Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ó, hogy folyna ki a szemük!

2012.08.14. 17:22 | maroz | 127 komment

Címkék: parlagfű indulatposzt

Mert az enyém kifolyik. És ez még az elviselhetőbb tüneteim közé tartozik, az időszakos asztma sokkal súlyosabb, ahol is választhatok: vagy diszkréten megfulladok vagy másfél hónapig permanensen szarul érzem magam a gyógyszerek mellékhatásától. Jó buli, és társak is vannak, állítólag az ország negyede szolidárisan velem együtt szenved egy gyomnövény miatt. Parlagfű, azaz a mindenkori magyar kormányok gumicsontja. 

És nem csak a kormányoké, hanem a mindenkori ellenzéké is. Olyan, de olyan vicces, hogy ha most történetesen nem lennék én is ennyire érintett magam is jót hahotáznék rajta. Sajnos érintett vagyok, így marad az a csalóka öröm, amit egy kellően perverz fantázia továbbszínezgetése okoz: elképzelem hogyan nyomnék le Selmeczi torkán egy parlagfűből tömörített gumicsontot. Tényleg nem részletezném, tényleg nagyon beteg elképzeléseim vannak. Mentségemre szóljon, hogy ő kezdte, ő provokált.

Nem tudom, emlékszik-e még valaki arra, hogy 2003-ban nevezett volt a Fidesz (akkor ellenzéki gumicsont-marcangoló) parlagfűügyi bizottságának az alelnöke. Gabriella univerzálisabb, mint a legösszetettebb svájci bicska, lassan könnyebb megmondani azt, hogy mihez nem ért, hiszen volt ő már minden és mindennek az ellenkezője is. (Talán ilyen gumicsontnyelő még nem, de megígértem, hogy megtartom magamnak a perverz ábrándjaimat, tehát erről most kuss lészen.) No, szóval 2003-ban a fidesz talán egyik leggusztustalanabb seggéből az alábbi hangok törtek elő:

A testület szocialista tagjai csak szeptember végén tennék le az asztalra a bizottsági javaslatokat, a Fidesz azonban már áprilisban a parlament elé vinné az ügyet.

A rohattkomcsik tökölnének, csak szeptember végén kezdenének el kérődzni a gumicsonton, ami tarthatatlan, ezért a fidesz ragaszkodik az áprilishoz. 2003 áprilisához. Mert azt a stratégiát, vagy mit sürgősen ki kell dolgozni. A magyar emberek magyar tüdejének vissza kell adni a magyar szabadságot, vesszen az ámerikai gyom! És hogy ehhez állami forrást is kellene allokálni, az akkor ellenzéki gumicumis szerint:

A legnagyobb ellenzéki párt saját törvényjavaslatot készít a parlagfű elleni védekezésről, s számításaik szerint a cselekvéshez 6-8 milliárd forintra lesz szükség az állami költségvetésből.

Hat, kötőjel nyolc milliárd forint és saját törvényjavaslat. Derék. 

Elrobog kilenc év, a fidesz ma kormánypárt, sőt, a pártállam teljhatalmú állampártja. Övé az ország, a hatalom, és ha nem is mindörökké, de nagyon úgy tűnik, hogy ámen. És akkor mit tol a pofámba a pártállami hírgyár?

Közleményükben felidézték, hogy a kormány július 6-án elfogadta a parlagfű elleni védekezés akciótervét.

2012. július 6-án. Értik, ugye? 2003-ban még felháborodtak azon, hogy áprilisról szeptemberre csúszna, de azóta, kilenc kibaszott év óta nem sikerült nekik valamiféle legalább közepesen jól kommunikálható elképzelést, tervet kidolgozni. Most ötletelnek, tessék kritikusan elolvasni az MTI-maszatolást, teljesen nyilvánvaló, hogy nincs semmi érdemi elképzelésük (Ezt a rohadt lakossági parlagfű-bejelentő rendszert is mikorra dolgozzák ki? A hónap végére! Miközben ugye 2003-ban Selmeczi..., ehh, a torkára a gumicsontot, perverzül és változatosan!), hogy bízva az emberek fogalmatlanságában még azt is le merik írni, hogy idén összesen 724 hektáron találtak parlagfüves területeket, miközben szakértők a súlyosan fertőzött terület nagyságát mintegy 700 000, azaz hétszázezer hektárra becsülik. És akkor álljon itt a végén a legszebb, az, hogy mennyi pénzt rendelt most a fidesz a parlagfűmentesítésre, most, amikor nem ők az ellenzék, hanem a kormánypárt, satöbbi? 79 millió forintot! Hetvenkilenc milliót. Ellenzékben 6-8 milliárdot tartott volna fontosnak, de iziben, most, hatalmon 79 milliót. Megpróbálom ezt grafikusan is érzékeltetni:

forras.JPG

Hogy folyna ki a szemük!

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr264712221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tollaszerge (törölt) 2012.08.15. 10:22:41

@maroz: Már késő, ezentúl minden második kommentelő azt fogja neked magyarázni hogy te vagy a hülye, vagy azért mert nem jöttél rá hogy a parlagfű tulajdonképpen milyen tuti dolog, vagy azért mert juszt se vagy hajlandó kipróbálni a holdfénnyel kezelt borzagyvelő-kivonat beöntést, ami meggyógyítana, esetleg azért mert civilizációban elpuhult szervezeted miatt szenvedsz a parlagfűtől, aminek az igaziszittyamagyar ember szervezete fittyet hány. Ez egy ilyen ország, ezzel kell együttélned.

maroz 2012.08.15. 10:22:41

Trigger happy. Mond ez valakinek valamit???

Minden távdiagnoszta Gyurcsók doktort bedarálok. Belelátsz a seggembe is, nagyokos?

soproni1 2012.08.15. 10:25:32

A tudás veszélyes...

maroz 2012.08.15. 10:27:03

@tollaszerge: Máskor meg egy másik Gyurcsók azt kezdte el magyarázni, hogy azért lettem allergiás, mert gyerekkoromban túlzottan óvtak mindentől, túl aszeptikus környezetben éltem, állandóan kezet mosattak velem, nem engedtek a koszban játszani, stb. Oszt közben meg kurvaélet, nem hogy a falumban, de tán még a járásban se nagyon volt szappan. :)))

maroz 2012.08.15. 10:29:48

@soproni1: Oszt mondd már el te nagyon tudós, hogy honnan a lónak a faszából tudhatnád te azt, hogy én hogyan lélegzek, meg hogy horkolok-e álmomban???

Ha a tudás veszélyes, akkor te teljesen nyugodt lehetsz, téged semmi nem fenyeget.

vladimir964 2012.08.15. 10:33:59

Nagyon egyszerűen meg lehetne szabadulni a parlagfűtől, és az ötletet a következő adta: Pécsett élek, és a nagy bevásárló központokban felállítottak egy csomó fémdoboz visszaváltó automatát. Azóta a környékükön szabályos sorban állás van, no meg elviselhetetlen bűz a romlott sörtől meg az automatába bedobálók ruházatától, ugyanis zsákszámra (!!!) viszik a cuccot. (honnan a francból szereznek ennyit?)
Vagyis fizetőssé kell tenni a parlagfüvet, aztán majd a cigányok meg a hajléktalanok hihetetlen hatékonysággal kiirtják, valószínűleg egy-két szezon alatt.
Egyébiránt a kommentelők között elég sok marhaságot olvastam ellenszerként. Jómagam is parlagfüves vagyok már vagy 20 éve, és sok mindent kipróbáltam. Az allergia gyógyszereket kerülöm, mert vagy álmosítanak, vagy bizonyíthatóan szarrávágják az ember máját. Három dolog vált be igazán: a szezon csúcsán (augusztus végén-szeptember elején) megyünk nyaralni vagy a tengerre, vagy a hegyekbe, gyakorlatilag a határt átlépve megszűnnek a panaszok - érdekes, nem? De a "mai gazadasági helyzetben" olcsóbb megoldás is van: nekem a nagymennyiségű C vitamin (hülyeségnek tűnik, én sem hittem benne, de bevált - napi legalább 500 mg) az egyik dolog - nem teljesen szünteti meg a panaszokat, de jelentősen enyhíti. A másik, mivel sajnos depresszióval is küzdök, amióta szedem az antidepresszánst, gyakorlatilag a nullával egyenlőek az allergiás panaszaim. (nem azt mondom, hogy mindenki rohanjon a pszichiátriára, de érdemes megpróbálkozni a legálisan kapható szerekkel, teákkal - uram bocsá a kannabisszal)

