Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Miniszterelnökcsere a megoldás a forintválságra

A nap idézete

2011.11.16. 23:05 | szempontpuska | 85 komment

Címkék: orbán forintválság

Miniszterelnökcsere a megoldás a forintválságra

"Ha magunk gerjesztünk magunk körül válsághangulatot, akkor lesz is válság. A szocialista párt vezetői nem értik ennek a válságnak a lényegét. Csupa olyan intézkedést jelentenek be rossz ütemben, amellyel csak súlyosbítják a helyzetet" - mondta Orbán Viktor a Budapesti Értéktőzsde vezetőivel folytatott tanácskozás után.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr793388561

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ne szarozz: építs te is diktatúrát! 2011.11.17. 09:41:26

A bölcs vezetők tökéletessége megkérdőjelezhetetlen, ezért szeretnek téged. Mert te csak a népet szolgálod, döntéseid a javukat szolgálják, a hatalmad pedig felelősségteljesen és bölcsen gyakorlod....

Trackback: Ne szarozz: építs te is diktatúrát! 2011.11.17. 09:41:26

A bölcs vezetők tökéletessége megkérdőjelezhetetlen, ezért szeretnek téged. Mert te csak a népet szolgálod, döntéseid a javukat szolgálják, a hatalmad pedig felelősségteljesen és bölcsen gyakorlod....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelso.. 2011.11.17. 04:21:04

Tegnap délelőtt ezt linkeltem a mandinerre, azonban semmi reakció, jó kis hazaárulózás, komcsizás egy szó sem. Már ők sem a régiek, fakulnak a hagyományok)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 06:46:11

Suppan Facepalm Gergely az adósságról:

"Az elemző azt mondja, túl egyoldalú az a megközelítés, amely szerint a magas adósság azt mutatja, hogy „eltűntek” a magánnyugdíjpénztári pénzek: a kérdés vizsgálható úgy is, hogy ha nem lettek volna ezek a források, akkor egészen rémisztő, 87 százalék körüli adóssága lenne az államnak."

Nem, Gergely, ha nem lettek volna ezek a források, akkor a kormánynak máshogy kellett volna betömnie a maga által okozott költségvetési lyukat, például úgy, hogy letolat az egykulcsos adóról. A manyup-államosítás a matolcsysta ámokfutás egyenes következménye. Olyan nincs, hogy ok van, de nincs okozat.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.17. 07:09:09

@Kettes:

konkrétan a mandineres örömfiúk egy része azt mantrázta, hogy hát úgy istenigazából ők sem tartják olyan jónak ezt a lenyúlást, de jó célra lesz, ezért kicsit merev mosollyal, de. amikor néha olyat mertem mondani, hogy a fiúk ezt a bazi sok pénzt vaporizálni fogják, írtak mindenféle csúnyákat. szemétnek kéne lennem, és időnként csilingelni, hogy nahát, nahát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 07:12:58

@mavo: Légy megértő, azért nekik sem könnyű most. Hogy égetheti a bőrülés Böszörményi Nagy Gergely seggét. Jó, sehogy, de azért a jóindulat legalább megvolt bennem. :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.17. 07:24:09

"...hajlandóak vagyunk annak érdekében mindenkivel együttműködni. Ilyen az adó- és járulékreform, a foglalkoztatási reform, a fejlesztéspolitikai reform, valamint a politikai és kormányzati reform" - nyilatkozta Orbán Viktor."

vagyis ezzel az

adócunamival - lett volna válságkezelés orbáni módja ?
avarsöpréssel - foglalkoztatási reform ?
magosztással - fejlesztéspolitika ?
írástudatlanokból - meg az elitváltás...

Ezt elkúrták.

Jöhet a miniszterelnöki kaszting.
Megint.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.17. 08:11:30

@Kettes:

nem irigylem őket, és a turul-féle szárnynak (de tudok!) becsületére váljon, hogy azért köszörülgeti a torkát.

sajtohuba 2011.11.17. 08:52:50

"A forinttal nincsen nagyobb baj. A forinttal akkor lesz baj, hogy ha nem tudjuk a bizalmi válságot megoldani. A miniszterelnök-csere a megoldása a forintválságnak. Ezzel a bizalmi helyzettel, amiben most a miniszterelnök és a kormány van, nem lehet a forint esését megakadályozni" - jelentette ki a Fidesz elnöke. Mint mondta, a bizalmi válságot a rossz vezetés okozza, egy jobb vezetéssel viszont megoldható a bizalmi válság és megvédhető a forint is."

fuhur 2011.11.17. 09:33:36

És ezt, hogy képzelitek? Viktor odakullog az IMF-hez, és "Bocs fiúk ezt elbasztam, visszamegyek balszélsőnek a megye 3 ba. Ezt a cuccot meg takarítsa fel valaki" megjegyzéssel leadja a miniszterelnökséget?

