Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az Origo esete az idők múlásával

2017.10.22. 13:00 | jotunder | 93 komment

 

      2017. október 22. (origo

      1.  "A szexuális zaklatási botránnyal elveszítették kedvencüket a balliberálisok. "

      2.  Marton László "közismerten hiperliberális ember"

      3.  "24 évig igazgatta a Vígszínházat, Kádár János nyolcvanas éveitől kezdve egészen Bajnai Gordon miniszterelnökségéig. "

      4.  "Az előadások is, ő maga is mindig a liberális oldal mellett politizáltak. Persze óvatosan, hiszen Marton László gyáva ember."  

       2017. július 27.  (origo)

       1.  " Marton László Kossuth-díjas direktor: kétszer akarták kirúgni, előbb Berecz, aztán Demszky. "

       2.   "Könyvéből kirajzolódik felmenői nagypolgári világa: széles műveltségű, nyelveket beszélő emberek. Ám 1945 után egzisztenciális veszteségeik mellett azzal is szembe kellett nézniük: az új rendszer szemében az ő szellemi értékeik egyszerre számítanak ócskaságnak, egyben veszélyes hulladéknak. "

       3.     "Kötetében is írja: a nyugati teátrumokat vonzotta az a metaforikus színházi nyelv, amelyen a kelet-európai rendezők mondták el „kódolva" mindazt, amit egy-egy puhább, vagy keményebb szovjet befolyású diktatúrában el kellett mondaniuk. Ám azt is elbeszéli: számtalan konfliktusa volt a honi diktatúra fenntartóival."

       4.      "Olyannyira, hogy 1992-ben, már Antall kormány idején és támogatásával lehetőséget kapott a Vígszínház felújítására. Csak aztán Demszky Gábor főpolgármester helyettese, Marshall Miklós közölte: a munkálatok alatt lényegében leváltja a teljes jogú igazgatástól, mert nem bízik benne, hogy képes lenne irányítani a munkálatokat."

      

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2413049538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ámbátor 2017.10.22. 15:34:28

Ezt sosem értettem. A liberálisokat, nácikat, klérust, szülői munkaközösséget vagy fideszt nem az minősíti, hogy van-e köztük pedofil, erőszaktevő, korrupt féreg vagy pszichopata gyilkos, hanem hogy ha ez kiderül hogy reagálnak rá. Eltitkolják, lehazudják, relativizálják, kitüntetik, kiközösítik, elítélik, vagymi.
Elkeserítő, hogy Marton a jelek szerint egy féreg. És mostantól minden rendes ember ennek megfelelően kell hogy viszonyuljon hozzá. Még elkeserítőbb lenne, ha valaki az elvitathatatlan művészi kvalitásai miatt megpróbálná letegadni, hogy egy féreg.
De a féregsége mellett lehet nagyszerű művészi életműve és fogalmazhatott meg érvényes liberális gondolatokat. Ezek nem egymást kizáró jelenségek.

Margó Kőrösy 2017.10.22. 15:51:22

drága jó tunderem! az összeállítás szép és tetszik is, de ugye nem vagyol nagyon meglepődve az O=0 viselkedése miatt?

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.22. 17:09:39

Je suis Márton László. Kinyírják a "pinabubust". Még 1 nap és 18 óra és tudni fogjuk, hogy Márton úr Tehetségessy Rozika perzsamacskáját is orális sexre "kényszerítette", majd 3 nap és 2 óra múlva azt is megtudjuk, hogy a saját anyukájával is szívesen hált. Máglyára a féreggel. Lehet menni rőzsét gyüjtögetni. Jó munkát.

tyto 2017.10.22. 17:33:29

Marton......nem Márton. És megérdemli...... ráadásul semmi sem lesz...csak ...hogy páran elmesélik a történetüket vele...nyilván még per sem lesz.....ennyivel fogja megúszni.......pedig elismerhetné, és megpróbálhatná valahogy jóvátenni.....

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.22. 17:53:06

@Fuxos (ex bömis): Hááát, így járt, szegény pinabubus. Majdnem biztos vagyok abban, hogy ha szépen kéri, talált volna önként jelentkezőket bőségesen, akik örömmel mentek volna vele ágyba vagy akárhova. De nem, neki a hatalom tudatában az kellett, hogy lássa a félelmet, megrökönyödést, akármit az inzultált nők szemében.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.22. 18:19:54

@kisa: Sárosdi művésznő nem az igazat mondja. Az egész egy jó megrendezett színdarab.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.22. 18:27:07

@Fuxos (ex bömis): Marton László rendezésében...
Egyébként miből gondolod, hogy hazudik Sárosdi? Akkor vajon mivel érdemelte ki Marton a hízelgő pinabubus nevet? És akkor mire való az az érv, hogy "ez egy ilyen szakma, aki ide áhítozik, az vegye tudomásul, hogy..."?

Mackósajt 2017.10.22. 18:47:13

A TV2 híradója az Origót szemlézve átvette az egészet. Medgyesit, Gyurcsányt, és Bajnait is megnevezve kifejezetten a baloldal elleni támadásra hegyezik ki az egész ügyet. A naivitásomat jelzi, hogy nem is gondoltam, hogy ez az ügy egy ilyen szálat is felvesz. Nem hallgatok elég agitprop-ot. Vagy épp túl sokat azzal, hogy ebbe az egy híradóba belenéztem.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.22. 18:56:58

@Mackósajt: Meggyesi, Gyurcsány, Bajnai is inzultáltak nőket? Hogy a búbánatba lehet ebből baloldal-ellenes agitpropot csinálni???????

