Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Megéneklünk, Magyarország!

2011.11.07. 12:38 | maroz | 200 komment

Címkék: vendégposzt hülyeország

Kerényi Imre hoppmester porondra lépett és fokozza. Napok óta töprengek itt, hogy mi a bánatot lehetne írni erről úgy, hogy se sok, se kevés ne legyen. Valamint indulatos se legyen, de azért fejezze ki azt, ami bennem robbanásközeli állapotban fortyog. Most nagyon szerencsés voltam, mert ráakadtam a készre, valaki már megírta. Ráadásul egy olyan valaki, aki számára ez az egész kerényiség egy nagyon vastag déja vu. A Hargita Népéből fogok átvenni egy írást, semmit hozzá nem teszek, el nem veszek belőle, az úgy jó, ahogyan Váli Éva irodalomtanár megírta. Pár képpel fogom csak kicsit feldobni a posztot, van hangulatuk, egyiket-másikat egy Zamfir Dumitrescu nevű ember festette, még egy másik rendszerben, de nehogy azt gondolják, hogy bármit is megbánt. Nem bántam meg semmit, ha a mai államfők felkérnének akkor őket is megfesteném, nyilatkozta, és még hozzátette, hogy ez szerinte nem valamiféle kompromisszum-kérdés, mert megrendeléseket kapni festőként az egy jó dolog, a szakmát gyakorolni úgyszintén egy jó, mondhatni kiváltságos dolog, és tessék megérteni, hogy ha ehhez megrendelések kellenek, hát akkor azokat el is kell vállalni, ha érkeznek.

Tehát Váli Évának így, ismeretlenül is köszönet az írásért, és elnézést, amiért a megkérdezése nélkül ideidéztem, de helyzet van.
 


 

Hargita Népe, 2011. október 21.

Váli Éva: Megéneklünk, Akármi!

Majdnem elfelejtettem egyre szürkébb nyolcvanas éveink két, óriási tömegeket manipuláló propagandamozgalmát: a Daciada sport-rendezvényeket, az „ép testben hazug lélek” jelszavának tanulságos példáját, és a „Megéneklünk, Románia” című kultúrfesztivált, ami úgy elrontotta évtizedekre a közízlést, hogy műnépiesség, giccs-nemzeti érzelem, feliratok, jelszavak, rigmusok, álpátoszú nagyotmondások, népdicsőítések, vezetődicséretek, beszédözönök, vége-hossza-nincs irodalmi öszszeállítások, öszeollózott rockoperák formájában engem még ma is elüldöz sok ünnepségről, mert ha a Székelyföldet éneklik is meg, attól a rossz ízlés, a propaganda és az amatörizmus ugyanolyan torzszülötteket eredményez, mint annak idején.

Mondom, majdnem elfelejtettem azt a két országos csinnadrattát, ha nem került volna a kezembe néhány fénykép, amelyek egy csíksomlyói iskoladráma, a szerzetesek által megírt, vérbő humorú Rusticus Imperans előadásán készültek, s amelyet iskolám színjátszósainak rendeztem az említett fesztivál égisze alatt. Akkor az iskola túl volt egy „történelmi fontosságú” (nem gondoltuk akkor, hogy ez a nagyképű hiperbola napjainkban Magyarországról köszön vissza) látogatáson, megismertük az ország szocialista neveléssel és kultúrával foglalkozó miniszter asszonyát, aki civilben jóságos, kövér, bőbeszédű nagymama, foglalkozását tekintve szakbarbár mérnök volt, csak beosztása miatt vált kultúrvandállá, aki takarékossági okokból leépíttette a filharmóniák létszámát is, mondván, négy hegedűs is el tudja játszani azt a művet, amit húsz hegedűre írtak a klasszikusok.

A csángózöld dzsörzékosztümös minisztressza szpicsét meghallgatva rájöhettünk, milyen újabb ideológiai bilincsek várnak a kultúrára, az oktatásra. Megtudtuk, hogy minden dolgozónak be kell állnia az országos hórába, kollektivisták írnak majd verseket, festenek, katonák baletteznek el történelmi jeleneteket, színészóriások szavalnak törpedalnokoktól ódákat a Scornicești-i Tölgyről, a Kárpátok Géniuszáról, a Világhírű Tudósnőről, világotjárt kórusok énekelnek silány tömegdalokat, festők, szobrászok jelszavakat, pannókat pingálnak, színpadokat, tribünöket díszítenek.

Pár évig mindenki írt, táncolt, szavalt, dalolt, festett, rendezett, csak éppen mindenki azt csinálta, amihez a legkevésbé értett. A lelkes amatörizmus félénken, gátlásosan indult, de az óriási pénzkidobás, amivel falvak, községek, városok műkedvelőit ide-oda utaztatták, versenyeztették, diplomákkal, serlegekkel, plecsnikkel, médianyilvánossággal ellátták, egyre magabiztosabbá és diadalmasabbá vált, s fokozatosan elhitte magáról, hogy művészetpótló, sőt: igazi művészet! A próbák, szereplések már minkaidőben is folytak, kinek fájt, hogy az országos, tömeges ízléstelenség paravánja mögött az igazi művészet elfojtása, megfélemlítése, háttérbe szorítása folyik.

Irodalomtanár voltam, választhattam: énekelek a tanügyi kórusban, szavalóversenyt szervezek, szöveget szerkesztek az alkalmi rendezvények, pártévfordulók, születésnapok szavalóbrigádjai számára, festek, szólózok, szavalok, balettezek vagy rendezek. Már volt azelőtt két próbálkozásom, tehát bemeséltem magamnak, hogy a rendezéshez jobban konyítok, mint a többihez. Maradtam volna a kaptafánál, azaz színpadtól távol, de ez látszott a legjobb alternatívának arra, hogy ne kerüljek színpadra, mégis „megénekeljek”. 
Az öreg iskoladráma hihetetlenül szellemes volt, mintha nem csuhás ifjak, hanem mai vagányok írták volna, a próbákon rengeteget kacagtunk, hálás volt a közönségünk is, bárhol léptünk fel vele. Lassan mi is elhittük, hogy valami fontosat művelünk – az amatörizmus jegyében. Pedig ugyanannak az országos bohózatnak, groteszk versengésnek voltunk részei, mint azok az irodalmi-művészetinek nevezett szörnyű összeállítások, amelyekben egy-egy román és magyar szavaló ki-kilépett a mozdulatlanságba dermedt kórusból és ó, költészet istenei, fogjátok be füleiteket, ilyeneket szavaltak: „A tizedik Kongresszus valósága / Amikor népünk Nagyszerű Fia/Az Ember,kit szívünk áld/Szólott és szava lángolt, lobogott/Lenini alkotó zászló alatt.”

