Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Harvey Weinstein hosszú árnyéka (megjegyzésposzt)

2017.10.18. 20:31 | jotunder | 162 komment

 

      Sárosdi Lilla színésznő a Facebook-on vallott arról, hogy mit művelt vele egy "nagyrendező". Az illető színházi próba után egy fehér BMW-ben mutogatta neki a péniszét. Nem sokkal az autó elindulása után a Margit-híd pesti hídfőjénél voltak, melynek vonzáskörzetében, mondjuk úgy, korlátozott mennyiségű színház található.  Nem nagyon vannak kétségeim, találtam egy másik beírást is a Facebook-on, nyilván a teljes színházi szakma tudja, hogy kiről van szó, és most éppen gyűlik a feszültség.

      El tudom képzelni, mi történhet akkor, amikor egy Harvey Weinstein lelkületű figura egy száz nőt foglalkoztató üzem kisfőnöke lesz. Nem kell ahhoz Jennifer Lawrencenek vagy Gwyneth Paltrownak lenni, hogy az ember kilátástalan helyzetbe kerüljön. Egy nyolc általánost végzett nő nem fog hashtagmetoozni.  Talán nem is tudja, hogy mi történt vele, úgy érzi, hogy ez az élet része.

       Majd pont én fogom megmondani, hogy hol kell meghúzni a határt, hogy a prostituáltak vagy a sugarbabyk beleegyezése valóban beleegyezés-e, milyen viccet tűrhet el egy nő, ha éppen szőke a haja, vágják-e pofon a demegező sutyerákot az utcán. És ha igen, nem fog ez az egész rólam szólni, ha mégis beszélek róla, mert sajnos kiváló öndefiníciós lehetőséget kínál ez a borzalom.

      Igen, itt egy kulturális háború is folyik, Weinstein a liberális Hollywood reprezentása, szemben pl. Donald "Grab them by the pussy" Trumppal. A progresszív erők hashtagjeit a konzervatívok überfeminista morális pánikként írják le, mindenki megtalálhatja a történetben a csatlakozási pontot. 

      Mit tehetek akkor, amikor egyszerre látom a totális kiszolgáltatottságot,  a kihasznált, megalázott, az öngyilkosság határára sodródott fiatal nőt és azokat, akik ebből a kihasználtságból, megalázottságból, szörnyűségből ideológiai hasznot remélnek, és néha összecsúsznak a képek a szemem előtt, nem tudom hol van kezdetük és végük.

      Vannak könnyen leírható mondatok. Azokat már régen leírták. Vannak nehezebben leírható mondatok, amelyekhez nincs bennem elég bölcsesség és lelki erő.    

     

      

      

      

      

     

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1513016698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

seol 2017.10.19. 15:47:22

@Skywatcher:

Írj még magadról pár szót, kérlek.

tyto 2017.10.19. 15:48:22

@Kishableany: szuper.....szóval azonnal feltételezzünk minden egyes férfiról rosszat......annak ellenére, hogy a nagyobb részük normális, és eszébe se jut erőszakoskodni......vagy hatalommal visszaélni.....megint büntessük az ártatlant, hibáztassuk az áldozatot........gratulálok.......valami nagyszerű iskolába járhattál.......

különben meg rengeteg olyan eset van, ahol hiába vagy okos, és felkészült....mert váratlanul ér, és mert túlerő van......

szóval részemről inkább a bűnöst ítélném el, nem az áldozatot tanítanám ki nindzsának.

morph on deer 2017.10.19. 15:50:51

@Tisztességes Természettudomány:
“Hollywood (és a filmipar) kezdettől úgy van felépítve, hogy a legszabadabb erkölcsöket hirdesse. Vagy az erkölcsi gátak felszabadítását.”

Ez nem az erkölcsről szól, hanem a hatalomról és a függőségről.

A színész szerepelni akar, hiszen azért színész, és joggal számít(hatna) arra, hogy a tehetsége számít!
Mivel a producer van döntő helyzetben, és mivel nyilván a saját férfias ‘értékei’ miatt nem esnek a nyakába a szebbnél szebb nők, így aztán, mivel egy görény, a szerepért feltételként a hölgyek “szolgáltatásait” veszi igénybe...

Végül is ez is erkölcsi kérdés, csak nem a “szabad” erkölcs itt a hunyó, hanem a pitiáner aljasság.

Csakúgy, mint mikor a polgármester a támogatás vagy a munka fejében várja el a hasonló ‘ellenszolgáltatást’ bármelyik hazai faluban...

Akinek férfiként szemernyi önérzete is van, ilyet soha nem csinál, de ezeknek a patkányoknak ez a “természetes”, mert övék a hatalom.

cheetah_01 2017.10.19. 15:56:39

@jotunder: ˇMegértem, hogy keresed a szavakat. Az embert rendre zavarba ejti a világ összetett volta ... a rengeteg nézőszög. Értékelem is, hogy amolyan érték-világítótoronyként nem foglalsz állást határozottan, inkább fölmutatod a helyzet zavarosságát. Engem, kommentelőként azonban nem köt efféle felelősség, ezért mondom ... ilyen helyzetekben nem kell mérlegelni ... a kihasznált, megalázott nőt kell nézni, és őt kell megvédeni ... Mindenáron ... Ha vannak más megfontolások, akkor azokra térjünk vissza azután ...
Látom, vannak itt ilyen vélemények is meg olyanok is ... a tudatlanság, tanulatlanság, ostobaság, butaság tobzódik ...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.19. 15:58:22

@morph on deer: etikailag én teljesen egyetértek veled, de faktuálisan ez nincs így. nem ismerem a konkrét ügyet ahogy te sem. Viszont dolgoztam színházban sok évig, és nagyon sokszor láttam olyat hogy kifejezetten a szerepre vágyó ifjú titanillák itatták le a rendezőt és kezdték el orálisan kielégíteni (a rendező azóta börtönben van lilomtiprás miatt, nagyon helyesen egyébként). Ezt a rendszert az összes szereplő együtt tartja fenn, akárcsak például a hálapénz intézményét, amit egyrészt mindenki elítél másrészt verseny licitálnak, hogy ki tud vastagabb borítékot adni az orvosnak. Ez nem úgy néz ki (leggyakrabban) hogy a rendező vagy a producer azt nmondja hogy oké aki lefekszik velem azé a szerep. A határokat két oldalról húzzák, a legtöbb esetben. Van benne csábítás, szexxel zsarolás, leitatás, drog, hatalommal való visszaélés, munkával zsarolás, bosszú mindkét oldalról, stb. Nem egy egybites képlet.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.19. 15:59:56

@harmadikszem: a sárosdi lilla által elsmesélt sztori nyilván nem ez a bizonytalan kategória, ha igaz amit állít, akkor az színtiszta ocsmányság, börtönben érjen véget a történet.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.19. 16:01:02

@seol: "És miután nemet mondtál, neked se maradt más munkalehetőséged, mint a pincérkedés egy motoroskocsmában?"

