Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Nincs megjeleníthető elem

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

  • Jean Claude: @Online Távmunkás: Rémeket látsz. Volt nála szotyiszacskó, focilabda a hóna alatt, belsőzsebében e... (2018.04.22. 23:18) És te mire lennél kész?
  • Moin Moin: "A személyes megszólíttatás jogán", ahogy azt mondani szokás: ha már kaptam (igen magas, német) ki... (2018.04.22. 22:23) Schmidt Mária esete a Magyar Tudományos Akadémiával
  • mafi mushkila: @incze: Igen, az jó, ha így olvassuk egymást. Köszi, hogy leírtad, én a magam részéről az árnyalat... (2018.04.22. 14:56) A helyzet reménytelen és nincs de
  • jotunder: @netukki: ezek furcsa figurak, de a part egyelore ex-neonaci partnak tunik. ami persze alakulhat. ... (2018.04.22. 14:20) Viccországban bejelentenek
  • jotunder: @Tehéntőgy: orulunkvincent.blog.hu/2013/05/12/mefisztok egyszer írtam erről egy posztot. egészen... (2018.04.22. 09:33) Fehérek közt néhány európai
  • incze: "ki szavaz még mindig az országot tönkretevő, államosító korrupt diktatúrára..." -- ez a kérdés ve... (2018.04.21. 16:45) Miért szavazol a Fideszre?
  • labrys: @Mickey Pearce: menjek el tanulmányi kirándulásra Franciaországba, hogy lássam, Orbán történelmi t... (2018.04.21. 14:00) 1968 üzenete
  • jaegtoer: @velőtanya: Már említettem volt, hogy a konzervatívizmusnak vajmi kevés köze van a Fideszhez, és... (2018.04.20. 11:53) Konzervatívok célkeresztben

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A helyzet reménytelen és nincs de

2018.04.15. 09:30 | jotunder | 239 komment

 

      Ha ez egy görög sorstragédia lenne - miután a főhős sajnálatos módon elhalálozott - megjelenne Pallasz Athéné és unottan elrendezne mindent. Pallasz Athéné azonban éppen most alakított kormányt kisebb istenekkel, akiknek mindenféle érdekeik vannak, inkább nagy ívben leszarja főhősünket, aki már régen megmérgezte magát, miután kiderült, hogy a barátnője pont az anyukája volt, és megette a saját apját. 

       Mi itt a Kórus vagyunk. Láttak már olyan görög sorstragédiát, hogy a Kórus fogja magát, szétcsap a szereplők között, és győzedelmesen vonul be Panathinaikoszba?

       Tegnap ott álltam az Alkotmány utcában, punkok, nácik és háziasszonyok között. Meghallgattam a vidéki gimnáziumok önképzőköreit idéző frappáns beszédeket, amelyek lényegi eleme a nemtűrjük, raboklegyünkvagy és a mostmárténylegtennikénevalamitbazmeg volt. Én, hogy levetkőzzem elitizmusom, közben arra gondoltam, hogy mennyivel jobb ez így, mintha valamilyen káderarcú ember mondaná el ugyanezt, esetleg egy százkilenc éves filozófusnéni Kierkegaard idézetekbe csomagolva. Ha a helyzet reménytelen, akkor ne végezzünk félmunkát. 

        Mit kellene most tenni?  Most tényleg baromságokat tetszik a kedves Olvasónak kérdezni? Honnan a picsából tudnám én azt, hogy mit kellene most tenni? 

         A helyzet a következő.  A tömeg követeli, hogy legyenek új választások, mert. Orbán Viktor erre azt fogja válaszolni, hogy inkább ne legyenek. Legyen helyette neki egy kétharmada, hoppá már van is, és válasszuk meg Princess Ráhelt a Magyar Tudományos Akadémia Főelnökének.

         Erre a tömeg toppant egyet a sarkával és még hangosabban követeli, hogy legyenek új választások. Amire Orbán Viktor törvényt hoz arról, hogy Budapest vagy fideszes, vagy lebontják a metrót.  A tömeg erre azt mondja, hogy no, erre nem is gondoltunk, akkor most baj van?

         Pontosan az van. Baj.

         El kell döntenünk, hogy kit kérdezünk most meg Tamás Gáspár Miklóst vagy Szun-Ce-t. Tamás Gáspár Miklóst normális ember soha semmiről sem kérdezi meg, marad Szun-Ce generális. Szun-Ce valószínűleg a menekülést javasolná, de tegyük fel, hogy kreatívabb hangulatában találtuk. Akkor vélhetően olyan javaslatokat tenne, amelyeket én ide nem mernék leírni.

         Arról van szó, hogy a FIDESZ jelenleg legyőzhetetlen. Éppen próbálták legyőzni, és ez lett belőle. Tudom az Olvasónak lennének ötletei, hogy deígykellenemegúgy, fogjunkössze, de persze úgy, hogy nefogjunkössze. Esetleg tessék hozzátenni még az alulrólkellépítkeznit, a menjünklevidékrebeszélniazegyszerűemberekkelt és a valódiprogramokatkellbemutatnit.  Cicák, nincsenek választások, direkte most voltak. Legközelebb négy év múlva, aztán nyolc, azután meg tizenkettő.

         Szun-Ce generális arra célozna, hogy nem legyőzni kell a FIDESZ-t, hanem megegyezésre kényszeríteni. Arra kell kényszeríteni, hogy ne kezelje másodrendű állampolgárokként az ellenzékét,  hogy konszolidálja a hatalmát, korlátozza a lopást, és változtassa meg azt a kibaszott Alaptörvényt úgy, hogy az ne a Szájer-Handó Családivacsora igényességét tükrözze, hanem valamiféle nemzeti konszenzust. 

          Hogyan lehetne ezt elérni? Mint azt fent megjegyeztem, én nem merném leírni azt, amit Szun-Ce tanácsolna, és két bekezdés után sem lettem sokkal bátrabb. Lényegében sehogy sem lehet elérni. Alakulhat úgy a helyzet, hogy a dolog elérődik.

          És nem, azt sem írhatom le, hogyan lehetne közelíteni ezen helyzet felé, ráadásul én továbbra is a Kórus vagyok és nem a Szun-Ce admirális. 

          A harag rossz tanácsadó. De ha nincs más... 

           

    

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5713835594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.04.16. 13:26:36

@incze: "nem olvastam az index cikket,"

Most akkor olvassam tovább a hozzászólásodat? :-)

Egyébként meg kifogás, kifogás hátán. Nem gondolom, hogy ha ezt az "ellenzék" (bármit is jelentsen ez) megcsinálta volna, akkor a jelenlegi rendszerben le tudta volna győzni a fideszt, _de_nem_ csinálta meg, meg sem próbálta, azt sem tudja, hogy meg kellett volna csinálnia (ez utóbbiban nem vgyok teljesen biztos).

Jean Claude 2018.04.16. 13:32:03

Minden rendszernek szüksége van erőforrásokra önmaga fenntartásához. Erőforrások pedig vannak. Észak-Koreában is, noha nem tudunk pontosan számokat arról, hogy idén hányan fognak éhenhalni tavalyhoz képest. A koreai nép szempontjából a tavalyi év bizony irígylésre méltónak tűnik. A náci Németország erőforrásai szépen lassan kívülről duzzadtak, noha a hazai is ott volt a topon. Azért az is elfogyott a végére. A Szovjetúnió mindkét bázisból rendesen profitált, de ma is csak sejtjük, hogy a termelékenység (outpu/emberélet) a történelemben mennyire példátlanul alacsony volt, talán Mao lehet még versenyben. OV erőforrásai rendkívül gyengék. Ez normális, ha ránézünk a térképre és a történelemre. Itt-ott találni valamit, pl. egy kis nyugdíjpénztárt, rejtett adókat, sápot szinte mindenkitől, akinek gyenge az alkupozíciója vagy a politikai hozadéka. A probléma ott van, hogy legalább egy ember az északi szélesség 47. és a keleti hosszúság 19. vonala kereszteződésében nincs ezzel a korlátolt képességgel tisztában.

Jean Claude 2018.04.16. 13:42:13

Kádár egy angyalföldi melós volt. A sakkot szerette, nem a focit. Vajon miért tett sok energiát abba, hogy a konszolidációja után az maximalizálja az értelmiség támogatását? Nem bazárt nyitott, hogy ezt szeretem, ezt meg nem. Először is rábízta olyanra, aki ki tudott igazodni egy rendkívül sokszínű palettán. Nem harcolt velük, hanem a saját lehetősége szerint megpróbált kiegyezni velük. Hogyan lehetséges az, hogy a harmadik 2/3 után a piros gombot nyomják, hogy az értelmiséget levékonyítsák egy lojális arcnélküli rétegre? A sakk mégsem foci.

viharangöntő 2018.04.16. 14:32:49

@Mozigépész: hvg.hu/itthon/20170814_Vona_kesz_bocsanatot_kerni_a_zsidoktol_es_a_ciganyoktol
Mondható erre, hogy nem viszi túlzásba, és megpróbálja másokra hárítani a felelősséget, és még az is lehet, hogy van némi igazsága annak, aki ezt mondja. De hát Horn Gyula is nagyjából hasonlóképpen kért bocsánatot annak idején, és ha akkor úgy vélekedett a liberális értelmiség, hogy a jó irány fátylat boríthat a kínos kiindulópontra, akkor talán a Jobbikot sem okos dolog más mércével mérni. Főleg annak fényében, aminek elébe nézünk.

viharangöntő 2018.04.16. 14:54:58

@kekex: A további félreértéseket tisztázandó mondom csak, hogy két felnőtt és két gyerek fér el az asztalomnál, négy felnőtt már nemigen, szóval ennyit erről.
Nyilván nem az én asztalomról van szó, hanem arról, hogy kire indokolt szövetségesként tekinteni, és szerintem nem engedhetjük meg magunknak, hogy a Jobbikot ne tekintsük szövetségesnek, továbbá a Jobbik sem engedheti meg magának, hogy bennünket ne tekintsen szövetségesnek.
Ami az Ellenzéki Kerekesztalt illeti, ez jól hangzik, de a kínálatot látva nem biztos, hogy jó ötlet. Oszkó Péter szavaival: "A választóknak az a siker, ha az általuk támogatott politikai erő kormányzati lehetőséghez jut, minden más kudarc. A képlet ennyire egyszerű. Ha pedig ezt a térfelet olyan szereplők foglalják el – konkrét nevek említése nélkül –, akiknek eleve csak az a célkitűzésük, hogy bejussanak a parlamentbe, az működésképtelenné teszi az ellenzéket és az egész politikai váltógazdaságot."
Ellenzéki Kerekasztalosdinak nem látom sok esélyét, mert Gyurcsány vagy Veres János személye éppúgy ellehetetlenítené a Jobbik bázisának bevonását, mint Toroczkaié a ballibekét. (Más kérdés, hogy ez mennyire igazságos, de most nem igazságosságról beszélünk, hanem célokról és a megvalósításukat szolgáló vagy hátráltató eszközökről.) Esélyt inkább abban látok, ha sikerül integratív személyt találni - akár MZP-t, akár más, hozzá hasonló figurát -, és elfogadni, hogy ő válogat az összes pártból maga mellé a nagy többség számára elfogadható, hiteles arcokat. (Sokat elárul a valóságról, a fideszmédia magatartása. Korántsem csupán Lázár János személyes bosszúvágya az oka annak, hogy gőzerővel karaktergyilkolják MZP-t.)

labrys 2018.04.16. 15:03:44

@viharangöntő: számomra elképesztő, hogy még mindig akadnak olyanok, akik Orbán rendszerét belülről, az Orbán által engedélyezett játékszabályoknak engedelmeskedve gondolják megsemmisíthetőnek. Hogy még mindig akadnak olyanok, akik szerint ez itt alapvetően demokrácia, ahol demokratikus eszközökkel kell/lehet élni.

