Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Rába-államosítás egy lehetséges magyarázata

2011.11.11. 08:53 | maroz | 91 komment

Címkék: rába államosítás rettegünk vincent

Mondta valamelyik beszélőgép, hogy azért, mert állami megrendelésre tűzoltóautókat akarnak a Rábával gyártatni. Ez hihető, de azzal a megkötéssel, hogy nem piros, hanem kék színű tűzoltóautókat. Persze kicsit félve írom le mindezeket, abba is hagyom itt, az elején az írást, mert az utóbbi időkben sajnos beigazolódott, hogy ha mi leírunk vicceskedő kedvünkben valami hülyeséget, azt a kormány rövid időn belül megvalósítja.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1003370082

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Besúgó, köpönyegforgatókat a rendvédelmi szervezetekbe! 2011.11.11. 13:07:57

Más nem is maradhat ezentúl ezekben a szervezetekben. Bár, az is megoldás, hogy minden kormányváltásnál lecseréljük a rendvédelmi szervezetek teljes állományát. A főparancsnokoktól a kifutófiúig.  Legyen az rendőr, katona, tűzoltó vagy börtönőr.Ho...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2011.11.11. 09:48:10

A tűzoltóautó gyártásban lenne ráció, mert európában asszem két gyártó van össz vissz. Illetve lehetne specializálódni azon belül is.
De nyílván baromi sok fejlesztési költséget kéne még kiköhögni hozzá.

Ami viszont valószínűbb forgatókönyv: A mindeddig rejtélyes egyik nagy megrendelő a merci. Nem véletlenül kaphatott olyan nagy kedvezményt a gyárépítéshez. Ezenkívűl még beesett pár tuti üzlet a Rábának, a többit a fantáziátokra bízom:)

ijontichy 2011.11.11. 09:54:10

@poszt: Perfekt. A rosszhiszeműség előfeltétel :-D

maroz 2011.11.11. 09:57:02

@1116001: A Mercedes, amint egy magyar állami vállalatra alapozna bármit is? Huhh, merész, nagyon merész! ;)

laboregér 2011.11.11. 09:58:34

@ijontichy:
ú?
yú?
gyú?
ágyú?
zágyú?
ízágyú?
vízágyú?

Link Elek 2011.11.11. 12:24:16

vizagyu nem eleg, tankok kellenek.
a kinaiak magyaraztak el orbannak, hogyan kell megoldani a tarsadalmi elegedetlenseg problemajat.

subtotal 2011.11.11. 12:57:31

Ha tuti üzlet lenne a háttérben, nem az állam venné meg, hanem valaki megmentené a Rábát.

fuhur 2011.11.11. 13:20:54

index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/11/aggodnak_a_buszgyartok_a_raba_miatt/

Ikarusz nem a Széles Gáboré? Lehet őt fenyítik be ezzel. Mostanában mintha kevesebb szépet írnának a Kárpátok Focistájáról a Magyar hírlapban.

Eaven 2011.11.11. 14:42:30

Tudok egy logikus magyarázatot de mivel nem várom, hogy a kormány logikusan gondolkodna ezért nem vennék mérget rá.
Spórolni kéne, ott a Honvédség aminek van egy eléggé színes járműállománya. Egy típus egységesítéssel logisztikai előnyhöz lehetne jutni persze csak közép távon. Adott a Rába aminek a termékeivel ez már évek óta halad ha lassan is. Ebből adódhatna egy olyan megoldás miszerint az állam megveszi a Rábát és a Honvédség számára fog termelni előállítási áron. Így még meg is érhetné a befektetés és a típus egységesítés után újra értékesíteni lehetne.
viszont még ha fentiek pusztán a fantázia szüleményei is, annyit azért ki kell mondani, hogy az alap gond itt nem a cég megvétele hanem, hogy teljesen hiányzik annak évekkel való alátámasztása. Az egész döntési folyamat úgy ahogy van átláthatatlan. Ki javasolta ezt? Milyen indokkal? Hol vannak a hatástanulmányok a számítások? Ki döntött, róla, mikor, miért? Erről semmit se tudunk és ez sokkal nagyobb baj mint egy cég megvétele.

Bryan élete 2011.11.11. 15:57:48

DE A LEGNAGYOBB BAJ AZ, HOGY MÁR DÖGLENEK A NYULAK, PEDIG MÉG MENNYI ÖTLETÜK LENNE?

slowmotion 2011.11.11. 16:52:20

@Eaven: ó, én majdnem biztos vagyok benne, hogy az az előállítási ár az nem lenne annyira sokkal a piaci alatt.

