Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Tizenegy zsidó

2011.02.18. 18:27 | jotunder | 64 komment

Címkék: miegymás zsidó zoltán kocsis tudjukkik

Nem, nem az izraeli labdarúgó válogatottról fogok írni. Hanem erről a cikkről.

Kocsis Zoltán interjú

Szegény Kocsis Zoltánnak sikerült azt nyilatkoznia, hogy az ő zenekarában 11 darab zsidó van. Amiről persze mindenkinek a klasszikus Kennedy-Hruscsov vicc jut eszébe, kivéve persze talán Kocsis Zoltánt. El nem tudom képzelni, hogy mit érezhetett a Süddeutsche Zeitung újságírója, ilyet azért nem gyakran hall. Nem akarok most lovagolni a 11 zsidós szövegen, címnek végül is jó.

És nem, nem fogom bántani Kocsist az interjú miatt: szerintem egy olyan kaliberű művész ,mint ő, megengedheti magának, hogy időnként zöldeket beszéljen. Magyarországon van Írószövetség és Szépírók Társasága, Magyar Teátrumi Társaság és Magyar Színházi Társaság, Professzorok Batthyány Köre és Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület. Magyarország egy ilyen ország, és most egy kicsit még ilyenebb lesz.

Kocsis Zoltánnak pontosan ugyanolyan joga van jól éreznie magát Magyarországon, mint Fischer Ivánnak rosszul. Csak éppen van egy furcsa megjegyzése Kocsisnak a Nemzeti Filharmonikusok növekvő támogatottságáról. Ő ezt elvárja a kormányzattól. Ami rendben is lenne, de éppen most vettek el a Fischer Iván vezette Budapesti Fesztiválzenekartól 175 millió forintot. Minden elvárás egyenlő, de azért úgy látszik vannak egyenlőbb elvárások.

Nem, nem tollas a hátam. A kormányzat elvárja a támogatottjaitól, hogy lojálisak legyenek. És Kocsis Zoltán most egy kicsit lojálisabb volt a kelleténél. Még abban sem vagyok biztos, hogy ez neki olyan jól esik. Kocsis Zoltán és Fischer Iván konfliktusa elég súlyos évek óta. Fischert és testvérét, Ádámot oda sorolják, Kocsist eszerint ide. És most az ide jelenti a pluszokat a támogatásban, az oda pedig a mínuszt.

Nyíri Kristóf akadémikusnak is valahogy most jut eszébe az, hogy ő tulajdonképpen mindig is érdeklődött a konzervativizmus iránt, és kiválóan megfelelne konzervatív csúcsértelmiséginek. Nyíri nem Kocsis Zoltán: neki kevesebbet engedek meg. Szerintem  egy ex munkásőr, aki a Kádár-rezsim hivatalos filozófiatörténetét írta, járjon egy kicsit kevesebbet a napon.

Színházigazgatók találják ki, hogy mostantól szakítanak az európai trendységekkel, és helyette nemzeti elkötelezettségű, konzervatív színházat fognak csinálni. Egészen tehetséges színházi emberek vadulnak meg, és kezdenek borzasztó baromságokat összehordani (pl. Vidnyánszky Attila).

Nem, azt sem hiszem, hogy ez most kezdődött. Gyurcsány Ferencnek is voltak preferenciái. 2011. március tizenötödikén nagyon érdekes Kossuth-díjakat fognak átadni, de azért emlékezzünk arra, hogy Gálvölgyi művész úr is megkapta a maga Kossuth-díját, és Sas József is elég közel volt hozzá. Tamás Gáspár Miklós 2005-ben teljesen hivatalosan a filozófiai tudományok doktoraként kapott középkeresztet, és hát nem egészen volt az. Ez a 2005 volt Gyurcsány nagy éve.

2005-ös kitüntetések

Azért Nyíri is kapott egy tiszti keresztet, és Kocsis Zoltán is egy második Kossuth-díjat.

Most új díjakat adnak, új támogatásokat, most már Budai Gyulának hívják a Keller Lászlót, és aki nem lép egyszerre, arról hamar megírhat valamit a Magyar Nemzet. Egyelőre csak a filozófusokról, a hárfások később jönnek.

A tizenegy zsidó — nem tíz és nem tizenkettő — persze nincs veszélyben. Feltéve, hogy nem nyilatkozik valami butaságot, ha tudja, hol a helye. 

