Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Last minute ajánlat október huszonharmadikára

2011.10.20. 11:42 | maroz | 372 komment

Címkék: tüntetés társadalom orbánizmus nem tetszik a rendszer

Abban a pillanatban öregedtem meg végérvényesen és visszavonhatatlanul, amelyikben már sehogyan sem tudtam megkerülni annak a beismerését, hogy bizony, irigylem a fiatalokat. Nem jön ez ennyire hirtelenül, csak ugye addig a bizonyos pillanatig még tud az ember hárítani: ugyan, miért is kéne nekem irigyelnem őket, hiszen ha picit összeszedem magam én is megcsinálom ugyanazt, nehogy már! És egy ideig meg is csináltam, igaz, egyre lihegősebben, de a lényeg megvolt, az önámítás, hogy tartani tudom a lépést. Hát, ennek vége.

Rossz, hogy én már lelkesedni nem nagyon tudok. Ahogyan a fiatalok, úgy biztosan nem. Test és lélek túl elhasznált már hozzá. Mint figyelmetlen kirándulók által felrúgni elfelejtett, féreg, leginkább a cinizmus férge által szétrágott törzsű gomba állok itt, mozdulni nehézkes, micéliumaim egyre sűrűbb hálóval rögzítenek a drága vidéki anyaföldbe, fosóhomok, ahogyan errefelé mondják, de ez most mellékszál, a lényeg, hogy nekem még ebből is egyre nehézkesebb kiszakadnom, pláne lelkesedésből. Pedig kéne. És nem csak lelkesedésből, hanem mert kötelesség is lenne a kimozdulás. Van nekünk (még) egy alkotmányunk, van nekünk (még) egy köztársaságunk, és talán van nekünk (még) valamiféle lelkiismeretünk, amelyik azt mondatná velünk, hogy ha kötelesség van, akkor kötelesség van, amit nem lehet pipogyamód kikerülni. Last minute ajánlat, ez az alkotmány már csak mintegy szűk két hónapig hatályos. Idézek belőle:

Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni.

Irányul az illetőlegre? Szerintem vitán felül. De még ha vitatható is, még ha vannak, akik szerint nem volt taggyűlés akkor is. A lényeg, hogy én, az állam egy darab polgára nem is annyira a világ, mint a saját lelkiismeretem előtt hogyan válaszolom meg ezt a kérdést. Ha én úgy látom, hogy az orbánizmus a hatalom kizárólagos birtoklására iránykodik, akkor nekem kötelességem ez ellen fellépni. Hangsúly a „nekem”-en. Ami ilyenkor nem ér: csináljon már végre valaki valamit! Időnként van úgy, hogy a kötelességet nem lehet delegálni. Szerintem most időnként van.

Nem tetszik a rendszer?! — kérdezik a szervezők, és a blogon sokan meg is válaszolják: nem csak azt, hogy tetszik-e vagy sem, hanem azt is, hogy miért nem. Dalban, szóban, fiatalosan, lelkesen és igen, helyenként megmosolyogtatóan. De gondoljon bele a kedves olvasó: kell-e, szükséges-e nekünk mindig mindenben tökéletesen egyetértenünk? Hiszen nem éppen pont az ilyen erőltetett egység (ráadásul hamis egység, hiszen már a rendszeralapító dokumentum, a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata is teljesen értelmezhetetlen) ellen tiltakoznánk? Ennek a demonstrációnak nem az az üzenete, hogy hogyan legyen. Nem azért mennénk ki az utcára, nem azt követeljük, hogy márpedig holnaptól itt az environmentalisták fújják a passzátszelet, vagy mert annyira rokonszenves lenne számunkra az Occupy Wall Street, vagy bármelyik más antiakármi mozgalom célja, nem. Hanem azért, mert ennek a sokféleségnek van egy közös gondolata, és ez a gondolat az enyém is. In varietate concordia:

Nem tetszik a rendszer!

Ezért megyek én el vasárnap a demonstrációra. Mert nekem nagyon nem tetszik az orbánizmus.

Nem tetszik, hogy a társadalomban szükségszerűen meglévő, sokszínű és egymással sokszor ellentétes értékeknek és érdekeknek már a meglétét is tagadják. Helyette valamiféle nemzeti együttműködési rendszert hazudnak, az egység zászlaja alatt a saját értékeiket és érdekeiket nyomasztják rá az országra. Ahogyan azt Rákosiék tették az ötvenes években.

Nem tetszik, hogy az országgyűlésből, a társadalmi párbeszéd, az ellentétes értékek és érdekek összeegyeztetésére szolgáló intézményből egy silány dekrétumgyártó hivatalt csináltak, ami ha az orbáni vízió szolgalelkű végrehajtója hétfő reggel beküldi a vasárnap este kiötlött és az éjszaka ki tudja kik által szövegbe öntött javaslatot, estére már köpi is vissza a megrendelt törvényt. Ahogyan az Rákosiék alatt is ment az ötvenes években.

 Nem tetszik, hogy a párbeszéd intézményen túli kereteit is szétverték a közbeszéd tudatos és szándékos elszíjjártósításával. Hogy a normális diskurzust lehetővé tevő pontos fogalomhasználat és a vitát keretek között tartani rendeltetett definíciók helyett az ostoba gügyögés, a mozdonyhorgony és a gyorsnaszád, a pontos, a valóságot leírni igyekvő narratívák helyetti székely góbéságok vannak használatban, és nem véletlenül. A valóságot az azt leíró fogalmak lecserélésével is lehet tagadni. Ahogyan azt Rákosiék tették az ötvenes években.

Nem tetszik, hogy éppen pont az előbbiek miatt ennek a mostani hatalomnak a teljesítményét nem lehet objektíven megítélni. Nem lehet tudni, hogy konkrétan mit is szeretnének elérni, így az ellenőrzés és az elszámoltatás lehetősége fogalmilag is ki van zárva. Ahogyan a Rákosiék vízióiból sem volt azonosítható egyetlen konkrét és számon kérhető cél sem.

Nem tetszik az, ahogyan a szuverenitással bánnak. Nekik ugyanis ilyesmijük nincs, a szuverén én vagyok, a nép. Én pedig, legjobb emlékeim szerint nem adtam oda nekik, nem mondtam le róla, hanem csak mintegy átadtam nekik gebinbe’, hogy a dolgok normális menete szerint helyettem és a nevemben gyakorolják azt. Odaadtam ugyan nekik a ház kulcsait, de azzal a tudattal, hogy ők ebben a házban házmesterként és nem tulajdonosként járnak el. Ilyen szereptévesztésre Rákosiék óta ennyire pofátlan módon nem nagyon vetemedtek hatalmak.

Nem tetszik az az arrogancia, amivel a teljesítményük társul. Ekkora arca a semmire tán még Rákosiéknak sem volt.

Nem tetszik az, hogy egy vizionárius, a hatalompolitikához kiválóan értő, de amúgy műveletlennek és ostobának tűnő vezérnek építenek személyi kultuszt. Rákosi sem tetszett.

Nem tetszik, hogy a jövő és a jelen után lassan már a múlt se lesz kiszámítható ebben az országban. A számítás helyett mit kínálnak? Hogy higgyünk a vezérben, és minden jó lesz. Én kiszámítható jövőt szeretnék, de legalább kalkulálható jelent. Nem szeretnék Rákosikban hinni, ha már istenben sem sikerült.

Nem tetszik a rendszer.

Nem vagyok naiv, nem gondolom azt, hogy egy (több) ilyen tüntetéstől bármi is megváltozna. Tudom és átlátom, hogy a problémáink sokkal súlyosabbak annál, mint hogy egy nagy és lendületes nekirugaszkodással meg lehetne oldani őket. Arra sem számítok, hogy na, majd ettől a demonstrációtól fogja összerottyantani magát az orbánizmus, hogy majd hétfőn a kurzus névadója tőlünk megrettenve hátraarcot csinál. Nem fogja hétfőn rászánni magát arra, hogy a valószínűleg zsákutcába vezető vízióit eltemesse végre, és tisztességgel elvégezze fölötte a gyászmunkát, majd hozzálásson ahhoz, ami valójában a dolga lenne.

Változást szerintem csak az idő és rengeteg aprómunka hozhat. Sok a tennivaló, nekem például útjára kell engednem úgy három gyereket, hogy ők már valamivel immunisabbak legyenek a cinizmus férgére, hogy készek és képesek legyenek arra a Kennedy által megfogalmazott viszonyulásra individuum és kollektíva között, mely szerint: ne azt nézd, hogy mit tett érted az ország, hanem azt, hogy mit tehetsz te az országért. És itt ne gondoljon ám semmi nagy dologra a kedves olvasó, szó nincs semmi ilyesmiről. Az ország a sok-sok kis, hétköznapi tettől válhat naggyá, éppen pont ezért kellene törekednünk arra, hogy az apró, a hétköznapi dolgainkban legyünk egy kicsit jobbak. Az aprómunkának saját magunkra kéne irányulnia, mert ha sikerül csak egy hangyányit is jobbá tennünk saját magunkat és ezáltal áttételesen azokat is, akik ránk, mint mintaadókra figyelnek (például a gyerekeinket), attól az egész országnak jobb lehet.

