Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Két bakkecske

2010.05.27. 22:28 | Kettes | 203 komment

Címkék: szlovákia kettős állampolgárság

Jé, a szlovákok tényleg megfosztják a kettős állampolgáraikat a szlovák állampolgárságtól. Ki gondolta volna? Hát mindenki, kivéve a Fideszt, az ő sajtóját és a reménytelenül hülyéket. A Heti Válasz még a szavazás napján is azt írta, hogy "Bajban a szlovákok: tehetetlenek az Orbán-kormány ellen".

Aztán meg sértődötten tótoznak meg bevonulósdit játszanak, mint a nyolcévesek, vagy remegő szájjal sebajoznak. Á, nem merik megcsinálni. Nem tudják megcsinálni. Nem fogják megcsinálni. Ugye, ugye, ugye? Na mit gondolsz, hülyegyerek, majd pont most fognak leállni?

Most, hogy ez megvan, remélem mindenki boldog. Semjén elégedett, Stumpf nemrokon rossz végén néz bele a kristálygömbbe, az Unió nem foglal állást, Bugár meg nem is magyar, mi lesz a vacsora? Hát ma semmi, mert ma van állampolgárság.

Ti tényleg elhittétek, hogy Fico megszeppen egy kis nacionalista szájkaratétól? Hogy nem mer kiállni egy "Ki a nagyobb kelet-európai tahó?" versenyre Orbánnal? Kiállt és nyert, hajrá Fidesz, én nektek drukkoltam. Egy visszavágó, uraim? Hármas állampolgárság? Hm?

Ez a gombóc a tiétek, hami-hami.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr342036768

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki a felelősebb hazafi? 2010.05.28. 11:39:32

A kettős állampolgárság ügyéről kevesen tudnak, akarnak racionálisan gondolkodni (amikor 2004-ben vitatkoztam egy amúgy értelmes barátommal, elismerte az összes ellenérvemet igaznak, a vége mégis az lett, hogy de attól még meg kell szavazni, mert csak)...

Trackback: Európai egyesült állatok 2010.05.28. 06:39:30

„Óvtam az államokat attól, hogy pusztán etnikai, nemzeti, nyelvi, kulturális vagy vallási kötelékek alapján állampolgárságot adjanak, és azt szorgalmaztam, hogy a maguk teljességében mérlegeljék az állampolgárság megadásának következményeit. Különösen iga…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.28. 10:47:32

Elég gyengécskére sikeredett ez a posztocska,egyedül a nagyon elmés és emelkedett "kelet európai tahó" mentette meg ,s repítette az index címlapra,lehet az észak balkáni szófordulat még "jobb" lett volna,effbarátok ,az jobban simul a "stílusukhoz" ;).

fluentlime 2010.05.28. 10:51:09

Ha mással nem is de a posztíró utolsó mondatával egyetértek. Mi majd elrágjuk azt a gombócot (bármennyire is rossz az íze) ami nektek nyolc évig a torkotokra akadt és se kiköpni se lenyelni nem tudtátok. Jó lenne már tudomásul venni hogy Magyarországnak első számú feladata a magyar érdekek érvényesítése.

énsemértekhozzá 2010.05.28. 11:08:57

Gondolkodtam kicsit ezen az állampolgárság ügyön. Az az érzésem, hogy direkt úgy csináltuk, hogy nagy cirkusz legyen, de semmi hatása, és ez sikerült. Régen ugye Feri bácsi ránk hozta a frászt a minket elözönlő erdélyiekkel, meg hogy mi fizetjük majd az egész Kárpát medence nyugdíját. Ezért Viktor arra gondolt, az a legtutibb, ha ad is valamit, meg nem is. Tett egy gesztust, de az értelmetlenül provokatív időzítéssel elért egy pár dolgot, ami nagyon jól jött neki: 1. Fico bácsi azonnal hozott egy olyan ellentörvényt, ami kiüti valamennyi hatását ennek a törvénynek. A rosszakat is, így gyakorlatilag nem kell adnunk semmit senkinek, mert nem fogják kérni. 2. Kifogta a szelet a Jobbik vitorlájából. 3. Mindenki erről a szép nagy lufiról beszél, van idő kitalálni, mi legyen a fontos dolgokkal. 4. Azt nem értem, miért jó neki, de mindenesetre Ficó bácsinak nyert ezzel kb 10 %-ot, de majd ez is ki fog derülni. :-)

Pékszakállú Henceg 2010.05.28. 11:11:12

Orbán sikeresen odadobta elétek a gumicsontot, rágjátok csak, a szlovákiai magyarok meg hadd szívjanak. A lényeg, hogy addig se kérdezi senki sem, hogy lesz itt 1 millió új munkahely, hogy milyen egyszeri radikális adócsökkentésre készül a kormány, meg egyáltalán, van-e valami abban a tarisznyában?
Ilyenkor látszik, mennyire manipulálhatóak az emberek.

dover 2010.05.28. 11:15:39

@.szali: azért csak egy pattog, mert ott van éppen kampányidőszak..

Pelso.. 2010.05.28. 11:20:52

@Mitya Ivanov: Nana, jósolni nem szabad. Egyébként,kül- s belpolitikai következmények okán egyaránt, amelyek lehetnek kedvezők és kedvezőtlenek is. Mert, ugye, a törvény megalkotásával csak kezdődik a történet.
Vázolva, inkább találgatva: pillanatnyilag a gesztus gyakorlás árnyékában potenciálisan (emlékezve Mikola elhíresült kijelentésére) látok jókora adag önös pártpolitikai érdeket. Továbbá, gyorsan szeretném tudni, ha már az egész oly fontos volt, hogy mindez tényszerűen mennyibe fog kerülni, -minden szolidaritás mellett.