Új zászlós, új címeres, új propagandistás, új ünnepeinknek Bocskai- és székely lófős nemesi öltönyös kultúr-apostolait, pruszlikos zászlóanyáit megpillantván frász fog el: ha nem vigyázunk, ezúttal magyar nemzeti párturamék beintenek, és – Megéneklünk, Románia helyett – megint megéneklünk Valamit! Most már nem muszájból, hanem önként és bárgyú-buzgón.

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr353360803

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ízlésrendőrség razziája a szerkesztőségben 2011.12.10. 14:33:55

Bár eddig azt hittük, hogy az ízlésrendőrség rémálma csupán az ATV, drága jó Bolgár úr és a balliberális média hecckampánya, ma bebizonyosodott számunkra, hogy a rémalom valódi, mint ahogyan a félelem és reszketés is, de nem Las Vegasban, hanem az Elva...

Trackback: Dizájnbunkók 2011.11.08. 21:27:29

Sokba került, sosem működik rendesen és igazi bunkóság a vakok számára – mi az? Az ötödik kerület egyik turistalátványosságának kikiáltott, Szabadság téri interaktív szökőkút. Nagyot álmodott a belvárosi píárpolgármester és csapata, csicsás ...

Trackback: Szent Istvánnak sem tetszik az új alaptörvény 2011.11.08. 13:23:19

  A teljes galériáért katt IDE Az FN24-nek köszönhetően végre lehullt a lepel a Kerényi Imre által rendelt, az elmúlt 150 év történelmi eseményeit feldolgozó festményekről. Többségében nem olyanok lettek, mint amilyenekre számítottam, hanem még olya...

Trackback: I. Orbán Őfelsége kinyilatkozott 2011.11.07. 20:38:05

Megy itt a parasztvakítás ezerrel. Adóegyszerűsítés, demokrácia, parlamentizmus. Na persze!Lézerblokkolós János napokkal ezelőtt még teljes mellszélességgel kiállt az EVA mellett. Majd amikor a kormány közölte (nekik már súgott Őfelsége lakája, hogy ne...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

remiz (törölt) 2011.11.09. 23:55:27

@Counter:
igen, ez egy szép, zárt, kidolgozott, működésképtelen, másoknak érthetetlen rendszer. felhasználható egy harcos, patetikus, örökkön nagyonnagyon jót akaró, dilettáns élet leélésére, cinikus hatalmak öntudatlan kiszolgálására.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 06:38:45

@komment1:

hát a franc se tudja, de innen a fotelemből (bakker, tényleg fotelem van; kényelmetlen meg minden, de fotel) nézve dániel pétert pár hibbanton kívül mindenki szociopatának nézi.

a mandineren meg már saccolgatják, hogy ej, de emelkedik ezeknek a gecijó képeknek a zára, csak mer a ballibek hörögnek. jó, oké, ott se mindenki ilyen, de azért van egy masszív többségük.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 06:41:08

@Counter:

kihagytad, hogy pár csutakhülye hamisító szerint szőr bóring szerint a magyar nyelv szikla. anélkül nem elég tiszta és száraz az érzés.

Entejómit Ijők 2011.11.10. 07:05:04

@mavo: Valamint hogy nálunk van a világ szívcsakrája, Európa (vagy a világ? fene se tudja már észben tartani ezt a sok téveszmét) legnagyobb víztartaléka, Jézus is párthus szittya királyfi volt, és azért utál minket az egész világ, mert félnek a nagyságunktól. Aki pedig nem ezzel a tudattal kél és fekszik, az nem is igazi magyar.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 07:27:29

@Entejómit Ijők:

nézd, maradjunk annyiban, hogy magyarországon létezik olyan hivatalos tankönyv, amiben le van írva, hogy a magyaroknak nincs szemita génjük, és az dekurvajó. nem akarok olyanokat írni, hogy bakay egy mocskos, a magyarság testin élősködő kókler, mert megrónának egyesek, de egyébként egy mocskos, a magyarság testin élősködő kókler.

komment1 2011.11.10. 07:29:12

@mavo: Tegnap két cikk is pont ilyesmiről szólt, hogy ti. már mennyire a futóbolondság határozza meg a közbeszédet. A hírszerzős PLT pont Bartust és Dánielt említi a kerényis típus mellett (hirszerzo.hu/velemeny/2011/11/9/Kurzusmitologia_8KM2X1). Mong Attlia meg a Dániel-Papp Lajos párost (www.komment.hu/tartalom/20111109-velemeny-magyarorszagon-nem-beszelget-egymassal-civil-politikus-erdekvedo.html). Utóbbi cikk nagyon jó, szépen kihozza, hogy tényleg odáig jutottunk, hogy csomóan bajvívni meg ketchupot kenni hajlandóak csak, de beszélgetni másokkal, az elfogadhatatlan. Pedig enélkül nincs közélet, pontosabban van, de csak futóbolondok közelharca.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 07:35:16

@Szindbad:

tótában azt kedvelem, hogy meg tudja fogalmazni: a heti hetesre nem az lett volna a korrekt válasz, hogy akkor mi nemzeti érzelműek is csinálunk magunknak egy önfelszopó humorizét csintalannal, bucó ádámkával, meg kerényivel. mert a legtöbb embernek ez nem bír leesni. amiből az bír ugye kijönni, hogy nemzeti érzelmű polgártárs iszonyatosan komoly pofával magyarázza, hogy ezek az arcok mennyire eszement humorosak, én meg szerencsére csak virtuálisan ülök mellette, ezért nem köpöm rá a prágai sonkát.

komment1 2011.11.10. 07:35:41

@komment1: Fura, nemtom miért, de nem működnek a linkek. Na mindegy, a címek itt vannak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 07:39:30

@komment1:

jó, oké, hogy kerényi vs dániel péter deathmatch, de nagyon szépen kérem idézzen már valaki legalább egyetlen egy ún. mértékadó ballibsibolsi médiákot, aki szerint dániel péter nem egy szociopata balfasz. ehhez képest az egyik kecsöpözik, meg lekurvázik, a másik meg kotmányközelileg ossza a milliókat.

ha bárki megkérdezi, én letagadom, hogy itt élek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 07:51:15

@komment1:

a végén a zárójel elé kell egy szóköz. vagy nem kell zárójel, nincs egyetemleges megoldás.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 07:54:45

@Entejómit Ijők: Jó, de ezek a végtelenségig és azon túl is fokozhatók, olvastam én olyat is, hogy az ősi alföldi szűrszabás a Világtérkép (nagy 'V') rajza, a sumer nyelvészetről nem is szólva.
Az meg nem jó, ha végtelen hosszú kommentet kezd írni a zember.