Ehhez viszont kell, jól jön a csoportos megerősítés. Az ember úgy van drótozva, hogy kell neki az a bizonyos spiritualitás is. Kell az a lelkierő, amit az a tudat ad meg, hogy több tízezer ember látja ugyanúgy a valót, ahogyan én. Kell ez a lelkierő a hétköznapi aprómunkához, kell annak a megerősítése, hogy habár sokan sokféle értéket vallunk, sokfélék és szerteágazóak az érdekeink, de van egy közös gondolatunk, egy közös óhajtásunk, hogy ezeket a bizonyos apró- és nem csak aprómunkákat ne ilyen rendszerben végezhessük, mert nem tetszik ez a rendszer.    

Én ezeket a gondolatokat szeretném megforgatni kicsit a fejemben vasárnap, én, a nehezen kimozduló, a tömeget nem igazán kedvelő, a mindenbe belekötő, mindenben hibát találó cinikus vén fasz. Mert úgy érzem, hogy kötelesség. Mert szeretnék még egyet, utolsót lelkesedni.

Ki tudja, hátha késlelteti azt a bizonyos öregedést? Ön, kedves olvasó. hogy gondolja? Önnek megérne egy próbát? Ki tudja, hátha. 

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr353317177

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem vénnek való vidék 2011.10.23. 10:34:06

 A héten Orbán és Gyurcsány újra reflektorfénybe került, e két sors megint összeérni látszik. Előbbiről kiderült, hogy pártjában nincs párja, és elképzelhető, hogy most lépett arra a bizonyos lejtőre, utóbbinak meg lett csapata, nyilván azzal a szándék...

Trackback: Megyek tüntetni 2011.10.23. 08:59:21

Csak azért szólok, mer ha ne adj isten, keres valaki, nem leszek otthol, úgyhogy nem biztos, hogy el leszek érhető. Mert hogy halaszthatatlanul tüntetni kell mennem, Pestre....

Trackback: Nem tetszik a rendszer! 2011.10.21. 11:34:32

Október 23-án az EMS tüntetést szervez Nem tetszik a rendszer címmel. A tüntetés szervezői azonban addig sem ülnek tétlenül, képekkel, videókkal buzdítanak mindenkit arra, hogy 12 nap múlva ott legyen és persze mindenki hozzon magával még egy embert....

Trackback: Last minute ajánlat október huszonharmadikára 2011.10.20. 13:49:43

Ami ilyenkor nem ér: csináljon már végre valaki valamit! Időnként van úgy, hogy a kötelességet nem lehet delegálni. Szerintem most időnként van.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fvipera 2011.10.21. 15:47:41

ne @VUVUZELLANÉNI: spéder tökét elősen markolja simicska lali. a dezertőr indexesekben bízhatunk csak

Sárga Király 2011.10.21. 15:50:49

@VUVUZELLANÉNI: Mennyire szép is ez - aki másként gondolja, az bértollnok... A magyar vitakultúra egyik vitathatatlan csúcspontja. "Mi, hogy te nem értesz egyet? Azé' mer' egy köcsög jobbos/balos bértollnok vagy!"Ez különösen a szólásszabadság felkent bajnokaitól bájos.

Egyébként, ha belenéztél volna a kommentfolyamba, láthatnád, hogy senki nem a tüntetést magát vagy annak céljait kritizálta - egyszerűen arról volt szó, hogy az "elmúltnyolcévben" a liberális oldal mélyen hallgatott, legyen szó bármilyen igazságtalanságról. Ha komolyan veszik az elveiket, akkor hallatják hangjukat az öszödi beszéd és a októberi tömegoszlatás után is.

Az egy szem Hajós András komolyan vette, amikor lemondásra szólította fel Gyurcsányt.

yoda-jedi 2011.10.21. 15:50:57

@xylu: áhhh dehogy is... mi lenne???? csak nyugodtan meny ki...

az ultrák (TEK) nem lesznek kint. otthon mónikasót néznek...

a miskolci bombaügy sem függ össze ezzel. ami mellé majd bemutassák a bred fitt fegyvereket és a drazsé gimis videoját

BUDAHÁZY t sem okt23 miatt engedték ki ÉPP MOST

csak engedd el magad nyugodtan és bízz a zállamban. a fides megvéd

orulunkvincent.blog.hu/2011/10/20/last_minute_ajanlat_oktober_huszonharmadikara/fullcommentlist/1#c14748903

yoda-jedi 2011.10.21. 15:53:00

@xylu: neked ment a MEGNYUGTATÁS

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.10.21. 15:54:18

@Sárga Király: aaaa, csak veletlen, hogy amint lekerul egy poszt a fooldalrol, azonnal megfogyatkoznak a tobbnyire sertegeteseket ideokado szeljobber bermegmondok.... aaaa, csak veletlen...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.21. 15:54:46

@Sárga Király:
tasz.hu/gyulekezesi-jog/tasz-sajtotajekoztatot-tartott-ma-2006-szeptemberi-es-oktober-23-ai-rendori-fellepes

Például.
Bár ahogy nézem, neked csak az a liberális oldal, aki/ami hallgatott. Ahelyett, hogy az lenne, aki/ami liberális.

Sárga Király 2011.10.21. 16:02:57

@VUVUZELLANÉNI: Bérmegmondó, már megint. Találó nevet választottál magadnak, egy hangot fújsz, de azt nagyon. Egyébként ez talán összefügg azzal, hogy a főoldalon látható helyen van a blog,nem? Így nem csak azok jönnek ide, akik a fél életüket egyébként is itt töltik.

@Counter: Persze, volt akit kihagytam. Tisztelet nekik és azoknak, akik következetesek tudnak maradni ebben a libikóka-rendszerben is .

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.10.21. 16:11:09

@PR-küszöb: amiket felsoroltam nem talalgatasok, hanem tenyek:-)

lehetne vitatkozni rola, ha en barminemu konkluziot allapitottam volna meg. de konkluzio nem volt, azt mindenki vonja le maga.

sárkányfő 2011.10.21. 16:15:57

@DillingerEscapePlan:

"nemtetszik, hogy nem olvasok mindennap milliós vagy milliárdos mutyikról, lopásokról, korrupcióról"

Töröld ki a szemedből szíjjártót, és olvass szabadon:

- "A legdrágább ajánlattal nyert újabb állami megbízást Pintér Sándor excége"
www.origo.hu/itthon/20110627-pinter-sandor-korabbi-cege-a-civil-biztonsagi-szolgalat-vedi-az.html

- "362 milliós állami megbízást kapott egy Simicska Lajoshoz kötődő cég"
www.origo.hu/itthon/20110406-tobbszazmillios-kozbeszerzest-nyert-el-a-nemzeti-fejlesztesi-ugynoksegtol-a-mahir.html

- "A dohánylobbi erősebb volt"
index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/07/a_dohanylobbi_erosebb_volt/

- "Egyedüli pályázóként havi százezer forint bérleti díjért jutott hozzá a Monsoon Rain Kft. a zuglói önkormányzat városligeti ingatlanához. Mindezt úgy, hogy a cég meg sem felelt a pályázati kiírásnak."
hvg.hu/itthon/20110929_fideszes_kozeli_nagyvallalkozo_varosliget

- "Nem nyomoz az ügyészség a fideszes képviselők költségtérítése miatt"
www.origo.hu/itthon/20110422-nem-nyomoz-az-ugyeszseg-a-fideszes-kepviselok-koltsegteritese-miatt.html

- "Ismét "kirívóan olcsó" ajánlat ellen nyert Pintér Sándor egykori cégcsoportja"
www.origo.hu/itthon/20110713-a-korabban-pinter-sandor-erdekeltsegebe-tartozo-pajzs-07-es-az.html

- "Kommunikációs, jogi és oktatási tanácsadói szerződéseket kötött a zuglói önkormányzat hat korábbi helyi fideszes képviselővel"
www.origo.hu/itthon/20110221-korabbi-fideszesektol-vesz-tanacsokat-a-volt-elszamoltatasi-kormanybiztos-hivatala-egy.html

- "Harmincmillióba kerül a Fidesz-frakció nem létező honlapja"
hvg.hu/itthon/20110924_harmincmillio_fidesz_frakcio_honlap?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201110

- "Pintér excége kapta meg az MVM őrzését is"
www.origo.hu/itthon/20100806-hvghu-pinter-excege-orzi-az-mvm-zrtt-is.html

- Budai Gyula és a színlelt szerződések
www.youtube.com/watch?v=UdX5OzkGyZo

- " A Magyar Nemzet székházába bejegyzett, a Hír Tv igazgatója által elnökölt alapítványt 250 millió forint támogatásra tartotta érdemesnek az Szerencsejáték Zrt. - még annak bírósági bejegyzése előtt"
atlatszo.hu/2011/09/12/holdudvartartas-ketharmaddal-simicskaekat-uldozi-a-szerencse/

Most csak így ennyi hirtelen. Bár a manyupos zsarolás-rablás mindet magasan veri. Ha ügyes vagy és tudod használni a google.com -ot, akkor még jó sokat találhatsz. Ja és a szocikkal ne fáradj, őket is utálom, csak agymosottak hiszik, hogy egy tolvaj bűnét menti egy másik tolvaj lopása.

maroz 2011.10.21. 16:20:36

@sárkányfő: @szempontpuska: Mi nem szűrjük, de a blogmotor igen. :((

Az van, hogy ha egy kommentben sok a link, akkor nem engedi be, hanem berakja a várakozó kommentek közé, ahol ugye nekünk eszünkbe se jut megnézni, mert mi nem állítottunk be előzetes moderációt.

