Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Megtámadtuk Magyarországot

2011.11.26. 08:58 | Kettes | 119 komment

Címkék: imf hülyeország pártállam orbánizmus

Történelmi időket élünk: Magyarország gazdaságtörténetének legsötétebb napjai ezek. Minden nap sötétebb, mint az előző, ezért minden nap a magyar gazdaságtörténet legsötétebb napja. Mindig azt hisszük, hogy ez az őrület már fokozhatatlan, és kormányunk mindig bebizonyítja, hogy vannak új, felfedezetlen sötétségek. És ha vannak, akkor nekünk ott a helyünk.

Végül is, együtt lehet élni azzal, ha egy országot egy marék idegbeteg gengszter, ezoterikus foximaxi-közgazdaságtanban hívő hőbörödött és köztörvényes polgármesterbűnöző igazgat twitter-bejegyzés kidolgozottságú jogszabály-módosításokkal, nem?

Létrehoznak egy új, totális felhatalmazással bíró, a nyilvánosság által ellenőrizhetetlen titkosszolgálatot. Ez teljesen normális: ki látott már totalitárius államot Stazi, III/3, Securitate nélkül? Alaptörvénybe foglalják, hogy gyurcsányahibás: ezzel sincs baj, elvégre az alaptörvény Orbán Viktor magánvéleménye, aminek a közjogi relevanciája addig tart, amíg akad néhány félnótás, aki komolyan veszi.

Nem múlik el nap újabb értelmetlen, sírni valóan szánalmas marhaság nélkül. Titkosszolgálati eszközökkel akarják megtalálni, hogy kik támadják a forintot. Ehhez nem kell titkosszolgálat, srácok, kérdezzetek meg bárkit az utcán, meg fogja mondani: ti támadjátok a forintot.

A Moody's végül bóvliba minősítette Magyarországot. Nincs több hitegetés, nagy sztori, új költségvetés, Széll Kálmán-terv, IMF-tárgyalás taktikai belengetése. Orbánt és Matolcsyt leírták, Magyarországot leírták, a magyarokat leírták. Ha van következő csapat, akkor jöjjön, ha nincs, az sem baj, elvégre hol van az megírva, hogy egy hülyék által vezetett országot tilos a spekulánsok martalékául dobni és kifosztani?

Mindez hidegen hagyja őket. Abban a mesevilágban, amelyikben rajtuk kívül szinte már senki és semmi sincs, minden kudarcuk siker, minden rögtönzésük bölcs tervezés, minden általuk előidézett katasztrófa a világ megmentése, minden általuk nem várt következmény az ellenség ármánya. Nincsenek idősíkok, csak jelen van, mindig a jelen volt és mindig a jelen lesz.

Eközben a gazdaság áll, a munkahelyek úgy tűnnek el, mint hó a napon, a forint zuhan, a tőke menekül, beleértve a középrétegek megtakarításait is, a közszféra kereskedelmi értelemben fizetésképtelen, csak a talicskakerék nyikorgása hallatszik.

Ha Matolcsy kinyitja a száját, a hazai és nemzetközi nyilvánosság a jó modort és a kötelező udvariasságot félredobva, fuldokolva röhög. A rövid pórázon tartott pártállami sajtómunkások fegyelmezetten, rángatózó arccal leközlik a hülyeségeit, aztán bezárkóznak a vécébe zokogni. Vagy nem: elvégre az újabb sötét mélységek kipróbálása is sokakat vonzó, izgalmas kihívás.

A Moody's leminősítésének másnapján Orbán Viktor összehívta hitvalló közgazdászainak színe javát, hogy, ööö, nyilván, hogy újra elmondják, hogy egyetértenek a kormány politikájával, az irány helyes, a fundamentumok biztatóak, és csak spekulációs támadások állnak a spekulációs támadások mögött. A hitvalló közgazdászok — ki epekedő pillarebegtetéssel, ki mély meghajlással — megköszönték a lehetőséget, hogy biodíszletek lehettek egy leírt félbolond komolyan vehetetlen önfelmentő produkciójában, és hazamentek ellenőrizni a számlaegyenlegüket. Bármit is mondtak Orbánéknak, az lepattant róluk, önkritika nem volt, maradt a spekulatív támadás, mint mindent magyarázó külső ok.

Orbánt korábban a saját bizalmi emberei jellemezték úgy, nem is titkolt büszkeséggel, hogy „ha látja, hogy valami nem megy elsőre, akkor nem másképpen próbálja meg legközelebb, hanem ugyanúgy, mint először, csak kétszer akkora erővel”. Ez a 'barom' szótári definíciója. Arra büszkék, hogy a főnökük egy barom, és szeretnének ők is akkora barmok lenni, mint a főnök, és minden tőlük telhetőt meg is tesznek, hogy ez így is legyen.

Magyarországot megtámadták: a kormányt a hülyeség vírusa, az országot a kormány, a forintot pedig a spekulánsok. 2008-ban mi voltunk a csordában a leglassabb antilop, most mi vagyunk a leglassabb kergemarhakóros antilop az egész szavannán.

Min csodálkozunk?

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr883412583

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hát persze, hogy spekulálnak 2011.12.26. 13:09:33

Orbán Viktor egyik kedvenc vesszőparipája, gazdasági Isauránkkal együtt, szerint a nemzetközi pénzpiac Magyarország ellen spekulál, arra törekszik, hogy az országnak ne menjen jól, hogy az adósságunkat ne tudjuk visszafizetni, hogy mindenféleképpen az ...

