Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Szar és máj

2011.10.08. 21:40 | jotunder | 231 komment

Címkék: színház tarlós tudjukkik ascher café

 Tarlós István felháborodott azon, hogy Bálint Andrásnak,  Eszenyi Enikőnek, Mácsai Pálnak és hat másik színigazgatónak nem tetszik az, hogy két náci disznónak odaadták az Új Színházat. Konkrétan, arról van szó, hogy Csurka István és Dörner György azt szeretnék diszkutálni az adófizetők pénzén, hogy a zsidók keresztény gyerekek vérét sütik a pászkába. Drága nagyanyám, akinek a csurkák és dörnerek kiirtották a családját, bizonyára megróna azért, hogy én ezen most ilyen kedélyesen mosolygok. Bálint, Eszenyi, Mácsai (és tegyük hozzá Ascher Tamás, Kováts Adél) az egyik oldalon,  Tarlós Bubu a másikon, és a zsírospofájú tahónak áll feljebb, legszívesebben leverne pár szemüveget. Ez lehetne Magyarország címere. A kötcsei Magyarországé. Az én címeremen egy szemüveges bácsika ül, és kávéból tételeket gyárt. Az az én drága magyar hazám. 

   Tarlós természetesen nem látta a pályázatot. Nem is érdekli a pályázat. Kapott egy telefont Orbán Viktortól, hogy mi a pálya. Ennyi volt. Tarlós végrehajtó, ez a tízmillió végrehajtó országa, mindannyian végrehajtók vagyunk a kötcsei ideológia szerint, várjuk a telefont. Kedvenc fotóm Kötcséről az, amelyen Körösényi András, az MTA doktora, a Politikatudományi Intézet igazgatója engedelmesen sorban áll a tarhonyáért. Mert az is a kötcsei ideológiához tartozik, hogy tarhonyát zabálsz, Videoton-meccset nézel, házi páleszt iszol, és közben, nem is olyan nehéz, kussolsz. 

   Dörner pályázata maga a létezés magyar minősége. A handabandázás, az agresszív baromarcúság, a radikalizmusnak álcázott seggnyalás, tarhonya- és sörfoltok, enyhe szarszag. 

  Orbán és Tarlós csak arról feledkezik el, hogy Ablonczy Bálint vagy a Mandíner egyáltalán nem szereti a tarhonyás sört: nem akarnak kussolni és segget nyalni. Gyurcsányt ekézni igen, szarembernek lenni meg nem. Nagyon sok jobboldalra szavazó, esetleg valóban többé-kevésbé konzervatív lelkületű ember, Széchenyivel szólva, májember akar lenni és nem szarember. Igen, van  Májmagyarország is, nem csak Szarmagyarország. Kertész Ákos bácsi téved. Nem a magyar ember tud genetikailag moslékzabáló lenni, hanem általában az ember nevű állat. Az ember azonban Istentől szabad akaratot kapott. És lehet tisztességes, ha akar, hiszen úgyis kiterítik.

Tarlós tahósága lehetőség az ünneplésre. Ünnepeljük,  hogy képesek vagyunk túllépni önmagunkon, képesek vagyunk igazak lenni, képesek vagyunk hűségesek lenni a kultúránkhoz, a magyar színházhoz, Márkus Lászlóhoz, Latinovits Zoltánhoz, Ruttkay Évához és Gábor Miklóshoz. 

 Ma esett az eső. Lesétáltam a kilences trolihoz, mint a hétköznapokon. Bementem az egyetemre, a világ talán legszebb könyvtárába, sétáltam a polcok között, bele-belenéztem a könyvekbe, felírtam pár dolgot. Leültem, és gondolkoztam három órát valami apróságon, ami végül szépen ki is jött. A könyvtár tele volt, igen, szombaton is tele. Sok száz fiatal ült a füzetei felett, és gondolkozott. Nem írtak arról, hogy fel kell szabadítani a Nemzetet a liberálbolsevik rabiga alól, nem akarták üvöltve kiemelni hazájukat a globalizmus posványából, egyszerűen csak ültek és gondolkoztak. És közben a hazájuk, ez a végtelenül gazdag és szerencsés ország tovább emelkedett. De nem magától. Azok a csendesen gondolkozó fiatalok emelték, akik pofázás helyett szombaton bejöttek az egyetemre. Fehér kereszt a piros zászlón. Egy hatalmas máj.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr543288431

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bocsárdi Miklós lesz az Új Színház vezetője 2011.10.10. 08:59:08

Egy bizonyos Dörner Györgynek nevezett szinkron- és egyébszínész fogja váltani a fesztiválrendezésben és egyéb langallósütéssel kapcsolatba hozható performanszszervezésben járatos Márta Istvánt az Új Színház élén. Azon túl, hogy most már tényleg a legk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nisa 2011.10.11. 18:52:55

Gondoltam, ide is felteszem:
Kedves magyar barátaim,
szeretett Új Színházi kollégáim!
Mély megdöbbenéssel vettem hírét, hogy az általam is tisztelt és elismert Márta István már nem áll a társulat élén.
Igazi szellemi alkotótársként tudtunk együtt dolgozni, s terveztük ...is, hogy a következő évadok valamelyikében, amint prágai elfoglaltságom engedi folytatjuk közös munkánkat.
Nem értem, mert nem érthetem, hogy történhetett meg, hogy egy ilyen jeles színházi szakembert minden indoklás nélkül leváltanak.
De legalább olyan mély megdöbbenést váltott ki belőlem az a hír is, hogy Dörner György, akivel sem igazgatói kinevezése előtt, sem jóval ezt megelőzően nem beszéltem, igazgatói pályázatában engem jelölt meg, mint egyik meghívott rendezőjét. Anélkül, hogy erre felkért volna, vagy egyáltalán megkeresett volna.
Mivel más lehetőségem nem maradt, ezúton kell visszautasítanom esetleges felkérését, amelyet a történtek tükrében már a jövőben sem tudnék elfogadni.
Tisztelettel és szomorú üdvözlettel,
Jiří Menzel
11-10-2011

Pelso.. 2011.10.11. 20:52:45

@komment1: Orbán mindig is gyanakodva figyelte az értelmiséget, gondolom, lelke mélyén gyűlöli őket, hiszen merészeltek nem beállni a táborba, konkrétabban a személyiségüket teljesen elveszített seggnyalók sorába.
Egyébként figyel csak meg, az elmúlt tíz évben a jobbos (polgári, konzervatív, - ahogy épp tetszik) értelmiség mit alkotott? Hát ami odafent tetszett aznap, azon a héten, slussz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.11. 22:46:25

"Azt hittem, Jiri Menzel példáját követve, lehet szarni az egészre. De immár az ő levelét is olvastam, tehát: nem lehet. (Bodolay Géza) "

zenovitz2 2011.10.12. 21:17:39

@sajtohuba: Csak ugráljanak, nem sokáig lesznek díszpolgárok... :(

Minor.Dragon 2011.10.12. 22:36:15

@zenovitz2: Szerintem ilyen áron nem is akarnak.

