Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Vagy-vagy

2012.04.02. 08:15 | maroz | 102 komment

Címkék: erkölcs morális válság orbánizmus

Emlékszem arra a döbbenetes, látomásszerű pillanatra, amikor 2004-ben egy börleszkbe illő módon elkúrt épületrobbantás után a robbantómester kiállt a kamerák elé, és szinte derűs nyugalommal mondta bele az optikába, hogy igen, elkúrtam, nem győződtem meg, és ezért egyedül én vagyok a hibás, minden felelősséget vállalok. Holott ugye alkalmazhatta volna ő is a morálisan nem túl stabil lábakon állók technikáját, a szarterítést. Mondhatta volna, hogy a tévéstáb a hibás, ők vonták el a figyelmét. Meg különben is, nézzük már meg, hogy mindenki hibázik, hasonlók. Ahogyan az előtt és az után, így napjainkban is komilfó. Egyrészt-másrészt. Jó, jó, de nézzük meg a többieket is, mert hát ugye-ugye.

Csoda, hogy…? Nézem azt az erőt, amelyik elvileg ki tudna kényszeríteni valamiféle változást, és mit látok? Ugyanazt! Jó, jó, monnyonle, de követelted-e Gyurcsány lemondását is? És ezzel már ki is van lúgozva az egész, agyon van baszva egy újabb lehetőség, mert ezzel pont a lényegről terelik el a figyelmet a relativizálók és viszik oda, ahol a helye, ahol évtizedek óta leledzik: a békanyálas, rothadó posványba. Nincs igazuk azoknak, akik azt mondják, hogy „de hát elítélték, nem???”, mert pont ezt a morális kiállásukat nullázták le ezzel a relativizálással, éspedig azért, mert az alapokra szartak rá egy kiadósat, amivel pont a lényeget fedték el.

Holott ebben a történetben az alapok a legfontosabbak.

Az ördögtől való hatalmakról ugyanis eddig is tudtuk, hogy az ördögtől valóak, tudtuk, hogy egy rakat gátlástalan strici üzemelteti, és éppen pont ezért nem adtuk a kezükre zsenge leánygyermekeinket valamint a kamránk kulcsát, hanem sőt éppen ellenkezőleg, lépten-nyomon mindenféle eszközökkel igyekeztünk megkötni a kezüket, a körmükre nézni, leánygyermeinktől távol tartani, a kamránkba még csak be se engedni, mert ismétlem, tudtuk róluk, hogy olyanok, amilyenek. És nevezénk mi ezt liberális demokráciának, jogállamnak, helyezénk a hangsúlyt az eljárások igazságosságára, és látánk, hogy annyira ugyan nem jó, de még mindig jobb, mint bármi más, ami eszünkbe bír jutni.

Ezt a majdnem-konszenzust rúgta fel az Alcsúti, amikor szétküldte közénk az apostolait, hogy terjesszék az örömhírt: lett egy potenciális hatalom, amelyik nem az ördögtől való! Olyannyira nem, hogy éppen ellenkezőleg, ez a hatalom egyenesen a másik véglettől való, tehát zsenge leánygyermekeket ide, kamrakulcsot ide, mindenféle megkötöző és körömre néző eszközöket kéretik beszolgáltatni, hiszen egy szakrális hatalmat fölösleges nekünk, földi halandóknak korlátozni igyekeznünk, megteszi azt ő maga, és erre mi a garancia? Az, hogy ez a hatalom valami hihetetlen mértékben morális, és ez a túltengés már önmagában is elégséges, sőt, még több is, mint amennyi szükségszerű. Ez a hatalom maga a Jó, és ugye a Jónak meg kell előznie a Jogot, mondta a legfőbb evangélista, amit mi hazavittünk, összeraktuk és úgy jártunk, mint a szovjet viccben a hűtőgépgyári munkás, csak nekünk nem tank lett belőle, hanem orbánizmus. Ezt gyártotta nekünk az alkalmazott politikai filozófia.

 Ezek az alapok (kettő: a strici és a szakrális), és ezeken az alapokon végzik a jobboldali (nincs rá jobb szavam, elnézést kérek, én) véleményformálók az összehasonlítást, azon a kedélyesen vicces módon, mely szerint ha a szakrális, morálisan felsőbbrendű, és a mindenféle garanciális elemeket éppen pont ezen magasabbrendűségre hivatkozó hatalom lám-lám, csak alig valamivel rosszabb, mint a stricihatalom, és akkor tehát: hurrá. És nekem itt lett elegem ebből az egészből. Én nem kértem, hogy hazudjunk újabb alapokat, mert nem hittem abban, hogy az Alcsúti Megváltó ne lenne pontosan fillérre ugyanakkora strici, vagy még nagyobb, mint az összes többi. Nem kértem, hogy a Szakrális Személyre és az általa kiválogatott eget karcolóan magas moralitású kiválasztottjaira való tekintettel új alapok szülessenek. Nota bene, nem is fogadom el ezeket az alapokat, legfeljebb alávetem magam azoknak, szimulálom a rendszerükben az élést, ahogyan tettem azt egy másik, magát úgyszintén über alles-nak gondoló hatalom alatt, szar, de kibírható. Amazokat az alapokat elfogadom, nem azért, mert olyannyira tetszenének, hanem azért, mert hiszem, hogy lenne más. Elfogadom, de tudom, hogy egy olyan alap, amilyen, és ennek tudatában javasolom tervezni rá a várunkat is. Nálam ez lenne a vitaalap. Nem a stricik moralitásáról spekulálok, hanem a kezüket megkötő lánc hosszáról. Engem, a véleményem miatt ezeken az alapokon tessen számon kérni, ha valakinek relativizálni támadna kedve. Tudják, almát az almával, körtét a körtével.

És igen, valami hasonlót várnék el azoktól is, akik az Alcsútit megváltóvá magasztalták. Ők fektették le a saját alapjaikat, ők prédikáltak egy másmilyen moralitásról, és nekem valami kibaszottul elegem van abból, hogy a saját stricijeiket is az én mérlegemen igyekeznek megmérni. Illetve nem is ebből van elegem, hanem abból, hogy hozzám csak mázsálni járnak át, utána pedig boldogan szaladnak vissza a saját kibaszottul szent és felsőbbrendű alapjaikhoz. Na, ez az, ami számomra teljesen elfogadhatatlan. Vagy itt, vagy ott, tessék eldönteni. Ha ott, akkor az ottani, a Megváltó és az ő evangélistái valamint apostolai által felállított, Morálisan Kibaszottul Magas Mérlegen szíveskedjenek mérni, ha pedig inkább mégiscsak nálam mérnék meg a sajátjaikat azzal sincs semmi bajom, de akkor szíveskedjenek figyelembe venni, hogy nálam ehhez az alaphoz inherens módon hozzátartozik a lánc is. Meg a kamrakulcs. És az, hogy nem engedjük közel hozzájuk a kisdedeket.

Vagy-vagy.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr44355406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2012.04.02. 09:43:24

"Illetve nem is ebből van elegem, hanem abból, hogy hozzám csak mázsálni járnak át, utána pedig boldogan szaladnak vissza a saját kibaszottul szent és felsőbbrendű alapjaikhoz."

