Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Bóvli

2011.10.26. 21:46 | jotunder | 87 komment

Címkék: hülyeország a létezés magyar minősége

   A bóvli nem úgy kezdődik, hogy az 55 Water Street, Manhattan, New York-ban az alsó rubrikában huszonhét ponttal kevesebb van, mint a felső rubrikában... Nem úgy kezdődik, hogy valaki, aki ugyan tudja mi a különbség Budapest és Bukarest között, de nem nagyon érdekli, beírja a downgrade-et a papír aljára... Nem úgy kezdődik, hogy a Bloomberg tíz perc múlva lehozza, aztán megkapjuk az újabb warholi tizenöt percet, és elkezd minden zuhanni, pedig Kósa Lajos éppen krumplis nudlit vacsorált, ha akarta volna, sem tudott volna hülyeséget beszélni. 

agy magyarország.jpg 

  A bóvli a szemetes utcákkal, az összefirkált házfalakkal, a koszos piszoárokkal, a bűzlő, koszló igénytelenséggel kezdődik. A bóvli kipuskázott zárthelyikkel folytatódik, a megúszott egyetemi évekkel, az innen-onnan leeső diplomákkal, a középszerűség kultuszával. A féltudású elittel és a féltudású villanyszerelővel. Ahol bóvli van, ott bóvli van, nemcsak a kormányban, nemcsak a hivatalokban....beivódik, evődik velődig, töprengenél de eszmét tőle fogan csak elméd. 

  A bóvli nem Matolcsy Györggyel kezdődik. Matolcsy György a bóvli része, őt ennek a rendszernek ki kellett termelnie, a matolcsykat, a számolni képtelen, gondolkozni rest hülyéket. A nem tetsző rendszer a bóvli maga, amelyben mindenki szem a láncban, belőlünk bűzlik, árad, mi is a bóvli részei vagyunk, nemcsak Matolcsy. Mi hagytuk, hogy így legyen. 

  Mi hagytuk, hogy a hivatalnok a képünkbe zabálja a szalámis szendvicsét, mi hagytuk, hogy az orvos pénzt fogadjon el anyánktól, mi tapsoltunk a politikusoknak, amikor versenyben ígértek mindenkinek mégingyenesebbet, mégtizenharmadikhavibbat, mégelkezdődőbb jövőt. Mivelünk hitették el, hogy két nemzet él a hazában, hogy nekünk érdemes minden árat megfizetnünk, hogy ne jöjjön vissza ő, mikor melyik mi, mikor melyik ő. 

 Igen, a bóvli része a sajtpapírra írt dörneri őrjöngés, az őt kinevező, Per Olof Enquistet leugató tapló, de a bóvli része a halkan, elegánsan, és végtelenül liberálisan féltehetségű színigazgató is, aki nem zsidózik, nem hörög, csak tudja, hogy mikor kit kell felhívni. A bóvli része az, aki felveszi a telefont, aki mindig felveszi a megfelelő telefont, és ad, ha kaphat érte cserébe. Valamit valamikor. 

 A bóvli nem ott végződik, hogy az ő hülyéiket a mi hülyéinkre cseréljük. A bóvli sajnos nem tud egy hatalmas katartikus tisztítótűzzel végződni. A bóvli olyasformán végződik, ahogy kezdődik. Tiszta utcákkal és tiszta gondolatokkal. Végigtanult, végigolvasott, végigszámolt keserves éjszakákkal a kollégiumban. Egy betegágy mellett, ahová a műtét után nem a borítékért ül az orvos, hanem mert oda kell ülnie, tudnia kell, hogy minden jól sikerült-e. A bóvli a "kell"-el végződik, a megmagyarázhatatlan "kell"-lel: kell, hogy a dolgunkat jól végezzük, kell, hogy az életünk érjen valamit. Nem tudjuk, miért kell — természetes módon kell, mondhatni rutinból. A bóvli így végződik. 

  

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr283332358

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Segítek a kormánynak 2011.10.27. 10:15:07

Olvasom, hogy: Közösségi közlekedési adó bevezetését javasolják fideszes és kereszténydemokrata parlamenti képviselők az Országgyűlésnek, ezért szerdán módosító javaslatot nyújtottak be az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosítá...

Trackback: Bóvli 2011.10.26. 23:09:12

A bóvli a szemetes utcákkal, az összefirkált házfalakkal, a koszos piszoárokkal, a bűzlő, koszló igénytelenséggel kezdődik. A bóvli kipuskázott zárthelyikkel folytatódik, a megúszott egyetemi évekkel, az innen-onnan leeső diplomákkal, a középszerűség kult

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én sajnálom 2011.10.26. 22:15:56

Mondhatnám, hogy sajnálom, de szart sem ér. És szart sem ér, hogy beleroppanok a szorgalomba, miközben mások röhögnek ezen. És szart sem ér a hatalmi tébolytól átizzot öntudat, amitől értéktelenné válik minden igyekezet. én sajnálom.

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2011.10.26. 22:29:41

+1

A bóvli ott folytatódik, mikor kicsit élve tőlünk civilizáltabb országokban mindez természetes(ebb)nek hat ott, mint itthon.
Mikor észreveszed, hogy utálattal ülsz a hivatalokban, undorodva tömegközlekedsz, és mindenkivel politizálsz.

El lehet menni?
El.
Én már visszajöttem egyszer, tudással, lendülettel felvértezve. Ezek segitségével még fennmaradok a szarkupac tetején, de esténként a mosógépbe kell vágnom a fojtó légkörrel átitatódott gönceimet.
Mikor a barátokkal való sörözgetés úgy valósul meg, hogy mindenki ül a gépe előtt, és konferenciachatelés megy, mert 1000 km-ek választanak el minket, az ember elgondolkodik, hogy érdemes volt?

Aztán körülnézek a saját kezemmel épitett házunkban, ahol két kutya szuszog mellettem a földön, párom elmélyülten olvas a fotelban... megérte.
Majd csak kinyögjük valahogy.