sorica123 (törölt) 2010.05.28. 11:24:10

@heraklész: van. Attól, hogy a szlovák nacionalistáknak nagyobb a szája és ha lehet, még paranoidabbak (vagy csak a nagyszájúság miatt jobban észrevevődik...)? Nekik az a bajuk, hogy csak történetük van, de országuk a Felvidék nélkül nem kisebb lenne, hanem eltűnne a térképről - nekünk meg éppen mikor mi, ha nincs, csinálunk. bizalmatlanság, paranoia, negatív gondolkodás (ki a rosszabb, mint mi? kit kell lenyomni?), ez mind hasonlóság!
@énsemértekhozzá: nézd, én anno is utáltam ezt a népszavazósdit. Jobbról mondták a frankót, hogy 'ne törődj te azzal, mi lesz, jótékonykodj, hogy magyaroknak érezhessék magukat azok, akik amúgy is annak érzik magukat', balról meg ezt a kilencvenesévekbeli marhaságot a sokmillió erdélyi vendégmelósról. [Akik amúgy anno a leghülyébb műszakbeosztású, nehéz, vacak melókat kapták, tehát nem a drágaszép magyar munkaerőt túrták ki a helyéről... maximum az lehetett a baj, hogy olcsón és sokat melóztak, és az anyamagyarok utálták őket a hirtelen megugrott ráták miatt (t. i. főnök látja, hogy az x. y. - erdélyi - kolléga még bírja, akkor nesze, mindenki kap még melót).] Szóval ez akkor is egy szarkeverés volt, ma is az. Mert milyen már az, hogy a határon túliak meg annyit hallottak az egészből, hogy 'őket mi itt utáljuk'??? Dehogy utálom őket, de szavazzak nekik egy többet-árt-mint-használ papírost? Attól boldogabbak lesznek. Én azt se bírtam volna ráírni, hogy 'nem', el se mentem szavazni. Nem kibaszni akartam velük, akkor már vagy legyen értelme, vagy oldják meg ők a helyi kormányzattal. Innen mit tudok arról, hogy miként hat egy ilyen papír pl pont Szlovákiában?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 11:38:32

orban nem hulye, egeszen pontosan tudta, hogy ez lesz a kovetklezmenye ennek a lepesnek.

de az orbani rendszer ( szocializmus nemzeti alapon szervezodve ) nem mukodik ellensegek es ellensegkepek nelkul.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 11:44:17

@sorica123: "Akik amúgy anno a leghülyébb műszakbeosztású, nehéz, vacak melókat kapták, tehát nem a drágaszép magyar munkaerőt túrták ki a helyéről... "

haaaat...
10 eve dolgoztam egy internet szolgaltatonal (annyit mondok el rola, hogy az gyakorlatilag az egyetlen teljesen magyar tulajdonu..), aholis a ket erdelyi gyerek miatt tudta a fonok bevezetni a 10%-os orabercsokkentest az ejszakai ugyeletben, mert atz mondtak, hogy ok ugyis elvallaljak, meg ismernek meg ket sracot, akik szinten...:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 11:44:55

@az igazi Sipi: mondjuk ez nem attol volt, hogy erdelyiek, hanem siman gerinctelen szaremberek voltak, az is igaz...

ZX 2010.05.28. 11:47:15

@énsemértekhozzá: Ugye azt tudod, hogy hülyeségeket beszélsz? Milyen hátrányunk származik, ha külföldön élő magyarok is állampolgárságot kapnak? Pláne a szlovákiai magyaroknak milyen plusz előnnyel jár? Eddig is uniós tagok voltak. Szóval nyugodtan kérhetik, akkor sem változik semmi. De ha egy erdélyi kéri akkor sem , ugyebár ők is uniósok. Szerbiaiak, ukrajnaiak, horvátok? Szavazni nem szavazhatnak, eü ellátás, nyugdíj nem jár. Te is beszoptad Fletó meséjét?

Darth Revan 2010.05.28. 11:49:54

Nem lehetett volna egy picit varni? Ha lezajlik a valasztas Szlovakiaban, akkor talan ok sem fujjak fel ennyire. Most meg mar egyik fel sem tud presztizs veszteseg nelkul visszavonulni, igy a szlovakiai magyarok isszak meg az egesz levet.

Koszonjuk szepen, Orban Viktor miniszterelnok ur.

ZX 2010.05.28. 11:52:13

@Darth Revan: Ne gondold, a választás után is pont ilyen habzó pofával fröcsögött volna a Ficó.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.05.28. 12:09:58

Hülyeség az egész poszt, kár volt érte minden perc.. Szlovákia NEM tudja megfosztani jelenleg a Szlovák állampolgárságtól a lakóit mert az alkotmányuk ezt jelenleg nem engedi..

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 12:13:52

@ZX: lehet, de 2004ben, az orulet idejen konkretan tobb nagymagyarkodo barom is azt mondta nyilvanosan, hogy majd a hataron tuli 3 millio szavazoval eltorlik a szocikat...

meg hogy is volt anno a szovege a nepszavazasnak? hol is volt meghatarozvca, hogy nem jar nekik orvosi ellatas, nyugdij, a gyerekeknek iskola, ovoda ugyanugy, mint barki masnak, aki itty el es dolgozik?

nem volt meghatarozva. szoval nem is volt az fletotol akkora kamu.

ahogy ugye teljesen nyilvanvalo volt - es ahogy a reszvetelbol le is johetett mindenkinek - az egesz csak egy ipari meretu bullshit volt, sima hangulatkeltes.

ez egy sokkal pontosabb es jobban megkonstrualt torvenyjavaslat volt amit elfogadtak, bar a celja tovabbra sem az, hogy majd aki magyarnak erzi ettol hudenagyon magyar lesz, hanem siman kell a balhe, kell az "utalatoskep"

a masik lehetoseg az, hogy orban annyira, de annnyira hulye, hogy gondnoksag ala kellene helyeztetni. de en orbant okos embernek tartom. szoval megelhetosen egyertelmu, hogy a szlovakok provokalasa volt az elsorendu celja az allampolgarasagi torvenynek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 12:16:40

@SteveJobs: majd megvaltoztatjak.

a torvenyek, alkotmanyok nincsennek kobe vesve.
egy megfelelo meretu magyarellenes propagandaval - es ne feledjuk, a szlovak jobbik kormanypart, es a szlovak vona nagyon sokat tudhat ficorol.. - megszerezhetik a felhatalmazast az alkotmany ilyen modositasara.

Byrd Mark 2010.05.28. 12:17:50

Most akkor örülünk, Vincent?

bgp 2010.05.28. 12:23:34

@ZX: Ha bejut. El tudom képzelni, hogy a fidesz akció hozott neki pár pontot. De miért kell ezen csodálkozni, Orbán és Fico ugyanaz a kategória. Majd Fico is megsegíti Viktorunkat. (Vagy nem).

Rwindx 2010.05.28. 12:25:56

Elég gáz lett ez az egyenkaptafára húzott poszt. Vitatkozni felesleges vele, ugyanis ugyanezt leírták más agyamentek százszor, teljesen mindegy hogy mások meg mit írtak le szintén százszor. Majd lesz még kétszázadik is.
Már nem a ti véleményetek számít mainstreamnek, így jártatok.

