Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Önök kérték: pártállam

2009.09.06. 08:20 | Kettes | 33 komment

Címkék: orbán rákosi pártállam höhö orbánizmus

A Kultúra (a) válságban címmel szombaton rendezett 6. kötcsei találkozón Orbán Viktor a baloldal hatalompolitikai rendszerének elemzése után felvázolta a centrális politikai erőtér működését, és kijelentette, egy ilyen rendszerben a Fidesz képes a nemzeti ügyek kormányzására.

A baloldal hatalompolitikai rendszerére adott válaszként jött létre a polgári szövetség. Miután a Fidesz elnöke felelevenítette a szövetség létrehozásának lépcsőfokait, felvázolta a jövő stratégiáját. Kijelentette, céljuk az, hogy véget vessenek a duális politikai rendszernek, ehelyett centrális politikai erőtér kialakításában érdekeltek. Ez alkalmas ugyanis arra, hogy az egész nemzet ügyeit képviselje a kormány. Orbán Viktor egyértelművé tette, hogy az országért felelős politikai erőnek az állandó politikai harc helyett az állandó kormányzás a feladata. Ezért a Fidesz nem ellenkormányzásra, hanem a nemzeti ügyek kormányzására készül.

Ezzel szöges ellentétben a Magyar Kommunista Párt vezetői 1948 elején felvetették a Magyar Nemzeti Függetlenségi Front széles tömegalapúra átalakításának gondolatát. Rákosi Mátyás az MDP Központi Vezetőségének 1948. novemberi ülésén a következőket mondta:

„A koalíciós demokratikus pártok egységes fejlődése megadta a lehetőséget arra, hogy hozzáfogjanak az új magyar nemzeti függetlenségi front megalkotásának. Nem új tömegszervezet alakításáról van szó, hanem azonos célú demokratikus erők összefogásáról. A Függetlenségi Front programja természetesen sokkal messzebbmenő lesz, mint az elmúlt négy esztendővel ezelőtt megalakulté. A hangsúly a pártok azonos célkitűzésein lesz; ez biztosítja, hogy az új összefogás erősebb lesz, mint a régi volt. Az természetes, hogy ebben az új összefogásban megnő a munkásosztály és pártjának szerepe... A mi fejlődésünk, ha jól dolgozunk, odamegy, hogy a többi párt mellőlünk lassan elsatnyul. Ezt mi siettethetjük. A többi párt működését át fogjuk adni az újonnan szervezendő földműves, paraszti tömegszervezeteknek. Lassanként ezeknek a pártoknak el kell halni, vagy legalábbis árnyékéletet élő, szimbolikus pártokká kell lenniük..."

Orbán Viktor elmondta, Magyarországon ma "jobboldali konjunktúra" van, illetve egy duális pártelit alakult ki. Ennek jellemzője az állandó értékvita. Nincs egyetlen, olyan érték vagy közös cél, amelyet mindkét fél elfogadna. A jelenlegi politikai erőtér jellemzője, hogy centrális, megszűnt a dualitása. A soron következő választás arról is szól, hogy a magyar politika tizenöt-húsz évig olyan lehet, amelyben egy, a nemzeti ügyek megfogalmazására képes nagy kormányzópárt létezik.

A centrális politikai rendszerben tehát nem lesznek értékviták, általánosabban véve viták sem lesznek, mert ha a kormány az egész nemzet ügyeit képviseli, akkor ezzel ellentétes álláspontok nem férnek bele a demokratikus véleménygyakorlás kereteibe. Ennek megfelelően a centrális politika azt jelenti, hogy elsatnyulnak a centrumon kívüli (szélső-)bal- és (szélső-)jobb oldali pártok és mozgalmak. Ezeknek a pártoknak a működését át fogják adni a polgári szövetségnek, így lassanként el kell halniuk, vagy legalábbis árnyékéletet élő, szimbolikus pártokká kell válniuk.

Ezt ők siettethetik.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr251363087

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Nemzeti Együtt-nem-működés Nyilatkozata 2010.07.04. 22:28:44

Legyen béke, szabadság és egyetértés?1. A Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata hazugság. Bekeretezve, 50 cm x 70 cm-es méretben is az.2. Nem a magyar nép nyilatkozata, hanem Orbán Viktoré. A nyilatkozat semmibe veszi annak a kisebbségnek a véleményét, am...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelso.. 2009.09.06. 18:39:12

A nemzet része vagyok én is, gondolom. Nos, OV az én ügyeimet ne képviselje. Megoldom magam.

