Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

  • Jean Claude: @Online Távmunkás: Rémeket látsz. Volt nála szotyiszacskó, focilabda a hóna alatt, belsőzsebében e... (2018.04.22. 23:18) És te mire lennél kész?
  • Moin Moin: "A személyes megszólíttatás jogán", ahogy azt mondani szokás: ha már kaptam (igen magas, német) ki... (2018.04.22. 22:23) Schmidt Mária esete a Magyar Tudományos Akadémiával
  • mafi mushkila: @incze: Igen, az jó, ha így olvassuk egymást. Köszi, hogy leírtad, én a magam részéről az árnyalat... (2018.04.22. 14:56) A helyzet reménytelen és nincs de
  • jotunder: @netukki: ezek furcsa figurak, de a part egyelore ex-neonaci partnak tunik. ami persze alakulhat. ... (2018.04.22. 14:20) Viccországban bejelentenek
  • jotunder: @Tehéntőgy: orulunkvincent.blog.hu/2013/05/12/mefisztok egyszer írtam erről egy posztot. egészen... (2018.04.22. 09:33) Fehérek közt néhány európai
  • incze: "ki szavaz még mindig az országot tönkretevő, államosító korrupt diktatúrára..." -- ez a kérdés ve... (2018.04.21. 16:45) Miért szavazol a Fideszre?
  • labrys: @Mickey Pearce: menjek el tanulmányi kirándulásra Franciaországba, hogy lássam, Orbán történelmi t... (2018.04.21. 14:00) 1968 üzenete
  • jaegtoer: @velőtanya: Már említettem volt, hogy a konzervatívizmusnak vajmi kevés köze van a Fideszhez, és... (2018.04.20. 11:53) Konzervatívok célkeresztben

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

1968 üzenete

2018.04.16. 19:41 | jotunder | 75 komment

 

     1968 júniusában tartották a francia nemzetgyűlési választások két fordulóját. A 487 mandátumból 354-et szerzett meg a gaulleista-független republikánus koalíció és még 42-t kisebb jobboldali pártok. A baloldal két pártja összesen csak 91 mandátumot szerzett.

      Charles de Gaulle egy évvel később lemondott, utódja az elnöki székben Georges Pompidou lett, az ő halála után pedig Valéry Giscard d'Estaing egészen 1981-ig vezette Franciaországot. Az országnak tehát több mint 22 évig volt jobboldali elnöke egyhuzamban.

      A jobboldali elnökség idején évekig háborúztak Algériában, puccsot kíséreltek meg szélsőjobboldali tábornokok, merényletet követtek de Gaulle ellen, száznál több embert ölt meg a párizsi rendőrség egy tüntetésen. És ott volt 1968, amikor olyan sztrájkok és tömegmegmozdulások voltak, amihez képest a múlt szombat kedélyes kis választási afterparty volt.

      Orbán nem de Gaulle. Orbán egy kispályás figura, egy kispályás országban, de ugyanolyan erős ma Magyarországon, mint de Gaulle volt Franciaországban. Neki nem kell elmenekülnie Massu tábornokhoz Németországba, ugyan miért tenné, nem fenyegeti senki.

      Magyarország ma leginkább Orbánra hasonlít, a valamivel jobb Magyarország az elméleti Orbánra, a valamivel rosszabb Magyarország a gyakorlati Orbánra. Csak a nagyon jó Magyarország nem hasonlít Orbánra, de a nagyon jó Magyarország egy kis sziget csak ebben a furcsa illatú tengerben.

      1968 nem bukott el. 1968 még a francia jobboldalt is megváltoztatta.

      2018 nincs. Nem arról van szó, hogy nem elég tehetséges az ellenzék, és ezért nem találta ki az Üzenetet, 2018 a tehetségtelen ellenzéki politikusoktól teljesen függetlenül sincs. Nem állt össze valamivé. Magyarország aránylag jó befektetés azoknak, akik hét-nyolcszáz euróból akarnak melóst venni, aránylag sok pénzt feccol bele az Unió, ahhoz, hogy ne süllyedjen be abba a bizonyos furcsa illatú tengerbe, de ennyi és nem több. Kicsit szegényebb, mint Szlovákia, kicsit gazdagabb, mint Románia. Erre nem épülhet üzenet.

     Magyarország nem izgalmas ország. Izgalmas országgá pedig csak emberi teljesítmények tehetik, Ahogy Franciaországot is emberi teljesítmények tették izgalmas országgá. Az emberi teljesítményekhez tehetség kell, szorgalom, alázat, és nem ideológiai szárazedzés. Franciaország bámulatos elitfelsőoktatást jelent, szinte páratlan kultúrát, perspektívát a problémáival együtt. Magyarország kiüresedett, egy témájú lett, még szégyellni sem lehet rendesen, annyira sem vagyunk már érdekesek.