Én úgy ismertem meg őt, hogy ahhoz, hogy lemondjon a hatalomról valakinek a TEK-esekre kell majd lövöldözni...

remiz (törölt) 2011.11.17. 09:52:22

@fuhur:
bízzunk benne, hogy Orbán a hatalom megtartása érdekében még megváltozni is képes:))

amúgy nem tudom, mennyire orbán-kérdés a dolog.
(amúgy jó szó a miniszterelnök-csere. vagy a csere miniszterelnök.)
van egy stílus, ami nem folytatható, mert felfordulást, működésképtelenséget és bizalmatlanságot generál.
de azért azt naivitás lenne hinni, hogy egy ember határozza meg az államot irányító(min 8 évre tervező) bürokrácia stílusát.

berajlany 2011.11.17. 10:12:30

Szerintem ebben a hivatkozott cikkben vannak még egyéb érdekességek is. Az a rész, amikor OV levezeti, hogy az a jó a tőzsdében, hogy sokkal jobban szabályozott és átláthatóbb, mint a bankrendszer, és ezért a bankokat is a tőzsdék alapján kéne újraszabályozni, az például nagyon ott van. Nem tűnik úgy, mint akinek halvány lila elképzelése is lenne a pénzügyi szféra (beleértve bankokat és a tőzsdéket is) működéséről.

"Szemben a pénzügyi válságot okozó bankrendszerrel a tőzsde szabályozott és átlátható világot jelent. Ez mentette meg a tőzsdéket, és ez a magyarázat arra, hogy a válságok nem a tőzsdékről indultak ki. "Érdemes tehát a későbbiekben, amikor a bankrendszer átláthatóbbá tételét és szabályozottságát valósítjuk majd meg, a tőzsdék szabályozott és átlátható természetéből fakadó előnyökre építeni" - jelentette ki Orbán Viktor."

Bryan élete 2011.11.17. 10:30:32

Jó, hogy mi itt eldünnyögünk hétről-hétre, picit kieresztjük a gőzt, de ezeket az idézeteket, hozzátéve a saját elképzeléseiket, az ellenzéknek kellene naponta , hangosan és csuklóból ontani. Parlamentben, tv-ben, utcán, bárhol, csak legyen végre hangjuk! Retorika one. Szellemileg sajnos még ott tartanak, hogy orbánmonnyonle.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.17. 10:32:10

@fuhur:
Nem a tekeseken múlik ez a dolog.
Ha maradni akar, akkor lassan kezdi már írni a gyujtóhangú beszédeit a
- védjük meg vívmányainkat - témában.
Ha be tud mutatni ismét egy hisztérikus tömeget, mint 2002-ben, vagy 2006-ban, akkor megkapja a bizalmat a beszari jobboldaltól.
Ha nem, akkor ennyi volt.

fuhur 2011.11.17. 10:34:47

@remiz: Ha jól olvastam akkor a fő ok a bizalmi válság. Vagyis, hogy OVI-nak és Matolcsyné férjének már azt sem hizsik el amit kérdez, és ennek kérik meg az árát.

"de azért azt naivitás lenne hinni, hogy egy ember határozza meg az államot irányító(min 8 évre tervező) bürokrácia stílusát."

Te melyik országban laksz? :-)))

sajtohuba 2011.11.17. 10:45:50

OVI már csak a "képzelet bátor és teremtő erejé"-ben bízik.

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=175005

Elképzelt világ: www.youtube.com/watch?v=s7BT18pqSXs.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 10:56:34

"Úgy folytatta, talán kevés olyan hely van a világban, ahol a tudományos élet embereinek, a tudományoz intézeteknek, akadémiáknak, kutatóegyetemeknek olyan magas lenne az elismertsége, mint Közép-Európában. "

Ezt tényleg ki tudta mondani....

sajtohuba 2011.11.17. 11:01:31

@jotunder: A "magas" nem abszolút értelemben értendő, hanem relatíve. Van az a elismertségi szint magasság, ami olyan, mint Közép-Európában.

remiz (törölt) 2011.11.17. 11:02:04

@fuhur:
jó, csak végiggondoltam, hogy ov helyett holnaptól xy, matolcsy helyett meg zw lenne.
de ott van egy hatalmas fidesznyik apparátus. egy csomó fideszes parlamenti képviselő.(akik mellesleg sztem tényleg 8 évre terveznek)

ezek az emberek akkor majd holnaptól xy és zw stílusában fognak működni? hihető ez? nem lenne egy hatalmas orbán nosztalgia?
ezek a fideszes képviselők mondjuk meg fogják szavazni a TEK bezárását? mert xy azt mondta?
nem tudom.
én semmit nem látok igazából.
kommunikálni kellene mondjuk párton belüli opciókról. sztem maga a fidesz, mint párt és párttagok nem akarnak marketingen meg magyarkodáson kívül gondolkodni és dolgozni. ha ezen segít xy, akkor legyen.
a bizalmi válság jó szó, csak ezt 1 ember fogja megoldani?