Trackback: Miért volt hülye ötlet az Euró bevezetése? 2011.11.26. 15:14:40

Európának most meg kell mentenie, ami az Euróból még menthető, bármi áron. És minthogy a válság folytatódik, egy dolog teljesen világossá vált: egy évtizeddel ezelőtt, amikor bevezették, túl hiszékenyek voltak....

Trackback: Megtámadtuk Magyarországot 2011.11.26. 10:08:38

Történelmi időket élünk: Magyarország gazdaságtörténetének legsötétebb napjai ezek. Minden nap sötétebb, mint az előző, ezért minden nap a magyar gazdaságtörténet legsötétebb napja. Mindig azt hisszük, hogy ez az őrület már fokozhatatlan, és kormányunk mi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.26. 12:47:06

@Counter: Kicsit túlzó, de jogos értékítélet:,, Gyurcsány az utolsó érv az OV kormány mellett.,,

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.26. 13:13:26

@Counter:
Tehát elképzelhetőnek tartod, hogy
az emeszpé harmadszor zsinórban
választást nyerhetett volna ebben az országban.
Mert megérdemli ...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 13:49:16

@simonmondja.: Igen, elképzelhetőnek tartom, hogy egy jól kormányzó MSZP választást nyerhetett volna. Ami persze önellentmondás így: az MSZP alkatilag képtelen volt jól kormányozni; de épp ezzel tette lehetővé, hogy egy szalagos magnó is legyőzhesse. Márpedig ha egy szalagos magnó is elég a győzelemhez, akkor nincs erős ösztönző jobbnak lenni egy szalagos magnónál, és pont így is lett. Nyert a szalagos magnó.

@zsazsu4: Én nem az Orbán-kormány *mellett* érvelek. Úgy gondolom, hogy az MSZP-kormányok elképesztően tehetségtelen évei kellettek ahhoz, hogy egy elképesztően tehetségtelen garnitúra is leválthassa őket. '98-ban nem volt elég egy Matolcsy meg egy Szíjjártó, ott Orbánnak teljesítenie kellett, akkor egy Chikánt kellett meggyőznie, hogy legyen a minisztere. Az egy dolog, hogy aztán elmdfesedett az egész bagázs. De '98-ban nem nyerhettek volna azzal, hogy kiküldenek egy biodíszletet kampányolni. Gyurcsány nem érv az Orbán-kormány mellett. Viszont Gyurcsány a magyarázat arra, hogy hogyan kormányozhatnak _ezek, így_.

ijontichy 2011.11.26. 13:49:34

@zsazsu4: Asszem ezen túl vagyunk. Gyurcsány jó helyen van. és remélhetőleg jól csúszik a süllyesztő fala. De:
OV sokkal rosszabbul teljesít kormányzati pozícióban, ha figyelembe vesszük, hogy 2/3-al, mögötte egy Wehrmacht szinten dresszírozott párttal, egy KDNP szövetségessel, és lényegében nulla ellenzékkel kormányozhat (plusz az egykori, 2010 tavaszi társadalmi támogatottság).
Gyurcsány ezzel szemben egy zsák bolhányi MSZP-vel, egy SZDSZ nevű koalapartnerrel, és a fent említett opponenssel próbált együttélni. Nagyon nem mindegy.
Ennek fényében ez a másfél év az elkúrás rekordjai közé való. A magyar konzervek jól rápacsáltak. Beálltak OV mögé, hagy kotorásszon az könyékig - helyettük - a magyar poltikai élet trágyájában, csak épp mára szinte nulla ráhatásuk van az ámokfutóra. Tény, hogy kínos, de menteni ezt a gyökeret értelmetlen. Orbán alkalmatlan. Az egy dolog, hogy kiiktatok minden féket és gátat externally, de csak alkalmatlan vezető rugdal ki a tanácsadói közül minden opponenst. Itt tartunk most. Én most már nem is bánom, ha nem hallgat senkire. Menjen csak neki a falnak padlógázzal. Jobb egy kis járulékos kár, csak menjen végre a Fecó után a süllyesztőbe. A többi majd kialakul.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 13:52:00

@ijontichy: A helyzetértékeléssel maradéktalanul egyetértek.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.11.26. 14:08:52

Jó írás, magam is úgy vélem, a címbeli támadók saját kormányunk.

Pár észrevétel: "Létrehoznak egy új, totális felhatalmazással bíró, a nyilvánosság által ellenőrizhetetlen titkosszolgálatot."

Engedelmet, az előző titkos szolgálataink jogfolytonosak az 1945-től megalakult moszkovita, komenyista, bolsevista ávéhával, ávóval, katpollal, ... Módszerváltásunk során az egy háromperhárom kivételével intaktak maradtak!

Az hogy most vityáék csinálnak egy újat, csak annyit jelent, mint az ávéhá történetének szokásos cégér átfestése. Semmi többet. (Ávéhá, forradalmi ezredek, béem bűnügyi osztály, ....). Amúgy fityisz, maszop, együtt szavazta meg Bajnai alatt mágnesszalagok titkosítását, új titoktörvényt, ...

@Cigiző: István királlyal nem vitatkozva (végül is korának sikeres puccsistája volt, nem mellékesen ő is /családja számára/ államosított :-), ez a bagázs 1945-48 óta azért olyan, amilyen, mert 1945-ös legyőzőink ilyent akarnak. Aki nem hiszi járjon utána levéltárakban. Ja, pártállami múltunk titkos.

Egyszerű kérdésem. Mennyiért vesszük ma az olajat a ruszkiktól? Megmondom. Titkos.

Aki azt hiszi genetikailag birka a magyar, téved. Birkává tettek bennünket. Ki teszi ezt? Mindenkori kollaboráns kurmányunk, sajtónk, megmondó embereink, többpártunk, ...

