Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az Orbán-rezsim esete a University of Michigannel (megjegyzésposzt)

2018.02.11. 19:27 | jotunder | 44 komment

 

 

     Tipikus magyar történet.

     ifj. Thürmer Gyula egy rezsimblogon magyarázza el, hogy micsoda fertő a Michigani Egyetem.

     Azt írja,

    

„Meglepő rendezvényt tartott a Michigani Egyetem egyik kutatóintézete, a Research on Women & Gender. Az alapvetően a nők jogaival és a társadalmi nemekkel foglalkozó intézmény tartotta fontosnak, hogy kielemezzék a felnőtt férfiak és a serdülőkorú fiúk közötti szexuális kapcsolatokat.

Hát… Kérem a Kedves Olvasót, hogy kezdjen el idejekorán elhatárolódni tőlem. Mert most meglehet, nem leszek kellőképpen píszí.

A fent említett esemény címe: »Pederasztikus Rokonság: a Queer-tanulmányok koncepciótlanítása«.

      A valóság az, hogy egy Kadji Amin nevű kutató tartott egy előadást egy könyvéről, ami egészen konrétan Jean Genet íróról szól, akinek három drámáját mutatták be már Magyarországon, a legutóbbit tavaly ősszel (A Balkon). Jean Genetnek voltak különös viszonyai serdülőkorú fiúkkal, és Amin éppen arról ír, hogy Genet kissé problematikusabb karakter annál, hogy meleg idolként nézzenek rá. Thürmer junior nagyjából mindenről hazudott, amiről egy ilyen rövid bekezdésben hazudni lehet, de kb. ezt várjuk a prostisrácoktól.

      A rezsim folyamatosan hadban áll a nyugati egyetemekkel, a nyugati civilizációval, a nyugati kultúrával, minden lehetőséget megragad arra, hogy a táborában felsőbbrendűségi érzést alakítson ki a Nyugattal szemben.

      A University of Michigan Ann Arbor-i kampuszának éves költségvetése (az egyetemi klinikákkal együtt) 8 milliárd dollár. Az ELTE költségvetése ennek kb. a századrésze, az egész magyar felsőoktatási költségvetés is teljesen eltörpül a UMich költségvetése mellett. Ez az egyetem a világ egyik legjobb és leggazdagabb intézménye.

      Idióták.

  P.S     Ez egy olyan ország, ahol az ex-szkinhed sutyerák Békés Márton Tihanyi tézisek címen mutathat utat a magyar konzervatív értelmiségnek, és nem merik kiröhögni. Ahogy a többi megadját. géefgét, didzséjeszit sem merik már kiröhögni. Már hatalom van a kezükben.     

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7513656746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.11. 19:47:52

Annyira bájos, amikor a Munkáspárt képviselőjelöltjéből és a kommunista pártújság szerkesztőjéből lesz fideszes bértollnok...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.11. 20:07:22

ezek nem idióták, kurva sok pénzért csinálnak halál profin belőtt propagandát. A célközönség nem tud különbséget tenni 8 millió forint és 8 milliárd dollár között, nem látott még belülről egyetemet, sem magyart sem másmilyent.

Viszont van a legszarabb saskabaré szintjén demagóg módon megírt szövegbe 2 stop soros reklám, van benne buzizás meg mingráncsozás is, biztos ami biztos.

És ez kurvára hat, az az igazság. Ha thürmer juniornak azért fizetnének, hogy egyetemi költségvetéseket hasonlítson össze, akkor azt írná meg. Ugyanilyen szarul, mint ezt az elképzelt felvételi beszélgetést (istenkém, régen a Kern Andrásnak csúszott be egy-egy ilyen izzasztóan gyenge ciki ".elfogtam egy levelet" szösszenete a heti hetesben), de megírná. De a célközönség jelenleg ilyenekre vevő, hogy Shakespeare szak.