Sárkányfő kommentje is ott figyelt, beengedtem, bár gondolom már mindegy is.

A blogmotor nevében is elnézést kérünk, ez van, erre sajnos nekünk semmi ráhatásunk nincs.

maroz 2011.10.21. 16:23:53

@borzash: Köszönöm, bár nálam nem idézet volt (nincs idézőjel), hanem parafrázis.

maroz 2011.10.21. 16:26:01

@Modor Tibi: Még nem tudjuk megmondani, mi is várjuk az ukázt a tudodhonnan. ;)

Peter T. Sinclare 2011.10.21. 16:34:01

Lehet tüntetni. Majd megunják, és hazamennek.

Nem pontos idézet, de a hozzáállás változatlan. Ha egymillióan is mennek ki tüntetni, a rendszer változatlan marad. A Narancsszekfűs bagázs ugyanaz marad, akár Gyurcsánynak, akár Orbánnak hívják a főkolompost.

Tüntessetek. Semmi sem fog változni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.10.21. 16:45:09

@Peter T. Sinclare: nem baj
mi tuntetunk

te meg majd beleulhetsz a keszbe, ha veletlenul megis valtozik valami:-)

de mi megtesszuk erted is, ha mar magunkert megtesszuk, fuggetlenul az erdemeidtol:-)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.10.21. 16:55:18

@Sárga Király: te tudod. en maskepp latom.
lekerul a fooldalrol, a dilingerfele dilinyosok elhuznak.
mondjuk csak jo.
lehet normalisan beszelgetni.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.10.21. 16:56:28

azert mindenkinek szurkolok, aki elmegy.
jo, hogy tudtok hinni benne.
valahol en is szeretnem hinni, hogy lehet jobb...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.21. 17:02:29

@Peter T. Sinclare: A tüntetésen résztvevők változhatnak például. Nem kellene alábecsülni a közösségi erőhatásokat.

fuhur 2011.10.21. 17:07:34

@chipshop: "A szomoru teny az,h ha M.orszagon nem szivugyed a zsido,cigany kerdes,ha leszarod a homokosokat,ha nem akarsz hajlektalant menteni akkor automatikusan megszunsz ertekes embernek lenni"

Igen ez egy szomorú tény csak ezt nem a libsik mondják, hanem pl. egy Jézus nevű ürge prédikált ilyesmiről. És ha téged csak a saját családod boldogulása érdekel és leszarod azokat akik körületted élnek, akkor ha nem is vagy feltétlen náci, de szarember az igen.

fuhur 2011.10.21. 17:16:31

@namitirok: "Ha nem teszik, legközelebb még többen lesznek és ha ez sem számít, akkor titkos és általános választásokon le lesznek váltva."

Persze ha lesznek titkos és általános választások. Ha a fideszen múlik akkor 2010 ben volt az utolsó.

fuhur 2011.10.21. 17:19:15

@irógép: "Mondjuk az igaz 56-ban is ugye a felső vezetés azt harsogta a rádiban a csőcselék randalírozik az utcán."

És 56 ban a csőcselék IS kint volt az utcán. Egy ismerősőmnek az 56 os emléke annyi, hogy emberek jönnek a házba puskával, nemzeti színű karszalaggal, és minden lakótól elszedik az ékszereket, az órákat meg a pénzt.

A forradalmak már csak ilyenek...

ijontichy 2011.10.21. 17:22:00

@fuhur: "Persze ha lesznek titkos és általános választások."
Kadhafit is leváltották....

fuhur 2011.10.21. 17:22:38

@simonmondja.: Az. Olyan mint 89 ben a párttitkár. Ha valaki nagyon bunkó volt csak rászóltunk: Ne legyél már pártitkár.

yoda-jedi 2011.10.21. 17:24:06

@ijontichy: leváltották? golyót kapott a fejébe... 42 év után... utolsó kormányfő akivel örökbarácságot fogadott + éltették egymás demokratikus hagyományait, az... volt

ijontichy 2011.10.21. 17:46:58

@yoda-jedi: Nem olvasol figyelmesen Vincentet? Pedig megaszonta, hogy a jobb fölső sarokban az nem egy távcsöves puska, hanem a képviselő-visszahívás unortodox eszköze!
A 42 évet meg ne fesd a falra ;-)

maroz 2011.10.21. 18:21:51

@Peter T. Sinclare: Hát, a fene tudja. Olyan tíz évvel ezelőtt Jakab Andor vitázott Pokol Bélával, az előbbi valami olyasmit mondott, hogy a jog akár egy strukturált tömegpszichózisnak is tekinthető, hiszen a jog azért működik, mert hiszünk benne.

Szerintem a társadalmi berendezkedés "gépkönyve" is ilyen. Szerintem például a hatalommegosztás elve is ott, abban az országban működik, ahol hisznek benne. Szerintem nem kell mindenkinek hinnie benne, van, kell lennie egy kritikus tömegnek, nem tudom, hogy ez mekkora százaléka lehet a teljes társadalomnak, de azt gondolom, hogy ha ezt a kritikus szintet eléri azon polgárok száma, akik hisznek benne, akkor onnantól működni fog.

Szerintem most egy ilyen "tömegpszichózis" strukturálódása zajlik éppen. Most van az a folyamat, amikor kristályosodik kifelé, hogy mi is a tartalma ennek a pszichózisnak, miben is kéne hinni, valamint a személyi feltételek is strukturálódnak közben, az is tisztázódik apránként lefelé, hogy kikre érdemes figyelni, kik azok, akik irányítani, befolyásolni fogják ezt a tömegpszichózist.

Ezek sajnos nehéz, lassú, súlyos folyamatok, így nincs is sok értelme olyasmit elvárni, hogy egy-két tömegrendezvénynek "eredménye" legyen, tehát valami olyasmi, amit a felületes szemlélődő is eredménynek lát.

Én például eredménynek tartanám azt, ha legalább néhány ember elgondolkodna azon, hogy mennyire igazad is van neked. Hogy mennyire állam lett az államban a politikai elit. Hogy a "jobber-baller", "ballib", stb. kategóriák fölött van egy sokkal több értelemmel bíró csoportképző ismérv is: politikai elit vs. civilek. Ha tehát azt látod, hogy a politikai elitnek túlhatalma van, akkor nem annak lennek értelme, nem az lenne az ésszerű, hogy a civileket kéne felturbózni ahhoz, hogy a politikai elitnek ellent tudjon tartani?

Ennek a vasárnapi tüntinek ha úgy vesszük tényleg nincs túl sok manifeszt funkciója, ezt be kell látni és el kell fogadni, de ez annyira nem is baj, mert a látens funkció is legalább annyira fontos, és ezt hadd próbáljam meg egy példával megvilágítani: az indiánok esőtánca sem azért hasznos, mert attól eső lesz, hanem sokkal inkább a látens hatása miatt, ugyanis a tánctól, a spirituális együttléttől nő a csoportkohézió. Falkában élő társas lények vagyunk, így érthető, ha számunkra roppantul fontos a sajátcsoport megléte.

Ha csak pár embernek is megadja ez a tünti ezt az érzést, akkor már megérte.

Nisa 2011.10.21. 18:33:03

@maroz: Egyetértek ezzel a legutóbbi hozzászólásoddal is. De épp most leltem rá egy ellenvéleményre: hirszerzo.hu/velemeny/2011/10/21/Nem_tetszik_a_rendszer_Na_es_JU9QD5

maroz 2011.10.21. 20:09:04

@Nisa: Hát, ellenek talán csak annyiban tűnik ez a mondás, hogy ő nem akar vasárnap kimenni lelkifürdőt venni. :)

Értem az indulatát, de sok dologban nincs igaza. Különösen abban nincs, ahogyan a szolidaritást megközelíti. Igen, tényleg igaza van abban, hogy tipikusan nem szaladunk ki a térre, hogy féltucat hajléktalant fogadjunk be a lakásunkba, cigányputriba se költözünk be együttérzésből és valószínűleg a nevelőotthonokat sem fogjuk tömegesen elárasztani. Leginkább két dolog miatt nem: egyrészt tömegesen a viszonzatlan altruizmus, tehát a mások önzetlen segítése jellemzően csak szűk családi körben működik, másrészt pedig a nem tömeges változatához, annak a szakszerű és értelmes műveléséhez nem nagyon vannak meg a tapasztalataink, nincsenek mintaadók, akiktől el lehetne lesni az ilyesmit.