V mint... 2011.11.17. 11:07:11

"Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája – idézte a világhírű magyar Nobel-díjas tudós, Szent-Györgyi Albert szavait a miniszterelnök. Ehhez kapcsolódóan megjegyezte, ezért is tartjuk is tartjuk itt Magyarországos az oktatási rendszer teljes újragondolását, átszervezését. Erre tanít minket Kína, Szingapúr és India példája is, ezt az irányt akarja követni az új magyar köznevelési és felsőoktatási törvény – szögezte le a kormányfő."
Á la Hoffmann Rózsa

fuhur 2011.11.17. 11:19:33

@remiz: "ezek az emberek akkor majd holnaptól xy és zw stílusában fognak működni? hihető ez?"

Nyugi van az a pénz. Illetve elég ha ez a pénz marad :-)

"a bizalmi válság jó szó, csak ezt 1 ember fogja megoldani?"

Ha az egy ember alatt OVI-t érted akkor igen. Vagyis a távozása.

De mondom szerintem nem fog elmenni magától. Nekiviszi az országot a falnak. Ha meg a csőd után zavargások lesznek akkor majd statáriumot hirdet, és megkoronáztatja magát. Ez következik a jelleméből.

fuhur 2011.11.17. 13:18:43

Tisztelt kormany.hu szerkesztőség!

Érdeklődnék, hogy a kormany.hu oldalon található adóságnyomás mérő oldalon Önök a következőket írják: "az <<adósságnyomás-mérő>> egy rendszeresen frissített adósságmutató, amely Magyarország aktuális, GDP arányos adósságát jelzi."

Érdeklődnék a frissítés gyakoriságáról, mivel a "műszer" 75% os adósságot jelez, és a legjobb tudomásom szerint az adósság jelenlegi mértéke 82% körüli.

www.mfor.hu/cikkek/Besult_a_kormany_harca__82_szazalekon_Magyarorszag_allamadossaga.html

Kérem frissítsék az adatokat, hogy a polgárok pontos tájékoztatást kaphassanak az Önök weboldalán.

Köszönettel

-----------------------------

Kíváncsi vagyok a válaszra :-)

PR-küszöb 2011.11.17. 13:26:02

@fuhur:

Hatalmas hiba és az alibi-gyártás apoteózisa mindent egyetlen emberre fogni.
Az az egyetlen ember ugyanis a MI metaforánk. De ezt belátni - egyelőre - több mint nehéz. És valószínűleg nem is erről a belátásról szólnak a mostani idők. Sajnos.

remiz (törölt) 2011.11.17. 13:41:14

@PR-küszöb:
egyetértek. sztem egy geci Orbán trükk volt annak idején is. Hogy gyengítse a kormányt. A nagy megértő szerepében kritzál. Erre most mindenki rámegy ugyanerre.
azt miért nem követeli mindenki, hogy

1) az MVM stb. működését tegyék átláthatóvá.
2) álljon már fel egy fideszes politikus és mondja azt, hogy szar amit csinálunk. az Orbánnak a képébe. (egy ekkora debella frakcióban legyen már széthúzás könyörgöm, ne legyen minden hawaii, mert ezt szívjuk. nem lehet, h mindenki egyetért.)
4) szakmai anyagok készítése, azok hosszas vitatása. nyílvánosan.

ha jön valaki Orbán után, úgyis ezeknek kell működnie, hogy legyen valami. senki két szép szavára nem fognak jönni befektetni.

gyilkos fűegér 2011.11.17. 13:50:59

@sajtohuba: "Kiemelte: a politikusoknak rengeteget kell tenniük a kreatív energiák felszabadításának érdekében."

Szinte látom, amint Semjén Zsolt kreatív energiákat szabadít fel. Néha eltűnődöm, és különféle halálnemeket gondolok ki a számukra, és ilyenkor tényleg érzem, ahogy elszabadulnak a kreatív energiáim.