És a fiatalok egyre többet látnak a normális(abb) világból, a mostani káderek pedig nem élnek örökké. Ámen.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.10.26. 23:14:27

ok, de ki az a bolond, aki megcsinálja a KELL-t, miközben ezért lesajnáló pillantásokat, megvetést, gúnyos röhögést kap, majd lemarad, eltapossák, elnyomják, kisemmizik, élhetetlennek, balfasznak, ügyetlennek, szerencsétlennek tartják - mert van kiskapu, van kijátszás, van haver, van puska, ezerszer többet ér el a másik csalással, hazugsággal, ügyeskedéssel, mutyival, átveréssel, lehúzással. Akkor miért is csinálja? Minden józan gondolkodó nem lehet mártír a(z amúgy) jó ügy érdekében...

kiskii 2011.10.26. 23:50:30

Ha jól emlékszem, Moldova György mondotta (írta) volt, hogy nagy bajok vannak azzal az országgal, ahol az utcaseprő szeme láttára merik eldobni a szemetet.

slowmotion 2011.10.27. 00:14:23

@xcrow: alkossuk meg a anti-közlegelők tragédiáját!

karnak 2011.10.27. 04:01:20

Megint odavezet ez h kertesz akos elhiresult mondatai az igazsagaik miatt fajnak egyeseknek.

.. Mert minden ami ramutat h posvany, dagonya, bovli, az hazaellenes.

Az hogy talan sok igazsag van benne es talan valtoztatni kene rajta, nem elfogadni, hogy mekkora nagy buszke orszag vagyunk ...akik innen, budapestrol mertunk hadat uzenni anglianak, az usanak, most europanak, mert mi masok vagyunk..

Egyebkent igen, 'kintrol' latszik hogy itt csak nezzuk a tukrot de nem latjuk a kepet benne.

janeausten 2011.10.27. 06:24:32

Jó írás, sajnos így van, ebben élünk, ez vesz körül... aki nem ilyen, azt meg valami fura fölénnyel nézik baleknak.

Pásztörperc 2011.10.27. 07:15:18

@xcrow: Megcsináljuk azokat a kis közösségeinket, amik így működnek. Mivel így működnek, versenyelőnyben lesznek. Mivel versenyelőnyben lesznek, azoknak, akik versenyben akarnak maradni, követniük kell a példát, különben lemaradnak.

Csak hát ehhez az kell, hogy megcsináljuk kis közösségeinket ahelyett, hogy nagymagyarkeseregnénk itten. A nagymagyarkesergés a bóvli központi eleme.

n0ri60 2011.10.27. 07:35:30

Én Kanadában döbbentem rá, hogy nálunk feudalizmus van, hogy az, hogy a főnök és én egyenlőek vagyunk, nem valami szerep, hanem magától értetődő, nem rangsor, hanem feladat van, ha érthető, mire gondolok. Hogy louisianai, texasi kollégák döbbent arca jelezte, mennyire elfogadhatatlan a rasszizmus legkisebb olyan megnyilvánulása, ami nálunk természetes.
Lányom hat évet élt Londonban, őt is megviseli az itthoni bunkóság. Bennük, a hozzá hasonlókban bízom, hogy elindítanak valami változást.

Pelso.. 2011.10.27. 07:52:03

@Pásztörperc: Nem tudnak tisztességes közösségek versenyezni a mocsokkal, hisz a hatalom, mely a szabályokat gyártja, maga a mocsok.
Immár élmény a túlélés.

Bird 2011.10.27. 07:54:49

Pici jeleket látok a javulásra: például, hogy egyre többen szedik fel a kutyagumit és mind többen állnak meg a zebránál, de ezek nem fordítják meg a bóvlisodás fő trendjét. Ma már nem rendkívüli a közterületen szükségüket végzők látványa és csak egy kerület van (az első), ahol három éve megpucolták a falfirkáktól a homlokzatokat és azóta is tisztán tartják azokat.

Azért nincs sok remény a javulásra, mert a legszorgalmasabb fiatalok (és nem csak az orvosok) jelentős része kint marad külföldön, ahogyan mindenki számos példát lát erre az ismeretségében, rokonságában. Az ő számukat még nagyságrendileg sem lehet megbecsülni, mert a népszámlálás erre nem fog normális adatot mutatni, ugyanis többségük itteni lakosnak számít és nem diktálták be, hogy külföldön élnek.

farcsika67 2011.10.27. 07:55:47

NA ERRŐL BESZÉLT GYURCSÁNY ÖSZÖDÖN, DE KEVESEN AKARJÁK MEGÉRTENI. EBBŐL A BESZÉDBŐL MINDENKI POLITIKAI NYERESÉGET AKART MAGÁNAK KOVÁCSOLNI. SIKERÜLT. DE A BÓVLI AZ BÓVLI, POLITIKÁTÓL FÜGGETLENÜL.

Szindbad 2011.10.27. 08:58:05

@Pásztörperc: Pont az a baj, hogy nem születik ebből versenyelőnyöd. Sőt. Különben már megoldódott volna ez a probléma. A kérdés az, hogy mitől lesz olyan a környezet, hogy valóban versenyelőnyt jelentsen.

berajlany 2011.10.27. 08:58:23

Épp a minap néztem körül a saját házam táján. Van egy hihetetlenül tehetséges férjem, aki éppen csak nem porszívó ügynök. Senkit sem érdekel, hogy miben tehetséges. Üzletkötő és kész.
Van egy hihetetlenül tehetséges fiam, akit szétszednek az iskolában: mindenki azt akarja, hogy az ő tantárgyának versenyét nyerje meg, az ő nevében legyen sikeres. Érdekel bárkit, milyen árat fizet ezért a gyerek?
Van egy sakktanára, akinek két órát fizetek az életéből hetente, de aki éjszakákat tölt azzal, hogy a fiam edzésére felkészüljön. Szerintetek miből él?
A legjobb szakemberek egyike voltam a munkahelyemen, de ott kellett hagynom, mert nekik csak egy számított: a napi 20 munkaóra.
A bóvli ott kezdődik, hogy hiába vagy tehetséges, aprópénzre kell váltanod a tehetségedet, nem tudod kiaknázni. Ez személyes szinten csak csalódás, de össztársadalmi szinten tragédia.
A robotok nem viszik előre a gazdaságot, a kiaknázott tehetségek igen.

