Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Három magyar igazság

2012.10.21. 15:38 | jotunder | 113 komment

1.

...a Dódi bácsitól kapta azt az órát a nagypapa. Persze az oroszok elzabrálták. Kisgazda volt, meggyőződéses kisgazda. Mindig azt mondta, hogy lehet szőlő nélkül élni, de nem érdemes. Aztán 1950-ben a kommunisták elvették a szőlőt, meg a présházat a pincével. Belehalt. Ezt sohasem fogom megbocsátani a kommunistáknak. A Papi halálát.

Apámnak az a két szép hét volt az élete, 1956-ban. A Városi Bizottság tagja volt. Amikor az oroszok újra bejöttek, a Kisdombról lőtt rájuk, amíg bírta tölténnyel. Pestre szökött, így úszta meg a megtorlást, talán a kötelet, ki tudja. Október huszonharmadikán mindig gyertyát gyújtott, fent a kis szobában, a Mama szobájában, aztán csak nézte, nézte a lángot. Ő nem könyvből tanulta, hogyan kell nemzetinek és konzervatívnak lenni, ő az életből tanulta. Azt mondogatta, hogy csak addig akar élni, amíg az utolsó ruszki el nem takarodik az országból. Így mondta, az utolsó ruszki. Sajnos nem érhette meg. Csak a Mama, de ő már nagybeteg volt akkor...

2.

...az órát valamikor a hatvanas években adta el Apánk, amikor a kocsit vette, a Trabantot, a Hédit, így hívta, Hédinek. Imádta a Hédit, szét tudta szerelni, az utolsó csavarig, aztán fél nap alatt összerakosgatta. A Papi nagy szocdem volt. 54-ben halt meg, a rádió előtt, amikor kikaptunk a németektől a döntőben. Apa mindig azt mondta, hogy az volt a baj 56-ban, hogy visszajöttek bizonyos nyilas elemek, nem lett volna egészében rossz dolog, de a szélsőjobboldal miatt "nem volt más lehetőség, be kellett avatkozni a folyamatokba". Így mondta: "be kellett avatkozni a folyamatokba”. Azt mondják, hogy amikor meg akarták lincselni a városi párttitkárt, valami Szikorát vagy Sziporát, nem tudom már biztosan, Apánk bújtatta el. Kapott is valami kitüntetést, azt hiszem. Szerette Kádárt, vagy inkább becsülte, azt mondta mindig, nézzünk körül, itt a Hédi, meg a kétszobahall, bezzeg a románok meg éheznek.

3.

...Dódi bácsi biztos nem adta oda Papinak az órát. Szerintem vele temették el, mármint a Dódi bácsival. Nagyapa alkoholista volt. A harmincas években elitta a földjét, aztán megbetegedett, a mája, gondolom. Meghalt még 56 előtt. Apánk is ivott, de kevesebbet, nem mondanám, hogy alkoholista volt, inkább boldogtalan. Mindenhez értett egy kicsit, de semmihez sem igazán. Egyetemre járt, de nem végezte el, valami főiskolája volt. A kocsiját sem tudta megcsinálni rendesen, mindig szétszerelte, de aztán a Lajos, a barátja rakta össze. Hogy 56-ban? Apánknak akkor volt a sérvműtétje. Végigfeküdte az egészet. Rossz könyveket olvasott, de aránylag sokat. Biztos kézzel válogatta ki a rossz könyveket. Ez volt a hobbyja, a pocsék könyvek. Mert szegény olyan gyáva volt, hogy még egy jó könyvet sem mert elolvasni. A Mamát, igen, a Mamát szerette, de a Mama nem szerette őt, talán eleinte, de az

...

A három testvér a Mama temetésén találkozott utoljára, nem beszélnek egymással. Ez így biztosan igaz, de nem az igazság. Akkor mi az igazság? 

Dódi bácsi, a Papi nagybátyja építészmérnök volt. 1931-ben ő tervezte meg Horthy Miklós solymódi villáját. Afféle nyári rezidencia volt, egyszerű és szép, mint minden amit Dódi bácsi tervezett. Ő ehhez értett. A fölöslegmentes, nyugodt szépséghez. A felesége, Magdolna is ilyen volt, egyszerűen szép. 

Egyszer, amikor majdnem kész volt a ház, a Kormányzó váratlan kéréssel állt elő. Egy hajóablakot akart vágatni a homlokzatra. A Kormányzó tengerész volt, szerette a hajóablakokat.

— Nem lehet — mondta Dódi bácsi.

Wittman Aurél ezredes Horthy szárnysegédje, elképedve nézett a Kormányzóra, most mi lesz.

— Aztán miért nem lehet? — kérdezte a Kormányzó.

— Mert nem való oda — válaszolta Dódi bácsi, miközben fel sem nézett az íróasztala mellől.

Az igazság, a teljes igazság, hogy a solymódi villára nem vágtak hajóablakot. A többi sajnos nem érdekes. Nem marad meg belőle semmi.

Utószó:

— Azt nem értem, miért Dódi bácsi esztétikai öntörvényűsége az igazság. Az miért igazság egyáltalán? És miért nem igazság az, hogy konkrétan, és tényleg mi történt az órával? — kérdi Aliz, a nagynéném, aki írónő.

— Dódi bácsi integritásáról van szó, nem valamiféle esztétikai öntörvényűségről — válaszolom félénken.

— Akkor írd le — mosolyodik el Aliz néni. — Írd le, mert ha nem írod le, kékharisnyának fognak gondolni — provokál, miközben a kávéját kavargatja.

Dódi bácsinak volt élete a halála előtt, az unokaöccsének és a fiának meg nem volt. Talán nem voltak ügynökök, talán nem árultak el másokat, de elárulták saját magukat. Az is árulás, amikor valaki nem vállal el egy valódi életet, árnyékéletet él, és meghal, úgy, hogy az Isten is elfelejti. Meghal, s csak az unokák élethazugságaiban él
tovább, mint valamiféle bolygó szellem. 

— Nekem csak Dódi bácsi élete számít, Aliz néni, a többi nem érdekel — mondom neki. Aliz néni arcát figyelem, a szép öreg arcát.

— Tündér, nekem is csak csupa fecni, meg nyesedék, meg véletlen szépség az életművem — néz rám szomorúan.

— Az is éppen elég lehet — gondolom, de nem mondom ki. A másik asztalnál D-209-ről, meg valami alcsúti birtokról kiabálnak. Mi megisszuk a kávét és csak hallgatunk.

