Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LVII.

2011.11.12. 18:54 | Pásztörperc | 287 komment

Címkék: borzalmasvers

Az előző számban fedeztük fel Pályi György művészetét, de éppen csak ízelítőt kaphattunk költeményeiből. Úgyhogy ismerjük meg újabb oldalairól is ezt az ezerarcú poétát!

Pályi György: Feladatunk

Megmaradnunk magyarnak
Megmaradnunk embernek
Ellenállni Júdás pénznek
s a viharos szeleknek
Ez a feladatunk
hiszem nem is kevés
Földi jutalmunk
lesz a megfeszíttetés
Lelőnek majd minket
vagy akasztanak fára
Cipeljük keresztünk
a Magyar Golgotára

Pályi György: Uram irgalmazz!

Palesztin városok falvak
Vérben és romokban
Meggyilkolt gyerekek
Fekszenek a porban
A vér és a könny ömlik
Ismét patakokban
A bosszú népe tombol
Gyilkol szakadatlan
Lépj közbe Istenünk!
Bízunk irgalmadban

Pályi György: Vessétek le papi ruhátok!

A harminc ezüstöt megkaptátok
Krisztus Urunk helyett gyilkosait magasztaljátok
Atyánk helyett a Sátánt szolgáljátok
Keresztünket sárba tiportátok
Vessétek le papi ruhátok!
A pokol örök tüze vár rátok

Pályi György: Doni ballada

Mint győztes sereg indult el
Egy szép nyári napon
Vert sereggé vált
Csúf téli alkonyon

A Donnál állt már
Nagy büszke seregünk
Mégis egy újabb
Háborút vesztettünk

Sok-sok anya szenvedett
Kiknek fia ott veszett
Még ma is könnybe lábadó szemek
Az én fiam is ott veszett

Nagyon szörnyű volt
Mert szörnyű a halál
Szegény ifjak teteme fölött
Egy kereszt sem áll

Gyászba borult az ország
Sírtak szeretteik
A fiaikat, férjeiket még
El sem temethetik

A Donnál ért véget életük vonala
Ezt nem felejtheted soha
Ne feledd, kik a gyilkosok
Kik ma az elnyomók

Vannak anyák, asszonyok, gyerekek
Kiknek fia, férje, apja ott veszett
Kik sosem lesznek boldogok
Gondoljátok meg Magyarok!

Helyesírása, központozása mindvégig az eredeti...

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr53373150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2011.11.13. 17:59:47

@acs63: :)))
Na jó, akkor írok baloldalit. Olyan igazi munkásosat!

Duna menti esküvő
Nem más, mint egy parti nász.
Menyasszony nagy testű nő*,
Vőlegény meg martinász.

*talán kőfejtőnő, vagy bányászlányka :)

Továbbá olvassatok itt november hetedikéről:
fradyendre.blogspot.com/
:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2011.11.13. 18:01:56

@acs63: :)
Na jó, akkor írok baloldalit, munkásosat:

Duna menti esküvő
Nem más, mint egy parti nász.
Menyasszony nagy testű nő*,
Vőlegény meg martinász.

*talán bányászlányka, vagy NDK úszónő... :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.11.13. 18:08:52

@Rwindx:
"mindenki csatlakozik a bal oldalhoz" :) HÜLYE VICC VOLT! Ne rémisztgessük kérem a dolgozót! Még egyesek komolyan vesznek... :)

cukorrépa 2011.11.13. 19:25:07

@Counter · goo.gl/Q5Diw 2011.11.13. 17:30:06
"hiszen akkor a magyarság meghatározó ismérve, hogy nemzetiszín pántlikával köti át a szart."

szerintem színtiszta rasszizmus lenne ilyet mondani. mert nincs olyan, hogy egységes magyarság, és természetesen a szart sem köti át n.szín pántlikával.

"Amúgy nem láttam még az "itteni antimagyar anyázás" kategóriájába eső írást."

nyissad ki szemedet és - esetleg - gondolkodj is. a demagógia nem pusztán abban fejeződik ki, amit kimondasz, hanem abban is, amit kihagysz. amikor jobboldali magyar költők ritka szar vagy kevésbé sikerült verseit anyázza boldog-boldogtalan, akkor felmerül a kérdés, miért nem teszik ugyanez baloldaliak, liberálisok, esetleg más népek és kultúrák hasonló minőségű patrióta vagy nem patrióta pátosz- vagy fércműveivel. miért is nem?

segítek: azért, mert jól esik nekik a szívüknek nem kedves politikai nézetűeket anyázni. ezzel már ott vagyunk az antimagyarkodásnál (főleg, ha az Indexről tévednek be a kommentelők). tessék egy olyan válogatást csinálni, ahol baloldali és libsi szar (vers, regény, publicisztika és egyéb állatfajták) is megkapja a magáét, és akkor elhiszem, hogy tényleg csak a szar szövegekre utazik a poszt! addig csak rosszízű anyázást érzékelek, antijobbos, antimagyar éllel.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.13. 19:41:26

@cukorrépa: Ügyesen próbálsz olyan alternatíva elé állítani, hogy vagy logikai hibát fogadok el, vagy kimondod rám, hogy nem tudok gondolkodni. Van azonban egy olyan lehetőség is, hogy ez egy hamis alternatíva.

Sajnos vagy sem, nem belőled táplálkozik az énképem.

Nem magyarellenesség a rossz versről kimondani, hogy rossz. Nem magyarellenesség jobboldali költő rossz verséről kimondani, hogy jobboldali költő rossz verse. Jobboldali költő rossz verséről kimondani, hogy jobboldali költő rossz verse, az leginkább jobboldaliköltőrosszverse-ellenesség.

És még mindig nem értem, hogy miért kéne ahhoz, hogy jobboldali költők rossz versein nyugodt szívvel röhögjön az ember, elmélyülni a rossz baloldali, anarcho-szindikalista, bantu szeparatista vagy szikh versekben. Fals egyensúly az ilyen. Felvethetném azt is, hogy miért itt reklamálod a hiányzó tökéletes álegyensúlyt, és miért nem bárhol máshol, ezzel a logikával.

Tehát akkor a lehetséges levezetésed:
- Jobboldali költők rossz versein élcelődni azért magyarellenes, mert csak.
- Jobboldali költők rossz versein élcelődni azért magyarellenes, mert mások versein nem élcelődnek egyúttal. Tehát a magyarság = jobboldali költők. (Sajnos az utolsó mondatodban lebuktatod magad.)

acs63 2011.11.13. 19:45:30

@cukorrépa: Kedves magas szénhidrát-tartalmú gyökerem!
Vedd a fáradságot és olvasd el a sorozat előző részeit és minden (az azokon található) kommentet is. Akkor esetleg rájössz, hogy nem antimagyar, hanem antimagyarkodó ellenes a hozzászólások zöme.
Segítek: nem azonos a két kifejezés, a szívünknek kedves politikai nézettől függetlenül. :-P

Jó hír! A poszt lekerült az Indexről. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.13. 20:05:13

@cukorrépa: nagyon hülye ember.... ezek a "költők" valójában hazaffyaskodó amatőrök, akik között már volt, akiről kiderült, hogy tulajdonképpen nem is jobboldali, egyszerűen csak szeret ilyeneket írni. ez egy vicc, ha nem vetted volna észre. liberális költők nincsenek, legfeljebb költők akik liberális pártokra szavaznak. íme egy baloldali vers, a 2011-12-es Poet Laurate of the United States-től, 2001 januárjában személyesen hallottam tőle egy egyetemi fellépésén,

An Abandoned Factory, Detroit

The gates are chained, the barbed-wire fencing stands,
An iron authority against the snow,
And this grey monument to common sense
Resists the weather. Fears of idle hands,
Of protest, men in league, and of the slow
Corrosion of their minds, still charge this fence.

Beyond, through broken windows one can see
Where the great presses paused between their strokes
And thus remain, in air suspended, caught
In the sure margin of eternity.
The cast-iron wheels have stopped; one counts the spokes
Which movement blurred, the struts inertia fought,

And estimates the loss of human power,
Experienced and slow, the loss of years,
The gradual decay of dignity.
Men lived within these foundries, hour by hour;
Nothing they forged outlived the rusted gears
Which might have served to grind their eulogy.
......

