Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A magyar foci utolsó nagy korszaka II.

1979-80

2009.09.22. 10:50 | szempontpuska | 207 komment

Címkék: focitörténelem

Törőcsík karrierje derékba törik, Nyilasi visszavonul, Bene búcsúzik, Lakat Károly lesz a kapitány, újonc a Debrecen, a Volán és a PVSK. Európai kupákban indul az Ú.Dózsa, a Rába ETO, az FTC és a DVTK. Barátságos mérkőzések esztendeje a válogatottban és az év végén egy csúnya betli. Pontosan 30 éve indult a 79-80-as szezon.

 

 

 

 

A szezon további részét kommentelőnkből lett vendégposztolónkkal, paraj -jal kísérjük végig:

Az ősz valójában már elkezdődött június végén, amikor a bajnok Újpest az utolsó fordulóban Zalaegerszegen játszott. A meccs után Törőcsik egy kis Polskival indult a Balatonra, hogy kicsit lazítson, mielőtt játszik az – akkoriban még komoly rangot jelentő – világválogatottban, Buenos Airesben. A kocsi megcsúszott, Törő súlyosan megsérült és már soha nem lett ugyanaz a játékos … A teljes őszi idénynek tehát nélküle vágott neki a bajnokcsapat, és persze a válogatott is. Még ezen a nyáron Bálint lesz az első  magyar labdarúgó, aki évtizedek után legálisan mehet külföldre játszani (Az újpesti Tóth Zoltánról az első részben, a fradista Magyar Istvánról itt később szólunk. Kicsit többen szerződtek külföldre azon a nyáron, mint az OTSH-ban szerették volna  szempontpuska ). Az Ajax le is igazolta, de végül az FC Brugesben kötött ki.

Bálint László ("Báró úr")

A bajnokság nyitányán a későbbi első rögtön kikap a későbbi utolsó otthonában. Ezen az őszön volt a 8:3 Ú. Dózsa-FTC “visszavágója” is, egy laza 7:1-el, egy Mészöly nevű focista a Fradiban 2 gólt is rúgott és abban az évben nagy erősség volt, fogalmam sincs, mi történt vele azután (Csepelre igazolt - szempontpuska).

Mészöly Pál gólja. Ez volt a negyedik

Az NB I viszonylag kiegyensúlyozottnak tűnt, hiszen jó időszaka volt ez a Honvédnak, a Vasasnak, természetesen az Újpestnek és persze bombaerős volt a Videoton és a DVTK is. Később persze kiderült, már ennek a bajnokságnak a végére, hogy a DVTK játékosaira irreális terheket raktak, olimpiai válogatott, ‘A’ válogatott, bajnokság, nemzetközi kupa, amit nem bírtak el. Soha többet nem volt ez a csapat a dobogó kornyékén sem, sőt, alig 4 év múlva kiesett az élvonalból … De voltak még nagyszerű csapatok abban az évben vidéken. Ilyen pl. a Tatabánya, de Pécsre sem szívesen mentek a csapatok (PMSC-Videoton 7:1, PMSC-ZTE 7:2….), egyébként, ha jól tudom, ez a 7:1 azóta is a legnagyobb arányú veresége a Videotonnak, nem véletlen, hogy szét akarták szedni a szezon után ezt a Pécset, csak nem engedték (Akkor még igy mentek a dolgok). Ha már Pécs, ebben az évben mutatkozott be Róth, valamint, nyilván sokan mások mellett, a Videotonban Vadász is … és ez volt az az évad is, amikor két vidéki városnak is két csapata volt az NB I-ben. paraj

Ilyen is volt: Fradi-Videoton= 2:5. Nyilasi a vendégvédők gyűrűjében

Kupameccsek

Mint ebben a korszakban minden évben, az európai kupákban csapataink azzal a reménnyel indultak a mezőnyben, hogy hátha sikerül valamelyiküknek a tavaszi fordulóig állva maradnia. A bajnok Ú.Dózsa a Dukla Praha ellen kezdett, a Megyeri úti 3:2 nem sok jóval kecsegtetett a visszavágóra. Gajdusek már a 4. percben bevette Rothermel kapuját, Sarlós azonban egy szép fejessel a szünet előtt egyenlített. A kor csehszlovák sztárja, Nehoda újra előnyhöz juttatta a vendégeket, de 12 percen belül sikerült legalább fordítani. Nagy László egyenlítő gólja után Fazekas tizenegyesből megszerezte a győzelmet, de a két idegenben lőtt gól után a cseheknek az 1:0 is elégségesnek tűnt a továbbjutáshoz.

 

Sarlós fejese és gólöröme. Ezzel lett 1:1

Rosszabbul járt a fiatalokból álló Fradi Szófiában! A Pusztait nélkülöző zöld-fehérek sima 3:0-ás vereséget szenvedtek a Lokomotivtól, ezzel gyakorlatilag esélytelenül várták a visszavágót. Az FTC-ben ekkor már stabil csapattagnak számítottak olyan nevek, mint Zsiborás, Vépi, Nyilasi, Mucha, Ebedli, Jancsika, Judik vagy Pogány. Utóbbi a nyári túrán disszidáló tizenötszörös válogatott Magyar Istvánt pótolta a balszélső helyén. (Magyar később az Austria Wienben csapattársa lett  Nyilasinak, és máig emlékszem arra az interjúra, ahol alig bírta leplezni irigységét, ahogyan a hozzá képest újoncnak számító Nyílt, a közönség ütemes Tíííboh-Tíííboh rigmussal köszöntötte). Bizonyára sok olvasónak jelentenek emlékeket ezek a nevek. Később más csapatokban folytatták még Tepszics (TBSC) és Mészöly Pál. Az edző Friedmanszky Zoltán volt.

A KEK-ben a Rába ETO igazi nagy halat fogott ki. Első mérkőzését Torinóban a Juventus ellen játszotta. Zoff, Gentile, Scirea, Cabrini, Tardelli később a '82-es világbajnok csapat tagjai lesznek, de a hetvenes évek nagy nevei ekkor még játszottak az Öreg Hölgynél: Causio (ő pár perc erejéig még ott volt a madridi VB döntőn - hála Bearzot gesztusának), Bettega és Cuccuredu (rá emlékszik még valaki?). Ami a győrieket illeti, a későbbi Verebes csapat néhány tagja már feltűnik a kezdőcsapatban: Hannich, Csonka, a Honvédot is megjárt Póczik és Szabó Ottó. A kapuban még Palla véd, a védelemben Pozsgai, Pásztor és Onhausz (ex-fradi). A csatársorban a majdani válogatott Pölöskei Gábor, aki később éppen a leendő bajnoki cím elől igazol el az Üllői útra... de ott is válogatottságig viszi. Bajnok viszont sohasem lesz belőle. Talán ha Győrben maradt volna.

Pölöskei Gábor itt még Rába mezben. Eligazolt a bajnoki cím elől.

A Rába egészen jól helytáll idegenben. Gól nélküli első félidő után Pozsgai szerencsétlen öngóljával szereznek vezetést a zebrák, majd Cabrini tizenegyesével a végeredmény 2:0. A továbbjutás eldőlni látszott, senki nem sejtette, hogy Bettegáékra még milyen meleg percek várnak a Rába stadionban.

A vidék üdvöskéje, a DVTK nagycsapata hozta az egyetlen kellemes meglepetést. Idegenbeli győzelem a bécsi Rapid ellen (1:0). Fükő (később Tatabánya) a 88. percben lövi a győztes gólt.

Visszavágók:

A BEK-ben egy sárgalapokban gazdag mérkőzésen a Dukla Praha már a 23. perctől továbbjutásra áll a Dózsával szemben. A lilák képtelenek gólt lőni és amikor az utolsó percekben Nehoda ismét betalál a kapuba, mindennek vége. Dukla Praha - Ú. Dózsa = 2:0. Prágában ez az Újpest szenvedett tükörsima vereséget: Rothermel-Viczkó, Dunai III., Jurácsik, Tóth J.-Kardos (Sarlós), Kolár (Zámbó), Nagy L., Tóth A.-Fazekas, Fekete. A következő fordulóban aztán lazán kiesett ez a Dukla (Nehoda, Vizek… ) paraj

A KEK-ben a Rába már a 23. percben ledolgozza hátrányát. Furino a hatodik percben előzékenyen viszonozza Pozsgai torinói öngólját, Póczik találatával pedig kisvártatva 2:0.

Góóóól! Megvan a második! Győriek egy kupacban

Innen nem jutnak dűlőre a csapatok egymással. Pozsgait a második játékrész elején kiállítják. Az emberfölényben játszó Juvének Causio gólja hozza a megváltást. Nincs tehát hosszabbítás. Az olaszok később egészen az elődöntőig mennek tovább.

Póczik József, itt még a Honvédban tett (3 éves) kirándulása előtt

A visszavágón a Fradi is kitett magáért. A Lokomotivnak kapaszkodnia kellett. Pusztai ismét csatasorban és az ő gólja után Pogány büntetőjével már 2:0. Az utolsó fél óra azonban gól nélkül telik. Nincs hosszabbítás itt sem, 3:2-es összesítéssel a bolgárok mennek tovább.

