Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Hogyan tesz szert az ördög baráti körre?

2011.10.11. 12:11 | maroz | 75 komment

Címkék: színház társadalom igazságosság hatalom új színház tudjukkik ascher café

Régi és hálás témája ez a művészeteknek. Adott a szituáció: a művész ahhoz, hogy a művészetét kibontakoztassa, megköt valamiféle elvtelen alkut, leginkább a hatalommal. A szerződés létrejöttekor még nem lehet tudni, hogy az a hatalom idővel ördögi lesz, de sejteni már lehet. Ez a díl pedig olyan, hogy ha már egyszer elhálták a nászt, művész és hatalom, akkor abból a művész nem hogy jól, de többnyire sehogyan sem tud kijönni. Az utókor pedig kegyetlen: bocsánat csak akkor van, ha az a bizonyos művész tényleg valami nagyon világraszólót alkotott. De még az ilyen bocsánat is kicsit sárga, kicsit savanyú, mert megbocsátani ugyan lehet, de elfelejteni már sokkal nehezebb. Tehát: aki aláír az ördögnek, az igyekezzék óriásit alkotni, mert különben csak annyi marad fenn róla, hogy aláírt az ördögnek.

Én sajnos közel sem vagyok annyira jártas a színház világában, mint szerzőtársaim, ez van, magyarázkodni emiatt most nincs kedvem, de fontos ezt leírnom, mert talán így könnyebben elhiszik nekem, hogy én képtelen vagyok Pozsgai Zsolt művészetét megítélni. Nem tudom, hogy milyen esélyei vannak neki a világraszólóra, én csak annyit látok, hogy ez az ember aláírt. Még az is lehet, hogy a jövő igazolni fogja ezt a cselekedetét, ismétlem, nem tudom, de egyet gyanítok, hogy fizetnie idővel mindenképpen kell. Kiszállni ebből már nem lehet, pacta sunt servanda, az ördög nem devizahitelt osztogat, hanem valami mást. Szóval nem tudom, hogy mi lesz, talán annyira nem is érdekel, de az út, amin egy ilyen döntésig eljut az ember, az szerintem nagyon érdekes.

Pozsgai Zsolt esete nem unikális, nagyon nem az, illetve talán annyiban mégiscsak, hogy saját szavaival tárja fel az aláíráshoz vezető út ijesztő kacskaringóit. Ha valaki esetleg nem lenne képben: Pozsgai Zsoltot kérte fel a Dörner/Csurka színházcsináló álompáros a Tarlóstól „miért ne?” indoklással számukra és a hazai neonyilas szélsőjobb számára hitbizományként juttatott Új Színház főrendezőjének. Ascher Tamás ezen méltatlankodott egy óvatosat egy nyílt levélben, amire aztán Pozsgai sokunk örömére megírta a maga válasz-nyíltlevelét, és ez a „sokunk öröme” nem is annyira irónia, mert ez a levél tényleg döbbenetesen nyíltan és pontosan írja le az ahhoz a bizonyos aláíráshoz vezető utat. Fájó és ijesztő, hogy ez egyáltalán nem egyedi, elszigetelt jelenség, és az ördöggel kötött kontraktusokon távolról sem csak a művészek szerepelnek szerződő félként.

A folyamat nem túl bonyolult. Van egy ember, aki úgy ítéli meg, hogy neki sokkal több a tehetsége, mint amennyit ebben az országban elismernek. Tessék elolvasni Pozsgai levelét: szinte nincs is benne más, csak a sérelmek felhánytorgatása. Őt félreismerték, nem értékelték eléggé, megalázták. Nem fogadták be a pesti fiúk a vidéki gyereket, nem ölelték a keblükre, sőt. Ami, annak ellenére, hogy még saját szavai szerint is szép karriert futott be, neki fáj, nagyon fáj. Innen törvényszerű a folytatás: igazán és tiszta szívből gyűlölni azt a csoportot lehet, amelyikhez minden erőnkkel tartozni igyekeztünk, de ez a csoport nem fogadott be. Halálosan veszélyes tüske. El bírom képzelni azt a kéjt, azt a borzongatóan jóleső érzést, amit ez a mostani, talán váratlanul, talán nem is annyira váratlanul ölébe hullott lehetőség okoz Pozsgai lelkében. Bosszút tud állni végre azokon, akik minden iparkodása ellenére sem fogadták be. Őserő ez az érzés, senki és semmi útjába nem állhat: a cunamival lehet alkudozni, az ilyen emberrel nem.

És ezzel van tele az ország, ezt nyögjük évtizedek óta, valamint most fektetjük le az újabb, több évtizedes nyögés atombiztos alapjait.

Kicsiben-nagyban, látványosan és kevésbé látványosan. Jusson eszünkbe, hogy a gubcsiság is erről szól. Arról a törekvésről, hogy az illető benne legyen valamiben: vagy egy valós vagy egy imaginárius csoportban. Az igyekezet elutasítása a csoport részéről, majd az ezt követő sértődés, a tüske pátyolgatása éveken át, és ha megadatik végre a lehetőség, akkor: a bosszú. Kicsiben és nagyban, egyaránt. Ha van ezeknek az embereknek közönségük, akkor ők is követik ezen az úton. A hazai drukkerfelhozatal szélsőjobboldali részhalmaza mostanság éppen azzal van elfoglalva, hogy tort ül. Borsot törtünk a pesti tudjukkik orra alá, bosszút álltunk, többre, többre! A maguk módján igazuk van, már ugye ebben a többrében, hiszen miért is állnának meg az Új Színháznál, irány a Nemzeti, meg az egész világ. A bosszút pedig idővel követni fogja az ellenbosszú, mert azért ne feledjük, minden „oldal” emberekből áll, és az ember már csak ilyen. Nálunk már egy óvodavezető-helyettes kinevezése is egy ilyen játszma. Kultúrkampf-light.

Szép jövő. Ököl feszül ökölnek, vicsorgó arcok tekintenek gyanakodva egymásra, öld meg preventíven, mert mit lehessen tudni, lassan az emberek már a tükörben sem magukat látják, hanem valami gyanúsan acsarkodó alakot, basszameg, eszmélnek, ha eszmélnek, hát nem rámgyógyult ez a rettenetes álarc! Nem igazán látszik a kiút, éppen most számolják fel a procedurális demokrácia maradék illúzióját is, mondván, hogy úgysem működött jól, pusztuljon. Pedig legfőképp azért nem működött jól, mert a politikai elit, a mindenkori hatalom nem is akarta, hogy jól működjék. Klumpának használt egy Stradivari hegedűt, és most forgatja a szemét, hogy milyen szarul szól. Most majd jöhet az, amikor már a törekvés sincs meg arra, hogy a súlyos és a kevésbé súlyos, de az egyén számára ugyanolyan fontos döntéseket valamiféle igazságos eljárással hozzuk meg. A tüske-manufaktúrát lecseréljük egy modern, nagy teljesítményű tüskegyárra, évtizedekre biztosítva ezzel a bosszú és az ellen-bosszú végeérhetetlen folyamatát.