Djuree 2012.08.15. 10:36:25

Nekem az tetszik ebben a parlagfű témában, hogy jó pár éve elfogadták a törvényt, ami sok százezres bírságot tesz lehetővé, ha a földterület tulajdonosa nem írtja a területén a parlagfüvet. Aztán ki az, aki tesz erre nagy ívben?! Hát az állam!!! Úgy Budai Gyulásan... A MÁV meg a közűtkezelők egy fia parlagfüvet nem írtanak ki, mert hát nincs rá forrás... Ott van a remek közmunka program, hát annak keretében lehetne vmi értelmeset csinálni, írtani a parlagfüvet az állami vagy önkormányzati területeken! Az Ironmanen az út egy része a szépen felújított 61-es úton ment, ahol az út mellett egy 70-80 cmes "gyönyörű" parlagfű sáv zöldellt... Gondolom ennek levágására sem volt érkezésük a verseny előtt, meg egyébként is ez inspirálja a versenyzőket, gyorsabban túl szeretnének lenni ezen a szakaszon...

gazell16 2012.08.15. 10:40:06

@Viktor Miniszterelnök Asszony:

Nalunkfela a kecskek eszik sot egy bacsika arulja is a tejet, sorban alnnak erte a parlagosok es szazan jelenetettek h kigyogyultak belole
Egy trukkje van: koltozz el varosbol jo elzart videkre, es meggyogyultal

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 10:40:07

@maroz: "A betegek nagy részében (kb. 70%) az asztma allergiás eredetű exogén, míg másoknál külső ok nem állapítható meg. Az asztma kialakulásának hátterében is fellelhető némi öröklött, genetikus hajlam - a rokonok között több az asztmás és a más allergiás betegségben szenvedő beteg - ez azonban korántsem meghatározó. Sokkal jelentősebbek a környezeti hatások. Ezek között a fokozódó környezetszennyezés mellett figyelembe kell venni a lelki tényezőket is. Ez különösen szembeötlő, ha tudjuk, hogy a rózsaallergiásnál a műrózsa látványa is asztmás rohamot válthat ki."

Ha rózsával működik, működi parlagfűvel is.
Az, hogy folyamatosan sulykolják az emberekbe a parlagfűszezon kezdetét, nyomatják a pollenkoncentrációs térképeket, a tünetek gyakoriságát és erősségét is növeli.
Szépen kiszedted a betegséggyári műtermékes hozzászólást, pedig a parlagfű-allergia az, és ELSŐSORBAN azzal kéne foglalkozni, hogy mi okozza, másodsorban pedig magával az allergiával, ami természetesen betegség és kezelni kell.
A parlagfűkommandó mellesleg a műveletlen kiskertek tulajdonosit basztatja, pedig egy műveletlen kiskertben nem nő. A második-harmadik éveben a szukcesszió továbblép, és elfogy az élettere.

zellerlevél 2012.08.15. 10:41:14

Sokáig azt hittem, hogy kizárólag a parlagfű okozza ilyentájt a szemviszketésemet, tüsszögésemet mígnem egyszer a Vértesben voltam, ahol nem járnak emberek, sem autók. Volt bőven parlagfű, mégsem jött elő egyetlen felesleges könnycsepp sem, egész héten, míg ott voltam. Azóta tettem már más helyen is próbát, és bebizonyosodott: ha van parlagfű, de nincs benzingőz, akkor semmi bajom.

gazell16 2012.08.15. 10:43:23

@Dr. jenőke (jenőke):

Ecuadroban aruljak a paicon a porat rakellenes es immunerosito gyogyszerkent

Es ami nalam nyero: az erdelyi oreg fuvers ember a friss hajtasokat ajanlotta ragcsalasra viragzas elott, LMP-seknek: mint a marihuana legjobb resze, uagynazt kell gyujteni parlagbol es kuaya bajod nem elsz egesz osszel telen influenza miatt

Es a xsel amit bevetettem szomszedommal: allergias a parlagfure
Vasarnap szurkemarhaporkoltre athiovtame s belesunynogtam egy mareknyi aprora vagott parlagfuvet. ketszer kert belole es masnap is megkoszonte, repesve vartam miylen tunetek utkoznek ki rajta de nulla. Hogyisvan ez?

maroz 2012.08.15. 10:43:27

@vladimir964: Nem csak a cigányok meg a hajléktalanok, hanem akkor én is hordanám a parlagfüvet az átvevőhelyre, hisz gondoljuk meg, akármilyen keveset is adnának kilójáért még akkor is megéri a termesztése, szóval ha ezt a módszert vezetnék be, akkor nem 700 ezer hektáron nőne, hanem kétmillió hektáron. ;)

Ne értsetek félre, engem nem az zavar a leginkább, hogy ez van, mert tudom, hogy ez nem egy egyszerű probléma, tudom, hogy a hazai viszonyokra való tekintettel egy ábránd az, hogy ezt a problémát még az én életemben orvosolni lehetne. Nem. Engem az zavar, hogy seggarc politikusok ebből rendre kampánytémát csinálnak, miközben teljesen nyilvánvaló, hogy szarják ők le a problémát ívesen. Na, ez az, amit még nehezebben viselek el, mint a fulladást.

Le_Penseur 2012.08.15. 10:48:18

@vladimir964:
"uram bocsá a kannabisszal2

Sárkány ellen sárkányfű, parlagfű ellen marcsi? :-)

maroz 2012.08.15. 10:49:22

@kolbászoszsömle: És az esős idő is a meteorológusok miatt van, stimmt. Be kell őket perelni! Generálják itt a piacot az esernyőbiznisznek, franc a pofájukba.

SvenH. (törölt) 2012.08.15. 10:51:09

addig amig a mezogazdasagi termeles RESZE a parlagfu addig semmi sem fog tortenni
hiaba koltenek el tobb Mrd -ot, akkor sem, egyszeruen a parasztnak egyszerubb kifizetni a buntetest mint gyomirtoval lefujni

maroz 2012.08.15. 10:53:40

@Le_Penseur: Száz éve még patikában árult asztma elleni gyógyszer volt, és a körösztanyám unokabátyja szerint tényleg hatékony, tágítja a hörgőket, vagy mi, legalábbis neki ez a tapasztalata. Lehet, hogy ez is placebó, de még mindig jobb, mint a szteroidok, legalábbis ami a mellékhatását illeti. ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 10:55:00

@maroz: Egészen másról beszélünk.
A placebo-hatás kétirányú dolog, és az allergiaszezon "reklámja" erősíti a tüneteket.
Sőt, talán ki is váltja őket.

DIODORO 2012.08.15. 11:04:20

Parlagfű egy mém lett. Tök mindegy hogy ki mire allergiás, azért biztosan a parlagfű a hibás. Ráadásul jó kampányokat lehet ráépíteni. Mondjuk a nyárfa irtásáról törvényt hozni már milyen izé lenne.
Parlagfű kampány egy pótcselekvés, ahol az íróasztal mögött tüsszögő bölcsész/jogász kiélheti bosszúvágyát, pedig meglehet, a gyertyánt, vagy angolperjét, esetleg gyermekláncfüvet kellene irtatnia, vagy felégettetnie Magyarország nádasait....