Dehogy.....ez nem így működik. Az ajánlattevőnek volt ez trauma (valaki nagyívben leszarta a hatalmukat), igyekeztek minél gyorsabban elfelejteni a dolgot.

morph on deer 2017.10.19. 16:03:01

@Fuxos (ex bömis):
“ A tehetség legyőzi az akadályokat.”

Vagy nem. Mert nem egy ezek közül a görények közül utána nyul, és mivel a szakma vezetői ugyancsak hímek, ráadásul mindenki ismer mindenkit, így nem túl nehéz ellehetetleníteni valakit.
Volt jónéhány hasonló történet, minden szinten.

morph on deer 2017.10.19. 16:18:22

@harmadikszem:
“dolgoztam színházban”

Ez a filmszakmára jellemzőbb, és ott sem úgy, hogy ‘ki akar szopni’ hanem mint ajánlat a producer számára legkívánatosabb személynek.

Azokat a nőket én is ismerem, akik eleve az előbbre jutás eszközeként használják nőségük erejét, ráadásul olyat is, aki az “esemény” után megfenyegette, hogy ha még jobb poziciót nem kap, akkor megvádolja erőszakkal...

Vagy a még ‘érdekesebb’ megoldás, ahogy a ‘Disclosure’ megmutatta.

morph on deer 2017.10.19. 16:19:53

@morph on deer:
Most látom, hogy nincs “nyul” utána, hanem “utána nyúl”...
Oh well...

stefan75 2017.10.19. 16:27:39

@TG69: Ez borítékolható volt, és valószínűleg meg is nyeri. Remélem, pürrhoszi győzelem lesz.

Név nélkül is sejtette valószínűleg mindenki, hogy róla van szó. A név kimondása viszont együttjár a bizonyítási kényszerrel, csak Sárosdi Lilla kezében semmilyen bizonyíték nincs. Mindenesetre ha elítéli őt a bíróság, annak is van egyfajta üzenete. Zsanettország. Lúgosdokiország. Vakkomondorország. Lehet sejteni az eredményt.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.19. 16:38:12

@stefan75: lehetett volna ügyesebb, vagy beszélhetett volna ügyvéddel. Ha csak egy nevet tesz ki a fb oldalára az is elég lett volna de nem perelhető. Persze nem várok el örzsöltséget, sajnos az pont a másik oldalon van inkább.

Tomika1983 2017.10.19. 17:00:58

Osszesitve a dolgokat, mindenki magaert felelos. Csak akkor tudod magad megvedni, ha vannak elveid amikhez tartod is magad! Ha nincsenek, akkor masok fogjak radkenszeriteni az oveket.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.19. 17:02:08

@cheetah_01: altalanossagban igy van, de itt nem Altalanos Laszlot vadoljak azzal, hogy Altalanos Lillat zaklatta. ez a baj. egy konkret vadrol is szo van, plusz egy altalanos jelensegrol. a konkret vad eseteben nem kell ugyanugy velekednem, mint a birosagnak, mondhatom azt, hogy en inkabb X-nek hiszek, mint Y-nak, de azert sokkal tobbet kellene nekem errol az ugyrol tudnom, hogy velekedhessek rola.

azt nem mondhatom, hogy mivel altalanossagban igaz az, hogy remisztoen sok zaklato van, ezert ha X.Y-t megvadoljak azzal, hogy noket zaklatott, akkor bunos. akkor sem mondhatom, ha tudom, hogy ha X.Y valoban zaklatott, akkor az aldozata melle kell allnom, minden korulmenyek kozott. altalaban allhatok az aldozat melle. es valamifele felteteles modban allhatok Sarosdi Lilla melle. ez azt jelenti, hogy ha o valoban igazat mond (nincs okom az ellenkezojet feltetelezni, de tegnapelott meg arra sem volt okom, hogy Marton Laszlorol barmit gondoljak), akkor erezze azt, hogy mellette allok. nem konnyu dolog. es engem erdekel az, hogyan kell tisztessegesen viselkedni ebben a kerdesben, mert nem trivialis, es altalaban erdekelnek a nem trivialis kerdesek.

cheetah_01 2017.10.19. 17:44:33

@jotunder: JT, ezeknek a megalázott embereknek (jellemzően nőknek) nincsen hova visszavonulniuk. Nekünk kell őket kisegítenünk.

RontoPal 2017.10.19. 17:49:37

Nos, én nem vagyok egy híresség, nincs különösebb hatalmam, vagyonom, de annyit azért elmesélhetek, ami velem megesett. Régen elkövettem azt a "hibát", hogy visszautasítottam egy nőt. Nem durván, csak egyszerűen nemet mondtam. Évekkel később ezt úgy hallottam vissza, hogy én erőszakoskodtam...

Mindezt nem HW mentegetésére mondom, aki erőszakos, főleg, ha kiszolgáltatott helyzetben lévővel, azt mélységesen megvetem, de ezekben a történetekben soha nem lehet megtudni az igazságot így, több évvel, évtizeddel a történések után.

ingyenebed 2017.10.19. 17:54:46

@jotunder:

hát de a nők sem általánosságban nők itten, hanem bizonyos nők.

idéznék egy másik hozzászólót:
"Azért az érdekes, hogy az "áldozatoknak" csak úgy laza 20 év után, a karrierjük beindulását követően jutott csak észébe, hogy "Jéé, bazmeg, leszoptam Vejnstejnt!" Ja, mert a karrier és a pénz azért csak fontosabb volt, mint pluszban egy újabb mélytorkozás. Pfejjj."

erről szól a klasszikus vicc:
- Lefeküdne velem százezer forintért?
- Hááát... Igen.
- Na és kétezerért?
- Mit képzel maga? Mi vagyok én?
- Hogy maga micsoda azt már tisztáztuk, már csak az áron vitatkozunk.

aronsatie 2017.10.19. 18:00:44

@stefan75: Kivéve, ha előállnak még páran, hogy velük is megesett hasonló.

Muad\\\'Dib 2017.10.19. 19:31:54

@ingyenebed:
Kezdem azt hinni, hogy én egy alternatív univerzumban létezek és nem ugyanarról az ügyről beszélek, mint ti:
"
Florence Darel

A francia színésznőt akkor zaklatta a párizsi Ritz-Carltonban, amikor a felesége ott volt a szomszédos szobába. Darel szerint olyan érzést keltett a helyzet, hogy ha Amerikában szeretne befutni, akkor Weinsteinen kell átmennie.
-----------
Sophie Dix

A színésznőt Weinstein azzal csábította a hotelszobájába, hogy gond van az alakításával, és meg szereté mutatni az aznapi felvételeket. A férfi elkezdte lerángatni a nő ruháját, lenyomta az ágyra, de Dixnek sikerült bemenekülnie a fürdőszobába. Amikor kinyitotta az ajtót, Weinstein ott maszturbált.
----------
Dawn Dunning

Weinstein le akarta szerződtetni 2003-ban a színésznőt három darab filmre is egy New York-i szállodában, azzal a feltétellel, hogy belemegy egy édeshármasba a producerrel és az asszisztensével.