@mavo: A mértékadóság ez esetben irreleváns, a valóságos probléma az, hogy Dánielnek is akad minimum egy párezer fős, hangos rajongótábora. Legkevésbé sem felmentve a Kerényi-rajongókat, végképp nem felmentve a 2014-ben majd Kerényi mögé is felsorakozó mandinereket, akik el fogják énekelni a "befogott orral is inkább ezekre" szirénkórusát.
Hangos rajongótábor nélkül bárki lehet bármilyen mértékadónak kikiáltott médiaszereplő, nincs befolyása a közbeszédre.

maroz 2011.11.10. 07:55:33

@mavo: Ezzel egészen egyszerűen nem tudsz mit kezdeni. Illetve de, csak ugye fejen belül. Mert semmiféle olyan eszköz laikus kezében nincs, amivel ezen a mentalitáson, tehát hogy neki azért jó valami mert úgy gondolja, hogy másnak rossz változtatni lehetne. Ha nem vagy szakember és nem ezen a területen végzed gyógyító tevékenységed, akkor mást tényleg nem tudsz csinálni, mint szó nélkül túllépni rajta. A "szó nélkül" az lényeges, mert a beteget a visszajelzés élteti. Junó, kamaszos dackorszak: ha pukkan a felnőtt, akkor mégjobban nyomatják. Ha nem, akkor viszonylag hamar ráunnak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 07:58:10

@maroz: Ideje beindítani a Moniz-Freeman Nemzeti Alapprogramot? Hát csak nem :-D

Wolff 2011.11.10. 07:59:27

@komment1: A zárójelet is belinkelted.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:05:17

@komment1:
Mong aztán tudja, hogy kell beszélgetni.
És mutatja.
Linkeli a @dajcstomi fészbukját, és gúnynevet aggat Szanyira.

A narancshéj ottvan a seggükön.

maroz 2011.11.10. 08:08:13

@komment1: Ezt azért én árnyalnám. A dánielség jórészt a média miatt is tűnik akkorának, és ez valahol érthető is. Gondolj bele:

1. Dániel Péter ügyvéd kecsöppel és kaszinótojással kente be a nenyit az apeh-székház ügyfélszolgálatán, majd a facebookon lekurvázott egy idős nőt.

2. Dániel Péter ügyvéd és Papp Lajos nyugalmazott szívsebész a Kispipában egy zónapörkölt és egy macifröccs mellett eszmét cserélt fontos és kevésbé fontos közéleti kérdésekről, majd a végén mindketten elfogyasztottak egy-egy kávét, Dániel egy espresso macchiatot, míg Pap doktor egy haboskávét, sok cukorral.

Melyikből lesz hír szerinted? :))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 08:08:23

@Counter:

pont a mandinert ne bántsuk, nem álltak be őkolyan nagyon kerényi mögé.

de ismétlem. legyen dániel péternek ne ezres, legyen akár sokszázezres rajongótábora. na bumm, egy tízmilliós országban simán lehet ennyi pszichopata. de azért egy dániel pétert a látszatra normális népek legalább egy picikét lehülyézik. miközben kerényi imike saját kis homokózót nyert a nemzeti együttműködésén belül, mert őt meg annyira hülyének nézik a sajátjai.

a másik imike se érdekelne már a lófaszt se, sőt, talán lolácska róla forgatott volna zaftosat a biszkubéla helyett (vicceltem), ha nem kotmányozhatott volna, mert jókomcsi.

és ha már mandiner, nos igen, vitányiba bezzeg bele tudtak rúgni, hogy gonoszkomcsi.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:10:43

@simonmondja.:
Bocs, kicsit közbejött valami.
Szóval kitöröltem, hogy azért nem olvasom a kommentponthut, mert ilyen mongfélék írnak oda.
Akik párbeszédre szólítanak föl,
miközben gúnynéven szólítják az egyiket és benyalnak a másiknak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 08:14:09

@mavo: Nem azzal bántom, hogy beálltak. Hanem hogy be fognak állni '14-ben, elő fogják adni a "nehogy már azok, hát mégis inkább ezek, de persze követtünk el hibákat is". Most nem álltak be.

Kerényit is lehülyézik a látszatra normális népek, lásd Stumpf, Mandi, de még a Konzervatórium is. Pedig ott azért ismerik a maul halten und weiter dienent a katkók.

A probléma ott van, hogy Kerényinek ugyanúgy van feltétlen rajongótábora, mint Dánielnek, és hogy ezek a rajongótáborok meghatározóak tudnak lenni, ha filozófiai értelemben egzisztenciális pillanat jön el. Mert akkor mégis a csőcselék lincselt, mégis Mária országában döfte hátba népét a rendőrség, és a többi. Hozzájuk, nem pedig ők igazodnak. Ez nagyobb probléma, minthogy Kerényit most többen csipázzák.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:22:40

@mavo:
De miért lenne rajongótábora ?
Volt valami nagyobb dzsembori ?
Szabadítsuk ki Petit ?

Kurvára nem értem, hogy miért kell harcolni egy Dániel Péter ellen, ha hangot ad a véleményének.
Nem szabad ?

Dániel nem tiszteli az alaptörvényt.
Orbán Viktor nem tiszteli az Alkotmányt.
Szabadságukban áll.

Állít valamit Wittner Máriáról.
Ügyvéd. Majd megvédi az állítását a személyiségi jogi perben.

Miért itélném el ?
Mert pszichopata vagyok ?

komment1 2011.11.10. 08:27:23

@maroz: Hát épp az a nagyon érdekes és a szerintem már zakkant közélet legjobb jellemzője, amire Mong Attila hivatkozott: hogy bizony már az is hír, méghozzá negatív hír, ha valaki a két (vagy mittomén hány) oldal képviselői közül hajlandó egymással szóba állni. Mikor megjelent egy nagy "leleplező" cikk Népszabin arról a "borzalomról", hogy egy lmp-s, egy jobbikos meg egy fideszes politikus beszélgetett a parlamenti folyosón és lekapták őket, akkor azt gondoltam: itt már teljesen kifordult magából minden. Ami normális, hogy emberek egyszerű hétköznapi módon beszélgetnek egymással, az nálunk már nem normális. Lassan tényleg az a norma, hogy mindenki utál mindenkit. Szerintem pont ez a baja az országnak alapvetően, ezért tartunk ott, ahol.