...

Ezt a posztot tíz éve írtam a Korridorra. nem tudom, hogy eddig miért nem tettem fel a Vincentre. Talán most jött az ideje. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr844861198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.22. 10:08:09

"és meghal, úgy, hogy az Isten is elfelejti."

Ateistaként mondom, hogy ezt senkiről nem szabad leírni. Elnézést.

Uni1002 2012.10.22. 14:21:42

Apámnak viszont '56-ban volt a legrosszabb napja, mikor az általa vezetett műsorszóró rádióállomás kapujában megjelent egy motoros hírvivő, és közölte, hogy 500 fő részeg szabadságharcos akarja az adóberendezést lerombolni.
A területen szolgálati lakások, gyerekek, családok...
Szerencsére egy század magyar katona lőállást foglalt az úton, és egy orosz tank a személyzettel, az adótorony mellett beásta magát a szántóföldön.
Állítólag, mikor meglátták az így kialakított védelmet, gyorsan szétoszlott a hős szabadságharcos csapat.
Később, mi gyerekek összehaverkodtunk a védelmünkre rendelt tankistákkal. Volt közöttük kárpátaljai, szibériai, a parancsnokuk egy folyékonyan németül tudó hadnagy volt, eredetileg szakmabeli, mint kiderült.
A napi kenyérellátmányukat megosztották a családokkal, ami jól esett, mert minden bolt zárva volt akkoriban.
Mi gyerekek vittünk nekik hagymát, krumplit cserébe.
Akkor ettem életembe először igazi orosz katona kenyeret.
Fekete volt, és tégla alakú.
Még két hétig nálunk voltak, aztán elmentek, miután rendbe hozták a parkot, amit összetúrtak a T34-essel.
Ez is ötvenhat volt, kicsit másképp...

szumurri 2012.10.22. 14:21:49

Érdekes, nekem is a Korridoros változat ugrott be először, s nem a Vincentes...akkor is nagyon tetszett, most is...

hungarisztan 2012.10.22. 14:36:18

@Uni1002: Na de hova lesz így a szép, fekete-fehér világ?
A végén még megtanulnak az emberek disztingválni...
(Á, dehogy. Csak vicc volt.)

öreg büzész 2012.10.22. 14:54:24

Eddig nem olvastam, de most is kár volt.
Ekkora katyvaszt összehordani.

legeslegujabbkor 2012.10.22. 15:37:17

@libbancs: Ó a te nagyapád is látta, hogy a váltóőr kedvesen integetett a tehervonat után?

mathe.aron 2012.10.22. 16:21:39

@Uni1002: ezt hol olvastad a Fehér Könyvek sorozatában? :)

(kiadja a Magyar Népköztársaság Minisztertanácsának Tájékoztatási Hivatala, 1957-től)

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.22. 16:44:57

@Uni1002: Nekem anno anyám mesélt '56-ról. Kispesten dolgozott, és ki kellett jutnia a céghez (ifjú volt és bohó, és kellett a krumpli). Mesélte, hogy látta a fákra felhuzott kiskatonákat, és a lincselések egyéb hagyatékait. Azokat a meglincselteket, akik sorozott bakaként voltak ott, és aligha tehettek bármiről. ahogy a tankban bennégett orosz kiskatona sem igazán halt meg értelmesen.
S mesélt a hősökről, akik tizesével tapostak meg mebreket. Mármint tizen tapostak egyet. Mert ők akkor nagyon bárak voltak.
S aztán egy kollegám évtizedekkel később mesélt a Táplán környékén felbukkant, visszaszökött nyilasokról.
S anyám mesélt a szovjet tankról, ami úgy ment végig a házsoron, hogy ötletszerűen belőtt az ablakokon.
Nem, '56 nem volt fekete vagy fehér. A lincselők, és lakásfosztogatók éppen ugy részei voltak, mint az idealisták, vagy a baloldalt balról előzők, és a szocializmust csak megreformálni akarók.

rohadjmegARCgeci 2012.10.22. 17:11:03

@GeoCracker:
Ezt hívják a társadalmi feszültség kirobbanásának.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.22. 17:16:52

@Dr. Furia: Így igaz. Amikor a kuktáról levágódik a fedő, minden feszültség, minden sértődés ki akar robbanni, és elégtételt akar. zért tartom veszélyesnek a jelen magyar helyzetet is. Csak fütik a kuktát....

Uni1002 2012.10.22. 17:44:30

@mathe.aron: Nem.
6 éves voltam akkor és tisztán emléxem az eseményekre.
Átéltem őket.
Azt a Fehér Könyvet nem ismerem, amit emlegettél.
Akár mennyire hihetetlen, az oroszok nem csak lőttek, hanem kenyeret is adtak.
Nem csak támadtak, hanem védtek is.
Soha nincs tiszta forradalom, azt csak hazudják.
Csőcselék is, rombolás is van.

Uni1002 2012.10.22. 17:46:11

@ZöldszemM: Az a hülyeség, hogy téged senki nem tanított meg gondolkodni !!

Uni1002 2012.10.22. 17:53:58

@GeoCracker: Pontosan.
Halottam olyanról is, hogy orosz katonai oszlop ment a város közepén.
"Hős" kamasz bevágott az egyik teherautóba egy követ.
Az eltalált katona megeresztett viszonzásul egy sorozatot.
A kölyök meghalt, többen megsebesültek az út szélén bámészkodó járókelők közül.
Akkor most nevezzünk róla el egy utcát?

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 18:06:29

@GeoCracker: Csernok Attila írta a könyvében, hogy édesapja egy fehérvári földműves ember, aki megjárta a Don kanyart, egy héttel a pesti zavargások kirobbanása előtt megmondta, hogy mi fog történni. Egyébként meg ha hagyták volna Nagy Imrét azt csinálni, amit akar, akkor vérontás nélkül eljutottunk volna oda, ahova később Kádárral jutottunk. Hogy lehet, hogy egy fehérvári földműves tudta, mit jelent a Budapesten állomásozó három zászlóalj, de a magyar kormány nem?

Mondják egyesek, hogy Rákosiból lett elegük az embereknek. Elég hihető, lévén Rákosi már nyár óta nem is volt az országban. Moszkvában volt. Oda visszarendelték. Mert épp Nagy Imrén volt a sor. Csak valami félresikerült.