Hadd legyen honnan merítenie az ördögnek, ha növelni szeretné baráti körét.

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr373294471

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan tesz szert az ördög baráti körre? 2011.10.11. 22:23:55

Szép jövő. Ököl feszül ökölnek, vicsorgó arcok tekintenek gyanakodva egymásra, öld meg preventíven, mert mit lehessen tudni, lassan az emberek már a tükörben sem magukat látják, hanem valami gyanúsan acsarkodó alakot, basszameg, eszmélnek, ha eszmélnek, h

Trackback: Hogyan tesz szert az ördög baráti körre? 2011.10.11. 20:32:02

Régi és hálás témája ez a művészeteknek. Adott a szituáció: a művész ahhoz, hogy a művészetét kibontakoztassa, megköt valamiféle elvtelen alkut, leginkább a hatalommal.

Trackback: Jelenet a jövőből 2011.10.11. 19:04:36

Jó napot Kívánok! A választási regisztráció miatt jöttem. Sokáig fog tartani?Jó napot! Az attól függ. Ha a Fideszre fog szavazni, akkor itt írja alá és végeztünk is.Hát, még nem tudom kire fogok…Akkor foglaljon helyet, hosszú lesz a folyamat. Ké...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tarackos 2011.10.11. 13:36:27

Hát ez van ha mindent fekete-fehérnek látunk, kizárólagosságra törekszünk. Bár az utóbbi sztem nem a balra jellemző. Az egészben az a furcsa amit a '90-es években fogalmazott meg vki: sokaknak az átkossal csak annyi bajuk volt, hogy nem ők dirigáltak.

Ezt láthatjuk most, a győzelmi tort, övék a karmesteri pálca. Akik pedig most tort ülnek azonnal elfelejtik korábbi küzdelmük okát, örömmel rekesztenek ki mindenki mást, ahogyan előtte vélten vagy valósan velük tették.

Csak arról a 9+ millióról feledkeznek meg akik vhogy sosem kerülnek a kondér közelébe, akik mindig ki lesznek rekesztve. Ez a 9+ milla meg észre sem veszi, hogy folyton hülyére veszik, gyűlöl mert ezt tanulta...

Ördögi kör, a megoldás nem újdonság, tanulni, tanulni, tanulni. Addig pedig példát mutatni. Hát, manapság egyik téren sem remekelünk...

tollaszerge (törölt) 2011.10.11. 13:57:19

A magyar kultúra mintha rengeteg beépített mechanizmussal rendelkezne arra, hogy sérelmeket ápolgasson, évtizedekig életben tartva, ideális esetben fortyogó gyűlöletté desztillálva. Ezzel emberek sokáig magukat mérgezik, aztán meg egymást, ezzel életeket ki lehet tölteni. Ha az érintetteknek el akarod magyarázni hogy ez így nekik is szar, akkor nem nagyon fog menni, visszakapod válaszként hogy dehát engem igaztalanul stb.

Nekem sokkal jobban tetszenek azok a kultúrák, ahol egy "nem akartak befogadni" szitura az a reakció hogy OK, biztos nem volt match surplus, akkor megyek tovább, franc fog ezen mérgelődni.

PS.: Milyen a túró az a templom lehellete?

kiskii 2011.10.11. 13:58:10

A jeles művészről ezt írja a Wikipédia:

"Első drámáját HORATIO címmel sorkatonai szolgálata idején írta. A darabot 1988-ban a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház mutatta be. A szerző ekkor már a pécsi Pannónia Könyvek könyvkiadóban Tüskés Tibor munkatársaként dolgozott. 1989-ben a budapesti Pátria Nyomdában megalakul a Pátria Könyvkiadó, melynek alapító-vezetője. A kiadó tönbbnyire kortárs szépirodalmat ad ki (Fejes Endre, Konrád György, Hankiss Ágnes, Ördögh Szilveszter, Tüskés Tibor és mások). A nyomda 1995-ös privatizációja során a könyvkiadás megszűnt, de ekkor Pozsgai már az Arizona Színház művészetei vezetője, a zalaegerszegi színház dramaturgja. Majd a Kolibri Színház és a Madách Színház dramaturgja lett. Ezen idő alatt folyamatosan mutatták be színműveit a fővárosban és vidéken. 1999-től a Pesti Magyar Színházban dolgozik, itt több színművét maga állítja színpadra. Iglódi István igazgató közvetlen irodalmi munkatársa. 2000-ben vezetésével magalakult a Pécsváradi Várszínház, ahol a Pesti Magyar Színházzal közösen nyaranta rendszeresen ősbemutatókat tartanak. 2003-tól 2008-ig a budapesti Aranytíz Teátrum művészetei vezetője. 2008-tól a budapesti Komédium Színház művészetei vezetője és a Horatio Film igazgatója.
Műveit több külföldi színház mutatta be Grazban, Genfben, Bulgária több városában, Oslóban, Skopjéban, Hamburgban, Avignonban, Bostonban.
1995-től több televíziós sorozat állandó forgatókönyvírója. Irodalmi lapokban is publikál. 2006-ban forgatta első nagyjátékfilmjét mint rendező és forgatókönyvíró Csendkút címmel. Ezt követően több tévéfilmet, nagyjátékfilmet, dokumentumfilmet írt és rendezett (Szabadságharc Szebenben, Hun völgy, Szeretlek, Faust, A föld szeretője, Janus), miközben a színházi bemutatók száma sem csökkent. 2010-ben a Goai Nemzetközi Filmfesztivál /India/ mutatta be filmjét."

A sértettség tehát jogos, élete során csak mellőzöttség érte, a komlói bányászkocsmák melletti sikátorokban kellett árulnia a testét, hogy másnap tintát és papirost tudjon vásárolni.

maroz 2011.10.11. 14:31:30

@tollaszerge: Az csak a kötelező invocatio. Nemzet, templom, vidéki egészséges akármihez való fohászkodás nélkül ma egy seggtörléshez nem lehet hozzáfogni, nem hogy színházat igazgatni. Olyan ez, mint a 80'-as évek Romániája: minden írásba bele kellett szőni, hogy a szerző milyen rettenetes mértékben egyetért és követi a géniusz útmutatásait.

maroz 2011.10.11. 14:32:16

Ezt még mindig kedvelem, és talán itt is aktuális:

www.es.hu/kemeny_istvan;nyakkendo;2011-02-20.html

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.11. 14:41:16

Aki nem jár szinházba, annak is lehet fogalma arról, hogy mit adott a kultúrához
a Kisváros és a Tűzvonalban sorozat.
Az a tipikus áporodott szánalmasság.
De közszolgálatil tévén adták.
Nem tudom, hogy lehetne mellőzött valaki, aki ilyen szart köztévén játszhat az adófizetők pénzén.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 14:46:25

