Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Gogol Felcsútszkaján

2018.04.03. 00:28 | jotunder | 59 komment

 

     I. Miklós, minden oroszok cárja, szerette a "Holt lelkek"-et. Pontosan tudta, hogy Gogol az ő korrupt hivatalnokairól, az ő mélységes mély orosz szartengeréről írta a darabot, mégis szerette a "Holt lelkek"-et és szerette Gogolt. A Cár támogatta az irodalmat, a balettet, és életrajzírói szerinte rendkívül ritkán köpdöste szanaszét szotyolával a Nyizsnyij Novgorodi orosz birodalmi stadion VIP-páholyát, miközben Sziám 3:0-ra verte a cári tizenegyet. Vannak zsarnokok, akik jól mutatnak bronzlovon ülve, tekintetükkel a horizontot kémlelve, és vannak, akiket márványklotyón ülve fog megőrizni az utókor.

     Szeretem, amikor a manchesteri vonaton a hölgyek előttünk rituálisan bébasznak a borzalmas pezsgőtől, majd a szabályos téglaalakra nyírt szemöldökük és hibátlan tizenhárom centis tűsarkuk mögül előtör a cumbriai kelta vér, és arra gondolhatok, hogy alig harminckét óra múlva ott leszek a Katonában. Nem lehet mindenki cár,vannak akiknek kisebb örömök adatnak. 

    Ez a Holt lelkek nem az a Holt lelkek, ez visszakézből vág pofán, ez a darab nem akar ráébreszteni semmire. Ha valaki annyira hülye, hogy még mindig nem ébredt fel, az haljon meg. A vejek, és a futballkapuk csak azért szerepelnek az előadásban, hogy a minisztériumi ellenőr tudjon valamit szép konkrétat jelenteni Balog elvtársnak. "Hivatalosan" a Holt lelkek vers.  Epikus költemény prózában. Ezzel  valószínűleg arra gondolt Gogol, hogy a Mészáros Blankának  el kellene énekelnie az Ócsi Csornijét. És meglett az ő akarata.. A Madáchban negyven éve Balázs Samu volt a Kormányzó, itt Elek Ferenc, Márkus László  Szobakevics, itt szintén Elek Ferenc, Madame Korobocskát pedig a Dajka Margit játszotta és valószínűleg sejtik, hogy ebben az előadásban ki volt Madame Korobocska. Az Elek Ferenc. Baromi jó darab, ha éppen nem vagy megyei Fidelitas-titkár. Ha megyei Fidelitas-titkár vagy, akkor úgy sem színházba jársz, hanem Wass Albert Lovasmisére. 

     Aztán elmentünk a Rádaiba. Múltkor az If-ban a Tsachik dobolt, egy zseniális izraeli matematikus, most meg a Serei Dani, aki a Attiláékkal is játszott. Ilyenkor érek haza, hazahaza, nem érdekel a borzasztó plakát a sötét bőrű szerencsétlen emberekkel, nem érdekelnek a hazugságok, nem érdekel a "vasárnap", csak a séta, a kávé a színház előtt, az "egészen tűrhető lenne ez a város ha..." érzés.

    Lestyán Attila nevét valószínűleg még nem hallották. A fiatalember a kép baloldalán.  Akkor éppen a kézdivásárhelyi Nagy Mózes Líceum diákjaként indult biológiaversenyen. Gyurcsány Ferenc nevű olvasóinkat kérjük, hogy ne nézzenek ennyire hülyén. Lestyán és a Csicsikovot játszó Vizi Dávid kiváló és igen bátor választás, valakinek a Katonában meglehetősen  jó a szeme (és valakinek a Vígben meg nem annyira). Négyemberes Holt Lelkek. Alig több, mint egy óra.  A Sufni erre való. 

     Jó ez így. Bővebben nem jó persze, de megígértem, hogy a szar kis választásokig nem fogok írni a szar kis politikáról.

    Gogolnak fantasztikus dramaturgiai érzéke volt:  Mielőtt meghalt csak ennyit mondott: " Egy létrát. Gyorsan,egy létrát. "   Több fényt bárki tud kérni élete utolsó pillanatában, de létrát, csak a legnagyobbak. Nem tudom miért ez a vége a posztnak, de ha Gogolnak jó volt a létra, akkor nekem is tökéletesen megfelel. 