Pásztörperc 2011.11.13. 20:21:08

@cukorrépa: Tudod, piciny gyermek, éppen itt föllebb kértem némi hozzájárulást a "Baloldali költők borzalmasan gyenge versei" rovathoz, amit mintegy felerészben én viszek az Indexen, de haldoklik, mert alig van felhozatal.

Magától értetődik, hogy ha hozol ide ilyeneket, úgy lehozzuk vendégposztként, mint a huzat. Vagy mint ahogy lehoztuk vendégposztként a Greenpeace válaszát is, amikor nem tetszett nekik, amit írtam. "Hadd virágozzéxáz virág" — mondotta Mao elvtárs, és mivel ő rengeteg mindent mondott, már csak statisztikai alapon is kell lennie közte megfogadandó intelmeknek is. (Szent István is kb. ezt mondta — némileg konstruktív fordítók akár meg is feleltethetik őket egymásnak.)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.11.13. 22:56:54

@Pásztörperc: komoly hisztike van úgy látom... Tényleg írjátok meg azt a k.rva posztot a baloldali költôk borzadályairól. Bár régebben a tehetségtelenséget még nem ezzel a szar dumával fedték el, hogy szegény jobboldali elnyomottak. Régebben meglehetett mondani, ha egy mû szar volt. Most szemérmeskedünk, mert há'szeginyemnek érzékeny a lelke a nagy tehetségtelenségben? Ó aranyapám, el kell menni akkor dógozni, keverni a maltert, meg rakni a téglát, ha már azok a k.rva rímek nem sikerednek annyira fényesre! Ja, hogy az nem menne a meleg szobából? Akkor meg be kell az elvakult híveknek érnie ezzel a szarral... Nincs mese, az alkotó nem nyugszik! :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.13. 23:00:56

@Boli: szerintem van egy egyszerűbb megoldás. sorsolással, visszamenőlegesen baloldalinak minősítjük a szerzők pontosan felét. amennyiben páratlan sok szerzőnk van, akkor az egyiket centristának fogjuk klasszifikálni, és a maradékot osztjuk el. a blogban természetesen a továbbiakban pontosan ugyanannyi alkalommal fogunk írni az izraeli (miért van az, hogy ezek a balfaszok mindig Izraellel jönnek sohasem Tanzániával, érti valaki ?) miniszterelnökről mint Orbánról, és pontosan annyiszor fogunk az izlandi elnökön vigyorogni mint Schmitt elvtárson.

van egy még ennél is egyszerűbb megoldás is... elküldjük ezt az édes embert mamiba :))))))))

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2011.11.13. 23:31:16

@Frady Endre:

Szép.

Kanyarban a vers kifarol
koszorús költőnk meg tarol.

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2011.11.13. 23:34:16

Béna blogban béna rím
jobboldali bamba rém
tollából ha szíve sír
mint a mennykő csap belém.

Archenemy 2011.11.14. 02:35:10

@Counter: "Tehát akkor a lehetséges levezetésed:"

Hamis dilemmával vádolsz másokat, s közben tenmagad is eme nemtelen eszközhöz folyamodsz, ejnye!

Elmondom én, segítek: azért nem szép dolog kizárólag egy negatív oldalról bemutatni valamit, mert azzal azt sugallod, hogy a bemutatott dolognak hangsúlyosabb a negatív oldala, mint valójában.

Amennyiben a csak negatív oldalról való bemutatás ilyen hosszú időn keresztül, ennyire tendenciózusan valósul meg (50+ cikk ugye), gondolhatjuk azt, hogy ez nem véletlen, hanem direkt demagógia.

Elfogultnak persze lehet lenni, semmi nem tiltja, csak nem kéne hülyének nézni azt, akinek ez feltűnik, sőt, mivel hogy ez a webkettő, szóvá is teszi. Mert hogy ezt is lehet csinálni.

De mint megtudtam, ez "irónia". (Értsd: baszogatás, de ha ezt szóvá teszed, akkor megmondjuk, hogy hülye vagy.)

Archenemy 2011.11.14. 02:45:45

@acs63: állításomnak az általad "cáfolt" része valójában egy szóvirág, utalás az "én nem vagyok rasszista, mert vannak cigány barátaim" fordulatra, ami szerintem ugyan valid érv, de sokak szerint nem.

Gondolatmenetem az alábbi:
"fogjunk egy csoportot, és kizárólag a gyönge tulajdonságaikat, jellegzetességeiket mutogassuk; így úgy tehetünk, mintha az egész csoport ilyen volna, anélkül, hogy ezt kimondanánk, ami cáfolható lenne"

De mint megtudtam, ez "irónia". (Értsd: baszogatás, de ha ezt szóvá teszed, akkor megmondjuk, hogy hülye vagy.)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.14. 05:49:47

Csúnya a válogatás.
Mint a kommunista szoborpark...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.14. 05:57:37

Ja, mindenkit megnyugtatnék, hogy a jobboldali irodalomkritikusok is gyűjtik
a nekik nem tetsző alkotásokat.
De ők nem bemutatják...

Könyvégetéseket rendeznek.

nol.hu/belfold/hungarista_konyvegetes_-_magyarorszag__2011

Úgyhogy inkább ne egyensúlyozzunk...

acs63 2011.11.14. 08:34:59

@Archenemy: Bocs, de cigány barátaim sincsenek.
Folyamatosan ködösítesz. (Pl. teljesen felesleges az idézőjel használata. Cáfoltam egy állításod, de Te - szerinted - nem tévedtél.) Olyasmit nyilvánítasz nekem, amit nem mondtam, de szeretnéd, ha mondanék.
Nem válaszolsz viszont a Neked feltett konkrét kérdésre, tévesen következtetsz, felhúzod az orrodat.
Iszol Te eleget? :-)

Azért válaszolhatnál a kérdésemre! (@acs63: )

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 09:49:15

@Archenemy: Szerintem borzasztó sunyi elfogultságra vall, hogy épp velem és épp itt vitatkozol. Kérlek, menj és vitatkozz pontosan 150 hsz. erejéig az MHO-n, aztán vitatkozz ugyanennyit tevevanegypupu-val a mandineren, aztán vitatkozz ugyanennyit a kanadai államigazgatási reformokról tetszőleges kanadai portálon, utána – de csakis utána – visszajöhetsz és vitatkozhatsz itt velem.

Összeesküvés-elméletekkel nem lehet vitatkozni, sajnálom. Neked az is demagógia, hogy ornitológiai blogokon általában nem írnak a bálnákról.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.14. 09:49:53

@Archenemy:nem egy fajtádbéli szarjankó fogja meghatározni, hogy min viccelődhetünk és min nem.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2011.11.14. 10:10:20

November 7
(Nagy Oktogoni Cucilista Forró Dalom)

Kora hajnalt bőg az óra,
Tűzbe vizel Auróra,
Illetve a vízbe tüzel,
S cár atyuskát emígy üz el.
Sanyi a cár, vagy tán Miki,
Akit épp zavarunk mi ki?
Téli Palota és ostrom?
Vár áll ottan, legyen most rom?
Kommunizmus bömböl Oááá!-t,
Elkergetve sok burzsoát.
Remeghettek kopár térdek,
Éljen Lenin saPártérdek!

énekelve:
Leeenin, a hőőős, ki csak néépéből élt!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/11/november-7.html
:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2011.11.14. 10:59:01

A verseket egyébként értelmes és hasznos dolgok reklámozására is fel lehet használni, például véradásra lehet vele embereket toborozni:

VÉRADÁSI VERBUNK

Ha egy pajkos nyaki tiló
Miatt nem vagy ötven kiló,
S apályosak vérereid,
Ez esetben ne gyere id-

-e, de, ha a tested ép és
Nincs benned nyóc hosszúlépés
(Igazából egy se kéne!),
Akkor jöhetsz vidám éne-

-xóval s leend haligali!
S miként hős Muhammad Ali,
Karod nyújtod tűs néninek,
Ki méhként gyűjt rőt véri nek-

-tárt ám!

