Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Vissza Sztálinhoz!

2010.10.24. 16:58 | Pásztörperc | 275 komment

Címkék: kommunizmus sztálin orbánviktor fidesz gazgasági program

Az országgyűlési választás előtt azt írtam:

http://orulunkvincent.blog.hu/2010/04/08/nincs_kire_szavazzak_a_fidesz_stb

Nektek, hogy az Orbán Viktor vezette Fidesz stb. Magyarország egyetlen kommunista pártja, és ezt első érvként gazdasági programjának zanzájával támasztottam alá, imígyen:

"Gazdasági programjának... két pillére az államosítás és a hatósági, illetve támogatott árak rendszere a piac rovására.

Kaptam érte hideget is, meleget is, olyan sajátos nyktekervényekkel, mint hogy a Fidesz bolsevik, de nem kommunista, meg hogy az aztán teljesen ki van csukva, hogy Orbán valóban ezt akarná a gazdaságban. Nos, azt, hogy mit fog tenni, azt persze én sem tudom — és nem hiszem, hogy egyáltalán tudhatná azt bárki, ide értve magát 0. Viktort is. De azt, hogy mit tart célszerűnek, nagyon pontosan összefoglalta október 13-án, amikor a Széll Kálmán Alapítvány rendezvényén arról beszélt, hová is fejlődik most (szerinte) a világ, mik azok a tendenciák, amelyekhez alkalmazkodnunk kell, nehogy (amint ettől eszmetársa, kiski kolléga is tart) a kínaiak stb. túlfejlődjenek minket:

"az új világban felértékelődik... az állam szerepe, és leértékelődik a liberális utópia, az államot felváltó piaci önszabályozásról szóló legenda".

Történelmi beszéd volt. Orbán Viktor "eszmeileg" szakított a nyugati piacgazdaságokkal kacérkodó kádárizmussal, és visszatért alapjaihoz. Előtte ezt utoljára Sztálin tudta ilyen frappánsan.

Úgy gondoljátok-e még, hogy a Fidesz stb. nem egy virtigli kommunista párt?

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr432395440

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Focista 1. 0006 2010.10.25. 08:10:19

Focista 1.                                       

Trackback: Robin Hood 2010.10.24. 21:00:45

Orbán Viktor szemmel láthatólag jól érzi magát, sőt: már-már lubickol a kommunista Robin Hood szerepében. Voltak persze már emlékezetes alakításai ateista reformerként és ájtatos úrhatnám polgárként, de emlékezetes volt a vidéki téeszelnök és a lánglel...

Trackback: Festmények szombatra - Görgényi István, '56 titkos festője 2010.10.24. 19:29:49

A mai ünnepre stílszerűen próbáltam készülni Festmények szombatra sorozatunkkal. Majdnem úgy volt, hogy nem jön össze a dolog, aztán az utolsó pillanatban egy érdekes hírre bukkantam.Szegeden kiállítás nyílik Görgényi István (1917-1973) festményeiből. ...

Trackback: Festmények szombatra - Görgényi István, '56 titkos festője 2010.10.24. 19:28:24

A mai ünnepre stílszerűen próbáltam készülni Festmények szombatra sorozatunkkal. Majdnem úgy volt, hogy nem jön össze a dolog, aztán az utolsó pillanatban egy érdekes hírre bukkantam.Szegeden kiállítás nyílik Görgényi István (1917-1973) festményeiből. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotty 2010.10.25. 06:54:13

@Krujs: "Most, 20 nappal a kormányzás érdemi részének elkezdése után megkérdőjelezni a dolgok célját, kimenetelét több szempontból is értelmetlen. "

- Nem májusban kerültek hatalomra? Nem az mondta az Ember Aki Sohasem Hazudott hogy van programjuk és azonnal cselexenek?
Annyi volt a program hogy összevesznek az IMF-el? Mert azt azonnal megcsinálták. Akkor a következő 4 hónapban mit csináltak, ha érdemileg csak 20 napja kormányoznak?

snakekiller23 2010.10.25. 07:05:56

@borkostolo2:

Most komolyan azt hiszed, hogy az amúgy minden rossznak elgondolt szolgáltatók nem fogják megbeszélni a háttérben, hogy a hosszútávú közös érdekeik (ti. ne vethessenek ki rájuk különadót csak úgy) miatt egységesen emelnek árat?

redriot77 2010.10.25. 07:09:31

@tollaszerge: "szerintem nem a pénz motiválja őket. Valamiféle küldetéstudat, hogy Magyarországot bevezessék az aranykorba, és mindenki minket csodáljon. "

Azért ne felejtsük el hogy nem két hónapot sem tudtak ülni a seggükön, máris elkezdtek shortolni a zemberek pénzével: ugye nem gondolja senki komolyan hogy Szíjjártó és Kósa csak úgy elszólta magát, és nem a forint árfolyamának szándékos manipulációjáról volt szó?
Nem a pénz motiválja őket. Hát persze...

belekotty 2010.10.25. 07:24:52

Nahát! borkostoló bakaruhában! :-)) Ha nem jelenik meg a röfi, nem kell feltétlenül nicket váltani! :-)) Főképp nem négyszer elküldeni ugyanazt 2 nicken!
Ilyen bambán lebukni! :-))

igényes 2010.10.25. 07:26:03

Orbán úr vagyona sokat mond!

Orbán Viktor Fidesz-elnök vagyonnyilatkozata lényegében nem változott a februári állapothoz képest: továbbra is felerészben tulajdonosa a feleségével közösen 2002-ben vásárolt budapesti, XII. kerületi háznak. Ezen túlmenően a politikus feltünteti 2006-ban vásárolt felcsúti, összesen 5035 négyzetméter belterületi földjeit, amelyeket 50 évre ingyenesen átengedett a Felcsúti Utánpótlásért Alapítványnak. Értékpapírban, takarékban elhelyezett megtakarítása és autója sincs, vagyonnyilatkozatában utoljára 2007-ben szerepeltetett gépjárművet. A házastársával közös számlán kicsit kevesebb van mint februárban: akkor 869 ezer forint volt, most 517 ezret tüntetett fel. Banki tartozása továbbra is a 2002-ben felvett 20 millió forintos hitel időarányos része.

molaris 2010.10.25. 07:34:29

Már majdnem írtam, de aztán mégse. Nincs annyi energiám, hogy ennyi sötétséggel, rosszindulattal harcoljak.
További jó huhogást.

Id. Lencsés István 2010.10.25. 07:42:36

@igényes: Nagyon szép dolog, hogy lemondott 50 évre az Alapítvány javára. Gondolom hozzájárult, hogy bátran fejlesszenek a földjein, nem gondolom azt, hogy a földdel kapcsolatos adókat az Alapítvány ne vállalná át, azt sem gondolom, hogy leértékelődik a belterületi föld.

www.pfla.hu/?q=news/1024

www.inforadio.hu/hir/sport/hir-348757

Kalmár 2010.10.25. 07:45:24

@belekotty: "De mi fogjuk. A láncok bevételének csak 1.5 százaléka az adó. Azt észre sem fogod venni."