Dániel és a többi esetében pedig az a baj, amit Mong ír, hogy futóbolondok ugyan mindenütt vannak, de jellemzően a periférián. Hát nálunk nem, nálunk meghatározó, alapvető véleményformáló alakok. Én sem tartom ezt normális helyzetnek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 08:31:28

@komment1: Mondom, Moniz-Freeman Nemzeti Alapprogram ;-)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:32:54

@komment1: A Dániel Péter a futóbolond, aki meghatározó, alapvető véleményformáló alak ?
Miért, írt egy alaptörvényt az országnak a saját kedvenc közhelygyüjteményéből ?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 08:37:34

@simonmondja.: Az alaptörvény, bármilyen mókás is, nem primer véleményformáló erő, a tartalmával főleg nem. Inkább nézd meg, mit írtam az egzisztenciális pillanatokról és az igazodás irányáról.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:39:59

@komment1:
Ja, amúgy nekem az tetszett, amikor a szívsebész boxmeccset akar.

Szinte látom, ahogy izgulnak a betegei, hogy ne a műtétjük előtt legyen a boxmeccs, mert esetleg szétütött kézzel hentesmunka lesz belenyúlni a szivükbe.
Ezt szeretem a fidesznyikekben. Hogy a Haza mindenekelőtt.

maroz 2011.11.10. 08:39:59

@Counter: De ezt lehet "csináld magad"-alapon is. "Kivágod" az agyad azon területét, amelyik az ilyen Dánielekre, mandineren kommentelő szerencsétlen meggárgyultakra rezonál.

Mert mi lehetne az asszertív válasz arra, ha jártamban-keltemben itt-ott meglátok egy szarkupacot? Szerintem az, ha egy egészen aprót fintorogva átlépem és tiplizek tovább. Ezért nem értem én meg azokat, akik ezzel szemben beleugranak, jót tapicskolnak benne és utána elkezdik széthordani, hogy néééé, szaaaar! :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:41:37

@Counter: Ja, bocs.
A kaszinótojás hatása tényleg sokkal korszakosabb.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 08:45:56

@simonmondja.: _Véleményformáló_ erőről írtál. Véleményformáló erőként a kaszinótojás és az alaptörvény szövege nagyjából hasonló, bár kissé a kaszinótojás felé hajlok (főleg ketchuppal).

Látod, itt az egzisztenciális pillanatod, megy a kognitív disszonancia, a félrebeszélés, csúsztatás és igazodsz. QED.

@maroz: Lehet, de céltalan, mert ahogy halmozódik és erjed, betüremlik a küszöb alatt és a kerítésen át.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 08:51:58

@Counter: Hát ezt előbb is mondhattad volna az alkotmányozó nemzetgyűlésnek,
hogy elég az Alkotmányt bekenni kaszinótojással,
mert annak pont annyi hatása van, mint hónapokon át alkotmányozni.

De még nem késő. Szólj Kerényinek, hogy ne költse a zsét az alaptörvény népszerűsítésére, hanem ugorjon be egy hidegtálért és hajrá.

komment1 2011.11.10. 08:58:57

@simonmondja.: Fentebb felsoroltam pár zakkantul viselkedőt mindkét oldalról. Éppen Kerényi a fő téma, de Orbánt is említettem - remek példák, Gyurcsánnyal, Deutsch-csal, Bartussal és hasonlóan érdekesen viselkedő alapvető véleményformálókkal együtt.

Szindbad 2011.11.10. 09:02:47

@maroz: De azért az megvan, hogy az itteni munkásságod kb. erről szól? Te sem tudod olyan könnyen átlépni a szart.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 09:04:09

@simonmondja.: A közvéleményre az alaptörvény szövegének és összekenésének kb. azonos hatása van.

Mondom, egzisztenciális pillanatod van, most igazodsz úgy, ahogyan megállapítottam, hogy igazodni fog a polgárok egy jelentős része.
Nézd meg, hogy mi volt az eredeti állításod: az alaptörvény szövege meghatározó _véleményformáló_ erő. Ez erősen kétséges.
Természetesen az alaptörvény szövege sokkal erősebben hat az alkotmányjogra, közhatalmi eljárásokra ésatöbbi, mint a kaszinótojás. De a közvéleményre nem hat jobban. És ugye abból indultunk ki, hogy a közvéleményre szerinted milyen relációban van a kettő (a kaszinótojás és a törvény_szöveg_) hatása.

maroz 2011.11.10. 09:10:18

@Szindbad: Mikor írtam én arról, hogy mit kommentelt a mandineren melyik elmebeteg? Vagy mikor írtam én Dániel Péterről? Nekem például azt illetően is különvéleményem lenne, hogy kell-e arról írni, amit Bayer egy marginális olvasottságú lapban leírt.

@Counter: Erről szólna az asszertivitás, nem? A különbségtételről: ez egy bemászó-bekúszó szar, tehát célszerű kezdenem vele valamit, emez pedig egy átlépendő szar, tehát célszerű átlépnem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 09:10:41

@Counter: A másik összehasonlításom pedig az, hogy Kerényi és Dániel nagyjából egyező tudati folyamatok segítségével működteti táborát, azzal a nem lényegi természetű különbséggel, hogy a Kerényié jelenleg nagyobb és a működtetése hatékonyabb. Az aggodalmamra okot adó megállapításom pedig az, hogy döntéshelyzetben, krízisben, amikor választani kell, ezek a primitív tudati folyamatok működnek igazodási pontként, ahelyett, hogy ezek kezdenének igazodni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.11.10. 09:14:01

@Counter:
Nem értelek.
Mihez igazodom, amihez nem kéne ?
A véleményszabadsághoz ?

Az elmúlttízév, vagy több, arról szólt, hogy szegény elnyomott fidesznyikek előadták a véleményüket, képben, dalban, írásban, performaszban, rendezvényként és hírként a hiradókban.

Mostmeg hirtelen uszítás és terrorakció, meg pszichopataság a vélemény elővezetése.

Igen, gondolom nem fordulok gyorsabban a tűkanyarban, mint az átlag.
Kellene ?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 09:14:31

@maroz: Akkor másként ítéljük meg. Szerintem ezek beszüremlő szarok (lásd: goo.gl/R0cOV ). Szerinted nem.