Pásztörperc 2011.10.27. 09:31:55

@Szindbad: De, lesz. A probléma, hogy aszongyuk: á, úgyse lesz, és nem csináljuk. A probléma, hogy ehhez meg kéne mondani barátainknak, hogy kösz, de Veletek ez nem megy, és másokkal kéne összeállni — márpedig akkor hogyan lesz a barátoknak munkája? A probléma az, hogy ehhez le kéne mondani a költségvetés pumpolásáról, és ki kéne menni a piacra — márpedig mi lesz akkor azzal a biztonsággal, amit állambácsi ad? A probléma az, hogy mi magunk vagyunk a bóvli.

A probléma az, hogy ezt — személyesen, magunkra vonatkoztatva — nem akarjuk beismerni. A bóvli lényege, hogy nem a rendszer ellenében, hanem ahhoz alkalmazkodva akarjuk a magunk kis sikereit elérni — mi voltunk már azok is, akik "belülről bomlasztották" az állampártot, ugyi?

Ifjabb koromban a közepesnél valamivel gyengébben másztam sziklát, és rohadtul nem értettem, mitől van ez. Aztán évekkel később megnéztem egy riportfilmet a világ egyik legjobb sziklamászójával, aki elmagyarázta, hogy hogy vannak, akik (mint pl. én) úgy akarnak feljutni a falra, hogy együttműködnek a sziklával. Ez durva hiba: ők sose lesznek jó mászók. A fal ellenség: jól a lehetőségek kihasználása helyett az akadályok legyőzésére összpontosítva mászható.

turist 2011.10.27. 09:39:49

@Pásztörperc: asszem orbán már '83 környékén láthatta ezt a riportot... :)

TG69 2011.10.27. 10:06:58

@jotunder:

Jó írás. Azért annyit hozzá lehet tenni, hogy bóvli az is, amikor itt dühből születnek reakciók, vagy aki tud nagyon jól írni az nem szán a dologra pár órát :). Kicsi bóvli, de a mienk.

szerénységem 2011.10.27. 11:00:23

Kedves jótündér, én továbbmennék. Nemcsak mi HAGYTUK, hogy ezek legyenek, hanem mi CSINÁLTUK. Mert mi vagyunk a hivatalnok, az orvos, a villanyszerelő, aki nem kér számlát, a piaci árus, aki átver, a kocsmáros, akivizezi a sört, a termelő, aki szalmából készít bort, a pék, aki teliszórja adalékanyaggal a felfújt kenyeret, és még sorolhatnám sokáig. Ezek mind mi vagyunk, nemcsak a hagyók... :-) hanem az elkövetők is...

oatBXL · http://blog.osztrogonacz.com 2011.10.27. 11:07:48

Annyira csúcs az egész poszt és benne az idézet! Elő is kerestem a teljes verset:

EGY MONDAT A ZSARNOKSÁGRÓL

Hol zsarnokság van,
ott zsarnokság van
nemcsak a puskacsőben,
nemcsak a börtönökben,

nemcsak a vallató szobákban,
nemcsak az éjszakában
kiáltó őr szavában,
ott zsarnokság van

nemcsak a füst-sötéten
lobogó vádbeszédben,
beismerésben,
rabok fal morse-jében,

nemcsak a bíró hűvös
ítéletében: bűnös!
ott zsarnokság van
nemcsak a katonásan

pattogatott "vigyázz"-ban,
"tűz"-ben, a dobolásban,
s abban, ahogy a hullát
gödörbe húzzák,

nemcsak a titkon
félignyílt ajtón
ijedten
besuttogott hirekben,

a száj elé hulltan
pisszt jelző ujjban,
ott zsarnokság van

nemcsak a rács-szilárdan
fölrakott arcvonásban
s e rácsban már szótlan
vergődő jajsikolyban,

a csöndet
növelő néma könnyek
zuhatagában,
kimeredt szembogárban,

ott zsarnokság van
nemcsak a talpraálltan
harsogott éljenekben,
hurráhkban, énekekben,

hol zsarnokság van,
ott zsarnokság van
nemcsak az ernyedten
tapsoló tenyerekben,

kürtben, az operában,
éppoly hazug-harsányan
zengő szoborkövekben,
színekben, képteremben,

külön minden keretben,
már az ecsetben;

nemcsak az éjben halkan
sikló gépkocsizajban
s abban,
megállt a kapualjban;

hol zsarnokság van, ott van
jelenvalóan
mindenekben,
ahogy rég istened sem;

ott zsarnokság van
az óvodákban,
az apai tanácsban,
az anya mosolyában,

abban, ahogy a gyermek
idegennek felelget;

nemcsak a szögesdrótban,
nemcsak a könyvsorokban
szögesdrótnál jobban
butító szólamokban;

az ott van
a búcsúcsókban,
ahogy így szól a hitves:
mikor jössz haza, kedves;

az utcán oly szokottan
ismételt hogy-vagy-okban,
a hirtelen puhábban
szorított kézfogásban,

ahogy egyszercsak
szerelmed arca megfagy,
mert ott van
a légyottban,

nemcsak a vallatásban,
ott van a vallomásban,
az édes szó-mámorban,
mint légy a borban,

mert álmaidban
sem vagy magadban,
ott van a nászi ágyban,
előtte már a vágyban,

mert szépnek csak azt véled,
mi egyszer már övé lett;
vele hevertél,
ha azt hitted, szerettél,