PR-küszöb 2011.11.17. 13:55:44

@remiz:
Én sokkal inkább úgy látom, hogy nincs érvényes társadalmi szerződés ma Magyarországon semmilyen szinten. Szétesett "gyönyörű képességünk, a rend" - hogy egy eltávolítandó szobortól idézzek. Ki-ki nulla végösszegű játszmákat igyekszik játszani, bármi áron - ha kell, hát Dugonics Tituszként is akár. Merthogy ezen szocializálódtunk. Ennek pedig az abszolút értelemben is negatív végösszegű játszma a végeredménye. Hiányzik ugyanis a pozitív végösszegű játszmákhoz szükséges elemi bizalom mindannyiunkból. Felfalta a szocialista, majd posztszocialista nagyváros, a kényszer-urbanizáció.
Faluhelyt - egykor - az egyéni és közösségi horizont egybeesett, a kontrollt egy szerves közösség gyakorolta. Ma viszont nincs kontroll, mert a köz nem kontrollálni, hanem igazodni akar, s ettől igaz mindmáig a "magával kötve, mint a kéve, sunyít, vagy parancsot követ..." kitétel.
(hosszú vagyok, tudom... :) )

fuhur 2011.11.17. 15:10:48

@remiz: "álljon már fel egy fideszes politikus és mondja azt, hogy szar amit csinálunk. az Orbánnak a képébe."

Ehhez képest csak azért szavazták vitára alkalmasnak a közoktatási törvényt, mert Viktor azt mondta hogy ha az nem alkalmas, akkor ő sem.

És az én gyerekem jövőjét basszák szét egy cezaromán barom egója miatt. Kurva nagy mákjuk van, hogy ilyen nehéz ebben az országban lőfegyverhez jutni...

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 15:52:46

a miniszterelnök casting az mókás volt, viszont a fidesszel ezt el nem tudnám képzelni.. ha ez a jóember pedig mégis lemondana, nem tudom ki követhetni. mr. 20 %? a bajszos? a twitteres csávó? lézergéza?

ahogy a taljánok két macskapöri között pillanatok alatt tudtak produkálni egy szakértői kormányt, nálunk ezt teljesen elképzelhetetlen lenne..

aronsatie 2011.11.17. 16:12:48

@remiz: Nincs abban a frakcióban senki, aki nem jórészt Orbánnak köszönhetné a helyét. A Fidesznek nincs is rajongótábora, Orbánnak viszont van.

TG69 2011.11.17. 16:26:56

Úgy látszik mégsem ment el teljesen az eszük. Egy kicsit izgultunk, de a kommunikációs trükkök megtalálása után simán beadják, hogy ez is a szabdaságharc része :).

www.mfor.hu/cikkek/Breking__Visszakullogunk_az_IMF_hez.html

V mint... 2011.11.17. 16:27:31

@ámbátor: Azért az a közlemény még mindig ott van a toppon.Nem elbasztuk,nem hülyék voltunk,nem csak az arcunk volt nagy áááááá nem.Most már a növekedés fokozására összpontosítunk.Huh a mandinerre csúnyábbat írtam,de úgy látszik kijött a düh belőlem.

V mint... 2011.11.17. 16:35:14

Ja tényleg,akkor most Viktor megy? A mai napba még belefér vagy csak holnap vonul Grazba mintegy 30-40 év megérdemelt egészségügyi pihenőre? Viszi a jobbkezét?Egyböl mennyi kérdés.

maroz 2011.11.17. 17:08:51

@Csubakka Mrozsek: 2006, két forduló között. Amikor nagy meglepődve szembesültek vele, hogy akár még ki is eshet a biztosnak hitt sajt a szájukból. Amikor Orbán bármibe belement volna, hogy Dávid Ibolya szeresse. Bod Péter Ákos is szóba került minelnök-jelöltként, ha jól emlékszem. Azért az se volt piskóta, kaphattunk egy aprócska betekintést abba, hogy milyen is, amikor az a másik patkány szorul a sarokba. :)

V mint... 2011.11.17. 17:31:49

Nem értek hozzá,de ebben nincs kicsit benne Simor keze is?Az alapkamattal már Bod is manipulálta a kormányt.

drzyx 2011.11.17. 17:39:29

index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/17/visszajott_hozzank_az_imf/

ezt a kommunikációt hozzá és nem és nem süllyednek el szégyenükben:(

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 17:48:04

@maroz: tényleg, az is mulatságos előadás volt : ))

Malachi 2011.11.17. 17:48:10

oké, jó, IMF vissza. egy kérdésem lenne: mi a búbánatos Isten #&˘˘@ értelme volt annak, amit tavaly nyár óta műveltek, ha most egyszerre ilyen nyilvánvaló lett a dolog. hogy azt mondja az esetleges újabb hitelektől majd bővül a mozgásterünk. ami mondjuk igaz. de hétfőn még szűkült, hogy rohadna meg! eh, kabaré az egész.

micream 2011.11.17. 17:52:38

„Ahol az IMF segítségére van szükség, ott nem a kormányok csinálják a gazdaságpolitikát, hanem a kormányok abból a kottából énekelnek, amit az IMF (...) lejegyez nekik. Ahol az IMF járt, és ahol a szervezet előírásai szerint próbáltak kilábalni a válságból, ott abból mindig gazdasági és szociális katasztrófa lett."
Kövér László a Fidelitas tisztújító ülésén, november 5-én