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.22. 20:04:00

@kisa: A rendező Schilling Árpád. A motivációja a kérdés. Az elhangzott "zaklatási" esetek többsége annyira hihető, mint egy középkori boszorkányperben elhangzott vádirat. Mellesleg a pinabubus becenév egy jámbor szoknyavadászt jelöl. Egy ragadozót nem becéznek ilyen kedvesen. Tegyétek félre az előitéleteiteket és kezdjetek el gondolkodni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.22. 20:23:43

@Fuxos (ex bömis): szerintem itt egy kicsit túltoltad a konteót. Én nagyon meg lennék lepve ha a vádak jó része nem lenne igaz. Mondom ezt úgy, hogy pontosan tisztában vagyok vele hogy sajnos mennyien élnek vissza az ilyen sztorikban rejlő potenciállal.

Mackósajt 2017.10.22. 20:29:37

@kisa: Egyszerű, egymás után bevillantva a képeiket elmondták, hogy milyen kitüntetéseket adtak Márton Lászlónak (Medgyessy adta át a Kossuth díjat, Gyurcsány valami mást), míg Bajnai úgy került szóba, hogy az ő miniszterelnökségéig töltötte be az igazgatói posztját. Összességében a mondanivaló az volt, hogy a "ballibsik" tenyéren hordozott sztárja volt, és lám-lám, ilyenek ezek. Lényegében - az Origó nyomán - ez volt a mondanivalója a beszámolónak, legalábbis annak a részének, amit láttam (nem láttam az elejétől, és nem is időztem).

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.22. 20:42:53

@Fuxos (ex bömis): Nekem nincsenek előítéleteim, de nőként azért arról van sejtésem, hogyan zajlik egy zaklatás. Hidd el, nem valószerűtlen, amit azok a nők mondanak. A pinabubust illető szemantikai fejtegetésbe most nem mennék bele, viszont kérdezném, hogy számodra miért elképzelhetetlen az, hogy Marton valóban visszaélt a helyzetével és nőket inzultált? (Szerintem marhára meglepődnénk, hogy ki mindenkiről derülhetnének még ki hasonló zaklatásos ügyek.)

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.22. 20:47:54

@Mackósajt: értem, tipikus indukció. Tulképp ugyanez lezajlott annak idején a vakkomondoros fickóval is, ellenkező előjellel, de hát véső soron nem a "nőknek a konyhában a helyük" nem éppen a baloldal toposza.

kuksi 2017.10.22. 20:51:23

@kisa:

Mackósajt meglátása 5*.

Azzal, hogy a témával össze sem függő neveket dobnak be - Kádár János - Bajnai stb. rögtön fény gyúl a fejekben, mert vezeti ám a káposztalé az áramot.
Erős hiány, hogy nem említik, hogy Sorost egyszer azon a Kossuth Lajos utcán sétáltatta a dadája 1934-ben, ahol 1983. májusában M.L.-t többen látták eper/vanillai fagyit enni.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.22. 21:55:43

@kisa: Nem tartom elképzelhetetlennek, de minden amit eddig olvastam az ügyről az ellenkezőjét indikálja.

seol 2017.10.23. 00:14:46

@Fuxos (ex bömis):

Az azért jó, hogy sikerült ennyire részletesen kifejtened, konkrétan miben hasonlít egy "középkori boszorkányperre", a nyilatkozó nők leírásaiban ugyanis egészen konkrétan semmi hihetetlen vagy váratlan nem szerepelt. Fogdosás, minimális erőszak, nemi szerv mutogatása. Már-már átlagos pesti munkahely.
És persze az is ordas hogyan-is-van-pécéül-az-hogy-marhaság, hogy akit pinabubusnak neveznek azok, akik csak a gáláns(nak tűnő) nőcsábász oldalát ismerik, nem lehet adott esetben erőszakos.
Nem igazán csoda, hogy kénytelen vagy kinyilatkoztatásokkal és 0 konkrétummal védeni a -- leírásoktól csak még jobban imponáló -- Igazi Férfit, nemde?

A kötelező körök elkerülése végett megemlíteném, hogy valamennyire megértem azokat, akik szerint a leírások alapján bűnös, de főleg azokat, akik szerint bár nagyon valószínű, hogy megtette a nagy részét annak, amit mondanak róla, érdemes várni kicsit, hogy kicsit tisztuljon a helyzet. Viszont az, akinek az egész már-már automatikusan -- és természetesen konkrét érvek nélkül -- arról szól, hogy "boszorkányüldözés", főleg önmagáról és környezetéről árul el dolgokat. Mondjuk ilyen eseteknél az ilyesmi elég gyakori, amolyan mellékes haszon ez.