     Egy generáció legjobbjai fogják elhagyni az országot. Csendesen, kis lépésekben, minden felesleges hisztéria és kapkodás nélkül. Ezek a srácok akarnak egyet futni, egy nagyot, fel a hegyekbe, meg akarnak valamit mutatni a világnak, hogy jelen voltak, hogy részei voltak a történetnek. Ezt megtehették 68 után Franciaországban, de nem tehetik meg 2018 után Magyarországon.

 

 

P.S  A közpénzből fenntartott rezsimblogon Schmidt Mária egyik aristoja (vélhetően az igazi aristo, amelyik alig különbözik a másolatoktól) cselédek és disznópásztorok utódjainak nevezte Kornai Jánost, Barabásit, Chikán Attilát és a többi listázott professzort.  Annyi történt, hogy valakinek ki kellett fizetni harmincezer forint plusz áfát. Áfáról én sajnos nem tudok posztot írni

     

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8013839440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2018.04.16. 20:51:45

Micsoda mazochizmus kell egy közpénzen fenntartott rezsimblog olvasásához...

balmoral 2018.04.16. 20:57:35

Egyszer egy kedves barátomnak, (aki történelmi család leszármazottja, miniszterelnököt is adtak, meg színésznőt is a nemzetnek), azt fejtegettem, hogy a fideszről azt gondolják, hogy jobboldali párt, pedig fasiszta. Mire a barátom rezignáltan csóválta a fejét. - Nem, ezek nem fasiszták, ezek rosszabbak! -mondta szomorúan. Hogy jön ide De Gaulle?

flort 2018.04.16. 21:12:52

A felidézett Giscard d'Estaing állítólag meglátogatta Jean-Paul Sartre-t a kórházban.

Na ez az, ami itthon nem elképzelhető.

nerángass 2018.04.16. 21:28:00

Disznópásztor pedig nem létezik a magyar köznyelvben. Kondás, az van. Hülye, műveletlen barom.

Kis ember 2018.04.16. 22:08:27

Az utóiratról ez az anekdota jutott az eszembe:

Bárányt igen fiatalon választották meg párttitkárnak Budapest egyik belső kerületében. Korához illő lendülettel fogott munkához; kötelességének érezte, hogy lehető legrövidebb idő alatt megváltsa a világot.

A Bárány gondjaira bízott kerületben működtek a nagy szakszervezetek központjai, Bárány sorra járta valamennyit, és minden főtitkárnak elmagyarázta, hogy mi is az a mozgalmi munka. Egyik nap Récsényivel, a Közalkalmazottak nagy tekintélyű főtitkárával hozta össze a sors, Bárány neki is leadta a főbb tudnivalókat, anélkül, hogy bemutatkozott volna. Récsényi végighallgatta, és utána csak ennyit mondott:

– 1919-ben, mikor Horthyék letartóztattak, Lenin személyesen interpellált az érdekemben. Ön kicsoda?

(M. Gy.)

HToma 2018.04.17. 09:11:43

Persze hogy nem Franciaország és nem de Gaulle. This is England. Mrs. Thatcher hamarosan megkezdi 3. miniszterelnöki ciklusát. A baloldal utálja mint az ördögöt, de attól még 11 évig ő Anglia miniszterelnöke. Aztán még 6,5 év John Major.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.17. 09:15:53

@HToma: Thatcher minden brit miniszterelnöke volt. Azoké is, akik utálták, azoké is, akik az Elmurdelt a Vén Boszorkány című számot énekelték az utcán, amikor meghalt. Orbán pontosan azok miniszterelnöke, akik szavaztak rá, és ezt ő is így gondolja.

Bogomil 2018.04.17. 11:40:15

@balmoral: Én - úgy látszik - mazochista vagyok. Egyébként a listázottakat kommunista disznópásztorok és egyebek utódaiként emlegető nagy műveltségű szerzőnek nem sikerült helyesen leírnia Kuhn nevét. (És - feltételezem - a szerkesztő se vette ezt észre...)

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.17. 11:59:34

Hosszú tömött sorokban ott állnak Hegyeshalomnál és vonulnak ki az országból. Ki fogja megkeresni a nyugdijam???

velőtanya 2018.04.17. 12:51:51

@Bogomil: Adjatok már egy linket légyszi, képtelen vagyok megtalálni.