Véradás:
2011. november 18. (péntek) 15:00 – 19:00
Budapest XI. ker., Vásárhelyi Pál u. 4-6. IV. emelet

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/11/veradasi-verbunk.html
:)

prandelli 2011.11.14. 12:20:43

@Pásztörperc: Köszönet ezért a posztért, és kivételesen az sem baj, hogy kikerült egy időre a trollmágnesre. A Magyarságvédők hozzászólásait olvasva az jut eszembe, ahogy egy félreértés-sorozat egymásra épülő lépcsőinél mondja crescendoban Kabos Gyula az egyik legjobb filmjében, ahol dilidokit alakít: "Erről a bútormániáról egy cikket/tanulmányt/könyvet fogok írni"
Én egy klasszikus feladvánnyal járulnék hozzá a felhozatalhoz, lehet, hogy sokan ismerik. A műfaj neve csacsipacsi, azaz két sor teljes rímmel, a két sorban minden betű azonos, csak a szavak első betűje ugrik, és egy körülíró meghatározást kell ebbe a formába önteni. Tehát mi az négy szóval: közeli nyelvrokonunk dél-spanyolországi városban keleti kényúr perverz vágyait elégíti ki.
Állítólag egy lapszerkesztő tette fel először a kávéházban, és Karinthy 1 percen belül oldotta meg google nélkül.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.14. 12:45:51

@prandelli:

Vogul Malagában
Mogul valagában?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 12:46:01

Finn Malagában dzsinn valagában?

Nem jó, a dzsinn nem kényúr. Bár a Malaga/valaga pár szerintem... felülmúlhatatlan.

Pásztörperc 2011.11.14. 13:10:43

@prandelli: A műfajt ismerem:

pts.szit.bme.hu/flap-0.9/a/csp.html

(Fügedi kereséssel)

de mi tagadás, erre rákerestem (3-kor előadok, és ilyesmi előtt semmi más nem megy)

Archenemy 2011.11.14. 13:31:02

@jotunder: Trololol és vajh én hogyan tudnám azt meghatározni, hogy ti mit írtok? Figyelj, segítek, az ott fönn a poszt, ezek meg alul itt a kommentek, ahol az emberek elmondják, hogy mit gondolnak. Attól, hogy elmondják, hogy ez nekik nem tetszik, attól még nem határozzák meg, hogy te min szórakozhatsz és min nem. Tehát ezt a hepciáskodó kifakadást sajnos nem tudom értelmezni.

@Counter: Hiszed vagy nem, a MHO-n ugyan nem, de más portálokon is szoktam vitatkozni. Még egyszer pont egy kanadain is :)

"Összeesküvés-elméletekkel nem lehet vitatkozni, sajnálom. Neked az is demagógia, hogy ornitológiai blogokon általában nem írnak a bálnákról. "

Azt mondom, amit látok. Azt látom, hogy tendenciózusan a jobboldali költők szar verseit válogatják ki. Ebből írtam le a következtetéseimet, ésatöbbi ésatöbbi, amelyeket egyelőre senki nem tudott megcáfolni, hanem megy az ilyenkor szokásos terelés és észosztás (trollkodsz, összeesküvés-elmélet, szóvirágokba belekötés, lehengerelni próbálás).

@acs63: "Amúgy mit szólnál, ha - bárhol a kibertérben - "magyar bűnözők által elkövetett bűnök"-ről olvashatnál?"

Erre azért nem válaszoltam, mert a kérdés az az, hogy "mit szólnék", ami teljesen mindegy, nem szólnék semmit amúgy.

Talán te arra gondolsz, hogy ilyen nincs, holott van.

Ha a "google" nevű népszerű keresőoldalra odatévedsz, akkor a "magyar bűnözők" szóösszetételre számos találatot kaphatsz, ha netán még országnevet is írsz mellé, akkor tovább pontosíthatod a keresésedet. Pl. "magyar bűnözők Ausztriában":
www.nyugat.hu/tartalom/cikk/magyar_abszurd_bunozok_ausztriaban

Ha lenne viszont egy osztrák oldal, ahol kizárólag a magyar bűnözők által elkövetett bűnökkel foglalkoznak, és semmilyen más bűnnel nem, az zavarna valamelyest, mert elfogultnak érezném. Még akkor is, ha az lenne a neve, hogy "magyar emberek bűnei" (bár tény, hogy kétségbe valószínűleg nem esnék).

prandelli 2011.11.14. 13:47:11

@El Topo: Bravo, ha nem ismerted eddig és nem is kerestél rá, akkor bravissimo
@Counter: Ez viszont azért értékes, mert biztosan segédeszköz nélküli, hacsak nem vagy annyira ravasz, hogy direkt elrontod egy kicsit a látszat kedvéért:) Azt hiszem, hogy csak úgy teljesen szabályos, ha a kezdőbetűk keresztbe, páronként is megegyeznek (VM/MV)
@Pásztörperc: Kösz a linket, az a táblázat alatti szörny nem semmi.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.14. 13:50:42

@prandelli: Nem ismertem, és nem kerestem. Viszont legalább ötször annyi időmbe került, mint Karinthynak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 13:54:24

@prandelli: Segédeszköz nélküli, bár ezt mai rohanó világunkban csak bemondásra lehet, sajnos. Google-lel is keresgéltem, miután beírtam, és nekem úgy tűnt, hogy a purista csacsipacsiban a kezdőbetűk sem változhatnak, csak a szóhatárok, miközben ugyanúgy kérdés-felelet párnak kell lenniük.

@Archenemy: P/c még csak 2x hívta fel a figyelmet, hogy van "Baloldali költők rossz versei" sorozata is, csak ahhoz nem jut kortárs anyaghoz. Te az az ember vagy, aki szerint a jegesmedve-kutatók elfogultak, mert az esőerdőkben nem kutatnak?

Archenemy 2011.11.14. 14:03:51

@Counter: Természetesen a "baloldali költők stb" is elfogult, attól nem lesz valami kevésbé elfogult, hogy van másik irányba elfogult dolog is.

Mint mondottam, elfogultnak lenni nem bűn, csak az ember legyen tisztában vele, hogy az.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 14:16:46

@Archenemy: Ühüm. Tehát ha jobboldali költős sorozat van csak, akkor azért elfogult, ha jobboldali és baloldali költős sorozat is van, akkor azért.

Mit akarsz, Mohamed koporsóját?

Archenemy 2011.11.14. 14:23:14

@Counter: ?? Az elfogultság független attól, hogy létezik-e másik irányban is.

"Mit akarsz, Mohamed koporsóját? "

Azt, hogy lássátok be, hogy ez egy elfogult sorozat, és ne mismásoljatok, hogy de nem is, ez csak irónia, én sose gondoltam, hogy ez bármiféle összemosás vagy általánosítás lenne.

Pásztörperc 2011.11.14. 14:49:59

@Counter: Hagyd, végtére is igaza van: vmi egészen alapvetően utálom a hülyéket. Pláne, ha méxemellenzősek is. Természetesen jogában áll ezt elfogultságnak nevezni. Épp így nevezhetné ajtófélfának vagy lámpagömbnek is — ez az ő sajátos, költői eszköztára, szókészlete. Fogd fel prózaversnek, próbálj ráérezni a zamatára!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 14:51:09

@Archenemy: Látom, érteni véled Schrödinger macskáját. Igen, borzasztó elfogultság a szemlélőtől már maga a szemlélés. Lehet sopánkodni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.14. 14:53:25

@Archenemy: Idióta.... Mi az, hogy "elfogult" ?? Szerinted mi független közszolgálati műsor vagyunk ?? Mi ezt mókásnak találjuk. Ha valaki elfogultnak találja azt, hogy röhögünk a hazaffyaskodó fricklászlókon, hát pont leszarjuk.

maroz 2011.11.14. 15:00:56

@Archenemy: Szóval ez nem egy elköszönés volt. Pedig azt hittem.

