Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Még egy szót a regisztrációról

Az ország teljes újjászervezésének arcai XI.

2012.08.17. 08:09 | maroz | 126 komment

Címkék: választás arcképcsarnok orbánizmus

Azoknak, akik eddig befőttesüvegben éltek: a fidesz be akarja... ööö, nyelvbotlás, elnézést, szóval Orbán be akarja vezetni a választópolgárok előzetes regisztrációjának az intézményét. Ezt úgy nagyjából azzal magyarázza (már ugye túl azon, hogy: kétharmad!), illetve magyarázzák a lelkes apologétái, hogy ez az intézkedés a felelősebb választói magatartást ösztönözné azzal, hogy kiküszöbölné a rendszerből azokat a választópolgárokat, akik hirtelen felindulásból, a mindenféle pillanatnyi propagandák és kampányok hatására mennének el felelőtlenül és megfontolatlanul szavazni. Gondoljuk ezt tovább. 

Tehát ki a fid... 'sszameg, még mindig elkúrom időnként, na, vissza a kályhához, tehát ki Orbán szerint a "jó", az üdvözlendő, a kitenyésztendő választópolgár? Az, aki figyeli a közügyeinket, átgondol, megfontol és felelősen szavaz. Csak ugye ehhez elengedhetetlen az információ is, hiszen végső soron a választópolgár kell valahonnan szerezze az ismereteit, és hová fordulhatna a leghitelesebb tájékoztatásért, ha nem a tiszta forráshoz? A választott képviselőihez, igen. Úgy döntöttem, hogy a sorozatom ászaként bemutatok egy olyan képviselőt, aki kommunikál a választópolgárokkal. Fogadják szeretettel mai vendégünket, Nyírbátor fideszes önkormányzati képviselőjét, Tóth Imrét!

tothimre.jpg

Tóth Imre, FIDESZ

Azt is  eldöntöttem, hogy mégsem szeretnék Tóth úr női ivarú lovak iránt tanúsított nagyfokú érdeklődésével foglalkozni, legyen ez a pszichológusa baja, engem sokkal jobban leköt az, hogy ez az alázatos szolgája a köznek kommunikál velünk. Van neki képviselői honlapja. Most tekintsünk el attól, hogy milyen ez a honlap, bár nem szívesen tekintek el, mert azért lenne mit szóvá tenni, de a silányságot és az ocsmányságot lassan megtanulom a NER-kompatibilisság kritériumaként elfogadni, lépjünk túl, koncentráljunk arra, hogy a képviselő kommunikál. Illetve publikál is, ott a honlapján a fül: publikációk, de lépjünk ezen is túl, lássuk a legfrissebb szösszenetét.

Rögtön a lap tetején a műfaj:

Hírek  

Ez az, ez kell a felelős választópolgárnak, a hír! Ami szent, ami alapján majd a polgár szépen okosan kialakítja a maga felelős véleményét. A képviselő úr azzal kezdi az önéletrajzát, hogy "1975-ben születtem, értelmiségi családban", tehát elvileg tudnia kéne mi az a hír, de ha nem otthonról azzal sincs semmi baj, ezt az iskolában is  tanítják, és a képviselő úr járt iskolába, saját bevallása szerint.

Kanca kavar címmel bele is vág a legújabb hírbe:

A testületi ülés a napirendek ismertetésével kezdődik, elfogadását követően kezdődik igazán a képviselő testületi munka. A nyírbátori testületre jellemző, hogy a polgármester csak mondja és mondja végeláthatatlanul, ha valamelyik FIDESZ-KDNP-és képviselő meri venni a bátorságot, hogy kérdez, hozzászól, javasol egyből beindul a megalázás, leszólás, odamondás. A kardinális kérdésekben, ha a FIDESZ-KDNP nem szavazza meg az előterjesztést -az esetek döntő többségében a polgári oldal akarata érvényesül- beindul azonnal a polgármesteri kanca kavar és mint tudjuk azt a történelemből a bugyi háborúknak jó vége nincsen.

Ez az első bekezdés. Ismétlem, a műfaj: hír. Egy teljes bekezdés, és nem derül ki, hogy miről is akar beszélni, miről szeretne tudósítani, hírt adni. Már ugye ha félretesszük azt az ésszerűen kínálkozó magyarázatot, hogy ő itt valamiféle furcsa szexuális irányultságot ír ki magából, kancák, bugyik, tényleg izgalmas, de tényleg tegyük félre. No, szóval eddig semmit nem tudtunk meg, olvassunk tovább:

Nézzünk erre két példát:

Cirkusz a kulturális központban. Sok igazság kiderült ennek ellenére a könyvvizsgáló nővel kavarva ellehetetlenítették a 2011-es évi pénzügyi beszámolójának az elfogadását. Nyomoz a rendőrség, ügyészség, állami számvevőszék, Apeh… ja, és a kavar miatt a közfelügyelet is, aki a könyvvizsgáló tevékenységét vizsgálja törvényességi szempontból.

Így kell hírt írni. "Cirkusz", ami ugye nem egy minősítés, hanem egy tényszerű, informatív tájékoztatás. Cirkusz van a kulturális központban. Sárló kancákat idomítanak arra, hogy zeneszó mellett bugyit cseréljenek, de a buta lovak egymás között is, innen a cím: kanca kavar. Minden világos. 

Igazgatóválasztás az általános iskolában. Öt évre szóló pályázatát a jelenlegi igazgatónak nem fogadta el testület. A polgármester nem szavaztatta a testületet a 138/92-es kormányrendeletnek megfelelően a helyettesítésről, ehelyett két hét múlva törvénytelenül újra napirendre vette az igazgatóválasztást. A képviselő testület öt évre ekkor sem szavazta meg a jelenlegi igazgatót. A feszült körülmények közepette, az egy évre szóló igazgatói kinevezést megszavazta a testület.

Ezt akár még érteni is lehetne, volt valamikor egy iskolaválasztás, hír, haladjunk.

A testületi ülésre berendelt pribékek élükön az iskola jelenlegi gazdasági vezetőjével –előidézve ismételten a kanca kavart- hangosan szidta az édesanyjukat a képviselőknek és többször bemutatott nekik. Mindenki tudja jelenleg az iskolában a fej az igazgató és a gazdasági vezető a nyak. A nyak nagyon beizgult annak tudatában, hogy esetleg a pénzügyi bizottság is beleláthat a pénzes kártyáiba.

A hír szerint a nyírbátori testületi ülésre pribékeket rendelnek be. A pribékek gondolom pisszegnek, köhécselnek, zörögnek a cukorkás zacskókkal, amitől a cirkuszi lovak nem csak a bugyijaikat csereberélik összevissza, hanem a melltartóikat is, hiszen a hír szerint újból beáll az a bizonyos kanca kavar. Pszichológus olvasóink ínyencet csettintenek erre a "nagyon beizgul" szófordulatra, igen, jó nyomon járnak, aki egy hírben ennyire tuszkolja az ilyen kifejezéseket arra tényleg érdemes vetni egy-egy alaposabb szakmai tekintetet is. 

Ennek ellenére felháborító, hogy ilyen viselkedést egy nyírbátori intézmény vezetője megenged magának. A történteket követően a kormányhivatal vizsgálja az igazgató választás szabályosságát, törvényességét…

Tényleg felháborító, hogy vezetők ilyesmiket megengednek maguknak. Nyilván, a hír, mint műfaj szigorúan megköveteli az ilyen summázatokat is, ha hiányozna belőle a levont következtetés még összetévesztené valaki a véleménnyel.

No, tehát ez volt Tóth Imre, ezek voltak a nyírbátori fideszes képviselő hírei. 