@1116001: a két gyártóból az egyik a Mercedes, amitől a TÜP egy csomó olyan járművet talált beszerezni, amelyek igencsak hajlamosak a borulásra, ha gyökkettes sebesség felett kanyarodik velük a sofőr.
én meg pont tegnap láttam a dokumentumfilmet a Pierce gyárról, hát, ég és föld, de ugye mások a követelmények az óceánnak azon az oldalán
(gy.k. a Pierce látja el az USÁ-t tűzoltóautókkal)

Netuddki. 2011.11.11. 20:53:59

Gyárthatnak vízágyúkat csak ki vezetné? Még az is előfordulhat, hogy a parlamentből mosnák ki őket velük.

Rába, Rába, ráb..tok ti máma!

hexa 2011.11.11. 21:12:03

Kék színű tűzoltóautókat tudtommal csak Izraelből szabad vásárolni.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.11.11. 21:13:30

Vízágyukkal fogjuk lerohanni Szlovákiát?

OkoskaTo:rp 2011.11.11. 21:17:51

@slowmotion: Tűzoltóautónak rengeteg teherautó alap megfelel. Budapesten a Merciken kívül van pl. Steyr, de még Renault Kerax 340.19 4x4 is. A speciális felépítményt meg mifelénk úgyis a Rosenbauertől szokták venni. És gyanítom, a tűzoltóautók drágaságának nem feltétlenül a Mercedes alap az oka (amit a Rába ki tudna váltani), hanem a Rosenbauer, illetve a közbeszerzések Magyarországon megszokott árnövelő hatása.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2011.11.11. 21:33:43

Persze persze, de azért az egész háttere nem semmi.
Dolgavégezetlen alakok.

*******************
akarsz honlapot? sajatwebsite.hu

JohnHenry 2011.11.11. 21:37:17

"Ede beteg, szállodába mentem."

hexa 2011.11.11. 21:44:02

@subtotal: "nem az állam venné meg, hanem valaki megmentené a Rábát.'

Hanem bárki más venné meg és megmentés címén csődbe vinné, majd eladná nekünk a az X márkát importból. Mindezt olyan ártatlan bociszemekkel, hogy máris elhinném, hogy csakis értünk teszi.

A jótékony befektetők már csak ilyenek. 20 éve mentenek minket saját magunktól.

nu pagagyí 2011.11.11. 22:06:52

A Gömbös-féle Nemzeti Munkaterv után itt a győri program.
A győri programot Darányi Kálmán jelentette be 1938-ban. Célja a fegyverkezés volt. Sietni kell a gyerekszüléssel is, hogy legyen elég ágyutöltelék.

ANONYMOUS 2011.11.11. 22:40:22

Az miért nem szerepel sehol,hogy van a rábának egy (mostani áron) 6 milliárdot érő ingatlana amit elfelejtettek figyelembe venni az ajánlat tevéskor.
815ft helyett 1142ft-ot kellett volna ajánlaniuk igy.

A pszaf-nek ezt észre kellett volna vennie,de valahogy nem sikerült.
Azóta ment pár panasz,de reakció semmi.
Csak nem ez a fidesz sukoroja?

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.11.11. 23:29:27

ha tuti üzlet esett volna be, akkor húlye lett volna eladni az eredeti tulaj

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.11.11. 23:46:22

@Nick_: bele voltak azok már ragadva a szarba és nem feltétlenül akartak megfulladni benne.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 23:52:50

@nu pagagyí:

a győri program célja a zsidótlanítás volt, de olyan mindegy

ANONYMOUS 2011.11.12. 00:07:30

@Nick_:
tulajdonos
állam 15,47%
drb 10,85% ezt vették meg.ki tudja mennyiért? elvileg 815
közkéz 66% ezt akarják kicsikarni a zemberektöl
saját részvény 7,68%

BlogMeister 2011.11.12. 00:09:57

POLICE nevű huszárt nemrég már festettek. Nem akar valaki POLICE nevű locsolókocsikat is? :)

ny 2011.11.12. 00:10:12

@mavo: Akkor van egy másik Győri program is, amit csak Te ismersz:)

lehet más a handa-banda 2011.11.12. 00:30:54

Megkaptuk a kék locsolókocsit Izraelből, cserébe küldhetünk disznózsírfecskendővel felszerelt Rábát sok szeretettel

sexmachine 2011.11.12. 01:26:22

Állami cégek, kmk, közmunka (társadalmi munka), háztáji, vajon honnan olyan ismerősek ezek? Mintha már lett volna ilyen.

