Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A konzervatív és liberális meritokráciáról

2018.02.14. 12:45 | jotunder | 70 komment

 

      A Molnár Tamás Bohócintézet vezetője delirált egy jót a konzervatív meritokrácia szükségességéről egy pártállami blogon. A szerző maga is gyakorló harmadosztályú (most a morális vonatkozásoktól tekintsünk el, elképesztő milyen nagyvonalú vagyok ma, én is meg vagyok lepődve), de a bohócintézet munkatársai egyszerűen a mindentalulmúlás kategóriájában versenyeznek és bizony szép sikereket érnek el.

      A szerző, a meritokrácia nagyobb dicsőségére,  örvendezik egyet afelett, hogy balliberális versenytársait mindenünnen kiszorították, és a piliscsabai pampák sajátos illatát idézve mutat utat azoknak, akik képesek komolyan venni egy hozzá hasonlatos nullajulcsit.

    A meritokrácia eleve ott kezdődik, hogy nincs jelzője. A meritokrácia egy szobát jelent, nem állampárti blogot, állampárti bohócintézetet, állampárti duplaprofesszori fizetést. A szobában pedig Valaki van. A valakiság lényeges attribútuma, hogy Valaki attól teljesen függetlenül van a szobában, hogy éppen ki a miniszterelnök. Szobában léte szempontjából ez ugyanis teljesen lényegtelen.

  A Valakinek pedig gondot okoz az, amit csinál, ahogy ezt Esterházy írta az  " A Szavak Csodálatos Életéből" című esszéjében. A meritokratikus intellektuális elit tagja az egész életét úgy építette fel, hogy ott abban a szobában ülhessen a kis íróasztalánál, és néha órák teljenek el anélkül, hogy bármit is képes legyen leírni. A bohóckonzervatív (bohóclilberális) számára nem okoz gondot, hogy írjon két flekket valamilyen aktuálpolitikai szarról, mely két flekk elején  egy Oakeshott (Lyotard) idézettel pisálja körül a territóriumát. Ez a Lovasi professzor által Sika-Kasza-Léc metódusnak nevezett főértelmiségi életvitel az, ami ezeket a bohócokat jellemzi, ahogy a nénikbácsikfőlegbácsik lobogtatják a marhaságaikat (áfás számlával persze), különösen választásokhoz közeledve.

  A meritokrácia létezésének alapja egy olyan ország, ahol a miniszterelnök veje, fogtechnikusa, a szomszéd gyerek angoltanárnője, a szomszéd gyerek angoltanárnőjének fogtechnikusa és annak veje, nincs eleve behozhatatlan előnyben azokkal szemben, akik például, teszem azt, - tényleg csak a pontos argumentum kedvéért - nem a miniszterelnök vejei, fogtechnikusai ésígytovább. A meritokrácia létezésének alapja egy ország, ahol nincs Molnár Tamás Bohócintézet. Egyáltalán nincs, mégcsak sóval sem kell behinteni a helyét, annyira nincs.

  Ezeknek tényleg fogalmuk sincs. Nyilván sejtik, hogy  intézetvezetőségeik, ilyen-olyan díjaik, jutifalatkáik, jacuzzijuk erősen korrelálnak egy Orbán Viktor nevű állampolgártársunk létezésével,  de oly mértékben bíznak eme állampolgártárs létezésének örök voltában, hogy még arról is elfeledkeznek, hogy a lepcses szájukat zárt állapotban tartsák.

  

     

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7213668104

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tisztességes Bírói Magatartásért önszerveződő szövetség működési keretei 2018.02.15. 14:03:24

ALAPVETÉSEK - ALAPÉRTÉKEK Egyeztetések és pontosítások utáni és elfogadás előtti állapot 2018.02.14 I. Szövetségünknek és az azt alkotó szervezeteknek egy közös célja van, amely a nevünkben szerepel. Tisztességes bírói magatartás elérése...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortin2 2018.02.14. 13:30:24

@poszt: Megnéztem az eredetit, legyen kattintás a közmédia blogjén is, egy kicsit másképp olvastam:
1. Vegyük ki belőle a balliberálisozát, a sok hamiskodó tulajdonítást, az náluk a rítus része.
2. Vegyük ki belőle az áldozat-olimpia szövegeket, ezt koppintja az USA-ból, de a meritkrácia naygobb dicségére nem hivatkozza persze.

Ami marad? Mintha aggódna kicsit, hogy kiszorul a tutiból. Sztem ránézett a Századvég és a terrorHáza költségvetsésre + Veritas, vagy csak nem kapott meghívott az országértékelőre (esetéeg túl hátra), stb. és elkezedte érezni, hogy kieshetnek a pixisből. Ezért ír a jobboldali elit bezáródásának veszélyeiről. (Annyira nincs is jó heylen, ez a milnártamásizé meglehetpsen peridérikus még néluk is, és ha jól emlékszem, nem állgt ki elég karakánul a mély tudományosságában megbntott SemjénZsóti szakdiolgozata ügyében...)

nerángass 2018.02.14. 13:50:36

”Volt és van igény a mai jobboldalon is az ideológiai vagy személyes alapú kiváltságszerzésre. Azonban kevés dolog árthat annyira a jobboldalnak, mint az osztályönzés valamilyen érvényesülése”………………………………………..