vgab 2017.10.23. 01:51:06

@Fuxos (ex bömis): Teljesen irreális amit írsz. Szerinted Sárosdi hazudik, a másik hat nő hazudik, akik leírták, hogy Sárosdi évekkel ezelőtt elmondta nekik az esetet, szintén hazudnak (vagy esetleg Sárosdi és Schilling több, mint 10 éve készíti elő a nagy akciót?). Mindezt nem csak hogy nem tudjuk, miért, de még te sem tudsz előállni valami elképzeléssel. Tucatnyi ember kockáztatja a jó hírét, a becsületét és azt, hogy bíróság előtt kell helyt állnia azért, amit (szerinted valótlanul) mondott. A semmiért. Aha.

tamtkr 2017.10.23. 08:10:05

Azt gondoltam én leszek az utolsó, aki az 0rigó nevű szenny- és heccportált védi. De ahogy látom, itt én lettem az első. Miközben az uszítás stílusa, célzatossága szörnyű, a semmilyen színházat soha nem látott B középre van optimalizálva, ott van mellette a "keretes" anyaguk www.origo.hu/itthon/20171019-marton-laszlo-kicsoda.html ami teljesen (vagy talán néhány véleményes félmondattól eltekintve) rendben van.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.23. 08:15:50

@Fuxos (ex bömis): No, sorolnád, hogy szerinted mi minden?

Tenkes Kapitánya 2017.10.23. 09:38:01

Nincs ellentmondás a két origos írás között. Korrekt elemzések. Az első Orosz Ildikó könyvét ismerteti. Orosz Ildikó írta azt a dicsérő,méltató könyvet, ezt korrektül mutatta be az origo.

ingyenebed 2017.10.23. 09:59:52

@Jótündér,

igen, ömlik a mocsokliberálisozás mindenhonnan.

nem akarlak bántani, de sajnos a magad finom módján te is hozzájárulsz ehhez. kb mint TGM, időnként hajlamos vagy érveket adni hozzá miért mindenért a liberálisok a hibásak.

tegnaptuska 2017.10.23. 10:10:04

@Tenkes Kapitánya: Annyi, hogy nyáron még nem tudták eldönteni, hogy gyűlöljék, vagy rajongják, mára már tudják, hogy gyűlölni kell.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 10:15:06

@ingyenebed: te nem vagy normális, de mit tehetek én erről :))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 10:50:21

@OoOoOo: zseniális.... bakker, nem tudtam, hogy MMA tag.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 10:50:26

@OoOoOo: zseniális.... bakker, nem tudtam, hogy MMA tag.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.10.23. 11:21:20

A Soros a hibás, hiszen ő csempészett viagrát az italukba.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.10.23. 11:30:43

nőket erőszakolsz? hiperliberális-e vagy?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 11:34:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ugyea nem gondolod, hogy nincs benne Soros az origo cikkében? :))

Janossz 2017.10.23. 13:53:40

Ugyan már, próbáljunk felnőttként gondolkodni!
Én ugyan nem ismerem belülről a művészvilágot, de a szereposztó dívány fogalma elég régi. Így valószínűleg van némi alapja.
Az, hogy némely művésznők kis előrelépésért, egy-egy jobb szerepért hajlandók a bájaikat bevetni, nem tűnik fantasztikumnak.
Ha némely hatalmasok, szereposztók, direktorok ezt megkövetelik, az semmiképp sem elegáns, de messze nem erőszak. El lehet küldeni a pics@ba, van másik színház, másik rendező.
Ugyan ki ne látott volna már tehetségtelen művésznőket vergődni a pályán, akiről csak a János, meg a város tudta, kinek a babája?
Vihar egy pohár vízben, műbalhé.
Várom a kétgyermekes családapákat, mikor coming outolnak, hogy a területi igazgató-asszony megabuzálta őket. Van olyan is...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 14:19:56

@Janossz: amikor ezt leirod, egyaltalan nem erzed, hogy borzasztoan kinos? segitek. az. kurvara kinos.

Ylim 2017.10.23. 14:31:54

És most, hogy "kiderült", hogy Marton ballibsi, mi lesz azzal a sok fideszes trollal, akik körömszakadtukig védték? Fel tudják vajon dolgozni ezt a paradoxont?

Ylim 2017.10.23. 14:31:54

És most, hogy "kiderült", hogy Marton ballibsi, mi lesz azzal a sok fideszes trollal, akik körömszakadtukig védték? Fel tudják vajon dolgozni ezt a paradoxont?

Janossz 2017.10.23. 14:33:35

Igen, érzem. És azt is, hogy nem kellene, hogy kínos legyen. Ez a véleményem.
Messze nem áldozathibáztatás, meg ilyenek. Aljas dolog így nőzni.
De az én fogalmaim szerint az erőszak és az effajta előnyszerzés között igen nagy különbség van. Még ha leples bitangnak nézel is ettől.

Janossz 2017.10.23. 14:50:25

@jotunder: Egyébként, de ez csak vékonyka mellékszál, de nem lehet, hogy abban a közegben a dolognak van egy másik síkja,
Nem vagyok lélekfürkész, csak felvetődik, ha most két hónapig egy produkcióban én dirigállak, teszed, amit mondok, gondolkodás nélkül. Mert én parancsolok.
Mert az Urad vagyok. Legyőztelek. És engedelmeskedni fogsz. Mindig.
Ez az eszközöm hozzá. Legyűrlek. Nem fizikai, lelki értelemben. És szolgálni fogsz.