Nem veszel komolyan minket, de azért itt esz a fene napok óta. Ki érti ezt... :))))

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 15:06:47

@jotunder: Gondolom, belebonyolódott a rész-egész viszonyba. Mert ha ugye a médiának feladata médiaként elfogulatlannak, teljeskörűnek lenni, akkor szerinte ezeknek a minőségeknek a média bármely apró elemére is igaznak kell lenniük. Ez lehet, hogy az elemi fizikában és kémiában így van.

Persze az is lehet, hogy zsidózni szeretne, de nem mer. Ez meg majd elmúlik.

Sajnos vagy sem, ezek az alapvető műszaki természetű igazságok nem általános érvényűek.

Archenemy 2011.11.14. 15:14:25

@Pásztörperc: személyeskedés
@Counter: nem, mivel itt nem csak szemlélés van
@jotunder: személyeskedés, de legalább hallgatólagosan belátod, hogy igazam van, tényleg elfogultak vagytok
@maroz: 1. ha válaszolnak rám, vélhetően reakciót várva, udvariatlanság válasz nélkül hagyni 2. szórakoztat
@Counter: "Mert ha ugye a médiának feladata médiaként elfogulatlannak, teljeskörűnek lenni, akkor szerinte ezeknek a minőségeknek a média bármely apró elemére is igaznak kell lenniük."

(copypaste magamtól):
"Mint mondottam, elfogultnak lenni nem bűn, csak az ember legyen tisztában vele, hogy az. "

Tehát tévedsz, nem várom el az elfogulatlanságot, de szóvá teszem, ha látom (látni vélem) az elfogultságot.

"Persze az is lehet, hogy zsidózni szeretne, de nem mer. Ez meg majd elmúlik."

személyeskedés

maroz 2011.11.14. 15:22:07

@Archenemy: "2. szórakoztat"

Ja, az más. Ha szórakoztat, akkor hajrá! Végső soron a billentyűzet is csak karnyújtásnyira van tőled, és ha valaki karnyújtáson belül megtalálja a maga szórakozását, az szerintem üdvözlendő.

Azt nem mondhatnám, hogy kölcsönös, de hát ilyen a világ.

Nos, akkor kedves kollégák, hajrá, szórakoztassuk a tisztelt vendéget, és ha jól csináljuk, akkor talán még banánt is dob nekünk. Bazári majmoknak vagyunk nézve, halleluja.

(A tudod middel a porban, azzal inkább, ha tanácsolhatnám.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 15:24:07

@Archenemy: Ühüm, és te miért vagy ilyen elfogult, hogy nem kopizod be minden egyes blog minden egyes posztja alá, hogy elfogultság, hogy pont erről pont így posztol és nem minden másról mindenhogy máshogy egyszerre?

acs63 2011.11.14. 15:42:51

@Archenemy: Ne maszatolj, kérlek válaszolj egyenesen!
Nem az volt a kérdés, hogy van-e ilyen, hanem, hogy erre Te hogyan reagálsz, illetve hogy egyenértékű-e a két dolog.
Egyenes kérdésre egyenes választ illik adni!
(A harmadik kérdést meg sem említed. Iszol Te eleget? :-) )

Archenemy 2011.11.14. 16:15:33

@Counter: "Ühüm, és te miért vagy ilyen elfogult,"

Mint mondtam már, elfogultnak lenni lehet. Én belátom magamról, hogy az vagyok, ezért nem fogok minden esetben ezen szívózni.

Ti vagytok továbbra is azok, akik képtelenek belátni magukról, hogy elfogultak. Valamiért még a feltételezés is sért titeket a jelek szerint.

@acs63: "Ne maszatolj, kérlek válaszolj egyenesen!"

(copypaste)
"nem szólnék semmit amúgy."

@maroz: "Bazári majmoknak vagyunk nézve, halleluja. "

Bazári majmokkal nem szoktam beszélgetni. Fölösleges okot keresned a sértődésre, én - veletek szemben - ebben a vitában nem személyeskedek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 16:21:27

@Archenemy: A tételed az, hogy minden valóságos döntés, cselekvés elfogultság a lehetséges alternatívákkal szemben. Ez nagyon szép, de teljességel értelmetlen, ugyanis az ellenkezője teljes mértékben életszerűtlen.

Most ezzel házalsz. Igen, ilyen értelmezésben mindenki mindig mindenben elfogult. Nagyon ügyes vagy. Ahhoz, hogy értelmes legyen a mondandód, érdemes volna valóságos distinkciókkal bíbelődni a kategóriák értelmetlenségig történő tágítása helyett.

Archenemy 2011.11.14. 16:29:04

@Counter: "A tételed az, hogy minden valóságos döntés, cselekvés elfogultság a lehetséges alternatívákkal szemben. Ez nagyon szép, de teljességel értelmetlen, ugyanis az ellenkezője teljes mértékben életszerűtlen."

Az elfogultságnak is van mértéke. Igazad van abban, hogy a teljes elfogulatlanság irreális; azonban törekedni rá mégiscsak hasznos. Amennyiben a törekvés is hiányzik, valamint ennek belátása is, akkor engedtessék meg, hogy ezt szóvá tegyem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 16:37:35

@Archenemy: Ebből nem tudsz kijönni. Bármilyen konkrét elfogultságot szóvá tenni elfogultság, így tehát minden egyes kifogásod megtételével a saját kifogásod morális alapját ásod alá.

Archenemy 2011.11.14. 16:42:41

@Counter: Egyrészt a "de te is" nem érv semmire, másrészt én nem azt mondtam (és ezt talán már el is mondtam párszor, esetleg kicsit többször is, de nem gond, leírhatom még néhányszor), hogy elfogultnak lenni bűn vagy tilos, hanem hogy ezt magunkról nem belátni butaság.

Ilyen mértékű elfogultságról meg, mint ez a cikksorozat, nem belátni, hogy elfogultság, nos ez inkább már elvakultság.

acs63 2011.11.14. 16:43:32

@Archenemy: Válaszod alapján a következőket állapítottam meg:

-A nemzeti/etnikai pejoratív besorolásra a véleményed: "nem szólnék semmit amúgy."
-A jobboldali művészek pejoratív besorolása mellett viszont nem mész el szó nélkül.

Konklúzió: Te egy jobboldali művész lehetsz (esetleg szoros kapcsolatod van ilyennel), akit nem zavar, ha cigányoznak, vagy zsidóznak a környezetedben.
Ha hozzátesszük, hogy iskolázott vagy és erősen modoros, akkor 86-88% az esélye, hogy öntudatos Magyarként fel sem veszed, amit a plebsz mond. 75%, hogy van diplomád, de az IQ-d 110-115 körül van. ESFP típusúnak nézlek.
Amit még mindig nem tudok: Iszol Te eleget? :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 16:47:52

@Archenemy: orulunkvincent.blog.hu/2011/11/12/jobboldali_koltok_borzalmasan_gyonge_versei_lvi_1/fullcommentlist/1#c14946407

Próbáld felfogni, hogy az érvelésed semmitmondó és helybenjáró. Nem fedeztél fel semmit, nem bizonyítottál be semmit, csak megalkottál egy kategóriát, amibe minden tapasztalati tény belefér, és most azt követeled, hogy mindenki ismerje el a kategória általad kijelölt határait.
Sok sikert.

Pásztörperc 2011.11.14. 16:52:58

@acs63: Hm... csak nem vmelyik költőnk, álnéven?

Archenemy 2011.11.14. 17:23:14

@acs63: "Válaszod alapján a következőket állapítottam meg:"

Személyeskedés. Ha egy ezer íkús program vagy egy hupilila náci törpe vagyok is, az érveimmel és a mondanivalómmal törődj, ne a személyemmel.

@Pásztörperc:

Személyeskedés (azon belül is a "kútmérgezés" retorikai fordulat). Nem vagyok költő, nem érdekelnek a versek.

@Counter:
Nem én alkottam meg az "elfogultság" szót, jelenséget, vagy bármi egyebet. Én mindössze annyit állítok, hogy ez a cikksorozat elfogult, és azt sugallja, hogy minden jobboldali költő, vagy legalábbis a jobboldali költők nagy része ilyen.