”Ha szellemi gettó vagy uralkodó kaszt építésébe kezd, nagyon gyorsan megutálják, mint az egykori balliberális privilégiumőrzőket. ”

Ha ez egy preventívnek szánt mutatóújj, akkor menthetetlenül későn lett belógatva ( egyrészt ). Enyhe rosszallást olvasok ki belőle. Remélem, nem az olyan titánok sürgése zavarja mint, mondjuk, rezsibiztosunk, aki tényleg, ízlésemnek kicsit túlságosan laktató szellemi munkát végez, vagymit. ( másrészt )

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.14. 14:03:10

@nerángass: Megegyszer. A szerzo az, aki olyan emberekbol szervezett egy "tudomanyos" (de nehez nem leirni, amit gondolok) intezetet, akik soha a tyukszaros eletukben egyetlen relevans, ertekelheto sort nem irtak le. Veritas, Schmidtmariintezetek,Nyelvstrategiai, Migransvero, rengeteg intezet van, es mind, kivetel nelkul senkikbol epitekezik. Egesz egyetemet epitettek fel most eppen a senkikre.

közösperonos átszállás 2018.02.14. 14:25:00

@poszt: Rányomtam a kutatóintézet linkjére, aztán a szerző MTMT-jére.

2017-ben négy cikk, nem sok, de mondjuk mindenkinek más nyűgje van (a mieink pl. főleg konferenciacikkek, meg nem is olyan nagyon hosszúak, kívülről az is tűnhet viccnek, miközben nem az). Oké, mind magyar, hát ez ilyen, elhiszem.

De bazmeg, a negyedik az egy interjú. Vele.

Nem ő készítette. Vele készítették.

"Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos", az hát, faszom.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.02.14. 14:59:06

@jotunder:

nyelvstratégia alatt gondolom nem azt kell érteni, hogy a trolljaikat megtanítják legalább alapfokon röfögni a nyelvet.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.14. 15:19:26

halál komoly, hogy Csapody Miklós (!) is ott dolgozik, mint tudományos (!) kutató (!). Még gyerekkroomból emlékszem a kedves antipatikus képére, de nem a Nature de nemispediglen az index tudomány rovat címlapjáról hanem éppenséggel a 11. kerületi villanypóznákról, ahol a fidesz színeiben indult. Rányomtam hát a cv-jére isteni volt, tudományos publikációk száma 300. Nem 298 vagy 317, hanem épp 300. Ránéztem gyorsan az MTMT-ben hogy mik leketnek, hát, ott csak asszem 101 szerepelés édesjóistenem milyen 101. De hol a maradék 199? (Vagy az az egy, ami tényleg az?)

Bogomil 2018.02.14. 15:37:02

@harmadikszem: Csapody Miklós nem fideszes, hanem MDF-es parlamenti képviselő volt. Irodalomtörténész, ld.: hu.wikipedia.org/wiki/Csapody_Mikl%C3%B3s. Romsics Ignác vezetésével írta a PhD-jét: eklektika.ektf.hu/dsr/access/0bbe2be1-309b-453a-bcf3-a6866a880816
Nem tudom megítélni, hogy milyen a tudományos teljesítménye, de tudom - mivel személyesen ismertem -, hogy tisztességes ember.

balmoral 2018.02.14. 16:19:16

@Bogomil: Hogy egykori kedves kollégámat idézzem: "XY nagyon rendes ember - csak nem ez a beosztása!" Ha Csapody tisztességes, akkor mi a francot keres ezek között?

balmoral 2018.02.14. 16:23:28

Aki Mandinert olvas, könnyen felbosszantja magát.

fortin2 2018.02.14. 16:37:38

@harmadikszem: Csapody Miklós teljesen normális MDF-es politikus volt, előtte pedig irodalommal foglalkozó szakember. Bizonyára nem jelenteti meg egyetlen tanulmányát sem a NyBOOKS, de úgy nagyjából senkiét se fogja, aki nem annak a kultúrkörnek a része. Viszont emiatt miért is kellene lenézni azt az irodalomtörténeti munkát, amit a vidéki irodalmi folyóiratok történetét dolgozza fel Magyarországon? Tudom, hogy ez a nagyvilágon senkit se érdekel, de néhányunkat, akiknek ez a kulturális anyanyelvének a része, talán mégis. Ahogyan el nem tudom képzelni, hogy ne volna ilyne jelegű és kaliberű egyetemioktatók-kutatósk sokasága az angol és amerikai egyetemeken, nagyon helyesen egyébként. Arról nem is beszélve, hogy Csapody egyetemi karrierjét a BM akadélyota meg 78-ban (az elhíresült "Subások" akcióval)
Ja, és Csapody a nyolcvanas évek elején igencsak tisztességen viselkedett a Tisztaáj-ügyben, amihez kellett némi bátorság, főként, hogy nagyon nem Aczél elvtás kutyamacsakbarátságos csoportjához tartozott.
Szóval, nem értem, miért is Csapody lenne annka a helynek a negatív példázója. (Félreértés ne essék? a büdös életben nem találkoztam Csapodyval magánemberileg, nem barátom, nem kollégám, de pont őt leszólni nagyon nem óhiteles.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.14. 16:49:52

@fortin2: Csapody un. munkat is vegez, o az, akit konyvtarozasra vettek fel. nezd meg a tobbit.