Mennyire pontos jellemzése ez a jobboldali képmutató önámításnak...!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2012.04.02. 09:44:28

Jó. Azért annyira nem jó, hogy kétszer legyen feltöltve. Nekem legalábbis kétszer jön le. ;)

maroz 2012.04.02. 09:47:16

@Humperdickk: Vigyen már valaki egy vájdling kávét annak a blogmotornak, mert valami eszelősen másnapos lehet... :((((

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2012.04.02. 09:51:50

@maroz: vagy én vagyok részeg. Ami mondjuk igaz, dacára a korai időpontnak, de nálam az nem egy nagy mondás.

2012.04.02. 09:55:26

nálunk a családban apósom imádta a fideszt mert a "zoroszok elloptak mindent" és szemétkomcsik... sajnos most nem tudom "felelősségre vonni" mert tavaly meghalt. Ügyes trükk !

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.02. 10:06:06

@maroz:
Szóval nem is az bosszant legjobban, hogy egy pártállami diktatúrát építettek sérthetetlen személyi kultusszal,

a tolvaj pofájuknak,

hanem az,

hogy kiállnak az ország és a világ elé, és körbelengetik magukat,

hogy - tessenek idenézni, ez az igazi - nemzeti-magyar gondolkodás,

aki magyar velünk van,
erre kaptunk felhatalmazást.,

ezt tudjuk hozzáadni a világ kultúrájához - mi magyarok !

Hogy akadna a torkukon.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.02. 10:08:18

És ezt még etikaórán akarják is a gyerekeknek tanítani - na az a másik.

kalamajka49 2012.04.02. 10:16:57

Egy kis illusztráció:
"ejmá! Unom ezt a mongyále smittpalit itt a falon!!Majd lemond,ha a böszme és a libás is a böribe megy,ahova való! Így igazságos!!!"
(gimnáziumi hittantanárnőm facebookon)

Lasombra 2012.04.02. 10:19:13

rengeteg bosszantó dolog van.
engem az húz fel, hogy mindenhova be akarnak türemkedni. oda is, ahol semmi keresnivalójuk. (nemcsak nekik, egyik kormánynak sem.)
a hálószobába, a hitéletbe, a kultúrába, a médiába, most ugye a tudományba, vagy a legutóbbi MTK-Vidi meccsen láthattuk, hogy a NER mit jelent a sportban.

kormányozzanak.
gazdaság, külpolitika, pénzügyek, fejlesztések, foglalkoztatás.
ezekkel kéne foglalkozniuk, de itt meg csak a duma megy.

kuruzslók ezek Matolcsystól, Habonyostól, Gíró-Szászostól, nem szakemberek.

Lasombra 2012.04.02. 10:20:24

@amervihákim: az ilyeneknél rátermettebbeket ki sem lehetne találni hittan vagy etika oktatásra. :S

komment1 2012.04.02. 10:43:00

Azért nagyon nem tűnik szépnek pont most dorongolni en bloc a jobboldalt, mikor egy csomóan, sőt a jobboldali sajtó szinte egésze nagyon korrektül ítéli meg a Schmitt ügyet. Pl pont a Mandiner "folytatólagosan", Balogh Ákos Gergely pl egy ma reggeli ATV interjúban (még pont nincs a videótárban), sőt az egész fideszes rendszerről soha még ilyen keményen és keserűen nem írtak, mint most:
mandiner.blog.hu/2012/03/30/tesis_a_vilag_2
mandiner.blog.hu/2012/04/01/disznok_tanca_kispal_es_a_borz_1997
mandiner.blog.hu/2012/04/02/koszonet_magyarorszag_rendorsegenek_mandiner_tv
Aztán itt van Szalma Botond - végre egyszer látni valódi erkölcsi alapon politizáló KDNP-st. Úgy néz ki, mintha elindult volna valami. Pont mintha kezdenének egy csomóan felébredni ebből a "vagy-vagy"-ból, hogy itt így, ott meg úgy, hogy én magasabb rendű, a másik meg alacsonyabb, hogy a másik szemében a szálkát, az enyémben a gerendát se, hogy szekér meg tábor meg árok. Szerintem ilyen szempontból hiperkorrekt volt a Szalma-féle ATV interjú és Kálmán Olga reakciói is, aki ténylegesen igyekszik minél korrektebbül állni bármelyik interjúalanyához, legyen bal- vagy jobboldali, nekem nagyon szimpatikus volt, ahogy éppen a közeledés, a két oldal viszonyának normalizálódásáról beszéltek mindketten:
atv.hu/cikk/video-20120330_szalma_botond
A Vincent is csatlakozhatna ehhez a beindult normalizálódáshoz, mert ha nem, akkor valami jelentős dologról marad le.

Lasombra 2012.04.02. 10:49:38

@komment1: szerintem nem a jobboldalon van a hangsúly, hanem a fidesz-kdnp-n. (ez a kettő hadd ne legyen már ugyanaz.)
azon a kdnp-n, amelyik a fenti megnyilvánulása után egyből a kebelére ölelte Szalma Botondot, és egy emberként sorakozott fel mögötte... oh, wait.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.02. 10:52:42

@komment1: Szalma Botond politikai karrierjének vége. Turulmadár mindig is korrekt volt, valszeg így született, ez nem oldal kérdése. A balliberális oldal is tele van görvákkal (az olyan mint a bayerféle hikál), ez az egész oldalizás egy hatalmas baromság tud lenni néha.

maroz 2012.04.02. 10:53:42

@komment1: Nézd, a paradigma tudtommal egy centit nem lett megkérdőjelezve, és nekem meggyőződésem, hogy amíg azokról egy rohadt szó nem esik, addig komoly, érdemi változásra sincs komoly esély.

Most kábé arról folyik a játék, hogy aki már tényleg az univerzumot is megszégyenítő mértékben strici, az esetleg, ha szépen könyörögjük, ha egy mód van rá mégiscsak inkább menjen a fenébe.

De nincs szó arról, hogy a rendszer rossz. Sőt, az "egyrészt-másrészt" pont hogy annak alapoz meg, miszerint a rendszer jó, elvtársak, csak vannak még benne hibák. Ha a főstricinek egy csöpp esze van, erre játszik rá majd most. És azok, akik nem győztek csodálkozni, hogy nekik is le kell nyelniük ezt a schmittséget utána majd újból lelkesen fogják csókolgatni a kezet, azt a kezet, amelyik a schmittséget a nyakunkra hozta.

Mi fog így megoldódni, mitől legyek én optimista?

maroz 2012.04.02. 10:59:52

@komment1: A Jó ugye megelőzi a jogot, ez az elmélet, a gyakorlat pedig az, hogy a Százalék Kutatóintézet Holding lett kinevezve tudásexportőrnek, annyi milliárd forint közpénz lett beletolva, hogy azt már egy átlagpolgár felfogni se bírja, miközben a Jó által nem annyira jónak minősítettek otthonról viszik az írólapot is.

És ez csak egy aprócska példa a rengetegből. Nézd meg szegény Ángyán árváit, nem értek ugyan egyet velük, de őszintén sajnálom őket.