Illetve az is elképeszt, hogy az eddigi n+1 hamis messiás és namostaztánvégeviktornakmer’eztacsodafegyverünketnemlehetüberelni után sokan már annyira kétségbeesetten keresnek illúziópótlékot, hogy a par excellence rasszista, gárdista, antidemokrata, zagyvagyörgygyulás-toroczkais-nováktestvéres (kitartás!) Jobbikot sem restek cukorfalatnak hazudni maguknak, és akként ajánlgatni másoknak.

.
.
.

Lábjegyzet 1.: rögzítsük: tök mindegy, a nép egyszerű/összetett gyermekei, a választók, a zemberek mit akarnak. Nem róluk beszélünk, hanem az őket – elvileg – képviselő hivatalos politikai ágensekről (továbbiakban: pártok), akik viszont a _saját_ (vélt) érdekeiknek megfelelően tevékenykednek. Mindig.

.

Lábjegyzet 2.: erről jut eszembe három vadonatúj kérés:

I. Mutassa meg valaki, hogy milyen összefogásos (Kunbaja! /áthúzva/ kumbaja!) stratégiával lehetne megdönteni a Rencert!

II. Vázolja fel valaki az esetleges összefogásos „ellenzéki” győzelem utáni stratégia alapelemeit, különösen a Jobbik, a messze legnépszerűbb „ellenzéki” párt szerepét és kontrollálhatóságát illetően!
(Tipp: kezdje rögtön azzal, hogyan tartja megakadályozhatónak azt, hogy győzelem esetén a Jobbik megvalósítsa a választási programjában ígérteket.)

III. Mutassa meg valaki, hogyan garantálható az, hogy Orbánék tiszteletben tartsanak (mondjuk 2018 májusától kezdve) tetszőleges törvényeket!

incze 2018.04.16. 15:26:18

@kameraman: "kifogás kifogás hátán" - ide is alkalmazható ez az észrevétel: @jotunder:

és ezzel senki sem mondja még csak azt sem, hogy az ellenzék nem volt "complete moron", csak tisztáztuk a játék feltételeket. könnyen lehet, hogy rövid időn belül "complete moron" lesz jónéhány civil szervezet, és a sajtó maradéka, és majd róluk is nyugodtan mondhatod, hogy csak unalmasan nyafognak.

viharangöntő 2018.04.16. 15:26:59

@labrys: Kénytelen vagyok feltételezni, hogy figyelmetlenségből intézted hozzám a szavaid, és valójában másnak akartál írni. Én ugyanis nem ajánlgattam a toroczkais-stb jobbikot másoknak, hanem arról beszéltem, hogy ha a Jobbik folytatja a középre tartást, és hajlandóságot mutat szövetségkötésre, akkor hiba (továbbá bűn és őrültség) lenne nem kihasználni a lehetőséget.
És nem mondtam azt sem, hogy engedelmeskedni kell az Orbán által engedélyezett játékszabályoknak. Sőt, úgy gondolom, hogy nem kell. De ahhoz, hogy Orbán szabályai felrúghatók legyenek, tömegtámogatásra, széles és jól szervezett társadalmi bázisra van szükség. Tegnapelőtt kiderült, hogy a tömeg már létezik, és szeretné, ha megszervezné valaki. Valaki, aki az árpádsávos és a pride zászló alatt vonulóknak egyaránt elfogadható. Én ezt nem messiásvárásnak nevezném, hanem rendhagyó álláshirdetésnek.

közösperonos átszállás 2018.04.16. 16:11:01

@kameraman: "nem érti az ellenzék, b+, nem érti, újabb kidobott 4 év emiatt, választások megnyeréséhez elsősorban ajánlat kell"

Nem értik még egyes törzskommentelők se, nem értik, bazmeg, hogy mindenki tolhatja az ajánlatát, ha nem tudja eljuttatni a célközönséghez. És a Fidesz garantálja, hogy nem tudja eljuttatni, ez ugye ténykérdés.

közösperonos átszállás 2018.04.16. 16:30:40

@közösperonos átszállás: Arról ugye nem is beszélve, hogy mi volt a Fidesz ajánlata: Orbán Viktor lesz a miniszterelnök, és nem lesznek migráncsok.

És akkor most mondjuk ki röhögés nélkül, hogy ehhez viszonyítható ajánlata (teszemazt: NEM Orbán Viktor lesz a miniszterelnök, és nem lesznek migráncsok) sem volt "az" ellenzéknek.

seol 2018.04.16. 16:41:30

@közösperonos átszállás:

Kampányolt volna "az" ellenzék azzal, hogy "nem is, mert mi nem engedjük be az aidses niggereket"? Jóóóó, tudom, hogy nem erre gondoltál, na. ;-)

incze 2018.04.16. 16:49:29

abcug.hu/minden-sarkon-migransokkal-riogattak-a-szegeny-falvakban/

a nyerő pattern: ha jönnek a migrácsok, megszűnik a közmunka (ami ugye maga a boldogulás)

bár nyilván "nem teljeskörű", de azért vegyük hozzá a "complete morons" magyarázathoz azok véleményét, akik évek óta, és mindenek (közte erőteljes nermesterkedések) ellenére még mindig jelen vannak azokon a távoli, egzotikus, megközelíthetetlen vidékeken, ahová már a fidesz pályázatírók sem jutnak el.

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.04.16. 17:05:51

@közösperonos átszállás:

várj:

Fidesz ajánlat:
- felső 3 decilis nemNER alkalmazott: adó, növekvő fizetések
- középső 3 decilis nemNER alkalmazott: növekvő fizetés (havi 30e+ plusz), határozott kormány, jól megmondja
- NER alkalmazott: jó magaviselet esetén újabb 4 év munkaviszony
- sötét ex-emeszpés/ex-jobbikos/sima xenofób: nem lesz migráns!
- alsó decilis: lesz közmunka egykét extrával zsebbe
- keménymag: ORBÁN VIKTOR
ezt oszd szét 2 600 000 felé, voálá

Ellenzéki ajánlat:
- NEM ORBÁN VIKTOR
ez is elég volt 2.7M-ra, de milyen 2.7M-ra? Rosszra.

Nyilván ellenzékből nehezebb ajánlgatni (és nyerni is, de ez mindig így van), de akkor is, ez vékony, mint a fideszes erkölcstankönyv.

seol 2018.04.16. 17:09:08

@kameraman:

Hát azért az ellenzéknek voltak ennél bonyolultabb ajánlatai, csak furamód nem hozta le őket az M1 napi 17 órában.

közösperonos átszállás 2018.04.16. 17:51:46

@kameraman: "Fidesz ajánlat:"

Sőt, a sertéshús ÁFÁ-ja is marad alacsony.

Ugyanmár kérlek, ez mind az apróbetű. Mivel kampányolt a Fidesz?

(Bocsamúgy, Sorost kihagytam.)

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.04.16. 18:21:21

@seol: bonyolult ajánlat = rossz ajánlat, senki sem tudja megjegyezni a haranggörbe közepén.

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.04.16. 18:26:34

@közösperonos átszállás: állítólag a modern popzenében azért olyan kőprimitív minden, pl. a refrénben gyakorlatilag egy hangon énekel a néni/bácsi, hogy a hallgató megtölthesse tartalommal, ízlés szerint. Még azok is így működnek, akikről azt gondolnád, hogy rolling sztónszt hallgattak a hippicsaládban, mint Taylor Swift. Ez valszeg így van, tehát aki a megfelelő imidzset patikamérlegen keveri a még vállalható semmivel, tökéletes tárgya lesz a rajongásnak, hiszen nem az a fontos, mit mond, hanem hogy a tinik mit látnak bele, mit azonosítanak vele, hopp, az a hajlítás ott tök mickjaggeres volt (a faszt).

"folytatjuk"

közösperonos átszállás 2018.04.16. 18:50:13

@kameraman: A modern popzenére van mindenféle elmélet, a 444-en is írtak egy jót, meg én azt is el tudom hinni, hogy a népdalhoz (száz évvel ezelőtti popzene) képest most elképesztően bonyolult és összetett az egész, csak ott az ezekamaifiatalok-faktor.

Ugyanakkor most a Fidesz-imidzs 95%-át adja a fönti két faktor, mármint ha valakit megkérdezel, hogy miértszavazola. A harmadik faktor annyira kurvára le van maradva, hogy látod, te se tudsz mondani, csak ilyen "biztos a közmunka" (biztos a faszt) jellegű lózungokat. Talán a nemzetiérzelműpárt-vonal lehet még erős, és hát onnan lehet tudni, hogy nemzetiérzelmű, hogy ez a Fidesz, ezért ezt nem is kell mondani, ellenben a többiekről meg onnan lehet tudni, hogy hazaárulókozmopolita, hogy azok ugye nem a Fidesz egyik se. De ez ugye megint nem "üzenet" meg "mondanivaló", ráadásul fel se róhatod egyik ellenzéki pártnak se, hogy azzal kampányol, hogy ő nem a Fidesz, meg hogy nem Orbán Viktor a miniszterelnök-jelöltje.

De akkor mit is rósz fel nekik? Azon kívül persze, hogy nincs rajtuk sapka.

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2018.04.16. 19:01:35

@közösperonos átszállás: szerencsére/sajnos én nem vagyok az ellenzék, kreatív energiáimat inkább a ken'ei ikebanák készítésébe ölöm, viszont szívesen fogyasztanék mindenféle ajánlatot, akár azt is, hogy NEM ORBÁN VIKTOR, ha lenne hozzá egy olyan imidzs, hogy mondjuk elhiggyem, hogy nem sírják el magukat mindjárt, hogy bele tudjak képzelni mindenféle jót.

Ennek hiányában maradnak az ikebanák (de gondolkodom stilizált hímvesszők faragásán is régi műanyag kilincsekből). Asszem vagyunk még így, mondjuk pár százezren.

Mozigépész 2018.04.16. 20:12:03

@viharangöntő:
Ez most valami vicc? :-O
Vona_kesz_bocsanatot_kerni_a_zsidoktol_es_a_ciganyoktol
Vagyis esetleg, talán. Ez baromira nem azt jelenti, hogy a JOBBIK (mint párt, Toroczkaival, Orosz Mihállyal, Hegedüs Lorándékkal együtt) bocsánatot kért volna (múlt időben, tehát mint megtörtént eset). Egyébként is, ki az a Vona? Ma már nem elnöke, képviselője, talán nem is tagja a pártnak.
Na mindegy. Ha majd az érintettek, vagyis mértékadó zsidó és cigány szervezetek hajlandóak lesznek elfogadni a Jobbik bocsánatkérését eddigi bűneiért, és elhatárolódását a rasszista nézetektől, cselekedetektől és szervezetektől, akkor én is szalonképesnek fogom tartani őket. Addíg nem.

whale 2018.04.16. 21:19:05

@jotunder: Ez a beaten nyilván wishful thinking, de a kétharmadot ki lehetett volna csavarni az elmebeteg kezéből és már az sem lett volna kis fegyvertény. Most várhatjuk gyomorgörccsel a reggeleket, hogy ma vajon mivel szopat minket a kisgömböc?