Ezt cáfolni még mindig nem sikerült, az elismerésétől pedig valamilyen általam ismeretlen ok miatt óvakodtok, sőt egyenesen személyeskedéssel és vádaskodással reagáltok.

acs63 2011.11.14. 17:36:49

@Archenemy: Nem személyeskedtem, nem mondtam rólad véleményt, csak értékeltelek.
Érveiddel és mondanivalóddal majd akkor foglalkozok, ha válaszoltál a kérdéseimre. (Mindre! Piszkosul izgat a folyadék-háztartásod még mindig. :-) )
Ne csapongjunk, haladjunk csak sorjában!
Addig unalmamban elemezgetek...

Archenemy 2011.11.14. 17:39:36

@acs63: "Nem személyeskedtem (...) csak értékeltelek."

Tehát de. A személyemmel foglalkoztál, nem az érveimmel. Ez független attól, hogy a személyemről a véleményed milyen.

Tehetsz mindenféle kikötést, hogy de te majd csak akkor vitatkozol, ha valami, de ez ugye azt jelenti, hogy nem vitatkozol. Nem kötelező, az tény.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 17:41:40

@Archenemy: Te töltötted meg ezzel az abszurd tartalommal, tehát a mostani formájában a te kategóriád és a te kategóriád az, amit erőltetsz.

acs63 2011.11.14. 17:48:23

@Pásztörperc: Nincs jelentősége. Tőlem lehet személyesen Pályi is, vagy Tölgy, nem mondanék mást, mint eddig.
Tipikus maszatoló gondolatsor. (Némelyek "csapongó"-nak hívják.) Különböző fajsúlyú helyzeteket egalizál. (Értsd: ha Gyurcsányék loptak, akkor senkinek sincs joga akadályozni Orbánékat a lenyúlásban.) Állít valamit és azt szeretné bebizonyítani, hogy azt én gondoltam/mondtam, majd elégedetten visszavonulna. Ha nem lennék ilyen buldog típus, akkor csak legyintenék.

acs63 2011.11.14. 17:54:10

@Archenemy: Csak azzal tudok vitatkozni, aki válaszol a feltett kérdéseimre. Persze, nem kötelező, de ne tőlem kérd számon, ha megakadunk. Ha csak az egyik fél irányít, az már majdnem kihallgatás.
Ha elbeszélünk egymás mellett, akkor nem vitatkozunk, csak ismertetjük egymással álláspontunkat, belebeszélünk a levegőbe. Úgy is lehet.

Archenemy 2011.11.14. 17:59:35

@acs63: "Különböző fajsúlyú helyzeteket egalizál."
mondod, majd a következő példád:
"ha Gyurcsányék loptak, akkor senkinek sincs joga akadályozni Orbánékat a lenyúlásban"

Nah ne vicceljünk már... Ennyire nem lehetek érthetetlen.

Egy: ezek pont hogy nem különböző fajsúlyúak.

Kettő: már korábban is említettem, hogy a "de te is" nem érv, sőt, érvelési hiba. Tehát ezt a fenti gondolatsort pláne semmiképp nem fogadnám el.

Három: Nem azt állítom, hogy ti mondtok valamit, pont hogy azt állítom, hogy nem ismertek el valamit, amit szerintem el lehetne, konkrétan a saját nagy mértékű elfogultságotokat, ill. azt, hogy ez a sorozat alkalmas egy olyan állítás sugallására (a jobboldail költészet, sőt talán maga az egész jobb oldal egyenlő a pátoszos műjajongással), amit kimondani nem akartok, hiszen akkor cáfolni lehetne.

Archenemy 2011.11.14. 18:03:45

@acs63: "Csak azzal tudok vitatkozni, aki válaszol a feltett kérdéseimre." VS "Ha csak az egyik fél irányít, az már majdnem kihallgatás."

Tehát először szabsz egy feltételt, majd felrovod nekem, hogy csak én irányítok :p Aranyos.

Egy vitában nem irányít senki. Ha érved van, hogy a fenti gondolatmenetem miért hibás, oszd meg. Az nem érv, hogy nem válaszolok egy vitához nem kapcsolódó kérdésre, és te ezért nem vitázol. Ennyi erővel én meg azért nem vitázok, mert az ég kék.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 18:12:35

@Archenemy: Ez mind az érved, hogy "szerintem el lehetne"? Ez elégséges érv ahhoz, hogy az elfogultság köpenye alá besöpörj valamennyi tudatos emberi cselekvést?
Jól mondták korábban, alsó hangon is csúszós lejtővel érvelsz, arról az alapvető fogalmi hibáról nem is szólva, amit az elfogultság definiálásával vétesz. Jelesül hogy nincsenek határai nálad.

De még erre a rémesen ingatag alapozásra is egy "szerintem lehetne" teszi fel a koronát nálad. Nem tudom, milyen jogon követeled, hogy foglalkozzanak veled.

acs63 2011.11.14. 18:20:39

@Archenemy: "azt állítom, hogy nem ismertek el valamit, amit szerintem el lehetne, konkrétan a saját nagy mértékű elfogultságotokat, ill. azt, hogy ez a sorozat alkalmas egy olyan állítás sugallására (a jobboldail költészet, sőt talán maga az egész jobb oldal egyenlő a pátoszos műjajongással), amit kimondani nem akartok, hiszen akkor cáfolni lehetne."

Na, erre mondtam azt, hogy a számba szeretnél adni mondatokat, amit soha sem állítottam, de Neked tetszene.
Ezzel szemben én nem sugallok semmit, hanem határozottan állítom, hogy:

Egyes, magukat jobboldalinak valló költők pátoszos műjajongása kimeríti a giccsel rombolás tényállását és - talán éppen ezért - borzasztóan gyengék ezek a versek.

Ezt lehet(ne) vitatni, semmi többet.
Amikor pedig arra kértelek, hogy olvasd el az előzményeket, akkor annak az volt az oka, hogy a tiedhez hasonló téveszméket már kiveséztük(ték) párszor.
A kék ég pedig nyomós indok ebben az esetben.

acs63 2011.11.14. 18:24:33

@acs63: De, ha megengeded, tennék még egy kijelentést:

Egyes, magukat baloldalinak valló költők pátoszos műjajongása kimeríti a giccsel rombolás tényállását és - talán éppen ezért - borzasztóan gyengék ezek a versek.

Te valami miatt a "jobboldali" jelzőn akadsz fenn, pedig ebben a sorozatban a "borzalmasan gyenge versek" a hívószó.

Archenemy 2011.11.14. 18:29:34

@Counter: "szerintem lehetne"

Szerintem el lehetne ismerni, ellenben ha bebizonyítanád esetleg, hogy ez a sorozat nem alkalmas annak sugallására, hogy a jobboldali költészet/eszmerendszer = szemét, akkor szerintem sem kellene elismerni.

"az elfogultság definiálásával vétesz"

Parancsolj, definiálj egy jobbat, pl. ha valamiben csak három méter elfogultság van, az még nem elfogultság, de ha valamiben tizenhét kiló, az már igen. Vagy milyen pontos definícióra gondolsz?

Ezek gradiens dolgok. Nem úgy van, hogy öt szótagig még nem elfogulatlanság, de hattól már igen. Ahogy egyre inkább csak egy oldalról világítanak meg valamit, úgy gondolom én azt egyre elfogultabbnak. Van egy olyan határ, mikor szólok. Nem olyan bonyolult ez :)

Más nem érzi ezt elfogultságnak? Lelke rajta, mondja meg! Mondja azt, hogy a "jobboldali költők borzalmas versei" ötven+ részes cikksorozata nem elfogult, nem alkalmas összemosásra, az összes jobboldali költő vagy eszme sározására. Ki lehet mondani, hogy nem értetek egyet! De ehelyett megy a mismásolás, hogy de nem is, nem úgy, miért ne szabadna, biztos zsidózni akar, biztos költő ő is, játsszon inkább a faszával, blabla. Ez a vitakultúra?