Bogomil 2018.02.14. 16:51:57

@balmoral: fortin 2 már nagyrészt megerősítette, amit írtam, emellett szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy sajnos vannak egzisztenciális kényszerek; Csapody majd 25 év politikusi tevékenység után gyakorlatilag az utcára került. Nem volt olyan szerencséje, hogy már elérte volna a nyugdíjkorhatárt, ráadásul úgy érezhette, csinálhat még valami értelmeset. 57 éves korában megvédett egy a magyar viszonyok között legalábbis elfogadható PhD-t. Bizonyára szívesebben dolgozna máshol, de nem olyan egyszerű bölcsész kutatói vagy legalább oktatói állást találni.
(Egyébként nekem sem barátom, csak ismerősöm, és vagy 10 éve bizonyára nem találkoztam vele...)
Mindez a poszt alapvető igazságát egyébként amúgy sem befolyásolja.

fortin2 2018.02.14. 17:34:32

@jotunder: nem akatam, de szófogadó fiú vagyok, megnéztem. Mármint a megadját nem, a szófogadásnak is van hatéra, de a többit igen. Kifejezetten érdekes, most már úgy látom, Molnár Attila Károly nem is csak önmaga egisztenciájáért aggódva írta meg zavaros sorait, hanem a munkatársakért is. Ugyanis a publikációkat nézve ezek nem tűnnek pedigrés altrighteseknek, ugyan a kutatóintézeti létforma tudományos kűzdelme látható nem érintette meg őket különösebben, de amúgy tisztes magyar lapokban tisztes témákról irogatnak. Az nem tudom, hogy úket vayg engem minősít, hogy sose hallottam műveikről és róluk (beleértve a vendégkutatókat is, egy-két kivétellel), pedig szakmaközeliek volnának, de sokkal rosszabbra számítottam, (rosszmájúskodhatnék persze, hogy a CEU-nak is voltak korszakai egyes levitézlett politikusok oktatóként/kutatóként alkalmazásával, de ez mindneütt így van.)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.14. 17:51:05

@fortin2: @Bogomil: na most először is: azért csak nem hiszem, hogy lasszóval fogták és vitették el a NER egyik think tankjába tudományos kutatónak. Az szerintem 2018-ban egy elég szignifikáns dolog, ha valaki egy ilyen helyen állást vállal, egyáltalán nem hisze, hogy nem tudja, hova ment. Ha nem tudja, akkor még nagyobb a baj, mint gondoltam.

A tudományos mnkásságát én sem tudom megítélni mivel abszolút nem érdekelt a terület soha, és nem is fog. Viszont azt látom, hogy 11 oldalnyi anyaga van nemzetközi szinten totálisan ismeretlen magyar folyóirat-publikációkból. Nos, ami azt illeti, Molnár Attila Károly pontosan ugyanilyen peremfeltételekkel (aka totálisan ismeretlen magyar folyóiratokban megjelent publikácók) 15 oldalnyit tud felmutatni, szóval ha ez alapján a Csapody egy tisztességes remek kutató akkor MAK meg joggal vezet egy ilyen tisztességes remek kutatókból álló intézetet, hiszen a tudományos outptje túlmutat még az emúgy zseniális Csapodyén is (a 300 publikáció ettől függetlenül egy veretes hazugság, na de tisztességeséknél ez legyen a legkevesebb gond).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.14. 18:30:57

Az alapkerdes az, hogy megis mi az a produktum, amelyre a magyar konzervativ meritokraciat alapozni ohajtjak.

A hihetetlen nagy arc mogott semmifele teljesitmeny sincs. Es nem mindenfele impaktfaktoros szamolgatasrol beszelek, hanem a lathato, jelentos teljesitmenyrol, amit elismer a vilag. Az abszolut nulla kornyeken van ez a tarsasag, de Orban fizet nekik egy karriert. Ennyi tortenik.

fortin2 2018.02.14. 18:33:14

@harmadikszem: "11 oldalnyi anyaga van nemzetközi szinten totálisan ismeretlen magyar folyóirat-publikációkból" Aha: Alföld, Korunk, Mozgó Világ, Új Forrás. Akkor elárulok egy rossz hírt: elég sok impactfaktoros tákolmányt össze kellene szedni, hogy csak megközelítőleg annyit számítson nemzedékeknek ezen az érdektelen kis fölldterületen, mint a hetvenes-myolcvanas évek túlélésében ezek.

És szó sincs róla, hogy Csapody remek kutató lenne, de miért is kellene annak lennie?

fortin2 2018.02.14. 18:45:37

@jotunder: De hol van ebben az amúgy gynege írásban szó konzervatív meritokráciáról, ezt a kifejezést se találtam? Olyan meritumot valóban nehezen tudok feltételezni, amelynek a cikkíró megfelelne, de olyat nagyon is, aminek Csapody igen.

Jean Claude 2018.02.14. 18:50:10

@jotunder: Te most mérges vagy, de - előzőkben hangoztatott véleményemet ismételve - el nem lehet képzelni ennél jobb tényanyagot egy jövőbeni (ez már nincs messze) kutató számára. A magyaroknak ez nem mond újat, de egy tűzföldi, tasmániai, ceyloni társadalomkutató számára ez a rendkívüli levéltári anyag 2018 Magyarországáról semmihez sem hasonlítható mélységbeli megértést adhat a jövőben. Akkor már hiába pályáznak egy kutatói állásra egy nem létező empíria tanulmányozására.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.14. 18:53:39

@fortin2: Valóság, Replika, Szociológiai Szemle - ezek meg a MAK kedvenc pubhelyei. Innen nézve semmivel nem rosszabbak (és nem is jobbak) mint az Alföld meg a Korunk, mind A listás hazai jelentőségű izé. De bevallom nem tudom mi volt a hetvenes nyolcvanas években, azt látom hogy most mi van.

