Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Láthatatlan Világkormány és a vízlopás

2009.07.02. 07:00 | szempontpuska | 101 komment

Címkék: hoax világkormány összeesküvéselmélet tudjukkik vízbázis legendavadászat magyaródy

Néhány napja, hogy megint lánclevelet fújt be a szél a mailboxomba. Kedves, de idővel bemagyarult barátaim egyike küldött vészjelzést, az aktuális összeesküvéselméletről, mely szerint a tudjukkik, ellopják a vizünket.

KIEGÉSZÍTVE !*

 

 

Nem kevés munkával és időráfordítással, gyakorlott hoax-szűrőjévé váltam ismerősömnek, akinél idővel elértem, hogy:

  1. A neten kerengő rémhíreket előbb nálam/rajtam teszteli
  2. Már csak önvédelemből is, nem vesz fel soha egy terjedelmes fwd: listára, mert megtanulta, hogy az agyagbadöngölős válaszaimat következetesen minden egyes címzettnek megküldöm.

Az idők során rutinos leleplezőjévé váltam a szorgalom és a butaság (néha rosszindulatú csúsztatás) eme termékeny műfajának, amely az olvasó felületességére épít. Volt már szó Tescóban elkábított és kopaszra borotvált kisgyermekről, a leghihetetlenebb - nopersze Belügyminisztérium által megerősített - mobilcsalásról, Microsoftra hivatkozó merevlemez-égető vírusról, maillel szerezhető vagyonokról, Hitler családfájáról, a Cion bölcseinek jegyzőkönyvéről, soha nem létezett svájci intézet Trianon-elemzéséről, a bosnyák piramisok magyar rovásírásairól, a lezuhant Airbusból való fényképről, az összes mobilhívás lehallgatásáról vagy az orbitális számítási hibára építő világgazdasági "elemzésről", amely szerint a válságkezelésre szánt milliárdokból, melyből a bankok helyett fejenként 433 millió eurót lehetett volna szétosztani... és hasonlók.

A mostani vészjelzés arról szól, hogy ellopják a vizünket. Nofene..

Az írás szerzője bizonyos Magyaródy Szabolcs, Kanadában élő író, könyvkiadó, akit többek között a KÉSZ - keresztény értelmiségiek szövetsége - ( www.keesz.hu/node/588 ) is a figyelmünkbe ajánl.

Nade nézzük előbb magát a leleplezést:

Működőképes vízfegyver -a 21. század biznisze

A víz egyszerű, de a földi élet fenntartásához nélkülözhetetlen anyag.
Óriási mennyiségben található földünkön, mégsem dúskálhatunk: nagy baj
ugyanis, hogy a vízkészleteknek mindössze néhány százaléka iható, a többi
sós, nehezen kiaknázható vagy fertőzött. Némely földrészen rendkívül kevés
van belőle, ennek következtében évente többmilliónyian pusztulnak el vagy
betegednek meg.

A vonatkozó ENSZ-normatíva szerint Magyarország egész területe aszállyal
sújtott térségnek tekintendő
*. Hazánk mégis aránylag jól áll a víz
dolgában, de ez sajnos a mostani kormányzat intézkedései nyomán minden
bizonnyal hamarosan megváltozik. A Világbank és a Nemzetközi Valutaalap
(IMF), a láthatatlan világkormány
(sic !) hihetetlenül nagy hatalmú, látható
tagjai célul tűzték az ivóvízkincs privatizálását. A fokozódó lakossági
ellenállást figyelembe sem veszik.

A Világbank következetesen kényszeríti a kölcsönért folyamodó országokat a
vízművek privatizálására
. 2004-ben például négymilliárd dollárt irányoztak
elő a privatizáló óriáscégek támogatására. A kölcsönt vissza kell fizetni,
tehát a privatizáló cégek minden elképzelhető és elképzelhetetlen eszközt
felhasználnak a haszonszerzésre.

Működőképes vízfegyver
Feltételezhető, sőt majdnem biztosra vehető, hogy a jelenlegi kormánynak
nyújtott hitel egyik feltétele a magyar vízművek privatizációjának
elősegítése volt
. Ennek előszele már javában fújdogál. Máris napirenden
van az öt állami tulajdonú regionális vízmű összevonása és a tőzsdei
bevezetésre való előkészítése
- ez pedig a privatizálás a "hátsó ajtón"
vagy a "kutya lukán" keresztül. Hazánkban nincs annyi tőke, amennyi a
felvásárlásukra kellene. Tehát ha a részvények megjelennek a piacon, a
Bechtel vagy egy másik cég bejön, fillérekért megveszi a részvényeket, és
ezzel a mai államvezetés megint hozzájut kéthavi pazarlás fedezetéhez. A
pécsi önkormányzat is előkészületeket tesz vízműveinek eladására. Sajnos a
polgároknak - sem ott, sem máshol - fogalmuk sincs arról, mi vár rájuk,
milyen gyalázatos kizsákmányolás elszenvedői lehetnek.

A "négy nagy" gigahatalma

Amint említettük, a Világbank óriási összegeket tett félre a világ
vízműveinek magánkézbe kényszerítése céljából. Ennek persze több oka
lehet, de először nézzük meg, mit jelent ez nekünk, fogyasztóknak. Először
is magasabb árat. Ki az a bolond, aki hatalmas összegeket fektetne be -
hacsak nem volna lehetősége a garantált nagy haszonszerzésre. Ez a
vadkapitalizmus lényege. Azaz a legkevesebb befektetéssel a legnagyobb
haszon elérése. Ha pedig monopolhelyzetbe kerül egy vállalat, ki
akadályozhatja meg a lehető legnagyobb haszon kisajtolásában? Mostanában
nagyjából négy óriáscég uralja ezt a területet: a francia Suez és Vivendi
(amely újabban Veolia Environment névre hallgat), a Német RWE-AG és az
angol Thames Water, a Bechtel- United Utilities tulajdona. Ezek
szolgáltatják a vizet, és kezelik a szennyvizet száz országban - majdnem
háromszázmillió fogyasztónak. Ha minden a terveik szerint teljesül, tíz
éven belül a fogyasztók hetven százaléka a markukba kerül.

Mivel jár a víz privatizációja? Magasabb árakkal és gyenge
szolgáltatásokkal
- mint a világ számos táján tapasztalható. Ausztrália:
1998-ban a vizet giardia és ryptosporidium (helyesen: Cryptosporidium) paraziták fertőzték meg a privatizáció után.

Marokkó: Casablancában a víz ára megháromszorozódott.

Argentína: amikor a francia Suez Lyonnaise des Eaux átvette a vízműveket,
a víz ára kétszeresére emelkedett, a minősége pedig romlott. A társaság
kénytelen volt távozni az országból, mert a fogyasztók megtagadták a
számla kifizetését.

Anglia: 1989 és 1995 között a víz ára 67 százalékkal emelkedett. Sokan nem
tudták megfizetni a magas árat, és a vállalat elzárta a csapokat.

Új-Zéland: a lakosság az utcán tüntetett a vízművek privatizációja ellen.

Dél-Afrika: a víz drágult, hozzáférhetetlen lett, minősége csökkent,
miután a Suez Lyonnaise des Eaux Johannesburgban átvette a vízműveket.
Kolera terjedt el.

 

Egyesült Államok, Felton,
Kalifornia: a város 2008. május 30-án ünnepelte a vízművek privatizálása
elleni győzelmét. "Ez óriási győzelem Felton város lakóinak - mondták -,
és jó példa más városoknak is, hogy szembeszálljanak a magántársaságokkal,
amelyek óriási haszonra tesznek szert, emelik a víz árát, és nincsenek
tekintettel a vízlelő helyek sebezhetőségére."

Franciaország: ott már régen folyik a vízháború. Számos nagyváros kirúgta
a nyerészkedő vállalatokat, és visszavette a vízművek kezelését. Párizs:
amikor a polgármestert újraválasztották, a szavazók felhatalmazták a
vízművek visszaszerzésére. A választási ígéretet az emelkedő vízárak
kényszerítették ki. 2008 júniusában a polgármester hivatala közleményben
jelentette be, hogy teljesítik a visszavásárlási ígéretet. Az 1985-ben
privatizált vízműveket egy városi vállalat, az Eau de Paris veszi
kezelésbe.
Kanada: 2004-ben Hamilton város polgárságának tízéves küzdelme végződött
teljes sikerrel. A városi tanács megszavazta a vízművek visszavételét.
Ezzel véget ért egy hosszú, küzdelmes időszak, amelyet a folyamatos
titkolózás jellemzett - állandóan váltogatták az vállalkozókat, igyekeztek
eltitkolni a rosszul működő gépi felszerelés miatt keletkezett
szennyvízkiömléseket stb.

A 21. század biznisze

A felsorolást hosszan folytatnánk. Ha valaki el akar mélyedni e témában,
pötyögtesse be ezeket a szavakat a Google keresőbe: water privatization.
Annyi adat jön elő, hogy nem győzi feldolgozni őket.


A Fortune magazin szerint a víz "...a világ egyik legnagyobb üzleti
lehetősége. A víz lesz az az üzlet a 21. században, amely az olaj volt a
20.-ban. Az elmúlt tíz évben három óriásvállalat csendben megszerezte
mintegy háromszázmillió ember vízellátásának jogát az egész világon."