Én is ott voltam a tömegben szombaton. Szépen végigsétáltam az Oktogontól a Parlamentig. (na jó, az Operánál átvágtam a Bajcsyra, elvégre magyar vagyok, vagy mi...:))
Aztán hallva a beszédeket, úgy döntöttem, hogy én a jelenlétemmel tüntettem és ennyi volt, szépen hazamentem. _Nagyon_kínos_volt_. Nincs muníció intellektuálisan, sajnos. NEm lehet nem összehasonlítani ezeket a néptribunusokat az ifjú viktorral. Hozzájuk képest egy géniusz. Sajnos.

viharangöntő 2018.04.16. 21:30:08

@Mozigépész: Nevezheted viccnek, én inkább jó irányba tett apró lépésnek nevezem. Amelynek hitelességét mindenekelőtt nem a „mértékadó” (mi számít annak? Mitől mértékadóbb Köves Slomó, mint Jakab Péter vagy Heller Ágnes?) zsidó és cigány szervezetek, hanem a fideszmédia igyekezett kétségbe vonni.
Nem okos dolog hagyni, hogy régi beidegződések zavarják a tisztánlátásunkat. Orbánék érdeke, hogy változásra képtelen nácipártnak állítsák be a Jobbikot a ballib közvélemény előtt, és szemkilövetőknek a ballibeket a jobbikos közvélemény előtt. Ebből világosan következik, hogy nekünk, akik szabadulni kívánunk Orbánéktól, nem áll érdekünkben elfogadni ezt a beállítást. Nekünk az az érdekünk, hogy ösztönözzük az együttműködést mindazok között, akik a NER (=feudális kleptokrácia) porig rombolását tekintik elsődleges célnak.
Egyébként értelmetlen szócséplés most erről beszélnünk. Hamarosan kiderül, hogy a Jobbik milyen irányba tart tovább.

Mozigépész 2018.04.16. 21:36:06

@viharangöntő:
Pont ezzel kezdtem, hogy várjuk meg, hová fejlődik a Jobbik. Ha nem változik, felesleges foglalkozni vele: egyik náci bandát értelmetlen leváltani a másikra.

mafi mushkila 2018.04.16. 21:47:51

@Mozigépész: Aznap nem az utcasarkakról acsarogtak a tüntetésünkre, mint korábban annyiszor, hanem jöttek együtt velünk. Nem nézve az előzményeket és nem saccolva a későbbieket ez pont ennyi, és aznapra oké volt. Ha már ott voltam én is és ezzel elfogadtam a jelenlétüket, ebből nem hátrálok ki. Nem stratégának lenni ilyen felelőtlen dolog, holnap megint bármit szidhatok bennük, bármiért küzdhetek ellenük (amíg hagyják).

viharangöntő 2018.04.16. 21:55:56

@Mozigépész: Ebben egyet tudunk érteni, csak ne légy szigorúbb az indokoltnál. A politikát emberek csinálják, a Jobbikban is emberek vannak, és az embereknek van múltjuk. Minden pátosz nélkül, kurva gyakorlatiasan mondom, hogy a múltnál sokkal fontosabb a jelen és a jövő. (Ennek belátásához elég összevetni Orbán 1988 és 1993 közötti múltját a jelenével.)

Mozigépész 2018.04.16. 23:30:09

@viharangöntő:
Szelíden, békével a szívemben mondom: sajnálom, a rasszizmussal sosem fogok megalkudni. Éppen a jövő miatt. Ha ezt nem érted, nem érdemes erről tovább diskurálnunk.
Szálem alejkum :-)

Mozigépész 2018.04.16. 23:31:45

@mafi mushkila:
Ezt el tudom így fogadni azzal, hogy hosszabb távon tisztázódniuk kell ezeknek a kérdéseknek.

viharangöntő 2018.04.16. 23:46:00

@Mozigépész: Lécci, ha tudsz, idézz már tőlem egyetlen szót akár, ami úgy értelmezhető, mintha megalkuvást - vagy akár ideiglenes kompromisszumot - szorgalmaznék a rasszizmussal...

incze 2018.04.17. 00:06:26

@rdos: őszintén szólva egy pár bekezdés után otthagytam azt az írást a francba. aki azt írta

- sem a nagyságrendekkel (pl. a "kettő közötti különbség 8%, azaz kb. 400 ezer szavazat"),

- sem a fogalmakkal, amiket használ nincsen tiszában (pl. "erőszakosan, önkényesen, konszenzus nélkül megváltoztatták a választási törvényt" - erre sok találó kifejezés van, de a választási csalás biztos nem az).

összehord az a jóember ott hetet-havat.

Mozigépész 2018.04.17. 00:48:55

@viharangöntő:
Te a Jobbikkal való kompromisszumot szorgalmazod nagyon sok hozzászólásodban. A Jobbik rasszista. A választások előtt finomított retorikáján, “cukisodott”, de nem tudok lényegi változásról a politikájukban. Ugyanazok az emberek képviselik. Ha egy pillanatig elbizonytalanodtam volna arról, hogy nácik, csak elég volt nap mint nap ránézni a választási körzetemben indított képviselőjelöltjük fényképére: a plakátról a párt egyik prominens, híres és hírhedt gazembere vigyorgott rám.
Te tényleg nem a rasszizmussal való kompromisszumot szeretnéd - hanem a Jobbikkal. Akik rasszisták (vagy bizonyítsd be, hogy nem azok). A kettőt (rasszistákat és rasszizmust) nehéz elválasztani. A duplagondolban sikerülhet...

Nézd, én értem, hogy mint itt a legtöbbünket, téged is kiborít ez a helyzet, szeretnénk minél előbb elzavarni a maffiát. De ez ezekkel a pártokkal szerintem nem fog menni.

incze 2018.04.17. 02:04:07

@mafi mushkila: @Mozigépész: a jobbikot egyáltalán nem lehet egységes masszaként kezelni. én a magam részéről a jobbik valamikori explicit fasizmusát mindig is egy az egyben összerendeltem a fideszszel, ez egy jó darabig csak egy rafináltan, fű alatt, kacsintósan fedett munkamegosztás volt. nekem még élénken él az emlékezetemben, amikor a jobbikos (egykor fidesz, ma momentum) körömi képviselő egy napvilágra került emailben panaszkodott valami önkormányzati választás hajrájában, hogy a fideszes kampánystáb folyamatosan baszogatja őket (a jobbikos kampányt), hogy nem zsidóznak elég intenzíven.

ezt a jól működő kapcsolatot csak az rontotta el, hogy a jobbik (pártelit) elúnta a csóvált farok szerepét, melyben nekik csak az aprópénz jut, cserébe viszont az övék az összes leköpés, meg a karantén, noha okkal gondolták, hogy ők a fidesz érdekeit is képviselik - és szabaccságharcba fogtak. megindult a játék, melyben a fidesz azt játszotta, hogy megtartandó a saját nácijait lépésről lépésre nácult, de a kommunikációját mindig arra hegyezte ki, hogy milyen mérsékelt a jobbikhoz mérten, miközben a jobbik azt ordította, hogy mindent lépést tőle csór a fidesz. ez addig ment, míg odajutottak, hogy ettől széljobbra békeidőben már nincsen semmi (ám a menekültválsággal lett), de még mindig ők a rosszfiúk, holott ők csak követelnek, miközben a fidesz nem csak mondja, csinálja is. és minthogy jobbra már hely nincs, elindultak közepebbre.

ez természetesen nehéz ügy egy olyan bázissal, amely teli van minimum elvakult nacionalizmussal, cigányellenes rasszizmussal, és meghatározó figurák benne minden létező meghatározás szerint virtigli nácik. és egyik más pártban sem ennyire erős a maszkulin erőkultusz (a fideszes erőkultusz inkább keresztpapis, nem tesztoszteronos). egyszóval nehéz ügy, de a bejárandó pálya legföljebb ha fele annak, mint amit a fidesz befutott az ellenkező irányból 3-4 év alatt a 90-es évek derekán, és a meghódítandó tér, ha lehet, még üresebb. azt a fidesz sem úszta meg szakadás nélkül, a jobbik sem fogja megúszni.

szerintem a momentum is oda jelentkezett be, ahová a jobbik tart, az urbánus felére (körömi tagsága jelképesnek tekinthető), és mindkét pártelit elég gyakorlatias a hatalomtechniaki kérdésekben. van egy csomó olyan vonatkozása ennek a (magyar viszonyok közt) "mérsékelt jobb" púzlinak, hogy nagyot nyer azzal mindkét fél, ha összeillesztik a darabkáikat.

viharangöntő 2018.04.17. 02:17:39

@Mozigépész: Szabadjon két pontban válaszolnom.
1. Szerintem nem szorgalmaztam egyszer sem a Jobbikkal való kompromisszumot. Azt szorgalmaztam és szorgalmazom, hogy az ún. demokratikus ellenzéki pártok és a Jobbik szavazói a saját pártjaikat kényszerítsék egyetlen politikai tömbbe, vagy ha ez nem megy, akkor vonják meg a támogatásukat ezektől a pártoktól, és szerveződjenek egyetlen politikai tömbbe, ugyanis Orbánnal csakis így lehet valódi, ütőképes erőt szembeállítani, és életbevágó fontosságú, hogy egy ilyen erő létrejöjjön.
2. Az állítás, miszerint a Jobbik rasszista, ugyanúgy hülyeség, mint amennyire általában és szükségképpen hülyeség minden sommás minősítés. A Jobbikban vannak vállalhatatlan, rasszista seggfejek, ez kétségtelen. (És most nagyon halkan, hogy senki más ne hallja, megsúgom neked, hogy ilyenek sajnos vannak ám az MSzP-ben is.) De nem minden jobbikos rasszista, és a sommás címkézés soha nem alkalmas a vállalhatatlan nézetek visszaszorítására, viszont gyakran alkalmas jóravaló emberek együttműködésének akadályozására.
Vegyük például az oktatási szegregáció kérdését. A Fidesz papíron nem szegregál, a valóságban viszont nagyon is. Az állami iskolákat gyakorlatilag száraz kenyéren és vízen tartja, miközben az egyházi iskolákat pénzzel tömi. Ennek sok helyen az a következménye, hogy aki teheti, igyekszik a gyerekét egyházi iskolába juttatni, az egyházi iskolák pedig a sok jelentkezőből kiválogatják a krémet, többnyire tehetős családok gyerekeit, míg a csóróknak marad az állami iskola. Az észak-magyarországi vagy baranyai kistelepülések nagy részén ez gyakorlatilag vegytisztán roma iskolákat jelent, rendkívül súlyos fegyelmezési problémákkal, negyven fős osztályokkal, agyonterhelt tanárokkal, szétrohadó vizesblokkal, beázó tetővel, nyirkos falakkal. Ezekben az iskolában jóformán semmilyen oktatás nem zajlik, kizárólag gyermekmegőrzésre jók, már ha egyáltalán. A Fidesz ezt leszarja; Orbánnak ez a helyzet megfelel: Farkas Flórián némi sikkasztási lehetőségért cserébe hoz neki pár tízezer roma szavazatot, más meg úgyse számít.
Miközben nyilvánvaló, és ennek kimondása nem rasszizmus, hogy pl. BAZ megye jelentős részében borzalmas állapotok uralkodnak, a közbiztonság katasztrofális, a bűnözés sokszorosa az országos átlagnak. Lenne megoldás? Igen, lenne, és ebből a szempontból sok jobbikos álláspontja nagyon is jól összecsiszolható a pragmatikus liberális állásponttal. Az említett területeket katasztrófa-sújtotta övezetté kellene nyilvánítani, és tudomásul venni, hogy az oktatás átmenetileg a körülményekből fakadóan de facto szegregált módon zajlik, de nem úgy, ahogy a Fidesz csinálja (sunyin, aljasul), hanem ésszerűen, a közérdeknek megfelelően. Törvényt kellene hozni arról, hogy az ezen a területen lévő iskoláknak automatikusan az egyébként érvényes normatíva háromszorosa-négyszerese jár, egy osztályban nem lehet több tíz gyereknél, és az ország legjobb pedagógusait kellene odacsábítani, a máshol érvényes fizetések három-négyszeresével. A kibaszott stadionok helyett az ilyen településeken kellene hipermodern, csili-vili iskolákat építeni (mert a környezetnek is nevelő hatása van), és persze az ilyen településekre kellene vezényelni azokat a rendőröket (az egyébként szokásos fizetésük három-négyszereséért), akiket a Fidesz inkább budapesti hajléktalanok vegzálására használ.
Ez csak egy példa a sok közül, de jól szemlélteti, miért nem okos dolog klisékben gondolkodni. Orbán érdeke, hogy a nem az ő tenyeréből evők egymással civakodjanak a „fúj, rasszisták”/”fúj, libsik” törésvonal mentén, miközben az esetek nagy részében a civakodás falra vetített képek miatt zajlik. A jobbikosok között vannak értelmes és jóakaratú emberek, akikkel lehetne közös hangot találni, és lehetne velük együttműködve jó dolgokat létrehozni, eltérően a fideszesektől, akiknek kizárólag az ellopható pénz mennyisége és a szavazatmaximalizálás lehetősége számít, a közérdek soha. Egyebek közt erre gondolva írtam korábban, hogy nem jó, ha 70-80 éves beidegződések akadályozzák a tisztánlátásunkat.