Foglaljuk össze: Orbán túsza, a fidesz azért akarja átverni ezt a regisztráció nevű izét, hogy több legyen a felelősen döntő választópolgár és ugyanakkor ugyanő ilyen tóthimrei szinten adja meg a felelős döntéshez elengedhetetlen tájékoztatást. Kemény csapat: benzint iszik és rápisál a tábortűzre. Felmerül az emberben a kérdés, hogy ha Orbánnak, vagy a fidesznek, ha még egyáltalán kimutatható ilyen önálló entitás tényleg a felelős, megfontoltan dönteni tudó választópolgár lenne a fontos, akkor mi a kanca bugyogója miatt nem arra törekszik, hogy a köz ügyeiről zajló beszéd, a köz választott szolgálóinak a tájékoztatásai, meg úgy egyáltalán, a köznyelv váljék alkalmasabbá a felelős választópolgári attitűd alakítására? 

Ez egy vélemény-írás, ezért én bátran megengedhetem magamnak, hogy meg is válaszoljam a kérdést: azért, mert hazudik. Ha tényleg a választói felelősség lenne a számára a fontos, akkor odafigyelne a közbeszéd minőségére, de amit tesz, az pont ennek az ellenkezője: ellehetetleníti azt. És közben a regisztrációt forszérozza, mert majd attól! Áll a trambulinon, prédikál arról, hogy csúnya dolog a vízbe pisálni, miközben onnan fentről rajzolja bele a vizesnyolcasait. És ami a legborzasztóbb, szoronganak az emberek a medencében és úgy tesznek, mint akik komolyan veszik a prédikációt, miközben próbálják elkerülni a fejükre hulló permetet. Tessék lazára venni, tessék mindösszesen csak annyit ellenérvelni erre a regisztrációra, hogy: Tóth Imre!

Ha ez nem lenne elég, felkészül Szíjjártó.

· 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr564716822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Wilkommen in der DDR! 2012.08.17. 12:45:06

A Haza és Haladás legfrissebb tanulmánya – az írók szándéka szerint – gyakorlati útmutatót kíván adni ahhoz, hogy egy meg nem nevezett demokratikus ellenzéki erő miként győzheti le a FIDESZ-t a következő választásokon. Az eredmény igazából senkit nem l...

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.08.17. 12:38:53

Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezése 3. Kósa és Szíjjártó nyilatkozatai az ország csődközeli helyzetéről 4. A 2010-es választás ...

Trackback: Focistának nem kellett Orbán, ezért lett joghallgató 2012.08.17. 12:37:21

Se a magyar, se a történelem, se a matek, se a fizika nem ment neki, így nem csak bölcsésznek, tudósnak se volt jó – árulta el a Policitynek adott interjújában a miniszterelnök. Bár gőze nem volt, mit csinál egy jogász – ezt is ő mondta ...

Trackback: Egyikre sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.17. 11:36:41

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Trackback: Egyikre sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.17. 11:36:37

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Trackback: Egyikre sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.17. 11:36:04

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Trackback: Egyikre sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.17. 11:35:13

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maroz 2012.08.17. 12:33:52

@pucros: Hinaus mit uns? Ez lenne Orbán új stratégiája? Hihető. :)

Martian (törölt) 2012.08.17. 12:35:22

Csak a birkák mennek el szavazni ebben a választási rendszerben, amelyben lényegében egy üres, pártfejléces lapot kell aláírni - erre utána akár a kedves szavazó halálos ítéletét is fölévéshetik.

Lasombra 2012.08.17. 12:35:52

@pucros: nem tudom, más hogy van vele, de amíg Felcsúton személyes castingok zajlanak az El Commandante haciendán, addig a én legjobb indulattal sem tudok ezzel a problémával azonosulni vagy együtt érezni.

pucratlan 2012.08.17. 12:36:19

@Mérnork: ha az együttérzés és a szolidaritás nem csak a szemünk előtt élők iránt létezne, hanem tekintetbe venné a következő száz évben élők problémáit is, akkor azért fizetnénk a szegényeknek, hogy minél kevesebb gyerekük legyen.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.17. 12:43:15

Kicsit zavaros poszt :)

A lényeg, ha jól értem, hogy valami frusztrált fideszes pöcs nem tud mit kezdeni azzal, hogy egy baller NŐ a polgármester, ezért beszólogat a hölgynek a noname, napi 2 olvasót számláló fikablogján.

Mi ebben a hír? A frusztrált fideszes pöcsfejek már csak ilyenek :D

Hát nem olvas itt Tompikát senki?

maroz 2012.08.17. 12:43:35

@Mérnork: Azt ugye tudod, hogy a kutatások szerint jellemzően pont az a csoport nem szokott elmenni szavazni, akikre te most utalsz?

Ugye az is világos előtted, hogy ők szinte mindig csak valamiféle hivatkozási alap? Nem ők szavazzák meg a tizenharmadikat, nem ők erőltetik ki, nem ők tartottak pisztolyt Orbán fejéhez, amikor VOR-zakót húzva 2004 végén egyik percről a másikra áttért a nacionalista demagógiáról a szociálisra. Nem az underclass kényszerítette ki azt a több évnyi ámokfutást, a "ne az emberekkel fizettessék meg" idiotizmusát, ami miatt 2010-ben gyakorlatilag béna kacsaként kellett hozzálásson, és máig súlyosan ható baromságokat csináljon.

Ugye azt is tudod, hogy a komolyan vehető társadalompolitika nem arról szól, hogy kegyelemből, humanizmusból, vagy valami hasonló altruista indíttatásból dobunk valamit a csóringereknek, amivel betömhetjük a pofájukat? Ugye azt is tudod, hogy a társadalompolitikáról nem a legalsóbb társadalmi csoportok szoktak vitákat folytatni, hanem pontosan hogy az a kibaszottul okos, érettségizett, időnként még adót is fizető középosztály?

Ja, hogy ők az ismert nívójú diskurzust tudják csak produkálni? Nosza, gyorsan büntessünk meg ezért valakit, zárjuk ki a csóringereket mindenből, mert az nem lehet, hogy mi hülyék vagyunk és ezért ne mást büntessünk!

pucratlan 2012.08.17. 12:44:30

@maroz: énszerintem a célcsoport sajnos már régesrég pont ilyennek szocializálódta a hírt és nem tűnik fel neki ebben semmi.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.17. 12:51:00

@Petyat:

"Ha lenne cenzus, amivel ki lehetne zárni azokat az embereket, akiknek fingjuk sincs mi zajlik körülöttük"

*

Aranybogár :)

Szerinted a jelenlegi kormány tagjainak és a minisztériumi sleppnek, a helyettes államtitkári szintig bezáróan MENNYI FOGALMA van arról, hogy mi történik az országgal a dilettáns kapkodásuk miatt, amit kormányzati munkának a legnagyobb jóindulattal se lehet nevezni?

*

Vedd tudomásul, hogy azok, akik jó pozíciókban, sok pénzért csinálják a nagy károkat az országnak, azoknak a pénze nem mannaként hullik alá a felhőkből, hanem azok a szorgos, lenézett, kisemmizett emberek hordják össze, akiket ezek a nímandok úri gőgjükben korlátozni akarnak az alapvető állampolgári joguk gyakorlásában, és távol akarnak tartani a választástól.

maroz 2012.08.17. 12:51:32

@Petyat: Tegyünk egy próbát. Én úgy látom, hogy neked fingod sincs, hogy mi zajlik körülötted, ezért ki is zárlak az alakításából. Mert megvan hozzá a hatalmam, azért. Lássuk, mit szólsz hozzá.

