Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ingatlanadó haladó adófizetőknek

2009.05.14. 08:53 | Kettes | 29 komment

Címkék: ingatlanadó bajnai

Úgy tűnik, hogy újra elvetél a vagyonadóztatás Magyarországon. A Fidesz deklarálta, hogy vissza fogja vonni (írjuk nyugodtan a többihez, a vizitdíj, az állami audik és az állami fb-tagok javadalmazásai közé...), és megkezdődött a szocpárt részéről is az illetvézés ("Igen. Illetve...")

A Szomszéd Tehene blog, Magyarország kiemelt adózóinak élőhelye, azonnal anyázós-partraszállós kirohanást intézett Bajnai ügyetlen (de igaz) kiszólása ellen. A Fidesz a szokásos hisztérikus "senki-által-semmire-meg-nem-választott-és-lené-zia-zembe-reket" őrjöngéssel reagált.

Bajnai végül kénytelen volt retirálni. Nem úgy értette.

De úgy értette, csak nem lett volna szabad kimondani.

Felmerült máshol (itt), hogy ingatlanadó helyett vagyonosodási vizsgálatokkal kellene helyreállítani a közteherviselés egyensúlyát.

A vagyonosodási vizsgálat fontos ellenőrzési eszköz, de nem csodaszer. Egyrészt a bizonyítási teher adózóra tétele alkotmányosan aggályos. Másrészt a vagyonosodási vizsgálatok tömeges alkalmazása könnyen válhat politikai fegyverré akár úgy, hogy tényleges politikai elnyomásra használják, akár úgy, hogy politikusok boszorkányüldözést kiáltva megpróbálnak kibújni alóla. Természetesen ez az eszköz is alkalmatlan a strómanokon és az off-shore cégeken keresztül tulajdonolt vagyontárgyak feltárására, titkosszolgálati eszközöket viszont csak nem kellene az adóhivatal kezébe adni.

A dühkitörések csúcsán mindig előjön, hogy "egy élet munkájaként", nagy áldozatok árán megvett lakást milyen igazságtalan megadóztatni. Életünk munkájának gyümölcsként tekinteni a lakásra egy általánosan elterjedt és rettetesen téves életfelfogás, ami anyagi függést, immobilitást, ingatlanpiaci, adózási és jogi kiszolgáltatottságot eredményez. Pedig nem a saját lakás teszi a polgárt, hanem hogy maga rendelkezik az élete felett. (Nem is mondtam, hogy a polgárok tiltakoznak a vagyonadó ellen.)

Lehet hőbörögni, hogy hámámémámegint és a kifogások egy része érvényes is - de nem kérdőjelezi meg az ingatlanadó létjogosultságát. Legfeljebb azt, hogy miért pont most vezessék be.

Ez meg úgy 1996 óta. Miért pont most? Miért pont bármikor? Akkor maradjon a 70%-os jövedelmi adóék, basszuk meg, csak azt nem közteherviselésnek hívják.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr161120730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szempontpuska 2009.05.14. 12:36:28

én csak azt nem értem, hogy ha már eddig is fizetek öröklési illetéket, meg építményadót, meg üdülő után adót, akkor ez hogy a jó istenbe fog ehhez viszonyulni ???

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 12:49:38

@szempontpuska: Jelenleg a helyi önkormányzatok döntik el, hogy kivetnek-e építményadót és mekkorát. Az országosan egységes ingatlanadó csorbítaná az önkormányzatok adóztatási jogkörét. Nem véletlen, hogy pont Kósa ágált ellene a legjobban. ;-)

Az örökösödési illeték az teljesen más tészta. Illeték, vagyis az állam egy szolgáltatásáért fizeted. Másrészt meg eltörölték (ez volt az MDF pici kérése a költségvetés megszavazásáért)

szempontpuska 2009.05.14. 12:52:50

@Kettes: demagóg duma....
Az önkormányzatok, már amelyeknek én ilyen olyan módon alá vagyok vetve, nem kivetHETik, hanem KIVETIK.
Nyaralóra és lakásra egyaránt. Nem feltételes módban fizetem, hanem sárga csekken. Ez tény.

Az örökösödési adót meg köszönöm szépen, összeghatár fölött is fizetnem kell majd, remélem nagyon-nagyon sokára.

