Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Hiszem, mert...

2011.10.27. 11:04 | maroz | 55 komment

Címkék: korrupció erkölcs kormányzás jogállamiság

Mert hihetetlen? Más magyarázatot már nem nagyon találok. Két hírt, hírecskét nézegetek már egy ideje, illetve az egyik nem is annyira hír, hírecske, mint inkább ügy, ügyecske. A hit mindent elsöprő erejében annyira, olyan erősen bízni, mint ahogyan a hírecskéket, ügyecskéket magyarázgató hatalmak bíznak nem szokványos, én ilyesmivel jellemzően kisgyermekek, részeg emberek és autónepperek köreiben találkoztam. Ifjúkorunk egyik túlkapása ugrik be, amikor hajnaltájt a cimbora ült a földön, körülötte üvegcserepek, pajtásunk pedig a részegek akadozó nyelvén egyre csak hajtogatja: semmi baj, nem történt semmi, mindjárt megjavítom. Igaz, másnap már ő sem ragaszkodott túlzottan ahhoz, hogy a leejtés miatt összetört pálinkásüveget tényleg meg bírta volna reparálni. Később pedig a gyerekek kápráztattak el hasonló próbálkozásaikkal: nem én tojtam bele a nadrágomba, hanem valaki más!

Csipak-villa. A hatóság mit mond? Hogy igen, tele van szarral a gatyánk, de nem mi voltunk!

Hihető, ugye? Úgy különösebben ebbe a csipakságba nem mennék bele, minden nagyobbacska falkában élő jószág esetében megfigyelhető az ilyen, hormontúltengéstől hajtott alfahím, és a manifesztálódásuk is nagyjából hasonló. Nekik éppen pont az alfahímség miatt egyenesen személyes, lelki szükséglet minden lehetséges úton és módon annak a demonstrálása, bizonyítása, hogy ők mindenben a falka fölött állnak, nekik senki nem parancsol, rájuk nem vonatkozik az a norma, ami a falka többi tagjára érvényes. A csipakokra emiatt dühösnek lenni éppen pont annyira értelmetlen, mint a baknyúlra megorrolni azért, mert lépten-nyomon hágna. Ilyen a természetük, ez van, ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni, a tennivaló ilyen esetekben viszonylag egyszerű: rákényszeríteni őket a normák betartására. A baknyulat nem kell nőstények közé engedni, például. A csipakot pedig korrekt, tisztességes, igazságos hatósági- és egyéb eljárásokkal rászorítani arra, hogy bizony, a nagyobb kutya sem baszhat mindig kedvére.

A szóban forgó hatóságról kéne tehát elhinni azt, hogy erre a rászorításra megvan neki egyrészt a készsége másrészt a képessége. Elhinni azt, hogy két polgármesternek sem szúrt az szemet, hogy né, hát mi épül már itt a falunkban, diznilend? Hogy nekik nem jutott eszükbe az, hogy az ilyen csipakságok mivel szoknak járni. Hogy van olyan eset, amikor egy (két) polgármester nem tehet úgy, mint aki egy uborkásüvegben éli le az életét, csak annyiról tudva, amennyit az üvegből ki-belátni. Aszongya a hivatal, hogy:

Továbbra sem értjük, hogy miért keltik azt a hamis látszatot, hogy dr. Láng Zsolt polgármester úrnak köze lenne egy egyedi építéshatósági ügyhöz. A polgármester választott tisztségviselő, közigazgatási hatósági ügyek intézésében nem vesz részt.

Hát, igen, ez hihető. Nincs köze, nem is tud róla, elvégre miért is választották meg a polgárok, hogyne, éppen azért, hogy ne legyen ilyesmiről tudomása. Ilyen a jó vezető, minél inkább nincsen neki tudomása, annál jobb. Varangyok is lehessenek polgármesterek, egyrészt sokkal megbízhatóbban nincs tudomásuk ilyesmikről, másrészt pedig jobban mutatnak befőttesüvegben.

Van még itt igazán vicces maszatolás, ezt is idézem, engem még így, sokadik olvasásra is megnevettet:

Reméljük, hogy ez minden - az ügyben érintett - hatóságra, hivatalra és szervezetre ugyanígy igaz. Arról ugyanis említést kell tennünk, hogy néhány szakhatóság, társhatóság, szerv és szervezet, amely most készségesen válaszol Önöknek, és együttműködik, eddig is részese volt az  építési eljárásnak. Sőt, fellebbezési joguk is volt, amely jogukról rendre lemondtak. Erről az Indexen eddig megjelent cikkek - sajnálatos módon - nem számoltak be.

Ez lenne az a rész, amikor a kisgyerek lencsiszemekkel állítja, hogy: nem, nem én kakiltam bele a spílhózniba, hanem valaki más! Alfaja: de a Pistike is berosált, bibibííí!!! Na, mindegy, lépjünk túl, mert van jobb is. Ez mindent visz:

A hatályos (és a korábban hatályos) építési jogszabályok alapján az Építésügyi Iroda több alkalommal is tartott helyszíni szemlét az ingatlanon. Nem az építéshatóság feladat-, és hatásköre az ingatlan és az épület geodéziai kitűzése, hanem a tervező kötelezettsége és felelőssége, az eljáró munkatárs a terveket vetette össze a megvalósult állapottal.