Na akkor sürgőssen döntsd el, hogy ez egy rémes sarc az emberek ellen, vagy észre sem fogjuk venni:))))
Kicsit össze vissza érvelsz.

Egyébként nem tudja áthárítani az alapvető termékeken.
Ott szoros az árharc. A magyar láncok nem fizetnek így árelőnyük lesz.
Egyébként még egy pozitívumot jelent, hogy esetleg valamelyik diszkontlánc esetleg valamelyik kissebb hiper kivonul.
Az ő piacukat átveszik a maradó multik és a magyar üzletek.

Az még sántább érv, hogy nem csinált a Fidesz semmit.
Az ellenzék pont azzal vádolja, hogy őrült tempót diktál.
50 törvényt fogadtak el első lendületben.
PL. egyből adót csökkentettek(társasági)
Most is nagyüzemben folyik a törvénykezés.
Ha több törvényt hoznának azzal vádolnám, hogy kapkodnak előkészítés nélkül.

Szóval egyáltalán nem értünk egyet.
Ez sem baj.

Ajtony 2010.10.25. 07:46:29

@belekotty: baszki! Ez most is pont így működik. - csak a hülyébbek nem vették észre, és most sikongatnak egy kicsit.

Id. Lencsés István 2010.10.25. 07:52:32

@borkostolo2:

Amit igért azt betartja a KOLESZ?

1 000 000 munkahely (új) 10 év alatt!

1 000 000 : 120 hónap = 8333 x 6 hónap = 50 000 új munkahely valósult meg idáig (volna), de 50 000-et kirugtak.

maroz 2010.10.25. 07:57:51

@borkostolo2: Itt ugyanazt a kommentet csak egyszer jelentetjük meg ingyenesen, a másodiktól már számlázunk, kérném a nevet és a címet ahová a számlát küldhetjük.

Kalmár 2010.10.25. 08:00:18

@hunocska: Miért nem számolod ki percenként?
Ilyen ostobácska számolással kellemetlen helyzetbe hozod magad.
Na spuri, kezdődik a suli.
Felnőtt ember tudja, hogy működik egy munkahely teremtő program.
Az 50.000 számot honnan vetted?
A hüvelyk ujjadból?
Ez cumi....

Pásztörperc 2010.10.25. 08:00:31

@hebab: Tudod, én megírtam ismérveimet. Szívesen megismerném a Tieidet is. Már ha volnának, ugyi.

Rob67 2010.10.25. 08:00:44

Az előbb olvastam valami barom arc kommentjét.
Hát beszartam a röhögéstől...
Orbén Viktopr látja a piacgazdaság és a liberalizmus végét, ezért akarja eltakarítani az ország zsírján megggazdagott multikat :)
Nagyon klassz kép.
Csakhogy a falrafestett ördögből a világ nyugati felén ez ennyire nem látszik. Nem akarja senki sem lebontani a válságot előidéző pénzügyi, gazdasági és liberális rendszert lebontani, legfeljebb átláthatóbbá tenni.
Amit OV és bandája csinál - GYF ls bandája után - az nem a gazdasági realitásra reagáló gazdaságpolitika, legfeljebb populista ámokfutás.
A felsimeréshez elég egy rövidebb távú nyugat-erópai tanulmányút, Matolcsy nélkül...
Én nem szavaztam, néhány éve nem élek MO-n, úgy gondolom nincsen jogom ehhez. De ami innen látszik az siralmas, elkeserítő és csak távolodásnak látszik, nem pedig egy ország feljődésének.
Forradalomról akkor lehetett volna beszélni, ha a komplett Kádár-Sztélin értékrenden szocializálódott mai politikusgárdát a b. francba elzavrná az ország és eltiltaná a politizálástól.
Addig csak a mutyizás megy.

2010.10.25. 08:02:54

Kedves Vincent, ha a Fidesz kommunista párt lenne, már régen csak a cella falára tudnád karcolni a hülyeségeidet. Jobbulást.

Id. Lencsés István 2010.10.25. 08:07:00

@Kalmár: A Schmitt Pál egymaga 40 főt rugott ki a 43-ból, kezdjél el szorozni. Mindent nem csinálhatunk meg a KOLESZ-nek. Éppenséggel felvehetnél 10 embert és számolnak majd helyetted.

Kalmár 2010.10.25. 08:15:20

@hunocska:
2010 Június -augusztus munkanélküliség 11%
2010 február-április munkanélküliség 11,8%

Foglalkoztatottak száma ugyenezen időszakra
3731,1 e. vs. 3804,4 e.
(KSH)

Helyettem nem kell számolni, jól megy.
Te viszont össze vissza írogatsz számokat ész nélkül.
Folytasd ! Jó látni, hogy ilyen marhák kritizálnak.

vuvuzela importőr 2010.10.25. 08:16:53

Azért azt bírom, hogy aki keres annyit, hogy pluszban jöjjön ki az új szj-val, az már "gazdag"... bár az lennék, akkor nem csak az íróasztal meg a számítógép lenne az enyém ebben a lakásban...

Kalmár 2010.10.25. 08:18:27

@Kalmár: Na mérgemben fordítva írtam a munkanélküliséget.
11,8% ról csökkent 11% ra.
Természetesen.

Id. Lencsés István 2010.10.25. 08:24:23

@Kalmár:
Közreadta ezt a KSH, akinek a vezetője lett egy KOLESZ-es hölgy júniusban.

Ringlósztár 2010.10.25. 08:28:05

De, a fidesz kommunista párt, a legelkötelezettebb ma Magyarországon az államosítás és a párttagkönyvek mentén történő újraelosztás mellett.

off
DE, sírva kérlek Sztrovacsek: NE ÍRD A SZEMÉLYES NÉVMÁST NAGYBETŰVEL!
on

Ringlósztár 2010.10.25. 08:30:40

@zulu:
Csak azok a kommunista pártok érnek, amelyek cellába zárják a kritikusaikat?
Eddig azt hittem, a kommunizmus egy eszme- (esetleg hit-) rendszer, nem a büntetésvégrehajtás egyik irányzata.

Id. Lencsés István 2010.10.25. 08:50:11

Milyen párt a....

A hír!
"Nem egyeztetett a Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi (Mal) Zrt. elnöke a cége tevékenységét felügyelő kormánybiztossal a károsultak jogi képviselőjének tett 1,5 milliárd forintos kártérítési felajánlásáról, ezért Bakondi György azonnali tájékoztatást kért Tolnay Lajos cégelnöktől."