Veder1 2011.11.12. 03:51:31

Ok, szemét leszek és leszarom mit írtatok ebbe a bejegyzésbe, de hallgassátok meg ezt, ebben legalább van erő és új is:

www.youtube.com/watch?v=sNBTpap93U0

Megdobbent 2011.11.12. 05:39:35

Amint beindul az ilyen vagy az olyan szinu tuzolto-autok gyartasa sorozatban, azonnal ertesitsetek, hogy felnezzek a terkepbol :>

Megdobbent 2011.11.12. 05:42:11

@nu pagagyí: Ugyanmar, atkuldjuk az ellenhez matolcsit alcaruhaban egy megafonnal, kesobb az ENSZ-nel az ugyvedek majd elintezik, oszt jonapot!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.12. 05:49:27

@ANONYMOUS: Végre egy fideszkompatibilis felvetés.

Ha átláthatatlan döntés mozgatóját akarja az ember eltalálni, nem termelési, vagy megtérülési célokra kell gondolni.

Én olyanra is gondoltam, hogy van esetleg a Rábának egy beszállítója, akit a konkurense ki akar onnan piszkálni.
Papa-kőbánya történet újratöltve.
Vagy az is lehet, hogy van egy beszállító, akivel a fidesz ki akar baszni.
Spontán örömszerzésből magamagának.
Mert mondjuk szerintük ellenség.
Vagy van a Rábának egy konkurense, amelyik megkérte szépen, hogy takaríjják el onnét az útjából ezt a céget, mert nem lenne hálátlan.
Valami ehhez hasonló...

igényes 2011.11.12. 06:47:41

A Nándorfejérvár terem asztalszolgájának elmondása alapján:

Nos, amikor megérkezett a nagykövet asszony Orbán állítólag kínosan vigyorgot kivillantva 32 milliós fogsorát.
Kölcsönösen eröltetett udvariassági szófordulatokat követően helyet foglaltak oly módon, hogy a hatalmas ablakon beérkező nap sugarai Orbán arcát érték, mert a nagykövet ügyesen a napnak háttal ülve foglalt helyet, tehát előnyös poziciót szerzett már a beszélgetés megkezdés előtt.

Az asztalszolga felé leadták a rendelést, nagykövet asszony teát kért, Orbán ugyanazt két deci Puerto Rico rummal és dupla osztrák nyugtatóval.

A nagykövet elkezdte sorolni Orbán bűneit:
- fasiszta berendezkedés
- óhaza kiárusítása araboknak, sárgáknak
- demokrácia eltörlése
- média törvény
- off-shore cégek
- csúszópénzek
- rokonok
- ügyészség
- alkotmány
- bíróság
- köztársasági elnök
- Budavári-palotából a Nemzeti Galéria kitelepítése
- bankok
- MNYP lopása
- egészségügy
- tanügy
- nyugdíjak
- nemzeti értékek Felcsútra szállítása
- rákérdezett a koronára is, vajon tényleg naponta kétszer veszi fel?

Orbán verítékezett és vörös volt az arca, mint a kolontári iszap. Nos ezek után levezették a beszélgetést, Orbán kínjában viccesen elmondta, hogy Ő egy sportember, mindent megtesz saját gyarapodásáért, sőt még doppingol és jól átveri a Vada(i)t. Az amarikai focit utálja, de a magyart imádja, megszerezte a kispestiek orra elöl a Puskás relikviákat családja számára közpénzen.

A nagykövetnek ez nem nagyon tetszett, szánakozva Orbánon elbúcsúztak.

Orbán a távozást követően összedugta fejecskéjét Szíjjártóval. Te Peti ez engem megalázott, jól lebaszott. Nem hozott semmit? Peti az asztalszolgára vetette tekintetét kérdőleg, aki értett a sunyi kérdő pillantásból és válaszolt. De, Marsot hozott a nagykövet asszony!

Végre egy elégedett, kapzsi mosoly suhant át Orbán és Szíjjártó tekintetén!

Petikém, akkor adjál ki egy közleményt, hogy jegyzéket nem kaptunk, barátilag beszélgettünk, a Mars csokikat pedig a TeK szállítsa haza konspiráltan.

UFF! mondotta Orbán

Dinkainka 2011.11.12. 07:48:49

@Link Elek: Azért jártunk mi olyan fejlett demokráciákban is, mint Türkmenisztán, Azerbajdzsán, Üzbegisztán.