Bogomil 2018.04.17. 12:58:36

@velőtanya: Nem hiszem, hogy örömödet lelnéd benne, de azért itt van:
mozgasterblog.hu/blog/a_fertozesrol

velőtanya 2018.04.17. 13:16:04

@Bogomil: Kösz, az tévesztett meg, hogy "aristo" néven kerestem.
Hát ööö... azt hiszem, hogy valami nagyobb szabású dologra számítottam, de így legalább gyorsan megvolt:)

Egyébként már többször akartam itt kérdezni, de azt tudja valaki, hogy a Galló Béla nevű entitás mikor és milyen körülmények között sorolt át a ner kemény magjához? Azért volt meghökkentő nekem az eset, mert semmi átmenetet nem érzékeltem. Megvolt a figura, mint a Mészáros Tamás-Avar János féle doktriner ballib sajtóklub nem nagyon okos, de oszlopos tagja, aztán legközelebb már a géfodrok között láttam feltűnni. Csak hogy mi ennek a módja.

Kis ember 2018.04.17. 13:25:20

@Bogomil: ez az írás középiskolai beadvánnyal is gyenge. Nem tartalmában, hanem színvonalában.

Bogomil 2018.04.17. 13:27:18

@Kis ember: Nem én írtam. Nem szeretnék a link közreadásával kabátlopási ügybe keveredni...:-)

balmoral 2018.04.17. 13:30:50

@nerángass: Akkor azt is tudod, mi a különbség a kondás és a kanász között?

balmoral 2018.04.17. 13:33:46

@velőtanya: Ez az "entitás" kicsit erős volt. Talán túlzás is.

Kis ember 2018.04.17. 13:36:55

@Bogomil: nem is állítottam, hogy te írtad :)

Kis ember 2018.04.17. 13:38:15

@balmoral: Hogy az utóbbinak széles járása és elölfűzött bocskora van. Megismerni róla!

velőtanya 2018.04.17. 13:42:19

@balmoral: Először a szarházi és a sejthalmaz szavak között ingadoztam, de aztán befutott a surranópályán az entitás, mint Mihail Szergejevics 1985-ben.

erikgross 2018.04.17. 13:49:26

a listázós figyelő utolsó oldalán van egy publicisztika, a haladó gondolkodásúak ellen.
a szerző azonos a poszt utóiratában említett, cseléd disznópásztorutódozó úrral.

a neve maczkó ú. róbert, filozófus.

erről az emberről lehet tudni valamit, hol filozófus?

nerángass 2018.04.17. 13:55:55

@Bogomil: “Azt is tudjuk – akinek a józan ész ehhez nem elég az legalább Thomas Khun munkái után – a tudományt emberek csinálják és az emberek nagy többségének nem a tudományos „igazságban”, hanem egzisztenciális lehetőségeik fenntartásában érdekeltek.”

Most komolyan, a fenti mondat egy filozófusé ? Nem beszélve Thomas Kuhn -ról.

velőtanya 2018.04.17. 14:03:39

@nerángass: Kezd furdalni a lelkiismeret, mert én kértem a linket, ezért tartozom ennyivel: El a kezekkel Bogomil kollégától, nem ő tehet róla!:)

nerángass 2018.04.17. 14:05:13

@balmoral: A kondás a nevét a disznókból álló kondától kapta, a kanász a konda "vezetőjétől", a kantól. Lényegileg ugynaz a foglalkozás.

nerángass 2018.04.17. 14:08:00

@velőtanya: Nincs nekem bajom Bogomil kollégával. Azért "hozzá" szóltam, mert ő nehezményezte Kuhn nevének elírását. Aztán észrevettem hogy van ott több is.

nerángass 2018.04.17. 14:11:55

@erikgross: Ő lehet Róbert Gida kisöccse...

kisa 2018.04.17. 14:39:42

@erikgross: Valószínűleg a Sebők Zsigmond Mesegyetemen

mek.oszk.hu/08200/08237/08237.htm

balmoral 2018.04.17. 14:54:29

@nerángass: Én úgy tudom, hogy hasonló a helyzet, mint a gulyás és a csordás között. A csorda és a csürhe naponta összeverődő állatokból áll, melyek este hazatérnek a saját portájukra a gazdihoz, míg a gulya és a konda hónapokig, vagy akár évekig együtt van. Minálunk a csürhére kondás vigyázott, pedig kanásznak kellett volna nevezni, ilyen tudatlanságban nőttem fel. Ha most valaki analógiákat keres a fidesz és az ellenzéki pártok hasonló felállása tekintetében, akkor magára vessen. Méghogy a fidesz egy konda...

balmoral 2018.04.17. 15:04:34

@kisa: Egyetlen olyan magyar keresztnév van, ami ú-val kezdődik, ez az Údó. (Nekem ez olyan, mint a Mónika, vagy a pósta, esetleg kőrút és kőrönd.) A szóban forgó Údó Róbert a gondola.hu-n szokta megosztani magvatlan, de rendkívül fasiszta gondolatait a nagyérdeművel. Maczkó Róbert egyébként egy villányi borász, az Ú. nyilván a megkülönböztetést szolgálja.