-----------
Angie Everhart

A fotómodell egy hajón lakott a velencei filmfesztivál ideje alatt Weinsteinnel, és egy nap arra ébredt, hogy a férfi fölötte áll és maszturbál.
------------------
Romola Garai

Weinstein egy köpenyben fogadta 2000-ben, a Savoy Hotelben az akkor 18 éves Garait, mondván hogy személyesen kell jóhagynia egy szerepre.
----------------
Louisette Geiss

Geiss egy forgatókönyvet pitchelt éppen a 2008-as Sundance fesztiválon, amikor Weinstein követelte tőle, hogy nézze őt, miközben maszturbál.
---------------
stb..." index.hu

Meséld már el nekem kik azok, akik ha nálad vannak vendégségben maszturbálhatsz előttük, vagy erőszakkal rángathatod le róluk a ruhát, mert "bizonyos nők" a szavaiddal élve?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.10.19. 20:03:10

@ingyenebed:

igazából ebben is van (nagyon kicsi) valami, de azért én összességében, meg mentálhigiéniás szempontból nem bánom, hogy ha 20 év múlva is, de Vejnstejnt rákötözték a szopórollerre, ha csak egy Vejnstejnt visszatart, már megérte.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.19. 20:06:44

@jotunder: már többen, akkori kollegák névvel vállaják a tanúskodást. Van akinek Lilla rögtön elmeséte (19 évvel ezelőtt) van olyan is, akinek csak pár évre rá, kb 15 éve. Ők a bíróság előtt is meg fogják mondani, hogy ugyanezt a sztorit hallották, ugyanezekkel a részletekkel. Ha ML hazudik, az csúnya, de ha elfelejtette (mert annyi ilyenben volt része) az ugyanúgy csúnya. Ez komoly ügynek tűnik.

velőtanya 2017.10.19. 20:29:16

@harmadikszem: Az is érdekes lesz, hogy jelentkeznek-e mások is hasonló történettel Martonról. Eddig egy "fél" ilyen eset van, Dettre Gábor rendező írja a fb poszt alatt, hogy az akkori barátnője pontosan ugyanerről a koreográfiáról számolt be annak idején (még a perverz barát is ott volt)

ingyenebed 2017.10.19. 20:40:01

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

hát azt nem mondom, hogy sajnálom a krapeket...
nyilván megéri a pénzét. most visszaüt a viselkedése.

ingyenebed 2017.10.19. 21:22:02

@Muad\\\'Dib:

hát miért nem vágták pofán ott melegében, vagy rúgták tökön? ha már hol a lakására, hol egy hajóra keveredtek vele véletlenül. meg a kabinajtó is nyitva maradt véletlenül... vagy átmaszturbálta az ajtót is? mégis mit tudott volna csinálni? elmegy a rendőrségre, hogy ok nélkül tökön rúgódott? mi az hogy követelte, hogy nézze miközben maszturbál? mondja már el valaki, hogy tudok egy nőt arra kényszeríteni hogy nézze ahogy maszturbálok? lekötözöm? vagy pisztolyt nyomok a fejéhez? ne szórakozzunk már.
szerinted egy kollégiumban hány ilyen sztori van? és ki a fszt érdekel őszintén szólva? mit akarnak? gondolom bosszút állni. igazuk van, tegyék. rácseszett a pali. ő baja. és akkor most mi van?
akkor ezentúl nem fognak a 18 éves kishercegnők a producerek lakására szerepélt felmászkáni? tényleg ezt gondolod? hány éves vagy kiránylány? vagy mi lesz? megy velük rendőr ezentúl?
arról miért nem beszélünk hány férfit tettek tönkre a nők? ha már. hány válás után lesz a hapsié a lakás meg a gyerek? mondjuk.
szerintem szánalmas az egész történet úgy ahogy van.
a mélyen T Fehér Középosztály unatkozik.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.20. 01:06:10

@velőtanya: igen láttam azt is. Szerintem lesznek mások is, igen kínos az egész ügy a SZFE-nek is, főként hogy igyekszik s hús se hal lenni, ami egy pontig persze érthető is. Én nagyon-nagyon bízom abban, hogy ha ML valóban bűnös (hajlok rá hogy ezt gondoljam) akkor a lelkiismerete valamit ki fog találni. Bár a történet hozzá kell tennem extra undorítóan beteg, szóval az én pszichológiai tudományom itt körülbelül meg is torpan, fogalmam sincs hogy műkdik egy ilyen fazon. A Weinstein egyszerűbbnek tűnik személyiségkarakterre.

stefan75 2017.10.20. 02:23:12

@velőtanya: Egy komment máshonnét (Kata van Doesselaar): "Jol tetted Lilla. Sokakert. Igy visszagondolva remes, hogy akkoriban ezt mennyien tudtuk, hogy Marton ilyen sokakkal es ezt elfogadtuk.. elfogadta mindenki, hogy ezt lehet.. hogy a beceneve pinabubus volt... amikor 2 szavazat hijjan nem vettek fel az osztalyaba, ereztem, hogy a jo Isten nekem mas utat tervezett es nem tanulhatok olyan embertol, aki ennyire gerinctelen. Gondolom hosszu lesz a nevsor ahogy Amerikaban is... szuper hogy elkezdted."

Persze ettől még nem biztos, hogy jelentkeznek az áldozatok, mert vesztenivalójuk itt csak nekik van :( Tárgyi bizonyítékok nélküli vallomásból könnyen lehet becsületsértési per, és rengeteg más retorzió is érheti őket.

stefan75 2017.10.20. 02:27:18

@ingyenebed: Ajánlott olvasmány:

Kárász Eszter: Kis magyar áldozathibáztató
(facebook-kommentekből szemezgetve)

Megérdemelte. Tudhatta volna.
Miért ült mellé? Miért állt szóba?
Túl későn sétált. Túl rövid szoknya.
Miért ment arra? Miért nem mondta?

Kiprovokálta. Ő is élvezte.
Sőt, ő akarta. Direkt ő kezdte.
Várható is volt. Úgy volt öltözve.
Az ő hibája. Még örülhetne.

Miért, mire gondolt? Mi fog történni?
Eléggé naív volt. Vagy szeret kefélni.
Megtörtént. Ez van. Minek rinyálni?
Ha akar, hogyhogy nem tud kiszállni?

Csak kitalálta. Méghogy ő tette?
Ki hitte volna? Oly rendes ember.
Nem hinném róla. Nem így ismertem.
Az én lányommal nem történhetne.

karandash 2017.10.20. 04:07:31

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: a casting couch az már a némafilmek idején is létezett. Most mindenki úgy csinál, mintha ez egy újdonság lenne.
A készségesen szopó színésznők mindig is jobban érvényesültek.
Weinstein ilyen szempontból egy őskövület, aki a 20. századi szexéhes (zsidó) producereket képviseli. Komolyan olyan a pasas, mint egy árja nőket hajkurászó zsidó milliárdos kariktatúrája egy antiszemita német plakátról 1935-ből.

www.od43.com/1935_Stuermer_RB_4.jpg

Ez azért rossz emlékeket idéz.
Viszont ott van Roman Polanski, Woody Allen... Nem Weinstein volt az első, akinek gusztustalan szexbotránya volt. De Polanskit és Woody Allent állva tapsolva ünneplik mindenütt a liberális, demokrata párti sztárok, például Meryl Streep. Pedig gyerekeket erőszakoltak meg!