Lasombra 2012.08.15. 11:04:49

én úgy kábé 1983 körül jöttem rá, hogy allergiás vagyok. pedig akkor szerintem még fel se találták az allergiát. nyaranta megbízható rendszerességgel taknyam-nyálam egybefolyt. durván. nem csak szipogtam, nem csak szüttyögtem, hanem úgy néztem ki, mint akinek bevittek egy-egy mokkát mindkét szeme alá.
akkoriban még nem volt Zyrtech, Allegra, Claritine, Zaditen, Loratadin stb.stb. hanem direkt az én kedvemért a hanyatló nyugatról, NSZK-ból -akkor még volt olyan- hoztak injekció kúrát. arra hetente rá kellett moccannom iskola után mondván, hogy jó lesz.
éveken át.
nem lett.

aztán szépen végigkísértem az orvostudomány fejlődését. rámentem mindenre, mindig mondták, hogy ja, az előző az tényleg szar volt, de majd ez most, csak figyeljem meg.
aha.

kollegáim mesélik, hogy ők nyomnak egy oltást nyár elején, és azzal elvannak egész szezonban. nekem ezek a gyógyszerek olyanok, mint a hegyi levegő. semmit nem érnek. orrspré? ugyan. csóri. benn ülnek az allergia-egységek a fejemben, húzós snapszeroznak, amikor nyakon öntöm őket egy adag orrsprével, ők udvariasan megköszönik a frissítőt - jeget is kérnek hozzá - és folytatják a bulit.

nem vagyok asztmás, versenyszerűen sportoltam (ma már lusta dög vagyok, de már mindegy), ételre, állatra, műanyagra, semmire nem vagyok allergiás, csak ez a kurva növény tesz be. az allergiatesztek kábé minden évben mást mutatnak, de nagyjából az "ami növény, az piros" szabályt követik. ami hülyeség, mert a gyakorlatban egyik növényre sem vagyok allergiás, csak a parlagfűre.

a másik kedvencem, amikor egy okostojás, ezo-bio-voodoo-hívő haverom jött a kampányszöveggel, hogy az életvitel így, meg a stressz úgy (aki nálam kevesebbet stresszel, az halott), és a rezgések meg az egyensúly, és ha a fény-kristály-rezonancia-amplitúdó-frekvencia-kiegyenlítő-ökobio-apámfaszát ha én is használnám, akkor nemcsak az allergia tűnne el, de még ingyen be is jönne a HBO. vegyek példát róla.
egy-két év eltelik, és jön ugyanez az arc, prüszköl, nyáladzik, sebes orr, vörös szem.... allergy wins! üdv a klubban.
szóval így okoskodnék.

a parlagfű meg nem része az itteni flórának. inváziós faj. semmi keresnivalója. monnyon le!

maroz 2012.08.15. 11:05:57

@kolbászoszsömle: Ezt én készséggel elfogadom, igen, hihető, hogy a betegek _egy részénél_ erősíti vagy éppen pont kiváltja. Amint hogy ez kismillió egyéb betegség, vagy idézőjeles betegség esetén is így van. Ez egy érdekes részletkérdés, de nem több.

Én azokról beszélek, akik tényleg szenvednek tőle, és nem pszichoszomatikus eredetű a bajuk. Innen folytathatjuk, ha gondolod.

maroz 2012.08.15. 11:09:47

@DIODORO: Nem tudom, az megvan-e, hogy ezek a túlérzékenységek egy teszttel elég jól kimutathatóak.

lucernaböde 2012.08.15. 11:11:06

Selmeczi Univerzális Szakértő Gabikáról csak annyit, hogy amikor az előző FIDESZ kormányban ő volt az egészségügyért felelős nemtudomki, akkor az M1 Híradóban a nagy parlagfű elleni kampány jegyében kihúzott egy szép nagy gyomot. Nem parlagfű volt, hanem fekete üröm, ami szintén erősen allergén, de azért ez akkor is nagy égés.
Sztem kb. ennyit érthet minden máshoz is.

nixe 2012.08.15. 11:14:41

Ki kell írni egy közbeszerzési pályázatot parlagfűirtásra, és azt 9 milliárdért megnyeretni a Közgéppel.
Gabika és Gyulácska meg majd elmagyarázza azoknak,akik ezt nem értik.

Lasombra 2012.08.15. 11:14:41

@gazell16: "Es a xsel amit bevetettem szomszedommal: allergias a parlagfure
Vasarnap szurkemarhaporkoltre athiovtame s belesunynogtam egy mareknyi aprora vagott parlagfuvet. ketszer kert belole es masnap is megkoszonte, repesve vartam miylen tunetek utkoznek ki rajta de nulla. Hogyisvan ez? "

jó fej vagy.
az egyik kedvenc típusermberem, aki az álmoskönyvből dacol az orvostudománnyal, és "na majd én megmutatom" felkiáltással Mekk Elek-féle kezelésbe kezd. amíg magán csinálja kevésbé vicces. máson, ráadásul a tudtán és beleegyezésén kívül, na az az igazi!
egy komolyabb anaphylaxiás sokknál is biztos jót röhögtetek volna az egészen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 11:14:57

@maroz: Részletkérdés lenne az emberek egészségi állapota?
A mi klímánkon a parlagfű, mivel egy invazív gyom, adottság.
Lehet ellene küzdeni, de megmarad. Ezzel sajnos együtt kell élni.

A irtás, mint megoldás egy tévút, hiszen a pollenkoncentréciót nem befolyásolja jelentősen, hogy 700000 vagy csak 10000 hektáron terem-e növény (főleg a városokban mért pollenkoncentrációra igaz).

Dr.Betépett felhasználó 2012.08.15. 11:17:09

@fuhur: egy igazán óriási,és igazán sós kifli......

Le_Penseur 2012.08.15. 11:20:24

@Lasombra:
83-ban még szénanáthának mondtuk!

Egyébként tényleg arra kellene rájönni, hogy az emberi szervezet a teljesen hétköznapi anyagokra (házi por, macskaszőr, virágpor) miért reagál úgy, mintha halálos méreg lenne!

beste 2012.08.15. 11:21:24

Boldog lennék, ha nem csak a mindenkori kormánytól várnánk a megoldást, hanem tennénk is érte - igen, a magunk kis egyszerű módján. Igazán nem kell kormányrendelet ahhoz, hogy mindenki a saját területén lekaszálja a parlagfüvet. Csak egy kis odafigyelés. Azokat az ürügyeket meg nem hiszem el: nincs rá pénzem, időm, stb. Mindent meg lehet oldani.
Szóval nem kéne felülről várni az igét, mert ott fenn sosem fogják magukénak érezni a problémáinkat, hanem nekilátni...
Ez természetesen szól az önkormányzatoknak is, akik felelősek a rendeletek betartatásától - nem utolsósorban nem rossz bevételi forrás is... csak hát a helyi kiskirályokhoz (akik inkább megfulladnak saját váladékukban, de csakazértsem kaszáltatnak) senki sem mer hozzányúlni...

maroz 2012.08.15. 11:22:57

@kolbászoszsömle: A részletkérdés az, hogy a legtöbb betegségnél meg lehet figyelni ilyen pszichoszomatikus eredetű jelenségeket, engem még az se lepne meg, ha nők alkalomadtán herefájdalmakról is beszámolnának. Ez a részletkérdés. A fő kérdés az, hogy ettől még maga a betegség igenis létezik, és az a fontos, nem az ilyen pszichoszomatikus eredetű kísérőjelenség.

Én azt nem tudom megmondani, hogy mi lenne, mi lehetne a megoldás, mert nem értek hozzá. De nem is erről írtam, hanem arról, hogy... ehh, mindegy is, baszhatom én, hogy miről írtam, itt mindenki úgyis arról fog beszélni, amiről akar. Plusz a távdiagnoszták. Plusz a gyíkvesekivonat propagátorai. Plusz a...

Finnya 2012.08.15. 11:24:37

@SvenH.: Neked van igazad, ugyanezt mesélte egy agrármérnök ismerősöm.