kisa 2018.04.17. 15:40:39

@balmoral: De ha összeolvasod, mégiscsak Mackó úr jön ki.
Aah, a kőröndöt majdnem annyira imádom, mint a mindíg-et és a muszály-t.
De ha már ÚÚÚÚdó:

www.youtube.com/watch?v=MG_Ha4B4NHc

:-)

Tehéntőgy 2018.04.17. 15:57:15

@nerángass: A Thomas Khun az a Khun Béla meg egy disznópásztorlány fattya.

lüke 2018.04.17. 16:10:49

Már az EU Parlamentből is eltűntek a mao- anarchistákból lett politikusok- Barroso, Joschka Fischer, Cohn- Bendit- .
Újak lépnek a helyükre, nagyobb részt populisták - csőcselék és proletáriátus ( sorry) politikusok. Erre van igény, sajnos.
Az értelmiségi elit nem rúg labdába a politikában, új pol. elit van kialakulóban : kúltúra és műveltség hiánnyal, mindenütt
en.wikipedia.org/wiki/Populism

erikgross 2018.04.17. 17:17:54

@balmoral:

facebookon több maczkó róbert is van, lehet álnév, lehet valódi is

de ha filozófus, akkor valamitől annak kell lennie, egyetemi státusz vagy ilyen témájú írásai vannak---de nem találtam ilyen maczkót, akkor mitől is az?

ha álnév, akkor esetleg egy ismertebb egyetemen oktató filozófus, vajon ki lehet?

Bogomil 2018.04.17. 17:26:17

@erikgross: Azt ki tudom zárni, hogy tudományfilozófus lenne. Egy tudományfilozófiát hallgató egyetemista se írna le olyan hülyeségeket Kuhnról, mint Maczkó úr.

flort 2018.04.17. 19:05:18

@erikgross: @Bogomil: alighanem a "Lakatos Sanya - kvantumfizikus" "Sötét András - bűnöző"(Copyright: mkkp.hu) egyik gyenge koppintásáról van szó.

nerángass 2018.04.17. 19:12:00

@balmoral: Mindenesetre, ezek az árnyalt, állattenyésztéshey köthető mesterségek is bizonyít(hat)ják, hogy őseink alapos állattenyésztők voltak. A románok például meglehetősen sommásan egykalap alá vesznek gulyást, ménest, csordát, csürhét, kondát, nyájat stb.

christvhu 2018.04.17. 22:47:41

@nerángass: Ahogy én is egy kalap alá veszem a pesti srácokat, meg a mozgástereseket, meg origiosokat etc-
Aztán persze megtaposom azt a kalapot.

fortin2 2018.04.18. 05:58:57

@poszt: az orbánista ideológiagyértósornek (értelmiségoi holdudvart mégse írhaok, a Holdat annál jobban tisztelem) az egyik főcsapásiránya a De Gaulle-hasonlat erőltetése (ilyen még Bethlen István, a "Gazda", vagy egy korábbi erdélyi úr, Bethlen Gábor vezérlő fejedelem, a "két pogény közt egy hazáért"). A Tábornok viszot valaki volt, igazi háborús hős, a francia elit törzsökös tagja, szép szál, magas ember, a veszíteni tudás méltóságával.

Viszont félreérthető a poszt történeti áttkeintése: a jobboldali elnökség alatti merényletek, algériai konfliktus stb. nem a 68 utáni időszakban történt. Már 68 előtt is elképesztően erős volt a jobbioldallal szembeni ellenállás, Mitterand nem sokkal kapott ki De Gaulletől 1965-ben. A jobboldali 22 év is azért más volt: Valéry Giscard d’Estaing kifejzetten liberális, legfeljebb konzervatív politikát vitt, nem volt gaullista.
Viszont ami érdekes az egész törénetben: Mitterand. Aki végül 1981ben elnök lett, úgy, hogy előtte kétszer is megverték.

És sztem a poszt túlbecsüli OV erejét. Ha ilyen elképesztő propaganda-túlsúly, szavazatvásárlás stb. után is a hazai választók több, mint fele ellene szavaz, ha ennyire nincs értelmiségi és ifjúsági bázisa, akkor parlamenti kétharma ide, ellopott ország oda, igencsak törékeny széken trónol.

közösperonos átszállás 2018.04.18. 07:22:19

@fortin2: "És sztem a poszt túlbecsüli OV erejét."

A támogatottságát, azt becsüli túl. (És ez persze pont a párhuzam hiányosságaira mutat rá.) Az a kérdés, hogy csökkenő támogatottság mellett mit fog csinálni, mert ereje lenne cselekedni, csakugye.