"Nem tudom, milyen jogon követeled, hogy foglalkozzanak veled. "

De hát te foglalkozol már jó ideje, egész magadtól! Ha nem akarsz, egyszerűen ne válaszolj, és már nem is foglalkozol velem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 18:37:04

@Archenemy: Jól van, tessék hozzád mért vitakultúra: szerintem nem alkalmas.

Nem azt kifogásolom, hogy én foglalkozok; saját hatáskörben el tudom intézni, ha zavar, amit én magam csinálok. Azt kifogásolom, hogy követeled, hogy foglalkozzanak veled. Nem ugyanaz.

Egy definíció szükségszerűen hibás, ha nem történik elhatárolás. A te definíciódban nincs elhatárolás. Ezért a definíciód nem definíció. Azaz a kategóriád definiálatlan. És ennek a definiálatlan kategóriának követelsz abszolút elismerést.

Kandabula 2011.11.14. 18:41:19

Kesergő: (Don-kanyari áthallásos)

Rátámadtuk nagy bőszen
a szovjet népre,
Trallalla, trallalla,
Mert nem néztünk a térképre,
Trallalla, trallalla.
Mert, ha ránéztünk volna,
Trallalla, trallalla,
Országunk most nagyobb volna,
Trallalla, trallalla.
Meg aztán, ha kiugrunk,
Mint más normális nemzet,
Nem dől romba országunk,
Trallalla, trallalla.
Hogy mi mért nem ugrottunk ki,
Trallalla, trallalla,
Találja ki mindenki,
Trallalla, trallalla.

Archenemy 2011.11.14. 18:43:09

@acs63: "Egyes, magukat jobboldalinak valló költők pátoszos műjajongása kimeríti a giccsel rombolás tényállását és - talán éppen ezért - borzasztóan gyengék ezek a versek."
+
"Te valami miatt a "jobboldali" jelzőn akadsz fenn, pedig ebben a sorozatban a "borzalmasan gyenge versek" a hívószó. "

Az elfogultságon akadok fenn. Ha tendenciózusan és kizárólag a jobboldali (rossz) költők fikázása megy, akkor egy szemlélőben egyre inkább az az érzés kél, hogy a jobboldalon kizárólag ilyen költők vannak.

Tudom, hogy a sorozat nevében ez benne van. És mint mondtam, elfogultnak lenni lehet. De akkor az ember legalább tudja magáról, hogy az, ne tagadja, bagatellizálja, vagy tereljen.

"amit soha sem állítottam"

Tehát te soha nem állítottad, hogy nem vagy elfogult. Köszönöm. Most már csak azt kéne megtudni, hogy ennek megemlítése miért vált ki kényszeres személyeskedést errefelé.

"Amikor pedig arra kértelek, hogy olvasd el az előzményeket"

Csak sajnos tudod ez nem úgy megy, hogy mielőtt hozzászólok, átolvasom mind az 1000+ bejegyzés 100.000+ hozzászólását. Ha van valami beszélgetés, ami illik ide, irányíts oda vagy idézd be. De enélkül ez ilyen leginkább "nézd meg az interneten, ha nem hiszed" jellegű lerázásnak tűnik.

Archenemy 2011.11.14. 18:52:14

@Counter: "Azt kifogásolom, hogy követeled, hogy foglalkozzanak veled."

Természetesen nem követelem, de ha követelném, se lenne semmi, hiszen az foglalkozik velem, aki akar. Nem tudok érvényt szerezni a követeléseimnek, tehát ilyet nem is teszek. Az, hogy ide írok, nem "követelés".

"Egy definíció szükségszerűen hibás"

Szeretném akkor, ha példát mutatnál definiálásból, hogy tanulhassak.

'szerintem nem alkalmas.' (ez a cikksorozat arra, hogy azt a képzetet keltse, hogy a jobboldalon főleg rossz költők vannak, stb).

Na, legalább ki merte mondani valaki a saját véleményét. Látod, nem is volt olyan nehéz, mi? :p

Én azt gondolom, hogy tendenciózusan egy oldalról bemutatni valamit hangulatkeltés, sugallás. Pl. kurucinfó, cigánybűnözés.

Ezt elfogadod, vagy nem?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 18:59:21

@Archenemy: Ettől a gyűjtéstől nagyon előítéletes lettem a jobboldali költők által írt rossz versekkel szemben. Azt gondolom róluk, hogy rosszak. Szent ég!

Az egész sugallásos teóriád alapja egy durva logikai hiba. Akármit alapozol rá, az mind hibás lesz.

Definitio est per genus supremum et differentiam specificam. Tessék, fűzd fel rá az "elfogultság"-ot.

acs63 2011.11.14. 19:00:37

@Archenemy: ""amit soha sem állítottam"

Tehát te soha nem állítottad, hogy nem vagy elfogult. Köszönöm. Most már csak azt kéne megtudni, hogy ennek megemlítése miért vált ki kényszeres személyeskedést errefelé."

Ha idézel valamit, akkor ne emeld ki a szövegből, hanem mindent értelmezz! Én EZT nem állítottam:

"azt állítom, hogy nem ismertek el valamit, amit szerintem el lehetne, konkrétan a saját nagy mértékű elfogultságotokat, ill. azt, hogy ez a sorozat alkalmas egy olyan állítás sugallására (a jobboldail költészet, sőt talán maga az egész jobb oldal egyenlő a pátoszos műjajongással), amit kimondani nem akartok, hiszen akkor cáfolni lehetne."

Szerinted elfogultak vagyunk a jobboldali harmatos költők iránt, pedig engem piszkosul nem érdekel, milyen politika mentén szar egy vers. Ha pedig hozzászólsz valamihez, akkor vagy elfogadod, amit a másik állít, vagy utánajársz. Helyettem senki se tegyen nyilatkozatot! Ha érdekli, akkor kérdezzen, ne állítson!
Részemről itt befejezem, már teljesen szétvertük a posztot.
Bocs, Pc!

Archenemy 2011.11.14. 19:14:45

@Counter: "Ettől a gyűjtéstől nagyon előítéletes lettem a jobboldali költők által írt rossz versekkel szemben. Azt gondolom róluk, hogy rosszak."

Értem én, hogy logikailag sem a címből, sem a sorozatból nem következik az, amit szerintem sugall a cikksorozat. Mint írtam, pont ezért tartom alattomosnak, hiszen ha azt állítaná, hogy minden jobboldali vers gyenge, vagy a jobboldali szimbólumokról/stb csak szar verseket lehet írni, azt lehetne cáfolni. De nem állítja, csak érezteti, sugallja.

Szerinted nem. Értem én, elfogadom, hogy ezt te nem érzed. Pont ezért is tettem fel a kurucinfós/cigánybűnözős kérdést, hogy ott sem érzed-e a sugallást afelé, hogy "ezek mind ilyenek"?

Lehet, hogy ott sem, nyilván. Ha viszont ott igen, itt meg nem, akkor felmerül a kérdés, hogy miért van e különbség?

Ha indítanék egy blogot, hogy "jobboldali orvosok durva műhibái", azzal is szerintem azt az érzést kelteném, hogy a jobboldali orvosok gyakrabban/súlyosabban hibáznak, mint a nemjobboldaliak; hiszen minek emelném ki különben az oldalhoz tartozást?

Még egyszer mondom, el tudom fogadni, hogy te nem érzel ilyet, és azt is tudom, hogy ebből logikailag nem következik. Én meg akkor is így érzem, na de hát ez már reménytelenül szubjektív.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.14. 19:16:53

@Archenemy: Esztétikai álláspont =/= jogi vagy morális _felelősség_.

Továbbá nem tudom, feltűnt-e, hogy sohasem válaszolsz a kifogásaimra. Valaki majd úgyis kimoderálja a trollkodásodat.

Kandabula 2011.11.14. 19:21:24

@acs63: Hát szétvertétek... Sajnálatos. Az is sajnálatos, hogy manapság "abszolút" értelemben nem lehet (szabad) minősíteni, kritizálni semmit, amennyiben a bármely "termék" politikailag motivált. Talán a matematika maradt még meg semlegesnek... (bár tudjuk, kétszer kettő néha öt.)