Ez is teljesen hihető. Az eljáró munkatársnak, tehát az engedélyező- és ellenőrző hatóságnak nem feladata az ellenőrzés során mérni, nekik csak bólintaniuk kell. Kimegy, kérdez: ez tényleg öt méter hosszú, ahogyan az az engedélyben szerepel? Mire az építettő: igen, tényleg annyi. Nos, köszönjük szépen, ha tényleg annyi, akkor a hatósági engedélyezési- és ellenőrzési eljárásnak vége is lenne, lakjon egészséggel!

De hát könyörgöm, mi a lóhimba értelme van így ennek az egész hatóságosdinak, ha úgyis bemondásra megy az egész? Mi a jó büdös francot ellenőriz az ellenőr, ha még annak se kell utánaszámoljon, hogy tényleg öt méter-e az az öt méter?

Nyilván akinek már volt ügye hatósággal, az kicsit mást hisz. Aki megtapasztalta már, hogy az eljáró munkatársnak nem kötelessége, csak joga hülyének lenni, az azt is megtapasztalhatta, hogy nem élnek ám mindig és minden esetben ezzel a jogukkal a munkatársak. Van, amikor kötelesség nélkül is meg bírják állapítani azt, hogy húsz centivel arrébb lett az errébb. Ilyenkor, amikor a polgár liluló fejjel szaladgál munkatárstól munkatársig már más a duma: ó, kérem, a szabál az szabál, és mi azért vagyunk, hogy betartassuk!

Mert ugye a szabályt be kell tartani. És tartatni. Ha csipak valaki, ha történelemtanár. A norma kérem, az szent.  

Purgáljuk kifelé magunkból a gonoszt, számolunk lefelé a mutyival. Helyes. Dőlnek is a győzelmi jelentések, a Dél-Alföldön az adóhatóság felszámolta az utóbbi idők legborzasztóbb töritanár-maffiáját:

A NAV dél-alföldi regionális szervezetének sajtószóvivője, Jegyinák Attila tájékoztatása szerint az adóellenőrök – akik ránézésre anya és lánya kapcsolat látszatát keltették – megkerestek egy tanárnőt, aki elvállalta a „lány” felkészítését történelem tantárgyból egy meg nem nevezett dél-alföldi településen. Az első foglalkozásra azonban már adóellenőrként érkezett a „család”, ahol a tanárnővel ellenőrzés keretében közölték, hogy a magánóraadás adóköteles tevékenység, amely így adószám kiváltására kötelezett.

Ez így egy kicsit kevésnek tűnik, ha rám van bízva a forgatókönyv, akkor én beleírom még a Terorrelhárító Központot is, kommandósok, berúgott ajtó, tanárnő földre teperése, bilincselés. Úgy lenne csak igazán hihető, hogy itten kérem a bűn üldözve van! Persze, értem én, elvileg jó az az idea, mely szerint senki ne vonja ki magát a közteherviselés alól, de az mennyire hihető, hogy ez lenne a legfőbb csapásirány? Ráadásul ugye a tanárnőnek még lennének lazán le nem söpörhető ellenvetései is. Például az, hogy ha ő mégiscsak be szeretne dobni valamennyit a közösbe az óraadásból származó busásból azt nem teheti meg egyszerűen és úgy, hogy működőképes maradjon az elképzelése, miszerint ő óraadásból húzna egy kis mellékest, mert annyira egyszerű és söralátét-konform ez a mi adórendszerünk, hogy az ilyesmi már bele se fér. Nézzük, mit tett hát a hatóság a legszentebb igazság nevében:

A bejelentés nélküli magántanári tevékenység ebben az esetben 70 ezer forint mulasztási bírsággal járt. A tanárnő az ellenőrzés hatására kiváltotta az adószámot - tette hozzá a szóvivő.

A Dél-Alföldön minden probléma ezennel megszűnt, béke, virágok, tiszta hippiség az egész. A gaz tanárnő most majd megtanulja jól hol lakik a magyarok istene, megtanulja mire jó arrafelé az adószám, és majd beletanul abba is, hogy melyik rádióadót kell hallgatni naponta ahhoz, hogy az ember naprakész legyen Matolcsyból. Mint régebben a vízállásjelentés: naponta ötször be fogják mondani, hogy ma pontosan melyik legújabbszerű és legunortodoxabb, a lehető legkisebbre csökkentett adómértékkel is kell kalkulálni, és hogyan kell erről hány példányban hány hivatalnak megküldeni a bevallást a permanensen csökkenő adminisztrációs teher jegyében.

Mindeközben pedig olyan pimf, kis színesre se méltó hírecskék fölött lépünk át lendületből, mint az, amelyikben a CBA-partnert hírbe hozzák szóra se méltó négymilliárdocska áfasikítással. Négy milliárd. Gyors számolás: ahhoz, hogy ez, a költségvetésből fájóan hiányzó tétel kompenzálva legyen már csak kevesebb, mint 57 143 történelemtanárt kell megbírságolni. És akkor rend lesz, a CBA-szóvivő nyilatkozatot adhat ki arról, hogy mintegy negyven százalékkal csökkent a kedves, aranyos, szerethető, talpig izé hatalom bölcs, okos, és satöbbi intézkedéseinek a hatására kis hazánkban a történelemtanárbűnözés. Hihető, ugye?