    

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9513801418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2018.04.03. 09:15:29

Ismerem ezt az érzést. Így könnyű a hazafiság. Ha nem kell aztán otthon is maradni, és várni, hogy mikor kezdenek színielőadásokat is betiltani, vagy kinevezni mindenhová Bayert direktornak. Én már megkönnyebbültem, mert emigránsként leadhattam levélben a szavazatomat. Kíváncsiaknak elárulom, hogy az egyetlen komolyan vehető pártra szavaztam. Naná, hogy a KKP-ra! (Felhasználva a személyi számomat, majd kicserélik egy fideszesre, az árgus szemű ellenőrök háta mögött, akik éppen kifáradtak a toalettre. Párom meg is állapította, hogy most adtam egy szavazatot a fidesznek...)

thegabcsi 2018.04.03. 11:05:05

@balmoral: Bár így lenne, hogy csalnia kéne a fidesznek (úgy értem, már a választáson a szavazatokkal is).
Nem kell csalnia ilyen szinten, a magyar nép tényleg megválasztja. Ez van.

balmoral 2018.04.03. 11:44:48

@thegabcsi: Ezek semmit nem bíznak a véletlenre. A legközelebbi választáson már 99,8 %-ot kapnak. Új alkotmányt fogadnak el, áttérnek az elnöki rendszerre, és találd ki, ki lesz az elnök. Nem, nem Elek Ferenc.

kisa 2018.04.03. 12:42:58

@thegabcsi: biztos lehetsz abban, hogy csalni fognak. Vagy muszájból, a kétharmad miatt, vagy csak úgy, az íze véget....

thegabcsi 2018.04.03. 14:51:01

@kisa: Na nem mintha nem nézném ki ezekből a szarháziakból, de szerintem nem szorulnak rá egyrészt, másrészt nagyban elcsalni egy választást azért nem olyan könnyű.

thegabcsi 2018.04.03. 14:55:01

@balmoral: Ezt rebesgetik egy ideje, de az elnöki rendszerre való áttérés miért olyan fontos? (Lehet hülye kérdés, biztos van valami hatalomtechnikai különbség, de magyarázatot még sehol nem olvastam erre, hogy miért lenne jobb Viktornak, amikor amúgy is nyeri a választást)

kisa 2018.04.03. 15:23:10

Nos, mivel a levélszavazás gyakorlatilag teljesen ellenőrizhetetlen, szerintem nem olyan könnyű elcsalni pár tízezer szavazatot. Sőt, szerintem a levélszavazás ilyesfajta intézménye maga A csalás.

kisa 2018.04.03. 15:25:53

@balmoral: Örülök, hogy végül meggondoltad magad szavazás-ügyben. Én is a kétfarkúakra tervezek voksolni, elvégre két farok jó, ellentétben a két lábbal...

Manchmal 2018.04.03. 21:29:52

@thegabcsi:

Ha nem választja meg, akkor is nyerni fog, és nem is kell hozzá csalnia. Hacsak nem tekintjük magát a választási rendszert csalásnak az egyfordulós egyéni mandátumszerzéssel és a győzteskompenzációval. Ha a Fidesznek van kb. 40 százaléka, az ellenzéknek pedig 20+15+10+5=50, akkor, mivel az egyéni körzetekben a szétszavazás miatt az utóbbi ezzel papírforma szerint mindenhol veszít, és ez alól csak kevés kivétel lesz, kinéz akár a kétharmad is a NER-nek. Ezen csak a koordináció segített volna valamennyire, de az LMP ettől is megvédte a Fideszt.

balmoral 2018.04.03. 22:27:42

@thegabcsi: Nagyon egyszerű. Lilliputyin lehetne a Kim Dzsong Un.

balmoral 2018.04.03. 22:33:54

@kisa: Én eleinte jártam szavazni, de soha nem sikerült olyan pártra, vagy jelöltre, aki bejutott volna a parlamentbe. Most optimistán várom a fejleményeket. Az emeszpére, dékára nem szavazok, mert elegem van belőlük, de nagyon. Az elempére, momentumra nem, mert nem értem őket, a jobbikra meg azért nem, mert a vallásom tiltja. A fideszt nem indokolnám.

