Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán, a futball és a kommunisták

2012.07.22. 13:19 | jotunder | 262 komment

Címkék: orbán focitörténelem

 " Magyarországon a kommunizmus idején politikai cél volt, hogy megutáltassák az emberekkel a futballt. Ez nem összeesküvés-elmélet. A kommunista vezetés ’56 után általában veszélyesnek ítélt mindent, ami nemzeti összetartozást és – mint 56-ban – közös cselekvést eredményezett. Ezeket tudatosan szétbontották, sőt szétbombázták a szellemi élettől a csapatsportokon keresztül a politika világáig. (Orbán Viktor)"

       1956. és 1990. közötti magyar eredmények a labdarúgásban :

       1962. és 1966.  VB negyeddöntő. 1972. EB elődöntő.  1964. és 1968. olimpiai győzelem. 1972. olimpiai ezüstérem. 1958. (Vasas), 1974. (Újpest) BEK elődöntő, 1975. (Ferencváros) KEK döntő, 1985. (Videoton) UEFA döntő.

        Pár 1990. utáni magyar eredmény a labdarúgásban :

        Újpest - Vaduz FC (Liechtenstein)  0: 4,  Málta: Magyarország 2:1, Skanderbeu (Albánia) : Debrecen 1:0

         (A Vincent sem szerepelt túl jól az elmúlt 25 évben, de az 1989-es karibi bajnokságban 6:1-re megvertük Sint Maartent, 3:2-re a Holland Antillákat, 2:0-ra a Brit Virgin szigeteket, és Ralph Gonsalves a Vincent miniszterelnöke, aki amúgy Ph.D-t szerzett a University of Manchester-en politológiából nem szokott akkora baromságokat beszélni mint Orbán Viktor).

       Mindenki emlékszik arra, hogy a Kádár is járt futballmérkőzésre, tele voltak a stadionok, meccseket adtak a tévében szombat délutánonként, konkrétan a Vitray közvetítette őket (a rádióban meg a Szepesi), gombfoci csapatainkon ott virított a Bene, a Dunai II, a Zámbó Sanyi, illetve az Albert, a Szőke meg a Branikovits. Miért kell pont olyasmiről hazudoznia Orbán Viktornak, amire mindenki emlékszik gyerekkorából ?  

       Igen, egy utálatos kommunista diktatúráról beszélünk, amelyik generációk életét tette tönkre, de speciel a futball az sokkal de sokkal jobb volt mint most, és sokkal de sokkal nagyobb szerepet töltött be az emberek életében mint ma, akármit is hord össze a miniszterelnök. A szellemi élet az egy másik kérdés, arról írjon valaki más. 

       

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr694670843

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kádár János szelleme kísérti Orbán Viktort 2012.07.22. 17:35:03

Orbán Viktor nem tudta megfejteni Kádár népszerűségének titkát, ezért kiment a temetőbe, hogy tanácsot kérjen az MSZMP egykori főtitkárától. Mit tanácsolt Kádár János szelleme Orbán Viktornak? A lentebbi képen látható: * *...

Trackback: Az újbeszél, a duplagondol és a múlt változtathatósága – Mi köze van Orbán szómágiájának az orwelli diktatúrához? 2012.07.22. 17:35:02

Ki az, akinek nem nyílik ki a bicska a zsebében, amikor Viktorunk a Fidesz egyik kedvenc manipulációs technikáját – a szómágiát – alkalmazza? A trükköt, amely során megfosztja egy-egy kifejezést az eredeti jelentésétől, majda saját érdekei ...

Trackback: Kádár János szelleme kísérti Orbán Viktort 2012.07.22. 17:32:53

Orbán Viktor nem tudta megfejteni Kádár népszerűségének titkát, ezért kiment a temetőbe, hogy tanácsot kérjen az MSZMP egykori főtitkárától. Mit tanácsolt Kádár János szelleme Orbán Viktornak? A lentebbi képen látható: * *...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sutyerák 2012.07.22. 21:04:41

@szorokin: a Manchester United is a diktatúra eredménye.
-légből kapott köd a gondolat kísérleted.-egyetlen dologra :az aranycsapatra alapozva.

3as6árh1i 2012.07.22. 21:14:05

"MINDENKI emlékszik arra, hogy a (sic!) Kádár is járt futballmérkőzésre"

Ez az állítás természetesen nem igaz, hiszen A MA ÉLŐ NÉPESSÉGNEK LEGALÁBB A NEGYEDE MÉG NEM IS ÉLT AKKOR, a Kádár nevével fémjelzett korszakban.

ilyenekezek 2012.07.22. 21:19:12

@szorokin: Van összefüggés, de nem úgy, ahogy gondolod. A tömegsport népszerűségének, erőteljes népszerűsítésének a szocialista blokkban elsősorban társadalom-pszihológiai okai voltak: mivel a gazdasági életben erősen korlátozták, ill. egyenesen tiltották a versenyt, ezt levezetendő (ti. az ember alapvetően szeret versenyezni) kapott akkora hangsúlyt a politika részéről a sport (is).