Hát, ez gyenge, gondoltam (-tuk) akkoriban, az Üllői úton 2-0 után még volt félórája a Fradinak, hogy egyet rúgjon, nem tette, nem tették ők: Zsiborás-Tepszics, Judik, Vépi, Takács, Rab-Ebedli (Jancsika), Mészöly-Pusztai (Szokolai), Nyilasi, Pogány. Ez a Szófia azért nem lehetett annyira rossz csapat, egészen a negyeddöntőkig menetelt, a Monaco-n és a Dinamo Kijev-en keresztül. paraj

A Diósgyőr az egyetlen csapat, amely páholyból várta a visszavágót. A bécsi 1:0-ás győzelem után minden szépnek és könnyűnek tűnik. A DVTK hazai pályán mindig nyert kupatalálkozón és a hagyomány folytatódni látszott. Káprázatos kezdés, a huszadik percben Szalai és Fekete (nem azonos a dózsás Fekete Lászlóval!) góljaival már 3:0 az összesítésben.A piros-fehérek hátradőlnek, a Rapid pedig feltámad és 0:2-ről egyenlít. Levegőben lóg a harmadik osztrák gól, ami egyben a hazaiak kiesését jelentené. De akkor (csereként) jön megint Fükő és beadását Tatár értékesíti. A Diósgyőr nyer 3:2-re, összesítésben 4:2. Huhh... ez meleg volt.

Kivertük a Rapidot ! Diósgyőriek ünnepelnek

Egyetlen állva maradt csapatunk a következő fordulóban a skót Dundeehoz látogat. A recept a régi. Az utolsó percben ezúttal Fekete eredményes. Megint egygólos előny a hazai visszavágóra. A két vérbeli szélső, Fekete és Borostyán széthúzza az ellenfél védelmét. Nehéz eldönteni, hogy kik voltak jobban meglepve az eredményen, a skótok, vagy maguk a vasgyáriak...

Visszavágó: Szabó Géza fiai ezúttal nem estek ugyanabba a hibába, mint a Rapid ellen. Telt ház előtt Borostyán hamar vezetést szerez, aztán a válogatott Tatár percei következnek. Előbb tizenegyesből, majd akcióból lő gólt, a skótok befejezés előtt szépítenek (Kopel). A közönség rögtönzött nótával ünnepel: "Tatár Gyuri megérkezett,/ kivertük a Unitedet./ Nem volt itt semmi cicó,/ pucolj szoknyás f...szopó". khmmm, elnézést. Folytassuk az UEFA kupa utolsó őszi fordulójával. Ellenfél az 1. FC Kaiserslautern. Nagy falat !

Az ellenfél soraiban régi és leendő világsztárok: A kapuban a svéd válogatott Hellström, vagy a Schalkéban hírnevet szerző Bongartz. És ott van a robosztus Hans-Peter Briegel, aki huszonévesen nyergelt át az öttusáról a focira, hogy később a válogatottban európa bajnok legyen. Sem a válogatottban, sem klubmeccseken soha nem láttam rajta lábszárvédőt. A hazai meccsen a vasgyáriak nem találják a Kaiserslautern ellenszerét, a vége 0:2. A visszavágón egy félidőre futja a DVTK erejéből. A szünet után összeomlik a csapat és a vége 1:6. Katasztrófális vereség. Ezzel véget ér az 1979-80-as kupaévad a magyar csapatok számára.

A DVTK "nagy" csapata

És most visszaadom a szót paraj emlékezetének

Válogatott

Lakat tanár úr először Csehszlovákia ellen mutatkozott be, szép gesztusokból nem volt hiány, ekkoriban kezdték el vidékre vinni a meccseket (Nyíregyháza, 27 000 néző… ) ahol addig mindig nyert a válogatott. Bene Ferenc is megkapta a maga jól megérdemelt búcsúperceit.
 
Bene búcsúja
 
Gujdár (ez volt a 25., egyben utolsó válogatottsága) – Szántó, Salamon, Kutasi - Ebedli (Csapó), Tatár, Tóth András (Burcsa) – Borostyán, Kiss László, Bene (Fekete), Kuti. Kutiban sokan láttak fantáziát, de vegül nem vitte annyira sokra/szinte semmire, igaz, ez az ő nagy éve volt, 17 gól a bajnokságban (előző évadban 14 gól), 9 válogatottság 1 év alatt, még Kovács Ferencnél debütált, Lakat Károlynál stabil csatár volt, és Mészölynél, a Szovjetunió elleni hatalmas itthoni 4:1-es zakó volt az utolsó meccse. Itt mindenesetre ő lőtte a második gólt, az elsőt Tatár. 
 
Kuti akcióban
 
Ezen a mérkőzésen mutatkozott be a válogatottban a diósgyőriek robbanékony és gólerős jobbszélsője, Borostyán Mihály. Addig válogatottban Fazekas mellett az idősödő Pusztai, ritkábban a honvédos Bodonyi és Májer jutott szóhoz. Klasszikus értelemben vett vonalszélsőt később sem sikerült találni, pedig Borostyán mellett még voltak új ígéretek. Egy későbbi részben még végignézzük, pl. a Fradi Pusztai távozása után kikben látta a méltó utódot. Murai-tól egészen Zsinkáig... de az majd egy másik történet.
 
Borostyán Mihály (sötét mezben)
Borostyán utóbb a Vasasba igazolt, végül elszürkült, eltávolodott a válogatottságtól. Az ígéretes kezdet után egy lett a sok - idő előtt - letűnt reménységek sorában, akiknek a maguk idejében nagy jövőt jósoltak. E poszt írása közben, magam csak paraj leveléből tudtam meg, hogy Borostyán Mihály már 2005-ben, 49 évesen meghalt. Béke poraira. szempontpuska
 
Kuti lövése útban a csehszlovák kapuba. Így lett 2:0
 
A következő egy - emlékeim szerint - sima és kilátástalan 3:1-es zakó Bécsben, a fenti csapathoz képest itt debütált Tepszics és visszakerült Nyilasi is… hogy aztán egy ország vitatkozzon rajta, lecserélésekor eldobta vagy csak odadobta a kapitányi karszalagot helyette beálló Csapónak. Nyilasi nem sokkal ezután visszavonult.. szerencsére nem örökre.
 

 
 
Ezután még jött egy teljesen tét nélküli EB selejtező a finnek ellen, Debrecenben (sima 3:1-es győzelem), a csatársorban Weimperrel, a középpályán Póczikkal, és csereként beállt Kiss János a Debrecenből.
 

 

 

 
Kicsit túl sok volt a szép gesztus azokon a meccseken, és akkor el is értünk a legszebbhez: Szabó Gyuri, a tatabányai legenda 36 évesen megérdemel egy válogatottságot.
 
Szabó György. Hosszú ideig az NB I rekordere. A legtöbbször szerepelt játékos 510 mérkőzéssel. (Visszavonulása óta Illés, majd Végh Zoltán és Kuttor is túlszárnyalta). 1965-től egészen 1983-ig elképzelhetetlen volt nélküle a Tatabányai Bányász. Azok közé a nagy öregek közé tartozott, akik nem szenvedtek sztárallűrökben, sem a pályán, sem azon kívül. Szabó Gyurinak nem voltak "ügyei". Erre a korszakra is jutott pár olyan kiemelkedő tudású játékos, akik olyanok voltak mint a levegő. Természetes és megszokott volt, hogy ott vannak, de hiányukat rögtön megérezték amint nincsenek. Szabó Gyuri egy volt ezek közül a kevesek közül. Talán csak a bányászvárosban tudták igazán értékelni, hétről hétre, meccsről meccsre mit nyújt a pályán. És erős a gyanúm, saját városa is méltánytalanul elfeledte azt, amit a focicsapat fénykorának jelentett. Remélem ebben tévedek. Az Almásfüzitő és a Tatai Honvéd után hamar a TBSC-hez került, hogy aztán visszavonulásáig nélkülözhetetlen név legyen a kék-fehéreknél. Hívták a Dózsához, de nem ment. Ki tudja, ott mire vitte volna, de - ismeretlenül is - nem tudom elképzelni, hogy hűségét a TBSC-hez valaha is megbánta. Jobbszélsőként kezdte, de az ország szurkolói jobbhátvédként ismerték meg. Az összes évonalbeli magyar csatár megismerhette tudását és játékintelligenciáját, csaknem 20 éven át tartó korszakon át. És nem csak ők ! A Real Madrid Juanito-Santillana-Isidro csatársora is alig (khmmm....nem kevés bírói segédlettel) boldogult a Bányász védelmével. Szabó György ekkor már régóta a csapat kapitánya volt. Egy 1980-as interjút olvasva edzője értetlenül fogadja a kérdést, kap-e könnyített feladatokat a veterán Szabó az edzésen: - Nem és nem is fogadná el. Fel sem merül !
 