Makkasz 2012.08.17. 12:52:17

Jó állampolgár: "Az, aki figyeli a közügyeinket, átgondol, megfontol és felelősen szavaz."
Hahaha

A jó állampolgár az, aki felelősen kezeli saját és rábízott vagyont, gyarapítja azt, gondoskodik családjáról, gyermekeiről, részt vesz a közös ügyekben, gondolkodik mielőt tesz, befizeti adóját.

Pop40 2012.08.17. 12:59:15

@Lasombra:
Hadd védjem meg ebből a szempontból a mélyen tisztelt, láthatóan némileg csökkent értelmű képviselőt: A "hír" szó, amilyen értelemben ő a honlapján használja, nyilván úgy értelmezhető, hogy az "én szempontomból fontos hírek". Összevetni ezt pl egy indexes híroldallal nem szerencsés, nyilván azt még egy ilyen visszamaradott ember sem hiheti a híveiről, hogy azok majd hozzá járnak híreket olvasni, és nem egy híroldalra. Ráadásul aki a honlapjára fel tud menni, valószínűleg rendelkezik nettel, így ugyanezzel az erővel felmehet bármely híroldalra, korrekt tájékoztatásért, helyi szinten, országos szinten egyaránt. Aki meg van akkora marha, hogy a fent taglalt úr honlapjára jár tájékozódni hírügyben, az meg is érdemli, amit ott talál :)

A úr stílusa meg olyan, amilyen, a sok hülye narancsdroid megérti, és ez a lényeg, MTA-s körök meg úgyse sűrűn olvassák.

Makkasz 2012.08.17. 13:01:32

Egyébkén mi az hogy állampolgár? Jó polgár, jó ember.
Állampolgár. Pincebogár.

Direkt demokrácia kell, ezekkel a kukába, menedzsment kormány, 5-e politikus, 5-e közpénz, 5-e közalkalmazott, 5-e adó. Ez a program.
Senkiházi elmebeteg kontraszelektált seggnyalók gondoskodnak jövedelmünk 80%-ának elköltéséről. Ébredjetek!

xaverta 2012.08.17. 13:05:01

Az elmúlt 2 év rémálom a magyarság számára. A kérdés csak az, lesz-e ébredés, vagy folytatódik az őrület. Megvetett, lenézet nemzet lesz-e a magyar, vagy felemelt fejjel is járhatunk más nemzetek között. Ne legyenek illúziói senkinek, Orbán Dzsugasviki bele szeretett a miniszterelnökségbe, erről a játékáról nem hajlandó lemondani. Ha regisztráció kell hozzá az lesz, ha rendkívüli állapot, akkor az. Mindenkinek, aki kormány váltást akar, tennie kell az ügy érdekében, még egy embert vinnie kell a regisztrációra, a semleges nézői szék nem elég. De, még a regisztráció is lehet, hogy kevés. Új, elfogadható párthoz kell csatlakozni, a fideszt a történelem szemétdombjának az aljára kell sűllyeszteni, hogy ez a szellem még egyszer ne bújhasson elő. Ha nem sikerül, Magyarországnak annyi.

maroz 2012.08.17. 13:08:58

@Pop40: Tehát te azt mondod, hogy a felelős választópolgár idióta, ha a képviselőjétől akar a helyi közügyekről tájékozódni? :-o

maroz 2012.08.17. 13:10:11

@Makkasz: Válaszolnál két kérdésemre? Persze csak ha akarsz.

1. Van-e neked érettségid?

2. Fizetsz-e te adót?

slowmotion 2012.08.17. 13:15:18

ez egy igazán sokoldalú úriember, mondhatni polihisztor, talán csak a helyesíráshoz nem ért, de ez ugye nem példa nélkül álló a táborában (de ugye műszaki rajzokhoz a számokat kell pontosan írni, nem a szavakat)

és még a környezetvédelmi, meg természetvédelmi bizottságnak is tagja... szabadítsátok rá P/c-t! :)

maroz 2012.08.17. 13:19:27

@Petyat: Megírtam, nem?

Lásd: @maroz:

Csak azt teszem, amit te is jónak tartasz. Van vele valmi bajod?

Petyat 2012.08.17. 13:22:31

@maroz:

:D

Ok. Akkor ne beszélgessünk. Amúgy el sem olvastam a posztod, mostmár nem is fogom. Csak Mérnök kommentjére válaszoltam.

Petyat 2012.08.17. 13:24:11

@maroz:

Amúgy azt vágod, hogy amit csinálsz az nem cenzus, hanem cenzúra?

Arbet 2012.08.17. 13:24:25

Tökéletesen egyetértek a regisztrációs rendszerrel. Teljesen használható adatbázist kapunk arról, hogy kik azok a böszme megvezetett birkák akik egy párt mellé is leteszik a voksukat. Egy rendszerváltás után nem kell semmi mást tenni, csak ezektől megvonni a szavazati jogot.

Ez a szavazósdi semmit nem változott az elmúlt 70 évben.

Pop40 2012.08.17. 13:25:23

@maroz:
Nana! Ilyet egy szóval nem mondtam!
"Aki meg van akkora marha, hogy a fent taglalt úr honlapjára jár tájékozódni hírügyben, az meg is érdemli, amit ott talál" - JÁR tájékozódni, ami nyilván rendszeres odajárást feltételez, nem egyszeri, véletlenszerű felmenetelt.

A te "felelős választópolgárod" tájékozódni akar a közügyekről, ami nagyon helyes. Felmegy első alkalommal a képviselője honlapjára, és azt találja, amit te is találtál. Ezek után szerinted odaszokik? :DDD Te se hinném, hogy odaszoktál :))
Aki viszont rendszeresen odajár, mert ezt találja korrekt tájékoztatásnak, azt én nem a "felelős választópolgár" jelzővel illetném:P

maroz 2012.08.17. 13:26:05

@Petyat: Ezt írtad:

"Ha lenne cenzus, amivel ki lehetne zárni azokat az embereket, akiknek fingjuk sincs mi zajlik körülöttük, akkor talpra lehetne állítani egy új pártot, mert ezek amik ma vannak, mind gázosak."

Én pedig mindösszesen csak annyit csináltam, hogy itt bevezettem az általad javasolt cenzust. És mivel úgy ítéltem meg, hogy neked fingod sincs arról, ami körülötted zajlik ki is cenzúráztalak. Neked ez ellen elvileg egy szavad sem lehet, ugye?

maroz 2012.08.17. 13:28:28

@Petyat: Nem, ez cenzus. Értelmi cenzus. Megvonom a hozzászólási jogod, en gros, mert úgy ítéllek meg, hogy fingod sincs arról, ami körülötted zajlik. Nem alakíthatod a komment menetét, nem szólhatsz bele. Ki vagy zárva, ahogyan kérted. Mi ezzel a bajod?

Petyat 2012.08.17. 13:28:43

@maroz:

Ha most ezt a pár kommentem bennhagyod, akkor semmi értelme az egésznek. Amiket újabban írtam, azokat is töröld, meg azokat a kommenteket is, amiben mások idéznek engem. Ne végezz félmunkát!

Makkasz 2012.08.17. 13:30:13

@maroz:
1. Van 5 diplomám és doktorim.
2. Fizetek. 10 év alatt annyit, mint 50 átlagjövedelmű 40 munkaéve alatt.

Remélem kielégítő a válaszom. Kérdezhetek valamit?
Miért merültek föl benned ezek a kérdések?
Ha azért mert nem érted mit írok, nem biztos hogy az én hibám.
Ha helyesírási hiba, elütés miatt, akkor bocsánatot kérek, hogy összezavartalak.

maroz 2012.08.17. 13:30:16

@Pop40: Te sem olvastad el a posztot, ugye? ;)

Nem az enyém, hanem az Orbáné:

"tehát ki Orbán szerint a "jó", az üdvözlendő, a kitenyésztendő választópolgár? Az, aki figyeli a közügyeinket, átgondol, megfontol és felelősen szavaz."