Kanada, Egyesült Államok, Európa, Ázsia és Dél-Amerika újságíróinak
tizenkét hónapos nyomozása, az erről készült jelentés szerint a jövő a
kétségestől a katasztrofálisig minősíthető. Amerikai és kanadai
vizsgálatok szerint a jóhiszemű önkormányzatok az óriásvállalatok nagy
rábeszélő technikája által sebezhetők. A létünket fenyegető veszélynek
óriási irodalma van a világban. Talán a legkiemelkedőbb elemzés a Polaris
Institute oldalain jelent meg 2004 januárjában Maude Barlow és Tony Clarke
tollából A vízprivatizáció a Világbank legújabb piacfantáziája címmel
(Water Privatization: The World Bank's Latest Market Fantasy).

Ha mindez nem elég a tömegek megmozgatására, gondoljunk a világhatalmak
küzdelmeire. Egy kialakulóban lévő világkormány által mozgatott világcég a
karmaiba került vízműveken keresztül teljesen megváltoztathatja az
erőviszonyokat - a lakosság élni akarásának, azaz életösztönének
mesterséges csökkentésével. Nem kell hozzá más, csak az ivóvízbe
juttatott, agyműködést befolyásoló kémiai vegyület
. Ilyenek már ma is
léteznek. Lehet, hogy máris alkalmazzák ezeket? Fantáziajáték vagy valóság
- ez a kérdés. A vízműveken keresztül baktériumok, vírusok bevetésével
országrészek megbénítása, lakóinak kiirtása is lehetséges. Nyugodtan
mondhatjuk: akié a víz, azé a világuralom.

A víz sokkal fontosabb, mint az olaj, hiszen az utóbbit ki lehet váltani
más energiaforrásokkal, de a vizet semmivel sem lehet pótolni.

A mai magyar kormány ezzel nemigen törődik. A teljes nemzeti vagyont
jórészt elkótyavetyélték - mára alig maradt más, mint a föld és a víz.
Elszántságukból nyilvánvaló: ezek feláldozására is hajlandók a hatalom
megtartása érdekében
. Ha ez sikerül nekik, megérdemeljük.

 Eddig tehát a terjedelmes mű.

A leghajmeresztőbb butaságokat igyekeztem belőle kiemelni.

Már első ránézésre könnyű rátalálni, honnan ollózta össze az alapokat Magyaródy úr. Éppen az általa figyelmünkbe ajánlott dr. Google segít a lebuktatásban :-).

Vandana Shiva indiai szerző 2002-ben kiadott könyvének valamelyik ismertetőjéig ( academic.evergreen.edu/g/grossmaz/VANOVEDR/ ) nyúlnak vissza a példák. Tételesen ott vannak a példák, Marokkótól, Új Zélandon át Dél-Afrikáig. Csak ott még nem volt magyar vonatkozásuk. Sebaj !

De nézzük tovább !

  • A vonatkozó ENSZ-normatíva szerint Magyarország egész területe aszállyal sújtott térségnek tekintendő

Kamu ! Bár Magyaródy úr nem vesz annál több fáradtságot, hogy "vonatkozó" ENSZ normatíváról tegyen említést (akkor talán ellenőrizhetnénk), a legvalószínűbb, hogy az UNESCO 2003-as - e témában kiadott - jelentését csúsztatja. Eszerint: Magyarországon 612 köbméter az egy főre "vetített" édesvíz-felhasználás. Többet fogyasztunk, mint amennyi éves megújuló készlet rendelkezésünkre áll, a különbséget a felszín alatti vízkészletből fedezzük. Magyarország 1992 óta szerepel a vízhiányos országok listáján.

  •  A Világbank következetesen kényszeríti a kölcsönért folyamodó országokat a vízművek privatizálására

Újabb állítás, aminek alátámasztása, hát hogy is mondjuk.... némileg hiányosnak tekinthető. Vajon honnan veszi, mivel támasztja alá ezt a vízióját Magyaródy úr ill. szorgalmas lánclevelezői?

vízágyú (persze izraeli) 

  • Feltételezhető, sőt majdnem biztosra vehető, hogy a jelenlegi kormánynak nyújtott hitel egyik feltétele a magyar vízművek privatizációjának elősegítése volt

Újabb talányos feltételezés, amelyet Magyaródy úr szinte biztosra vesz. Vajon honnan ? E tárgyban, egyetlen konkrétummal nem terheli meg olvasóit. Feltételezhető, sőt majdnem biztosra vehető, hogy nem véletlenül. Merthogy nincs semmi konkrétum a kezében.

  •  Máris napirenden van az öt állami tulajdonú regionális vízmű összevonása és a tőzsdei bevezetésre való előkészítése

Ühüm. Napirenden van. Mégpedig a következő formában: Létezett egy javaslat az állami vagyonról szóló törvénymódosításról, amely arra irányult, hogy kibővítse a tartós állami tulajdonban lévő vállalatok körét az öt regionális vízművel. Ennek célja éppen ellentétes, mint amit Magyaródy úr pamflettje sugall. Megakadályozni a nemzeti vízvagyon privatizációját. Az Országgyűlés 2009 június 29-én elfogadta a módosítást. Óriási többséggel. 346 igen és 16 nem szavazattal. Magyaródy úr összeesküvéselmélete tehát nem állta ki a próbát (vö: biztosra vehető...).

  •  Mivel jár a víz privatizációja? Magasabb árakkal és gyenge szolgáltatásokkal

Készséggel elhinnénk. De nem az előző pontban immár felsült Magyaródy úr puszta bemondására. Igaz-e az állítás ? És vajon ok-okozati összefüggésben áll-e a privatizáció az áremelkedéssel, avagy világszerte egyre nagyobb energiát és ráfordítást igényel a víz minőségének fenntartása. És ahol nem volt privatizáció ? Ott nem emelkedtek az árak ? Ahol nem emelkedtek, ott vajon nem közpénzből kompenzálták a kiadásokat ? Csupa olyan kérdés, amelyre Magyaródy úr nem veszteget energiát. Válasznak ott van a google :-)

  •  1998-ban a vizet giardia és ryptosporidium paraziták fertőzték meg a privatizáció után

Túl azon, hogy Magyaródynak nem sikerült eltalálni szerencsétlen parazita nevét, ez a tipikus álvita érvelés mintapéldánya. Post hoc, ergo propter hoc. Vagyis ha utána volt akkor a következménye kell, hogy legyen. Ez pedig nem alkalmas tényként való megállapításra. Ez nagyjából olyan, mintha azt mondanánk, azóta vannak atomfegyverek, mióta a nők választójogot kaptak. Elég nevetséges ?

  • pötyögtesse be ezeket a szavakat a Google keresőbe: water privatization

Kérem pötyögtessék be a Google keresőbe: angyaltanfolyam. Annyi adat jön elő, hogy nem győzik feldolgozni őket :-)

  • Egy kialakulóban lévő világkormány által mozgatott világcég

Ezen a ponton Magyaródy láthatóan már megittasodott a saját lendületétől. Több szót nem is érdemes erre vesztegetni. Az elején még a Láthatatlan Világkormány a Világbankon keresztül kényszerít, most meg kiderül, hogy még csak kialakulóban van ? Vagy mi van ? Checkreading Mr. Magyaródy !

  •  Nem kell hozzá más, csak az ivóvízbe juttatott, agyműködést befolyásoló kémiai vegyület. Ilyenek már ma is léteznek. Lehet, hogy máris alkalmazzák ezeket?

A lehetőség ijesztő ! Mert Magyaródy úr gondolatait olvasva ez feltételezhető, sőt majdnem biztosra vehető !  Mármint hogy az agyműködést befolyásoló kémiai vegyületet már be is vetették :-). Csak halkan kérdem, minek ehhez milliárdokért céget venni, amikor elég lenne a vízmű portását esténként lefizetni ? Valószínűleg Magyaródy úr is azok közé tartozik, aki egy felszolgált zacskó mogyoróért megvenne egy egész Boeinget...

  • Elszántságukból nyilvánvaló: ezek feláldozására is hajlandók a hatalom megtartása érdekében

Olyannyira nyilvánvaló, hogy - mint utaltam rá - a 2007 évi CVI. tv. ezév június 29-én elfogadott módosítását, elsöprő többséggel, megszavazta az Országgyűlés.