Csurkának van valamilyen díja? :> Mert ő folyamatosan, éveken keresztül genetikázott.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 10:56:00

Na helló.
Az liberálisok számára oly fontos tolarencia nevében nem lehetne esetleg megengedni, hogy az Nemzeti Ódal is szóhoz jusson az színpadokon?
Csakkérdem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 11:01:09

@Talon Karrde: A színpadokon, nem ódalok folynak, hanem művészet. Nincs nemzeti ódali művészet, ahogy liberális ódali művészet sincs. Amikor Blaskó Péter bejön a színpadra mint Úr, akkor nem jobboldali szimpatizánsként jön be, hanem színművészként, te retardált mandíneres anyaszomorító.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 11:08:03

A tíz darab fidesznyik igazgató persze nem nemzeti. Nemzeti oldalinak Magyarországon a nyáladzó idiótákat értik, akik tarsolyból isszák a kumiszt, persze leginkább nyilvánosan, alkoholizmusuk eredeti oka sokkal kozmopolitább szeszfélékben keresendő.

tyto 2011.10.14. 11:15:35

@komment1:
a rádióban jobbat hallottam. nemhogy értelmiségellenes, de semmiképpen nem tűri/tolerálja az intellektuális beszédet.
bárhonnan is jön. szerintem sajnos ez a pontos. és (szintén sajnos) ez egy sokkal nagyobb halmaz.

remiz (törölt) 2011.10.14. 11:28:55

amúgy lehet, h azt nem bírják fölgdölgozni, h a nemzeti kultúra is átalakul. Tehát mennek nemzeti kérdést komolyan boncolgató darabok a NEMZETIben, pl a Závada, a Mohácsi, a Térey darabja, de az Új-ban is ott volt a Závada Bethlen c. darabja. stb. Nyírő József egyszerűen nem érthető. Nem szólít meg. Hiába dícsérték az olasz neorealizmus mesterei az Emberek a havason-t(hogy egy akkoriban Európa hírű dolgot mondjunk), nyomathatná napi 24 órában a tv, nem nézné kutya sem.
Ahogy változik(bonyolódik!!) mittom a technikai környezet, vele változnak az érvényes megszólalási formák. Nemzeti ódal, persze azon kívül, h azmegmi, nem tud igazán releváns kortárs nemzeti megszólalás lenni MA. Legföljebb valami bárgyú nosztalgia a régmúlt szépidők stbstb iránt.

A tolerancia nem azt jelenti, h akkor innentől minden megy. Hanem egy belső kritikai hozzáállás. Méghozzá tolerálom a másik érzékenységét(pl hogy ő roma és ezért lehetnek bizonyos sérülései). A kultúrában érvényes megszólalás/ érvénytelen megszólalás van, nem tolerancia. (vö. Mohácsi levele: az unalom mindenkire ugyanúgy érvényes)

tyto 2011.10.14. 11:32:32

@tyto: az értelmiség (ha az) akkor egy pillanat alatt tanulhatna meg leegyszerűsített formában kommunikálni. tudom, hogy a tudomány nyelve nem lehet egyszerű, de kommunikálni a szélesebb társadalom felé nem baj ha egyszerűen kommunikálják. Amerikában szerintem igenis tudják 1.0-ra butítani a közlendőt. persze igen, néha elveszhet akár a valódi értelem is, csak valami hangulat marad. de szerintem nem haszontalan ezt a kommunikációt megtanulni.
azaz az értelmiség megtanulhatna úgy beszélni, hogy a nem értelmiségi közönség is őket hallgassa. elvégre ők az okosok. ha meg még mindig fontosabb az öndefiníciós tripp, hát akkor meg ez van.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 11:44:20

@jotunder: Kösz, hogy tisztáztad ezt a dolgot bennem. (Higi-bébit idézve: kitágítottad intellektuális horizontom bántóan szűk határait)
Az mondjuk tény, hogy többet voltam színpadon mint a nézőtéten, de legyen neked igazad.

remiz (törölt) 2011.10.14. 11:57:31

@Talon Karrde: na, itt lehet a gond. sétálj le néha az egyszeri nézők közé és nézz végig egy nemzeti ódal előadást.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 11:57:50

@remiz:
Tisztelt remiz, neked Nyírő József azért nem érthető mert valószínűleg soha nem jártál azokon a tájakon, ahol a darabjai és regényei játszódnak. (Ha mégis akkor bocsi.)
Feltételezem, hogy egyszerűen nem tudod elképzelni, mi az, hogy embermagas hófalak között szánon emberek mennek templomba karácsonykor, ilyenek.
Mondjuk szerintem az téged nem is nagyon érdekel.
Van akit igen.
Ennyit kellene elfogadni és tolerálni.

Szindbad 2011.10.14. 12:06:55

@Talon Karrde: "Feltételezem, hogy egyszerűen nem tudod elképzelni, mi az, hogy embermagas hófalak között szánon emberek mennek templomba karácsonykor, ilyenek."

Dehát ezt az ég világon mindenki tolerálja. Mi az amit nem tolerál a "liberális" oldal?

maroz 2011.10.14. 12:10:30

@Talon Karrde: Látod, mi annyira toleráns blog vagyunk, hogy nálunk bátran kommentelhet egy díszlet is.

remiz (törölt) 2011.10.14. 12:15:07

@Talon Karrde: jaja, nekem az embermagas hófalakkal van a bajom. Nyílván ezért olvastam végig mondjuk Bodor Ádámot. Vagy mást. Embermagas hófalakból nem lehet kultúrát építeni oly egyszerűen, mert elolvad. Változik a kultúra, iszonytatóan kevesen vannak, akik megszólalása 50 év múlva is mond valamit. Ezen még a 2/3 sem tud változtatni. Az unalom iszonytató erő.

kiskii 2011.10.14. 12:17:39

@Talon Karrde:

Persze hogy meg lehet engedni, hogy a Nemzeti Ódal is szóhoz jusson a színpadon. Előbb azonban jó lenne tudni, mitől nemzetiódalas valami/ki és mitől nem. Katona, Madách, Örkény, Németh, Illyés, Spiró, Bereményi, Forgách? Ki nem nemzeti és miért? A színrelépő művészek meg hát magyar anyanyelvűek, magyar állampolgárságúak, mégha szváziföldi illetőségű darabokat is játszanak.