Érted a különbséget? Nem azt írom, hogy szerintem, hanem hogy Orbán szerint. Mert arra akarok rámutatni, hogy ő a saját értékeihez sem ragaszkodik, és ebből a szempontból teljesen irreleváns, hogy én mit gondolok a választópolgárról.

Lasombra 2012.08.17. 13:31:10

@Pop40: rendben, elfogadom.
mármint a relevancia részét. :) szerinte fontos. legyen, lelke rajta.
de mi a helyzet a tartalmi részével? ezt a bejegyzést kábé ő érti, meg aki még akkor ott jelen volt.
tehát legjobb esetben is félhír. :)

Makkasz 2012.08.17. 13:34:02

@maroz: Bocs, nem válaszoltam pontosan, elfeledkeztem róla, lehet nem ismered a magyar iskolarendszert.

1. Van érettségim (a többiből ki lehet következtetni, de hátha nem sikerült)

maroz 2012.08.17. 13:34:11

@Mérnork: No, akkor most mondd meg, hogy Makkasz kollégánk alábbi véleményét elfogadhatónak tekinthetjük-e, miután kiderült róla, hogy teljesíti az általad megfogalmazott kritériumokat, tehát őt hagynád szavazni:

@Makkasz:
"Direkt demokrácia kell, ezekkel a kukába, menedzsment kormány, 5-e politikus, 5-e közpénz, 5-e közalkalmazott, 5-e adó. Ez a program.
Senkiházi elmebeteg kontraszelektált seggnyalók gondoskodnak jövedelmünk 80%-ának elköltéséről. Ébredjetek!"

maroz 2012.08.17. 13:34:49

@Petyat: Elnézést, javítottam.

maroz 2012.08.17. 13:38:26

@Petyat: Tán duzzogsz? Gyere, vegyél részt te is a vélemények alakításában, mondd el, ha fáj valami, javasolj jobb szabályozókat, én nem is értem, hogy miért van az, hogy te még csak meg se próbálod itt az érdekeidet érvényesíteni.

Szerintem Petyat-nek jó így, ahogy van, ő elégedett mindennel, tehát semmi értelme arról spekulálni, hogy az ő szempontjai szerint mit lehetne itt másként is csinálni.

maroz 2012.08.17. 13:43:17

@Makkasz: Köszönöm a választ.

Azért merültek fel, mert korábban említette egy kommentelő, hogy ő ezt a két kritériumot tekintené elégségesnek a cenzushoz.

Kíváncsi vagyok, hogy az általad némileg elnagyoltan felskiccelt új politikai berendezkedésről mit gondol, úgy véli, hogy az igen, az egy kellően felelős, kellően intelligens, tehát szavazásra méltó polgár partiképes véleménye-e, vagy éppen ellenkezőleg.

Makkasz 2012.08.17. 13:45:15

@maroz: Egyszerűbben megfogalmazom amit írtam, az segíteni fog.

Sem a buta elnevezésű állampolgár (amibőll valamely állam tagja is lehetne csupa előnnyel, nálunk csupa kötelezettséggel, mag a név visszataszító), sem a jó polgár meghatározása nem a politikusok, Orbán feladata. Ezt már megtették a rómaiak.

Az, hogy a polgár tájékozott, résztvesz a közügyekben (szavaz), lehet egynek jellemző tulajdonsága, de nem a jó polgár kritériuma semmiképp. Különösen nem, hogy asszisztáljon magyarországi szabadrabláshoz (80%-os adóék), a magánvagyonok államosításához, a demokráciaparódiához, az átalakított választási rendszerben birkaként szavazzon, bárkire is, a fidesz hatalmon maradását szolgálva.

A polgár szabad, szabadon gondolkodik. Felelős magáért, családjáért, környezetéért, kisebb és nagyobb közösségéért.
Nem felelős azért, hogy politikusok elvárásainak megfeleljen, azokat hatalomhoz segítse vagy abban tartsa.
A polgár nem fogadja el, ha kihasználják érdekcsoportok saját érdekükben (politikai elit, 1949 óta - végre megvan a folytonosság).

Az hogy neked csípi a szemed ez a nyírbátori félhülye, és ő maga engem kevésbé idegesít, mint az, hogy, ahogy te is írod, ki akarják tenyészteni a jó állampolgárt. Ez fájdalmas.

Pop40 2012.08.17. 13:51:35

@maroz:
De, elolvastam:) Viszont Orbán a saját szent szájával mondta, hogy nem azt kell figyelni, amit mond, hanem amit tesz, arról nem is szólva, hogy mondani minden héten mást mond, attól függően, éppen milyen közönség előtt beszél. Ezeket logikailag elemezni úgysem lehet, mivel a beszédei sem logika szerint jönnek, hanem sima alkalmazkodásként az épp aktuális helyzetre.
Több mint valószínű, hogy az elmúlt min. 10 évben egyszer beszélt őszintén, a Demján-féle lebaszás után, a vállalkozók előtt. Akkor annyira megdöbbent, hogy rájött, h erre nem válaszolhat az előkészített mondandójával. Ezek után jött a saját kútfőből jövő szöveg, a -félázsiai, nem feltétlen kell nekünk demokrácia, stb.

Orbán nagyjából leszarja a választópolgárt, neki a választópolgár egy olyan valami, ami 4 évente lelkesen megszavazza őt, fényesen eltartja őt, pártját, s klientúráját, s ezért ő viszonzásképpen néha csurrant-cseppent valamit annak a rétegnek, amelyik rá szavazott, anyagi illetve szimbolikus értelemben.

maroz 2012.08.17. 13:51:50

@Makkasz: Oké, de valami újszerű közpolitikai berendezkedésről is tettél némi említést, amit én - finom szólva - kicsit átgondolatlannak látok. Én csak arra reflektáltam.

Pop40 2012.08.17. 13:55:36

@Lasombra:
Ezt igazából én sem értem, minek írja, lehet, hogy bejön neki a polg.mester hölgy, és így próbál udvarolni:P

Ha nem jön össze, max fejbevágja majd a bunkójával, és bevonszolja a barlangjába ungabungázni :)

Makkasz 2012.08.17. 13:57:42

@maroz: a szavazás áldemokráciában a diktátor eszköze csak.
Nem járok partikba, dolgozom, 3 gyermekemről gondoskodom.

Néha radikálisan kell fogalmazni, hogy leessen a tantusz. Magyar helyzet nem finomhangolásra, váltópártra, új pártra szorul, hanem teljes és totális átalakításra. Újra kell definiálni az állam szerepét, a patriarchizmust ki kell írtani a politikai kultúrából.

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek, polgárnak van, államnak egyik sincs.

Ezért kell az újraelosztást a legkisebbra szabni, ami még fenntartható.
Valamennyi rendszer fenntarthatóáságról gondoskodni kell (oktatás, eü, nyugdíj is).
Teljes transzparencia szükséges. államnak ki kell vonulni a gazdaságból. Vaeszteséges tevékenységeket, cégeket fel kell számolni vagy el kell adni.
A pénz annál kell hagyni aki megkereste. A jogrendnek, alapértékeknek, demokráciának szilárdnak kell lennie és közmegegyezésen kell alapulnia.
Ahol lehet direkt demokrácia kell. Ez az igazi felelőség, hogy önkormányzat a polgármesteri hivatal előtti utat újítsa fel, vagy legyenek új bútorok az iskolában, oviban, meg számítógépek.
Nem pártokra, ideológiákra kell szavazni.
Ha valaki választási programot ír, és nem érthető, nem számszerűsített, nincsenek benne mutatók amiket követni lehet félévente, évente, azt ki kell röhögni, el kell küldeni csoportterápiára a többi ostoba barommal együtt.