ZX 2010.05.28. 12:34:18

@az igazi Sipi: A nagymagyarkodó barmokra nem kell hallgatni, ahogy hazug Fletóra sem. Mert aki értelmes ember, az tudja, hogy a szavazati és egyéb jogok külön törvényekben vannak rögzítve.
Mint ahogy ez már akkor is így volt, úgyhogy Fletótól igenis nagy kamu volt az egész.
Az egész azért fulladt kudarcba, mert semmi info nem volt az egészről, mivel információ hiányában sok embert lehetett megtéveszteni és befolyásolni.

ZX 2010.05.28. 12:36:26

@bgp: A FIDESZ akció ellenére lassan veszít az előnyéből, bár az tény, hogy még így is toronymagasan vezet sajnos. A híd viszont veri az SNS-t a közvéleménykutatók szerint.

old_field 2010.05.28. 12:42:19

Ki a nagyobb kelet-európai tahó?
szerintem a blogíró sem esélytelen.
amúgy nem kelet-európa, hanem min. közép-kelet.
Az állampolgárság LEHETŐSÉGÉNEK milliók örülnek,
de te csak görcsölj és hazudozz tovább a "felvidékiek védelmében" pózzal...
--
"Jé, a szlovákok tényleg megfosztják a kettős állampolgáraikat a szlovák állampolgárságtól. Ki gondolta volna?"
Ez "csak" a szlovák alkotmányba ütközik és az itteni nagykövetük
is elismerte, hogy azt sem tudják kontrollálni,h esetleg ki kért magyar állampolgárságot...

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 12:44:07

A magam részéről szarok a szlovák politológusokra. 2 ezt mondja, a másik 150 meg mást, na és?
Amit én nem értek, az az, hogy mi a pék lisztes faszáért kellett ezt a törvényt a magyar parlamentnek pont most megalkotnia?
Nem ért volna rá még 2-3 hétig, amíg lezajlanak a választások Szlovákiában? Akkor már nem lettek volna akkora magyarok? Akkor Viktor kisebb lenne a Zemberek szemében? Vagy mégis miért?
Ezzel csak muníciót adtak a jelenleg is hatalmon lévő szlovák fasisztoid kormánynak és pártoknak ahhoz, hogy megerősítsék a saját hatalmukat.

A szlovákokkal semmi baj sincs. A szlovák kormány és a feje viszont egy fasz.

A többi országban élő magyarok pedig simán kibírták volna még pár hétig.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.28. 12:45:50

@politicus:

értem. tehát a meg sem alakult kormány akkor most nem savaztatta meg a kettőst.

mindent értek.

alessandri 2010.05.28. 12:47:15

Orbám kormányfői első ténykedéseként kivitte az európai térbe amit ellenzékben csak itthon tehetett: viszályt szított, egymásnak ugrasztott minket szomszédainkkal. Valamint szakrális dimenziót adott kormányzásának. Hatalmat adott egy olyan ostoba ripacsnak mint Semjén. Sötét idők jönnek szegény országunkra

solesz · www.index.hu 2010.05.28. 12:47:51

a kettősállampolgársággal nem aza probléma, hogy megadják, vagy nem, esetleg a szlovákot elvszti vagy nem.

hanem az, hogy akkor nem táncolunk az erkélyen, a szomszédot idegesítve, amikor a nappalink ég.

fel kellene ébredni.

még eljátszuk 1-2 évig a magyarkodást, és addigra annyira legyengül a nemzet, hogy nemhogy izrael, hanem b+ albánia fog minket gyarmatosítani.

jó lenne, ha kispöcsű orbán végre nem az állampolgársággal, parkolási törvénnyel, trianonnal foglalkozna. a "szórakozásnak" is eljön az ideje.

most dolgozni kellene, hogy a magyar név újra szép legyen. híre legyen a munkánknak, a becsületünknek.

sajnos e kettőből elég híjján a haza.

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 12:49:19

Még csak annyit, hogy az nem diplomácia, hogy csinálok, amit akarok, erőből, minden más meg le van szarva. Szerintem az a diplomácia (vagy nevezhetjük értelmes politikának is), amikor a lehetőségek és a helyzet függvényében egy adott cél érdekében a legmegfelelőbb döntést hozom.

A kérdésem, hogy ennek a törvénynek az éppen most történt létrehozása ugyan milyen célt szolgál, s kik a nyertesei? Mondjuk ahhoz képest, ha várnak vele egy hónapot?

Mert hogy a szlovákiai magyarok nem a nyertesei, az nagyjából biztos. Most legalábbis semmiképpen.

Köcsögök.

solesz · www.index.hu 2010.05.28. 12:50:56

@alessandri: neharagudj, de semjén nem ripacs, hanem bolond. mint ahogy lendvai ildikó és még páran bolondok máshol is. hillerre mint mondanál? pokorni sokszor jobb volt nála.

kár a szereplőket basztatni addig, amig van közönség.

a hiba a közönségben van. szeretjük az ilyen filmeket. csak valaki bennyhillre bukik, valaki meg rowanatkinsonra.

ZX 2010.05.28. 12:51:24

@Naki vagyok kerdojel: Akár így, akár úgy, Ficonak áll a zászló. Teljesen mindegy, mikor szavazzák meg, akkor is habzó szájjal őrjöngtek volna odaát.

@mavo: A parlament szavazta meg, nem a kormány hozta a döntést.

solesz · www.index.hu 2010.05.28. 12:52:15

@Naki vagyok kerdojel: annyiban egyetértek, hogy a szlovák parlamentbe nemigen fog most jelentős magyarképviselet bejutni.

és ez talán nagyobb probléma, mint a szlovákiai állampolgárság elvesztésének igen csekély lehetősége.

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 12:52:21

@solesz: tökre igazad van. Egyetlen kivétel a listádból a parkolási törvény, mert ha azt nem hozták volna meg, akkor július 1-től ingyenes lenne a parkolás Budapesten. Mondjuk éppen nem bánnám, de itt legalább megvan az az indok, ami miatt éppen most kell vele foglalkozni. Na de a kettős állampolgárság, az miért is nem várhatott?
Trianont meg leszarom.

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 12:54:27

@ZX: Ha Ficónak is áll a zászló (nem tudom, lehet), akkor is, miért kellett még neki muníciót szolgáltatnunk? Miért? Annyira jó nekünk, ha az a retardált marad ott a kormányfő? Ő lenne Szlovákia legalkalmasabb embere erre a posztra? S mi ezt támogatjuk? Beszarás.