Amikor az új vallás egyszerű alattvalói átvették a Hatalmas Törpe baromságát, hogy vannak itt a magyarnál sokkal magyarabbak, azóta sikoltozik a lelkem ezügyben, s egyre fortyogóbb indulattal viseltetek az ilyen küldetéstudatos töklámpások iránt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 12:22:01

@Talon Karrde: Ember, a világon számos olyan ország van, ahol sokkal több hó esik mint Erdélyben, és az emberek elmennek a templomba, és nemcsak karácsonykor. Bakker, ha kell szánon. Mi köze ehhez a debil fajtádhoz, a Nyáladzó Oldalhoz ?

Nyírő József nyilas volt. Utolsó pillanatig kitartott Szálasi Ferenc mellett. Szokták róla mondani, hogy élete végén (ami nem sokkal később következett be) megbánta a bűneit, de azt hiszem ez a bűn a katolikus egyház elhagyása volt. A Jézusfaragó ember nem dráma, általában az erdélyi magyar irodalom kiemelkedő alkotásai közé sorolják, fogalmam sincs, hogyan akarja bemutatni Dörner, vélhetően annyira szar lesz, mintha valami Wass Albert verset dramatizálna, pedig Nyíró sokkal tehetségesebb volt mint Wass.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 12:28:29

@remiz: nem csak színészek szoktak színpadok előadni, de mindegy is.

@maroz: díszlet :) ez vicces

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 12:29:49

@Szindbad: Azt nem tolerálja a liberális oldal, hogy esetleg szóhoz jut egy Dörner.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 12:30:52

@remiz: Nem érted, vagy nem akarod érteni. Az első lehetőség okés, a második lehetőség sajnálatos.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 12:32:58

@Talon Karrde: Nem nem nem. Tévedsz. Szóhoz juthat - és jut is- hiszen ő egy színész. De itt nem ő jut szóhoz, hanem az általa is képviselt náci eszme kap egy színházat. Ötszázszor írtuk ezt le, négy posztban. Mit nem lehet ezen érteni???

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 12:36:51

@jotunder:
"Mi köze ehhez a debil fajtádhoz, a Nyáladzó Oldalhoz ?"
Ez a megszólítás téged minősít, persze ezen a blogon te vagy otthon és azt csinálsz amit akarsz, de légy szíves keresd már elő nekem, hogy hol személyeskedtem én veled így csípőből bárhol máshol, csak ezen a nick-en kommentelek, nem lesz nehéz.
Az pedig, hogy beskatulyázol az általad nem kedvelt oldal általam sem kedvelt tagjai közé eléggé felháborít.

snakekiller23 2011.10.14. 12:37:06

@Talon Karrde:

Szerinten nem lehet olyan nehéz ezt fölfogni, de azért szájbarágom: Nem Nyírő meg Németh László, meg mittomén itt ami nemkívánatos (mégis mi a frászért volna az, honnan veszik egyesek ezeket a szalmalábakat?) kulturemberek körében, hanem az előre beharangozott solymosieszterezés és hasonlók.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 12:38:46

@zsazsu4: majdnem azt mondtam, hogy olvass több mandínert.... ez az emberi roncs, a helyi nyilastagozat egyik prominense, aki időnként tőkés lászló fidesznyik irodavezetőjét szokta anyázni. én sem vagyok normális, hogy ilyeneket hagyok az agyamban, remélhetőleg nem sokáig.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 12:42:12

@snakekiller23: pontosan. egy nagyon szar népieskedő színház semmivel sem lenne rosszabb mint Szirtes Tamás Madách Színháza, vagy a usual nyári musicalek a televíziós celebekkel. adják oda Pozsgai Zsoltnak, rendezzen tőlem Nyírőt, meg Németh Lászlót, sőt bátran Csurkát, Sarkadit (hogy azért jó darabok is legyenek)

maroz 2011.10.14. 12:47:41

@Talon Karrde: Te meg azt nem tudod elképzelni, hogy ezt valójában azok közül az emberek közül is igen sokan utálják és szívesebben mennének villamossal, rendesen eltakarított járdán, karácsonykor templomba, de leginkább az év többi napjain is valahová, teszem azt színházba, koncertre, egy jó étterembe, ésatöbbi.

De nem, erről ne beszélgessünk, a sok Ábel csak bassza a kőszáli kecskéjét az embermagasságú hóban, szánkón, mert pár fantáziátlan szerencsétlennek csak eddig terjed a mesebefogadó kapacitása.

Tudod, nekem van egy olyan sejtésem, hogy az ódalságba szellemileg belerokkantak valójában az én-komplexicitásukat illetően küzdenek kihívásokkal. Nem szeretném túlragozni, ennek az a lényege, hogy mindannyiunk én-je egy többé-kevésbé komplex valami, vannak szerepeink, amelyekben el tudjuk képzelni magunkat és ezekben a szerepekben megtaláljuk a magunk örömeit: például tudunk magunkra, mint jó szülőre gondolni, vagy olyanra, akit a társaink jó munkatársnak látnak, vagy kellemes társasági embernek, ésatöbbi. Ez a komplexicitás azért fontos, mert ha valamelyik "szerepünkben" valami bánat, fájdalom érne, akkor ott az összes többi és vigasztal a tudat, hogy azok még mindig megadják nekünk a kellő önbecsüléshez szükséges dolgokat. Példa: a munkahelyem ugyan lebasztak, de nem megyek a Dunának, mert pont ma este lesz a haverekkel a pókerparti, és elvárnak, mert kedvelik a társaságomat.

Személyes megfigyelésem (ami nem reprezentatív, de eléggé széleskörű), hogy a nagyon "ódali" emberek, tehát akik belepistultak a nemzeti identitástudat valamiféle igen furcsa, jobbik-konform megélésébe valójában igen sivár emberek. Nem nagyon van nekik más énformáló jellemzőjük, nem igazán vannak egyéb komponensei az énjüknek, mint ez a beteges azonosulás egy elképzelt nemzettel, tehát nem a magyar, vagy bármilyen nemzettel, hanem egy jellemzően bugyuta, primitív, leegyszerűsítő képpel a nemzetről. Direkt és ksérleti jelleggel szokom próbálgatni az ilyen emberekkel a beszélgetések bővítését, próbálok témákat felvetni, kipuhatolni, hogy mi az az ódalinak levésen kívül, ami foglalkoztatja még őket, és szinte mindig oda jutok, hogy nincs más.