Michael Jackson is gyerekeket molesztált, de mindenki megkönnyezte a halálat.

Fene tudja már mi vált ki az emberekből ellenszenvet. Ha Polanski meg Woody Allen tettei se, akkor miért épp Weinstein?

karandash 2017.10.20. 04:14:56

@stefan75: ezzel azért nem söpröd le az asztalról a kínzó kérdést, hogy vajon hány hollywoodi színésznő mondott igent önként és dalolva Weinsteinnek. Mert most azokról hallunk, akik nemet mertek mondani, ellenálltak. De sokan voltak, akik egy millió dolláros szerződésért a barátnői lettek önként. A casting couch nem arról szól, hogy azon megerőszakolnak nőket, hanem hogy nők szexet adnak filmszerepekért cserébe, producerek meg filmszerepeket adnak szexért cserébe. A casting couch kb. 90 éve működik már, és rengeteg nő önként feküdt le rá. Mert hasznuk volt belőle.
Csak abból lett botrány, hogy pár színésznő nemet mondott. De több ezren meg igent mondtak és egy sikeres karriert dugtak össze maguknak, róluk nem hallunk.

fillérbaszó vadász 2017.10.20. 07:37:00

@karandash: Amúgy pont erre gondoltam, hogy az egyik vesztesei az ügynek, a karrierjük érdekében szopó/baszó középszerű színésznőcskék, mert ezután meg fogják gondolni a producerek ötször, hogy nyomuljanak-e. Maradnak a megbízható fizetős kurváknál.
Amúgy ez nem csak hollywoodra jellemező ez az egész jelenség. Én több munkahelyen, sőt az egyetemen is láttam olyat, hogy egy hölgy (hogy is fogalmazzak) a punciját is segítségül hívta karrierjének építéséhez. :)

Amúgy az egész ügy bűzlik. Nem vagyok az a konteo hívő, de lehetséges, hogy itt egyéb producerek, filmstúdiók (Warner, Fox, Paramount...) fejesei állhatnak a háttérben, hogy kitúrják weinsteinéket a piacról.

Az is érdekes, hogy Brad Pitt meg akarta verni Weinsteint állítólag, mikor Gwyneth Paltrow-t "zaklatta". Aztán Paltrow meg együtt mosolyog az oscar-gálán 99-ban Weinsteinékkel, Pitt meg 2007-ben Weinsteinnékkel forgatja a Becstelen brigantykat.

flort 2017.10.20. 10:47:19

@stefan75: látom magam előtt, ahogy vérben forgó szemmel másolod be. Ez nagyszerű alkalom, hogy elkenjük az egyén felelősségét saját magáért.

Különösen vicces, hogy egy olyan szakmáról beszélünk, ahonnan átkerült a magyar köznyelvbe a "szereposztó dívány".
Szerintem tökéletesen jellemző, hogy a hölgy férje mintha valami olyasmit mondott volna, hogy más áldozatai is voltak a rendezőnek - eszerint ő tudott az egészről és nem tett semmit? A kérdés álnaív, valószínűleg az egész színházi szakma tudta, hogy hogy megy ez, és hallgatásával legalizálta a helyzetet.

Egyébként: mégis, vajon mit gondolhattak évtizedekkel ezelőtt (vagy akár ma) a kezdő színésznők (vagy ne legyünk szexisták. színészek)? Ha nem tudták, hogy az akármilyen szex benne van pakliban, mert ez egy ilyen szakma, akkor feltehetően egyszerűen naívak/hülyék voltak?

Engem ez arra emlékeztet, amikor valaki átmegy a piros lámpánál és elcsapja egy autó (remélhetőleg túléli). Lehet mondani, hogy nem tudta, hogy az a szemben levő, álló embert formázó piros fény mit jelent, de csak röhejessé válik. Sokkal reálisabb, hogy magasról tett arra, hogy ezt most nem kéne, de ráfaragott. És hiába írod le habzó szájjal, hogy ÁL-DO-ZAT-HI-BÁZ-TA-TÁS, mert az autó ütötte el, pedig van rajta fék, akkor is ő hozott rossz döntést, magának köszönheti a lábtörést. Mert felelős magáért.

sisszi 2017.10.20. 10:59:49

@stefan75:
köszi a kommentet.
majdnem az összes hozzászólás áldozathibáztatásról szól :((((
a helyzet kiindulópontját nem sokan kérdőjelezik meg. az betonból van öntve.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 11:11:46

@flort: Egyébként nem. Nem kell ilyen szakmának lenni (mert az "ilyen szakmát" amúgy a pornószínésznek hívják), De sajnos a hozzászólásokból - egyéb helyeken pláne - úgy tűnik, hogy a többség számára teljesen rendben van, hogy rendezők/producerek/egyéb hírességek ágyán keresztül vezet az út a vágyott sikerhez. Ezek szerint az is rendben van számukra, hogy adott esetben az vezérigazgató/igazgató/osztályvezető/művezető - kinek mekkora a "siker" iránti vágya - ágyán keresztül vezet az út jobb beosztáshoz, fizetéshez, miegymáshoz. Ezek ilyen szakmák. Na de minden szakma ilyen?
És az áldozathibáztatók igenis felelősek azért, hogy semmi nem változik, mert ezek után persze kétszer is meggondolja az ember(lánya), hogy szóljon-e bárkinek is, kitegye-e magát ilyen és hasonló véleményeknek.
A zebrás példa meg tök irreleváns, almát hasonlítasz a padlizsánhoz.

Muad\\\'Dib 2017.10.20. 11:12:57

@flort:
A példád kapitális baromság. A piros lámpás esetet jogszabály kezeli, míg én nem tudok olyan jogszabályról, hogy a filmszerpért szopni kell, vagy, hogy a producer maszturbálhat előtted. De, ha elkerülte volna a figyelmemet gyorsan másold már ide, hadd művelődjek.
"...és hallgatásával legalizálta a helyzetet..."
Semmit nem legalizáltak a hallgatással. A régi maffiagyilkosságoknak is voltak tanúi, akik inkább nem láttak semmit, de ettől még nem lett legális az emberölés.

Muad\\\'Dib 2017.10.20. 11:16:36

@ingyenebed:
Lehet számodra fura, de anno egyetemista éveim alatt nálam is aludtak vidéki csoporttársaim bulik után. Lehet számodra még furább, de csajok is. Érdekes módon én nem éreztem azt, hogy odamehetek az ágyhoz amiben alszanak és maszturbálhatok fölöttük. De biztos az én hibám, hogy nem mozgok olyan menő körökben ahol ezt a remek viselkedésmintát el lehet tanulni.