@tollaszerge: És akkor is, hogy mellőzték, amikor ő írta a Kisváros forgatókönyvét...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.11. 14:55:12

@zsazsu4: Asszem ez a levél egy hazugság.
Nem volt mellőzöttsége, de még érzése sem, és nem lett belőle mára semmilyen érzés.
Csak éppen ebben a dramaturgiai pilllanatban a helyzet megköveteli, hogy a nácinak, de legalább fasisztának bélyegzett szinházfoglalók fönntartsák a hírhedtségüket.
Muszályos nekik épp most, épp itt előadni, hogy nincs a teremtésben vesztes csak én...., hogy a muníció meglegyen a szinházvédelemhez, ami egyben nemzetvédelem....nem beszélve egyéb védelmekről, amik nem elég píszík.

sajtohuba 2011.10.11. 15:13:24

Ez a fajta sértődöttség (saját társulata nála ((jelenleg/most már)) tehetségesebb, kevésbé szétcsúszott tagjai iránt) volt Dörner egyik fő indítéka a pályázásnál.

tollaszerge (törölt) 2011.10.11. 15:44:01

@maroz: A templomot értem, de mióta van neki lehellete? Ez számomra még képzavarnak is sok.

tollaszerge (törölt) 2011.10.11. 15:46:18

@zsazsu4: Ezek a dolgok mindig a fejben dőlnek el. Lehet pl valaki sikeres felsővezető, de ha azt gondolja hogy őt minimum a jordániai királyi trón illetné meg akkor meg lesz győződve róla hogy mellőzték.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 15:58:54

@tollaszerge: Persze. Aschernak írt leveléből kitűnik, hogy ő azt szerette volna, hogy a darabjai minimum a Katonában menjenek...
Most olvasom a színdarabjait itt: www.pozsgai.com/naplo/szindarabok/
Nagyon ki vagyok váncsi, hogy milyenek.

XPS 2011.10.11. 16:08:31

@zsazsu4: mert minden mást is meg tudott volna írni.

Nagyon jó a levél alatt az egyik komment:
"Látod, azér lettem újnyilas, mer nem szerettél Tomiiiiii!!!"

A levél maga PRICELESS.
Az egész folyamatot, ahogy a magát még többre tartó, de nem elég sikeres bumburnyák felfedezi magában az elfojtott HIT-et, népi érzést és ezt ilyen szépen, bátran ki tudja mondani, ezt majd egyszer tanítani fogják!

XPS 2011.10.11. 16:09:26

@maroz: ki volt a nyakkendő igazító?

maroz 2011.10.11. 18:09:05

@XPS: Az szdsz, szerintem egy emberként. ;)

Nem tudom.

freesleep 2011.10.11. 18:19:05

most tényleg mindenki más annyira tehetséges minden egyéb színházban?
túl sok a bandázás. a vidéki fiúkat tényleg nem dédelgetik, és ez majd ennél sokkal jobban megbosszulja magát

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 18:34:35

Szerintem az indexnél berágtak a Fideszre.

index.hu/video/2011/10/11/lezerblokkolo/

Ezen a videón felváltva röhögtem és káromkodtam. Veszek egy pajszert, felülök a 2-es villamosra és lebontom az összes lézerblokkolót a Kossuth téri parkolóban, mint Orbán Viktor a kordont. Ha esetleg jön vele a hűtőrács vagy a lámpa is: nem vagyok én tolvaj, ott hagyom neki a hátsó ülésen. :-)

sajtohuba 2011.10.11. 18:47:09

@Kettes: Annyira tipikus: arrogancia és bunkóság ötvözete. A különleges anyag, amiből a fidesznyikek gyúrva vannak.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.11. 18:50:31

A Magyar Tudományos Akadémia elnöke - lézerblokkol.

is 2011.10.11. 18:53:28

ugye van két állítás a két levélben: Ascher szerint, hogy ez a lépés milyen gáz; Pozsgai szerint, hogy eddig is leszarták, szóval mindegy. emellett egyetlen tény jelenik még meg: 6 darab megválaszolatlan levél. felteszem, hogy nincs tényszerű hazugság, tehát ez a 6 levél, megválaszolatlanul, létezik. innentől nem olyan világos a történet, mint ahogy a poszt leírja. innentől tényleg meg kell nézni azt a 6 darabot, és onnantól kiderül, hogy kinek van igaza. és mivel posztíró bevallotta, hogy fingja nincs a darabokról, inentől ez a poszt sajnos egy darab szart se ér.

illetve ha azt az általános mondanivalót nézem még, hogy mit is tegyen, akit egy klub nem fogad be, és amelyben a poszt azt állítja, hogy akkor kösse fel magát az első fára, de legalábbis némán tűrjön, és nehogymár ellen-tábort állítson, nos ezt velem nehéz lesz elfogadtatni. ha verseny van, ott állhasson rajthoz mindenki, aki minimális feltételeknek megfelel (Dörner és Csurka nem felel meg, de ez a poszt most nem róluk szól). végtelenül elutasítom én magam is ezt a sznob, rátarti hozzáállást, hogy akit egy klub nem fogad be, az így járt. ezen a szinten ez a poszt még káros is, nagyon.

szempontpuska 2011.10.11. 19:02:21

@is: szerintem a poszt nem ezt állítja, viszont nagyon találóan írja le a mechanizmust, amelyben Pozsgai mozog

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.11. 19:19:51

@is: A kérdés, amit a poszt felvet: mindenáron fel kell állítani az ellentábort, ha a lelkét kell eladnia is? Ha engem nem fogad be a genetika tudománya, akkor nekem a párttitkár et-nál kell előszobáznom, feljelentéseket kell írnom és ki kell végeztetnem az ellenlábasaimat, hogy a saját elméletemet erőszakkal elfogadtassam, mert én megérdemlem?

(Érdekes adalék ehhez, hogy ha nem tévedek, idehaza elég sikeresen intézményesült, a mainstream tudományba személyében betagozódott liszenkóista lobbi működött, Rajki Sándor például 1990-ben vált az MTA rendes tagjává. Csendesebb időkben akár blogposztot is érhetne ;) )

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 19:31:56

Erős napunk van. :)

index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2011/10/11/brad_pitt_puskaitol_hangos_a_vilagsajto/

Nyehehe. A bolond diktátor palotaőrsége olyan görcsösen igyekszik hasznossá tenni magát, hogy lépten-nyomon bakot lőnek. Lekapcsolták Brad Pitt színházi fegyvereit. :))

Errorelhárítás. :-\

maroz 2011.10.11. 19:46:02

@is: A fiam mostanság beleszeretett a történelembe és állandóan mesél. Nemrég hallottam tőle egy történetet egy festőről, akit az olyannyira áhított klub nem fogadott be, ami miatt eléggé nehezen tudta csak tengetni az életét. Állítólag még a szobatársa is köcsög volt vele, a tudtán kívül eladta a festményeit hogy fizetni tudják a lakbért. Idővel ez az ember követte a te tanácsaidat és egy elég erős ellenklubot alapított, majd amikor ez a klub már kellően ütőképes volt bizonyos elkötelezett klubtagokat megbízott azzal, hogy ezt az egykori szobatársát keresse fel és írassa ki mindenféle elképzelhető klubból, kivéve egyet. Abban a klubban viszont a végére rengetegen lettek, sokmillió ember, köztük egy csomó ártatlan is, akik legalább annyira nem tehettek a festő be nem fogadásáról, mint amennyire nem tehet szegény Új Színház arról, hogy Pozsgaival szemben ki és mennyire igazságtalanul járt el.