Érdekes megfigyelés egyébként, hogy a különféle kommentfolyamokban egész gyakran szkatológiai allegóriák és metaforák segítik elő a magyar politikai folyamatokról váltott eszmecserét.

maroz 2011.11.10. 09:34:02

@Counter: De hát most magyaráztad el, ne tegyél már úgy, mint ha érteni nem értenéd, csak magyarázni tudnád! ;)

Kerényi, amikor (aláhúzva) állampárti hoppmesterként csinál olyasmit, aminek vélhetőleg nem elenyésző következménye lesz, az szar, és érdemes szóvá tenni, érdemes rámutatni a mechanizmusra, hogy miket tud az ilyen szar okozni. A Romániás párhuzammal ezt próbáltam érzékeltetni.

Ezzel szemben az, hogy tehéntőgye47 nick már megint milyen orbitális faszságot kommentelt a mindegyhogymelyikblogon, illetve az, hogy XY hivatásos őrült melyik, a kifejezetten amatőr őrültek szórakoztatására fenntartott réteglapban őrültködött egyet szerintem átlépendő szar. Nem törvényszerűen és nem kanti következetességgel, mert azért lehet olyan szituáció, amikor van értelme velük foglalkozni, de nekem az a véleményem, hogy a bűzhöz igenis hozzájárul az is, ha egyfeszt és hangyaszorgalommal hordjuk szét a cipőnk talpán a szart. Lásd még T. Roosevelt híres szpícsét a trágyagereblyés emberről.

De hát ezen mit csudálkozunk? Most képzeld el, ha a társadalomban megfigyelhető negatív jelenségek expanzióját úgy írnánk le, hogy lassan már a kapunk alatt is szivárog be a haboskávé pihepuha mazsoláskaláccsal? ;)))

Szindbad 2011.11.10. 09:37:26

@maroz: Próbáld értelmezni a szart a mandíner kommentjeinél tágabb értelemben. :)

komment1 2011.11.10. 10:01:34

@maroz: Csak megnyugtatásul jegyzem meg: szerintem is elsődlegesen az éppen aktuális kormány ügyeit illik pedzegetni - őszintén szólva én például állandó ellenzékinek bizonyulok, saját magam előtt is furcsa módon, de mondjuk a gondolkodó értelmiségi hozzáállásnak ez megfelel. Ugyanakkor nem tartom szerencsésnek, hogy bármely oldal iránti elfogultságból csak a másik csoport gyengéit vegye észre az ember. Szerintem elég általános társadalmi tendenciákról van szó, őszintén szólva meg is lepődtem, hogy a két fent idézett publicisztika mennyire egybecseng azzal, amit magam is gondolok. Ha több ember egymástól függetlenül jut ugyanarra a következtetésre, az általában arra utal, hogy lehet a dologban valami.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 10:06:19

@Counter:

"azzal a nem lényegi természetű különbséggel, hogy a Kerényié jelenleg nagyobb és a működtetése hatékonyabb"

magyarra lefordítva kerényi a kilencvenes évek elején is már fontos tényező volt (na jó, nem volt, a sokadik arc volt a sokezerből), mostanra viszont tényleg fontos, ellenben dániel elvtárs nevét a büdös életben nem hallottam a kecsöpözés meg a kurvázás előtt, holott itt a baloldal rontott már reá az ő nemzetére az elmúlt nyó ... húsz évben egy párszor. van őrültség, ami valahogy kifizetődőbb, ja. segg mondjuk az láthatóan kell hozzá.

nem mondom, idősebb (ifjabb?) szilvásy is egy klinikai eset, de azért ő mégsem lett egy sikertörténet.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 10:14:54

@komment1:

én lassan kezdek arra a mélyen magyarellenes álláspontra eljutni, hogy magyarnak lenni nem pszichózis, hanem hazugság.

a XVIII. században egyszer csak egy halom német és szlovák (!) bácsi, akik mellesleg jó esetben törték a magyart, kevésbé jó esetben egy büdös szót sem tudtak magyarul, hirtelen kitalálták, hogy akkor ők most magyarok.

félek nagyon, hogy egyszer csak valaki jön, és bejelenti, hogy elnézést, mindenki jól át van verve, mert sem magyarország, se magyarok nem léteznek, én meg majd itt állok totál identitás nélkül és jól megszoptam.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 10:24:28

@maroz: Nem értesz! Kerényi és Dániel nem személyük vagy konkrét tetteik miatt igazán aggasztóak. Hanem azért, mert az őáltaluk képviselt, fenntartott, továbbörökített, megszólított borzalmas primitív gondolkodásmód annyiakban rezonál megfelelően, hogy bármilyen értékválasztás, értékválság esetén ezek a gondolkodásmódon válnak meghatározóvá, ezek köré a gondolkodásmódok köré épülnek ki a pszichotikus szekérvárak, ezek válnak megingathatatlan axiómákká. És ez az a jelenség, amely beszivárog a csukott ajtó alatt, a kerítés résein ésatöbbi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.10. 10:38:08

lehetne mondjuk olyat, hogy valaki odamegy egy szentesi zöld nevezetű embernek látszó tárgyhoz, és, és halkan, kulturáltan beássa az orgoványi erdőbe?

mandiner.hu/cikk/20111110_szentesi_zoldi_laszlo_bajnai_becsulete

bajnai a szentesi zöld forma embernek látszó görények ellen még csak az ellen nem nyert pert, aki ellen nem indított, de nekik áll feljebb. ők kurva erkölcsösen rágalmaznak, csak ezek a szemét bajnaik valamiért nem hajlandóak ezt eltűrni. skandalum! felháborító!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.10. 18:05:48

eper.elte.hu/index.phtml?cim=festmenyek.html

Őrület. Őrület! Őrület!!!

"Mi van a képen? - Semmi..."

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.10. 18:41:14

@Counter: ,,kicsit műanyag képük van?,,
Csillagos ötös a készítőknek! :-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 02:04:49

@Counter:

mandi törzshülyéinek ez a bizonyíték, hogy lám, lám, a gyerekek is szeretik, ergó jó.

mondjuk eleve az legalább húsz százalék orgoványi erdő, hogy Első Pesti Egyetemi Rádió Gyerekrádió. Első Pesti Egyetemi Rádió Gyerekrádió Rádió harminc, Első Pesti Egyetemi Rádió Gyerekrádió Rádió Rádió negyven, etc. mondjuk amíg csak cédé diszklemez korongokat játszanának addig nem érdekelné a kutyát se.

prandelli 2011.11.11. 10:56:16

@Counter: "Pelikán áll, és szorongva vár. Szemben vele egy földig érő, egész falat betöltő nagy kép: fiatal, köpcös elvtárs vezet egy lovasrohamot, amolyan Szent György, aki épp ledöfi sunyi ellenfelét. De a kép közepe egyben tapétaajtó is, és ez most nyílik, és egy nagyon elegáns, őszülő hajú, bajuszos férfi lép be rajta. Odasiet az ámuló Pelikánhoz, nyájas, megnyugtató mosollyal a kezét nyújtja."