PS: a rezsim nem áll hadban a nyugati egyetemekkel. A nyugati egyetemeken nem nagyon tudják, hogy hol van Magyarország, és minél nyugatibb annál kevésbé. A rezsim maximum hadat üzen a nyugati egyetemeknek vagy a nyugatnak, de a nyugat ezt még csak észlelni sem fogja soha - ez egyfajta belső kommunikáció, hogy a rezsim átlagszavazója majd jól asziggye' hogy itt most megmondták a nyugatnak és Ann Arborban most mindenki zokog. A valóság az, hogy nekem a nyugati konferenciák egy jelentős részén az előadás első felét arra kell fordítanom hogy elmagyarázzam hol van Magyarország, melyik földrészen, milyen politikai berendezkedés van itt, no meg még ami szükséges. Nagy ámulattal szokták hallgatni az egzotikus történeteket.

fortin2 2018.02.11. 21:05:31

@harmadikszem: Hát, az én tapasztalatom szerint a nyugati egyetemeken elég pontosan tudják, hol van Magyarország, spec amikor tíz éve Ann Arborban jártam (sajna, csak látogatóban), még az egyetemi kegytárgyboltban is pontosan tudták, volt kb két oktatójuk és pár hallgatójuk is innen. Az már valóban érdekes kérdés, hogy a mai rezsim működése mennyire lett résez a eprcepciónak, de azért lett.

fortin2 2018.02.11. 21:08:06

@poszt: "és nem merik kiröhögni. Ahogy a többi megadját. géefgét, didzséjeszit sem merik már kiröhögni." Miért ne mernék? Például géefgét még etikai bizottság is elmarasztalta pár éve az ELTE-n, én meg nem jártam olyan komolynak tartott "értelmiségi" helyen, ahova ezeket egyáltalán meghívták volna.
Ugyan, milyen hatalom is van a kezükben? Senkik és azok is maradnak.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.11. 21:37:33

@fortin2: en ismerek ott vkit aki magyar. Elegge igyekszik tagadni. Lehet hogy valtozott ezaz 10 ev alatt. Pl egy mai guardian cikkben magyarhont mint egy posztszovjet orszagot a sok kozul emlitik. Kb 5 eve parizsbol azt mondta a postas csak europaba postaznak ebbol az ablakbol. A manchasteri egyetemen majdnem viragot is kaptam tavaly hogy olyan messzirol jottem na az eleg kinos volt pl.

Mozigépész 2018.02.11. 21:47:44

@harmadikszem:
Kern András ezeket viccnek szánta, nem gondolta komolyan...

Muad\\\'Dib 2018.02.11. 22:03:52

"...Kb 5 eve parizsbol azt mondta a postas csak europaba postaznak ebbol az ablakbol..."
Ez mondjuk speciel pont őt minősíti.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.11. 22:24:36

@fortin2: hát nagyon remélem, hogy igazad van (lesz). nagyon.

fortin2 2018.02.12. 01:18:50

@harmadikszem: Az egy másik dolog, hogy mit gondolnak MOról, de a tudományos-értelmiségi körökben eléggé ismerik. Nincs ebben semmi misztikus, van legalább öt-hat nagy tudományterület, ahol egyszerűen tananyag egy-egy magyar tudós, magyar iskola. Emellett ott a magyar egyetemi-akadémiai kutatók elitjének rendkívül erős beágyazódottsága a nemzetközi tudományosságba, valamint a mélyen ható történelmi toposzok (huszárok, török harcok, Holocaust, 56, gulyáskommunizmus, németek kiengedése). Így együtt ez a keletiek közül a lengyeleknél van még meg, de hát az más nagyságrend.
Az egy egészen más kérdés, hogy a nyugati döntéshozók menniyre veszik komolyan az országot, kb. másfél évtizede már nem igazán. Ez félig jó (szélárnyék) félig rossz (technológiai nagy dobás hiánya). Azt pedig egyxszerűen elmérték, hogy egy ugribugri nemzetvezető menniyre hathat európai szinten, egy FSZB naygprojekt segéderőjeként. Most meg már késő. A románok újrakolonializálását meg kellett csinálnijuk az usákoknak, mert az stratégiai helyzetű ország, a mienk nem az.

fortin2 2018.02.12. 01:20:57

@jotunder: De hát ez valóban csak döntés dolga. Tehát számonkérhető mindnekin, hogy miért gazsulál olyanoknak, akiknek nem gazsulál kultúrember. És akkor türelmesen lehet várni a választ, esetlge kinevetni, ha az irreleváns.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.12. 01:29:29

@fortin2: ez erősen területfüggő lehet. Azokban a diszciplínákban ahol a kilencvenes évekig esély nem volt résztvenni a nemzetközi mezőnyben, ott a lemaradás eleve is szinte bepótolhatatlan, no de az is igaz, hogy az elmúlt 30 évben se történt sok minden annak érdekében hogy a helyzet változzon.