ZX 2010.05.28. 12:54:59

@Naki vagyok kerdojel: Nem kettős állampolgárság, hanem az állampolgárság megszerzésének könnyítése. Mondjuk egy ilyen törvénymódosítást 2 perc alatt össze lehet dobni, míg a gazdaság problémájának megoldása hosszabb és komplexebb feladat. Ezért.

solesz · www.index.hu 2010.05.28. 12:56:08

@Naki vagyok kerdojel: a parkolási törvény egyrészről szabályozza a belvárosi forgalmat is, ezért ez jó.

de el ne kerülje senki figyelmét, hogy egy olyan szintű pénzmosodáról van szó, amibe néhány BKV belefér, és még lötyögne is.

pártfinanszírozás.

és ezt az egyébiránt népadóztató törvényjavaslatot éppen ki nyújta be, rohamléptekkel? nem gyerekek, nem a kommunista büdös kötsög gyurcsányhrhrhahggrgah....

nem. a szimpatikus, kedves, dolgozó, jóraérdemes Rogán.

egykutya mindegyik politikus, csak más gazdasági hatalmat szolgáltnak ki.

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 12:56:16

@ZX: OK, legyen könnyítés. Nem ez a lényeg, hanem az, hogy ezzel milyen helyzetbe hoztuk a szlovákiai magyarokat. Szerintem.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 12:57:16

@ZX: kar, hogy a 2004es nepszavazast pontosan egy ilyen nagymagyarkodo barom inditotta el deklaraltan a szavazotabor novelesenek celjabol...

ugyanis patrubany (patru bani..?:-)) volt az, aki konkretan az altalam fent - nem abszolut pontosan, dehat ugye 6 ev az 6 ev.. - idezett kijelentest tette.

egyebkent hogy mekkora bohockodas es szargorgetes volt az egesz, mi sem mutatja jobban, mint hogy a szavazopolgarok mennyire vettek komolyan.

azaz leszartak:-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.28. 12:57:59

@ZX:

ez egyre fantasztikusabb. a parlament felállt, majd azt mondta, megsavazom, és ehhez orbán viktornak és leendő kormányának az égadta világon semmi köze. még csak nem is ígérték, hogy így lesz, a tervezetet egyszerűen besodorta a szél az ablakon. kúl!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 12:58:58

@ZX: 2/3nal teljesen folosleges arrol beszelni, hogy "nem a kormany hozta meg a dontest"...:-)

nincs masnak dontese, gyakorlatilag csak remenykedhetunk,hogy orban mentalisan meg ep annyira, hogy ne hivassa magat caratyuskanak 2 ev mulva..

Várúr 2010.05.28. 12:59:03

@sorica123:
Kedves Sorica, ez a dolog egyszerre erkölcsi és elvi kérdés. Tótok majd lehiggadnak, arcukból visszavesznek, stb.

solesz · www.index.hu 2010.05.28. 12:59:28

@ZX: te hol voltál az elmúlt négy évben, amikor a Fidesz mindere tudta, hogy az rossz. Nyilván azért, mert tudta, volt alapjuk hasonlítani valamihez, amiről azt gondolták, hogy az jó. Hát most elő kellene venni a régi jegyzeteket és újracsinálni a "elkúrt" dolgokat.

De gyanítom, hogy neked igazad van, és még sok-sok idő fog eltelni, mire hozzányúlnak bármi érdemlegeshez.

Arra számítok, hogy úgy pont az Önkormányzati választások utánra fog eszükbejutni, hogy a sok bírálatuk mögött nincs terv. Csak a szokásos "dobja össze a tartozást a nép" teória.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 13:00:10

@Várúr: "Kedves Sorica, ez a dolog egyszerre erkölcsi és elvi kérdés."

tehat abszolut szubjektiv.
azaz mindenki azt gondol rola, amit a sajat ertekrendje - azaz elvei es erkolcsei - diktalnak.

ZX 2010.05.28. 13:00:15

@Naki vagyok kerdojel: Akkor mondom egyszerűbben. 95%, hogy ő nyeri meg a választást.. (Fidesz-szel vagy anélkül is). Akármikor fogadjuk el, mindénképpen kirohant volna ellenünk. Ergo. Kib*szottul k*rva mindegy mikor fogadjuk el a törvényt.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 13:03:22

@solesz: abszolut egyertelmu, hogy az onkormanyzati valasztasokig pontosan semmi nem fog tortenni az ilyen nulalerteku allampolgarsagi es egyeb mentalis maszturbaciot az arra fogekonyakbol kivalto lozungokon kivul..

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 13:04:39

@ZX: de nem mind1, hogy milyen aranyban nyerik es nem mind1, hogy a szlovak vonagabor hany plusz szavazatot tud szerezni a magyarkartyaval.

ZX 2010.05.28. 13:08:04

@Naki vagyok kerdojel: Szlovákián kívül máshol is élnek magyarok. Ők se élhessenek jogukkal mert a Ficóék vadbarmok?

@az igazi Sipi: Nem szarták le, csak nem volt semmi info. Info nélkül hogy döntsön bárki is? Ez azért különbség.

@mavo: Beadták a módosítási indítványt, a Parlamentben megszavazták. Ennyi a történet. Én nem szavaztam a FIDESZ-re, úgyhogy ne engem okolj.

@solesz: A FIDESZ szavazóinak ródd fel, hogy hogy lehetett egy pártot megválasztani, általánosságokon alapuló kormányprogrammal?

alessandri 2010.05.28. 13:10:50

@solesz: lehet, hogy Lendvai, Hiller bolondok. Nem tudom, nem vagyok neuropatologus. De nem buták. Azt azonban érzem, ha valaki buta. A buták is két részre oszthatók: akik tudják ezt magukról és akik nem. Semjén nem hogy ezt nem tudja magáról hanem pont az ellenkezőjét hiszi. Egy buta ember aki ezt magáról nem tudja, hatalom birtokában, veszélyes kombináció.
Ez a kínos figura miniszterelnök-helyettes. Eképzelem és kényelmetlenül érzem magam, hogy Mo-t valahol ő képviseli és pl. a kivételes intellektusú Angela Merkellel tárgyal. Szörnyű......

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 13:11:34

@ZX: ha tényleg 95% az esélyük a nyerésre, akkor tényleg mindegy az időpont. Ezzel egyetértek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 13:15:53

@ZX: kon kretan leszartak

ballisztikus ivben. tudom, mert en is leszartam es az ismeroseim is leszartak. mert egy ertelmetlen hulyeseg volt. volt rola info, boven, mert volt akkor akampany rtola, elkoltottek ra annyi milliardot a mi penzunkbol egy ilyen mentalis faszveresre, hogy ihaj...

csak normalis emvber mar akkor megundorodott az egesztol es inkabb szart ra.

tudod bizonyos intelligenciaszint felett a szarmazas irrelevans tenyezo. nem szamit emberi ertekmeronek. es ha az igy gondolkodo embereket erzelmekkel probalod manipulalni a realitasok helyett, akkor hatatforditanak es lekopik aki ezzel beprobalkozott.

mert tudjak, hogy aki erzelmekkel manipulal, az hazudik, ugyanis racionalis magyarazat eseten egybol kiderulne, hogy "ez az en erdekem, szerencsetlen hulye plebs, csak legyetek szivesek mar felretenni a jozan eseteket es tamogattok a sajat privat celjaim elereseben."