Ugyanez a filmben, a "fiatal, köpcös elvtárs" - ez egyébként családi körben egy bizonyos személy eposzi jelzője vagy 10 éve - 0:30 körül látszik a legjobban:
www.youtube.com/watch?v=mCQgj1QNppo&NR=1

Amúgy ez a film tényleg zseniális. Legalább tízszer láttam már ezt a jelenetet, és eddig soha nem szúrtam ki 0:35-nél Virág elvtárs semjéni mozdulatát, ahogy eltakarja a szobor lőcsét :)

V mint... 2011.11.11. 12:09:47

@prandelli: Ebben a másfél percben az orbáni másfél év kormányzásának legalább fele benne van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.11. 15:42:25

"STEFKA ISTVÁN újságírónak, főszerkesztőnek, az 1956-os forradalom és szabadságharcban tanúsított kiemelkedő magatartásáért, 1956 eszméinek ápolása érdekében végzett tevékenysége, életútja elismeréseként "

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 15:45:40

@jotunder: "Aztán itt van 1956 és a pesti srácok ügye. Tizenhárom évesen nem voltam forradalmár, te úgy érzékeltetted írásodban, mintha az lettem vagy valaha is azt állítottam volna (a kitüntetési indoklásban sem ez áll!). Nem, csak szemtanú voltam, mint sok százezer ember akkor.

Október 25-én Budáról két vekni kenyeret vittünk apámmal a nagyszüleimhez a Futó utcába. A legnagyobb harcok akkor dúltak, és szerencsénkre épségben megúsztuk. Ez ilyen forradalom volt. A tűzharc utáni rövid szünetekben pillanatok alatt megteltek a pesti utcák emberekkel, a körút, a Rákóczi út és sajnos a Kossuth tér is. Könnyen lehettél szabadságharcos vagy áldozat. Nincs ezen mit viccelődni. A Köbölkút úti Általános Iskolában a mi osztályunkból öt tizenhárom éves fiú soha nem foglalhatta el újra a helyét a padban. Szovjet golyó végzett velük a Móricz Zsigmond körtéren, benzinespalackkal a kezükben. Több száz tizenéves srác halt meg a forradalomért, a nemzetért. Néhányan túlélték a megtorlást, mint például Dózsa László színész vagy Vándor Béla, a „Colos, a golyóálló”, akit tizenöt évesen hurcoltak el Szovjetunióba, vagy Pongrátz András, a Corvin közi parancsnok legkisebb öccse. Ennyit a tizenévesek ’56-os szerepéről."

www.magyarhirlap.hu/velemeny/a_csusztatasok_mestere.html

Ennyi partizánt...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.11. 15:50:47

@Counter: a kituntetes indoklasaban sem all.... kiemelkedo magatartasaert. ami eszerint ket vekni kenyer megvetelet jelentette a Futo utcaban (es utana Kadar seggenek kinyalasat a nyolcvanas evekben)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 15:57:47

@jotunder: Ez a Stefka az I. médiaháború idején valami rádiós volt, nem?

Egyébként a két veknit nem a Futó utcában vette, hanem Budáról vitte el a Futó utcába, saját elmondása szerint. Ballibbant hazugságok, Teller-levél, '56 múltjának meghamisítása! Kazahsztán, Üzbegisztán, aiudare!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.11. 16:23:40

@Counter: jart-e Stefka a Futo utcaban ? kerdezte egykoron az Egeszen piros rokacska cimu Herceg Ferenc darabban valaki.

prandelli 2011.11.11. 16:28:31

@V mint...: És itt a másik fele, a gazdaságpolitika és a nemzetközi kapcsolatok:
www.youtube.com/watch?v=-5Sh5omf7CU

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 16:30:19

@Counter:

"Ez a Stefka az I. médiaháború idején valami rádiós volt, nem?"

inkább tévés. ha jól emlékszem, pl. a hét című műsorban folytatott konok, elkötelezett harcot a komonisták, de legfőképpen a pufajkás ellen. jellegzetes csokornyakkendője okán kiérdemelte a propelleres jelzőt. többek véleménye szerint a kor magyar televíziójának (stefka included) is volt szerepe hornék elsőprő győzeméhez 1994-ben.

aronsatie 2011.11.11. 16:37:01

@Counter: Tévés. Pálfy G. helyettese, a Hetet vezette.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 16:47:16

@aronsatie: Hmm, az állítólag elképesztő volt '94 előtt. Sajnos nekem kimaradt. Youtube-on lehet belőle esetleg?

Tudnám, mitől fordulnak be a jobboldali kurzusok folyvást ezekbe az eszelős valóságalakító médiaerőszakokba. Tisztára mint egy viccbéli Móricka.

remiz (törölt) 2011.11.11. 16:47:43

az 'Ön(ö)zés' anatómiája:
www.litera.hu/hirek/l_simon_laszlo_kontra_csaplar_vilmos_a_jozsef_attila_szobor_ugyeben

L Simon László, Kerényi és a
balliberálisszemélyiségek,
az 'Önök' az agyukban.

az ellenségkép, mint összatartó erő stbstb nem folytatom.

aronsatie 2011.11.11. 16:54:23

@Counter: Attól függ, mihez képest volt elképesztő. Annak idején azon ment a vita (ráment egy komplett szerkesztőség), hogy volt-e egyáltalán árpádsávos zászlót lengető a Kossuth-téren? Ma már az ilyen jóformán nem is szúr szemet. Ma már kitüntetik annak a nyilasnak az özvegyét, akinek fő céljai közé tartozott, a rendszer (akkori min.elnök azonos a maival) megbuktatása mellett Horn Gyula, Pető Iván és Vitray Tamás felakasztása.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 17:04:05

@aronsatie: Azok más idők voltak, az az okt. 23-ai fütyülés hetekre elegendő országos vitatémát jelentett. Ma? Ma arról folyik az országos vita, hogy melyik kétbetűs hülye nem húzza le maga után a vécét a tévében.