Putyilov gyári melós 2012.07.22. 21:26:27

Szegény Viktornak agyára ment a Coca Cola mámor :O)))

Putyilov gyári melós 2012.07.22. 21:27:58

@3as6árh1i:
Vasas drukker volt, mint régebben, amig a szauna ügy miatt meg nem sértődött rájuk Orbán is.

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.07.22. 21:32:32

@acs63: szerinted atlétikában mi jók vagyunk? mert akkor még olyan magyar sikersportágakat is felsorolhatnál, mint kerékpár, kosárlabda, röplabda, baseball :)

elég.volt 2012.07.22. 21:36:20

Viktor... Magyar... Foci... :D Itt csak röhögni lehet mindenen.

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.07.22. 21:36:42

@acs63: engedd meg, hogy bemutatkozzam: Lázár János

3as6árh1i 2012.07.22. 21:39:00

@Putyilov gyári melós: Lehetséges, de hogy erre "MINDENKI" emlékezhetne, az teljességgel kizárt.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.07.22. 21:41:43

@ilyenekezek: " Van összefüggés, de nem úgy, ahogy gondolod."

nem fejtettem ki, hogy h gondolom.
szóval akár egyet is érthetünk.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.07.22. 21:46:39

@sutyerák: nem értettél meg, ez formális logika kérdése

nem állítottam azt, hogy csak olyan az országnak lehet erős sportja, ahol diktatura van.

-----------------
A diktatorikus állam
B erős sport
azt írtam h A -> B
és a végén hozzátettem, h B nem-> A
ennyi.

Link Elek 2012.07.22. 21:47:25

szerintem elkapta a kerge-marha kórt

Putyilov gyári melós 2012.07.22. 21:56:33

@3as6árh1i:
Egy blogiró eshet túlzásokba, egy miniszterelnök viszont ne hazudozzon :O))))

Márpedig arra elég sokan emlékeznek, hogy a foci százszor jobb volt, mint a mai.
Arról nem beszélve, hogy tipikus kommunista szokás az, hogy egy állami vezető közpénzeket öl a hobbyjába, sőt vagyonokat keres azzal, hogy adót térit el a magánbirtokára.
Az elhiresült hadügyminiszter a Cinege vagy Brezsnyev volt ennyire pofátlan komcsi tolvaj, mint Orbán.

Putyilov gyári melós 2012.07.22. 21:57:38

@Link Elek:
Tegnap bekólázott és ez még a Coca Cola mámor hatása :O))))

acs63 2012.07.22. 21:57:39

@Szandeeekahh: Neked tényleg befejeződik a sport a focinál.
atlétika: oda tartozik pl. a tízpróba és a dobószámok (gerely, kalapács) is.
Nem a _mostról_, hanem a "cocializmus" korszakáról volt szó.

Te nem Lázár vagy, Orbánnak hívnak. Nem hiszem el, hogy lenne _két_ilyen hülye a sporthoz a honfitársaim között.

Én egykorú vagyok Orbánnal, azonos időszakban sportoltam (sőt fociztam) vele. Ellene is játszanom kellett, de nem emlékszem rá, nem úgy, mint pl. Csehire, vagy Dömére.

Kis ember 2012.07.22. 22:03:32

Engem Orbán egyre inkább emlékeztet Isaac Asimov Herbie (HRB-34) robotjára, amelyik mindig azt mondja, amit az emberek hallani szeretnének. Az elején jól megy neki, de a végére annyira belekeveredik a saját hazugságaiba, hogy leblokkolódik az agya. Na valami ilyen felé közelít a miniszterelnök úr is.

szerénységem 2012.07.22. 22:17:36

@jotunder: Akkor különösen szomorú a kép, ha nem csak a saját pályívünket nézzük. összevetve a régiómás országaival sokkal szánalmasabb a helyzetünk.A csehek fényévekkel előttünk járnak mindenben, emlékezzünk a románok 90-es évekbeli fénykorára, a bolgárok vitézkedéseire, a horvátokra, a szerbekre, akkoris százszor jobbak voltak, amikor egymást ölték, ma jobbak a szlovákok, azukránok, a lengyelek is. De amivégképp elszomorító, hogy mindenki sokkal előttünk van infrastruktúrában, utánpótlásban, mentalitásban, mindenben. A legtöbb helyen rég üzleti alapon megy minden.
Nálunk pénzmosoda a foci, maffiózók, tippmixhuszárok aranybányája, a lelátókon, az öltözőkben, a klubokban is bűnözők, néző sehol, omladozó stadionok, zavarosban halászó politikusok, tetején a gyermeteg lekületű kormányfővel.
Két írást ajánlok:
www.origo.hu/sport/focivilag/20120722-riport-a-cfr-cluj-roman-bajnoki-nyitomeccserol.html
és a viccesebb, bár annyira nem azért:
tekasztorik.blog.hu/2012/03/22/ferencvaros_tankcsapda_1_0