Nisa 2009.09.06. 18:42:26

Valahonnan nagyon ismerős ismerős nekem ez a "Centrális politikai erőtér"? Honnan is?

Pásztörperc 2009.09.06. 21:17:41

@Nisa: Fogalmam sincs. Kádár ekkora baromságot sose mondott volna. Rákosi tényleg nem tudott jól magyarul, viszont okos ember volt (ha buta lett volna, nem élte volna túl Moszkvát, idehaza pedig nem tudott volna minden kultúrlényt legyalulni). Ahhoz, hogy valaki ekkorát újítson állítólagos anyanyelvébe, nem elég a magyart elfelejteni. Az is kell, hogy kimondottan buta legyen az ember.

Ez nekem a jövőre hivatalba lépő 2/3-os többséggel és kormánnyal a legfőbb bajom: hogy egy ember rajongóinak klubja lesz, és az az ember buta.

A fiatal Orbán Viktort tiszteltem. Nagyon ellenszenvesnek tartottam, de felnéztem rá, mert nagyon okos volt. Tán életemben nem irigyeltem még úgy semmit, mint '90-ben az "Itt és mást" jelszavát — és ekkortájt tömegesen voltak ilyen sziporkáik.

Aztán Orbán apránként önnön szobrává merevedett, márpedig a szobroknak vajmi kevés agysejtjük van. A többiek fő tevékenysége pedig a szobor szidolozása. A párhuzam nem csak formai (egy a zászló, egy harc, egy a nemzet): a Fidesz stb. mára egy igazi, ortodox kommunista párttá vált — nem véletlenül szónokolnak a "poszt"kommunisták ellen.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.06. 21:28:21

@Nisa: Nekem meg az a kisdobosnyakkendős kisfiú ismerős valahonnan... ;-)

molaris 2009.09.07. 10:10:35

@Kettes:
Ja, Te festetted, és egy jó barát volt a modell.::))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.07. 14:22:58

@Kettes: Nem értem mi bajod van a sráccal. Jól focizik, édesapja is megállja a helyét a pártbizottságban, anyuka képesítés nélkül is vállalta a baráti Szovjetúnió nyelvének tanítását, ez a gyerek méltó arra, hogy egy napon centrális erőtérbe helyezze a piros nyakkendőjét.

Taktikai Atompingvin 2009.09.07. 15:53:09

@Kettes: Thatchernek vagy Blairnek sem volt hosszú évekig kihívója. Ők is diktátorok?

Medvegyev 2009.09.07. 16:15:41

Thatcher 75-ben Heath ellenében lett pártelnök, 1979-ben, 83-ban és 87-ben választást nyert, 1990-ben lemondott.

Blar Prescott és Beckett ellen nyerte el a pártelnöki posztot, majd választást nyert 97-ben, 2001-ben és 2005-ben. 2007-ben lemondott.

Hogy jön ez ide?

Taktikai Atompingvin 2009.09.07. 16:52:22

@Medvegyev: Alighanem úgy hogy ők is hosszútávon akartak az egyetlen győzelemre esélyes párt egyetlen győzelemre esélyes vezetői.
Ez nem a demokrácia alkonya

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.07. 18:47:24

@csodagyerek: Hátborzongató egybeesést látok Horkay Hörrhörr Ferenc mai publicisztikájával. A Fidesz wannabe főideológusa csontos ujját feddően Vincentre emelte, mondván:

"Jól kell érteni e mondatokat. Különben nyilván akadnak majd olyanok, akik úgy olvassák, a demokrácia korábbi bajnoka az egypártrendszer mellett érvelt. Nem, ő nyilván csak azt a politikai célt tűzte ki maga és követői elé, hogy el kell foglalni a politikai paletta centrumát oly módon, hogy se jobb, se baloldalról ne támadhasson érdemleges kihívója pártszövetségének. Ahogy mondjuk Thatchernek vagy Tony Blairnek nem volt hosszú évekig komolyan vehető kihívója - saját oldalán belülről vagy kívülről sem."