Van-e nekem igazam akkor, amikor mégiscsak inkább kérem vissza a procedurális demokráciát, és azt óhajtom, hogy ne a Jót találjuk meg, hanem az Igazságost?

komment1 2012.04.02. 11:01:54

@Lasombra: Azért írtam, hogy egy szem KDNP-s. Viszont nagyon korrektül állt ki, annál inkább, mert egyedül állt ki. És aztán itt van az egész jobboldali hátország - ez az, ami élteti a Fideszt, enélkül, bár ugyanúgy nem fogják fel, mint Gyurcsányék anno, sehol se lennének, és sehol se lesznek. Ezért nagyon is biztató, ami az értelmiségi hátországban, sőt az "egyszerű" jobberek között is beindult, ha olvasol kommenteket, láthatod, hogy csak a vadtrollok védik a védhetetlent, rengeteg jobbos a korábbiaknál is jobban fel van háborodva: ügynökügy, Ángyán és a földek és most az egész tetejébe Schmitt, és mindez pár héten belül. Kéri remekül összefoglalta, hogy ez az egész jó eséllyel a Fidesz Tocsik ügye lehet: atv.hu/cikk/video-20120329_keri_laszlo
Szóval kérdés, hogy ki mit akar. Egész biztos kontraproduktív éppen most szapulni a jobbereket, a fideszes hátországot. Ez megint csak az ellenségeskedés irányába visz, aminek a végterméke egy Gyurcsány meg egy Orbán. Holott most van lehetőség és be is indult valami, ami a Balkántól elfele mutat végre, a felelősségvállalás, erkölcs meg hasonlók irányába - elég nagy a felelőssége most minden véleményformálónak.

komment1 2012.04.02. 11:10:30

@jotunder: Nagyjából egyetértek. Szalma Botond karrierjét illetően is a KDNP-ben. Ettől eltekintve viszont elindított valamit, amit nem biztos, hogy meg lehet állítani, egy csomó embernek felnyitotta a szemét, meg megmutatta, hogy KDNP-sként is lehet erkölcsösnek lenni. Szerintem az majdnem lényegtelen, hogy a KDNP-vel mint párttal majd mi lesz, de ez a korrekt kiállás a mai Magyarországon szerintem kifejezetten nagy jelentőségű volt.

Turul meg tényleg mindig korrekt. Hát épp ezt mondom. Szerintem sem azon múlik a korrektség, hogy valaki milyen oldalhoz húz, konzi, liberális, balos vagy mi. Láttam, hogy pont te reagáltál a mandisok cikizésére (pont most nemtom miért éppen őket kellett cikizni) úgy, hogy tettél egy gesztust irányukba.

maroz 2012.04.02. 11:11:24

@komment1: Nem. Gyurcsány nem pandantja Orbánnak, ez így hamis.

Gyurcsány egy számomra elfogadható rendszer számomra nem annyira elfogadható politikusa, aki a rendszer elfogadhatósága miatt simán elzavarható és jöhet helyette egy másik strici, plusz lehet két számmal vastagabb láncot is rendelni hozzá.

Orbán egy számomra elfogadhatatlan rendszer elfogadhatatlan szakrális személye, aki a rendszer elfogadhatatlansága miatt nem zavarható el simán, és abban a rendszerben nem is jöhet helyette egy másik, valamint lánc, na, az aztán szóba se hozható.

komment1 2012.04.02. 11:16:54

@maroz: A Jó tényleg mindig megelőzi a Jogot, illetve inkább a Jón alapul a Jog. Kérdezz meg egy jogfilozófust. A hatalmas gáz az, ha valaki képes kinevezni magát Jónak, a moralitás helyett a saját személye és pártja iránti lojalitás szerepel. Ennek gyönyörű példája volt a napokban az a MN cikk, amiben a Hűségről értékezett a szerző - Hűség a párthoz és vezetőjéhez. Hát egy nagy frászt.

komment1 2012.04.02. 11:25:35

@maroz: Jó, hát ebben teljesen eltér a véleményünk. Szerintem Gyurcsány mentalitása, erkölcsi alapállása egy fikarcnyit nem különbözik Orbánétól. A legjobb barométer egyébként a közvélemény, amely ezen a botrányon éppannyira ki van akadva, mint Gyurcsány hazugságain. Orbán szerintem egy mélyen poszkomcsi rendszer szép betetőződése, tényleg igaz, hogy ő aztán mindent végletekig visz most, hogy megteheti. Mikor nem tehette, mert nem volt 2/3-a, nem is tette. Gyurcsány a maga "szerény" lehetőségeiből kihozta a maximumot - nála erkölcstelenebb fazont nehéz lenne találni szvsz. És nem én hasonlítom a mostani helyzetet a Gyurcsány körüli cirkuszra, hanem az Economist meg minden második ember idehaza.
Na ne mondja már senki, hogy amíg a mostani Orbán rendszer be nem köszöntött, addig nem a szeméthalom tetején ültünk. Most van itt a lehetőség a posztkommunista rendszert végre meghaladni, ha élünk vele.

komment1 2012.04.02. 11:32:38

@jotunder: Hát ez korrekt, lehet, hogy még komolyan is gondolta, de legalábbis "megcselekedte amit megkövetelt a haza".

Válasz egy palivideó, nemtom volt-e már, de szerintem zseniális:

www.youtube.com/watch?v=dLgAECwemVg

Na mentem, sziasztok.

maroz 2012.04.02. 11:34:46

@komment1: A morális válság felismerése még nem elég, látni kéne azt is, hogy mitől alakult, alakulhatott ki. A rendszer a válság oka, és a válság tünetei azok, amik: tünetek.

Nyilván, a mai Magyarországon annak is kell örülni, ha akadnak sokan, akiket a borzasztóan súlyos tünet fintorgásra késztet, de az szerintem nem elég, ha csak a legótvarabb, legutálatosabban gennyedző sebekre követelnek valamiféle kis elleplező kozmetikumot, miközben szó sem esik a tünetek kiváltó okairól.

Az a rendszer, amelyik Gyurcsányt hatalomba emelte (és ami nagyon fontos, abból ki is ejtette!!!) tényleg bírt olyan jellemzőkkel, amelyek miatt a morál iránt fogékonyabbak fintoroghattak, de az a rendszer még mindig csak szombat délelőtti matiné volt ehhez a rendszerhez képest, amelyik a Jó primátusát szajkózva annyira amorális, hogy ha attól fintorogni kellett, akkor ettől sugárban hányni illene.

Arra a felismerésre kéne eljutni, hogy a baj oka a rendszer, és a tünetek kozmetikázása semmit nem old meg. Az orbánizmus nem konszolidálható, nem reformálható meg, azzal csak egyetlen dolgot lehet tenni: undorral kiköpni. Pontosan azért, mert a Jó megelőz mindent, és az orbánizmus nem jó.

sashimi 2012.04.02. 12:04:44

index.hu/belfold/2012/04/02/orban_elrohant_schmitt_palhoz/

'
A hétfő reggel frakcióülésre érkező Orbán Viktor azt mondta: ha Schmitt Pál köztársasági elnök úgy dönt, hogy az igazságáért harcolni akar, akkor ezt a jogot senki sem veheti el tőle. A kormányfő kijelentette: azt az ellenzéki felvetést, "hogy majd váltsa le a Fidesz-frakció Schmitt Pált, hiszen ő szavazta meg, vissza kell utasítanunk, mert minden embert, akit a parlament megválasztott, a megválasztás után a döntés teljes szabadsága illet meg, és ezt tiszteletben kell tartani".
'

Micsoda dicső feladat lesz akár a "HU=OV" egyenlőség segítségével is megmagyarázni, hogy OV igazat mondott fentebb amikor éppen ő volt az, aki az országos választási bizottságot, ombudsmanokat és a legfelsőbb bíróság elnökét távolította el mandátumuk lejárta előttt hivatalukból.

sajtohuba 2012.04.02. 12:06:33

@maroz: Ide illik egy Edmund Burke mondás is:

A gonosz virágzásához nem kell más, csak az, hogy a jók ne tegyenek semmit.

misimisi 2012.04.02. 12:50:14

@komment1: "sőt a jobboldali sajtó szinte egésze nagyon korrektül ítéli meg a Schmitt ügyet."