Bonyolultabb ám ez az élet néha, mint amennyire az drukkerszemmel látszik.

Dömper Ármánd 2011.10.11. 19:57:34

@is: örülök annak, amit írsz, mert reményt ad, hogy az én álmaim is megvalósulhatnak egyszer. Sajnos azt nem tudom, mikor várható az én kis álmom megvalósulása, ugyanis egy nagyon fontos paraméter hiányzik, és miután a kommentedből úgy látom, szakértője vagy a témának, ezért téged kérdezlek. Hány levelet kell írnom a NASA vezetőinek, illetve hányadik válasz elmaradása esetén vesz nekem az állam egy hordozórakétát?

is 2011.10.11. 20:05:02

@Counter: látod, látod, összemosod Pozsgait Csurkával. Csurkáról igaz, amit írsz (én is leírtam, lásd maroznak, amit írtam lentebb), de Pozsgai először azt mondta, hogy nem is tudott róla, nem volt benne a puccsban. ezt az állítást természetesen simán le lehet hazugozni, csak éppen tény nincs róla. viszont a 6 levél tény. lehet, hogy itt körbe fogunk járni, mert a dialektika már csak ilyen, nem minden kérdés eldönthető.

@maroz: én magam írtam, hogy Dörner és Csurka elfogadhatatlan. sajnos hiába jössz ezek után ezzel a sztorival, egy nyitott ajtón dörömbölsz. ha elég vizuális vagy, most te is röhögsz magadon. meg hát nyilván ismered a 6500 feletti hozzászólásom, és magad is teli szájjal röhögsz, hogy ezek alapján engem bármilyen drukkernek is megpróbálsz elmondani.

sárkányfő 2011.10.11. 20:10:34

@is: @Counter:

Szerintem több okból is (részben) tévúton jártok.

Szögezzük le az alapokat:

1. Magára adó ember (pláne kulturember) nem vállal közösséget egy nácival. Még ügyel is rá, hogy még egy légtérbe se kerüljen vele, még véletlenül se.
Ez axióma. Itt kezdődik az, hogy az ember: ember. Erre nem kell írott törvény, ezt sokkal nagyobb törvények mondják ki.

Csurka nem csupán náci, de a magyar nácik egyik vezére, egy főnáci. A magyar nácizmus ikonikus alakja. Ezt tudja mindenki (a fidesz is), erre kár is a szót vesztegetni.

2. Tarlós döntése nem csupán a náci és csatlósa kinevezéséről szólt, de egyben a szakmaiság szemen köpése is volt. Mindenki tudja hogy 6-2 lett az eredmény, mindenki tudja hogy Dörner pályázata egy bomlott elméről állít ki diagnózist.

Pozsgai tehát most közösséget vállal egy (de inkább kettő) nácival, és ráadásként nevét adja a szakma szemen köpéséhez. Még az se zavarja, hogy egy politikába beleőrült ember lesz a főnöke. Nem hinném, hogy van bármi, ami mindezt igazolhatná.

Ha ezeken az alapvetéseken túl vagyunk, lehet - bár ezek után tét nélkül - mint egy mellékesen csemegézni a levélből, az évtizedes sértődöttségről, a komplexusokról, ilyenekről. Nos, a művészet már csak ilyen, mindeg tele volt sértődött, hiú, magukról túl sokat képzelő emberekkel. Ez normális, a művészek ilyenek, ráadásul túlérzékenyek is, szóval minden valós vagy vélt sérelmet sokszorosan élnek át. Ez nem sport, ahol objektíven le lehet mérni ki a jobb, és ahol így a vesztesek csak magukra haragudhatnak.

De mindez ráadásul azért is necces, mert ez a Pozsgai egyáltalán nem volt mellőzött. Fent valaki bemásolta az infókat. Sikeres pályája van. Azt lehet mondani, hogy még többre értékeli magát, azt lehet mondani, hogy tehetségéhez képest még ez a pálya is kicsi, de hogy be lettek volna előtte zárva kapuk, hogy esélyt sem kapott, na azt nem. Kár másokra kenni bármit is, akinek darabjai mennek mindenfelé, annak már csak a saját tehetségén múlik, hogy mekkora eredményeket ér el.

Az az egy konkrétum, hogy neki 6 levelére nem válaszoltak, ezt nem nagyon lehet innen megítélni, de így magában nagyon pitiánernek tűnik. Nem tudjuk pontosan mik voltak azokban a levelekben, így megítélhetetlen a dolog. Lehet tényleg megválaszolhatatlanok voltak. Ha azokban is ekkora ego volt, akkor tényleg nem lehet mit kezdeni velük. Az is ehet Ascher tényleg fasz volt, és nem válaszolt (bár nyilván rengeteg levelet kap, mindet időhiány miatt sem válaszolhat meg). És akkor mi van, ezen siklik félre egy élet? Az is lehet tudatosan nem válaszolt, mert hazudni nem akart, és a nem-választ még mindig kevésbé bántónak ítélte meg, mint ha őszintén ír. Az élet tele van megválaszolatlan levelekkel, és nem csak a művészeknek. Nekem is van pár, utólag, sok évvel később, érettebben már igazat adok azoknak, akik régebben nem válaszoltak nekem. Az ember felnő, és már érti hogy az ember csak akkor válaszol, csak akkor beszél őszintén valakivel, ha látja a minimális esélyét, hogy a másik el fogja fogadni amit mond, megérti, nem pedig fölöslegesen beszél és vitát, sértődést generál. Egy őszinte mondat egy arra nem felkészült, éretlen, vagy azt garantáltan nem elfogadó embernek nagy károkat tud okozni. Ez egy rossz szitu, titpkusan olyan ahol csak rossz és még rosszabb lehetőségek közül lehet választani.
De erre a felemlegetett 6 levére alapozva kijelnteni, hogy kirekesztették a szakmából, miközben nagy karriert futott be, meg hogy jogos a világfájdalma, ez nonszensz.