Az én nagyanyám a Bécsi úton volt, amikor kitört a káosz. Ő igazából soha nem értette, mi az, amit ezen az esztelen vérengzésen ünnepelni kell.

Egyes emberek csalódásukat fejezik ki, hogy bezzeg a nagyhatalmak lezongorázták, és az amcsik nem jöttek ide segíteni, cserébe a ruszkik nem szóltak bele a szuezi válságnál. Kérdem én: mit vártak? Amikor október 25-én (azt hiszem) Dallas külügyminiszter kijelentette: "soha nem kedveltük az elégedetlenkedő lázadozó népeket." Biztos, hogy olyan jó lett volna, ha jönnek az "amik"?

Az emberek nem gondolkodnak. '56 felesleges volt. Nem ért el semmit. Csak családokat, életeket tett tönkre. Elnézést, de én nem érzem, hogy ezen bármi ünnepelni való volna!

Én a blogger 2012.10.22. 18:09:39

A nagyszüleim vizet adtak az orosz katonáknak, azok meg mentek a dolgukra. Azóta is elítélem a forradalmárokat, kb annyit értek el mint a 1848-as banda, vérbe és romlásba borították az országotr. Basszák meg a szabadságukat, ha evvel jár a saját kárukra!

Volt egy Széchenyi meg egy csendes szorgos többség, aki épített meg egy kossuth, aki szájalt meg rombolt. Most is ez van az 56-os "vitézekkel". Most éppen divat őket méltatni, én nem teszem meg ezt a szivességet!

rohadjmegARCgeci 2012.10.22. 18:15:59

@GeoCracker: De ez unió szerte igaz most és ezt nehezen hiszem,hogy nem érzékelik Merkelék.

Vitéz Kőbányai Világos 2012.10.22. 18:20:13

Én tudom, hogy most '56-ról kéne, de valahogy nekem a poszt vége maradt egyedül izgalmas (a kötelező köröktől eltekintve: minden vicc és lesajnálás nélkül a legmélyebb együttérzésem minden hullának és a hozzátartozóiknak is).
Engem, mint szerencsés utánaszületettet nem annyira az zavar, hogy két hét zavaros lövöldözésről nem annyira lehet tudni, hogy pontosan hogy történt. Persze, izgi, hogy a kuktáról lerepülő fedő éppen hová csapott, de ebből azért sok olyat nem lehet megtudni, aminek haszna lenne (szvsz).
Az utolsó pár mondat zavaró, de iszonyúan. Hogy nem arról két hétről nem tudunk, hanem az azt követő 33-ról sem (és azért az előző 33 is bőséggel foltos). Az a két hét pont annyiban érdekes, amennyiben ezt a két időszakot megmagyarázza (?).

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.22. 18:21:17

Közeleg a nemzeti ünnep, kellett már egy ilyen poszt. Augusztus 20-án Szent Istvánról derült ki, hogy milyen rossz király is volt, most a forradalmárokról, hogy igazából egy randalírozó csőcselék. Már vártuk, hogy mikor jelenik meg az első ilyen jellegű poszt...

scsaba1 2012.10.22. 18:25:34

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Te csak játszod a hülyét, vagy tényleg semmit nem értesz? (Pont, mint a nagyanyád...)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 18:30:11

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Egyébként meg ha hagyták volna Nagy Imrét azt csinálni, amit akar, akkor vérontás nélkül eljutottunk volna oda, ahova később Kádárral jutottunk."

Mármint ki hagyta volna? S mikor?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 18:31:04

@Én a blogger:

"Volt egy Széchenyi meg egy csendes szorgos többség, aki épített meg egy kossuth, aki szájalt meg rombolt."

Ezt én is így látom, Kossuth-ellenes vagyok, de nem látom, hogy ennek mi köze 1956-hoz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 18:33:31

@Uni1002:

"Soha nincs tiszta forradalom, azt csak hazudják."

Pontosan. Ha ugyanis tiszta, akkor az NEM forradalom.

makacs szennyeződés 2012.10.22. 19:24:49

@paraszttibor:

:D

erről eszembe jut a sztori, amikor egy bizonyos ének-zenei általános iskolában egy nálad csak kicsivel magasabb IQ-jú szülő így szólott a portáshoz:

- Jó napot kívánok, Kodály igazgató úrral szeretnék beszélni!

torró 2012.10.22. 19:39:40

9 éves múltam akkortájt amikor ez történt. A mi városunkon keresztül özönlöttek napokig Pest felé az orosz konvojok. A templom toronyból 5 srác lőtt rájuk géppuskával. Majd az egyik tank a templom felé fordulva a templom tornyát középen lelőtte. Másnap este már sötétíteni kellett este mert ahol világot láttak oda a lövegtorony géppuskával belőttek. A nagybátyámék Pestről lent voltak nálunk és a faterommal egyik este kimentek az udvarra, de ugrottak is vissza mert csak úgy röpködtek a nyomjelzős lövedékek keresztül az udvarunkon. Szerencsére a házra nem lőttek. Érdekes, de az iskola működött, mentünk is, de sokszor ugrottunk a térdig érő hóba félre mert a tankokat nem érdekelte, hogy mi ott vagyunk.
A forradalom nem véletlenül tör ki. Csak amikor már nem viselik el az emberek a lehetetlen állapotokat. Mostanában mennyire megy a siránkozás, hogy micsoda rossz helyzetben vagyunk. A siránkozóknak fogalmuk sincs milyen a rossz helyzet. Tudjátok mi az a melasz? Nos , olyasmi állaga és színe volt, mint most a nutellának.Szóval azt kaptál a boltban. Lekvár helyett. Lesöpörve a padlás. DE minek is írom le ezt csak átélni lehet. Menj végig az úton és nézd milyen autók mennek el melletted, nézz meg az üzleteket tele mindennel. Látom a bevásárló kocsikat megpúpozva toló kiöltözött embereket. Kellene nektek 3 év Rákosi nagyon. Megnézném hogy szarják össze magukat az ájvékolók!!

Namir 2012.10.22. 19:40:54

@GeoCracker:
Amit leírsz azt hívják relativizálásnak. A forradalom nem attól jó (bár szerintem a forradalom sosem jó), mert a megtestesült fekete-fehér igazság. A franciák sem azt ünneplik július 14-én, hogy sok ezer embert kivégeztek csak úgy, mert épp "nem volt rajta sapka".