Remélem így partiképes.

maroz 2012.08.17. 14:08:39

@Makkasz: Számomra egyáltalán nem partiképes, szerintem egy eléggé átgondolatlan halandzsa, amelyik a legóvatosabb kritikától is elemeire esne szét. Ne vedd sértésnek, de én már bőven találkoztam, olyan emberrel, aki hozzád képest mínusz öt diplomát tud felmutatni, és azért ennél sokkal kiérleltebben gondolkodik társadalomról, politikáról, közügyekről.

Mindezt csak azért mondom el, hogy hátha mégiscsak töprengésre tudnék bírni néhány embert azt a furcsa véleményüket illetően, hogy a tanult és gazdag emberek annyival több bölcsességet hordoznának magukban az ilyen jellegű témákat illetően.

Mariann19 2012.08.17. 14:24:58

Eddig működött egy jól bejáratott választási rendszer, melynek megváltoztatása valamilyen kizárólagos érdeket kell, hogy szolgáljon. Kell ehhez egy túlhatalommal bíró kormány, mely az új törvényt símán át tudja vinni a parlamentben. Nálunk ez a Fidesz!
Az a magyarázat, hogy a regisztráció azt teszi lehetővé, hogy a jól informált, a közéletet folyamatosan szemlélő, tudatos állampolgár szavazzon, több kérdést is felvet.Az szükséges ismeretek birtokában van-e a határon túli szavazó, aki még tapasztalati jelenségekkel sem találkozik? Melyik generáció az alkalmas a hőn áhított, képzett, tudatos szavazásra?Mihet értsen a szavazó jobban? A gazdasági folyamatok értékeléséhez? A demokrácia gyakorlásához milyen tapasztalattal bír? Tehát akkor, ha a kormány a regisztráció indoklásaként olyan állampolgárok résztvételét várja, akikre jellemzőként egyszavas jelzőt jelöl meg, szíveskedjen körülírni, hogy milyen lközéleti értékekkel legyen felruházva az általa hőn áhított szavazó. Márcsak azért, hogy felkészüljünk, és megfeleljünk az elvárásoknak.

A rokkant is ember · http://arokkantisember.blog.hu 2012.08.17. 14:39:30

"Most tekintsünk el attól, hogy milyen ez a honlap, bár nem szívesen tekintek el, mert azért lenne mit szóvá tenni, de a silányságot és az ocsmányságot lassan megtanulom a NER-kompatibilisság kritériumaként elfogadni, lépjünk túl, koncentráljunk arra, hogy a képviselő kommunikál."

DE IGAZÁBÓL MINDEN RELATÍV :) Ha valaki elolvassa ezt:

arokkantisember.blog.hu/2012/07/06/a_kepviselo_akinel_harom_eve_megallt_az_ido

és megnézi a vonatkozó honlapot, akkor mindjárt ráébred, hogy ez a Tóth képviselő egy igazi internetguru :)

maroz 2012.08.17. 14:46:35

Egyeseket kihagyunk a játékból, sokat nyer vele a kommentfolyam. Remélem nem baj.

Makkasz 2012.08.17. 14:50:35

@maroz: Ez egy kiérlelt és okos vélemény, leegyszerűsítve.

Az alapja az, hogy a nagy újraeloszás, a mások pénzéről döntés rossz döntéseket, pazarlást, korrupciót, rossz beruházásokat eredményez.

Ami korábban a vallási vezetők kezében volt eszköztár (a tények nélküli hit, érzelmekre hatás, a tudás monopóliuma) a hatalom megtartása érdekében, ugyanazt vették át a politikusok (ideológiák, jobb és baloldal, polgári értékek, vagy szolidaritás, és a tudás monopóliuma - való gazdasági helyzet, mit mire, mennyibe kerül, mi a hozadéka).

Az is gond, mikor valaki a jelenlegi brutális büdzséről alternatívákban gondolkodik, ilyenkor beszorul a politikusok által épített homokozóba.

Adókat csak vállalkozásokból lehet szedni, minden adófillért azok termelnek ki. Következik ebből, jóléthez kedvező befektetői környezet kell.
Állam feladata ez, szavatolni a demokráciát, annak intézményeit, a jogrendet, emberek és a vagyon teljes biztonságát. Amikor ezen túlterjeszkedik, állandóan véres lesz az ora, ma már egész teste, száz sebből vérzik.

2008 óta 710.000 ről 780.000-e nőtt a közalkalmazottak száma (miközben dolgozók száma csökken). Ebben a számban nincs benne a veszteséges állami, önkormányzati cégekben dolgozók tömkelege (vagy azért nem veszteséges mert monopol, beszedi tőled adón túl is a pazarló gazdálkodásának elfedésére szükséges pénzt, lásd MVM), BKV, MÁV, MNV kezében lévő cégek. Ez is lehet mégegyszer ugyanennyi, tehát állami cég, közmunkás+politikus+közalkalmazott, 1.5 m, az első három is javítja munkavállalói statisztikát.
3m nyugdíjas (2,2 m öregségi, 800 e rokkant), eddig 4,5 m eltartott.
Persze iskolások, munkanélküliek jönnek.

GDP 78%-a adósság. Gazdasági visszaesés van. Állami vagyon értékét nem ismerjük.

Évente annyi gyermek születik, amennyi 5 milliós Mo fenntartására elég, akkor, ha minden ma gyermeket vállaló 30 év múlva dupla annyit vállal (feleannyinak kell ugyanannyit szülni), én esetemben hatot.
Persze csak akkor, ha nem lenne emigráció, ami bizonyos szakmában már komoly probléma.

A hűbérúri rend, a korrupció, a butaság megkeseríti a józan emberek életét, a 80% adón túl tovább rontja az életminőséget.

Alagút, völgyhíd épült, és még megannyi agyatlan beruházás. Aránytévesztés, rövidlátás.

Emiatt kell újragombolni a kabátot, esetleg újat varratni, mert ezek a problémák egy jobb (magasabb színvonalú) kormánnyal sem fognak megszünni.

Igenis lehet ötöde adó. A mohóságban odáig ment politika, hogy benzint és gépkocsit úgy megadóztatta, kisebb lett az állami bevétel belőle, tipikus vesztes-vesztes helyzetet teremtett. Mohóságban ilyenkor adminisztrációt bővít, hatékonyabb beszedés érdekében.

Tragédia, és nem látsz ki te sem a ködből. Lehet nem lehet minden 5-e választás után egy hónappal, de lehet célokat kitűzni, útvonalat tervezni, úgy, hogy 10-20 év múlva fenntartható rendszerek legyenek, és nem omoljon össze az ország.

maroz 2012.08.17. 14:51:13

Végső soron jó ez a cenzus, lám, ez a Petyat néven írogató emberke is mennyire tökéletesen elégedett mindennel, teljesen a szája íze szerint alakul a kommentelés menete, legalábbis én ezt gondolom abból, hogy nem zargat minket a proteszt-szavazatával itten. Milyen sikeres blogger is vagyok én, úgy tudtam alakítani ezt a kis rendszert, hogy az ellen még Petyat sem tiltakozik, sőt, nekem az az információm, hogy ő tökéletesen elégedett vele.

kisa 2012.08.17. 14:53:52

@Mérnork: Nana, azért osztogattak rendesen a 300ezer fölöttieknek is (16%, ugyebár).
És tényleg, marozhoz kapcsolódva, egy gyereket büntetnél, mert a szülei olyanok, amilyenek? Egy társadalom fejlettségét mindig mutatja a benne élő egyedek szolidartitásának foka (is).
Na, orbán ezt kezdte ki rendesen az elmúlt 15 évben, amikoris bűnösnek kiáltotta ki azokat a rétegeket, akiket éppen meg akart sarcolni, el akart tőlük venni valamit, vagy csak egyszerűen nem elég NER-kompatibilesek.