Kandabula 2011.11.14. 19:26:38

@Counter: @Archenemy: elértétek, hogy koszorús költőnk meg lehet győződve arról, hogy versei komoly esztétikai vitát generáltak, így aztán bekerült a nagy magyar Parthenonba.

Archenemy 2011.11.14. 19:28:13

@acs63: "Ha pedig hozzászólsz valamihez, akkor vagy elfogadod, amit a másik állít, vagy utánajársz. "

Trololol sőt még érveljek is helyetted a te álláspontod védelmében, nem? :) Nem úgy van az; ha te hozol egy állítást, szempontot, azt neked kell bizonyítanod/bemutatnod.

Másrészt nem értem, miért kell hirtelen megsértődnöd, nekem pont most tűnt úgy, hogy a sok személyeskedés után végre hajlandó voltál egy kicsit vitatkozni is.

"pedig engem piszkosul nem érdekel, milyen politika mentén szar egy vers"
= azt állítod, hogy elfogulatlan vagy. = nem fogadod el, hogy elfogult vagy

"Helyettem senki se tegyen nyilatkozatot!"
Pontosan ugyanazok az eszközeid vannak meg neked is, mint nekem. Érvelj, bizonyíts, cáfolj. Ha akarsz. Ha meg nem akarsz, akkor ott jobb felül az x alakú gombbal kell bezárni az ablakot :p

A téma gördülékenysége miatt általában néhány dolgot eleve feltételezek, mert nagyon nyögvenyelős lenne, ha mindent definiálni/kérdezni kellene ("Ön ember? Igen. Volt már, hogy valaha vitában meggyőzték? Igen. Van kedve vitázni? Igen. Stb.).

Elnézést, ha ezzel valahogy nagyon megbántottalak, de ilyenkor nyugodtan tisztázd le az álláspontodat, hiszen ezen vita célja nem az, hogy valamelyikünk "győzzön", hanem hogy legalább megismerjük egymás álláspontját, gondolatait (ha már konszenzusra valószínűleg úgysem jutunk).

Archenemy 2011.11.14. 19:35:03

@Kandabula: "Az is sajnálatos, hogy manapság "abszolút" értelemben nem lehet (szabad) minősíteni, kritizálni semmit,"

De szabad, csak lesznek, akik kifogásolják. Sőt, még kifogásolni is szabad. A vita és az egyet nem értés nem baj. Nem ugrunk egymás torkának, saját szabad akaratából van itt mindenki.

@Counter: "Esztétikai álláspont =/= jogi vagy morális _felelősség_"

Sugallás, vagy nem sugallás a cigánybűnözés kifejezés? Sugallja-e azt, hogy minden cigány bűnöző, még akkor is, ha bármely más értelemben használják?

"Valaki majd úgyis kimoderálja a trollkodásodat. "
bunkósbottal érvelés, személyeskedés. Ha trollnak tartasz, ne válaszolj, tudod, dont feed the troll.

"Továbbá nem tudom, feltűnt-e, hogy sohasem válaszolsz a kifogásaimra"

Azt kifogásoltad, hogy nem rendesen definiáltam az elfogultságot. Kértelek, hogy akkor járj elől jó példával, hadd tanuljak, de általánosságokat hoztál fel. Ezek után úgy döntöttem, hogy a kifogásaiddal nem éri meg foglalkozni.

Kandabula 2011.11.14. 19:46:16

@Counter: @Archenemy: @acs63: szíves tájékoztatásotokra közlöm, hogy én, a magam részéről felváltva veszek fogkrémet a TESCO-ban, a CBA-ban, az Auchanban és a sarki vegyesboltban. Döntésemet az illető kereskedelmi egységek fizikai előfordulásomhoz képesti földrajzi elhelyezkedésétől teszem függővé. Döntésemben eddig még nem csalódtam, tekintettel arra, hogy ugyanazt lehet kapni mindenhol. Nadeviszont: amennyiben vásárlásaim folyamán bármely boltban beszáradt, kifolyt, vagy bebüdösödött fogkrémre bukkanok, szóvá fogom tenni. Ha érthető, amit mondani szeretnék...

Illinois 2011.11.14. 19:48:01

Egyet lehet érteni azzal a törekvéssel, hogy a múltunk eseményeit akárhogyan, így pl. vers formájában is feldolgozzuk. Talán nem túl szerencsés, hogy egy verset, ami a doni tragédiáról szól, pusztán a formai fogyatékosságok alapján ítélünk meg. Lehetne sorolni a vers hibáit, feltéve, hogy eltekintünk attól, hogy szól valamiről, nevezetesen: ez az ember elvesztette a fiát a háborúban. Erről próbál mondani valamit, és valakinek valahogyan mondd is. Egy Petőfi másképp verselné meg ezt a témát, sajnos nincs Petőfink, legalább valaki megpróbálta.

Kandabula 2011.11.14. 19:50:39

Márpedig ezek a "versek" mind formájukban, mind tartalmukban beszáradtak és büdösek.

Archenemy 2011.11.14. 19:57:13

@Kandabula: de ha mondjuk mindegyik boltban vennél időnként büdös fogkrémet, de mindig kizárólag csak a teszkóban vett büdös fogkrémről írnál, sőt még a blogodat is úgy neveznéd, hogy "a teszkóban vett büdös fogkrémek", na akkor az szerintem alkalmas lenne annak sugallására, hogy a teszkó általában véve rosszabb minőséget nyújt, mint a többi.

Mások szerint meg ugye nem, na de hát ezek érzések, ezzel nem lehet vitatkozni.

acs63 2011.11.14. 20:07:32

@Archenemy: Még egyszer próbálkozom veled, hátha...

Ha a cikk címe az, hogy "Tesco márkanévbe' csomagolják a büdös fogkrémet", akkor rajtad kívül mindenkinek az az aljas kereskedő képe jelenik meg, aki kihasznál egy márkanevet a szar árujára, míg Te azt sérelmezed, hogy bántják a Tesco-t és az állítják: csak büdös fogkrémet árul.
Kérlek, ezentúl a versek minőségére koncentrálj!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.14. 20:11:41

@Illinois: ezek kisember, nem formai fogyatékosságok, ha egy náci elmebeteg örjöngése. Pályi György náci voltához nem férhet készség, Adolf királytól, a hungarista indulóig. de azért vicces, és mi röhögni is fogunk rajta, és ha ez neked nem tetszik, az a te egyéni szocproblémád.

Kandabula 2011.11.14. 20:14:09

@Illinois: most írok valamit, amiért lehet, el fogom szégyellni magam: nem tudom, hány éves a költő, mi az iskolai végzettsége, ismeri-e a történelmet. De így ír:

"Mint győztes sereg indult el
Egy szép nyári napon
Vert sereggé vált
Csúf téli alkonyon

A Donnál állt már
Nagy büszke seregünk
Mégis egy újabb
Háborút vesztettünk"

Miféle győztes seregről beszél? Hol győztünk? (Tudom, Mátyás király, Búvár Kund...) Mire voltunk büszkék? Mi az, hogy "mégis újabb háborút vesztettünk?" Ez valami olyasmi, hogy hiába voltunk büszkék, mégis tragédia lett belőle. Vagyis büszkeségből szerettük volna a háborút megnyerni. Az elég nehéz. Csatát is nehéz, háborút meg még nehezebb. Pedig már a Donnál álltunk... Mi ez a hülyeség?

Szóval tessék Nemeskürty műveit nézegetni, olvasgatni és giccsel nem feltépni a sebeket.

pow/mia 2011.11.14. 20:30:57

@Kandabula:

56 éves, középiskolát végzett. Mint említettem, sajnos rokonom seggről-végről.

Kandabula 2011.11.14. 20:31:47

@Archenemy: OK, feladtam. Késő van, megyek ultizni. Végszóként még annyit, hogy ezek a versek (mint versek) szarok, egyben nem "jobboldaliak", hanem sunyi nyilas, náci, fasiszta (nem kívánt törlendő) ideológiát és történelemhamisítást közvetítenek. A cikkben közölt verseket az elején még poénos fűzfaköltő próbálkozásaként olvasgattam és kritizáltam, aztán a kommentelők ráébresztettek, hogy itt sokkal többről van szó, pódiumot kapott egy nyilas testvér.