'56 sem attól forradalom, mert minden résztvevő/harcoló hős volt. A résztvevők nem hősként ébredtek aznap reggel, és mentek az utcára. De harcoltak/küzdöttek/tüntettek/ellenálltak. Ki így, ki úgy. És a sokféle részlet összeállt egy ellenállássá az oroszokkal és a kommunistákkal szemben. Ezt relativizálhatod persze, mert ettől (a magad szemében) liberálisnak tűn(het)sz. De felesleges, mert ettől biztos nem leszel az. Inkább szánalmas.

@Kettes:
"Szerette Kádárt, vagy inkább becsülte, azt mondta mindig, nézzünk körül, itt a Hédi, meg a kétszobahall, bezzeg a románok meg éheznek."

Van az a pénz, amiért sokan (meg)szerették a hóhért. De attól még hóhér volt. Már '56 előtt is. (Hitler is sokat adott a népének. Akkor ő is szerethető, pozitív hős? HATÁROZOTTAN NEM! AHOGY KÁDÁR SEM.)

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 19:55:14

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: A "hős forradalmárok", akik kirobbantották a genocídiumot. A Budaházy-félék.

@scsaba1: Én értek mindent.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 20:03:59

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Dehát nem értelek.

Ha maradt volna NI kommunista diktátorként, akkor lényegileg nem változott volna semmi.

De ilyen opció nem is volt. NI azért került a legfelsőbb posztra, mert a kommunisták így akarták ellopni a forradalmat.

Más kérdés, hogy NI magas erkölcsi érzékről tett tanúbizonyságot és ő maga szúntette meg a kommunista diktatúrát, koalíciós kormányt vezetve ve.

Nehogy komolyan elhidd, hogy az utca diktált. Nem igaz.

Namir 2012.10.22. 20:10:12

@Kettes:

Nem, csupán az írásodban leírtak sokakra illenek (magam is ismerek jópárat), és ezért akartam kiemelni.

Sokan szerették és szeretik ma is Kádárt (és rendszerét), mert ő milyen rendes ember volt, és milyen sokat tett az emberekért. Pedig ő valójában egy diktátor és hóhér volt. A róla (mesterségesen) kialakított kép pedig hamis, tipikus komcsi sztori.

Szerintem az egyik mai nagy gondunk is ebből ered: a (relatív) jólétért cserébe a becsület/önbecsülés/igazság feláldozása, és az ebből adódó meghasonlás társadalmi szinten.

(Utólag belátom, hogy hiba volt téged az idézet elé tenni, mert nem személy szerint neked szólt.)

Sherpa_1 2012.10.22. 20:12:41

Nos, amiről szemérmesen hallgatnak, hogy Kossuth lenyúlta az árvaházi pénzeket, ezért kissé kigolyózták akkoriban. Széchenyi megőrült. Döblingben halt meg. Megőrült, de szerencsénkre csak azután, hogy tett is valamit a hazáért. Most úgy tűnik nincs ilyen szerencsénk...

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 20:14:31

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: Egy percig sem hittem. Az utca csak genocídiumot csinált. Semmi többet. Őket ünnepeljük. Nagy Imre meg, aki megpróbált a Rákosista kemény diktatúrából rántotthús-demokráciát... izé... gulyás-kommunizmust csinálni, most utálni kell. Vagy nem? Vagy mi van? Kádár ugyanazt csinálta, amit Nagy Imre tett volna kormányfőként. Csak ha nincs '56, akkor nem szakadt volna szét egy csomó család, nem lettek volna megtorlások, nem lettek volna akasztások... Én csak ezt mondom, nem mást. Ezért nem ünnepelek semmit október 23-án.

Mondjuk ezért egy kicsit haragszom Kádárra! Hagynia kellett volna Münnichet irányítani. Akkor az emberek igazán rühellték volna azt a rendszert, a fidesz, és a jobbik pedig nem nyerne most választásokat a kádári nosztalgiára alapozva, és talán magunk mögött tudtuk volna hagyni azt a rendszert... Talán...

Aztán felébredtem, és bele lógott a kezem a bilibe...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 20:21:06

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Ha nem lett volna forradalom, NI nem lett volna kormányfő.

Genocíidium nem volt. 234 ember halt meg ÖSSZESEN a hatalom részéről a forradalom alatt (ez KÁDÁRÉK száma!), ennek a legnagyobb része fegyveres harcban, 40-50 főre becsülehető maximum a lincselés-áldozatok száma. A legtöbb esetben a hatalom provokációja előzte meg a lincselést, mint pl. a legismetebb esetet a Köztársaság téren.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.22. 20:22:11

@Vitéz Kőbányai Világos: A posztnak semmi köze nincs 56-hoz. Az egyetlen érdekes szereplő Dódi bácsi az építész, aki jóval 56 előtt halt meg.

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 20:22:18

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: "a legismetebb esetet a Köztársaság téren"
Erre azért ne vegyél mérget.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 20:24:30

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Nagyon sok adat erre utal. OLvasd el Kopácsi visszaemlékezését erről, nagyon érdekes.

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 20:27:10

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: Megtudhatom, ki ez a Kopácsi? Mert egyet ismerek, de az karosszérialakatos.

torró 2012.10.22. 20:30:02

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
Ez tényleg érdekes gondolat, és itt még nem volt olyan modellezés, hogy mi lett volna, HA, tényleg nincs az a forradalom. Mondjuk nem egyszerű eszmefuttatás, ennyi év távlatából. És lehet értelmetlen is. Nem tudom. És mennyi ilyen "HA" történik! Azt hiszem egy kissé elszakadtunk a megfelelő esemény elemzésektől, és túl könnyen vágunk bele olyan döntésekbe, amiről sokszor elég gyorsan, derül ki, hogy már megint melléfogtunk. Elfelejtettük a jövendőmondókat. Vagy azok is csak tévedtek?

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 20:42:59

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: Amit a forrásokból, amit ilyen rövid idő alatt találtam, sikerült kiszűrnöm, az az, hogy a Köztársaság térrel az volt a cél, hogy hivatalos indokot kapjon a Szovjetúnió a beavatkozásra. Erre utal legalábbis, hogy teljesen magukra hagyták az ott dolgozókat, akkor sem ment a 'felmentő sereg', amikor elvileg Münnichnek is megvolt a teljes felszerelése, és emberanyaga.