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 22:22:53

@szerénységem: Érdekes egyébként, hogy a rendszerváltást követően hogy kifutotta magát az akkor épp aktív generáció nem egy volt kommunista országban (Csehország, ex-Jugoszlávia különösen, de Románia, Bulgária is).
Az viszont nehezen állítható, hogy mentalitásban, transzparenciában stb. akkor nagy előnye volna mindegyiküknek, úgy tudom, a román foci máig még ocsmányabb szervezetileg, mint a magyar, s néhány éve Lengyelországban is hatalmas bundabotrány volt (persze az talán nem akkora tussolások közepette, mint az itthoni). Az ukrán, szerb állapotokról meg szólni sem érdemes.

Mindenesetre Magyarországnak sikerült egységesen ötvöznie a megbízhatóan és következetesen minősíthetetlen focit a hasonlóan undorító szervezéssel, ezzel azért egyedül vagyunk.

taxi546 2012.07.22. 22:32:50

@Counter: Ez is egy idevágó Coelho idézet:Az őrültek, éppúgy, mint a gyerekek, nem tágítanak, amíg nem teljesül a kívánságuk.:D

szerénységem 2012.07.22. 22:34:32

@Counter: Pont erre akartam utalni. :-)
Tulajdonképp el kell menni a Sparta Praha vagy a Steaua stadionjába, benézni az öltözőkbe, megnézni azutánpótlást, milyen körülmények közt edzenek, stb. Vagy ezt a magyar csávót ott Kolozsvárott - honnan indultak, mit értek el, stb.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 22:38:08

@szerénységem: Úgy értem, nem csak nálunk pénzmosoda és tippmixbirodalom. Bulgáriában és Romániában, valamint bizonyára Szerbiában is azt hiszem, máig legalább annyira de inkább jobban korrupt, Lengyelországban alig pár éve volt hatalmas bundabotrány.

A foci persze pocsék, de rajtunk kívül szinte mindenhol volt már egy szupergeneráció, legtöbb országban furcsa mód rögtön a kommunizmus bukását követően.

Hertelendi 2012.07.22. 22:43:14

@Putyilov gyári melós: Csak emlékeztetlek, Kádár szerette a sakkot, de eszébe se jutott, hogy sakktáblává változtassa a Hősök terét. Pedig Ő állítólag diktátor volt

szerénységem 2012.07.22. 22:58:26

@Counter: Persze, ahol gyengébbek a fizetések, rosszabbak a körülmények, ott nem nehéz manipulálni, pláne alacsonyabb osztályban. A szupergenerációhoz jó utánpótlás kellett, jó menedzserek, akik jó helyre adták el a játékosokat, és ez mindenhol jobb mint nálunk.
Nálunk a szupergeneráció 86-ban volt, de annyit is ért... :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.22. 22:59:00

@3as6árh1i: nooormális maargit ?! hátha MINDENKI, akkor ugye nem lehet csak úgy AKÁRKI.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 23:01:11

@szerénységem: Szóval akkor több pénzt és jobb körülményeket focistáinknak, s a haza fényre derül?

Orbán épp ezen dolgozik!

szerénységem 2012.07.22. 23:05:01

@Counter: Alapvetően igen, csak ezen nem neki kéne dolgoznia. illetve nem az államnak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 23:07:51

@szerénységem: Ő nem is az államnak, hanem a magyar nemzet kijegecesedett akaratának képviselője. Vezér. Kormányzó.
A magyar nemzet pedig focit akar, mert a föld, a konzervgyár, a nemzeti büszkeség és a megnyert II. világháború mellett a focit is elvették tőle a bolsik.

Az állam működtetése pedig legyen a Kövérek, Navracsicsok, Áderek, Lázárok, Rogánok és Répássyk dolga.