Gera 2011.11.12. 07:59:17

Szerintem van egy sokkal egyszerűbb magyarázat: mi van, ha valaki vett egy csomó részvényt és szeretne keresni egy hónap alatt 40 százalékot. Esetleg régebben vette és nem akar bukni az alacsony árfolyamon.

Mr. Waszabi 2011.11.12. 08:20:14

@Lakásfelújító Feri: apa, elaludtál? Már egy éve megy a film...:)

roki 2011.11.12. 08:54:14

Egy kis összeesküvést hagy én is....

A Rába energiákat fektetett a Kamaz futóművének fejlesztésébe, mint tudjuk, a Dakaron indult is olyan kamion, amiben Rába futóművek voltak.
Győrben szerelnek össze Kamazokat és a Rába végzi az MN részére a BTR-80-ak speciális átalakítását, amik Kamaz fődarabokra épülnek.
Az orosz Kamaz cégcsoport privatizációját az a Trojka Dialog befektetési társaság végezte, amiben ott vannak Trigránit Demján-stróman mögött álló kanadai üzletemberek is a TrizecHahntól.

A BTR-60,70,80 páncélozott szállítójármű egy jó kis gép lenne, ha nem volna neki annyi baja, pl. az, hogy gyenge a motorja, gyenge a páncélja, gyenge az elektronikája, zabálja a gumit, meg mindene gyenge, pláne a Rozsomákkal vagy a Pandúrral összevetve.

A Rábának van egy együttműködési megállapodása a Daimlerrel, aki motorokat és egyéb alkatrészeket szállít a Rába projektjeihez, meglehet itt arról van szó, hogy a Daimler fődarabok, elsősorban Mercedesz motor elterjesztését vették célba azokban a többnyire harmadik világbeli országokban, ahol a BTR típusok nagy számban fordulnak elő és ahol szintén megérett a helyzet a cserére, vagy ha van olyan ország, aki rendelkezik rá képességgel, a modernizációjukra.

A Daimler számára ott látszik a nagy üzlet, hogy a ~450 lovas turbós dízelmotrai, amik kamionokban és teherautókban dolgoznak, bekerülhetnek ezen hadseregekbe, ahol logikus választás volna, hogy egyforma fődarabú járművekből álljon a géppark, ezért adott országok törekednének az egyéb célra gyártott járművekbe is a megfelelő és megbízható Mercedesz motorokat tenni.

soproni1 2011.11.12. 08:58:21

A CBA-t is államosítani akarják ezért dobták fel a mostani vezetőket az Egymásért alapítványos áfa csalással . Egy a baj. A mostani államosítóknak nincs sikeres szakemberük. A Simlicska ugyan tehetséges, de egyedül nem megy semmire. A Demján meg a Csányi meg már öreg.

passzívház tervek · http://www.passzivhaztervek.hu 2011.11.12. 09:09:16

@subtotal: Lehet, hogy már készülnek a kínai privatizációra, na meg a kínai piacok megostromlására.
Persze lehet, hogy ez csak egy kis közpénz-elsíbolás. Ha érne valamit a Rába, az szinte biztos, hogy már jól profitáló cég lenne, és a profit vándorolna külföld felé.

milner 2011.11.12. 09:10:22

@soproni1: simicska miben tehetséges? Azon kívül, h jó koleszt vállasztott?

Link Elеk 2011.11.12. 09:13:30

@igényes: Nem mondták már neked, hogy a suszter maradjon a kaptafánál? Fingom nincs, hogy neked mi a kaptafád, de nem a humor, az biztos.

roki 2011.11.12. 09:25:31

A finn Patria Scania motorral készül
A svájci Mowag és a Lav, Stryker klónok Komatsu és Caterpillar motorral
Az osztrák Pandur a Steyer 6 hengeres turbós dízeljével.
Az olasz Centauro Iveco motorral készül.

magyar ember teli szájjal 2011.11.12. 09:25:40

Remélem vízágyú lesz rajtuk és nem lángszóró.

csoko20 2011.11.12. 09:27:56

@waszabi: Ez nem ugyanaz. Most pénzt is adnak érte....csalódtam bennük...

messi-asz 2011.11.12. 09:33:18

@simonmondja.: ez az állandó fanyalgásod és rosszindulatod...

ezt imádom a kommentjeidben...