tányérban és pohárban,
az van az orrban, szájban,
hidegben és homályban,
szabadban és szobádban,

mintha nyitva az ablak,
s bedől a dögszag,
mintha a házban
valahol gázfolyás van,

ha magadban beszélgetsz,
ő, a zsarnokság kérdez,
képzeletedben
se vagy független,

fönt a Tejút is már más:
határsáv, hol fény pásztáz,
aknamező; a csillag:
kémlelő ablak,

a nyüzsgő égi sátor:
egyetlen munkatábor;
mert zsarnokság szól
lázból, harangozásból,

a papból, kinek gyónol,
a prédikációból,
templom, parlament, kínpad:
megannyi színpad;

húnyod-nyitod a pillád,
mind az tekint rád;
mint a betegség,
veled megy, mint az emlék;

vonat kereke, hallod,
rab vagy, rab, erre kattog;
hegyen és tenger mellett
be ezt lehelled;

cikáz a villám, az van
minden váratlan
zörejben, fényben,
a szív-hökkenésben;

a nyugalomban,
e bilincs-unalomban,
a zápor zuhogásban,
ez égig érő rácsban,

a cellafal-fehéren
bezáró hóesésben;
az néz rád
kutyád szemén át,

s mert minden célban ott van,
ott van a holnapodban,
gondolatodban,
minden mozdulatodban;

mint víz a medret,
követed és teremted;
kémlelődsz ki e körből?
ő néz rád a tükörből,

ő les, hiába futnál,
fogoly vagy, s egyben foglár;
dohányod zamatába,
ruháid anyagába,

beivódik, evődik
velődig;
eszmélnél, de eszme
csak övé jut eszedbe,

néznél, de csak azt látod,
mit ő eléd varázsolt,
s már körbe lángol
erdőtűz gyufaszálból,

mert amikor ledobtad,
el nem tiportad;
s így rád is ő vigyáz már,
gyárban, mezőn, a háznál,

s nem érzed már, mi élni,
hús és kenyér mi,
mi szeretni, kívánni,
karod kitárni,

bilincseit a szolga
maga így gyártja s hordja;
ha eszel, őt növeszted,
gyermeked neki nemzed,

hol zsarnokság van,
mindenki szem a láncban;
belőled bűzlik, árad,
magad is zsarnokság vagy;

vakondként napsütésben,
így járunk vaksötétben,
s feszengünk kamarában,
akár a Szaharában;

mert ahol zsarnokság van,
minden hiában,
a dal is, az ilyen hű,
akármilyen mű,

mert ott áll
eleve sírodnál,
ő mondja meg, ki voltál,
porod is neki szolgál.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.27. 11:40:54

@Pásztörperc: Igen, sajnos az ilyen értelemben vett rendszerváltás egy aktív, tudatos, fegyelmezett és tömeges cselekvési forma, jó hosszú ideig. Szinte mintha a halat tanítanánk levegőt venni. Rajtunk kívül más nem teheti meg, nekünk viszont körülbelül egy életnyi folyamatos munka, nem napi 8 órában.

maroz 2011.10.27. 11:44:33

@Szindbad: Ez sokszor csak a szabályozáson múlik. Rém egyszerű példák: Budapesten hosszú-hosszú ideig csak az fizetett a tömegközlekedésért, aki nagyon akart. Nem hinném, hogy nagyon mellényúlok, amikor azt feltételezem, hogy tömegek voltak berendezkedve az életvitelszerű bliccelésre. És ez, amellett, hogy forrásszűkét okoz még vissza is hat, a bliccelő megerősítést nyer, hogy normát szegni jó dolog.

Ezzel szemben Párizsban nem nagyon tudsz bliccelni. Tele minden kerítéssel, kapuval, beléptető tökönvágókkal.

És még számtalan ilyen példa lenne. Furi, de nagyon sokszor már az is elég, ha a polgárt valami figyelmezteti a normára. Sok normasértésre pedig azért kerül sor, mert a polgár nem nagyon van tisztában a normával, nem egyértelmű számára a követendő magatartás. Erre a közlekedésből lehetne jó példákat hozni, de az ügyintézés során megfogyelhető viselkedésminták is jók lennének ide. Például hogy mennyire elveszett a polgár ott, ahol nem egyértelműek a procedúrák. Ezen igen sokat segítettek a mindenféle ügyfélhívó- és tájékoztató rendszerek, mert alapvetően a normakövetésre kényszeríti rá a polgárt, ami valahol apránként úgyszintén visszahat.

Szóval részben az eljárások, a procedúrák is képesek oda hatni, hogy a normakövető attitűd erősödjön, csak ugye ehhez ezeket a procedúrákat értelmesen kell megkonstruálni. Ehhez pedig ténylegesen kéne az olyan jogalkotás, amelyik figyelemmel van a mindenféle tudományos eredményekre, összefüggésekre.

randomburvi 2011.10.27. 12:28:00

@farcsika67: négyen!

Egyébként én amondó vagyok, hogy csak el kell kezdeni..példát mutatni. Ha valaki eldobja én felveszem. Ha valaki át akar menni a zebrán, én átengedem. Ha valaki rámmosolyog, visszamosolygok.
Nem csalok, nem hazudok, nem lopok, és ezt a gondolkodásmódot igyekszem elültetni minden körülöttem élőben. Nekem könnyű. Engem így neveltek. Nekem ez természetes. De nem mindenkinek.
De az emberek meglátják a jót. És azt látom, hogy egy idő után elkezdik szégyellni magukat, hogy ők eldobták, hogy ők nem álltak meg, hogy ők lelopták, pedig meg is vehették volna.
Saját környezetemben tapasztalom, hogy lassú, és időigényes a "példamutatás" módszerével nevelni, de működik.

remiz (törölt) 2011.10.27. 13:07:29

pl ilyen dolgok is szerepet játszanak a bóvliban (hogy közben ismét egy igényes blog vírusát terjesszem):

eltecon.blog.hu/2011/10/27/az_oktatas_es_a_bizalom

Pelso.. 2011.10.27. 13:10:33

@randomburvi: Generációnyi idők szükségesek mindehhez.

sárkányfő 2011.10.27. 13:55:56

ez a poszt nagyon ott van, elismerésem.

gyilkos fűegér 2011.10.27. 13:56:05

Nem, a bóvli sajnos bóvlival végződik.

gyilkos fűegér 2011.10.27. 13:57:33

@randomburvi: "Ha valaki eldobja én felveszem."