Én mindenre allergiás vagyok (fű, fa, virág, szőr, por), azt mondta az allergológus, hogy megtelt a szervezetem vegyszerekkel, és túl alacsony lett az ingerküszöböm. Június óta szedem a homoktövisolajat immunrendszer erősítésre, és mosáshoz, takarításhoz mosószódát, babaszappant, ecetet használok, és vettem egy vizes porszívót. Az elmúlt hónapban nappal kétszer volt talán takonyroham, már majdnem minden éjszakát végig tudtam aludni, ha meg nem, akkor a tengervizes orrspray elég volt.

lucernaböde 2012.08.15. 11:25:44

@soproni1: Definiáld nekem légyszi a "túllégzést"! Gyakorló asztmás és allergiás vagyok már több, mint 20 éve de ilyenről még nem hallottam. Sztem nettó baromság.
Az allergia pedig az immunrendszer túlműködése, hiszen olyan anyagokra is reagál, amik amúgy közömbösek a szervezet számára.
A parlagfűnek pedig sem funkciója, sem keresnivalója nincs Mo-n, invazív gyom, kínozza az allergiásokat és nem mellesleg kiszorítja az őshonos növényeket az élőhelyükről.
A gyógyszerekről pedig annyit, hogy nincsen hatás mellékhatás nélkül. Az a jó gyógyszer, aminek a kedvező hatása mellett (meggyógyítja a betegséget, v. megszüntet kellemetlen tüneteket) jelentéktelen mellékhatása van.

Lasombra 2012.08.15. 11:26:59

@Le_Penseur: én abban is benne vagyok.
szegény parlagfűtől elnézést is kérnék, Magyarország támogatja a multikultit. én azt a megoldást is elfogadom, ha rájönnek, hogy is műkszik ez az allergia-dolog, és akkor felőlem termeszthetjük is a parlagfüvet.

én még a szerencsésebb allergiások közé tartozom. csak kényelmetlenséget okoz és csak egy hónapig kb.
van, akinél durvább tünetek vannak (fulladás, bőrelváltozások stb.) és 24/7 bármikor. pl a por vagy az ételallergiák.

de nem offolok: a poszt nem is igazán erről szólt, hanem a szokásos "megígértük-megcsináljuk" hülyítésekről. tökmindegy, hogy parlagfűirtásról, tandíjról, adócsökkentésről, munkahelyteremtésről, közbiztonságról vagy miről van szó.
legalább konzekvensek. lehet rájuk számítani, csak fejben kell tartani az egyszerű szabályt: Negáld, ami kijön a száján, és arra készülj.

tollaszerge (törölt) 2012.08.15. 11:27:57

@maroz: Ez a kérdés szempontjából érdektelen, amíg az ember előhozakodhat a saját vesszőparipájával. Fantasztikus, ahogy emberek bele tudják vinni saját frusztrációjukat minden kérdésbe, "íróasztal mögött tüsszögő bölcsész/jogász kiélheti bosszúvágyát" mondja ők, innentől nyilvánvaló hogy szegénynek az a baja hogy ő nem ülhetett íróasztal mögé, pedig szeretett volna.

Ha nekem a modellvasutazás a mániám, akkor te azért tüsszögsz mert nem modellvasutazol eleget. Ha a "városiakra" vagyok ki, akkor a megoldás a vidék, ha a vidékre, akkor a város, ha a hagyományos orvoslással szemben vagyok szkeptikus akkor téged már meggyógyított volna egy természetgyógyász, stb, stb. Nehéz dolgod van ha az izgat amit a posztban leírsz, mert a kommentelők 90%nak ez egy Rorschach teszt amiről asszociálhatnak a saját mániáikra.

@vladimir964 amúgy vázolt egy megoldást: "gyakorlatilag a határt átlépve megszűnnek a panaszok", ebben az a jó hogy csomó mindenre hatékony, nem csak a parlagfűre :-)

beste 2012.08.15. 11:29:24

@high-street: ebben is sok igazság van...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 11:30:00

@maroz: Ok, igazad van!
Amikor ellenzékben voltak, kértek sok milliárdot, kormányon meg rászánnak pár milliót.
Igaz, igaz!

Pedig pár milliárdból talán valamit csinálni is lehetne, azon kívül, hogy elköltjük a tök felesleges kaszálásra.

Mondjuk, az azért fejlődés szerintem, hogy nem lett belőle egy közbeszerzés a közgépnek.
És a mai világban már ez is valami.

high-street 2012.08.15. 11:31:15

@lucernaböde: Nincsen jó gyógyszer. A betegség a test vészjelzése, hogy valami nem működik jól. Gyógyszerrel megszünteted a vészjelzést, ami nem működik, az meg attól még nem fog működni. Pokolba a gyógyszerekkel!

high-street 2012.08.15. 11:33:05

@tollaszerge: Neked is a modellvasutazás a mániád?:)) Végre valaki!:)

Lasombra 2012.08.15. 11:33:06

@high-street: "Pokolba a gyógyszerekkel!"

ez a beszéd! a következő kört én fizetem!
utána megyünk könyveket égetni.

hörgőszelep (törölt) 2012.08.15. 11:51:55

Bocsánat, elnézést, a mi udvarunkban nincs egy szál sem, ami virágozna, én mindig levágom, én ártatrlan vagyok, és ismételten elnézést kérek, tisztelettel és alázattal.

Le_Penseur 2012.08.15. 11:52:38

@Lasombra:
Tényleg elkanyarodtunk! Jönnek is szépen az allergológusok!

A lényeg pedig továbbra is az, hogy ellenzékben mindent megígérni, vagy túllicitálni, kormányon pedig nagy ívben leszarni amit addig mondtunk!

stefan75 2012.08.15. 11:56:09

@high-street: Egy orvos ismerősöm szerint a védőoltásokhoz köthető az allergia. Csecsemőkorban belepiszkálnak az immunrendszer működésébe, aztán az egy kissé ijedősebb lesz a kelleténél.

DIODORO 2012.08.15. 11:56:43

@tollaszerge:
Nem, nem az íróasztal mögötti nem ülés a baj, hanem az, hogy eszetlen, hatástalan, felesleges törvényt hoznak. Hozzá nem értők!
Irtatják a parlagfüvet, kevesebb lett az allergiás? Nem. Állítólag évről évre növekszik.
Irtják a parlagfüvet de mellette van 20 másik amely ugyanolyan allergén, akkor azokat miért nem?

Pierr Kardán 2012.08.15. 12:01:34

@Lasombra: "én úgy kábé 1983 körül jöttem rá, hogy allergiás vagyok. pedig akkor szerintem még fel se találták az allergiát. nyaranta megbízható rendszerességgel taknyam-nyálam egybefolyt. durván. nem csak szipogtam, nem csak szüttyögtem, hanem úgy néztem ki, mint akinek bevittek egy-egy mokkát mindkét szeme alá.
akkoriban még nem volt Zyrtech, Allegra, Claritine, Zaditen, Loratadin stb.stb."

Ó, 1983-ban már kánaán volt, akkor már régen volt Tavegyl :-)))

Nekem sajnos már fiatal korom óta, a '70-es évek első fele óta megvan az allergiám, na akkoriban tényleg azt se tudták, hogy mi lehet ez. Valamikor 75-76 körül kaptam először Tavegyl-t, a szomszédba költözött egy fiatal orvos házaspár és hallották, hogy akár 100-200 alkalommal is tüsszentek az udvaron. Elkezdtek vizsgálgatni és azt mondták, hogy próbáljam ki ezt az új gyógyszert.