És végezetül, bármilyen szomorú, a szakma elitklubjába nem a benn lévők osztják a belépőt. Hanem oda be kell törni tehetséggel, munkával. Ha valaki nagyon tud, előbb utóbb bekerül. Sokan örökre kinn maradnak, mert egyszerűen kicsik hozzá. Ezt ők rendszerint úgy indokolják meg, hogy a világ hibás, nem ők. Banális történet, 12 egy tucat. Kínos olvasni a sorokat, amikben évtizedes sértettségek és elfojtott haragok buknak elő, amiket még átlátszóan kompenzálni is próbál szegény (hogy azért neki nem sikerült elvenni a jókedvét, blabla), de azért az ilyen lelki alkat nem egy nagy művészt sejtet, ezt ismerjük el.

De mindegy is, aki Csurkával cimborál, annak nincs helye a kulturemberek között.

kadarnepe 2011.10.11. 20:11:42

@tollaszerge: "A magyar kultúra mintha rengeteg beépített mechanizmussal rendelkezne arra, hogy sérelmeket ápolgasson, évtizedekig életben tartva, ideális esetben fortyogó gyűlöletté desztillálva. Ezzel emberek sokáig magukat mérgezik, aztán meg egymást, ezzel életeket ki lehet tölteni. Ha az érintetteknek el akarod magyarázni hogy ez így nekik is szar, akkor nem nagyon fog menni, visszakapod válaszként hogy dehát engem igaztalanul stb."

Tótawénak volt egyszer egy posztja, hogy érdekes módon az egész történelmünk csupa vereség ünnepéből áll. Könnyen lehet, hogy innen származik az egész, ez a magyar néplélek (mi semmiről sem tehetünk, valaki mindíg elnyomott és meggátolt minket). A "dögöljön meg a szomszéd tehene" gondolom mindenkinek ismerős...

is 2011.10.11. 20:15:49

@Dömper Ármánd: te is kevered az Új Színház átvételét (Csurka+Dörner) Pozsgai levelével. nem egyszerű a distinkció, tudom.

valamint az a leveledtől is függ. mi áll abban a levélben, mennyi munka, kutatás, próba áll az álmod mögött? mennyire értékeled a magad ezirányú teljesítményét? milyen track.recordod van a témában? lehet, hogy ezen paraméterekkel felvértezve jobban megállna a most így meglehetősen sántító hasonlatod.

kadarnepe 2011.10.11. 20:19:50

@Kettes: Nekem erről elsőre egy klasszikus ugrott be:
"Bástya elvtársat már meg se akarják gyilkolni? Én már szart érek?" :-)

remiz (törölt) 2011.10.11. 20:30:31

@is: igen, nem egyszerű a distinkció, mert már sajnos nincs is nagyon. Ascher írt neki 1 levelet, aminek a tartalma kb az, h ahogy több másik rendező, akit szerepeltettek a pályázatban, elhatárolódott, lenne még ideje elhatárolódni.(ha azt mondaná, neki mást mondtak, nem egyeztettek, nem látta a pályázatot, stb. mivel állítólag tehetséges ember, tudta volna úgy írni a levelet, h épp, de még hihető legyen, h neki Dörnerékhez semmi köze)
Erre ír egy válaszlevelet, amelyben lényegében kiáll Csurkáék mellett és Aschert okolja....
Mivel nagy drámaíró, foglalkozott dramaturgiával, tudja, h benne van egy helyzetben.
Tessék, innen valaki fejezze be, h Pozsgai ebből hogy tud jól kijönni.
Én nem látom, de nyílván vannak nálam nagyobb sakkozók is.

is 2011.10.11. 20:31:51

@sárkányfő: az alapelvekben egyetértünk, erről azonban sem a poszt, sem én nem írtam, ez egy novum.

sőt az eszmefuttatásban is egyetértünk _elvileg_, csak abból ismét az jön le, hogy mivel a konkrétumokból semmit, de semmit nem tudunk, ezért a poszt _gyakorlatilag_ szart se ér. ez volt az én első bekezdésem, és ahogyan én látom, egyetértünk.

"Ha valaki nagyon tud, előbb utóbb bekerül."

Mozart, a tömegsírban, Salieri udvari karmesterként? Bach, akit 100 évre elfelejtettek, és Handelt ünnepelték? Radnóti Miklós az út szélén lelőve? És róluk legalább utólag tudunk, most képzelj el egy Radnóti2-t akiről meg nem (pl. Örkény egypercesében Ist Hölderlin für Sie unbekannt?). Szép gondolat az amcsi álom, hogy csak küzdeni kell, és beteljesül. A bölcsesség ennél kicsit árnyaltabban fogalmaz.

"de azért az ilyen lelki alkat nem egy nagy művészt sejtet, ezt ismerjük el"
ez olyan, mint az orgazmus. amíg nem élted át, nincs mit róla magyarázni. az előzővel együtt ez inkább olvasmányélmény, mint személyes tapasztalat. tele van a történelem olyanokkal, akik világmegváltók voltak, közben meg hihetetlen zsarnokok, zsugorik, kiállhatatlanok stb. voltak.

csillámpóni 2011.10.11. 20:31:53

Nos mindenesetre azt, hogy köttetik a díl - hála a modern technikának - nagyjából pontosan rekonstruállhatjuk. Így: www.youtube.com/watch?v=P7DOvbAfjtU&feature=related

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.11. 20:37:37

@remiz: Tíz éven belül visszavonnak pár Kossuth-díjat, kiosztanak pár újat, leváltanak néhány régebbi és kineveznek néhány új tótumfaktumot és pont jól alakul neki, papírja lesz róla, hogy nyert. Oszt jónapot. Elég egyértelmű erkölcsi állásfoglalást tett a tények ismeretében.

milyen szép a Vértes, ó 2011.10.11. 20:49:53

Addig stimmel, hogy Pozsgai levele nem haladja meg egy sértett óvodás szintjét és még ha igaza van is (mint ahogy alighanem akad egy-két dologban), illene ezt a szintet felülmúlni, pláne abban a szerepben, melybe képzeli magát.

De hogyan jön ki ebből a bosszúállás és a gyűlölködés? Pusztán abból, hogy szerepet vállalt Dörnerék frissenlopott színházában? Vagy csak a szokásos jómagyar 'nem elég, hogy gáz (van), még túlozzuk is el, úgy könnyebb szidni és nyavalyogni'?

remiz (törölt) 2011.10.11. 20:50:51

@Counter: tényleg:))) mint az ágybaszarás...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.11. 20:52:25

Hát igen, sok tehetségtelen ember képzeli magáról, hogy ő mekkora sztár. Ebből műsorok élnek meg. Itt van példul az X-faktor. Kiáll, borzasztót intonál, zsűri úgy rúgja ki, hogy hiperszónikus sebességre gyorsul Planck távolságon belül. Kint meg azt nyilatkozza, hogy nem értették meg a művészetét. Anyám borogass!

Nomármost ebből én azt deriváltam magamnak, hogy csak olyan embert engednék bármilyen közszolgálati pozícióba, akit egy speciális felvételi szűrőn átmegy. Ha megfelel, akkor kirúgják és ha kifelé a portás bácsi kérdésére, hogy "hogyan sikerült" azt válaszolná, hogy nem voltam elég jó, akkor felvennék. Aki hőzöng, az mehet a munka világába megmérettetni.