Egy frissen meghódított területet szinte kötelezően végigerőszakol a győztes, megszálló sereg. Annyi harc után tényleg annyira kanosak lennének? Nem hiszem. Ez valami ősi, százezer éves rítus. A hatalom mámora.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 14:57:31

@Janossz: Sarosdi Lilla NEM vadolta meg szexualis eroszakkal Marton Laszlot. Szexualis zaklatassal vadolta meg, lenyegeben azt mondta, hogy Marton idonkent olyan, mint egy mocskos diszno. Van olyan no, aki mar olyat allitott, ami nincs egeszen tavol a kisebb sulyu szexualis eroszaktol, de lehet, hogy az sem volt az.

Janossz 2017.10.23. 15:28:20

@jotunder:
Tudod, te, hány mocskos disznó él ebben az országban?
Jó, hogy megszűnt a munkakönyv, szerintem már a harmadik kötetnél járnék..:-)

"Ha egy úri lócsiszárral
Találkoztam s bevert sárral:
Nem pöröltem, -
Félreálltam, letöröltem."

Ez a lehetőség mindig, mindenki előtt nyitva állt.

dr. mesterséges színezék 2017.10.23. 15:45:36

@jotunder: Bolond beszéd, de van benne rendszer. Olyan rendszer, ami a felsőoktatás kabinetjeiben kezdődik, és a jelek szerint kevesek elégedetlenek vele.

aronsatie 2017.10.23. 16:11:01

"Az ország legnagyobb prózai színházának vezéralakja volt ebben az ötven évben."
tldr.444.hu/2017/10/22/vegig-fognom-kellett-a-nemi-szervet-amig-a-rendezeset-nezte
Tudom, hogy nem ez a lényeg az írásban, de azért nono. Kicsoda akkor Várkonyi Zoltán?

Párhuzamos 2017.10.23. 16:21:44

mindig is Óceániával álltunk háborúban...

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.23. 17:27:58

@Janossz: Nem, nem a hatalom mámora. A nők győztesek általi megerőszakolásának nagyonis gyakorlati okai vannak. Egyrészt demoralizálja az ellenséget - mármint azt, aki még él, ugye -, másrészt a nagy számok törvénye alapján ezekből az aktusokból számos utód jön a világra, harmadrészt világosan kijelöli a hatalmi viszonyokat.
De mi köze ennek Marton Lászlóhoz vagy bármelyik abuzálóhoz.
Azt hiszem, ebben az országban nagyon-nagyon nagy bajok vannak a gondolkodásmóddal, és ezen sajnos semmilyen erkölcstanóra nem segít. Pontosan azért, mert már elvileg kicsit túl kellett volna haladjuk Arany János korának hűbéri-feudális rendszerét, ezzel ez erővel követelhetnéd az első éjszaka jogát is visszaállítani, vagy a kanos ifiurak jogát, hogy magukévá tegyék a kis cselédlányt. Meg van még számos hasonló narratíva, de pont ezt szeretnénk meghaladva tudni...

Janossz 2017.10.23. 18:02:10

@kisa: Hát nem sikerült átadni szerény gondolatmenetem mindenkinek, de így jártam.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy talán efféle körökben az alkotói folyamat részeként, mintegy annak hierarchiájának megerősítéseként előfordulhat egy ilyen (nem egészséges, de talán hasznos) "birtokba vétel". Leigázás.
"Próbálni fogunk, sokat, keményen,teszed amit mondok, nem hisztizel, nem vágsz pofákat, kisanyám!"
Én nem mondom azt, hogy ez jó, azt mondom, lehetséges, hogy van ilyen.
www.youtube.com/watch?v=PwXai-sgM-s

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.23. 18:29:28

@Janossz: Értem. Tehát a MESTER mintegy pedagogice teszi a farkát a tanítvány kezébe, arcába, akárhova, mert ezzel a kvázi birtokba vétellel a lehető legtöbbet akarja kihozni belőle.

aronsatie 2017.10.23. 18:36:27

@Janossz: De hisz éppen ez az. Ilyen ne legyen.

Janossz 2017.10.23. 18:45:02

@kisa: Talán így van, ki tudja? Nem élek köztük.
A szobrásznak az agyag, a fa, a kő nem beszél vissza. Anyag.
A színházi rendezőnek a színész@aronsatie: az anyag. Macerás.
Ha megtöri, legyűri, talán formálhatóbb, engedékenyebb...Fene tudja.
Hogy a férfi színészekkel hogy megy ez, arról végképp nincs fogalmam...Szkander?

Janossz 2017.10.23. 18:45:49

@aronsatie: Jó, ne legyen. Attól még lehet, hogy van, nem?

aronsatie 2017.10.23. 19:07:43

@Janossz: Sőt, még tömegmészárlások is vannak. Van itt valahol gondolatmenet is?

Janossz 2017.10.23. 19:14:44

@aronsatie: Tőled ilyesmit nem láttunk. Nosza, elő vele!

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.23. 19:16:24

@Janossz: Oké, és a művezető a szalag mellett, az osztályvezető az irodában, a polgármester, a sok-sok vakkomondoros ürge? Ők vajon mit akarnak kihozni az "alanyokból"?
És pont azért létezhet ez a fajta mentalitás, mert még mindig vannak, akik védik, akik mentségeket keresnek - és találnak,"alkotói folyamat2, hümm? - az ilyesfajta viselkedésre. Mert mindig vannak, akik az áldozatot hibáztatják, meg "ilyen a férfi természet" és hasonlók.
A klasszikussal élve lóf.szt, mama! Nincs mentség arra, hogy valaki a nemiszervét - legyen férfi vagy nő az illető - más arcába tolja annak akarata ellenére. Ennyi.

