Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Lassan mondom: nem lesz IMF-megállapodás

2012.07.13. 20:13 | Kettes | 299 komment

Címkék: imf

Ha valaki még nem értesült volna róla: az IMF-küldöttség megállapodás nélkül fog hazautazni júliusban. Augusztusban is. Meg ősszel is és jövőre is. Ha visszajönnek egyáltalán. Nem olvasnak maguk újságot, elemzőkéim? Csak írnak?

Sajnos, még mindig sokan vannak, akik nem képesek észben tartani Orbán Viktor ars poétikáját. Hogy ne azt nézzük, amit mond, hanem amit tesz.

Vegyük sorra. 2010-ben kidobta az IMF-et, majd kevesebb mint egy év múlva megszorítási csomagok sokaságát kényszerült bevezetni, hogy elkerülje az ország piaci hitelképtelenségét. Tavaly ősszel, napokkal azután, hogy nyilvánosan kijelentette, hogy az IMF-fel történt szakítás helyes döntés volt, a bóvlivá leminősítés árnyékában bejelentette, hogy újrakezdik a tárgyalásokat az IMF-fel. Nem az IMF-nek, hanem a Kossuth adó hallgatóinak. Az IMF-nek eztán megüzenték az irreális feltételeiket, beburkolva őket néhány válogatott sértésbe és nettó hazugságba.

Ezt követően felgyorsultak az események és sikító üveghangon, üresjáratban pörgött tovább a kamugyár. Ha perspektívájában nézzük a kormányzati kommunikációt, látható, hogy az IMF-tárgyalások megkezdéséről szóló kormányzati találgatások mindig épp csak egy karnyújtásnyira voltak, ami pont elég volt ahhoz, hogy a rövid memóriájú pénzpiaci elemzők lelkesedése fennmaradjon. Orbánék mindig pontosan akkor táncoltak vissza az aktuális sziklaszilárd elvi álláspontjukról, amikor a piac elkezdett kételkedni a tündérmesékben, és mindig akkor kezdtek el újra a kerítésen átkiabálva pimaszkodni, amikor visszaerősödött a forint. (Természetesen biztos vagyok benne, hogy az elemzők éppúgy átlátnak ezen a kommunikációs játékon, mint én. Csak nekik, velem ellentétben, meg is kell élniük belőle.)

És itt vagyunk, végre konkrét dátum van a kezünkben a tárgyalások megkezdésére, Orbán nyeregben érzi magát és megint üzenget. Nagy kár, hogy Matolcsy bácsi pont szabadságon lesz, Varga Mihály kijelölt tárgyalónak pedig sem arra nem lesz felhatalmazása, hogy elfogadja az IMF feltételeit, sem arra, hogy elutasítsa. De hogyhogy nem a gazdasági miniszter vezeti a tárgyalásokat? Felszínes és hamis válasz lenne, hogy azért, mert egy debil. Ez a kis fogyatékossága eddig sem akadályozta semmiben, főleg nem a napi munkájában. Matolcsyval az a baj, hogy az IMF-delegáció már a második mondatánál felpattanna és akár az első vonattal is, de visszahúzna Washingtonba. A magyar kormánynak pedig időre van szüksége. Ide olyan emberre van szükség, aki okosan tud bólogatni és nem idézget obskúrus közgazdasági ezotériákat válasz helyett. A tárgyalások megkezdését hét hónapig húzták, ha a tárgyalásokat is el tudják ennyi ideig húzni, akkor már majdnem ott vannak Simor mandátumának letelténél. És ez az, ami számít.

Mióta konkrét a dátum is ismert, Varga és Orbán megállás nélkül üzenget a tévében, hogy mi az, amiről hallani sem akarnak. Miféle tárgyalási taktika ez? Hát ez bizony a gyáva nyúl játéké (chicken game). Orbánék látványosan kidobják a kormányt az ablakon (nem azt), becsukják a szemüket és vidám ordítással várják az ütközést, arra játszva, hogy ekkora határozottságtól majd a másik játékos fogja félrerántani a kormányt. Csak azt nézik be, hogy a másik jármű nem egy sportkocsi, hanem egy kőfal, és hogy a kocsijukban 10 millió ember ül, akik nem kértek ebből a játékból és már nagyon szeretnének kiugrani. Nyugalom, Orbán eddig mindig félrerántotta a kormányt az utolsó pillanatban. 

A Népszabadság befolyásos forrása szerint Orbán tavaly zárt körben azt mondta, hogy "ha az IMF visszajön, én el..." Bár ez az idézet nyilvánvalóan csak fabrikáció, nem tudunk eltekinteni attól, hogy mélységesen igaz. Orbán számára élet és halál kérdése, hogy ne legyen új IMF-megállapodás, tehát nem is lesz. Ez egy egyszerű politikai döntés. Nem pénzügyi, nem gazdasági, hanem politikai. Ez az egyetlen esélye, hogy kijusson ebből a szarviharból, és Magyarország számára semmi sem lehet fontosabb, mint Orbán Viktor személyes karrierje. Csakhogy ebben a helyzetben a kormány félrerántása már csak az IMF-megállapodással lenne lehetséges. Az meg politikailag kizárt. Hogy fogjuk akkor elkerülni a végzetes ütközést?

Orbánék tervezési horizontja sosem nyúlik túl egy éven, gyakran még addig sem. Most Simor mandátumának március végi lejártáig látnak. Be kell jutni az MNB-be, meg kell szerezni a jegybanki tartalékokat, vissza kell fizetni az esedékes IMF-hiteleket, lerázzuk a rabigát, a külföldi hatalmak diktátumait, visszatérünk a piaci finanszírozásra, Steiner majd északról támad és egyesül a kilencedik hadsereggel, addig is földrajzilag elosztjuk a tesitanárokat tíz éves távlatban.

Vagy ha nem, akkor majd kijövünk Széll Kálmán terv 3.0 verziójával. Elvégre az elemzőket végtelenül sokáig át lehet verni, nem?

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr744655601

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.14. 12:24:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaKohen 2012.07.14. 20:39:34

@sajtohuba: @V mint...:

Az az igazság, hogy mindketten egy-egy reálisan lehetséges opciót fejtetek ki. Egyetlen porcikám sem kívánja egyiket sem, sőt minden porcikámmal tiltakoznék bármelyik script ellen - de azt sajnos tárgyilagosan el kell ismernem, hogy reálisak.

God save Hungary!

@Putyilov gyári melós: Egyébként melegség járja át a lelkemet annak olvastán, amit te jósolsz - csak éppen az a baja, hogy tankönyvi példája lehetne a wishful thinkingnek.