Itt a teljes social sciences-re és a humanities-ra gondolhatsz, ezek legalább 100 diszciplínát jelentenek, és nem, ezekben én nem látok magyar elitet de még középmezőnyt sem, s valójában elég sok olyan enciklopédikus igényű mű járt a kezemben, ahol semmiféle kelet-európai vonatkozás nem volt tetten érhető. Ennek egy külön, tudománytörténeti jelentőségű fejezete, hogy bizony sokszor (legtöbbször) azok a külföldre szakadt hazánk fiai, akik később jelentős akadémiai karriert futottak be tipikusan az USA-ban, azok sokkal inkább törekedtek asszimilálódni és amerikaiabbak lenni az amerikaiaknál is, mint magyarországot kintről a centrum felé vonzani. Bizony, ez ma sincs másként.

jaegtoer 2018.02.12. 06:12:05

@harmadikszem: *****"Ha Rómában vagy, tégy úgy, ahogy a rómaiak."

"_(...) mint magyarországot kintről a centrum felé vonzani._"

Bolondok lennének.
Bizonyára ők is olvastak legalább egy ilyen emberről. Döblingben végezte.

Mindazonáltal ez nem kurzusfüggő. Társadalomtudományi alapvetés, hogy a népet nem lehet lecserélni. 'Lássuk' be.

fortin2 2018.02.12. 10:45:33

@harmadikszem: Most félreviszem a poszttól a témát, bocs: a bölcsészeti diszciplinák egy részében kicsit irreleváns a "nyugati" számontartottság szokásos mérése, mert pl. a középkorkutatóknál nem az angol nyelvű publikálás az elsődleges, valamint nem is érdekli a nagy nyugati történelmi szaklapokat az Árpád-házi királyok kancelláriáinak ügye, (az a román, szlovák, szerb, lengyel tudományos körökben érdekes, csak ezekről az országokról nem divat Magyarországon referenciaként gondolkodni, lett is eredménye, lásd Trianon, brrr), de egyáltalában: ez az egész kelet-európai izé se izgatja őket kb. 95 óta, ennyire nyilván vannak sovénok. Ezzel együtt is, pl. a régészeink nagyon is számontartottak (még a JT által favorizált globális rankingekben is), magyar filozófus publikál a Mind-ban stb.
A társadalomtudomány más kérdés: ott viszont pl. a kognitív tudományokban erősen elismertek vagyunk, de a szociológia, kommunikáció, politikatudomány, ilyenek területén olyan abszurd végletességgel a trendiség dönt a nemzetközi sikerességben, hogy csak soksok gender és (nemsokára) osztályharcos írással lehet bekeveredni, de még azzal se nagyon, mert egyszerűen mint kutatási terület, az ország nem igazán érdekes. A közgazdaságtan még érdekes, de az most éppen jó nagy válságban van, tehát nem tűnik fel, hogy nálunk fantaszták felfuttatása zajlik eközben.

kisa 2018.02.12. 11:22:27

@fortin2: "mert egyszerűen mint kutatási terület, az ország nem igazán érdekes. "
Szerintem - sajnos - a szociológia, kommunikáció, politikatudomány és hasonlók területén ez az ország egyre érdekesebb kutatási területté válik.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.12. 12:23:38

@fortin2: ez a magyar filozofus publikal a mindban azert sajna inkabb kivetel mint szabaly. A periferiasag hatranyai valoban jelentosek a tatk teruletein de kurva kemeny gondok vannak a sztenderdekkel is sajnos.