Akinek pedig nem túl komplex az énje, az komoly veszélyben van, hiszen ha úgy érzi, hogy támadják az egyik komponensét nincs mihez meneküljön. Mivel neki kizárólag csak az "ódaliság" van, azt neki védenie kell akár az élete árán is, mert ha abban is kudarcot vallana, akkor oda a személyisége. Szörnyű ez, és nagyon nehéz bármiféle megoldást találni erre, mert ahhoz leginkább nyitottság kéne, elfogadása annak, hogy egy komplexebb személyiség éppen hogy üdvös, és nem megvetendő.

snakekiller23 2011.10.14. 12:56:26

@Talon Karrde:

Legyen igazad, de tényleg, de nem rosszindulatból, kisujjból szopjuk ám ezt. Csurka maga fejtegette a HírTV-ben, hogy az egyik új darabja majd magyar sorstragédiaként Tiszaeszlártól Trianonig fog ívelni.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 12:57:12

@maroz:
Meg fogsz lepődni, de az első bekezdéseden kívül minden szavaddal egyetértek.

"Te meg azt nem tudod elképzelni, hogy ezt valójában azok közül az emberek közül is igen sokan utálják és szívesebben mennének villamossal, rendesen eltakarított járdán, karácsonykor templomba, de leginkább az év többi napjain is valahová, teszem azt színházba, koncertre, egy jó étterembe, ésatöbbi."
Tévedsz, el tudom képzelni, csakhogy amiről én beszéltem, az kb. 50-60 éve történhetett, regény, nem valóság (Uz Bence).

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 12:58:58

@jotunder: apropó nyilas

A nyilas hatalomátvétel után Nyírő nyugatra menekült, ám tagja maradt a parlamentnek. Gondolom cselből.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 13:00:42

@snakekiller23:
Csurka el van szállva. Max. repülő ütheti el, autó vagy bicikli soha.
Kb. Corneliu Vadim Tudor magyar megfelelője.

maroz 2011.10.14. 13:23:29

@Talon Karrde: Nem az a kérdés lényege, hogy miről beszélsz, hanem hogy hogyan.

Konsztantinosz Kavafisznak van egy érdekes verse, a Barbárokra várva.
link: www.szepi.hu/irodalom/vers/tvers/tv_184.html

Namost, lehet erről többféleképpen beszélni, lehet egy olyan narratíva is, mely szerint ezt a verset betűhíven, kellő áhítattal kell évről-évre elszavalni minden utunkba akadó deszkán. Körülbelül erről szól a Dörner-Csurka féle kultúraértelmezés, ha jól vettem ki a szavaikból.

Ezzel szemben számomra rokonszenvesebb az a megközelítés, mely szerint próbáljuk megérteni a lényeget, az absztrakt üzenetet, tehát absztraháljunk bátran és értelmezzük újra, próbáljuk meg úgy interpretálni, hogy egyrészt valamit adjunk mi is hozzá, saját magunkból, másrészt pedig tegyük aktuálissá, mondjuk el úgy azt a bizonyos lényeget, hogy azt a ma embere is értse.

Nekem rokonszenvesebb Coetzee, aki úgy konzerválta, úgy őrizte meg ezt a verset, hogy átírta. Írt belőle egy regényt. A dörneri-csurkai viszonyulás a kultúrához meg kábé ennek pont az ellenkezőjéről szólna: egy fénymásoló precizitásával reprodukáljuk mindazt, amit Vitéz Vértesszőllőssy Sámuel a kultúrához hozzáadott, mert az már maga a tökély, azon mi csak rontani tudnánk. Ez számomra túl dekadens, és emiatt nem tudok mit kezdeni az "ódalisággal", mert számomra pont ezt a defetista hozzáállást jelenti: a "nihil novi sub sole" toposz szó szerinti implementálását: nincs semmi új, ami érték lehetne, tehát arccal kizárólag a régi felé!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 13:31:09

@maroz: Értem amiről beszélsz.
Az a nagy helyzet, hogy engem marhára nem érdekel, hogy Dörner vagy nem Dörner. Engem csak és kizárólag az zavar(t), hogy ennyire ellene van mindenki, van egy ilyen hülye tulajdonságom, hogy ilyenkor igyekszem érveket keresni az illető mellett.
Végül is mit veszít Budapest? Tarlós megmondta, hogy van egy éve, hogy megmutassa mire képes. Fentebb linkelte @remiz:
"Márta István beszámolója szerint Tarlós István azt mondta: egy éven belül kiderül, hogy ez a színház működőképes-e, és amennyiben a teátrum rosszul működik, levonja a következtetéseket."

Részemről ennyi.

maroz 2011.10.14. 13:47:49

@Talon Karrde: "Ezt a szűzlányt most alaposan megbasszuk, mert hátha ettől szűzebb lesz. Ha kilenc hónap múlva szülne egy gyereket, akkor valamit rosszul gondoltunk, vissza az egész." - Megnyugtató, ugye?

Minor.Dragon 2011.10.14. 13:49:19

"Vitéz Vértesszőllőssy Sámuel" - :):) ez marha jó :):)

remiz (törölt) 2011.10.14. 13:51:55

@Talon Karrde: viszont azért azt szögezzük le, h az a mennyiségű antiszemita írás, amit Csurka István produkál(t), a nem elévülő kategóriába tartozik. Dörner dolgai sem. Azért ne tegyünk úgy, h ezek ma született szűzlányok, akiknek adjunk 1 esélyt, mert olyan tehetségesek és eddig el voltak nyomva. Mert itt azért ez a kamuduma van nyomatva.
Be lehet terelni iskolákat az Új színházba, h meglegyen a statisztika.(lsd. Honfoglalás) Trükközni a fityeszes mamelukok nagyon tudnak. Csak ha ez lesz a stílus, az nem a magyar kultúráért fog történni. totális demencia ez az irány.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 14:09:37

@maroz: Ezt kitől idézted?
Az a helyzet, hogy Dörner Györgyről annyit tudtam, hogy szinkronhang, nem ismerem a dolgait annyira mint te, nem is nagyon érdekelnek.
Nekem is feláll a szőr a hátamon a Fidesz egyik-másik akciójától, több másik egyenesen megbotránkoztat (Meggyes), de ismerek legalább 2 olyan embert, akit a Fidesz nevezett ki valamilyen kultúrával kapcsolatos tanácsadónak és nem hiszem hogy a magyar kultúra irányát a Dörner-Csurka kettős fogja jelentősen meghatározni. Abban is kételkedem, hogy bármennyire is meg fogja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.14. 14:58:47

@Talon Karrde: ezt írja a wikipedia szócikk. ez egy hazugság. Szálasi Ferenc Sopronba költöztette az országgyűlést és Nyírő végig vele volt. A fajtisztasági program egyik szószólója volt, orbitális nagy hülye, afféle Knut Hamsun kisebb méretekben.

maroz 2011.10.14. 15:06:53

@Talon Karrde: Sehonnan, irónia és arra utalna, hogy ez a "miért is ne próbálhatnánk ki, hátha bejön"-féle érvelés mennyire tarthatatlan. Mondhattam volna egy másikat is: "Próbáljunk meg a tizedikről úgy lejutni, hogy leugrunk. Ha nem jönne be, akkor semmi baj, visszamegyünk és megpróbáljuk lifttel."