Mérnork 2012.08.17. 14:57:57

@kisa:
Ha szerinted az, hogy a cég által a foglalkoztatásomra szánt pénzből kevesebbet rabol el az állam az osztogatás akkor neked kurva nagy fogalomzavarod van.

kvadrillio 2012.08.17. 14:58:48

sztem REGISZTRÁLJON... a nép-nél minden ollan emberke, AKI POLITIKUSI PÁLYÁRA ÁCSINGÓZIK, ÉS BE SZERETNE ??? KERÜNI A MAGYAR PARLAMENTBE !!!:)

belekotty 2012.08.17. 14:59:20

@maroz: Stefika..izé Stefike még megvan?

Mérnork 2012.08.17. 15:01:12

@kisa:
"És tényleg, marozhoz kapcsolódva, egy gyereket büntetnél, mert a szülei olyanok, amilyenek? "
Hát persze hagy szüljék rakásra és neveljék fel a mostani adózók pénzéből azokat, akiket majd a gyerekeim adójából kell eltartani, ez tényleg szuper dolog.

Netuddki. 2012.08.17. 15:04:36

Kedves Vinczent(ek)!

A megoldás a következő:
"Az évek múlásával egyre jobban kezdett érdekelni a közéleti szereplés és a Fidesz 2002-es választási vereségét követően csatlakoztam a nyírbátori Fidesz helyi szervezetéhez"

Gondolom a fidesz felvételi vizsgakövetelményeknek megfelelt. Amelyekből a legfontosabb tétel, hogy az IQ-ja nem magasabb mint az orbáné.

Mellesleg jó lenne már nevén nevezni a dolgokat. Amit az orbán akar az a választások kimenetelének a befolyásolása. A lényeg, hogy trükközéssel és nem az emberek bizalmának a megnyerésével. Ebbe a sorba tartozik a választókerületek átrajzolása, külföldiek kezébe szavazatok adása.
Mondjuk ki nyíltan, az orbán választási csalásra készül. Ennyi...

kisa 2012.08.17. 15:08:46

@Mérnork: Akkor pusztuljon éhen? Meg a nyugdíjas is? Akinek az adójából futotta anno arra, hogy te tanulj, és most élvezhesd a jól megérdemeld 300 ezer fölötti fizetésedet. Remélem, teszel belőle félre a nyugdíjas éveidre, mert utánad már jön az a nemzedék, aki maradéktalanul magáévá fogja tenni az osztogatásról szóló nézeteidet.
És az, hogy kevesebbet kell adóznod, miközben másoknak meg relatíve (a fizetésükhöz képest) többet, az szerintem jelen helyzetben osztogatás.

maroz 2012.08.17. 15:15:22

@kisa: Kár beléjük a szó.

Ezek azok a nagyarcú lófaszjanik, akik el sem tudják azt képzelni, hogy a szolidaritás róluk IS szól. Arról, hogy az életben senkinek nincs megváltott jegye a tutira, bármikor kerülhet ő is a bráner boldogtalanabbik felére.

Bezzeg látnád hogy nyígnak olyankor, amikor szembesülnek vele, hogy ők kerültek szopóágra! No, olyankor aztán már sokkal megértőbbek, sokkal szolidárisabbak tudnak lenni, sőt, egyenesen követelik! Én nem sűrűn láttam ilyen szociáldarwinista fazonokat békésen beletörődni abba, hogy most nekik lett szar, és szolidan éhen dögleni, ahogyan azt az elveik alapján várná az ember.

bamberg 2012.08.17. 15:16:37

Nem értem, mi a problémád? Nem szabad hozzászólni? Zavar, ha más a véleményem? Nem szeretnél arra gondolni, hogy az okfejtésed nem tökéletes?
Különben nem probléma, ha nem teszed ki a Számodra kellemetlen hozzászólásokat, csak érdekelne, ha már ennyit vesződtél az írással, tényleg, miért zavar téged, ha a tényleg nem tudatos választópolgár nem megy el szavazni.
Írd meg, csak nekem, titokban, OK?
Lécci lécci!!

kisa 2012.08.17. 15:20:34

@bamberg: "A tájékozódás úgy megy, vagy nem megy, mint eddig."
Ja. februárban döntsd el, hogy akarsz-e szavazni valakire, akit majd márciusban fognak nevesíteni.
És ja, ha közben történik valami disznóság, akkor már nem tudsz úgy dönteni, hogy mégiscsak löksz egy ikszet valahova.
Talán emlékszel 2010-ben az önkori választások vasárnapja előtti pénteken vezető hír volt, hogy Molnár Gyula XI. kerület polgármestert beidézték. Fazekas főügyész személyesen nyilatkozott minden létező stábnak az ügyről. Ez pont elég volt ahhoz, hogy MGY valami 4000 szavazattal bukjon.
Szóval a felelős döntésbe az utolsó percben meghozott döntés is beletartozik, ha közben olyasmi merül fel, ami a választó szerint indokolja a részvételét.

kisa 2012.08.17. 15:24:22

@maroz: Hát, mindig felb.szom az agyamat az ilyesféle hozzászólásokon, és megpróbálok észérveket felsorakoztatni, de tudom, hogy igazad van, ezek csak abból okulnak, ha ők kerülnek szopóágra. Csak kerülnének már!

boyob 2012.08.17. 15:30:35

@maroz: nagyon jó a példa bemutatásod! :)
Szerintem Petyat is megértette vagy nem. :)

Kérdeztem fideszes barátomat,hogy hogy él,hogy van?
Azt mondja jól,egyre jobban(16%-os szja segít neki havi 100.000 plusszal) és hogy ő mindennel egyetért ami az országban folyik.

Kérdezem tőle,ha jő egy új kormány,és az ezalatt a 4 év alatti szja többletét visszamenőleg 98.os különadóval sújtanák amit be kellenne fizetnie?

Öööööööö.... :)

maroz 2012.08.17. 15:32:21

@bamberg: Nekem? Semmi. Bárgyú kommentelőnek találtalak és alkalmaztam rád a cenzust. Azt az elvet, amit te is helyesnek vélsz. Remélem nincs semmi kifogásod az eljárásom ellen, én csak azt adom neked, amit te is adnál másoknak.

kisa 2012.08.17. 15:32:23

@Mérnork: "gyerekeimet pedig olyan végzettség és nyelvtudás felé terelni..."

Nos, tudod, minden gyereknek meg kéne adni ezt a lehetőséget. Azoknak is, akiknek balfasz szülei vannak, azért, hogy ő már ne legyen az. Hanem tisztességes, jó adófizető állampolgár legyen! Mert nem ő tehet a szüleiről. Az, hogy neked ilyen nagy mellényed van, és most éppen fut a szekered, nem jogosít fel arra, hogy mindenkit egy kalap alá rétegezz, akinek rosszabbul megy. Mert lehet, hogy akar dolgozni az illető, csaképpen nem kap munkát. Pl. mert cigány. Mert "vén" 40 fölötti. Majd ha lesz elég munka mindenkinek - ahogy beígérték -, és akkor nem dolgozik, na akkor nevezheted ingyenélőnek. Addig nem!

kisa 2012.08.17. 15:36:45

@bamberg: De adott esetben igen. A lakóhelyemen ugyanis NEM csak pártra szavazok, hanem emberre, konkrét személyre is. És csak-csak szeretném tudni a választékot. Ráadáésul orbán valami büntit is belengetett azoknak, akik regisztráltak, oszt' nem mennek el.
És igen, hadd legyen jogom akár 2 nappal, de még a szavazás napján eldönteni, hogy megyek-e vagy sem! Nem ettől leszek tudatos szavazó.
Illetve ettől nem lszek az. Ez abszolút csak arra szolgál, hogy az ellenzék lehetőleg indulni se tudjon: KC-t is csak az kap, aki regisztrált. (legalábbis a tervek szerint) NA, és kinél lesz a lista? Ki tudja, hogy konkrétan hova is kell bekopogni? Csak nem a fidesz?