Mégis sokan hiszik, mert van, amikor jobb az abszurdot hinni, mint őszintén szembenézni azzal, hogy igen, szar van a gatyában és az hogy a francba’ kerülhetett oda. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr803333393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

remiz (törölt) 2011.10.27. 12:44:04

a csipaksággal, mint jelenséggel egyetértek. azzal, amit írtál.
a hivatali morállal, hogy senki nem vállalja a felelősséget stb.
úgy röhejes, ahogy van, és sztem minél többet kell ezekről beszélni, nem pedig(nem te, de felmerülhet) 'hagyjuk, ez így marad'- stílusban lemondani róla.
(megkérdezném, h ez nem a konkrét magyar történelem öröksége: ugye a nemesi kiváltságoktól a Kádár rendszer kedveltjeiig... mentalitáskérdés bőven gyökreztetve a történelemben)

a kontraszttal viszont nem értek egyet. főleg, h 1 olyan cikket linkeltél, ami így kezdődik:
"Mellplasztika és leánybúcsú után újabb NAV-os trükk: a dél-alföldi revizorok diákként jelentkeztek be egy adószám nélkül praktizáló történelemtanárhoz."
amúgy miért utáljuk az adóellenőröket?
(pont te írtál valami diákigazolvány, akkor blokk nincs cuccot)
és igen, ahogy az (adózatlan)hálapénz az orvosoknál, az adózatlan magánóradíj ugyanúgy nem szabályos.kész.
ez sztem ha nem ilyen kibaszott idiótán kezdődne, egy 'attitűdátadó' cikk is lehetne(először aszittem kormánymegrendelésre MTI-s, de nem) annak a kommunikálása, hogy csinálják így.

A jelenlegi bürokrácia végzetesen sok dologban hibás. Hogy be akarja tartatni a szabályokat, abban épp nem.

maroz 2011.10.27. 13:07:26

@remiz: Ezt az "adószám nélkül praktizáló történelemtanárt" kéne még egy kicsit ízlelgetni. Meg azt, hogy mi a _valós_ alternatíva. Te például mit tippelsz, mekkora pálya lehet a Dél-Alföldön történelemtanításból meglázárosodni? :)

Itt a kontraszt inkább az lenne, hogy ha valaki a mi nemoligarchánk (szvsz Csipak is azzal baszott rá, hogy kiesett a pikszisből, vagy még inkább arra, hogy pechére fű volt ott, ahol az elefántok basztak) akkor az simán megúszhat milliárdos sumákságokat is, és majd a rend után ordibáló alattvalók szemét kiszúrjuk ilyen pótcselekvésekkel, mint ez a vélhetőleg jövedelemkiegészítésre utazó tanerő pitiáner basztatása.

Nem az a legnagyobb gondom, hogy normakövetésre akar a hatalom kényszeríteni, hanem az, hogy ugyanez a hatalom baszik egy olyan rendszert működtetni, amelyikben ezt nyugodtan meg is lehetne tenni. Egy pedagógusnak _nincs_ olyan valós alternatívája, hogy a mellékesként, keresetkiegészítésként kapott pluszjövedelmét ésszerűen leadózza. Így pedig nem igazán ér a normakövetés kikényszerítése.

slowmotion 2011.10.27. 13:15:39

@remiz: ez pont azt mutatja, hogy a NAV, meg az építési hatóságok, meg úgy en bloc minden ilyen szervezet már csak olyan, mint a negyedik osztályos iskolás. a nyolcadikosokba nem mer belekötni, ezért az elsősöket veri meg, és azzal henceg. pedig nagyobb renoméja lehetne, ha a nagyvadak ellen menne.
persze gondolom ugyanott egy kevésbé tőke- és kapcsolaterős építtetővel szemben már villant a hatósági szigor az öt centivel magasabb kémény miatt.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.10.27. 13:28:19

De tényleg mi a jóistent lehet már mondani erre? Miközben a szemünk láttára vájnak a zsebünkben könyékig, és szétlopják amit a szocik véletlen a helyén felejtettek, történelemtanárokat vegzálnak a kibaszott dél-alföldön.

remiz (törölt) 2011.10.27. 13:33:08

@maroz: én értem, h a Csipak miért baszhatta el. És értem, h ezen a rendszeren változtatni kell. Csak hogy? Ha sokat beszélünk, fenntartunk atlatszo.hu-kat, kiderülnek ügyek. esetleg norma lesz, hogy ha bebukik egy hivatal egy ilyennel, akkor a vezetője nem kaphat állami melót vagy hasonlók stb.én ezzel végtelenül egyetértek. talán még ez a blog is hozzájárulhat a tisztuláshoz. ezt csináljuk erőből. ok. a csipakság, lázárság ellen.mondom, VÉGTELENÜL egyetértek. kommentelek, szervezek, tüntetek ezért.
hányszor leírtam, h megvan a technikai(elméleti) lehetőség arra, h minden állami cuccot felnyomjanak a netre

de most ehhez hogy jön, hogy "mekkora pálya lehet a Dél-Alföldön történelemtanításból meglázárosodni?". ez annak a kérdése, hogy a Dél Alföldet fejleszteni kell, kulturálisan, mindenhogy. pl ott vannak a románok, velük lehetne arrafelé kooperálni. Erdély(ÉNY Románia) úgyis tele van magyarral. Debrecen, Szeged, Kolozsvár.

ezeket egyszerre kell megcsinálni.
Az szvsz nem jó gondolat, h "ha a CBA csalhat, akkor én miért is ne."