Bogomil 2018.02.12. 12:31:44

@fortin2: Érdekes: én a Mindban magyar (vonatkozású) publikációt csak egy Farkas Katalin-recenziót találtam, illetve egy másik recenziót, ami Farkas Katalin könyvéről szólt. Ő egyébként a CEU professzora, tehát a posztban hivatkozott rezsimblogger szerint igazából nem is magyar...

velőtanya 2018.02.12. 13:09:47

@harmadikszem: "A célközönség nem tud különbséget tenni 8 millió forint és 8 milliárd dollár között, nem látott még belülről egyetemet, sem magyart sem másmilyent"
Hétvégi IRL gyűjtés, vidéki állatorvos helyi véleményvezérként okítja a népet:
- Soros milliókat akar betelepíteni Magyarországra Afrikából és Ázsiából
(igen, a plakáton eggyel kevesebb szó van, az a helyi állatorvosok dolga, hogy a "Magyarországra" tételesen is belekerüljön az uszító szövegbe, ne csak a sugalmazás szintjén, mint a plakátokon)
- ezeket a milliókat az Orbán zsenialitását tükröző Nemzeti Fal és a hős határvédelmi szervek tudják csak megállítani, EZÉRT mennek (kénytelenek másodlagos célpontként oda menni) aztán a nyugati országokbam ahol aztán nyakló nélkül gyilkolnak, erőszakolnak, robbantanak éjjel-nappal a no-go zónákban
- és közben még arra is van ereje és jósága a Fidesznek, hogy azt a néhány rendes keresztény embert kiszűrjék a sok milliós hordából, akiknek aztán menedéket biztosít ez a nagyszerű ország
Bólogatás, párás szemek, végre jó magyarnak lenni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.12. 13:11:12

@Bogomil: en talaltam egy 1888-as Mind kotetet, amelyben Pulszky Agost jogtudos es parlamenti kepviselo egy konyvet szemlezik. :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.12. 13:32:55

@jotunder: szerintem a The Monist-al keverik ami hasonloan eros mint a Mind de van magyar szerkbiz tag ezert olykor van benne hun content ami tenyleg meno de nem altalanos finoman szolva se.

Jean Claude 2018.02.12. 13:46:05

Ezek az emberek nagyon fontosak lesznek a jövő kutatói számára.
A pontos korrajzhoz egyszerűen mellékelni kell az életútjukat, szakmai képességeiket
és a rezsimben betöltött szerepüket. Enélkül nehezebb lesz megérteni ezt a nyomtalanul letűnt kort. Hasonlóképpen az 1990 előtti eszmei elődeikhez.
Igen, én azt gondolom, hogy az Orbán-rezsim sorsa olyan lesz, mint fing a tornádóban, bármennyire is most nagy a szélcsend.
P.S.
Semmi sem tűnik el nyomtalanul persze. Ezt úgy hívják, hogy történelem.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.02.12. 13:54:30

@harmadikszem:

A Vörös Október Ruhagyár dolgozói utoljára figyelmeztetik Amerikát

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.02.12. 13:59:57

@fortin2: "Az egy egészen más kérdés, hogy a nyugati döntéshozók menniyre veszik komolyan az országot, kb. másfél évtizede már nem igazán. Ez félig jó (szélárnyék) félig rossz (technológiai nagy dobás hiánya). "

csak tippelek, hogy a szélárnyék alatt azt kell érteni, hogy nem bombáznak le minket, ha ellopjuk a kohéziós alapokat és lágerbe zárjuk a menekülteket, továbbá antiszemita náci propagandát nyomunk ezerrel. ha így van, akkor ez félig rossz, félig meg kurva szar. (ha nem ígyértetted, akkor fáradt vagyok. :))

seol 2018.02.12. 14:33:53

@velőtanya:

Gondolom, én gátolom a párbeszédet azzal, hogy annyi jut eszembe az ilyen versenyzőkről, hogy "vadbarom". :) Közhely, meg minden, de tényleg nem értem, hogyan tudnak egyszerre bólogatni és levegőt venni.