V mint... 2012.07.14. 20:46:55

@ByA: Valószínűleg mert OV-nak elképzelése sincs egy ország gazdasági irányításáról. Azt tudja kinek lóvét adni, valamint azt, hogy miután 2/3-ot kapott ettől kezdve nem tud hibázni. Amihez nyúl az arannyá válik és aki ezt nem így látja azt le kell gázolni. "Sajna" az IMF nem ilyen. De talált egy olyan embert, aki bármilyen baromságára szerez pénzt mindenféle közgazdasági akadékoskodás nélkül.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.07.14. 20:53:35

@ByA: Az a lényeg, hogy amint lejár a Jegybank elnökének a mandátuma, beültetik a saját emberüket a székébe, megerősítik a függetlenségét, és ellopják, felélik a valutatartalékokat.
Erre megy ki a játék.
Ehhez kell Matolcsi, aki eltereli a figyelmet a fő célról.
Mindenki arról beszél, hogy az milyen hülye, meg, hogy akadálya az IMF megállapodásnak, közben a lényeg az a tizenmilliárd euró, ami benn van a bankban.

V mint... 2012.07.14. 21:14:22

@kolbászoszsömle: A júniusi valutatartalék 32,96 milliárd euro. Gondolhatod, hogy tűkön ülve várják már Simor távoztát.

2012.07.14. 21:38:33

@ByA:

Válaszom:
Politikusaink kizárólag rövid távban gondolkoznak és ezért a gazdasági döntéseket alárendelik a politikának.
Sajnos az egyszeri források, főleg a manyup pénz ennek most még nagyobb teret adtak.
Ezért teheti azt Matolcsy amit tesz egy ideig még "büntetlenül".

acs63 2012.07.14. 21:40:05

@Lasombra: Ezek többsége nem hülye, csak növekedik a tét. Mint @V mint...: írja, ennyi pénzért érdemes bekeményíteni.

acs63 2012.07.14. 21:44:05

@MikeBoy: Ezek _nem_rövidtávú döntések. Matolcsy az álca, amíg eltüntetik a pénzt.
Az "olasz polip" nem jutott ilyen magasra, mi a közép-ázsiai mélységbe fogunk süllyedni hamarosan.

ijontichy 2012.07.14. 21:51:50

@V mint...: "elképzelése sincs egy ország gazdasági irányításáról" az egy dolog. Viszont a tanácsadóit (munkatársait) sem képes kiválasztani, pláne nem hallgatni rájuk. A többi pontos, azaz nála a politika a "király", a gazdaságirányítás meg tegye lehetővé a hatalmi játszadozásait.
@ByA: Szélltolcsy baromságai nem mai keletűek, csak a 2002-es bukó miatt nem teljesedhettek ki. A rémrossz szoclib kormányzás miatt hajlamosak vagyunk erről elfeledkezni. Egy gazdasági miszerinttől azért annál többet várnék, hogy "majd jön a konjunktúra, felpörög a gazdaság és minden rendben lesz". Márpedig Matolcsy kábé ennyi. Az iránya meg momentán egy gyomorbajos gilisztáé, ahogy pénzt próbál szerezni a likak tömködésére.
Továbbá ha jönne a konjunktúra, kishazánkon önmagában az sem segít. Elvégre a kádársystem se azon bukott meg, hogy a zemberek megelégelvén, hogy itt nincs SZABDSÁG (így, csupa nagybetűvel), elkergették a gonosz komcsikat.

progresszív 2012.07.14. 21:52:51

Azt hiszem, sajnos nem csak a devizatartalékainkra akarják rátenni a kezüket. Az emberek tartását akarják megtörni. Az a gerinctelenség, ahogyan leszámolnak a mai Fideszes győztesek (így Székesfehérváron az alszóvivő úr - CSPA is politikai ellenfeleikkel, az 50-es éveket idézi.):
feherenfeketen.blog.hu/2012/07/09/verbosszu_szekesfehervaron

ijontichy 2012.07.14. 21:54:22

@kolbászoszsömle: Nem állítom, hogy ellopják, vagy felélik. Viszont szemrebbenés nélkül használni fognak belőle a politikai hatalom 2014-es megtartása érdekében. Választást ugyanis muszáj rendezniük, az kell a látszathoz.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 21:59:56

@ijontichy:

Lehet, hogy így van (mittudomén), de nem effélére irányult a kérdésem. Szóval nem az érdekel, hogy minősítsd Matolcsyt (megtörténik eleget), hanem az, hogy ha olyan amilyennek elég egybehangzóan mondjátok (és jó pár más blog is), mi a csudáért ragaszkodik hozzá Orbán – aki biztosan nem buta – annyira?

2012.07.14. 22:08:04

@ByA:

"mi a csudáért ragaszkodik hozzá Orbán – aki biztosan nem buta – annyira"

Mert a LOJALITÁS a prioritás.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 22:25:44

@MikeBoy:

Jó, de ez mintha kevés lenne. Biztosan van választék olyanokból akik lojálisak.

tyderr (törölt) 2012.07.14. 22:37:08

@ByA: játszhatjuk azt, hogy azt mondjuk ez egy maffia, a simicskától kezdve a bibókollégistákon át az obersovszkyig, te meg nem hiszed el, mert erre nincsenek objektív mérőszámok. (ez lenne a felelet a miértre.)

de nem is igazán releváns kérdés a miért. matolcsy teljesítménye egyrészt osztályozható másrészt olyan dolgokat mond vagy ír le, amiket ha a szomszéd csinál, saját testi épséged biztosítása érdekében hívod a pszichiátriát.

fel kell nőni egy politikus generációnak akik kiszorítják ezeket a hétpróbás vérdilettánsokat. enélkül csak néphülyítés lesz. ami vicces, csak azért inkább a román vagy albán idiótákon röhögnék.

2012.07.14. 22:37:44

@ByA:

Nincs választék!
Döbbenetes ami azon a szinten folyik.

Némethné Miniszter lett diploma nélkül.
Járai volt nincs, csak mert nem értett egyet.
És folytathatnánk tovább....

Gondolj bele!
Egy Ángyán féle fiaskó után kiből lehet ott bárki is?

Ezen kívül, ha Matolcsy bukik, az akkora bukta, hogy bukhat Orbán is.
A sorsuk már valahol össze van kötve. Most már nagyon necces lenne úgy buktatni Matolcsyt, hogy Orbán ne bukjon vele együtt.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 22:45:01

@tyderr:

Bocs, vagy én fáradok, vagy te beszélsz egész másról, mint ami érdekelt.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 22:48:51

@MikeBoy:

Azt én is látom, hogy most már, de ez nem magyarázza az eredetit.

Az Ángyán történet tényleg érdekes. És bíztató. (Föggetlenül most attól ami érdekel.)

2012.07.14. 22:57:26

@ByA:

"Azt én is látom, hogy most már, de ez nem magyarázza az eredetit."