Én többször leírtam, hogy nem vagyok egy olyan ember, akivel a hazai színjátszásról hosszan és élvezettel el lehetne beszélgetni, tehát én nem tudom megítélni azt, hogy Dörner mennyire jó művész. A szinkronnal engem a világból ki tudnak kergetni, volt, hogy két perc után kijöttem a moziból, mert benéztem, azt hittem, hogy eredeti hanggal + felirat adják. Engem az eljárás akaszt ki, de nagyon.

Abban neked akár még igazad is lehet, hogy ez a paláver nem fog komoly nyomot hagyni a honi kultúrán, ezt szerintem itt és most ember nem tudja megjósolni, de mondom, én is inkább hajlok arra, hogy pár év múlva a franc se fog már ezekre emlékezni, vagy csak a szubkultúra, de az nem baj.

Ismétlem, engem az eljárás borzaszt el, az, hogy mennyire ívesen leszarunk egy csomó értéket és ezek között fontos, úgynevezett alapértékeket is. Ez az egész kinevezési eljárás mintegy szimptomatikusan mutatja azt, hogy mennyire nem bírjuk és lassan már nem is akarjuk a társadalmi berendezkedésünket olyanná tenni, úgy működtetni ahogyan azt abban a kultúrkörben szokásos, amelyikhez elvileg tartoznunk kéne és tartozni szeretnénk. Tehát ha elfogadom, hogy ennek az Új színházas cirkusznak a kultúránkra vélhetőleg nem lesz komoly hatása, akkor azt azzal a megkötéssel teszem, hogy ezzel szemben a társadalmi viszonyainkra igenis hogy lesz. És ez engem nagyon elkedvetlenít.

Minor.Dragon 2011.10.14. 15:07:17

@jotunder: Knut Hamsun - az is egy furcsán érdekes sors.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.14. 15:18:26

@jotunder: Majd kell szólni nekik, hogy hülyeségeket irkálnak.

remiz (törölt) 2011.10.14. 15:24:50

@Minor.Dragon: Csak ne nyomassátok nekik, mert mingyá jönnek, h de a Katona Ascher rendezésében pár éve mutatta be az Éhség színpadi változatát. Céline, Hamsun büdös nagy nácik (is) voltak, de mondjuk azért ezek letettek ma is érvényes dolgokat és az Éhségben semmi náci hang nincs. Mint ahogy Tiszeszlárhoz is hozzá lehet nyúlni 'konstruktívan', lásd Krúdy vagy Mundruczó. Csurka cikkeit el kell olvasni, hogy hogy fog hozzányúlni. Írószövetségek harca... Nyírő elmúlt.
(Hamsunt meg Csurkát azért ne tegyük már 1 lapra... Klasszis képességbeli különbségek vannak a 2 figura közt. Csurka 1 operettmókus a Hamsunhoz képest.)

Minor.Dragon 2011.10.14. 15:45:57

@remiz: Egyszer régen segítettem egy embernek, aki írt/kutatott róla. Akkor ismertem meg az életét. Azért írtam, hogy érdekes (csodálatos és bámulatra méltó). Azt írták róla, ha meghalt volna 80 évesen, akkor máig ragyogó csillag lenne, de 93 évig élt. I.B. Singer is elválasztottai magában a kétféle embert.

Csurka hiteltelen. Bármelyik szerepében.

remiz (törölt) 2011.10.14. 17:46:02

@tyto: ja, innen látszik mekkora seggrepuszi a Szőts meg az L Simon.
Le se szarják, mit mondanak. Eddig a Makovecz mondta a baromságokat, most meg az űrbe visszatért Csurka. Jobber kultúrcsapat. édesistenem. Az alkotmányba nem lehetne visszamenőleg beletenni, h az a színház, aminek van évi 2 Csurka/Nyírő bemutatója, kiemelt támogatásban részesül a nemzeti értékek ápolásának okán? Végülis, ha jól meggondoljuk, erre szavaztak az emberek.

remiz (törölt) 2011.10.15. 00:31:11

www.litera.hu/hirek/bun_esett

"Színházak felé veszik az útjukat, mert azok jelentik nekik a várost. Budáról nem is jut az eszükbe semmi."

HaKohen 2011.10.15. 09:35:48

@jotunder et alii:

Talon Karrdét egy másik blogról ismerem, képe a múlt ködéből jön elő. Sok mindenről nagyon másképpen gondolkodunk, de tisztességét nincs okom kétségbe vonni.

Örülök, hogy az első leugatás után rájöttetek, hogy érdemes vitapartnernek tekinteni őt.

@Talon Karrde:

Örülök, hogy láthatlak; régen találkoztunk.

Ne zavarjon, hogy jótündérnek elsőre felrobbant az agya; utána hamar összekaparta.

És láthatod, hogy a többiek is hamarosan valódi érvekkel jöttek elő. A Vincenttel kapcsolatos addikcióm (alkohol és egyéb tudatmódosítók nem játszanak) oka éppen azzal kapcsolatos, hogy az itteniek – a törzskommentelőket is ideértve – irigylésre méltóan profik a saját szakmájukban: a geológiától a közgazdaságtanon át a matematikáig. Néha ugyan ellopják valamelyik lómúzeumból egy korabeli muraközi szemellenzőjét és a világot is képesek azonosítani azzal a képpel, amit egy csövön keresztül látnak, de sebaj. Sok eszük és ragyogó irályuk van. Nem mindenki szereti, hogy a fejük tetejéből is vitriol párolog némelykor; én viszont igen.

Szép napot!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.15. 10:42:34

@HaKohen: OK. pedig tuti ő az, aki a tőkés emberével szokott anyázni, és tényleg nem ő a nyilas, vazze, annyian vannak. de akkor ki a nyilas, aki mindig akkor jelenik meg, amikor a tőkés irodistája beír, és az is t-vel kezdődik.