Ettől még nem változik meg az, hogy részeg "hős forradalmárok" 18-20 éves sorállományú srácokat akasztgattak lámpavasra - akik aztán tényleg baromi sokat tehettek arról, hogy olyan a rendszer, amilyen. Hogy Kopácsi már nyíltan bírálhatta Rákosit. Hogy Rákosi vissza volt rendelve Moszkvába, és le volt zsírozva, hogy nem lesz tovább első titkár.

Továbbra sem értem, mi ünnepelni való van október 23-án. Szerintem nem is fogom. Mert két féle ember van: aki gyűlöli ennek a felesleges vérontásnak a gondolatát is - nem fogja nekem elmagyarázni, mert jobbára velem ért egyet. Vagy van, aki hősies tettnek tartja - szintén nem fogja elmagyarázni, mert számára már az hazaárulás, hogy nem vele értek egyet.

Szomorú. De hát hova is gondolok. Még él a turáni átok! Már alaptörvénybe foglaltan is Rómát követjük...

folyamatábra 2012.10.22. 20:46:17

Ez jóval több, mint egy poszt. Ez egy szép és erős írás. Gratulálok!
Nem tudom, ki vagy civilben, de remélem, hogy írsz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 20:54:43

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Igen, kb. ez a helyzet.

A helyzet az, hogy minden forradalomban vannak halálos vétlen áldozatok. 1956-ban Mo-n kifejezetten minimális volt a számuk. Még Kádárék a legnagyobb megtorlások idején sem találtak 234 embernél többet - s ezek legnagyobb része nem lincselés áldozata lett, hanem szabályos fegyveres harcban esett el. A forradalmárok oldalán ennek a 10-szerese az áldozatok száma, kb. 2400-2500 fő. Plusz 235 embert végeztek ki Kádárék 1957-1962 között. Az arány sokatmondó.

Azaz alapvetően téves az a beálíításod, hogy 1956-ban kegyetlen véres lincselések voltak, melyek az események lényegét jelentették. Nem igaz. Kevés lincselés volt, 40-50 áldozattal összesen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 20:57:05

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Továbbra sem értem, mi ünnepelni való van október 23-án."

Mi ünnepelni való van bármely történelmi eseményen?

1956 azok ünnepe, akik elutasítják az 1948-1956 közötti kommunista diktatúrát. Akik nem utasítják el, azok nem ünnepelnek, Nem látk ebben semmi gondot.

Én sem ünneplem 1848-at, mert nem értek egyet a célokkal. (Habsburg-párti lojalista vagyok.)

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 20:57:11

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: Ezt magyarázhatod egy olyan embernek, aki szerint egy lincselés is több, mint szabad lett volna. De ha ez tényleg ennyire marginális, legközelebb majd a jobbikosoknak erre hivatkozok: mit akarsz? Csak 2-3 ezer ember halt meg. Nem történt semmi! :P

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 21:00:18

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

Ezen az alapon a világtörténelem szinte összes eseményét el kell ítélni, hiszen emberek haltak meg jellemzően a nagy változásokban.

nemecsek ernő áruló 2012.10.22. 21:00:21

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: Én elutasítom az 1948-'56 közötti diktatúrát. Ahogy az 1920-as évek fajvédő kormányát is. Mégsem érzem, hogy bármi ünnepelni való lenne '56-ban.

Vortumnus (törölt) 2012.10.22. 21:45:22

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

október 23-án a köztársaság kikiáltásának napját ünnepeljük. az persze azon a napon történt, ami 56-hoz kapcsolódik, így arról is megemlékezünk, értelemszerűen.

Vortumnus (törölt) 2012.10.22. 21:48:25

@Namir:

a relativizálás nem ez.
(magyar jobbosoknak emlékezniük kell pl. john kekes magyar-amerikai 56-ban elmenekült konzervatív filozófus 56-előadására. az relativizálás ezek szerint?)

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 21:48:38

@Névtelen Betelefonáló:

Papa, te csak élvezd a hupikék és babarózsaszín virtuális álomvilágodat.

A világ nem fehér és fekete.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 21:52:32

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény:

Egyesek szerint Gerő elfuserált puccsa volt az egész.

Valami lehet benne, mert túl sok fegyver, túl hamar került ki, ilyen gyorsan magától nem bomlik fel, nem esik szét semmilyen államhatalom.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 21:55:43

@Putyilov gyári melós:

" Rákosi lemondása után 1956 júliusától Gerő volt a Magyar Dolgozók Pártja Központi Vezetősége első titkára mint a keményvonalasok Rákosi után legerősebb vezetője. A szovjet irányítás reményeit azonban ő sem váltotta be.
1956-ban [szerkesztés]
Az 1956. október 23-ai tüntetések után, október 25-én reggel nagy felháborodást keltő rádióüzenetet intézett a nyilvánossághoz, ellenforradalomnak minősítve a történteket, amelyeket tulajdonképpen már le is vertek. Ezt követően villámgyorsan szaladt ki a lába alól a talaj. Miközben az Akadémiai utcai pártközpontban Anasztasz Ivanovics Mikojan és Mihail Andrejevics Szuszlov szovjet vezetőkkel tárgyalt, pár száz méternyire, a Parlamentnél lévő tüntetésen vérengzés kezdődött és hamarosan az üléstermet is belövések érték. A szovjetek enélkül is Gerőt okolták volna a budapesti eseményekért. Azonnal leváltották minden tisztségéből."
hu.wikipedia.org/wiki/Ger%C5%91_Ern%C5%91

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.22. 22:05:21

@Uni1002: "Soha nincs tiszta forradalom, azt csak hazudják.
Csőcselék is, rombolás is van."

Azért érdekes, hogy utóbb a csőcseléket, meg a rombolást hajlamosak elfelejteni, lásd tv székház szétverése.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.22. 22:07:48

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: "Kevés lincselés volt, 40-50 áldozattal összesen. "

Tőled ez szokatlan megjegyzés. Egyébként meg ez olyan, hogy egy hajszál az én levesemben sok, a te fejeden meg kevés.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 22:09:18

Amúgy anyámtól én is inkább dehonesztáló történeteket hallottam, ő bakfis utcagyerekként élte meg a történteket.

Ő arra emlékszik vissza, hogy a szétlőtt kirakatokon keresztül mennyit szajrézott mindenki és november 4.e után mennyi svédsegélyt kaptak.
A liszt, cukor és kávétároló fémdobozai ma is ezek a dobozok.