Csak egy ötlet: egy hónap múlva térjünk vissza erre a kérdésre.

maroz 2012.04.02. 12:51:59

"Egyik forrásunk azt mondta akkor, Orbán tanácsadója, Habony Árpád azon az állásponton van, hogy nem szabad visszalépni, harcolni kell, mert a Schmitt-ügy alapvetően az értelmiséget foglalkoztatja, nem olyan ügy, amelyet szélesebb rétegek értenének."

Az értelmiséget meg ki nem szarja le, ugye. :))))))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.02. 13:02:19

és íme, egy kiváló minta, hogyan kell manipulálni.

a történet egy cúna, cúna mostani rendőri túlkapásocskának indul, hadd izguljanak fel a libsijogvédők, hogy ezek az orbánpintérterrorista pribékek egy kocsmában igazoltatni merészelnek, majd egy bravúrosan elegáns fordulattal megtudhatjuk, hogy de bezzeg 2006-ban MINDEN egyes UGYANILYEN esetben MINDIG, MINDEN egyes kocsmában MINDENKIT véresre vertek a libsi jogvédők kedvencei.

elegancia, kellem, hűvös elfogulatlanság

mandiner.blog.hu/2012/04/02/koszonet_magyarorszag_rendorsegenek_mandiner_tv

Lasombra 2012.04.02. 13:10:25

@sashimi: kíváncsi lennék, hogy mi SP "igazsága".
de esetleg majd harcolhat érte nemzetközi bíróságon, ahova nem ér Handó asszonyság keze. ha a NOB vagy Heinemann is bepöccen, akkor előbb valóra válik a kívánsága, mintsem azt mondhatná: NER.

@maroz: mivel az értelmiség hidegen hagyja őket, ebből az következik, hogy abban a bizonyos polgári középosztályban - akikre papíron, szövegelésben építenek- ők nincsenek benne.

... vagy, most súgja Occam, megint hazudnak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.04.02. 13:13:40

@Lasombra:

a német csávó nem perel, a nob meg hasonló arcokból áll, mint pali bácsi

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:15:47

...és fokozható a fokozhatatlan: arról beszél a Parlamentben, hogy a vád megalapozatlan és ő jóhiszemű ember, akinek meg kell védenie a becsületét.

Én kész vagyok.

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:17:28

Bíróságra megy és megírja a PhD-t ....

Vajon mivel foghatja Orbánt?
Vajon mivel foghatja Orbán?

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:18:17

Lemondott.
Lemondott?????

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:19:35

És a fidesz állva vastapsolja ....

Zebrateve 2012.04.02. 13:20:53

@dr.Evezős: Le biza. Egy fejezet lezárult, jön a következő. Csak nehogy még keményebb papírból nyomják a lapjait.

maroz 2012.04.02. 13:21:21

Na, ez az a rendszer, az orbánizmus az, amelyik lehetővé tette, hogy egy ilyen beszéd az egykorvolt Magyar Köztársaság országgyűlése előtt elmondathassék. Isten segedelmével, és Istent is belekeverve.

És most lehet szurkolni, hogy Orbán, áldassék a neve, kivel áll bosszút a nemzetén, azon a nemzeten, amelyik merészelt az ő Kiválasztottjával, és ezen keresztül az ő döntésével truccolni.

Lehet tippelni, ki lesz a következő Dr. Trodat.

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:23:15

@maroz: Nem állhatom az LMP-t úgyamúgy, de Jávor Benedeknek most respect.

ijontichy 2012.04.02. 13:26:12

Nos Orbán meglépte. Hozzáteszem sajnos. Nyilván ez a sztori nem Smittpuliról szól, sose róla szólt. Sajnálatos, de a magyar polgári-konzervatív oldal húsz éve tartó (és másfél évtizede csak fokozottan súlyosbodó) idült "személyiségzavara" ezzel tovább nyúlik. Az Orbán nevével fémjelzett kártékony ideológia tehát tovább csúszhat-mászhat. Franco nem frankó, tehát jó lenne ezt mihamarabb lezárni, kedvetlen Fidesz mögé tömörült polgári-konzervatív-nemzeti erők.

Utyi 2012.04.02. 13:31:10

Egy kicsit azért most örülünk, ugye? :)

Zebrateve 2012.04.02. 13:36:00

@maroz: Valamilyen feddhetetlen múltú, köztiszteletnek örvendő, joboldali báb kellene. Hirtelen nem jut eszembe egy se. Milyen szerencse, hogy nem nekem kell választanom.

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:38:05

@Zebrateve: Felkészül Tőkéslaca .... esetleg a felcsúti labdarúgóakadémia segédszertárosa.
Kb. azonos intellektus a három, Schmittet is beleértve a kompániába.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.02. 13:39:00

es most elkezdodhet az igazi orjonges. :(((

nandras01 2012.04.02. 13:42:14

akkor most átmegyek kasszandrába :)
nem hiszem, hogy ez lenne a játszma vége.
a parlamentnek van 15 napja, hogy felkérje a ke- t, hogy fontolja meg a döntését.
ez az időszak alatt -gondolom- felmérések tömkeleg fog készülni, és ha az eredmények azt mutatják, hogy a fidesz számára nem jelent lényeges veszteséget sp, akkor ezt a "fontolja meg" kérést el fogják küldeni, és sp, érezve a feléje irányuló mérhetetlen bizalmat, a döntését megfontolja, és az ország érdekeit szem előtt tartva, visszavonja a lemondását.
miért gondolom ezt?
az igaz, hogy orbán, mint egyedüli döntéshozó azt neveztet ki, pardon, választat meg ke- nek, akit akar, de olyan személyt, aki annyira híján van a gerincnek és az önbecsülésnek, mint sp- nehezen talál. pontosabban jelentkező lenne bőven, de olyan, akinek van is valami neve, már nem nagyon találhat.
szóval, azért várjuk meg a játék végét...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.02. 13:46:19

@Malachi: nagyjabol mindenre.

ha a capo di tutti capi nem mutat erot egy megalaztatas utan, akkor kinyirjak. ez egy regi sziciliai torveny. ergo...

maroz 2012.04.02. 13:49:03

Nekem már van is jelöltem.

Ajánlom a XI. kerület társadalmi megbizatású alpolgármestert, a fidesz-kdnp politikusát, Dr. Jelen Tamást.

Nem mellékesen a Budapesti Gazdasági Főiskola (Matolcsy kedvenc előadóhelye, junó, simplicity) adjunktusát.