Kocsis Zoltán és Schiff András most látványosan különböző oldalon áll, és ez megnyugvással tölthet el mindenkit, aki szereti, ha az emberek oldalakon állnak, és ennél többet nem kell tudni róluk.  A Süddeutsche Zeitung olvasói is értik már a mi országunkat a tizenegy zsidóval, az ízig-vérig európai sajtótörvényünkkel, az orgoványi erdővel, őket már nem fogjuk meglepni. Ők is tudják, hol a mi helyünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr562671082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cartman 2011.02.18. 18:54:32

"2010 március tizenötödikén nagyon érdekes Kossuth díjakat fognak átadni"

2011?

Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.02.18. 19:31:17

s ha a tizenegy more is spielbereit, akar egy sörmeccs is összehozhato -
ahol Kocsis bekülkenyseget bizonyitando - akar Fischer vezenyelhetne, akarom mondani jatekvezethetne...

aronsatie 2011.02.18. 19:37:06

Gálvölgyi színészi teljesítménye alapján annyira érdemtelen lett volna a Kossuth-díjra? Ne már.

Gyurcsány idején Kossuthot kapott egyébként Blaskó Péter is, ő annyira preferált lehetett, hogy nem is volt hajlandó Gy-től átvenni (azért elfogadta, persze). Blaskó akkora színész lenne?

Szintén Gy. idején volt, hogy Szabad György Széchenyi-díjat kapott. Őt is nagyon preferálhatta Gy., ámbár Szabad valamiért és igen hősiesen elfelejtett vele kezet fogni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.18. 19:47:30

@aronsatie: igen, en ugy gondolom, hogy Galvolgyi Janos szineszi teljesitmenye alapjan erdemtelen volt a Kossuth dijra. Galvolgyi egy teljesen kozepszeru vigjatekszinesz. Raba Roland, Fekete Erno, Gyabronka Jozsef, Ban Janos, Borcsok Eniko, Pap Vera a Kossuth dijas minoseg. Kern Andras aki amugy gyakran szerepel vigjatekokban, egy Kossuth dijas minoseg. Galvolgyi nem. o politikai allasfoglalasaiert kapott Kossuth dijat. en igy gondolom, es nagyon nehez lesz megvaltoztatni a nezeteim.

aronsatie 2011.02.18. 20:04:37

Hát persze, hogy nehéz lenne, azért hívják nézetnek. Az enyém például az, hogy bár Gálvölgyinél sok jobb színészt fel tudnék sorolni, és az is könnyen lehet, hogy politikai szereplése döntött esetében (is), mégis messze nem ő a díjra legkevésbé érdemes, még csak nem is kirívó eset.

A díjakat egyébként is odaítélik, és nem kiérdemlik.

Akszin 2011.02.18. 20:11:19

Kíváncsian várom, megkapja-e végre idén Reviczki az igazi Kossuth-díjat...
Mer' alternatív, az van neki. (ez is milyen má': alternatív Kossuth-díj)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.18. 20:21:34

@Akszin: Reviczky Gábornak már régen meg kellett volna kapnia a Kossuth díjat.

Akszin 2011.02.18. 20:22:50

@Baresi Boriska: Hááát. Annyira érdemesen, mint a Gálvölgyi. Szerintem.

A poszthoz: érdekes módon a SZ online változatában nem találtam a vonatkozó cikket. Se napra keresve, se "Kocsis"-ra. De még keresem
Amúgy Schiff a TÉNYLEG NYILATKOZTA, HOGY szerinte ő már nem fog Mo-n játszani, még a helyi, faluvégi újságban is benne volt.

CSENDES 2011.02.18. 21:06:37

Kedves Jótündér! Kikérem magamnak a zöldek nevében is, hogy Kocsis zöldeket beszél. Ezt lehet zöldségeknek mondani de a zöldekhez vajmi köze sem leeht.

sashimi 2011.02.18. 21:09:33

Süddeutsche Zeitung újságírója fiatal lehet, így talán nem emlékszik arra, hogy a Kádár rendszer idején sem illett magyarokat arról faggatni külföldön, hogy vajon jó dolog-e szocializmusban élni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.18. 21:25:40

Egy ellenpróbát szerintem megérne a dolog. Vegyenek el Kocsistól 300 milliót és adjanak Fischernek 200 milliót, aztán kérdezze meg őket a SZ.

don B · http://zsadon.hu 2011.02.18. 21:33:00

khm, Fischer a Fesztiválzenekart vezeti, nem a filharmonikusokat

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.18. 21:36:29

@don B: fáradt vagyok :((( a fesztiválzenekaros linket is kihagytam.