velőtanya 2018.04.17. 08:54:58

A Jobbik-témához: első lépésben most két társelnök fogja "tovább vinni a vonagábori örökséget", és hát a személyek nem sok jóval kecsegtetnek, hogy finoman fogalmazzak.
Sneider Tamás eléggé emblematikus figura magától is, őt most nem részletezem. Gyöngyösi Mártonnak már jobban utána kellett néznem - és hát ő volt pl. a zsidó képviselők listázását a parlamentben javasló képviselő: www.youtube.com/watch?v=SyVZVLgAZVs
Összességében pedig egy eddig háttérben maradó, de eléggé rémisztő és zavaros figurának tűnik, találtam például egy ilyen összefoglalót róla: "militáns iszlám államok és szervezetek szekértolója, horvát háborús tömeggyilkosokat véd, párttársai ellenében is élteti a kommunista Kínát és Putyin teljhatalmát, nyíltan Izrael destabilizálására buzdít, tagadja a holokausztot, megfenyegeti a magyar zsidóságot, és az iráni terrorállam településeivel gründol testvérvárosi együttműködést Magyarországon"
Igaz hogy ez egy Hetek cikkből van még a zsidólistázós eset kapcsán, és persze ő is változhatott (bár ezt őszintén szólva előbb hinném el az ex-szkinhed Sneiderről), de sajnos nem tudom elhessegetni a gyanút, hogy a "merre tovább" kérdésre a jobbikban hangsúlyosan került elő a vissza/benyomulás a fidesz újdonsült Izrael-barátsága miatt részben üresen maradt térbe.
Szóval nehéz történet lesz ez (is), kedves barátaim.

velőtanya 2018.04.17. 09:02:37

Mindeközben kedvenc jogállami szervünk, a bíróság, másodfokon jelentősen enyhítette az izraeli srácot a magyar tanyavilágban agyonverő két ember ítéletét - "ki akartuk próbálni, hogy milyen embert ölni", ez volt a motivációjuk - akik így kedvezménnyel 35, illetve 30 évesen újra köztünk lehetnek majd. Azért baromi kíváncsi lennék az enyhítés indoklására, elvileg ebből a műsorból ki fog majd derülni:
hirtv.hu/ahirtvkekhirei/tuntessenek-ne-hagyjak-hogy-ez-a-pszichopata-gyilkos-kiszabaduljon-2459744

velőtanya 2018.04.17. 09:04:43

Ez is egy érdekes ítélet, persze itt a fideszes képviselőt érintő "érdekes" részért inkább az ügyészség a felelős, mindenesetre remek üzenet a társadalom felé:
"A Hajdú-Bihar megyei kisváros első embere öt év letöltendő börtönt kapott másodfokon hivatali vesztegetésért. Veres Margit a bűncselekmény elkövetésének idején, 2012 decemberében még jegyző volt. 5 millió forint kenőpénzt vett át egy helyi vállalkozótól. Az üzletembernek 180 millió forint támogatást szavazott meg az önkormányzat egy sportcsarnok építésére. Veres Margit az összeg tizedét tartotta meg magának, a többit átadta a város akkori polgármesterének és országgyűlési képviselőjének, Tiba Istvánnak. A fideszes politikust nem gyanúsították meg, tanú maradt a büntetőügyben. Veres Margit polgármesteri megbízatása megszűnik a marasztaló ítélettel, Balmazújvárosban időközi önkormányzati választás lesz. Tiba István parlamenti képviselő marad, miután a helyiek újabb négy évre bizalmat szavaztak neki."
hirtv.hu/ahirtvhirei/elso-fokon-5-evet-kapott-balmazujvaros-polgarmestere-2459736

kekex 2018.04.17. 09:12:57

Na itt van a kutyuli elhantolva!

"valasztasirendszer.hu kiszámolta, mit is jelentett a Fidesz számára a más országokban nem létező, úgynevezett győzteskompenzáció. Vagyis olyan szavazatok beszámolása egy párt javára, amely szavazatokat nem arra a pártra adták le. A honlap elemzőinek számításai szerint a Fidesz 1.129.782 szavazattal 7 mandátumot szerzett úgy, hogy ezeket a szavazatokat az ellenzék jelöltjeire adták le a választópolgárok."

Noch einmal:
1,129.782 ellenzéki szavazatot számoltak a fideszhez. Na persze "teljesen törvényesen" Hja kérem, így könnyű kihoznbi a 48 %-ot és a 2/3-ot.

EGYETLEN lehetőség maradt: ne vonuljanak be az ellenzéki képviselők a parlamentbe! HA már úgyis bármit megcsinálhatnak, legyen világos a 100 %-os pártállami parlament!

Semmi más követésnek nincs értelme!

velőtanya 2018.04.17. 09:28:25

@kekex: Itt IS van elhantolva, ez a "választói akarat eltorzításának" - ez lett most a pc elnevezés - 1) első lépcsőjének 2) egyik fontos eleme. És ez hozott csak hét mandátumot, pedig vannak még más elemek és további lépcsők is.

velőtanya 2018.04.17. 09:36:57

Na itt van még a múlt heti emberarcú fideszestől egy kis reggeli gyomorforgató:
24.hu/belfold/2018/04/16/budafoki-fideszes-legyunk-csak-annyira-korruptak-mint-ausztria/
(komolyan akkor már legyen inkább a németszilárd, azt könnyebb elviselni)

netukki 2018.04.17. 09:37:44

"Kérdőjeles választási jegyzőkönyvek tömegét találták Szekszárdon | CIVILHETES" civilhetes.net/kerdojeles-valasztasi-jegyzokonyvek-tomeget-talaltak-szekszardon

netukki 2018.04.17. 09:38:57

"A választási irodának már papírja is van róla, hogy egy hete bénázik a honlapjával - 444" 444.hu/2018/04/17/a-valasztasi-irodanak-mar-papirja-is-van-rola-hogy-egy-hete-benazik-a-honlapjaval

fáskerti elvtárs 2018.04.17. 10:06:41

@kekex: "Noch einmal:
1,129.782 ellenzéki szavazatot számoltak a fideszhez. Na persze "teljesen törvényesen" Hja kérem, így könnyű kihoznbi a 48 %-ot és a 2/3-ot."

Te ezt komolyan elhiszed?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.17. 10:13:53

@kekex: mii az, hogy NEM ARRA A PÁRTRA ADTÁK le??? a választási törvény (2011 CCIII) szerint töredékszavazatnak számít minden olyan szavazat, amit egy adott pártra adtak le és nem volt feltétlenül szükséges a győzelemhez. mivel a FIDESZ sok helyen túlnyerte magát sok töredékszavazatot szerzett még győztesként is. ennyi az egész.

velőtanya 2018.04.17. 10:26:23

@fáskerti elvtárs: @jotunder: Rosszul fogalmazott (ha így van az eredetiben is, akkor a forrás is rosszul fogalmazott), de a győzteskompenzáció attól még egy abszurd szabály, ami durván torzítja a szavazatok egyenlőségének elvét, és önmagában jó pár plusz szavazatot hozott (megint) a fidesznek.
(Sajnos a választási manipulációkat és csalásokat pertraktáló források nagyon sok hibával és túlzással dolgoznak, amivel fegyvert adnak a kifogások lesöprőinek kezébe - de ami nekem sokkal nehezebben érthető, ezekre hivatkozva az elvileg ellenzéki oldalon is sokan átlépnek az egyébként jogos felvetéseken is.)

velőtanya 2018.04.17. 10:30:29

@kekex: Lásd az előző hozzászólásomat - nem olvastam el én se rendesen az idézetedet, ami ebben a formában tényleg hülyeség, de a győzteskompenzáció torzító hatása attól még megvan.

aronsatie 2018.04.17. 11:05:57

A győzteskompenzáció nyilvánvalóan torz és a Fidesznek, de legalábbis egy egységes, nagy pártnak kedvez. Egy listás mandátumhoz kb. 100.000 szavazat kellett (pártlistára leadott plusz kompenzáció az egyéniben). Egyéni mandátumhoz ennek a töredéke is elég volt, átlagban 20-30.000 szavazat.
Ha egyéniben a Fideszes valahol pl. 40.000 szavazattal lett első és a második 20.000-et kapott, akkor a Fidesz összesen kb. 1.2 mandátumhoz jutott, a második helyezett meg 0.2-höz. Márpedig vidéken a legtöbb helyen simán volt ekkora a különbség az 1. és a 2. között.

kekex 2018.04.17. 11:27:56

@fáskerti elvtárs:
Nem kontrolláltam a cikket, most megnéztem az eredetit, amire hivatkozott:
www.valasztasirendszer.hu/?p=1943608
Eszerint ugyanis igaz, hogy a fidesznél 4.042.e szavazatot számoltak össze a töredékszavazatokkal, szemben az összesen rájuk adott 2.608 e és 216 e (levél)szavazat helyett, de a kompenzáció a többi pártnál is működött, tehát tényleg nem lehet levonni azt a következtetést, hogy az "ellenzékre adott szavazatokkal"

Viszont érdemes megnézni, mennyire NEM lett volna 2/3-a a kompenzáció nélkül. Mert ott ül a +7 mandátum!

kekex 2018.04.17. 11:32:57

@whale:
Te legalább nem dőltél be annak, hogy a tüntetés kizárólag civil volt. Mert iganis az ellenzéki pártok a tagjaikat felhívták a részvételre, és elég sok pártzászlót (+ lila léggömböt = momentum) lehetett látni.
Az más kérdés, hogy pártemberek nem mentek fel a színpadra, "csak" résztvevők voltak. Remélem ez változni fog, ugyanis politikát a pártok csinálnak.

