azonosítasz az előző kormányokkal?

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.11.10. 20:14:06

Iszonyatos tempóval robogunk vissza a múltba. Államosítjuk az oktatást, a vöröskeresztet, szellemi puszipajtásunk a kedves vezető. Egy államcsőd csak segítene az elszigetelődés/banánköztársaság bebetonozásában, aztán végre nyugodtan lehetne a jó cocialista reflexek mentén tovább inkompetenskedni, meg szajrézni. Mondjuk, ha reálisak vagyunk, akkor borítékolható, hogy Vityáék borulnak, csak ez nem segít az addig leépült rétegeken, vagy mondjuk a következő generációkon, akiknek most verik szét pl az oktatási rendszert, ergo esélye nem lesz versenyképes tudást szereznie. Ahogy a kolléga fogalmazott a blogon:
"Úgy tűnik, megint sikerül valamit lerombolni, hogy aztán helyette nagy pofával, nekibuzdulással, inkompetenciával alkossanak valami “megújult, modern, élenjáró és európai, mások által másolt” düledező tákolmányt bárminemű egyeztetés, szakmai átgondoltság, hatástanulmányok, vagy csak egyszerűen előzetes számítások nélkül. Csak ez most épp nem más, mint az oktatási rendszer. A következő generációk, gyerekeink jövője. Ez az ország nem is olyan rég, mindössze néhány évtizede látott már egy államosítást az iskolák esetében is. Láthattuk, hogy hová vezet a jó szándéknak álcázott inkompetencia. Hagyjuk ismét?"
szabotazs.blog.hu/2012/11/10/kormanyzati_alattvalogyartas_iskolak_helyett

KayaIbrahim 2012.11.10. 20:16:13

Annak idején Nicolae Ceaușescu is visszafizette a kölcsönöket.
Bár a 30 évesek sem emlékezhetnek igazán rá, de jól is éltek aztán a Románok!
Bevezették az éhenhalást is. Meg harcot hirdettek a kóros elhízás ellen is!
Ahol volt fűtés mert a panelban kiverték az ablakot, hogy a kályha csöve kiférjen, ott még akár túl is élhették a telet.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.10. 20:39:08

@Önnek megyünk: Mi a Vincenten nem vagyunk felelősek sem az MSZP-SZDSZ kormány viselt dolgaiért, sem bármiért, amit "a ballib oldal" mond. Ha vitatkozni akarsz "a ballib oldal" állításaival, akkor keresd meg azt, aki mondta és beszéld meg vele. Ha velünk akarsz vitatkozni, akkor abba köss bele, amit mondunk. Már bocs, hogy szájba kellett rágnom, de inkább rágni, mint vágni, ugye.

Dr. No 2012.11.10. 20:42:55

Ne terjesszünk rémhíreket. A technikai államcsőd lakosságbarát opció. Ahhoz képest mindenképpen, hogy pl. el is gázosíthatnák az állampapír-tulajdonosokat, amely opció működőképességét már történetileg bizonyította.

dzsugasvili 2012.11.10. 21:22:34

@Dr. No: Vagy még azért is lakosságbarát, mert talán még nekünk is elég nagy pofon lesz az ébredéshez, itt az országban. És akkor lehetséges lesz valami nagyobb erejű fellépés a drágalátos elitünk ellen. Szerencsés esetben kontrollált, rosszabb esetben nem irányított módon...

Amúgy ez az okoskodás a valutatartalékkal szemben, hogy ezért meg azért nem is lehetne lenyúlni, ez marhaság. Teljesen nyilvánvalóan le lehet. Milliószor nyilatkoztatták Vityeszék az embereiket, közgazdászaikat a lapjaikban, tévéikben, melyek szerint nem lennének Orbánék olyan felelőtlenek, hogy ilyenre vetemedjenek. Vagyis lehetséges, csak nem csinálják meg.