ágica1 2012.07.22. 23:12:29

@jotunder: ha nem tűnt volna fel: mi nem fejlődtünk!

dr. mesterséges színezék 2012.07.22. 23:16:18

Viktor csak szerénykedett. 1998 előtt nem is létezett foci. Ő találta fel.

dr. mesterséges színezék 2012.07.22. 23:17:35

@Counter: Ha létezett volna foci a rendszerváltás előtt, Kádár nyilván elvette volna a stadionokat - ezeket adja most vissza a kedves vezető.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 23:20:14

@dr. mesterseges szinezek: 2010-14 között felépítjük a 2002-10 között felépíteni elmulasztott stadionokat.
2014-18 között, ha Isten is megsegít (és nyer a Fidesz), a 2010-14 között esedékes és a 2014-18 között építendő stadionokat ugyanazzal a lendülettel.
2018 és 2022 között pedig felépítjük a 2022-26 közöttre tervezetteket is. Mert mi egy ilyen nép vagyunk.

dr. mesterséges színezék 2012.07.22. 23:22:28

@Counter: Nem lennék most a sötétben megbűvó, focigyűlölő kádáristák helyében.

dr. mesterséges színezék 2012.07.22. 23:26:19

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "csodálom, hogy a Higgs-bozonról még nem nyilatkozott."

Természetesen nem nyilatkozott, hiszen a természettudományos élet felrázása érdekében ő rejtette el titokban.

mizrolist 2012.07.22. 23:38:59

@sutyerák: csendben jegyzem meg, hogy a slendrián épp annyira magyar szó, mint a frenetikus, ami miatt ennyire pattogsz......

anyu 2012.07.22. 23:39:55

nahát kérem a büdöskomcsik alatt magától értetődően sportoltak a gyerekek, a csórók is. Atletizáltam a kerületben , aztán meg a BP Honvédban, a jobbak kaptak szerelést, szögest, futócipőt, sok kisebb-nagyobb egyesület volt, aztán a rendszerváltással ezek jó része megszünt, az iskolai tetsnevelés lebutulódott, a pályákat, létesitményeket eladták, a kis vállalati pályákat, klubokat , létesitményeket stb

Az edzők meg elkezdtek külföldre menni, egy szertorna csapatbajnokságot nem lehet összehozni, a jobb vívóedzők külföldön, öttusa csak kb 12 éves korig van, addig csak futnak-úsznak a gyerekek, átlag szülőnek a drágább felszerelésekre nincs pénze stb

Úgyhogy maradjunk abban, hogy sport az alig van, attól meg nem is lesz, hogy pártucat aranylábú kivételezettre egy vagyont költenek.

alte trottel 2012.07.22. 23:46:48

@jotunder:
Krisztus a mennyekben és az összes szentek!
Ezt _FÖLVETTÉK_! Kommunikáció szakra!
(What the fuck is?)

stefan75 2012.07.22. 23:47:47

@Suttogások és sikolyok (főleg ez utóbbi): Pszichopaták gyakran játszanak efféle "szerepjátékot", ha épp nagyon unatkoznak. Mások érzelmeinek a manipulálása szórakoztatja őket.

stefan75 2012.07.22. 23:50:02

@alte trottel: Nem kell mindent elhinni. Ld. előző kommentem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 23:50:57

@alte trottel: Az eszméletlenül sűrűn rakott típushibák miatt valószínűleg nem egészen valóságos, az itteni megszólalásaihoz képest túl nagy és túl állandó a szakadék.

Az azért a javára írandó, hogy több blogon is pörgette a személyiségét (suliboszi vagy mi volt).

Elég riasztóra sikerült. És ha szerepet is játszott, attól még nem okos.

dr. mesterséges színezék 2012.07.22. 23:51:08

@anyu: Csak szőrmentén jegyzem meg, hogy a FIDESZES kormányzat idején, FIDESZES smittpál által emlegetett és pátyolgatott sportdoktrina annyira jól működik, hogy tavaly év vége óta - most van július vége, ugye - nem lehet aláírni a váci FIDESZES örnkormányzattal egy uszodára vonatkozó alkalmazotti sporttámogatási szerződést.
A régi - a sportolni kívánó alkalmazott hozzájárulásán alapuló - szerződés a doktrina megszületésével megszűnt.
Az eredmény az, hogy a most sportolni kívánó alkalmazott fizeti a teljes árat - hát jól kicsesztek a szemét multival úgy doktrinailag.

alte trottel 2012.07.23. 00:15:12

@Szandeeekahh:
Cicuka!
Hidd el, jobb ha az Ablak-Zsiráffal kezded, aztán a Kincskereső kisködmön, a Csilicsali Csalavári Csalavér, és pár év mülva már a Bárány Boldizsár sem jelent majd leküzdhetetlen akadályt.

3as6árh1i 2012.07.23. 00:22:01

@Putyilov gyári melós: "Egy blogiró eshet túlzásokba,..." - Persze, hogy eshet, már hogyne eshetne!