TG69 2017.10.20. 11:21:38

@jotunder: index.hu/index2/#bloghu/beszedirok/2017/10/19/most_mutasd_meg_172

Van ebben egy bejegyzés Dettre Gábortól, amiben megerősíti azt, hogy ML többször is csinálhatott ilyet. Mivel itthon egy ilyen ügyet egyelőre nemigen lehet egyéni haszonszerzésre felhasználni és jött egy elég komoly alátámasztás is, a valószínűsége annak hogy igazat mond Sárosdi Lilla egész közel lehet az 1-hez.

TG69 2017.10.20. 11:33:47

@kisa: Azért vannak olyan területek, ahol ez a jelenség nagyobb számosságban fordul elő. Ehhez kellenek a női "beosztottak" nagy száma és a vezető szokásosnál is nagyobb hatalma, ami szellemi és érzelmi kiemelkedést jelent. Sokan felsoroltak ilyen területeket : tanár - diák, orvos - ápolónő, rendező/producer - szinésznő, edző - sportolónő stb. Ezek nem a szokásos hétköznapi esetek, itt a vezetőhöz egyben erős érzelmi szálak is fűződnek, akire zseniként, brilliáns emberként tekintenek, akihez a közeledés már eleve megtiszteltetés. Sőt ezek közül némelyikben a szexualitásnak elég fontos helye van, a nagy összezártság a speciális öltözködés vagy épp a szerep stb miatt. A szokásos emberi gyarlóságot sokkal több kisértés éri, nagyon komoly viselkedési protokoll kellene az ilyen viszonyokban. Ebben mi kívülállók vagyunk itélkezni is ésszel kell.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.20. 11:54:46

Az ilyen dolgoktól egyféleképpen lehet megtisztítani a "szakmát". Nem megyünk bele a játékba és ha ilyen történik, akkor viszont azonnal feljelentést teszünk stb. Ha pedig mégsem csinálunk ügyet a dologból, akkor meg hallgatunk...örökre.

Mellesleg, ahogy már írtam, kikezdeni egy alárendelt személlyel erkölcstelen és alávaló aljas dolog, de nem bűncselekmény....és remélem sosem lesz.

seol 2017.10.20. 11:59:18

@karandash:

Mondjuk Woody Allanre úgy nagyjából biztos, hogy csak ráfogták, legalábbis az elhírhedt ügyben, de a lényegtelen apróságokkal ne törődjünk.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 11:59:40

@jotunder: Gondolom az, hogy "ez egy ilyen szakma". Aki ide aspirál, az vegye tudomásul, hogy a sikerhez vezető út bizony ágyakkal van kikövezve.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.20. 12:08:35

@Fuxos (ex bömis): az megvan, hogy angliában 1400 lányt erőszakolt meg egy brit-pakisztáni bűnbanda? 1400 lányt, nem hármat. az meg van, hogy a lovaggá ütött BBC sztárok molesztáltak és erőszakoltak meg tizenéves fiúkat? éveken keresztül csinálták. van egy meglehetősen tekintélyes kétezer éves intézmény, amelyen belül néha igen ijesztő dolgok történnek fiatal fiúkkal és évekkel később szokott kiderülni, ha egyáltalán. gondolod, hogy a világ olyan egyszerű, amilyennek látod? weinstein általában csak próbálkozott, ha kicsit be volt rúgva, akkor keményebb dolgokat csinált, de a rendőrségi felvételen is látszik, próbálkozott, megnézte meddig mehet el, kihasználta azt, hogy élet és halál ura, de nem úgy, ahogy mondjuk VIII. Henrik használta volna ki. a leírt esetek nagy része nem volt rendőrségi ügy, lásd azt az esetet, amikor a rendőrség bedrótozott egy nőt, volt is valami, lehet is hallani a felvételen, de a vádemeléshez nem volt elég.
ezek tipikusan nem rendőrségi ügyek. harvey weinstein az isten abban a szakmában, az ő szava áll szemben egy kezdő színésznőjével, akinek azt kell vállalnia, hogy mindennek vége az életében.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.20. 12:11:21

@Fuxos (ex bömis): nem, általában nem bűncselekmény, vagy ha igen, pár országban, akkor aránylag kis súlyú. komoly munkajogi per indítható, ez az uniós guideline is. azt azért lehet tudni, hogy weinstein kifizetett egy rakás pénzt megegyezéses perekben.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 12:40:12

@TG69: Valóban. És?????????? Ez mire magyarázat vagy érv?

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.20. 12:43:56

@jotunder:
1.Az erőszak teljesen más dolog. Bűncselekmény! Kemény büntetést érdemel.
2. Az életben akadnak bonyolult helyzetek. Voltam néhányban. Gyors és az egyszerű megoldásokat választottam. Az erkölcs és egyenes gerinc voltak az útmutatóim.....és nem gondolkodtam azon, hogy majd mi lesz mert nem "feküdtem" le a hatalmasoknak.
3. Azt is tudom, hogy különböző emberek különbözően reagálnak hasonló helyzetekben. Nincs is vele problémám, nem várom el hogy mindenki úgy reagáljon mint én....mindenki a saját sorsának a kovácsa.
4. Dehogy lesz vége mindennek az életben.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 13:10:12

@Fuxos (ex bömis): és vajon voltál tízen-huszonkevés éves nőként olyan helyzetben, amikor egy ember, akitől esetleg a jövőd függ- legalábbis így gondolod - váratlanul az orrod elé dugja a löttyedt farkát, hogy kezdj vele valamit?
Már ne haragudj, én eléggé csípem a megnyilvánulásaidat, de ez most rendkívül nagyképűre sikeredett.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 13:13:47

@kisa: Mondjuk én hasonló helyzetben biztos leharapnám (a harapás többnyire beválik, ha az ember a megfelelő helyen alkalmazza, ez viszont saját tapasztalat, mert mitó... ) De ehhez elé komoly lélekjelenlét szükséges, és amikor az ember meg van ijedve, rökönyödve meg ilyesmik, akkor nem biztos, hogy a lélekjelenléte a helyén van.

TG69 2017.10.20. 13:15:19

@kisa: " Na de minden szakma ilyen?" Teszed fel a kérdést. Erre próbáltam válaszolni :).

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 13:35:42

@TG69: Jaaaa, :-), költőinek szántam. Nyilván egy kohóban van bányában ritkábban történnek ilyen dolgok.
Viszont én meglehetősen furcsállom, hogy ezek szerint a hüllőagyat pont azokban a szakmákban n/sem tudja visszaszorítani a civilizáltság, ahol elvileg pont a tanultabb férfiak vannak számosan jelen.

flort 2017.10.20. 14:05:17

@kisa: @Muad\\\'Dib: elmondok egy másik történetet, mert látom, sikerült félreérteni amit írtam.