Meg aztán: mi a fenének harcolnának annyira a Nemzeti Bank vezetéséért? Hogy változtathassanak az alapkamaton havonta? Hát az ma is megvan már. Vagy az épületre fáj a foguk? Ugyan kérem. Az elnöki poszt havi X milliós fizetése kéne egy elvtársnak? Hát annyi ilyet kreálnak, akár új intézménnyel, amennyit akarnak. Nem, itt konkrétan valami irdatlan nagy fogásról van szó, ez pedig nem lehet más, csak az a kb. 10 ezer milliárd forintocska.

(Mellesleg megnéznék egy olyat azért elméletben, hogy egy kormány ebből kifizetné mondjuk a felét államadósság-törlesztésre, és közölné, hogy ennyi volt fiúk, az esetlegesen megmaradt pénzt meg el lehet felejteni. Azért a 0 külső államadósság érdekes ötlet volna.)

MTom 2012.11.10. 21:36:22

@nandras01:
"... a bankok udvariasan bepucsítanak, sőt önkezükkel vazelineznek is..."

Ehhez: Létezik egy kifejezés: gentleman's aggreement.
Ez egy fontos dolog: amíg nem nyilvánvaló az ellentettje, addig alapvetően ez a kiindulási alapi. A bankok eddig nagyjából így álltak hozzá (nem nagyon tehettek mást), bár érezték, hogy nem fog bejönni, de mégis...

Mivel az aggreement(ek) fel lett(ek) borítva, a kifejezés másik fele nyilvánvalóvá vált, hogy nem igaz. Az esély megadatott, a kérdés eldőlt.

Az a nagy különbség a nyugati és a magyar megközelítésben, hogy kint nagyon komolyan veszik: amíg nem bizonyosodik be, hogy bűnős, ártatlannak kell tekinteni. (Ezért mondtam, hogy "nem nagyon tehettek mást")

Innentől kezdve új játszma indul, új leosztással.
Egyszerűen fogalmazva: amilyen agy adjonisten, olyan a fogadjisten. Nem fogják hagyni még egyszer a torkukon lenyomni a hímtagot, sőt...

marco74 2012.11.10. 21:46:12

Legalább 5 eurózóna ország van államcsődben. Hetente lehet olvasni a jelentéséket, hogy összeomolhat az eurózona. Ilyen környezetben a kiszámíthatóságot számonkérni a kormánytól? Normális?????
Itt egy hosszabb írás:
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/09/matolcsy_a_sikerpropagandista_de_mi_a_valosag

nu pagagyí 2012.11.10. 21:47:39

Orbán már az államcsődre is felkészült. Fegyverrel.

Gyűrött Papír 2012.11.10. 21:50:40

Ugyanezen Orbán Viktor szerint 2020-ban viszont érdemes lesz hazatérnie a fiataloknak. Addig ellátunk, de 2014-ig nem. Aha!

nandras01 2012.11.10. 21:53:29

@Neolibsi: ha valóban elemző közgazdász vagy, akkor pontosan ismered a választ is.
közös megegyezés volt.
(az, hogy pontosan mi volt a háttérben, az jogi szempontból irreleváns)
a csőd jogilag csak akkor áll fenn, ha egyoldalú a fizetéstől való elállás.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.10. 22:00:10

@marco74: Egyetlen eurozóna-ország sincs államcsődben, és nem lehet hetente olvasni jelentéseket, hogy összeomolhat az eurozóna. A posztod nettó hülyeség. :)

nu pagagyí 2012.11.10. 22:01:14

@Gyűrött Papír: 2020-ra tervezi Orbán a távozását?

stefan75 2012.11.10. 22:01:44

@Neolibsi: "Ha most részleges államcsőd, akkor a végtörlesztés is az."

A végtörlesztés magánszemélyek hiteleit érintette, hogy lenne már az államcsőd? Miféle közgazdász vagy te?

nu pagagyí 2012.11.10. 22:05:55

@ormány triktor ("pocakos focista, az a halálom"): Orbán már bevallotta, hogy kommunista. Tetszett neki az akkori diktatúra, csak a vezetőivel voltak problémai. Most végre minden passzol!

nu pagagyí 2012.11.10. 22:09:35

Az önkormányzatok adóssága 2006-ban 600 milliárd volt. A Fidesz tarolása után 1300 milliárdra nőt. Nem csoda, hogy nem nagyon akarják vizsgálni az aeladósodás okát, pedig 700 milliárd oka lenne.