@slowmotion:én ezt értem, de egyrészt ez megy 20 éve(többi feljebb..), másrészt attól még a negyedikesek is tartsák be a szabályokat.

remiz (törölt) 2011.10.27. 13:42:25

és a fidesz arra kapott 2/3ot, hogy ennek a hagyó, cuslág, hunvald világnak kurvára legyen már vége.
(merugye mire másra, a programjuk tuti nem, mert ahogy látjuk még most se tudják mit akarnak)

erre most Lázár feltámadt, ismét benne szarakodunk a baszban.

ha nem ilyen töketlen ellenzékünk lenne, már rég elkezdtek volna CBA-s bézbólsapkákban járni a parlamentbe...

szerénységem 2011.10.27. 13:50:16

Ez tényleg a legalja. Eddig ugye az volt a deal, hogy ugyan nem kerestek szart se tanárként, de legalább magántaníthattok, és így valahogy megéltek. És nem baszogatunk benneteket. Mint ahogy az egyetemistát se, ha magánórát ad, hogy ne haljon éhen.
Természetesen az lenne a legjobb, ha mindenki mindenért számlát adna, de ugye először talán a képviselőnek kéne a költségtérítésével kezdeni meg úgy általában a minden mással, és legutoljára azokkal, akik éhen halnának, ha nem kereshetnének feketén mellé.
Nagyon rázzák a pofonfát...

remiz (törölt) 2011.10.27. 14:08:44

jó, ok ha erre 'van igény' én elfogadom, ('legyen ez a deal'), h a tanárok ne adózzanak a magánórák után.
de akkor tegyetek le egy konzekvens rendszert, h ki miért (ne) adózzon.
(lehetőleg VALAKI adózzon, egyelőre legyen ez az első peremfeltétel)

maroz 2011.10.27. 14:13:54

@remiz: Én tudom, hogy nem jó gondolat, de ezzel sokra nem megyünk, mert a nagyon nagy többség bizony bizony így gondolkodik. És erre nem túl hatékony válasz az, hogy ne foglalkozz a CBA-val, ne érdekeljen téged Csipak, hanem fussál adószámot kiváltani és belegebedni.

Tudod, olyan ez, mint amikor egy csődbe ment, lepukkant, szétrohadt, éppen összedűlő szállodában előveszik a takarítónőt, mert porcicákat találtak a szekrény mögött, miközben a staff a szomszéd szállodában pezsgőkaviározik. A normakövetés normája sem egy abszolút valami, amit holmi kanti kényszerességgel mindig és mindenhol meg lehet követelni, mert csak, mert parancs. Legfeljebb önmagammal szemben, de a társadalomban akkor is egy igen erős ellenérzést tud az ilyesmi kelteni és csak fokozza az anómia érzetét.

remiz (törölt) 2011.10.27. 14:23:15

@maroz:
ha feljebb elolvasod, amit írtam, látod, h azt mondtam, h 'több' Csipakot, CBA-t stb. akarok látni!! Nyílván csak bele kellene túrni, h kiderüljenek.Derüljenek ki! Erre mondtam, h izomból menjünk neki.

1 takarítónő, az oké. De azért ha minden magánóra után befizetnék az adót, az már nem kis pénz lenne.
és akkor 1(00) tanár hogy várhatja el, h Csipaknak utána menjenek, ha ő(k együtt ugyanannyit) csal(nak), mint Csipak?

szabályokról vitatkozhatunk. arról, h be kell-e tartani 1 szabályt, arról érdemes? de most komolyan. nem azért szabály?

kamerasmobil 2011.10.27. 14:24:46

@szerénységem: Most mar az a deal hogy vagy 12 ezer tanart kirugnak es meg el is dugjak az oktatasi torveny nem nyilvanos kiegeszitesebe nehogy idegeskedes legyen...

h-turul 2011.10.27. 14:54:27

@remiz:
Ott tetszik módfelett elgyurcsányolni, hogy a lépcsőt _NEM_ alulról fölfelé célszerű mosni.

kiskii 2011.10.27. 15:00:34

@remiz:

Az iszlám törvénykezésben az vagyon leírva, hogy aki ellop egy kiflicsücsköt, annak levágják a kezét. De az is oda van írva, hogy ha kérsz egy tál ételt valakitől, az nem tagadhatja meg tőled, ha van neki miből adni.