És még mielőtt lekomcsizná valaki, osztályidegennek számítottak, mert nagyfater Horthy vezérkari századosa volt.

A kilencvenes évek elején kérdezgettem a nagyfatert ezekről az időkről, hogy ő mit csinált. Azt mondta lapultak, mert volt katonatisztkét tudta, hogy akkora túlerővel szemben nem volt esély. A prolik, azok lázadtak a nyomor és a nyomort jelentő HATALOM ellen.

kela-bá 2012.10.22. 22:16:21

Mit ünnepeljek ? Van ilyen kérdés is . Az ünnepelés nem kötelező, ha nincs miért az nem baj, de másoknak még lehet. Ha tiszteljük egymás már az is ünnep !
Ez alkalommal ajánlok egy véletlenül előkerült alig több mint 2 perces videót : youtube Szentgyörgyi Albert.
További szép estét mindenkinek !

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.22. 22:19:15

@Uni1002: Azt hiszem '56-ban előfordult jó néhány olyan tényedés, ami előtrte, utána is köztörvényes lett volna. Amit írsz, az szimlán hülye. De szerintem egyik kategória sem velőtrázó hősiesség. Ahogy a kiskatonákat lincselőket sem tudom teljesen hősként kezelni.

@Namir: A relativizálás szerintem más. Az egy olyan állítás lenne, hogy '56 nem volt forradalom, mert néhány gazember is belekeveredett. Ilyet nem írtam. Azt sem, hogy előre megfontolt szándékkal lettek hősök mindahányan. Anyám, ha úgy tetszik muszájherkulesként jutott ki Kispestre és vissza :-) De ettől még nem tartok mindenkit hősnek, aki annak tartja magát, és hajlamos vagyok tisztelni olyat, aki a m csőcseléke kifütyül (Mécs Imrét pl.)

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Bár nem éltem át, elég sokat meséltek arról a korról a családban. Azt hiszem Nagy Imrét egyszerűen beugratták. Miközben a SZER-en keresztül amerika is cukkolta az embereket. Nem csodálkoznék rajta, ha dedikált forgatókönyvlett volna arra, hogy leteszteljék: meddig hajlandók elmenni az emeberek önerőből, és meddig hajlandók elmenni az oroszok a hegemonia biztosítására. Ebben az esetben Nagy Imre is áldozata volt csak a nagyhatalmi játszmáknak. Ha ugyanis az embereket nem froclizzák, akko r tényleg egy előre hozott poszt-Rákosi Nagy Imre korszak következett volna.

@Dr. Furia: magam sem hiszem, hogy Merkel ostoba lenne :-)

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.22. 22:22:06

@látjátok feleim szümtükkel: Mert a B-közép mentalitásával nehéz odaállni a parlamentben és hősnek kijáró tapsra számítani. Illetve nem nehéz, és van aki meg is teszi. Wittner Máriát akkor sem tudom tisztelni.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 22:25:04

@látjátok feleim szümtükkel:

56al kapcsolatban az SZDSZ ideológusai kúrták el a dolgokat még a kilencvenes évek elején, a forradalom tisztaságának túlmisztifikálásával.

Átestek a ló túloldalára, csakhogy megteremtsenek egy hősi eredetmítoszt.

Azóta mindenki folyamatosan és egyre nagyobbakat hazudik erről is, mint mindenről, amit legitimációra fel tud használni a politika.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 22:36:16

@GeoCracker:
"Wittner Máriát akkor sem tudom tisztelni."

Mostanában nem nagyon tiszteli a széljobb se, a kurucon rendszeresen hazaárulózzák, sőt, zsidóbérencezik is, pedig még azt se tudják, hogy anno Kuncze és az SZDSZ rehabilitálta, Kunce még a BMbe is bevitte az iratfeltáró bizottságba :o)))

Pedig nem sokon múlt, hogy Jobbikos képviselőjelölt legyen, Orbán az utolsó pillanatban szipkázta el tőlük. Azzal vette meg, hogy a Fidesz lista élére tette, asszem harmadiknak.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 23:37:16

@Mystes:

Hehe, valszeg nem hallottál 1848 március 15.éről. :O)))

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 23:46:06

@Mystes:
Lincselés nem volt, asszem még egy pofon se, csak rebellió a HATALOM ellen.

Bár, mintha esernyőktől fostak volna a hatalmasok, hogy azok fegyverek.

steve523 2012.10.22. 23:52:31

56-ban egy olyan rendzser ellen lázadtak fel a magyarok, ami egy olyan országot hozott létre, amiben sajnos ma is kénytelenek vagyunk élni.
Hiába a rendszerváltás, az orosz diktatúra öröksége ma is tovább él.

Gondoljunk csak bele: Ausztriában a 2. világháború után éheztek az emberek, az ipar romokban hevert......A Marshall segély viszont talpra állította őket és meg lehet nézni hol tart ma Ausztria és hol tartunk mi..........

Ez az ami nem hagy nyugodni, hogy hol tartana ma ez az ország, ha a mocskos oroszok nem ragadnak itt 40 évre. Még hogy felszabadítók!

És akkor még nem beszéltem a rengeteg tudósról és egyéb tehetségről akik az orosz elnyomás miatt más országban voltak kénytelenek tovább élni.
NEM! ezt nem bocsáthatjuk meg!!!!!!!!!!!

Májking 2012.10.22. 23:56:05

Szép írás, köszi

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 23:57:00

@Mystes:

Ezzel indítottál:
"Mutasson nekem valaki olyan "tiszta" történelmi eseményt, ami tisztább volt, mint ez."

89ben nem volt forradalom, az elitek szépen megegyeztek egymással a nép háta mögött.
Azóta is ez megy.
Ja, annyi történt még, hogy kiszervezték a melósok rúgdosását maszekokra, mert úgy gondolták, hogy ettől hatékonyabb lesz az államkapitalizmus.
Nem lett az, sőt, ahogy elnézem, jóval kisebb a hatékonysága a rendszernek, ezért van csődben, mind gazdaságilag, mind morálisan.