 

 

És a végére egy adatbázis zsazsu társszerzőnk jóvoltából :-) álljon itt 15 db magyarországi vízmű tulajdonosi szerkezete:

1. BÁCSVÍZ Észak-Bács-Kiskun-Megyei Víz- és Csatornaművek Zártkörűen

100% magyar

2. Békés Megyei Vízművek Részvénytársaság;

100% magyar

3. Északmagyarországi Regionális Vízművek Zártkörűen Működő Részvénytársaság

100% magyar

4. Fővárosi Vízművek Zártkörűen Működő Részvénytársaság

HU - Magyar Köztársaság
RWE Aqua GmbH DE 10117 Berlin, Friedrichstrasse 95

Lyonnaise des Eaux S. A. FR 92753 Nanterre Dedex, avenue de la Liberte 72

Suez Environnement S. A. FR 75008 Paris, Astorg RD 1

5. Tiszamenti Regionális Vízművek Zártkörűen működő Részvénytársaság

100% magyar

6. Bük és Térsége Vízmű Kft

100% Önkorm (10 falu)

7. Debreceni Vízmű Rt

100% Önkorm

8. Dombóvár és Környéke Víz és Csatornamű Kft.

14 önkormányzat 100%-os tulajdonaként

9. Nyugat-Nógrád Vízmű Kft 54 településen

100% magyar

10. Nyírségvíz Zrt

29 település önkormányzat

11. Pannonvíz

100% magyar

12. 12. Pécsi Vízmű

Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata HU 7621 Pécs, Széchenyi tér 1

SUEZ ENVIRONNEMENT 75008 Paris, rue d'Astorg 1
A társaság irányítását biztosító befolyásolás fajtája: jelentős befolyás

13. Salgótarján és Környéke Vízmű Kft,

27 önkormányzat 100%-os tulajdonát
 

14. Szegedi Vízmű

A Veolia Eau 49%

Önkormányzat

15. Vasivíz Zrt.

tulajdonosai Vas megye 167 településének önkormányzatai, és a Vas Megyei Önkormányzat lettek 100%

Ezekután joggal merülhet fel a kérdés: Hogy a jóistenbe képzelte Magyaródy úr a kormány szerepét ezek privatizálásában ????

Hiszen nem is tulajdonos ! Biztos vagyok benne, fantáziadús elméletek születnek majd válasz gyanánt.

Végül egy közkeletű tévedés, melyre Magyaródy írásában, meglepő módon, nem jutott hely. Ez pedig az a legenda, miszerint Magyarország páratlanul értékes és nagyméretű édesvízi ivóvízbázissal rendelkezik és mint ilyen kiemelt célpontja a tudjukkiknek, akik éppen ezért előkészítik a Kárpát-medencei bevonulásukat. Állítólag Magyarország rendelkezik Európában a második legnagyobb iható édesvízkészletével.

Kamu !

Bár ez a legenda évek óta kering a bemagyarultak kollektív tudatában, valójában tavaly ősszel készült el az első világtérkép a Föld édesvízkészletéről. A felszín alatti vízkészletet bemutató, közel 8 év alatt elkészült globális adatbázist egy részletes világtérkép formájában jelentették meg. A térkép minden olyan felszín alatti vízbázist feltüntet, amely határokon átnyúlik és a jövőben konfliktus forrása lehet.

Ha megtekintjük az Európai víztérképet ezen a linken: Groundwater Resources Map of Europe (TIFF, 633 KB) keserűen csalódnunk kell vélelmezett üldöztetésünkön...

Magyarország a kutatás szerint tehát az erős középmezőnyben van, azaz semmi egyedülállóval, kiemelkedővel, különlegessel nem rendelkezünk. Nem is érdemes elfoglalni bennünket. Nagy csapás ez a paranoiás összeesküvéselméletek pillérére.

Magyaródy úr - talán éppen az ivóvízbe juttatott, agyműködést befolyásoló kémiai vegyületek miatt ? - ezt nem látta be. Node tudják-e ezt a tudjukkik ?

 

 

KIEGÉSZÍTÉS*

Mivel számos kommentelő félreértelmezte az írást, és annak nem létező konklúziót tulajdonított, mindazoknak, akik a Magyaródy-féle és egyéb igazolatlan, obskurus összeesküvés-elméletek nélkül, letisztítva kíváncsiak a Föld édesvízkészletével kapcsolatos helyzetre két linket ajánlanék ehelyütt:

A National Geographic magyar nyelvű honlapjának cikke az UNESCO Nemzetközi Hidrológiai Programjának eredményeiről:

http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=12429

(angolul tudóknak)BGR és UNESCO világtérképe, adatai a Föld édesvízkészletéről:

http://www.whymap.org/cln_092/nn_1055978/whymap/EN/Downloads/downloads__node__en.html?__nnn=true

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr841220059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szempontpuska 2009.07.02. 15:14:05

kissé ingerült fwd üzenetet kaptam reakcióként egy ismeretlen lánclevél olvasótól. Azt ajánlja nyissam fel a szememet, legyek józan gondolkodásra képes, és szerinte összeesküvés-elméletek nincsenek, CSAK GYAKORLAT VAN. Közben kiderül, hogy Ő maga el sem olvasta a tulajdonosi összetételt, mert akkor észrevette volna, hogy a kormány nem is tulajdonos a vízművekben.

Azt meg tudhatnám, hogy a kormány épp most készítette elő.... naja. Hogy milyen törvénymódosítást fogadtak el 3 napja, arról nem tud :-)

Panka-manka 2009.07.02. 19:07:18

A mélymagyarok az helyett hogy a vízkészlet felett aggódnának, tehetnének érte.
Az esővíz hasznosításával hogyan álltok?
Én például éves szinten 60-70m3-t gyűjtök össze, és tökéletesen megfelel a kert locsolására, és a wc öblítésére.
Ezt nem kell kitermelni, nem kell tisztítani ....stb.
Én teszek a jövőnkért.

cso zsi 2009.07.02. 19:25:32

Nem kell ehhez lánclevél, csak nyitott szem.

szempontpuska 2009.07.02. 19:45:52

@cso zsi: akkor használd bátran. Nézz vele !

Nyúlontúli 2009.07.02. 19:50:52

Ja még adalék:

Mostanában
nagyjából négy óriáscég uralja ezt a területet: a francia Suez és Vivendi
(amely újabban Veolia Environment névre hallgat), a Német RWE-AG és az
angol Thames Water, a Bechtel- United Utilities tulajdona.

Ezt én simán nem értem. Mi a tulojadona a Bechtel -United Utilitiesnek? Az összes többi? Akkor ez egy cég. Hameg nem akkor sem jön ki nálam a négy. legalábbis a Thames és az RWE az egy.
Avagy lásd (angolul tudoknak): www.thameswater.co.uk/cps/rde/xchg/corp/hs.xsl/850_2615.htm

336 2009.07.02. 20:09:52

Nekem az ilyentől csak elborul az agyam... De kívánom nektek, hogy továbbra is legyen energiátok megírni a választ a hoaxra. :)

Dogdog 2009.07.02. 20:11:00

Hihetetlen hibás öregem a logikád. Semmivel sebb jobb a "válaszod" mint amit az érintett írásból bemutattál. Nem sok energiát kellene fordítanod, hogy utánanézz, hogy a víz a föld népesség növekedési mutatói arányában korlátozott mértékben éll rendelkezésre. (Természetesen itt a fogyasztásra alkalmas édesvíz értelmében!)
Ha pici gazdaságtörténeti ismereted volna akkor nem lehetne kérdés, hogy amiből kevés van és kikerülhetetlenül szükségszerű az nagyon rövid időn belül a valós értékektől elrugaszkodott pénzpiaci pozicionálást mutat. Egy ilyen folyamat "természetes" velejárója a hatalmi viszonyok súlyozására, megszerzésére alkalmazása a "terméknek". Tőled kicsit(!) okosabb elemzők és nem lánclevelekben a víz esetében már jelenleg is prognosztizálják a piaci erőviszonyokba való belépését. Tehát akkor mi a fenét is fecsegsz te itt össze?! Az az igaz emberbutitás amivel itt próbálkozol. A problémákat elemezni és feltárni kell és nem bután fecsegni róla mint Te!

Dogdog 2009.07.02. 20:13:32

a másik "csoda" ahogy adminisztrálsz, mint .... na nem inkáb a fenébe minden embernek ettől a blogtól

szempontpuska 2009.07.02. 20:13:57

@Dogdog: zéró érv, 100% minőstés. Tényeket pls !

Nyúlontúli 2009.07.02. 20:20:54

dogdog.

A víz ára emelkedni fog ahogy egyre kevesebb lesz, és egyre többet használunk? Igen.
Ahogy nő az ár ugy lesz egyre nagyobb profit a pár %-nyi árrés? Igen.
Ergo egyre jobb üzlet lesz és megéri nagyvállalatoknak hosszútávra befektetni? Igen, mint minden fogyó erőforrásba (Olaj, Vas, Aran...).

De, hogy ehhez miköze mindenféle világkormánynak, IMF-nek, zsidóknak? Nagyjából semmi.