Mellesleg AL Caponét is adócsalásért tudták csak lecsukni, és könnyen el tudom képzelni, hogy ez a történelemtanár legalábbis a táblakréta maffia feje volt.

remiz (törölt) 2011.10.27. 15:17:32

@kiskii:
ja, az iszlám törvénykezésnek és Al Caponénak tényleg nagy a bizonyító ereje ebben a vitában...
az etelközi adóellenőrök pedig teljesen mások voltak:))

szvsz 3 oka lehet 1 ilyen 'töritanáros' hírnek:
1. össznépi harag az adóellenőrökre (esetleg kattintásnövelés az újság részéről)
2. szoktassuk az embereket adózásra (példa a szankciókra stb.)
3. a kormány már megint csak a kisembereket szivatja.

namost ez a mellplasztikás cikk kezdés az 1-t valószínűsíti, én első hallásra a 2ban hittem, ti a 3-at propagáljátok.

na most, szvsz az ideálhelyzet az lenne, ha mindenki befizetné a saját adóját. asszem ebben is egyet kell értenünk.

kiskii 2011.10.27. 15:26:44

@remiz:

Igazából a dolog pitiánersége és kontraproduktivitása bizsergeti meg a szívemet. Az iszlámos dolgot csak azért írtam, mert valahogy annak ellenére sem tudom elitélni az imígyen adót csaló töresztanarat, hogy a bennem rejlő jogkövető tudja, neki is be kell fizetnie mint mindenki másnak, mert vélelmezem, hogy a csórikám szeretett volna idén mind a két gyerekének téli cipőt venni.

Skalpvadász 2011.10.27. 16:08:31

Májdír maroz Kartácsam, csak a rend kedvéért jegyzeném meg, nemt'om, hogy a sajtópatkányok szokásos pongyolasága, vagy adóhatósági ijesztés, de:

Art.: 16. § (1) Adóköteles tevékenységet csak adószámmal rendelkező adózó folytathat, a 20-21. §-ban foglalt kivétellel.

20. § (1) A vállalkozási tevékenységet nem folytató magánszemély, ha nem végez általános forgalmiadó-köteles tevékenységet és nem rendelkezik adóazonosító számmal
a) jövedelemadó-köteles bevételének megszerzése,
b) költségvetési támogatás igénylése
előtt adóazonosító jelének közlése végett az állami adóhatóságnál az e célra szolgáló nyomtatványon írásban bejelenti a természetes személyazonosító adatait, lakcímét, a nem magyar állampolgárságú magánszemély állampolgárságát is. [...]

Tehát, ha rendelkezik adóazonosító számmal - ami nem azonos az adószámmal! -, és nem egyéni vállalkozás keretében akar műxeni, a legteljesebb nyugalommal adhat órákat mindenféle bejelentés nélkül is a tanerő, pusztán ezér' nem bírságóható meg. Illen esetben a zadóelőleget, járulékot a kifizető állapíttya meg és vonnya le...

ámbátor 2011.10.27. 16:27:13

@remiz: Én adózok, mint a katonatiszt. Sőt, ahogy elnézem, napról napra egyre többet. Szóval az indítás már megvan.
Most már beszállhatna valaki más is.

amergin 2011.10.27. 16:31:03

AKKORA NAGY LÁJK, HOGY AZ KI SEM FÉR A KÉPERNYŐRE! CONGRATULATION DEAR AUTHOR, YOU MADE MY DAY!

pont7 2011.10.27. 16:34:16

@El Topo (Sgt. Elias): Nyilvan nem olvasod a regi posztokra irt commenteket, ugyhogy itt megismetlem. A kerdes az egyhaznak visszaadott volt Jozsef Attila altalanos iskolarol szol:
Melyik iskolarol van szo? Zaklatott fiatalkoraban JA sok iskolaban megfordult, peldaul masodikban a Mester utca 67-ben, de az, ugy tunik, meg mindig az o nevet viseli.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2011.10.27. 16:54:32

Emberek, ti tényleg elhiszitek, hogy Csipak bontani fog? Az egész egy kibaszott komédia a kerületi választási kampány miatt.
Két lehetőség van: vagy ad Csipak még pár milliót a megfelelő zsebbe, és úgy kapja meg a fennmaradási engedélyt, vagy nem is kell adnia, mert előre megbeszélték vele is a mókát.

maroz 2011.10.27. 17:41:08

@remiz: Mondom, arról is vitatkozunk, hogy ép ésszel betartható-e a szabály. Látod, hogy a cikkben szereplő plasztikai sebésszel és a limuzinkölcsönzővel szembeni emberkedéssel semmi bajom. De egy olyan ember számára, aki a nem túl kiemelkedő jövedelmét (és gondolom egy töritanár jövedelmét még tekinthetjük annak) szeretné valami egészen jelentéktelen kis összeggel kiegészíteni, annak ez ma, ha tisztességesen szeretné csinálni akkora terhekkel járna, hogy egészen egyszerűen nem éri meg.

Érted a különbséget? Nem várhatsz el normakövetést ott, ahol ennek a költsége akkora, hogy elvinné a tevékenységgel szerzett teljes bevételt. Ez valahol olyan, mint ha elvárnám az alkalmazottamtól, hogy ingyen dolgozzon, majd még ezen felül minden hó végén hozzon be egy közepesen jelentős összeget, rezsihozzájárulás címén, hiszen fűtöttem-világítottam rá, ugye.