Malachi 2011.11.17. 17:59:03

ezt a mandiról loptam. csodálatos.

a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/393671_10150419617434558_193120984557_8233586_744624838_n.jpg

na, hát így könnyű mellesleg. vannak, akik mindig boldogok.

thehandsomest (törölt) 2011.11.17. 17:59:27

@V mint...: Amikor egy jegybank kamatot emel, akkor lényegében azt teszi, hogy megnöveli az államkötvényekre fizetendő kamat nagyságát. Ezzel a lépéssel tehát újabb százmilliárdokat húznának ki a MÁK-ból hosszútávon. Amit megnyersz a réven...

kamerasmobil 2011.11.17. 18:12:01

@Malachi: Nem volt semmi ertelme. Orban azt hitte majd neki sikerul szembemenni a vilaggal es bevert fejjel jott vissza a kalandbol az orszag.

A szomoru az hogy a legutobbi kozvelemenykutatasi adatok alapjan jo 1,8 millio embernek ezzel a vilagon semmi gondja nincsen.

V mint... 2011.11.17. 18:16:28

@thehandsomest: Okés ezt tudtam.Én arra gondoltam,hogy ugye nem jött a pénz kínából,az araboktól meg ugye az aukciók se nagyon pörögtek és finanszírozni meg kell.A héten volt mnb ülés és mindenki várta a kamatemelést de nem történt.Tehát pl. Simorék úgy gondolták,hogy oldja meg matolcsy abból ami van.Ha kell akkor térdenállva az imf-től.

kamerasmobil 2011.11.17. 18:23:36

@thehandsomest:
@V mint...:

Aki a forint gyengulesere jatszik az ehhez forintot ad el euroert - majd amikor legyengult az arfolyam akkor kevesebb euroert visszaveszi es a kulonbozetet megtartja. A kulfoldi befektetonek nincs forintja ezert kolcsonker amiert kamatot kell fizetnie amig vissza nem adja.

Devizaspekulacional irtozatos osszegeket mozgatnak ezred-tizezred annyi letet mellett. Ez a tokeattet. Igy akar 1% mozgas is a sokszorosat jelenti a befekteto szamara. Es 1% kamatelteres is azt jelenti hogy sokkal tobbe vagy kevesebbe kerul a kolcson.

Ha tehat az MNB kamatot novel akkor kozeptavon tobbe kerul fenntartani a forint eladasra nyitott poziciot es ez akar ki is nullazhatja az elerheto hasznot. Igy tudja az MNB az alapkamattal vedeni a forintot a spekulansok ellen.

Cserebe ennek az eszkoznek az a hatranya hogy tobbek kozott magasabb hozamot kell fizetni az allamkotvenyre es dragabb lesz az osszes forinthitel is.
Igy aztan a nagyon ravasz spekulans akar arra is jatszhat hogy shortolja a forintot kikenyszeriti a kamatemelest aztan bevasarol allamkotvenybol... Lenyegeben ez tortent az elmult hetekben es mostanra szinte biztos a kamatemeles is meg az allamkotvenyt se veszik addig a kulfoldiek (hisz lesz az par het mulva magasabb hozammal is) De ha az MNB nem emel akkor 340-350 EURHUF jon es elszall az inflacio is meg minden egyeb mokas kovetkezmeny lesz.

Na ezert nem volt jo otlet kiallni az ilyen spekulansok ele celtablat festeni a homlokunkra es meg orditani is tele torokbol hogy "IDE LOJETEK!" - mert ugye a "mi aztan nem allunk szoba az IMF-el" lenyegeben ezt jelentette.

kamerasmobil 2011.11.17. 18:26:08

@V mint...: Most nem kamatdontesi gyules volt es ha most emeltek volna akkor az gyengitette volna az MNB ilyen jellegu eszkozeit a jovore nezve. Legkozelebb ketszer ekkora lendulettel shortoltak volna a forintot mert lehet tudni hogy rogton jon a kamatemeles.

Es mondom van a kamatemelesnek boven negativ kovetkezmenye. Szinte az osszes forintos lakashitel kamata is ugrott volna azonnal
(kiveve a hosszu kamatperiodusuakat amibol van akar 5 eves is)

remiz (törölt) 2011.11.17. 18:46:36

@PR-küszöb:
nagy bulik lesznek itt még:))
asszem most kezdődik az igazi szabacssságharc.