Szerinted tehát az a tisztesség jele hogy valaki a Molnár Tamás kutatóntézet vezető kutatója 2018-ban? Szerintem ez a legjobb esetben is a naivitás és/vagy hülyeség jele. de mondom, szerintem itt nem erről van szó. Meg lehet bolondulni a pénztől, ezt nem vitato, de akkor ezt ki kell mondani azokra is akik egyébként szimpatikusak (neked. Nekem a Csapody soha nem volt az, de mondjuk túl fontos se volt soha nekem, a terület se amivel foglalkozik, isten bocsássa meg nekem de pont le@rom Erdély irodalmi életét a huszas években. Szóval még csak azt se gondolom hogy sok impaktfaktoros tákolmány (???) elbújhatna ezek mögött sőt az gondolom kizárt. Az én legújabb impakt faktoros tákolmányomat négy körben lektorálta 3 reviewer, az előzetes kutatást és a cikk megírását nem számítva is csak fél év munka volt a folyamatos átdolgozás. és a cikk nagyságrendekkel jobb lett tőle. Persze ettől még lehet hogy sokkal színvonalasabb cikkeket publikálnak az Alföldben (akármi legyen is az) csak szerintem nem túl valószínű.

Bogomil 2018.02.14. 19:13:07

@harmadikszem: Most megzavarodtam: MAK a CEU (Soros) embere?
www.poltudszemle.hu/szamok/2011_4szam/molnar.pdf :-)
Komolyra fordítva: kicsit több megértést javasolnék. legalábbis, ami Csapodyt illeti - más korban, másképp szocializálódott, mint a nála valószínűleg úgy 20 évvel fiatalabb @harmadikszem

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.14. 19:21:16

@Bogomil: én tökre megértem őt, ha valakit, akkor őt megértem. Felkérték, ő meg szereti a pénzi-pénzikét, és rábólintott.

Csak azt nem látom világosan, hogy miért lenne ő bármilyen szempontból magasabb kategóriában mint a MAK: mindkettő rezsimintézetben "kutat", mindkettőnek csak magyar publikáció vannak,MAK-nak ami azt illeti még több is. Akkor mi alapján mondjuk az egyikre, hogy kókler rezsimszolga, a másikra meg azt, hogy impakt faktoros cikkek is megirigyelnék, amit az erdélyi szemle vagy a szegedma 1975/3-as számában művelt a szavakkal? Nem először látok itt efféle kettős mércét de nyilván emberek vagyunk, aki szimpatikus azt mentegetjük ugyanazért, amiért az antipátikusokat elítéljük.

ha kohen 2018.02.14. 21:10:11

.
@Bogomil: @balmoral: @jotunder:

Bár Csapodyt személyesen nem ismerem, arra emléxem, hogy többször is megválasztották az MDF színében induló képviselőnek, egészen addig, amíg a Fidesz-Kdmp karaktergyiloklászás keretében ki nem akolbólintotta a képviselőségből. Ha nem csal emlékezetem, mintha egy ifjú titánt, nevezett Rétvári Bence kádéempést juttattak be helyette. Azután ő eltűnt a közéletből. Ez persze nem indok, de legalább nem került az utcára.

Viszont nem lep meg Tölgy mellett gabrilo feltűnése. Illetve meglep, hiszen talán maradhatott volna az IM-ben, ahová navra-boyként került. Bár lehet, hogy ez volt a baj vele. Na de tényleg mindenki olyan fiatal köztetek, hogy nem emléxik az átkosra, a politikai ejtőernyősökre?

Viszont érdekes név még Novák Attila, aki valóban történész, egykoron a Szombat egyik szerkesztője, aki a boldogult Konzin is törzstag volt. Majd 2010 után kulturális diplomata volt a tel-avivi nagykövetségen. Valamiért megakadt diplomáciai pályája - amit javára is lehet írni.

A 2017-es külső támogatottak között van még Böcskei Balázs, akit nehezen lehet antiliberálisnak és a tudománytól távol állónak tartani.

Ezzel korántsem védeném azt a kiváló egyetemet, benne a kiváló kutatóintézettel. Csak azt akarom mondani, hogy az élet sokkal bonyolultabb, hogysem érdemes lenne érzelmeinktől vezérelve teljesen leegyszerűsíteni. (Bocs a közhelyért!)
.

balmoral 2018.02.14. 21:34:46

Szerintem nekem is volna helyem valamelyik NER-kutatóintézetben, ahelyett, hogy hatvan évesen a vattát báláznám az emigrációban. Most olyan szeretettel írnátok rólam, hogy direkt meghatódnék, és valami nedvesség csillogna a szemem sarkában.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.14. 21:43:24

@balmoral: gondoltam rad, amikor Csapody erdemeit emlitettek.... valahogy nem neked ajanlottak allast. meritokracia, az....