MTom 2012.11.10. 23:02:14

@MTom:
Bocs, korrigálom magam: gentlemen's agreement, helyesírva...

Hoffmann Rózsa első áldozata vagyok: megálmodva a jövőt, német után tanultam az angolt. Nem is megy olyan jól, mint a német... :)
(Bár lehet, hogy azért, mert legelőször oroszt. Habár anno középfokú szinten ment, mára teljesen elfelejtettem.)

aranyhorcsog (törölt) 2012.11.10. 23:02:25

@nu pagagyí: na mert most őszintén ki nem tudta eddig ezt?
Tudod, ami kicsi sárga és hápog - az egy kacsa.

Orbán, Kövér, és a többi kollégista egy kádári komenista elitképzőbe jártak anno, amit Stumpf irányítgatott.

Ez egy alternatíva volt az eltársak hatalom átmentéséhez.
Ők mind generációs párttagok és helyezkedő apukák fiai-lányai voltak.
Nem véletlen, hogy nem esett bántódásuk amikor kicsit erősebben fogalmaztak és gyűléseket szerveztek és pártot alapítottak.

Azátn átnevezték a KISZ-t FIDESZ-re, ez a jó szokásuk egyébként máig tart, majd jött '93 és a székházügy, ahol mindenkit a pártból aki nem volt sáros és zsarolható és visszatértek a jó öreg bolsevik hatalom építéshez.
A többi meg már a történelem másolása: Kisgazda párt szalámizása, nyomulás az iskolákban, templomokban, mocskos propaganda, hazugságok, és lopás csalás ezerrel.

aranyhorcsog (törölt) 2012.11.10. 23:06:23

@MTom: van egy rossz hírem minden nyelvtudást el lehet felejteni.
Nagyapám anyanyelvi szlovákul a '40-es évek végén, de mikor a rokonok jöttek 20 évvel később, már csak bólogatott, nem nagyon találta a szavakat.

aranyhorcsog (törölt) 2012.11.10. 23:07:40

@stefan75: "Miféle közgazdász vagy te"
LOL!

zotyesz11 2012.11.10. 23:11:54

Lenne pár kérdésem...

- Tényleg van egy rakás készpénz az MNB széfjében?
Vagy csak én olvastam rosszul...

A szöveg utolsó mondatát pedig egyenesen nem értem...
- Mit jelent az, hogy - "Ezzel fog lezárulni a magyar gazdaság sikeres pénzügyi konszolidációja." ?
- Most akkor sikeres volt az eddigi pénzügyi konszolidáció?!
- Vagy nem?

Üdv

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.10. 23:37:52

@zotyesz11: Hogyne lenne. Szerinted miből fizetik a külföldi kiküldetések napidíját? :))

stefan75 2012.11.11. 00:01:54

@zotyesz11: Persze, készpénz is akad. Ezt figyeld: index.hu/gazdasag/magyar/2009/11/02/keszpenzraktar_mnb/

De a posztot nem kell ennyire szó szerint érteni :)

bioLarzen 2012.11.11. 01:35:20

@szamarhegy: "szerintem ballibsizés helyett próbáld meg értelmezni..."

Aki ilyenre képes, az már elég régóta nem védi őket.

bio

Megdobbent 2012.11.11. 02:01:00

@bioLarzen: ... es ha eleg fiatal, mar reg nem is itt el :)

Szúrófény 2012.11.11. 04:50:53

@Lasombra: Mért kell a költséget vetni?