Csemegézzünk egy picit Szabó Gy. - korabeli azaz 1980-as- tesztlapján:
- Hány méterig tudja kirúgni az állított labdát ? 60
- Hány fekvőtámaszt tud csinálni ? negyvenet
- Kedvenc futball cipő márkája: Tisza
- Mennyi ideig visel egy foci cipőt ? Max 2 év
- Hányat tud dekázni ? Elfáradásig
- Fejjel emelgetni ? Nem az erősségem
- Hányszor tud nyújtóvason felhúzódzkodni ? tizenötször
 -Hányszor állították ki ? egyszer
- Hány sárga lapja volt ? egy sem
- büntetők ? még csak nem is próbálkoztam
- Meddig ezen a szinten ? Ameddig hasznára vagyok a csapatnak
- Felfogása a labdarúgásról tízesztendősen: Puskás vagy Hidegkúti akartam lenni
- Húszévesen: Legalább egyszer az NB I-ben játszani
- Harmincévesen: bizonyítani, hogy még nem vagyok öreg
- és most ? Átadni a tapasztalataimat
- Legjobb magyar étel: Húsleves, rántott csirke, vacsorára kolbász, szalonna
- Ital : Vörösbor és tej
- Énekes: Simándi és Koncz Zsuzsa
- Színész: Haumann és Bessenyei
- Író: Berkes András
- Költő: Váci Mihály
- Sportoló: Magyar Zoltán
- Labdarúgó : ???
- Legjobb magyar szokás: Vendégszeretet
- Legrosszabb: borravaló osztás
- Képes lesz egyszer mindent elfelejtve elbúcsúzni ? Sohasem akarok végleg búcsút venni a labdarúgástól....
 
41 évesen vonult vissza. Pályafutása egybeesett élete csapatának legsikeresebb korszakával. 80-81-ben ezüstérmes, egy évre rá bronzérmes. 1966-ban szintén bronzérem. MNK döntős 1972-ben, Közép Európa Kupa (KK) győztes 1973-ban (Zenica ellen) és 1974-ben (a Zilina ellen).
 
Két legenda: Bene és Szabó Gy. 
 
Szabó György neve, nem csak a játszott mérkőzéseinek száma miatt, hanem tudása és teljesítménye nyomán is ott kellene, hogy legyen a magyar labdarúgás aranyoldalain. Keserűen írom, hogy érzéseim szerint méltánytalanul háttérbe szorult a neve, mind aktív játékos korában, mind utólag. Talán ha nem olyan időszakban él, ahol elismert jákékos csak budapesti lehetett. Talán ha nem olyan ember, akinek többet jelent a városa, mint a saját hírneve, karrierje. Talán ha....
 
Merem remélni, hogy 30 év elteltével legalább Tatabánya méltó helyen kezeli pályafutását, tudását, mindazt amit a TBSC-ért tett és amit abban az időben jelentett. De erős kétségeim vannak efelől is... :-(. Én magam (akkoriban szenvedélyes Dózsa drukkerként) legfeljebb ellenfélként láttam, vagy a TV előtt szorítottam neki, valahányszor a Real Madrid támadásba lendült. Ha más nem, majd Szabó legombolja róluk a labdát. A visszavágón a Real, kamaszlelkemnek megemészthetetlen igazságtalansággal, verte ki a Bányászt. Azt hittem egész Európa felhördül egy ilyen részrehajló bírói segédlet láttán. Persze nem így történt. Később megtanultam, hogy a Real Madrid akkoriban nem bízta a véletlenre mérkőzéseit, sem a kupákban, sem otthon a bajnokságban. Emiatt azóta sem tudok szimpatizálni velük.
 
Szabó Gyuri! Azért írom róla ezt a külön szövegboxot, hogy tudja, vannak akikben megmaradtak azok az évek, azok a meccsek, azok a pillanatok. Tatabányán talán többen, de nem csak a szurkolói között, hanem azok is, akik annak idején, a lelátón még azért szorítottak, hátha valamelyik csatárnak sikerül átjutnia Szabón.
 
Két generáció: Szabó Gy. elveszi Pogánytól (FTC) a labdát
 
A sors keserű fintora, hogy egyetlen válogatottságot kapott. Gesztusból. Melyik meccs lett az ? Az USA elleni 0:2, amelyet mindenki igyekezett hamar elfeledni.
 
Szabó György a korszak magyar labdarúgásának egyik ikonja volt. Jó lenne tudni, hogy a megbecsülés - akár igényt tartott rá, akár nem - végigkísérte azóta is életét. Bár Tutó kommentje előző részünkhöz nem erre utal.
 
Ha olvassa, ha eljut hozzá: Tisztelet a játékának, vannak akik emlékeznek rá. Ma már 67. évében jár. Jó egészséget !
 
Jön a sehol nem jegyzett USA, csak nem lehet gond..Igy álltunk fel: Katzirz-Szabó György, Kovács J., Péter - Nagy Antal, Póczik, Kuti-Májer (Weimper), Szokolai, Kiss László, Fekete. Az eredményt ismeri mindenki, akit ez a blog érdekel…
 
 
 Kimaradt helyzet az USA kapuja előtt
 
Egyébként a diósgyőriek éppen ekkor Skóciában játszottak, tehát ezért is a kicsit felforgatott csapat. Ez az USA válogatott részt vett (volna) a 80-as olimpián, egyébként, de aztán helyette Kuba utazott. (és ott: Szovjetunió-Kuba 8:0, megnéztem volna azt a meccset … ).
 
Annyiban felmenteném a Tanár urat, hogy ő legalább körülnézett vidéki stadionokban is, és mert onnan is válogatni. Elődei, és főleg utódja, Mészoly meg volt győződve, hogy még mindig a Vasas-FTC-Újpest nagy hármas létezik, mint az ő idejében … …  vagy csak nekem tűnt úgy ? (lásd Rába játékosok mellőzése..). De pl. ha volt valami bajom Mezeyvel később (nem nagyon volt), akkor az, hogy kicsit ő is ilyen volt.

 

Olimpiai válogatott

A selejtezők már megkezdődtek tavasszal, a románokon túlléptünk, majd jöttek a csoportmeccsek a lengyelekkel es a csehszlovákokkal. Lengyelországban kikaptunk, majd a visszavágón Baranyin es Kiss Lacin kivül a teljes (!) DVTK lépett pályára, és nyert 2:0-ra. A cseheket simán megvertük itthon, 3:0-ra, és tudta mindenki, a következő évben a visszavágón egy döntetlen is elég a moszkvai olimpiai kijutáshoz (valamint ahhoz is, ez is benne volt a levegőben, hogy Lakat tanár úr a helyén maradjon…).  
 
U-21 EB selejtezők: akkoriban még arra jók voltunk, hogy a selejtezőcsoportból továbbmenjünk, itt megelőztük a törököket es a románokat, a negyeddöntőkre már 1980-ban került sor.

 

Vissza az NB I őszi zárásához: Az őszi sorrend ez volt: 1. Honvéd, 2. FTC, 3. Vasas, de nagyon szorosan ott volt mögöttük a Videoton is, ahol a régi nagy gárdából még maradt 1-2 játékos, pl. Karsai nagy éve volt ez, olimpiai válogatott is lett, de már jöttek a fiatalok is, akik néhány év múlva majd UEFA Kupa döntőt játszanak …  

Még néhány emlékezetes eredmény az őszi szezonból, merthogy potyogtak a gólok:

FTC - RÁBA ETO = 5:2

Vasas- Videoton = 4:0

Videoton - PVSK = 6:0

Ú. Dózsa - MÁV Előre = 6:1

Tatabánya - Vasas = 3:3

Békéscsaba - Honvéd = 3:3

Ú.Dózsa - Dunaújváros = 4:3

Békéscsaba - MÁV Előre = 5:1

Az év végi kedvenc teremtornámat Debrecenben rendezték, a teremspecialista Videoton csak harmadik.  

Mindenesetre az év úgy zárult, hogy Törőcsik nincs, sérült, Nyilasi visszavonult, a válogatott nem jutott ki az EB-re, kupacsapataink megint sehol…szóval, csak óvatosan a nosztalgiával. paraj

 

Eddig jutottunk a sorozat második részében. Már megint csak egy fél idény fért bele a terjedelembe. De sebaj! Ez azt jelenti, hogy megint egy résszel hosszabb lesz a sorozat a tervezettnél. A válogatottban barátságos (tét nélküli) mérkőzések sorozata. Mészöly Kálmán lesz a kapitány, és megkezdődik a felkészülés az 1982-es Spanyolországi VB selejtezőire. 25 év után ismét bajnok lesz a Honvéd, feljövőben a Tatabánya és a Videoton, a Diósgyőr pedig MNK kupagyőzelemmel zárja történelmének nagy korszakát. Gólok, videók, ritka fényképek, eredmények és emlékek. 30 évvel ezelőttről. Új reménységek és elfeledett ígéretek. No meg a Ti emlékeitek, kedves kommentelőink.

A sorozat III. része következik.