Természetesen eshet az illető csapdába, verembe, túlzásba, kómába, és még ki tudja hova, mibe, ám ha az ember szeme egy szövegben megakad egy ennyire nyilvánvaló képtelenséget állító, ilyen stílusban írt mondaton, akkor ez az egész mondandó hitelességéről és színvonaláról olyan képet ad, hogy ilyenkor a szöveg további részét már el sem olvasom.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 00:25:51

@3as6árh1i:
- Hány áldozata volt a Szovjetunió Nagy Honvédő Háborújának?
- Huszonhétmillió-hatszáznegyvennégyezer-ötszázkilenc.
- ... Név szerint?!

alte trottel 2012.07.23. 00:30:26

@stefan75:

Akkor viszont zseni!

Tökéletesen hozza azt az ifjú plázaHP típust, amelyiktől heves szívdobogásom és légszomjam támad, ha valamelyik ifjú rokon (leányzat avagy legényzet, mindegy) társaságában kénytelen vagyok egy percnél tovább elviselni.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.07.23. 00:37:38

be kéne már látnotok, hogy ifjonti érzelmeitek ellenére, és bár bizony nála hülyébből több van, azért Orbán Viktor mégiscsak egy kimondottan nagy idióta. még ha eme gyöngyszemei indokolhatóak is volnának akképp, hogy őkelme megpróbálja az enyhén érzékelhető fellendülést (irányított szponzorok, pályaépítések, TAO-program, a Bozsik-programnak becézett lopkodóentitás) afféle főnixcsodának eladni, ahhoz meg a bázist kényszerűen a világégés kell körüllengje (hogy így nyakunkra tekeredjen a metafora).

Gera 2012.07.23. 01:08:04

Béna balfaszok voltak ezek a kommunisták, 30 év alatt nem bírták szándékosan tönkretenni a magyar futballt, pedig nagyon akarták, bezzeg a rendszerváltás alatt pár év alatt magától széthullott.

Kék az ég 2012.07.23. 01:59:18

"Ezeket tudatosan szétbontották, sőt szétbombázták a szellemi élettől a csapatsportokon keresztül a politika világáig. (Orbán Viktor)""

SCHMITT pálgium, aki mai napig a CSAPATSPORTbeli olimpiai érmével villog (hisz egyedül nem nyert) tudja hogy Kádár tudatosan szétbontotta?

static.nol.hu/media/picture/31/35/75/000753531-8562-625.jpg

Paradi_Csoma 2012.07.23. 04:17:33

@Szandeeekahh: Te nekifutásból vagy ilyen sötét vagy segítenek is?

vamvend 2012.07.23. 04:21:32

@sutyerák: Rengeteget okoskodsz, de az írásképed műveletlenségre utal. Szerintem jobban tennéd, ha ilyen kérdésekben hallgatnál.

gazoló 2012.07.23. 05:45:09

újpest-fradi,8-3-nál ott sírtunk fradistaként a lelátón 80000 ember között,de imádtam fazék,törő,zámbósanyi góljait,,,hidegrázásom van ha megérint az emléke...következőévben visszavágó,kettősmeccs,80000 ember 1-7...nyílék,ebédlőék ontották a gólokat...német barátnőmmel voltam kinn,le volt nyűgözve...

viktor---amnézia---hungária--pszihiátria???????

Kutchek (törölt) 2012.07.23. 07:38:51

Nem azt kell nézni, amit mond, hanem amit tesz!

lyia (törölt) 2012.07.23. 08:08:53

Látni kell, ilyen orbáni nyilatkozatokkal épüle a Nemzeti Nagyotmondás Rendszere, azaz háryjánosisztán. Orbán nyilván nem zaokhoz szól, akik annak idején ott ültek a lelátókon (illetve azok közül csak azokhoz, akik jobban hsinek Orbánnak, mint a saját vaksi emlékezetüknek), hanem az új nemzedékhez, a rendszerváltás után születettekhez, akikben iddejekorán el kell ültetni a félelmet mindentől, ami baloldali. Ebbe a sorba illeszkedik L. Simon költő úr minapi nyilatkozata is, amelyik szerint "azok" deheroizálni" akarják magyarországot, meg akarják fosztani a magyarokat a hőseiktől, bezzeg "mi", akkora csinnadrattát kerítünk a nándorfehérvári csata évfordulójához, hogy csuda. Azt még nem tudom, Mohácsot hogy fogják világraszóló - magyar - diadalként előadni, de pár év, és meglesz az is, ha minden jól megy, még a török törikönyveket is át fogják írni, és kiderül, hogy mi voltunk 150 évig török földön.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 08:11:47

@lyia: "mi voltunk 150 évig török földön"

Nos, tulajdonképpen...

bepe22 2012.07.23. 08:33:09

Nem kell csodálkozni, lemerült az akksi:))

belekotty 2012.07.23. 08:42:21

@gazoló: Azért ez a foci már nem az a foci. A foci sokat fejlődött nyugaton, ettől mi egy kicsit elmaradtunk.
Jó, nem annyira látványos a fejlődés mint például a harcművészetekben, ahol a 20-30 évvel ezelőtti tudású nagymestereket ma felaprítanák a ketrecben, de szerintem az ötvenes évek magyar aranycsapata sem jutna ki semmilyen VB, EB, vagy olimpiai tornára.