(Szinkronban ezzel:
tldr.444.hu/2018/02/19/orbannak-nemsokara-dontenie-kell-bekemenyit-vagy-elengedi-a-hatalmat )

velőtanya 2018.04.18. 09:43:22

@nerángass: "Ennek a Merkelhez címzett nyílt levélnek egyik aláírója" - ez kire vonatkozik a hozzászólásodban?

Egyébként a levéllel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak. Az mindenképpen jó, hogy ilyen formában és nyilvánosan megmogyorózzák Merkel lelkiismeretét a Realpolitik miatt, és összességében az érvelés is jól fel van építve. De az "antiszemita kártya" szerintem túl hangsúlyos a szövegben, és várhatóan a ner reakciója is ezt fogja kihasználni (Netanjahura és Slomóra mutogatva), és így az összes többi tételről könnyebben tudnak majd hallgatni és/vagy terelni.

nerángass 2018.04.18. 09:59:07

@velőtanya: Steven Levitsky. Közösperonos kolléga csatolt egy vele készített interjút.

Egyetértek, hiszen ( Orbánnak is ) vannak zsidó barátai, nem is akárkik. És lapogatják egymás hátát időnként.

balmoral 2018.04.18. 11:29:52

@Bogomil: Szerintem ez a Maczkó valamelyik kváziegyetemen (Pázmány, Károli) filozófiát hallgató kis mitugrász lehet. Legföljebb.

balmoral 2018.04.18. 12:04:24

@nerángass: Biztosan a ciobanra, vagy az oierre gondolsz, de a kondás románul porcar, a gulyás pedig herdsman (nem teljesen latinos kifejezés). Nekünk is van pásztor szavunk, az minden állatsereglet animátorára vonatkozik. Sőt.

balmoral 2018.04.18. 12:11:00

@kisa: Nyilván igazad van. A Róbert pedig a Róbert Gidából gyön. Micsoda szellemesség! Menten berosálok...

kisa 2018.04.18. 12:16:18

@balmoral: ugyehogyugye... másképp nem lehet. :-)

nerángass 2018.04.18. 13:01:20

@balmoral: most, hogy belegondolok, tényleg a románban is van juhász ( oier ), kanász / kondás ( porcar ), gulyás ( văcar ). A pásztor szavunk ritkábban fordul elő disznóőrzéssel kapcsolatos mesterség megnevezőjeként, mint például más esetekben ( villanypásztor, lelkipásztor ). Érzésem szerint aristo azért használta ezt, mert sértőbb, nem lehetett biztos benne, hogy mindenkinek átjön majd a kanász vagy kondás. De azt hiszem ettől lassan már ásítok, ezt kvára körüljártuk ))))

balmoral 2018.04.18. 13:23:02

@nerángass: De nem múlt el a nap hiába!

HToma 2018.04.18. 13:35:29

@kisa: Amikor 1939-ben Imrédy Béláról kiderítette Rassay Károly, hogy az egyik dédszülője zsidó származású volt és emiatt Imrédy lemondott, Békeffi László konferanszié kilépett a színpadra, összecsapta a kezét és annyit mondott: Nahát!

seol 2018.04.18. 15:58:46

@velőtanya:

Igen, bármennyire jogos is az antiszemitizmus megemlítése, valóban túltolták. Esetleg lehetett volna a rasszizmus más formáiról is írni pár szót pl.

labrys 2018.04.19. 18:22:12

@neratyiskoggy: …benned sok a „paraszti vér”? Az hogyan szokott megmutatkozni? Például az ember elkezd rasszista szövegeket írni blogokra?

És milyen egyéb „vérek” vannak még? Az FTC őrjöngő futballhulig… várjunk, ilyeneket itt nem szabad mondani… tehát a büdös náci színmagyar fodbalrajongók – akik, ha jól emlékszem, legutóbb 2006-ban gyújtogattak autókat Budapest belvárosában –, szóval ők lennének a nemzet legfontosabb erőforrásai, úgy is, mint hardcore /áthúzva/ hardver prominensei? (Prominens: lásd Google.)

És kivel kellene neked keveredned? (Akárkivel is, reméljük, nem kerül rá sor…)

Kíváncsian várom a válaszokat. Még soha nem volt alkalmam elbeszélgetni tanulatlan seg… /áthúzva/ az Önjelölt Nemzeti Mérvadók Intézetének egyetlen hivatásos munkatársával sem.