Adott egy egyetemi oktató, aki mindig a saját hallgatói közül szerzi be a szeretőit, feleségét. Majd, ha feltűnik egy új pipi, eldobja őket, szegényeket. (Most nincs szó azokról, akiknél nem járt sikerrel, talán ilyenek is voltak.)
Ez vélhetően nem büntethető, sőt, valószínűleg az egyetemi szabályzat sem tiltja, egyszerűen csak etikátlan.
De: áldozathibáztatás-e azt felhánytorgatni, hogy ezek a szerencsétlen, szexuálisan kihasznált nők PhD ösztöndíjhoz jutottak (3 év fix fizetés kincset ér a mi szakmánkban), később esetleg adjunktusi pozícióhoz, vagy helyhez a kutatócsoportban? (Színészeknél ez a jobb szerep vagy állandó társulati tagság lehet, nem vagyok járatos ebben a világban.) Szerintem nem, lehet, hogy van, aki szerint igen.
Ők döntöttek, ez lett belőle. Erre vonatkozott a piros lámpás tanmese: naponta látom a járda széléről, hogy mennek át emberek az autók előtt (a legrosszabb esetben babakocsit tolva), mondjuk kéthetente pánikfékezéssel kell megállni valakinek. Pedig a hülye gyalogosnak fél percet kellene várnia, hogy átkeljen azon a két sávon. De ő inkább tudatos döntést hoz, úgy, hogy tudja, hogy nem helyes, amit tesz. (ennyit a zöldségekről)

Visszatérve: a hallgatók körében a tanár úr ezen hajlama közismert volt (talán ma is az) és a kollégái is csak szemérmesen az ég felé fordították a szemüket és azt mondták: Hát igen, ő ilyen... - az ELTE mégsem tesz semmit. Lehet hogy nem is tudna, de a törekvés sem látszik, pedig biztosan nem egyedi az eset.
Gondoltam, hogy javaslom Verebes István beszélgetését a tárgyban, de ha nagyon akarjátok, azt is félre tudjátok érteni.

Amíg pedig vannak lányok/fiúk, akik ezt elvállalják és a munkahelyi közeg ezt eltűri, addig az ilyen hirtelen felbukkanó botrányok nem fognak változást hozni. Különösen, hogy valószínűleg nem csak a színházi és egyetemi életben fordul elő ilyesmi, hanem nagy valószínűséggel az olyan hierarchizált munkakapcsolatokban, mint ami az orvosok és ápolónők vagy a fegyveres testületek tagjai között is gyakori.

stefan75 2017.10.20. 14:07:21

@kisa: Utólag és kívülállóként mindenki baromi okos, hogy mit kellett volna tenni. Legyen képzett harcművész a 18 éves lány 40 év tapasztalattal tökönrúgásban, és kezelje úgy a helyzetet... Rutinból, teljes lélekjelenléttel, like a walk in the park. Hát persze. Nem fog menni.

Egy 18 éves lánynak, aki még félig gyerek, ez egy lehetetlen, abszurd helyzet. Lefagy, elfogy körülötte a levegő, próbálja a tudata kizárni az egészet, blokkol a gondolkodás, biztos csak álmodja. (Sajnos nekem is ismerős a helyzet, piaristákhoz jártam.) A többedik alkalom után kezd valamiféle rutin kialakulni, és idővel talán meg lehet tanulni kezelni. De maga a helyzet még akkor is brutális, csak akkor már a betanult rutin segít, hogy gondolkodás nélkül is cselekvőképes maradjon az ember valamennyire.

És ezt nem védi, nem védheti a kialakult gyakorlat meg a szereposztó dívány toposza. Aki abban önként részt vesz, annak lelke rajta, de egy nekünk kiszolgáltatott emberrel nem élünk vissza szexuálisan, ez egy általános emberi minimum.

Mellesleg ahol a szereposztó dívány bevett gyakorlat, ott már nem lehet előnyhöz jutni általa, csak a kiesést lehet elkerülni. Ha lefekszel a producerrel, nem vágja el a karriered.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.20. 14:20:04

@kisa: Pedig nem nagyképűsködni szerettem volna. Nőként nem lehettem ilyen helyzetben, mert férfi vagyok. 19 évesen sokkal durvább dolog történt velem.

Mielőtt félreértenéd. Én nem a tettest akarom megvédeni......csak olyan furcsa a helyzet. Most számtalanul jelentkeznek a jóhiszemű tanúk, meg mindenki nagyon együtt érez, de amikor ezek a dolgok történtek akkor mindenki hallgatott, mindenki elfordította a fejét. Business as usual, gondolták...mert ez volt a könnyű út, most meg hirdetik az igét. Nespa?

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 15:29:39

@stefan75: Dehát nem ezt írtam pont én is? Hogy nem mindenkinek van meg a kellő lélekjelenléte és bátorsága az adott szituban.

stefan75 2017.10.20. 15:42:25

@kisa: De, csak továbbvittem a gondolatot.

TG69 2017.10.20. 16:27:12

@kisa: Nana, van itt nők által elkövetett zaklatás is fiatal színész áldozatokkal :
mandiner.hu/cikk/20171019_czutor_zoltan_zaklatasrol_ferfikent

közösperonos átszállás 2017.10.20. 16:34:45

@TG69: Mókás amúgy, hogy a kommentelő derékhad szerint abban az esetben is a nők anyját (mert kivetkőznek etc.).

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 18:06:03

@közösperonos átszállás: Hát ja, összességében mindig a nők a hibásak, mert a jelenlétükkel provokálják a férfiakat.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.20. 18:09:01

Bezzeg, ha maradnának a KKK háromszögben, mennyivel egyszerűbb lenne a helyzet!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.20. 19:21:23

egy brit munkasparti kepviselo ma bocsanatot kert, mert " a get on your knee, bitch" kifejezest hasznalta" egy rendezvenyen.
egy vicces szituacioban volt ez egy poen, egy ferfinek mondta, aki persze egyaltalan nem sertodott meg.

labrabbit 2017.10.20. 21:29:57

@Tomika1983:

Talan mibdenki a sajat tetteiert felelos, nem?

TG69 2017.10.21. 11:05:22

Nem hagytak magara Sarosdi Lillat, ujabb ket szineszno vallott hasonlo zaklatasrol. Ennek akkor annyi...

OoOoOo 2017.10.21. 11:17:24

@ámbátor: "a [Vígszínház ma reggeli közleményében] Eszenyi Enikő jelezte, hogy a Martonnal kapcsolatos dolgok alaptalanoknak gondolja: neki azokról tudnia kellett volna, ha az intézmény keretein belül ilyesmi történik és áll minden vizsgálat elé."

ámbátor 2017.10.21. 12:53:47

@OoOoOo: Ez honnan van? nem találom nyomát.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.10.21. 13:00:17

@TG69: Minnél több dolog derül ki a "zaklatásokról", annál nagyobb vágyat érzek arra, hogy kiírjam... Jejuis Márton László. Egy pinabolondot fognak keresztre feszíteni. Az dobja rám az első követ, akinek nincs legalább egy ilyen a társasági körében.
További jó lincselést kívánok.