Aki azt hiszi megállapodunk IMF-el, téved. Önmagát beteljesítő jóslat ez a spekulációs támadás agitPRop szöveg. Vége kurmányunk által tervezett és sajnos nagyon is látható.

www.mfor.hu/cikkek/Magyarorszag_Europa_Lehman_Brotherse_.html

Grigorij Pantyelejevics 2011.11.26. 14:25:32

@zsazsu4: "Gyurcsány az utolsó érv az OV kormány mellett"

Az Orbán kormány viszont immár egyre remekebb érv egy csupa tengerimalacokból álló kormány mellett. Kis zöldség, nasi, néha kialmozzuk őket. Csak jól jöhetünk ki belőle.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.11.26. 14:28:00

index.hu/belfold/budapest/2011/11/26/budapest_megszunesetol_tart_tarlos/

Hogy meddig mehet ez az őrület, azt nem tudom, de lassan már minden porig lesz rombolva, aztán hogy utána mi lesz, szerintem senki nem tudja....

Budapest megszűnésétől tart Tarlós
Egy fideszes javaslat Budapestet megyének nyilvánítaná, ez nem tetszik a főpolgármesternek.

Tarlós István főpolgármester szerint kezelhetetlen helyzetet teremtene az az önkormányzati törvényhez készült fideszes módosító javaslat, amely Budapestet megyének nyilvánítaná, a kerületekből pedig huszonhárom független település jönne létre, vagyis Magyarország egységes fővárosa száznegyven év után megszűnne.

MrSzitka 2011.11.26. 15:14:54

@Cigiző: Valóban aktuális idézet, ám tévesen tulajdonítják Széchenyi Istvánnak (merthogy nem szent, hanem Széchenyi, kedves @Counter :) ) Ezt a tűéles jellemzést Surányi Miklósnak köszönhetjük, ami persze semmit sem von le annak értékéből.

Link Elek 2011.11.26. 15:28:30

sikeres magyar az, aki nem akkora marha, hogy ebben a kuplerajban eli le az eletet, hanem idoben tavozik

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 15:46:16

@MrSzitka: A Szkok Iván festette "Az Alaptörvény születése" című remekművön Széchenyi István az az alak a felhők között, fején a koronával, jobbjában a karddal, ahogy a kőtáblára mutat?

Magát piszkosul átverték azon a gyorsolvasás-tanfolyamon, ahova befizetett.

oggángyi 2011.11.26. 15:46:23

@thehandsomest: Bizony-bizony.
Rögtön utána: "...erősíteni kell a kormányzati összhangzattant."
(mi is lenne az a tudomány?)

remiz (törölt) 2011.11.26. 15:47:53

@thehandsomest:
csak ugye az a kurva nagy gond, hogy 'ezeknek' már azt se hiszed el, ha hazudnak.
tényleg nem lehet tudni, hogy miafaszvan. és még ezt se.

tyto 2011.11.26. 15:59:01

azért már repedezik kicsit az egység. reggel a rádióban hallottam, hogy a 11 közgazdászokból páran névtelenül közölték, nem igaz amit matolcsy mond a sajtónyilatkozatokban, hogy a megbeszélésen megbeszélték a "megtámadták" teóriát, mert azzal ők nem értettek egyet. valamint semmiféle növekedést nem tartanak lehetségesnek jövőre. ellentétben azzal amit matolcsy mondott.

pjotr_75 2011.11.26. 16:06:34

Teljesen egyetértünk, abban, hogy Matolcsynak mennie kell(ene), jó lenne, ha Zorbánt is vinné magával (még szebb lenn,ha Zorbán ezt önmaga ismerné fel), de.. mia zisten jön utána, MSZP reloaded?, kösz nem!

Hónapok óta szajkózom, hogy el fogunk jutni egy a Brazília adósságmegtagadása utáni állapotra, - ez már csak az utolsó előtti állomás, ha még az S&P is belecsap a lecsóba minket, ha csak egy kicsit is esik még (eshet) a Ft árfolyama, akkor itt is lázadás lesz, Zorbán és Matolcsyja el lesz zavarva, hogy egy már többször is alkalmatlanságát bizonyító MSZP garnitúra jöjjön helyette?
Kéne egy hiteles párt és vezető, nem igaz, hogy Zorbán az utolsó lehetőségünk, mi lenne, ha szakemberek is odaférhetnének a volánhoz?

Tömören: teljes sebességgel haladunk a fent felvázolt Brazil szakadék felé, amikor is a tüntető tömegbe bújt csőcselék fog mindent elsöpörve végigradírozni pár városon. - már szinte ez is jobb lenne, mert utána lenne esély újrakezdeni a narancsdemagógia nélkül.

2llkedő 2011.11.26. 16:15:28

@pjotr@gportal.hu: "de.. mia zisten jön utána, MSZP reloaded?"