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.14. 21:49:47

@ha kohen: Bocskei irt egy kozos konyvet Schmidt Maria alvezerevel Bekes Martonnal, a Kommentar komisszarjaval. Van egyfajta beagyazottsaga.

fortin2 2018.02.15. 00:09:24

@harmadikszem: És most kezdjem el cinikusan firtatni, hogy egészen pontosan mennyi sok körben lektorált STEM cikk jelenik, amelyiket utána el nem olvas senkisem, nemhogy hatása lenne? Vagy esetleg érdeklődjek róla, milyen alapon lehet nyilatkozni egy irodalomtörténész munkásságáról pl. az Alföld nevű folyórat ismerete nélkül??? (Esetleg meséljek róla, mennyiszer adnak vissza kéziratot átdolgozásra a humánterületeken? Hát még azon a nudli kis semmi terülten, mint, na, mi is a neve, ja megvan: szépirodalom!) Ez olyan, mintha elkezdnék nagyon okosakat mondani az asztrofizikusok teljesítményéről a gravitáviós mezőkről való fogalmak nélkül.

No, mindegy, Peter Snownak eléggé igaza volt, az látszik.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 01:03:04

@fortin2: szerintem belebonyolódtál :) Itt arról van szó, hogy ha és amennyiben elismered a Csapody érdemeit akkor de pláne el kell ismerned Molnár Attila Károly érdemeit is, sőt. Utóbbinak, Csapodyval ellentétben, doktoranduszai is vannak és majdnem ezer hivatkozása, persze magyar kutatóktól, de mégiscsak. Csapodyét nem tudom megnézni mivel ugye a google scholar nem látja, a doktori adatbázisban pedig egyszerűen nincs is feltüntetve.

ezzel szemben te már a szépirodalmat is idehozod, mi van, a csapody szépíró is lenne? Az analógiád is rossz, mivel ha nekem az Alföldet kellene ismernem (he?) akkor neked nem a gravitációs mezőkről, hanem mondjuk a Physics Letters B-ről vagy a Probabilistic Engineering Mechanicsról kellene tudomással bírnod, ha már folyóiratot folyóirattal akarsz összevetni. A tudománymetriát meg egyébként arra találták fel immár fél évszázada, hogy ne kelljen mind a százezer létező folyóiratot alaposan ismerni, elég legyen megnézni a minősítéseiket. Na ebben nem ver rá a Csapody a MAK-ra semmit, például.

ételizésítő 2018.02.15. 02:35:08

"Esterházy írta az " A Szavak Csodálatos Életéből" című esszéjében"
A két névelő stílushiba. Valamint a magyarban csak a cím első betűje nagybetű.

Szóval ezt így írják magyarul:
Esterházy írta "A szavak csodálatos életéből" című esszéjében

Örülök, hogy segíthettem.

Bogomil 2018.02.15. 07:26:28

@harmadikszem: Azt hiszem jótündérnek nem MAK tudományos teljesítményével van alapvetően problémája, hanem a szakmai teljesítmény, a meritokratikus elitbe sorolás iránti igény és a tisztesség összhangjának hiányával.

deckard_r 2018.02.15. 07:41:59

@harmadikszem: olyan nagy tudós te sem lehetsz, ha nem tudod objektíven vizsgálni a szcientometriai mérések korlátait...ha tényleg értenél valamennyit hozzá (vagy egyszerűen csak használnád a józan eszed), akkor lenne némi fogalmad arról is, hogy a bevett nemzetközi metrikák a tudományos teljesítménnyel csak nagyon szűk peremfeltételekkel korrelálnak és lényegében alkalmazhatatlanok a magyar anyanyelvhez erősen kötődő tudományterületeken. Azt hiszem a magyar irodalomtörténet jobbára idesorolható...

Egyébként: a kutató elsődleges ismérve az objektivitás... na pont ez az amit az itt hozzászóló, a más kutatókat ekéző (magukat szintén kutatónak sejtető) hozzászólók jókora részéről - hozzászólásaik alapján - biztosan nem lehet elmondani...

Virág et. 2018.02.15. 08:04:44

Konzervatív meritokrácia. Ez nálunk úgy látszik oximoron.

jatagán9 2018.02.15. 08:12:16

Nem egészen világos, hogy a posztoló miért a cikk figyelemfelkeltőnek szánt utolsó három bekezdését linkelte. Csak nem azért, mert nem is olvasta magát a cikket, amelyet kritizál? Mindenesetre itt van a teljes cikk linkje.

mozgasterblog.hu/blog/a_nyomulasrol?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201802

Parajpuding 2018.02.15. 08:47:19

Leszoktam a hivatkozott és hasonló szennyblogok olvasásáról. Elég mocsokba és szaremberbe botlik az ember így is, ha csupán kilép az utcára. Pontosan tudni lehet ezeknek a hányáskupaccal egyenértékű internetes felületeknek a tartalmát és "alkotóik" szellemi szintjét, emberi minőségét. Evidencia.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 09:10:58

@deckard_r: mindez nem magyarázza, hogy miért nincsenek _magyar_ hivatkozásai és _magyar_ doktoranduszai se. Miért nem tanít doktori iskolában, ha ekkora arc? Irodalomtudományi doktori iskola van több is az országban, még csak nem is kell hozzá tudni angolul :D

(BTW ezt megírtam fentebb is, csak a nagy józan eszed meg objektivitás iránti igényed átsiklatta veled a (kissé együgyű) nézeteidnek ellentmondó állításokat.)