Köszönet paraj-nak az értékes közreműködésért !
Előzmény: A magyar foci utolsó nagy korszaka I.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr101389313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szempontpuska 2009.09.22. 16:35:03

REJTVÉNY !!!
valamelyik eltökélt dózsa-drukkernek mond az a név valamit, hogy KARÁCSONYI ?

sanyikácska 2009.09.22. 16:43:41

Karácsonyi? ...szégyen-gyalázat, de nekem semmit...

Szűcs! Juj, tényleg, a mikrofonfejű! :D

YouTube-n szoktam nézni kb. heti rendszerességgel a klasszikus Steiner-szopatást by Törő, de pl. sehol nem találtam még meg az Aberdeen elleni meccs góljait, pedig emlékem szerint Kisznyér nagyon bevarrta...

Kaputykin · http://kittenberger.blog.hu 2009.09.22. 16:44:57

@szempontpuska: most semmit, de látom, Kiss Sanyinál te a Fradira emlékésze, én a Vasasra... nagyon kíváncsi vagyok :) - Stadionban volt a meccs, a tuti

Szűcs Keegen, hát igen, szegény, úgy hallottam, hogy nagyon lecsúszott, egy barátom látta 5-6 éve... úgy emlékszem, meg is halt, nem találom a neten...

szempontpuska 2009.09.22. 16:47:45

@sanyikácska: Az Aberdeenről csak a visszavágó van fenn :-(

szempontpuska 2009.09.22. 16:48:25

@Kaputykin: Vasas ???
kezdek meginogni... Három gólt lőtt azon a meccsen.. Talán 4:1 lett
valami rémlik..

sanyikácska 2009.09.22. 16:54:30

@szempontpuska: Láttam... Ott kiderül, hogy Kiss Sanyi kapusnak se volt rossz... Emlékszem, késő éjszaka anyám kiabált szegény faterral, hogy a "gyereknek holnap iskolába kell mennie!", mi meg félig sírva néztük a hosszabbítás utolsó perceit...

Valahol jó lenne valami sport archívumra bukkanni.

szempontpuska 2009.09.22. 16:59:30

@sanyikácska: próbáltam, de nem nagyon megy :-(
Én egy sercegő világvevő rádióhoz tapadva hallgattam a Szülőföldünk adását (közvetítés felvételről - naja, akkoriban még nem volt internet) a Föld túlsó oldalán és teljesen magamba roskadtam az eredmény hallatán.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.09.22. 17:04:18

Születésnapom örömére, huszonöt év után újra bajnok lett a Honvéd. Jippí.
(Vagy ne legyek szpojleres?)

Tutó 2009.09.22. 17:07:14

@szempontpuska:

Tisztelt szempontpuska!

Ha segíthetek...
Ez a Karácsonyi egyike volt a legtehetségesebb gyerekeknek, a semmiből jött,de úgy játszott,hogy szinte azonnal betették az első csapatba.
aztán pillanatok alatt valamilyen bűnügybe keveredett,el is ítélték,soha több senki nem hallott róla.
a Bene egyszer nekem azt mondta: ez a gyerek lesz az utódom...

Tisztelettel:
Lakat T. Károly

Naumov 2009.09.22. 17:15:07

@Medvegyev: Pár éve olvastam egy interjút Esterházy Mártonnal, aki azt állította hogy a 6-6 nem volt bunda. Sok minden más igen, de az pont nem. Sajnos nem jártam előtte sem a csepeli, sem a kispesti öltözőben, úgyhogy nem tudom megítélni, de Esterházy ezt nyilatkozta..

@Tutó: Ha már Czerniatynskit emlegeti, a vébé után Csongrádin verték el a port, hogy miért nem rúgta fel a kapunk felé robogó Ceulemanst. Avagy 'A "Ha a Nagy Laci befejeli" átalakult "Ha a Csongrádi faultol"-lá', ha esetleg ismerős ez az idézet..

@szempontpuska: Köszönet a cikkért. Mondom én hogy sokkal jobban megy ez a téma nektek mint a szíjjártózás.

Tutó 2009.09.22. 17:20:43

@Naumov:

Tisztelt Naumov!

Persze,hogy emlékszem...
Akkor nagy bánatunkban - mert az tény,hogy közel álltunk a továbbjutáshoz - mindenkin megpróbáltuk elverni a port,akinek csak egy egészen kis köze is lehetett a gólhoz.
Tény: ha a Csongrádi elüti;ha a Kerekes Attila jól keresztez;ha a Bubu csak egy ütemmel előbb vetődik...;de nem így történt.
A Nagy LAci fejesénél is az álmainkba kapacskodtunk...
Kb. 1 milliószor néztem vissza,nagyon nagy bravúr lett volna,ha azt befejeli...
Egy szó,mint száz: szeretünk valakit megtalálni...
Miért,a magyar-svéd után nem a Gera lett a bűnbak,mert a szélről beadott?
No,de kérdezem én,ha egy beadás rossz,abból feltétlenűl gólt kelll kapni???
Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

sanyikácska 2009.09.22. 17:27:42

Na ja, Pfaff el tudta ütni a Kapát, ugyanazon a meccsen. Nem is kapott érte még sárgát sem.
Na, ha most itt belegondolok, csupa olyan fociélményem van, hogy lehajtott fejjel állunk a meccs végén kezünkben a rádióval vagy a tévé előtt, és úgy érezzük, hogy valamit nagyon elvettek tőlünk...

A 6-6 nem volt bunda? Olvastam nemrégiben Berecz elvtárs egy visszaemlékezését (csak fociról volt szó), ő talán vmilyen funckiót töltött be a Honvédnál, pont külföldön volt, a határon hallotta a 6-6-ot, és állítása szerint a guta majd megütötte. Lett is balhé belőle rendesen!

Medvegyev 2009.09.22. 17:32:06

@Naumov: A 6-6 Volán-Honvéd meccs volt, nem Csepel, a Volánnak kellett egy pont a bentmaradáshoz, Marci meg asszem 3 gólt lőtt a gólkirályságért.

Én sem voltam ott, meg most már annyira mindegy....lett azóta rosszabb foci is:-(

sanyikácska 2009.09.22. 17:37:40

@Tutó: azért gondoljunk bele, mi lett volna, ha Csongrádi elüti... Mi lettünk volna a másodikok a csoportban, mentünk volna a középdöntőbe Olaszország és Brazília mellé... Anyám, mi lett volna ott... Sallai és Garaba együtt fogták volna Paolo Rossit.

Tutó 2009.09.22. 17:42:30

@sanyikácska:

Tisztelt sanyikácska!

Igen,ez pontosan így történt volna...
De azért még mindig jobb egy körből továbbjutva kiesni,mint úgy,hogy gyakorlatilag csak a Salvadort vertük meg.
De teljesen igaza van,ha továbbjutunk a vb akkor is véget ért volna a számunkra...

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

sanyikácska 2009.09.22. 17:51:01

@Tutó: félreértés, szvsz óriási dolog lett volna a világ akkor két legjobb csapatával játszani! Más kérdés, hogy Argentína ellen megmutattuk, a gyors (főleg agyban) focival nem tudunk mit kezdeni. Azóta sem.

végh hanta: abból a Honvédból Lukácsra emlékszem, mint nagyon nagy ászra. Valahogy ő is elfelejtődött mára.

Tutó 2009.09.22. 17:53:24

@sanyikácska:

Tisztelt sanyikácska.

Nem mondtunk ellent egymásnak.

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

sanyikácska 2009.09.22. 17:53:59

@Tutó: Tisztelt Lakat Úr, ez a Karácsonyi-ügy mikor történt? Hátha utána lehetne olvasni valahol.

Naumov 2009.09.22. 17:56:08

@Medvegyev: Bocsánat, keverem itt a dolgokat, valóban Honvéd-Volán volt, csak mindig a csepeliek ugranak be először, mivel ők bukták a legnagyobbat a témán. Kőhalmi tíz évet, a válogatott akkori talán első számú kapusa Kovács Attila asszem hatot, és mintha a volt fradista Kelemenre is ráhúztak volna pár évet többek között.. Az igazat megvallva elég régen foglalkoztam ezzel a témával, és sajnos a neten nincs is túl jól dokumentálva, de olvastam olyat is, hogy inkább leállították a vizsgálatot, mert az éppen formálódó, nagyrészt a Honvédra épülő Mezey-féle válogatott háromnegyed részét el kellett volna tiltani a csepeliekkel együtt.

Egyébként az ominózus Esterházy-interjú itt megtalálható: www.focitipp.hu/?content=cikkek&id=2634

Tutó 2009.09.22. 17:59:59

@sanyikácska:

Tisztelt sanyikácska!

Megpróbálom megtudni magának.
A Fekete Laci az tudni szokta az ilyeneket...

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

Medvegyev 2009.09.22. 18:11:36

@Naumov: Köszi!

Az valószínű, hogy akkor belenyúltak fentről a sztoriba, lehet, hogy Mezey kérésére.