Egyelőre 2014-ig a fidesz van megválasztva. Nekik kell megoldaniuk.

francoska 2011.11.26. 16:19:22

Jó kis szakértői kormány kéne, mint az olaszoknak - de ebből a maszlagból nem tudom, milyen szakértő húzhatna ki minket. A Fidesz ahhoz még mindig elég erős beágyazottsággal bír, hogy adja a lovat a nehéz sorsú rétegek (=szinte összes magyar ember) alá. Nehéz napok éjszakáin a polgárháború rémével álmodom...

remiz (törölt) 2011.11.26. 16:34:19

@pjotr@gportal.hu:
nézz felméréseket, brutálisan magas a 'pártnélküliek' aránya, nem vagy egyedül a problémáddal. jelenleg én is csak ellenszavazni tudnék jó szívvel.
érdekesség, hogy azok aránya is iszonyatosan magas, akik 'mennének szavazni, de nem tudnak kire', tehát nem ez a haggyukapicsába attítüdölők csapata.

de.most már DK van és MSZP, nagyon más programokkal.
LMP is és szvsz lesznek még. (ok, én a jobbikot nem tartom komoly alternatívának, csak komoly veszélynek...)
tényleg el kéne kezdeni letenni konzekvens programokat a többi pártnak is az asztalra, nagyon sok irányban és azokat kommunikálni (és ez talán nem is lenne kidobott pénz, mert ha esetleg kormányra kerülnek, nem kéne imprózni, mint ahogy most 'a zelmúlnyócév' ellenzékieskedése után a fidesz teszi)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 16:36:31

@francoska: youtu.be/IsQypGlE7c8
"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 16:37:58

@remiz: Sem a DK, sem az MSZP nem kormányképes erő és még hosszú évekig, ha nem évtizedekig nem lesz az. Ugyanaz a triplanullás hitelességi potenciál, mint ahova most tart pártunk és kormányunk.
Lehetnek KDNP-k valami olajfában. Maximum.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.26. 16:42:18

@Cirbi: Szerinted Tarlós olvas Vincentet ?

Nyílt levél :

Tarlós, asszem most nálad a kapanyél !

Írjál ki egy helyi népszavazást, mint Papandreu.

Szavaztasd meg a budapestieket, hogy akarnak-e városállam lenni, mint New York ...

Ha akarnak, akkor leválunk a magyar kormányról és nem 1 %, hanem 100 % adóbevétellel számolhatsz.

Orbán költözhet Debrecenbe, új választásokat írunk ki, és csatlakozunk az EU-hoz.

Mered, vagy nem mered ?

centenárium 2011.11.26. 17:08:45

Igen belülrül indítottak támadást a tetves libsikomcsik

remiz (törölt) 2011.11.26. 17:12:00

@Counter:
hát mondjuk évtizedEK múlva nem hiszem, h egyik MSZPs vagy DKs mai ismertebb arc is aktívan politizálni fog. ha egyáltalán lesznek még ezek a pártok.

de mondom, a mai magyar populáció nagy része 'ellen'szavaz.
hogy kire, azt lehet, hogy pénzfeldobással dönti el.
mindenesetre, bár nem tudok szakirodalmat linkelni, mégis az az érzésem, hogy egy ilyen általános bizalmi válság kedvez a pol. tömörülések(pártok) alakulásának(eccerűen valahova menni kell, a jövőről valamit gondolni kell, közösen és ha nincs választható dolog, csinálni kell). szal tuti lesznek még új arcok.

TG69 2011.11.26. 17:26:45

Azért azt a 11 közgazdásznak nem kellene ennyire nekimenni :
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20111125-kozgazdaszokkal-mirol-beszelgetett-orban-es-matolcsy.html

Pontosan elmagyarázták, hogy mi a helyzet és a felvetették a személyi/szakmai felelősség kérdését is. Ennél többet nemigen tehettek.

prandelli 2011.11.26. 17:32:22

@remiz: A felmérések mellett érdemes azért az új egyfordulós, nyertesnek töredékszavazatot hozó, duplán orrnehéz választási törvényt is olvasgatni. 4 db 15-20 százalékos párttal szemben a fidesz 33%-os támogatottsággal megőrizné a kétharmadot. Egy kis gerrymanderezéssel 25%-kal az abszolút többséget. És ha még ez is veszélyben látszik, akkor jön a potenciális ellenfelek kriminalizálása - legyenek egyének (lex Tétényi) vagy pártok (az MSZP felelős a Rákosi rendszerért). Ha 2014 márciusában X.Y esélyes miniszterelnök-jelölt lesz O.V-ral szemben, akkor áprilisban X.Y ellen már vádemelés lesz életben, és az akkor érvényes törvények szerint ez sajnos kizáró ok lesz az indulásra.
A választási rendszer "matematikai" részének persze van egy inflexiós pontja, és azon túl az egész a visszájára fordul, és rájuk omlik. De ahhoz EGY, maximum kettő komoly ellenzéki párt kell, úgy, hogy ez(ek)nek az 1-fidesz-jobbik-mégszélsőségesebbpárt halmazból kell kikerülni. És talán, de csak talán, ha ez összejön, akkor politikailag is létrejön az inflexiós pont, amin túl nem merik a kriminalizálós forgatókönyveket elővenni, mert annak lámpavas lenne a vége.
Nehéz, nagyon nehéz lesz ez, barátaim. Ne feledjük, hogy az egyetlen, amihez viszonylag jól értenek, az a hatalomtechnika.

remiz (törölt) 2011.11.26. 17:40:43

@prandelli:
igen, igaz.
nem látok előre, lehet, hogy úgy kell elkergetni őket.
ez, mióta megvan a 2/3-uk és elkezdték nyomni a stílusuk,
mindig benne van a pakliban.

akkor majd sok szenvedés után ennek kell jönnie:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dzeweCAI_u8

fakopács 2011.11.26. 17:51:25

Nagyon jó írás! Minden szava igaz.