És ezzel nálunk annyit érsz el, hogy két hét múlva mindenki után te szeded fel.

Ma chi è questo Joker? 2011.10.27. 14:05:37

Jótündért alternatív köztársasági elnöknek!

kamerasmobil 2011.10.27. 14:23:08

Na aszondja a Tarki hogy a teljes lakossag koreben ez van:

- Fidesz KDNP 23%
- MSZP 11%
- Jobbik 10%
- LMP 5%
vs.
- elmentek ti mind a budos francba: 50%

A 2/3 felhatalmazas meg ahogy elnezem inkabb arra lenne ma hogy allitsa mar le magat a NER

index.hu/belfold/2011/10/26/tarki_egy_ev_alatt_a_felere_csokkent_a_fidesz-kdnp_tamogatottsaga/

Volt egyebkent ilyen gyorsan ekkora melyrepules kormanypartok nepszerusegeben?

Szindbad 2011.10.27. 14:40:50

@maroz: Ellenpélda is van. Görögországnak most engedik el az államadósság felét. Ennek az üzenete pl. az, hogy ha eléggé bóvli vagy, akkor nem te szopsz, hanem mások.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.27. 14:46:46

@Szindbad: Az az üzenet inkább az, hogy ha elég bóvli vagy, már nem csak neked jut a szopnivalóból. A széljobberek máris elkezdtek lihegni, hogy hogyan lehetne nekünk is: oda kell menni Görögországba, meg kell nézni; gyakorlatilag azt a remek üzletet kötötték, hogy ha önként levágják az egyik lábukat, akkor talán nem kell a másikat.

@kamerasmobil: MDF 1990-1991?

remiz (törölt) 2011.10.27. 14:48:39

@TG69:
szvsz abban igaza van, h Dánielpetit ki kellett volna baszni egy ilyenér.
Ha nem, azzal 1 bizonyos hangnem megengedése mellett letették a voksuk.
Kész.

Ezután kezd el trükközni és ebbe belemosni mindent. Hogy akkor a demokrácia, tolerancia=DK=dánielpeti. Nyílván rosszindulatú a csávó , politikai publibérenc, szokásos publitrükközéssel.
A fenti állításban viszont SZVSZ igaza volt.

kamerasmobil 2011.10.27. 14:52:30

@Counter: Akkor en meg tul fiatal voltam ehhez ugyhogy nem emlekszem ra. Mindenesetre ha a Fidesz koveti az MDF-et a szakadas es 5% ala zsugorodas utjan annak csak orulni fogok.

Pásztörperc 2011.10.27. 14:52:59

@kamerasmobil: Hogyne,l több is. A Fidesz stb. kimondottan jól tartja magát: ha most lenne választás és még a régi tv. szerint, simán mexerezné újra a 2/3-ot. Az új tv.-nek hála 2014-ben alighanem a valóságban is újra mexerzi.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.27. 15:11:23

@kamerasmobil: Az az MDF nem szűnt meg, csak átalakult. Ezt a mindenhonnan visszanéző magyarutas ideológiai takonygombócot ők és a népi baloldali mozgalom hagyták ránk.

@Pásztörperc: Biztos pártválasztók vagy teljes népesség a bázis? Azért ez a mostani elég durva mértékű elfordulás. A biztos pártválasztók között nagyjából business as usual van.

Wolff 2011.10.27. 16:16:40

@Pásztörperc: Ez egy marhaság, a régi törvény szerint nem szerezne semmit, az Ogy. nem tudna megalakulni a folyton érvénytelen választási fordulók miatt. Ha meg még se lennének érvénytelenek, akkor már egyáltalán nem biztos, hogy akik mégis érvényessé tennék a Fideszre szavaznának. (Megjegyzem szerintem ma már egyébként sem ilyen egyértelmű a helyzet, figyelembe véve a párttámogatottság területi különbségekeit könnyen elképzelhető, hogy Bp-en már nem tarolnának, akkor pedig nem lenne kétharmad.) A következő választás pedig a Fidesznek is lutri, valójában nem a mai, hanem a három hónappal ezelőtti helyzetre dolgoztak ki egy törvényt, ami akár azzal is járhat, hogy két országosan 12-13%-os párt is megakadályozhatja őket a többség megszerzésében, ha egyébként marad a jelenlegi választói profiljuk.

Pásztörperc 2011.10.27. 16:45:12

A fordulók nem lennének érvénytelenek: mindig többen mennek el, mint amennyien előtte a közvéleménykutatóknak válaszolnak. A Fidesz stb. a XIII. ker. kivételével most is minden egyénit megnyerne: ehhez tökéletes támpontok az időközi választások eredményei.

Pásztörperc 2011.10.27. 16:46:49

@Counter: A részvételi arány a kettő között; a szavazatok megoszlását a biztosak preferenciája elég jól jelzi.

Pásztörperc 2011.10.27. 16:48:52

@remiz: Egy szervezet megítélésének legfontosabb szempontja a szervezeti kultúra. Az olyan szervezettel, amelyben efféle alakok megférnek, nem vagyok kompatibilis.