Putyilov gyári melós 2012.10.22. 23:59:34

@Mystes:
"Nem gondoltam volna, hogy valaki ennyire hülye példát hoz. "

Te mondtál egy borgőzös babarózsaszín baromságot, amit elvileg egy kisiskolás is megcáfol :o))))

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 00:15:25

@Mystes:

A jövő forradalmárai már ennél rafináltabbak lesznek.
Ha elégedetlenek az életkörülményeikkel, akkor mindenfélét belesütnek a zsemlébe. Hátha épp egy titkosszolga kapja be.
Régen úgy hívták szabotázs, legfőképp ha valamely Bástya elvtársnak szolgálták fel :o))))

Bár épp most olvasom, hogy már vannak ilyen forradalmárok újra:
"Óvszerek miatt eldugult a Barátság vezeték magyar szakasza
Állítólag nem fogadunk szállítmányokat Ukrajna felől
A Barátság magyar és a szlovák szakaszán okoztak problémákat azok a cumik és gumióvszerek, amelyek Fehéroroszországban vagy Ukrajnában kerülhettek az orosz eredetű kőolajvezetékbe – értesült az orosz sajtó. Hazánk most emiatt állítólag nem is hajlandó fogadni az Ukrajna felől érkező nyersanyagszállítmányokat."
nol.hu/gazdasag/gumiovszerek_miatt_eldugult_a_baratsag_koolajvezetek_magyar_szakasza

És szerintem egyre több ilyen forradalmár lesz.

Milliónyi lehetőség van lázadni a RENDSZER, a HATALOM ellen. :o)))

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 00:19:15

@Putyilov gyári melós:

Emlékszem rá, amikor katona voltam és megvonták az eltávot a szakácsgyerektől, akkor az sáros surranóval lépett bele a tiszti kajába, aztán még bele is köpött párat :o))))

Igazi forradalmár volt. :o))))

rüfke (törölt) 2012.10.23. 00:26:53

Rajk Lászlóért is sokan könnyet ejtenek, közben éppen ő szervezte az első koncepciós pereket valóban ártatlan emberek ellen
aztán a belső ellenségeskedés áldozata lett, az a rendszer végzett vele, amit ő dolgozott ki
meg Nagy Imre... a meggyőződéses kommunista, pártkatona
csak mert utálták egymást Rákosiékkal, most hősnek tartják

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 00:30:17

@Mystes:

Én inkább a cumi és a koton forradalmi jelentésén gondolkodom :o)))

Legfőképp azért, mert egy pár hete olvastam egy cikket, hogy az oroszok ki akarják szárítani a Barátság kőolajvezetéket.
Mit tesz Isten, épp akkor kapunk cumit és kotont Barátságból, amikor Orbán behódol Brüsszelnek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 08:24:41

@látjátok feleim szümtükkel:

Ez hogy jön ide? A tényeket írtam: az 1956-os forradalom az egyik legkevésbé véres a történelemben. Ez még nem jelenti azt, hogy örülni kellene egyetlen vérengzésnek is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 08:28:43

@Putyilov gyári melós:

Apám a forradalom idején 16 éves volt. Ő személyesen is látott egy lincselést. Egy rendőrségi besúgót felakasztottak a szomszédai egy utcai lámpára. Aztán a holttest órákig ott volt. Ez Miskolcon történt. Ez után nagymamám megtiltotta apámnak, hogy kimenjen az utcára.

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 09:57:06

Szerintem ide tartozik, bár a nagy jobb-baloldali uszulás, történelemkisajátítás közben mindenki szereti letagadni.
Lomax szerint 56 BALOS forradalom volt a hozzájuk képest regnáló JOBBOLDALI hatalom ellen:

"Lomax: Magyarország 1956

Az angol kutató, Bill Lomax véleménye szerint 1956 lényege egy olyan társadalom megvalósítására tett kísérlet volt, amely egyaránt meghaladva a kapitalizmust és a sztálinizmust - egy demokratikus szocialista rendszer intézményi alapjait hozta létre. A forradalmi bizottságok és a munkástanácsok kialakulásával - írja - a forradalom törekvései egy valóságos népi autonómia megteremtésének irányában túlléptek a párt reformszárnyának elképzelésein, a jogállam és a többpártrendszer követelésén. Mindez a társadalmi struktúra olyan radikális demokratizálását célozza meg, mely a tényleges hatalmat a nép kezébe adja. Lomax másik, a hazai olvasó számára szokatlanul hangzó megállapítása szerint félrevezetõ 1956-tal kapcsolatban az írók és a reformpolitikusok aktivitására koncentrálni, hiszen kezdettõl fogva a dolgozók elégedetlensége tartotta ébren az értelmiségiek lelkiismeretét, a néptömegek lázongása határozta meg az eseményeket, sarkallta tiltakozásra az értelmiségi elitet.
Vagyis - kiélezetten fogalmazva - az elméletet nem az értelmiség vitte be a munkásságba, hanem végsõ fokon a népmozgalom az értelmiségbe. Ezt igazolja többek között, hogy a forradalom második szakaszában, amikor a reformista értelmiség cselekvésképtelenné vált, a munkástanácsok ellenállása tényleges kettõs hatalmat hozott létre, és csak az õ példájuk nyomán kezdett tudatosulni néhány értelmiségiben a parlamenti demokrácián túllépõ közvetlen népi hatalom és dolgozói önkormányzat lehetõsége, illetve fölénye. Minden reform - állapítja meg a szerzõ - a fennálló hatalmi pozíciók elfoglalására, egyszerû hatalomváltásra törekszik, a forradalom célja viszont e hatalmi pozíciók megdöntése és radikálisan új társadalmi struktúra megteremtése. Ebbõl következõen a reformista értelmiséget két alapvetõ fogyatékosság jellemezte.
1. Naiv bizalom az "ancien régime" politikai intézményeiben, a pártokban, a parlamentben és a kormányban. Pedig - úgymond - "a forradalom csak úgy válhatott volna teljessé, ha a régi politikai intézményeket teljesen félre lehet söpörni, és ha a tömegfelkelés új társadalmi struktúrái lépnek a helyükre".
2. A Nagy Imre vezette reformista ellenzék az elitista hagyományt folytatta, és - lényegében sztálinista módon - azt gondolta magáról, hogy õ jobban tudja képviselni a munkások igazi érdekeit, mint maguk a dolgozók. Ezért nem volt képes megkérdõjelezni a párt szerepérõl vallott hagyományos nézetet sem."
users.atw.hu/munkastanacs/lomax.html

Celtic 2012.10.23. 10:22:42

@Putyilov gyári melós: Ez komoly? Jo, evente 1-2 alkalommal nezek a kurucra, foleg direkt linkekre, dehogy meg Wittner-t is...Nem szeretem a not, de azert megiscsak '56-os szereplo volt. Namindegy, Csanad utan nem talalok semmit sem igazan furcsanak :)

tollaszerge (törölt) 2012.10.23. 11:21:13

@steve523: "orosz elnyomás [...] nem bocsáthatjuk meg"

Izé, mi üzentünk hadat nekik a II. vh-ban, mi voltunk az aggresszor. Tudod, ez a háborúsdi egy ilyen játék, el lehet kezdeni pattogni és mindenkibe belekötni, csak akkor nem igazán érdemes a végén panaszkodni amikor nagyon pofánvernek és az nem esik jól.