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 13:17:02

@ZX: "Szlovákián kívül máshol is élnek magyarok. Ők se élhessenek jogukkal mert a Ficóék vadbarmok?"
Erre már írtam, hogy a többiek valószínűleg kibírták volna még 3 hétig. Mellesleg a szlovákiai magyarok is (kivéve, ha tényleg igazad van, és e nélkül a szarság nélkül is Ficóék nyertek volna).

Mindezek mellett visszautalnék egy korábbi kommentemre: 2010.05.28. 12:49:19:

"Még csak annyit, hogy az nem diplomácia, hogy csinálok, amit akarok, erőből, minden más meg le van szarva. Szerintem az a diplomácia (vagy nevezhetjük értelmes politikának is), amikor a lehetőségek és a helyzet függvényében egy adott cél érdekében a legmegfelelőbb döntést hozom."

Még egyszer kérdem: kik a nyertesei ennek? Mondja már meg valaki, aki tudja, hogy vajon hány állampolgársági kérelmet utasítottak el az elmúlt 20 évben azért, mert túl szigorúak voltak a feltételek? S ez az összes kérelem hány százaléka volt?
Ennek ismeretében lehetne tudni, hogy volt-e értelme ennek a törvénynek, vagy sem. Érdekes, hogy a T.törvényhozók ezt nem böffentették bele a hírekbe... vagy csak én maradtam le róla???

ZX 2010.05.28. 13:18:19

@Naki vagyok kerdojel: Jelenleg a közvéleménykutatások alapján 33% feletti a támogatottságuk, az utána következő két legnagyobb ellenzéki pártnak összesen nincs ekkora támogatottsága. Szóval elég nagy a valószínűsége a győzelemnek, bár a mostani helyzet ellenére is fogy az előny, de még mindig behozhatatlannak tűnik. A híd viszont 1%-kal veri az SNS-t, és úgy tűnik be fog jutni, az MKP viszont nem.

ZX 2010.05.28. 13:21:30

@az igazi Sipi: Mégis a FIDESZ nyert, pedig mindenki tudja milyen demagóg egy banda.

@Naki vagyok kerdojel: Nem az a könnyítés, hogy nem utasítják el, hanem, hogy nem kell Magyarországon bejelentett lakcím ahhoz, hogy megkaphasd.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.28. 13:24:40

@Naki vagyok kerdojel: Milyen 95 szazalek ? Szlovakiaban proporcionalis valasztasi rendszer van, aki 5 szazaleknal kevesebbet kap az kiesik. 2006-ban 50 mandatumot szerzett a SMER 29 szazalekkal a 150 mandatumbol. Ugyhogy kb. 11 szazaleknyi szavazat veszett el. Most valamivel tobb fog elveszni. A SMER stabilan 40 szazalek felett volt, de az utobbi idoben mar 35 alatt merik. Slotaek 12 szazalekot szereztek anno, most a felen vannak. Meciarek 8 szazalekot, es most kiesoben vannak. Ergo, a SMER NEM all nyeresre ebben a pillanatban. Slota visszanyerheti az elveszett szavazoinak egy reszet, es talan Fico is, de azert, de ma meglepo lenne, ha a koalicio elerne a 75 mandatumot.

ZX 2010.05.28. 13:26:52

@jotunder: Ficoék 33%-on állnak, az SDKU meg a másik ellenzéki párt összesen alig van 20% felett.

Naki vagyok kerdojel 2010.05.28. 13:29:40

@jotunder: ZX írta korábban, hogy 95% az esélyük. Mivel nem érdekel az ottani helyzet, elhittem neki...

sárkányfő 2010.05.28. 13:31:02

@ZX:
"Az elmúlt hetekben nyilvánvalóvá vált, már nem csak halvány matematikai esély van arra, hogy a jobboldali pártok – Szlovákia történetében először – több szavazatot szerezzenek, mint a baloldali populista-nacionalista blokk erői. A kétségtelenül történelmi jelentőségű győzelemtől megriadva Robert Fico mindent egy lapra tett fel: egy magyarkártya-lapra. Ez idáig mindig bevált, most duplán történelmi fejlemény lenne, ha már ez sem segítene.

ujszo.com/online/velemeny-es-hatter/2010/05/25/tortenelmi-eselyek

sárkányfő 2010.05.28. 13:32:28

"A Fidesz annak ellenére nyújtotta be a kettős állampolgárságról szóló törvénytervezetet, hogy a szlovákiai magyar pártok kifejezetten kérték, csak a szlovákiai választások után tegye. Így azonban a népszerűségét vesztő Robert Fico miniszterelnöknek szolgáltatott muníciót a közelgő választási kampányhoz. Miközben pár napja még az volt a téma Szlovákiában, hogy Fico hibás helyzetértékelése nyomán az ország erőn felül vállalt részt a Görögországnak juttatott uniós segélyben, ma már a kettős állampolgársággal van tele a sajtó."

ZX 2010.05.28. 13:38:13

@ó jaj: "A legjobban a Smer szerepelt, 34,3 százalékos erredménnyel, két koalíciós partnere azonban annál rosszabbul zárt. A HZDS 4 százalékos népszerűségnek örvend a Polis szerint, ezzel kiesne a parlamentből, az SNS az öt százalékos határon mozog.

Az SDKÚ 16 százalékot, a KDH 11,9 százalékot, az SaS pedig 9,9 százalékot kapna. A Híd támogatottságát 5,3, az MKP-ét pedig 5,1 százalékosnak mérték. Az SDĽ (2,8 százalék), a KSS (1,1 százalék), és az egy százalékos AZEN nem jutna be a parlamentbe."

1238 fős minta alapján, ami elég komoly.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.28. 13:42:39

@ZX: Amire te hivatkozol, az bemerte a parlamentbe az AZEN-t ami stabilan egy szazalekon szokott a pollokban lenni.
A friss POLIS-nal 34 szazalekon all a SMER, a harom ellenzeki part (a liberalisokrol elfeledkeztel) 16, 12, 10 szazalekon all.
Ok bemerik a parlamentbe mindket magyar partot. Ez igy kormanyvaltast jelent (Meciar kiesne, Slota eppen bent lenne a Parlamentben).

sárkányfő 2010.05.28. 13:44:21

Smer: 34,3%
SDKÚ-DS + KDH + SaS = 37,8%

ujszo.com/online/kozelet/2010/05/28/nem-kerulne-be-a-hzds-egy-felmeres-szerint

A szlovák ellenzéki pártoknak együtt tehát volt esélye legyőzni Ficot. Miről beszélünk?