Én azt tudom, hogy Kovács Attilát lekileg is agyonvágta a történet, így került előtérbe Disztl, Andrusch és Szendrei.

szempontpuska 2009.09.22. 18:22:40

@Tutó: elképesztő! Erre eddig még soha senki nem tudott nekem válaszolni !

szempontpuska 2009.09.22. 18:27:56

@sanyikácska: vmikor 83-84 környékén. A full tartalékos Dózsa 3:0ra verte a Fradit. Karácsonyi gólt lőtt, majd - Temesvári szavaival - elment betörni. 17 éves volt ekkor.

szempontpuska 2009.09.22. 18:33:18

@Naumov: köszi ! :-) Szíjjártót egy script rakja be, nota bene volt egy ilyen nevű védekező középpályás az MTK-ban, nem ?

Naumov 2009.09.22. 18:46:32

@szempontpuska: Én egy Szíjjártó Istvánra emlékszem, aki a Vasasban és talán a Honvédban is játszott a nyolcvanas években, az MTK nem rémlik, de lehet hogy ott is megfordult. Btw. ha minden igaz, akkor ő nem is olyan régen még a Felcsút trénere volt..

Kaján Halász 2009.09.22. 18:52:10

Kaszás Gábor: (félig offtopic, mivel nem a tárgyalt időszakra esik a pályafutásának csúcsa)

Siófokon volt edző (előtte talán Szegeden?), onnan ment a Vidibe 1988-89-ben. Ez volt az a Vidi, amelyik "NEM nyert bajnokságot", mert abban a szezonban vezették be a 11-es rúgásokat, ha döntetlen lett a vége, a fehérváriak meg egy kivételével mindig elveszítették. Bajnok a Honvéd lett a korábbi Vidi-kapussal, a 11-es-gyilkos Disztl Péterrel...
Szóval ami a lényeg: Kaszás idején a Vidi úgy játszott 4-3-3-as felállásban, hogy a középső középpályásnak, Csucsánszkynak nem volt védekező feladata! (nem is tudott védekezni, emiatt nem is volt más edző, akinek a keze alatt jól tudott volna teljesíteni) Persze ehhez nyilván kellett a védelemben az UEFA-döntős Végh, Novath, Horváth.
1990 tavaszán volt az autóbaleset.

Egyébként szuper a poszt, várom a következő részeket.
És tényleg jó lenne folytatni 86 után is.

Volt egy könyv, Hoppe Pál-Szabó Ferenc: Labdarúgó-bajnokságaink 1945-86 címmel, (egyszer bevittem a munkahelyre pár éve, többen is nézegették, aminek persze az lett a vége, hogy elveszett..., azóta is siratom.) az is csak 86-ig viszi.

Pedig azért utána is volt élet..., azon persze el lehet vitatkozni, hogy mikor volt a törés, 1993-ban-e, vagy később.

A válogatott a 1990-92-ben nem volt olyan rossz, a kupacsapatok közül a Honvéd verte a Sampdoriát (vagy ez nem ekkor volt?).
Viszont 1995-ben meg ott volt a svédek elleni győzelem, 96-ban az olimpia, 97-ben a pótselejtező kivívása (a finnek öngóljára gondoljon, aki bús magyar sorsot emleget...)

Igazából ez egy folyamat volt, nem lehet kiemelni egy töréspontot. Ha mégis, az talán inkább 1997.
Azóta van az, hogy egy papíron gyengébb csapat legyőzése tétmeccsen már sikernek számít ...

Más:

Itt több csapatösszeállítás 3-3-4-es felállást mutat. Tudnátok valamit írni, hogy kell ezt a szerkezetet elképzelni?
(Én 85-86-tól figyelem a focit, akkor 4-3-3/4-4-2 volt, nem nagyon tudom elképzelni, hogy nézett ez ki)
Nem volt szélsőhátvéd? Ha volt, akkor középen ki segített a középhátvédnek? A középső középpályás? De akkor a 2 másik kp a szélen mit csinált? Hisz a támadószélsők nyilván hátrébb voltak vonva, mint a 4-3-3-ban.
Szóval aki tud, írna valami "szakmait"?

Tutó 2009.09.22. 19:02:59

@Naumov:

Tisztelt naumov!

Két Szijjártó volt.
Az egyik a Rákosi Gyula-féle ifi válogatottban (ő volt a jobb játékos!!!),de korán megsérült ,és abbahagyta, a másik pedig akiről Ön is ír, a "Felcsuti"...
Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

Naumov 2009.09.22. 19:11:28

@Kaján Halász: A Honvéd-Sampdoria az 1991/1992-es, utolsó BEK szezonban volt, a következő idénytől jött a BL. A Sampdoria egyébként egészen a döntőig menetelt utána, ahol az emlékezetes Ronald Koeman szabadrúgásgóllal kaptak ki a Barcelonától, mi meg máig azt emlegetjük, hogy "ha Pagliuca nem ér oda Negrau fejesére"...

Egyébként szerintem mindenkinél máshol van az a pont, ahonnan a magyar foci hanyatlását számítja. A legidősebbeknek nyilván Bern, a későbbieknek Marseille, Irapuato, Reykjavik, Belgrád.. Életkoromnál fogva én kb. 1983 vége óta követtem a magyar focit, meghatározó gyerekkori élményem volt a Mezey-féle válogatott és a Videoton diadalmenete, úgyhogy azóta is mindent ahhoz viszonyítok. A töréspont nálam is pont 1997 volt, addig minden apró részsikerben én is a biztató jeleket véltem felfedezni. A jugoszlávok elleni 1-12 után aztán többet nem vettem meg a Nemzeti Sportot, és ma már leginkább csak nosztalgiázok. Talán megérem hogy lesz még VB-csapatunk, de a jelenlegi helyzetet elnézve leginkább csak akkor, ha Platiniék a BL-hez hasonlóan ott is bevezetnek valami nekünk kedvező reformot.

Naumov 2009.09.22. 19:12:32

@Tutó: Köszönöm. Tudja, ezekkel a Szíjjártókkal ezen a blogon mindig valami gond van.

paraj 2009.09.22. 19:15:04

@sanyikácska:
Az szovjet, lengyel csoportba kerultunk volna... mondjuk, az jobb ? a szovjetek 2 evvel azelott lefociztak a nepstadionban minket (4-1, de lehetett volna 8-1 is...), vagy a Boniek-Lato csatársor ... De mindegy is, tovabbjutni mindig jobb, mint kiesni, ugyebár...

paraj 2009.09.22. 19:24:27

@Tutó:

Tény: ha a Csongrádi elüti;ha a Kerekes Attila jól keresztez;ha a Bubu csak egy ütemmel előbb vetődik...;de nem így történt.
A Nagy LAci fejesénél is az álmainkba kapacskodtunk...
Kb. 1 milliószor néztem vissza,nagyon nagy bravúr lett volna,ha azt befejeli...
----------------------------
MAXImalisan egyetértek, nem volt az egy 100% helyzet..mondjuk, mogotte uvoltott Nyilasi, hogy hagyd, lehet, hogy ugy már tényleg komoly ziccer lehetett volna...
de menjunk messzebb: Gyerekkoromban mindig azt olvastam, hogy 66-ban a szovjetek ellen mekkora pechunk volt, jobbak voltunk, stb. Na most: nemreg vegignéztem a meccset: az elso felidoben egyszeruen fizikailag bedaráltak bennunket, Albert levegot sem kapott, szinte helyzetunk sem volt. Tény, a másodikban jobban jatszottunk valamivel, de pl. szegény Rákosit szidták a nagy helyzete miatt..hát, jobbszélrol erosen belotték a labdát, valami vedo alatt átment, és azt kellett volna szinte reflexből berugnia...tény, helyzet volt, de ki kell ábránditsak mindenkit: a szovjet csapat jobb volt, és, sajnos, a 4 koze is jobb csapatok jutottak. De mondjuk ott voltunk a vilag top 6 csapata kozt, az is igaz.

Tutó 2009.09.22. 19:51:31

@paraj:
Tisztelt paraj!

Ez pontosan így van,amikor az álmainkat belehímezzük a valóságba évek múltán mindig kiderülnek a "szövethibák"...
Csak úgy vagyunk,hogy mindig a saját szerencsétlenségünk fáj,ezeket lajstromozzuk,amikor az ellenfeleink szerencsétlenek velünk szemben, azt hajlamosak vagyuk természetesnek venni.
Most mondja meg nekem,mit szóltunk volna mi magyarok,ha olyan gólt kapunk,amillyen az 1954-es vb döntőn a Czibor rúgott,amikor a német bekk meg a kapus kétszer döntötték fel egymást, vagy amikor a finnek ellen harmincnégyszer pattogott a labda lábról lábra...Az idő rengeteget szépít a valóságon,nekem a 6:3-al kapcsolatban van egy hasonló élményem,olyan,mint Önnek az a szovjetek elleni meccs...
Ha ma megkérdezek valakit,hogy szerinte a Kocsis Sanyi hogy játszott a 6:3-on a Wembleyben biztos,hogy azt mondja zseniálisan,az maga volt a csoda.Na most én azt a meccset elemeztem ki egy kicsit részletesebben,s ha azt mondom magának,hogy a mezőny legrosszabbúl játszó futballistáját Kocsis Sándornak hívják,akkor esküszöm,hogy nem túlzok...Ha 10-szer volt nála a labda,akkor sokat mondo,s olyan lehetetlen dolgokat csinált,hogy ha mesélik nem hiszem el.
Pedig - zseni volt.
Szóval vannak ilyen évtizedeken át egyre kerekedő,szépülő,cizellálódó legendák,az egyik legnagyobbat nem is mondhatom itt el,mert sportszerűtlen lenne a szereplővel szemben,a topik meg - szerencsére - óriási forgalmú...