Malachi 2011.11.17. 19:00:16

@PR-küszöb: egy biztos, biztosabb mint valaha, akár lesz IMF megállapodás, akár nem: ezek balfaszok. korábban csak úgy mondtuk, mondogattuk és ilyen-olyan területek szakemberei mondhatták meggyőződéssel, olyanok, akik ismerték a dörgést. de most a sarki fűszeres is láthatja majd, hogy ezek bal-fa-szok. mind. ilyen elkúrás nincs is, amit az utóbbi időben láthatunk. tudni akarom mi áll a háttérben. követelem, hogy valljanak színt.

na.

PR-küszöb 2011.11.17. 19:02:13

@remiz:

Egy területen a jelenlegi kormányzó erők következetességéhez és hatékonyságához nem férhet kétség és ez a hatalompolitika. Azon gondolkozom, hogy ennek a mai eseménysornak mi lehet a fent jelzett szempont szerinti olvasata?

V mint... 2011.11.17. 19:03:13

@PR-küszöb: Szemét IMF.Megint hazudtak.És még:mandiner.hu/cikk/20111117_lemondott_az_imf_europai_vezetoje
A nemzetközi helyzet fokozódik

mizrolist 2011.11.17. 19:04:13

@PR-küszöb: na ez most kezd érdekes lenni.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 19:05:18

@Malachi: Ha ez igaz, akkor ez egy szimpla kasza a forint árfolyamán?

Malachi 2011.11.17. 19:14:13

@zsazsu4: ha ez igaz, akkor nem írom le, mit kívánok nekik. várjuk ki a holnapot, mivel állnak elő. de ilyet szerintem nem tehetnek, szóval szavakat sem találnék arra az esetre, ha ezt blöffnek szánták csak. akkor én megyek ki a Parlament elé tüntetni.

inkább hagyom, mert csak felhúzom magam, pedig olyan finom házi húslevest ettem elébb, hogy azért tényleg kár lenne. inkább emésztek nyugalomban, ezt is, azt is.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 19:14:46

@V mint...: Tegnap jelentették be a lemondását, tehát nem Matolcsyné férjétől ijedt meg ennyire :-)

V mint... 2011.11.17. 19:17:41

@zsazsu4: Kell a hely Gyurinak.
@Malachi: Ha blöfföltek,akkor nekünk is kasza.A leggyorsabb ország összeomlást fogjuk produkálni.

prandelli 2011.11.17. 19:20:14

@remiz: Azt hiszem ez ide is betehető...
A rémhírtv értékelése szerint "az Orbán-kormány súlyos csapást mért a forint elleni spekulációra."
Ugyanez képben: illusztrációnkon egy béka látható a végső diadal előtt, a krokodil elleni szabadságharc megnyerése előtti pillanatban.
kepfeltoltes.hu/111117/A_v_gs__diadal_el_tt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
"Any resemblance to actual persons, countries or institutions - living, dead or dying - is purely coincidental"

remiz (törölt) 2011.11.17. 19:44:24

@Zenovitz2:
valamelyik idegenszívű devizahiteles titkárnő akciózhatott:))

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.17. 19:48:01

@Zenovitz2: Az imf tud róla, hogy már adott nekünk biztosítást ?
Asszem ez egy médiahekk.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 19:50:25

@V mint...: www.imf.org/external/np/sec/pr/2011/pr11420.htm
Márpedig blöff.
Márpedig árfolyam spekuláció.
Márpedig...(elfogyott a nyomdafesték)

Wolff 2011.11.17. 19:56:37

@zsazsu4: Kategorikusan ne zárjuk ki a balfaszságot. Olyan kormányról beszélünk, amelyik rendszerint még ki sem hirdetett törvényeket kénytelen jelentősen módosítani, amelyik ezer új szabállyal küzd a bürokrácia ellen és még sorolhatnám. Ennek tükrében mi is lenne abban a meglepő, hogy a minisztériumban nincs senki, aki tudná miként kell IMF hitelt kérni? Pláne, hogy az erről szóló kézikönyveket nyilván elégették már tavaly.

Mondjuk mér önmagában is sokat mond a kormány hitelességéről, hogy hiába nyilatkozik Martonyi, meg Cséfalvay meg nem tudom ki, már ott tartunk, hogy átverés az egész. Ha tényleg, akkor viszont örüljünk, jövő hét végén már nem Orbán lesz a miniszterelnök, hanem Merkel helytartója. Azt nem ússzuk meg.

V mint... 2011.11.17. 19:57:01

@zsazsu4: Hátpedigmég a Hír TV is leadta.Meg az Echo.Az,hogy az IMF meg az MNB nem tud róla azt ki nem sz@rja le?Ha Matolcsy azt mondta,hogy nagy kegyesen hajlandók vagyunk elfogadni a pénzüket,akkor már pedig elfogadjuk és kuss.Miéer van az ,hogy a jobbkézről nekem mindig a g.ci jut az eszembe??

sajtohuba 2011.11.17. 19:59:03

@Zenovitz2: Ez egy fideszkorrekt hozzáállás.