Hát én semmiképp nem szeretném rosszul érteni e mondatokat. A politikai paletta centrumát elfoglalni nyilván könnyebb és demokratikusabb, mint az államigazgatás, a bíróságok, az ügyészségek és az állami vállalatok vezető testületeit, ezért kizárt, hogy ez utóbbira sor kerülne, a Lakitelki Pártfőiskola káderkeltetője is nyilván véletlenül kapcsolt maximális fordulatszámra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.07. 21:44:18

@csodagyerek: Ők beszéltek arról, hogy centrális erőteret építenek Nagy Britanniában ? Erről is lemaradtam :))) Ott elég komoly többsége szokott lenni a mindenkori kormánynak, nincs írott alkotmány, de valahogy nem szoktak kiselőadást tartani centrális erőtér építésről.

Szerintem az természetes, hogy valaki nem gondol arra, hogy megbukik. Miért akarna valaki megbukni ? Addig akar kormányozni ameddig csak lehetséges. Ez egy ilyen sport. Ez belefér, a centrális locsi-fecsi a kínos.

P.S Horkay Hörcher nyelve annyira beszorult Orbán seggébe, hogy így már rendesen nyalni sem tud, ez még egy kicsit kínosabb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.09.07. 21:49:51

@Pásztörperc: Bejön neki. Ő a legnépszerűbb politikus, a pártja hatvan százalék körül áll, ami mandátumra fordítva a csillagos ég nagyjából. Ennek az országnak Orbán Viktor kell. Ez tény. Nekem viszont nem. Ez is tény. Ha emiatt a tény miatt mondjuk hátrányok érnek, az más. Én amúgy ezt sem hiszem. Nem zárom ki, de nem is nagyon hiszem.

Pásztörperc 2009.09.08. 08:00:40

@jotunder: Nem, ennek az országnak egyáltalán nem Orbán Viktor kell, és ezt jól mutatja egyebek közt a Jobbik felívelése. Ez (most) egy negatív igényű ország: nem azt tudja, hogy ki kell, hanem azt, hogy ki nem: ez az ország kizárólag abban biztos, hogy nem kell neki Gyurcsány és bandája — ezért aztán hajlandó szavazni bárkire, akinek semmi köze se Gyurcsányhoz, se bárkihez, aki Gyurcsányt valaha is támogatta.

Nos, ebből a mezőnyből (beleszámítva Dávid Tébolykát is) kimélylően 0. Viktor tűnik a legkevésbé alkalmatlannak.

Ha elhiszi, hogy ezeket a szavazatokat ténylegesen ő kapja azért, mert olyan kis karizmatikus, meg jó vezető meg stb., már az első ciklusa közben feltűnhet valami új csapat, önmagukat hitelesként eladó figurákkal. Márpedig ő nagyon hajlamos arra, hogy elhiggyen magáról minden szépet és jót.

sajtohuba 2010.12.04. 08:14:58

A centrális politikai erőtér, mint olyan, kialakulásának, pontosabban kialakításának biztos jele, hogy az egyetemisták is felemelik szavukat. hvg.hu/itthon/20101203_egyetemistak_tuntettek_alkotmanybirosag#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2010_12_3

Ha belegondoltok, ez a korosztály sokkal inkább volt az elmúlt időszakban a fidesz és a jobbik célközönsége, szavazóbázisa, mint "ellenfele", ráadásul olyan, aki nyilvánosan is felemeli ellene a szavát. A ciki benne az, hogy pont a fidesz keménymag gyerekeinek korosztályáról van szó. Az ilyen kiállások hajaznak arra, amikor bő húsz évvel ezelőtt az akkor még joggal Fiatal Demokraták Szövetségének hívott formáció a szárnyit bontogatta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.04. 12:36:34

@sajtohuba: Reality check. Párszáz diákról van szó, nem tízezerről. Orbán Viktor messze a legnépszerűbb magyar politikus, a FIDESZ toronymagasan vezeti a listákat, és a magánnyugdíjpénztárak államosítása miatt is csak párszázan vonultak az utcára. Egyelőre semmiféle változás nem látszik Orbánék megítélésében. Magyarország az AB hatáskörének csökkentésével, az államosításokkal, a lexekkel, a kormányközeli őrültekkel együtt is fél évig EU elnök lesz. Orbán egyelőre sikeres. Amit akart azt végig tudta vinni. Azt gondolják néhányan (én is), hogy ennek előbb vagy utóbb rossz vége lesz. Nem most, mert most nincs rossz vége, ami most van, az még semminek sem a vége. Előbb vagy utóbb. És inkább utóbb. És az is benne van, hogy soha. Egy életem van, és én azt nem akarom azzal tölteni, hogy várom mikor éri el OV-t a végzete. És a fiatalabbaknak is csak azt tudom ajánlani, hogy gondolják ezt végig, hol van jobb lehetőségük annak az egy életnek a méltó leélésére amit a Feljebbvalótól kaptak.