deckard_r 2018.02.15. 10:18:13

@harmadikszem: pusztán csak arra bátorkodtam felhívni a figyelmed, hogy (amire itt feljebb többek is), hogy a saját tudományterületed szerzett tapasztalatok alapján nem feltétlenül lehet pontosan megítélni egy attól ismert módon eléggé eltérően működő másikban mozgó tudós kolléga munkásságát. Néha még a rokon területen sem könnyű alapos jártasság nélkül (szcientometria ide vagy oda) megkülönböztetni az jó kutatót a szorgos középszertől vagy éppen az okos szélhámostól... lehet, hogy másképp szocializálódtunk de nálam a kutatóhoz (nem tévesztendő össze a tartósan kutatói kutatói munkakörben dolgozóval:) tartozik egy pár alapvető tulajdonság: az objektivitás, a nyitottság, jóhiszeműség és a tisztelet a kutató kolléga munkájával kapcsolatban és mindenképpen alázat különösképp azokon a területeken ahol nem nagy a jártasság. Persze az sem baj, ha ehhez némi stílus is társul:)

Wolff 2018.02.15. 10:31:00

@harmadikszem: Például azért nem tanít doktori iskolában, mert posztdok. 2012. szeptemberében védett.

Szerintem @deckard_r:-nek igaza van, jobb lenen visszavenni az arcodból, különösen mivel valamiért folyton elfelejted a hangzatos ítéleteidet empirikusan is alátámasztani. Korábban valamikor megfogalmaztad például azt, hogy milyen publikációs listával nem lehet ma már Bolyait sem kapni egy olyan tudományban, amiben egyébként nem vagy járatos, csak éppen azt felejtetted el, hogy rászánj fél órát az aktuális nyertesek publikációs listájának ellenőrzésére. abból kiderült volna, hogy dehogynem, sőt sokkal gyengébbel is. Leszóltál Institut for Advanced Study-kat azzal, hogy még nem hallottál róluk, tehát szarok, ahelyett, hogy újabb fél órát rászánva megnézted volna a board-jukat meg a fellow-ikat.

Mit szólnál, ha én valóban komolyan gondolnám a következő, parodisztikus gondolatmenetet? Nyilván azért nincs fél-fél órád erre, mert olyan gyenge cikkeket adsz le, hogy négy körös review-ra van szükség a közléshez, és azt, hogy ezek nagyon gyengék onnan tudom, hogy az én tudományterületem a négy körös review pontosan ezt jelenti. (A tiedről ugyan fogalmam sincs, de hát kell azt ismerni? A saját példád alapján nem.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.15. 10:47:31

a posztban kizárólag arról volt szó, hogy a tudomány legalsó régióiban vagy ott sem nagyon tartózkodó embereknek alapítottak egy bohócintézetet és az intézet vezetője, aki egy elvileg nemzetközi területen nem csinált semmit az életében a meritokráciáról szaval. a "híres" honi lapjaikat ma már megadják írják tele. azt nem tudom eldönteni, hogy mennyire jó csapody miklós doktori disszertációja és meg sem próbálom.

fortin2 2018.02.15. 11:08:34

@jotunder: igazad van, ideje visszatérni a poszt eredeti mondandójához, a "two cultures" cicaharcot más poszthoz most rakjuk félre. Újólag is a lírtakkal 90%ban egyetértve (a maradék 10% csak annak szól, hogy jómagam is gyakran magyarázom el türelmesen és mélyen átélve kislányomnak, miképpen kell nem indulatosan reagálni az őt ért bántalmakra fellow-itól, mert ez így helyes/keresztény/célszerű, csak eközben feleségem gyengéden /.../ felhívja figyelmemet a példamutatás /khm/ hitelesítő erejére..) azt továbbra is figyelemkeltőnek tartom, hogy miért is írt az elvtárs ilyesmit? Ugyanis most kivételesen valóban nem a libarális/balos ellenség leleplezése a fővonal, hanem sajátjainak üzen. Be akarják őket csukni? Vayg őt kirúgni? Sztem valójában fogalmunk sincs, mi zajlik a rezsimvilágon belül, pedig társadalmi jelenségként érdekes (mégha nem is felemelő látvány).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 11:27:39

@deckard_r: nem sikerült válaszolni arra, hogy ha így is van, akkor a MAK munkásságát miért nem hasonlóképp hasraütés szerűen értékeled. Félre ne érts, nekem tök mindegy mit gondolsz csapodyról, nekem ez az egész világ teljesen idegen hála a jó Istennek. Csak a kettős mércére kívántam felhívni a figyelmet, a jelek szerint eredménytelenül.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 11:30:20

@Wolff: empíria: google scholar, doktori.hu mtmt, ez három hely amit megadtam, mindenhol csekkolhatod a korszakos emberedet. Érzékelem hogy nálad is betalált ez a dolog, de nem neked lett irányozva :) Én, ismétlem, a kettős mércére hívom fel a figyelmet, ha csapody attól függetlenül kurva nagy tudós hogy nincs munkássága, akkor a MAK is az, sőt, sokszor annyira az.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 11:40:06

mondjuk ez a csapody tényleg elég izgalmas, összetett figura a kommentek alapján. Posztdoktor (hatvan évesen), tehát nem lehet elvárni tőle sem publikációt sem doktoranduszt – ugyanakkor mégis korszakos zseni, akinek a cikkei fontosabbak mint a sok szar impakt faktoros cikk, amit mások írnak. Talpig becsületes úriember, ugyanakkor egy nyíltan rezsimintézet főállású kutatója, ahova pedig senkit nem vontatnak oda erőszakkal.