Régebben, az IMF tagságunk óta mindig az MNB elnöke volt az IMF Magyarországot képviselő kormányzója, de tavaly augusztusban Matolcsy lett helyette, Simor meg kormányzó-helyettes.

www.mr1-kossuth.hu/hirek/gazdasag-110405/matolcsy-az-imf-magyarorszagot-kepviselo-kormanyzoja.html

A fideszkorrektség abban nyilvánul meg, hogy a kormányzó-helyettest a kormányzónak kötelessége lett volna előre tájékoztatni.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 20:06:06

@Wolff: @V mint...: Pont ez az! Balfaszkodjanak a kis micsodájukkal, ne velem, meg egy valahavolt ország egész lakosságával! Üzengetnek? :-(
Ha én üzengetnék, legalább a Luca Brasi golyóálló mellényébe csomagolnám azt a halat. :-)

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 20:14:43

@remiz: Megvolt :-)
Nem nagyon tetszett. Csak kicsit,a színészek miatt.
De! Dilettáns és dilettáns között van különbség. Az a kettő, ott a darabban a saját maga által főzött levest ette meg. Itt meg megfőzik, és azt mondják, hogy te edd meg. Na kösz szépen! :-(

PR-küszöb 2011.11.17. 20:16:37

@zsazsu4:

Akkor most fordítsunk a leányzó fekvésén: a következő napokban melyek azok a dolgok, amelyek helyett a nagy magyar közfigyelem jobb ha az IMF-el foglalkozik? Mondjuk a hatalom hosszú-hosszú távú bebiztosítása szempontjából.

remiz (törölt) 2011.11.17. 20:31:46

@zsazsu4: nekem még nem.
viszont a regényt szerettem. teljesen aktuális ma Mo-n.
(nyílván nem véletlen vették elő)
mindig ez a regény ugrik be, amikor látom bárhol a félkész házakat, kertjükben a félkész, összetákolt úszómedencékkel: szétrohadni.

kdano 2011.11.17. 21:22:14

@V mint...:
hát igen az orbán-féle "ha imf jön, én el" mondjuk elmehetne a mai nap idézetének :P

Malachi 2011.11.17. 21:37:38

az érdekes ebben az, hogy az egész színjáték - bármi is lesz - nem is nekünk szól. hanem a 2/3-nak, a "közönségnek". nem néztem híradót, de még az index is azt hozza vastag betűvel szalagcímben, hogy új együttműködést kötünk. gondolom a híradó is ezt mondta, ha mondott egyáltalán bármit. arról már senki nem tud, hogy az IMF nem kapott felkérést, egyáltalán nem biztos, hogy kapunk bármilyen hitelt és hogy az MNB sem tudott semmiről. a melósok nem blogok előtt ülnek, hanem esetleg belenéznek a híradóba, és kész. oké, javul a forint, hurrá. holnap is nap lesz, alvás. közben a fél EU azt találgatja, hogy akkor most mi van. ugye őket nem olyan egyszerű beültetni a hintába.

másik oldalról meg sokan megutálják majd a Fideszt, azok, akik bevették a rizsát a gonosz ájemefről meg a karvalytőkéről.

mit nyer ezen az egészen a Fidesz? nem értem, nem értem miért csinálják, nem értem, hogy lehetnek ilyen amatőrök.

különben már kitaláltam a transzparensem szövegét: "Ti a saját zsebetekre hazárdíroztok, de a kockázatot egy ország viseli!" vagy valami ilyesmi, csak velősebben. végső esetben monnyonle!

Pelso.. 2011.11.18. 06:57:19

@Malachi: Továbbra is fenntartom, a Fidesz egy politikai vállalkozás, semmi több. Tavaly április óta (is) a túlélésre játszik, minden nap-hónap nekik nyereség, -nos, ezért.
Mi pedig most éppen duplán fizetjük meg a forradalom költségeit.

kamerasmobil 2011.11.18. 10:03:13

Rajcsanyi Gellert mai irasat olvasom a mandineren es nem hiszek a szememnek. Meg ezt is meg lehet magyarazni a jelek szerint.

V mint... 2011.11.18. 10:08:41

@kamerasmobil: MElyik az?Én csak a német sasost találtam tőle a héten.

kamerasmobil 2011.11.18. 10:11:34

"Kormanyozni parttalan vizeken" es a blogon jelent meg ma reggel.

Az a lenyege hogy Matolcsyek amit csinaltak az tok jo volt ugy ahogy volt es csak a gonosz kulfold miatt nem sikerult. De azert szegenyek meg mindig jo emberek.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.18. 10:23:46

@kamerasmobil:
Gellértke ott írja, hogy egyetért a dologtalanok dologra fogásával.