sajtohuba 2010.12.04. 18:23:44

@jotunder: Ők sem a széles néptömegek hülyítésével kezdték.
Viszont a méltó leélésről azt mondanám, hogy nézzenek körül - amíg lehet, hozzák haza a tapasztalataikat - amíg úgy érzik, azok emberarcúbbak, osszák meg a többiekkel - amíg azok még nem 2/3 zombisodnak vagy 5,3 millió (akik nem rájuk szavazott) fásulnak bele, oszt meglátjuk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.04. 18:34:55

@sajtohuba: Az embernek egy élete van. És azt ne bízza rá Orbán Viktorra vagy Gyurcsány Ferencre. Most ezt én erősen így látom.

XPS 2010.12.04. 20:51:35

@jotunder: "Reality check. Párszáz diákról van szó, nem tízezerről. Orbán Viktor messze a legnépszerűbb magyar politikus, a FIDESZ toronymagasan vezeti a listákat"
Nem csak a Tárki és haverjai listáit vezetik?
Nem csak a vakok között félszemű este forog fenn?
Azaz mindenki kellően lejáratta vagy összecsinálta magát ahhoz, hogy ellenpólus legyen.
Sok emberrel találkozom naponta, de olyannal nem, aki vállalná, hogy szimpatizál a narancsos forradalom eddigi vívmányaival.

XPS 2010.12.04. 21:04:50

@Pásztörperc: "ez az ország kizárólag abban biztos, hogy nem kell neki Gyurcsány és bandája"
Tragikomikus ország vagyunk.
Sok évtized óta az első olyan politikus volt Gyurcsány, aki kimondta, hogy ki kell venni az ujjunkat a seggünkből, abbahagyni a hazugságokat és meg kell reformálni a hazugságra épülő rendszereinket.
Erre a helyett. hogy piedesztálra emelték volna, demagóg csirkefogók támadásai és az MSZP-n belüli hitványok árulása folytán sikerült a nemzetrontó egyetlen mumusát hosszú időre kikapcsolni.
És újabb minimum 6-8 évet (2006-2012-2014?) elcseszni az ország életéből.
Elkezdhetné az MSZP rostálni a sorait:)

sajtohuba 2010.12.04. 21:29:44

Matolcsy nélkülözhetetlen, kikerülhetetlen. Rá fog nőni a bal keze fejére. Akinek ő a jobb keze.

index.hu/belfold/hirek/2010/12/04/matolcsy_kerul_a_birosagok_elere_is/ .

Pelso.. 2010.12.04. 21:43:34

@sajtohuba: Mert ő egy polihisztor, az ég küldte fenomén, nem tudtad?

sajtohuba 2010.12.04. 21:51:14

@Pelso..: Annál kicsit több. Talán 6. Lenin volt ilyen jelentőségű, amikor a németek visszaengedték, hogy bomlassza belülről a rendszert. ;-)

Pelso.. 2010.12.04. 21:55:23

@sajtohuba: Nézz a fiókodra pár perc múlva.

Pásztörperc 2010.12.04. 22:54:10

@XPS: Kedves XPS!

Valóban tragikomikus, hogy a politikusokat annak alapján ítélitek meg, amit mondanak. Nem, nem fogadom el ezt a megközelítést: köszönöm szépen, de csináltam ezt a műsort elég sokáig, kijártam hozzá az iskolákat, meg minden: bármikor tudoxépet mondani. Bármikor tudok jót mondani. Bármikor meg tudom mondani a frankót, sőt, még a tutit is. Csak éppen ez rohadtul nem számít semmit. Az számít, amit az ember csinál: márpedig én bármiféle vezetőnek totál alkalmatlan vagyok. Kb. annyira, mint Gyurcsány: csak én ezt tudom is magamról.