Végül, de egyáltalán nem utolsósorban: az adóhatóság is egy erőforrás, és azzal is kéne némiképp gazdálkodni. Ha azt látom, hogy anyja-lányának adják ki magukat azért, hogy korrepetálással mellékesre szert tevő tanárokat buktathassanak le, akkor bennem erősen felmerül a gyanú, hogy ezzel az erőforrással rosszul gazdálkodtak. És az is felmerül, hogy ez nem véletlen.

maroz 2011.10.27. 17:53:16

@Skalpvadász: Ebben az esetben ki lenne a kifizető? Kovács Lukrécia, a kecskeméti Mörcédösz szélvédőbeillesztési műszaki ellenőre? Ő vinné el ugyanis pár különórára a kedves gyermekét, aki egy kicsit vissza talált maradni az anyaggal. Ő kéne megállapítsa, levonja, bevallja? :)

maroz 2011.10.27. 17:57:54

@sajtohuba: Végképp nem értem, hogy a közgazdászkodás miért nem élvez ilyen büntetőjogi védelmet. Én helyből fel tudnék jelenteni egy kuruzslót. ;)

remiz (törölt) 2011.10.27. 18:39:11

@maroz:
ezt a különbséget értem.
mint ahogy fent írtam, a szabályozáson vitatkozhatunk. természetesen igazat adok neked. hiszen pl emiatt fog elbaszódni a fidesz, h 500 vagy mennyi mrd-t bent hagytak a stbstb ezt átvettük párszor.
ha a töritanár olyan helyzetben van, természetesen ne adózzon. hozzanak szociális/egyéb:pl forgalom alapon kategóriákat.
(viszont ha valaki jó és sokat dolgozik, ebből is lehet azért keresni)

nekem a postodból az jön le, hogy az ellen vagy, hogy az adóhatóság ellenőrizzen. amúgy nem értem, mégis hogy kéne ellenőrizni egy töritanárt? jelentsék be előre, h hahó csókolom igazából adóellenőrök vagyunk és egy kamuórát vennénk?
természetesen rányomulni a töritanárokra, abban megint egyetértünk, h az energia pazarlása. ezért kell ilyen híreket minél nagyobb publicitással nyomni.pl ezért hittem azt, h MTI-s hír.
(hiszen, ezt is írtam, azért az összes tanár együtt kereshet sokat)

viszont a cikk célja, h az adóellenőrök iránti utálatot meglovagolva
kattintásnövelés, ami tovább gerjeszti ezt az utálatot.
szvsz ez így nem túl szerencsés.

Skalpvadász 2011.10.27. 19:22:49

@remiz: Az adóellenőrt úúútálni félnetek nem szabad - főleg 2006-óta, ugyanis akkó' pikkelyezték a kőccségvetési törvénybe, hogy prémium csak akkó' lészen, ha előre meghatározott összegű pénzet így, vagy úgy, de behajtanak... azóta rákaptak a vér ízére.

Nemt'om, miccóná' ahhoz, ha a közlekedési rendőrök a fizetésük harmadát, felét a kiszabott helyszíni bírságokból szereznék?

Ám túllépve ezen a nüancon, a magam részéről elfogadhatatlannak tartom, hogy egy hatóság, az általa kiszabott bírságokból éljen. Ugyanis ezzel elértünk oda, hogy a jogalkotó betarthatatlan szabálokat hoz, utána meg ránk ereszti a vérebeit, mer' csak a puszta létünk a bizonyíték arra, hogy nehány szabált okvetlen mexegtünk, ölég csak egy kellőképp motivált revizor, hogy ezt ránk is verje...

Maga a zalapkoncepció az, ami szembemegy minden létező jogállami elvvel.

gyilkos fűegér 2011.10.27. 19:29:31

Szerintem, ez valami kísérlet. Nem akarok huhogni, de ezek ufók, bazmeg.

remiz (törölt) 2011.10.27. 19:35:27

@Skalpvadász:
nem tudok mit.
akkó a gyurcsányahibás.
EZEKNEK meg pláne ne adózzon senki.
de most komolyan minek?? lenyúlnak mindent.
meg amúgy is, aki 1milla alatt adózna, az ne adózzon!
de ha csak 1 millával vagy az épp adóztatott határ fölött, már akkor se!
innen indukcióval.+ örök élet és még 2 és fél nap.

a többi meg az enyém.

Skalpvadász 2011.10.27. 19:53:21

@remiz: "akkó a gyurcsányahibás."

Ebben speciel egészen biztosan, ugyanis ő ző regnálása alkalmából pikkelyeztek először illesmit joxabályba. Hozzá kell tegyem: azóta töretlen ez a gyakorlat...

De miért ragadnánk le holmi adóügyeken, meg közlekedési kihágásokon? A büntetőbírókat az általuk kiszabott, jogerősen letöltendő évek alapján honorálnánk... Csak úgy röpködnének a télleges életfogytok...

Nem érzel valami zsigeri abszurditást abban, hogy a büntetést kiszabó intézmények az általuk kiszabott büntetésekből részesednek?

remiz (törölt) 2011.10.27. 20:03:08

@Skalpvadász:
de természetesen vannak itt komoly túlkapások.
ezekről, így lehet beszélni.
de nem a kiküldött adóellenőr a hibás, még ha töritanárhoz küldik, akkor sem. szvsz.
viszont most akkor te jössz.