Ebből le lehetne mindenféle történelmi tanulságokat is vonni a jelenre vonatkozóan. Magyarország most nem áll háborúban senkivel, hála az égnek, de továbbra is aggresszív kismalacként viselkedik. Sanszos hogy amikor emiatt megint pofára esünk, akkor felrakjuk a sérelempolcra, a többi sérelem mellé, és időnként kifényesítjük; vélt vagy valós sérelmeink a nemzeti vagyon 87%át teszik ki.

Celtic 2012.10.23. 13:16:00

@Celtic: Ah,kicsit rakerestem a kurucon a nevre. Kicsit fikazzak, de nem lattam, hogy kulonosebben zsidoznak.

Vortumnus (törölt) 2012.10.23. 13:22:51

@tollaszerge:

ez is amolyan egybites böffenet, csak van akinek szabad, van akinek estleg tiltás jár érte, helytől függően.
ezért mondtam, hogy az elméleti közgazdaságtant célszerű alkalmazott matematikának tekinteni, hogy nehogy véletlenül azt kelljen gondolni, társadalomtudósok rendelkeznek ilyen roppant árnyalt világképpel:))))

nerángass 2012.10.23. 13:28:27

@Mystes: Jópofa vagy. A németek stb ( a stb a tetszés szerinti nép helye ) talán nem ?

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.23. 13:30:40

@Mystes: A szövegértelmezési problémáiddal keresd fel tanáraidat és rokonaidat :-) Most, elmenvén a fotelből, nem érek rá gyógypedagógaii kurzust tartani.

nerángass 2012.10.23. 14:14:37

@Mystes: Bármely nép agresszor lehet, ha vezetői elszállnak, mint rengeteg eset bizonyítja.
Az oroszok is, természetesen.
Tartsuk szemünket a népek vezetőin, beleértve néha – Isten bocsá - a mieinket is, hátha levonunk valamely tanulságot ;)))))

Na, ágyő....

nerángass 2012.10.23. 14:22:23

nol.hu/belfold/20121020-megfakult_unnep

Sokban igazuk van sajnos.
A mai beszédekről is valszeg nyugodtan elmondhatjuk majd, hogy “megkezdődék a mondatok uralma a tényeken “ (((((((

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.23. 14:41:16

@Mystes: mobilról egy kis feladat. Ha számora a szabadság megvédése azonos a b-közép-mentalitású lincseléssel, akkor indokold :-)

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.23. 15:52:51

@Mystes: a történelmet a marginális, egyes emberek élik meg, miköznen a diktátorok tapsoltatnak maguknak. Szomorú, ha ezt nem látod.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.23. 15:54:26

@Mystes: abba a hozzászólásomba kötottél bele. Amugy nam én szerettem bele, a csöcselék csinálta

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.23. 16:42:16

@Mystes: mmert elutasítom a feltétlen hitet? Hát higyj.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.10.23. 17:22:45

@Mystes: tényleg szövegértési problémáid vannak :-) további jó töprengést :-)

nerángass 2012.10.23. 19:01:08

@Mystes:

"Csak éppen most nem a németekről volt szó! Hanem az oroszokról. Hogy ők "nem agresszorok". Nem a fenét. " Ezt te mondád kisbalta.

Most meg "a történelem nem erkölcstan. Úgyhogy ne ítélkezzünk. "
Nem erősséged a konzekvencia.Ezt leszámítva, no meg a szövegértési problémáidat, tényleg tökéletes vagy, a magad nemében ))

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 19:13:53

@Celtic:

Komoly!
Ha van időd kivárni a hozzászólások betöltődését, akkor láthatod, hogy ott mindent kap az öreglány.
kuruc.info/r/6/101355/

Én ezért az egyért olvasom, baromi jókat lehet röhögni.

De megkapja ezt mindenki, aki egy centit is eltér a hivatalos Jobbik irányvonaltól.
Azt láttad volna, hogy Szegedi Csanád miket kapott amikor kiderült hogy felkereste Köves Slomót. Még azoktól is akik egy héttel azelőtt még a hűségükről biztosították.

Amúgy egy Jobbikos nagyfejűtől hallottam,hogy ők is fosnak a kuructól, és gyakorlatilag a kisNovák terrorizálja őket vele.

Celtic 2012.10.23. 19:53:29

@Putyilov gyári melós: Nahat, lehet kommentelni a kurucon? Ezt se tudtam eddig...Koszi a linket, holnap megnezem. Ma a Gellerthegyen voltam a gyerekkel (nem beszedeket hallgattam, csuszdaztunk) es egesz sok ertelmes embert lattam, aki barmilyen rendezveny helyett a Gellerthegyet valsztotta....

Nezem az Index-videot, van meg MIEP-es is, raadasul a jobbikot zsido partnak tartja. De az is emlekezetes, amikor Tomcat-tel rugtak ossze a port (na, az is hoyg eltunt vegre). Tetszik, ahoyg szalamizgatjak egymast es tenyleg, nem tunik fel nekik az ellentmondas: veremet adtam volna erte tegnap, ma a veret kivanom.

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 20:03:39

@Celtic:

A kommenteket időnként vadul cenzúrázznak Melnyikovék.
Persze nem a zsidózást, hazaárulózást, cigányozást :o))))

De pl. Teleki Pál búcsúlevelét többször is kitörölték a Horthy kultuszos cikkjeik alól..

Ja, és ha rám hallgatsz, akkor légy óvatos, mert az NBH is ott van :o)))
Csinálj egy kamufelhasználót a Fészbukon.

Putyilov gyári melós 2012.10.23. 20:13:52

@Celtic:

Nem tünt el a Tomcat se.
A bombagyár után egy hírportálja volt.
www.bombahir.hu/

Ez meg friss:
www.bombagyar.hu/index.php?filter=faq