Mozigépész 2018.04.03. 22:58:03

@balmoral: @kisa:
Én már megígértem dr Brcskzf Gröőő-nek, hogy a kétfarkúakra szavazok :-)

Albrecht Neumerker 2018.04.04. 06:59:24

Tegnap szavaztam. Borítékban. Küldtem a követségre egy levelet az aktuális adataimmal, cím, telefon otthon, munkahelyen. Kérem őket, hogy le ne felejtsenek a 2000-es listáról. Ez az én szavazatom. Vajon válaszolnak?

DarthVader 2018.04.04. 07:44:36

@balmoral: és egyéniben? A pártra szavazás szimpátia kérdése. Az egyénié pedig választási matek. Én pl veszek egy nylonzacskót, kéznél legyen, és egyéniben leszavazok Vonára. Pedig rühellem a Jobbikot. Viktor leváltásának sürgőssége felülirja a wellbeing-et.

balmoral 2018.04.04. 08:00:08

@DarthVader: Levélben nem lehet egyénire szavazni. Én elmenekültem az országból, nincs ottani lakcímem. De kérdésedre válaszolva: igen, ha úgy lenne, befognám az orromat, és leszavaznék a jobbikos jelöltre. Legföljebb a rabbim csóválná a fejét. Azzal indokolnám, hogy 1. az igazi nácik már úgyis a fideszben vannak, 2. Vona láthatólag tényleg nem olyan náci, mint a szavazói egy része, 3. utánam az özönvíz. Nagyobb kérdés, hogy emeszpésre képes lennék-e szavazni. Tőlük nem félek, őket egyszerűen rühellem.

Secnir 2018.04.04. 08:45:04

@balmoral:
"de soha nem sikerült olyan pártra, vagy jelöltre, aki bejutott volna a parlamentbe."

kérlek menj, és szavazz a fideszre!

balmoral 2018.04.04. 09:06:51

@Secnir: Mint fennebb említettem volt, erről már lekéstem. De előtted a pálya, korrigálhatod a hibámat. Még van egy szavazatod. (Az ország állapotát szerintem leginkább az jellemzi, hogy az egyetlen valóban konzekvens és pozitív politikát képviselő párt, mely hatásos és szimpatikus akcióival példát mutatott humanizmusból és polgári öntudatból, nem fog bejutni a parlamentbe. A KKP-ra gondolok, ha valakinek nem esne le elsőre.)

Bogomil 2018.04.04. 09:14:07

@balmoral: A KKP tényleg nagyon rokonszenves és szellemes társaság, de - mivel láthatóan nincsenek hatalmi ambícióik - semmiképpen sem tekinthetők pártnak. Rájuk szavazni - azon túl, hogy demonstrálod a véleményedet a politikai rendszerről, ami persze lehet számodra fontos és (ha sokan választják őket) lehet jövőbeli társadalmi hatása - most elveszett szavazat.

balmoral 2018.04.04. 09:28:34

@Bogomil: Ha mindenki így gondolkodna, akkor még mindig a 19. századi pártok ücsörögnének a parlamentben. Szerintem a pártoknak ne hatalmi ambíciói legyenek, hanem szolgálni akarják a közösségüket. Szívesebben élnék egy olyan országban, ahol egy csirkejelmezes figura a miniszterelnök, mint ahol egy orbán.

kisa 2018.04.04. 09:35:27

@balmoral: Azért abban nem vagyok biztos, hogy vona nem annyira náci, szerintem inkább csak cukiskodik egyet a potenciális nem annyira náci szavazók kedvéért. És a fideszben? Úgy gondolom, hogy ott aztán minden és mindennek az ellenkezője megtalálható, a hardcore kommunistáktól kezdve az elvakított, magát polgárnak képzelőkön és a haszonleső ideológiátlanokon át a keményvonalas nácikig begyűjtöttek már mindenkit. Legalábbis abben bízom, hogy az a tábor már nem növelhető tovább.

Bogomil 2018.04.04. 09:46:20

@balmoral: Amiről én írni akartam, az valójában a politikai intézményrendszer eszközeinek használatára vonatkozó ambíciót jelenti, nem az uralkodást. Aki civil módon akar hasznosan tevékenykedni, az ne pártként dolgozzon.

balmoral 2018.04.04. 10:22:13

@Bogomil: ... hanem civilként, és majd jól betiltják, mint sorosbérencet. Eddig nem tudtam, hogy a párt az valamiféle katonaság. Azt hittem, az is valamiféle civiles izé.

balmoral 2018.04.04. 10:23:29

@kisa: És ha összeadod a fidesz és a jobbik szavazóit - na akkor rémülsz meg igazán!