hungaroton 2011.02.19. 06:08:30

Sziasztok, jó reggelt! Igy korán reggel, éh'homra igencsak nehezemre esik azt olvasni, hogy -bármilyen aspektusban- egy lapon emlegetitek Kocsis Zoltánt, Schiff Andrást, Blaskót, Kernt, Reviczkyt ÉS Gálvölgyit. Mégegyszer hangsúlyozom, bármely aspektusban!
Ha "zongorázni" tudnám a különbséget a felsoroltak és Gálvölgyi között, akkor én lennék ma Kocsis Z., vagy Schiff A.
Gálvölgyi egy ripacs, és nem a "Ripacsok" szintjéről, hanem a bányászbékáéról.
Felháborítónak tartom, hogy sok nagyon tehetséges, évtizedek színvonalas munkájával bizonyító színművészünk nem kapott Kossuth-díjat, szemben pl. Gálvölgyivel vagy Lehoczki Zsuzsával.
Néha amikor olvasom a kitüntetettek listáját az az érzésem, hogy a T. Grémium nem találja a listát, akik közül lehetne választani, így aztán idő hiányában vakon böknek rá nevekre.
Már régen tudomásul vettem, hogy a Kossut-díj mindig politikai kitüntetés volt és az is maradt. De Gálvölgyi akkor sem az a színvonal...
Mi lesz idén? Bajorimi, valóvilág?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.19. 09:05:53

@hungaroton: Nem, Usztics és Kovács Ákos lesz. Problem? :-)

aronsatie 2011.02.19. 09:24:43

@hungaroton: Mondjuk beláthatnád, hogy ilyesmit nem lehet lemérni, de ha már teljesítmény, ám legyen. Legalábbis vitaalap lehet, hogy Gálvölgyi bizony van olyan jó színész, mint amilyen karmester Kocsis, és van olyan jó parodista, mint amilyen zongorista Kocsis. És erős a gyanúm, hogy az egész interjút nem kis részben az összehasonlításom első fele magyarázza.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.19. 10:13:31

@aronsatie: Nem, nem lehet vitaalap. Gálvölgyi közepes színész, Kocsis Zoltán pedig a világ legjobb zongoristáinak egyike. Erős a gyanúm, hogy te nem nagyon jársz színházba. Az, hogy aronsatie leáll egy blogban, és elmagyarázza, hogy ezt nem lehet lemérni, nem jelenti azt, hogy nincsenek a színikritikának iskolái. Sajnos nincs olyan színikritikusi iskola amelyik Gálvölgyit bármilyen értelemben jegyezné. Én láttam Gálvölgyi János művész urat hisztériázni az MTA-n, amikor egyesek pusmogtak Gyurcsány Ferenc beszéde alatt, és van elképzelésem arról, hogy miért kapott Kossuth díjat. Gálvölgyi elfér vígjátékokban, elfér szkeccsfilmekben, de aki már látott életében Saturday Night Life-ot, az nem vesz komolyan egy Gálvölgyi-show-t. Nincs Heti Hetes, nincs Kossuth díj, ez ilyen egyszerű.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.19. 10:15:34

Kocsis Zoltán leül a zongorához, nem ér hozzá a billentyűkhöz, csak nézi őket, már abban több munka van mint a teljes Gálvölgyi életműben, és attól, hogy KZ összehord néhány marhaságot, nem lesz kisebb zongoraművész.

aronsatie 2011.02.19. 10:46:26

@jotunder: Honnan ez a nagylöttyös? El se olvastad rendesen, amit írtam. Gálvölgyi az általam ismert legjobb magyar parodista. Vagy legalábbis volt, mert már elég régóta inkább színész szeretne lenni. Annak meg, mondjuk, közepes.

Kocsis Zoltán az általam ismert egyik legjobb magyar zongorista. Vagy legalábbis volt, mert már elég régóta karmester szeretne lenni. Annak meg, mondjuk, közepes.

Minden stimmel.

sronti 2011.02.19. 12:07:51

@Akszin:
Szerintem inkább a rendes Kossuth-díjjal van probléma, azt kellene megszüntetni, vagy legalábbis háttérbe szorítani, vagy függetleníteni az államtól. Az egyik legkárosabb kommer örökség.

dolphin · http://adlibitum.hu 2011.02.19. 12:40:13

@jotunder:
"Kocsis Zoltán leül a zongorához, nem ér hozzá a billentyűkhöz, csak nézi őket, már abban több munka van mint a teljes Gálvölgyi életműben,"

A MH-ba nem akarsz írni egy Kocsis portét? Ott mintha pont ezt a stílust igyekeznének felfuttatni. Bár egy-egy focista referenciát be kell majd csúsztatnod... ;-))))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.19. 12:53:12