Úgyhog yhagyjuk a vakert, a fennálló helyzetben ezek mellett az illeték és adó kötelezettségek mellett egy új fizetési kötelezettségem támad ?!

a.) Igen
b.) Nem

:-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 13:18:25

Nem minden önkormányzat veti ki, és ez egy lényeges elem. Az adóátrendezésnek a matekja kb. ez lesz:

1. Az ingatlanadót törvény állapítja meg országosan egységes szabályok szerint. Az Apeh beszedi az adót és átadja az érintett önkormányzatoknak.
2. Megszűnne az önkormányzatok építményadó-kivetési joga.
3. A központi költségvetés kevesebb összeggel támogatná az önkormányzatokat. Ennek a támogatásnak a forrása egyébként az SZJA.
4. Ez a kevesebb támogatás lenne a forrása az SZJA-csökkentésnek.
5. Az egyéni adózónál nettó adócsökkenés és növekedés is lehetséges, attól függ.

Ez az ötlet rengeteg önkormányzat érdekét sérti, például Debrecenét is, mert nem lehet többet fejlesztés- és szociálpolitikai eszközként használni a helyi adót.

Másrészt vannak olyan csóró önkormányzatok, ahol az ingatlanadó gyakorlatilag beszedhetetlen (és most sincs építményadó), ezek még kevesebb pénzhez jutnának, mint eddig.

Ezek lényeges kérdések, ezek tisztességes rendezése nélkül nem lehet ingatlanadót bevezetni. És ha bármibe ezek közül belepancsolnak (pld. hogy az ingatlanadó nem jár SZJA-csökkentéssel) akkor az egész ötlet hamvába fog hullani.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.05.14. 13:18:57

@Kettes: Nem törölték el. Nem csak az óriásplakátokról kell tájékozódni.
20 millió felett megmaradt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.05.14. 13:22:25

"Lehet hőbörögni, hogy hámámémámegint és a kifogások egy része érvényes is - de nem kérdőjelezi meg az ingatlanadó létjogosultságát. Legfeljebb azt, hogy miért pont most vezessék be."

Kapufa. Természetesen OV azt mondja amit KELL neki mondania.Én is ezt mondanám, remélve, hogy az mszp 10% alá megy (lehetséges).
A legnagyobb gond az, hogy ezek az urak minden jogszabályt elkúrelnek...
Nem az ingatlanadóval van a baj, hanem a bevezetés
módjával
az adó mértékével
a kivételezettek körével
a beszedés módjával (nyugdíjasok-öröklés)

Ma már azt hallom, hogy a cégeknek majd nem kell fizetni. Juj. Kóka odaszólt, hogy amúgy neki is cégnéven van a villa?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 13:32:46

@FILTOL: Azért elég gáz ez az erkölcsi relativizálgatás. Orbán azt mondja, amit KELL, mindenki más viszont mocskos hazug és lené-zika-zika-zaka. :)

A Fidesz semmiféle érdemi szakmai kritikát nem fogalmazott meg. Hivatalosan a Fidesz számára ez a kormány sem tárgyalópartner. A szakmai kritikákat a szakmai szervezetek fogalmazták meg, a Fidesz ahogy van elutasítja az ingatlanadót.

szempontpuska 2009.05.14. 13:42:21

@Kettes: értem. Nos ez az építményadó kiütés valahogy kimaradt - legalábbis a kommunikációból. De ezt a szoci tempót már megszoktuk.

Hamvába halni nem ettől fog, hanem attól, hogy azonnali hatállyal bevezethetetlen. Az értékbecslés és a felmérés, az értékkorrekciós tényezők (nincs két egyforma ingatlan) több időbe é spénzbe fog kerülni, mint maga az ebből származó bevétel. Csak a szokásos technokrata baromság, mint a THM, vagy a pénztárkészlet szabály stb, vki olyannak a fejéből aki életében még nem látott értékbecslést és az íróasztal mögül ömleszti magából a tutit.

Na az ilyeneknek szoktam én ajánlgatni, hogy szarjanak sünt..

Nagy-Brittanniában tudomásom szerint úgy vezették be az ingatlanadót, hogy az 10 év után (hosszú táv!) válik érvényesíthetővé, mert ennyi idő alatt van akkora ingatlanforgalom, ami alapján kétes értékmeghatározási módszerek nélkül, az illetékalapú adózáshoz kötve van akkora tulajdonváltás ami adóbevételt termel....

szempontpuska 2009.05.14. 13:45:44

@FILTOL: nem, valójában nem Kóka hanem jotunder szólt be a központba, hogy jópontot szerezzen Kókánál, mert Jani már elfelejtette, hogy az offshore cége nevéről átíratta a magáncége nevére a villát. Szánalmas.