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

tucher 2009.09.22. 20:06:53

Üdv mindenkinek!

Aki nem olvasta Tutó Apám regénye című könyvét, az egy élménnyel szegényebb. Melegen ajánlom mindenkinek.
(Nekem már van egy dedikált példányom tőle :-)

szempontpuska 2009.09.22. 20:11:27

@Naumov: :-) Tudod, mi szívesen írnánk olyan politikusról akit szeretünk, de nem akad egy sem a palettán. na de hagyjuk is a politikát... :-)

Fandor 2009.09.22. 21:16:37

Mindenkinek full RESPECT a visszaemlékezésért. Az egyik kép alatt van a Fradi-Vidi 2:5. Nem akkor volt, hogy a Fradi szurkolók összetörték a Videoton buszát, és végül a Fradi buszával kellett hazamenniük Fehérvárra?

82 a belgák ellen: Mészáros utána azt mondta, hogy meg akarta fogni a labdát. Ha üti, nincs baj.

Tudom, ha a nagymamámnak tökei lennének, ő lenne a nagypapám.

2009.09.22. 22:21:15

A Czerniatinsky-gól máig kísért, emlékszem, hogy összeszorul a szívem, mikor Ceulemans elindult, lehetett érezni, hogy valami baj lesz.

Arra viszont nem emlékeztem, hogy Csongrádi egyáltalán ott volt, nemhogy még szerelhetett is volna, bár Ceulemans lényegében lefutotta, Kerekes a keresztezés helyett nekifutásból rúgott egy szép nagy luftot, Mészáros pedig frankón benne volt ebben a gólban, szóval szerintem Csongrádit lehetett a legkevésbé hibáztatni.

Az alábbi videón 6:30-tól lehet látni a 82-es magyar-belga két gólját:

www.youtube.com/watch?v=r56z_e5DfGc&feature=related

A poszt kitűnő, csak így tovább, Szabó György nagy legenda volt, az a DVTK igazán stílusos csapat volt, fura, hogy utána mennyire és milyen hamar szétestek.

2009.09.22. 22:35:55

Az a Pécs nagyon erős volt, emlékszem egy Lutz nevű szőke védekező középpályásra is, meg nem volt ott egy Kardos nevű jobbszélső, akinek a játéka nagyon hasonlított Májerére?

Valamikor a hetvenes évek végén láttam egy MTK-PMSC meccset, amit éppen ennek a Kardosnak a góljával nyert az egyébként nagyon összeszedetten játszó Pécs, de mintha a Népstadionban lett volna. Játszhatott esetleg akkor MNK-döntőt a Pécs?

szempontpuska 2009.09.22. 22:54:04

@Fandor: Hát ezt nem tudom.... :-/

szempontpuska 2009.09.22. 22:56:24

@Szvesnyikov: Ezt a pécsi Kardost indőnként még a korabeli sajtó is összetévesztette AZZAL a Kardossal.

Tutó 2009.09.22. 23:04:38

@szempontpuska:

Tisztelt szempontpuska!

Bocs,hogy beleszólok...
Az a Kardos,akikről az urak beszélnek,Ernő keresztnévre hallgatott, a finnek ellen Helsinkiben volt először válogatott,közvetlenül az 1978-as argentin vb után.
Sajnos már meghalt.

szempontpuska 2009.09.22. 23:15:31

@Tutó: ezt értem... nem is tudtam, hogy ő is válogatott volt. Mint ahogy azt sem, hogy ő sem él már :-(
Ez csak harminc éve volt ! Fiatal emberekről van szó.....

Tutó 2009.09.22. 23:21:25

Tisztelt szempontpuska!

Sajnos,így van...
És már minimum tiz éve,hogy meghalt...
Mint ahogy a dundeeban a Diósgyőr győztes gólját szerző Fekete Laci is...

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

szempontpuska 2009.09.22. 23:25:05

@Tutó: túl sok halott van ebben a posztban....

paraj 2009.09.22. 23:51:51

Igen, Kardos Erno, villamleptu szelso volt, Kovács Ferenc valogatta be eloszor es utoljara a finnek ellen 1978ban (kikaptunk... ha ott nyerunk, kint vagyunk a 80-as EBn...) Tulajdonkeppen még mi, pécsiek (na, most lebuktam...) sem értettuk teljesen, jo spiler volt, de az akkori pecsbol akár mást is lehetett volna behivni. Pl. az oreg Dardai nem volt soha válogatott. Pedig, ugyebár, mesternégyes az ujpestnek, 10es osztályzat...Kardosnak a fia is focista, játszott a Fradiban is. Most a Kaposvolgyben levezet ...
MNK dontot a Pécs 1978ban jatszott a Fradi ellen, 2-0as vezetés után elbukták 4-2re....
Mondjuk, a halottak száma majd egyre csokkenni fog szerencsére, ahogy megyunk az idoben...de még egy: Czérna Sanyi a PMSCbol, pár éve lett ongyilkos ...

Szvesnyikov (törölt) 2009.09.23. 07:56:47

Ez az, azt az MNK-döntőt láttam élőben a nagypapámmal, és utána közvetlenül még a nyár végén volt egy MTK-Pécs bajnoki, amit Kardos góljával nyert a Pécs.

Medvegyev 2009.09.23. 08:36:54

@paraj: Valóban, Ernő a 78-as VB utáni első válogatott meccsen játszott a finnek ellen Helsinkiben...

Ha már válogatás: itt volt pl. Kincses Viktor Pécsett, aki versenyt tudott futni Pusztaival is, ami elég nagy szó, ő sose volt válogatott, pedig bőven megütötte Tóth Jóska szintjét, aki szintén tőlünk került Újpestre.

Amíg Jokka itt volt, Kincses volt a jobbhátvéd, mindegy volt neki:-)

sanyikácska 2009.09.23. 09:50:03

Kedves Tutó, Szempontpuska, köszi az infókért! Lehet, hogy Fekete Laci fog nekem üzenni valamit... Na ezt is megértem, megyek majd apósomhoz dicsekedni... :)

Tegnap átgondoltam, tényleg a lengyel / szovjet csoportba mentünk volna '82-ben, mert nem az egymás elleni eredmény, hanem a gólarány számított, abban meg utolérhetetlenek voltunk (mint '86-ban, csak akkor fordított irányból). Szóval azért lett volna pikantériája annak a két meccsnek a középdöntőben, ha kialakult volna ez a KGST-csoport...:) De persze itt jön a nénémnek töke lett volna effektus.

Kardos Ernő nem rokona annak a pécsi Kardos Ernőnek, aki Gerával együtt nagy tehetségnek indult, aztán a Fradiban játszva szerzett egy súlyos sérülést és soha nem tudott igazán visszatérni?

Szíjjártó: emlékeim szerint volt még egy Szíjgyártó is abban az időben, meg nem mondom már, hogy hol (talán a DMVSC-ben - mert akkor még munkás-vasutas sport club volt)

paraj 2009.09.23. 10:08:03

@sanyikácska:
De irtam is fentebb, hogy a fia játszott Gerával egyutt, de aztan a lábát torte ...
Ja, a nevekbe most ne menjunk bele, gyerekkoromban komolyan kellett odafigyelnem, hogy megjegyezzem a sok Nagy I, Nagy II, Nagy III, stb. itt pl az volt a "trukk", hogy az elso az Nagy Imre, a masodik es harmadik az tenyleg romai szam, a Vidi erossegei voltak anno. Emlekeim szerint kulonosen Nagy II volt elég penge kozeppalyas. Aztan voltak a Horváthok (csak fejbol, ebben az idoszakban: Gábor-Videoton, Imre?-Haladas, aztan Toth Jokka, Toth Andras, volt egy Toth a Kohaszban, aztan persze Kiss Laci, Kiss Sanyi, Kiss Janos debrecenbol ... még Kardosbol is ketto volt (minimum ... ).

szempontpuska 2009.09.23. 10:18:46

@paraj: Nagy II-ről tettem be fotót az első részbe, de ő még a Karsai, Wollek, Czeczeli éra ezüstérmes Videotonjába tartozott.
A Dózsának egyidőben volt három Tóthja: Tóth Z. a kapuban, Tóth A. (lásd őket: előző rész) és Tóth Jokka.