HaKohen 2011.10.15. 18:00:07

@jotunder:

Hát van nekem közöm a Tőkés anyjához? Még az apjához sem. És sétálok én a Genfi-tó partján? Akkor honnan tudjam? Pláne, hogy még mazochista sem vagyok, amint ezt korábban már volt módomban megemlíthetni.

tyto 2011.10.16. 13:38:24

mivel én nem a tudomány hanem a művészet oldaláról jövök, totál máshol látom a problémát.
(félreértés ne essék, nem gondolom, hogy csurkának-dörnernek színház kellene, ahogy anno mártának se kellett volna)
dörnert anno miden budapesten játszott darabban láttam, és a filmjeinek is a nagy részét. nagyon különleges hang volt, egy speciális karakter. zseniális a komédiásokban (grifith-ács jános) a konyhában (wesker-zsámbéki) és bacsó igaztalanul elfelejtett filmjében a tegnapelőttben. ljubimov se véletlenül énekeltette vele a cápadalt a háromgarasos operában. az típusú tehetség, aki akkor tejesít nagyot, ha karizmatikus rendező keze alatt dolgozik. ( a jó színészek nagyobb hányada ilyen. magára hagyva ripacs lesz. nincs ezzel baj. ezért van a rendező)
ő az egyetemi színpadon, majd a nemzeti-katona híres zsámbéki-székely korszakában kezdett, és ne felejtsük el, az eső felesége böszörményi zsuzsa volt, gyarmathy- böszörményi rendezőpáros lánya. ebben az időszakába tutira egyetlen a maihoz hasonló gondolata nem volt. (maroznak mondom, hiába utálja a szinkront, a magyar szinkron-iskola nagyszerű volt, olyasmi, mint a műfordítók, azaz hogy néha a szinkronos változat jobb lett az eredetinél is. speciel dörner szinkronjai is nagyrészt ebbe a kategóriába tartoznak.)
én komolyan vizsgálnám az emberi fordulat jelenségét. a személyes történetet. mert azt gondolom, ha tudnánk mi történt, mi okozta a változást, az a tudás hasznos lenne. mivel van más ilyen megfordult tehetséges emberünk, aki mára veszélyes lett. hirtelen morvai krisztina meg orbán viktor jut eszembe, de gondolom van több.

a nevezett terminológia szerint teát májból lehet szar, csak az átváltozás okairól tudunk keveset. hogy szarból lehetne máj.......na azt kétlem.

tyto 2011.10.16. 13:39:41

h (ez kimaradt a tehátból)

remiz (törölt) 2011.10.16. 14:00:46

@tyto: de ezen nem mentünk már át párszor?

h egyrészt van a személyes leépülés (az ilyan típusú dolgok, alkoholizmus, drogozás(ez gondolom Dörnernél nem áll fenn, de pl a Stohlnál fennáll) stb. hogy teszik tönkre a személyiséget, Mo-n mekkora probléma(a színészeknél mindig azt mondják, h valahogy el kell lazulni, mert fel vannak pörgetve minden este stb.) ennek gigakönyvtárnyi irodalma, feldolgozása van)

másrészt meg az ordas eszmékhez csapódás(ennek is, ugye a IIvh előtt, után főleg is vizsgálták az olyan típust, aki jó a szakmájában és kiszolgál egy totalitarizmust, hiszen ezek a figurák a szellemi tőkéjükkel nagyban segítenek legitimálni/ fenntartani egy ilyen rendszert)

egyikből sem következik a másik(vannak olyan alkoholisták, akik politikailag abszolút nem radikálisok és fordítva)

vagy mire gondolsz ezeken túl?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.16. 14:24:38

@remiz: Dorner olyan inkoherens baromsagokat hord ossze, hogy azoknak meg az ordassaga is vitathato. Mondjuk ugy, szelsojobboldali izu baromsag. Ot perc alatt tudnek belole hiteles szelsobaloldali idiotat csinalni. Amit Csurka produkal az nem igazan nyilas, hungarista gyokeru orjonges, es persze a nemzetiszocializmushoz vegkepp semmi koze, hanem a szegeny Nemeth Laszlo fele Kisebbsegben szoveg alkoholosabb es agresszivabb valtozata. A Jobbik sokkal kegyetlenebb, profibb es aljasabb valojaban, Csurka erthetobb :((((

remiz (törölt) 2011.10.16. 14:47:07

@jotunder: jó, akkor evgyük be harmadiknak a kaotikussá(dilettánssá??)
váló embertípust. (rosszindulatú vagyok, úh rákérdezek: nem lehet, h ez megjátszott összevisszaság, mert a diretkberasszizmust és egyebeket gyűlöletbeszéd miatt felelősségre lehetne vonni? (nálam ennek alapesete a Döbrentei féle beszéd, amit 2004-ben nyomatott, én azt meghallgattam és annyira nem értettem miről beszél a csávó pl, h a közönség felzúdulásaiból kellett 'megtanulnom', h mik az updatelt antiszemitizmus alapszavai(de gyorsan hozzá lehet szokni...)))

talán ez lehet a jobbiknál is, h pár dolgot megtanultak kijátszani.
meghekkelték kicsit az antiszemita nyelvet, h ugyanazt kicsit másképp mondhassák.nyílván ez egy komoly probléma, h ennek hogy lehet törvényileg utánamenni. ez ilyen vírusírtó szerű játék, mindig jönnek valami újjal és akkor a védelemnek is updatelnie kell.

tollaszerge (törölt) 2011.10.16. 15:06:00

@remiz: Szerintem nem egyértelmű hogy ezeknek a dolgoknak törvényileg kell utánamenni. Még ha el is tekintünk ennek jogelméleti oldalától (tekintsünk el, mert a minimális általános műveltségen túl nem értek hozzá :-P), akkor se látszik hogy a gyakorlatban működne ezen a téren bármi állami szabályozás. Max egy szerepjátékot sikerül vele csinálni, amiben az érintettek azt képzelhetik hogy őket valaki meg akarja fosztani attól hogy kimondhassák ami a kis lelküket nyomja (nem), az állam pedig eljátszhatja hogy ő ebbe a kérdésbe bele tud szólni (nem).

Az egész gyűlöletbeszédesdi Magyarországon évtizedek óta rágott gumicsont, szerintem hanyagolni kellene, a kérdés kezelésére bőven elég a clear and present danger. Ide is kár volt behozni, az alapkérdés itt sem a szólásszabadságról szól, ha az illetőket nem nevezik ki erre a pozícióra akkor önmagában jóval kevésbé érdekes hogy mit hordanak össze.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.10.16. 15:20:03

@tollaszerge: The constitution is not a suicide pact - mondta volt Jackson biro. Magyarorszagon ijeszto dolgok folynak. A legveszedelmesebb magatartasformak ellen fel lehet lepni. A hulyemarha sportantiszemitakkal szemben pedig egyaltalan nem kell. A problema az, hogy Europa nyugati feleben, teljes egyetertes van a rasszista cselekedetek, a gyuloletkeltes eliteleseben, altalaban lathato alapja is van a jogallamnak, nemcsak papirosrol van szo. (amugy lenyegeben minden nyugat-europai allamban korlatozzak valahogyan a gyuloletbeszedet). De annal jobb fegyver a nacik ellen, minthogy a lakossak kilencvenplusz szazaleka szivbol megveti oket nincs. Nekunk ilyen fegyverunk nincs. A tobbi fegyver mindig csak ennek a fegyverzetnek a kiegeszitese lehet.