Janossz 2017.10.23. 19:32:08

@kisa: OK, nincs mentség rá. Azonnal rá kell borítani az asztalt, vagy fejbe verni valamivel, így jó?
De húsz év múlva előállni az esettel, mikor már rég nem az elkövetővel, sokkal inkább a saját önbecsüléssel van a baj? Vagy csak szimplán valami egyéb, azóta született sérelemért bosszút állni?
Nem volt erőszak, mehetett volna szabadon, kilépve a megalázó helyzetből. Nem tette. Belement a szituációba, része lett, ha alávetett félként is valaminek, aminek nem kellett volna. Nagykorúként.
Pont.

aronsatie 2017.10.23. 19:34:51

@Janossz: Láttunk??? Tömegek állnak melletted, mi?

aronsatie 2017.10.23. 19:37:05

@Janossz: Nevezd bosszúnak. Ha neked elfogadható, hogy az (állítólag) nagy rendező a farkával ismerkedik, mi kifogásod lehet a visszavágó ellen?

Janossz 2017.10.23. 19:38:03

Istenem, troll nélkül nem lehet egy percet tölteni a neten?
Oszd már meg velünk a témába vágó magvas gondolataid, vagy menj aludni inkább!
Gy.k. : Velünk= a a blog közönsége.

Janossz 2017.10.23. 19:58:42

@aronsatie: Nekem kifogásom nem lehet ellene. csak valahogy nem elegáns az egész.
Most Marton dúdolhatja:

Egy nőnek, nem is tudom, volt egy ajánlatom.
Hárman jöttek nekem, azon az éjjelen
Orrcsontom eltörött a Múzeum mögött

Így megy ez.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.23. 20:11:31

@Janossz: Ezt már fuxossal is lejátszottuk: amíg nem éltél át hasonló helyzetet, nőként, persze, addig könnyű kibickedni, hogy mikor mit kellett volna csinálni. És pont miattad - meg a hasonló gondolkodásúak miatt - kétszer is meg kell gondolnia egy nőnek, hogy bevállalja-e a vádaskodást, a "minek ment oda" mentalitást. Végig kell gondolnia, hogy el karja-e mondani ötvenszer a történetet, amit amúgy a legszívesebben elfelejtene. Végig kell gondolnia, hogy ki akarja-e tenni magát a környezete lenézésének - biztos riszálta magát -, esetleg őszintétlen sajnálkozásának. És legfőképpen önmagának is ki kell jönnie abból, hogy önmagát hibáztassa.
Szóval nem olyan egyszerű egy ilyen dologgal kámingoutolni.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.23. 20:16:46

@Janossz: Miért? Farkat meglepetésszerűen valakinek az orra alá dugni elegáns????

morph on deer 2017.10.23. 20:30:08

Assszem ez nem csak az egyén(ek) szintjén probléma, itt a rendszerrel van baj.

Meglátásom szerint az alapvető konfliktus abból fakad, hogy a társadalmi fejlödés(?) vagy változás jócskán megelőzte a biológia fejlődést, de legalább is komoly távolságba kerültek egymástól. Kissé érthetőbben: a késztetés a szaporodásra/közösülésre/stb gyakran még erősebb, mint a társadalom / vagy annak mérvadó csoporja - által aktuálisan helyesnek tartott viselkedésnek való megfelelés igénye vagy elvárása. Azaz a társadalmi “evolúció” bőven lehagyta a biológiait.

Ezt a disszonanciát aztán nem mindenki képes azonos szinten kezelni, ebből adódik a konfliktus.
Mert szinte biztos, hogy a hímneműek (férfiak) csaknem mindegyike atélt vágyat, késztetést, stb. egy-egy nőnemű (nő) irányába, akkor is, - és annak ellenére is, - hogy az adott pillanatban a beteljesülésnek semmilyen alapja nem volt, mert így vagyunk gyártva!
Csak itt jön be a képbe a férfi mint társadalmi lény, tehát alkalmasint nem az ösztöneire, vágyaira hallgat, hanem az adott normarendszeren belül igyekszik viselkedni.
És ez - sajnos, - csak több-kevesebb sikerrel jön össze, még ha igyekszünk is.

És olyankor kerülnek elő gesztusok, megjegyzések, stb, - ami formálisan akár a szexuális zaklatás kategóriájába is tartozhat, - vagy a még egyértelműbb lépések. És állítom, hogy sokakban fel sem merül, hogy már rég annak a bizonyos etikai határnak a túlsó oldalán tartózkodik, amelyet az aktuális társadalmi morál (hogy ez vélt vagy valós, azt most hagyjuk) jelölt ki!

Mit lehet tenni?