A korabeli sajtóban - majd bele is rakom egy posztba - ilyentájt (1980) kezdenek el beszélgetni olyan ifjú tehetségekről, mint a Brósz-Détári kettős, vagy Pandúr. Utóbbi nagy név volt a reménységek sorában...

szempontpuska 2009.09.23. 10:30:48

@Medvegyev: és volt egy Schulteisz (?), meg Tompa, meg Réfi is emlékeim szerint

sanyikácska 2009.09.23. 10:35:30

@szempontpuska: valahogy nekem úgy rémlenek a Honvéd utánpótlás ászai, hogy Bősz, Grósz, Détári.

szempontpuska 2009.09.23. 10:39:37

@sanyikácska: igen Grósz (az előbbi "B" csak elütés volt). Valahogy együtt és elválaszthatatlannak kezelték őket Détárival. Később az Ú. Dózsában játszott beállóst a Temesvári éra végén...

szempontpuska 2009.09.23. 10:40:56

@Medvegyev: Tóth Jóska viszont eredetileg Mosonmagyaróvári volt nemde ?

sanyikácska 2009.09.23. 10:46:20

@szempontpuska: Tóth Jokkához még annyit, hogy amikor Baróti Lajos bá 80 éves lett, az Újpest szervezett egy öregfiúk meccset a tiszteletére (valahogy az ezredfordulón), amit volt szerencsém látni. A többség persze már öregesre vette a figurát, de Jokka és Sarlós Bandi valami hihetetlen energiával, szuperül játszott, élmény volt nézni őket!

szempontpuska 2009.09.23. 10:50:20

@sanyikácska: Később - Tóth Andráshoz hasonlóan - még lehúzott néhány évet az MTK-ban..

Medvegyev 2009.09.23. 11:11:49

@szempontpuska: Schulteisz és Réfi inkább csereemberek voltak a PMSC-ben, Toma Árpád viszont 5-ször volt válogatott 87 körül, amikor Garami volt a kapitány, a Toma-Róth páros volt a védelem ereje vagy 7-8 évig nálunk.

Tóth Jokkát Magyaróvárról hozták a 60-as évek végén, szélsőnek, de hátul ragyogóan bevált.

Volt egy ilyen pécsi csapat a 70-es évek elején, hogy középhátvéd Kocsis Pista (Később Honvéd), balhátvéd: Jokka, középpályán id. Dárdai és Zombori Sándor (később Vasas), elöl meg Máté János (később FTC).

De ezt még én se láttam, mert 76-ban kerültem Pécsre:-)

Szvesnyikov (törölt) 2009.09.23. 12:39:59

@paraj: Nagy II inkább négytüdejű, nagyon rakkolós középpályás volt, mint pengés, amolyan Pintér Sándor-féle. Még a 80-as évek közepén középiskolásként üdültünk Nagy II-vel együtt, nagyon rokonszenves csóka volt, semmi sztárallűr, pedig tudta mindenki, hogy ő a Nagy II. a Vidiből.

Szvesnyikov (törölt) 2009.09.23. 12:51:30

Détári mellett nem Gere volt a másik nagy saját nevelésű Honvéd-ígéret?

sanyikácska 2009.09.23. 13:13:26

@Szvesnyikov: De, ő is! Sőt, ő játszott is a Honvédban, mármint a nagycsapatban. Grószéknál ebben nem vagyok biztos.

Skatulya bácsi megmondta 2009.09.23. 13:29:07

Érdekes és nagyszerű ez a poszt is, de kérdés, hogy a csonttörő újpesti hátvéd pár, a Horváth-Harsányi kettős volt-e annyira híres, legendás, hogy belekerüljön az összeállításba? Nekem csak apám mesélt róluk, ezért gondoltam, hogy van valami közük a nagy emlékekhez.

szempontpuska 2009.09.23. 13:40:05

@Skatulya bácsi megmondta: Ők még 79 előttiek voltak. Azért nem kerültek be...

szempontpuska 2009.09.23. 13:41:09

@sanyikácska: úgy rémlik Grósz azért szóhoz jutott még piros-fehérben is...

sanyikácska 2009.09.23. 13:42:23

@Skatulya bácsi megmondta: ők korábban alkották ezt a "legendás" párt, bár én ezt a csonttörő kitételt nem hallottam, sőt, nálunk otthon Harsányit illett mindig egy kicsit nosztalgikus sóhajjal említeni, merthogy állítólag nagyon nagy védő volt, csak disszidált (?).

Szóval itt a 78 - 86 közötti időszakról van szó, a három VB szereplésünk, a magyar foci utolsó "aranykora" összefoglalásaként, ebbe Harsányiék már nem férnek bele.

Skatulya bácsi megmondta 2009.09.23. 15:18:03

@szempontpuska: Valóban, mert valamiért mindig Marseille ugrik be, ha arról van szó, hogy mikor kezdődik a magyar foci utolsó, "nagy szakasza". De itt tényleg hetvenkilnctől sorakoznak az események, csak ez az alapvető infó elkerülte a figyelmem, bocsánat!

gastro vazze 2009.09.24. 09:27:29

@sanyikácska:
postkarrierinfo: Szebegyinszky jelenleg a Pók utcai lakótelep bejáratánál a Smatch közért mellett lévő kisüzletsor tulajdonosa - az ottani üzletek kiadásából él...

gyz 2009.09.24. 11:47:22

@Kaputykin: Neked van igazad. 83/83-es bajnokság volt, 4-1-re vertük a Vasast, Kiss Sanyi 3 gólt lőtt. Ekkor kapott 10-est.

1-2 évvel később meg a Vasas akkori kapusa, Kakas a Fradi ellen.

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2009.09.27. 06:26:20

Kedves Szerzők!
Gratulálok az ötlethez és a megvalósításhoz. Úgy gondolom, sikerült közös platformra terelni egy generáció tagjait, akik hasonló gyerekkori élményekkel rendelkeznek. Nekem, szegediként a '83/84-es szezon volt ilyen, amikor Kaszás Gábor a 9. helyre vezette a SZEOL-AK-t. Ekkor már csak anyai nagyapámmal járhattam meccsekre, mivel apai nagyapám, Kasza Ferenc, egykori neves játékvezető már nem érhette meg a szezonkezdetet. Neki köszönhettem viszont egy hatalmas sportújság gyűjteményt, amelynek nagyon becses darabjait gombfocirajongó gyerekként sikerült szétvagdosnom.
Ami megmaradt belőle, azokat pár éve elkezdtem beszkennelni. 4-5 számig jutottam, majd elment tőle a kedvem. Most újra fellángolt bennem a lelkesedés. Főképp úgy, ha ezzel segíthetem a sorozatszerkesztők munkáját.
A Szíjjártó-ügyhöz annyit tennék hozzá, hogy egykori gombfocis jegyzőkönyveimet átnézve nálam Szíjjártó nevű játékos a Rába ETO-ban szerepelt (szerintem az 1982-es bajnokcsapatban), Szíjgyártó nevű az MTK-VM-ben.
Keresem viszont a Boden, Häfner, K. Müller, Dörner, Sachse, Kotte játékosok nevével fémjelzett Dynamo Dresden gombfocicsapat teljes összeállítását. Ezt a csapatomat ugyanis még 1984-ben jóárasítottam, így hiányoznak belőle nevek.
A segítséget előre is köszönöm. Sok sikert a folytatáshoz!
Kasza Péter

szempontpuska 2009.09.27. 21:32:05

@KaszaP: Köszi. Küldtem neked mailt SZEOL ügyben...

Medvegyev 2009.09.28. 09:34:12

@KaszaP:
Az SG Dynamo Dresden kerete, 1977: Boden, Dörner, Weber, Schmuck, K. Müller, Häfner, Kreische, Schade, Kotte, Heidler, Sachse, Jakubowski, Helm, Vorweg, Petersohn, Schöne, M. Müller, Riedel, Richter

Medvegyev 2009.09.28. 10:27:36

@szempontpuska: Nem, a keletnémet futball egyetlen kupasikere a Magdeburg KEK-győzelme volt 1974-ben a Milan ellen.

77-ben a drezdaiak a BEK-ben a legjobb 8-ig jutottak, közben elintézték a Benficát 2-0-ra, a Fradit meg 4-0-ra:-)

szempontpuska 2009.09.28. 10:43:26

@Medvegyev: Egyszer a Magdeburg is kiverte őket , nem ?

Medvegyev 2009.09.28. 10:55:42

@szempontpuska: Igen, a 78/79-es KEK szériában, mindkét meccset 1-1 góllal nyerték a magdeburgiak, ez volt a Tepszics, Takács, Szokolai, Pogány-féle Fradi, Friedmanszky-val.

szempontpuska 2009.09.28. 10:58:45

@Medvegyev: Francba ! hiszen az első részben magam írtam róla :-)

Medvegyev 2009.09.28. 11:05:41

@szempontpuska: Romlik a memóriám:-), csak idegenben rúgott góllal ment tovább a Magdeburg, kjint 1-0 oda, itthon 2-1 ide, Pusztai és Szokolai nyomták a gólokat.

szempontpuska 2009.09.28. 11:11:29

@Medvegyev: ahogy elnézem az ifjak tegnapi rajtját, továbbra is legitim témánk lesz ez a posztsorozat :-)

Medvegyev 2009.09.28. 11:16:15

@szempontpuska: Jó, de holnap Debrecen-Lyon:-)
Meg a pákozdi csata évfordulója:-)

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2009.09.28. 15:21:40

@Medvegyev: Köszi. Ezzel valamelyest beljebb vagyok, igaz most meg ki kellene szórni 8 nevet, hogy meglegyen gyerekkorom egyik kedvenc gombfocicsapatának összeállítása. (Nálam a konyhaasztalon BEK harmadikak voltak, igaz anno csak nyolc fős volt a mezőny. K. Müller keresztnevét tudjuk? Ő lett ugyanis a gólkirály.)