Big-B 2009.07.02. 20:23:12

Mert ugye ha privatizálják őket, akkor fogja a vizet az új tulaj, és elviszi... tudjukmihogyhova.

szempontpuska 2009.07.02. 20:25:33

@Nyúlontúli: dogdognak nincsenek konkrét válaszai. Sajnos. Pedig kiváncsi lennék mire alapozza- konkrétan - minősítését...

wroadd (törölt) 2009.07.02. 20:28:29

Jobbat mondok én, a fentieket megtoldva: Vezetékkel fogják az ivóvizet elvezetni a szennyvizet meg ide vezetni! (Sajnos olyan embertől származik, akinek még értenie is kellene hozzá)
Na ezt adjátok össze...

casaubon 2009.07.02. 20:29:17

ugyan már, hiszen ez a térkép csak azért készült, hogy lehessen lobogtatni, hogy "ááá, nem, mi nem is, nem is olyan értékes ez a hely", és a valóság persze teljesen más, ugyanez vonatkozik a tulajdonosi összetételekre, az csak a porhintés.

ilyen válaszokat még nem kaptál? :PPP

Nyúlontúli 2009.07.02. 20:30:42

Ráadásul a víz, mint stratégiai erőforrás kisajaátítása és így kontroll/ hatalom megszerzése abból a szempontból is sántít,. hogy mondjuk az olaj, vas lelőhelyekkel szemben meglehetősen sok van, és viszonylag egyszerű, olcsó technológiával is hozzá lehet jutni (még)i. Értsd csapadék gyűjtés, kerti kút ásása nem olyan macerás mint egy tengeri olajfúrótorony építés.

szempontpuska 2009.07.02. 20:31:10

@casaubon: nem, de már várom őket ... :-))))

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.02. 20:31:59

Ez a téma fontos. A tollhegyre tűzött lánclevél némely állítását könnyű megcáfolni, de maga a probléma - hogy t.i. a víz stratégiai megközelítést igényelő természeti kincs - ettől még megmarad. Szélsőséges állítások és azok vehemens cáfolata helyett kiegyensúlyozottabb információforrást ajánlok:
greenfo.hu/hirek/print_hirek_item.php?hir=21848&PHPSESSID=c23a1f360567fb63053dd7df30911444

casaubon 2009.07.02. 20:34:24

@szempontpuska:

Index-címlapon vagy, úgyhogy jönni fognak :)

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.02. 20:34:46

OFF
Nem szeretem a hozzászólásokat előzetesen szűrő blogokat.
ON

szempontpuska 2009.07.02. 20:37:22

@Márai Coelhó: nos - mint láthatod - ez nem olyan, amelyik előzetesen szűri :-P

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.02. 20:38:52

már régen megszivattak titeket, hiszen már szinte mindenki palackozott vizet iszik, aki meg nem azt már szinte hülyének nézitek

innen már csak pár lépés: a vezetékes víz egyre rosszabb minőségű lesz, végül nem lesz alkalmas ivásra...

és senki se fog ellenkezni, mert szinte mindenki hülyének nézi majd azt aki csapvizet akar inni

valójában persze nincs semmiféle összeesküvés elmélet, ezek a dolgok az emberi természetből fakadóan "önállóan" alakülnak ki

szempontpuska 2009.07.02. 20:39:24

@Márai Coelhó: némely állítását ?
Pont ez a lánclevél műfaj lényege. Van néhány valós tény, amit aztán jól nyakonöntenek tőröl metszett marhaságokkal és konteokkal, hogy a végén már nem is tudod mi avalóság és mi a költés. Magyaródy csak hozzáköltött. Eladást, IMF-t és Láthatatlan Világkormányt

Dirky 2009.07.02. 20:39:26

Köztudott, hogy az összeesküvés-elméleteknek ellentmondó összes információt összeesküvők terjesztik. A helyzet az, hogy a vízkészletről készült felmérés hamis, az igazi tulajdonosok természetesen elrejtőznek offshore bábjaik mögött, mi pedig erjesztett gumimacikból és sörkomlóból kevert tápoldatban úszó agyak vagyunk egy űrhajóban.

szempontpuska 2009.07.02. 20:40:53

@endike: ami engem illet, én a Leffére esküszöm :-)

Pelso.. 2009.07.02. 20:48:45

@szempontpuska:

A Dél-Alföldi gázkészlet kitermelésével kapcsolatban kaptam hasonlót.

Valami olyat írt a barom, hogy haldokló országunk testéből ismét kitép egy darabot a gonosz....:)
Töröltem.

Rhod 2009.07.02. 20:52:37

namost, ha a folyadékfogyasztásom jelentős %-a sörből áll, akkor védve vagyok "az ivóvízbe juttatott, agyműködést befolyásoló kémiai vegyület."-től, bár lehet, hogy már a sört is megfertőzték, megiszok egy 12-15 üveggel, aztán nem találok bele a WC-kagylóba...

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.02. 20:54:24

@szempontpuska: Még egyszer: azért nem tetszik ez a post, mert egy eltozított politikai kontextusba ágyazza be a problémát. Ebben igazat adok Dogdognak. Nézd meg, Panka-manka hozzászólását. Ő már kapásból "mélymagyarkodásként" címkézi a vízkészletért való aggódást. :-(
Nem lehetne erről a fontos témáról okosabban, higgadtabban diskurálni?

szempontpuska 2009.07.02. 20:57:11

@Márai Coelhó: "azért nem tetszik ez a post, mert egy eltozított politikai kontextusba ágyazza be a problémát" A poszt ????? Talán a lánclevél, nem ?!
Éppen ezt ekézné a megjelent írás.

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.02. 21:00:26

@szempontpuska: Igen, a lánclevél. De a cáfolat is kiegyensúlyozatlan. Hasonlóan szélsőséges és ideologikus, mint a lánclevél, csak a másik oldalról.

szempontpuska 2009.07.02. 21:12:10

@Márai Coelhó: úgy látom komoly kihívásokkal küszködsz a téren, hogy behatárold magadnak, miről szól a poszt:
a) A globális vízválságról
b) Magyaródy agymenéseiről az a) pont ürügyén

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.02. 21:12:35

@szempontpuska: Da hogy ne maradjak az általánossgok szintjén:
- A chochobambai "szomjúság-lázadás" (l. a fenti greenfo-s linket) előzménye is egy világbanki nyomásra végrehajtott vízmű privatizáció volt. Ez pl. alátámasztja a lánclevél általad ekézett egyik állítását.
- Az iraki háború idején egy vizsgálat hatékony mennyiségben mutatott ki nyugatót a londoni ivóvízben. Lehet, hogy vizelettel a szennyvízbe jutott jutott nyugtató került vissza az ivóvízbe, lehet, hogy nem. Máig sem tisztázott, úgy tudom. Csak azt akarom ezzel mondani, hogy nem kell kapásból konspirációs teóriának bélyegezni, ha valaki ezzel kapcsolatos felvetést tesz.

szempontpuska 2009.07.02. 21:15:53

@Márai Coelhó: semmilyen teória nem attól állja meg a helyét, hogy nem cáfolták meg, hanem attól, hogy alátámasztják.
Úgy gondolom ez elég evidens...

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.02. 21:26:14

@szempontpuska: O.K., akkor javasolom, legyen az a konklúzió, hogy az ekézett lánclevél tele van megalapozatlan feltételezésekkel, de rámutat olyasmikre is, amik minimum elgondolkodtatók:
- globális víz-válság van kialakulóban
- a Világbank, ha teheti, forszírozza a vízellátás privatizációját
- pszichoaktív anyagok ivóvízbe keverése alkalmas lehet a tömegek magatartásának befolyásolására

+1: nem kell "mélymagyar"-nak lenni ahhoz, hogy az ember a fentieket megvitatásra méltó témának tartsa.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.07.02. 21:30:18

Az ivóvízzel nem lesz baj, az nem olyan mint az olaj.
A víz könnyen beszerezhető, tisztítható, tárolható. Ha a vízműveket privatizálják is azt a nép könnyen vissza tudja venni egy felkeléssel. A vízzel nem lehet politikai nyomás alá helyezni egy népet, mert vízmegvonás esetén max, öt napja van a kormánynak, vízcégnek. Addig bírja az ember víz nélkül.
A víz lételem azért az ember azonnal harcolni fog, nem ér rá tüntetni. Magyarán odamegy a kúthoz és elveszi a vizet. Ha katonák őrzik akkor akkor harc lesz. Az egyik ki fog feküdni. Ha marad a történelmi törvényszerűség, akkor a nép fog nyerni.

Az olaj nem ilyen dolog, olaj nélkül lehet élni.

will 2009.07.02. 21:30:32

A friss James Bond, a Quanto öblítő csendje is erről szólt, hogy a monopolium lenyúlja a vizet.
Ezzel együtt a vízművek privatizációja és ennek nyomán kialakuló függés és ellenőrízhetetlenség valós veszély, lásd friss Figyelő lapszám címlapos témája.

szempontpuska 2009.07.02. 21:40:15

@Márai Coelhó:
rámutat olyasmikre is, amik minimum elgondolkodtatók:
- globális víz-válság van kialakulóban
oké, bár ehhez nincs szükségünk magyaródykra
- a Világbank, ha teheti, forszírozza a vízellátás privatizációját
alá kéne támasztani. vö: ok-okozat, Post hoc, ergo propter hoc stb.
- pszichoaktív anyagok ivóvízbe keverése alkalmas lehet a tömegek magatartásának befolyásolására
Ja. És a csokoládé túlzott fogyasztása meg aranyeret okoz. Nade hogy jön ez ide ?

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.07.02. 21:42:05

Az ivóvízzel nem lesz baj, az nem olyan mint az olaj.
A víz könnyen beszerezhető, tisztítható, tárolható. Ha a vízműveket privatizálják is azt a nép könnyen vissza tudja venni egy felkeléssel. A vízzel nem lehet politikai nyomás alá helyezni egy népet, mert vízmegvonás esetén max, öt napja van a kormánynak, vízcégnek. Addig bírja az ember víz nélkül.
A víz lételem azért az ember azonnal harcolni fog, nem ér rá tüntetni. Magyarán odamegy a kúthoz és elveszi a vizet. Ha katonák őrzik akkor akkor harc lesz. Az egyik ki fog feküdni. Ha a történelmi törvényszerűségeket vesszük, akkor nem a katonák fognak nyerni.

Az olaj nem ilyen dolog, olaj nélkül lehet élni.

Nyúlontúli 2009.07.02. 21:56:59

"Ja. És a csokoládé túlzott fogyasztása meg aranyeret okoz. Nade hogy jön ez ide ?"