roki 2011.11.12. 09:54:08

Az ukránok a Morozovban már korábban elkezdték felújítgatni a BTR-t, sőt összehoztak a német Deutz motorgyártóval együttműködve egy automatizált toronyfegyverzetű, ámde úszni nem tudó BTR-3U típust, amiből Myanmar 1000 db-ot rendelt, 210-et már leszállítottak, sőt Nigériának 30-at, Thaiföldnek 96-ot, de vett Azerbajdzsán, Equador, Csád, Kazahsztán és az Emirátusok is pár darabor próbára.... szóval van igény az erős motorral szerelt BTR harcjárművekre, úgy tűnik jó üzlet.

soproni1 2011.11.12. 09:55:02

@milner:

Simicska az egyetlen pénzügyi zseni abban a maffiában. Orbán csak focizni tud, a többiek meg beszámláztatni, de Simicskának brutál agya van.Igazi sakk mester!

csoko20 2011.11.12. 10:20:54

@Link Elеk: Holcaust emlékmű vagy 15 db förmedvény 20 millióért egyre megy. A lényeg, hogy harcban állunk az államadóssággal. Nem is tudom miért nőtt, nő...

maroz 2011.11.12. 10:24:38

Pikk-pakk, kitt-katt. Ennyi.

A poszt a viccesnek szánt felvezetés ellenére is arról szólna, hogy mi a répát akar a hatalom a Rábával kezdeni. Ennek a figyelembevételével várom szíves kommentjeiteket.

messi-asz 2011.11.12. 10:31:40

@maroz: és mit akar a MAL lal... ?? majd megvéd minket... meg egyébként is az állam rossz gazda kivéve ha azorbán az állam...

nem sok esélyes a dolog egy 100 % biztos történjen PÉNZMOZGÁS mert abból lehet lehuzni...

mindegy hogy államosítás vagy privatizáció...
lényeg a pénzmozgás

lásd Malév ide-oda el vissza adása stb
a pénzmozgás a lényeg

történjen valami amit le lehet nyúlni
(a számla melléklet lehet gyűr ingatlan közműcég, repülőtér BÁRMI)

soproni1 2011.11.12. 10:41:23

@maroz:

Ezt csak a titkoszsolgálatoknál és a Rábánál tudják. A folyamat aggasztó a kommentelők szerint is. A trollkodók meg öncélúan köpködnek.

soproni1 2011.11.12. 10:41:58

@soproni1: titkosszolgálatoknál helyesen

Alf (törölt) 2011.11.12. 10:47:11

bírom, hogy senkinek nem jönle, hogy HÁBORÚ lesz...

messi-asz 2011.11.12. 10:53:18

@Alf: az államcsőd utáni polgárháborúra gondolsz? ez nem lesz nagy durranás, kis hőzöngés néhány lógó politikus...

niklex 2011.11.12. 10:59:23

Ha Rába "önköltségi áron" is szállítana ezentúl a HM-nek, az így megtakarított profit 50 év múlva érné el a most a részvényekért kifizetett összeget.
Ez nem üzlet.
Modern buszt a Rába 2-3 év múlva tudna gyártani, és addig sz Isten pénze is elmenne a fejlesztésre.
Mi a francnak vesz az állam egy versenypicon működő (értsd : nem monoplólium, mint áram,víz,gáz,olaj) gépipari céget,amelynek minden termékét még tucatnyian gyártják????
Tehát ami marad, mint logika: telek,tanácsadói díj,pozíciók,alá/fölé számlázgatás ismerős cégeknek, majd sajnálkozva olcsón eladni haveri körnek

klorofil 2011.11.12. 11:02:58

@hüjehalyó:
Dehogyis Szlovákiát, hanem Szaúd-Arábiát, és az utánpótlás szállításhoz rengeteg tartálykocsira lesz szükség!

csoko20 2011.11.12. 11:19:15

@messi-asz: Ázért tudnak ezek nagyobb szart is kavarni. Egy háborúval simán el tudják takarni a saját mocskukat. Ki a faszt érdekelne az unortodox gazdaságpolitika csődje, amikor a rácok már Kecskemétet prédálják, a románok meg Szolnoknál kelnek át?!

Lencsés lstván 2011.11.12. 11:21:07

@soproni1: "Simicska az egyetlen pénzügyi zseni abban a maffiában. "
- Ha Apeh elnök lettem volna, megcsinálom a hosszúbájtok éjszakáját - ami arra volt hogy mindent le lehessen kérdezni és menteni nyomtalanul - akkor az utána következő hat adóévben szerintem én is gördülékenyen megkötnék egy csomó üzletet.