Gy. mint min.eln. (az egyszerűség kedvéért hozzá értve a "munkáját" megkoronázó Bajnait is) nyugodt parlamenti többség birtokában:
* egyetlen, nagy elosztó rendszert sem alakított át (sőt, egyik átalakításának tervét sem dolgozta ki/kezdte kidolgozni);
* duplájára növelte az államadósságot, miközben eladta a privatizálható állami vagyon maradékát;
* rekord szintre emelte a ktgvetés hiányát;
* asszisztált a közoktatás totális lezüllesztéséhez;
* két és félszeres áron építtetett autópályákat;
* hagyta, hogy az állami vállalatok és kezelőik váljanak a nemzetgazdaság legkevésbé hatékony szervezeteivé;
* presztízsberuházásokra és -funkciókra költötte a rá bízott pénzünket;
* naponta új tervekről beszélt, de soha, senki nem látta egyiket sem, és nem is lett semmi egyikből sem;
* az általa felduzzasztott hiány lefaragására nem tudott semmi mást, mint hogy még több pénzt vegyen el azoktól, akik dolgoznak és adót fizetnek (vagy dolgoztak és nyugdíjjárulékot fizettek);
* törvényben adott adókedvezményt saját vállalatának;
* a devizahitelesek kormányának élén mesterségesen magasan tartotta a forint árfolyamát — mi, dolgozók meg fizettük a kamatkülönbözetet, amit ők vágtak zsebre;
* teljes kommunikációját hazugságokra és csalásokra alapozta;
* fontosabbnak tartotta a következő választási győzelmet (hatalomban maradását) a gazdaság rendbetételénél;
* úgy kötötte meg a maga kis kompromisszumait (korrumpálta egyenként a képviselőket), hogy mindig hagyta, hogy a részérdekek felfalják a közös érdeket
stb. stb.; nem akarom még vagy 40 pontban sorolni.

Nincs semmi — a kormányzatnak nincs egyetlen olyan területe sem, amelyben Fletó legalább gyenge közepest teljesített volna — és akkor a Magadfajták jönnek itt azzal, hogy milyen szépen beszélt.

Nem, ne nekem hidd ezt el: ez nem hit kérdése. Nézd meg a mérés eredményét! A politikusok teljesítményét a választáson mérjük: ez a mérés egyetlen eszköze. Pontosan ezért mondjuk mi, akik még tudunk magyarul, hogy a politikusok ilyenkor megméretik (és NEM "megmérettetik" ugyebár) magukat a választáson. Igen, Fletó és bandájának teljesítményét a magyar választók megmérték, és az Antall-Boross tandeméhez hasonlóan gyengének találták.

Mert az volt.

XPS 2010.12.04. 23:42:26

@Pásztörperc:
"Igen, Fletó és bandájának teljesítményét a magyar választók megmérték, és az Antall-Boross tandeméhez hasonlóan gyengének találták."
Pár napja valaki itt besírt a fidesznyik kifejezés durvaságától.
Ehhez képest (is) elég bután hangzik "a Fletó és bandája".
Valóban gyengének találtattak.
Gyurcsány a magyar virtus áldozata lett, amit külföldiül a "not in my backyard" ír le.
"Kell a reform, a változás, csak nem az én szemétdombomon", gondolta sok mindenki, és ennek megfelelően szabotálta a reformokat.
Sok meg egyenesen a narancs-telefonon kapott utasításoknak megfelelően szabotált.
Elvek és erkölcsök béklyóitól mentesített profik intézték az aknamunkát extra adag demagógiával felvértezve.
Kontraszelektált hülyék kezelték a kormány oldali kommunikációt.
Nadrágjukba tojt médiamunkások túlteljesítettek, ha a papagájkommandó zöldségeit kellett leadni.
Túl sok lehetőséget adtak a hibbantaknak.
Pl. próbálj meg bármely mostmár kormánypárti portálon realtime (kommentelni. Az értelmesebb helyeket meg telefröcsögik a düddők.)

És így végül tényleg megbukott Gyurcsány, mert nem volt autokratikus.
Most ezt megkapjuk. Csak a cél egészen más.
Nagyon kevesen lesznek a nyertesek között

Pásztörperc 2010.12.05. 00:12:24

@jotunder: Nem lesz. Vitatkozni csak olyanokkal lehet, akiknek vannak érveik. Azokkal, akik tagadják, hogy a Föld gömbölyű, hogy az élővilág evolúciósan fejlődik, hogy a választás a teljesítményt méri — nos, azokkal nem lehet.

Uramjézus, mi más a "papagájkommandó", mint hogy elszabotálTÁK, narancs-telefonokat követTEK, meg kontraszelektáltak kaparuintotTÁK kezükbe (nem, még véletlenül se mi kontraszelektáltuk őket, egyáltalán nem mi ültettük őket azokra a helyekre, dehogy!)