kekex 2018.04.17. 11:43:00

@labrys:
Kérlek, ezen ne múljon:
1. Nem vonulni be a parlamentbe és ezzel előállítani 100 %-os pártállami parlamenet (egyébként is úgy működne) Ezzel megsemmisíteni a fidesz és Orbán legitimációját.
2. Igenis létrehozni a parlamentbe került pellenzéki pártok és az 1 % feletti pártok (+ együtt, mert érdemi ellenzéki munkát végzett) részvételével az ellenzéki kerekasztalt, amely alternatív kormányprogramot alkot
3. Konszenzusukkal megalakítani az Árnyékkormányt és MINDEN kérdésben szakmai és politikai konszenzussal fidesztől eltérő válaszokat adni.
4. Aztán bilibe ér a kezem és felébredek!

velőtanya 2018.04.17. 13:01:31

Egyébként ami a "parlamenti munkát" illeti, fogalmam sincs, hogy ezt hogy képzelik el a pártok. Mert a mandátum átvétele még elmegy sunyiba' - élni is kell valamiből meg számlákat fizetni - de mondjuk a bizottságok felállítását nehéz lesz csak úgy csendben kibekkelni, amíg a fidesz kijelöli, hogy melyik megbízható "ellenzéki" üldögélhet el négy évet az ún. nemzetbiztonsági bizottságban. Meg ilyenek, százszámra.

velőtanya 2018.04.17. 13:38:16

Közben zsidómigráns hordák dúlják Csaba királyfi földjét - "bőröndjüket húzták maguk után, vásárolgattak" - olvasni is borzalmas:
444.hu/2018/04/17/izraeli-motorosok-okoztak-riadalmat-szekelyudvarhelyen
Szóval lassan befejezettnek tekinthetjük a határokon túli nemzetegyesítés folyamatát is. Sajnos a "kárpát-medencei kultúrfölény" helyett a "rajtunk röhög mindenki" szintjén valósult meg a projekt, de most ez jutott.

labrys 2018.04.17. 14:26:32

Részletek a Jobbik 2018-as választási programjából:

„A börtönépítések kivitelezése mára halaszthatatlan feladattá vált, így ez a Jobbik-kormány kiemelt feladatainak egyike lesz.”

„A legsúlyosabb bűncselekmények esetében megtörtént a büntethetőségi korhatár leszállítása, de meg kellene fontolni, hogy ezen életkori határt általánosságban is 12 évre csökkentsük.”

„Oroszország nagyhatalmi státusza a régióban olyan egyértelmű tény, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni, így stratégiailag fontos, hogy az országgal jó partneri kapcsolatokat tudjunk kialakítani, aminek hazánk számára pozitív gazdasági hozadéka is lehet.”

„A Jobbik a magyar kül- és nemzetpolitika legfontosabb céljai között határozza meg az elszakított magyar közösségek autonómiatörekvéseinek támogatását és azok sikerre vitelét. Hazánkat az európai önrendelkezési küzdelmek központjává tesszük.”

„A fentiek okán EU-csatlakozási szerződésünk felülvizsgálata halaszthatatlan feladatot jelent.”

„A Lisszaboni Szerződés alapján elindult egyre mélyebb integrációt tévútnak tartjuk, mivel az valójában egy nemzetek felett álló szuperállam megteremtését célozta meg.”

„Eltöröljük a mentelmi jogot. A politikus ugyanolyan ember, mint bárki más: törvények előtti egyenlőséget! A képviselőket visszahívhatóvá tesszük, ennek mikéntjéről szakmai egyeztetésekbe kezdünk. Súlyos esetben a képviselők a választások között is legyenek politikailag elszámoltathatók!”

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.04.17. 17:12:37

@labrys: Beszámozom.

1. Teljesen igaz, a túlzsúfoltság tarthatatlan és jogsértő.
2. Erről lehet vitatkozni, de tulajdonképpen nem lényegi kérdés.
3. Thanks, but no thanks.
4. Whatever.
5. Bullshit.
6. Erről is lehet vitatkozni, de ugyanezt a Fidesztől is megkaphatjuk. Mindjárt jobb!
7. Demagóg bullshit.

közösperonos átszállás 2018.04.17. 17:17:11

@aronsatie: "A győzteskompenzáció nyilvánvalóan torz és a Fidesznek, de legalábbis egy egységes, nagy pártnak kedvez."

Mivel a választási törvény nem képzelt, hanem Magyarországon létező pártokra odafigyelve lett olyan, amilyen, utóbbi megkülönböztetésed nem igazán indokolt.

Mozigépész 2018.04.17. 19:25:21

@viharangöntő:
Azt ki mondta neked, hogy minden Jobbikos rasszista? Én biztos nem.
Azt sem mondtam, hogy más pártokban ne lennének rasszisták. Sajnos mindegyikben vannak.
A különbség, hogy ez egy pártnak fő irányvonala, önazonosító pontja, vagy csak egy eltűrt, pártprogramba nem emelt jelenség. Ennek alapján lehet megkülönböztetni, hogy egy párt rasszista-e, vagy sem…
Hogy a Jobbik merre változik? Majd meglátjuk. Szerintem folytassuk ezt a vitát akkor, ha már kiderült, hogy mi lett belőle.

viharangöntő 2018.04.17. 20:49:11

@Mozigépész: Rendben, csak ne fussunk felesleges köröket olyan dolgok körül, amikben nincs vita köztünk. Nincs vita köztünk abban, hogy a rasszizmussal semmilyen kompromisszum nem köthető. Szeretném, ha abban sem lenne vita köztünk, hogy a sommás címkézés Orbánék érdekeit szolgálja.

mafi mushkila 2018.04.17. 22:00:26

@incze: Igen, igen, összehord, de még így is több igazsága van, mint a Fidesznek, Nemzeti Választási Irodástul, nem?

Én nem tudok lejönni a tripről, mert egyszerűen lenyűgöz, hogy a szemünk előtt zajlik, teljesen nyíltan. Megbabonáz, mint azon a Kétfarkú kutyás plakáton az örvénylő szemek.

Itt van pl. egy szép részlet:
Ma: 444.hu/2018/04/17/kilenc-nappal-a-valasztasok-utan-ismet-elerheto-a-milliardokbol-fejlesztett-portal
13-án: hvg.hu/itthon/20180413_Sajatosan_hekkeltek_meg_a_valasztasi_jogorvoslati_eljarasok_lehetoseget
10-én: valasztas.hu/dyn/pv18/dokumentum/kozlemeny20180410.pdf

Itt nem szavazatszámokról van szó, nagy vagy kisebb arányról, hanem az egész hóbelevancról, mindenestül. Ez, azt hiszem, egy pontos jogi szakkifejezés itt.

mafi mushkila 2018.04.17. 22:02:49

@mafi mushkila: Ez meg egy politikai szakkifejezés: "Tetszettek volna forradalmat csinálni".

incze 2018.04.18. 00:21:01

@mafi mushkila: nem akarlak szomorítani, de amennyi rálátásom volt, meg amicske maradt mindenféle hazai (nem csak állami) informatikára: az a csoda, hogy egyáltalán működget (az -ik azért túlzás lenne) valamennyire. hadd próbáljam érzékeltetni: a magyar informatika nagyjából olyasmi (produktuma, hasznosság, színvonal, piac, etc), mint pl. magyar sajtó (a sajtó szót itt egy statisztikai iparági értelemben használom, tehát beleértendő a pl. nersajtó is). légy nyugodt ehhez a minapi produkcióhoz egyáltalán nem kellett csalniuk, az ilyesmi teljesen mindennapos, csak ritkán nézi többmillió ember (egy pár hete pl. a munkahelyemen 4 napig nem volt internet(!), ennyi időbe telt az upc-nek a belváros szívében a helyreállítás, de az utóbbi fél évből csak a saját tapasztalataimból teli tudnám írni ezt az oldalt, ha igényled, egy-kettőt beírok. ebben az iparágban dolgozni olyan, mint derékig iszapban gyalogolni. nyilván ebben hasonlít a többi iparághoz.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.04.18. 11:26:38

@incze: Jó, rendben, ne olvass. Gondolkozni azonban szabad. Már a választást követő napokban 745 olyan szavazókört találtak ahol az ellenzéknek nem volt ellenőre ÉS kivétel nélkül az ellenzékre hátrányos hiba történt.

444.hu/2018/04/10/tobb-mint-700-olyan-valasztokor-van-ahol-feltunoen-sok-az-ervenytelen-szavazatok-szama

Kiinduálási adatok, 1191 db vk-be nem jutott ellenzéki, vk-ök száma 1o179 db, középiskolás matek, valószínűségszámítás. Mekkora szerencse kell ehhez a fityisznek hogy ez az eredmény legyen?

Hogy az 1. a véletlennek köszönhető, annak a valószínűsége 1191 : 1o179 (osztást elvégezve kicsit több mint egytized, azaz tíz %). Lehetetlen ez? Nem, egyáltalán nem az.

Hogy a 2. "hiba" a véletlennek köszönhető, annak a valószínűsége 119o : 1o178 (osztást elvégezve kicsit több mint egytized, azaz tíz %).

Annak hogy mind a két esemény (1. és 2. is fidesznek kedvezzen) a kettő szorzata, azaz kb o,o1, vagyis 1 százalék (kicsit több, de sacc 22o. hiba esemény után már kisebb lesz tíz százaléknál az egy húzás esélye, szóval maradjunk a könnyen kezelhető 1o%-nál).

Hogy az 3. hiba a véletlennek köszönhető, annak a valószínűsége 1189 : 1o177 (osztást elvégezve kicsit több mint egytized, azaz tíz %).

Annak a valószínűsége hogy az első három mind a véletlennek legyen köszönhető kicsit több mint egy ezred.

745 osztást és szorzást nem fogok elvégezni de ennek a valószínűsége durván és kinek másnak mint a fityisznek kedvezve 1e-745.

Mekkora ez a valószínűség?

Egy szelvénnyel lottó 5 találatra gyúrva az esély 1 a 43 millióhoz. Törtben 1e-8 nagyságrend. Kb 2 éven keresztül minden héten veszek egy szelvényt és minden héten lottó ötösöm lesz, ennek a valószínűsége az 1e-745.

Nem mondom hogy lehetetlen esemény, de azt mondom, hogy a fityisz véletlenei eszement nagy mázlira utalnak. :-(

Vagy piszkos nagy választási csalásra. :-) Nem az a kérdés hogy ezzel hány szavazatot csaltak a választási csalitosban, hanem az hogy milyen sokat csaltak!