Lencsés lstván 2011.11.12. 11:23:00

@messi-asz: Én kettőt szeretnék látni, ahogy az egyik nyakában áll kötéllel áll a másik vállán, amíg azt éppen agyonlövik.
Lehet találgatni melyik kettőre gondoltam!

kicsijuti 2011.11.12. 11:24:15

ha ezt gyurcsányék csinálták volna még gyanakodni is lehetne ilyen összeesküvésekre, de így valószínűbb hogy ugyanarra kell nekünk mint a cseheknek a skoda: magyar rendőrautó, tűzoltóautó, teherautó... esetleg nem volvo buszt vesznek ezekután mert már ez is jót tenne a gazdaságnak.talán nem teljes mértékben közgazdaságtani analfabéták mint az mszp/szdsz duó.

maroz 2011.11.12. 11:30:02

@kicsijuti: Skoda rendőrautó, hm. Nem tudom az megvan-e, hogy Skoda márkanéven a német Volkswagen gyárt autókat. Tudtad?

kicsijuti 2011.11.12. 11:36:45

@maroz: és hol gyártják? csehországban, kik? csehek
és van benne állami tulajdon? igen
amúgy most itt nem konkrétan a járőr autókra gondoltam hanem mint a képen is látható rabszállító/vízágyúzó ilyesmikre, mert mint a képen is látni elég régi....

maroz 2011.11.12. 11:48:31

@kicsijuti: A Volkszwagenben cseh állami tulajdon? Hát, én ezt nem tudom, de meglepne.

kicsijuti 2011.11.12. 11:53:46

@maroz: mármint a skoda egyes részeiben van cseh állami tulajdon, nem a vwben és nem is a személygépkocsi gyártásban..

maroz 2011.11.12. 12:02:29

@kicsijuti: Ó, szóval finomodunk. "Egyes részeiben", és ugye "van" állami tulajdon. Nade, milyen állami tulajdon van benne? Cseh állami tulajdon, vagy magyar állami tulajdon? És a Rábában milyen állami tulajdon lenne? Cseh vagy magyar?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.11.12. 12:04:16

De ha a tűzoltó olyan jó biznisz, a Rábának miért nem jutott eszébe?

Vagy itt már gondolkodni sem tudunk államosítás nélkül?

Az egyetlen befektetési vénával rendelkező agy ebben az országban a fidesz? Aki a mi pénzünkön tőzsdézik?

Link Elek 2011.11.12. 12:05:45

minden fideszes orult, vagy csak azok akikkel en talalkoztam eddig?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.12. 12:07:18

@kicsijuti: miről beszélsz ?? az Appian csoport megvette a teljes Skoda bázist, mindent Skoda Electric, Skoda Vagonka, mindent a cseh államtól. formálisan a menedzsment (Krsek, Koreczyk, Cmejla, Davis) ennek egy részét visszavásárolta, de mindenki úgy gondolja, hogy valójában az Appian vásárolta meg saját magától, mert a cseh hatóságok kicsit jobban érdeklődtek az Appian csoport tulajdonosi szerkezete felől mint az egészséges.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.11.12. 12:12:10

erről is kéne egy festményt csináltatni.

cindbl 2011.11.12. 12:15:30

@kicsijuti: talán nem teljes mértékben közgazdaságtani analfabéták mint az mszp/szdsz duó.

remelem, ezt komolyan mondod. mert viccnek ez kicsit eros.
mibol kovetkeztetsz arra, hogy kozgazdasagtanban erosebbek, mint barki, aki eddig volt?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.12. 12:18:55

@cindbl: Rózsás Adela Isabellára gondol, a huszonkilencek nevű jobboldali közgazdászcsoport tagjára, aki amúgy fényképész.

szerénységem 2011.11.12. 12:25:44

@kicsijuti: Ebből már nem jössz ki jól. Hagyni kéne... :-)

niklex 2011.11.12. 14:34:13

Egyébként nagyon szívesen látnák üzletileg alátámasztott érveket bárkitől, hogy miért üzlet a Rába részvények megvásárlása állami (azaz adó-) pénzből.
Csak emlékeztetőnek: az állam úgy jutott kb 10% tulajdonhoz, hogy államosította a magánnyugdíjpénztárakat, azaz az állampolgárok vagyonát. Amikor államosította, azt mondta, hogy azért teszi (persze hazudott, és ő is tudta hogy ezt mi is tudjuk) mert a manyupok eltőzsdézik a befizetett pénzeket. Ezek után az állam ahelyett hogy kiszállna a tőzsdézésből, a 10% mellé még tőzsdén vásárolna 90% Rábát. Áh, ugyan, nincs ellentmondás.
NOOORMÁLISAK EZEK???