Mert nem úgy gondolkodsz, mint egy politikus, ezért nem is fogod megérteni.
Ez egyébként pozitív. :))
A nagy kérdés nem az, hogy pl. ki tud állni Selmeczi Gabi a világ elé és össze-vissza hazudozik meg égeti magát manyup ügyben.
Hanem az, hogy Te mit mondanál abban helyzetben, ha ott lennél? ;)

tyderr (törölt) 2012.07.14. 23:00:53

@ByA: "hanem az, hogy ha olyan amilyennek elég egybehangzóan mondjátok (és jó pár más blog is), mi a csudáért ragaszkodik hozzá Orbán – aki biztosan nem buta – annyira? "

erre próbáltam válaszolni, ezek szerint érthetetlenségig elkanyarodtam: szal maffia.

utána kezdtem azon merengeni, hogy sztem irreleváns a miért kérdése. matolcsy teljesítménye objektíven jól megítélhető, mint ahogy az elmeállapota is. ennyi a releváns. illetve ha ezek alapján orbán nem váltja le, akkor orbán teljesítménye is elég jól megítélhető.

majd azzal fejeztem be, hogy de sajnos nincs választék, egy új generáció kell.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.14. 23:05:24

@ByA: Szerintem két oka van rá és mindkettő irracionális. Az egyik, hogy Orbán megveti és elutasítja a mainstream közgazdaságtant és ebben Matolcsy tökéletes szellemi társa. A másik, hogy Orbán nem tűri, hogy kritizálják a személyi döntéseit. Matolcsyhoz azért ragaszkodik, mert már a fideszes belső kör is megszabadulna tőle.

2012.07.14. 23:07:57

@Kettes:

"A másik, hogy Orbán nem tűri, hogy kritizálják a személyi döntéseit."

Bizony ez is igaz sajnos.
Ha jól emlékszem, közeli emberek nyilatkozták róla ezt.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 23:15:24

@tyderr:

OK, ha annyira akarod, meghatározhatod a kérdésemet. Legföljebb nincs mit kezdenem vele. Nagyon jó amit mondsz, de engem más érdekel.

@Kettes:
Kösz, érdekes.

ijontichy 2012.07.14. 23:37:04

@ByA: Ezt már többen is megválaszolták. Végtelenségig lojális, és szemrebbenés nélkül képes olyasmiket is levezényelni, mint a manyup einstand, adócsökkentésként kommunikálni adóemelést, arcpirulás nélkül hülyeségeket beszélni a CNN-nek stb. Nem tudom mekkora mértékben keveredik ebben a tárgyi tudás hiánya, a vastagbőr, illetve annak felismerése, hogy Orbán nélkül ő - jó esetben - egy középszerű közgizda.

Viszont meg kell jegyeznem, hogy Orbán csak bizonyos határokon (értsd: országhatárokon ;-) ) belül nem buta (politikailag), jól ismeri, jól (ki)használja a magyar mentalitást. Nemzetközi környeztben már gyengus, ez minimum a magyar EU elnökség óta már nem titok.

Bal 2012.07.15. 00:44:42

@MikeBoy: Ez így van. De ennek semmi köze ahhoz, mint amiről eddig szó volt, miszerint hogy x%-os kamatú hitel törlesztéséhez nem kell ugyanannyi gazdasági növekedés, sőt, gazdasági növekedés se kell.

2012.07.15. 00:56:05

@Bal:

Azt én nem is állítottam, hogy kell hozzá ugyanakkora gazdasági növekedés.
A GDP arányos hiány csökkenéséhez azonban nem elég egy nullás költségvetés, ami tartalmaz hiteltörlesztést is.

Bal 2012.07.15. 01:05:49

@Kettes: az elemzők amúgy nem hülyék. Tavaly óta mindenki mondja és aki nem mondja, tudja, hogy amíg a piac nem kényszeríti ki, valószínűleg nem lesz megállapodás. Orbánékat egy tartósan befagyó állampapírpiac tudná csak komolyan az asztalhoz ültetni. Az, hogy ekkor mi játszódna le a Fideszen belül, más kérdés, esélyes, hogy legalább Matónak, de talán Orbánnak is mennie kell. A belső puccs, bár jelenleg persze semmi nyoma, vész esetén két nap alatt megszervezhető.

A piacnak azonban nem a megállapodás a közvetlen célja. Nem gondolkodó entitás, aki szándékosan büntet meg jutalmaz. A piac nem Orbánékkal versenyez, hanem saját magával: alacsony kockázatot és magas hozamokat keres. Amíg van elegendő európai nagybank, aki kétségbeesetten próbál a ráöntött eurómilliárdoknak valami hozamgeneráló helyet találni, addig nem fogják a hedge fundok sem shortolni a forintot, mert nem akarnak a forintban érdekelt szereplőkkel tengelyt akasztani. Magyarország láthatólag elboldogulhat IMF-hitel nélkül is, amíg politikusaink megfizetik a felárat. Orbánék azt is kiválóan látják, hogy csak a negatív hírfolyamot kell elkerülni, és minden rendben lesz, amíg jó irányból fúj a szél.

Persze ebből az is következik, hogy nagyon kevés múlik Orbánékon. Amíg irtózatos nagy baromságot nem csinálnak, a befektetői hozzáállás nem rajtunk, hanem az EKB kamatain, az amerikai gazdaságon, a feltörekvő piaci konszenzuson stb. fog múlni. Ha nem akarnak tárgyalni, meg kell fizetniük azt az amúgy nem túl egetverő kamatkülönbözetet, amire láthatóan hajlandóak is.

Ha pedig a széljárás megfordul, az nagyon nem rajtuk fog múlni, és megint rohadtul nem számít majd, mit akarnak: a szerződést meg kell kötniük.

Bal 2012.07.15. 01:21:55

@MikeBoy: nem is te állítottad, és én nem is állítottam, hogy te állítottad.

Olvasd el figyelmesebben a mondatom, mert a modellben van még egy feltevés, a 0%-os GDP növekedés. Ha akármilyen kicsit is, de törlesztesz a tőketartozásból fix fizetés mellett, akkor előbb-utóbb bizony elfogy a hitel.

Amúgy nagyon szeretsz vitatkozni, ugye? ;)

lobster thermidor 2012.07.15. 08:32:00

Lehet abban az országban normális gazdaságpolitika, ahol a miniszterelnök, a köztársasági elnök, az országgyűlés elnöke, és a legtöbb állami megrendelést elnyerő pénzember kollégiumi szobatársak voltak?

2012.07.15. 09:39:46

@Bal:

Csak itt élem ki a perverzióm a neten. :)
Egyébként igazad van, hogy az állításod önállóan megállja a helyét.
De a kivitelezése nem egyszerű.
Ha azt vesszük, hogy a magyar adósság 80% és évente a kamatok felett 3%-ot még törlesztünk is (hogy 10 év alatt 50-re csökkenjen), akkor úgy kell találni 800 milliárd Ft-ot, amit simán kiveszünk a gazdaságból, hogy ne csökkenjen a GDP.
Ez még egy unortodox Matolcsynak sem lenne egyszerű feladat.