tyto 2011.10.16. 15:28:43

@remiz: nem mentünk át rajta. csak az volt, hogy kijelentettétek, hogy leépült alkoholista. szerintem nem az. a alkoholizmustól még nem lesz ilyen az ember. mondjak alkoholista tehetséges színészt párat? tudnék. és nem párat.
amikor a katonában volt, semmi baja nem volt. soha még érzete sem volt rajta az ivásnak. ellentétben pl. szegény balkay gézával. a válása körül történt valami, akkor került ki a régi közegéből.

ja, és morvai meg orbán se nem alkoholista, se nem leépült. én halálosan kíváncsi vagyok a valódi kiváltó okokra. morvaival kapcsolatban olvastam teóriákat, azok nem állnak meg szerintem.

arra gondolok, hogy talán bizonyos (szakmailag nyilván jól körülírható) típusú személyiség bizonyos típusú frusztrációra reagál ennyire szélsőségesen. csodálom, hogy pszicho-,meg szociológusok nem foglalkoznak ezzel. mert ezek a "megfordult" és radikalizálódott figurák tagadhatatlanul nagy hatással vannak a közéletre.

amit eddig összegezni lehet róluk, hogy tehetségesek, de nem az élvonal, hanem annál eggyel alacsonyabb szint, erősen exhibicionisták, korán sikeresek, valószínűleg felülértékelik magukat, tökéletesen belelényegülnek az elveikbe. stb...stb....

remiz (törölt) 2011.10.16. 15:30:52

@jotunder: igen, a megegyezéses listádba, ezt is bele kell venni.
egyik legalapvetőbb dolog.

a törvényi szabályozást azért mondtam, mert egyszer elkezdtem olvasni ezt a könyvet:
www.libri.hu/konyv/a-gyuloletbeszed-magyarorszagon.html
nagyjából feldolgozza a magyar tv-i szabályozás történetét.
érdekes kérdés, hogy lehet utánamenni jogilag. milyen technikák vannak. de mivel én sem értek hozzá, nekem kicsit túl nehéz volt, szal abbahagytam. de majd előveszem.

remiz (törölt) 2011.10.16. 15:47:17

@tyto: igen, ez valóban egy érdkes és releváns kérdés, h hogyan alakul ki ez a típus. Fóleg itt a posztkomm országokban. Nyílván az ilyen típus felszaporodásának köze lehet pl a balkáni háborúhoz is.

Nemtom, énszerintem sokan dolgoztak ezzel a kérdésen.Pl az utóbbi időbő, ami most eszembe jut, az a Pintér Béláék Szutyokja, Vagy a Stúdió K-ban elővették a Rinocéroszok-at és újracsinálták Rinoceritisz címen(most fejből nyomom ezeket, szal lehetnek hibák a pontos címekben). Örkényben Kasimir és Karoline, A műselyemlány stbstb, nem fogok végigmenni a tématematikus előadásokon. De pl a Szabó István Szembesítése is valami ilyesmi volt(hogy aztán ugye Szabóval végképp megkeverjük a dolgokat).

Mondjuk amit írtam, azok nem politikusokról. De egy politikus nem csak azt mondja, amire sokan reagálnak? Tehát az alapprobléma a (sok) ember radikalizálódása.

Pszicho/szocio feldolgozásokat nem tudok. Ott csak azt a nagy okosságot tudom, h káoszos helyzetben többen folydulnak a radikális (an egyszerű) irányok felé.

tyto 2011.10.16. 16:00:43

@remiz: nekem az is kérdés, hogy hogyan, és kiknek a szemében tudnak ezek a "megfordultak" hitelesek lenni. újabb trauma, és megint megfordulhatnak......nincs garancia.....

remiz (törölt) 2011.10.16. 16:20:37

@tyto: jó kérdések. itt szokták ugye mondogatni, ha magyar ember nem igazodik el a világban, mert nem tud angolul (kultúrális hiányai vannak az oktatás miatt) és pl az internetből így kimarad (erről is olvasható felmérés, h hányan neteznek, ezt asszem a Csepeli Györgyék csinálták, szignifikánsan kevesebben, mint NyEurópában), ez ezért kell egy könnyen felfogható igazodási pont(apakép), ezt nyújtja az Orbán. Sokaknak.És így nem figyelik mit mondott régebben, csak hogy most mit mond.
Szal én csak ezen a szinten tudok beszélni a problémáról.

De ahogy én látom itt komoly munkák folynak ennek a jelenségnek többirányú megértésére.És hogy hogyan lehetne megváltoztatni.Az persze megint más kérdés, h ebből mit tudnak átnyomni tömegeknek. Milyen csatornán lehetne. (mondjuk ezt is nézik, de ha nem kapják meg a megfelelő infrstruktúrális hátteret, akkor kurva nehéz tömegekre hatni. és ugye Orbánnak vajon mi az érdeke)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.16. 17:15:18

@tyto:
Azt hiszem ebben lenne ötletem, úgy hívják ezt: bipoláris-zavar.
Szerintem ezt úgy kell elképzelni, hogy akkor, amikor minden rendben van, családi körülményekkel minden rendben, megy a szekér akkor az ember jól van, jól teljesít, normális. Aztán valamitől elindul az egyik pólus felé (le vagy fel). Dörner esetében lehetett ez a pillanat a válás és ekkor elindul pl. lefelé -> depresszió, nem szokás róla nyilvánosan beszélni. Ebből saját erőből vagy gyógyszerrel kimászik, aztán előfordulhat, hogy túlpörög a másik pólus felé és így jojózik évekig, fent, lent, depi, pörgés, közben néha ott van középen, de nem veszi észre, hogy mikor. Pörgés közben esetleg túlvállalja magát, később rájön, hogy elbaltázta, megint le, és így tovább. Szerintem most ő épp pörög.

tyto 2011.10.16. 21:30:29

@Talon Karrde: kicsit informálódtam közben. szóval színészek akik ismerik, azt mondják, akkor zakkant meg, amikor egyszercsak nem kapott annyi szerepet mint addig. gondolom ez a katonában lehetett. (nagyon speciális karakter, nem könnyű bármibe berakni. ezért megértem a rendezőket is.) a kollégái ismerik ezt, azt mondják sok színész megy tönkre attól, ha a rendezők nem építik a karrierjüket, nem gondolkodnak bennük. aminek persze sok oka lehet.

dörner tipikus karakterszínész, vagy második ember volt. oresztész mellett püladész, az egyetlen főszerepe a komédiások volt, ami szintén nem egészen főszerep, mert öt egyenrangú főszereplő van benne. lehet hogy nyúzta a rendezőket, hogy többet akar, és megunták. a színész nem könnyű ember. és a pályája se könnyű. ha meg a karakterszínész főszereplő akar lenni, az különösképpen nem egy egyszerű eset.

sajnos az az ember, aki egy ilyen pályázatot kiad a kezéből, az nagyon gáz. mondhatni hogy már klinikai eset. a széljobberség az csak a csokiszórás a szaron.

tollaszerge (törölt) 2011.10.17. 09:03:37

@jotunder: Ebben teljesen egyetértek, csak azt gondolom hogy a sportantiszemiták nem tudnak egyedül létezni. Ehhez a tangóhoz is ketten kellenek, lehetőleg olyan partner aki elkezd törvényeket írni arra hogy fellépjen ellenük, innentől kialakul a tökéletes szimbiózis és lehet lóbálni a rendszerváltás utáni Magyarország legnagyobb red herringjét.