Kandabula 2011.11.14. 21:10:08

@pow/mia: ha csak 56 éves, akkor végképp fingja sincs arról, hogy mi történt az országgal.

pow/mia 2011.11.14. 21:12:41

@Kandabula:

Semmiről sincs fingja. Hálistennek ritkán látom, de mindig megszenvedem, ha muszáj vele találkoznom.

sírjatok 2011.11.14. 23:02:53

@Kandabula: "Végszóként még annyit, hogy ezek a versek (mint versek) szarok, egyben nem "jobboldaliak", hanem sunyi nyilas, náci, fasiszta (nem kívánt törlendő) ideológiát és történelemhamisítást közvetítenek."

Egyetértünk, csak akkor miért a "jobboldali költők satöbbije" a rovat neve?

@jotunder: ja, moderálni érvelés helyett...

Elnézést, azt hittem, ez itt a komment szekció, ahol lehet kommentelni, vitázni, a résztvevők épülésére és okulására. Általában a legtöbb blogon inkább a személyeskedést nem tűrik, itt úgy néz ki, az érvelést és az ellenvéleményt :P

Tekintve, hogy engem itt szarháziztatok, gyanúsítgattatok, hogy így vagy úgy vagyok érdekelt, hogy biztos zsidózni akarok, de nem merek (? miféle bátorság kéne ahhoz?), köcsögöztetek, tudatlanoztatok. Érvek alig.

Ezzel szemben én kínosan ügyeltem arra, hogy érthető legyek, ne személyeskedjek, ne hívjam a vitapartnereimet szarháziaknak. Miért kell érzelmeket keverni ide?

Rosszul érveltem? Hülyeségeket írtam? Mutassatok rá, hogy hol, hadd okosodjak én is! De nem láttam, hol. Counternek voltak értelmes érvei, pl. attól okosodtam.

De kimoderálni, hát ne haragudj, ez de milyen egy piszlicsáré eljárás :) Persze mondták, hogy itt ez a módi, de hát más, ha az ember a saját bőrén érzi :)

Nah mindegy, acs63-nak pedig megmutatom, hogy kell nem hozzászólni. Így:

Intizar 2011.11.15. 00:16:39

Tessék, egy Tito-ellenes kis versemény eleje:

"Bemocskoltad az Adria kéken sugárzó bársonyát, felégetted a dalmát földön a legédesebb fügefát, amerre jársz, farkasok járnak, pofájuk vérrel itatott, amerre jársz, sűrű sötét van, elfordulnak a csillagok."

Hozzá kell tegyem, ez az antológia 56-ig tart, tehát diktatúrában született. Komoly költők is vannak benne. Annál nagyobb a gyalázat.

Intizar 2011.11.15. 00:23:09

És egy külön érdekesség, szintén valódi költőtől. Különlegessége, hogy Eörsi sosem tagadta: hitből írta ezt akkor (huszonegy évesen), nem a diktatúra alatt. Parányi részlet a Sztálin halálára született ódából:

"... és mégis a régi kép ez! Újra látom, kisüt a keretből, szinte már killép, ő maradt az élet, érzem tekintetét, arcomra száll, majd végighullámzik az elárvult világon."

Intizar 2011.11.15. 00:30:01

Na, végre valami, amin röhögni lehet, ha csak kínosan is. Elhinné valaki, hogy Nagy László képes ilyen silány strófát leírni?

Lobogónk egy van, komszomolkák
szőtték a dicső harcokban.
Harcolva szeretni minden népet
Pártunk tanít meg legjobban.

Kandabula 2011.11.15. 22:45:47

@Intizar: nem tudom, hogy valóban Nagy László írta-e, de bontható ez így is:

Lobogónk egy van,
Komszomolkák szőtték dicső harcokban,
Harcolni szeretni minden népet,
Pártunk tanít meg legjobban.

A gondom csak az, hogy Nagy László használhatta-e volna a "komszomolkák" kifejezést, no meg az is, hogy a vers nem éppen kirekesztő. Mi a baj azzal, hogy minden népet szeretni kell?

Intizar 2011.11.16. 01:16:50

@Kandabula: Miért kéne másként tagolni? A mondatszerkezet nyilvánvaló, enjambement-t pedig látott már a magyar paraszt is, nem jön zavarba tőle. Így jön ki a szótagszám.
Nagy László miért ne használhatta volna ezt a szót? 18-ban alapították a Komszomolt, a 45-53 közötti korszakban rég bevett kifejezés volt. (Sajnos nem tudom pontosan, mikor született a vers, csak annyit, hogy a mondott korszakban.)
Azt pedig ki mondta, hogy "kirekesztő" verset kell ide idézni? Ostoba, szolgalelkű és művészileg gyönge verset akartam mutatni, bár őszintén szólva annyira bárgyút és fülsértőt, mint az itt olvasható "jobboldali" "versek", az egész antológiában nem találtam.

Illinois 2011.11.16. 06:05:53

Az ÉS-ben (Ballib újságban) publikáló költők kínosan értelmetlen versei XVILII.

avagy a nemi szervek nem létező metafizikájának zavaros kifejtése

Varga Imre
Vénusz ajkai
LV. évfolyam 45. szám, 2011. november 11.
Élet és Irodalom

Vénusz ajkai nem szavakkal
(a fénylőkkel s a létükre-vakkal)
kimondják láthatóan,
hogy ami, az épp honnantól van.
Vénusz ajkai kiköpik, elnyelik.
Suttogva, borzongva, amerre visz.
Vénusz ajkai túl a hallhatókon,
s kimondják, ami innen.
Előkön akár, vagy utókon,
sugallva élőkön, halókon -
ha a múltad vagy az utókor.
Ami született, meg ami nem.
Ami nincsen és ami itt él.
Vénusz ajkai fölhevítik.
A testedet átlényegítik.
S így lesz a kint: én.
Vénusz ajkai illatától
a rózsa elhalkul, -pártol.
Vénusz ajkai halál bűze -
magadtól örökre elűzne.
Vénusz ajkai: idői s időtlen,
ami borús vagy épp felhőtlen.
Vénusz ajkai semeddig, sokáig,
annak aki fél, meg aki vágyik.
...

Pásztörperc 2011.11.16. 09:47:30

@acs63: Kedves egészségetekre! Amíg Titeket ez szórakoztat... ha valakinek, hát nekem aztán semmi alapom arra, hogy mások perverz ízlését bíráljam — pláne éppen ebben a rovatban, ugyi.

acs63 2011.11.16. 10:21:12

@Pásztörperc:
OFF
Szórakoztat? Egy fenét.
Ilyen öreg fejjel sem hiszem el, hogy még mindig használható eszköznek tekintik egyesek a modoros demagógiát. Egyszerűen irritál.
Ja és ahogy' öregszem, úgy fogy a türelmem is...néha későn veszem észre, hogy behúztak egy értelmetlen vitába.
ON

salamander 2011.11.18. 17:25:17

@csárli hárper:
na igen... látom nálad is mindegy miről szól a diskurzus... csak kötekedni akarsz.
off.

salamander 2011.11.18. 17:27:57

@Bloodscalp:
Nem, nem ahhoz van szerencséd.

salamander 2011.11.18. 17:29:09

@acs63:
Tudtommal egy szóval sem említettem/minősítettem Pályi költészetét.

salamander 2011.11.18. 17:33:49

@reccs:
A kommentem - érzésem szerint - nem értetted meg. Üvölteni csak ritkán szoktam, írásban azonban soha.

Érdekesebb lenne ha inkább írnál egy szösszenetet a "baloldali" kultúráról. Ha már erről volt/van szó.

Okoskodni, meg szórakozni nem nagyon nehéz.

na hess... vagyis RECCS :D

Bloodscalp 2011.11.18. 19:13:37

@salamander: akkor erről más a véleményünk