Ki is ez a Bakondi úr?

(Összesen 46 millió forint nem vagyoni kártérítést ítélt meg szerdán a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróság az Olaszliszkán 2006. október 15-én, gyermekei szeme láttára agyonvert, tiszavasvári tanár, Szögi Lajos családjának: három árván maradt lányának, özvegyének, szüleinek és nagymamájának. A család 57 millió forintos nem vagyoni kártérítésre nyújtott be keresetet a gyilkosság nyolc elítéltjével szemben. Az ítélet ellen 15 napon belül lehet fellebbezni, ezért az nem jogerős.)

Egy halott Olaszliszkán, 9 halott Kolontáron. Az életet nem lehet kifejezni milliókban, de miért fáj ez Bakondi úrnak, ha egyezkedik a két jogi képviselő.

A kormány kifizetteti a számlát az adozó polgárokkal, a MaL Zrt.-vel, a biztosítókkal, a belföldi és külföldi adományozókkal ismételten.

Egy szándék lehetséges, a beérkezett pénzt csak a kormányon keresztül kaphassa meg a károsultak sora. Nagyon sok költséget tennének rá szerintem. Némely KOLESZ prominens nem is tudja, hol van Kolontár.

Kérem kattintsatok, nem lesz nagy meglepetés, de tanulságos.
meggyesahibas.blog.hu/2010/10/23/az_esztergomi_fideszes_azt_sem_tudja_hogy_kolompar_vagy_kolontar#comment-form

red shield rapresentative 2010.10.25. 08:59:58

@hunocska:

meggyesahibas.blog.hu/2010/10/23/az_esztergomi_fideszes_azt_sem_tudja_hogy_kolompar_vagy_kolontar#comment-form

Nekem az jött le, hogy ez az emberke vagy nem olvas újágot, nem hallgat rádiót, nem néz televiziót, nem rendelkezik Internet hozzáféréssel, nem adományozott.

Mindezt, ha figyelmen kívül hagyom, akkor viszont vak, esetleg süket lehet, esetleg mindenről tud, de cinikus és a kolontáriakat cigányozza.

Táskás Tóni 2010.10.25. 09:01:46

@Krujs: Orbán intézkedései nem a feketegazdaság fehérítése irányába hatnak , amíg a bruttó jövedelem után kb 35% járulékot kell fizetni ,addig senki sem fog igyekezni bejelenteni magát sőt a munkáltatók sem növelik a foglalkoztatást amíg ilyen magas az élőmunka terhe

vakvarju 2010.10.25. 09:05:06

@tcom: Orbánnak egyetlen baja volt a Kádár rendszerrel, hogy nem ő volt a főtitkár. Mire büszke annyira: a milliomos a párttitkár-munkásőr édesapjára, a KISZ titkár és Ifjú Gárda vezető múltjára, vagy arra, hogy most legfőbb szövetségese a taxisok párttitkára. Az összes szutyok kommunista rájuk szavazott, aki annak idején a Kádár rendszer legfőbb támasza volt. Ja a 800 ezer megtévesztett ember. Hála a 10 milliónak, amiért őket nem tudták megtéveszteni. A forradalomhoz meg semmi köze Orbán úrnak, hacsak annyi nem, hogy utána az egész családja hű talpasa lett a kommunista rendszernek, vele együtt. Egyébként nagyon jó lenne és erről kellene népszavazást tartani, hogy igenis hozzák nyilvánosságra az összes III/akárhányas aktát, kik működtették a besúgói hálózatot, azt hiszem lenne nagy riadalom a jobboldalon. Vagy elfogyna a kormány?
Úgy tudom, Orbán úr egy millió munkahelyet ígért. A munkanélkülinek egy is elég lenne.

old_field 2010.10.25. 09:09:11

"Úgy gondoljátok-e még, hogy a Fidesz stb. nem egy virtigli kommunista párt?"
Igen úgy gondolom.
Ha az volna akkor most nem terrorháza "múzeum" lenne, hanem ott rohadnál vmelyik pincében, miközben ávós technikákkal győzködnének téged arról, hogy baromságokat irkálsz...
Néhány elszabadult multi megadóztatása, csak a te agyadban kommunizmus, meg pár virtigli komcsiéban...

igényes 2010.10.25. 09:11:33

@vakvarju: Az Ifjú Gárda tovább él!

meggyesahibas.blog.hu/2010/10/23/az_esztergomi_fideszes_azt_sem_tudja_hogy_kolompar_vagy_kolontar#comment-form

fidelitas.hu/a_fidelitas_felepitese/

igényes 2010.10.25. 09:12:43

@old_field:

Erre tényleg büszke lehetsz!

meggyesahibas.blog.hu/2010/10/23/az_esztergomi_fideszes_azt_sem_tudja_hogy_kolompar_vagy_kolontar#comment-form

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 09:18:13

Lassan többet vagyunk címlapon, mint a kapcsolat.hu. Ideszoknak a vörös trollok is. :))

belekotty 2010.10.25. 09:21:43

@hunocska: Bakondi úrnak az a baja, hogy a szándékuk szerint visszaállamosítandó cég nevében olyat igért a "még" tulajdonos, ami egy bírósági tárgyaláson majd rosszul jön az új tulajdonosoknak.

xylu 2010.10.25. 09:23:16

@tcom: most ugyanebben a cipőben járunk, most is ezzel ámítják a jónépet. De a szocializmus egyszer már megbukott- kizárólag a fenntarthatatlan gazdaság miatt,nem azért, mert Orbán hazaküldte az oroszokat.
O.Viktor azt hiszi,ő olyan szeniális,hogy kitalál egy új, igazságos társadalmi rendet,de új rendszer a történelemben soha nem keletkezett felülről vezérelt fülkeforradalommal.

Szindbad 2010.10.25. 09:24:23

Kérdést intéznék a Vincenthez: Azt szűrtem le, hogy szerintetek a mostani válságadóknak 3 év múlva isszuk meg a levét. Azt kérdeznem meg, hogy miért?

igényes 2010.10.25. 09:31:49

@belekotty: Szerintem ezt nem merik meglépni. A Bakondi egy határőr volt, Szentendrén végzett katonai főiskolán. Az aluminiumhoz annyit ért, hogy tudja az alu villa könnyebb, mint a vasvilla.