Barátaim az úrban, itt mindenki flúgos? Ebből most itt kiszálltam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.15. 11:52:03

@harmadikszem: Csapodyt 1982-ben ellenzéki tevékenysége miatt kitették az állásából, ott volt Lakitelken, alapítója volt az MDF-nek és tagja volt az első szabadon választott országgyűlésnek. Lényegében véve alapítóatyának számít, ergo, engem az, hogy húsz év parlamenti képviselőség után adnak neki valami állást (miközben a munkásságának hasznosságát sokan elismerik) nem zavar. ezek érdemek, a tudományos munkatárs a Molnártomiban az belefér. a megadja nem fér bele. kurvára nem.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 12:03:41

@jotunder: csak akkor meg az van, hogy "ha a csapody is ott van, akkor nem lehet gáz a hely, hiszen alapító atya meg kutyafüle". Szerintem ez nem fér bele, különösen nem akkor, ha az ember tényleg valaki. Én nem vagyok alapító atya (nem is szeretnék az lenni) de az elmúlt években úgy látszik kezdenek kifogyni a csapody szintű korszakos zsenikből, úgyhogy engem is megkerestek eleddig két alkalommal rezsimintézettől, a jelen fizetésem két és félszeresét kínálva. Simán nemet mondtam, pedig 5 embert tartok el. Ezek az intézetek szerintem kurvára felháborítóak, rettenetesen ártalmasak, ezért nem fér bele a bennük való főállásúskodás kivéve ha bizonyíthatóan aknamunka, de akkor tényleg legyen is az.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.15. 12:09:52

@harmadikszem: ezt nem mondja senki. senki sem állítja, hogy csapody korszakos zseni, ő maga sem. és igen, ezek az intézetek felháborítóak, de csapody hatvanhárom éves és nem vagyok a helyében.

kisa 2018.02.15. 12:33:41

@jotunder: ez esetben már akár nyugdíjba is mehetne...

nerángass 2018.02.15. 13:09:53

Én az irás üzenetét próbálom felfogni, merthát semmiféle alapom sincs axiológiai fejtegetésekbe bocsátkozni szerzőt és társait illetően.
Sz.v.sz tényleg a nyomulásról szól, a napjainkban tapasztalható nyomulásról, meg arról hogy szerző milyen stratégiákat sorol föl az “előrejutáshoz” ( teljesítményalapú / közjóra hivatkozás erkölcsivel vegyítve ), nem feledkezve el egy vígaszágnak nézhető szemponról ( önkép, erkölcsi magabiztosság ). Lefut egy obligát – és bizonyos, apró vontakozásaiban nem alaptalan - kört a “posztmodern áldozati olimpiáról” stb.
Lényeges viszont ez ( sz.v.sz ) :

“Akik éppen privilegizált helyzetben vannak, azok szívesen beszélnek az elitről, amely nyilván megérdemli kiváltságait és leválthatatlan a közjó sérelme nélkül.” ( kacsintás balra, a letűnt világ felé )

“Míg azok, akik éppen csak szeretnének kiváltságokat inkább azzal érvelnek, hogy a létező elit értéktelen, haszontalan, káros a közjóra, ellenben egy újat kell megalkotni. Újakat kell ellátni privilégiumokkal.” ( a kötcsei beszéd alapérve az új, “szép, nemes és választékos elit” szükségessége mellett ) .

“Ez a zsákmányszerző mentalitás egyidős a pártok létével.” – semmi kétségünk

A lényeg :
“2010 után megjelentek a privilégiumvadászok a győztes oldalon is. Hogy ebben a tülekedésben melyik a rosszabb, a bárhová csapódó karrierista vagy az ideologue, nehéz megmondani. De a jobboldalon is megjelent a privilégiumvadászat: sine cura állások mihaszna barátoknak, barátnőknek, ütődött rokonoknak, szolgálati lakás, autó vagy úszó medence, és így tovább. A dolog természetéből fakadóan mindig lesznek, akik nem eleget kapnak a saját megítélésük szerint, ami természetesen igazságtalan.”

Ezért mondtam föntebb, hogy mennyire elkésettnek tűnik egy ilyen erkölcsi mutatóújj, ha az akarna lenni.

“az országot a meritokratikus szemlélet húzhatja ki a jelen bajaiból”

Nos, én a “meritokratikus szemlélet” hasznosságát akkor is elismerem, hogyha azzal is tisztában vagyok, hogy kissé pikáns pont nekem ilyesmiről beszélni, hiszen az igazi meritrokratikus közeg nem az én világom, viszont mélyen hiszek a “szakma” értékében ( Nádas Péterrel szólva ) és így, ebben a “nyomulásban” nekem is van esélyem.

“Harmadrészt, a jobboldal népszerűsége most csutkáig van tekerve. Mikor, ha nem ilyen helyzetben a kötelessége a nemzetépítés minden jószándékú emberrel?”
– nem leszek annyira rosszmájú úgy érteni, hogyha jót akarok, építsem a nemzetet ( a rezsimmel ))))

kisa 2018.02.15. 13:10:42

@harmadikszem: végülis nem mindegy, mennyi a nyugdíjalap...

deckard_r 2018.02.15. 13:45:53

@harmadikszem: olvass figyelmesen... nem értékeltem én a világon semmit, csak a te értékelésed objektivitását...