Mariann19 2012.07.15. 13:55:44

@Putyilov gyári melós: A kormány és az állampolgárok együttműködése több tényezőtől függ. Vegyük először az állampolgárok helyzetét.Ahhoz, hogy a jelenlegi bonyolult folyamatokat megértsék, érteni kéne némileg a gazdaság elemi fogalmait és törvényszerűségeit.Ez azért nehéz feladat, mert a rendszerváltás előtt a maitól lényegesen eltérő rendszer működött, a jelenlegi változásokhoz sem elméleti, sem gyakorlati felkészítésre nem került sor. Nem lenne behozhatatlan hátrány, ha az emberekben lenne bizalom, és őszinte érdeklődéssel informálódna a folyamatokról. Tovább nehezíti a passzivitást az egyén - pusztán a léte fenntartásáért folytatott -küzdelme, mely bezárkozást, a mindenttől való elfordulást hozza magával.A legnehezebben kezelhető jelenség e tárgyban az állampolgárok zavarodottsága.A kormányzati retorika diadalittasan győzelemről és sikeres gazdaságpolitikáról beszél, miközben a lakosság egyre nyomasztóbb adóterhekkel, munkanélküliséggel, lecsúszással szembesül. Mindnyájan kerültünk már olyan helyzetbe, hogy a szituáció megmagyarázhatatlansága miatt hagytuk az egészet az enyészetnek, mert a megértéséhez nem fűztünk reményt. Sajnos makro szinten azonban ez eléggé lehangoló állapot, mert a társadalom szellemi és morális leépülését is jelentheti. A kormány magatartásából és megnyilvánulásaiból világosan látszik a hatalom megtartásának mindenek felettisége, retorikáját ennek megfelelően fogalmazza meg, valamint nem érzi első rangú feladatának az őszinte, mindenkihez egyformán szóló beszédet.A nemzeti konzultáció is inkább demonstratív célokat szolgál, hiszen az abban szereplő kérdésekben jórészt már parlamenti döntések és ezek törvénybeikatásai születtek.Érdeklődve várom az IMF tárgyalások kimenetelét, a neten több vélemény egymásnak ellentmondó végeredményt jósol. Úgy érzem, az országnak a készenléti hitel forma a szigorúbb feltételek miatt inkább a javára válna, mint az elővigyázatossági hitel lazább működtetése.

incze 2012.07.15. 15:38:19

@Bal: Ha pedig a széljárás megfordul, az nagyon nem rajtuk fog múlni, és megint rohadtul nem számít majd, mit akarnak

@Mariann19: A kormányzati retorika diadalittasan győzelemről és sikeres gazdaságpolitikáról beszél

@acs63: Az "olasz polip" nem jutott ilyen magasra, mi a közép-ázsiai mélységbe fogunk süllyedni hamarosan.

Hát ez már csak így van, így együtt.

Én a magyar társadalomban nyomokban sem látom azt a mentalitásbéli változást, amelyezt a belorusz-kazah-azeri-türkmén politikai fölépítménnyel álcázott poilp uralmi mechanizmust félre akarná kotorni (nem, nem a büdösrohatt poitikai osztályban, az csak a társadalom olyan szelete, mely példásan leképezi azt, amiből vétetett). A mindenkori padrone ellenfelei is jobbára csak a csókra nyújtott kéz cseréjéért vitézkednek (körön belül és kívül is). Merthogy a padrone túl kemény, vagy éppenséggel túl puha.

Mindaddig, amíg minden téren lényegesen nehezebb saját erőből kézcsók nélkül előrejutni, nem is nagyon várható változás, elvégre az emberek nem hülyék, és itt nem egy szopásmámorban fetrengő keleti nép él, hanem egy (a vele járó teljes immoralitásig) pragmatikus. Ahogy mondák a Galilei végén: jaj annak a népnek, amelyiknek hősökre van szüksége. Egy szimpla békávé utazáskor (pl. egy nem közgépes hetilapot bötűzgetve) kellemetlenségeket kell vállalni. Ki a francnak kell ez, meg különben is a vízdíj, meg a gázszámla.

Akik ezt a szisztémát nem kedvelik, egyelőre az ellendrukkban találnak némi mentális kapaszkodót. Nem elegáns dolog, de vigaszt nyújt, és túlélési támaszt ad, ha legalább a respektálható másutt hasonlóan látják a világot, mint te itt benn, nem vesznek be és tűrnek el mindent.

Könyörgés éltető kudarcért a mindent elsikkasztó - jav. freud, elszikkasztó - kétéves siker tombolása idején.

Mindazonáltal abban meg az übü királynak van valami igaza, ha az elmúlt két év harcaiban magát győztesnek látja. Az a néhány paragrafus átfaragás az ő építményét nem bolygatja túlzottan, azoknak a szimbolikus füleseknek meg, amiket Barroso ad az übü királynak akkor lenne jelentőségük, ha azon a pofán (ill. a kapcsolódó pofákon) lenen bőr, meg ha a közmagyar nem arról értesülne mindenik kapcsán, hogy már megént letérgypelni kényszerült a libsi-ügynök a kerál nagysága előtt.

Ez a poszt is erről szól, újabb diadal kapujában állunk, sajnos ez így van.

Mariann19 2012.07.15. 17:00:30

@incze: Meglehetősen borulátóan itéled meg társadalmunk mentális állapotát és a jelenlegi helyzethez idomult magatartását.Én nem ilyen sommás megállapításokra helyezem a véleményemet, hanem ok-okozati összefüggéseket keresek. Véleményedből az ellendrukkerség jelenlétét elemezném. Mi is az a tényező a társadalomban, ami ezt a magatartást indukálja?Egy jól szervezett, egészséges életérzésű- és lelkületű ország lakosságában ennek az ellenkezője van jelen, hiszen nem ellenzi a folyamatokat, hanem támogatja, nincs ellenség és nincs ok, amelyeknek ellen kell állnia.Az ellenkezés érzetét leginkább a választások idején lehet tapasztalni, melyek eredményei azt mutatták, hogy mindegy ki, csak az előző nem kell szisztéma szerint alakultak.Ennek okát ott kell keresni, hogy a rendszerváltás várakozásai elmaradtak, a soros választásoktól várták az emberek a pozitív változásokat, azonban ezek rendre nem teljesültek.Ebben a leépült helyzetben már nem az a kérdés, hogy mely erők és miért hozták létre ezt az állapotot, hanem az, hogy milyen lépésekkel, és kik képesek pozitív változásokat megteremteni, és milyen eszközökkel képesek mindezeket megteremteni.A legnehezebb megtalálni és kiválasztani azt az erőt, amelyik képes a megvalósításra.

V mint... 2012.07.15. 18:02:08

Most süllyed Atlantisz az RTL-en.

V mint... 2012.07.15. 20:14:25

Így legyen lottó ötösöm! Mondom elég Kövért hagyni ugatni:

hvg.hu/gazdasag/20120715_kover_imf_m1#rss

sajtohuba 2012.07.15. 21:34:55

@V mint...:
"Azzal kapcsolatban, hogy korábban arról beszélt, Orbán Viktor kormányfőt egyesek el akarták mozdítani, a házelnök azt felelte: a magyar kormányoldal sok mindenre fel volt készülve, az ellenfelek pedig lebecsülték".

A magyar kormányoldal kétharmaddal a s@ggében, TEK-kel a töke előtt puccsra volt felkészülve???