Majd én megmagyarázom!
"Ez is csak alátámasztja a fenti Magyaródy irást, hogy a vizet már manipulálják, hiszen a csokoládé gyártása során felhasznált vízbe kevert adalékanyagok újabb kimutatható tudatos egészség rombolóhatását sikerült nemzetközileg s igazolni.
A magyar lakosság tudatos aranyeresítése is részese annak a nemzetközi titkos összeesküvésnek melyet a Világkormány zsidó szabadkőművesei folytatnak, hogy ellehetetlenítsék az igaz magyarokat a magyar érdekek védelmében. Ennek első lépése volt a már régóta közismert egyszerű technológia bevezetés mellyel tömeges méretű aranyérjárványt okoznak ily módon megakadályozva a kormány elleni ülősztrájkokat, hogy azok gátlástalanul rabolhassák tovább az országot!
Ami ennél is veszélyesebb már folyamatban van az új kísérleti technológia bevezetése mely során a narancslé (természetesen ennek fertőzése a felhasznált vízen keresztül történik, hiszen igy sokkal olcsóbb és kimutathatatlan) fog krelózis-multiplexet okozni, hogy ezentúl a tüntetők ne tudjanak táblákat és más transzparenseket sem felhasználni.
Már persze, ha hagyjuk!"

Na jóvagyok? Indíthatom a lánclevelet? :-D

Dirky 2009.07.02. 21:58:17

@Márai Coelhó: "pszichoaktív anyagok ivóvízbe keverése alkalmas lehet a tömegek magatartásának befolyásolására"

Néhány probléma ezzel:
- épp a palackos víz elterjedése miatt egyre kevesebben isznak csapvizet, terjed az ásványvíz, vagyis a lakosság jó részére ez nincs hatással
- a pszichoaktív anyagok kimutathatóak a vízből, szóval némi túlzással az első általános iskolás vegyészkészletnél kiderül az összeesküvés
- teljesen belőhetetlen az adagolás, mivel egyénenként eltérő a vízfogyasztás, illetve tömeges alkalmazásnál rengetegen lesznek túlérzékenyek/tapasztalnak mellékhatást - azért ez valakinek csak feltűnne...
- rohadt drága és bonyolult - már miért akarna valaki hetven tonna nyugtatót szétszórni a népnek naponta, amikor a médiát jóval egyszerűbb és olcsóbb módszerekkel lehet irányítani

Herr von Kartz 2009.07.02. 22:34:00

el lehet marháskodni azon a rengeteg blődségen ami a levélben van, de én is azt mondom amit itt páran (megalapozatlanul, nyilván) hogy a víz olyan szerephez jut hamarosan mint amilyen szerepe eddig az olajnak volt, egy különbséggel: attól hogy nincs olaj, nem hal ki tömegesen minden és mindenki.

ne legyen igazam. de ha húsz év múlva fogjuk majd a fejünket hogy nabasszameg, időben lépni kellett volna, és nem csak legyinteni, hát...

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2009.07.02. 22:40:35

Hát Magyaródy úr paranoid sci-fi-je mellett azért rólad sem az alaposság és a szerénység szobrát mintázták.

- az IMF nyilván nem esküszik össze a vízközművek privatizálására, és nem is kényszerít, de ha megnézel egy vonatkozó IMF policyt, abbban bizony szerepelni fog a közművek privatizációjának támogatása, ösztönzése.(innen a scifi)

- a közműprivatizáció nem egyszerű dolog. Mivel a természetes monopóliumok mintapéldája, egy rossz szabályozókkal, rosszul levezényelt privatizáció esetén bizony simán rábaszhat a lakosság. A privatizáció ilyen szektorban csak akkor érték, ha hatékony mesterséges versenyt tud az állam generálni (yardstick competition).
Ha az állam hülye, ésvagy korrupt ezeknek feltételeknek a megteremtéséhez, akkor gáz van és erre azért IMF támogatással is akadt néhány példa. (az IMF-nek közvetlen felelőssége ebben nincs, de közvetve azért valami mégiscsak )

A magyar regionális vízművek privatizációs szándéka ugyan nem bizonyítható, de nem is paranoid gondolat. A kormány már tavaly megpróbálta összesen két társaságba vonni az öt nagy regionális vízművet (szakmailag nehezen indokolhatóan) (és mellesleg kivonva őket az állami vagyonról rendelkező törvény hatálya alól), ezt bebukta, de idén újra elindította a folyamatot ( és ezek bizony állami tulajdonban vannak baszki, ha már forrásokat kérsz máson számon, nézd meg a honlapjukat)

A privatizáció előkészítésének szándéka nem csak a szittya fantaszták, de a vízügyes szakmai körökben is, igencsak elterjedt nézet, nem véletlenül.

Több szerénységet, elvtárs! :)

cso zsi 2009.07.02. 22:47:39

Elnézést, csak egyszer szerettem volna beírni.

spiccpork · http://paperback.blog.hu 2009.07.02. 22:54:25

Lehet,hogy hülyeség az egész,nem tudom. Amit viszont biztosan tudok,hogy van olyan,hogy valahonnan elfogy a víz. Talán emlékszel,2003-ban a teodora ásv.vizet máshogy hívták,más volt a címkéje is. Azért változtatták meg kék kúti ásványvízről a nevét,mert Kékktról(telepüpés a Balatonfelvidéken) elfogyott a víz. Munkám miatt jártam ott, geofizikai méréseket csináltunk,vizet kerestünk. A környékről is eltűnt a víz.Kiszáradtak a kutak,sőt halastavak is. Kis időre rá,hogy ott jártunk megváltozott a cimke,mostmár nem létezik kékkúti ásványvíz,elköltöztették a kútjaikat. Nem tudom,hogy van-e összefüggés a két dolog között.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.02. 22:55:29

@Márai Coelhó: Te is megnézted a térképet....A képben el van rejtve egy a dopaminerg rendszert stimuláló másodpercenként hatvanszor felvillanó konfiguráció. Aki elég sokat bámul rá, vagy rossz szögből nézi, az pszichotikus tüneteket kezd mutatni (minősített baromságbeszélés az egyik leggyakoribb jelenség). Én mondtam szempontpuskának, hogy ne csinálja, de a Nature-ben akarja publikálni és nem bírt magával.

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2009.07.02. 22:56:54

A lánclevél tömve badarságokkal, ahogy a válasz is. Ha a terület "élhetőségét" is belevesszük, akkor már nem középmezőny, hanem kb. a legélhetőbb terület Magyarország. Ha valaki csúsztatásokra csúsztatásokkal, meg "ilyen hülye olyan hülye" minősítésekkel válaszol, az ne várja, ha komolyan veszik.

baliquez 2009.07.02. 23:08:23

Aham. Még jó hgy ilyen baromi okos itt mindenki. A lánclevélben van egy csomó tényszerűen cáfolható baromság. Ugyanakkor fel kell hogy merüljön a kérdés, vajh kinek lehet az érdeke hogy egy meglehetősen fontos témában körbepörögjön egy cáfolható, túlzó hoax? Kinek lehet érdeke elbagatellizálni hoax-tenyésztéssel olyan témát aminek igenis helye kell hogy legyen a közbeszédben?

Ha esetleg valaki úgy gondolja hogy mindez sci-fi, meg MVP (másvalakiproblémája, copyright Douglas Adams), az legyen olyan baromi okos és csekkolja le ezt a filmet (rapidsárosként is kikereshető): www.bluegold-worldwaterwars.com/

A nyilatkozók nyilván mind lefizetett statiszták, ugye? A következő világháború az úgynevezett fogyasztók (teszetosza szarrágó cinikus zombik, mint itt egy páran) és az úgynevezett konzik között fog zajlani (olyanok akiknek számít az élet, a föld amit magukénak éreznek, és nem csk végigzombulják a napokat mielőtt bekrepálnak). Ideje lenne eldönteni hogy ki melyik oldalon áll.

hunyuan 2009.07.02. 23:33:51

Quantum of Solace /007/
tudjuk miről szól..
vízről..
Dél-Amerika..
természtesen, mert tudjuk hogy mindenhol a tudjukkik..

changebug (törölt) 2009.07.02. 23:36:51

En ugyan nem vagyok melymagyar, de ebben a kerdesben osztom velemenyuket. Es ez a kerdes mar nem eloszor jon elo. Amugy van szakma amely ezzel foglalkozik. Nem a marketinges, nem a jogasz, nem a politikus, nem a bolcsesz, nem a blogiro, nem a muvesz, stb.

cotti 2009.07.02. 23:42:07

Ez a problémakör komolyabb, mint hogy egy ilyen hoax vagy egy ilyen megmondóemberes poszt méltó legyen a bemutatására, halkan csak annyit jegyeznék meg: kedves szerző, kicsit alaposabban, alázatosabban kéne megközelíteni a témát. Egy kötelező darab a témában: vízháború Bolíviában, Cochabambában.

farkas 2009.07.02. 23:50:38

Még azt a hülye esőt kéne valahogy privatizálni.

Linda es muy linda 2009.07.02. 23:53:31

"Már csak önvédelemből is, nem vesz fel soha egy terjedelmes fwd: listára, mert megtanulta, hogy az agyagbadöngölős válaszaimat következetesen minden egyes címzettnek megküldöm."