Határőrként mondjuk tudja azt is, hogy mi az a vasfüggöny, ezt őrizte MSZMP tagként.

igényes 2010.10.25. 09:35:47

@Szindbad: Nagyon egyszerű a magyarázat a levét isszuk már most is, mások a húst eszik már most. Gondolom azért írt Vincent három évet, mert addigra fogy el a lé! lé = pénz!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 09:40:40

Azt, hogy ki van leszarva, itt mi mondjuk meg. :)

old_field 2010.10.25. 09:43:21

@igényes:
nem emlékszem, hogy arról írtam volna, hogy mire vagyok büszke, és
azt sem gondolom,h ezt veled fogom megosztani.
qrvára nem érdekel, hogy ki az az esztergomi_fideszes...
itt 1 korlátolt blogger írkál baromságokat, te pedig pedig követed a példáját és olyan dolgokat címzel nekem, amiről szó sem volt.
szép napokat !

pastel 2010.10.25. 09:44:46

Talán apróság: rendôrök grasszálnak a plázáknál, potenciális bûnözôként kezelve a fiatalokat.. Arra emlékeztet, mint amikor közveszélyes munkakerülôket kerestek a kádár rendszerben.
Sajnos a többség érzelmi alapon választ, és a buta, hazug érzelmek keltésében profi a mi Viktorunk. Sajnos az embereknek az adózás szitokszó, pedig vannak államok, ahol szeretik a magas adót, mert ott nem elherdálja, elveszi az állam, hanem iskolákra, oktatásra, az idôsekre, stb. visszafordítja. Ezek az adóváltozások minden szempontból hibásak még akkor is, ha ideiglenesek, mert a bizalmat veszik el, akik rászorulnk, azokkon nem segít, csak elkeseredett kûzdelem a szavazatokért, akár a külföldön élôk szavazati joga. Kikérem magamnak, hogy aki nem itt él és adózik, beleszólhasson az életünkbe. Errôl is kéne népszavazás.

igényes 2010.10.25. 09:44:49

@Szindbad:

Kedves Szindbad!

A hírek mindig jól adnak tájékoztatást. Talán akkor lesz jobb sorsa az országnak, ha azt olvashatod ...... küldöttség érkezik hazánkba. Küldöttség összetétele, befektetők. Na ezt most nem olvasod. Olvasod, hogy valakik repkednek Brüsszelbe, majd repítik őket vissza. Amikor te mész külföldre az pénzbe kerül, hozzád jönnek valószínűleg pénzt kapsz.

to:rppapa 2010.10.25. 09:47:43

@Serio: Hogy te miért írsz marhaságokat, az a te dolgod. De szerinted minek kellene nevezni az olyan politikust, aki államosítja az emberek magánvagyonát (a magánnyugdíjpénztári pénz, mint tudod, örökölhető tulajdon), állami irányítást vezet be magáncégek felett?
Az, hogy mindenhova a saját - egyébként többnyire nyilvánvalóan alkalmatlan - embereit ülteti, az valóban nem kommunista, csak diktatórikus lépés, diktatúra működhet a feudalizmustól a kapitalizmuson át a kommunizmusig bármely rendszerben.
Egyébként én hirtelenjében egy embert látok, aki nem képes szembenézni a saját súlyos tévedésével: ez OVi, aki még mindig kitart amellett a mekkmester mellett, aki dilettáns közgazdasági halandzsával próbálja alátámasztani a Nagyvezír hagymázas vízióit.
Ebbe fog belebukni az ország.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 09:56:58

@Szindbad: Valójában nincs is Vincent, ez csak a blog neve. És akik ideírnak mindenféléket gondolnak. Ez a helyzet. Én pl. baromira nem gondolok semmit arról, hogy mi lesz három év múlva a költségvetéssel :)))) Annyi minden mást gondolok :))))

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2010.10.25. 10:00:02

Itt a vitából még mindig hiányzik a válasz két alapvető kérdésre, amit más kommentelő is feltett fentebb:

1) komenista az, hogy egykulcsos adót vezetnek be nálunk, ami a jól keresők irányába történő újraelosztást valósít meg? Az örökösödési illeték eltörlése és a vagyonadó elleni fellépés komenista-e?

1) hol történt nagyszabású elmozdulás az állam gazdaságirányító szerepének növelése felé?

A Fidesz védelmében annyit ki lehet mondani, hogy e téren (is) a retorikának eddig szerencsére nincs sok köze a valósághoz. Nem bagatell kérdés a magánnyugdíjpénztárak de facto vagy de jure államosítása, de az állam gazdaságirányító szerepének nagyszabású növekedésére utaló jel nincs. Hogy így marad-e, azt nem tudjuk, mert semmit nem tudunk arról, hogy mit fog csinálni a kormány.

Két megalapozott gyanúnk van. Egyrészt ők sem tudják, hogy mit akarnak csinálni a gazdaságpolitikában, ebben a pillanatban találják ki. Másrészt bármit is csinálnak, a jobboldali kommentelő társaink el fogják magyarázni, hogy az miért pont az, amit vártak. Ha a Fidesz az állam szerepének növeléséről hablatyol, akkor jönnek szociális piacgazdasággal és Adenauerre hivatkoznak, mintha bármit tudnának róla, ha pedig egykulcsos adó van – ami a szociális piacgazdaságnak és Adenauernek szögegyenesen ellentmond –, akkor azt mondják, hogy „mit akartok, mi mindig mondtuk, hogy ez egy igazi jobboldali társaság, íme itt a bizonyíték!”

És valóban, az Orbán-kormány olyan, mint a Rorschach teszt. A jelek szerint nem is akarnak más lenni, akkor lesz csak baj, ha egyre többen buktát olvasnak ki belőle (ami nem biztos, hogy be fog következni, de az eddigiek alapján néhány éves távlatban valószínű).

Ami az állam szerepét illeti: Majdnem mindenki elfogadja, hogy az állam elméletileg tud jót tenni, és tud rosszat tenni. Úgyhogy elvileg nincs baj azzal a tézissel, hogy az állam nagyobb szerepet vállaljon ebben vagy abban. A gond ott van, hogy a mi államunk évtizedek óta nem volt képes jót művelni, a mérete ellenére impotens, emellett pazarló és ahol megjelenik, ott tudni lehet, hogy az ellenkezője fog megvalósulni annak, amit fennen hirdet. Ezt nyílván tudja Orbán is, mégsem erről beszél. Azok, akik az állami szerep növelését ünneplik itt, mutassanak már rá valami jóra, amit nálunk az állam csinál. Ha sikerül megtanítani az államot arra, hogy jól kezelje, ami az ő feladata, akkor lehet legitimen arról beszélni, hogy növeljük feladatait.

Szindbad 2010.10.25. 10:03:51

@jotunder: Ok, én csak jól kommunikálható, logikus, és _jelentős_ ellenérvet kerestem a válságadók ellen. Ilyet a Vincent sem tud ezek szerint.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 10:15:43

@Szindbad: Mivel nincs Vincent, nehezen tudhat bármit. Én tudhatok valamit, Kettes tudhat valamit, más tudhat. Vincent nem. Az is lehet, hogy amit X. gondol, én nem gondolom.