Terézágyú 2018.02.15. 14:49:07

"Léhűtők, hitványok, lelketlen szolgálók, haszonlesők!
A harcokban elbújtok, s osztásnál tolongtok egymás előtt."
:)))

aronsatie 2018.02.15. 15:36:35

@jatagán9: Elolvastam. Ahhoz képest, hogy elvben az írás a kenyere, elég szarul fogalmaz, és a helyesírása is csapnivaló.

incze 2018.02.15. 16:37:35

kár, hogy elment a vita a lényegről, a korszakos (most már lehet mondani) sika, kasza, léc metódusról, és lovasi professzor munkássságáról. egyébként bennem is @fortin2 benyomásai pislákolnak: van paralnak egy remek könyve, a gyilkosok és szeretők, melyben és kékek vívják örök harcukat, a vörösek acélosak és kíméletlenek, törnek fölfelé, előbb-utóbb nyernek, de ahogy kapaszkodnak fölfelé, egyre kékülnek, és mire, addigra már a nyakukon az új , fiatal, erős vörösök a belterj eme állandó körforgásában. a ner, mint usti nad labem.

Attilajukkaja 2018.02.15. 16:42:37

Meritokrácia vagy bármi. Mindegy minek nevezzük, ha nem tudunk tenni ellene. Márpedig folyton erről beszélünk, .... és mégsem teszünk semmit.
A Fidesz tényleg felvásárolta a "baloldalt".

seol 2018.02.15. 16:47:55

@jatagán9:

Á, a(z ordas) hülyeségekről mindig kiderül, hogy csak a figyelemfelkeltés (eseteg a provokáció) miatt olyanok, amilyenek, de bezzeg az egész cikkecske. :)

Hát sajnos most sem igaz, az egész cikk egy butácska csúsztatásokkal és hülyeségekkel tarkított zavaros közhelygyűjtemény, amelyre igencsak ráfért volna egy korrektúra. Meg egy szerkesztés. Meg valaki, aki meg mer(het)i említeni, hogy "bazmeg, ez még itt is ciki, nem hozzuk le". Ja, mozgástér, a fideszes komisszárok talán legbutábbikának propagandablogocskája? Elnézést, ott nem értelmezhető a "túl ciki". :-D

dr. mesterséges színezék 2018.02.15. 17:33:36

Érdekes, hogy ha nem szimpla celebet érint, mennyi mindent össze tudtok hordani olyan egyszerű egészségügyi problémáról, mint a korpásodás.
Mintha a korpa annak a múltjával is foglalkozna, akinek a hajában meg kell megjelennie, nem csak a percekben értelmezett jelenével.

dr. mesterséges színezék 2018.02.15. 17:48:19

@Attilajukkaja: A magyar nyelvben meritokráciának nevezzük, ha önálló gondolkodásra még képes emberek, akik a téli esték kandalló előtt ülő magányában felröhögnek/felnyögnek az Okos gázszerelő és a három bő esztendő című saga egyszerűségén, közös hivatali helyiségben összegyűlve komoly arccal tudnak úgy tenni, mintha sosem hallották volna.

mafi mushkila 2018.02.15. 17:57:45

@incze: Régi kedvenc, jó itt viszontlátni :)

Attilajukkaja 2018.02.15. 17:58:32

@dr. mesterséges színezék:
"mintha sosem hallották volna."
Mintha sosem hallottak volna mit?
Mert ez lenne a lényeg.

dr. mesterséges színezék 2018.02.15. 18:36:01

@Attilajukkaja: Mintha sosem hallották volna, hogy milyen szégyellnivaló kisszerűségekből áll össze az a valami, ami elé a kirakatba álltak, kultúrkampf díszletnek.

RontoPal 2018.02.15. 19:00:01

Viccces ez az ember, elolvastam a Mancsban közölt interjúját, azt hajtogatta, hogy ő aztán nem politikus, de a politikai szlogeneket és téveszméket, hazugságokat hajtogatta végig.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 19:14:29

@RontoPal: véletlen és kedvező egybeesés, ha valakinek a független és böcsületes, tiszta ideái épp egybeesnek a kormánypropagandával. Olyankor van az, hogy mit ad Isten az öledbe hullik egy, a kurva nehezen megszerezhető posztdoktori vagy más kiválósági ösztöndíj 2-3szorosának megfelelő összeggel javadalmazó kutatói állás.

RontoPal 2018.02.15. 19:25:04

@harmadikszem: Én is pont erre gondolok, véletlen lehet, semmi más. Valahogy mindig eltalálják az öt számot a 90-ből.

dr. mesterséges színezék 2018.02.15. 20:27:19

@harmadikszem: A zúr az ő végtelen bölcsességében senkit sem terhel a végtelenségig. Ha a hajat próbatételként korpásítja, cserébe pont piacképes gondolatokat ill. gondolatmentességet ad.

seol 2018.02.15. 21:14:30

@harmadikszem:

És mit ad Óðinn, a kis világnézeti változásaik is hajlamosak -- véletlenül -- egybeesni a propaganda hullámaival. ;-|

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.15. 21:38:57

@seol: ja kérem ha az ember megtanul szörfözni a hullámokon akkor széljárástól függetlenül messzire viszik. Egyébként nagyon helyes, nagyban a nép is ilyen, hol hithű kommunista hol hithű keresztény nagyjából-egészében ugyanaz a csorda.