A baloldalon pl mindig elő lehetett venni őket, ha éppen nem volt semmi más épkézláb ötlet, a baloldal örült, mert 0 gondolkodással lehetett témát találni, ami sokkal egyszerűbb mint mondjuk a MÁV rendbetétele (egészségügy/oktatásról ne is beszéljünk), a sportnácik örültek, mert végre foglalkozott velük valaki, és igazolta a kis összeesküvés-elméleteiket (őket megpróbálják elnyomni, minden fronton). Ezt a játékot minden további nélkül el lehet még pár évtizedig játszani, de nagyon remélem hogy találunk valami mást.

tyto 2011.10.17. 09:07:28

@oggángyi: köszi...valahogy eltűnt egy betű a végéről

maroz 2011.10.18. 09:19:57

@remiz: Ha már ÉS:

es.hu/hamvay_peter;repedesek_a_nem_letezo_kulturalis_politikaban;2011-10-13.html

Ilyenkor belegondolok, hogy ejj, de jó is volna nemtudni hogyan készül a felvágott...

remiz (törölt) 2011.10.18. 09:33:48

@maroz: www.vasarnapihirek.hu/szerintem/arulo_szocs_grecso_kolteszet_irodalom_iro

katasztrófák ezek a figurák. kussolni fognak a Csurkáról. Szőcs is, LSimon is. Nemtom, nekem még mindig az a véleményem, h eddig kultúrirányból a Makovecz politúrozta az Orbán seggét, most megkapta ezt a pozíciót a Pistabá'. Orbán(úgy kb a komplett fidesz) kb ennyit tud a kultúráról. Neki az a lényeg, h farzsebben legyenek itt is a kulcsfaszikák. A többi foci.

Minor.Dragon 2011.10.18. 10:34:36

@remiz: Ez nagyon mellbevágó és pontos írás.
"Addig, amíg kijátszhatók vagyunk egymás ellen – hányan elmondták már! –, bármit meg lehet velünk csinálni. Ezt is. Hogy a kultúrát úgy szüntetik meg, hogy egy mínuszos hír sem lesz belőle tévében, rádióban. Ha tényleg hiányozna nekünk a saját múltunk, ha tényleg odaadnánk mindenünk a leírt szóért, az egyetlen báránykánkat egy Petőfi-kötetért, akkor kit érdekelne, hogy ki van kormányon?"

Én borzasztóan kíváncsi lennék, hogy mikor volt ezeknek könyv egyáltalán a kezükben.
Napok óta J.A. sora jár az eszemben velük kapcsolatban: "A kultúra
úgy hull le rólam, mint ruha..."

remiz (törölt) 2011.10.18. 17:56:56

@Minor.Dragon:sztem is, én nagyon bírom a Grecsó publicisztikáját.
a 2hetente ÉS-beli tv kritiká(nak álcázott országjelentés)ét mindig elolvasom.

art deco arckép (törölt) 2011.10.18. 21:09:32

@remiz:
Grecsó számomra az egyik legjobb mai író. Olyan jó a legfissebb regénye is, a Mellettem elférsz, hogy arra csak rácsodálkozni lehet.
Filmszerű jelenetezés, merész időbeli, térbeli vágások, szemléletesség, , hangulatteremtés, szemérmesség és őszinteség egyszerre stb.,stb.
A kifejezésmódja, a nyelvhasználata külön élmény, a nyelvi leleményén való ámulat meg-megállít az olvasásban .
És micsoda feledhetetlen alakokat formál a szereplőkben...(Jusztika, Sadi..)
Olvassátok! Nagy öröm.

remiz (törölt) 2011.10.18. 21:26:34

@art deco arckép: olvastam. sztem is ez a legjobb az eddigiek közül. valóban, egyfajta regényt(ípust + mondattípust) nagyon színvonalasan csinál. Ezen a vonalon biztos, h az egyik legjobb. És a publicisztikái is minőségiek. Jó író.

Minor.Dragon 2011.10.18. 22:04:05

@remiz: Néha elképesztő dolgok jönnek ki, ha a dolgokat egymás mellé tesszük. Idelinkeltél két cikket, az egyikben szerepel a szegény, egyetlen báránykáját egy könyvért elcserélő Sinka István, a másikban a még szegényebb, de szintén iszonyúan tudást akaró Knut Hamsun. Azonosak a hihetetlen tudásvágyban, a kitörésben, a céljaik fel nem adásában.

@art deco arckép: köszönöm, el fogom olvasni.

noirp 2011.10.19. 09:59:32

"Az én címeremen egy szemüveges bácsika ül, és kávéból tételeket gyárt. Az az én drága magyar hazám."

igen, tisztelet és szeretet Erdős Pálnak.

sajtohuba 2011.10.20. 17:29:34

@jotunder: Korrekt.
Képzeld el Gáspárt, Bánt és Dörnert, akik "fiatal suttyó koruktól" haverok. Mi a francot tud kezdeni az első kettő ezzel a helyzettel? De még ha Dörner vissza is lépne (nem hiszem), akkor is ez nagyon komoly seb egy nagyon komoly barátságban.

Itt van Cserhalmi is: szinhaz.hu/szinhazi-hirek/42532-uj-szinhaz-ugy-cserhalmi-videon-uzent?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.10.20. 18:01:38

@sajtohuba: Érdekes.
Vagy nem is.
Majd eldöntik Orbán biodíszletei, hogy melyik színházat ki kapja.
Az várható volt, hogy összekapnak a koncon.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.09.28. 11:51:54

tegnap megint ebben a konyvtarban dolgoztam, es alig lehetett leulni annyian voltak.
:)))

dvhr 2015.09.28. 16:22:39

@noirp: ... es Renyi Alfrednak, akitol a szolas ered.