Képzett szakember, MBA fokozatú közgazda, és még a péhádéját is közgazdaságtanból szerezte, egy olyan helyen, amit ex-doktor Schmitt Pálnak is melegen tudok ajánlani.

Tessék beizzitani a guglit, ma már két kattintás az ilyesmiknek utánanézni, legyen ez most feladvány, a legfürgébb megfejtők között értékes Newport International University-s bézbólsapkákat és pólókat sorsolunk ki. ;))))

Szindbad 2012.04.02. 13:49:55

@jotunder: Végre :DDDDD Már bekészítettem a popkornt :DDDDD

Malachi 2012.04.02. 13:52:35

@jotunder: ühüm, értem. hát, nem tudom, mennyi mozgástere van. én a helyében most kushadnék - de hát nem is vagyok maffiafőnök. :)

esernyősEvezős 2012.04.02. 13:54:01

@maroz: A BGF-es link 404 file or directory not found alatt érhető el ....
:-)
Ezek tudnak valamit!
:-D)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.02. 14:13:26

@nandras01:

Rubik Ernőnek most igért Orbán egy múzeumot az egyetemi város közepén, az IBM mellett a dunaparton...

A legnevesebb élő magyar.

És nem lopta.

Két napja lengette be a mi Viktorunk...

www.origo.hu/itthon/20120330-rubikkocka-formaju-muzeum-epul-budapesten.html

nandras01 2012.04.02. 14:19:29

@Dr. simonmondja.: most ezzel arra akarsz célozni, hogy orbán egy múzeumért megveszi rubik ernőt..?

esernyősEvezős 2012.04.02. 14:21:11

@Dr. simonmondja.: Azért MOST kell ahhoz egy eléggé .... érdekes gondolkodásmód, hogy valaki beleüljön abba a székbe, amiből Plagi ilyen módon kászálódott ki. Ilyen előzményekkel és ilyen utózmányokkal.
De majd meglássuk, hogy van-e az a pénz, amitől akár hajkorpa is, bőven és vastagon.

(Rubik Ernőben azért csalódnék. Meg sok másban is.)

esernyősEvezős 2012.04.02. 14:22:25

@maroz: Ez nekem is bejött ilyen módon - előzmények -, de itt meg nem olvasható a CV-je ....
De küzdök tovább!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.02. 14:27:30

@nandras01: Hát, legalábbis megpróbálta. Szerintem.

Mert erről két napja hallottunk először - vagyis ez volt most az elnök-
válságos időkben a legfőbb gondja.
Az időbeni egybeesés és a Rubik alkalmassága - erre gondoltam.

Rudik helyreállítaná a jóhírünkön esett csorbát.

komment1 2012.04.02. 14:49:02

Emberek, lemondott - hallelujah! Végre úgy tűnik, hogy nem vagyunk totál Balkán, hogy nálunk is tud úgy végződni egy ilyen ügy, ahogy azon a nyavalyás nyugaton szokott. Első ilyen eset nagyjából, hogy győzött a közfelháborodás, meg a Fidesz túlélési ösztöne.

kamerasmobil 2012.04.02. 14:51:10

En ismerem szemelyesen Rubik Ernot ha feluletesen is.
Nagyon szereny csendes hatterba huzodo szemelyiseg. A politikai nezeteit ugyan nem ismerem de kizartnak tartom hogy ilyen nyilvanos szerepet vallalna. Meg akkor is ha feddhetetlen ember kerne fel es semmifele korabbi botrany nem terhelne az ugyet.

nandras01 2012.04.02. 14:56:27

@Dr. simonmondja.: nem hiszem, hogy orbánnak a fő szempontjai között az szerepelne, hogy az új köztársasági elnök "csorbát köszörüljön".
sokkal fontosabb, hogy irányítható és önálló vélemény nélküli legyen, ráadásul nincs is csorba, amit ki kellene köszörülni, hiszen sp tökéletesen alkalmas ke, és a lemondása is csak a mindent behálózó liberálbolsevik összeesküvés következménye, ergo a harcot fokozni kell, mert minden más vereséget, arcvesztést jelent.
egyébként, amint azt már mondottam, várjuk ki a végét...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.02. 15:07:57

@nandras01: Jó, hát akkor csak egy véletlen egybeesés.

Hárommillió fülkeforradalmárból én se tippelném meg, hogy ki lenne a legagyatlanabb zombi.
Válassza akkor azt, amelyik a legolcsóbban írja alá a nevét és pont jó rá a Schmitt Pál levetett öltönye.
Ja, és olyat, amelyik a híd alatt is elalszik, mert a Sólymot se volt könnyű kitenni a Sándor-palotából...

Lasombra 2012.04.02. 15:23:33

szerintem Kaltenecker Jenő lesz a következő KE.
hogy nem tudjátok ki az?
Németh Lászlónét tudtátok?
na ugye.

Lasombra 2012.04.02. 15:26:45

egyébként most hogy már nem KE, perelhet is akár. sportszerűen.
lássuk!

ijontichy 2012.04.02. 15:32:12

@Dr. simonmondja.: Rubik... feddhetetlen ember? áhhhh...
Ez kábé olyan, mintha bemegyek a szerszámboltba, oszt favágáshoz veszek egy lézeres szintezőt. Orbán célszerszámot fog vásárolni, a javíthatatlanul kicsorbult Schmitt helyett, mint ahogy minden pozíciót az ő rendszerében célszerszámok töltenek be.
A jóhírünkön esett csorbát pedig csak az orbánizmus lezárása köszörülheti ki. "Schmitt" csak tünet, nem a betegség.

kamerasmobil 2012.04.02. 16:12:36

@ijontichy: En is ezt gondolom...

Schmitt esete annyiban erdekes hogy itt tenyleg szinte egy emberkent allt ki mindenki oldaltol es politikai nezettol fuggetlenul a korrekt valasztas mellett. Ez remenyt jelent a jovore nezve hogy talan lehet majd hasonlo egyseget elvarni fontos ugyekben.
(Nyilvan volt egy elenyeszo kivetel de ok sajnos menthetetlenek)

Viszont annyiban szomoru hogy valoszinuleg az egyseg eddig tartott es mostantol megint megy minden a megszokott (szornyu) rendben tovabb. Es most mar azt is mondhatjak majd a kormanypartiak hogy naluk az erkolcsi foleny meg a korrektseg hiszen Schmitt lemondott mig XY nem.
Ebbol a szemszogbol jobb lett volna ha meg egy hetig huzodik az ugy es komolyabb repedesek jelennek meg a NER epuleten.

christvhu 2012.04.02. 22:47:15

.@jotunder: ha a capo di tutti capi nem mutat erot egy megalaztatas utan, akkor kinyirjak. ez egy regi sziciliai torveny. ergo...
sajnos osztom az aggodalmad

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.03. 07:23:33

@jotunder: Az lenne a balkániságunk perdöntő jele, ha a Fidesz túlélési ösztöne veszített volna. Ezek a balkániak ilyen nem-túlélők.