Ezt írja a cikk szerzője:

"Én egy nevelőotthonban vállaltam önkéntes munkát: ha az a pár gyerek néhány év múlva nem bűnöző lesz, vagy hajléktalan, hanem normális életre képes állampolgár, azzal lehet, hogy többek nyerek, mintha transzparanseket lóbálnék."

Nos, én úgy gondolom, hogy ha ő erről nem egy ilyen, már elnézést, de foghegyről odapökött, enyhén hencegőnek, afféle "ti mind ostobák vagytok, bezzeg én!" megmondásnak tűnő akármit oszt meg velünk, hanem egy pfújabelemjönki blogban, fészbúkon, akármin szépen szorgalmasan, kitartóan sort sor alá araszolva beszámolna, elmondaná, hogy milyen tapasztalatokat szerzett, hogyan élte meg, akkor azzal szerintem előbbre lenne, mert valószínűleg akadna sok olyan ember, akinek kedvet csinálna hasonló jószolgálati munkához, tehát mintegy mintaadóként működne, akit már csak követni kell.

A szolidaritást a mi társadalmunk jórészt intézményesítette. Ennek van rációja, például az, hogy ez a segítés sem olyan egyszerű, ehhez is kell érteni, és bizony sűrűn előfordul az is, hogy a nagy feldemhedéses segíteni akarás éppen pont a tudás hiányában még több bajt okoz, mint amennyit megold. Amikor azt látjuk, hogy sok, sajnos egyre több embernek egyre szarabbul megy, akkor valójában ennek leginkább az az oka, hogy ez az intézményes szolidaritás működik rosszul. Azt pedig ugye az állam működteti. Tehát aki egy jobb államot, egy jobb rendszert szeretne, az, ha fontosnak tartja a szolidaritást, mint értéket, akkor az általa elképzelt jobb állam ideáljába az is benne van, hogy ez a jobb állam az intézményesített szolidaritást is jobban működtesse.

Például ne csoportosítson át ilyen pofátlanul vagyont a legszegényebbektől a leggazdagabbak felé.

De az intézményes szolidaritás is csak akkor működik, ha az emberek hisznek benne és ha fontosnak tartják a szolidaritást, mint értéket. Például ha nem csalják el az adójukat. Ha nem élnek vissza a szociális juttatásokkal. Ha nem ordítanak hisztérikusan olyankor, amikor nekik egy picit rosszabb lesz azért, hogy a sokkal rosszabb helyzetben élőknek egy picivel jobb lehessen. Ésatöbbi.

Az a baj, hogy ezen, tehát a szolidaritás nevű alapértékhez való viszonyuláson iszonyú nehéz változtatni. Hogyan lehet ezt másként elképzelni, mint rengeteg dumálással? Itt komoly attitűdváltozást kéne elérni, és ennek, tetszik, nem tetszik egyik eszköze a propaganda. Nálunk ennek a szónak szinte csak negatív konotációja van, holott ha jobban belegondolunk ez is csak egy eszköz, amit lehet erre is, arra is használni.

Valamint az sem igaz, hogy lenne egy ilyen dichotóm helyzet: vagy pofázol vagy teszel. Honnan tudja azt a szerző, hogy akik kint lesznek majd vasárnap azok közül hányan lesznek olyanok, akik a maguk környezetében esetleg nagyságrendekkel többet tettek abban a formában is, amit a szerző mintegy követendőnek tart?

Átgondolatlannak és következetlennek látom én ezt a kritikát, de legalább nem rosszindulatú.

fradra 2011.10.21. 23:36:21

@Sárga Király:

Szerintem rosszul közelíted meg a kérdést. Azon nem érdemes vitatkozni, hogy 2006-ban a rendőrök a csőcseléket verték-e szét, vagy pedig rátolták (netán szándékosan rátolták) a csőcseléket a jószándékú tüntetőkre, hogy aztán mindenkit bántalmazhassanak. Ebben a kérdésben sosem lesz megegyezés, hacsak nem 200 év múlva, amikor már nem lesz politikai tétje a dolognak.
Egy dolog viszont tény: a 2006-ban hatalmon lévők nem hajtottak végre olyan alkotmánymódosítást, ami a hatalom kizárólagos birtoklására irányult. A most hatalmon lévők pedig megtették ezt. Ez az oka annak, hogy most az is felemeli - és joggal emelheti fel - a szavát, aki 2006-ban hallgatott.

E-Sz-A 2011.10.22. 22:54:52

@fradra: Végül is a Regionális Fejlesztési Tanácsokkal csak az önkormányzati törvénynek, a kórházmagánosítással a szabad orvosválasztás alkotmányos jogának mentek neki 2006 környékén, és a többi. Légy szíves, áruld már el nekem, hogy melyik passzusa az új alaptörvénynek alkalmas arra, hogy bebetonozzák magukat a hatalomba? Mert nem akartam elfogultnak tűnni, ezért elolvastam, de nem találtam semmilyen lehetőséget egy diktatúra kiépítésének lehetőségére. És azt is megmondod, hogy pestinek tetszel lenni? Ugyanakkor 2006-ban a hatalom megszerzésének az érdekében a régi-új miniszterelnök hazudott, manipulált. Lehetne azt mondani, hogy "mér' a zorbán nem tette meg?", csak hogy a különbség az, hogy kiderült. És igen is, azzal kell foglalkozni leginkább, hogy mi történt 2006-ban, mert akkor az az EU szó nélkül végignézte, ahogy védtelen embereket nyomort meg az állami rendőrség, tizenpár esetben maradandó fogyatékosságot okozva, amelyik hallgatott a felvidéki nyelvtörvénynél, felkészültnek érzi Szerbiát a csatlakozásra a kollektív bűnösséget tartalmazó törvényével, most pedig már a legvéresebb diktatúra kiépítésével vádolja meg az ország vezetését, és szíre-szóra röpködnek a lukasenkázások, antiszemitázások, fasisztálizóládások, és a kedvencem, a legújabb kori szóalkotás csimborasszója az "újnyilasozás"

E-Sz-A 2011.10.22. 22:58:15

@Sárga Király: Egyre jobban erősödik meg bennem az a gondolat, hogy ezen blogok kommentjei egy szűk belvárosi társaság agyszüleménye, akik egymással nem állnak feltétlen kapcsolatban, de az ideológia közös. A legszebb, hogy nem ők a többség, ki merem mondani, hogy a vinnyogó kisebbség, akiknek semmilyen rálátásuk a sincs a "Budapest" áthúzva tábla utáni életről.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.22. 23:16:12

@E-Sz-A: erősödik a gondolat, benne a fejedben ?? hijnye mán...

Pelso.. 2011.10.22. 23:22:18

@E-Sz-A: Persze. Hétvégén meg ideológiai agymosó mítingekre járunk, Alsómucsajra.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.22. 23:28:31

@E-Sz-A: Mindig szívesen látjuk a felvilágosításért idelátogató idegeneket. :)

A kórházprivatizáció nem sérti az orvosválasztás jogát, mely jog egyébként nem alkotmányos jog.

A pártpolitikusokkal feltöltött Költségvetési Tanács vétójoga + a pártpolitikus köztársasági elnök parlamentfeloszlató joga alkalmas arra, hogy Orbán ellenzékből, kisebbségben kormányt buktasson, ezáltal de facto a saját hatalmát bebetonozza. Az életfogytiglan kinevezett és leválhatatlan haver-párttárs-drukkertárs legfőbb ügyészről nem beszélve.

Az, hogy kiderült, hogy a miniszterelnök hazudott, nem különbség. Orbánról is kiderült ("Ignore what I say") csak téged nem annyira zavar.

Egyetértek, valóban foglalkozni kellene azzal, hogy mi történt 2006-ban, például hogy került a Fidesz tüntetés az Astoriához, milyen operatív kapcsolatban álltak a Kossuth téri tüntetők a Fidesz vezetésével a tüntetés alatt, és hogy hogy lehet, hogy a tévészékház ostromában részt vevő szélsőséges faszkalap utóbb az Orbán elnökölte fociklub edzője lett.

Orbán vállaltan antiszemita hőbörödötteket nevez ki, tüntet ki, osztogat nekik elismeréseket. Az a legkevesebb, hogy lenyeli, hogy Lukasenka Lightnak nevezik.

remiz (törölt) 2011.10.22. 23:30:43

@E-Sz-A: én pl nem Budapestről származom és családomnak sem volt köze sose Budapesthez. mind1. ismerem nem csak 1 kisváros életét, de a falujét is. sőt bazdmeg a MÁV-ot is ismerem.
naezmárélettapasztalat.
most divatba jött ez a 'belvárosi társaság' kifejezés.
kérdésem: ez most megint valami kódolt zsidózás? vagy ez egy csontvidéki(-ről származó) ember bérrettegése már megint.

remiz (törölt) 2011.10.23. 00:58:08

ez a legfaszább mindig.
idejön, beleköhög a levegőbe egy
ordenáré, ám szokásos közhelyet,
kérdez tőle az ember valamit.
arra véletlenül se válaszol.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.23. 06:33:14

@maroz

Ez mind szép, de:
Az 1956-os forradalom Magyarország népének a sztálinista diktatúra elleni forradalma és a szovjet meg­szállás ellen folytatott szabadságharca, amely a 20. századi magyar történelem egyik legmeghatározóbb eseménye volt. A budapesti diákoknak az egyetemekről kiinduló békés tün­te­té­sével kezdődött 1956. október 23-án, és a fegyveres felkelők ellenállásának felmorzsolásával feje­ződött be Csepelen november 11-én.
Idézet innen: hu.wikipedia.org/wiki/1956-os_forradalom

Persze ezt te biztos jobban tudod, mint én, aki erről az eseményről az iskolában csak a tanár jóindulata miatt hallott.