jotunder cserébe egyhetes észak-koreai jutalomüdülést kapott, ezzel szúrták ki a szemét

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 15:22:28

Ezen nem erdemes izmozni. A FIDESZ el fogja torolni az ingatlanadot. A 13-ik havi nyugdijat nem fogja visszahozni, de az ingatlanado eltorlese a programjanak resze lesz, rajta lesz a plakatokon, es Orban folyamatosan es suvolto hangnemben fogja mondogatni a kampanygyuleseken. Ez mind semmi. Tenyleg el fogjak torolni. Namost akkor meg minek.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.05.14. 16:24:03

itt én általánosságban Kettessel értenék egyet.
Jó lenne egy országos, minden négyzetmilliméterre kiterjedő ingatlankataszter, aminek ráadásul nyilvánosnak is kéne lennie. Ami területről, lakásról nem lehet egyértelműen megmondani, hogy kié, az azonnal állami tulajdon :)
más: beteg vagyok attól a politikai "kultúrától", hogy a Fidesznek ezt KELL csinálnia, mint ellenzéki pártnak, az MSZP-nek meg azt KELL csinálnia, mint a Fidesz ellenzékének. Ezért nem kellenek pártok, ha arra valók csak, hogy a másikba belekössenek.

szempontpuska 2009.05.14. 16:27:49

@peetmaster: általánosságban én is mindig egyetértek Kettessel... :-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 17:46:34

@szempontpuska: A kifogások közül az értékbecsléssel kapcsolatos felvetés az egyik álprobléma. Ha az ingatlanadó összegét leírhatod a személyi jövedelemadóból, akkor a reklamáló ügyfelek kb. fele hazamegy. Aki marad, annál fel kell ajánlani egy aprólékos vagyonvizsgálat lehetőségét. Megint hazamegy a fele. A többieket kell vagyonértékelni, és úgy már megéri az árát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 17:52:00

@Zenovitz2: "A lakások mellett a hajókra, jachtokra, más vízi járművekre, valamint a légi járművekre is kiterjedne az új vagyoni típusú adó."

Ez például határeset. Annyi kivételt kellene felsorolni és aztán nagyon könnyű lesz megfelelni a kivételeknek. Megvan az a kép hogy Csányi Sándor priváthelikopterének engedélyében szerepelni fog vérszállítás és a hegyimentés? :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 18:05:38

A senki által semmire meg nem választott ;-) Magyar Ingatlanközvetítők és Értékbecslők Szakmai Szervezetének véleménye szerint amíg nem készül el egy hiteles ingatlankataszter, az egyes ingatlanok árát nem lehet korrekt módon megállapítani, azokra így adót kivetni nem jó megoldás. Erre mondtam azt, hogy nem is kell minden esetben tökéletes (korrekt) ingatlanértékelésre törekedni.

A másik kifogásuk, hogy problémás, hogy az állam döntene arról, mely értékbecslők közül választhatnának a tulajdonosok, ha ellenvéleményt kérnek. "Abszurd, ha egy peres viszonyban az ellenérdekelt fél, ez esetben az állam jelöl ki valakit, hogy esetleg adjon igazat az ingatlantulajdonosnak."

A közigazgatási eljárásról szóló törvényben időtlen idők óta létezik a hatósági szakértő intézménye, akiknek a listájáról az állam dönt, akiknek a munkáját az állam fizetési és akiknek a szakértői véleményét az állam és a bíróság is elfogadja. Ez egy működő intézmény, ami többször kiállta az alkotmányosság próbáját. Nyifi-nyafi.

Zenovitz2 2009.05.14. 18:13:33

@szempontpuska: Darling, szíven ütött ez az "illetve" minősítés. Gondolom, láttál már falusi házakat, el tudod képzelni, nem egy nagyúri kéjlak egy 2-3 millió Ft-os ház, és nem keresnek havi 8-900 ezer Ft-ot, akik ilyenben laknak. Milyen társadalmi szolidarításnak felel az meg, ha ezektől az emberektől (feltehetően többszázezren lehetnek) akárcsak 5 ezer Ft-ot is legombolsz évente ingatlanadó címén? Többségük szerintem nem segélyből él, hanem a minimálnyugdíjából, pld. az ún. tsz. nyugdíjból, akik büszkék arra, hogy nem szorulnak könyöradományra, és akik kényesek arra, hogy ne adósságot hagyjanak örökül. És akik az esetleges SZJA csökkentés terére nem tudják az ingatlanadót befizetni, mert nincs hozzá SZJA alap. Ugyanez az ábra pld. a 10 milliós bp-i lakásoknál, ezekben sem az elit él, akik gond nélkül leperkálnának évente 50 ezer vagy mennyi forintokat.
Igenis legyen "illetve" azok számára, akiknek közkeletű szóval rossz az érdekérvényesítő képességük, akik nem képesek a 3-400 m2-es villájukat 5-6 társasházi lakássá átalakítani vagy a cégük nevére átjátszani. Az előbbieket nem kell a társadalmon élősködőknek tekinteni, az utóbbiakat meg ügyes fiúknalk, akik niná, hogy kijátsszák a hülye kormányt.
SZVSZ az eredeti ingatlanadó-tervezet elfogadása esetén az MSZP nem jutna be a 2010-es választásoknál a parlamentbe. Ez persze legyen az ő bajuk.