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 08:50:25

@lyia: "Azt még nem tudom, Mohácsot hogy fogják világraszóló - magyar - diadalként előadni"

Előbb a Dózsa-féle parasztfelkelés felidézése következik, 2014-ben, az 5. centenáriumon...

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 08:57:10

@belekotty: Ez már csak egy ilyen felgyorsult világ, amelyben Hendrixet kipengetnék a stúdiókból a nyomdokán felnőtt zenészek, és Rákosit is ledumálná bármelyik mikrofon elől Viktor, illetve az előbbi éltető kórusának tüze is csak gyertyaláng az utóbbiéhoz képest.

FIDES AGITÁTOR 2012.07.23. 09:04:13

A MOB 6 milliárdból gazdálkodik és hát nagyon sok sportágat képvisel. Felcsút szinté 6 milliárdból.

Szép nem?

Ne mondja senki, hogy nincs pénz a futballba ölve. Csak a felcsútiak kapnak 6 milliárdot, mi lehet akkor Debrecenben?

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 09:05:00

@Counter: A törökök nem is meghódították az ország harmadát, és nem is bepolitizálták magukat a másik harmadába, hanem jöttek csodájára járni annak az országnak, amelyről a csodadervisek csak a Jövő Unortodoxiájaként szoktak mesés jövendöléseket mondani.

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 09:08:20

@FIDES AGITÁTOR: "Csak a felcsútiak kapnak 6 milliárdot"

Eltúlzod. Felcsútnak 6 méter mélységig ki kellett emelnie a földet azzal a gyeppel együtt, amelyet az Ő Lába érintett oly sok éven át, hogy múzeumba kerülhessen, és ez jelentősen csökkentette a 6M szabadfelhasználású részét.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.23. 09:08:20

Én felkarolnám Gálvölgyi 5letét! 10 évig üldözni kelle a focit. Aki az után is űzi, az valóban szeretetből teszi és nem azért, mert nagy fizuért nem kell semmit sem felmutatni.

spinat 2012.07.23. 09:25:40

@Szandeeekahh: bocs, mikor születtél, 91-ben? Lövésed nincs arróll mire használták a kommunisták a sportot (mellesleg pont arra, amire most Orbánék akarják). Biztos az elnyomás része volt, hogy minden csapatot a helyi nagyvállalat, vagy egy minisztérium támogatott (mint ahogy mostanában is lassan felülröl irányítva). Mont neked az valamit, hogy Rába ETO, Videoton, Újpesti Dózsa, Honvéd? Az elnyomás része volt az is, hogy a sportolóknak szinte minden szabad volt? Hogy a kapitalizmus elleni harc része volt a sport? Meg kell mutatni a rohadt nyugatnak, hogy mi vagyunk a jobbak? Ki volt nagyobb internaci, Kádár vagy Rákosi? Ki nyomta el jobban a nemzeti öntudatot? 54-ig ki is volt hatalmon? Hány évesek voltak Puskásék 54-ben? Mikor is tanulták a focit? A csoportöntudat elnyomásának része volt, hogy hetente minden mecsre 15-20 ezrek jártak még a 80-as években is? Nem lehet, hogy akkor kezdett el az egész tényleg nyengülni, amikor az egész ország kezdett bedölni? Mikor már nem igazán volt pénz a stadionokra, öltözökre, melegvízre?

Mivel támasztod alá, hogy elnyomták, elsorvasztották a focit? mondja egy intézkedést, ami ezt célozta? Mert hogy gyenygült, az nem érv.

Mi a véleményed a lencsel vagy a cseh foci aranykorszakáról? Ott is elnyomták a komcsik a nemzeti öntudatot? pedig az nem a háború után volt?

Annyira hülyeségeket beszélsz, hogy az fáj.

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 09:47:19

@spinat: "Biztos az elnyomás része volt, hogy minden csapatot a helyi nagyvállalat, vagy egy minisztérium támogatott (mint ahogy mostanában is lassan felülröl irányítva)"

Mi az hogy! Köztársasági Elnök Pált is a rendszer kötelezte arra, hogy az elnyomási célzattal direkte sportolókra kalibrált intézmény által szerezzen kisdoktorit úgy, ahogy tud.