Ez az ogy nem legitim, vagy akkora szerencséjük van mint ide Lacháza, oda az meg az univerzum vége. :-(

velőtanya 2018.04.18. 13:45:24

Olyan töménységben ömlenek a hazugságok és a csúsztatások ennek a cinikus szarházinak a szájából, amivel a fideszen _belül_ is csak kevesen vehetik fel a versenyt:
444.hu/2018/04/18/schiffer-szerint-ami-vele-szemben-zajlik-a-baloldalon-az-pont-olyan-mint-amit-a-fidesz-muvel-sorossal-szemben

(Pedig tulajdonképpen elég lett volna a kedvenc magyar kortárs politikusait felsorolni, a többit ebből már egy közepes AI szoftver összerakta volna: Gulyás Gergely, Szanyi Tibor, Novák Előd, Morvai Krisztina, Puch László - tényleg még abból a végtelenül nyomasztó mezőnyből is gondosan kiválogatva a legborzalmasabb alakok)

viharangöntő 2018.04.18. 15:05:51

@velőtanya: Lehet, hogy Schiffer tényleg cinikus szarházi, de az is lehet, hogy szemellenzős doktrinér, aki képtelen meglátni a fától az erdőt. Annyi bizonyos, hogy kártékony, viszont nem okos dolog, ha úgy teszünk, mintha kizárólag az ő hibájából állt volna elő a jelenlegi helyzet.
Tény, hogy Gyurcsány tehertétel, és ehhez képest másodlagos jelentőségű, hogy nagyrészt egy módszeres, hosszú időn át, hatalmas erőkkel folytatott karaktergyilkosság tette azzá. Tény, hogy az MSzP még nyilvánvalóan impotens állapotában is "legerősebb" ellenzéki pártot próbált játszani, egyoldalúan diktálni akarta a feltételeket, és ezzel finoman szólva nem javított a koordináció esélyein. Tény, hogy a Jobbik semmilyen koordinációra nem volt hajlandó még Mellár Tamás vagy Kész Zoltán körzetében sem, és semmilyen formában nem viszonozta az LMP egyoldalú gesztusait. És persze tény, hogy LMP-s jelöltek versenyben tartása miatt tudott a Fidesz megszerezni legalább fél tucat körzetet. (Nagyon szigorú becsléssel, kevésbé szigorúval inkább másfél tucatot.)
Ez már a múlt. Egymásra mutogatásnak nincs értelme, lényegében minden érintett megalapozottan tudja vagy tudná felhánytorgatni mások felelősségét. A múlton nem tudunk változatni. A jövőt viszont alakíthatjuk, és ez a cikk szerintem figyelmet érdemel: hvg.hu/itthon/20180418_A_NER_megbuktatasanak_forgatokonyve_Elso_fejezet
Leginkább azt a gondolatot emleném ki, hogy nincs már különösebb értelme Orbánt meg a rendszerét pocskondiázni. E tekintetben nem lehet már semmi újat mondani, pusztán ennyi mondanivalóra nem lehet hosszú távon építeni. Arra lenne szükség, hogy a szónok közül valaki artikulálja végre annak a tömegnek a hangját, akik nem elsősorban valamelyik ellenzéki párt szimpatizánsai, hanem Orbántól és a rendszerétől akarnak megszabadulni, és elvárják az ellenzéki pártoktól, hogy minden egyéb szempontot ennek rendeljenek alá.

ámbátor 2018.04.18. 16:09:23

@rdos: Ez csak akkor lenne igaz ebben a formában, ha minden hiba egymástól független lenne. Jelen esetben voltak szisztematikus hibák. Az hogy egy csomó helyen fogalmatlan (vagy csalni vágyó) bizottsági tagok nem annyi és nem olyan szavazólapot adtak a népeknek amit kellett volna, tekintheted sok független hibának, de ez inkább egy hiba, ami az, hogy nem jól oktatták öket. Ami persze lehet szándékos, vagy véletlen hiba, de nem sok független esemény, hanem egy nagyobb hatású.

velőtanya 2018.04.18. 16:12:54

@viharangöntő: Az ún. ellenzéki politikusok többsége (szinte mindegyik) be van még ragadva a régi hülyeségeibe és mantráiba, CSAK ezért nem is venném elő most egyiket sem. De amit Schiffer művel, az a pökhendi össze-vissza hazudozás és csúsztatás szinte minden egyes mondatában, az annyira a "trambulinról, fényes nappal, és még nem is akarom leplezni, mert bármit megtehetek" mentalitás jegyeit viseli magán, amit ma ebben az országban csak a ner belső körei mernek megengedni maguknak. Éppen ezért tekintem fontosnak és jelzésértékűnek, és egyszerűen nem bírja el az igazságérzetem, hogy ennek az embernek még mindig nincs a homlokán a közvélemény szemében - a rendszert utálók egy része szemében sem - a ner egyértelmű szégyenbélyege. De oké, ennyit erről.

A cikket én is olvastam, vannak benne jó gondolatok, csak ugye rögtön az első lépésnél elakad a dolog, mert az "ellenzéki politikusok" be fognak ülni a parlamentbe. (Én egyébként amennyire elleneztem a választás bojkottját, annyira támogatnám a "parlament" bojkottját (ismerve az ellenérveket is). Már amennyire egyáltalán értelmezhető most az, hogy valamit "támogatok", mert leginkább teljesen kilátástalannak és reménytelennek látom a helyzetet. De azért ez egy olyan látványos és érdemi lépés lenne, amire odafigyelnék fél szemmel, miközben - a gyászidőszak legintenzívebb szakaszának lezártával - leginkább a lehetséges egyéni menekülési útvonalon fog járni az eszem a közeljövőben, de ez végül is magánügy.)

velőtanya 2018.04.18. 16:21:38

@velőtanya: Persze ez nem megy egyik pillanatról a másikra - mondjuk már nem kapcsolom be a tévét az esti politikai műsorsávban, de a neten még végigszaladok minden nap - így futottam bele például ebbe is:
444.hu/2018/04/18/mellar-tamas-szerint-az-uj-ellenzeknek-ugyanazt-kell-csinalnia-mint-amit-a-fidesz-csinalt-2002-utan
- és hát Mellártól sem éppen elegáns ez a kis sasszé, hogy aszondja:
"ez a választás nem a kormány, hanem az ellenzék leváltásáról szólt, és ezt bizonyítják a nagy pécsi és budapesti megmozdulások is, amelyek elsősorban az ellenzékkel szembeni elégedetlenséget fejezik ki a civilek oldaláról."
Ugyanis egyrészt ELSŐSORBAN nem azt fejezték ki (legfeljebb másodsorban), másrészt pedig a most hirtelen megtagadott ellenzéki pártok támogatása nélkül nem nyert volna a körzetében. És ez akkor is így van, ha azok a pártok sok-sok kritikát érdemelnek mindenféle dolgokért.
(Amúgy, persze, részletkérdés, ezekkel eztán végképp nem érdemes foglalkozni, csak az ember nem gép, na.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.04.18. 17:10:55

@ámbátor: Engedelmet, de erre gondolni sem merek. Nem én mondtam hogy véletlen hiba, hanem a választási bizottság. Ha következetesen keverik a nemzetiségi listát a pártlistával, vagy a szezont a fazonnal, az nekem akkor is egyedi hiba, mert ahol volt ellenzéki ott ezek a "hibák" láss csodát ritkábbak voltak vagy nem voltak.

És ha valaki veszi a fáradozást (pl. talpig becsületes választási bizottságunk) és utána jár hogy hány vk-ben volt egy okra visszavezethető a tévedés készséggel újraszámolom, és abból vonok le újabb közvetkeztetést és valószínűséget. És remélem aki a "hibás" utasítást adta ő is levonja a következtetést magára és pozitúrájára nézvést. Esetleg a választás tisztaságára vonatkozó követeztetést is, de persze ezektől, akik azt is titkolják hogy mit titkolnak! Mit várunk?

Amúgy előrébb vagyunk ha csak 37 hét hetenkénti egy szelvényes odds lottó 5-ös lesz az új valószínűség?

Amúgy most számoltam pontosabban, 11o hét az az eredeti számok szerint, de minden osztást elvégezve. Szóval bőven van miből hibákat levonni!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.04.18. 17:33:30

@kekex: :-( Na lám, ez is egy véletlen. Meg az hogy blog.hu eddig várt az értesítővel. :-(

mafi mushkila 2018.04.18. 18:10:07

@incze: Igen ám, de mit csinálunk mi (te meg én meg mi többiek), ha valami akadályozza a munkákat? Azonnal valamilyen workaroundot keresünk, nem? És nem is azért, hogy ne pereljenek be vagy ne rúgjanak ki, hanem mert a munkánkhoz hozzátartozik, hogy amit lehet, tegyük meg. Szóval ha én egy a feladatát jóhiszeműen ellátó NVI volnék, akkor a jogorvoslati lehetőségeknek a rendeltetésszerű helyen való elérhetetlensége miatt elindítanám az órát a határidő kitolására, plusz fizetett hirdetésben adnám közzé a neten meg a legolvasottabb napilapban (Népsza..., ja nem), a köztévében meg társadalmi célú tájékoztatásként, híradókban sűrűn tájékoztatnám a közt a dolgok állásáról. Csak így erre az egy példára. Közben lehet, hogy pont ez egy benézett, túllihegett példa volt, írnak hülyeségeket a hvg-ben is, de azt úgysem hiszem el, hogy minden gyanús hír pusztán gyanús.

De még ha... nekem az is elég, ha megállapíthatjuk, hogy a választás lebonyolításáért felelős szervek alkalmatlanok voltak. Megpróbálták. De sikerült? Akkor sztornó.

Ha viszont nem egy jóhiszemű NVI-nek képzelem magam éppen, akkor egy geci Orbánnak, játszol ilyet? Szerinted elképzelhető, hogy nem csaltak? Hogy lehetne, kéne is a biztonság kedvéért, de inkább nem? Ha csaltak, akkor azt pedig pont így kellett csinálniuk (a medve mancsával a kis kezükön vagy önállóan): a szándékot a káoszba rejteni, a gyilkosságot a balesetbe, az adatrontást az üzemzavarba, a valós hírt a hamis híresztelésbe, az egyenesen megcélzott célt a közvetlen és közvetett csalási és manipulációs eszközök sokaságába, a hiteles kifogásokat a hihetetlenekbe. Most tényleg nagyon rosszul festünk, aki beleáll, az vagy "doth protest to much", mit akar ezzel a sokmindennel, vagy ha kiemel valamit, akkor mit akar ezzel az eggyel pont... Pedig tudhatjuk, hogy Orbán pont így dolgozik, mindig is a környezetére hangolja az eszközeit, vagy pont abból merít ötletet hozzájuk.

stefan75 2018.04.18. 20:47:15

@rdos: OFF: Lehetne, hogy nem kis o betűt írsz a nullák helyett? Felrobban a fejem, mikor ilyet látok. (És már az írógépek kihalása előtt is felrobbant. Átkozott legyen, aki a nullát lespórolta.)

viharangöntő 2018.04.18. 21:05:24

@velőtanya: Nem tudom megítélni, hogy tudatosan hazudik-e, vagy el is hiszi, amit mond. Mindenesetre kevés kártékonyabb figura létezik a nem egyértelműen fideszes közegben. (Bár pl. Szanyi Tibor erős versenytárs.)