roki 2011.11.12. 14:38:16

A Mercedes Bluetec 5 motortípus legújabb versenytesztjén már csak a karosszériamódosított változat tudott némileg jobb fogyasztási eredményt mutatni(27.2 és 25.4 l/100 km), tehát úgy tűnik technológiai oldalról most némi ideig már nem várható komoly méretű fogyasztáscsökkentés, így a BTR-80 Kamaz-7403, 260LE 45-50 l/100km fogyasztású motorját érdemes lehet lecserélni egy 27 l/100 km körüli fogyasztást tudó, ~500LE teljesítményre képes Mercedes Bluetec 5 motorváltozat valamelyikére.

acs63 2011.11.12. 15:14:40

@roki: A fogyasztás érdekes lehet áruszállításnál, esetleg (talán) egy tűzoltónál, de a hadászatban másodlagos. Ott fontosabb a szervízigény kérdése, a gyengébb minőségű hajtóanyaggal való üzemképesség.
Amivel egy Kamaz még működőképes, azzal a Merci megáll.

no successful 2011.11.12. 15:30:27

@csoko20:
"Ki a faszt érdekelne az unortodox gazdaságpolitika csődje, amikor a rácok már Kecskemétet prédálják, a románok meg Szolnoknál kelnek át?!"

Ahhoz (mint történelmünk tanúsítja) egy ballib. kormány kéne, hogy ez a helyzet előálljon.

no successful 2011.11.12. 15:34:36

Egyébként fogadjuk el egyenlőre, hogy stratégiai jellegű beruházásról van szó. Egy olyan fogalomba, hogy egy "ország erőforrása", bőven belefér, hogy legyen a nemzetnek döntő tulajdonrésze gépipari és energiaipari cégben.
A többit a jövő történései döntik el.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.12. 15:36:31

@waszabi: A filmek végén azt szokták mondani: Vége csapó...

maroz 2011.11.12. 15:39:33

@no successful: Süsd meg, ha előbb jelentkezel neked adtam volna el a használtautómat. Kicsengeted a dellát, és a többit meg hadd döntsék el a jövő történései.

És akkor ugye megy a duzzogás, ha egyesek ipart alapítanak a hülyékre. Il Ferro megvolt?

no successful 2011.11.12. 15:51:21

@maroz:
"Süsd meg, ha előbb jelentkezel neked adtam volna el a használtautómat. Kicsengeted a dellát, és a többit meg hadd döntsék el a jövő történései."

Nekem speciel eddig csak használt autóim voltak. És nem csalódtam.
1. Nem kellett hitelt felvennem,
2. Kellett még ugyan rájuk költeni, de sokáig használtam őket, gond nélkül.
3. Nyilván megnéztem azt is, milyen állapotban van a gép, tudom e a céljaimnak megfelelően használni, stb.
Szerintem ok nélkül senki nem vesz használt autót, valamit kezdeni akar vele. De ha pl. én veszek egy használt autót akkor te csak azután tudod megmondani hogy miért vettem, ha meglátod, hogy mit csinálok vele.

no successful 2011.11.12. 15:57:31

@acs63:
"A fogyasztás érdekes lehet áruszállításnál, esetleg (talán) egy tűzoltónál, de a hadászatban másodlagos."

Ezt azért nem mondanám. Bizonyos szitukban döntő lehet, hogy egy gép egy tankkal kb. hány km-t tud lenyomni. Biztos vagyok benne, hogy pl. A Németek első Ardenneki áttörésénél számított, ha az oroszoknál nem is. Mint tudjuk, az oroszok olajjal fűtöttek, (kis tulzással Bakunál gémeskutakkal termelték ki az ásványolajat).

roki 2011.11.12. 15:57:32

@acs63:

Elsősorban a teljesítményigény dominál, a Kamazok 260 lova nagyon kevés.

Ha menetben felkapcsolják a BTR-ben a légkondit, le kell kapcsolni a világítást. A toronyforgató rendszer elektronikus üzemeltetése menetben nem menne, meg kellene állni, vagy maradna a kurblizás kézzel.
A megbízható működéshez és a léptetőmotorokat és egyéb mást felhasználó modernizáláshoz kellene némi elektromos többlet képesség.
Ráadásul a BTR-ek legfőbb hátránya a 80 km/h sebesség, míg a versenytársak 100-105 km/h-t tudnak(.Itt kapcsolódik a Rába eddigi futómű fejléesztése a Kamazon, hiszen a sebességnöveléshez a jelenlegi kemény futóművet lágyítani kellene.)