@dolphin: Ez van. Én úgy gondolom, hogy Kocsis Zoltán most egészen súlyos baromságokat beszél, azt is gondolom, hogy Gálvölgyi János nézetei bizonyos dolgokról közel lehetnek az enyémhez. Sőt, én időnként viccesnek gondolom Gálvölgyit. Nem Kossuth díjas minőségnek, de alkalmanként viccesnek (Sas Józsefet alkalmanként sem gondolom viccesnek). Itt zongorázásról van szó és színházról. Színházba elég sokat járok, zongorázni meg próbáltam. :)))

hungaroton 2011.02.19. 23:52:13

@Kettes: Kovács Ákos -teljesen jogosan és megérdemelten- már megkapta! Messze az átlag fölött tehetséges énekes és szövegíró - dacára politikai állásfoglalásának, amivel ab ovo nem értek egyet! Művész alkosson, ne politizáljon! Egyébként véleményem szerint ővele sem említhető egy napon a jó Gálvölgyi művész úr! Róla még az is eszembe jutott, hogy a világon sem lenne ha nem Gács Rezső - Rodolfo lányát vette volna el -nagy éleslátásról téve ezzel tanúbizonyságot- anno.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.20. 00:12:02

@hungaroton: Kovács Ákosnak eredeti és jó számai vannak. Ami eredeti, az nem jó, ami jó, az nem eredeti. Egyébként nem Kossuth-díjat kapott, hanem tisztikeresztet és - lám, lám - politikai okból (konkrétan "a Terror Háza Múzeum létrehozása érdekében végzett sokoldalú tevékenységéért" 2002-ben, bah.)

Pásztörperc 2011.02.20. 08:26:18

@Akszin: "Alternatív Kossuthról", a róla elnevezett díjról és annak minőségéről ebből:

orulunkvincent.blog.hu/2010/06/09/jobboldali_koltok_borzalmasan_gyonge_versei_xi

az írásunkból tájékozódhatsz.

hungaroton 2011.02.20. 10:27:33

@Kettes: köszönöm a helyreigazítást, igazad van, ami a díjat illeti.
Abban azonban este óta sem változott a véleményem, hogy Kovács Ákos egy figyelemreméltóan tehetséges művész, ellentétben a napról napra sebesen lefelé csúszó Gálvölgyisóval, aki miután elég trágár és ízléstelen viccet elsütött a show-műsorában, be ül (inkább fekszik) a Heti 7-es székébe és milliós gázsit vesz fel a semmiért... Erre bizony akkor sem adnék Kossuth-díjat, ha minden nap az én nevem "kukorékolásával" keltené a vármegyét!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.20. 11:13:57

@hungaroton: Engem te még nem hallottál jót mondani Gálvölgyi művész úrról. :)

Nelson Muntz (törölt) 2011.02.20. 11:37:36

galvolgyit szidalmazok, legyenek szivesek leirni, hogy milyen darabokban lattak ot jatszani. csak a hitelesseg kedveert... (galvolgyiso, hetihetes,pasik nem jatszik. )

aronsatie 2011.02.20. 11:45:17

@hungaroton: Írni kellene a KDNP-nek, hogy legközelebb, amikor Alföldi leváltását követelik, tegyék hozzá, hogy a Gálvölgyitől azonnal vegyék el a Kossuth-díját és adják oda ennek a tehetséges művész Kovács Ákosnak. Ílymódon helyreállna a világ rendje, és A bosszú népe szerzője is végre megkaphatná jól megérdemelt jutalmát.

aronsatie 2011.02.20. 12:16:37

@hungaroton: A(z állítólagos) milliós gázsi kapcsán azon gondolkozom, vajh' tiltakoztak-e valaha az USA-ban, hogy egy Schwarzenegger, aki annyira se színész, mint a kétéves lányom, amikor a sértődöttet játssza, mekkora dollármilliós gázsikat nyal fel egy-egy filmért, vagy csak mi vagyunk ilyen gyógyíthatatlanul provinciálisak?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.20. 13:08:53

@Nelson Muntz: Galvolgyi a Madach Szinhazban jatszik. En lattam a Madachban par darabban, amire nem vagyok buszke. A Madach Szinhaz teljesen lezullott.

@aronsatie: Schwarzenegger un. filmszinesz klasszikus szineszi kepzettseg nelkul. Soha nem jeloltek dijakra szineszi alakitasaiert. Viszont voltak sikerei akciofilmekben (sot vigjatekban is, ahol a klasszikus kepzettsegu szinpadi szineszkent is sikeres Emma Thompsonnal jatszott egyutt). A szakma nem tartja komoly szinesznek Galvolgyit. Azok a darabok amelyekben az elmult evtizedben jatszott nem komoly darabok, nincs semmifele szerepe a magyar szinhazmuveszetben. En azt nem allitom, hogy Galvolgyi egy rossz ripacs. Rossz ripacs a Sas Jozsef. Galvolgyi egy kozepszeru szinesz.