Bogomil 2018.04.04. 10:31:42

@balmoral: Azt hiszem, hogy most kicsit viccelődsz velem...:-) Azt viszont nem bánnám, ha elmagyaráznád, hogy milyennek kellene lennie egy 21. századi pártnak.

seol 2018.04.04. 10:34:00

@kisa:

Kukacoskodás és lehet, 'kihúzom vele a gyufát', de: szerintem Vona személyesen sosem volt "annyira náci", inkább csak be kellett gyűjteni és az akolban kellett tartani a véresszájú nácikat és ennek érdekében gátlástalanul megtett(ek) bármit. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy a liberális demokráciát és az EU-t se rühelli annyira, mint ahogy mutatta.
Az viszont kétséges, hogy ez a cukisodás és szélsőségektől elhatárolódás őszinte lenne, bőven lehet, hogy annak szól, hogy a fidesz úgyis elszívta a legsötétebb nácikat (mert azoknak nemcsak téma kell, de az is, hogy naphosszat az elmebaj folyjon mindenhonnan), akkor meg miért ne nyitnának a másik oldal irányában. Lehet, hogy adott esetben újra nekiállnának kokettálni a szélszéljobbal, de nem biztos, hogy lesz rá lehetőségük.

Mozigépész 2018.04.04. 11:01:35

@balmoral:
Szerintem a cukinácik ugyanolyan nácik, csak most a közönség kedvéért kiskutyákat simogatnak... kivéve ha már polgármesterek voltak.

kisa 2018.04.04. 11:05:05

@seol: Miért húznád ki a gyufát? Nem ismerem vonát, fogalmam sincs, milyen ember. Deviszontellenben azt gondolom, hogy a politika nem más, mint marketing, amit a köznépnek jól hangzó ideológiákkal próbálnak eladni. A politikacsinálás nagyon jól leírható a marketing terminológiával, kereslet-kínálat-szükséglet-igény felébresztése-piaci rés és hasonlók. Pont, mint egy új kütyü esetén.... Szerintem aki politikai ambíciókat dédelget, az alapvetően elvtelen, irányultságai talán vannak, de ezek hajlékonyak, ha kell, hord sapkát, ha nem, hát nem. Megpróbálja magát eladni, igazodik a meglévő igényekhez, miközben persze ezeket az igényeket a rendelkezésére álló eszközökkel manipulálni is igyekszik.
Hát, dióhéjban ennyi jutott eszembe vonáról - de erre a marketing-dologra egyébként orbán és aző politikai pályafutása a legeklatánsabb példa

balmoral 2018.04.04. 11:21:34

@Bogomil: És azt én honnan tudnám? Persze, attól még elmagyarázhatnám...

velőtanya 2018.04.04. 11:37:42

@seol: Vona mindenképpen értelmesebb ember annál, mint amilyennek én magam is gondoltam még 1-2 évvel ezelőtt. Rónai Egonnak van egy hosszú interjús műsora, és abban mesélt Vágó István egy érdekes történetet Vonáról: a kilencvenes években találkozott vele műsorvezetőként, amikor Vona egy országos történelmi vetélkedő döntőjében szerepelt, ami egy noname vidéki gimnáziumból önmagában nagy dolognak számított, és jó benyomásai is lettek róla (Vágónak).
Aztán pár hét múlva Vona volt a vendég ugyanott, és pont emiatt az "ajánlás" miatt kíváncsi lettem rá. És nem is szerepelt rosszul, ha csak ezt a metszetet nézném, akkor bizony sok-sok "demokratikus ellenzéki" politikust tudnék mondani a korosztályából, akiket személyükben ellenszenvesebbnek találok nála. De persze nemcsak ez a metszet van, és bár konkrétan Vona nézeteinek változását részben (és nagyon óvatosan) hajlandó lennék elhinni - vagy legalábbis adni neki egy esélyt - de a jobbik "néppártosodásából" már sokkal kevesebbet hiszek el + bármikor benne van a pakliban ott akár egy teljes vezető- és irányváltás, amitől ez a kevés is pillanatok alatt eltűnhet.