Állítólag az ország szántóterületének egyötöde parlagon maradt az idén, de ezzel nem foglalkozik senki. Az Újságok csak arról írnak, lesz-e az országnak „költségvetése”?
Mi ért kell a költséget vetni? Mi kel ki a költségvetésből? Áremelés! Aztán csodálkozunk, hogy úgy nőnek az árak, mint májusi kukorica, eső után! Mibe vetik a költséget? A hazugság termékeny talajába! Hogyan vetik a költséget? Pénzszórással! Sajnos sokat ellopnak a „vetőmagból”, sokat szórnak szét a semmibe. Ezért a maradéknak jó talaj kell. A Költségvetés talaját mélyenszántó gondolatokkal túrja fel a pénzügyminiszter. Közben arról panaszkodik, hogy sovány az ország lova, és minduntalan beleakad az eke a múlt gyökereibe, az ellenzéki rögökbe! A Fityiszkutya jobboldalról igyekszik levizelni az eketaligát, a kisgazda nagygazda maga szeretné megragadni az eke szarvát. Közben sok korrupciót, hamiskölcsönt, szemetet igyekeznek „beforgatni a szántásba”, hogy az eltűnjék a szem elől! Végezetül félrevezetéssel igyekeznek az egészet „elboronálni”, majd kormánypárti túlsúllyal lehengerezni. Ha ez sem volna elég, kap még egy kis „fejtrágyázást”, hogy megerősödjék a gyöngécske vetés.
Ha odafigyelnek észrevehetik, hogy elmaradt a gyomirtás, (de volt csávából kihúzás), a konkoly, a gabonarozsda elleni küzdelem. Kézi lesz az aratás,(nagy a szemveszteség) sok kézen-közön megy át a termés, sokat ellopnak ismét. Végezetül keserű, és drága kenyeret sütnek nékünk a „költségvetők”!

1994. 10. 05. Megjelent az Északmagyarország napilapban, 96. február hóban. Nincs új a nap alatt! Csak a szereplők, a tolvajok változtak.
„Ha a gazda változik is rajta, marad a nyereg a szamáron!”— ókori mondás

felcsutisuttyo 2012.11.11. 08:28:52

@nandras01:
Nekem egyre szimpatikusabb egy klassz, lámpavasas forradalom. Egyre többen leszünk ezzel így.

NEKEM IS!!!!!! A TÖRPE HARCOLNI AKAR?...MEGKAPJA !!!!!!

Kotkodus 2012.11.11. 08:55:53

feltételezem az államcsőd költői túlzás volt a szerzőtől... viszont az adósság kb. 20%-át várhatóan megpróbálja lealkudni viktorka... hogy örülhet most csányi ennek a régi barátságnak...

Csaba121 2012.11.11. 09:20:25

Azért egy kis tanulságos mese, ahol az elnök rátette a kezét a nemzeti bankja valutatartalékára.

Ugye van egy olyan ország, Belorusszia, ahol az elnök bármit megtehet és meg is teszi.
Ott is un-ortodox gazdaságpolitikába kezdett. Amikor emiatt elkezdték elértékteleníteni a külföldi befektetők a rubeljukat, a nemzeti bankjuk a valutatartalékból felvásárolta a saját valutájukat, ami így ideiglenesen felment, ezt így ismételték mindaddig, amíg elfogyott a valutatartalékuk, ami nem másokhoz ment, mint éppen a külföldi spekulánsokhoz. Ezután a nemzeti valutájuk szart se ért, mert mostmár bátran spekulálhattak vele a külföldi befektetők és nem tudták többé miből kompenzálni a veszteségeket.
Totális államcsőd lett a vége, a gazdaság összedőlt. Pl. ma már ott tartanak, hogy áram sincs, mert áramot se tudnak vásárolni. Ha nem lenne némi természeti kincsük, akkor már éhen haltak volna.

Na de nekünk, amikorra mi ide jutunk, mink lesz akkor??????????