@remiz: "Az idő kerekét megállítani vagy visszaforgatni nem lehet." – írja L. Simon László. Zseniális, a maga nemében.

sajtohuba 2011.11.11. 17:37:24

Idilli kép (és sztori) a zemberarcú szocia.. izé NER-ből:

www.blikk.hu/blikk_aktualis/orban-megverte-szijjartot-2071505

Kádár is szeretett sakkozni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 18:27:46

@Counter:

"Sajnos nekem kimaradt. Youtube-on lehet belőle esetleg?"

nem tudom, van-e valahol, de inkább örülj hogy kimaradtál belőle. ez volt az az időszak, amikor (az akkor már) néhai árkus józsef műsora, az eredetileg pucércsajozós, butavicces, de azért valahogy tényleg kacagtató alámondásos parabola megszűnéséig arról szólt, hogy famerev arcú nagyon antikomcsik iszonyatosan viccesen pufajkásoztak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 20:30:26

@Counter:

valami önvédelmi reflex folytán azt már elfelejtettem. nem sok új, tökéletesített antikomancs parabolát néztem meg, azt azért be kell vallanom, mert az első iksz után dettó önvédelmileg nem néztem tovább. tényleg passz. valami aztán azonnal süllyesztőbe került arcok csinálták.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 20:45:28

@aronsatie: Köszönöm, megnézem, van-e belőle valahol...

sajtohuba 2011.11.11. 20:57:56

@mavo: Ááá nem, csak e film
www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=44676

... napjainkban IRL alakuló remake-jének a trailere.

aronsatie 2011.11.11. 21:19:24

@Counter: Biztos??? Dermesztő volt mind az egy, amit anno láttam.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 21:40:49

@aronsatie: A madaras videó egészen felfoghatatlan. Azon kívül csak egy bestof van, ami nem az inkriminált '92-'94 közötti időből származik, csak a felkonf Szuhay. Enyhén tenyérbemászó és kifejezetten cukrosbácsis a küllem manapság.

maroz 2011.11.11. 21:52:03

@mavo: Volt azért annak egy csúcsa is, mintha pont a választások előttre időzítődött volna. Valami olyasmi volt a séma, hogy egy ellenzéki politikus - egy üzekedő, vagy a pöcsét húzogató majom. Ritka gusztusos egy műsor volt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 21:56:26

@maroz:

arról tehát én lemaradtam? kit érdekel ezután holmi lottóötös? :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.11. 22:06:02

@maroz: Szép munkamegosztás lehetett a Héttel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.11. 23:03:09

btw megnéztem a legfrissebb house emdít (ha pár nap késéssel is) és azt kell mondanom, lehet, hogy évek óta a legaljasabbul, legszemetebbül, legtaláljátokkihogyanabban legjobb volt. :)

V mint... 2011.11.12. 16:26:24

@prandelli: Csak a mostaniaknál egyiknek sincs rossz érzése.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.12. 17:43:39

mandineren éppen nem bírják eldönteni a nagytudású náci törzskommenterek, hogy akkor most bibó gonoszabb, vagy göncz

mi a faszttól bír akkora gyűlölet szorulni emberekbe, mint amit ott kiadnak magukból?

maroz 2011.11.12. 17:56:27

@mavo: Én csak azt nem értem, hogy ha ennyire idegesítenek miért jársz mégis oda? Drága a vérnyomásnövelő gyógyszer? :)

Inkább Tótán bosszankodj te is:
hvg.hu/w/20111111_munkasmozgalmi_muzeum

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.12. 18:37:31

@maroz:

vannak ám ott értékes olvasnivalók is. nem véletlen, hogy a lapzsemle rovatot meg nem nézegetem, mert az valóban csak pöcegödör, ott egy grift szinte erkölcsi óriás lenne

tótán meg nem tudok mit bosszankodni. nem is értem, miért kéne. nem vagyok baloldali. akkor biztosan hápognék, hogy jaj, báncsák a szakszervezeteket.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.12. 19:38:02

@mavo: Mélyen emberalatti viselkedés volt az, amit ott produkáltak. Szerencsétlen Alfőmérnököt egyébként gondolkodás nélkül vágnák be 15 évre, ha volna lehetőség.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.12. 23:13:42

@Counter:

közben tevevanegyizé ávósokról meg könyvbe dugott tízdollárosokról delirál két heves kitörés közt, hogy Azok hogy gyűlölnek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.12. 23:16:01

@Counter:

szuhayt amúgy nem értem, kábé 6-7 éve láttam, egy csendes, kicsit bolondos külsejű öreg bácsi, sétáltatta a kutyáját. és tudtommal stefkai múltja sem volt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.12. 23:20:37

@mavo: tíz éve halt meg. a rendszerváltás után, sokan megbolondultak, ő is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.12. 23:52:19

@jotunder:

akkor elnézést, de baromira kevertem valakivel. :(

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.12. 23:54:34

@mavo:

megnéztem a fotóját, valóban nem őt láttam, tévedtem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.13. 08:45:12

@mavo: Valójában arról delirál, hogy igaz, hogy mi most gyűlölünk, de azok hogy gyűlölhetnének, ha mi nem gyűlölnénk... beteges.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.13. 13:45:38

@Counter: Ez egy húszéves történet, amiből szerencsére kimaradtam.

szerénységem 2011.11.13. 17:27:32

@maroz: Miért kéne felháborodni Tótán? Mert nem kedveli a szakszervezeteket? Háááát... Melyikünk kedveli gaskó vagy épp valamelyik szociseggből éppen kilógó havi másfélmillából tengődő egyéb szakszivezért? Vagy mert úgy véli, hogy ha sikeres és erős kis- közép és nagyvállalkozói réteg van Magyarországon, az mondjuk a munkásnak se rossz?
Csak kérdem: egy BKV-sofőrt kéne irigyelni, mert ott „erős" a szakszervezet, vagy a szentgotthárdi Opel-gyárban vagy a dunaújvárosi Hankooknál dolgozókat, mert ott gyenge. Szerintem teszteljük le, melyik panaszkodik többet, melyik van kevésbé megelégedve a munkahelyével.
Másrészt a magyar munkavállaló tragikusan kevéssé mobil, elképesztő, hogy a szomszéd városba sem képes munkahelyért átköltözni, még átjárni is csak-csak. Ebben mind a lengyelek, mind a románok vagy bárki a régióban előttünk jár.
A magyar munkaerő szinte minden ágazatban elképesztően versenyképtelen, épp az ilyen dolgok miatt.
Harmadrészt azt is gondolom, hogy ha a munkaadónak nem teremtjük meg a versenyképesség alapfeltételeit - és igen, bizony azzal is, hogy megkönnyítjük a feleslegessé vált munkaerőtől való megválást majd később a felvételt, részmunkaidőben dolgoztatást, stb. – akkor válságok idején, de békeidőben is megnehezítjük a reakcióképességét, ezzel további hátrányt kozerválunk még az egyébként köztudomásúan hasonló cipőben baktató európai piacon is, de az amerikai, távol-keleti cégekkel szemben mindenképp. Valamint a munkaadó esetleg úgy dönt, hogy akkor nem itt fejleszt, hanem máshol, nem itt ruház be, hanem máshol, illetve az adott szűk kereteken belül intézi el, hogy mégiscsak valahogy versenyben maradjon, ami meg ismét előnytelen mindenkinek.
Szóval ha van üdvözlendő a Fidesz tevékenységében (mert van, csak kevés), akkor az mindenképp a munkaerőpiac felrázása és a szakszervezetekkel való konfliktus bevállalása lesz. (Üdvös módon meg is jelentek a másféle szakszervezetek, nem az előbb említett mutyibrigádok)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.13. 17:38:15

@szerénységem: Tóta azért rettentő közhelyes és szűklátókörű bírik lenni, a legtöbb rendszeres olvasója 80%-ban el tudná mondani a cikk okfejtését, ha hallja a címet.