szempontpuska 2009.05.14. 18:38:29

@Zenovitz2: ne üssön szíven én teljesen egyetértek, pont a poszt illevézésére utaltam

szempontpuska 2009.05.14. 18:45:33

@Kettes: ja értem, azt nem vitattam, hogy az állam zsarolhat. Persze hogy ez hatékony, ühüm...
de attól még az aggály valós.
Olvastam, hogy most jön be a Prada Magyarországra... mit gondolsz ?... nem kéne egy vagyonellenőrt állítani a kijárathoz ?

szempontpuska 2009.05.14. 18:47:43

@Kettes: ugyanaz még 1x Don Corleone. Attól hogy teszel nekik egy visszautasíthatatlan ajánlatot, még nem lesz korrekt az értékbecslés...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.05.14. 18:57:15

mondjuk az alap, hogy cégeknek is kelljen fizetni. A magar korrupció egyik alapfogalma a "céges".
Az értékmegállapítás korrektségével kapcsolatban még mindeg Kettessel értek egyet :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 19:12:01

@jotunder: Nem vagyok biztos benne. (Azt leszámítva, hogy szemrebbenés nélkül meg fogják tenni bárminek az ellenkezőjét, amiről most beszéltek és közben azt mondják, hogy ők mindig ezt képviselték.)

De. Orbán kijelentette az EP-kampány-nyitójukon, hogy Magyarországnak 1 millió új munkahelyre lenne szüksége. Ez igaz, csak ez műfajilag nem program, hanem Kedves Télapó!-levél.

Ha tényleg munkahelyeket akarnak teremteni (bár nem világos, hogy miért akarnának), akkor viszont csökkenteniük kell a munka közterheit. És - hacsak a kétharmados többség birtokában nem módosítják a matematika törvényeit is - máshonnan kell adóbevételt szerezni. És olyan sok lehetőségük azért nem lesz rá.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 19:14:42

@szempontpuska: Mondom, nem kell korrektnek lennie. Ki lehet használni a könyvelési kettős hiba csodálatos tulajdonságát, hogy kiejti magát. :)

szempontpuska 2009.05.14. 19:39:52

@Kettes: könyvelési hiba ? magánszemélynél ???

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 20:15:45

@szempontpuska: Bajnaiék a legjobb szocialista hagyományokat folytatják az ingatlanadó tervekkel. Nagyon várok egy hosszabb Bajnai cikket a Népszabadságban, Új Irány vagy a Legújabb Irány, esetleg A Legutolsó Új Irány Becsszó vagy Najó De Több Új Irány Már Tényleg Csak a Testünkön Keresztül címmel. A "Költözz vazze kisebbe, vagy lerúgom a fejed" pl. jó volt, kár volt érte bocsánatot kérni, hanem hozzá kellett volna tenni, hogy a katari és az omani terroristák egészen kicsibe költözzenek be. A "ránk ne szavazz, mert felfázik a veséd" mint kampányszöveg zárhatná az egészet, Tito Ortiz nagymamájával.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.14. 21:25:17

"Megjegyezte azt is: a Fidesz azt vállalta programjában, hogy az elkövetkező tíz évben egymillió munkahelyet hoz létre, részben a gazdaság kifehérítésével, részben pedig új beruházásokkal. – mondta Navracsics Tibor."

Ezek tényleg tíz évig maradni akarnak vagy ellenzékben is munkahelyeket fognak teremteni? Ebbe esetleg lehet másnak is beleszólása vagy már eldöntött tény?

(Tudom, hogy felesleges szakmai érveket felhozni egy Navracsics-nyilatkozattal szemben, de közismert, hogy a gazdaság fehérítése nem hoz létre munkahelyeket, épp ellenkezőleg, megszünteti őket.)