Wolff 2011.10.27. 17:11:44

@Pásztörperc: Nem az a kérdés, hogy többen mennek-e el, hanem, hogy mennyivel többen. Országosan 55-56%-os részvételnél már két-három megyében érvénytelen a listás választás, 50% körülinél ez a megyék fele is lehet. És amíg ezeket nem sikerül érvényesen lebonyolítani, addig nem lehet kiosztani az országos listás mandátumokat sem, ráadásul ezekben a megyékben az egyéni választókerületek is problémásak. Amúgy pedig "this time is different". ;) Az Mszp-ről se hitte senki (lásd Tölgyessy Péter megszólalásait), hogy 1/3-nál kevesebb szavazatot kaphat, aztán mégis.

Ami a várható eredményt illeti, neked kellene a legjobban tudnod, hogy minél kisebb a biztos szavazó pártválasztók aránya a teljes mintából, annál bizonytalanabb amit mutat. (Az időközi választásokkal nem érdemes érvelni, mert azok alapján a választás ÉRVÉNYTELEN lenne. NYert már párt választást úgy, hogy előtte az adott ciklusban MINDEN időközi választás elbukott és fordítva, tehát az extrapolálással is óvatosan bánnék.) A biztos szavazó pártválasztókra épített előrejelzés pedig már három választáson is problémásnak bizonyult. (Bizony, 2010-ben is, akkor 60-66%-ot kellett volna kapnia a Fidesznek, az eltérés elég tekintélyesnek tűnik., Nekem. De lehet, hogy számodra jelentéktelen az a 8-10-12 százalékpont.)

naugye! 2011.10.27. 17:21:15

Én most leveszem a kalapom, meghajtom a fejem jótündér előtt. Aztán amikor elfordulok, összekarmolom magam, hogy mindezt pontosan így gondolom, mégsem tudtam ilyen értelmesen, összefogottan megfogalmazni magamban.

Pásztörperc 2011.10.27. 17:23:31

@Wolff: Időközi választásokról beszélek: nemcsak ogy képviselő, de önkorm., sőt, polgármester is. Mihelyst egyet elveszít a Fidesz stb., elkezdhetünk okokon meg tendenciákon tépelődni.

Wolff 2011.10.27. 17:32:56

@Pásztörperc: Keversz kétféle döntési helyzetet. Nagyjából azt állítod, hogy ugyan a Fidesz és kormánya rendkívül népszerűtlen, de azok akik nem szeretik egy ogy. választáson elmennének és leszavaznának - rájuk. Én már az elsőt sem hiszem, te még a másodikat is adottnak veszed.

Az időközi választásokról ráadásul előbb még azt is meg kellene cáfolnod, hogy volt olyan időszak, amikor nem jelezték előre az országos választás végkimenetelét. (Hogy összefoglaljam: nem azt állítom, hogy nem jelezHETik előre, csak azt, hogy nem veheted adottnak, hogy előrejelzik.)

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.10.27. 17:40:08

Nagyon depisek vagytok. Szedjetek több vitamint.

zerge gorilla 2011.10.27. 19:11:16

A bejegyzés legfontosabb üzenete számomra: vállaljuk a fel saját felelősségünket is! Mi is a rendszer részei vagyunk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.27. 19:14:07

@kamerasmobil: Svájcban a választásokon 50 százalék alatt volt a részvétel.

Pásztörperc 2011.10.27. 20:40:09

@Wolff: Az előbb elszállt, úgyhogy még egyszer:

Nem vettem adottnak, hogy az időközik előrejelzik az eredményt. Azt mondtam, hogy most előrejelzik, méghozzá azért, mert nincs szórás: mindegyiket a Fidesz stb. nyeri. Ez elég jó alap.

Soha nem mondtam olyasmit, hogy az Orbán-kormány rendkívül népszerűtlen lenne. Épp ellenkezőleg: azt mondtam, hogy voltak ennél sokkal nagyobb zuhanások is. Úgy gondolom, hogy az Orbán-kormány népszerűtlen — de messze nem annyira népszerűtlen, mint amennyire az ellenzéke az.

Ebben persze van némi projekció, mivel én az Orbán-kormány teljesítményét messze nem tartom annyira kártékonynak, mint amennyire Gyurcsányékét tartottam és tartom (ide értve Bajnait is). Undorító, az igen. Kártékony is. De messze nem ANNYIRA kártékony.

Egyúttal leszögezem, hogy az enyémmel ellentétes állításokat én is könnyen és szívesen cáfolgatom — de jobban örülnék, ha ezek helyet az enyéim ellen próbálnál vmi érvet összehozni.

Szindbad 2011.10.27. 21:25:26

@Pásztörperc: Orbán a bóvliság hátán jutott kormányra, a bóvliságnak köszönhet mindent. A bóvliságot gerjesztette, és meglovagolta, hosszú-hosszú ideig bebetonozta. Ez neked nem kártékonyabb, mint Gyurcsány valaha is volt???

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.27. 21:30:20

@Szindbad: Gyurcsány bóvlizását én nem vitatom, de Bajnaiért erősen.

Wolff 2011.10.27. 21:33:59

@Pásztörperc: De adottnak vetted. "méghozzá azért, mert nincs szórás: mindegyiket a Fidesz stb. nyeri. " Én éppen ezt cáfoltam 2002 sőt 2006 előtt is a Fidesz nyerte az időköziket, (mellesleg most sem nyeri mind) , erre nem érv, hogy ee3 most is a Fidesz nyeri.