nerángass 2018.02.12. 15:07:17

OFF

Nem gondoltam volna, hogy a különböző szinteken folyó kultúrharcnak is lehetnek minőségi szintjei.
Kies és bolondos keleti szomszédainknál sport lett a politikai uborkafára fölkapaszkodott újrezsím képviselőinek aranyköpésein röhögni, bár inkább sírni kéne.
A minap az Esélyegyenlőség Nemzeti Hivatalának ( sic ) főnőknője tette fel azt a szónoki kérdést, hogyaszongya : „má’ mér’ ne lehetne egy nő villásrakodó ?” ( értsd : miért ne vezethetne nő egy ilyesmit ). A hölgy bukaresti és virtigli román ( egyébként orvos ). Az a gyanúm, most kezd beérni a Spiru Haret nevű legnagyobb európai diplomagyár áldásos hatása. Ömlesztve jelennek meg a seggbuta, beszélni alig tudó politikusok, ez a mostani garnitúra rettentő, egyszerűen rejtély, hogy mihez értenek.
Néha azon tépelődök, mi értelme volt nekem a Varázshegyet románul is elolvasni.

fortin2 2018.02.12. 16:26:02

@Bogomil: elírtam, bocs, The Monist, a The Mindról csak álmodoztam egyszer fiatalkoromban... Farkas Kati pedig az egyik legfontosabb magyar filozófus, ráadásul iszonyúan fiatal, így ha nem sikerül elüldözni itthonról, nagy hatása lehet a felnövekvő filozófusgenerációkra, jóval nagyobb, mint annak a demoralizáló ereje, hogy gfgszerű lények, gollamocskák tenyésznek ideig-óráig a mocsárban.

fortin2 2018.02.12. 16:29:53

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "nem bombáznak le minket, ha ellopjuk a kohéziós alapokat és lágerbe zárjuk a menekülteket, továbbá antiszemita náci propagandát nyomunk ezerrel"
Sajna a rossz hír: ilyesmiket csinálnak nálunk fontosabb országok is (pl. olaszok Berlusconival stb.), de fütyülnek rá, ameddig hű NATO-szövetségesek. A félig jó annyi csak, hogy nem jó izgalmas időkben élni, amint azt a kínai elvtársaktól tudjuk...

borzzz 2018.02.13. 00:22:04

@jotunder: A rezsim kérlelhetetlen harca a nyugati egyetemekkel csak a plebsnek szól. Amikor az "elit" gyermekeinek beiskolázására kerül a sor, leteszik a fegyvert.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.13. 12:40:36

@Muad\\\'Dib: Angliában nincs igazán tanítóképzés, és ami tanárképzés van, az sem hasonlít a magyarra. Vannak trainingek, de elvileg nincs szükség diplomára ahhoz, hogy valaki iskolában taníthasson (első hat osztályt). A személyi feltételekkel van baj, mégpedig akkora baj, amit Magyarországon alig lehet elképzelni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.13. 12:42:02

@Muad\\\'Dib: ebből az lesz, hogy pár iskolában átveszik ezt a könyvet. én nem tudom elképzelni hogy mondjuk az iskolák 10 százalékában átvennék.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.13. 15:04:05

@jotunder: erről "a személyi feltételekkel van a baj" dologról tudsz mondani valamit, vagy egy jó linket? Mindkét eléggé érint hamarost', és érdekelne mennyire általános a probléma illetve hogy mi az. Amiket én néztem Liverpool/Manchester illetve Southampton ott kívülről jól néztek ki a dolgok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.13. 16:36:49

@harmadikszem: En csak annyit tudok errol, hogy nincs tanarkepzes, hogy allashelyeket nem tudnak betolteni (mikozben finanszirozasi problemak is vannak).
A working class, lower-middle class gyerekek elmaradasa oriasi (a feher working class gyerek van elmaradva pl. a middle-class muszlim gyerektol), es nem nagyon tudnak mit kezdeni vele. A brit allami iskolarendszerben vannak garantaltan jo intezmenyek (grammar schoolok), es azokkal nincs semmi baj. Oda azonban csak a legjobb gyerekeket veszik fel (foleg kozeposztalybelieket). Nyilvan semmi baj sincs az un. public schoolokkal (ezek a maganiskolak). Ez a problema a tarsadalom also felet erinti, es nem biztos, hogy csak penzrol van szo, nem ertek hozza, aranylag sok ember beszel nekem ilyesmirol. www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/what-going-wrong-manchesters-schools-10938445 egy pareves cikk Manchesterrol....