Mérnork 2012.08.17. 15:48:47

@kisa:
És gondolom a máséból kellene megadni neki a lehetőséget...
De elárulok neked valamit, hiába adsz lehetőséget a gyereknek, ha mellé nem teszel követelést, meglehetősen keményet, mondjuk a szülő részéről, akinek ez alapvető kötelessége lenne, ha már nagy gondosan a világra hozta azt a gyereket. Tőlem is követeltek a szüleim (akkor még 14 volt a tankötelezettség határa, a gimis tanárok ezt keményen dörgölték is az orrunk alá, hogy nem kötelező tanulnunk, ha nem akarunk), ha nem így lett volna lófütyi se lett volna belőlem. Mondjuk így utólag lehettek volna kicsit keményebbek is. Én is követelek a gyerekeimtől, a saját érdekükben.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.17. 15:51:44

@bamberg: Te majd eldöntöd, hogy kinek áll rendelkezésére megfelelő szellemi muníció, igaz?

maroz 2012.08.17. 15:52:52

@bamberg: Köszönöm, hogy az általad bevezetni javasolt cenzussal egyetértesz, támogató soraidat szívesen olvastam, örülök, hogy végre találtam valakit, aki akkor is kitart elvei mellett, ha az rá nézve némi kellemetlenséggel jár. Örülök, hogy a rendszerem, amelyet többek között a te javaslataid alapján dolgoztam ki teljes megelégedettséggel tölt el.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.17. 15:56:38

@Mérnork: Nyilván a máséból, ezt te is tudod. De kőkemény feltételekkel- ebben igazad van. A segélyezett réteg mind magasabb szintű újratermelése nyilvánvaló zsákutca.
Viszont a jelenlegi kurzusnak kiművelt emberfőkre van a legkevésbé szüksége.
Ez van, srácok!

maroz 2012.08.17. 15:57:46

@agresszív kismalac: Ő azt mondta, hogy a bárgyú szavazók kizárása, mint cél teljesen indokolja a regisztráció bevezetését. Én meg megpróbáltam implementálni az elvét, a bárgyú kommentelők kizárása előbbre viszi a kommentfolyamot, és most ott tartunk, hogy bamberg nick véleménye szerint ez egy helyes döntés volt a részemről, hiszen ha nem lenne vele elégedett valószínáleg tiltakozna. De nem teszi, tehát a rendszerem csodálatosan működik.

kisa 2012.08.17. 15:58:58

@Mérnork: Kész, erre nem tudok mit mondani. SZO_LI_DA_RI_TÁS. Igen, annak, akinek több van, adni kell azoknak, akiknek kevesebb jutott, mert.... Tudod, a te nézeteidet már a homo erectus is túlszárnyalta, amikor már nem verte fejbe bunkósbottal az öregeket, hanem adott nekik enni.
De amúgy teljesen igazad van. Meggyőztél. Ki vagyok én, hogy ilyesmibe beleugassak, végül is csak 13 évig tanítottam, két felnőtt gyerekem van, tényleg fingom sincs arról, hogy mit is kell kezdeni szerencsétlen kölkökkel. Igen: követelni, követelni, de lehetőséget nem adni.
Eh, feladtam.

Vortumnus (törölt) 2012.08.17. 16:08:17

@kisa:

a szolidaritás is egy viszonylag tartalmatlan divatszó.
beszéljünk inkább igazságosságról, ésszerűségről és nagylelkűségről.

az igazságosság részben szubjektív, vitatott fogalom, teoretikus inkább mint gyakorlati.
az ésszerűség már jobb, egy bizonyos szintig meg lehet győzni őket, hogy "jobban járnak ha adnak", viszont mivel a nyomor nem igazán vezet forradalomhoz, pláne ha betegek, öregek, gyerekek, stb. a nyomorgók, ezért ez is csak egy bizonyos mértékig hat.

nagylelkűség szép dolog, de pl. nagyarcú jobboldali vállalkozók nagylelkűségére én nem tartok igényt, sokan mások sem.

az számít, ki milyen alkupozícióban van, ki lehet-e kényszeríteni, hogy adjon, vagy sem.
a jelenlegi globális kapitalizmusban elég sok ember alkupozíciója gyenge, azt is mondhatnánk hogy a tõkések és munkások alkuereje a tõke javára kiegyenlítetlen, persze ez kissé leegyszerűsített kép, de azért megfelelő finomításokkal jól védhető.
a közeljövő úgy tűnik nem azoké, akiknek "kevesebb jutott".

maroz 2012.08.17. 16:13:43

No, felméréseim szerint a Petyat-k és a bamberg-ek egyre elégedettebbek a rendszeremmel, köreikben a kedveltségi mutatóm mintegy 87%-os, és külön öröm a részemről, hogy egyetlen aprócska kifogásuk sincs az általam, ismétlem, lényegében véve az ő javaslataik alapján bevezetett cenzusos kommentelési rendszerrel szemben.

maroz 2012.08.17. 16:17:27

@Vortumnus: Nehéz érteni ezt a "tartalmatlan" kitételt, hiszen akkor mi például az egészségügyi ellátó rendszerünk alapja, ha nem a szolidaritási elv? Hát a nyugdíjrendszeré? :)

kisa 2012.08.17. 16:30:49

@maroz: Pont most akartam írni mérnök kollégának, hogy az érvei mentén az orvos se kapjon fizetést az Ő pénzéből, a tűzoltókmeg a aztán pláne ne!! Nála sose volt tűz, akkor minek tartani őket az Ő pénzéből?

zipe moha 2012.08.17. 16:32:18

@vortomnus
.....néhány kifejezetten jó indokot sorolsz fel arra, hogy ha feltünik egy rendszerkritikus új pólus, miért kell a fanyalgás helyett pl elgondolkodni a támogatásán...illetve ha jobban tudnánk, mint akiket kritizálunk, miért kell aktív közreműködő szerepet vállalni.
A világ úgy van megalkotva ,hogy a politikai-gazdasági, természetüknél fogva elnyomó erőkkel szemben van a demos aki a nagy száma alapján ELLENSÚLYOZNI TUDJA az inga szélsőséges kilengését! Hja,ha a demos nincs tisztában az erejével, érdekérvényesítésének mikéntjével, alapkérdésekben reménytelenül megosztott?
Máris a cenzusnál tartunk! Ha valaki ÉRTI,hogy mit jelent a demos akaratérvényesítése,milyen eszközzel állítható elő az egyensúly akkor a lehető legszélesebb választójogot KÖVETELI....HANGOSAN!!
A demos tagjai között alapkérdésekben ÉRDEKAZONOSSÁG áll fenn, mégis magukat képzettnek, műveltnek kinyílvánító emberek ülnek fel a demost korlátozó álságos javaslatra.
A mondat magyarul így hangzik: TI a DEMOS mondjatok le a választást Számomra esetlegesen váratlan vagy kellemetlen alakításának jogáról s így fosztalak meg benneteket az érdemi beleszólás újabb eszközétől!!
A látszatot fenntartom roppant intellektuális ravaszság mellett , megosztva titeket! Bár összes beleszólásotokat ténylegesen 4 évente egy alkalomra korlátoztam, és csak az általam állított jelöltekre szavazhattatok eddig is, mivel elégedetlen vagy, ezért további korlátozásokat vezetek be számotokra.... és vitát és értetlenséget teremtek köztetek...jól ismerlek benneteket!!

ui.:ha mégis kijátszotok a teremtett ál demokratikus keretek között, készen állok, hogy teljesen megfosszalak benneteket az akaratotoktól....mivel az már most sincs nagyon, csak véleményetek!

kisa 2012.08.17. 16:32:20

@Vortumnus: Eh, a szemantikába most inkább nem mennék bele, szerintem a szolidaritás pont jó.

kisa 2012.08.17. 16:40:47

@zipe moha: Kéne egy 21. századi magyar DÉMOSZthenész...