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 11:31:35

@spinat: Gyurcsányista - amit az is bizonyít, hogy Dózsa pápai engedéllyel kezdett keresztes hadjáratot, és Gyurcsány is pápai.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.23. 11:45:54

@spinat: Minden csapat komcsi volt. Nemkomcsi csapat Magyarországon nem volt. A szocialista országokban általában volt egy Dinamo nevű belügyes csapat.
Dinamo Moszkva, Dinamo (Levski) Sofia, Dinamo Bucuresti, Dynamo Berlin, Dynamo Praha. Az újpesti klubelnök személyesen Gerő Ernő volt, aki elérte, hogy Pesten a belügyi csapat neve ne Dinamo legyen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 11:54:23

@jotunder: Dinamo Zagreb kimaradt. Bár ha jól hiszem, volt, kellett hogy legyen belgrádi belügyes csapat is (?).

A Fradika (Fradeeekahhh?) mindig ősnemzeti szittya csapat volt, nem?

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 12:07:21

@Counter: Pontosan. Úgy lett zöld-fehér, hogy félreértés folytán az egyik mérvadó unortodox GRB-értékeket használt RGB helyett.

acs63 2012.07.23. 12:10:20

@Counter: Nem, már a 80-as években is a vandálok leszármazottaik voltak. :-)

(Elnézést a fradisták többségétől, sajnos mindig a kemény-mag jellemez egy csapatot.)

Putyilov gyári melós 2012.07.23. 12:10:44

@3as6árh1i:
Ha netán miniszterelnök lesz a posztíróból, akkor majd én is hasonlóan kritikusan fogom olvasni.
Amúgy ajánlom figyelmdbe a politika blogot, annak a posztírója a fotósokat hibáztatja Orbán debil Cola gyári grimaszaiért, esetleg nem te írtad?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.23. 12:14:58

@Counter: A Ferencvárosi Kinizsi majd a Ferencváros vezetője Ónodi Lajos szocialista vállalatvezető volt (antifasiszta ellenálló, Yad Vashem kitüntetett), akit a hatvanas évek közepén kirakatperben ítéltek el, és csak közvetlenül a rendszerváltás előtt rehabilitáltak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 12:46:16

@jotunder: Attól még a magyar ember szíve zöldfehér, visszamenőleges hatállyal :-) Már nem tudom hány éve olvasgattam ilyesmi horribilis PR-cikkeket, hogy a bolsik hogy próbálták kinyírni a Fradikát, átnevezték, össze akarták vonni, cionista irányítás alá rendelték, de a Fradiszív szittya maradt, ma is a nemzet csapata (Nemzet Csapata), stb.

(Szerintem Torgyán elnöksége alatt lehetett, elég nagy blődlinek tűnik így felidézve. Bár... mikor nem aktuális a blődli?)

spinat 2012.07.23. 12:56:17

@jotunder: nem az újpestire gondoltam, hanem a Gyurira , 500 éve. Öt nem fogja a fidesz megünnepelni :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 12:57:07

sportgeza.hu/futball/2012/07/23/vezeto_sztori_lett_a_debrecenbol/

"A debreceniek kedden nyolc órától fogadják majd az albán bajnokot Nyíregyházán."

Ebben a mondatban azért annyi minden benne van.

V mint... 2012.07.23. 13:16:21

Belgondoltatok már, hogy akkor mi lett volna, ha valamikor régesrég nem a jogra, hanem a TF-re iratják be fociedzőnek? Hol tarthatnák már.. Lenne egy magyar Mourinho (nem a tudása miatt), aki kidumálná az ellenfelet a gatyájából. Meg az ország se itt lenne.

Belagezapista (törölt) 2012.07.23. 13:19:44

Szerintem meg nem kell erős élvonalbeli foci. Helyette az kell, hogy a lakosság 90%-a sportoljon valamit rendszeresen, a kormány pedig ezt támogassa, ne a stadionépítést. Ha az a 9 millió sportoló majd úgy gondolja, akkor összedobják a pénzt, hogy a legjobbakat nézhessék stadionban.

Bolygó Hollandi 2012.07.23. 13:20:23

@jotunder: Azert az fajo, hogy kimaradt ebbol a felsorolasbol az egyik legjobban elnyomott, a Dinamo Kiev. Egy Oleg nevu jatokosukat pl femlabdaval valo jatekra iteltek. A csapat meg kenytelen volt europai portyakon vigasztalodni, mert otthon nem engedtek ervenyesulni. Nehez idok voltak azok minden focista szamara a komcsi elnyomas eveiben.

Belagezapista (törölt) 2012.07.23. 13:25:12

@belekotty:
Csak az erőnlétbeli fejlődés miatt egy NB2-es klubcsapat könnyedén leverné az 50-es évek világválogatottját, mert előbbiek egy félidő alatt többet futnak a pályán, mint utóbbiak anno egész meccs alatt.

Szinte minden sportágban hatalmas fejlődés történt az elmúlt 50, de még inkább az elmúlt évben. És ez nem a dopping miatt van elsősorban, ami még pluszban ráépülhet a teljesítményre. Csak nézd meg példaként a maratoni futás eredményeit 1895-től napjainkig.