A munkajogi szabályozás tényleg eszement volt, mindenki találkozhatott már 5 éve munkahelyen nem járt kismamákkal (akik munkábaállásuk után még kivesznek 200 nap – időközben emelt bér alapján – fizetett szabadságot, ami felhalmozódott), szabotőr, de kirúghatatlan munkavállalóval, emberi ésszel fel nem fogható bér- vagy munkaidő-szabályozással és sorolhatnánk. Ettől még persze elképzelhető, hogy most is eszement lesz.

maroz 2011.11.13. 17:50:36

@szerénységem: Nem kell, csak lehet. Nekem sikerült, neked nem, van ez így. :)

Tóta egy kicsit olyan izésen, hogyismondjam finoman, szóval eléggé átgondolatlanul és olyan bartuslászlósan ugrott neki a témának és én úgy gondolnám, hogy ezt nem kéne. Ad analogiam: büdös paraszt ne bassz kecskét! Nem Gaskóra gondoltam, hanem a munkavállalók azon halmazára, akik nem Tótawé. Akikre nem biztos, hogy vitán felül igaz az, amit Tóta vélhetőleg a saját sorsából általánosított túl: "A jó munkaerő továbbra is alkupozícióban lesz, ahogy eddig.". Szóval picivel több szerénység, picivel több empátia és picivel kisebb arc, de mondom, ez szubjektív.

Szindbad 2011.11.14. 08:11:47

@maroz: "A jó munkaerő továbbra is alkupozícióban lesz, ahogy eddig."

Hát igen, a kérdés jogos, mi lesz a maradék 90%-al, amelyik nincs alkupozícióban, ha finoman szeretnék fogalmazni. Rossz lesz rosszabbnak lenni. De azt is jelenti hogy jobb lesz jobbnak lenni.

maroz 2011.11.14. 21:47:26

@Szindbad: Szociáldarwinizmus rulez. :)

Nem hinném, hogy ez egy olyan probléma lenne, amit le lehetne tótásan írni két svungos mondattal. Már eleve nehéz elmondani, meghatározni, hogy mitől is "jó" egy jó munkaerő. Attól, hogy sokat dolgozik? Vagy attól, hogy hatékonyan dolgozik sokat? De mi ráhatása van egy munkavállalónak a hatékonyságra?

Milyen szájízzel hallgatja-olvassa az ilyen megmondásokat egy olyan munkavállaló, aki kidolgozza a belét is, de a balfasz menedzsment miatt alig hatékonyan? Egészen biztosan az ilyenkor a legcélravezetőbb, ha megengedjük ennek a balfasz menedzsmentnek, hogy egy pici többlethaszonért még jobban meghajtsa a munkavállalót, ahelyett, hogy a hatékonyság javításán törné a fejét? Sőt, ide becsatlakozhat az állam is, kommunistaszombattal, mint Fehéroroszországban. ;)

És akkor ugye ott a szerencsétlen, aki tényleg nem "jó", nem piacképes munkaerő. De mennyiben róható ez fel neki és csak neki? Nem a köz, nem mi képeztük-tanítottuk ki ilyenné? Amikor a magyar közoktatás azon meccselt, hogy Berzsenyit aztán ki nem lehet hagyni a tanrendből, mert milyen pógárokat képeznénk így, ajj-ajj, akkor ki volt az aki meghallotta a jajveszékelést, hogy bazze, itt nem Berzsenyiről van szó, hanem arról, hogy a közoktatásból kikerülők negyede funkcionális analfabéta!

Milyen munkát reméljen az, akivel gyakorlatilag lehetetlen írásban kommunikálni, mert ugyan a betűket ismeri, de egy három szónál hosszabb szöveget már képtelen megérteni? És akkor ugye még nem is szóltam a szövegalkotásról, ami úgyszintén fontos lenne manapság. Mennyire felelős mindezekért az egyén, mennyire etikus, ha most ezért csak ő kerül szopóágra, de nagyon?

És még folytathatnám. Jó lenne, ha Tóta észrevenné, hogy a munkaerőpiacon nem csak tökös, webkettőn szocializálódott, a personal branding terén ügyesen építkezett értelmiségiek téblábolnak, hanem sok-sok szerencsétlen, akik annyira kiszolgáltatottak már most is, hogy Tótának arról valószínűleg még csak fogalmai se nagyon vannak. Kisebb arc, több szerénység és némi alázat illendőbb lenne a témához. :((((

Szindbad 2011.11.26. 15:46:37

www.origo.hu/itthon/20111126-uj-alaptorveny-diszito-festmenyek-interju-kerenyi-imre-rendezovel.html

Jé, itt Kerényi nem is bolond. Kénytelen vagyok megváltoztatni a véleményem róla.

remiz (törölt) 2012.01.03. 21:50:22

fn.hir24.hu/itthon/2012/01/03/meghekkeltek-a-kerenyi-kiallitast/

"Orbán Viktor a holokausztról szóló Gyémánt László kép előtt állva megkérdezte a festőt, „A katolikus testvérek nem szóltak még? Majd fognak” – mondta a miniszterelnök mosolyogva."

"míg a közmédia a költségvetésből idén korábban soha nem látott méretű, 75 milliárd forintos támogatásban részesül, addig egy jelentős lefaragás után ennek mindössze tizedét kapja a színházvilág"

az agyhalál igenigen változékony állandósága.
bár annyira fölöslegesnek érzem, hogy kommentáljam...
kövessük, rögzítsük, hogy el ne vesszen. ennyit lehet tenni.
esetleg elmenekülni. szvsz

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.04. 10:19:50

@remiz:

azért csak elsüti a hortit a háború után gazdag zsidók pénzelték című örökbecsű hazugságot