A magyar szinhazakban van egy csomo kivalo ember, akit alig ismernek, mert nem celebek, nem szerepelnek a kereskedelmi televiziokban, reklamokban, tomegfilmekben, es szerintem inkabb kapjak ok a Kossuth dijat mint Galvolgyi Janos. Az igen szomoru, hogy Magyarorszagon egy Galfi Laszlot, Fekete Ernot alig ismernek, a fiatalok pedig nem tudjak ki az a Kalman Gyorgy, Markus Laszlo, Gabor Miklos, es kozben kozepszeru embereket plankolnak.

nerángass 2011.02.20. 13:36:22

Khm....azon tűnődöm, hogy vajon a post nem azért íródott –e mert a világ egyik legnagyobb zongoristája azt találta mondani, hogy a zenekarában 11 zsidó van ? Akkor nyilván másodrendű skandalum, hogy Gálvölgyi, Kovács Ákos és rengeteg más, kitűntetést kap szolgalelküség mián. Merthogy, ki várná egy ekkora zenésztől, hogy az ő agya is az ismert primitiv mintára jár : “nekem semmi bajom a zsidókkal, cigányokkal, pirézekkel, vannak köztük rendes emberek IS” ( ha nem lennének biztos lehetsz benne, hogy nem lenne belőlük - zsidóból, cigányból, pirézből – 11 darab a zenekaromban )
Az ismert séma : ha Nobel díjas, akkor elsőrosban magyar tudós, csak aztán és csak esetleg, ha feszegetik : zsidó. Egyébként sincs az egészben semmi új : Mahler volt akkora zeneszerző, mint amekkora zongorista Kocsis, I might say, mégis 1888 – 1891 között Budapesten neki is meg kellett kűzdeni olyan kultúrtábornokokkal, mint Erkel Sándor, vagy Zichy Géza . Régi dicsőségünk ez minékünk. Kocsis – persze nem mint zongorista – de csak besunnyadt a futottak még kategóriába. Bah…

aronsatie 2011.02.20. 14:02:25

@jotunder: Úgy látszik, ismételten magyarázkodásra kényszerülök. Nem Gálvölgyi díjával kapcsolatban hoztam fel Schwarzeneggert, csak nem tetszik, ha mások zsebében kotorásznak. Bár, ha kicsit megerőltetem magam, biztos találok odaát is színészt, akinek sokat fizetnek, Oscarja is van, pedig elég középszerű.

Nem tudom, miért vitatkozunk Gálvölgyi színészi kvalitásain. Többször írtam, hogy közepes színész. Azt viszont változatlanul állítom, hogy nem kirívó eset, kapott nála gyengébb színész is. Az sem példátlan, hogy valaki politikai alapon kap, előfordult ez már jó színésszel is.

aronsatie 2011.02.20. 14:03:38

@nerángass: Miért? Hát Kocsis nyilatkozata nem a szolgalelkűség mián született?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.20. 14:19:01

@aronsatie: A Magyar Nemzetben Kormendy Zsuzsannak (Esterhazy egykori szerkesztoje) nagyon boldog a Kocsis interju miatt, a Magyar Hirlap egyszeruen cimlapsztorit csinalt belole. Ez az orszag most errol szol. Valaki mond valamit, es mericskelik, hogy ez most kinek jo. Kocsis Zoltan a Holmi alapito szerkesztoje, es ahogy ezt o le is irta, a Holmi baloldali ujsag (az a Radnoti Sandor is irodalmi szerkeszto ott, akit a fenti ket lap rendesen megrugdosott az utobbi hetekben, honapokban). Szerintem Kocsisnak lesz par kellemetlen beszelgetese az ugyben, de en azert azt is gondolom, hogy joga van arra, hogy valamelyest pozitiv velemennyel legyen az Orban kormanyrol, es tulajdonkeppen arra is joga van, hogy artatlan marhasagokat beszeljen. Sokkal erdekesebb az, hogy mi lesz a nyilatkozatabol mint maga a nyilatkozat.

nerángass 2011.02.20. 14:19:23

@aronsatie:
Aki jellemgyenge, az már lehet bármi, esetenként még világhírű zongorista is. :))

aronsatie 2011.02.20. 14:49:16

@jotunder: Kocsis pozitív véleménye gyaníthatóan abból az időből származik, amikor ott hagyta a Fesztiválzenekart, hogy átvegye az egykori ÁHZ vezetését, amibe Orbánék jelentős pénzt pumpáltak, hogy előkelőbb legyen a fővároshoz és Demszkyhez köthető Fesztiválzenekarnál. A zenekarnál Kocsis egyébként rögtön alapos kirugdosásba kezdett, ami jó ideig szintén téma volt.