Ezt alátámasztom: jó megoldás a lánclevél-címzettek sorából való kikerülésre, pár eset után nálam is működött. És még szórakoztat is. ;) Igaz ugyan, hogy ezzel én is hozzájárulok átmenetileg ahhoz a hatáshoz, ami miatt ezek a lánclevelek kártékonyak, de ilyenkor töretlenül bízom abban, hogy a hosszú távú hatások azért mégis mellettem szólnak.
A két legnagyobb kedvencem a 2001-es vétécés-öszzeesküvősös (azt sok példányban megkaptam), meg a washingtoni metróállomáson hegedülő csókáról szóló "nyissátok fel a szemeteket, rohanó emberek"-típusú levél. :)

Linda es muy linda 2009.07.02. 23:54:16

@will: Á, akkor biztos onnan jött az ötlet! :)

FeroxX 2009.07.02. 23:56:24

a google tényleg behoz egy halom cuccot rá :P

FeroxX 2009.07.02. 23:57:05

a google tényleg behoz rá egy csomó cuccot :P

csati 2009.07.03. 00:18:57

A lánclevél tényleg baromság, azonban a vízgazdálkodás a jövőben tényleg hatalmas problémák elé állítja az emberiséget. És itt nem azon kell agyalni, hogy "úgyis lesz annyi víz, aminnyit megiszok", tehát napi pár liter, esetleg pár tíz liter, a tisztálkodással, egyébbel együtt. A legnagyobb gond, hogy a modern mezőgazdasági, ipari termelés rohadtul vízfüggő. Pl.: hogy nagyüzemi módszerekkel előállítsunk 1 kg marhahúst, ahhoz 16.000 liter (!) víz szükséges. Az összes ipari technológia szintén nagyon vízigényes, megfelelő mennyiségű víz nélkül NINCS semmi, nincs acél, nincs gép, papír stb. (Persze lehet mondani, hogy akkor tartsunk állatot bio-módszerekkel, legeljen az út szélén, igyon a patakból: csak így az emberiség 80%-a éhhalálra lenne ítélve: ilyen módszerekkel egyszerűen esélytelen élelmezni a 7+ milliárd embert!)

Namost én nem hiszem, hogy ettől függetlenül azon kellene paráznunk elsősorban, hogy majd a "világkormány" "ráteszi a kezét" a nemzeti vízvagyonra. Ugyanezek elmondhatók szinte minden (!) nyersanyagra, olaj, réz, arany, lítium és egy egész sor ásványi anyag ugyanúgy súlyos hiányt okozhat, már most a platón van a termelésük: és ezek nagy része - a bányászatuk, kinyerésük - magánkézben van. Ráadásul a víz sokkal nehezebben szállítható, mint a legtöbb nyersanyag - lévén a vízből nagyságrendekkel többre van szükség. Még az is nehézséget okoz, hogy az öntözővizet pár kilométerrel messzebbre szállítsuk: ellopják akkor majd előlünk? Ha meg nem lopják el, itt marad a víz, akkor a majd' szomjanhaló lakosság nem fogja elkergetni a sanyargatókat?

Rwindx 2009.07.03. 00:35:01

Nos, a levél nyilvánvalóan hoax. De. Úgy cáfolni valamit hogy arra hivatkozol hogy már az előző állítás sem állta meg a helyét, az elég gyenge módszer.

Másrészt én úgy gondolom hogy a víztérképet meglehetősen rosszul értelmezed.
Egyrészt az a földalatti ivóvízforrásokat mutatja. Nem a teljes ivóvízkészletet márpedig annak ez csak 1 része.
Aztán ha megnézed a térképet, akkor látod Európában nagyon kevés ország van akinek a teljes területén egyenletes eloszlásban bőséges a földalatti vízmennyiség. Hiába van bőség az ország egyik felében ha a másik fele "száraz", az ott élőket ez nem fogja vígasztalni. Magyarország helyzete ha nem is egyedülálló, de meglehetősen jónak tűnik. Ha ehhez hozzávesszük a kontinens legnagyobb folyamát (gyk.: Duna), és azt hogy a környező hegységekből folyamatosan el vagyunk látva felszíni vízzel akkor nagyon is jónak lehet értékelni Mo vízhozzáférési lehetőségeit.

A világban jelenleg átlagosan kevés az elérhető édesvíz, de pár dolgot azért túldramatizálnak. Vizet nagyon könnyű nyerni a "semmiből" is. Így lehet tengervíz sótalanításával is, és a levegő párájának kicsapatásával is vizet nyerni. Ez egyelőre nem olcsó, de majd olcsóbb lesz, a szél és napenergia előállítási költségeinek csökkenésével.

Attól pedig hogy Magyaródy úr alapvetően alátámaszthatatlan dolgokat ír (merem kockáztatni pár helyen kifejezetten blődséget), attól az még nem azt jelenti hogy nem merült még fel vagy merülhet fel ilyen szándék kormányzatilag.
Azaz attól hogy egy összetett állítás hamis, nem azt jelenti hogy ugyanezen állítás ellentettje automatikusan igaz volna.

menedzser23 (törölt) 2009.07.03. 00:56:13

Ez a blog inkább a hoax, meneküljünk. Tájékozatlan, tudatlan ember a szerzője. Fingja sincs a vízről.

csati 2009.07.03. 00:59:37

@Rwindx: "Vizet nagyon könnyű nyerni a "semmiből" is. Így lehet tengervíz sótalanításával is, és a levegő párájának kicsapatásával is vizet nyerni."

Igen, ez pont elég (talán) az ivóvízre, de az ezt nagyságrendekkel nagyobb vízigényű mezőgazdaságra, iparra már biztosan nem. És pont ez a lényeg!

csati 2009.07.03. 01:10:00

Ja, még annyi: elrettentő példákat mindenre lehet hozni; államilag szervezett népirtás, egyik ország pénzügyi manipulációja a másik által, kartellezés, vízszennyeződés baktériumokkal, parazitákkal (igen, ez nem volt ismeretlen nálunk anno, de talán manapság sem - csak nem kürtölik világgá), áremelkedés (vagy arról még nem hallottunk más dolog kapcsán? húha!) és sorolhatnám...

Ilyen alapon a világon nincs olyan dolog, amiről ne lehetne ugyanezt elmondani, mint amit a lánclevél...

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.07.03. 02:09:40

Te lanclevelet kaptal? Akkor szerencses vagy - en IRL hallgattam meg parszor egy mondatba zanzasitva. Eladjak a vizet. Pont. Aki ervel (marmint megprobal) azzal legalabb lehet vitatkozni. Meg ha nem is erdemes, mert ezek az arcok altalaban tenyleg hivok. Hinni akarnak, az ellenerveket lesoprik, nem ervekkel valaszolnak (ahogy te is tapasztalhattad), hanem erzelmekkel.

Amugy Magyarorszag mindenben mindig specialis es legjobb, ezt igazan tudhatnad, es akkor nem kene a neten vizterkepeket keresgelni. Itt van a Fold szivcsakraja, Csurka megmondta 2004-ben, hogy a globalis felmelegedes a Karpat medencet nem erinti (vagy megjobb helyzetbe hozza), nalunk a diszno is egeszseges (mangalica), hat ebbol igazan tudhatnad, hogy nyilvan itt olyan eszetlen vizkeszletek vannak, hogy kifejezetten erdemes osszeeskudni miattuk.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.07.03. 02:28:37

@Rwindx: > Aztán ha megnézed a térképet, akkor látod Európában nagyon
> kevés ország van akinek a teljes területén egyenletes eloszlásban
> bőséges a földalatti vízmennyiség. Hiába van bőség az ország egyik
> felében ha a másik fele "száraz", az ott élőket ez nem fogja vígasztalni.

Te mondtad, jegyezzuk meg - szukseg lesz ra par mondat mulva...

> Magyarország helyzete ha nem is egyedülálló, de meglehetősen
> jónak tűnik.

Ha figyelmen kivul hagyod azt a tenyt, amit a hoaxvadasz elobanyaszott, hogy 1992 ota tulfogyasztunk.

> nagyon is jónak lehet értékelni Mo vízhozzáférési lehetőségeit.

Es? Mit akarsz ezzel mondani? Egy (nem tul nagy) osszfuggo terulet, aminek jo a felszin alatti vizellatottsaga a tobbi terulethez kepest. De mi koze van ennek a hoaxban emlegetett agyatlansaghoz? Foleg, ha a te velemenyed az, hogy a viz szallitasa orszagon belul is nehezkes (lasd a fenti kijelentesedet)?

> Vizet nagyon könnyű nyerni a "semmiből" is. Így lehet tengervíz
> sótalanításával is, és a levegő párájának kicsapatásával is vizet
> nyerni. Ez egyelőre nem olcsó, de majd olcsóbb lesz, a szél és
> napenergia előállítási költségeinek csökkenésével.

Az az egy baj van, hogy ehhez rengeteg energia kell, es azzal amugy is gondban vagyunk, mert az igeny amugy is exponencialisan novekszik. A nap meg szelenergiaban hihetunk, de az a helyzet, hogy nagyon ugy nez ki, hogy amig valamiert meg nem dragul nagyon a szenhidrogenek felhasznalasa, addig nem lesz szamottevo szerepuk. Marpedig megdragulni csak attol tud, ha allat nagy adokat vetnek ki pl. a co2 kibocsatasra (nem fognak) vagy ha elfogynak a keszletek. Azok viszont nem fogynak eleg gyorsan. Vagyis a soleparlasos megoldas nem igazan fentarthato (pedig elvileg erre a napenergia nagyon is jol hasznalhato).