Trespass 2018.02.13. 18:52:23

@jotunder: Azért van tanár és tanító (primary school teacher) képzés Angliában. A törvényeket nem ismerem, de egy egyetemet végzett pedagógusnak még egy év (NQT year) kötelező (fizetett) gyakorlat van és ha azt sikeresen abszolválja, megkapja a qualified teacher státuszt és csak ennek birtokában taníthat önállóan osztályokat (az állami rendszerben). Diploma nélkül csak "assistant teacher" lehet valaki.
A személyi feltételekkel többek között azért van baj, mert 24ezer fontos brutto fizetésből Londonban éppen csak meg lehet élni,, persze csak ha egy szobát bérel az ifjú pedagógus valahol a négyes zónában. E mellé társul a hatalmas workload.
Se ereje/ideje, se pénze semmire.

Tamáspatrik 2018.02.13. 21:23:52

Csengő és Pavlov kutyája c. kondicionáltság nálam. Ha meghallja a csengőt, pl. "buzi, meleg stb". akkor bekattan. A logika fonalát teljesen veszni hagyja, nem jut olyan következtetésre, hogy esetleg kutatható lenne az adott jelenség, talán érdekes tapasztalatokra lehetne jutni belőle.
Igazából nem is érdeklik semmilyen tapasztalatok és tudás az ilyen embert. Nem akar tanulni semmit senkitől, hiszen már mindet tud, ami fontos neki: jókat enni, nagyokat, inni, böfögni és jól elvan....

jaegtoer 2018.02.13. 22:42:10

@jotunder:

"_A személyi feltételekkel van baj, mégpedig akkora baj, amit Magyarországon alig lehet elképzelni._"

Csodálatra méltó nettó optimizmus. Csodállak, és nem alig.
Lehet szokni a napi rutint képező elképzeléshez.
Már szóba került -magas szinten- az ún. képesítés nélküli tanítók munkába állítása az alsóbb szinteken.
Már elkezdődött a gyorstalpalós gyógyszerész 'asszisztens'-képzés is. Ez egészen pontosan betanított gyógyszerészhelyettest helyettesítőt fog jelenteni. Hogy ez közelebbről milyen eseteket fog eredményezni, azt nem akarom elképzelni.

Már a fizetős egészségügybe is simán beszivárogtak a sarlatánok, tehát már sanszos, hogy a számlára, pluszban fizetett pénzemért is egyszerűsített eljárásban tesznek el láb alól, vagy veszik el a lábamat.

A mai bonyolult világ közepette virtuskodó magyar oktatás képesítés nélküli tanítójának világraszóló eredményei felszámoló biztosért fognak sikoltozni, ha élhetek ezzel az audiovizuális kép- és hangzavarral.

Magyarországon minden lehetőség előtt tárva-nyitva áll a kapu, hogy rémítő változatú valósággá váljon.

Összegezve: Nyugodtan, teljes lelki békével el lehet képzelni a legrosszabb, legkártékonyabb, legrombolóbb opciókat.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy Magyarországot jelenleg szíriuszi kultúrhéroszok vezetik és determinálják. Magyarország miniszterelnöke hosszabb ideje sok mindenről híres és hírhedt, kivéve a kulturáltságáról, a kulturált viselkedéséről, a kultúra iránti vonzalmáról. Kulturális szempontból egy tökmagozó tökmag. Egyenesen ebből következik, hogy Magyarországon nem kisebb ember, mint Németh Szilárd a kormány rezsibiztosa, energiaügyekben nyilatkozó génviselője egy sorosbernadettező tahó. amúgy éppen tanító -eredetileg, mint alább olvasható a szerény hajlású pályaív bemutatójában.
Tehát a valóságtól teljesen elrugaszkodott optimizmusra vall az, hogy valami, ami máshol akár jól, akár rosszul működik, az Magyarországon ne a legrosszabb, egyben legelképesztőbb módon valósulna meg. Minden csak idő(zítés) kérdése.