Jean Claude 2018.04.19. 19:05:38

A mostani téma megint felveti azt a kérdést, hogyan fogja kezelni a történelem Orbán Viktor. Itt ma ez nekünk semmit nem jelent. A történelem mindig kezeli az alakítóit. Olyan, mint az óceán, egy hatalmas amorf víztömeg, lassan hömpölyög, néha viharos és hat rá a hold tömegvonzása, de Isten nem ura.
OV annyit elért, hogy nem egy vidéki műveletlem suttyóparasztként fog rátekinteni a történelem. Pedig az, de ettől még nagyobb a szerepe, mintha egy kifejezetten jól teljesítő vállalati jogász lenne. Nem azért más kvalitású politikus, mert Franciaország más, mint Magyarország. Ez történelmi tény és nincs köze a hazafiassághoz. De Gaulle-ról tudjuk, hogy lemondott, tehát ebben az értelemben nem nevezhető teljesen sikeres politikusnak. 198 centijével vissza kellett volna vonulnia lemondás nélkül. Lemondásának megvolt az oka. Viszont az általa 1958-ban megalkotott V. Köztársaság ma is virul. Pártrendszer kuka, de közjogilag virul. Egy liberális demokrácia, melyet egy nagyon konzervatív politikus neve fémjelez. Pártja már nincs, de az örök vadászmezőkről már nem is fontos. Abban egészen biztos vagyok, hogy OV-t a történelem semmilyen szempontból nem tartja majd sikeres politikusnak. A töri nagyon kegyetlen. Megemlékezik egy mindenkit meglepő sikeres és gyors franciaországi hadjáratról, de rögtön hozzátesz egy bunkert halálszaggal egy szétbombázott városban 6 évre rá. 1939-40-ben Európa ura volt, néhány évre rá ennek ellentettje. 1941-ben legalább két rossz döntést hozott, de a politikusok a döntéseik szerint végzik. Rossz hírem van, nem az erkölcse miatt bukott meg és ez fontos tanulság. Semmit, de semmit nem hagyott ránk Adolf Hitler,
ami ma példa lenne. Teljes volt a bukása. Így fogja OV is politikailag végezni, a károk persze el fognak törpülni, de ez egy pindurka ország, nagy bajt nem tud okozni.

Mickey Pearce 2018.04.20. 12:02:20

@labrys: " …benned sok a „paraszti vér”? Az hogyan szokott megmutatkozni? Például az ember elkezd rasszista szövegeket írni blogokra? "

Igen :-) Én úgy értem, hogy a paraszti vért diminutivként használja, rámutatva hogy ő is majdnem nigg... de azért egy kicsit jobb... Nem-e??

De attól még sajnos kb igaza van. Le lehetne ugyanezt írni a francia helyzetről PC nyelven szociológus által, megspékelve néhány idézettel rendőri reportokból, aztán lenne 1-2 oldal (persze a vér és genetikai hülyeségek nélkül). A nemintegráltságnak talán a franciáknál vannak a legrosszabb következményei (lásd banlieu-k és az újabban kialakuló zsidó exodus az országból) (UK teljesen máshogy működik, ott is léteznek nagy létszámmal a párhuzamos kultúrák, de azok legalább dolgoznak, ha máshogy nem megy, akkor a saját "törzsi" etnikai alapú feketegazdaság-bizniszeikben és legalábbis a bangladeshiek nem mészárolják le a közöttük sétáló zsidó matematikusokat). De majd Macron megoldja. Már fevette a listájára :-) Csak még előbb letöri a vasutas sztrájkot és elmagyarázza a munkajogi reformok ellen tüntető diákoknak hogy ha győznek, akkor mire végeznek egyiknek sem lesz állása :-) Ezen már a Hollande idején is nevettem. Egyetemre járni ott sem jelenti azt, hogy képesek átlátni akár a legegyszerűbb összefüggéseket...

És abban is igaza van a nagytudású kollégának, hogy ha egy idetévedt franciával keveredne, az csak emelhetne a színvonalon :-))) Anyámnak kislányként, a komenyisták előtt még francia nevelőnője volt Budapesten, nem tudom nagyapám keveredett-e vele :-)))

Mickey Pearce 2018.04.20. 12:33:12

@Jean Claude:

Hááát a legvalószinűbb az hogy kb 40 év múlva az európai történészek azt fogják írni, hogy OV volt az utolsó hitetlen kutya aki ellenált az Igaz Hit terjedésének de aztán Allah ökle lesújtott rá. :-)))

Bocs de ezt nem lehetett kihagyni... A kegyetlen dolog az, hogy a történelmet mindíg a győztesek írják. Ha pl horribile dictu Hitler nyer, akkor Nürnbergben a Bomber Commandot itélik el háborús bűnökért teljesen jogosan (Dresden, Würzburg, Frankfurt, Köln etc ahol a deklarált cél minél több civil megölése volt és hiába volt kitéve minden házra a kis kék-fehér műemlék jelzés) A zsidó és cigány Holocaust meg mint sikeres social engineering project szerepelne.
A angolok is elvitték a kultúrát Dél-Afrikába és a búr háborúban a cserkész mozgalom megalapítója feltalálta a KZ Lagert :-(

labrys 2018.04.20. 15:44:19

@Mickey Pearce: nem, nincs igaza.