> Attól pedig hogy Magyaródy úr alapvetően alátámaszthatatlan
> dolgokat ír (merem kockáztatni pár helyen kifejezetten
> blődséget), attól az még nem azt jelenti hogy nem merült még
> fel vagy merülhet fel ilyen szándék kormányzatilag.

Hogy mi merult fel az tok lenyegtelen. A tenyek szamitanak, azt meg te is olvashattad fent:

"Létezett egy javaslat az állami vagyonról szóló törvénymódosításról, amely arra irányult, hogy kibővítse a tartós állami tulajdonban lévő vállalatok körét az öt regionális vízművel. Ennek célja éppen ellentétes, mint amit Magyaródy úr pamflettje sugall. Megakadályozni a nemzeti vízvagyon privatizációját. Az Országgyűlés 2009 június 29-én elfogadta a módosítást. Óriási többséggel. 346 igen és 16 nem szavazattal."

> Azaz attól hogy egy összetett állítás hamis, nem azt jelenti hogy
> ugyanezen állítás ellentettje automatikusan igaz volna.

Na de hat ha minden (lenyeges) eleme cafolva van, akkor igen. Meg ha nem is lenne - kit erdekel es mit szamit? Ha valakinek van egy allitasa amit nem tud igazolni, akkor minek foglalkozunk vele tovabb? A cafolathoz nem kell bizonyitani, hogy az ellenkezoje igaz, csak azt, hogy maguk az allitasok nem azok. Ettol meg akar veletlenul ugy is lehet, ahogy az illeto allitja, de az o dolga a bizonyitas.

Attol, hogy egyes emberek hisznek istenben meg az ingyen ('nullponti') energiaban de termeszetesen nem tudjak bizonyitani, attol meg nem kell a vilag ertelmesebb felenek nekiallni es bizonyitekot keresni ezek nemletere. Ez a hivok hobortja, ha akarjak probaljak meg bizonyitani. A vilag masik fele meg nyugodtan leszarhatja.

SevenDeadlySins (törölt) 2009.07.03. 03:07:20

Más problémák a vízzel: a kémiai szennyezettség, nézzétek meg négylábú békák, hermafrodita halak és ember megfelelőik

www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/232640/july-01-2009/nicholas-kristof

mokas_gizi 2009.07.03. 04:55:25

Igen ellopják Magyarország vízkészletét...!!!
Sőt a gázunkat is ellopják...
Makó környékén hatalmas gázkészletet találtak média erről mélységesen hallgat nagyon kevés hírműsor foglalkozott ezzel akkora mezőt találtak hogy az összes adósságunkat kitudnánk belőle fizetni...!!!

Ezt a világsajtó előtt mondta, nem mintha nem tudnánk:

"Simon Peresz, izraeli államfő: Manapság gyarmatok létesítése és hadsereg bevetése nélkül is lehet birodalmakat alapítani... Felvásároljuk Manhattant, Lengyelországot és Magyarországot."

szempontpuska 2009.07.03. 07:38:59

@atleta.hu: Kedves atleta. Nem tudom ki vagy, egyáltalán összeakadtunk-e már a net- (vagy blogvilágon) de köszönöm.
Rengeteg gépelést takarítottál meg nekem ezzel a kommenttel

mingyá beszólok! 2009.07.03. 07:49:24

Mielőtt bárki megvádolna bármivel!

Igen, mélymagyar vagyok!
Igen, B közepes vagyok!
Igen, a kocsmában szocializálódtam!
Igen, náci - rásszista vagyok!
Igen, turulra verem minden este...

Na, most hogy ezt tisztáztuk, ajánlanám hogy nézzen meg a szerző pár videót a youtuberól, olvasson cikkeket a BBC News-ról amely a téma közel-keleti megoldásáról szól.

Igen, már megint zsidózok! Szóval az izraeli - palesztin konfliktus valós mozgatójáról, a palesztin területek édesvízkészlete feletti írányításról beszélek. Baromi egyszerű a helyzet, a palesztin földművesek narancs, és olíva termesztésből éltek (többnyire) amíg kedves barátaink Izrael állam kezelése alá helyezték a lakossági vízellátásért felelős cégeket, és az édesvíz lelőhelyek kitermelési jogát. Mondanom sem kell hogy a palesztin területeken az izraeliek számára létfontosságú vízkészletek vannak. Az árak a palesztinok számára elérhetetlen magasságba szöktek, elvándoroltak, elmenekültek földjeikről. Akit így nem lehetett, azt fegyverrel, erőszakkal üldözték el. Ezután szépen felépültek a lakóparknak becézett kibucok, és etnikai alapon szín-izraeli területté váltak. Tádám!

Senkifia 2009.07.03. 07:59:21

kedves mindenki.Lehet összeesküvés elmélet,lehet,hogy nem.A tény,ahogy a kedves posztíró is rámutatott:magyarország vízkészleteinek jelentős hányada magyar állami kézbrn van.Mostanában azonban felröppent a hír(magyar média),hogy el akarja adni a vizet a kedves ballib kormányzatunk.Tehát az,hogy most mi a statisztika,ebből a szempontból lényegtelen.Illetve nagyon változó lehet.A világon mindenütt az a hír,hgy a már "privatizált" vízműveket vásárolja vissza az állam....biztos nem azért,mert összeesküvéselmélet-hívő.Hanem azért,mert a "privatizált" vízmű nem az emberek érdekét szolgálja.Itt meg most akar(n)ják eladni....kicsit déja vu...lásd még:hospinvest...jajdejó.majd a maszek fenntartja a csődközeli korházat.fúj,disznó nép és szakma,miért ellenzi ezt a "jó" "reformot"??? most meg ugyekiderült,hogy a "hülye" népnek,ill szakmának lett igaza,és mégsem jó a maszek tulaj... ja azért biztos az egészségügy eladásának "réme" is összeesküvéselméleten alapszik...de azért gondolkodjunk...

szempontpuska 2009.07.03. 08:04:37

@Senkifia: "A tény,ahogy a kedves posztíró is rámutatott:magyarország vízkészleteinek jelentős hányada magyar állami kézbrn van"
Olvasásból elégtelen.

nyafnyaff 2009.07.03. 08:53:24

Nem tudom miről beszélünk, mert a víz készletünket már eladtuk.
Azt a vizet amit kint 75 centért vettem (2L) az itthon 1L benzin ára, és EU-ban nincs vám

Yasashi Tanuki 2009.07.03. 08:54:36

Mielőtt ilyen okosan a Google segitségével megcáfolod a vizeladás legendáját kérdezz meg pár szakembert a Fővárosi Vizműveknél akiket privatizáltak azaz eladták a menedzsmentjogokat a franciáknak.
Ahogy a francia cég átvette a vezetést temrészetesen hozta a saját embereit azaz egy tehetségesnek gondolt igazgatót és a sleppjét - fiatal menedzsereket akik a vizgazdálkodáshoz ugyan nem értettek, de mindent piaci alapra helyeztek. Ez azt jelenti, hogy a viz minősége ezután csak annyira lett fontos, hogy éppen megfeleljen az előirásoknak, de legtöbbször még ez se sikerült. A beruházásoknál nem hallgatták meg a mérnökök véleményét a minőségről és a tartósságról, hanem a legolcsóbb sz@art vették meg amit a piacon találtak és ezzel párhuzamosan felemlték a vizdijat is, hiszen a piaci alapon működő cégnél maximalizálni kellett a nyereséget. Ettől kezdve a Vizműveknél dolgozó ismerőseim elkezdtek ásványvizet vásárolni a családjuknak.
A menedzsment nem maradt sokáig a Vizművek élén a bukott igazgató és a fiatal de tehetségtelen gárda továbbvonult a Malévhez. Azóta sikerült azt is tönkretenni.

Könszönjük meg az SZDSZ-nek és külön Demszky Gábornak - szó szerint mi isszuk meg a levét a profitvezérelt korrupt várospolitikájuknak.