Az igaz, hogy a Tavegyltől bamba lettél meg volt vagy 20 káros mellékhatása, de allergia ellen azóta se találtam olyan hatásos gyógyszert :-))

maroz 2012.08.15. 12:08:20

@tollaszerge: Hát, igen, a Hochgolling alatti természetes amfiteátrumban ücsörögve tényleg át tudja érezni az ember, hogy mennyire is pitiánerek a mi kis hétköznapi problémáink... És még parlagfű sincs, mert az osztrákoknak legalább volt eszük ilyen 2700 méter magas csodákat palántálni az országukba. :)

Lasombra 2012.08.15. 12:14:27

@Pierr Kardán: "Az igaz, hogy a Tavegyltől bamba lettél meg volt vagy 20 káros mellékhatása, de allergia ellen azóta se találtam olyan hatásos gyógyszert :-)) "

fenébe, erről lemaradtam. pedig ha azt tolom 25-30 évig, ma már akár egy tünetmentes, boldog államtitkár is lehetnék. :)

maroz 2012.08.15. 12:14:31

@DIODORO: Te most valami olyasmit állítottál, hogy van törvény a parlagfű irtására, ezért el kéne tűnjenek az allergiás tünetek miatt panaszkodók, és ha nem tűnnek el, akkor az azt jelenti, hogy nem is a parlagfűre érzékenyek. Penge logika. :)

dukeekud 2012.08.15. 12:27:48

@zellerlevél: "Azóta tettem már más helyen is próbát, és bebizonyosodott: ha van parlagfű, de nincs benzingőz, akkor semmi bajom. "

Pontosan, nem az egyes növényekkel van a probléma, hanem az a gond, hogy az álladóan szennyezett levegő miatt, az immunrendszer folyamatosan túlműködik, és ezért már a teljesen ártalmatlan dolgokra is reagál.
De hát az autósok szent tehenek, érinthetetlenek, hivatalosan ilyet nem szabad kimondani, hogy az allergiát, valójában autók által okozott légszennyezés okozza, és NEM a növények.
És ez a legfőbb oka annak, hogy a parlagfű irtást, nem veszik komolyan az állami szervek, mert tudjak hogy akárhány milliárdot áldoznának erre, az semmit sem használna.

royslade 2012.08.15. 12:33:41

a Zemplén sokáig egész tűrhetően parlagfűmentes terület volt. Évek óta figyelem, ahogy a sárospataki MÁV-állomás területéről kiindulva fertőződik el a környék. Egy ideig megállítható lett vona a folyamat, minden évben be is jelentettem az állomási személyzetnek, hogy kaszáni kellene. Ma már mindegy.

daito 2012.08.15. 12:34:03

Elolvastam ezt a sok hozzászólást, és nem értem.

Akkor most a Gyurcsány vagy az Orbán tehet erről?
Ha valaki volna szíves, és felvilágosítana.

sok-sok 2012.08.15. 12:34:38

@maroz: nem akarok beleszólni, de hidd el én tüsszögés/fuldoklás európa bajnok voltam. a Rhinolight kiszaritja az orr nyalkahartyajat ahol a hisztaminra erzekeny sejtek vannak--van kellemetlen része is--de nem placebo, hidd el. igaz hogy tüneti, de mukodik.
persze nem kell kiprobalni, ha mostani rendszer elvisleheto. de ha nem , akkor mit vesztesz?

E jotancsert cserebe, vedd mar le azt a huje headert:-)

Alonee 2012.08.15. 12:38:31

@kolbászoszsömle: Áhá, tehát amikor fuldoklás közben, viszkető torok és gerinc mellett, ami természetesen belülről viszket, azaz megvakarhatatlan, bedagadt szemmel és takonyban úszva vegetálok, az többek között attól van, hogy az allergián jár az eszem. Na, legalább megvan a terápia.

royslade 2012.08.15. 12:48:58

@daito: ehhez elég lett volna a posztot elolvasni

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 13:03:18

@Alonee: Ne ezt mondtam, te nagyonnagyon...

Azt mondtam, hogy az allergia tüneteinek jó része gyakorlatilag placebo, amit erősít a tévérádiófészbúkpolitika az állandó sulykolással, azzal, hogy folyamatosan nyomatják, hogy épp mire kell allergiásnak lenni, hogy "veszélyes koncentráció"-ról beszélnek, hogy...

A probléma gyökere az, hogy egy kiirthatatlan növény ellen harcolunk, arra költünk irgalmatlan pénzt, hogy látványelemekkel gazdagítsuk amúgy is széles csakúgycsinálunkminthatennénkvalamit cselekvési szokásainkat.

Megölünk százmillió növényt. Ezzel a bosszúszomjad kicsit lehet, hogy kielégül, de a pollenkoncentráció nem lesz mérhetően alacsonyabb! Főleg nem a városokban.

Én nem sajnálom a beteg emberektől a pénzt, nem hiszem, hogy hagyni kéne szenvedni őket, ám az irtás, mint olyan nem autentikus válasz a problémára.
Hülyére vegyszerezzük a földeket, aztán megesszük a vegyszerezett terményeket, miközben szelekciós nyomást gyakorlunk a parlagfűre.
A krumplibogár is túlélte a DDT-t, a parlagfű is túl fogja élni azt, hogy ki akarják irtani.

Igazából attól fosok, a parlagfű kapcsán, hogy valami nagyonhülye behozza a parlagfű egyik kórokozóját, hogy majd az visszaszorítja.
Márpedig ennek a hisztériának ez lesz a következménye.
Az lenne csak az igazán fasza!
Képzeld el, amikor egy invazív faj kordában tartására képes kórokozó elszabadul!

ob.szerver 2012.08.15. 13:04:54

Nagyjából ugyanezen tanakodtam ma éjjel, mivel aludni nem tudtam a bedugult orromtól és a tüsszentőrohamjaimtól. Több mint 20 éve már, hogy előre rettegek az augusztustól és a szeptembertől, és ma már állítólag 2 millió emberrel együtt. Hogy a büdös picsába lehet egy állam ennyire tehetetlen egy kibaszott növénnyel szemben, amikor annak tb költsége évente súlyos milliárdokra rughat? Ha azok, akik tehetnének valamit ellene nem tesznek, mert őket (még) nem zavarja, legalább gazdasági racionalitási oldalról közelíthetnék meg a kérdést. De nem.

Cogito.t 2012.08.15. 13:25:48

@soproni1:
Ha csak ostobaságot tudsz írni, ezért kár a billentyűket b.sztatni!

A legszimplább definíciók, amik különösebb megerőltetés nélkül 10 mp alatt kikereshetők:

"Az asztma olyan krónikus betegség, amely a légutak nyálkahártyájának gyulladásából fakad. A gyulladás miatt a légutak igen érzékenyek és erősen reagálnak olyan anyagokra, amelyekre egyébként allergiásak vagyunk, vagy amelyek irritálják a tüdőnket."

"Az allergia az immunrendszer egy túlzott reakciója olyan anyagokra, melyek normális körülmények között semmilyen választ nem váltanak ki a szervezet részéről."

Tehát az asztmás nem lesz senki a túllégzéstől és az allergia sem a elgyengült szervezet miatt van!
Edzett, egyébként egészséges embereket ismerek számosat, akiknek ilyenkor taknyuk-nyáluk összefolyik!

fuhur 2012.08.15. 13:29:14

@vladimir964: Hát nem tudom ezt a kanabisz dolgot. Nekem volt ismerősöm akinek asztmás meg parlagfüves problémái voltak, és egy házibuliban a szobában ülve megmondta ha valaki rápippantott a fürdőszobában. Kb a második slukknál kezdett el viszketni a szeme két bezárt ajtó mögött. Mondtam is neki ha elmenne rendőrkutyának őrnagyi rangban kezdene :-)

fuhur 2012.08.15. 13:40:29

@nixe: "Ki kell írni egy közbeszerzési pályázatot parlagfűirtásra, és azt 9 milliárdért megnyeretni a Közgéppel."

Ez megoldaná a parlagfűirtás költségvetésének elköltését, de azt ugye te sem gondolod, hogy a munka el is lenne végezve.

fuhur 2012.08.15. 13:43:49

@beste: "Igazán nem kell kormányrendelet ahhoz, hogy mindenki a saját területén lekaszálja a parlagfüvet."