Ellenben:
hvg.hu/itthon/20111022_oktober_23_megemlekezesek_orszagszerte

Lehet, hogy október 23. már csak tiltakozásra és tüntetésre való?

Wolff 2011.10.23. 08:43:16

@Kettes:
"A kórházprivatizáció nem sérti az orvosválasztás jogát, mely jog egyébként nem alkotmányos jog. "
Igazán hozzá tehetted volna, hogy olvassa el a Semmelweis tervet és elmélkedjen rajta, hogy a szigorúan előírt betegút vajon milyen viszonyban áll a szabad orvosválasztással. Pedig ezt államosítás kíséri. ;)

maroz 2011.10.23. 08:58:57

@Talon Karrde: Jó kérdés, de általánosan feltéve is jó. Nem nagyon tudunk mit kezdeni az ünnepeinkkel, részben erről is írt Schilling Árpád az ÉS-ben, hosszú írás, inkább idemásolom a vonatkozó részt:

"Valamikor régen, amikor még gimnáziumba jártam, azt hittem, hogy az állami ünnepségek bornírtsága a kommunista rendszer hazugságának eredménye. Tévedtem, a megemlékezések minőségének semmi köze a megvalósult szocializmushoz. Ez mind a mi ízléstelenségünk, kulturálatlanságunk következménye. Minden év szeptember elsején fekete nejlonnadrágba és ezzel anyagában-színében harmonizáló ingbe kényszerítjük gyermekeinket, és így küldjük őket iskolába - ahogyan egyébként tesszük ezt nemzeti ünnepeinken is. Hol itt az ünnep, hol itt az ízlés? Mi köze ennek a honi színházi élethez? Az ünnepi kultúránk nyomasztóan mélyre jutott. A kifejezési formák elkoptak, velük együtt pedig a kifejezni vágyott tartalom is elveszett. Ezekből az ünnepi megnyilvánulásokból épp a lényeg hiányzik, a résztvevők öröme, az együttes élmény: a közös, kreatív, játékos együttlét. Olyan ünnepekre volna szükségünk, amelyekben nincsenek megjelenített hősök, nincsenek főszereplők. Mellékszereplők vannak, egymás mellé rendelt szereplők egy olyan előadásban, amelyben a színészek és a nézők egyaránt válhatnak a cselekmények irányítóivá. És melyik művészeti ág, ha úgy tetszik, melyik szakma volna az, amely képes ezeket a kreatív közösségi játékokat szcenírozni? Hát a színház!"

www.es.hu/schilling_arpad;kultura_elado;2011-09-14.html

Esterházynak is volt valami hasonló gondolata, ő olyasmit mondott, hogy ünnepelni nem tudunk, csak ünnepeltetni.

Nem azért hivatkozom rájuk, mert kell a nagy emberek megerősítése, hanem inkább azért, mert sokáig én is bizonytalan voltam, azt hittem, hogy ez a rutinszerű ünnepeltetés, pláne az iskolai csak abban hibádzik, hogy nekem nem tetszik, tehát hogy a probléma bennem lenne, de lassan rájöttem, hogy talán mégsem, talán vannak itt súlyos, ráadásul rendszerszintű okai is ennek a ünneplés-képtelenségnek. Nem mennék bele most részleteiben is, mert elkezdtem erről írni egy posztot, remélem a jövő héten be tudom fejezni, abban majd bővebben kifejtem.

ijontichy 2011.10.23. 09:16:34

@Talon Karrde: "mint én, aki erről az eseményről az iskolában csak a tanár jóindulata miatt hallott"

Ez érdekes. Én a '70-es évek második felében jártam a gimit. Tananyag volt 56, méghozzá az események tekintetében meglepően részletes (persze az "előjeleket" hivatalosan megváltoztatták, de nem hallgatták el). Töritanárom egyben osztfő, egyben a suli párttitkára volt (megjegyezném: nekem nem kellett KISz tagnak lennem, és ehhez elég volt annyit mondanom, hogy ez engem nem igazán érdekel). Tehát, ha Te erről csak a tanárod jóindulata miatt hallottál, akkor ott valami nagyon el volt kefélve. Amiről tényleg csak a (földrajz)tanár jóindulata miatt hallottam, az az Új Gazdasági Mechanizmus de facto tönkretétele volt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.23. 09:24:23

@ijontichy:
Hozzá kellett volna tennem, hogy én romániai magyar vagyok és az iskolában ez nem volt tananyag.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 09:41:38

Most olvasom az indexen a 06.10.23-ai rendőrattak maradandó sérültjeinek történetét. A szemkilőtt egy szimpatikus válltól-kisujjig kivarrt nagymagyarországos-nemzetőrkarszalagos kocsmai kötekedő, a nyakonlőtt néni szenvedélyes buzigyűlölő és utcai akcionista, az ujjatört férfi meg baszott a tömegoszlatási parancsra. Valahogy egyik sem illik abba a fideszes médialegendába, hogy ártatlan civileket és babakocsis kismamákat terrorizáltak volna a rendőrök.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.23. 10:06:42

@Kettes: Attól, hogy antipatikus és hülye, még bármelyik lehet jogsértés áldozata, nem?

Illetve attól, hogy három súlyos sérült nem babakocsis kismama, még egyáltalán nem lehetetlen, hogy babakocsis kismamák jogai is sérültek (mint az azóta bebizonyosodott, volt rá példa, hogy valóságosan is ártatlan járókelőket jogellenesen bántalmaztak rendőrök, illetve kezdeményeztek rosszhiszeműen eljárást ellenük).

yoda-jedi 2011.10.23. 10:15:35

@Kettes: a komcsik, cocclibek, vagy hajléktalanok már nem is emberek, azokat lehet lógatni lőni stb... ugye?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.23. 10:35:17

@Kettes:
Hát ez nem volt szép.
Ronda volt.
Egyszerű fidesznyikek, semmi extra.
Teljesen közönséges merítés egy homogén tömegből.

Miért, mit gondoltál, kik skandálták, hogy
- Gyurcsányt a Dunába, a többit meg utána...
- Gyurcsány takaroggy...?
Mit gondoltál, kik sípoltak a temetőben és kik verték magukat a földhöz a hidi harcokban ?

Kiegyensúlyozott álláshalmozók ?
Vagyonos cégtulajdonosok ?

Pont ilyen megreccsent emberekből van 2-3 milliója Orbánnak.
Vagyis az országnak.

yoda-jedi 2011.10.23. 10:38:10

@simonmondja.: legutóbbi birkaszámláláskor pontosan 2 706 292 volt (2010 ápr)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.23. 10:39:46

@Counter:
Ha volt babakocsis kismama a tüntetésen,
akkor ott a baba jogai sérültek.
Én is talán láttam a hirtévé közvetítésében egy terhes nőt a molotovkoktéldobálók és a rendőrsorfal között álldigálni a bikájával.
Ezek egyszerűen felelőtlen szülők,
és nem ártana gyámság alá venni tőlük a gyerekeket.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 10:44:20

@Counter: Ó, eddig nem volt probléma az olvasásértéssel. :) Én a Fidesz médianarratívájáról beszéltem, és nem arról, hogy jogsértő volt-e a rendőrség fellépése.

A Gyurcsány-rendszer megnyerte a levakarhatatlan "szemkilövetők" epitheton ornans-t, ami azt sugallja, hogy a politikai vezetés kifejezetten parancsot adott ártatlan polgárok maradandó fogyatékossá tételére, és ezt azzal igazolják, hogy 1. volt olyan, hogy Gyurcsány-rezsim, 2. volt, akinek kilőtték a szemét, _tehát_ a kettő között közvetlen oksági és szándékbeli összefüggés van. Miközben a helyzet az, hogy a legdurvább fellépést mégis csak azok szenvedték el, akik a saját akaratukból voltak rosszkor rossz helyen, és nem az ártatlan, önhibájukon kívül bajba került civilek.