balmoral 2018.04.04. 11:39:11

@Mozigépész: Én úgy látom, hogy ez a Vonagyerek egy meglehetősen egyszerű srác. Nincsenek különösebb társadalompolitikai víziói. Elmondja szépen, hogy az oktatás, meg az egészségügy, meg a korrupció. Nem látom benne ugyanakkor azt a gátlástalan aljasságot, jellemtelenséget, erkölcsnélküliséget és hataloméhséget, ami orbánt a kezdetektől annyira jellemezte. Mostanság nyilván Simicska bácsi trenírozza, és ez egyelőre használ neki. A kérdés, hogy ha helyzetbe kerül, le tud-e számolni idejében újdonsült keresztapjával, és képes-e önálló irányításra. Én nem látok benne sem karizmatikus vezetőt, sem jó kormányfőt, ehhez nincsenek meg sem az adottságai, sem a csapata. Mindenesetre most sokkal egységesebb és következetesebb képet mutatnak magukról (mármint a pártapparátus), mint bármelyik másik ún. ellenzéki párt, nem beszélnek szanaszéjjel, és mindennap mást.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.04.04. 12:23:04

Hogy igazából milyen Vona, azt akkor tudnánk meg ha hatalomba kerülne. Ott előbb vagy utóbb mindenki megmutatja az igazi arcát.

@balmoral: "És ha összeadod a fidesz és a jobbik szavazóit - na akkor rémülsz meg igazán!" Ha még hozzászámolod az MSZP, DK, Párbeszéd stb. szavazóit, már egy igazi nemzeti armagedonról beszélhetünk. Magyarországon 30 év alatt nem tudott megmaradni egy "normális" akár baloldali, akár jobboldali párt. Nem véletlenül....egyszerűen nincs rá választói igény....amire van, az a kultúrharc meg a gátlástalan etnicista, egalitariánus stb. hülyítés.
Mellesleg, ismerek néhány jobbikos szavazót. Kivétel nélkül szorgalmas, dolgos emberek, kik a közösségért is odateszik magukat.
Én a szavazásra egy papírzacskót is viszek magammal. Miután valahova behúzom az ikszet, valószínűleg hányni fogok. Volt gyerekszobám, így az urnába nem okádhatok. .

balmoral 2018.04.04. 13:03:58

@Bogomil: Mint említettem fennebb, egyénire nem szavazhatok. A többi pártra meg nem vagyok képes. A többi teendőt Márky-Zay már elmondta.

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.04. 13:07:09

@Bogomil: nehezemre esik olyan szavazót elképzelni, aki csak akkor szavaz, de akkor igen, MSZP-re (stb.), ha a kutyapárti jelölt _explicite_ visszalép. másképp: akinek fontos a fidesztelenítés, annak az kell, hogy legyen egyértelmű, ki az Esélyes Ellenzéki Jelölt, és ehhez az egyértelműséghez nincs szükség az MKKP visszalépésére.

Bogomil 2018.04.04. 13:10:45

@dr Brcskzf Gröőő: Egyfelől vannak tisztességes hülyék is, másfelől, ha a KKP listája kap 1-2%-ot az pont elég lehet ahhoz, hogy a Fidesznek eggyel több listás szavazat legyen.

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.04. 13:26:17

@Bogomil: hát, aki egyáltalán tud az MKKP-ről, az, úgy képzelem, politikailag jóval tájékozottabb az átlagnál.

ámbátor 2018.04.04. 14:22:51

@Bogomil: Szerintem az MKKP szavazó B terve az otthon maradás. Esetleg a rajzolj faszt.

Érvsebész 2018.04.04. 15:08:53

@ámbátor: Az MKKP számos nem szavazó B terve.

ámbátor 2018.04.04. 15:17:50

@Érvsebész: így, vagy úgy, az MKKP - szerintem - nem visz el érdemi mennyiségü ellenzéki szavazatot.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.04.04. 20:26:23

@balmoral: Én is MKKP-ra szavazok, pedig tősgyökeres vidéki lakos vagyok. Azonban követem a pártok ténykedését és sokat gondolkoztam, hogy kinek adjam a maradék bizalmamat.