Tfh te vagy az APEH elnöke.
Rá kell venned a beosztottaid(az ellenőröket), h ne játsszanak össze az ügyfelekkel, kis dugipénzért ne nézzenek el nekik 'kis' csalásokat:
erre te azt mondod, h csináljuk a következőt:
...<--- ide a megoldást.

maroz 2011.10.27. 20:15:32

@remiz: Mivel én soha, sehol semmi rosszat nem írtam sem az adókivetésről, sem annak a behajtásáról úgy általában, nem igazán értem, hogy miért is vetülhetne rám olyan árny, hogy én köcsögapekezni szoknék...

A többit meg lassan úgy érzem, hogy túlbeszéltük, a felmerült kérdéseidre korábban már megadtam a választ, kérem kapcsojjaki... :)

art deco arckép (törölt) 2011.10.27. 20:22:28

Én nyugodt lelkiismerettel fizetek a zárszerelőnek inkább számla nélkül 18 ezret, mint számlávat 22 és felet. Az vessen rám követ, aki.... !

Skalpvadász 2011.10.27. 20:43:00

@remiz: ...<--- ide a megoldást.

Erre egész eccerűen nem létezik megóddás. Ráadásul nem is az adóhevetal elnökének a feladata erre megóddást tanánni, hanem első sorban a jogalkotónak. Bár továbbmenve, talán el köllene jutni addig, hogy ollan jogalkotókat ültessünk a nyakunkba, akiknek a szabályait hajlandóak is vagy bétartani. Bár akkó' is lesznek bóvlira hajló alfahímek, de őket meg legfőjjebb közmegvetés sújtaná.

Igazából két felismerésig köllene eljutnunk:

1.) Ilyen kis léccámú - gazdasági szempontból aktív - populácijó nem tud egy komplett nemzetgazdaságot eltartani;

2.) Az önbevallás - mint közteherviselési forma - csődöt mondott.

Ha tovább erőltessük ezt a fajta berendezkedést, hijába szigorít a jogalkotó, abból bevétele nem lesz, mer' a zeccségsugarú póggár bémongya: egy faszt fogok én még 6-8 embert eltartani a munkámból, hogy jusson neki segély, nyugdíj, alkotmányos kőccség... Alámerül és kibekkel, mer' köbö 1:70-hez a zesélye, hogy megússza...

Skalpvadász 2011.10.27. 20:44:48

@Skalpvadász: Ezt rosszul fogalmaztam: "1:70-hez a zesélye, hogy megússza..."

Helyesen: 1:70-hez a zesélye, hogy lebukjon...

Lnézést, bitte...

remiz (törölt) 2011.10.27. 21:59:57

@maroz:
ok, csak válaszolgattam a kérdésekre, mint aki ráér:))

@Skalpvadász:
aha, másról beszélsz. (én is így csinálnám:)))
mindenesetre az ún. 'versenyszférában' (amire mindeki oly büszke, ha ott nem adózik épp) pl így is szoktak pl jobb munkára motiválni embereket. százalékkal.

akkor maroz posztoló és blogtulaj kérésének eleget téve én endelek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.27. 22:31:01

@remiz: A teljesítménybér ott bukik, amikor a bérezett érdekkörén belül állapíttatik meg a teljesítmény. Ez meg közigazgatásban eléggé életszerű, mert a polgárok nagy része nem fog átlag 2-5 éven át jogorvoslatért rohangálni a felettes szerven meg a bíróságon piszlicsáré ügyekben. Akkor se, ha a hatóság kibaszik vele, amíg piszlicsáré. Tehát a hatóság ki fog baszni piszlicsáré ügyekben, tömegesen, és ez neki jó lesz.

f.domino 2011.10.27. 22:50:32

Írtam egy jelenetet, úgy két-három hete, amikor ez a hír felkerült az indexre.
www.facebook.com/notes/f-domino-nick/kital%C3%A1lt-jelenet/148809945216007

remiz (törölt) 2011.10.27. 22:51:19

@Counter:
elvben én már nem válaszolhatnék:))
(azért remélem nem tiltanak ki)
elvben van olyan, h hatalmi ágak szétválasztása.
és lehetne gyorsítani stb, ha tömeges gondról van szó.
hogy ezt nem így működtetik, attól nem tetszik a rendszer.
meg a fidesz.
nézd, azt többször leírtam, h ezek se tudnak országot működtetni.
egyszerű haveri szabadrablásnak gondolják 1 ország működtetését.
(mellesleg azt is leírtam, h ilyen mandineres szellemi tőkével nem lehet egy 'céget futtatni', egy országot működtetni)
ők is csak annak gondolják.
menniük is kell majd.

tényleg egyszerűen ki kell termelnünk azt a politikai osztályt, aki tudja rendesen menedzselni az országot.
és nem haveri alapon lopni akar. ennyi.
pl ezért kell az ilyen Vitézyket, Megadjákat, Böszörményiket kibaszni már most az ablakon, mert ezek 10-20 év múlva pont ugyanott lennének, mint a jelenlegi gárda. ha a kezdet ilyen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.27. 23:04:38

@remiz: Nem egészen értem, miért ne válaszolhatnál, de te tudod. Illetve egyetlen tippem van, de az számos, egyenként sem valószínű feltétel konjunkciója :-)

Az országok működtetésében egyébként érvényesül a horror vacui elve. Meg lehet nézni Görögországot: elmaradt a működtetés, ezért most éppen mások fognak bele.

remiz (törölt) 2011.10.27. 23:15:40

@Counter:
"kérem kapcsojjaki" eszonta 20:15kot maroz. csak ezért.
én is reménykedem, pl nekem ezek a TASZos tagok tetszenek.

remiz (törölt) 2011.10.28. 00:08:12

egyébként tényleg fölösleges ezen a magyar pocsolyán ennyit gondolkodni. ami lényeges jelenleg az ez a görög mentőcsomag.
ennek 2 interpretálása lehet:

1. támogattak egy bizonyos viselkedéskultúrát.
ez generálhat egy ilyen deőis! naésők! típusú dolgot.