Egy kis kiemelés a wiki-ről:
"Németh Szilárd István 1964-ben született szegény csepeli munkáscsaládba. Otthoni örökség katolikussága. Húgával és (később rokkantnyugdíjas) szüleivel élete első tíz évét egy 9 négyzetméteres albérletben töltötte. A Jedlik Ányos Gimnáziumban érettségizett, majd 1982–1996 között egy csepeli iskolában dolgozott, először képesítés nélküli napközis nevelőként, majd tanítóként, tanárként, igazgatóhelyettesként. A munka mellett a Budapesti Tanítóképző Főiskolára járt, 1987-ben vagy 1990-ben a könyvtár-tanítói szakon szerzett oklevelet. 1987-88-ban a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár csepeli fiókjának könyvtárosa.

1996-ban a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatási vezetői szakán szerzett oklevelet. 1997-ben az ELTE környezetpedagógus szaktovábbképzésén vett részt.

1997-ben a Csikó sétányi, későbbi nevén Görgey Artúr Általános Iskola igazgatója (az iskola később bezárt[1]). 1998-2000-ben a Vasutasok Szakszervezete humán erőforrás és szervezési osztályának vezetője a MÁV Rt. Vezérigazgatóság, személyügyi főosztályán. 2000-től a Környezetgazdálkodási Intézet (KGI) európai integrációs igazgatója annak megszűnéséig, majd 2004-2010 között a KGI jogutód VITUKI Nonprofit Kft. szakági igazgatója, oktatási részlegvezetője."

Mindettől függetlenül, vagy mindennek ellenére Németh Szilárd szegénysége semmihez sem fogható.

Ennyit arról, hogy mi képzelhető el, és mi nem elképzelhető Magyarországon.

ámbátor 2018.02.14. 00:23:58

@jaegtoer: Azért a gyógyszerész ügy nem akkora katasztrófa. A gyógyszertári munka 90 százaléka bolti eladót igényel. Bejön a kuncsaft, nem azt mondja, hogy két sós kiflit kérek, hanem azt, hogy egy béres cseppet meg egy doboz aszpirint lesz szives. Olvasni kell tudni hozzá, meg azt felmérni, hogy melyik eset nem tartozik a 90%-ba. Na akkor kell hívni a gyógyszerészt. Itt, ahol élek, ez így is működik, és nem hullanak a népek, mint a legyek. Alapból az eladókislánnyal beszélsz, neki adod a receptet, tőle kéred a vazelint, és csak akkor hívja elő a hozzáértőt, ha kell. Tök fölösleges magasan kvalifikált, drága munkaerőt használni bolti eladónak.
Ahogy itt az orvos sincs ott, amikor a nővér lázat mér, vérnyomást mér, EKG-t csinál, adatokat rögzít. Akkor van ott, amíg diagnosztizál, terápiát ír elő. A többi az asszisztencia dolga.
A magyar oktatásba se több tanár kellene, hanem több pedagógiai asszisztens, adminisztrátor meg egyéb segédszemélyzet, hogy a pedagógusnak ne idiótaságokkal kelljen tölteni a _drágán megfizetett_ munkaidejét, hanem azzal, amit kitanult, ami a hivatása: tanítson, neveljen. Mondjuk ha a tanár se drága erőforrás, hanem aprópénzzel kifizetett rabszolga, akkor mindegy.

jaegtoer 2018.02.14. 06:27:55

@ámbátor:

Ach! így mindjárt másképpen néz ki. Meg vagyok könnyebbülve.

jaegtoer 2018.02.14. 06:57:15

@ámbátor:

"_A magyar oktatásba se több tanár kellene, hanem több pedagógiai asszisztens, adminisztrátor meg egyéb segédszemélyzet, hogy a pedagógusnak ne idiótaságokkal kelljen tölteni a _drágán megfizetett_ munkaidejét, hanem azzal, amit kitanult,_"

Azért a nulladik órák, vagy a hetedik, nyolcadik órák, valamint az ezeket diszkréten övező osztálylétszámok mást sejtetnek.