Felajánlom közhasznosításra.

Kis ember 2011.10.11. 21:01:32

@TrueY:

Zseniális!
Csak nem szabad nyilvánosan terjeszteni, mert akkor tudni fogják, hogy ez a helyes válasz. :)))

Dömper Ármánd 2011.10.11. 21:02:49

@is: "te is kevered az Új Színház átvételét (Csurka+Dörner) Pozsgai levelével."

Nem egy komplett űrügynökséget kértem, hanem egy darab egyszer használatos hordozórakétát.

"mennyi munka, kutatás, próba áll az álmod mögött?"

Nem magamnak kérném, hanem rajongóként a Puli Space projekthez járulnék hozzá, a rendelkezésemre álló szerény eszközökkel ( www.pulispace.com/hu ).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.10.11. 21:05:11

@is: Az elitbe történő bekerülés nem feltétlenül azonnali kaviárzabálásban kell hogy megnyilvánuljon. Nem anyagi minőség.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 21:06:38

@is: www.lorangerie.biz/index.php?d=pba&r=9&sr=1&o=1&a_id=51&a_ct=long

Ez a Pozsgai darabja amit bemutattak Genfben, ő is rendezte. Jó viszonyban van Dörnerrel, úgy gondolja, hogy a vén hülye Csurkát simán le tudja szerelni, és kap egy komoly lehetőséget. Nagyon nehéz ügy. Simán gondolhatja, hogy őt egy közeg nem fogadta be, noha érdemes lett volna rá. Nekem az az érzésem, hogy ő gyakorlatilag színpadi lektűröket ír, és ha amerikai lenne, akkor a Madách meg a Játékszín bemutatná a darabjait. Másfelől, nem láttam tőle semmit, és ha láttam volna sem biztos, hogy meg tudnám ítélni.

sárkányfő 2011.10.11. 21:10:46

@is: Mozart, Bach... nézd, lehet Pozsgai is egy ilyen géniusz, aki annyira megelőzi korát, hogy esélyünk sincs felismerni valódi nagyságát. De legyünk őszinték, ennek kicsi a valószínűsége. Nem is hinném hogy bárki ebben a történetben így gondolkodna.

Tökéletes arányosság a korukkal "egy időben élő" művészek esetében sincs a tehetség és elismertség között. Sőt, még az utókor is folyton újraértelmez, egyeseket túlértékel (Katona József, Gárdonyi), másokat még mindig nem értékel eléggé (József A.). Ez természetes, a művészet természetéből fakad.

De szerintem itt nem erről volt szó. Pozsgai levelében annyi sértődés, évtizedes sérelem, palástolt keserűség, sőt, egyéni tragédia van, ami akkor lenne jogos, ha valóban egy örök partvonalon tartott, szinte szánt szándékkal elnyomott, sehol el nem fogadott szerzőről lenne szó. De ez nem így van. Íme amit a wiki ír róla:
hu.wikipedia.org/wiki/Pozsgai_Zsolt

Szerintem igenis, akinek drámáit több színházban is játsszák, méghozzá rendszeresen, filmeket csinál, stb., még díjakat is kap, az ne jöjjön ilyen szintű komplexusokkal, mert alaptalan. Nem a buta amerikai álomról beszélek, mert abban az éhező ifjú zsenit be se engedi a biztonsági őr az ajtón, esélyt sem kap. Ennek az embernek azonban nagyon komoly sikeri vannak, és ha mindezt kevésnek érzi, akkor sem vádolhat önmagán kívül senkit, mert ha világraszóló darabokat írt volna, akkor azt a kritika (hacsak nem jár előttünk pár száz évvel) és a szakma elismerte volna.

zsazsu · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 21:22:07

@is: Ejnye, ejnye, azért nézz utána a Mozart-Salieri urban legendnek, pl itt: hu.wikipedia.org/wiki/Mozart
No meg, hozzá (imádom Mozart zenéjét és az összes dilijét) hasonlítani Pozsgait- én kérek elnézést.
Kinézed Mozartból, hogy II. József utódjától azért kapott volna Bécsben egy saját színházat, ill. abban egy főrendezői pozíciót, mert elmondja az utódnak, hogy Salieri mekkora egy genyó volt??? Kiknek a tulajdonsága a dörgölőzés, mószerolás, hátra mutogatás? A tehetségeké? Ugye, nem? Na ugye.

is 2011.10.11. 21:27:16

@remiz: én csak Dörner melletti kiállást láttam, és pont a _politikamentesség_ okán. lehet, hogy Pozsgai naív, és persze, el kell határolódni, de ez megint nem az a téma, amiről szó volt eredetileg.

az Aschert okolást meg meg kellene mondanod, hoyg elfogadod-e, nem-e. mert ha elfogadod, akkor igen, Ascher is felelős a helyzetért, és akkor ez nekem remek nyugvópont. ha szerinted Ascher nem felelős, a leírt példák ellenére, akkor ezt az indoklást részletesebben is szívesen látnám.

ja, jut eszembe: Herman Wouk: Hajsza. egy fiatal író története, akit a halálba kergetnek jószándékú emberek. meg a közmondás: a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve. Ascher állítólag igencsak jószándékú...

is 2011.10.11. 21:32:23

@zsazsu: már ne is haragudj, ki és hol hasonlította Pozsgait Mozarthoz? értem én hogy kavarognak gondolatok meg érzelmek, de azért három kommentet így egybevonni...

"Kiknek a tulajdonsága a dörgölőzés, mószerolás, hátra mutogatás? A tehetségeké? Ugye, nem?"
ezt már egyszer leírtam. de, egyes tehetségeké bizony az. másoké meg nem. és egyes tehetségteleneké is. más tehetségteleneké meg nem. a kettő között semmi összefüggés, vagy ok-okozat nincsen. ők nem szentek, hanem tehetségesek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 21:33:30

@is: "de Pozsgai először azt mondta, hogy nem is tudott róla, nem volt benne a puccsban. "

" Dörner György úgy nyilatkozott: leendő munkatársait meg akarta kímélni ettől, a most körülötte zajló, "ordenáré, nemtelen támadássorozattól". Mint mondta, Pataki András, Pozsgai Zsolt, Bodolay Géza, Csurka István azok a művészek, akikkel előre egyeztetett a közös munkáról. (szinhaz.hu)"

óóóó 2011.10.11. 21:33:44

A blog tartalmának semmi köze nincs ahhoz, amit Pozsgai a levelében írt.

maroz 2011.10.11. 21:34:01

@is: "meg hát nyilván ismered a 6500 feletti hozzászólásom"
Soha nem vitattam azt, hogy vannak súlyos hiányosságaim az olvasottságot illetően.