2. most még megmentettünk titek, h megmentsük Európát és mindenki láthatja a csomag nagyságából h kurva nagy baj van és
húzza meg magát és azt is láthatja, h komolyan gondoljuk Európát.

hogy melyik mentalitás terjed el európaszerte, az befolyásolni fogja a jövőnk. ha a magyarok többségben lennének Európában, akkor természetesen az 1. és akkor végünk. Szerencsére nem mi irányítunk...

karnak 2011.10.28. 04:08:40

@remiz: gondolod h a szinten szarosseggu olaszok, spanyolok, portugalok masok? Nem, ok sem diktalnak, de kozelebbrol es hangosabban kiabalnak a palya szelen.. Viszont az o soruket meg mar nem tudja kifizetni senki.

maroz 2011.10.28. 07:52:16

@remiz: Ez saját magamra vonatkozott, tehát hogy én fogjam be a számat, mert tényleg nincs annak semmi értelme, hogy ötödjére is elmondjam ugyanazt, amikor az előző négyből is ki tudja bárki olvasni a mondanivalómat.

Tényleg van egy furcsasága ennek a hazai vitázóiparnak, illetve több is, az egyik ez a túlragozás. Ha egy vitában jó arányérzékkel elképzelhető mondjuk nyolc kör, mifelénk szinte tipikus, hogy legalább harminchatot futunk. Holott már az ötödiktől látszik, hogy lassan a konstruktív vita kisebbségbe szorul és a helyét átveszi a legalapabb érvelési és vitavezetési hibák példaszerű bemutatása. :)

remiz (törölt) 2011.10.28. 11:49:20

@maroz: ok, akkor legközelebb random IP címről nyomjuk, angolul:))
és rövidebben.

@karnak: nem tudom mit gondoljak. annyit gondolok, h ezzel a hatalmas mennyiségű pénzzel (ami ugye bőven nagyobb, mint a mi államadósságunk) most megkezdődött valami. itt 'be lett fektetve'
valamibe. hogy abba, hogy ne dőljön be az egész vagy akarnak valami közöset, hogy lehetne, nem tudom. ezeken sok fog múlni. nálunk is.
olyan, olasz, portugál, spanyol nincs, ott is vannak ilyenek és olyanok.
kik fognak dominálni.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.10.28. 12:52:09

szerintem a rendszer úgy van kiképezve, hogy a népesség egyik fele sanyargathassa a másikat, mert eközben nem marad idő azokkal foglalkozni, akik a legfőbb hasznot húzzák

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.10.28. 12:53:59

gondoljatok bele: minden 250 dolgozóra egy apehes...

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.10.28. 12:58:45

lehet, az SZJA-t is csak azért találták ki, hogy legyen egy újabb elnyomáspont, amiből temérdek közszolgát lehet foglalkoztatni,
bürokráciát növelni, ügyintézést szerteágaztatni, stb...

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.10.28. 13:02:14

... törvényeket törvényszegők hozzák, szintén úgy, hogy mezei polgár ne is legyen alkalmas azokat értelmezni, a törvényeket pedig rendeletek, helyi szabályok egyre burjánzó sokasága követi...

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.10.28. 13:02:48

szóval picsába a normakövetéssel is

XPS 2011.10.28. 15:33:23

Nade megmondták, hogy 2 hét alatt rend és fegyelem lesz.
Miért tartott ilyen sokáig a feketén korrepetáló tanárok leleplezése?

Megdobbent 2011.10.29. 03:29:30

@XPS: mert meg kellett varni, hogy a tek egy picit fellelegezzen es a sok sikert-sikerre halmozas utan picit visszaterjen az egyszeru profik korebe. De mar oke!

Kis ember 2011.10.29. 19:38:36

Elvtársak!

Tegyék a dolgukat! A törvény mindenkire vonatkozik. Kommunistákra tízszeresen, százszorosan is.

ftk 2011.10.30. 18:33:28

@remiz: Szerintem az adóhatóság munkatársának jó teljesítménye nem egyenlő a beszedett bírság mennyiségével. Az adóellenőr nem értékesítő.

remiz (törölt) 2011.10.30. 18:44:02

@kriszi:
nézd, nem tudok mit.
most elkezdhetünk játszani a szavakkal, h de, igazából ő a tisztességes adófizetést "adja el", minél többet dolgozik, igazából annál többet, meg ki lehet találni olyan 'modelleket', amiben ez a műsor ugyanaz, mint a rágógumi terjesztőé.
ez szvsz egy motiváció eszköz(+ mutyi elleni védelem), és akik kitalálták, szerintem azok is ezt gondolták róla és nem az ördögtől való gondolat. csak ennyit akartam.