Vortumnus (törölt) 2012.08.17. 16:43:35

@maroz:

ababn a kontextusban megvan a pontos jelentése, de a közbeszédben, meg értelmiségiek által termelt szövegekben túl sokszor szerepel, olvastam pl. egy cikket régen arról, hogyan válik észrevétlenül az egyenlőtlenség szinonimájává, ill. ott van pl. a wikipedia, ahol a szociológiai definíció után elég különböző rokon fogalmakat, gyakorlati értelmezést sorol fel.
nyilván a tartalmatlan túlzás, de mikor arról beszélnek, hogy fontos érték a szolidaritás, nem vagyok benne biztos, hogy mindenki pontosan tudja, miről is van szó, ideértve magát a beszélőt...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.17. 16:43:59

@maroz: A dolog visszafelé is működik: aki (szerinte?) nincs megfelelő mértékben felvértezve, az ne írkáljon/szavazzon.
Én megfordítanám alatta a lovat, mert lehet ugyan, hogy jó irányba rohamoz, de sajnos a paci farka van elöl.
Arra kellene törekedni (szerintem), hogy mindenki (objektíve) a szükséges ismeretek birtokában legyen a felelős döntés(ek)hez.
Mert most- finoman szólva- nem erre megyünk.

zipe moha 2012.08.17. 16:47:42

@kisa:
...a kereskedelem 2. törvénye,hogy a kereslet MINDIG megszüli a kínálatot...ezért tehát keresni kell az alkalmas SZEMÉLYEKET.....és ha megtalálod, ne légy kritikus, ne légy irígy, ne tagadd meg az anyagi és személyes áldozatot....érted is van!

Celtic 2012.08.17. 16:48:31

Ja, ma mar nem divat munkas/paraszt csaladban szuletni, ma mindenki (aki fideszes akar lenni) ertelmisegi csaladba szuletik, reformatus lehetoleg, de a katolikus is belefer...

Vortumnus (törölt) 2012.08.17. 16:48:42

@kisa:

valóban nincs is túl nagy jelentősége

kisa 2012.08.17. 16:52:11

@Vortumnus: Egyébként a többivel egyetértek... :-)

kisa 2012.08.17. 16:53:55

@Celtic: Sőt, a legjobb, ha az alapító atyák pereputtya, vagy barátai pereputtya, esetleg az ismerőseié.
Máris elkezdtem keresni a kutyabőrön a felcsúti felmenőket...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.17. 17:10:20

@Celtic: ...katolikus lehetőleg, de (még) a református is belefér.
(REFORMátus? Gyanús, nagyon gyanús!)

maroz 2012.08.17. 18:14:14

@agresszív kismalac: Pontosan. Ha egy politikai ágensnek, vagy annak a támogatójának fontos az, hogy a választók lehetőleg tájékozottan, felelősen döntsenek, akkor törje ki kezét-lábát azért, hogy a közbeszéd, a köznyelv legyen minőségibb, a köz ügyeit érintő információk legyenek minél könnyebben elérhetőek, ésatöbbi.

A regisztráció, akárhogyan is forgatjuk mégiscsak egy korlátozás,amelyik egy borzasztóan fontos alapjogot korlátoz. A régebbi AB legalább némi következetességet mutatott abban, hogy lehet ugyan bármelyik alapjogot korlátozni, de nem csak azért, mert eszünkbe jutott, hanem azért, mert ettől a korlátozástól okkal várunk valami javulást ÉS ez a cél más eszközzel nem érhető el. És ez is nagyon fontos, mert ha - amint azt te is nagyon helyesen megláttad - van olyan eszköz, amelyik egyértelműen közelebb visz az óhajtott célhoz (tájékozott, felelős választópolgárok), akkor inkább azt kell használni, mint a korlátozót.

kirsten 2012.08.17. 18:38:21

@pucros: Legyen csak fogoly, igaz is börtönbe vele és a vele együtt az országot tönkretevő férgekre. A regisztráció nevetséges ötlet, mint a kitalálója. Egy normális országban nem az uralkodó oárt mondja meg hogy mikor kell eldöntenem, hogy elmegyek-e szavazni.

házelnök 2012.08.17. 19:52:15

Ha a kutyám végzi a dolgát a kertben, rögtön az jut eszembe, hogy orbánkodik.Rendes orbánokat csinál, nem győzöm takarítani.

ijontichy 2012.08.17. 20:32:14

Nem korlátozás ez, hanem elővigyázatosság. Ha magas a regisztrációs létszám, Vityka idejében szólhat Anikónak, hogy csomagoljon. ;-)

maroz 2012.08.17. 22:01:31

Na, így megy ez. Akik minden további komolyabb töprengés nélkül rábólintanának arra, hogy polgártársaikat az egyik legalapvetőbb joguk gyakorlásában korlátozzák azok eléggé izomból fel bírnak egy olyan elenyésző semmiségen háborodni, amit egy ilyen blogocska kommentelői közül történő kizárás jelent.

Valami olyas megközelítésből kéne ezt minden ember átgondolja, hogy támogatnám-e abban az esetben is, ha történetesen én lennék az, aki kirekesztődik. És ez igazán akkor lenne alapos átgondolás, ha egyszer az életbe' megtapasztalná azt, hogy milyen az, amikor kívül van és szarnak rá. Ez a mostani játékom, hogy kizártam itt néhány embert valójában picsafüst, de már ez is annyira felháborította az egyiket, hogy fogta magát és magánlevelet írt nekem. Pedig ismétlem, ez semmiség ahhoz képest, amit a szavazati jog korlátozása jelent.

Amúgy meg akiket kizártam ha akarnak holnapután visszajöhetnek.

dobzse.laci 2012.08.17. 23:49:27

@tarackos:
...hogy ez milyen szánalmasan fideszes :(((

Kínos, mint november 7.-e '88-ban.

alte trottel 2012.08.18. 01:32:30

@maroz:

Nem t e l k e s,
L E L K E S jobbágy!

rodeo36 2012.08.18. 06:43:40

a blog cikke ragyogó és amiről ír az a jelenség annak a mutatója, hogy a megosztott nép, nemzet aszt hiszi a másképpen gondolkdó ellensége és elveszi a kenyerét...amíg ez marad addig nincs megoldás

2012.08.18. 22:55:58

@rodeo36: Szerintem nem a kenyérről szól ez, hanem arról, hogy egyesek azt hiszik, annyira többet érnek másoknál, hogy már megmondhatják, mennyit érnek mások. Kivagyiság, meg a középszerűségben való létezés gondolatának görcsös tagadása ez.

Na de, szerintem, ugorjunk. Mindenki törje a fejét azon, hogy mit tesz, ha bevezetik, mert előfordulhat, hogy nagyívű elméleti vitákra akkor már nem lesz idő.

maroz 2012.08.19. 08:49:30

No, nem csak engem ihletett meg Tóth úr:

nol.hu/belfold/20120818-szevasz__dondesz

:)))