De most Orbánnak hála ez az esély csökken. De ha Orbán tovább adja a lovat Fico alá, és táplálja az ottani nacionalista hisztériát, jó eséllyel hatalmon tartja Ficot. Még van rá 3 hete.

Orbán sietsége azért is "érthetetlen", mert a magyar törvény csak jövőre(!) lép életbe, kan. 1.-én... a sietséggel csak és kizárólag Fico nyert, és a felvidéki magyarok vesztettek.

A magyarellenes erőket támogatni... én nem mondok semmit, ítélje meg mindenki maga, hogy ez bűn-e vagy sem.

ps: Semjén: "ezért a mai napért érdemes volt képviselőnek lenni"

ZX 2010.05.28. 13:44:55

@jotunder: Ennyire azért nem végom a témát, de ha te igen, akkor mennyi esélyt látsz arra, hogy a 3 párt konszenzusra jut egymással?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.28. 13:45:22

@ZX: "the only statistics you can trust are those you falsified yourself"

winston churchill

ZX 2010.05.28. 13:53:27

@az igazi Sipi: Hehe. Miután magam 7 évet dolgoztam közvéleménykutatásban, azért van némi rálátásom menyire is pontosak a statisztikák. :)

valasz a KE-nek 2010.05.28. 14:01:38

@piszok alfréd: Jaj, jaj, mennyi tárgyi tévedés, ismerethiány! Hogy lehet így véleményt formálni?!

"nincs kifogásom a kettős állampolgárság ellen, de ezt úgy is meg lehetett volna adni, hogy nem demonstráljuk ilyen látványosan. egyszerűen csak lazítani kellett volna az állampolgárság kritériumain"

Jelzem, pontosan ez történt. Lazítottak az állampolgárság kritériumain, ezentúl nem kell magyarországi lakhatást igazolni. Akkor most már elégedett vagy, gondolom.

"szerbia és ukrajna már 2005- ben deklarálta, hogy nem engedélyezik a kettős állampolgárságot"
Ezzel szemben: Szerbia kijelentette, hogy az égvilágon semmi kifogásuk az ellen, ha a Szerbiában élő magyarok megkapják a magyar állampolgárságot. Mint ahogy ők is megadják a szerbet a Horvátországban és Boszniában élő szerbeknek.
Ukrajna nem a magyarok miatt, hanem az oroszok miatt tiltja a kettős állampolgárságot. Ennek ellenére többmillió ukrajnai orosz kapta meg az orosz állampolgárságot és Ukrajna semmit nem tud tenni ellene. Mint ahogy az ellen sem, hogy számtalan ukrajnai román is megkapta már a román állampolgárságot. Gyakorlatilag már csak a magyarok nem kaptak eddig állampolgárságot az anyanemzetüktől Ukrajnában.

ZX 2010.05.28. 14:20:31

@az igazi Sipi: Arra céloztam, hogy ha jó a minta, akkor igen pontos adatokat lehet belőle kinyerni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.28. 14:36:03

@ZX:

"Beadták a módosítási indítványt, a Parlamentben megszavazták. Ennyi a történet. Én nem szavaztam a FIDESZ-re, úgyhogy ne engem okolj."

kezdjük a végén: nem okollak én téged semmiért.

az érdemi: elég ócska megoldás az, hogy ha orbán viktor és leendő kormánya maximális prioritású projectjeire azt mondjuk, hogy hát azok benyújtódtak, és aztán megsavazódtak, ahhoz viktornak semmi köze

de iure még nincs kormányunk, de facto viszont már nem kicsit, hanem nagyon. lehet reszelni a fingot, hogy háde, háde, hivatalosan így meg úgy, ettől még az új kormány intézkedéseit látjuk, oszt keszcsókom.

ZX 2010.05.28. 14:41:39

@mavo: "hát azok benyújtódtak, és aztán megszavazódtak, ahhoz viktornak semmi köze" Természetesen van köze, viszont nem árt megszoknod, hogy a következő 4 évben ez bizony így lesz, mivel a 2/3-al gyakorlatilag azt nem szavaznak meg amit nem akarnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.28. 15:36:56

@ZX: Jo par olyan dolog van amit 2/3-dal sem lehet megszavazni.

1. Emelkedjek a magyar GDP evi 5 szazalekkal.
2. Legyen magyar egyetem Europa szaz legjobb egyeteme kozott.
3. Hozzak a vilagcegek Magyarorszagra a high-tech fejleszteseiket.

Ez itt mind olyasmi amit a FIDESZ el akar erni. De meg ketharmaddal is igen maceras.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.28. 16:07:28

Ha majd egyszer nem lesz munkám, nyitok egy trollmúzeumot a Vincent címlapos posztjainak hozzászólásából. Külön helyük lesz az alkotmányjogász trolloknak, a címlapirígy trolloknak, a pirosbögréző trolloknak és az el-sem-olvastam-de-nem-értek-vele-egyet trolloknak.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.28. 20:05:37

Most, hogy a trollok visszatértek a szénakazlaikba, reagálnék néhány ismétlődő felvetésre.

1. "A szlovák törvénymódosítás alkotmányellenes." Azt, hogy mi alkotmányellenes a szlovák alkotmány szerint, nem Semjén, nem a jobberblogger, de nem is a Sme publicistája mondja meg. Ennek a véleménynek az osztásához erősen kell hinni abban, hogy a szlovák alkotmánybíróságban nem kerülhetnek átmeneti többségbe sem az olyan agylövöttek, akik az orruk előtt lévő alkotmányon kívül egy láthatatlan alkotmányt is látnak. Ez teljesen elképzelhetetlen, ne is gondoljunk rá.

2. "A szlovákok lábon lőtték magukat, mert nem csak a szlovák-magyar, hanem a szlovák-cseh és a szlovák-kanadai kettős állampolgárokkal is kiszúrnak." Ennek a véleménynek az osztásához meg abban kell nagyon erősen hinni, hogy a szlovák hatóságok nem jönnek rá, hogy a jogszabályokat lehet szelektíven is alkalmazni. Biztos nem fognak, buta sztrapacskazabálók.