Én átnéztem mind a 6 virágcserepemet, és a balkonládákat is. Jelentem az én területem parlagfűmentes :-)

fuhur 2012.08.15. 13:47:33

@maroz: Végre nem a politikusokkal foglalkoznak a kollégák. Nem kell mindig azzal a sokk gusztustalan kártékony féreggel foglalkozni. Egy kis felüdülés nem árt senkinek.

fuhur 2012.08.15. 13:56:07

@Lasombra: "fenébe, erről lemaradtam. pedig ha azt tolom 25-30 évig, ma már akár egy tünetmentes, boldog államtitkár is lehetnék."

Ahhoz azért nem elég bambának és butának lenni. Jellemtelenség és takonygerinc is kell ám hozzá.

KAMA3 2012.08.15. 14:07:12

@maroz: Na a pollenek kiszűrésére remek, bevált eszköz a 3M 8835-ös porszűrő félálarc. Nem szép, de elég sokat segít. A parlagfű pollen mérete 13-15um, a fenti szűrő a 10 mikronos részecskenagyságnál nagyobbat remekül szíűri.

Évek óta ezt használom, nekem bevált.

nixe 2012.08.15. 14:07:47

@fuhur
dehogynem :-)
December elkészülne egy jelentés, hogy Közgép teljesített, sehol sem virágzik már a parlagfű.
Következő júliusban pedig megállapítanák, hogy nyilván az éjszakánként berepülő EU bombázókból ledobott magokról újra lett parlagfű, ezért az EU ellenségünk, és azonnal adjon pénzt a parlagfűírtásra

KAMA3 2012.08.15. 14:17:40

@zellerlevél: Lehet, hogy még nem virágzott az a terület. Addig nekem sem okoz semmi problémát, amíg el nem kezd virágozni.

KAMA3 2012.08.15. 14:25:03

Szomszéd telket megvette egy ember befektetési céllal. Évente egyszer jön ki, szedni két tál cseresznyét, a többit leszarja. Hiába jelentem fel, attól még a parlagfű érleli virágát, nem történik semmi. Fogtam a motorkaszát bemásztam és levágtam.

Nem riadok vissza a belvárosi gerilla kaszálástól sem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 14:50:41

@KAMA3: Gyere, van 3000 négyzetméter udvarom...

zellerlevél 2012.08.15. 15:13:26

@KAMA3:

Virágzott.

A múlt héten is ilyen helyen voltam, a legközelebbi út kb. 1 km-re volt, sátorban aludtam, a táborból napi egyszer ment el az egyetlen autó bevásárolni, több forgalom nem volt. Egész nap a szabadban, vagy a nyitott konyhasátorban voltam, fél méterre virágzott a parlagfű és a fekete üröm, néhol jó sűrűn. Reggel tüsszentettem párat, más semmi. Hazajöttem, azóta folyik az orrom, tüsszögök folyamatosan, a szemem piros, és viszket, ma reggel már a torkomat is érzem.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2012.08.15. 15:18:29

@maroz: "Tehát én most a jogszerűség mintegy tombolása közepette fulladok meg..."

Nem. Épphogy azért, mert -- bár adott a jogszabályi környezet és a technikai apparátus is -- a végrehajtásra és az ellenőrzésre kötelezettek egyaránt hanyagolják a dolgot. Szerintem pl. az adott önkormányzatok konkrétan mulasztásos jogsértésben vannak, ami ráadásul konkrét egészségi károsodást okoz, így aztán akár perelhető is lenne.
Aztán persze lehet, hogy én vagyok elmaradva és a NER keretén belül már elegendő, hogy a királyi Kossuthon a reggeli hírek során elmondják, hogy megint magas az ilyen-olyan pollenkoncentráció.

Alonee 2012.08.15. 15:23:17

@kolbászoszsömle: Én nagyonnagyon. A krumplibogár alapvetően kipusztult Békés megyében és Kanadában sikerült kiirtani a parlagfüvet. No offense de ''allergia tüneteinek jó része gyakorlatilag placebo'' nettó butaság.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 15:31:44

@Alonee: Meglep, hogy kipusztult a kolorádó Békésben, a kanadai parlagfűről nem sokat tudok -őshonos fajt könnyebb kiirtani, mint egy invazív betelepülőt, lásd a nyulak esete Úzélandon, vagy a burmai pithonét Floridában-, viszont az allergia tüneteinek jelentős része nem az allergén hatása, hanem valami másé.
A steril műrózsa látványától rohamot kapó rózsaallergiás betegek legalábbis máshogy nehezen magyarázhatók.

daito 2012.08.15. 15:51:20

@fuhur: nem az ismerősöd volt extra. OFF.
A marihuánával az az egyik probléma, hogy illegális anyag, másrészt a termesztési technológiája elég széles spektrumon mozog.
Azaz, amit elszívunk este, az lehet olyan anyag, amit te a szobádban termesztettél egy virágcserépben, lehet valami török csempész cucc, lehet a vietnámiak által a XVI. kerben termelt valami, és lehet a makkosröcsögei határban termelt kenderszármazék is. Meg 2 tucat más dolog is. Ráadásul állandóan kavar a sok suttyó, imádják a vadkendert is árunak nézni, jó esetben is hozzákeverni.
Elég változatos méreganyagokkal, szennyezett dolgokkal teli áru, amihez ráadásul füstszűrőt sem használ a kedves user.

Nem véletlen, hogy amikor az amerikaiak akartak egy átfogó kutatást csinálni, hogy az idősebb, megöregedett hippi-motoros-rocker joint szívó emberek éltes korukban milyen tipikus betegségben szenvednek, akkor alig találtak ilyen embert. (Aki 20-30 éven át rendszeresen szívott volna mariskát.) Ebben benne volt az is, hogy 20-30 év alatt bizonyos % keményebb cuccokra szokott, a bűnözés-bűnüldözés is beleszólt a dolgokba; de a többséget idővel elvitte valamilyen betegség (főleg rák).

ON
A határon átlépés azért is "javít" az allergiás helyzetén; mert ez az ország továbbra is egy katlan, ahol a szél kavarja csak bent a cuccot.
Ez igaz a hidegre, a melegre, de a pollenekre is.

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.15. 15:52:53

@KAMA3: de egész nap porszűrő álarcban vagy?

a gerilla kaszálás jól hangzik : ))

Alonee 2012.08.15. 16:49:21

@kolbászoszsömle: Jól van hiszek neked, az összes idióta hülyének aki irtani akarja, szakemberek és egyéb címzetes hülyék, ugyebár megüzenjük, hogy marhaság és ez biztos, mert @kolbászoszsömle mondta.

fuhur 2012.08.15. 16:50:38

@daito: "Azaz, amit elszívunk este"

Ezt most tekintsem meghívásnak :-D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 17:11:15

@Alonee: Nem címzetes hülyék, hiszen bizisz.
Elég jól meg lehet élni mind az allergiaellenes gyógyszerekből, mind abból, hogy harcolsz az allergénnek tekintett dolgok ellen.
És ezekben partnerek a beteg emberek is.

Olyan ez, mint a dohányzás elleni szervezkedés:

www.youtube.com/watch?v=AmS8duQ1avo

kicsit el van túlozva, de alapvetően igaz.

maroz 2012.08.15. 17:43:00

@KAMA3: Igen, ilyen nekem is van és tényleg sokszor hasznát veszem, pláne, ha olyan fődekre kell kimennem, ahol a látóhatárig ér a parlagfű. Az egyik barátom vagy két éve elkezdett egy ilyen pánikszoba-szerűséget építeni, kizárólag mesterséges szellőztetés, a legbikább szűrővel. Rég nem találkoztam vele, de azt hiszem a napokban rá fogok kérdezni, hogy mire jutott. Évi 6 milliárdnyi közpénzből tíz év alatt lehetne mindenkinek ilyen saját sterilszobája is akár, ha a dolog tényleg működik. :)

maroz 2012.08.15. 17:49:15

@kolbászoszsömle: Oké. Akkor viríts egy kutatást arról, hogy milyen arányban vannak jelen a parlagfűallergiások között a pusztán pszichoszomatikus eredetű betegek. Egy aprócska hangyafasznyi tényt. És ha megint a műrózsáddal jössz letüsszögöm a fejed!