A válságadók ellen elég nehéz jól kommunikálható és logikus ellenérvet keresni. Azért nehéz, mert itt nem általában adókról van szó, hanem konkrét mennyiségekről. Ha valaminek a fele, harmada elfogadható, akkor egy meglehetősen bonyolult gondolatmenet lehet csak az ami kimutatja, hogy a konkrét érték már túlzott adózást valósít meg. Azt mondják sokan, hogy ez már olyan mértékben terheli meg a gazdaság egy részét, ami a növekedést fogja korlátozni. Erre mondja azt Orbán, hogy ők direkte nem a "termelő" ágazatokat adóztatják. A "termelő" alatt ő valószínűleg exportálható terméket előállító vállalkozást ért.

Ez egy szakmai kérdés, és van vagy szakma amelyik erről képes komolyan beszélni vagy nincs. És inkább nincs mint van. Van olyan szakkérdés amelyben kompetensnek érzem magam, úgy értem bárkinél az országban kompentensebbnek, de teljesen kizárt, hogy a hétköznapi életben egy ilyen szakkérdés felmerül. Kevésbé hétköznapi életben talán, de politikai-gazdasági-társadalmi kérdés az én kompetenciám nem érintheti.

igényes 2010.10.25. 10:18:47

@ulloiut:

Az államnak egy sor dolgot szükséges lenne leépíteni. Persze az Országgyűlésnél kellene elkezdeni mert ugye egy nagy Magyarországra lett szabva, majd le egészen az önkormányzatokig. Ülések, gyűlések, rendezvények, csereüdülések, napidijak tivornyázások, repűlőjegyek, autók tömkelege, élnek ezek az emberek akár a nábobok. Képtelenek elkölteni a fizetésüket, mert ugye nem költenek sem autóra, sem biztosításra, sem üzemanyagra, sem ebédre, sem vacsorára, sem ruhára, mert ugye ezt is kapják.

A választókat persze nem hívják meg rendezvényeikre, csak a jelenlétünk fontos részükre, de egyéb nem.

maroz 2010.10.25. 11:00:33

@Szindbad: Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy miért is kéne a Vincenten bárkinek is szempontja legyen, hogy az érvei jól kommunikálhatóak legyenek? Ez nem a kapcsolat.hu és nem is a VEKE, de még csak nem is gery greyhound blogja, nem nagyon hinném, hogy innen bárki is ilyesmiket ambicionálna.

Bár, ha jobban belegondolok nekem van egy kölkem, aki nem is olyan sokára 25 éves lesz és ha valaki beígér neki egy BKK Zrt.-szerű szinekúrát, akkor lehet, hogy én mégiscsak megpróbálkoznék a jól kommunikálható érvekkel.

Wolff 2010.10.25. 11:04:44

@maroz: Ennyire jól kommunikálható?
index.hu/belfold/2010/09/14/az_nfu_uj_vezerenek_lanya_asszisztensbol_foosztalyvezeto_lett/?rnd=727 :)
Ne feledjük a forradalmi rendszer biztosítja afiatal tehetségek érvényesülését.

tanarseged ur 2010.10.25. 13:36:36

Nahát, egy egész posztot és 229 kommentet elkúrni egy ilyen egyszerű kérdésre, hogy ki a kommunista.

Megmondom:

Kommunista = olyan ember vagy párt, aki a szó használóját valamilyen szempontból a kommunistákra emlékezteti (államosít vagy csak növelné az állam szerepét, kommunista volt a nagyapja, MSZP-s vagy éppen fideszes, a két füle között van a feje, stb), és a szó használója szerint a kurva anyját neki.

Vö. náci, fasiszta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 13:41:52

@tanarseged ur: Pontosan, miert mi masra gondolhat barki ? ;)))

Mi a marha, a barom, a faszkalap ?? Ha tudomanyos definiciot keresunk, akkor ilyen emberek nem letezhetnek, hiszen a marha az egy bos primigenius nevu leny, es nem lehet koze egy homo sapienshez.

A kommunista es a naci szavaknak van olyan jelentesarnyalata mint a marhanak, baromnak, faszkalapnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 13:42:30

@tanarseged ur: Az megvolt, hogy hanyan voltak akik az ejjel kellos kozepen tartottak fontosnak beirni az okossagot ?????

tollaszerge (törölt) 2010.10.25. 13:52:47

@jotunder: Ha egy ilyen topicot csinál vki, akkor az Index címlapra rakja, és 20 kommenten belül garantáltan elmegy okosság-irányba. Ez egészen addig tart, míg a topic címlapon van.

Sok értelmét nem látom annak, hogy a Vincent legyen az Index-dühöngő, de ti tudjátok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 14:01:00

@tollaszerge: Nem mi dontjuk el, hogy mi kerul cimlapra. Pasztorperc egeszen biztosan nem azert irta ezt a posztot, mert azt gondolta, hogy ketszaz ember ide fog jonni, hanem azert, mert o tenyleg igy gondolja.

tanarseged ur 2010.10.25. 14:03:30

@jotunder: Nem olvastam végig a kommenteket... Ha már előttem is beírták, akkor a tudásnak azt a jó édes anyját! (Gy.k. ismétlés... :-))

@tollaszerge: Azt az indexesek döntik el, hogy mi kerüljön címlapra. Szerintem ha a vincenteseken múlna, akkor semmi. :-)

tollaszerge (törölt) 2010.10.25. 14:08:35

@jotunder: Tudom. Mégis azt gondolom, hogy az alacsony belépési korláttal rendelkező írások (amikről mindenkinek eleve van predeterminált véleménye, pártállás/világnézeti alapon, és érdemi eszmecsere alig van) szinte biztosan mennek címlapra, ezzel érdemes lenne számolni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.25. 14:19:26

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:

ezt a cigányozó faszt bassza már ki valaki az ablakon ...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 14:41:39

@tollaszerge: Ne legyél elitista és ne próbáld meg kifürkészni az index szerkesztőjének útjait. A trollok kattintásaiért is ugyanannyit fizetnek, mint az értékes, érdekes, releváns véleményt megfogalmazókéiért. :-DD

maroz 2010.10.25. 14:41:43

@Wolff: Lássuk be, egy szülőnek ez mégiscsak jobb befektetés öreg napjaira, mint teszem fel a magánnyugdíjpénztár. Nekem, az átlagon felüli számú gyerekeimmel már arany öregkorom lenne, szóval mit is kell jól kommunikálhatóan megfogalmazni azért a vacak kis szinekúráért? ;)

Wolff 2010.10.25. 14:50:24

@maroz: Szerintem elég ha megsúgod a személyzetisnek Simicska titkos telefonszámát. Sőt, ha merész vagy talán elég annyit mondani neki, hogy hívja csak fel. :D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 15:53:22

Bizonyos primitív baromságokat nem tűrök el, és valamiért ezek közé tartozik Orbán Viktor felmenői származásának megtippelése. Ezt annyi más helyre lehet beírni. Ide valahogy nem.