3. "Az állampolgársági törvény végrehajthatatlan, mert a szlovák hatóságok nem fogják megtudni, hogy ki a kettős állampolgár." Igen. Egészen addig, amíg egy kettős állampolgár nem akar a magyar állampolgári jogaival élni Szlovákiában, például, hogy megvédje magát a hatóságok nacionalista packázásától. Mert onnantól tudni fogják. És merni is fogják, és tenni is fogják.

Chicken game-et játszunk elmebetegekkel, úgy, hogy a szlovákiai magyarok számára ez egy lose-lose játék.

Nisa 2010.05.28. 22:15:56

Duray Miklós nem kéri a magyar állampolgrságot: ""Soha nem gondoltam arra, hogy más államnak a polgára legyek, mert nem ezek a céljaim" - nyilatkozta a szlovákiai Magyar Koalíció Pártjának elnöke.

Pásztörperc 2010.05.29. 06:23:09

@Kettes: Nem, a szlovák-cseh, a szlovák-kanadai stb. kettős állampolgárokkal egyáltalán nem szúrnak ki. Nem szúrnak ki azokkal a szlovák-magyar kettős állampolgárokkal se, akik házasság, születés vagy egyéb, alanyi jogon állampolgárságot adó folyamat végén lesznek kettős állampolgárok. Csak azokkal szúrnak ki, akik a külföldi (tehát a magyar) állampolgárságot (egyénileg) kérik, és akiknek azt egyedi elbírálás alapján adják meg. Ennek jogi lehetőségét — ha jól látom — momentán csak mi biztosítjuk, a csehek, kanadaiak stb. nem.

Wolff 2010.05.29. 10:14:42

@Kettes: Egészen addig, amíg egy kettős állampolgár nem akar a magyar állampolgári jogaival élni Szlovákiában, például, hogy megvédje magát a hatóságok nacionalista packázásától.

Ez egy újabb nagyon elterjedt tévhit egyébként. Kettső állampolgárok esetében alapvető, hogy bármelyik állam területén tartózkodnak, annak fennhatósága alatt állnak és a másik állam nem léphet fel védhatalomként, nem biztosíthat konzuli védelmet stb. (Nem mellesleg ha így tenne Magyarország, akkor azonnal igazolná is Ficot Szlovákia biztonságának aláásásáról, revízióról stb.) Ez egyébként teljesen logikus, már persze ha az állampolgárságot annak tekintjük ami, jogintézménynek, nem pedig szerelmi vallomásnak. Egy másik felvetés, amit már szintén olvastam, hogy a szlovákiai magyarok majd több kisebbségi (nyelvhasználati) joggal rendelkeznek, kettős állampolgárként, mert magyar állampolgárként megnyilvánulva kikényszertik, hogy magyarul beszéljenek velük. Ez persze csak azt nem veszi figyelmbe, hogy a kisebbségi jogok végső soron az adott állam állampolgárságához kötődnek, külföldiként legfeljebb a hatóságok udvariasságát várhatom el (és persze azt, hogy saját jogszabályaikat tartsák be), de mást nagyon nem.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.05.30. 02:13:39

Az gombóc ott a végén az ovocné knedkiky?

mikénehavóna 2010.05.30. 04:50:37

Mi az isten ustorát számít az állampolgárság, amikor mindannyian európai állampolgárok vagyunk? Ott telepszünk le, ahol tetszik, ott dolgozunk, ahol munkát adnak, ott fizetünk adót, ahol élni hagynak.
Ja, hogy sápítozni, meg öklöt rázni jó? Sorry. Nem lehet minden bolond mellé pszichológust állítani.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.05.30. 20:08:15

@mavo: nem, sajnos baromira nem érted. A magyar parlament és nem a kormány szavazta meg, mint az minden egy a magyar alkotmányos berendezkedést kicsit is ismerő ember előtt az közismert.

ne add már a hülyét, pls.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.05.31. 03:39:42

@Kettes: Szlovákiával "tengelyt akasztani" kutya kötelessége volt OV.-éknek, ez gondolom világos. Azt is látnod kéne, hogy ezt "érvekkel" azaz józan megfontolással se igazolni, se támadni nem igazán lehet. Ha nem tették volna, az sokkal nagyobb probléma lenne. Világos, szabatos gondolkodásotokat ez hogyan kerülhette el? Nyilván a harmadik v. x-edik világháború nem ebből fog kitörni. Pofáznak, aztán majd megunják, és hazamennek :-) Ember, annyi támadási pontot mutat az új kormány, miért pont ezt :-D
p.s. Őrnagyot moderálni nem menő :-DD

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.31. 07:34:50

@Mihint: Ahogy mondtam: a kettős állampolgárság feszegetése olcsó játék hülyegyerekeknek. Fico jó eséllyel megbukik, de még jobb eséllyel bukna, ha nem hozták volna fel a kettős állampolgárság kérdését most. Ha Fico nyer, az egyértelműen a "kutya kötelesség" számlájára lesz írható.

maroz 2010.05.31. 22:32:33

@Wolff: Ami jó a Milo&Milonak, az mindenkinek jó. :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.01. 07:13:06

@Wolff: Majdnem annyi hitelt adott nekik az OTP (gondolom az ottani leánybank), mint amennyit nálunk a törvény a teljes kampányra megenged.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.01. 13:54:53

@Kettes:

"malacnews-nak külön terme lesz. :) "

LOLCAT :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.01. 13:56:58

@politicus:

az értelmesebbjével már letárgyaltuk, hogy de igen, és hogy tessek megszokni.

ugorgyunk

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.01. 19:28:42

@Wolff: A Heti Válasz idézi Kövesdi Károlyt, az Új Szó publicistáját, aki a másnapos szijjártópéterként reflexből gyurcsányozik egyet, majd feleleveníti azokat az incidenseket, amikor a szlovák hatalom nyilvánvaló etnikai indítékokból hátrányosan bánt magyar nemzetiségű szlovák állampolgárokkal.

"Szlovákiában a belügyminiszter és a miniszterelnök össztüzet zúdít egy szlovákiai polgárra, befolyásolva a rendőrséget, bíróságot. Hamis orvosi látleletből, rendőrségi kényszerítésből sincs hiány.

A tettesek az államhatalom csöndes beleegyezésével szabadon járnak, a Malina Hedvig-ügy lezáratlan. A szlovák állam nem védte meg polgárát, csak azért, mert magyar nemzetiségű. " bla, bla, bla, majd:

"ami a lényeg: az új törvény (ellentétben az elsietett szlovákkal) nem vesz el senkitől semmit, hanem jogvédelmet ad."