Alonee 2012.08.15. 18:08:44

@kolbászoszsömle: Van ebben némi igazság, én is visítva röhögök az 1700 ft-os, 12 ml tengervizet tartalmazó vackokon, ami természetesen ultimate gyógyszer, sőt ezentúl a parlagfűnek lesz levélkonyulása ha véletlenül arra mész. Ugyanakkor az a helyzet, hogy mikor parlagfű szezon van, akkor indul be nálam a rettenet + asztmás is vagyok, viszont tiszta ideg vö. stressz, egész évben. Mindenesetre kipróbáltam a rózsa dolgot, ugyanis van itthon egy darab műanyag parlagfű, a gyerek kapta ovis korában, egy félórája idetettem magam mellé, de teljesen szelíd, semmi tünet.

KAMA3 2012.08.15. 18:38:32

@zellerlevél: Egyébként most jut eszembe, hogy van alapja annak amit tapasztaltál. A városban a dízel korom megköti ezeket a polleneket, egy koromszemcséhez akár többféle pollen is tapadhat, ezért sokkal durvábban hat. Plusz ott vannak a koromban maradt szénhidrogén maradványok. Ezek együttes hatását szerintem nagyon keveset vizsgálták.

Asszem a totalcaron volt erről egy hosszab lélegzetvételű cikk, amikor a részecskeszűrőkből jövő 2,5 mikron alatti koromszemcsék problémáját feszegették.

KAMA3 2012.08.15. 18:40:46

@Csubakka Mrozsek: Nem, csak ha a városban bringával közlekedem.

Meg természetesen kaszáláskor, ott rengeteg pollen szabadul fel, ami keveredik a porral, meg a kipufogó gázzal. Porálarc nélkül két napig halálomon voltam egy ilyen mutatvány után.

KAMA3 2012.08.15. 18:47:14

@maroz: Aktív szén és elé PM10 porszűrő. esetleg utána is egy réteg, hogy az esetleges szénport ne fújja be a szobába. Ez az allergéneket tuti kiszűri.

KAMA3 2012.08.15. 18:52:08

@Csubakka Mrozsek: A gerilla kaszálást nem viccnek szántam, bármennyire is annak tűnt. Valamelyik délután le is csapatom a műegyetem K épülete előtt a zöldsávot. Bár ott pont parlagfüvet nem nagyon láttam, minden mást viszont igen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.15. 19:50:52

@maroz: A műrózsás kísérlet eredményének ignorálása után miért adnék _bármilyen_ eredményt a pszichoszomatikus érintettségről?
Ott a net, a széles e gugli, antidepresszánsok mellékhatása az allergiás populációban, erre kell rákeresni, és hopp, valami lesz.
Vagy nem.

@Alonee: A placebo lényege, hogy nem tudod, hogy placebo.
A gyerek műparlagfüve rád, a placebohatás definíciója alapján várható eredményt produkálta, ahogy az sem mond ellent a placebohatásnak, hogy pont akkor kezdesz tüneteket produkálni, amikor várod, hogy tüneteid lesznek.

ob.szerver 2012.08.15. 20:52:46

@Alonee:

"Kanadában sikerült kiirtani a parlagfüvet..."

Kanadában könnyú, azon a lófasznyi területen. Bezzeg itt...

maroz 2012.08.15. 22:16:43

@kolbászoszsömle: A műrózsás kísérlet eredménye ebben a vitában irreleváns, hiszen a franc se állította azt, hogy ne létezne a jelenség. Van, létezik, de ismétlem, nem erről folyna a vita.

Hanem arról, hogy pusztán egy jelenség létezésétől még egyáltalán nem biztos, hogy az a jelenség a meghatározó. És itt nem bírlak téged kizökkenteni a monotóniádból: te a nyamvadt rózsád miatt permanensen azt sugallod, hogy az egész parlagfűallergia nem már, mint egy kitaláció, egy felfújt valami. Na, itt tartunk most.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.16. 00:12:18

@maroz: Nem kételkedem a tüneteidben, abban, hogy allergiás reakciót mutatsz akkor, amikor várod az allergiás reakciókat, sőt a szakértelmedben sem kételkedek, szóval elhiszem, hogy tudod mikor virágzik.
Sőt, azt is elhiszem, hogy a te esetedben konkrétan a parlagfű okozza a tüneteket, és nincs benne semmi tanult dolog, egyszerűen így alakult, ezt dobtad a karaktergenerálás alkalmával.
Előfordulhat.

Amiben kételkedek az az, hogy a problémára autentikus megoldás a parlagfű irtása, hogy ez a dolog (már az irtás) sikeres lehet, az allergiás megbetegedések visszaszorításában, amennyiben nem foglalkozunk az egyéb tényezőkkel, mint például a hasonló betegségek során megfigyelhető, azok terjedését és mértékét nagyban befolyásoló hatásokkal.

A allergia ugyanis egy teljesen új betegség.
Gyakorlatilag a hisztériát váltotta (érdekes módon a mi kultúránkban a hisztéria teljesen eltűnt), így felmerül(hetne) a kérdés, hogy van-e kapcsolat az között, hogy a hisztériáról bebizonyosodott, hogy egy mentális betegség, amit nem a gránát, meg a légnyomás okoz, az között, hogy egy új, láthatatlan ellenség okoz testi problémát (mellesleg a parlagfüvet régebben ambróziának hívták. Ha ma is így neveznék, már lehet akkor sem lennének ennyien allergiásak rá, ugyanis ez oda-vissza működik. -Szaridon néven nem lehetne eladni a Saridont, Getzi néven a Getz-t, stb)
Nálunk, Európában a szellemi integritást nagyságrendekkel többre tartjuk, mint a szellemit, valamint hajlamosak vagyunk a lelki nyomorokat egyszerű akaratgyengeségnek kezelni.
Ez, legalább feltételezés szintjén, indukálhat szomatikus tüneteket, ám a kérdést magát sem szabad felvetni, hiszen azt a legtöbb allergiás a szellemi integritása elleni támadásként értelmezi (avagy nem vagyok én bolond, hiszen, amikor virágzik a parlagfű, pont akkor leszek krehás, tehát az okozza), valamint sem az orvosoknak, sem a gyógyszergyártóknak, sem a politikusoknak nem érdeke a probléma valódi megoldása, hiszen az orvos kutathatja a tüneti kezelés lehetséges módozatait, a gyógyszergyár hatalmas piacra tesz szert ezáltal, a politikusok pedig tömegekhez szólhatnak, tömegeket szólíthatnak meg, akciótervet készíthetnek, cselekedhetnek, szabályozhatnak, stb.
Az allergiás pedig örül, mert vele foglalkozik ország-világ, plusz az ezernyi apró betegségelőny bezsebelésével "elvan".

És még egyszer, nem kételkedek abban, hogy vannak tüneteid, hogy szomatikusak a tüneteid, hogy nem lehetne és nem lenne érdemes 6-8 milliárdot elkölteni a parlagfű-allergiások problémájára, csak azt monndom, csak annyit mondok, hogy a vizsgálat, a probléma vizsgálata előrébb vinne annak megoldásában, hiszen a mi országunkban a parlagfű kiirtása, sőt csak látványos visszaszorítása is olyan hatalmas erőforrásokat igényelne, amik egyszerűen nem állnak rendelkezésre.
Lehet itt büntetgetni a gazdákat, a MÁV-ot, a bárkit, de ezzel a legjobb esetben is csak annyit érünk el, hogy a gazdák áttérnek valami terminátortechnológiára, a MÁV pedig lelocsolja fáradt olajjal, vagy valami igazán brutális gyomirtóval az általa kezelt területeket, ahonnan aztán az összes vegyszer meg a talajba, vízbe, a mi kajánkba.

