A Vincent-blog elköltözött

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Egy szabálytalan építkezés története

2009.11.11. 12:50 | szempontpuska | 1 komment

Címkék: közbeszerzés hülyeország

A Négyes Metró, Kormányzati Negyed, a Margit híd, és a Szabadság híd-felújítás, a Pengefal és Turul-szobor bontás évekig elhúzódó, burleszkbe hajló eljárásaival összevetve, hogyan lehetséges, hogy Budapest szívében 3 hónap alatt felhúztak egy középületet, ami teljesen összeegyeztethetetlen a jogállam minden hatályos eljárásával????
 
Sírból visszahozott változat

Az alább következő poszt zsazsu4 alkotása, mely a technika ördöge folytán az érdeklődés csúcspontján - nagyjából 200 egyidejű olvasóval - elveszett. A sírból hoztuk vissza, a kommenteket (eddig) nem sikerült betenni. Olvassátok megértéssel!

 
Prológus
Négyes Metró 2004:
2004-ben a budapesti városvezetés az 1996-os tanulmány alapján vágott bele az építkezésbe, amelyhez állami támogatást remélt az első Gyurcsány-kormánytól. A kormány azonban csak akkora támogatást hagyott jóvá, amennyi az európai uniós pénzügyi forrásokhoz és Budapest saját erejéhez még szükséges. Az elkövetkező években a főváros szinte teljes fejlesztési erejét a 4-es metró emészti fel. Emiatt az összes fővárosi nagyberuházást át kell ütemezni, az építkezés költségvetése mégis folyamatosan nő.
 
2007 decemberében közölték, hogy az eredetileg tervezett 350–400 milliárd forint helyett a vonal első két szakasza várhatóan 511 milliárd forintba fog kerülni.
 
Miközben csak az első szakasz befejezésének határidejét 11 év alatt 8-szor módosították, ez év júliusában ismertették a budapesti főpolgármesteri kabinet elképzelését arról, hogy ideiglenesen elhagynák a 4-es metró II. szakaszának Dózsa György úti és a Róna utcai állomását, és az így megtakarítható pénzt a vonal budaörsi virágpiacig hosszabbításának előkészítésére költenék. 2009 augusztusiban még bejelentették, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) rendelkezései alapján egymilliárd forinttal kell emelni a 2-es és 4-es metrókhoz készülő kocsik árát.

 

Ígéretek az első szakasz befejezésére
Bejelentés
Befejezés dátuma
Bejelentő
1998. jan. 28.
2003. július
Demszky Gábor
2004. jan. 14
2008 vége
Demszky Gábor
2006 jún. 18.
2009 vége
Demszky Gábor
2007 ápr. 3.
2010 vége
Demszky Gábor
2007 okt. 25.
2011 június
Demszky Gábor
2008 nov. 5.
2011 vége
Klados Gusztáv
2009 ápr. 9.
2012 vége
Klados Gusztáv
2009. okt. 19.
2013 közepe
Klados Gusztáv

 

Így alakult eddig az 1996-tól tervezett budapesti Metró-projekt.
 
Kormányzati Negyed, 2007. július:
,,A legtöbb országban évszázados hagyomány alakította ki a kormányzati épületek helyszínét, amelyek királyi paloták, államfői rezidenciák, parlamentek környékén telepedtek meg. Az újonnan épült fővárosokban viszont külön kormányzati negyedeket építettek..." Nagyjából így indult — a kormányzati negyed hivatalos honlapja szerint legalábbis.
A végeredmény (illetve itt tartunk 2009. júliusában): ,,Hűtlen kezelés gyanúja miatt hónapok óta nyomoz a Központi Nyomozó Főügyészség a kormányzati negyed elszámolása ügyében. A kiindulópontot az Állami Számvevőszék múlt évi zárszámadásról szóló, illetve a Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. projektzáró jelentésében foglaltak képezik... az állami légvárépítés 9,152 milliárd forintba került..."
 
2009. május 27-i híradás a Margit híd felújításáról:
,,A 133 éves híd szerkezeti és műemléki rekonstrukcióját a fővárosi önkormányzat részben európai uniós forrásokból finanszírozza; a beruházás teljes költsége a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közlése szerint 13 milliárd forint; ebből az uniós forrás 6 milliárd forint. A főváros tájékoztatása szerint további 1,85 milliárd forint tartalékkeretet állítottak be."
 
2009. november 9.: ,,Elbukhatja a 6 milliárd forintos európai uniós támogatást a Margit híd… amíg 13 milliárd forintra becsülték a híd felújításának költségét, addig úgynevezett kiemelt fejlesztésnek számított. Most viszont, hogy 30 milliárdba fog kerülni, már nagyberuházás... Ezért a Fővárosi Önkormányzatnak új pályázatot kell készítenie és benyújtania Brüsszelnek. 
Az európai támogatások elosztását irányító Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szóvivője szerint ez időigényes folyamat, az EU illetékes hatóságainak legalább
három hónapra van szükségük a döntéshez.
 