ámbátor 2017.10.21. 13:15:32

@Fuxos (ex bömis): Ha pinabolond, és nem elég neki a felesége, járjon kurvákhoz. Esetleg próbálkozzon konszenzuális alkalmi szexpartnerekkel. Nincs abban semmi rossz (persze a neje erről gondolhat mást).

velőtanya 2017.10.21. 13:39:32

@Fuxos (ex bömis): Ezt már megtette más - és hát ööö... szóval én már csak emiatt is átgondolnám azt a kitűzőt, de persze te tudod.
(Betenném ide, de a blogmotor szerint tiltott link (wtf??), úgyhogy írd be a gugliba ezt: jesuismartonlaszlo, és az első találat lesz.)

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.21. 13:44:28

@velőtanya: Óóóó, akinek ő Max val a barátja, annak ellenségre már nincs szüksége... Nekem se engedi a blogmotor a nevét kiírni.

velőtanya 2017.10.21. 13:48:33

Azért hozzáteszem, nem mindenki találta meg azonnal a megoldást a dilemmára, hogy akkor most a zsidó halivúdi producert kell-e jobban utálni vagy a feministákat (és hogy melyik vonalból hasznosab levezetni a fehér faj. a kereszténység és a család elleni liberális összeesküvést), de mostanra ez a kérdés láthatóan eldőlt - alighanem azután egyébként, hogy Schilling Árpád neve bekerült a képbe.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.10.21. 13:52:05

@velőtanya: micsoda kognitív disszonancia lehet most egyes fejekben: kiállni egy zsidó erőszakoló producer mellett, csak azért, hogy rúghassunk egyet a feministákba, a liberáslisokba meg mindenkibe, aki elítéli a macsó viselkedésformákat. Ez aztán a kihívás!

kuksi 2017.10.21. 14:28:57

@flort:
Nem követtem itt a vitát, de amit írtál ahhoz egy gondolat:

Történetedben az oktató szerelmesfajta, aki rajong (aztán persze kiábrándul), örömmel intézi boldogulását aktuális választottjának, akit szeret a közelben tudni? (Egy kis M. Gyurka)
Vagy élvezetettel nézi a szűkölő félelmet a kiszolgáltatott tekintetében, akit becserkészett és érezteti, hogy bármit megtehet vele? Ennek nem kell a szex, a hatalom erejét akarja újra és újra érezni, azzal is, ha markában tartotta, de mégis futni hagyja.

stefan75 2017.10.21. 15:53:37

@velőtanya: Te jó ég. Ez iszonyatos. Minden kétséget kizáróan elmebeteg.

seol 2017.10.21. 16:08:51

@Fuxos (ex bömis):

Fura, nekem nincs.

És akkor az "előveszem a farkam és az arca elé tartom, hogy szopjon le" rövidebben csak "pinabolond"? Oké, ma is tanultunk valamit (nem feltétlenül az ügyről), nekem eddig mást jelentett a szó (nem mintha használnám, de ez is a rosszul megválasztott társaság miatt lehet).

seol 2017.10.21. 16:10:16

@stefan75:

Ha maxira gondolsz, akkor egyrészt persze, "vonyító", másrészt "hogyhogy nem találkoztál még vele?" :)

seol 2017.10.21. 16:33:49

@kisa:

Nem hiszem, hogy olyan nagyon kellene küzdeniük, az, hogy nőket molesztálni "menő", még azt is elnyomja, hogy zsidó az illető. Netanjahu is jó fej ezekben a körökben.

stefan75 2017.10.21. 19:08:41

@seol: Úgy emlékeztem, hogy csak valami hibbant vérfideszes propagandista. De ez a szöveg túlmutat azon, teljesen elvesztette a kapcsolatot a valósággal.

jaegtoer 2017.10.22. 08:21:31

@jotunder:

"_harvey weinstein az isten abban a szakmában, az ő szava áll szemben egy kezdő színésznőjével, akinek azt kell vállalnia, hogy mindennek vége az életében._"

És akkor vége. Nem Weinstein az egyedüli producer. És még van számos szakma és hivatás a világon. Igen sok nőnek nem adatik meg, hogy valagrázással keresse meg a kenyerét, mi több - a kenyérre a vajacskát is.

[érzek az egész kampányban egy direkt férfiellenes zöngét.

Már csak arra lennék kíváncsi, ha megvolt W. hírhedt híre, miért is versengtek a 'kegyeiért'?

Aztán várom a sok méltóságában megsértett nőtől azt is, hogy a női pucérkodással dúsított, vagy az eleve arra strukturált reklámokat is betiltassák.
Aztán várnám azt is, hogy világhíres rendezvényeken mellőznék a ribanckodós megjelenést ugyanazon celebpicsák, akik most teleüvöltik 20 év múltán a világot, jobban mondva 20 évvel ezelőtti eseményre hivatkozva, közben könnyen lehet, hogy mostani felajánlkozások visszautasításai (esetleg nem is weinsteinéi) jobban fájnak, mint a hajdani esetek. Mindamellett, hogy a férfi és a nő a legaljasabb az állatok között]

flort 2017.10.22. 21:08:45

@kuksi: Hát, fogalmam sincs, szerencsére csak középtávolról néztem a történéseket.

Lehet, hogy az a könnyen lobbanó szerelmes, aki valahogy az idő múltával is ugyanarra a 18-24 éves korosztályra lobban, ráadásul mindig olyan tehetséges lányokra akik aztán az erős versenyben posztdok. ösztöndíjat nyernek.

Az is lehet, hogy szadista, de lehet egyszerű üzletember is: én ezt adom, te azt.

De szerintem nem az egyedi eset az érdekes, merthogy nem hinném, hogy egyedi.

kuksi 2017.10.22. 21:23:49

@jaegtoer:

Pucérkodás is van. Hogyne. Évekkel korábban felhívás volt bizonyos márkájú jégkrém (pucér test nélküli) fellációt idéző reklámja ellen.
Szerinted milyen hatékonysággal?

kuksi 2017.10.22. 21:47:43

@flort:
Szerencsére én sem érintettként povedálok.

Ellenben hallottam olyan (80-as évek) férfi oktatóról, akit lakáshoz juttatott a tanszék vezetője, aztán heti egy-két délutánt megjelölt, amikor ő látogatná a lakást. Ott akart csendben gondolkozni, ez a legvalószínűbb.

jaegtoer 2017.10.23. 07:25:09

@kuksi:

Ohó! Én nem ítélkezek, csak szemlélem a világot. [Ó, hogy ez mekkora ordenáré hazugság!]
Azt már láthatjuk milyenek lehetnek a nagy hatalmú férfiak közül egyesek és számosak, és mit ne tegyenek.
Ámde ugyanilyen fontos, mit tehetnének a nők?
Fontos, hogy megtört a jég, de ahogy a jég nem válik vérré, úgy a vér sem vízzé.
Tehát lássuk, mit tegyenek a férfiak, és mit a nők, és már az is több, mint vélelmezhető, mit ne tegyenek a férfiak, de az sem mindegy, mit ne tegyenek a nők.
Számomra mindenesetre kicsit különös, hogy 20 évig egzisztenciácskát, karrierecskét építgetünk, aztán a zeniten -ahonnan nincs följebb- egyszercsak elkap a hév, meg az igazság, meg az erkölcs és kinyírom az amúgy felhasznált igaz, gané férfit, aki noná, hogy megérdemli, de 20 évvel előbb inkább kijárt volna neki a fekete leves. A húsz évig érlelt igazság, erkölcs, visszavágás nem csak azt veti fel, hogy no, nézd csak milyen szemét az a szemét!