A mostani eset az én szememben nem ártatlan nyilatkozat. Jellemhiba, ami már nem először mutatkozik meg.

mandras 2011.02.20. 21:40:10

Magam részéről azt, hogy Kocsis mostanában szereti az Orbán-kormányt, nem hiszi, hogy Magyarországon antiszemitizmus van és így tovább, nem írnám fel neki. (Csak némi érdeklődéssel figyelem nézetei korszerűsödését ahhoz képest, hogy az első Orbán-kormány alatt egy darabig [amíg meg nam kapta a zenekarát] inkább a liberális ellenzék köreihez húzott.) Azt viszont igenis felírom neki, amikor a kollégáit rugdossa - történetesen nála nem kisebb művészi súlyú kollégáit. Nyírivel sem az a baj, hogy tetszeni akar a mostani hatalmasoknak, hanem hogy közben kitöri mások nyakát, és hogy az egész büdös katyvaszt, ami a politikában van, mindketten kiviszik oda, ahova nem való. Azt, hogy politikusok és propagandistáik (un. újságírók) így beszélnek egymásról, megszoktuk - de amit ez a két egyébként nagytehetségű ember művel, az a pestis továbbterjesztése. A filozófus-botránynak is az a sajátossága, hogy a karaktergyilkossággal, a kriminalizálással kiléptek a politika szférájából.

szerénységem 2011.02.20. 22:04:32

@Kettes: Kifelejtettük, hogy Ákos egy elég tehetséges közgazdász és marketinges is. A pénzzel kiváló viszonyban.

szerénységem 2011.02.20. 22:12:35

Mellesleg ezzel foglalkozik Szabó István több filmje is, mármint hogy meddig mehet el egy művész a hatalommal való kollaborálásban. A Mephisto vagy a Furtwängler-film, a Szembesítés, sőt az utóbbi tán inkább, ugye ott is egy karmesterről van szó.
Persze Kocsisnál inkább egyszerű szakmán belüli helyezkedésről, az örök riválisokkal szembeni pozíció felvételéről van szó. Szerintem pontosan tudja (nem az elvarázsolt, nem e világon élő művészlélek ő), hogy meddig mehet el ahhoz, hogy megkapja a pénzt "ezektől", de "azok" se ítéljék el nagyon.
Fordítva ez lehet, hogy nem menne... vagy nem olyan könnyen. :-)

aronsatie 2011.02.21. 00:17:11

@szerénységem: Hát Szabó elég messzire ment el. Jóval tovább, mint Kocsis.

hungaroton 2011.02.21. 01:11:07

Kedves Kommentelők! A Kocsis interjú kapcsán többen, köztük én is abba a hibába estünk(tem), hogy valakiről érdemtelenül sokat beszéltünk-írtunk és ezzel egy már nagyon sok esetben "bevált" hibát követtünk el. Nagy publicitást képeztünk számára, bár véleményünk nem ebbe az irányba mutat. Gálvölgyi Jánosról beszélek.
Valaki azt kérdezte, hogy láttuk -e Gálvölgyit színházi alakításainak valamelyikében is és felsorolt néhány "nem ér" megnyilvánulását.
Nos, Molnár Ferenc két darabjában is, Arthur Miller, Bernard Slade darabjaiban volt szerencsém(?) látni őt. Ezek sok feldolgozást megért darabok, tehát adnak némi összehasonlítási alapot is. Amikor Gálvölgyi bejön a színpadra, a néző egy pillanatra zavartan érzi magát, ugyanis egy végkimerülésig lehasznált színész, arc, személyiség érkezik. Hirtelen elbizonytalanodik, hogy vajon most mi következik, valami paródia, utánzás, kifigurázása valakinek v. valaminek?
Szóval ez a nagy baj vele és még jó néhány színész társával is. Hagyták elhasználni, leharcolni az arcukat. Lehet, hogy jó lett volna pl. a Slade darabban, ha túl az alkati alkalmatlanságán, nem éreztük volna úgy, hogy paródiát látunk. Hiszen Sztankay István vagy Alan Alda után hogyan is következhetne a sorban Gálvölgyi. Ebben persze a rendező a főkolompos, mert azt gondolja, hogy ha olyan színészt választ a főszerepre, akit eleget láttunk a Heti hetesben, akkor többen váltanak jegyet. Ami egyébként nem kizárt, csak ezzel a színházat is lehúzzuk oda a bizonyos bányászbéka szintjére.
Hát ennyit és NE többet Gálvölgyiről és az ő Kossuth díjjal jutalmazott "művészeti tevékenységéről".
Jó hetet mindenkinek!

maroz 2011.02.26. 17:58:30

Jaj:
hvg.hu/velemeny/20110225_kocsis_zoltan

"Egyszerűen nem tudom felfogni és megérteni, hogy lehet efféle jelzőkkel és ennyire lejáratni az országot amiatt, mert néhány befolyásos politikus és értelmiségi messzebb került a húsosfazék mellől."