@yoda-jedi: Te meg miről beszélsz?

yoda-jedi 2011.10.23. 10:47:10

@Kettes: nem volt kedvem érdemben hosszan írogatni... cinikusan "ironizáltalak"

az emberi jogok nem függnek öltözettől, vallástól, sem semmitől.... így érted?

yoda-jedi 2011.10.23. 10:49:21

@Kettes: ez fidesznyik tempó, hogy nem a tetteket és a tartalmat, hanem aki mondja annak a karakterét figurázza ki és lehetetleníti el...

ez olyan mintha nem azt néznénk hogy a Nagy Orbán Viktor miket mond és hogyan menti meg tetteivel az egészföldet...

hanem azon kacarásznánk és bruhhaháznánk hogy kopaszodik pocakosodik és milyen törpenövésű és milyen izléstelen stb...

de ez nem illendő, ugye?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 10:53:53

@Counter: Egy ilyen helyzetet nem lehet a jog eszközeivel kezelni. Amikor Ohioban a Nemzeti Gárda tüzet nyitott az egyetemistára és négyet közülük megölt, akkor nyolc gárdistát helyezett vád alá a vádesküdtszék, de egyetlen egy esetben sem kutott tárgyalási szakaszba az ügy. Nem kaptak tűzparancsot, egyszerűen tüzet nyitottak és kész. Kövekkel dobálták őket, veszélyesnek tartották a helyzetet. Az 1961-es párizsi eseményekről volt itt poszt, ott szinte biztosan kivégzések is történtek, a halottak számát nem tudják kétszáz is lehetett, vizsgálat soha sem indult.

Magyarországon tudtommal volt már halott a rendszerváltás óta tüntetés oszlatásakor, agyonlőttek egy futballdrukkert, még Antall idejében, az illető válogatott sportoló volt emlékeim szerint valamilyen kelet küzdősportban. A legtöbb eset amikor erőszakot alkalmaznak futballmérkőzések utáni spontán tüntetéseken történt Magyarországon is.

Az sem igaz, hogy pontosan van minden szabályozva. Magyarországon teljesen békés tüntető ellen nem világos, hogy alkalmazható-e erőszak. Amerikában bele lehet lőni gumi és parafalövedékkel a békés tömegbe, és bele is szoktak lőni, és pontosan olyan sebeket okoznak mint Pesten.

A gumilövedékről a magyar rendőrségnek fogalma nem volt, nem voltak kiképezve, az sem volt világos, hogy mennyire volt ez rendszerbe állítva, az sem világos, hogy mennyire kell valaminek rendszerbe állítva lenni hogy használható legyen (visszadobhat-e egy követ a rendőr, ha dobálják, és az alternatíva az éles lőszer). Az nem kétséges, hogy a rendőrök megsértettek egy csomó szabályt, az sem kétséges, hogy a tüntetők ezrei is ezt tették.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 11:06:11

@yoda-jedi: Azt állították, hogy teljesen véletlenül ott tartózkodó járókelők sérültek meg. Ez vélhetően nem igaz. Azok járókelő és nem baromarc külsejűek lettek volna, legalább egy, nagyon nagyon nagy valószínűséggel. Ennyi az egész.

www.commondreams.org/headlines03/0407-06.htm

Látod a lány arcát ??? Békés tüntetést oszlattak fel, fel sem merült az erőszak, egyszerűen az oszlatási parancsra nem reagáló emberek ellen vetettek be nemhalálos fegyvert. A mai napig találnak csontvázakat a Szajnában 61-ből. Nem indult eljárás. Nem tudják pontosan hány embert öltek meg a francia rendőrök. A hivatalos becslés most már hetven, az eltűntek számából inkább a két-háromszáz látszik plauzibilisnek. Én voltam olyan tüntetésen ahol a rendőrség éles fegyvert vetett be, és megölt tüntetőt, észre sem vettem a dolgot, ahol én álltam ott eldobtak néhány Molotov koktélt, kijött a rohamrendőrség, és semmi sem volt. Az egyetem előtt megöltek egy diákot, és én napokkal később tudtam meg. Le is fényképeztem a rohamrendőröket, fent van a Vincenten.

Magyarországon sem a szocik, sem a fideszesek nem akartak komoly, áttekinthető, politikailag nem charge-olt vizsgálatot. Máshol is problematikus a dolog, jobb helyeken is, de Magyarországon gyakorlatilag reménytelen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.23. 11:12:05

@Kettes: A homofób nénik homofóbiájától nyakonlődözésük független. Ilyen szempontból ők civilek, akiket csak úgy nyakonlőnek. (És mi van, ha a nyakonlövő rendőr is homofób vagy mondjuk cigánygyűlölő? :) )

A helyzet szerintem inkább az, hogy a legdurvább fellépést bárki jóhiszeműen eljáró polgár elszenvedhette, többen el is szenvedték. Ezt követően meg őrájuk akarják ráhúzni azt a narratívát, hogy mindegyiknek bűnösnek kell lennie, illetve manapság kisebb intenzitással, de az eljáró hatóságra meg azt a narratívát, hogy egyetemlegesen és egyénenként is szakszerűek és becsületesek voltak a másik oldal erkölcsi bűnei okán. A narratívának meg természetesen része, hogy a többi narratíva közül egyedül a fideszes narratívát tartja létezőnek, és az összes nem egyetértő narratívát igyekszik abba belepasszírozni.

Ugyan kérem, mindjárt elkezdek magázódni.

yoda-jedi 2011.10.23. 11:13:52

@jotunder: na jo... akkor foglaljuk össze. 2006. október 23.

MINDEN NORMÁLIS EMBER TUDTA, hogy "balhé" lesz, nayg balhé...
minden vidéki wellnes megtelt a 3napos 7végére...

aki budapesten maradt az a fides söpredéke (2 706 292 nek a nagyrésze ilyen lecsúszott egzisztencia)

asztória utáni balhé:
- a fides kivitte az ártatlan birkákat
- a jobbik ultrái (szolgálaton kívüli sünök) beindították az eseményeket
- maszop-szadesz kormány szétverette őket...

enyni röviden... ezen nincs mit ragozni... akit egyéni sérelmet ért (bármeylik oldalról) az előre számolhatott vele...

ami a legszörnyűbb hogy ezt ma is megcsinálják délután... nemn lesz sikeres, de megpróbálja a fides... kell a káosz, ami után nagyon nagy igény lenne egy RENDCSINÁLÓ SUPERMAN re...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.23. 11:17:04

@jotunder: Én valamikor olvastam egy honlapot, amin a Vaslédi ellen szervezett bányásztüntetésről voltak képek.
A szónok beszélt - talán szakszervezeti, talán politikus - és a rendőrök tüzet nyitottak a tömegre.
- 11 halott, ha jól emlékszem.

A Pintér Sándornak is volt egy Orbán 1.0 idejében előadott interjúja, amiben elsorolták, hogy melyik évben milyen tömegoszlatási esetek voltak, asszem mind focidrukkerek oszlatása volt.
Volt ott minden, lovasrohamtól gumilövedékig.
Sérültek rendőrök, drukkerek, vegyesen.

És volt kilőtt szem is.
Sajna mindent nehéz előásnom. A blogomon talán megtalálnám, de mindig beszar a szerver.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.23. 11:17:36

@jotunder: Ezzel legnagyobb részt egyet tudok érteni, különösen ami a politikai reakciók megítélésére vonatkozik. Azt azért vitatnám, hogy békés és ártatlan, csupán arra sétáló járókelők ne sérülhettek, sérültek volna meg - és nyilván az sem igaz, hogy kizárólag csupán arra sétáló békés, ártatlan járókelők sérültek volna.

Sajnos a szinte általános hiszterizáltság, illetve a közhatalmi eszközök és intézmények közismert színvonala miatt akkor is, az ésszerűtlen semmisségi törvény miatt pedig azóta is és lassan kimondható, hogy véglegesen kizárt a tisztességes közhatalmi reakció.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 11:18:30

@yoda-jedi: ez egy baromság, nyilván te is tudod, de valamiért örömöt okoz leírni.

yoda-jedi 2011.10.23. 11:21:19

@jotunder: melyik részére gondolsz? a wellnessre... én is hüjeségnek tartom...
anyni pénzből egy hegyi szállóban kirándulva kajálva... árértékben többet kapsz

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 11:30:08

@simonmondja.: szerintem a bányásztüntetések idején egyetlen embert sem lőttek le. az igaz, hogy meghalt pár ember, volt akit elütött a rendőrségi teherautó, volt akire betonkockát dobtak. Észak Írországban a hatvanas évek végétől az erőszak cselekmények lezárásáig 3500 embert öltek meg, volt olyan év amikor több mint négyszáz halott volt, nagyon sokat közülük a brit hadsereg lőtt le, de a britek is veszítettek vagy ötszáz embert. és az egy teljesen demokratikus ország problémája volt...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 11:32:27

@Counter: az a kérdés, hogy a súlyosabban, maradandóan sérült emberek békés civilek voltak-e, és láthatóan nem. ez csak azt mutatja, hogy a fidesz is úgy hazudik mintha könyvből olvasná.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 11:34:17

@Counter: @yoda-jedi: Azoknak az embereknek sérültek az egyéni jogai. Most, hogy ezt leírtam, tovább tudunk lépni? Azok az emberek, akikről a cikk szól, olyan helyen mászkáltak és olyan dolgokat csináltak, amiket jogkövető polgárok ott és akkor nem tettek meg, ellentétben azzal, amit a Fidesz állít, és ezzel függ össze a bántalmazásuk és nem pld. azzal, hogy Gyurcsány erre adott parancsot. Azért nem olyan kurva bonyolult dolog ám ez.