Valós problémák felületi reflexiói tükröződnek nyomorult, szánalmas világképe pocsolyájában, ám mivel sem a megértésükre nincs esélye, sem arra, hogy épkézláb, humánus válaszokat legyen képes adni _bármire_, a velejéig hazug – és így tökéletesen irreleváns, de legalább káros –, ahogy „megközelíti” a mondott problémákat, ahogy felteszi a „kérdéseit”, és ahogy „válaszokat” ad rájuk.

Körülbelül annyira „van igaza”, mint azoknak a falusiaknak a XV. században, akik élve elégették Göre mámit, a bábaként is funkcionáló szegény javasasszonyt, mivel hirtelen gyanúsan sok tehén döglött meg a környéken, amit _nyilván_ csak a Göre mámi általi szemmelverés okozhatott.

labrys 2018.04.20. 15:57:12

@Mickey Pearce: nem kéne erőltetni ezt a 'mingyá elvágja a torkunkat az iszlám!'-szintű fideszes propagandát. Plusz Orbán Viktor, mint történelmi léptékben győztes figura… Ja. Kb. mint Rákosi pajtás. Aki szintén nagy győztes volt a saját korában.

Mickey Pearce 2018.04.20. 16:17:43

@labrys: Nagyon szépen írsz :-)

Nem biztos hogy 100%-ban igazad van, de nem baj mert majd Macron megoldja. Ehhez képest Chuck Norris sehol sincs (és most nem is gúnyolódok, eképesztő az a figura, ha sikerül neki amiket fentebb írtam akkor kb megmenti Franciaországot a mitől is, hát egy csomó szarságtól az biztos. Kb 2010-ben mondta nekem Londonban egy angol (apai ágon persze erdélyi zsidó :-) ) investment bankár hogy nem a déli latin országok meg a görögök miatt kell igazán aggódni, hanem amikor Franciaország fog bedőlni, akkor lesz kb vége a mai EU-nak is meg persze az Euro övezetnek is. )

A 100%-ot arra írtam hogy tényleg kurva nagy problémák vannak, a megoldásokat pedíg még nem találták ki (és ha kitalálnák akkor még jönne az implementáció).
Csak hogy értsed az iróniámat: amikor 2016-ban a CDU pártkongresszus határozatot hozott hogy márpedig a muszlim bevándorlók azonnal kezdjék el tisztelni a nőket és fogadják el a női vezetőket és rendőröket stb, akkor szinte hallottam ahogy még toppantanak is hozzá és megfagyott az ereimben a vér a naív ostobaság ilyen manifesztációjától (van egy csomó muszlim barátom aki nem migráns, az "eredeti" országaikban élnek, kb felső középosztály, tőlük tanultam a vallásukról elég sokat és levezették nekem hogy az iszlám tanításban teljesen core dolgok miatt van ez a "nők elnyomása" meg hogy "jobb" országokban nem lehetnek tanúk vagy 2 nő vallomása éri 1 férfiét, stb. )

Ha még élünk 20-30 évet okosabbak leszünk, azt már várjuk ki :-)

Még a Göre mámihoz: barátunk ennél sokkal okosabb, mert ő tudja hogy nem a vénasszony hanem a zsidók voltak az okozók, ezt ma már minden felvilágosult ember tudja :-)))

Mickey Pearce 2018.04.20. 16:25:09

@labrys: Ezt meg nem sikerült megértened, azzal együtt hogy nyilvánvaló irónia volt... nagyon erős a kognitív disszonancia minden oldalon sajnos.
És szemben veled nem fogyasztok fideszes propagandát (vagyis nem tudom hogy az milyen), külföldön élek és Indexet és Portfoliót olvasok.

Amúgy meg javasolok neked egy tanulmányi kirándulást Franciaországba, aztán utána lehet okosan...

seol 2018.04.20. 16:31:20

@Mickey Pearce:

Hát a felvázolt elképzelt világban a történészek inkább azt fogják írni, hogy Orbán Viktor volt az egyik első miniszterelnök Európában, aki -- rossz nyelvek szerint gyanúsan közel holmi szaúdi milliárdok átutalásához -- meglátta Allah fényét és élő televízióadásban tért át családjával és a fideszes vezérkarral együtt az iszlámra.