Muad\\\'Dib 2009.07.03. 08:55:02

Ez a szokásos hülyeség, majd a jól megszokott még sötétebb reakció.
Tehát vázolom:
1) Megjelenik egy bődületes baromságokat tartalmazó levél
2) Valami bohócértelmiségi egy ilyen cikkben kivesézi, mekkora ostobaság is ez a levél
3) Levonja a konklúziót: Ha a levél baromság, a probléma, amiről ír, nem is létezik.
Fergeteges logikai kapcsolat. Értsd: Ha én leírom egy lánclevélben, hogy a holokauszt során a zsidókat kísérletekre földönkívülieknek adták át a németek ebből máris levonhatjuk a következtetést, hogy a holokauszt nem valós probléma, mivel ez nyilvánvalóan hülyeség.

szempontpuska 2009.07.03. 09:55:45

@Muad\\\'Dib:
"3) Levonja a konklúziót: Ha a levél baromság",
eddig stimmel, örülök, hogy egyetértünk.
"a probléma, amiről ír, nem is létezik"
Na ez viszont baromság. Hol írtam én ilyet ? Ilyen konklúzió csak a te fejedben létezik. Innentől tehát a saját vélelmeiddel, fergeteges logikai kapcsolataiddal háborúzol.

grésa 2009.07.03. 10:28:52

Tudja valaki, hogy az öt állami vízmű az ország csak egyötödét látja el? A többi önkormányzati. Hogy a fővárosi vízmű tizenöt éve" el van adva"? és van víz. Hogy mennyit emelkedett a vízdíj az állami vízműveknél ez alatt? 300%-ot! Hogy mennyit termelnek a magyarországi vízművek naponta? 1,5-2 millió m3-t! hova és mivel lehetne ezt elszállítani? v. eladni? Tudja még valaki az ált.iskolai anyagot, vagy csak a maszlagnak van helye a fejekben?

szempontpuska 2009.07.03. 10:43:33

@Yasashi Tanuki: a vízeladás legendáját nem cáfolni kell, hanem alátámasztani kellene.
Nem sikerült, sőt

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.03. 13:30:57

@grésa: Én azt hallottam, hogy Ausztriából már évek óta napi iszonyú mennyiségű viz jön be Magyarországra egy hatalmas felszíni vezetéken, naponta kb. 160000 tonna vizet hoznak be, és aztán az egészet kicsempészik az országból. Volt egy fickó, aki már a harmincas évek elején kiszúrta, mert egy dinnyehéj úszott a tetején, és mintha beszélt volna a teteje, de az alja, az abszolút csendes volt. Ilyenek mennek. A pasi aztán megkövesedett, teljesen, csak ül évek óta ugyanazon a helyen, és nem mozdul.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.03. 14:09:16

www.mno.hu/portal/647661

Nemcsak a vizet adják el, hanem mindent. Az egész kócerájt. Ezt Agent Krakus maga jelentette be.

cotti 2009.07.03. 14:14:16

A kommenteket olvasva annak nagyon örülök, hogy sokan utánaolvasnak ilyen témáknak is és nem szopják be sem a hoaxok badarságait, sem annak minősíthetetlen "cáfolatát". Szerencsére így van ez nagyon sok témában, akármennyire is azt szeretnék sokan elérni, hogy elbutult birkák legyünk, akik beszopnak mindent, legyen az egy hoax vagy egy 'majd én megmondom a fraknkót nulla hozzáértéssel' poszt. Hát nem!

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.07.03. 14:23:56

Végigfutottam a többi postokat és sajnos csak most esett le a tantusz, hogy ez egy harcosan elfogult napipolitizáló és beszólogató-blog. Teljesen felesleges itt kommentelni, mert egy ilyen blog jellegénél fogva alkalmatlan komoly problémák higgadt és árnyalt megvitatására. Ezt nem sértésnek szántam, hanem ténymegállapításnak. Szempontpuska, jotunder, szevasztok!

szempontpuska 2009.07.03. 16:15:57

@cotti: elbutult birkalét és beszopás ellen egyetlen ellenszer van:
szkepticizmus, kételkedés, kritikai gondolkodás.
A Magyaródy féle lánclevelek éppen ezek hiányára építenek.
nagyjából ezt kívántam demonstrálni a poszttal.
A nagy sikerre való tekintettel, már tervezem a folytatást...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.03. 17:20:24

hany troll a Vincent csucs ? szaz felett van ?

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.07.03. 18:17:10

@Muad\\\'Dib:
Beszéltél már gyakorló elmebeteggel? Sajnos, én többször.
Tök logikus, jól felépített gondolatmenettel, rendszereket írnak le. Csak akkor lesz gyanús a mese, amikor valahol a szövegben elhangzik egy, a posztban idézett tanulmányban hallható ,,láthatatlan világkormány,, kifejezés. Akkor felállsz a lipótmezei padról, ahová látogatóba jövet ültél le, elszívni egy cigit. Fejcsóválva odébb állsz.
Rájöttél, hogy ez mégiscsak a Lipót. A poszt írója ennél továbbment és leírta a bolondról, hogy bolond.

szempontpuska 2009.07.03. 18:42:51

@jotunder: 200 felett volt
de nem ez a poszt

Nyúlontúli 2009.07.03. 22:02:40

Ó most esett le a zsidó vízlopás részeként tűnik el a Balaton is. Ugye! Ti it fikáztok, hogy kamu hoax lánclevél. Ilyen biztos nincs a Balaton meg évről évre kisebb velencei tó meg szinte nincs is. Me a szutykok éjszaka titokban eresztik le a vizet, hogy aztán átúsztassák az izraeli sivatagba ahol édes víz nincs is.
Ez pedig igaz, mert a vízi-rendőr ismerőseim is mind megerősítették az éjszaka a siócsatornán cirkáló izraeli hajókat, melyek felügyelik, hogy a világon egyedülálló minőségi balatoni víz ne keveredjen a szennyezett dunnavízzel, meg a sós fekete-tengerrel és így egy tömbben tudják leúsztatni Izraelhez.

:D :D

Rwindx 2009.07.10. 23:54:35

@csati: Én úgy gondolom az iparnak és mezőgazdaságnak nincs szüksége olyan minőségű vízre, mint amit emberi fogyasztásra szánunk.

@atleta.hu:

"figyelmen kivul hagyod azt a tenyt, amit a hoaxvadasz elobanyaszott, hogy 1992 ota tulfogyasztunk."

- Valóban mint ahogyan te is figyelmen kívül hagyod egyrészt azt hogy a térkép 2008-ban készült. Másrészt pedig azt hogy ettől még igaz amit mondtam. Idézem: "Magyarország helyzete ha nem is egyedülálló, de meglehetősen jónak tűnik." De legalábbis nekem nem tűnik úgy mintha a fentivel ezt cáfoltad volna.

"Es? Mit akarsz ezzel mondani?"
- Amit írtam, nem többet. De lefordíthatom magyarról magyarra: A vízkészletek eloszlása egyenletesen bőséges, ellentétben sok más országgal. Ez jó. Ennyi.

"Az az egy baj van, hogy ehhez rengeteg energia kell, es azzal amugy is gondban vagyunk, mert az igeny amugy is exponencialisan novekszik."
- Mintha említettem volna, hogy jelenleg nem olcsó. Nyitott kapukat döngetsz. Mi célod volt ezzel?

"Hogy mi merult fel az tok lenyegtelen. A tenyek szamitanak, azt meg te is olvashattad fent:"

- Az tény hoztak egy törvénymódosítást a témában. No de tényként azt kezelhetünk amit biztosan tudunk. Nem? Egyelőre az született egy törvény, nem vagyok jogász, nem áll sem lehetőségemben sem szándékomban megvizsgálni létezik-e kiskapu. Viszont korábban lehettünk szemtanui olyan törvényeknek, kormányhatározatoknak, emelyek a céllal éppen ellentétes hatást váltottak ki, vagy szakmailag hibásak voltak. Tehát ennek az esélye meglehet most is, anélkül hogy annak mértékét megpróbáljam megbecsülni.

"> Azaz attól hogy egy összetett állítás hamis, nem azt jelenti hogy
> ugyanezen állítás ellentettje automatikusan igaz volna.

Na de hat ha minden (lenyeges) eleme cafolva van, akkor igen. Meg ha nem is lenne - kit erdekel es mit szamit? Ha valakinek van egy allitasa amit nem tud igazolni, akkor minek foglalkozunk vele tovabb?"

Ha tételesen minden elemét tudod cáfolni, akkor igen, de ha csak teljes egységében tudod cáfolni (ez könnyebb) akkor nem. Az állítással nem kötelező foglalkozni, de lehet. Valamiért te is foglalkoztál vele. A kérdést akkor magadnak tedd fel és a választ talán megtalálod.

Ja egyébként nem látok tételes cáfolatot. Néhány kivétellel főleg csak viszontállításokat.


Ha még olvassa valaki.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.07.22. 08:54:50

@rettegettegérfog:

Ebben sajnos tévedsz. Az egésznek nyom köze se a valósághoz.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.01.06. 14:50:40

Pár apró kiegészítést teszek, hátha valaki még idetéved.

1. Az egy főre eső megújuló vízkészlet tekintetében Európában kb. a 10. helyezettek vagyunk (folyóvizek, csapadék és felszín alatti vizek).
2. Az egy főre eső, hazánk területén megújuló vízkészletek tekintetében Európában az utolsó helyen vagyunk! A világon talán csak hat ország áll nálunk rosszabbul.

Bővebben: h2o.ingyenweb.hu/keret.cgi?/tema/66.html

szempontpuska 2011.01.06. 15:05:35

@rdos: persze hogy idetévedünk. Minden új hozzászólás felkerül a címlapra.

Köszi

szempontpuska 2012.12.06. 20:54:39

Matolcsy is rátalált a Világkormányra...
(feleslegessé vált humorérzék eladó)

index.hu/gazdasag/2012/12/06/veszelyes_konyvet_olvasott_matolcsy/

tamdhu 2012.12.07. 11:31:51

Most bajban vagyunk. Tavaly kaptam egy szórólapot (valami jobbiktól), hogy Izrael lopja a vizünket. Kamionokkal hordják ki az országból. Most a Világbank is akarja? Jól nézzünk ki.

tamdhu 2012.12.07. 11:45:11

@mingyá beszólok!: Miért nem harcolsz értük a helyszinen. Miért itt osztod az észt? Vigyél magaddal egy turult, és rajta!