Paranoia rulez!

tyderr (törölt) 2012.07.15. 21:37:59

@V mint...: nézd, azért egy igazán hosszú brit-német világháború során felmerül azért az emberben a kiolthatatlan vágy, hogy szeretné magát megveretni közpénzen. Főleg ha egy pancserpuccs keretében valójában nincs is szüksége az IMF pénzére.

tényleg tökéletes, sokat fogok ebből lopni asszem:))

ijontichy 2012.07.15. 22:22:02

@sajtohuba: Vili. Azért nem volt idejük a kormányzásra felkészülni, mert a puccsra készültek :-(

sajtohuba 2012.07.15. 22:25:07

@ijontichy: Ja. Beteges puccsszopók ;-).

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.15. 22:40:02

@Mariann19:

Van bármi is ami azat bizonyítja, akér csak mutat arra, hogy ilyen erő van és rendelkezésre áll, hogy kiválasszák? Merthogy szerintem nincs így. Nincs semmi kiválasztani való, csak föismerni való van. Az, hogy a demokrácia tettetése folyik (22 éve) és a választás lehetősége nem csak mesterségesen táplált illúzió, hanem éppen ezért csapda is. Olyan változást amilyent minden joggal keresel, és jó, ha keresel, csak az ebből a fölismerésből következő lépések megtételével lehet elérni, azaz semmi készen állóra leadott szavazattal egészen biztos, hogy nem lehet.

Lasombra 2012.07.15. 23:05:54

@Kövér: "a nemzetközi pénzügyi szervezet nem is tud igazán mit kérni Magyarországtól"

micsoda gondban lehetnek. pedig mindenképpen ide szeretnének tolni egy nagyobb összeget. csak ez az apróság. vajon mit kérjenek? mert az úgy mégsem járja, hogy csak úgy ideadják.
a végén még unorthodoxul rábeszéljük őket, hogy egye fene, most az egyszer megengedjük, hogy hitelezzenek nekünk, ha cserébe még kérhetünk tőlük mi valamit.

V mint... 2012.07.15. 23:52:48

Most nem akarom magam fényezni, de amikor kiderült, hogy a főnök és az ő jobbkeze is pihen a tárgyalások alatt, rábízva a dolgokat talán az "egyetlen" rábízható emberre....akkor felmerült bennem a gondolat, nehogymá! A személyt csak tippeltem, de akkor is! Ezek után szerintem nem lehet kétség mi lesz. Most azért Varga helyében feladnám és elmennék valami bankba osztályvezetőnek.Megéri neki így szopatni magát?

ijontichy 2012.07.16. 00:18:01

@Lasombra: ""a nemzetközi pénzügyi szervezet nem is tud igazán mit kérni Magyarországtól"
Ahhh azok a régi szép idők... Matolcsy fejét tálcán ;-)

tyderr (törölt) 2012.07.16. 01:22:49

videotar.mtv.hu/Videok/2012/07/15/19/A_Lenyeg_2012_julius_15_.aspx

a csákó (kis segítséggel) egyedül ered a BBB-Háttérkép nyomába.
drukkoljunk neki.

sajtohuba 2012.07.16. 14:38:04

Hírzárlat lesz az IMF-tárgyalások alatt

nol.hu/gazdasag/hirzarlat_lesz_az_imf-targyalasok_alatt

Teljesen logikus lépés. Egy önmagát magabiztosnak és tudatosnak láttató, demokratikus elveken működő kormánytól nem is várható el más.

Jobb a short-long pozíciókat csak a belső körösökkel felvetetni.

Arra is kiváncsi vagyok, hogy a kedves ukrán hölgynek és csapatának is vajon alá kell írni egy szájzárról szóló mutual agreementet, ami előfeltétele lenne annak, hogy pénzt adhatnak majd nekünk, ha nagyon akarnak?

Tisztára, mint amikor Brezsnyev elvtárs is csak vagy fél napos spéttel hallhatott meg a rádióban sajátjai számára, mint a Szabad Európa hallgatóinak.

Mariann19 2012.07.16. 15:24:13

@ByA: Azt tartanám egy ideális állapotnak, ha a parlamentben mondjuk 4-5 párt kerülne be. A rendszerváltás óta várom ezt a fordulatot. Még at Antall kormány regnálása alatt csak-csak kialakult egy ilyesféle összetétel, azonban a későbbiek során mindíg valamelyik párt tulhatalma érvényesült, vagy egy létrejövő koalicióé.Egy országban az érdekviszonyok összetettek, minél több párt van jelen, annál több állampolgári igény jelentkezik, ezáltal kiterjedtebb az érdekvédelem a lakosságra való kiterjesztésben. Nem beszélve a demokrácia, mint vezérelv érvényesüléséről.Jelenleg azt látom, hogy a parlamenti képviselők egzisztenciálisan a túlélésre játszanak/már 20 éve/, emiatt kövületként foglalják el a helyeket az esetlegesen feltörekvő új erők elől.Ráadásul helyzeti előnyük van, mert viszonylag nagy létszámot képvisel egy-egy párt, így anyagi erőforrásaik is megvannak a választások előtti hadjáratokhoz.Ez a rájuk jellemző tespedt nyugalom nem képes mozgósítani a társadalmat aktívabb közösségi életre. Morzsákban megmaradt energiájuk az egymás lejáratásánakcéljait szolgálja. Hozzájuk viszonyítva innovatív fellépésű pártot látok az LMP-ben, aktív, bátor a parlamenti megnyivánulásaiban, és imponáló, ahogyan keresi a kapcsolatot az állampolgárokkal, a demonstratív fellépései fiatalosak és lendületesek.Valószínű, hogy hozzászóló társaimtól ezek után elmarasztaló kritikával illetnek, de előre bocsájtom, hogy az egyes pártokra már ráragasztott stigmák engem nem befolyásolnak egyik párt esetében sem, kizárólag a tapasztalatok irányítanak.Az LMP -t - szerintem mesterségesen - belvárosi úrifiuknak, az SZDSZ-ből kiváltaknak minősítik.Ezek a minősítések akonkurrencia stigmái, a 22 év alatt már vagyunk annyira "dörzsöltek", hogy tudjuk, mi a valóság és mi a rágalom.Pillanatnyilag így látom a lehetőségeimet, de van még két év, a helyzet változhat.

TG69 2012.07.16. 15:26:50

@Bal: Belinkelnék egy Valentinyi írást:
blog.mtakti.hu/blog_cikk/?cikk%5Bcikk%5D%5Bkeyvalue%5D=190

Nem az a baj, hogy Macisajt nem ért ehhez, hanem, hogy a fideszből is csak nagyon kevesen és azok sincsenek döntési pozícióban...

TG69 2012.07.16. 15:44:07

@TG69: "Az államadósság nem fenntartható pályán halad, bár ennek jelei még nem nyilvánvalóak. A mentőcsomagról való megállapodást ugyan lehet húzni valameddig, de valószínűtlen, hogy a felmentő sereg magas gazdasági növekedés vagy alacsony állampapírpiaci kamatok képében érkezzék az előttünk álló időszakban. Ezért ha a magyar kormány az egyoldalúan deklarált államcsődöt el akarja kerülni, meg kell majd egyeznie az Európai Bizottsággal. Ezzel feltehetőleg a Bizottság is tisztában van.