(Én speciel nem tudok olyan esetről, beleértve a médiában így beállított Kruchina fivéreket esetét is, ahol jóhiszemű, jogkövető polgárok were minding their business, "és akkor a Gergényi pribékek minden ok nélkül" stb. Egyébként most, hogy rákerestem, láttam, hogy Kruchina Vincét állami tisztséggel jutalmazta az Orbán-rendszer az Ártatlan Járókelő-díj mellé. Ez így jó, ahogy van.)

yoda-jedi 2011.10.23. 11:47:06

@Kettes: nem értem ezzel mit akarsz. ez a politikusok érdeke a ködösítés...

ebben sosem látunk tisztán. de egyben biztos lehecc... hogy politikai pártok mozgatják az összes szálat... ennyi... tisztességtelen gané erők "szervezkednek"

ijontichy 2011.10.23. 11:47:12

kicsit off:
A rendszerváltás hajnalán volt nekem egy hangyányi rossz érzésem. Történt akkor ugye, hogy okt 23-án megemlékezés volt a Rádiónál. Tévében láttam, ahogy letakargatták az ott elesett sorkatonák emléktábláit is. Nem tetszett. Akkor harmincon éppen inneni emberként taszított ez a torz viselkedés (ma is annak tartom). Mindenesetre a rendszerváltó értelmiség szart se tudott elérni. Ez a torz tudatállapot jelen van ma is, nem is kicsit. És nagyon nem látom az alagút végét. :-(
on

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.23. 11:48:46

@jotunder: Az index-cikkből csak az derült ki, hogy három súlyosan sérült ember hogyan sérült meg és mi lett velük azóta. Az adott helyzetben tanúsított, illetve a rendőr számára érzékelhető viselkedése alapján bármelyikük lehetett békés civil. Bármennyire is jobban indokolható lett is volna, még a homofób aktivista nyuggernénit se homofób aktivizmus, hanem hazasurranás közben lőtték meg.

Ami azért megdöbbentő, az az, hogy a három véletlenszerűen kiválasztott vagy kiválasztódott fidesz-szimpatizáns milyen ember azon kívül, hogy jogszerűtlen cselekmények sértettjei.

NB: Szerintem ez a három ember nem zárt köre a súlyos sérülteknek, hanem mindössze három példa.

Szindbad 2011.10.23. 11:49:52

@Kettes: En olyan esetrol hallottam, hogy bekesen kavezgato emberekre a kavezo ablakat betorve rontottak ra.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.23. 13:09:47

@jotunder: Ha nem, hát nem. Én nem mentem utána, de könnyen lehet, hogy átbasztak és minden másként volt. Belinkeltem valakinek egy vitához, aztán annyi. Ahogy így belenéztem a gugliba, a megtalálását reménytelennek látom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 14:04:34

@simonmondja.: arról van szó, hogy nem lövés végzett velük, a szám stimmel. a legnagyobb összecsapásban, ahol Scargill is megsérült a gumilövedékektől, nem halt meg senki. évekkel később egy valag pénzt kifizetett a rendőrség jóvátételként és minden letartóztatott bányászt felmentettek.

M. Bertalan 2011.10.23. 14:44:48

@E-Sz-A: annyira nem lényeges, de régi vesszőparipám: a kórházmagánosítást a fidesz találta ki, állami szinten csak a fidesz magánosított kórházat, önkormányzati szinten pedig többségében a fidesz

Pelso.. 2011.10.23. 17:18:26

@M. Bertalan: Gondolom, pl Körmend.
Viszont, a debreceni Kenézy kórházat a fidesz egy nonprofit fenntartó kft.-be szervezte ki, az átalakítás jogi formája itt mindegy: sikerült a jól működő intézményt anyagilag, szakmailag, morálisan teljesen a padlóra tenni.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.23. 19:36:58

@acs63: volt gyertyagyújtás a rendőráldozatokért?

acs63 2011.10.23. 20:05:57

@Talon Karrde: Kösz a linket, nem értettem a kérdést.

Ha a magánvéleményemre vagy kíváncsi, akkor:

-Mécsest halottak emlékére szokás gyújtani. Ki halt meg a TV ostromakor? (Bár ha az épületet mécsesnek tekintjük, akkor már van hagyománya.)
-Én egy civil szervezetre voltam kíváncsi most, nem más szakszervezetre.
-Nem is tudtam róla, nem propagálták. (Elképzelhető, hogy az osztogatott cetlik között volt rá utalás, de én senkitől sem kértem szórólapot. Több szervezet is volt a tömegben, de ez nem volt tilos. Senkitől sem kérdezte senki a pártállását/hitvallását, elfértünk egymás mellett.) Engem csak az érdekelt (most), mit nyújtanak a szervezők. Ha más is érdekel, akkor majd kinézek oda is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 21:54:13

Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2011.10.23. 21:46:21
Kedves Kínai Kálmán és Trágár Tóni!

Köszönöm ezt a korrekt posztot. Örülök, hogy a mandiner kinőtt végre ebből a gyerekes Orbán/Fidesz-imádatból, és hajlandó értékelni azt, ami valóban értékes. Ez az igazi, tisztességes és tiszta, pártpolitikától mentes civil:) kezdeményezés az egyetlen esély arra, hogy Magyarország egyszer jobb hely legyen, és ne a lejárt szavatosságú Orbánok és Gyurcsányok uralják. Hajrá Magyarország, Hajrá Civilek!
.........

Megadja Gábor minisztériumi politikai tanácsadó jópofizik....

tistedur 2011.10.23. 22:15:37

@jotunder: jópofiznak egymást közt-stílusgyakorlat, nem más...vagy gyakorolnak egy másik kurzusra :)

Minor.Dragon 2011.10.23. 22:21:28

gloire a delphoi jósdájából elment jövőt mondani és múltat okádni ide:
nemtetszikarendszer.blog.hu/2011/10/23/koszonjuk_102

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.23. 22:30:34

@Minor.Dragon: kőkemény pszichopata, a mandíner szerzője is volt, de a mérsékeltebbek besokalltak tőle. istenem, ezek egyszer bekapnák maguknak Árok Kornél tűzoltó-vezérezredest mint a Nemzeti Demokratikus Megmentés Tanácsának vezetőjét, szépen osszefosíroznák a gatyácskájuk :))))

tistedur 2011.10.23. 22:35:12

@jotunder: ne kívánd ezt szegény árok kornélnak :)

fradra 2011.10.24. 00:43:28

@Kettes:

Ne essünk át a ló túloldalára. A jogsértés akkor is jogsértés, ha olyanok ellen követik el, akik nekünk nem szimpatikusak. A jogsértést elkövető rendőrök kilétét ki kell deríteni, és felelősségre kell vonni őket. Ez persze nem változtat azon a tényen, hogy 2006-ban 100 rendőrből nagyjából 99 jogszerűen lépett fel a nagyjából 99 százalékban jogsértő tüntetőkkel szemben, következésképp a Fidesz és a Jobbik narratívája hamis. Nyilván vannak, akik mást gondolnak erről, de a vitát meddőnek tartom, mert aligha van ebben az országban olyan ember, akinek a látását ne torzítanák el a saját rokonszenvei és ellenszenvei. Én azt javasoltam, a konstruktivitás jegyében, hogy ne vitatkozzunk százalékokon, hanem fogadjuk el, hogy a tüntetők és a rendőrök között egyaránt voltak jogsértők és jogkövetők, és bízzuk ezt a kérdést a 22-23. századi történészekre. Engem nem 2006 ősze érdekel elsősorban, hanem - valószínűleg és remélhetőleg - 2014 tavasza, amikor szeretnék megszabadulni Orbántól és bandájától, akik a (hazug ígéretekkel szerzett) kétharmados felhatalmazásukat a saját hatalmuk bebetonozására igyekeztek és igyekeznek felhasználni.

@E-Sz-A:

Nem kértem ugyan, de már válaszoltak helyettem a kérdéseidre mások.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.24. 00:48:14

@fradra: Valami front van? Honnan vetted, hogy tagadtam a jogsértéseket? "Azoknak az embereknek sérültek az egyéni jogai", ezt írtam. Mivel esek át a ló túloldalára?

fradra 2011.10.24. 01:37:17

@Kettes:

"Most olvasom az indexen a 06.10.23-ai rendőrattak maradandó sérültjeinek történetét. A szemkilőtt egy szimpatikus válltól-kisujjig kivarrt nagymagyarországos-nemzetőrkarszalagos kocsmai kötekedő, a nyakonlőtt néni szenvedélyes buzigyűlölő és utcai akcionista, az ujjatört férfi meg baszott a tömegoszlatási parancsra. Valahogy egyik sem illik abba a fideszes médialegendába, hogy ártatlan civileket és babakocsis kismamákat terrorizáltak volna a rendőrök. "

erre reagáltam, de szerintem a lényeget érintően nincs vita közöttünk.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.24. 07:36:06

@fradra: Amivel vitatkoztál, az ebben a hozzászólásban sem szerepel.

fradra 2011.10.24. 15:14:33

@Kettes:

OK, ha félreértettelek, és ebben sincs vita köztünk, akkor sorry. Én ennek csak örülni tudok.