komment1 2012.04.03. 07:49:43

@jotunder: Szerinted Cameron mondjuk erkölcsösebb, mint Orbán? Nem hinném (személy szerint rühellem C. egész hozzáállását és a rendkívül beszűkült gondolkodását). Ugyebár a briteknek még írott alkotmányuk sincs, viszont van közvéleményük - a politikusok nagyon jól tudják, hogy mit élnének túl politikailag és mit nem. Most úgy tűnik, a magyar közvélemény eljutott odáig, hogy képes komoly nyomást gyakorolni. És ebben vastagon benne van a Mandi, Konzi, Stumpf, Szalma Botond és mindazok, akik konzervatívként kiálltak amellett, hogy Schmittnek mennie kell. Az utóbbi idők német botrányainál szintén jellemző volt, hogy a jobboldali hátország kiállt zu Guttenberg és Wulff mögül, amit végül kénytelen volt követni a politika is. A Fidesz esetében egy cseppet nem hinném, hogy elvi megfontolásból mondatták le Schmittet, hanem egyszerűen azért, mert a korábbiak alapján és a mostani felháborodás mértékét látva saját magukat védték: nem ér nekik annyit a Pali, hogy miatta bukjanak. Úgyhogy szerintem ez a biztató, hogy gyakorlatilag a közvélemény és a saját hátországuk kikényszerített egy lemondást - ez az első ilyen eset Magyarországon. Pont erről ír most a Konzi, hogy mostantól ennek kellene lennie a normának:
konzervatorium.blog.hu/2012/04/02/a_majdnem_lemondathatatlan#more4358416
Már megszületett ez az igény, ez az elvárás. Ez lehet az első lépés ahhoz, hogy tényleg ne legyünk következmények nélküli ország.
By the way, gondolod, Nixon önként és dalolva mondott le? Mocskos dolgokat művelt, kiderült, és a közfelháborodás hatására kénytelen volt lemondani. Sehol sem angyalok élnek, csak nyugaton jobban kiköpi a rendszer a selejtet.

komment1 2012.04.03. 08:03:34

@komment1: Ja, és százszoros respect Tulassay Tivadarnak - idáig még nem volt szerencsém olyan magyar rektorhoz vagy dékánhoz, akit a hatalom ne korrumpált volna. Nagyon üdítő kivétel. Ő is példaadóan viselkedett.

prandelli 2012.04.03. 08:29:30

@komment1:
Van az a klasszikus, hogy ha valaki egy bizonyos pozíció felett tisztességesnek látszik, annak nem lehet más magyarázata, mint hogy még a szokásosnál is ravaszabb és súlyosabb gazember:)
De a rektor viselkedése ezúttal valóban meggyőző, különösen, hogy a testvére révén nyilvánvalóan direkt zsarolásnak és fenyegetésnek is ki volt téve.

komment1 2012.04.03. 08:43:19

@prandelli: Nemcsak a lemondására célzok. Egyébként szerintem amiatt, mert a testvére botrányba keveredett (amiben a testvér a leírás alapján nem feltétlenül volt személyesen ludas) TT-nek a legkevésbé sem kellett volna lemondania. Nehogy már az apák meg a testvérek ügyei miatt mondjon le bárki is, a kizárólagos személyes felelősség elvét kb 2500 éve feltalálták már.
Viszont nagyon szimpi TT-vel kapcsolatban, hogy - ahogy lehet hallani - ő nem vállalta el a NEFMI miniszterséget, amit Réthelyi igen. Aztán a Schmitt ügyben pont ennek megfelelően viselkedtek: Réthelyi miniszterként csúnyán hárított, vízben hagyta az egyetemet meg a kollégáit, és TT felvállalta, hogy elviszi a balhét az egyetem érdekében. Karakán dolog volt szerintem.

prandelli 2012.04.03. 08:56:45

@komment1: Persze, én se csak a lemondásra értettem. Amit láttam a rektortól a nyilvánosságban az elmúlt kb. 1 hétben, az volt egy koherens, méltánylandó teljesítmény laikus szemmel. Bennfentes információim nincsenek (hétvégére talán lesznek:), meg egyébként is tévedhetek, de így láttam.
A testvére ügye annyiból kellemetlen, hogy ő is tagja volt valamelyik döntéshozó szervnek a múlt héten. Viszont mivel nyilván nyomást gyakoroltak vele, még jobban felértékelődik a rektor teljesítménye.

Végül valóban érdekes, hogy a híres-nevezetes PBK legalább a saját beltagjával szolidaritást vállal-e egy ilyen ügyben, vagy a jól bevált seggnyalást választja. Tippem szerint megpróbálják megsunnyogni, de lehet hogy nem ússzák meg a nyilvános hűségnyilatkozatot. A tisztességes testületi kiállást esetükben kizártnak tartom.

komment1 2012.04.03. 09:08:07

@prandelli: Hát ők általában nagyon langyosvíz politikát folytatnak. Azért az esetükben is méltánylandó szerintem, hogy csak kiszenvedtek magukból egy Schmittet lemondásra felszólító nyilatkozatot. A legtöbb idősebb prof igazán nem a forradalmi hevületéről híres, nem is szólva arról, hogy bármennyire konzervatívnak mondják magukat, azért mind az előző rendszerben szocializálódtak. Éppen ezért különösen nagy dolog szerintem, hogy TT ilyen karakánul viselkedett.

esernyősEvezős 2012.04.03. 09:34:58

@komment1:" Az elnök bejelentésével, hogy marad, tehát beindult a kommunikációs gépezet. De profikkal állunk szemben. Vannak az új kommunikációs hadműveletnek látszólag ellentmondásos, de csak látszatra ellentétes kiegészítő elemei. Ilyen a jobboldali sajtó spontánnak tűnő fellépése Schmitt lemondása érdekében. Azok közé tartozom, akik nem hiszik, hogy megengedhetné magának a jobboldali sajtó a spontán ellenállást, biztatás nélkül. De igazán akkor értettem meg, hogy egy felépített történetről lehet itt szó, amikor meghallgattam Stumpf Andrástól, a Heti Válasz munkatársától egy vasárnap esti interjúban, micsoda morális fölényben is van a jobboldali sajtó a 2006-os baloldali és liberális kormánypárti sajtóval szemben, mert bezzeg most ők követelik Schmitt lemondását a hivatalos állásponttal szemben is. Hivatkozott a Mandiner hírportálra, amely véletlenül éppen erről a kérdésről közölt az akkor és ma elhangzott nyilatkozatok alapján összehasonlítást, igaz a felsorolás pontosságát több ponton is vitatják mások, de nem is ez a lényeg, hanem a párhuzam felállítása és tematizálása. Ez a párhuzam az őszödi beszéddel – árukapcsolásban a jobboldali sajtó példa nélküli függetlenségével – a másik tartozék, amely a nagy kísérletet kiegészíti. Gyurcsány „a hazug”, a korábbi „amortizálásra” építve, és vele szemben Schmitt „külön igazsága”: a kettő együtt kerül a hír-futószalagokra , és a „termék” máris a teljes palettán eredményesen terjed, mert a baloldali és liberális média maradéka is engedelmesen átvette és a minimális distinkciók megtétele nélkül közölte az erről szóló cikkeket, nyilatkozatokat."

galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=129162:a-schmitt-uegy-cirkusztol-az-operettig&catid=45:cslanczosvera&Itemid=72

komment1 2012.04.03. 10:21:17

@dr.Evezős: A galamusokat természetesen szíven üti, ha valaki erkölcstelennek tartja Gyurcsányt (én is annak tartom), és párhuzamot von a két eset között. Szóval érthető, hogy ezt nagyon nem veszi be a gyomruk, úgyhogy kombinálnak. Viszont nagyon nem áll meg a Galamus összeesküvés elmélete, azon egyszerű oknál fogva, hogy pl Stumpf András már januárban, a botrány kezdetekor úgy nyilatkozott (láthatóan elég feldúltan), hogy le kell mondania Schmittnek, ha bebizonyosodik a plágium, miközben Szijjártó még bulvárkacsának minősítette az egészet:
atv.hu/videotar/20120113_plagiumgyanus_schmitt_pal_doktorija
És Stumpf A. mellett pl a Mandiner is már hónapok óta a lemondás szükségességét hangoztatta. Stumpf meghurcolása a HV-ben pláne arra utal, hogy amíg nem érezte a főszerkesztő a fordulatot, addig Stumpf eléggé egyedül állt a véleményével a lapnál. Úgyszintén Szalma Botond a KDNP-ben - a KDNP szervilis magatartása, különösen vele szemben, világosan mutatja, hogy a Fidesz mikor engedte el véglegesen Schmitt kezét: tegnap reggel. Itt tényleg arról van szó, hogy "fellázadt" a jobbos értelmiségi hátország, először csak páran (jellemzően a fiatalabb titánok), aztán ez elterjedt. És a legfontosabb, hogy mindezzel együtt az egész közvélemény megmozdult, olyan elemi felháborodás alakult ki, mint Gyurcsány beszéde kapcsán, ami a legtöbb embert pofán csapta, bár ezt sok baloldali meg liberális értelmiségi még mindig nem hajlandó megérteni.

Ugyanakkor abban nem értek egyet Stumpf Andrással, hogy ő is előszeretettel beáll a balozásba-jobbozásba. Ennek kapcsán volt is egy rövid szóváltásunk HV kommentekben közvetlenül a fent idézett januári ATV beszélgetés előtt. Emellett viszont nagyon jó újságírónak tartom, és valódi, éles döntéshelyzetekben eddig még mindig korrektül döntött, a Schmitt ügyben is.

komment1 2012.04.03. 10:28:38

@Pelso..: Hát igen. Ez klassz.

További szép napot mindenkinek!

esernyősEvezős 2012.04.03. 11:12:24

@komment1: Nem hinném, hogy zu sammen a galamust üti szíven, ha valaki Gyurcsányt erkölcstelennek tartja, napi szinten olvasom őket, majdnem a teljes palettát - Lánczos Verát, őt igen, ez neki - szvsz - lehet a szíve joga. Ahogyan hangot adnia a fent vázolt elméletének is, ami jelenleg minden bizonnyal EGY a levegőben kerengő számtalan más elmélet közül. Az biztos, hogy ez az egész ügylet, illetve a végső mozzanata alapos felépítettségről tanúskodik. Azt, hogy pontosan hogyan történt, valószínűleg nem fogjuk megtudni, ezért aztán mindenki csak találgat. Természetesen mindenki a saját, jobb meggyőződése mentén.

Stumpf kétségkívül karakán képviselője oldalának és amikor az ominózus cikket Borókai levette a HV oldaláról, én is respektáltam az abban a pillanatban tetten érhető merészségét. De Lánczos Vera írását elolvasva - és persze az orbáni machinációkat ezer éve ismerve -, azért csak megfordul az ember fejében az, hogy mi van, ha ez mégis beletrafált a dolgok közepébe? Ráadásul tegnap este Ceglédi Z. Olgánál valami ehhez hasonlatos megfogalmazással élve magyarázta hosszasan, hogy mi miért és hogyan zajlik fideszéknél ilyen esetekben.
Vagyis: nem állítom/fogadom el, hogy Lánczos Veránál a bölcsek köve és pont úgy történt minden, ahogy leírta, de eléggé szkeptikus vagyok atekintetben, hogy minden, de minden tökspontánul és nulla hátsó szándék nélkül zajlott most úgy, ahogy.
(És ami Gy. erkölcstelenségét illeti - meg a zöszödi beszédet, ami örök és felülírhatalan adu ászként fumigál minden jobber kezében - miközben csak Orbántól és csak az elmúlt két évben annál nagyságrendekkel komolyabb "beismerések" hangzottak el és le sem sz@rja senki őket a térfelükön -, én nem ítélem el mindaddig, míg az ún. ellenfelei 2002-óta tartó ámokfutását vagyok kénytelen szemlélni. Mert qrva szomorú ugyan és baromira fájó, de ebben az országban minden relatív és ez így is lesz mindaddig, míg azok, akik ezt a köztudatba bevezették, napi szinten tesznek arról, hogy fenn is maradjon. Ezt csak a tisztánlátás végett biggyesztettem ide.)

remiz (törölt) 2012.04.03. 11:28:38

sötétben világító névtelen blogger, ez megvan?
hvg.hu/napi_merites/20120402_bloggerek_schmitt_pal_lemondasarol

úh ha kidobnak az indexről, mehettek a hvg-re sötétben bújkálni és névtelenkedni.

popp · http://koncertblog.com/ 2012.04.03. 11:31:22

Ó, de kebaszott jó poszt ez, gratula!

komment1 2012.04.03. 11:57:46

@dr.Evezős: A minden relatívért mindenki egyénileg felelős. Fentebb is olvashattad esetleg tőlem, meg az itteni szövegeimből is elég nyilvánvaló, hogy én pl Gyurcsányt és Orbánt politikai viselkedésük alapján egykutyának tartom, soha nem mentegetek azért bármely fideszest, amit művelt, sőt nagyon rühellem az egész most kialakított Orbán-rendszert, noha a Fideszre szavaztam 2010-ben (+LMP), és 2006-ban nagyon szívesen mentem tüntetni (bár nem kukát borogatni, én olyan LMP-s tüntető típus vagyok :)

Azért hadd tegyek annyit hozzá az egészhez Stumpf kapcsán, hogy bár csábosnak tetszhet Lánczos Vera összeesküvés elmélete, és ami engem illet a Fideszen mint párton belül én is bármit el tudok képzelni, de Stumpf HV-s újságíró esetében pozitíve tudom, hogy nem így van, hogy ez a nyakatekert forgatókönyv nem áll. Ugyanis Stumpf januárban, közvetlenül a botrány kirobbanása után ezzel a cikkel reagált:
hetivalasz.hu/jegyzet/keteltuek-44800/
Ez egy nappal a fent belinkelt ATV-s beszélgetés előtt volt. Őszintén szólva jó pár kommentelő (magam is) kiakadt a tőle szokatlan, feldúlt stílusú, mindenfelé vagdalkozó cikken, amiben azonban még egyáltalán nem mondta ki, hogy Schmittnek le kell mondania. Láthatóan ez a béka SA-nak is megakadt a torkán. Vita alakult ki a kommentekben, maga SA is beszállt. Aztán másnap úgy nyilatkozott az ATV-ben, hogy Schmittnek le kellene mondania, ha bebizonyosodik a plágiumgyanú (ami akkor kifejezetten bátor álláspont volt az ő köreiben, meg még múlt héten is). Valszeg az általa említett facebookos és a HV-s vita is hatott arra, hogy végül hogyan nyilatkozott.