Felháborodhatunk ugyan azon, hogy miként bánnak velünk, de ez nem változtat azon a tényen, hogy Magyarország brüsszeli alkuereje ma láthatóan csekély. A Bizottságnak nem kell csinálnia semmit, mindössze ki kell várnia, amíg a helyzet olyan rosszra fordul, hogy magyar fél minden feltételét teljesíti. Ez csak idő kérdése. "

Ezt Macisajtnak emelem ki, mert jól érthető, nincsnek benne számok :).

sajtohuba 2012.07.16. 16:02:51

@TG69:
"Ma mindössze három ország van Európában, amelyik hozzánk hasonló magas külső- és államadóssággal rendelkezik: Görögország, Portugália, és Írország (lásd 1. ábra). "

Hááát. Itt a legfrissebb negyedéves Eurostat statisztika :

appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/setupModifyTableLayout.do

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.16. 16:51:19

@Mariann19:

Ne vedd rossz néven, de teljesen biztos vagy abban, hogy arra válaszoltál amit én írtam? Merthogy ennek ahhoz édes-kevés köze van. Teljesen átlépted kérdésemet, álláspontomat, csak odaírtál valamit ami szerinted érdekes. Számomra meg tárgyszerűtlen, ezért közömbös.

Ja, talán a végén van benne válasz szerű, amikor az LMP-ben látsz esélyt. Erről én azt gondolom, hogy 1. ellenzékben mindenki tudott/tud vonzó dolgokat mondani, kormányon mind mást csinál(t), és 2. hogy az LMP, ha igazán azt képviselné amit hírdet és aminek sok része jól hangzik, akkor – föltéve, hogy tudják is, miről beszélnek, azaz átlátják az összefüggéseket – semmiképpen sem alakultak volna párttá. Aki a fönnálló rendszerben párttá alakul, az a rendszer fönnmaradását támogatja, bármit is gondol róla. A gyakorlatban támogatja, mert minden – mindegy kire leadott – szavazat a rendszert magát élteti. Ezen belül az LMP egyes vezetőinek eshet le ez meg az, de változtatni nem fog tudni semmin ez a párt, ami a naívan jószándék és a félrekalkulálás keveréke.

Szerintem te azt képzeled az van 22 éve, amit eléd vetítenek. Az pedig alkalmazhatatlan, nem valóság. Ezért borzasztó fölösleges azon ötletelni hány párt az ideális. Ilyesminek nulla köze van a problémákhoz.

TG69 2012.07.16. 16:56:08

@sajtohuba: Session invalid! :)
Valentinyi egyébként áprilisban írta ezt a cikket 2011-es adatokkal. Érdemben változott volna valami?

ijontichy 2012.07.16. 17:11:56

@Mariann19: A törvényhozásba kerülő pártok száma önmagában nem garancia semmire (ld: Izrael vs. Usa). Az adott kultúra sok egyéb tényezője is számít.

Mariann19 2012.07.16. 17:30:56

@Mariann19: "Nincs semmi választani való, csak felismerni való van", írtad, erre reagáltam a választó szemszögéből elemezve. Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy milyen tapasztalatok alapján és a jövőt illetően milyen reményekkel lehet választani. Lehet, hogy nem olyan szoros az összefüggés az általad elvártakkal, a jövőben ügyelni fogok erre, és nem is zavarnálak a gondolataimmal, nincs probléma!

Mariann19 2012.07.16. 17:33:32

@ByA: Lásd:17.30-as reagálásomat, Neked szól!

Mariann19 2012.07.16. 17:37:15

@ijontichy: A túlhatalom miatti antpátiám miatt bízom az egyidejű, többpárti parlamenti jelenlétben.Minél több párt jut be, annál több embercsoport érdekei kerülnek felszínre.A többi érvet fentebb részleteztem.

ijontichy 2012.07.16. 18:01:14

@Mariann19: Speciel én - az utóbbi két év kivételével - pont az iszapbirkózássá fajuló kiegyensúlyozottságot tartom az egyik fő problémának. Tehát ez önmagában nem győzött meg (ami nem baj, nem kell mindenben egyetérteni ;-) ). Amíg a politikai elit minősége olyan, amilyen (vagy másképp: mi, szavazópolgárok olyanok vagyunk, amilyenek*) szvsz. ez továbbra is max. egy kis lépés lehet.

(* vö: John Gardner, former Executive Director of Citizens' Lobby,
was once asked why our elected officials were greedy, venal, and self-serving. He responded, "Well, we are, of course, a representative democracy.")

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.16. 18:16:38

@Mariann19:

Azért még annyit, hogy nincs arról szó, hogy valami konkrétat várnék el (milyen alapon?) de arról igen, hogy a válasz kapcsolódjon a kérdéshez, mert különben mi értelme?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.16. 18:21:23

@Mariann19:

Ja, és nem négy párt van most a parlamentben (ha már említetted, bár nekem ez így mindegy)? Ezek szerint az ideális állapotok befutottak?

De jó, nem várok választ, csak említem.

sajtohuba 2012.07.16. 18:50:22

@TG69: Never mind. Az Eurostatos oldalon rákereshető. A lényege, hogy más országok is bőven el vannak még szállva adósságilag. Igaz, a legtöbbjük Euro zónás, csak a UK nem az, akinek nálunk magasabb a govdebtje.

Itt van egy még frissebb szám: hvg.hu/gazdasag/20120517_mnb_gdp_allamadossag

Mariann19 2012.07.16. 19:41:11

@ijontichy: Amilyen a politikai elit minősége és színvonala, ugyanolyanná válik a társadalom is.Ehhez idomul a szellemisége /ha egyáltalán erről lehet itt beszélni/, leépül, nem informálódik, elfordul a politikai és közösségi élettől.Amennyiben a politikai elittől nem érzékelhetőek olyan impulzusok, melyek az emberek aktivitását ujra előhozzák, tényleg attól lehet tartani, hogy már csak a megszállott, párthű emberek mennek el a nagy megmérettetést eldönteni. Egyébként az általad említett iszapbirkózás nem folyamatos?

ijontichy 2012.07.16. 19:48:12

@Mariann19: "Amilyen a politikai elit minősége és színvonala, ugyanolyanná válik a társadalom is"
Nem volt véletlen az idézet a végén ;-)

Mariann19 2012.07.16. 19:51:43

@ByA: Kedves ByA! A köztünk létrejött félreértésben Neked van a nagyobb igazságod, végig olvasván a véleménycserét, a témához való kapcsolódásom nem kielégítő. Remélem, ez a tapasztalat nem zárja ki a jövőbeni eszmecserénket, ha úgy jön ki a lépés.A felvetésedre, miszerint jelenleg is több párt vesz részt a parlamenti munkában, azt mondom, hogy az ideális állapothoz e pártok tartalmi munkájának kiváló minősége hozná meg az elvárható, optimális politikai szereplést a pártok számán túlmenően.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.16. 20:00:05

@Mariann19:

Nahát, meg vagyok hatva.