Én egy jelenségről beszéltem, egy folyamatról, arról, hogy az óhajtott csoporttagság megtagadása milyen súlyos torzulásokat okozhat a személyiségen. A levél mintegy szimptomatikusan adja vissza ezt a torzult személyiséget. A többit te költötted hozzá, vagy te értelmezted kedved szerint. Ez nem egy "kinek van igaza"-történet, te akarod azzá lényegíteni, de ebben én nem szeretnék a partnered lenni.

bucbuc 2011.10.11. 21:35:29

"Hogyan tesz szert az ördög baráti körre?"

Na lol.

Ezt testközelből ismerhetitek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 21:44:06

Bodolay Géza is azt írja a CV-jében, hogy díjat kapott a Perzsa Akadémiától. Pozsgai egy Grand Lion Awardról ír. Kerestem, de csak egy iráni gitárosnál láttam ilyen díjat. Pataki András rendezői pályája sem tűnik kiemelkedőnek. Az Aranytíz Kft színpada a közös pont Pozsgaival.

Dr. No 2011.10.11. 21:48:01

@Kettes: Színházi fegyverekhez: ez a sztori sajnos túl jól illik a poszthoz, ugyanaz a mechanizmus működteti. A mandineren habzó szájjal védték a seggfej TEK-eseket, a legemblematikusabb komment (legalábbis szerintem) a következő volt: "Mit keresnek itt ezek a köcsög filmesek, menjenek vissza a kurva anyjukba Amerikába!"

remiz (törölt) 2011.10.11. 21:48:40

@is: nem fogadom el, az, hogy ha te beküldesz 1 drámát és arra nem válaszolnak, nem ok, h Csurkával fémjelzett színházhoz csapódj.

amúgy engem kezdenek végtelenül fárasztani a kérdések:
először: Csurka náci-e?
utána: Csurka tehetséges-e?
aztán ugyanezek Dörnerrel.
aztán komoly volt-e a pályázat?
aztán Pozsgainak miért nem válaszolt Ascher?

ezek a dolgok SZVSZ mégiscsak egy elég egyértelmű stílus és tendencia szimptómái/álkérdései. A helyzet szerintem egyértelmű.

Az egyedüli dolog amiért kommentelek és olvasok, hogy kíváncsi vagyok, a színházat komolyan vevő színházba járó tömegnek mekkora ráhatása tud lenni egy tahó(ez a Tarlós) egyértelműen politikai döntésére. Konkrétan milyen magas még mindig Kádár apánk jótékony árnyéka. Ki irányít mit? Engem egyedül ez izgat ebben.

dr kíváncsivagyok 2011.10.11. 21:57:12

" A tüske-manufaktúrát lecseréljük egy modern, nagy teljesítményű tüskegyárra, évtizedekre biztosítva ezzel a bosszú és az ellen-bosszú végeérhetetlen folyamatát. "
Rég olvastam ilyen jól megírt , találó "helyzetelemzést " !

Dr. No 2011.10.11. 22:00:51

@remiz: Szerinted ez Tarlós döntése? Az operaházi cirkusz után?

dr kíváncsivagyok 2011.10.11. 22:00:56

Leegyszerűsítve : Csurka náci , Dörner Szinkronszínész , de ki a F...om ez a Pozsgai

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 22:01:19

@látjátok feleim szümtükkel: hát ezt mondom én is. bár szerintem inkább ******. egyszer élünk.

zsazsu · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 22:10:18

@is: Összesen négy kommentet írtál ebbe a posztba, az egyikbe bekeverted Mozarot, Radnótit és Bachot, a tehetség és Pozsgai kapcsán. Mit értettem félre? :-o
De vissza ide- idézet tőled: ,,...mit is tegyen, akit egy klub nem fogad be, és amelyben a poszt azt állítja, hogy akkor kösse fel magát az első fára, de legalábbis némán tűrjön, és nehogymár ellen-tábort állítson, nos ezt velem nehéz lesz elfogadtatni. ha verseny van, ott állhasson rajthoz mindenki, aki minimális feltételeknek megfelel ...végtelenül elutasítom én magam is ezt a sznob, rátarti hozzáállást, hogy akit egy klub nem fogad be, az így járt...,,
Ez az ún. klub az átkosban alakult, meglehetős ellenszélben. Nem kaptak színházat ingyen, kamu pályázatra. Úgy nőtték ki magukat, hogy a közönség szerette őket, mert a rendszer hézagain keresztül utat törtek maguknak a közönséghez. Nem egy ,,leverem a szemüveged,, ginya adott nekik színházat indoklás nélkül.
1990. után mindenki rajthoz állhatott. Húsz év alatt volt két ,,jobbos,, és három ,,balos,, hatalom. Ebből csak egy volt, aki mesterségesen, pénzt elvonva (VI. kategória) kinyírta a nem saját játszóhellyel rendelkező társulatokat. És egy van, aki vállaltan nácinak dob oda egy színházat. Melyik az, aki akadályozza a versenyt? Melyik az, aki olyan pályázatra ad színházat, amelyikben az szerepel, hogy majd a köztársasági elnök a külföldi útjaira vigye magával az előadást?
Dörgölőzés, talpnyalás- mondom én. Régen is volt, mindig lesz. De nem ez a tehetség útja.

remiz (törölt) 2011.10.11. 22:12:50

@Dr. No: még ez sem érdekel. akkor a zorbán. vagy a feleség. -ének a nagybátyja. vagy a szomszéd. -nak a félős gumihörcsöge. döntött. vagy együtt. kidobókockázták.
mindenesetre a Tarlós vonhatja vissza. vagy más.

van-e valami lehetőség visszahatni egy ilyen tök egyértelmű helyzetre? van vagy nincs? vagy hogy megy ez? 2011 ősz, Hungary.

szerénységem 2011.10.11. 22:41:05

A probléma gyökere ott van ugye, hogy a színház (és általában a kultúra) Magyarországon állami (önkormányzati) pénzből működik nagyrészt. Sem a nézők, sem a mecenatúra (ha van egyáltalán) nem tudja eltartani, illetve csak nagyon keveseket, a civil szféra, alapítványi, egyéb rendszer nem erős.
Ebből számos dolog következik, ami most ugye lényegtelen, mert ahhoz képest, hogy mi történt (nácik kaptak színházat közpénzből), látszólag eltörpül az, hogy eddig egymás közt osztogatták a közjavakat, a haver kapott, a nem haver nem kapott.
Schilling joggal utal arra, hogy eddig sem volt ez másképp, legföljebb most kissé szélesedett a paletta.

Megoldás egy van, kiszedni a kormány és a helyi potentátok kezéből a kultúra irányítását, és afelé tendálni, hogy minél kevesebb, viszont célzott és ellenőrzött közpénz kerüljön a kultúrába.