MrSzitka 2011.11.26. 17:57:50

@Counter: Kellemetlen, de önnek bizony igaza van, ezek tényleg átvertek :)

ijontichy 2011.11.26. 18:23:27

@pjotr@gportal.hu: Nem! Orbánnak kell mennie, és vigye a bagázsát. Ez a Fidesz felelőssége. A kormányfőjük nemzetközileg mindenképp egy bukott, súlytalan ember. A választás a Fidesz-KDNP-t hatalmazta fel 2014-ig, az ő dolguk ezt a trágyahalmot eltakarítani.
Ha ezt nem vállallják, jöhet a választás, annak összes általad felvetett kérdésével (ti. "de kire?"), ám hogy Orbánt idézzem: "a hídon akkor kell átmenni, amikor odaértünk". Ez azonban mit sem változtat azon, hogy Orbán öreg már ahhoz, hogy változzon. Ha két forinthoz jut, azt cementre költi ;-). Ha a Fideszben akkora hazafik ülnek, mint amennyire harsogják, akkor ezt a felelősséget fel kell vállalniuk. Tanulhatnának a szocik hibájából - bár a más hibájából felénk ritkán szoktak tanulni. :-(

gekkócska 2011.11.26. 18:50:55

Legyetek kedvesek elmondani nekem, hogy azért mert az összes megtébolyodott ott elöl, akkor egy sincs, aki középen, vagy hátul azt mondaná, hogy na ebből elég. Persze többen és párton belül. Vagy csak a gempa?.... Hát itt tucatnyi fidesz office égni fog, ha így csinálják tovább. Gempa vagy élet?

gekkócska 2011.11.26. 18:58:34

"azt mondaná hogy na ebből elég ??,. Kérdés. Ez kimaradt.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 19:19:04

@TG69: Van az a pillanat, ahol már nem kell elmenni egy ilyen beszélgetésre, ha hívják, se. Mondjuk még szerintem sem járunk ott, de létezik ilyen.

oggángyi 2011.11.26. 19:24:49

@simonmondja.: Nem teljesen.... :)))))) A fertőzött szúnyogok ellen kell. :)

nemecsek ernő áruló 2011.11.26. 19:25:31

Utálom ezt mondani, de a békés rendszerváltás eredményét látjuk. Megnézném, Szerbiában Milosevič kormányának tagja mikor alkotmányozhatna...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.26. 19:42:22

@TG69: Egész pontosan mit érzel túlzásnak: a biodíszletet vagy a számlaegyenleget?

sajtohuba 2011.11.26. 19:50:46

@Wolff: A történelmi hűség kedvéért.

2011.11.26:
Abban is egyetértés volt a közgazdászok** között, hogy az „ősbűn” a végtörlesztés volt.
nol.hu/gazdasag/matolcsyt_kihagytak__orban_oszinten_kiallt_az_imf-megallapodas_mellett

2011.10.03:

Szász**: a végtörlesztés nem veszélyezteti a bankokat
hvg.hu/gazdasag/20111003_szasz_karoly_vegtorlesztes

2011.09.13:
Szász**: Nagyon pozitív a végtörlesztés
mandiner.hu/cikk/20110913_szasz_nagyon_pozitiv_a_vegtorlesztes

** Szász Károly, a PSZÁF elnöke a 11 hitvalló közgazdász egyike.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2011.11.26. 20:16:51

Kedves barátaim! Bocsánatot kérek hogy a következőket mondom: Aki a Kaya Ibrahim- Josif Tot ügy óta nem tudta hogy a Fidesz szűk vezetése egy gátlástalan politikai/gazdasági bűnbanda, az egyszerűen egy ostoba véglény. Ezt felesleges is tovább taglalni, annyira evidens.
A kérdés innentől az, hogy mit lehet tenni egy olyan országgal/országban, ahol ez a helyzet. Persze nem elméletileg, hanem gyakorlatilag mit lehet tenni. Elméletileg egy lázadás/(ellen)forradalom elzavarhatná őket, gyakorlatilag ennek semmi esélye. Vagyis meg kell várnunk, hogy a rendes demokratikus úton elzavarhassuk őket, hiszen maguktól biztosan nem lépnek le. Igen, tudom: Úgy sem sikerül majd elzavarni őket, mert addigra teljesen bebetonozzák magukat. Ez várható a banda ismeretében.
Mi lesz hát egy olyan helyzetben, amely - valljuk csak ezt be egymás közt - nem csak a Fidesz csődje (Egyáltalán, én nem is szívesen mondok ilyet erre a pártra, hogy "csőd". Hát hibáztatjuk a mérges kígyót, ha megmer bennünket? Legfeljebb eltapossuk, ha tudjuk), hanem az egész magyar politikai elité is, és a zembereké is, akik nem ismerve fel mit tesznek, a saját fejük fölé rakták őket. Mert most tegyétek a kezeteket a szívetekre (vagy máshova - mindegy): Van ebben az országban olyan elit még, amelyről elhihető, hogy jól tudna kormányozni? Nyilvánvalóan nincs. Legfeljebb is csak kisebbik rossz van.
Akkor mi lesz, mi várható: Szépeket, vagy az igazat...? Az lesz barátaim, hogy ha már kellőképpen kijózanodtak a zemberek (könnyen lehet, hogy ehhez egy Waterloo kell), akkor majd a kisebbik rosszat választják. Akik újra meg fogják mutatni, hogy mi csak egyvalamiből vagyunk nagyon jók: A csodavárásból, a vágyvezérelt gondolkodásból. nem pedig igazi racionális, következetes gondolkodásból, cselekvésből, és munkából. És Ugyanúgy lavírozgatunk tovább valóságunk bűzletes mocsarán az álmodott tiszta vizű tó felé, mint azt eddig is tettük mindig. Sosem érünk oda...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.26. 20:17:12

Valójában azt sem tudjuk, hogy az idézett cikkben leírt dolgok tényleg a 11 közgazdász egyhangú véleménye volt-e, elhangzottak-e egyáltalán, vagy csak az egyik közgazdász véleménye volt, esetleg csak a gondolatai voltak, amiket szívesen elmondott volna, ha kérdezik vagy meg mer szólalni.