Az Orbán-kormány népszerűtlenségéről biztosan nem te beszéltél, ezt én jelentettem ki, nem is állítottam, hogy te lettél volna. Viszont - tény. Már persze ha nem csak a pártpreferenciákat nézed. Politikusi népszerűség, milyen irányba haladnak a dolgok, elégedett-e a kormány tevékenységével, különböző hangulatindexek nagyon komoly népszerűtlenséget jeleznek. (És nem, az nem érv, hogy népszerűbbek az ellenzéknél, ezek a mutatók úgy vannak kalibrálva, hogy mutatják ha valaki népszerűtlen, tehát lényegtelen, hogy van-e nála népszerűtlenebb.) Csakhogy ebben az eseteben még mindig ott tartunk, hogy te azt feltételezed az emberek elmennek szavazni és a nagyon népszerűtlen pártra fognak szavazni. (Vedd figyelembe az is, hogy minden felmérés szerint Orbán kisebb népszerűtlensége abból ered, hogy a Fidesz erősen fogyatkozó táborán belüli kiemelkedő népszerűségének tudható be, ezen kívül brutálisan népszerűtlen, már-már utált.) Én pedig még mindig azt mondom, hogy már az első sem valószínű és ezzel az állításod, hogy érvényes lenne a választás erősen kérdéses. Neked kellene valahogy levezetned, hogy tömegesen fognak egy párt mellett nem elkötelezett emberek nagyon népszerűtlen politikusokra szavazni.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.27. 21:45:25

@Pásztörperc: P/c... A kártékonyság objektív megítélése most még nem lehetséges. Ahhoz még sok-sok évnek el kell telnie. És mecsoda rossz évek lesznek azok.
De.
Akkor emútnyócévvezünk is, hogy politicusnak is jó legyen ;-) Medgyessy indította a hógolyót a hegytetőről.
Őt miért nem sorolod ide?
De.
A poszt pont arról szól, hogy nem egy-egy név, vagy miniszterelnök miatt tartunk itt, ahol tartunk.
De, hogy az egyetlen szürke (hál'istennek!), nem megváltó-tudattal rendelkező, de tenni akaró (és tudó), technokrata, a saját jelölőit is kordában tartó Bajnai miért volt kártékony? No ezt én sem értem.

Pásztörperc 2011.10.27. 22:05:06

@zsazsu4: Akinek a költségvetési hiány csökkentésére az az egyetlen ötlete van, hogy elveszi az éppen hiányzónak ítélt mennyiségű pénzt a bérből és fizetésből élőktől, az nem technokrata, hanem kompetenciahiányos és kártékony.

tinca 2011.10.27. 22:11:01

@Pásztörperc: Érdekes szemüveged van, hol kaptad? Mondj egyet abból a kártékonyságból és én mondok két nagyobbat mostanról. Ezt folytathatjuk ameddig bírod. De tudod mit, inkább mégse, túl sok időt pocsékolunk így is erre az ámokfutásra.

tinca 2011.10.27. 22:13:03

A lényeghez, az íráshoz. Így igaz, bóvli, de miattunk. Tegye meg mindenki a magáét ellene!

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.27. 22:19:48

@Pásztörperc: Hoffmann Rózsa: ,,...a tüntetés a Szózat eléneklésével ért véget, amelynek utolsó sora úgy szól, "itt élned, halnod kell". Ha ezt komolyan gondolják, miért tiltakoznak az ellen, hogy végzés után néhány évig legalább a hazájuknak dolgoznak...,, És ennél volt károsabb Bajnai?- ezt gondolhatod komolyan! :-(

Pásztörperc 2011.10.27. 22:21:59

@Wolff: "2002 sőt 2006 előtt is a Fidesz nyerte az időköziket" — szép, csaknem igaz:

www.origo.hu/itthon/20040222ujra1.html
www.origo.hu/itthon/20050306kormanyparti.html

Pásztörperc 2011.10.27. 22:23:37

@zsazsu4: Mint említettem, ezek undorítóak. Ne keverjük: az undorító a szemedet-orrodat facsarja, a kártékony a pénztárcádat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.27. 23:12:34

@Pásztörperc: Komolyan ezt nevezed te kártékonynak? Akkor minek nevezed a jogállam szétverését? A pártállam kiépítését? Az évtizedek alatt összegyűjtött megtakarítások elfüstölését? A hosszú lejáratú hitelek brutális büntetőkamattal történő felvételét? A megváltoztathatatlan Hülyék Alkotmányát? A jogról, gazdaságról, oktatásról, tudományról, politikáról, egyházakról, társadalomról, az EU-ról, a művészetről és a védett madarak vadászatáról szóló viták debilizálását? Mikor fogja kiheverni Magyarország Szijjártó Péter kretén vigyorát, miközben belehazudott másfél millió ember képébe és nem történt semmi? Minek neveznéd a tömegek tudatos és szisztematikus elundorítását a közélettől? Mikor lesz újra élhető ez a nukleáris sivatag, amit Orbánék maguk után fognak hagyni?

Te komolyan úgy gondolod, hogy ez a nemzetrontás összemérhető azzal, hogy Bajaniék visszavonták a 13. havi nyugdíjat?

Pásztörperc 2011.10.27. 23:27:35

Igen: ezek undorítóak. No, ezért van az, hogy Gyurcsány és Bajnai ellen nem voltam tüntetni, Orbán ellen meg már 2*. Ugyan, mitől lenne az megváltoztathatatlan? Az új vál.jogi tv-nyel sokkal könnyebb lesz 2/3-ot szerezni — csak kellenének hozzá vmi alkalmasok: no, azokat megtalálni/kiválasztani lesz nehéz, nem az alkotmánymódosítás.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.28. 07:21:35

@Pásztörperc: Értem. Gyártottál saját használatra egy 'kártékony' fogalmat ('kártékony' egy dolog akkor és csakis akkor, ha elvette a 13. havi nyugdíjat) és egy 'undorító' fogalmat (minden, ami rövid távon helyrehozhatatlan károkat okoz és nem tartozik a 'kártékony' fogalmába). Azért így nehéz ám beszélgetni. :)

Wolff 2011.10.28. 07:52:42

@Pásztörperc: Akkor meg Gyönygöspata (Jobbik), tavaly Dunaújváros (Mszp). Tessék, ez is kettő. Az sem igaz, amit te mondasz és mégis akkor arccal teszed, hogy a Fidesz mindent megnyer. Vagy új jelentést kapott volna a minden?