Nem kárhoztatok senkit, aki egyéni menekülési útvonalat keres, de nemigen hiszem, hogy létezhet ilyen. (Leszámítva persze a kivándorlást.) Orbánnak nincsenek gátlásai, nem fog szelídülni, és hosszú évek tapasztalatából tudható, hogy kizárólag akkor lép a fékre, ha nyilvánvaló ellenerőbe ütközik. És nagyon úgy tűnik most, hogy ellenerő csak akkor jöhet létre, ha az ezt kívánó tömeg kikényszeríti a létrejöttét.

incze 2018.04.19. 04:50:47

@mafi mushkila: ez az nvi ugyanolyan, mint majd minden az országban (nem csak az informatika). a tájékoztatás csak a szokásos arroganciával és titkolózással folyt, tényleg, mi a fasz köze bárkinek, mi zajlik, megmondtuk, hogy minden ok, persze hogy az, hiszen mi csináljuk (és ezt nem ritkán így is gondolják).

az ország térképe meg pont úgy lett narancssárga, ahogy amerika veresbe fordult trump megválasztásakor (thehill.com/blogs/blog-briefing-room/345281-trump-retweets-election-map-ten-months-after-victory ), vagy anglia kék leave-be a brexit-nél (uk.businessinsider.com/united-kingdom-referedum-map-divide-2016-6 ). pedig azok ott egyszerűbb kérdések voltak (ez vagy az), nem volt elsöprő médiafölény sem, legföljebb ami arrafelé csalásnak számít, a kiporciózott félelemkeltő félrevezetés, azt hunniában közszolgálatnak hívják. orbán megtalálta a nyertes slogant, csak egy szótagot kellett beszúrnia a south parkból csent "elveszik a munkát"-hoz képest: elveszik a közmunkát (24.hu/kozelet/2018/04/18/elsult-a-fidesz-a-csodafegyvere/ ).

ebben a közegben (pláne ezzel a választási rendszerrel) nincsen szükség eljárási csalásra, az sokkal nehezebb és bizonytalanabb, mint a vezetőszáron tartott vidéki adminisztrációval levezényelt mozgósítás. valamelyest érthető, hogy még ilyen ütőkártyákkal is mennyire be voltak tojva, tényleg kurva nehéz lehet bízni abban, hogy egy ilyen színvonalú a tömeghülyítés üzembiztosan működik (bár más választásuk nemigen volt).

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.04.19. 12:14:16

@stefan75: Átkod valóra vált, gyíkká változtam. :-) Ezután ha akarnám sem tudnám megváltoztatni az angol - magyar billentyű kiosztást. :-) Hát így jártunk. :-)

mafi mushkila 2018.04.19. 17:53:42

@incze: Én meg azt gondolom, hogy hülyeség ennyiben hagyni, hanem az effektív eljárási választási csalások minden kis instanciáját tiszta erőből be kéne támadni - ha aszongya, jaj, hát nem sikerült, pedig jót akartam, csak hát az a fránya gép, akkor tovább forszírozni, és ha aszongya, hogy nem úgy van a törvényben, nincs ilyen megfelelő kötelezettség (tájékoztatási, teljesítési, biztosítási, bármilyen), akkor azt cibálni tovább. Végtelenül. Akármi is az alapja, adatelemzések statisztikai anomáliái vagy egyéni felhördülések. és ha már ott vagyunk, akkor ennek kapcsán felszínen tartani a nem eljárási módszerek meglétét, természetét, vádpontját is.
Ez nem a nagyvonalúság helye, hanem egy kezdőpont. Persze amúgy tudom, elment már ez a hajó, már a frakciókákról dumálnak, ennyi volt, elfogadtuk ezt is. Csak sztem nem kellett volna.

Szerintem egyébként a narancsba fordulás 2010-ben volt analóg a két angolszász esettel annyiban, hogy akkor a háromból egy országban sem egypárti választási rendszer volt. Annyiból analóg ma, hogy ha nem ez az eredmény jön ki, hanem a kicsivel kétharmad alattól az az épphogy elveszíti a többségetig (a fideszre nézve), akkor sem lett volna okod kevésbé természetes kimenetelnek érezni. Ugyanúgy, ahogy azok is többesélyesek voltak. Akkor viszont azt nem lehet mondani, hogy nem akarhattak annyira csalni, mert, lám, úgyis megvan csalás nélkül. Mert mi van, ha csalással van meg? :)

incze 2018.04.19. 18:56:18

@mafi mushkila: "az effektív eljárási választási csalások minden kis instanciáját tiszta erőből be kéne támadni" - hát persze, ez nem is kérdés. viszont a számaszaki eredmény legföljebb az lesz, hogy végeredményben lemegy a nerpárt a mostani 47.36-ról 47.2-re. viszont sokféle haszna van az ilyennek:

- számbaveszi a lehetséges technikákat (ezekre lehet később figyelni, ha majd lesz ki figyeljen)
- nem hagyja a jogait, nem enged a letargiának, szívóskodik, etc.
- kiegyenesíti az eredményt, és szembenézésre készteti (csak viccelek) mindazokat, akik azt mondják, hogy "mi vagyunk a többség" (noha nem vagyunk az, csak egy-két helyen, ahol egyáltalán vagyunk), meg hogy "csak a csalás miatt" (nem amiatt, az ha volt is, legfeljebb ornamens, jóval mélyebbek és tartósabbak az okok és beidegződések - ld. pl. hvg.hu/itthon/201815__toth_istvan_gyorgyinterju__magyar_ertekrend__apakomplexus )

én két ponton látom analógnak a trump/brexit/nerbán analógiát erősnek: külső ellenséggel fednek el akut (gazdasági és civilizációs) szerkezeti problémát (végsősoron egy hatalmas civilizációs váltásból fakadó válság közepén vagyunk), amihez igen durva manipulációval teremtenek egy gerontokratikus vidéki politikai többséget.

a 2010-es fidesz győzelem szerintem csak kisebb mértékben volt magyarspecifikus, a pénzügyi válság után európában jóformán mindenütt nagyot bukott az a kormány, amelyiket az telibekapta. legfeljebb a magyar választás akkor erősen torzító szabályai szupertöbbséggé habosították föl a normál választási (és messze nem népességen belüli) többséget. a "kétharmadot" nem gyurcsánynak, aki akkor már bajnai volt, hanem a választási szabályoknak lehetett köszönni, a teljes népességen belül most is 1/3-nál kisebb a nerpárt eredménye (33.21%). ha csak egy nyomorult népszavazás védmű lett volna az alkotmány-buzerálás ellen felállítva, a nernek nem lenne (a jog betű szerinti értelmében) teljhatalma.

velőtanya 2018.04.19. 19:10:54

@mafi mushkila: A komplett puhapöcsű ellenzék - pártok, politikusok, "agytrösztök", mindenki - éppen simán elengedi az összes olyan ügyet, amivel egy kicsit ugyan dolgozni kellene, de azzal a munkával fontos hivatkozási pontokat lehetne kihozni belőlük. Képzeld csak el, hogy a fidesz mit művelne ezekkel a történetekkel, az utolsó mikron húst is lerágná az összes lehetséges csontról, mutatná a csalódott szavazói felé, hogy van aki törődik velük, stb.
De még ennél is jobban idegesít - mert ehhez még aprómunkát se kellene végezni, csak gondolkozni egy kicsit - hogy a fideszes narratívákat is ugyanúgy beszopják és átveszik, mint az utóbbi 12 évben szinte kivétel nélkül mindig. Ha nem láttam 10 olyan cikket eddig az "ellenzéki" médiában, amiben fő elemként szerepelt a "ne áltassuk magunkat, a fideszre minden rétegből a többség szavazott, a városiak és az értelmiségiek is", akkor egyet sem. Pedig hogy a búbánatos francba lenne ez igaz, ha még a teljes lakosságnak se szavazott rájuk a többsége? Többen szavaztak rájuk, mint bármelyik másik pártra - ennyi az igazság, de ez egészen mást jelent, aztán a fidesz elferdíti, az "ellenzék" meg átveszi (és totálisan átesik annak a lónak a túlsó oldalára, amelyiknek at innenső oldalán a "csak a mucsai gumicsizmások szavaztak a fideszre" lenne)

mafi mushkila 2018.04.19. 19:22:12

@incze: Ó, én arra egyáltalán nem gondolok, hogy mi lenne ezután, csak az önmagáért való szívóskodásnak drukkolok.
Lehet kicsit visszacsinált eredmény, ahogy mondod, a Fidesz megússza pár fejcsóválással meg pénzbüntetéssel a zsebünkből oszt jónapot.
Vagy lehet nagyszabású eredménymegsemmisítés és ismétlés, a Fideszben mindenki rettentően csalódik vagy egyenesen el van tiltva (juhééééé!), esetleg mindkettő (ennyire szépet még álmodni se lehet), és akkor jön a Jobbik és hülyére nyeri magát a gyűlölködéssel beetetett népek ikszeivel.
Nemtom, de mindegy is, akkor is jobb lenne ezt csinálni mint nem csinálni.

Jáj, 23 millió románozásozik ez is! Csak hogy a maszop legyen a geciség origója. Egyébként az :), én meg ezt olvastam ma:
"Az SZDSZ-es Szigethy István dolgozta ki a módszert, a Fidesz támogatta, az MSZP megfúrta."
444.hu/2018/04/19/fideszes-tamogatassal-dolgoztak-ki-a-szinte-tokeletesen-aranyos-magyar-valasztasi-rendszert

"Magyarországon az utóbbi évtizedekben – a megszilárduló törzsies logikák mentén – kialakult egyfajta morális relativizmus is. Ha a mieink követik el a morálisan elítélendő tetteket, akkor könnyebben túltesszük magunkat rajtuk."
Azt hittem, ez teljesen univerzális bias.

mafi mushkila 2018.04.19. 20:00:59

@velőtanya: Mikorn! Nagyon pontos vagy :)

Jó, de fidesz hazudná, hogy törődik, mi meg őszintén tudhatjuk, hogy magunkra vagyunk hagyva :)

velőtanya 2018.04.19. 20:42:32

Közben újabb fényes győzelmet arattak a magyar emberek:
444.hu/2018/04/19/soros-alapitvanya-elhagyja-budapestet

velőtanya 2018.04.20. 08:12:39

Gondoljunk arra kedves barátaim, hogy ha nyert volna az ellenzék - mondjuk zusammen 102 mandátumot összecsipekedve - akkor kb. mostanra derülne ki, hogy nemcsak kormányt nem tudnak alakítani, de sajnos a korrekt és tisztességes választások egy év múlva történő megtartásához vezető programban se tudnak megegyezni. Ezért az ország sorsáért érzett felelősség miatt... (de nem is folytatom tovább Schiffer András képzeletbeli nyilatkozatát, inkább örüljünk, hogy ennyivel megúsztuk)

velőtanya 2018.04.20. 08:17:29

@velőtanya: Ebből az alapötletből amúgy lehetne egy kurva jó posztot írni, az összes szimpatikusnál rokonszenvesebb közéleti szereplő tetteit és nyilatkozatait modellezve, meg minden. Ha valakiben van ehhez kedv és íráskészség, akkor nyugodtan felhasználhatja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.20. 11:24:14

@velőtanya: A választásról szóló törvény az Alaptörvény szerint "sarkalatos". Sarkalatos törvény megváltoztatásához kétharmad kell. Nincs ám népszavazási trükk sem, mert az az Alaptörvény megváltoztatására irányulna, ami ki van zárva.

Tehéntőgy 2018.04.20. 12:17:32

@velőtanya: Nem is kell túlbonyolítani. A Jobbik, mint a jövendő koalíció legerősebb pártja, követelné, hogy ő adja a miniszterelnököt.
Ez az előre nyilván egyáltalán nem látható fejlemény sokkolná a ballibet, a kormányalakítás pedig kölcsönös vad árulózás és komcsizás közepette végül meghiúsulna.

netukki 2018.04.20. 17:18:22

A szombati tüntetés szervezői elutasítottak egy beszédet.

Az indoklás: "Mi nem akarjuk azt mondani, hogy diktatúra van, mert félő, hogy akkor sok ember feladja a reményt a változásra, amelyért küzdenünk kell."