Hogy kerültünk ide? A hitelfelvételből fogyasztást élénkítő gazdaságpolitika több mint tíz éve, a leminősítési ciklus öt éve, a válság három éve tart, és Orbán most ismerkedik a helyzet alapvető okavial? Mit csináltak eddig? Volt ennek a pártnak gazdasági think tankje? Van ennek a kormánynak gazdasági minisztériuma? Gazdasági kabinetje? Fizetett gazdasági tanácsadói? Nem kellett volna ezekkel az emberekkel a kormányalakítás óta rendszeresen leülni? Mitől médiaesemény, hogy Orbán 11 kormányon kívüli, de hozzá személyében lojális közgazdásszal leül a saját gazdasági minisztere személyében? Ha a gazdasági kormányzat véleményét nem hiszi el, akkor mit keres még mindig mellette Matolcsy?

Szerintem emögött az van, hogy Orbán mélységesen lenézi a közgazdaságtant, annak minden egyes részterületével együtt. Közgazdasági kérdésekről nem hajlandó közgazdasági fejjel gondolkodni. Jogászként igen, politikusként igen, kémfőnökként igen, még focistaként is igen, csak közgazdászként nem. Ez a találkozó nem jelent többet, mint részt venni a Szent Jobb körmeneten vagy megtekinteni az árvízi védekezést.

És ha ezt a meghívottak nem látják át, annak kizárólag anyagi-függőségi vagy hiúsági okai lehetnek, mert hülyének épp nem lehet őket nevezni.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2011.11.26. 20:17:16

@Grigorij Pantyelejevics: Sajnos az uborkaszabványt már eltörölték.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.26. 20:19:17

Ehh.
*személyében=társaságában

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2011.11.26. 20:22:42

@Counter: Nem mutat, hanem átszúrja a kardjával "s realizmus diadala" mondaná Engels (vagy Marx).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 20:28:52

@Kuviklacz: Annak a vászonnak már úgyis mindegy, sose lesz belőle kép.

Ami meg rajta van, annak nyugodtan lehetne az is a címe vagy alcíme, hogy "a realizmus diadala". Végülis nem mindegy és ki merne vitatkozni?

Pelso.. 2011.11.26. 21:22:00

@Kettes: További emögött: színjáték a plebsnek, abszolút nem érdekli az egész.
Nézzünk kicsit oldalra: a választási rendszer átalakítása + a határon túliak szavazata: megvan 2014, -szerintem ennyi.

anyósnyelv 2011.11.26. 21:31:28

@simonmondja.: Alig várja, hogy elröffenjen a még régebbi módszer szerint kiszámított nyögdíjjal, mert az új számára is riasztó - nem meg mondta, hogy megy?
Aztán persze nem megy, ha jól meg tudja még szedni a füleskosarát aranyalmával, mosolygó barackkal.....
D sem volt egy ártatlan barika, de a t.szántás jobban piszkálja már a talpamat, mint bármi.
Jellemtelen, arrogáns, antiszemita, s ráadásul bumburnyák, híján minden diplomáciai érzéknek. Hogy a fenébe került ez ide? Ki választotta meg? Én biztosan nem! Az ember ellenségnek is intelligenset választ, mert a bunkót nem lehet kiszámítani.

Rozsdás öreg buldózer 2011.11.26. 21:57:32

@Kettes: Minden soroddal egyet kell értenem, azzal a kis kitétellel, hogy amiről beszélünk az már a politikusi fejjel gondolkodást példázza és valószínű az elkövetkező események és hírek tálalására kidolgozott forgatókönyv első (?) lépése.
Ennek megfelelő igazságtartalommal...

trabant 2011.11.26. 22:21:49

@francoska:
"Jó kis szakértői kormány kéne, mint az olaszoknak - de ebből a maszlagból nem tudom, milyen szakértő húzhatna ki minket."

Andor László Brüsszelben már treníroz. Olasz és görög módra a magyarok következnek.

eiffelke 2011.11.26. 22:31:41

Valamikor minket hívtak a legvidámabb barakknak. Most már kb. barakk sincs.
...
Ma du. öt órakor, a HM és az ÁVO vagy mi a fene most a neve, előtt egy sokszatyros ürge teli torokból ordított. A járókelők csak nézték, hallgatták, én is figyeltem a kiabálását. Felért egy egyszemélyes de százezrek helyett ordító tömeggel. Elképesztő dolgokat ordított, sírt, őrjöngött, zokogott, verte a fejét valami kerítésfélébe, és ott minden volt a "felső hatalom", csak úrinép nem. Érdekes volt. Beültem a kocsiba, lehúztam az ablakot és "moziztam". Senki nem tett semmit. Aztán a fickó elterült az aszfalton, és úgy maradt. Nem tudom meddig, mert el kellett indulnom...
...
www.facebook.com/photo.php?fbid=273404452706239&set=a.107432235970129.4183.100001100586414&type=3&theater

francoska 2011.11.26. 22:54:43

@trabant: Ne feledd, a Fidesz ellenzékben mindig rohadtul erős volt - bár maradt volna ott... -, mindenféle "megszorítás" ellen tüzelni fogja a népet továbbra is. A Jobbik ordas demagógiája pedig csak olaj lesz a tűzre. Nem vagyok nyugodt, ha a kiszámítható következményekre gondolok!