Medvegyev 2009.09.28. 15:49:04

@KaszaP:

Ez itt a 75/76-os keletnémet kupadöntő Drezdája, keresztnevekkel:-))

Claus Boden -Gerd Weber, Hans-Jürgen Dörner, Udo Schmuck, Klaus Müller - Reinhard Häfner,Matthias Müller, Hartmut Schade - Dieter Riedel (74 Peter Kotte), Rainer Sachse, Gert Heidler.

Kérdezz bátran:-)

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2009.09.28. 16:47:52

@Medvegyev: Alakul a dolog, de még nem az igazi. Ha már feltettem a kérdést, legalább azt megtehettem volna, hogy pontosan utánanézek a saját dolgaimnak. Most ezt megtettem. Az én csapatomból kilenc nevet tudok: Boden, Dörner, KLAUS (!) Müller, Häfner, M. Müller, Kotte, Sachse, Heidler és Petershon. A 75/76-os verzió a legutolsó miatt nem jó. A '77-es keretben mindenki benne van. Szóval a gombfocicsapatot vagy erről a keretről készült csapatkép alapján válogatták vagy valamelyik mérkőzésen készült a fotó.
Sokat segítene, ha lenne még egy olyan fanatikus, aki a mai napig őrizgeti a régi csapatait és véletlenül volt neki egy ilyen.

molaris 2009.09.28. 17:16:12

@Tutó:
Gondolom, hogy nem mondok újat azzal, hogy akkoriban, minden kiírásnál úgy indultunk, hogy voltak reális reményeink.
Kari Bá', most meg? Matematikai. A Debrecen vitézkedése szép, de anno, minden kiírásban ott voltunk. Ha "meglepetés" jött, akkor már bundagyanúról szólt a fáma.
Különöst a Bálint- Nagy Anti korszak után. Mintha akkor esett volna a féreg a fába. Meg Londonban, meg Marseylleben, meg a fene tudja, talán már Bernben.

Azért, ha azt az Argentin- Magyart nem csalják el, szerintem nem itt tartunk. Ott valami megroppant, és azóta sem gyógyult meg. Sőt!- Mexikó is ennek volt az eredménye.
Akkoriban Nyíl, Törő, mindenhol név volt. Most hol van egy hasonló?
Ebedli, Pusztai, az "öreg" Fazék, Martos(miatta nem szeretem Kámi Bá'-t), szóval befértek bármely Eu- s válogatottba. Most???

Medvegyev 2009.09.28. 17:26:19

@KaszaP: Ránézésre 77-ből kettő jöhet szóba: Kreische és Schmuck, mindkettő állandó tag volt, előbbi játszott a híres 1:0-ás NDK-NSZK-n is 74-ben, emlékeim szerint pedig Schmuck-kal fejelt össze Nyilasi (agyrázkódásig), amikor a Fradit kinyomták.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.29. 10:42:24

Kurbjuweit. Vagy ilyesmi. Ez volt a neve az egyik endékásnak. Ifjonc koromban volt egy elméletem, hogy a keletnémeteknek még a nevük is hülyébb (egyszer átkeltünk a keletnémet-nyugatnémet határon kocsival, az sokkolóbb volt mint Hegyeshalom)

szempontpuska 2009.09.29. 11:10:30

@jotunder: Kurbjuweit ! Igen ! Nálam ontotta a gólokat az NDK válogatott gombfocicsapatában :-)

szempontpuska 2009.09.29. 11:22:04

@jotunder: @Medvegyev: tegyünk egy memória kísérletet:
Croy - Kreische, Fritsche, Lauck, Streich, Kurbjuweit khmmm... 5 név még hiányzik

szempontpuska 2009.09.29. 12:08:38

@Medvegyev: Bransch és Löwe ismerős. Sparwasser nagy sztár volt de vmiért nem volt benne a csapatomban (hiányzott is)

Medvegyev 2009.09.29. 12:12:37

@szempontpuska:
Ja, a poén kedvéért csak: a 88-as bajnok Dynamo Dresden legjobb játékosa Matthias Sammer volt, játszott mindkét német válogatottban:-)

szempontpuska 2009.09.29. 12:14:05

@Medvegyev: Igeeeeen ! Sammer. Ő is megvolt és Seguin is..
ezzel már 10 megvan nekem

szempontpuska 2009.09.29. 12:17:45

@szempontpuska: és a tizenegyedik, taratatááám: Peter Ducke !
tehát:
Croy, Sammer, Bransch, Kurbjuweit, Löwe, Lauck, Kreische, Fritsche, Streich, Seguin és P. Ducke
ez volt meg nekem gombfociban !
:-D

Medvegyev 2009.09.29. 12:24:55

@szempontpuska: Ducke Sós Károly szövetségi kapitánysága idején került az NDK-válogatottba a 60-as években, Károly bácsit aztán hazarendelte a PÁRT, vele jutottunk el Marseille-be:-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.29. 12:26:17

Banks, Cohen , Wilson, J.Charlton, Moore, Stiles, Ball, Hunt, B.Charlton, Hurst, Peters (ezt egészen kisgyerek, óvoda környéki, koromban jegyeztem meg mint mantrát). Volt egy Futballvilágbajnokságok csillagai című könyvem, amit állandóan olvastam, és amiben 1966-ig minden VB meccs benne volt (a kubai válogatott is 38-ból, és az északír 58-ból, két nagy kedvenc a hülye nevek miatt, állítólag ez az enyhefokú Asperger szindróma jele, de mit lehet tenni :)))

szempontpuska 2009.10.08. 07:41:00

Megjelent a negyedik rész

jabka 2009.10.11. 19:45:49

Köszönet a remek összeállításért, nagyszerű felidézni azokat az éveket, jómagam is azon a focin nőttem fel.
Az első két rész elolvasása után csupán annyi észrevételem lenne, hogy az 1979-es FTC-Lokomotiv Szófia UEFA kupa visszavágót nem az Üllői úton hanem a Népstadionban rendezték, talán a nagy érdeklődés miatt; 40 000 néző volt kint a végül kieséssel végződő összecsapáson és a Fradi pályára akkoriban - hivatalosan - 28 000-en mehettek ki.
Tisztelettel: Juhász Attila alias jabka (jabk@freemail.hu)

jabka 2009.10.11. 19:57:53

@szempontpuska: Csak egy kis segítségképpen írok néhány nevet akikről eddig nem esett szó és szerepeltek az 1970-es 80-as évek keletnémet válogatottjában: Pommerenke, Steinbach, Riediger és akik a fal leomlása idején játszottak: Ernst, Thom, Kirsten, ja és micsoda kapusok voltak: Rudwaleit, Grapenthin, Heyne, Müller.
Csak olyan neveket soroltam fel akiket az eddigi kedves kommentelők nem!

szempontpuska 2009.10.11. 19:59:23

@jabka: köszönöm a kiegészítést ! Maradj itt a csapatban, készül az V. rész :-)

berochello 2009.11.03. 17:14:52

@sanyikácska: Elsők lettünk volna, mert argentína, belgium és mi körbevertük volna egymást, a 10-1-gyel meg nekünk lett volna a jobb gólarányunk! Tehát a szovjet-lengyel csoportba kerültünk volna!

kroos 2009.11.05. 14:46:34

nekem az az érzésem ha ott Kerekes becsuszással probálkozik az tuti 11-es és piros lap.
Amugy Bubuhoz annyit...az argentinok ellen mindenki Mészölyt szidta az összeállitás meg a taktika miatt, de Bubu benne volt alaposan 3 gólban...amit meg Bálintal hoztak össze az meg vicc.
Erröl egy edzö nem tehet...

kroos 2009.11.05. 14:53:33

a csepeli ügyhöz,... azért volt jó a csepel mert a kiesés mindig elkerülte őket, igy nyugodtan adhatak le pontot.
Mindig elég volt 2 embert megvenni, a kapust és a kapitányt.Ez volt Köhalmi és Kovács, aki sokak szerint jobb volt mint Disztl.

szóval,,Az valószínű, hogy akkor belenyúltak fentről a sztoriba, lehet, hogy Mezey kérésére."
Ez egészen biztos.
Volt olyan bíró aki nem volt hajlandó aláirni az ítéletet, és aki meg aláirta utána ,,elmozdult" a hivatalából pl.
Az egész Honvéd benne volt de közülük csak valós esélye az eltiltásnak Nagy Antinak volt.
de ő meg kellett Mezeinek...