Vagyis: Igen, diktatúra van, de csitt!, nehogy más is meghallja...

civilhetes.net/a-szombati-tuntetes-szervezoi-elutasitottak-egy-beszedet

A Civilhetesen, a fenti linken, a beszéd szövege elolvasható.

mafi mushkila 2018.04.20. 19:29:54

@netukki: Ez pedig egy tök jó beszéd, épp tüntetésre való. (Nem is tudtam különben, hogy beszédeket is így írnak le, mint egy verset.)

Közben végre megírták a cikket is, amivel a kényes ízlésem egyetért: hvg.hu/itthon/20180419_Egyszeruen_senkik_vagytok__a_valasztasi_autokraciarol

Ebben az autokrácia a kulcsszó - és nekem mindegy is, de azt biztos, hogy a diktatúra közismertebb... esetleg cseréljenek zsarnokságra, azzal még nem vesztünk sem az erőteljes jelentésből, sem az érthetőségből.

Alapjában nem a rendezőkkel értek egyet, csak sztem kár lenne ennyiben hagyni, és még csak meg sem próbálni egyeztetni.

mafi mushkila 2018.04.20. 20:09:17

index.hu/velemeny/2018/04/19/diktatura/

Ezt szintén jó és megfontolandó írás. Külön pont az Esterházy-referenciáért.
De nem értek egyet mégsem, szerintem a diktatúra nemcsak az állapotából áll, hanem az irányából is. Ha azt látod, hogy csak szorít, szorít és nyomaszt, nyomul, nincs oka megállni, nem célja megállni ebben, nincs akadály előtte, akkor az inkább diktatúra, mint sem. Hadd tudjunk már ennyit.

Mozigépész 2018.04.20. 21:34:37

@netukki:
Vajon miért nem merik ezt elmondani? Ha nem merik elmondani, miért szerveznek tüntetést?

velőtanya 2018.04.20. 21:34:58

@netukki: Lehet tudni, hogy ki írta?
Egyébként aki nem akar már nagyon hosszú és nagyon szemüveges elemzéseket olvasni a témában, annak ez egy elég jól használható kisokos még mindig:
uploads.disquscdn.com/images/4a0d4396b070ec37019f5ebf89de6b7e5e90e0baf29de7e566636dff36f822fe.jpg

velőtanya 2018.04.20. 21:41:01

Én a holnapi tüntetésre még készültem - mintegy utoljára - kimenni, de aztán láttam este két főszervezőt az Egyenes beszédben, és az annyira kiábrándító volt, hogy már nem sok kedvem van hozzá. Elképesztő légüres tér van ezen az oldalon, a fél ország politikai képviselete megszűnt az elmúlt két hétben, de hogy nem ezek az emberek fogják betölteni, az biztos.

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.20. 22:03:03

@velőtanya: hmmm. az Egyenes beszédet nem láttam, viszont ezt olvastam:
444.hu/2018/04/20/azert-tuntetunk-hogy-a-fidesz-ne-erezhesse-azt-szabad-a-palya-barmit-megtehetnek
és ez egyáltalán nem lombozott le. amúgy épp azért mentem a múlt héten is és tervezem a holnapot is, hogy jelezzem, hogy nem vagyok képviselve (és amúgy azt gondolom, hogy a 2/3-os Fidesz mellett Orbán Viktor legszűkebb körén kívül senki sincs képviselve, francnak ennyi mandátum), de eszembe se jutott, hogy a tüntetésszervezők politikai képviseletet jelentenének.

viharangöntő 2018.04.20. 23:10:29

@velőtanya: A szervezők nem a fél ország politikai képviseletére vállalkoztak, hanem arra, hogy tüntetéseket szerveznek, amelyek kikényszeríthetik a politikai képviselet létrejöttét. Ez olyasmi, amit én pl nem tudnék jól csinálni, ők viszont eddig jól csinálták, szóval az a legkevesebb, hogy nem hagyom cserben őket, hanem részt veszek a tüntetéseken. Szerintem gondolj arra, hogy önmagában véve a tömeg nagyságának is teremtő ereje lehet.

velőtanya 2018.04.20. 23:13:59

@dr Brcskzf Gröőő: A múlt heti tüntetésben volt valami nyers spontaneitás, a sokféleségben is erő, a pillanat varázsa. Most ehhez képest nyilván kellene valami más is, célok, konkrétumok, de szerintem rossz irányba indultak el, és azt is túlgondolták. Olyanok hangzottak el, hogy "alkotmányjogászokkal" konzultáltak, és ennek alapján üzenik mindenkinek, hogy az ellenzéki képviselőknek igenis fel kell venniük a mandátumot, mert - és ezzel bizonyára nem voltak eddig tisztában a bojkott hívei, de KÉPZELJÜK EL, hogy ebben az esetben a fidesznek MÉG NAGYOBB többsége lenne a parlamentben. Hát nem mondod öreg, erre tényleg sose gondoltam volna.
Aztán egy szociológus csapattal is konzultáltak, és emiatt lesz mégis vonulás, mert az összekovácsolja a közösséget. A nem tudom én milyen munkacsoport pedig óva intett a túlzásoktól, a hatalom által kiforgatható szavak használatától, továbbá egyrészt-másrészt és mindazonáltal. Ebbe a képbe pedig tökéletesen illeszkedik az öncenzúra az el nem mondható beszéddel, mert a tüntizés jó dolog, de azért nehogy már felingereljük vele tényleg a hatalmat... szóval nekem ilyen becsatornázzuk-elvezetjük hangulata volt az egésznek.
(Közben meg egy kicsit skizofrén helyzet is ez nekem, hiszen én magam is levezetek már csak, kb. 1850-es hangulatom van (17 évem viszont nincs kivárni, hogy esetleg valamikor valami jobb lehet még), valószínűleg az utolsó hozzászólásaim egyike ez most itt is egy jó darabig - de mégis jó lenne látni valaminek a csíráját, például hogy egy huszonéves generáció legalább a saját életéhez képest értelmes időtávon belül összehozhat majd valamit ebben az országban.)

Egyébként asszem az is kellett még ehhez a búskomor interpretációhoz, hogy aztán feltette még a koronát erre a fílingre a következő vendég, a Soros-alapítvány szóvivője. Szerinte a kivonulás nem vereség, hanem egy új kezdet, és különben is tök jó lesz nekik Berlinben, hiszen az a szabadelvűség és a nyílt társadalom gondolatának egyik fővárosa. A riporter hirtelen meg is kérdezte tőle, hogy ez biztos tök jó tényleg, de nem inkább ott kellene kitartani és erőfeszítéseket tenni, ahol ezek a gondolatok és ez a világkép éppen az utolsókat rúgja? Hogy nem cserbenhagyás-e pont most elhúzni a kényelmetlenségek miatt, hiszem amikor idejött az alapítvány, akkor is elég távol voltunk a liberális demokráciától? A szóvivő pedig erre először is szétesett (és vagy fél percig összefüggéstelenül beszélt, szerintem hatalmas szakmai hibát láttunk), aztán terelgetett egy kicsit, majd végül kivágta az adu ászt: igen, de a dinamika is fontos, mert 198x-ben ugyan tényleg diktatúra volt, de a folyamatok a nyitás és a demokratizálódás felé mutattak, most pedig ugyan még nincs nyílt diktatúra, de a folyamatok a teljes reménytelenség felé mutatnak (de azért majd Berlinből is küldik a csekkeket). És ez meg pont azért volt nyomasztóbb az össze-vissza terelésnél is, mert sajnos igaz. Nekem pedig megadta a kegyelemdöfést a ma esti hangulatomhoz, amit csak némi szesztartalmú italok enyhítettek valamelyest azóta:)
(Aztán holnap még valószínűleg kimegyek majd, kivisz a lendület és a tehetetlenség, de utána alighanem "visszavonulok a közélettől".)

incze 2018.04.21. 00:40:50

@velőtanya: nekik nem kell betölteniük semmit, a szervezettebb politikai képződmények vagy kihallják mit akar ez a sokaság (mi az, amiben ez a sokaság ugyanazt akarja), és le tudják fordítani követhető és támogatható cselekményekre, és akkor számíthatnak rá, hogy abban lesz mögöttük tömeg (ez a tömeg), vagy tovább tekerik a maguk verklijét, és akkor ez a tömeg nem lesz mögöttük, egy része a táborokba visszatöredezve megy a saját keleplője után, a többi meg szép lassan szétoszlik, és dolga után néz.

velőtanya 2018.04.21. 07:53:20

@incze: Ez a "betöltés" nem volt egy szerencsés megfogalmazás tőlem, de utána a hosszabb írásommal igyekeztem kifejtősebben is elmondani, amit gondolok és érzek. Nem is akarok most már hozzátenni semmit, inkább csak egy idézet még egy hírhedett mucsaizó emigráns hígmagyartól, most találtam, és mindig megdöbbenek, amikor egy aktuálpolitikai írás ennyire tud passzolni 100 évvel későbbi helyzetekre (egyetlen újságcímet cseréltem ki, hogy tényleg az utolsó betűig gördülékenyen csússzon)
"Borzasztó az, ha magyar intelligens ember külföldön él, s hazai lapokon keresztül hazatekint. Ha a Figyelő és társai kerülnek a kezébe, s ha távolról jobban, mint közelebbről figyeli azt a nép-gyilkosságot és kultúra-ölést, ami otthon folyik. Ami elfogja, az már több, mint düh és más, mint a csömör. Valami olyan érzés, amilyet a biblia-író a Jehovának adott Sodoma elpusztításakor. Itt már vége van hitnek, megértésnek, filozofálásnak. Csak azt érzi az ember, hogy van egy ország Európában, melyet néhány ezer ember hatalma s buta gonoszsága Koreánál aljasabbá tesz."

incze 2018.04.21. 15:26:45

@velőtanya: ezt a dolgot én is naponta tapasztalom a környezetemben is, meg magamon is. nekem személyesen elsősorban az segít, hogy megmondóember stílusom ellenére tisztában vagyok azzal, mennyire rohadtul korlátozottak az ismereteim és tapasztalataim, milyen gyönge lábakon állnak jövendöléseim. nem kell túl sokat erőlködnöm hogy ezt tudjam, csak az utóbbi pár évben rengetegszer kukázhattam a jóslataimat, vagy megérzéseimet (a legegyszerűbb példa trump, egyszerűen nem hittem el, hogy elnök lehet. sőt még most sem nagyon. szóval tudomásom ugyan van a tényről, de még nem tudok hozzá olyan magyarázatot, vagy pusztán elbeszélést kanyarítani, amivel nagyjából egyet is értenék.)

egy olyan ember, akinek csak erős fenntartásokkal hiszek (adott esetben én magam) nem fog megborítani, és azok sem akikenk többet adok a szavára a magaménál. (mindebben egyébként sokat segít, hogy együtt nőttem fel a számítógép iparral, amely kicsiben és leegyszerűsítve világtörténelem. teli megváltó eszmékkel, csalhatatlan módszerekkel, hódítókkal és ellenállással, kicserélődött tartalmú, de mégis továbbélő értékekkel, alapelvekkel, struktúrákkal, no meg emberi kontaktusokkal, viszonyokkal.)

mafi mushkila 2018.04.22. 14:56:27

@incze: Igen, az jó, ha így olvassuk egymást. Köszi, hogy leírtad, én a magam részéről az árnyalatnyi részletek iránti érdeklődés, és a mozgalmi generálszósz fűtöttség között imbolygok, és most épp ez kellett.