jerKo23 2011.11.26. 23:26:01

A Köztársasági Elnöknek fel kellene oszlatni a parlamentet, az "Alkotmányba" bele kellene venni, hogy Magyarországon nem lehet soha többé "pártot" létrehozni és bejegyezni. Államosítani kellene a jelenlegi pártok összes székházát, egyéb javait és az összegyűjtött pénzüket. Mostantól kezdve csak civil szervezetek és egyesületek, nonprofit szervezetek és magánemberek állíthatnak képviselőjelölteket, akiknek a szakmai hozzáértésüket kellene bizonyítani a választásokon és nem a szónoki képességeiket. Ha nincsenek pártok, akkor párttámogatások sincsenek, a civil szervezetek és egyesületek éljenek meg a tagdíjakból. A képviselők pedig a választóikat képviseljék és ne lehessenek pártkatonák. Bármelyik képviselő visszahívható legyen, ha a rájuk szavazók 60%-a úgy kívánja. A szavazatokat nem kellene megsemmisíteni addig, amíg az adott képviselő a parlamentben van. A képviselők fizetése legyen a mindenkori minimálbér tízszerese, és semmi több. Autót, lakást, mobilt, laptopot és minden mást gazdálkodják ki maguknak. Ezek után természetes kiválasztódás útján azok akarnának képviselők lenni, akik a hazát szolgálnák, és nem a saját zsebüket.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 23:27:33

@jerKo23: Zsír, sikerült éppen körülbelül a tizedik hatványra emelni a meglévő amúgy sem aprócska korrupciós rátát.

jerKo23 2011.11.26. 23:35:43

Amióta Magyarország létezik, mindig a "pártok", a sógor komaság, a kéz-kezet mos volt az ország hátramozdítója. Aki úgy gondolja, hogy itt az ideje a "pártok" nélküli valódi KÖZTÁRSASÁGNAK ÉS DEMOKRÁCIÁNAK /népuralomnak/, az jelezze, hogy szívesen részt vállalna egy polgári szövetségben, aminek a neve /és a célja/ a "pártnélküliség az emberi szabadságért" lehetne.

jerKo23 2011.11.26. 23:41:44

Counter---- Nehezen tudom elképzelni, hogy egy olyan parlamentben, ahol minden ki ellenőriz mindenkit létre tudna jönni komolyabb korrupció.

trabant 2011.11.26. 23:43:31

@Kettes:
Plusz pont a lényeglátásodért:

"Orbán mélységesen lenézi a közgazdaságtant, annak minden egyes részterületével együtt. Közgazdasági kérdésekről nem hajlandó közgazdasági fejjel gondolkodni. Jogászként igen, politikusként igen, kémfőnökként igen, még focistaként is igen, csak közgazdászként nem. Ez a találkozó nem jelent többet, mint részt venni a Szent Jobb körmeneten vagy megtekinteni az árvízi védekezést."

Mármitn Orbánnak. Az országos mélyrepülés oka az antitálentum Orbán. Na, meg a kiválasztott, szintén alkalmatlan sleppje.

integrans 2011.11.27. 00:14:57

@gekkócska: Félő, és értelmileg öntudatlan a félelmükre hallgató emberek szerinted mit láthatnak a világból?

5 %-t? -

integrans 2011.11.27. 00:16:36

@trabant: a munkaköri kötelezettség elmulasztása ez, amit írsz. -

integrans 2011.11.27. 00:20:34

@trabant: www.facebook.com/note.php?note_id=10150648987290022

Mit nem hallott meg Orbán Viktor? • A felemelkedés hajnala

/tmp 2011.11.27. 00:28:48

@Kettes: "Mitől médiaesemény, hogy Orbán 11 kormányon kívüli, de hozzá személyében lojális közgazdásszal leül a saját gazdasági minisztere személyében? "

Ez valami annyira bizarr, hogy nem találok szavakat rá. Nem tudom, hogy ez csak show, vagy komolyan gondolják, egyik rosszabb mint a másik.

integrans 2011.11.27. 01:10:20

@jerKo23: www.facebook.com/group.php?gid=373757274639

Valóság szövetsége - szerintem pontosabb üzenet lenne.

Mit szólsz ehhez?:)

hacsaturján 2011.11.27. 05:46:00

@oggángyi:

lássa, lássa! fingjuk nincs a mixomatózis mibenlétirül, mégis családi nyúlfarmrul értekeznek. :)))

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.27. 07:08:01

@hacsaturján: A rénszarvas volt a másik ötletem, de a nyulnak sokkal orbánközelibb a szimbolikája.

hacsaturján 2011.11.27. 07:11:18

@simonmondja.:

eszt nyúlként eccerűen kikérem magamnak' :)))

Gyömbi 2011.11.27. 07:13:20

bazdmegazorbánt bazdmegakormányt bazdmegazmszptésagyurcsányt...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.27. 07:22:08

@hacsaturján: Én meg ragaszkodom a nyúlbolhához.
Ángyom nyúlbolhát mondott, és attul én már nem tágítok.
... Aki meg nyul létére a vérit megtagadja, az annyit is ér.

museen 2011.11.27. 08:38:50

Én meglehetösen békés tipus vagyok, mégis felmerül bennem a kérdés hogy a fennallo helyzetet békés uton meg lehet-e oldani vagy sem...

museen 2011.11.27. 08:41:03

Ah, jut eszembe, paszichologus nincs a csapatban? Kivancsi lennek egy szakember véleményére tiszetlt miniszter elnök ur elméjét illetöen... Hitleri pszichologia.

maroz 2011.11.27. 08:41:16

@/tmp: Ellövöd a muníciót előre, mit fogsz majd akkor mondani, ha kormányzati jóshoz vagy táltoshoz fordul. ;)

oggángyi 2011.11.27. 09:04:04

@simonmondja.: A rénszarvas még nehezebb ügy, ott kullancsproblémák léphetnek fel. Az sem szép látvány!

oggángyi 2011.11.27. 09:28:35

@oggángyi: Persze lehet, keverem a dámszarvassal, de ez csak a korom miatt lehet. (egy ideig kéményseprő voltam)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.27. 09:29:47

@oggángyi: Teve ? Esetleg ?
A kétpupu török változatban elég gyapjas, fejhető és vágható, és még a Nemzeti Vágtán is elindulhatnánk vele.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.27. 09:56:16

@Entejómit Ijők: Az Isten is hungarikumnak teremtette.