A gyógyszerész és gyógyszerész asszisztens képzés ügyekben nem szeretnék gyógyszerészebb lenni a gyógyszerészeknél, tanítóbb a tanítóknál, tanárabb a tanároknál, okosabb az okosaknál, de -már megbocsáss!- általában is, meg konkrétan is kifejezetten riasztónak és elrettentőnek találom, amikor ledegradálnak egy szakmát vagy hivatást.
Ennek látható, kézzel fogható eredményei vannak, amelyeket kitartó inkompetenciával sikerült évtizedek, ha nem évszázadok alatt elérni.
Ellenben ez esetben nem értem, mi a probléma az orbáni iránnyal, amely éppen abba azt a célt igyekszik elérni, hogy minél több alacsony képzettségi szintű, ergo lebutított munkavállaló legyen kapható olcsón a munkaerő piacon. Tehát nagyjából minden rendben.
Már csak az szorulna magyarázatra: amennyiben ezeket a szakmákat, mi több hivatásokat ekként kezeljük, úgy miért kellene az egyetemek, főiskolák 'személyzetét' másként, azaz fontosabbként kezelni?

ámbátor 2018.02.14. 09:19:57

@jaegtoer: A szakma degradálása ott kezdődik, amikor részben nem fizetik meg, részben olyan munkát végeztetnek vele, amihez nem szükséges az adott képzettség. Magyarországon az orvos, a tanár végtelen mennyiségű orvosi, tanári képzettséget nem igénylő adminisztrációt végez, általános, hogy orvos olyasmit csinál, amit máshol felcser, szakápoló végez, és persze a szakápoló meg olyat, amit a segédnővér végezhetne, ha lenne, ha meg van, a segédnővér a betegszállító vagy a takarító munkáját végzi.
Rendkívül frusztráló, megterhelő, mondhatni degradáló. Ezenkívül pazarló (is lenne, ha ezek mind azt a fizetést kapnák amúgy, amit kellene).
Magyarországon bemész a körzeti orvoshoz. Ott ül a doki meg az asszisztense. Vérnyomást kell mérni. Vagy a doki méri (minek ehhez orvos?), vagy ott ül és nézi, ahogy az asszisztens mér. Ugyanez zajlik a hőméréssel, receptírással, mindazzal az asszisztensi munkával, amihez egyáltalán nem kéne orvos jelenléte. Közben a betegek meg sorban ülnek a váróban.
Az orbáni irány nem arról szól, hogy a munkát olyan képzettségű ember végezze, ami arra alkalmas képzettséggel rendelkezik, hanem arról, hogy milyen jellegű munka legyen ebben az országban. És ha csak villanyóra-reszelés van mint feladat, ahhoz tényleg nem kell mérnök a reszelő végére. Más kérdés, hogy holnap egy robot fog reszelni, a jó magyarok meg ott állnak, ahol a part szakad.
Nyilván kellene több tanár, (meg pláne jobb tanár), kellene több orvos is, de az biztos, hogy részben épp azért, mert nem kapják meg a normális fizetésüket, őrült pazarlás folyik abban, hogy milyen munkát milyen végzettséggel végeznek Magyarországon.

fortin2 2018.02.14. 10:36:40

@ámbátor: A szaktudások leértékelése, attól tartok, sokkal mélyebben zajló társadalmi folyamamt, mint a nálunk éppen dívó parraghorbán vegyespáros működése. Borzondó konzervatívként úgy látom, a tömegdemokrácia és a web2-es tudás- és közlés-demokrácia világszerte zajló tombolásának jóval nagyobb szerepe van ebben:
www.foreignaffairs.com/articles/united-states/2017-02-13/how-america-lost-faith-expertise

Viszont az kétségtelen, hogy a jelen honi rezsim igen jó érzékkel ült rá erre a hullámra és a szakértelmiség teljesítménykerülő részének sumák asszisztálása mellett végigviszi.