Mickey Pearce 2018.04.20. 16:42:04

@seol: Igazad van! Ez sokkal valószinűbb! Hogy miért nem nekem jutott az eszembe :-) De persze ez még néhány választással később lesz, most még egy darabig megy majd a migráncsolás :-))) És persze az Orbanescu család leszámol a család ellenségeivel...

velőtanya 2018.04.20. 17:50:41

@Mickey Pearce: Te nem egy erős termetű sárospataki lány vagy véletlenül?

Mickey Pearce 2018.04.20. 20:51:01

@velőtanya: teljesen fiú vagyok, pedig összevissza vizsgáltak a gender tanszéken :-) de az "erős termet" az stimmel. Ja és ilyen belvárosi, körúton belüli izé :-)

Mickey Pearce 2018.04.20. 21:07:07

Na ez pont ide vág, van benne egyrészt meg másrészt, jól összeszedték. Jó olvasgatást :-)

index.hu/kulfold/2018/04/20/london_gyilkossagok_keselesek_bandak/

Én akkor éltem Londonban amikor ez az egész kezdődött, akkor egyértelműen feketebőrű bandákhoz kötötték a dolgot ráadásul néhány konkrét országból frissen bevándoroltakhoz (ezt hívják PC-ben cultural enrichmentnek :-))) ). Most színesbőrűt írnak, csak azért jegyzem meg és akkor kb. az volt hogy knife crime = black offender. Én is csodálkoztam, hogy rendes angol ember akkor mivel öli meg a feleségét vagy vica versa :-)
Gyorsan eljöttem :-)

velőtanya 2018.04.20. 21:28:07

@Mickey Pearce: Akkor eddig stimmel, a sárospataki lány is egy erős termetű férfi volt. Nagyon emlékeztet rá a stílusod.

Mickey Pearce 2018.04.20. 21:37:43

@velőtanya: Ja ez a sárospataki lány egy nick volt?? Eddig soha nem kommenteltem csak kb 2 hónapja lesérültem és nagyon ráértem, akkor kezdtem. De már szinte felépültem és itt a tavasz... :-)

seol 2018.04.20. 21:41:32

@velőtanya:

Fura, engem picit sem. :)

incze 2018.04.20. 22:34:18

@Mickey Pearce: magyarországon (9.5 millió) 226 gyilkosság volt 2016-ben (frissebbet nem találtam hirtelen), londonban (8.5 millió) pedig 2017-ben 116. az idén van ez az erős késelési hullám (tavaly /?/ meg volt egy lesavazásos hullám, ami aztán elég gyorsan elhalt). szóval könnyen lehet, hogy tényleg van ebben a késelésben is egy "ice challange" jellegű statisztikai tüske, ahogy a rendőrfőnök véli, és ez nem jelenti azt, hogy londonban is tartósan annyi gyilkosság lesz, mint amennyi magyarországon van.

nem látom át, hogy pontosan minek is örvendezel, de úgy tűnik, nem kell túl sokat erőlködnie valakinek, ha azt akarja, hogy betojjál, és gyorsan elfuss a francba.

index.hu/belfold/2017/07/10/tavaly_226_gyilkossagi_ugy_volt_magyarorszagon/
www.independent.co.uk/news/uk/crime/london-murder-rate-new-york-compare-worse-stabbings-knife-crime-teenagers-statistics-figures-a8286866.html

Mickey Pearce 2018.04.21. 00:32:13

@incze: én úgy tudtam hogy a :-) nem azt jelenti hogy örvendezek hanem valamiféle iróniát vagy viccelést jelöl...
Akkoriban voltak még az utolsó IRA bombák az Aldwych-nál meg a Docklands-ban és nagy para volt az egész metróhálózatban meg mindenhol. Pl nem voltak szemetesek az utcán, nehogy valaki bombát tegyen bele. Egyszer nem engedtek haza 3 órán keresztül, mert a házam előtt parkolt egy "suspect vehicle" azt vizsgálgatták robottal. Elég jól bírtam :-)

incze 2018.04.21. 02:01:49

@Mickey Pearce: ja, ironizáltam, hogy örvendezel.

de eszerint te bő húsz éve éltél londonban (utolós ira bombafenyegetések). én kötve hiszem, hogy ez a mostani londoni késeléshullám (tavaly összesen 116 gyilkosság, az idén eddig cca 60 késelés) szoros összefüggésben lenne bármivel, ami elől te húsz éve "gyorsan elfutottál", amikor "elkezdődött".

labrys 2018.04.21. 14:00:14

@Mickey Pearce: menjek el tanulmányi kirándulásra Franciaországba, hogy lássam, Orbán történelmi távlatban miért pontosan olyan lúzer, mint Rákosi?
Ezt anélkül is tudom.

Ja, hogy a kultúrák világháborúja-mémmel csak ironizáltál? A viccet fogtam, de az iróniát tényleg nem. Mire irányult volna?