Lényeges szempont tehát, hogy a meghajtó motor teljesítményét megnöveljék amit a Mercedes motorok tudnának is biztosítani, egy jó fajlagos üzemanyagfogyasztás mellett.

Egyébként nem igaz, hogy az orosz katonai eszközök mindennel mennek.
Az Ural pl. nem ment a 86-os benzinnel, csörgött, kimondottan kellett bele a szuper benzin.
A Kamaz sem megy el mással, mint jó minőségű gázolajjal.
Megfigyelhető egyébként, hogy a BTR harcjárművek konkurenciáinak mindegyikében jó nevű gyártók dízelmotorjai, általában kamionmotorok vannak beszerelve, amik szintúgy nem mennek el akármivel.

Amúgy ezeknél a járműveknél is fontos a fogyasztás, hiszen az akciórádiuszok függ tőle.
Ezek a 8*8 gumis gépjárművek végül is legtöbbször aszfaltozott úton operálnak, bevethetőségüknél fontos szempont az elérhető sebesség.

maroz 2011.11.12. 16:01:21

@no successful:

1. A Rába megvásárlásához KELL hitelt felvenni.
2. Jó eséllyel fogalmad sincs, hogy mennyit KELL rákölteni (hitelből, persze, mi másból), hiszen arról sincs fogalmad, hogy mi az állam célja vele. Ültesd át ezt autóra.
3. A Rábán mit néztél meg? Mi az állam célja vele? Szerintem fogalmad sincs.

De persze ettől még tapsolsz, leírsz egy értelmetlen karaktersort (stratégiai jellegű beruházás) és azt mondod, hogy majd a jövő eldönti. Mondom én, te kellett volna megvegyed az én motorhibás autómat, annyiért, amennyit én nem szégyelltem volna (kurvasok) tőled elkérni érte.

acs63 2011.11.12. 16:44:00

@no successful: Ne keverd a szezont a fazonnal! A tigrisek magas fogyasztása a súlyukból (páncélzat, méret) eredt, nem az egyszerűbb konstrukciójú motoron.

@roki: Mintha Te említetted volna közép-Ázsiát és más elmaradottabb területet piacként. Ne (nyugat) európai minőségben gondolkodj! Afrikába sem a legmodernebb motorokkal szerelik a vasakat, a fő cél az egyszerűség, csereszabatosság, igénytelenség. (Még Magyarországon is fele, 2/3-a a modern diesel-motorok élettartama a ny-európaiakénak. Aki csak idehaza tankol - a keleti területekről nem is szólva -, annak egy euro4-es motorja 200E km-t is nehezen teljesíti és elég egyszer "félretankolni". Az üzemanyag-rendszer nem bírja.)

A teljesítmény kérdésében nincs vita, én csak a fogyasztás fontosságát vitattam. (Gondolj az Abrams motorra. Nem a fogyasztása okozza a legtöbb gondot.)

@maroz: Engem ez az ügy a MOL-részvények megvétele utáni magyarázkodásra emlékeztet. (Stratégiai fontosság, majd meglátjátok!, stb.) Kevesen kérdezik meg: Na jó, de mibe' is kerül ez nekünk?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.12. 17:58:10

@acs63: De nem csak vesznek, hanem eladnak is.
A stratégiai gázkészletet eladták.
Vagy eladtak belőle, és esetleg a többit is.
Pedig kemények a telek, ha valami gebasz lenne.

slowmotion 2011.11.13. 00:09:37

nnna, megmondom a tutit.
megveszik a Rábát, megszponzoráljtatják vele a házi focicsapatot.

régen volt Rába ETO, most majd lesz Rába Videoton.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.13. 07:42:57

@maroz: A napi glosszádban Orbán feljegyzi a Súlyos bántalmazások- füzetébe, hogy
- 2011.10.23.- Silvio bebbit megnyomorgatta a nyakamat

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.11.13. 08:54:24

Mekkora népünnepély lesz, ha Viktorunk elhúz?
Fecó-nál csak megkönnyebbülés volt a lelépéskor, de ha Viktorunk megy, akkor az olaszok megmutatták, hogyan kell búcsúztatni:
"várakozó tömeg "bolond" kiáltásokkal fogadta Berlusconit, és többen aprópénzt dobáltak irányába"
Tehát... felkészülni...
aprópénz (amit meghagy a gittegylet) és amivel megdobálható a "bolond"!