Én meg azt nem tudom felfogni és megérteni, hogy ha néhány befolyásos politikus és értelmiségi közelebb kerül a húsosfazékhoz akkor miért érzik úgy, hogy nekik elengedhetetlenül hozzá kell hülyülniük a rendszerhez. :((

HaKohen 2011.02.26. 22:36:08

@maroz:

Ha már Kocsis - sőt: Koscis - és hvg, akkor

Bán Zoltán András publija a MaNcs legújabb számában. ("Az undor óráiban")

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.28. 10:32:17

„Ha egy népet, társadalmi és jogrendet, civilizációt a nemzet által egykor befogadott, letelepített és máig támogatott kisebbség, népcsoport elemei folyamatosan terrorizálnak, félelemben tartanak, bántalmaznak, kifosztanak, meglincselnek a gyermekei előtt, megerőszakolnak, leszúrnak, az bizony terrorizmus. Amit ki kell irtani gyökerestől." (Szaniszló Ferenc, az Echo TV-ben)

Kocsis Zoltán ezt is megmagyarázná gondolom.

snakekiller23 2011.02.28. 10:54:07

@jotunder:

Szaniszlót azért nehogy komolyan vegyük, kérem. Csak a legelhülyültebb vérjobbosok nem röhögik ki. Hogy Széles miért műsoridőt és fizetést ad neki és nem mondjuk pszichiátriai beutalót az mondjuk egy jó kérdés.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.28. 11:10:10

@snakekiller23: Mit jelent az, hogy "komolyan venni" ? Szaniszló valóban elmebeteg.

Az Echo Tv a kormányhoz elég közelálló televízió, exEcho-s férgek verik szét éppen a magyar közszolgálati médiát. Széles Orbán bulijainaik állandó meghívottja. Ez a szöveg tolerálható ma a kormánypártiak részéről, ami valamit azért jelez.

aronsatie 2011.02.28. 14:47:31

@snakekiller23: Hogy-hogy ne vegyük komolyan? Elég nehéz tréfának felfogni. A pasas őrültségében nagyon is van rendszer. Olyan náciforma.

maroz 2011.02.28. 21:46:39

@HaKohen: Elolvastam, és sikeresen bele is akadtam egy vörös farokba:

"E cikk írásának időpontjáig, azaz vasárnap délelőttig egyetlen írással sem találkoztam a magyar nyomtatott és elektronikus sajtóban, amely Kocsis kijelentései ellen tiltakozna, vagy legalább enyhén bírálná - a blogok most nem számítanak."

Írta ezt a szerző állítólag február huszadikán. Ez a poszt 18-án jelent meg. Most tényleg nem azért, de hány példányt értékesítenek a MaNcs-ból? Nem tudom, nem találok rá adatokat, de ha olyan tízezer körülire tippelek szerintem olyan nagyon nem járhatok messze az igazságtól. Nem igazán értem, hogy miért is ne számítsanak a blogok, különös tekintettel arra, hogy egyáltalán nem ritka az, amikor egy-egy poszt bőven fölötte van a tízezres kattintásszámnak.

De lehet, hogy csak én értettem félre valamit, nem tudom.

HaKohen 2011.02.28. 22:55:30

@maroz:

A lényeget tekintve igazad van. Bár emlékeim szerint nem az ilyenre használták a vörös farok elnevezést. Ez egy közönséges lapszus. Formailag korrekt, hogy csak a nyomtatott és elektronikus sajtóra utal, de tartalmilag nem. Észrevettem én, észre, és zavart is, érthető módon, főleg a nyegle kitétel a nem számító blogokról - de azután elrejtettem valahová a tudatom mélyére.

Mert magát a cikket - e bekezdés nélkül - nagyon jónak tartom. A nagyon kiszámított és tárgyszerű kontrapunktok (hogy stílusos legyek) igazán impresszívek; és a csaknem robbanó indulati töltéssel párosulva a cikk igazán nagyot üt. Nagyobbat, mintha e két jellemző közül csak az egyik lenne benne látható.

maroz 2011.03.01. 08:02:52

@HaKohen: Akkor az a másik állat, a hering, na. Az ignoratio elenchi. :)

HaKohen 2011.03.01. 20:17:50

@nerángass:

Hát jó, hogy idelinkelted. Ugyanis már hónapok óta kerültem az oly bájos hangvételű kurucinfót. Így most sikerült ismét gyönyörködnöm drága jó magyargyűlölő testvéreink magasztos irályában.