Pásztörperc 2010.10.25. 15:59:20

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:

Ezt persze azok mondják (inkluzíve Churchill), akiknek gőzük sincs róla, mi a statisztika: a valóság megismerésének egyetlen gyakorlati módszere.

Sajnálatosan nem ismered az egyes fogalmak jelentését: munkanélküli az, aki bent marad a rendszerben, és aktívan keres magának munkát (és még ő is csak fél évig). Azok, akik kikerülnek a rendszerből, inaktívvá válnak: no, ebből a fajtából van nálunk sok — sokkal több, mint munkanélküli. Éppen ezért abban a pillanatban, amikor valaki a foglalkoztatottak aránya helyett a munkanélküliség alakulására kezd hivatkozni, Te tudhatod, hogy az illető vagy nem tudja, miről beszél, vagy (és ez a gyakoribb) nem tájékoztatni akar, hanem ködösíteni.

Pásztörperc 2010.10.25. 16:05:38

@old_field: Sajnálatos, hogy egyesek fejében a kommunizmus a terror szinonímája. Konzultálhatnál erről az ügyről Barrosóval, a svéd, olasz kommunistákkal stb.

Megértem persze az olyan "gondolat"menetet, hogy "amikor nálunk a kommunisták voltak uralmon, akkor itt terror volt, tehát a kommunizmus, az a terror", csak hát ez hülyeség.

Nevezett társadalomelméleti irányzat zanzásított ismérveit összefoglaltam idézet, ogy. választás előtti írásomban — érdekes módon ezekre eleddig egyetlen ellenvetés sem jött.

Az a reakció, hogy "annyit tudok a kommunizmusról, hogy az egy szitoxó, tehát ha vki kommunistának meri nevezni Orbánt, azt le kell hülyézni" — nos, ez egy komplett szegénységi bizonyítvány. Van itt vagy két tucatnyi belőletek — ez egy ilyen ország.

Pásztörperc 2010.10.25. 16:08:54

@jotunder: Sokkal valószínűbb, hogy a szoc. polgazon szocializálódott Orbán ez alatt az ún. 1. szektort (ipar, mezőgazdaság) érti. Ez az, ami a szoc. polgaz. szerint új értéket termel, míg a 2. szektor (szolgáltatások) csak a termelést szervezi, ill. a megtermelt új érték elosztását segíti elő.

kisa 2010.10.25. 17:58:51

nyugdijam.info/index.php

Nem kommunista: elitista. Szerintem.

Ezernyi fajta népbetegség,
szapora csecsemőhalál,
árvaság, korai öregség,
elmebaj, egyke és sivár

bűn, öngyilkosság, lelki restség,
mely, hitetlen, csodára vár,
nem elegendő, hogy kitessék:
föl kéne szabadulni már!

S a hozzáértő dolgozó
nép gyülekezetében
hányni-vetni meg száz bajunk.

Az erőszak bűvöletében
mint bánja sor törvényhozó,
hogy mint pusztul el szép fajunk!
JA

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.25. 18:11:24

Gondoltam, megnézem már ezt a blogot, amit a Mandineren annyit szurkálnak. :)

Kibelezett Orbán Viktorokra meg felnégyelt Schmitt Pálokra számítottam, azért ennyire nem rossz a helyzet, ahogy látom. :)

Na, a témához: miniszterelnökünknek jelen helyzetben muszáj aktualizálnia mindent, mivel a helyzet - 2/3-os nyerés az országgyűlésben - egyelőre még legitimációra és önreflexiókra szorul leginkább a Fidesz részéről és -re, vagyis befelé is. (Képzeld el, hogy téged egyszercsak megválasztanának egy vállalat vezérigazgatójának. Az első egy-két hónap tuti azzal telne, hogy igyekeznél bizonyítani, hogy nem véletlenről van szó, hanem jogosan tettek oda, ahova.)

Viszont!!!
A piac leértékelése és az állam felértékelése nem O. V. hülyesége, hanem elég szépen következik az elmúlt 60 év természet- és történelemrombolásából, ami a piacgazdaság számlájára (is) írható. Lásd még Polányi Károly írásait.

kisa 2010.10.25. 18:23:54

@mityu: Ebből is láthatod, hogy ez itt NEM a Mandiner színvonal. :-)

maroz 2010.10.25. 18:29:45

@mityu: Azért ez a "piacgazdaság rombolja a történelmet" kép számomra egy kicsit erős. ;)

kisa 2010.10.25. 18:40:33

@maroz: Főleg, mivel az utóbbi 60 évből deklaráltan 40 nem volt piacgazdaság. A természetrombolás stimmel, amúgy.

maroz 2010.10.25. 19:10:15

@kisa: Ez megint olyan, mint a komcsizás, már a megnevezés (de inkább hívnám címkézésnek) ellehetetleníti az érdemi vitát, de legalábbis rémesen lüke irányokba viszi el. Ja, és ez is egy olyan téma, amiről nem lehet egy, a mainstreamtől eltérő véleményt előadni, mert keresztre feszítenek, és nem csak képletesen.

Közben meg mennek az olyan álvita-szerűségek, mint ami a facsókolók és a plázázók között zajlik, az egyiknek az lenne a gusztusa szerint való, ha egy pár négyzetméteren mocsári csellenkék nőnének, míg a másik szívesebben venné, ha Auchan-áruház lenne ugyanott. És azt hiszed, hogy a gusztusról folyik a vita? Túrót. Mindegyik fél felplankolja a maga kis egyéni értékítéletét univerzális értékké, nézz bele a greenr.blog.hu -ba, már ha van hozzá erős gyomrod. :)

kisa 2010.10.25. 19:19:07

@maroz: Bocsi. Akkor nem elitista. :-) Csak pista. Osztjónapot!
Beraktam a kedvencekbe, de most nincs gyomrom. De nagyjából sejtem.
A jónép valszeg a csillószőrösök szaporodása témában is egykettőre eljutna az anyázásig...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.25. 21:05:42

@mityu: A mandineres fiúk babonásan rettegnek tőlünk. Néha felnyitjuk a szemüket egy-egy poszttal, ilyenkor rájönnek, hogy egy rossz ügyre tékozolták el a legszebb éveiket, ezért inkább elfordítják a tekintetüket és élik tovább nyomorúságos életüket a sötétben. :-D

vupo 2010.10.25. 21:37:49

Mélázok itt magamban olvasva a beírásokat, hogy vajon a Cosa Nostranak van-e kommunista tagozata?