A több párt tárgyában: hát persze, de éppen ez is mutatja, hogy a számukon nem múlik semmi.

Kezd valami dejavu félém lenni. Nem találkoztunk mi már valami más blogban egyszer? Egy éve, kettő?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.16. 20:57:03

@Mariann19:

Utánanéztem, megvan. A tényre jól emlékeztem, az időre nem. Sokkal kevesebb, idén március.

Bal 2012.07.16. 23:13:09

@sajtohuba: amire Valentinyi gondol és a cikkében megmutat, az a net international investment position, ami amúgy sokkal fontosabb mutató, mint az állam eladósodottsága, amire te találhattál. Az államháztartás ugyanis csak egy fontos, de nem egyetlen szereplő, mellette ott van a lakosság, a cégek, a pénzügyi intézmények is. Egy ország sérülékenységét a NIIP sokkal inkább meghatározza, mint az áht hiánya. Japánban pl. a kormány valami 200%-kal tartozik, de az ország egésze még mindig nettó hitelező a külföld felé.

Magyarország valóban az egyik legrosszabb ezügyben Európában. A jó hír viszont az, hogy ez 2009 óta javul: a külker egyenleg pluszos, így az ország egésze egy ideje már nettó hiteltörlesztő, és nem felvevő. Ez azonban nem kormányunkon múlik, hanem a többi szereplőn.

sajtohuba 2012.07.17. 08:16:03

@Bal: Nem hiszem. Ami Magyarországnak 80%/GDP körül van, az a gross govdebt. A net external debt 2011 végén 51,6% volt. A cikkben ilyen szám nem szerepel. Pont az a bajom, hogy a magyar szövegben nem jön ki egyértelműen, hogy alma-alma összehasonlítás van-e. Gondolom igen, de hogy mi pontosan az alma, az nem.
Ha a 80,6%-os valami az alma(gross govbebt), akkor nem igaz a cikk állítása, hogy 2011 végén csak a cikkben említett három ország van ennyire elszállva, mert vannak országok (ITA, FR, BE, UK), amelyek még jobban.
epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/search_database?_piref458_1209540_458_211810_211810.node_code=tipsii30

Bal 2012.07.17. 10:13:17

@sajtohuba: mondom, hogy rosszat nézel:

"The net external debt (NED) is the subset of the net international investment position (NIIP) that does not include data related to equity and financial derivatives."

Ha eggyel alább nézel az eurostat oldalon (tipsii40), akkor meglátod, miben a legrosszabb Magyarország az EU-ban, és mit mutat a belinkelt cikk.

Itt pedig egy részletes EU elemzés, miért fontos ez:

ec.europa.eu/europe2020/pdf/nd/idr2012_hungary_en.pdf

Ebből elég szépen látszik az is, hogy látnak minket onnan, és szerintük min kéne javítani.

TG69 2012.07.17. 10:26:53

@sajtohuba: Az első ábra két tengelye két különböző adósságot mutat és van egy ráhúzott "átlag" egy piros vonallal. Ettől legtávolabb 3 ország van ezeknek minde van IMF megállapodása aztán jövünk mi, amire azt mondja a kormány, hogy nincs szükségünk és vannak pl a spanyolok, akik még közelebb vannak és nekik meg megint kell. Ez így elég vicces. E kettő együttese határozza meg a mi rossz helyzetünket és ezen belül a fontosabb nem az államadósság. Valetinyi viszont ezt elemzi, mert ezt tudja érdemben a gazdaságpolitika befolyásolni és itt a magas kamatok vs alacsony GDP növekedés miatt elindult egy fenntarthatatlan pálya. Azt mondja, hogyha ez hogyha ez tartósan elkezdene csökkenni, akkor is javulhatna a megitélésünk. De nem ez van...

sajtohuba 2012.07.17. 11:26:51

@TG69: Ebben egyetértünk. A cikk rendben van és jó.

@Bal: Egy táblázat felsoroló oldal linkjét adtam meg. Mi abban a rossz?
Na de, a két mutató fontosságát fordítva gondolom a kormány számára. Ami nem jó, mert nem törődnek azzal, hogy mi lehet a rév-vám egyenleg vége. A NIIM-ről az MNB-s elemzésekben szoktak lenni piros felkiáltójelek.

sajtohuba 2012.07.17. 12:39:46

Remélem ez komoly, mert viccnek nagyon durva:

"Orbán Viktor szerint kormánya egy új gazdasági rendszert épít fel, és ezt most már a gazdasági élet szereplői is érzékelik. Minden ilyen modellépítési kísérlet újításnak minősül, az újítóknak pedig megvan a maguk sorsa: először meglepetés fogadja őket, utána értetlenség, majd érdeklődés, és ha beválik az újításuk, akkor átveszik azt - mondta a miniszterelnök."

"A bankrendszer fele legyen magyar kézben!
A kormány új gazdasági modelljének része az is, hogy a bankrendszer ötven százaléka magyar kézben legyen - mondta Orbán Viktor. Ha ezt sikerül végigvinni, az unikális lesz egész Közép-Európában - jelentette ki a miniszterelnök. "

www.hirado.hu/Hirek/2012/07/17/11/_Vegig_fogom_vinni__Orban_oriasi_nyomasra_szamit.aspx?source=hirkereso

Mit szól ehhez Csányi 70%-os külföldi tulajdonrésszel?

www.bankszovetseg.hu/anyag/feltoltott/Eves_bankismerteto_2011_10000399.pdf

Vagy a járási állami takarékszövetkezetek felvirágoztatására gondol?

sajtohuba 2012.07.17. 13:16:32

@Kettes: Áttették a tárgyalási helyszínt a KIM-be.

www.narancsjuice.hu/cikk/megkezdodtek-az-imf-targyalasok

Ott jobbak az infrastrukturális adottságok. Üvegesebbek a falak, finomabbak a mikrofonok és a kamerák. Ja, meg jobb a konyha fent az ebédlőben.

Bal 2012.07.17. 13:42:28

@sajtohuba: Nem érted, miért ír x-et Valentinyi, hiszen szerinted y, és bizonyítékként belinkeled z-t ... ha direkt csinálod, ne engem, lécci.

Akkor még egyszer, utoljára: net international investment position *nem egyenlő* net external debt *nem egyenlő* államadósság. Amit Valentinyi megmutat, az a NIIP, amiben jelenleg tényleg a legrosszabbak vagyunk Európában. Ennek egy nagy része tőkeberuházás szerencsére.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.17. 13:46:09

@Bal: mindenesetre köszönöm a linket. szerintem én ennek a töredékét értem igazán, de így is hasznos.

Mariann19 2012.07.17. 14:16:03

@ijontichy: OK! Később vettem a lapot!

Mariann19 2012.07.17. 14:17:46

@saravad: Kösz! Melyik véleményem egyezett a Tieddel?Megírnád?