Sanyialó 2012.08.16. 00:17:05

@kolbászoszsömle: Te ugye allergiás vagy a parlagfűre (5*) und fekete ürömre?
Tudom, a túlzott Unikum fogyasztás miatt lettem az! És nem ehetek görög-budai-dinnyét! (ui. a parlagfüveseknek ugyanúgy taknya-nyála egybe van tőle! Ha ezt a budaiügyészúr tutta volna!
Az is műrózsa? Gyere és mutogasd a műparlagfüvet a városi kutyámnak, annál is biztosan bejön a kísérlet!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.16. 00:32:19

@Sanyialó: az én szomatizációm más természetű.
Pl. lázas leszek, hányok, ha hivatalba kell mennem.
Ezzel viszonylag egyszerű együtt élni, csak az a szar, amikor lejár a jogosítvány, útlevél, személyi, vagy régebben, amikor az indexet kellett felvenni, leadni.
Oszt mégsem nyígok, hogy nem nekem kellenek a papírok, hanem az állam írja elő őket, hanem megcsinálom a dolgom.

Egyes becslések szerint van kétmillió allergiás.
Kétmillió allergiás meg tudná oldani a problémáját (ez több ember, mint amennyi a mezőgazdaságból él), de egyszerűbb nekik sírni, meg várni a kormányra.
Szóval, ha _tényleg_ ennyire fontos, kaszára kell kapni, hétszázezer hektár esetén jutna mindenkinek 3500 négyzetméter, amit parlagfűmentesíteni kell.
Ez egy hétvégi nap alatt meglenne, és örökre megoldódna a parlagfűprobléma.
Ja, hogy a parlagfűirtást nem szájjal kell csinálni?
Jaaa!

maroz 2012.08.16. 07:54:38

@kolbászoszsömle: "érdekes módon a mi kultúránkban a hisztéria teljesen eltűnt"

Ez egy nagyon átgondolatlan kijelentésnek tűnik. Ilyen alapon azt is kijelenthetjük, hogy mára a fene is eltűnt, és a te logikádat követve nem is volt mögötte semmi valós betegség, csak afféle beképzelt izé.

Amúgy meg egy kibaszott centit nem jutottunk előrébb, te egy magnó monotonitásával fújod ugyanazt a nótát: vizsgálni kéne, de te már eldöntötted, hogy ez úgyis zömmel csak pszichoszomatikus lehet, és ahhoz igazítod minden érved. De ha konkrétan rákérdezek, hogy ezt milyen tényekkel tudod legalább egy picit megtámogatni (mondjuk legalább egy olyan kutatással, amelyik igazolja, hogy a parlagfű-tünetek x százaléka csak pszichoszomatikus tünet), akkor vagy elküldesz a guglihoz vagy hosszan elkezdesz terelni és még mélyebben mellébeszélni. Látszik, hogy neked lett egy kalapácsod, és emiatt minden, ami szembe jön veled az csak szeg lehet.

Szóval szerintem ez a vita akkor lenne folytatható, ha idedomborítanád azt a kutatást, hogy nézzétek, skacok, itt és itt igazolták azt, hogy a parlagfűallergiás tüneteket mutatók x százaléka (és az x legyen mindenképp egy jelentős érték, ne 2-3%) csupán beképzeli magának a tüneteket. És nem, ne a guglihoz küldj, mert én nem a guglival vitázom, hanem veled. Alternatíva: mondd azt, hogy lófaszod van neked erről, nem tárgyi tudásod, ismereted, hanem csak spekulálsz, mint prérifarkas az üres hűtőszekrény előtt.

tollaszerge (törölt) 2012.08.16. 08:26:07

@maroz: "te egy magnó monotonitásával fújod ugyanazt a nótát"

Te meg válaszolsz neki, századjára, pedig az első két kör után kiderült minden róla amit most leírtál :-P

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.16. 08:38:14

@kolbászoszsömle: az akadálymentesítést pedig a rokkantaknak kellene elvégezni. kerekesszékből nem könnyű betonozni, de nyilván nem lehetetlen. :(((

maroz 2012.08.16. 08:50:00

@tollaszerge: Hát, igen, ebben is van valami. :)))

maroz 2012.08.16. 09:33:46

@kolbászoszsömle: Erre csak azért válaszolok, hogy ne egy fogalmatlan idióta marhasága maradjon itt, ha már egyszer ideszarta, és nem voltam itt időben, hogy töröljem.

A parlagfű legalább annyira jelen van a kultúrnövények tábláin is, mint a parlagon, vagy a tarlón. Ott a napraforgó- és a kukoricatáblák garmadája, bárki megnézheti, áll szerencsétlen hatvan centis napraforgó a másfélméteres parlagfűerdőben. Erre a szabvány magyar hülyének mi a válasza? Hogy essek neki kaszával, ha zavar. És eszébe nem jutna, hogy azért ez a dolog, hogy a gyom fedi be a kultúrnövényt nem feltétlenül törvényszerű. Tudnék én is dobálózni olyan szavakkal, hogy pre- és posztemergens gyomirtás, de minek. Nálunk úgyis az az alapvetés, hogy a fődhöz minden félanalfabéta ért, mert az nekünk benne lenne a génjeinkben. És akkor ezeknek beszéljen az ember szakmai tudásról, a technológiák ismeretének a szükségességéről, a technológiai fegyelemről, ehh... :((((

KAMA3 2012.08.16. 12:53:32

@maroz: Bizony mondom néked, szélmalom harcot vívsz zsömlével.

Azok, akik még csak nem is hallottak róla, hogy parlagfű allergizálhat, taknyosak lesznek és nem tudják miért. Majd a háziorvos elküldi őket allergia vizsgálatra, ahol kiderül, hogy bizony jópár dolog reakciót vált ki náluk, de a 4 keresztes általában mindig a parlagfű lesz.

Azzal, hogy lekaszáljuk, még nem lesz kiirtva. Ez tény. Gyökérről újra fejlődik, de legalább a koncentrációt csökkentjük, hiszen nem egy 2 méteres kifejlett példány szórja a gyászt, hanem egy néhány 10 centis. Helyi szinten a gócpontok irtása nem hinném, hogy lehetetlen lenne. Egy 1000 m2-es telek lekaszálása megvan egy liter benzinből, és 2 óra alatt.

"A parlagfű legalább annyira jelen van a kultúrnövények tábláin is, mint a parlagon, vagy a tarlón."

Sőőt, a tarlón(búza, árpa) nyilván sokkal kisebb egyedek vannak (a virágzás kezdetén), mint egy kukorica táblában, ahol a betakarításig vígan növekedhet, és bizony nem ritka a 2 méteres példány sem.

Igazad van abban, hogy a korszerű növényvédelmet és gyomirtást a legtöbb őstermelő nem engedheti meg magának, vagy pusztán hülyének nézik azokat akik ezt számon kérik rajta.

Mert minden magyar ember ért a focihoz az autókhoz a politikához és a gyomirtáshoz is.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.08.16. 12:55:09

@maroz:

Ne mondd, hogy neked nem dobogtatja meg a szívedet a naplementében, a régi, dögunalmas szántók és krumpliföldek helyén terpeszkedő parlagfűmezők, kibelezett fél Wartburggal, lukas lavórral és kóborló aranysakálokkal!

Magyar táj, magyar ecsettel.

És egy kacagó szél suhan el a Nemzeti Együttműködés Rendszere felett.

zellerlevél 2012.08.16. 16:31:22

@kolbászoszsömle:

Hm... hisztéria helyett allergia? Merész általánosításnak tartom, főleg annak fényében, hogy a hisztériáról, mint betegségről már jó ideje tudjuk, hogy a derék Freud azon pácienseinek betegsége volt, akiket nem volt képes meggyógyítani...

DIODORO 2012.08.16. 16:57:40

@maroz: " Te most valami olyasmit állítottál, hogy van törvény a parlagfű irtására, ezért el kéne tűnjenek az allergiás tünetek miatt panaszkodók, és ha nem tűnnek el, akkor az azt jelenti, hogy nem is a parlagfűre érzékenyek. Penge logika. :) "

Hááááát eélég penge logika kell ahhoz hogy ezt hozd ki a hozzászólásomból de te tudod....

Segítek: nem azt mondtam amit kilogikáztál.....