Na, most tényleg mentem.

maroz 2012.04.03. 13:41:06

@remiz: hvg, most:

Service Unavailable

HTTP Error 503. The service is unavailable.

Hmmm. :)

sörtelen 2012.04.03. 14:09:18

@maroz: Hm. És mi van akkor, ha ennek a lemondatásnak a fő súlya nem a hazai értelmiség? Hanem a tényleges nemzetközi diszkrimináció veszélye, hatásától való beijedés?
(Azt nagyon utálom, hogy regisztrálom kellene, a napi glosszádhoz hozzászólhassak.)

remiz (törölt) 2012.04.03. 14:39:05

@maroz: még ez tartozik ide:
gepnarancs.hu/2012/04/a-bloggercsata-hajnala/

ellenségnek tekinteni az internetet, hadoválni névtelen bloggerekről
az olyanok körében lehet szimpatikus, akik be se tudnak kapcsolni egy számítógépet.

márpedig minden egyes újabb szavazáskor 4 évfolyammal kevesebben vannak az ilyen emberek.

ijontichy 2012.04.03. 19:50:15

index.hu/belfold/2012/04/03/tulassay_nem_ment_bele_a_szocialistak_utcajaba/

Na egen... a magyar polgári-konzervatív oldal öndefiniciós-önértékelési zavarai. Sólyom után itt a következő príma "egyedtípus-előfordulás" - ti. "hogyan viszonyuljak 89 előtti önmagamhoz"?
Sír róluk a torzulás, amit ez a feloldatlan/rosszul feloldott probléma okoz. És ezek még az egyébként értelmesek, saját területükön nem is akármennyire. "Szeretném távol tartani a politikát önmagamtól és a Semmelweis Egyetemtől" - phűűűű... elnézve a konzervblogi utánpótlást, hogy ebből a degenerációból mikor fog felszínre vergődni egy életképes generáció... :-(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.03. 20:48:31

@ijontichy: Nem értelek. Komolyan. Tulassay nem akar balhét, egyébként 117 professzor állt ki mellette, köztük ismert jobboldaliak mint dr Kopp Mária vagy dr Kellermayer Miklós. Teljesen korrekt, sőt, azt kell mondjam bátor dolog.
A konzervatív bloggergyerekek példamutató módon viselkedtek. Még a Megadja meg a Békés Márton is. Ezt nem veheti el tőlük senki, ez így van.

Szindbad 2012.04.03. 21:13:34

@jotunder: Példamutatóan viselkedtek? Légyszíves engem is dicsérj meg azért, mert nem verem a feleségem. Ezt nem veheti el tőlem senki. Büszke is vagyok rá.

Kaptak egy teljesen egyértelmű szituációt, amit tényleg csak a teljesen debilek szoptak be, és ezért kivívták a nemkonzervatív oldal tiszteletét. Hát remek. Nincs olyan szituáció, amiből nem tudnak jól kijönni ebben a légkörben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.03. 21:46:43

Uramisten :((((((( Néhány napja még felszólalt valamilyen tudományos tanácskozáson.

ijontichy 2012.04.03. 21:53:14

@jotunder: Rögtön az elején: szvsz a konzervatív bloggergyerekek hozták a kötelezőt. Slussz. Több jó okuk is volt rá (Pölö Te, aki rendelkezel némi külhoni kapcsolati tőkével... folytassam?). Hagy ne essek már hanyatt, ha a vízsszerelő meg tudja javítani a csapot. Meglehet ez Abszurdisztánban örömködésre ad okot, de nekem ez a sör attól még langyos. És az is marad, ha nem kezeljük a helyén.

Ami a többit illeti: vonatkoztass már el a konkrét esettől, végy fel távolabbi nézőpontot. Ami engem kifejezetten bosszant, az az első kettő (na jó három) mondatban van.
Te azt mondod "bátorság". Ok. a konkrét esetre nézve az. Az ország, a normális, hosszú gyökerekkel rendelkező polgári-konzervatív oldal jellemző tudati állapotát tekintve ostobaság. (Szerintem).

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.04. 06:25:07

Igen, ez viszont egy nagy átverés, ez a szakszervezetesdi.

nol.hu/velemeny/20120403-egyedul_nem_ment

De ezek a takonypóc fidesznyik szakszervezetek a 300 forintos baromkodásba álltak bele, nem pedig ebbe a népszavazási kezdeményezésbe.

Még azért is volt vasutassztrájk, hogy - ne legyen több egészségpénztár ?- de a munkajogok megnyirbálását nem tartják a saját ügyüknek.

És ezeket tartják el a dolgozók, milliós fizetéseken - érdekképviseletre ?

Miért nem Orbán fizeti őket a konyhapénzéből, ha az ő érdekeit képviselik ?

A szemetek.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.04. 06:35:28

Kurvára nem értem a szakszervezeti tagokat sem.

Ha ennyire szarnak a fejükre, akkor mire tartják ezeket a genyókat ?
Dísznek olcsóbb lenne egy váza valami művirággal.

Pásztörperc 2012.04.04. 09:01:51

@Dr. simonmondja.: Leginkább hagyományból. Pont mint ahogy az OTP a legnagyobb lakossági bank szinte a legrosszabb feltételekkel.

Most készülök kilépni (mármint a szaxervezetből: bankot már régen váltottam).

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.04. 11:46:30

@Pásztörperc: Szerintem meg ezek fidesznyik polgári körök. Csak mivel a politikai szervezet tilos munkahelyen, ezért szakszervezetnek híjják.

Mert így legalább van értelme...

ijontichy 2012.04.04. 18:35:29

@ijontichy: Update. index.hu/belfold/2012/04/04/tulassay_majus_vegeig_marad/
Na többek között ezért is ostobaság.
"Színpad, vödör, meghajlás, taps, függöny" hogy kivonatoljak a szomszéd topikból. Persze meglehet, nekem vannak túlzott elvárásaim.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.04.04. 18:50:33

@ijontichy: tudod, hogy miért mondott le ? mert "egyedül maradt". kiderült, hogy nem maradt egyedül, és ha jól tudom a minisztérium már nem ragaszkodik a jegyzőkönyv kiadásához sem. bátor dolog volt amit csinált, a testvérét azonnal megtámadták, nyilván vastagon zsarolták is.

ijontichy 2012.04.04. 19:25:26

@jotunder: Well, de hogy jön ez ide (ti: "a magyar polgári-konzervatív oldal öndefiniciós-önértékelési zavarai. Sólyom után itt a következő príma "egyedtípus-előfordulás").
No jó, bátor dolog volt, ezen nem fogunk összeveszni, ha rajtam áll ;-)
A dolog onnan jött, hogy Tivi rektor nyomta a szpícset a kertben, én meg be a "mute"-t. Gyakran teszem, nagyon tanulságos (hogy mit szpícsel, majd elolvasom). Sólyom az igazi gyöngyszem, de Antall (Isten nyugosztlja) se volt piskóta. És hát Tivi rektor se. Így már világos?

megélhetési ... 2012.04.17. 22:55:05

kurvára emlékszem rá, az én hősöm