Unseen Academical 2017.10.23. 10:27:20

Nem csak a 18 éves fagy le, ha zaklatják, hanem szinte minden nő, mert hinni sem akarja, ami vele történik. És utána bemocskoltnak érzi magát, hiszen rendes nővel ilyen nem történhet, ugye? Ezért nem is beszél róla, hiszen még a család vagy a barátok is először azt szokták kérdezni, és te mit tettél, hogy ez megtörténhetett? Rögvest érzékeltetve a szenvedő féllel, hogy ha ő ezt meg azt nem tette/viselte/stb. volna, akkor ez nem következhetett volna be. Ami konkrétan nem igaz. Már rég nem vagyok 18, igen konzervatívan öltözködöm, nem járok "veszélyes" helyekre, és a többi, és mégis, mégis érnek inzultusok, demegező sutyerákok, tömegközlekedési eszközön nyomulók, szakmai környezetben a nőiségemre megjegyzést tevők, stb. És még mindig, minden egyes alkalommal megdöbbenek, és szégyellem magam. Én. Helyettük, mert az a gyanúm, ők nem teszik.
Most HW ügye kapcsán végre megindult a beszéd erről, mert az amerikai és az európai társadalmakban immár lehet beszélni róla, jobb helyeken sajnálják az áldozatokat, a téma többé nem lesz tabu, bár ezt még a kellő áldozathibáztatással el lehet fojtani csírájában s Magyarországon láthatólag a többség erre hajlik. Végtelenül elkeserítő.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.23. 11:46:34

www.nytimes.com/2017/10/21/business/media/bill-oreilly-sexual-harassment.html

32 millió dollárt fizetett ki egy nőnek Bill O'Reilly és megújították a szerződését a Fox News-nál.

flort 2017.10.23. 19:07:18

@Unseen Academical: egy kicsit azért árnyalja a képet:

index.hu/kultur/cinematrix/2017/10/21/asia_argento_harvey_weinstein/

nem mondom, hogy jó vagy rossz, de van, mint jelenség. Nem csak Magyarországon.

punkfrog 2017.10.24. 02:14:10

@jaegtoer: "Fontos, hogy megtört a jég,"
A jég akkor tört volna meg, ha valós időben jelentkeznének a zaklatottak.

OoOoOo 2017.10.24. 16:37:37

@ámbátor: itt van:
index.hu/kultur/2017/10/24/eszenyi_eniko_semmit_sem_tudtam/

kicsit lassan, de csak rájött(ek) a megoldásra. A kis lassúságnak talán az lehet az oka, hogy hazudik/nak, de persze feltétlen meg kell menteni a Víget, nehogy aztán a víg végnapok következzenek.

itt meg az újabb #martonlaszlouriember:
444.hu/2017/10/24/stohl-marton-uriember-nem-tortent-eroszak-a-fonokok-kulonben-is-mindenhol-halalra-dugjak-a-beosztottakat

ámbátor 2017.10.24. 17:06:10

@OoOoOo: Ja, bocs. Az idézöjelek miatt azt hittem, ezt valóban mondta, nem gondoltam, hogy csak a szájába adod a szavakat.

incze 2017.10.24. 19:51:47

@OoOoOo: stohl is azok közül való, azt az egyet nem értik hogy, még ha igaz is lenne, hogy az a világ (hallgatólagos) rendje, ha a főnök dugja a beosztottakat, most itt lázongás van a világ efféle rendje ellen. (az a hülye bakfis is voltaképp hálás lehetett volna, hogy a snájdig nagy fehér pólósfiúk unottan partiba vágták.)

tehát nem azon kell filozofálni, hogy a fennálló világrendben talpig úriember marton most igaztalanul van-e kipécézve a sok-sok hasonló talpig úriember társa közt. ahhoz kéne viszonyulnia, hogy az ún. "fasz rossz végén állók" nem óhajtanak a ebben a világrendben élni, és rohadtul nem ízlett nekik eddig sem a világrend (tetten érhető a hálátlanság itt is).

nem tudom, mennyi emberi-színészi tapasztalata van stohlnak azzal kapcsolatban, hogy sokak, tömegek élnek egy világrendben beletörődőn és többé-kevésbé némán, az ember azt gondolná, hogy itt a kárpátteknőben ez alapélmény.

RontoPal 2017.10.24. 20:20:00

@OoOoOo: Gondolom, Buci már a fedezéket kezdi kiépíteni magának...

stefan75 2017.10.26. 02:36:32

Verebes valami minősíthetetlen mocskot okádott ki magából: 444.hu/2017/10/25/verebes-istvan-szerint-marton-laszlo-vagy-ongyilkos-lesz-vagy-meghal-a-vadak-miatt

Úgy tűnik, az ő világképében a zaklatás elintézésének az a helyes módja, ha a zaklatott nő birtokosa személyesen megfenyegeti a zaklatót, és utána ezt elhíreszteli. És mellékesen Lilla szégyellje magát, mert a vádaskodásával _megtámadta_ és megöli ezt a nagyszerű rendezőt, aki most bele fog halni a becsületén ejtett karcolásba, és aki egyébként talpig úriember. És különben is miért csak most szóltak ezek a nők, biztos valami vaj van a fülük mögött.

Olyan tempóban pakolja az érzelmi manipulációt Sárosdi Lillára, mint egy vérbeli pszichopata. Pedig neki nem is lenne muszáj kinyitnia a száját ebben az egész történetben.

incze 2017.10.26. 03:40:29

@stefan75: aczél-szindróma. belekúrnak a fortymeleg bensőségbe, a körbe, ahová tartozni rang volt, és akkor most miafaszvan. oda a szaunás adomázás, oda a sikamlás, a paskolás, bele van pisálva a mézeskalácsba, nem csodálom a keserűséget.

Watchdog 2017.10.26. 06:52:02

A zaklatási szuverenitás védelmében: „a legfontosabb dolog az, hogy a migrációt megállítsuk, és ne engedjük, hogy a tömeges iszlám következtében a saría árnyékában és fenyegetésében kelljen élnie a nőknek”.
444.hu/2017/10/26/semjen-a-marton-ugyrol-az-a-helyzet-hogy-ezek-el-fognak-torpulni-amellett-amikor-majd-iszlam-tomegek-lesznek-itt

nerángass 2017.11.09. 06:49:05

Nem elég gusztustalan dögnek kinézni, annak is kell lenni...

www.newyorker.com/news/news-desk/harvey-weinsteins-army-of-spies