Minor.Dragon 2011.10.24. 16:51:40

@jotunder: Ugyanazok a kommentelők, akik a Mandineren. Zártkörű jósda :) Nem láttam az ajtaján a híres feliratot.

Pelso.. 2011.10.24. 19:16:38

Láttátok? -Ezeket ugyanaz a vírus támadta meg: dobray a mandin, megadja a konzin demonstrálja a polgári oldalt.

Wolff 2011.10.24. 20:15:24

@Pelso..: Vírus? Bárcsak a jól fizető állami/fideszes állások/megrendelések vírusszerűen támadnának. :)

Pelso.. 2011.10.24. 20:33:09

@Wolff: Jellem, személyiség, csepp tisztesség ölő vírus.

HaKohen 2011.10.24. 21:07:59

@jotunder:

Az általad megjelölt konzis link után menve semmi sem jött elő tegnapról. Viszont mai keltezéssel a nevezettnek... khm... sajátos posztja jött elő egy rakat kommenttel.

konzervatorium.blog.hu/2011/10/24/kedves_liberalis_felebarataim#comment-form

Az igazán érdekes számomra az volt, hogy mennyire megváltozott, de legalábbis árnyaltabbá vált - finoman szólva - némely általam korábbról ismert kommentelő véleménye. És Gabrilo... bocs: megadjagábor vagdalkozása is szánalmasabbra sikerült a mexokottnál; pedig tölgy is besegített.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.25. 07:53:53

Mi lehet elég szájbarágós üzenet egy Szijjártónak?

index.hu/belfold/2011/10/24/szijjarto_nekunk_sem_tetszik_a_rendszer/

Ha felemelnek egy olyan transzparenst, hogy "Szijjártó Peti, húzz már el a halál f*ára", akkor is közölné, hogy akik ezt követelik, nem létező dolgot követelnek, mert pont erre kapott felhatalmazást a kormány, és különben is tévedésbe vannak ejtve. És nem, nincs ember a köztévében, aki leállítaná a hadoválást.

sárkányfő 2012.02.13. 09:05:05

@DillingerEscapePlan:

@DillingerEscapePlan:

"nemtetszik, hogy nem olvasok mindennap milliós vagy milliárdos mutyikról, lopásokról, korrupcióról"

Töröld ki a szemedből szíjjártót, és olvass szabadon:

- "A legdrágább ajánlattal nyert újabb állami megbízást Pintér Sándor excége"
www.origo.hu/itthon/20110627-pinter-sandor-korabbi-cege-a-civil-biztonsagi-szolgalat-vedi-az.html

- "362 milliós állami megbízást kapott egy Simicska Lajoshoz kötődő cég"
www.origo.hu/itthon/20110406-tobbszazmillios-kozbeszerzest-nyert-el-a-nemzeti-fejlesztesi-ugynoksegtol-a-mahir.html

- "A dohánylobbi erősebb volt"
index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/07/a_dohanylobbi_erosebb_volt/

- "Egyedüli pályázóként havi százezer forint bérleti díjért jutott hozzá a Monsoon Rain Kft. a zuglói önkormányzat városligeti ingatlanához. Mindezt úgy, hogy a cég meg sem felelt a pályázati kiírásnak."
hvg.hu/itthon/20110929_fideszes_kozeli_nagyvallalkozo_varosliget

- "Nem nyomoz az ügyészség a fideszes képviselők költségtérítése miatt"
www.origo.hu/itthon/20110422-nem-nyomoz-az-ugyeszseg-a-fideszes-kepviselok-koltsegteritese-miatt.html

- "Ismét "kirívóan olcsó" ajánlat ellen nyert Pintér Sándor egykori cégcsoportja"
www.origo.hu/itthon/20110713-a-korabban-pinter-sandor-erdekeltsegebe-tartozo-pajzs-07-es-az.html

- "Kommunikációs, jogi és oktatási tanácsadói szerződéseket kötött a zuglói önkormányzat hat korábbi helyi fideszes képviselővel"
www.origo.hu/itthon/20110221-korabbi-fideszesektol-vesz-tanacsokat-a-volt-elszamoltatasi-kormanybiztos-hivatala-egy.html

- "Harmincmillióba kerül a Fidesz-frakció nem létező honlapja"
hvg.hu/itthon/20110924_harmincmillio_fidesz_frakcio_honlap?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201110

- "Pintér excége kapta meg az MVM őrzését is"
www.origo.hu/itthon/20100806-hvghu-pinter-excege-orzi-az-mvm-zrtt-is.html

- Budai Gyula és a színlelt szerződések
www.youtube.com/watch?v=UdX5OzkGyZo

- " A Magyar Nemzet székházába bejegyzett, a Hír Tv igazgatója által elnökölt alapítványt 250 millió forint támogatásra tartotta érdemesnek az Szerencsejáték Zrt. - még annak bírósági bejegyzése előtt"
atlatszo.hu/2011/09/12/holdudvartartas-ketharmaddal-simicskaekat-uldozi-a-szerencse/

Most csak így ennyi hirtelen. Bár a manyupos zsarolás-rablás mindet magasan veri. Ha ügyes vagy és tudod használni a google.com -ot, akkor még jó sokat találhatsz. Ja és a szocikkal ne fáradj, őket is utálom, csak szerintem egy tolvaj tettét nem menti egy másik tolvaj tette...

sárkányfő 2012.02.29. 23:39:06

@DillingerEscapePlan:

"nemtetszik, hogy nem olvasok mindennap milliós vagy milliárdos mutyikról, lopásokról, korrupcióról"

Töröld ki a szemedből szíjjártót, és olvass szabadon:

- "A legdrágább ajánlattal nyert újabb állami megbízást Pintér Sándor excége"
www.origo.hu/itthon/20110627-pinter-sandor-korabbi-cege-a-civil-biztonsagi-szolgalat-vedi-az.html

- "362 milliós állami megbízást kapott egy Simicska Lajoshoz kötődő cég"
www.origo.hu/itthon/20110406-tobbszazmillios-kozbeszerzest-nyert-el-a-nemzeti-fejlesztesi-ugynoksegtol-a-mahir.html

- "A dohánylobbi erősebb volt"
index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/07/a_dohanylobbi_erosebb_volt/

- "Egyedüli pályázóként havi százezer forint bérleti díjért jutott hozzá a Monsoon Rain Kft. a zuglói önkormányzat városligeti ingatlanához. Mindezt úgy, hogy a cég meg sem felelt a pályázati kiírásnak."
hvg.hu/itthon/20110929_fideszes_kozeli_nagyvallalkozo_varosliget

- "Nem nyomoz az ügyészség a fideszes képviselők költségtérítése miatt"
www.origo.hu/itthon/20110422-nem-nyomoz-az-ugyeszseg-a-fideszes-kepviselok-koltsegteritese-miatt.html

- "Ismét "kirívóan olcsó" ajánlat ellen nyert Pintér Sándor egykori cégcsoportja"
www.origo.hu/itthon/20110713-a-korabban-pinter-sandor-erdekeltsegebe-tartozo-pajzs-07-es-az.html

- "Kommunikációs, jogi és oktatási tanácsadói szerződéseket kötött a zuglói önkormányzat hat korábbi helyi fideszes képviselővel"
www.origo.hu/itthon/20110221-korabbi-fideszesektol-vesz-tanacsokat-a-volt-elszamoltatasi-kormanybiztos-hivatala-egy.html

- "Harmincmillióba kerül a Fidesz-frakció nem létező honlapja"
hvg.hu/itthon/20110924_harmincmillio_fidesz_frakcio_honlap?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201110

- "Pintér excége kapta meg az MVM őrzését is"
www.origo.hu/itthon/20100806-hvghu-pinter-excege-orzi-az-mvm-zrtt-is.html

- Budai Gyula és a színlelet szerződések
www.youtube.com/watch?v=UdX5OzkGyZo

- " A Magyar Nemzet székházába bejegyzett, a Hír Tv igazgatója által elnökölt alapítványt 250 millió forint támogatásra tartotta érdemesnek az Szerencsejáték Zrt. - még annak bírósági bejegyzése előtt"
atlatszo.hu/2011/09/12/holdudvartartas-ketharmaddal-simicskaekat-uldozi-a-szerencse/

Most csak így ennyi hirtelen. Bár a manyupos zsarolás-rablás mindet magasan veri. Ha ügyes vagy és tudod használni a google.com -ot, akkor még jó sokat találhatsz. Ja és a szocikkal ne fáradj, őket is utálom, csak szerintem egy tolvaj tettét nem menti egy másik tolvaj tette...