Talán azt, hogy már a nagycsoportos gyerekeket is próbáljuk orientálni, és megtanítani - mindenek előtt - a másik tiszteletére!
Még azt is bátran ki merem jelenteni, hogy társadalmi szinten jóval hasznosabb lenne egy közösségi viselkedésre és kulturált kapcsolatteremtésre tanító óra az iskolában, mint a naponta dalolás..!
Hogy sikeresebben tudják kezelni a felnövekvők a különböző nemek közötti (társadalmi) érintkezést, és a fentebb taglalt ellentmondást az ösztön és a “normális” viselkedés között.
Igen, akár ezt is jelenheti a “gender studies” ha jól csinálják!

Még egy fontos szempont nem került elő mostanáig: akkor ezen az alapon hogyan lehet úgy ismerkedni, bókolni, flörtölni, stb, hogy ne is váljunk “bűnözővé”, meg “mamlasszá” sem közben?
Ugyanis a jelen állapot az, hogy az számít “zaklatásnak” amit a másik fél annak él meg! Szóval valaki előjöhetne már valamilyen egyértelmű(bb) definicióval, mielőtt a kipusztulás szélére kerülnénk..!
Természetesen “csak vicceltem”, és minden vélt vagy valós egyezés kinek-kinek a saját véleményével csupán a véletlen műve!
Vagy nem ;)

Janossz 2017.10.23. 20:33:43

@kisa: "És pont miattad - meg a hasonló gondolkodásúak miatt - kétszer is meg kell gondolnia egy nőnek,..."
Megtiszteltél rendesen ezzel a félmondattal. Én lennék az ügyeletes nőverő, áldozathibáztató gyökér a történetben.
Hiszen ha értenéd, amiket itt kopogok, tudnád, hogy a méltóságról szól a történet.
Legalább háromszor álltam fel állásból életemben, mikor úgy gondoltam/éreztem, hogy nem a megfelelő hangnemben folyik a diskurzus köztem, meg a felettesem közt.
És képzeld, egyik se akart szexuálisan molesztálni, mindössze bizonyos társadalmi/kulturális normákat hágtak át. És akkor az ember elmegy. Mert a cégtulaj/igazgató/főmérnök nem fog.
És az ember meg nem akar belenyomorodni/belebetegedni egy szolgalétbe, akivel ÚGY is lehet beszélni. És nagyon jól tettem, mindig, és a tükörbe is tudok nézni, máig is.

Ez az egész sztori, amennyiben igaz, arról szól, hogy egy színházi vezető tett egy tisztességtelen ajánlatot egy kezdő színésznőnek.
Gondolom, nem vagyok nagy bulvárevő.
Ami elfogadtatott. Nincs erőszak a történetben. Pusztán alá-fölé rendeltségi viszony. Ilyen eset lehet úgy tízezer naponta.
Népiesen szólva: vagy megáll neki ilyenkor, vagy veszi a sátorfáját, és továbbáll. Esetleg, ha olyan tehetséges, jó munkaerő, ezt a kis "botlását" elnézik, de nem az első helyen lesz a prémiumosztásnál.
Mit kell ebből ügyet csinálni húsz év után?

Ismered azt az anekdotát, mikor Csortos Gyulához odament a kávéházban egy ifjú színésznő, és "jó estét, Kolléga Úr" szavakkal üdvözölte?

Janossz 2017.10.23. 20:43:01

@morph on deer: Hogy te milyen nagy tudósa vagy a léleknek!
Bírom, mikor a csajok hatszor elmennek az építkezés előtt, learatva a füttyöket, dejónézőki beszólásokat, majd egy utcával arrébb kikérik maguknak a sok bunkó inzultálását.

Muad\\\'Dib 2017.10.23. 20:43:05

@Janossz:
Tudod olyan ez a helyzet, mintha a kollégád pofánbas*na majd azzal védekezne, hogy ő azt hitte bokszolni akarsz, mert múltkor is eljöttél vele egy bokszmeccsre. Szóval nem, a fas* arc elé tolása csak bizonyos nagyon puttó körökben védhető olyanokkal, hogy a'szittem azért szállt be a kocsiba...

burgener 2017.10.23. 20:55:10

Privát életéről a könyvében is alig esik szó.

"A magánéletem szerencsére eddig sem került a nyilvánosság elé, örülnék, ha ez a jövőben is így maradna."

Marton, a Próféta-részlet az interjúból....

aronsatie 2017.10.23. 20:56:21

@Janossz: Szóval te vagy Janossz, a blog közönsége. Értem.

morph on deer 2017.10.23. 20:57:45

@Janossz:
“nagy tudósa vagy a léleknek!”

Lófax, mama!
Csak tökölök már egy jó ideje azon, hogy ez nem csupán bunkóság kérdése, és kb erre jutottam.
Amúgy aki hatalommal, befolyással, pozicióval visszaélve nyomul rá ajárjire

morph on deer 2017.10.23. 20:58:28

@morph on deer:
Mondom: akárkire, annak nem jár bocsánat. Ennyi.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.10.23. 20:58:55

és kimondta bzmeg, Dózsa László '56 hőse, egy mondatban Nagy Imrével és Maléterrel. há' besza', behu'.

Janossz 2017.10.23. 20:59:28

@Muad\\\'Dib: Én valami másik galaxisban, élek úgy látszik.
Ezer autóba beszálltam, annyiból ki, volt, hogy ezt-azt toltak az arcom elé, azok általában jóleső dolgok voltak, ilyesmit nem.
De mit változtat a dolgon, hogy kocsiba szállt, villamoson, vagy űrhajóban történt? Hozott egy rossz döntést. Megbánta. Ennyi.