Mariann19 2012.07.17. 14:28:03

@ByA: "Nahát, meg vagyok hatva!" Ez most szarkasztikus kitétel, vagy van benne egy kis emberi is? Az általad vissza keresett eszmecserénk nem inkább gazdaságpolitikai volt márciusban?Reményemet fejezem ki, hogy a jövőbeni disputáink összecsiszoltabbak lesznek, amennyiben találkozunk még ezeken az oldalakon.

sajtohuba 2012.07.17. 14:34:03

@Bal: Ne légy rosszindulatú. Tudom, mi a különbség a terminusok között és nem két perce. Az elején nem találtam a linket, ez okozta a zavart nálam.
Nálad meg az, hogy a táblázatos linket úgy küldtem el, hogy a felette levő táblán (30-as) hagytam a kurzort, mert azt is megnéztem.

Én csak egyszer mondom: arrogancia =/= igazság.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.17. 14:39:07

@Mariann19:

A világon semmi gúny nem volt benne. Miért lett volna? Nem jön hozzá sehogy sem.

Gazdaságpolitikai nem lehetett a korábbi, mert ahhoz nem értek. Akkor ott nem volt semmi összecsiszolatlanság, inkább harmónia. Vagy afféle. Különben nem emlékszek miről szólt és lusta vagyok újból végigmenni a keresésen, de te is megtalálod, ha érdekel, Poldi bácsinál.

Mariann19 2012.07.17. 18:43:03

@ByA: Március hóban kerestem, egyelőre eredménytelenül, azonban úgy látom, hogy konszolidált pozicióba hoztuk magunkat, így már erre nincs szükség. Örülök, hogy korábban hivatkozott blogban véleményeinkben nem volt diszharmónia, a jövőben részemről a korrekt eszmecserékre fogok törekedni, ha összefutunk.Remélem, sor kerül rá. Üdv.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.17. 18:55:00

@Mariann19:

Érdekes egy személyiségnek tűnsz. Ez nem kritika. Nem tudom mi, de érezhetően nem átlagként működsz.

Most sem voltál inkorrekt. Szerintem egy ponton annyi történt, hogy nem teljes intenzitással figyeltél kifelé, inkább a saját gondolataidat követted, ami önmagában nem baj, csak nem kapcsolódott, és ez zavart okozott. De elmúlt.

labrabbit 2012.07.17. 19:58:07

@Mariann19: szívesen részt vennék olyan együttműködésben a kormánnyal, melyből azt látnám, hogy valóban "népfelség"-nek tart. Mert baromi önérzetes vagyok

bár máskor is szoktam egyetérteni Veled. Úgy látom, Te se tudod lenyelni ami itt megy.

Mariann19 2012.07.17. 20:01:05

@ByA: A személyiségemmel kapcsolatban reagálnék. Mióta az eszemet tudom, mindíg élénk szellemi környezet vett körül, ebbe beleértem azt a kivételes szerencsét is, hogy a munkatársaim is hasonló miliőt voltak képesek nyujtani számomra. Gazdasági szakember, vezető pozició, nagyvállalati rutin. Agyonolvasottság és a magyar nyelv minél szinesebb alkalmazása a fogalmazásban, persze, ha vannak gondolataim.Ehhez járul az emberi közösségek iránti igény és tisztelet, már a neveltetésem kapcsán is.Te egy szemlélődő ember lehetsz, ha stilusjegyeket is keresel az embertársaidban, amit nagyra értékelek, mert ritka tulajdonság. Üdv.

Mariann19 2012.07.17. 20:14:49

@saravad: Mindíg figyeltem és értékeltem azt a miliőt és atmoszférát, amiben élek. Túl azon, hogy objektíve a társdalom tagjaként részt veszek a folyamatokban, ez a résztvétel számomra mindíg kötelességet és felelősséget is jelent.A felelősségem kérdése prioritásként a családom felé irányul, ergo nem mindegy, hogy mit tudok ebből teljesíteni.Ezért mérem fel a külső helyzetet és privát lehetőségeket, na meg gondolkodó lények is vagyunk.Amit nehezen nyelek le, az az, hogy serkentenek politikai erők a sorsunk alakítására, és napi szinten tapasztalom a sanda retorikát, mert valójában erre nem is tartanak igényt. + Vedd hozzá az önérzetes fejemet.

Bal 2012.07.18. 10:06:28

@sajtohuba: amúgy az is érdekes, miért van ilyen felfokozott érdeklődés a tárgyalások iránt. Szerintem mindenki úgy érzi, a kormány vizsgázik, a kritikusok pedig azt várják, hogy mondják ki: megbukott. Független forrás erősítené meg igazukat. Pedig lehet, hogy ezügyben csalódás lesz az egész, és viszonylag simán egyezséget kötnek. Az EU/IMF-nek nem feltétlen érdeke a helyzet kiélezése, és ez a pénz igazából aprópénz, amit ráadásul kellemes kamatra adnak.

sajtohuba 2012.07.18. 10:41:36

@Bal: Szerintem a kormány részéről egy teljesen felesleges habosítás, ködösítés, misztifikálás van a tárgyalásokról. Nem képesek technikai rutin tárgyalásnak venni (mert hogy balfék módon viselkedtek hónapokon keresztül), hanem valami mázas titokzatosságot és harci helyzetet tartalmazó közhangulatot próbálnak köré kerekíteni.
Értem én, hogy az eddigi "no pasaran" meg "ha az IMF be, én el" álláspontokkal tök ellentétes PR-t nehéz simán letolni a zemberek torkán, de van troll elég.
Tartalmilag bármilyen szerződés aláírása az eddigi NER gazdpol kudarcát (is) jelenti, nem csak a globális helyzetből eredő szükségességet.
Ha mindehhez még az SBA szintig (= negyedéves rewiews) kell "kutyába lemenni" az egy plusz tockos lesz a szabadságharcos önérzetnek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.20. 13:36:31

Kruhaha. :-DD

"A főpolgármester sajtófőnöke igyekezett a jelenlévő sajtómunkások kedvében járni: „Polgármester úr, esetleg lehetne egy kézfogást a delegációval?” – kérdezte, de Tarlós színtelen hangon egy „tótágast ne álljak”-kal verte vissza a kezdeményezést. Kaufmann illendően mosolygott, majd néhány kollégájával együtt a lehető leggyorsabban távozott a helyszínről."

index.hu/gazdasag/magyar/2012/07/20/imf/

Valami azt súgja, hogy lesz még itt tótágas, ha úgy kérik, akkor letolt gatyában. :))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.06. 15:24:46

Döbbenet! Heim Péter szerint nem lesz IMF-hitel. November van, Péter, nézd már meg ennek a posztnak a dátumát. Kösz.

hvg.hu/gazdasag/20121106_Csaba_Laszlo_nekunk_nem_jon_be_a_torok_ta

tyder (törölt) 2012.12.24. 10:29:16

index.hu/belfold/2012/12/24/orban_magyarorszag_eros_orszag/

""Ma Magyarország, és most, hogy kimondom, még én is meglepődöm, valójában erős ország" – mondta Orbán, és ezt azzal támasztotta alá, hogy jól álljuk a fidesz generálta válságot."

nyilván 2 szót beletettem.