Elméleti kérdés: más lett volna-e a szlovák hatóságok eljárása, ha M. H. kettős állampolgár? Milyen jogvédelmet adott volna a magyar állam (Fidesz-kormányt feltételezve)?

A cikk:
hetivalasz.hu/vilag/lassan-mondom-hogy-gyurcsany-is-megertse-kemeny-valasz-szlovakiabol-29736/

Wolff 2010.06.01. 21:55:33

@Kettes: Nekem, egyébként laikusként a jogbasn, úgy tűnik, hogy a konkrét esetben biztosan nem, mivel az eset - szerintem - Fico provokációja volt az MKP elszigetelésére. Más esteben talán, a probléma az, hogy a magyar állam a hágai konvenció 4. cikke értelmében semmilyen védelmet nem adhatott volna Malina Hedvignek így csak a szlovák hatóságokon múlt volna, hogy egyáltalán oda engedik-e a konzult? És ez már azt a fajta udvariasságot feltételezné, amiről Fico nem igazán tett tanúbizonyságot. (Sólyom Lászlót is kitiltotta, akkor meg egy konzult kiipenderíteni...) Sarkosan fogalmazva Malina Hedvig kettős állampolgárért legfeljebb háborúzhatott volna a Fidesz-kormány, ha a szlovákok azt mondják, coki, akkor nekik van igazuk, ez már szuverenitás kérdése. De ha így megy tovább ezt hararosan megtanulja errefelé mindenki.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2010.06.01. 23:51:03

@Kettes: ez zseniális. :)))))))
én azért tesz-veszt is beajánlanám.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.06.02. 15:26:35

@mavo: ja értem, tehát az értelmesebbje szerint egy nem létező kormány törvényeket alkot Magyarországon. Értem. Akkor tényleg eljött a diktatúra, ahogy jósolták az "értelmesebbek"... :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.06.02. 15:44:47

@mavo: azért erősítsük meg itt is a common tudás alapjait, hátha egyszer az értelmesebbek is megtanulják...

1. nem létező kormánynak nincsenek intézkedései, ez fogalmilag kizárt ugyanis.
2. a magyar köztársaság területén törvényt a magyar parlament jogosult alkotni, a magyar kormány (feltéve, hogy már megalakult) ilyet nem tehet.

És most sipirc vissza a magyar alkotmány böngészéséhez. Tudom.... nincsenek benne képek, de azért a magára valamit is adó ember nem kezd bele közjogi vitákba, hogy az alapokkal sincs tisztában, Mavo etárs...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.02. 18:38:55

@politicus: Mikor lettünk ilyen pedánsak? Mert azt fel sem teszem, hogy azt hiszed, hogy a Fidesz-frakció önjáró módon, az - igen, meg sem alakult - kormánnyal nem egyeztetve terjeszt be és szavaz meg a külpolitikát, a rendészetet és az államigazgatást alapjaiban érintő törvényeket. És ne mondd nekem, hogy egy meg sem alakult kormánnyal nem lehet egyeztetni, mert amikor legutoljára láttam, Orbán eléggé megalakultnak nézett ki. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.02. 19:27:13

@politicus: Magyarorszagon de jure szet van valasztva a torvenyhozo es a vegrehajto hatalmi ag, am ebben a pillanatban de facto nincs szetvalasztva. Orban Viktor megkerdojelezhetetlen akarata ervenyesul mindkettoben. Gondolod, hogy neki ellent lehet mondani, hogy itten surun ellenszavazatok lesznek, hogy a kormany es a parlamenti fideszfrakcio kozott egyeztetni kell ?? Ez eppenseggel nem diktatura, csak egy olyan demokracia ahol egyetlen politikai vezeto akarata ervenyesul a kormanyzoparton belul.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.06.02. 20:37:40

@Kettes: nem hiszek semmit. Mavonak válaszoltam a sületlenségeire.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.06.02. 20:40:06

@jotunder: az utolsó mondatod kivételével egyetértek, de neked is megisméltem, amint fentebb Kettesnek: nem ez volt a vita köztünk.

Ő egy olyan kormány intézkedéseit kritizálta, amely a kritika pillanatában meg sem alakult. Ha a parlamentről beszél kormány helyett, meg sem szólalok. De még miután szóltam, hogy talán téved, tovább hajszolta bele magát a hülyeségébe.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.02. 20:41:27

@politicus: Nana. Abban sem, hogy Isten a történelem ura?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.06.02. 22:03:33

@Kettes: A történelem ura Orbán Viktor, ezt mindenki tudja, Kettes... :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.06.03. 16:50:05

@politicus: Orbannak nagyobb hatalma van a FIDESZ-en belul mint de Gaullenak volt anno a francia jobboldalon. Nyilvan van meg par (harom negy?) ember akinek szava van, dehogy Orban elso az egyenlok kozott az egy eros understatement.

Teljesen kontroll nelkul beszel az a par ember, most pl. elmagyarazzak annak a vilagnak amelyik ugy gondolja, hogy Magyarorszag relative jol van, hogy kozel az allamcsod. Nincs a vilagon meg egy allam, amely vezetese tudatosan rosszabbnak allitja be a helyzetet mint a valosagos. A forditottjara van pelda (nagyjabol a rest of the world). Ez a kontroll nelkuliseg a hatalom koncentracio kovetkezmenye. Itt fejere szol ki szot emel, nem lehet kritizalni a leadershipet. Amikor Gyurcsany mondta amit mondott a gazdasagrol (2005 legvegen, 2006 elejen es egy kicsit el is hitte, nem igaz, hogy folyamatosan hazudott, ez a meg dobbenetesebb dolog) akkor a cuclib egyfajta kognitiv disszonanciaban elt, nem volt igazan fenyegetve. A vegeredmeny szempontjabol nincs kulonbseg. Valamiert a magyar vezetok kontroll nelkul beszelhettek ossze vissza debil baromsagokat. Es ez amugy iszonyuan rossz, szegyenletes, 2006-ban is az volt, es most is az.

sorica123 (törölt) 2010.08.17. 12:49:16

@az igazi Sipi: 'ágyútöltelék kell? Repülünk!!!' - na hát ezért megy a pesti a falnak az erdélyitől. Némelyik meg még tud olyan jó kibírhatatlanul nagyképű is lenni mellé, szerencsére ilyen kollégám nem volt... (akikkel én dolgoztam erdélyiek mind aranyosak voltak, plusz az egyik helyen nem jöttek rá, hogy én pesti vagyok:) - de hát tényleg, ahogy dolgoztak, hát ez az, amit egyfelől tanítani kéne, másfelől meg egy szint fölött ijesztő).