Neolibsi (törölt) 2012.11.11. 10:07:17

@stefan75: Lovagolhatunk az államcsőd kifejezésén(ezt valóban rosszul fogalmaztam meg) , de nem ez a lényeg:A végtörlesztésnél a bankok leültek a hitelfelvevőkkel tárgyalni és önszántukból elengedték az adósság egy részét?Nem.A kormány rákényszerítette az akaratukat a bankokra?Igen.Belenyúltak harmadik félként egy magánjogi szerződésbe?Igen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.11. 10:10:35

@Neolibsi: Ez így van. És ez nem államcsőd, technikai értelemben sem. Viszont, olyan jellegű jelzést adhat, amit egyesek már valamiféle államcsőd közeledtének, vagy inkább annak a valószínűségének a növekedésének érzékelhetnek, és az meglátszódhat Magyarország megítélésén.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.11. 10:50:57

@jotunder: A Moody's definíciója szerint a default event része a csőd, a kikényszerített adósságcsere és a kamatfizetés késedelme is. Vagyis ha a kormány az átvett 612 milliárd forint értékű adósságért egyoldalú döntéssel 500 milliárd forint értékű államkötvényt ad a hitelezőknek, az a Moody's szerint csődesemény.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.11. 10:54:43

@Neolibsi: A végtörlesztés nem az állam tartozásainak kikényszerített (részleges) elengedését jelentette, hanem magánszemélyekét. Akkor már a manyup-államosítás közelebb állt az államcsődhöz, mivel ott a manyup-számlatulajdonosok állampapírjait vonták be egyoldalú döntéssel (vélhetően egy tisztességes alkotmánybírósági eljárás eleve alkotmányellenes kényszerítésnek tekintette volna, amit a propaganda "szabad választásnak" nevezett).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2012.11.11. 14:25:33

@centenárium: Nem a jobboldalt fogják össze, hanem a hatalmat. Emellett van mintegy másfél (plusz mínusz fél) millió ember, aki vakon hisz bennük, elsősorban a nacionalizmusra és az egyszerű bűnbakképzésre alapozva.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2012.11.11. 14:30:52

@karacsi_maci: A széf kifejezés képletes. Az MNB tartalékát értékpapírokban és bankközi betétekben tartja (utóbbit külföldi bankokban). Ezeket pillanatok alatt készpénzre lehet váltani (természetesen megint számlapénzre, de abból lehet adósságot törleszteni, meg importot finanszírozni, vagy forintra átváltva itthon elkölteni).
Amúgy meg nem ő fog bemenni, hanem beküldi (megint csak képletesen) a jegybank új, szolgalelkű elnökét, aki ilyen vagy olyan módon becsorgatja a költségvetésbe (vagy megbízásokkal a KÖZGÉP-be) az MNB pénzét (nyereségrészesedés, stb. - ezt szolgálta volna az MNB-re kivetett tranzakciós adó is).

PR-küszöb 2012.11.11. 15:33:09

Egy a lényeg.
Bármely magát belülről fenntartó - és nem külső katonai-gazdasági segítséggel pozícióban maradó - hatalom legitim a leváltása, vagy a megdöntése pillanatáig... :)

incze 2012.11.14. 05:35:09

Uraim, addig bandzsítanak a központi bankra, hogy teljesen elfelejtik, mennyi mennyi forrás hever még parlagon.

www.origo.hu/gazdasag/20121113-ujabb-kincstari-elnokot-rugott-ki-matolcsy.html

"Információnk szerint Thuma bűne az is volt, hogy besült egy fontos projekt. Az idén tavasszal hirdette meg a kormány egyebek mellett azt, hogy lehetővé akarják tenni, hogy a közalkalmazottak, köztisztviselők fizetésük kézhezvételekor annak egy részét állampapírba fektethessék, ehhez pedig folyószámlát kell nyitni a kincstárnál. Ez a munka nagyon akadozik forrásaink szerint, és Matolcsy Thumával viteti el a balhét."

Voilá, a posztmodern Békekölcsön. Nem világos, miért csak a közalkalmazottak ajánlhatják föl a fizut a NYER-nek (eddig föl sem figyeltem rá, milyen bohókás-játékos-huncut kis betűszó ez), sőt inkább arra tippelek, hogy ezesetben az origo információi hiányosak.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.14. 09:10:34

@incze: Mondtam ugye, hogy az Alaptörvény magántulajdonról szóló részéből nem véletlenül hiányzik a tulajdonnal való rendelkezés jogának garantálása. Biztos, hogy arra hajtanak, hogy a közalkalmazottak bérének egy részét állampapírban fizessék ki.