Nomármost a rossz vezető kvázi tankönyvi definíciója az, hogy nem képes vezetni, csak sodródik az eseményekkel, és mindenki kibabrál vele. Azzal, aki ennek nyílt, tételes beismerése (mit beismerése? fennhangon hirdetése!) után még azt követeli, hogy az illetőt emeljük nemzeti hősként pajzsunkra, mindenki más pedig fogja be a pofáját, és essen hasra nagysága előtt — nos, az ilyen emberrel sok mindent lehet, de vitatkozni, azt nem.

Viszont hátha jól focizik? Azt kipróbálhatnánk...

snakekiller23 2010.12.05. 01:04:17

@XPS:

Na ezért kezd már meglehetőst tele lenni a tököm a karizmatikus személyiségekkel, a küldetéstudatukkal, meg a zombi híveikkel. A KSz nem felelős semmiért, nem számít rendelkezik-e a megfelelő kompetenciákkal, se, hogy volt-e legalább egy deklarációkon és hatalomtechnikán túlmutató lépése, ami helyesnek bizonyult, a lényeg hogy neki missziója volt/van és ez a puszta tény felmenti őt és követőit mindenféle felelősség alól múltban, jelenben, jövőben. Amikor a tisztelt valóság majd a másik orákulummal, Orbánnal törli fényesre a padlót, (ami ha megtörténik és meg fog, akkor remélhetőleg minél előbb és minél kevésbé látványosan történik meg, különben... jobb nem belegondolni) majd akkor is ugyanezeknek a kifogásoknak az átköltött verzióját hallhatjuk majd (egy része már elő is van vezetve): mert a komcsik ott bújkálnak még mindenhol, mert az országban túl sok az balos/libsi/ateista/nemeuklidesziorrú, mert a sajtó sajtóként és nem lakájként mert viselkedni, mert túl sok volt a pártban a korrupt/elhajló, mert az eu/imf/elkúrógyurcsánybajnaibatukán-korszak tehet róla, stb. ad infinitum. Nekünk láthatóan nem fekszik ez az egyszemélyes világítótorony műfaj, legközelebb próbáljunk ki valami mást. Mondjuk olyan forradalmi dolgot, hogy ímmel-ámmal motivált, ímmel-ámmal hozzáértő emberek megpróbálják úgy közepesen sokat lopkodva és balfaszkodva elvezetgetni az országot... Na, először unjunk bele ebbe, én azt mondom.

tollaszerge (törölt) 2010.12.05. 07:55:15

@sajtohuba: Ebből két dolog következik:

1. Valami disznóságra készülnek a bíróságokkal. Ez a következő logikus lépés, nem szabad hagyni hogy ügyek jussanak el az EUig, vagy ha igen, akkor minél lassabban, nem szabad hagyni hogy a magyar bíróság alkotmányt értelmezzen (elvileg van rá lehetősége).

2. Vagy senki más nem vállalja, vagy Orbán nem bízik senki másban (a kettő összefügg). A Fidesz tele van jogásszal, Matolcsy nyilvánvalóan a legkevésbé kompetens ebben a kérdésben (is :-P), emellett szükségtelenül agresszív.

A következő célpont nyilvánvalóan az alkotmány 50. §, ha az AB ekkor sem kezd el ellenállni akkor soha.

sajtohuba 2010.12.05. 08:36:01

@tollaszerge: A disznóság-vihar előtti csenddel egyetértek. Orbán bizalmatlansága szerintem evidencia. (Valamelyik topikban korábban próbáltam összehasonlítani JVSz-szel, a híres grúz szeminaristával és ez a tulajdonságuk (is) erősen egyezett).

Kulcspozíciók feltöltése inkompetens bábokkal - ezt is Orbánra vall.

AB50§ - ez azért lenne/lesz különösen morbid, mert OGY szavazóképekkel nyomják lesz az egyik (eddig) önálló hatalmi ág torkán a saját kasztrálását.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.05. 09:06:00

@XPS: "Elkezdhetné az MSZP rostálni a sorait:) "

Reménytelen. Lejátszottam (fejben :)), hogy mi történne, ha az MSZP listás ogy. képviselői lemondanának és átadnák a helyüket a listán következőknek, hogy aztán azok is lemondjanak - egészen addig, amíg abból a háromszázakárhány emberből össze nem jön egy agilis, értelmes, nem korrumpálódott csapat, amiből egyszer egy váltópárt lehet.

Úgy jártam velük, mint az Úr Szodoma városával. :)