Izomor Lánya 2017.10.23. 21:02:07

Az megvan, hogy MMA-tag?

Janossz 2017.10.23. 21:05:52

@aronsatie: Te meg a minden blogon ott lévő, ügyeletes beleböfögő vagy, akinek véleménye, mondandója sosincs a témához, csak időnként kötelességszerűen bejelentkezik, mint az ötös őrhely.
Örülök, hogy megismerhettelek.

vgab 2017.10.23. 22:46:50

@Janossz: Ha elfogadjuk, hogy az áldozatok mindig kiléphettek volna a helyzetből, akkor is olyan cselekményről van szó, ami a BTK-ba ütközik: 205. § (1) Aki magát nemi vágyának felkeltése vagy kielégítése céljából más előtt szeméremsértő módon mutogatja, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Lehet, hogy súlyosabb dolog is megállna, de ez biztosan. Mivel pedig - vélhetően - számos alkalommal követte el Marton, továbbá alkalmanként nem is egyedül, ráadásul a helyzetből kilépést legalábbis nehezítve, könnyen elképzelhető, hogy letöltendő szabadságvesztést kapna (persze ha nem évült volna el). Az ilyet hétköznapi dolognak beállítani nem túl szerencsés. Ami meg Cseh Tamást illeti: van egy olyan dala is, hogy a 8. a 12 közül.

indiscriminating power 2017.10.24. 07:58:30

@kisa: "amíg nem éltél át hasonló helyzetet, nőként, persze, addig könnyű kibickedni"

Ööö, itt ugye csak megbotlott a klaviatúrád?

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.24. 08:10:27

@indiscriminating power: Miért botlott volna meg? Ez tipikusan az a szitu, amiről fogalma se lehet annak, aki nem élte át.

fuhur 2017.10.24. 12:26:20

@Janossz: "Ha némely hatalmasok, szereposztók, direktorok ezt megkövetelik, az semmiképp sem elegáns, de messze nem erőszak."

Játsszuk el. Hív a főnököd egy idősödő jó kiállású úriember, majd az iroda ajtó bezárása után közli, hogy egy kicsit a szádban kellene tartanod a farkát, ha meg akarod tartani az állásodat. De ha hajlandó vagy le is nyelni, akkor te lehetsz az új csoport vezető.

Megerőszakoltak e téged itten, vagy nem e?

velőtanya 2017.10.24. 22:18:53

Szép találat ez kétségtelenül, hogy három hónapja még a liberális terrorral világéletében hősiesen dacoló nemzeti érzelmű akadémikus volt, most meg kiderül róla, hogy együtt tekerte ki Magyar Libák nyakát Bajnaival a maceszgombócos libaleveshez - de itt legalább van egy időmúlás, a habonymédia részéről ez egy rizikómentes húzás, a fideszbirka agya nyilván nem fog emlékezni ennyi idő után az előzményekre.
De talán másnak is feltűnt, hogy felállítottak egy másik mutatványt is: most _egyszerre_ fut az a narratíva, hogy Marton egy velejéig gonosz hiperliberális sorosita erőszaktevő ÉS hogy Sárosdi Lilla meg a többi áldozat aljas hazug rágalmazó feminista összeesküvő, akik a fehér faj, a kereszténység és a család megsemmisítését tűzték ki célul. (Ez annyiból rizikósabbnak tűnik, hogy itt a tökéletesen ellentmondó verziók egy időben, párhuzamosan futnak, de a jelek szerint simán működik ez is a célcsoportnál)

velőtanya 2017.10.25. 00:07:27

"Marton Lászlótól, a kádári színházdiktátortól, a balliberális kulturális-politikai világ nagy hatalmú urától még bukása után is félnek... Az üggyel, ami a rendszerváltás utáni magyar kulturális élet leggyalázatosabb botránya, még fogunk foglalkozni. Ami biztos: Marton László bukása a Kádár-korból származó balliberális kulturális-politikai világ és a véleményterror bukását is jelentheti."
Felkészül Dózsa László (1942- ), gondolom.
Bár a fene tudja, ott van az a helyre kis épület azon a drága környéken... lehet hogy rögtön Mészáros Lőrinc viszi el.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.25. 07:47:47

@velőtanya: Mi lesz belőle? Mangalicatelep? Gázkonvektor-összeszerelő műhely? Szálloda? Főszerkesztőség az egyesített Magyar Újságok Újsága (MÚÚ) számára?

indiscriminating power 2017.10.25. 08:59:38

@kisa: "Miért botlott volna meg? Ez tipikusan az a szitu, amiről fogalma se lehet annak, aki nem élte át."

És a szexuális zaklatást átélők pontos megnevezése "nő"? Nem inkább "áldozat", esetleg "sértett"?

Rendkívüli jóindulatra vallott tőlem fogalmazási hibát feltételezni, nem pedig azt, hogy e csoport nehézségeinek ecsetelése során egy részhalmazának még a létezhetőségét is kizárod, éppen az általad kárhoztatott magatartást demonstálva.