Én úgy vagyok vele, mint a sporttal, az utánpótlást nagy erővel támogatni, az oktatástól a művészeti képzésekig (amelyeket most tesznek tönkre egyébként), pályakezdőket támogatni ösztöndíjakkal, hogy ne haljanak éhen, mielőtt befuthatnának, játszóhelyeket rendbetenni, civil szférát erősíteni (most gyengítik), és a legfontosabb: arra, ami eltartja magát, még véletlenül se áldozni egy fillért sem.

Amúgy meg jó konzervatív módjára hagyni pénzt az embereknél/vállalkozásoknál, és motiválni őket, hogy költsék kultúrára - számos módon lehet ám.

dalololama 2011.10.11. 22:56:20

Pozsgai legutóbbi játékfilmjében makimajmot csinált a nagyszerű magyar gyáros Zsolnay Vilmosból. Ezért igazából egy alapos seggberúgást érdemelt volna legalább. Vajon mit tesz majd vele a nagy megbízója, ha majd a többi magyar kiválóságból is ugyanilyen figurákat fog kreálni?

kiskii 2011.10.11. 23:27:59

Van két egyformán tehetséges ember. Az egyik elolvas egy hirdetést, amelyben zsenit keresnek jó fizetéssel, a másik aznap nem olvas újságot. Így járt. Az ászrevevődéshez nem elég a tehetség. Ha ehhez hozzávesszük, hogy Pozsgai ráadásul észre is vevődött és mégse tudott a művészvilágban elismertté lenni, akkor feltételezhető hogy vagy tehetségtelen, vagy majd 100 év múlva kerül be a szöveggyűjteményekbe. Esetleg csak Ascher utálja, mert egyszer félreértett valamit, mint szegény Delhusa és Fényes példájában.
De akárhogy is, úriember nem paktál nácikkal.

Kérdés ezek után az is, hogy a jelenlegi szerződött társulat tagjai vannak-e elég gerincesek, hogy kilépjenek, annak ellenére, hogy ez egzisztenciális problémákkal jár, és ha igen, van-e a szakma annyira gerinces, hogy e problémákat feloldja esetükben.

TG69 2011.10.12. 09:48:36

@maroz: Ez egy természetes folyamat, ha van egy klikk aki mindent birtokol és megfelelően arrogáns is. Ekkor bizony kialakulnak alternatív csoportok, akik próbálnak úgyahogy felmutatni valamit, de nyílván lehetőségeit igen korlátozottak. Erről a harcról többet, igazat és sokkal komolyabbat a néhai Bence György tudna mesélni. Önmagában tehát nem az elutasítással van a baj, hanem az elutasításból fakadó kilátástalansággal. És ebben az is benne van, hogy persze lehetséges, hogy ez a vezető csoport tényleg a legjobb, de ismerve erejét és a következményeket sokkal emberségesebben kellene eljárniuk, de pl Ascher viselkedése ebben a sztoriban pont ennek az ellenkezőjét mutatja. Itt most ő viselkedett először szaremberként.

maroz 2011.10.12. 10:17:37

@TG69: Én teljesen mást írtam, de ha nem akarod megpróbálni AZT megérteni, hát nem akarod, bánom én? Lépjünk túl. :)

TG69 2011.10.12. 10:25:41

@maroz: A folyamat nem túl bonyolult írod. Akkor nem ha a végletekig leegyszerűsíted. Nyílván arról írsz amit akarsz, de ehhez a szotrihoz más is hozzátartozik (amit pl én írtam :)) és ennek elhallgatása csalás vagy felszínesség. Ez így csak féligazság nem menthető avval, hogy ennyit kartam írni oszt jónapot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.12. 10:41:56

@TG69: Milyen klikkel állt szembe Bence ?? Kik akarták kiszorítani és honnan Bence Györgyöt ? Miről beszélsz ? Bence nem volt könnyű ember, kereste a konfliktusokat, de ő aztán nem volt elnyomva a rendszerváltás után, és szakmailag is elismerték.

Bocsánat, de honnan tudod, hogy Ascher Tamás hogyan viselkedett ? Pozsgai egy orbitális hazugsággal kezdte közszereplői karrierjét, ez most bebizonyosodott. Mely darabja tarthatna igényt arra, hogy a Katona József Színházban akárcsak elgondolkozzanak a bemutatásán ? Nyugati kisszínházak (elég kicsik valóban) bemutatták Pozsgai pár darabját. Ez tény, de nézd már meg, hogy miket mutatnak be magyar kisszínházak...

Most azt mondod, hogy a teljes magyar színházi élet összezárt, és ki akart szorítani egy eredeti tehetséget, mert az nem volt a köreikbe való ?? Mi mutat erre azon túl, hogy egy ember, aki sok mindenről nem az igazat írta ezt állította ??

TG69 2011.10.12. 11:41:34

@jotunder: Adok egy kis izelítőt ebből Köszeg Ferenc tollából :

"Ez a laza, de azért baráti kapcsolat mégsem maradhatott meg – és ez az én hibám volt. 2005 novemberében a Magyar Helsinki Bizottság nemzetközi emberi jogi konferenciát rendezett az 1985-ös Alternatív Kulturális Fórum huszadik évfordulója alkalmából. Már készen volt az előadók listája, amikor felhívtam Gyurit, részben, hogy jelezzem neki, Jeri Laber szeretne találkozni vele, részben, hogy szóban is meghívjam a konferenciára. „Hogyhogy eddig nem szóltál?” – kérdezte. „Azt gondoltam, úgyse vállalnál előadást, mondtam szorongva. Sosem vállalsz semmilyen szereplést, ami az ellenzéki múltról szól”. „Ez igaz – felelte. De neked nincs jogod helyettem eldönteni, hogy vállalom-e. Azért nem hívtál meg, mert Kis Jancsi fog beszélni” Nem tudtam mit mondani. „Azt hittem – folytatta –, hogy te más vagy. De most látom, hogy éppen olyan szemét alak vagy, mint a többi SZDSZ-es.”.

"

TG69 2011.10.12. 11:58:18

@jotunder: Talán a Szép Ernő díjas Viaszmadár biztosan beleférne. Én jóhiszeműen azt gondoltam, hogy aki nyílvánosságra hoz egy ilyen válaszlevelet az egy ilyen kérdésben nem hazudhat. Nem tudom miben hazudott bizonyosan egyébként??

remiz (törölt) 2011.10.12. 12:24:33

@TG69:
tessék:
videotar.mtv.hu/Videok/2009/09/22/11/Viaszmadar.aspx

én erről tuti eljönnék szünetben.
De.
Egyrészt miért vagy fixálva a Katonára? Vannak progresszívebb/jobb helyek.(ahol ugyanúgy nem mutatnák be)
Másrészt miért fáj, hogy magukról ők döntenek?

TG69 2011.10.12. 12:33:10

@remiz: Nem én vagyok fixálva rá, hanem Pozsgai és Ascher :).

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.12. 14:22:04

@Kis ember: Ha rájönnek, majd kitalálunk mást... :)