Mondtam már, hogy a teveszarral fűthetünk is ?

Entejómit Ijők 2011.11.27. 10:05:13

@simonmondja.: Már látom is magam előtt a kalocsai mintás teveszőr szűröket.

2llkedő 2011.11.27. 10:36:35

@simonmondja.: Kifelejtetted, hogy keveset fogyaszt. Arról nem beszélve, hogy a sivatag hajójával felcserélhetnénk a gyorsnaszádot.

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.11.27. 10:56:19

"bolsevik módszerekkel kriminalizálják a baloldalt és minden józan hangra, javaslatra elutasítás a válaszuk. "

Értjük! Tehát a józan hang és javaslat = baloldal.

"Igen! Igen!"

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.27. 11:07:36

@2llkedő: Ja. Ha végleg állva hagy minket az üzemanyagár, karavánnal is szállíthatunk.

2llkedő 2011.11.27. 11:17:10

@simonmondja.: No látod? A németek miért vesztették el a II. vh.-t? Mert nem volt üzemanyaguk.

micream 2011.11.27. 13:33:08

a forradalmai vezetőknek van még egy közös tulajdonságuk, hogy csak akkor hajlandóak lemondani a hatalomról, ha már nagyon kérik őket (pl. a tarkójukhoz nyomott pisztollyal)

tetszettek volna nem forradalmat csinálni!

/tmp 2011.11.28. 01:12:34

@maroz: Viccelődsz itt, de simán benne van a pakliban, és valószínűleg még akkor is kapnának 58 százalékot mint most a II. kerületben. Ijesztő.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.28. 13:35:19

"Arra a felvetésre, hogy a múlt héten azt mondta, százszázalékos a kormánypárti képviselőcsoport bizalma Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterben, hétfői tájékoztatóján Lázár János azt közölte: ez már 110 százalék. Arra a kérdésre, hogy mi növelte meg a bizalmat, azt válaszolta, hogy az elmúlt hét eseményei."

Elore a szazharminc szazalekert !!!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.28. 13:39:03

@jotunder: Azt hiszem, itt válik el a szar a májtól, ilyen már tényleg nincs. Ez akut pszichiátriai kondíció.

szerénységem 2011.11.28. 18:00:20

@jotunder: Matematikailag ez azt jelenti, hogy le fog mondani? :-DDD

sajtohuba 2011.11.28. 21:07:35

A Századvég kis spéttel ugyan, de megbízhatóan csatlakozik a nemzetközi összeesküvésre mutogatók kórusához.

privatbankar.hu/makro/leminosites-a-szazadveg-beszolt-a-moodys-nak-242479

"A Századvég elemzői szerint a hitelminősítő intézménye és a leminősítés gyakorlata egy globális hatalmi játszma eszköze, valójában fegyver, amely önbeteljesítő jóslatként működik: a hitelminősítő intézet azzal indokolja döntését, hogy a pénzpiaci sokkok az árfolyam változásán, és a kamatok alakulásán keresztül veszélyeztetik a fenntarthatóságot, mivel azonban mindezt egy hitelminősítő mondja, mindez be is következik."

Tetszettek volna a pozitív várakozásos és felértékeléses időszakokat kihasználni.
Természetesen nem a hitelminősítők a kutya része a gazdaság faroknak. Többfajta várakozás van (statikus, adaptív, racionális, valamint irracionális*).

*Utóbbi a nem-ortodox racionális (gazdaságpolitikai) várakozás, melyet egy Mariahilferstrassei üzlet pénztárához való sorbanállás alatt dolgozott ki méltán csukló mamájú ötletgazdája. Annyi köze van a racionális (piaci) várakozásokhoz, hogy váratlan felborításukkal erősen destabilizáló lehet, viszont stabilizáló nem.

Pelso.. 2011.11.28. 21:47:55

@sajtohuba: Mikor aktuális, ha nem manapság: "a nemzetközi helyzet fokozódik")

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.29. 07:31:16

@nerángass: Minden igaz, de azért ez a Benoit Anne of SecGen nem szeret minket. Vagy nagy forint short pozíciói vannak.

prandelli 2011.12.02. 10:02:35

@nerángass:
"Nekünk speciel semmiféle bizonyítékunk nincs arra, hogy bárki is összeesküdött volna ellenünk, de már megszemélyesítjük, emberi tulajdonságokkal ruházzuk fel a logikus folyamatot, ami történik velünk. Ahogy a természeti népek a vihart. Mert nem tudják, mi az, és hogyan működik. Próbálják elijeszteni lándzsarázással. Aztán amikor nem jön a vihar akkor egy kicsit örülnek, majd nekilátnak a másik szertartásnak, hogy eső viszont legyen."
Ezt betenném a használati utasítás Magyarországhoz 5 legfontosabb mondata közé...