Wolff 2011.10.28. 08:07:10

@Pásztörperc: Egyébként pedig örültem volna ha nem ezen huzakodnánk, hanem mondtál volna valamit a többi érvre is. (Mert - állításoddal ellentétben - volt.) Vagy ha ránéznél az általad tökéletesnek tartott közvéleménykutatásokra (te magad írtad, hogy a biztos szavazó pártválasztók adatai megfelelnek a várható végeredménynek), összehasonlítanád a 2010-es eredménnyel és elgondolkoznál hogy az általad posztulált nem jelentéktelen eltérések (a Fidesz 5-7%-kal kevesebb, az Mszp 3-7%-kal, a Jobbik 3%-kal több szavazatot kapna) nem vezethetnének-e oda, hogy nem lenne meg a 2/3?

Ez itt nem geológia és geofizika, pont olyan amatőr vagy mint a legtöbbünk, szóval normális módon, nem kinyilatkoztatva illene érvelned.

maroz 2011.10.28. 08:07:15

@Pásztörperc: Az alkalmasakat megtalálni többféle módon is lehet, persze figyelemmel arra, hogy ez egy leegyszerűsítés. Az egyik az individuális, amikor te magad az íróasztalod magányában kitotózod, hogy melyik is legyen.

Egy másik módszer némi kollektivitást feltételez, például azt, hogy egy (vagy több) embercsoporttal átbeszéled azt, hogy ki is lehetne jó/jobb/legjobbabb.

Én nem nagyon tudom, hogy te melyik módszert tartod jobbnak, de ha a másodikat sem veted el, akkor azért ott lennének némi feltételek. Az egyik ilyen feltétel lenne a közösen, kölcsönösen elfogadott módon használt fogalmak és az úgyszintén kölcsönösen elfogadott definíciók. Vagy egy jó fordítóprogram. ;)

Pásztörperc 2011.10.28. 11:37:26

@Wolff: Dunaújvárosról szégyenletes módon megfeledkeztem. Gyöngyöspatát — lehet, elítélhető módon — nem vettem figyelembe.

Pásztörperc 2011.10.29. 22:20:44

@Wolff:
@maroz:

Nem hiszem magam a szoloveci orákulumnak, és egyértelműen a dolgok megbeszélésének híve vagyok. Nem kívántam kioktató szerepben fellépni, mindössze megpróbáltam megmagyarázni, miért ez a véleményem az adott kérdésről. SZVSZ a beszélgetés lényege éppen az, hogy elmondjuk különböző meglátásainkat, és ki-ki tanul a másikától.

Gőzöm sincs, hogyan fajultak a dolgok odáig, hogy ilyesmiket köll a fejemhez vágnotok, de alighanem nagyon elrontottam itt föntebb vmit.

Egyértelműen szándékom ellenére (és ezt már tegnap meg akartam írni, de nagyon dolgozni kellett, és nem jutottam hozzá):

P/c

maroz 2011.10.29. 22:50:02

@Pásztörperc: De hát nézd meg hogyan épül fel ez a kis paláver!

Neked lenne egy problémád, legalábbis én ezt bírtam kihámozni az eddigiekből, jelesül, hogy a Bajnai kormány a 13. havi nyugdíj elvonásával hibát, de talán méginkább bűnt követett el. Erről lehetne beszélgetni, én rögtön visszakérdeznék, hogy miért is gondolod ezt, te elmondanád, hogy mert ez egy szegényellenes lépés, vagy azt, amit erről gondolsz, és arra én reagálnék.

De te inkább ráakasztasz egy elég vaskos jelzőt az egész Bajnai kormányra, és innen már félre is ment az egész diskurzus, mert nem a tényállásról pertraktálunk, hanem arról, hogy a te jelződ adekvát-e. Karl Popper ilyesmiért körmöst adna nekünk, ő szerintem eléggé tudós, és ha te kedveled a tudományt, akkor talán őt is illene kedvelni. ;)

Bolygo_Hollandi 2011.10.30. 00:49:12

Gratulálok a cikkhez. Valami ilyesmit éreztem én is jó egy éve. Itt leírtam részletesebben:
bolygo.blog.hu/2010/10/16/a_merleg_jegyeben

Pásztörperc 2012.02.22. 19:15:24

@Wolff: Némi adalék arra, hogy messze nem csak én látom így a dolgokat — sőt, én helyzetemből adódóan jóval megértőbb, elnézőbb vagyok az MSZP (volt) választóinál:

index.hu/belfold/2012/02/22/nezopont/

aronsatie 2012.02.22. 19:56:25

@Pásztörperc: Nézőpont intézet aligha mérvadó.
Már önmagában is gyanús, hogy mindig messze kilógnak a sorból.

Pásztörperc 2012.02.22. 20:02:56

@aronsatie: Nem mondom, hogy higgyük el a tizedszázalékokat! Nem mondom, hogy nem hazugság eleve a cím: a szoci szavazók azon bizonyos harmadának jó része nem "tűnt el", hanem átment a DK-hoz stb. Nem mondom, hogy a Jobbik már most megkapná a szoci szavazatok másfélszereserét.

Azt mondom, hogy tendenciák vannak, azt mondom, hogy a szocixavazatai jobban csökkennek, mint Orbánéi; azt mondom, hogy ahogy Orbán csökken, Vona az, aki följön.

aronsatie 2012.02.22. 20:10:44

@Pásztörperc: Inkább a többi mérésből számíts átlagot, az mond valamit, de ezeké abszolút nem mérvadó, és nem csak a tizedszázalékok miatt. Úgy sem lesz a szociknak hízelgő, de legalább reális.

ijontichy 2012.02.22. 20:15:54

@Pásztörperc: A tendenciák (főképp, ami a szocikat illeti) igaznak tűnnek. Az egyetlen, szvsz a valóságtól teljesen elrugaszkodott adat, a Fidesz-szavazatoké.