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.04. 20:42:12

@Bogomil: ó, ezek a kommentek egész szelídek a 444-en olvasottakhoz képest. na, az kiakasztott; igazából nem is a kommentek, hanem az a tény, hogy a 444 erről cikkezik.

megismétlem: szerintem az MKKP-seknek nincs másodlagos preferenciájuk. nem tudom elképzelni, hogy olyan ember szavazzon az MKKP-re, aki annak hiányában egyáltalán szavazna. sajnos a közvélemény-kutatások erre nem tértek ki, bár tekintettel az MKKP legnagyobb jóindulattal 2%-osnak tekinthető támogatottságára, ezt nehéz lenne használható pontossággal fölmérni.

lehet olyanokat írni, hogy ha mindenki, aki az MKKP-re szavazott, helyesen szavazott volna, akkor most így meg úgy lenne, de ennél még az is értelmesebb lenne, hogy ha mindenki, aki a Fideszre szavazott, helyesen szavazott volna (vagy a Kettes-teszt alapján: ha az idióták és gazemberek legfeljebb 10%-nyian lettek volna) stb stb stb.

Külsős 2018.04.04. 20:50:16

@balmoral:
Én is azt tervezem, hogy listán a Kétfarkúra szavazok. Úgy tűnik, leszünk egy páran :)). Egyéniben meg taktikaiszavazok, szerencsére az én körzetemben nem merül fel a jobbikos dilemma, azt nehezen venné be a gyomrom.

Azon már többször elgondolkodtam, miért van az, hogy oldalaktól függetlenül nem tudnak megerősödni az olyan pártok, amelyek a porondon lévő nagyoknál valamivel mérsékeltebb, szakmaibb, elvszerűbb, etikusabb (?) vonalat képviselnek. Lásd anno az MDF-ből kivált MDNP, vagy most az Együtt, a Párbeszéd, a Moma, vagy akár Gémesi új pártja. Szomorú, de valószínű, hogy @Fuxos (ex bömis): -nek van igaza, nincs rá igény... Pedig a '80-as évek vége felé még nem így tűnt, lehetett remélni, hogy "normális", nyugatos (jelentsen ez bármit is) ország akarunk lenni...

Érvsebész 2018.04.04. 21:27:39

@dr Brcskzf Gröőő: +1

Amúgy akirály nem kicsit tűnik elfogultnak.

Érvsebész 2018.04.04. 21:31:14

@dr Brcskzf Gröőő: ja, és magam is csak apvótolni tudom a legnépszerűbb kommentet:

"Edlok • 8 órája
Maradjunk annyiban, hogy aki azért nem nyer egy választáson, mert egyes emberek helyette inkább egy sárga csirkének beöltözött felnőtt férfira szavaztak, annak nincs társadalmi legitimációja ahhoz, hogy képviselő legyen."

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.04. 22:23:22

@Külsős: (azaz inkább Fuxos) és @Érvsebész: (azaz inkább Edlok): a választási rendszer erősebben befolyásolja az eredményt, mint a ténylegesen létező igények vagy legitimitás. ceterum censeo: franc az ellenzéki pártokba, akik a körzetarányokon izmoznak, ahelyett, hogy a választási reformra koncentrálnának (és jó pont azért, hogy a címeren, utcaátnevezéseken, stb. nem lovagolnak).

mafi mushkila 2018.04.04. 22:27:02

@Érvsebész: Na jó, de választásról van szó, nálunk meg hol látsz olyat?

(Nem fújok a Kutyákra, nem fújok a hiteles ellenzékre, én egyedül Orbánra & Co. fújok.)

Mozigépész 2018.04.04. 22:28:28

@Bogomil:
Így még értelme is van, hogy az MKKP-re szavazzunk...

Bogomil 2018.04.05. 10:32:41

@dr Brcskzf Gröőő: Ebben egyetértek; a Fidesz tudatosan alakította úgy a választási rendszert, hogy nagy előnyhöz juttassa a magyar politikai tagoltság következtében. (Nem lenne semmi baj ezzel a választási rendszerrel egy alapvetően kétpárti megosztottság esetén). Nem is beszélve a határon túli (magyar lakcímmel nem rendelkezők) szavazás szinte csalásra ösztönző problémáiról. Viszont amennyire tudom, minden ellenzéki párt meg akarja változtatni ezt a rendszert, a Márki-Zay-féle "kiáltvány"-nak pedig kifejezetten ez a leghangsúlyosabb, első pontja.
Az MKKP ügyében nem hiszem, hogy meg tudjuk győzni egymást, úgyhogy csak annyit, hogy a pártalapú politikai rendszer és/vagy a jelenlegi pártok minősége elleni tiltakozás kifejezésének tekintem, és így elfogadom, viszont ha a jelenlegi rendszeren belül nem minden párt egyformán rossz, akkor mégis inkább érdemesnek tartom a kisebb rosszra szavazni.