Pásztörperc 2010.10.25. 21:59:14

@vupo: Hát aligha. De elitista, az egészen biztosan van...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.25. 22:29:50

@maroz:

A greenr.blog.hu nem rossz amúgy. Több értelme van, mint a plázaépítésnek. Inkább az a gond vele, hogy saját álláspontjából teljességgel kimozdíthatatlan. Vitákba nem nagyon bocsátkozik. Valószínűleg azért, mert nem nagyon van érvrendszere azokon a kereteken kívül, amit ő megfogalmaz posztjában.

Erről szól az előzetes moderáció. Ahol alkalmazzák, ott valami stikli van.

Lelkes, és megátalkodott természetvédő, ez becsülendő és elismerendő, de valahol ő maga is érzi, hogy nem mindenben van igaza. Elképzeléséből nem akar engedni egy centit sem, pedig gyakran kicsit túllő a célon. Don quijote effektus. Nincs is ezzel semmi gond. Nem árt ő a világnak, igaz nem is sokat használ.

sajtohuba 2010.10.25. 22:38:45

A poszt végén feltett kérdésre: szerintem nem az. A beszédéből leginkább az derült ki, hogy mit nem akar, vagyis mivel akar(na) szakítani. A piac rossz, az állam jó bipolarizálás nem csak az ő retorikájában jelenik meg, vannak mások is Európában, sőt az EU-ban is, akik ilyen lózungokat fújnak, mégsem vetődött fel, hogy komcsikká váltak volna.
Nálunk annyival "szélsőségesebb", túlzóbb a helyzet, hogy a fülkeforradalom adta tkp. korlátlan és korlátozhatatlan felhatalmazással bátran visszaélve nyíltan vállalja és érvényesíti az aki nincs velünk az ellenünk van elvet, a semmi sem (volt) jó, csak amit mi irányítunk, vezetünk, birtokolunk elvet, és mindezt a demokratikus-jellegű centralista pártstruktúrára alapozva.
Inkább a személyisége jellemzői hasonlítanak Joszif Visszaironovicséira: elkötelezettség az "ügy" iránt, magabiztos tévedhetetlenség mutatása kifelé, hódolók-szolgalelkűek tiszteletének (ál)szerény eltűrése, minden szál mozgatási végpontjának irányítási kényszere, belső és feloldhatatlan bizalmatlanság a nem kipróbált régi hard core harcostársakon kívül, kompromisszum hiány és teljes, megsemmisítő győzelemre törekvés bármi áron.
Viszont annak örülök, hogy szemben JVSz-szel, ő családszerető és a gyerekei "itt tartják" a földön és nem engedik elborulni (remélhetőleg) a (tkp.) korlátlan hatalom egyszemélyes elefánttornyába belebódulva, mint ahogy JVSz tette, mert egy igazi lose-lose helyzet lenne Mo. számára.

Pásztörperc 2010.10.25. 23:13:49

@sajtohuba: Gazdasági elképzeléseit csak a besorolás egyixempontjának tekintettem: igyekeztem a kérdést több oldalról közelíteni. A mostani írás apropója mindössze annyi, hogy Viktorunk nyíltan deklarálta: a szempontrendszernek ezt az elemét anno pontosan interpretáltam.

maroz 2010.10.26. 09:37:59

@bogancs: Az ilyen teljesen átgondolatlan, ámde annál hisztérikusabb narratívák könyörtelenül visszahatnak magára a célra is, gondolj csak bele abba, hogy a liberalizmus miért lett mára Magyarországon szitokszó.

Ha az a cél, hogy a környezetvédelem (by any other name) szitokszó legyen, akkor tényleg szavam nincs, ehhez a ződojjektív blog tényleg közelebb visz. :)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.26. 10:16:16

@kisa: Nincs nekem bajom a Mandiner színvonalával, sőt, az egyik legprofibb blognak tartom (irigykedek is ám rájuk), engem csak a rasszista kommentek szoktak zavarni (meg a moderálás hiánya), de az bármelyik blogon zavar.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.26. 10:17:27

@maroz: Pedgi meg sem paprikáztam... :)

Nem olyan erős az, olvass Polányit, Bourdieu-t... NEM azért, mert baloldaliak, hanem mert jól elemeznek.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.26. 10:18:52

@kisa: ?? a világban az utóbbi 60-ból 40 évben nem volt piacgazdaság?
Ejnye, vissza kell adnom a szociológus-diplomámat ezek szerint.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.26. 10:19:39

@Kettes: fő, hogy nincsenek előítéleteid... :)

tollaszerge (törölt) 2010.10.26. 10:48:19

@mityu: Kína? SZU és keleti blokk a 90-es évekig? Ezek nagyon pöpec kis piacgazdaságok voltak ám.

maroz 2010.10.26. 11:54:01

@mityu: Polányi miket ír a posztmodern konfliktusairól? ;)

Amúgy sem jó annyit olvasni, mert az ember csak összezavarodik. Van ez a Fukuyama nevű vicces pofa, ő azzal handlézott, hogy a történelemnek vége, te meg itt bekavarnál azzal, hogy nem, nincs is vége, hanem éppen rombolódik.

Szerintem Kádárnak volt igaza, amikor azt mondta, hogy a történelem legyen történelem, a grízestészta meg grízestészta, nehogy már a zimmppprrrilisták vigyék a vörös lobogót! ;)

r7zw48 2010.10.26. 13:05:42

"piaci önszabályozásról szóló legenda"

Hogy is szól az a legenda? Hát úgy, hogy azért nem kell a különadók zemberekre áthárítása ellen semmit sem tennie az államnak (azaz zéró. V.-nek), mert azt az önszabályozó piac tökéletesen, maradéktalanul, azonnal és örökre, teljesen magától, mindenféle beavatkozás nélkül is biztosítja.
Na és hogyan is szól ugyanerről a piacról az a másik legenda? Hát úgy, hogy azért kell az állam (zéró. V.) hatalmát növelni, mert a piac önszabályozása olyannyira tökéletlen, hogy gyakorlatilag amiatt állunk a tönk szélén.
Na, és akkor ezek után most már nem is kell senkinek sem magyarázni, hogy mi is a „legenda” fogalmának lényege!

Pásztörperc 2010.10.26. 13:09:39

@r7zw48: No, hát pl. Viktorunknak azért elmagyarázhatnád... Kb. ebben a terjedelemben, csak egy kicsit lassabban...

r7zw48 2010.10.26. 13:17:15

Mért pont most kell az állam hatalmát megerősíteni?
Ugyanazért, amiért pont most kell alkotmányozni.

Egyébként miért olyan rossz törekvés az, ha valaki évtizedekig akar hatalmon lenni? Ez majdhogynem garancia a dolog kimenetelét illetően.
Gondoljátok csak végig, az ilyen vezetők mennyi "jót" hoztak népeik fejére az emberiség történelme során, még ha csak a legújabb kort is tekintjük.

kisa 2010.10.27. 20:29:25

@mityu: '950-'9901 között mégis mi volt? Piacgazdaság? Ezek szerint én egy másik országban éltem akkoriban.