Belagezapista (törölt) 2012.07.23. 13:29:54

Amúgy leginkább a diktatórikus és fél-diktatórikus rendszerek sajátja, hogy felpumpálják az élsportot, hogy az egyszerű parasztnak meglegyen a cirkusz meg a nemzeti (vagy szocialista táborbeli, vagy bármi más) összetartozás érzése. Plusz egy másik, hogy az ilyen rendszerekben a kiemelkedés egyik legjárhatóbb útja az élsportolóvá válás, mert a többi utat lezárják az erre vágyó emberek többsége előtt, ezért is tud virágozni az élsport.

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 13:30:36

@Bolygó Hollandi: Idehaza az elnyomás legiszonytatóbb éveiben a magyar csapatokat nyilvánosan listázták és értékelték. Ezt a feladatot az állam Sportfogadási és Lottó Igazgatóság nevű belügyes szerve végezte a szándékosan gügyögőn-gúnyos totó feliratú szelvényeken.
A terrornak ebben a jeges leheletében nem volt csoda, hogy a csapatok bundát bundára halmoztak a túlélésért.

Bolygó Hollandi 2012.07.23. 13:41:47

@dr. mesterseges szinezek: Es akkor meg nem is szoltunk a "kettos rangadok" intezmenyerol, amikor egy helyszinre szerveztek a legnepszerubb csapatok meccseit, hogy csak korlatozott szamu ember lathassa eloben a focistakat. S a szombati korkapcsolas is csak azt a celt szolgalta, hogy a toredezett kozvetites elforditsa az embereket a focitol...

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2012.07.23. 14:52:13

1964. KEK döntô MTK-Sporting
megismételt meccsen 0-1
Csak mondom

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 15:13:06

@Bolygó Hollandi: Így persze rögtön értelmet nyer Vitray közvetítői stílusa: nem hótunalmas, és vak volt ő, hanem ravaszan álmosító és szándékosan félreinformáló, amely hozzáállással igyekezett vagy álomba szuggerálni a nézőt, vagy feldühítva azt, a tévé kikapcsolására rávenni.
Dörzsölt komcsik.

ijontichy 2012.07.23. 15:31:32

@Bolygó Hollandi: @dr. mesterseges szinezek: A "kettős rangadók" azt is szolgálták, hogy az egyes csapatok futballhulligánjainak randalírozása leszoktassa az embereket az élő meccsek látogatásáról, s ezzel máris Vitray karmaiba lökte őket.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 15:33:13

@ijontichy: Látjátok, Orbán elejt egy félmondatot és máris felnyílnak a szemek, feje tetejéről talpára áll a világ. Igazi vátesz.

ijontichy 2012.07.23. 15:40:47

@Counter: Sőt! A nap vicce Viktortól: "Orbán: Bűnözésből nem lehet megélni". ;-)
index.hu/belfold/2012/07/23/orban_bunozesbol_nem_lehet_megelni/

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.23. 16:17:16

@ijontichy: Bűnözésből nem lehet megélni, drága uram. Én is abból élek, hogy vasárnap becsületes vagyok.

dr. mesterséges színezék 2012.07.23. 16:52:53

@ijontichy: Legalábbis olyan jól nem lehet, mint ha legalizáljuk azt, amiből viszont már meg lehet élni, de legalábbis mi mondjuk ki, hogy aki abból él, az joggal teszi-e.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.23. 19:28:53

www.kapitalizmus.hu/content/purde-pero-szelen

"A péró adottság, a purdé purdésága adottság, és Magyarország legnagyobb politikai hatalommal bíró embere meg az őt támogató gazdasági mogulok azt látják a kitörés lehetőségének, hogy hátha focista lehet belőlük. Itt van ez a Felcsút, amelyik Magyarország leggazdagabb települése, de nem ám az itt lakók különleges gazdasági tehetségének érdeméből, hanem mert ez Orbán kedvenc faluja. A jólét kulcsa a politikusnevelés. Meg itt van nekünk ez a darab Kamerun, pár kilométerre Magyarország leggazdagabb településétől. Ki kéne használni. Hogy mire? Hol? Hát a politikus és üzletember-haverjai fociipari vállalkozásában. Na ezek vannak „nekünk, magyaroknak” az ösztöneinkben."

fromdtod 2012.09.01. 20:48:46

@Szandeeekahh: Csak innen a lelátóról. Érdemi hozzászólásom nincs, mert nekem már a futball cska nosztalgia. Szóval gratulálok. Ritka, hogy valakinek önálló véleménye van. Tied az!. És ugyan általában egyetértek a Vincenttel, most hihhhhhetetlenül vaskalaposak lettek, és nem befogadók.
De ugye ki kérdezettt engem :)