kisa 2018.04.05. 10:52:05

@Bogomil: 30 éve a "kisebbik rosszra" szavazok, sokszor befogott orral, félrenézve és utána gondosan kerülve a tükröt. Végre van egy párt, amelyikre nyugodt szívvel tudok szavazni!

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.05. 11:01:08

@Bogomil: így van, mindenkinek másképp súlyoz. akinek a Fidesz sokkal jobban csípi a szemét, mint az MSZP/LMP/DK, az taktikusan szavaz, de van 1-2%, akinek az egész politikai elit büdösebb, mint az eliten belül a Fidesz-Jobbik-ballib megosztottság. szerintem ők ezt jobban ki tudják fejezni egy MKKP-szavazattal, mint egy fasszal vagy távolmaradással.

a kiáltvány meg szép dolog, csak mindenki saját kiáltványt ad ki, és nem szélesíteni akarja az összefogást, hanem egy gyáva nyúl játékban minél többet kigolyózni. pl. ez az egész kiáltványosdi már a 2014-es választás előtt elkezdődött, én Bokroshoz kötöm az első alapos kifejtést, de valószínűleg voltak már előtte is; mindenesetre akkor is, most is Bokrost agyonhallgatták, a kis pártokat kiszorították. most úgy tűnik, erősebb a társadalmi nyomás a megegyezésre, de azért ebből is látható, hogy ezekkel a pártokkal, ilyen politizálással nem lesz rendszerváltás.

n0ri60 2018.04.05. 16:47:58

@közösperonos átszállás: Jaj. Ha van újbalos párt Mo-n, alapjövedelemmel, közösségépítéssel, az a Párbeszéd. Nem is értem, milyen jobboldali jegyeket látsz?

mafi mushkila 2018.04.05. 20:16:28

@Érvsebész: Én se most jöttem rá :) Hanem a választási törvény átszabásakor, de igazából addig sem kellett várnom, mert már az alaptörvénykor áttételesen látszódott, hogy mit jelent ez a demokráciára nézve, aminek az egyik része a választás, pontosabban még azelőtt, a manyup-einstandkor érzékeltem a fordulópontot az állampolgár és az állam viszonyában, amiből már nem volt semmi jó kinézhető egy majdani választásra nézve, akármik is lesznek a konkrét eszközök... Azelőtt is felkaptam a fejemet, de mondhatjuk, hogy akkor még gyanútlan lehettem, mert úgy véltem, hogy csak a szokásos mértékű-módú jobber feldömhödéseket hozzák, amik majd nem állnak meg a hazai és nemzetközi közvélemény (józan ész, gazdasági érdek, emberség) színe előtt, és szépen abbamaradnak, vagy kipicsázzuk őket gyorsan megint.

Szóval a választás az nem volt számomra sem kérdéses, hogy micsoda, mekkora álság, színjáték, más célra bevetett hatalmi eszköz, és ezzel nem is vitáztam soha, csak azzal, hogy ebből milyen következtetésre jutunk.

Átfutottam ezt a cikket csak felületesen, mert szerintem nihilista (kb. buddhista értelemben mondom: aki szerint minden nézet csak nézet, egyik sem fedhet valóságos dolgokat, és _ezért_ nem is érdemes törekedni, nem lehetséges hasznosan alkalmazni a megkülönböztetés eszközeit - de nem bánom, ha a köznapi értelme is kihallatszik), és nem volt kedvem több időt tölteni vele. Ha van kedvenc részed, muti :)

Érvsebész 2018.04.05. 21:07:23

@mafi mushkila: Csak azért tettem be, mert ez is egy vélemény, nem volt vele különösebb célom

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.04.06. 08:13:09

@közösperonos átszállás:
"A Párbeszéd jobboldali, csak mondom."
Ez viccnek is erős. A párbeszéd szélsőbal, igen keményen.