Pásztörperc 2010.11.01. 16:15:51

Frissiben:

Szűkíti a társadalmi- és érdekképviseletek jogosítványait a Fidesz. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályait módosító előterjesztést Kósa Lajos, Tarlós István és Kovács Zoltán jegyzi.

A benyújtott javaslat elfogadása után a társadalmi- és érdekképviseletek a közigazgatási hatóság eljárásai ellen nem indíthatnak jogorvoslati eljárást.

www.stop.hu/articles/article.php?id=767374

sajtohuba 2010.11.01. 20:32:16

@Pásztörperc: Ezt hívják az önfegyelem jogszabályi keretekkel történő elősegítésének. Képzeld el, hogy milyen faramuci helyzet lenne, ha a Fidesz nevű párt társadalmi szervezet jogorvoslati eljárást indítana egy közig. hatósági eljárás ellen. A zemberek a fülkeforradalommal felhatalmazták nevezett társadalmi szervezetet, hogy jogorvoslati eljárásokkal bíbelődjön. Ennek a megalapozott társadalmi elvárásnak logikis következménye a törvényhozók gyors reagálása.
Végre van egy határozott kormány, ami a zembereké(r)t akarja.

Pásztörperc 2010.11.01. 21:23:33

@sajtohuba: Igen, Neked persze ebben tökéletesen igazad van. A kérdés azonban nem az, hogy határozott-e a zemberek kormánya, hanem az, hogy milyen jellegű.

Ez az, amiről a bevezetőben idézett szösszenetemben (tehát a választás ELŐTT) ezt írtam:

* Társadalmi programjának lényege az alulról szerveződő érdekképviseletek elsorvasztása és fölülről szervezett, "sárga" szervezetekkel (lásd: tagozatok stb.) helyettesítése.

Ha úgy véled, hogy ez a mostani tervezet nem pontosan efelé mutat, légyszí, tájékoztass tévedésem mibenlétéről!

Vissza Sztálinhoz!

sajtohuba 2010.11.01. 21:47:03

@Pásztörperc: Természetesen igazad van, hogy a zemberek kormánya legalább ugyanakkora hevülettel és népei iránti elkötelezettséggel teszi a dolgát, mint JVSz.
Azonban míg utóbbi fel akarta építeni a minden világok legjobbikát, addig most nem ez a cél, hanem ... izé.... mindjárt mondom... nem tudom megfogalmazni... segíts lsz, mondd már, mi az a múltat végleg eltörölni-n kívül?
Azt nem hiszem, hogy csak önös céljai lennének, mint pl. saját hatalmi-gazdasági bázis kiépítése és bebetonozása. Kell lenni valami többnek is, ami az ember arcát a fényes és boldog jövő felé fordítja, szemcsillogva, mint a Moszfilm két forgó alakja. De mi az többlet??

Pásztörperc 2010.11.01. 22:34:11

"A meghívás oka végül is az, hogy mondjam el, mi következik az önkormányzati választások eredményéből..." — kezdte 0. Viktor már idézett beszédében a Széll Kálmán Alapítvány rendezvényén. Leszögezte: fő célja az, "... hogy Magyarországot sikeres, biztonságos és versenyképes országgá tegyük".

„Ezért fontos számunkra kezdettől fogva a nemzeti egység és együttműködés megteremtése."

Egyébként 0. Viktor a múltat nem akarja "végképp eltörölni": úgy véli, az már véget ért kvázi magától is. "Közhely ma már, hogy új világrend van kialakulóban... amelynek során a globalizáció fő áramlata megfordult" — így, múlt időben.

sajtohuba 2010.11.01. 23:05:55

@Pásztörperc: JvSz is sikeres, biztonságos és versenyképes országot álmodott. Mi a többlet? :-)

Pásztörperc 2010.11.02. 02:25:42

Többlet? Egy epigonnál???

sajtohuba 2010.11.02. 22:14:10

@Pásztörperc:
Pedig van különbség!

A nagy elődhöz képest most pont fordítva mozdulnak az egyik fő csapásirány, ui. JVSz a modernizációhoz szükséges tőkét a jövedelmeknek az agrárszektorból az ipari szektorba történő átszivattyúzásával biztosította, most a jövedelmek mennek az ipari (és szolgáltató) szektorból a KKV-ba, mezőgazdaságba.

A munkaerő (alacsony bérek) iránti vonzalom - mindkét esetre igaz.

A JVSz féle erőszakos kollektivizálás helyett most erőszakos jogkorlátozás van, nem kizárva az erőltetett államosítást a stratégiai szereplőknél, ágazatoknál (pl. Nemzeti Eszközkezelő).

A SZU-beli tervgazdálkodás, tervutasításos rendszer nálunk még nem szilárdult meg, de a jelek arra mutatnak, hogy van rá igény (hatósági árképzés kiterjesztése).

Pártállami vezetés, pártfegyelem megkövetelése és érvényesítése, koncepciós perek iránti szerelem - mindkét esetben.

Új, saját Alkotmány készítése - mindkét esetben.

Szakszervezetek, civil szervezetek érdekérvényesítési önállóságának (Tarlós-Rogán-Kósa (?) féle minapi javaslat), a kultúra, művészetek, sajtó, média (Szalai A féle médiavicc) szabadságának korlátozása - mindkét esetben.

Személyi kultusz - mindkét esetben. Egyik sem tud(ott) ellenállni a kísértésnek.

Pásztörperc 2010.11.03. 00:44:27

@sajtohuba: A SZU anno éppen csak iparosodó agrárország volt; a GDP nagy többségét a mezőgazdaság adta. Ez nálunk most vhol 10% alatt van (elég sokkal, ha jól sejtem). Ez a támogatás nem tétel; inkább afféle gumicica, hobby. Csak az ún. "honvédelemre" többet elszórakáznak. (Hogy ezt a hont miért pont Ázsiában és Afrikában kell védeni?)

sajtohuba 2010.11.03. 06:59:51

@Pásztörperc: A kultúrkampfhoz: nol.hu/kult/lemondott_radnoti__bacso__baranyi__sandor_es_zavada .

Az MNO szerkesztőségébe még nem jutott el ez a hír.

GDP-hez: mi meg most lehetünk agrárosodó posztindusztriális ország. A K+F ráfordításokról Jótündér már kesergett.

A honvédelem, mint olyan, most egyenlőre nem játszik, de az "ön(érdek)védelem" céljából juttatandó, vagy el nem veendő tételek előfordulnak. Pl. CIG Biztosító majdnem kivételezése (de arra ott végülis van a Brókernet), vagy a CBA kivételezése. Az őrző-védő businesst nem részletezném. ;-)