Ő, a Viki meg a féltudású elit,
lassan kezdhetik az autófényezést tanulni a Merciben.
Ahogy írja, már csak az autógyárak mennek.

Vagy előbb egy kis szocializáció a közmunkatáborban ?
Agitátoroknak kapanyél ?

Azért az fura, hogy a 65 év komenista diktatúra helyett megint kezdi a szőrözgetést az évekkel.

Mi lesz akkor a '44-el ?
Utolsó virágzó évünkkel, ahova visszatér a Fidesz-rezsim ?

Az már kuka ?

V mint... 2011.11.18. 13:44:54

@kamerasmobil: Hát ilyen védekezéssel még simán a fal mellé állítják,elég vérszegény.Ez a mondat viszont ütött " Minden körülmény optimális együttállása esetén működött volna a Matolcsy-modell." Régen programoztam utoljára,de olyan nincs, hogy csak nyomatom az if-eket és a legvégére bedobok egy then-t,minden más meg else.programnak program csak szar.

kamerasmobil 2011.11.18. 16:09:22

@V mint...:
De meg csak nem is igaz mert akkor se valosulhatott volna meg ha tenyleg minden jol alakul. Egymassal ellentetes hatasu intezkedesek voltak benne. Gellert mar csak ezert is egy onamito majom ezzel a cikkel.

V mint... 2011.11.19. 10:59:13

A Bajnaiék hol vannak?Most ki lehetne állni és azt mondani,hogy teljes mellszélességgel segítünk a kormánynak ötletekkel,programmal.Persze oviék úgyse fogadják el,mert a bicikliről így kell leszállni,de azért az embereknek eszébe jutna,hogy volt itt már szakértő kormány szépen csendben és nem harcolva mert már se lőszer se kötszer elvezetgette ezt az országot.Mondjuk hazajönni USA-ból,mondván a hazának most itt van rám szüksége,nem a BL döntőn.

kamerasmobil 2011.11.19. 11:34:40

Hat a fene tudja hogy Bajnai mit gondol... de Oszko mar rengetegszer elmondta es leirta hogy ot ez az egesz politikai szerepvallalas csak mint civil kotelesseg foglalkoztatja. Aki elsosorban nem korrumpalodni akar mert koszoni jol megel a versenyszferaban az majd akkor fog jonni ha hivjak meg ha szukseg van ra es nem fog itt tolongani hogy "pick me! pick me!"
Plusz ott a Haza es Haladas alapitvany amin keresztul azert benne vannak a kozeletben de nem arcoskodva hanem a tevekenysegukkel.

Szoval nagyon is rendben van hogy Oszko most nem karorvend meg nem exponalja magat. Eddig is csak akkor szolt amikor meghazudtolni probaltak vagy a sukuroi faszsaggal akartak bemoszerolni.
Nem tudom Bajnainak mi a civil foglalkozasa de egyelore azt feltetelezem hogy o is hasonlo hozzaallast kepvisel.

kamerasmobil 2011.11.19. 11:36:05

Egyebkent az olaszoknal meg a gorogoknel is az volt a forgatokonyv hogy:
1 segelykeres kulfold fele
2 Berlusconi/Papandreu el
3 szakertoi kormany be

Ebbol mi az 1-nel tartunk es lehet szurkolni a 2-nek bar nem tul realis...

V mint... 2011.11.19. 11:46:41

@kamerasmobil: Nem arcoskodni gondoltam.Csak épp megmutatni magát, kis nosztalgiát ébreszteni az emberekben.

kamerasmobil 2011.11.19. 12:33:27

Hat nem tudom mennyire lenne jo otlet. A komplet Fidesz szavazotabor ketsegbeesetten keres valami narrativat amire felfuzhetnek ezeket az uj esemenyeket anelkul hogy a belso ellentmondasoktol szetrobbanna a fejuk. Most egyelore az az elkepzeles hogy itten elnyomnak minket mert jot mereszelt cselekedni az Orban-kormany. Na ebbe tokeletesen beferne hogy a gonosz Bajnai is egybol elkezd tulekedni az idegenszivuek kiszolgalojanak szerepebe.

Az most megint mas kerdes hogy 1,5 millioan mar eszhez tertek kozuluk es csak 1,8 millio elkotelezett hivuk maradt. De abbol meg jo 300-400 ezret el kene hagyniuk ahhoz hogy mar egy Jobbikos koalicio se lehessen realis vegso menedek 2014-ben... de van ra ket es fel ev.

V mint... 2011.11.19. 12:52:54

Ja mondjuk ilyen szempontból meg igazad van.Persze kell nekik ellenségkép.Én mondjuk inkább a passzív táborra gondoltam,kicsit átmozgatni az agyukat.