Viszont a Szőcs Géza nyílt levelének valóban örültem, hiszen másképp nem ismerhettem volna meg. Most viszont bármit is csinál meg bármit is nyilatkozik, az az én szememben háttérbe szorul a nyílt levél mögött. Legalább egy emeletet emelkedett a szememben.

A kurucinfót pedig megint nem fogom meglátogatni néhány hónapig.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 21:06:28

A Mancs médiaajánlójából: ,,A lap nyomott példányszáma számonként 20-23 000. Az eladott példányszám 13-15 000 között mozog.
Mindebből adódóan a Narancs-olvasók száma 40-55 000-re tehető...,,

Ráadásul a blogok kizárásán túl is tévedésben van a szerző, a Népszava február 19-én egy nagy cikkben és egy tárcában is foglalkozott a Kocsis interjúval. Azóta is levelez egymással a lap és a művész úr.

maroz 2011.03.01. 21:33:42

És mintha Gallianot sem védte volna meg az ötös számú párttagkönyve, ennyit arról, hogy más országokban is van antiszemitizmus. Vanni van, de van következménye is, és nem pont az, hogy a lassan főállású antiszemitával békésen süteményezünk a pártszülinapon.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 22:04:20

@maroz: Galliano aki Hitlert éltette, nyíltan homoszexuális. A világ egyik vezető divattervezője, aki egy Bayer szerű félállattal már kétéves korában nem volt egy kategóriában. Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy antiszemita. Egyszerűen eszméletlenre itta magát. Egyébként Charlie Sheennek is sikerült a főnökét teljesen belőve nyilvánosan Chaim Levine-nek neveznie, és ő is repült. Mindketten nagyon tehetséges bolondok, és kb. annyira lehet jellemző rájuk az antiszemitizmus mint a joghurtevés. Mel Gibson miket tudott zsidózni :)))) Egy ordenáré nagy fasz, de bármit megnézek amiben játszik, mert zseniális. Az, hogy egy ember tökrészegen milyen, nem feltétlenül jellemző rá. Az, hogy valaki tökrészegen balhézik, az már egy másik dolog.

maroz 2011.03.01. 22:16:47

@jotunder: Nekem életcélom, hogy halálom után szentté avassanak és én legyek a deviánsak védőszentje, mert meggyőződésem, hogy a zseni és a futóbolond, gyűjtőnéven a deviánsok igen sokszor nem különböztethetőek meg üzembiztosan egymástól, így nekem úgy komolyabban nincs is bajom Gallianoval, sőt, az se nagyon hábroított volna fel, ha a Dior sűrű bocsánatkérések közepette, de megtartja, mondván, hogy ez csak egy ártalmatlan futóbolond, nézzék el neki.

De nem tartotta meg, és ezt kéne látnia Kocsisnak is és minden más relativizálónak, hogy van olyan kultúrkör, ahol az ilyesmit nagyon nem tolerálják. És nem az a fontos, hogy van-e antiszemitizmus, rasszizmus egy adott országban, hanem hogy az elit hogyan reagál arra, ha az ilyesmi manifesztálódik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 22:40:33

@maroz: Kocsis is ártalmatlan futóbolond. Ő nem rasszista hanem hülye. A jellemhibáiról van szerencsém tudni, és azok nagyon más jellegűek.

Pásztörperc 2011.03.02. 02:31:21

@jotunder: Szerb Antal A Pendragon legendában azt írja, hogy az alkohol mindenkiből a mélyebb természetét hozza elő; ő például — mint Bátky — egyre gyanakvóbb lesz tőle.

nerángass 2011.03.02. 07:32:23

@HaKohen:
Csak a Szőcs Géza levél miatt csatoltam a kurucot. Egyébként képtelen vagyok olvasni, anélkül is néha ingerültebb vagyok a kelleténél.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.03. 08:02:38

orf.at/stories/2045242/

elég kemény.

Az indokolás valóban bizarr: a bíró egyfelől kimondta, hogy a rendkívüli felmondás "formai szempontból megfelel a jogszabályi követelményeknek" (pedig a legtöbb, rendkívüli felmondás miatt induló munkaügyi perben itt bukik a munkáltató), másfelől azt is leszögezi, hogy "az alperes nem bizonyította, hogy ...a Jud Süss...című film olyan ideológiai tartalmat hordoz, amelyre tekintettel...politikai témájú rendezvénynek minősíthető". (index.hu)