 
A fenti esetek csupán illusztrációk, noha a legjelentősebbek. Node nézzünk valami egészen mást, ami ép ésszel felfoghatatlan, megemészthetetlen és nagy valószínűséggel teljesen ismeretlen az adófizető polgárok előtt.
 
Középület a VIII. kerületben
 
"A kijelölt bizottság tagjai augusztus 9-i ülésen döntöttek az építkezés  helyéről. Ezután szeptember 4-én bemutatták a terveket és a költségvetést, ahol 48 órán belül elbírálták azokat és megbízták az építészt a  részletes kivitelezési tervek elkészítésével és az építkezés vezetésével. A korábbi épület bontását szeptember 8-án kezdték el. A bontással 3 nappal később 11-én végeztek úgy, hogy közben, 9-én megkezdték az alapok kiásását"
 
A fenti eljárás már első olvasatra is valószínűtlen és már annak az önkormányzati ügyintézésben megfáradt kistelektulajdonosnak is rögtön szemet szúr, aki valaha próbált már hétvégi háza mellé engedéllyel akár egy szerszámoskamrát emelni.
 
És mindez nem blöff! A valóságban megtörtént! A fenti - gyanúsan sietős - eljárásban nem látjuk át, milyen szempontok alapján jelölték ki a bíráló bizottság tagjait. A tervdokumentáció és a költségvetés benyújtására szabott határidő teljesen alkalmatlan az ajánlatok kidolgozására (sőt, a hirdetményi közzétételt is ellehetetleníti) — mint ilyen, sérti a versenysemlegesség elvét.
 
Az építkezés építési engedély nélkül kezdődött!
 
Hasonló okokból kizárható (nem látjuk nyomát) a közbeszerzési eljárásnak és az ahhoz szükséges határidők betartásának.
 
Az eljárás nyilvánvalóan összeegyeztethetetlen a hatályos építésügyi engedélyezési eljárással, az államigazgatási eljárásra előírt határidőkkel. A társhatóságok, szakhatóságok és a szomszédos ingatlanok tulajdonosai számára nyitva álló jogorvoslati lehetőségeket pedig egyenesen lábbal tiporta.
 
Nem léphetett fel az ombudsman, mondva, hogy — a Szabadság ill. Margit híd felújításához hasonlóan — a rövid határidő miatt szükséges éjszakai munkavégzés indokolatlanul hátrányosan befolyásolhatja a környéken lakók életkörülményeit.
 
Az ingatlanon álló, bontandó honvédségi épületet egyébként a főpolgármester napok alatt, önhatalmúlag kiürítette, a bontási-engedélyezési eljárás részletei nem ismerhetők meg.
 
Az építkezés naponta 2140 kőművest és 3572 munkást foglalkoztatott. A munkaügyi felügyelet (talán a rövid határidő miatt?) egyetlen ellenőrzést sem tartott egy ekkora beruházáson. A munkabiztonsági előírások, a foglalkoztatási jogviszonyok, az alvállalkozói rendszer nem mérhetők fel, sőt! az illetékes hatóságok kísérletet sem tettek erre!
 
Az épületet az átadás után kötötték be a vízhálózatba.
 
E rövid áttekintés után, már további részletek ismerete nélkül is megállapítható, hogy ma Magyarországon törvényesen egy ilyen építkezés nem bonyolítható le.
 
Bármely elismert építésügyi szakember fizikailag kizártnak és teljesen lehetetlennek tartja, hogy - a szeptember 4-i tenderhirdetés és az épület december 9-i átadása között eltelt 3 hónap alatt (!!!) a beruházás szabályosan és az előírt üzembiztonsággal megépíthető Magyarországon. És akkor még a lakhatósági engedély kiadásának eljárásáról nem is szóltunk!
 
Hogyan lehetséges ez, és vajon mennyi ideig áll egy ilyen sietve összeeszkábált épület Budapesten?!
 
Blogunk munkatársai nem találtak magyarázatot erre a kérdésre. Ilyen — különös tekintettel az előzményekben felsorolt esetekre — egy jogállamban nem történhet meg.
 
Ha magyarázatot nem is adhat, de némi mentségül szolgál a történtekre, hogy a fentiekben teljesen valósághűen leírt események óta 144 év telt el.
 
Az ominózus ingatlan a Budapest VIII. kerület Bródy Sándor utca 8. szám alatt található, és ideiglenes képviselőháznak építették. Az előirányzott 10 helyett 37 évig töltötte be e funkcióját. Az épület ma is kiváló állapotban áll. Jelenleg Olasz Kultúrintézet.
 
Hja kérem! Azóta nagyot fejlődött a világ! :-/

 

Korabeli látványterv

Jelenlegi állapot

süti beállítások módosítása