Úgy tűnik, tévedtem.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.25. 09:22:49

@kisa: Elnézést, hogy ilyen sokáig válasz nélkül hagytalak. Sárosdi művésznő eseteírása túlságosan valószerűtlen és teatrális. Olvasd el újból....mellesleg a férfiak nem szokták mutogatni a töttyedt tagjukat. A "zaklatottak nagy része (vagy mind) névtelen. Már egy 50 évvel ezelőtti kiskorú leányzós eset is van. Egy jó felépített lejárató kampány. Tegnap az Origón már a börtönt emlegették. Márton Úrnak még mindig nem esett le. A felfüggesztés nem elég.....a két menő állása kell valakinek.

P.S. Ami a sexuális zaklatást illeti...jelen van a társadalomban, helyenként igen elterjedt, küzdök is ellene.....De Sárosdi művésznő esete nem az aminek láttatni akarják és aminek látni véled.

velőtanya 2017.10.25. 10:54:30

@Fuxos (ex bömis): Ha már te egyedül ilyen ügyesen átlátsz a szitán, azt még elmagyarázhatnád, hogy "Sárosdi művésznőnek" meg a többi lipsi cafatnak hol fog kifizetődni ez a buli? Gondolod, hogy miután Márton két menő állása betöltendővé válik, Tarlós Pista és az embertelen miniszter Balog páter majd Schilling Árpádot fogja kinevezni a helyére?

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.25. 11:25:54

@velőtanya: "Ha már te egyedül ilyen ügyesen átlátsz a szitán" Nem kell ügyesen látni, hogy leessen mire megy ki a játék. Kb. Soros a sátán szintű a kampány.
Sárosdi művésznőnek ez nem egy jó buli. A sztoriban ő is áldozat, csak nem Márton úré.....a többi potenciális áldozat meg a legjobb tudomásom szerint még mindig névtelen. Betelefonáltak, meg volt 15 éve egy barátnőm akit Márton zaklatott stb.

P.S. Mellesleg nem csak nekem esett le.....csak a boszorkányt égetni induló tömeggel nem sok értelme van vitatkozni.

Vödör1 2017.10.25. 11:52:27

@Fuxos (ex bömis): nem Márton, hanem Marton, a fene egye már!

Vödör1 2017.10.25. 11:57:46

@Fuxos (ex bömis): akkor viszont lehet perelni! Ja, a főrendező úr nem akar? Talán attól fél, hogy akkor tanúskodna az a hét most névtelenül nyilatkozó is?

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.25. 12:49:02

@Vödör1: Boszorkány....égjen!

P.S. Nem vagyok járatos a színházak világába. Egy héttel ezelőtt, azt sem tudtam, hogy Marton Főrendező Úr a világon van...és ez Sárosdi Művésznőre is igaz.

Tehéntőgy 2017.10.25. 13:25:26

@velőtanya: Ebben sincs semmi eredeti, Ámerikába' a trumpista széljobbos szellemi pöcegödrökben is egyszerre megy most a harc a Fehér Férfiakat üldöző feminista-kommunista-egyetemista-socialjusticewarrior összeesküvés ellen, miközben fut a Gonosz Demokrata (ínyenceknek: Zsidó) Nemierőszaktevő Weinstein vonal is.

közösperonos átszállás 2017.10.25. 14:43:33

@velőtanya: "Ez annyiból rizikósabbnak tűnik, hogy itt a tökéletesen ellentmondó verziók egy időben, párhuzamosan futnak, de a jelek szerint simán működik ez is a célcsoportnál"

Nekem erről ez jutott eszembe: "Amennyire a történtekből rekonstruálható, Moszkvában az a döntés született, hogy minden eszközzel meg kell próbálni a felelősséget Ukrajnára hárítani, és közben hitelteleníteni a nyugati vizsgálatokat. Ebbe beletartozott az is, összhangban a kortárs orosz információs hadviselés általános logikájával, hogy egymásnak is ellentmondó információk publikálásával olyan „információs zajt” kelteni, ami összezavarja a közönséget, és amelyben elvész a valóságot leíró narratíva. Az ehhez használt eszközök közé pedig nemcsak vad és abszurd pletykák és álhírek fértek bele, de hivatalos nyilatkozatok is. Más megfogalmazásban, az MH17-es tragédiáját követően indított orosz információs művelet stratégiai célja nem az volt, hogy a világ Moszkvának higgyen, hanem az, hogy Kijevnek és a Nyugatnak sem."

tldr.444.hu/2017/07/17/a-malaj-utasszallito-lelovese-utan-tanulta-meg-a-vilag-milyen-az-orosz-informacios-haboru

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.25. 21:37:40

@Fuxos (ex bömis): de. Szokták mutogatni a löttyedt hímtagjukat. Ráadásul sokan azt remélik, hogy majd a nő lehel életet bele. Vagy pont attól kel életre, hogy látják a másik szemében a félelmet.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.25. 21:39:07

@indiscriminating power: elnézést, valóban áldozatot kellet volna írnom, bár lássuk be, hogy az áldozatok többsége nő. De igazad van, férfiak is lehetnek áldozatok, sőt, gyerekek is.

seol 2017.11.03. 11:55:56

@közösperonos átszállás:

Szerintem részben közrejátszik, hogy egyszerűen túl buták egyeztetni a többi komisszárral, plusz mindegyik "ő akar a legnagyobbat hazudni". (Ahogy a khm, nemszovjeteknél is.)