Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Legyőzhető a FIDESZ? Mutatjuk, hogyan.

2017.10.16. 19:30 | jotunder | 453 komment

 

   Nem, nem mutatjuk. Csak szerettem volna egyszer én is kipróbálni ezt a borzalmas "mutatjuk, hogyan"-t.

   Lehet-e nekem fogalmam arról, hogyan lehet legyőzni a FIDESZ-t?  Nem lehet.  Egy kisvárosi önkormányzat képviselő-testületének ülését nem bírnám végigülni, folyamatosan arra gondolnék, hogyan lehetne valahogy elmenekülni.

   Az elkövetkező időszak arról fog szólni, hogy rengeteg olyan ember, aki talán még nálam is alkalmatlanabb a politizálásra, el fogja magyarázni, hogy mennyi az annyi, halálosan komolyan fogja magát venni, és böködni fog az ujjával.

     Csak pár adat.

 1.     Ez itt a magyar fogyasztási index változása. Ha az 1960-as bázisévet 100-asnek vesszük, akkor azt láthatjuk, hogy a rendszerváltásig 250 pontra emelkedett a fogyasztási index, azaz két és félszeresére növekedett. A szocializmus összeomlása és Antall József kormányzása idején ez az érték lement 220-ra, az MDF meg is bukott, jött a Bokros-csomag és a fogyasztási index 197-re esett, ami nagyjából az 1977-es érték, akkor éppen a reformista Fock Jenőt váltó Lázár György volt a miniszterelnök. Az MSZP is megbukott, jött a FIDESZ és 2002-re el is érte a fogyasztási index a közvetlenül a rendszerváltás előtti szintet. Ekkor meglepetésre győztek a szocialisták. Az index 2006-ig a valaha mért legnagyobb értékre emelkedett, miközben elszállt a deficit. Gyurcsány még éppen győzött, de az index elindult lefelé és a rendszerváltás előtti érték alá zuhant a válság idején. Mivel a jövedelmi viszonyok a felső és alsó decilisek aránya megváltozott, ez azt jelenti, hogy az ország jelentős része 2010-ben kevesebbet fogyasztott, mint a szocializmus évében (az alsó három decilis vélhetően most is kevesebbet fogyaszt). Ekkor jött Orbán és a 2011-12-es recesszió (az meg is látszott a FIDESZ népszerűségén) után folyamatosan emelkedett a fogyasztási index, valamivel (de nem sokkal) a 2006-os maximum fölé. A deficit alacsony, a GDP-növekedés majdnem 4 százalék. Miről beszélünk?

 2.    A következő statisztika is elgondolkoztató. A magyar export aránya a GDP-hez képest.  A híres német exportgazdaságban az export a GDP 46 százalékát jelenti. Ez jóval nagyobb, mint az Egyesült Királyságban. Na, Magyarországon ez az érték 92 százalék, pont a duplája a német aránynak. Erről nem nagyon szoktak beszélni. Egy ilyen ország nagyon érzékeny lehet egy válságra, vagy akár a munkaerőhiányra, és rohadtul nem alkalmas baloldali kísérletezgetésre. Ezt bizony elég sokan tudják a világban, és lehetséges, hogy ez az egyik oka annak, hogy hajlamosak eltekinteni attól, hogy Orbán családi vállalkozásként kezeli Magyarországot. Ez kurvára nem amatőrnek való vidék ám.

 3.   Az osztrák jobboldal népszerűségének növekedése mögött nagy részben a migránsválság( majd százezer menekült) és a muszlim kisebbség (8 százalék) integrációs problémái állnak. Orbán Magyarországán gyakorlatilag nincsenek muszlimok és migránsok, de:

 a. Akkor ismerte fel, hogy ez egy meghatározó ügy lesz, amikor Kunhalmi Ágnes még nem tudta Szíriát megkülönböztetni Myanmartól.

 b.  Felépített egy határzárat, ami valóban elég stabilian tudna kezelni egy menekülthullámot. És eközben a lehető legalantasabb módon, de óriási sikerrel hiszterizálta Magyarországot migránsügyben.

 ....................................................................................................

 Tudom rendes liberális embernek szomorúan kellene arra az eshetőségre gondolnia, hogy Orbán fejére esik egy kisbolygó. Azt hiszem, nem vagyok rendes liberális ember, és most maradjunk ennyiben. Az, hogy ki mennyire utálja ezt a korrupt gengsztert az egy dolog, az, hogy mennyire veszi komolyan Orbán Viktor magyarországi komplementerhalmazát az egy másik.

Kialakult egy olyan helyzet, amikor a gátlástalan és korrupt Orbánnal szemben csillogószemű, kedves dilettánsok állnak. Lényegében kivétel nélkül. Az ország irányított demokráciává vált, nem putyini vagy erdogani, hanem a sajátos orbáni értelemben, amit nagyon nehéz elmagyarázni egy külföldinek. A Parlament száz méteres környezetében olyan jelenségek vannak, amelyeket nem nagyon tűrnének el nyugati országokban, Közös Ország pavilon, bolond bácsik nénik sátra, stb. Közben pedig a közmédiának szó szerint diktálhat egy vagy néha két sugardaddy. Orbán pont úgy ragadta meg az ország grabancát, ahogy kell, a békák pedig megfőttek és tálalva vannak.

Nincs realitása annak, hogy az Orbán-rezsim elmúlik, mint egy könnyű, tavaszi nátha.

 

    

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5012993494

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.10.18. 20:26:15

@GyMasa: Úristen, ennyi demagógiát rég olvastam.
Csak az Európa gyarmatához: pont a gazdáid teszik az országot gyarmattá az ktatás leamortizálásával.

netukki 2017.10.18. 20:38:01

@Ad Dio: Igazad van, külön kellett volna említenem, hogy a budai várba ölt és az üldözött keresztények támogatására fordított pénzeket is le kellene vonni, nem is beszélve a vizesvébé evergrowing büdzséjéről. Az azerbajdzsáni baltás kenőpénzt melyik rovatba könyvelnéd el? A kishantosi vegyszermentesen művelt földek beszántása és pétisóval való behintése kis tétel ugyan, de sok kicsi sokra megy. A gyűlöletkampányok sok-sok milliárdját hogyan vetted figyelembe? Tovább is van mondjam még? Nem mondom, tudod te mindezt. Vagy mégse?

Ad Dio 2017.10.18. 21:22:28

@netukki:

Amit nyomsz, az nettó agitprop. De ha jól esik komám, csak nyomjad. Jótündér válaszát várom a számokra, mert alighanem abban több értelem lenne. Ha pedig nem válaszol... nos az is beszédes.

Ad Dio 2017.10.18. 21:27:51

@TG69:

Neked is csak azt tudom mondani: vess egy pillantást a számokra és értelmezd őket. Függetlenül, pártszimpátiát félretéve.

A régiós versenytársaink közül mindegyikben visszaesett a növekedés 2010-2016-ra, 2002-2010-hez képest, amelyik időszakban ők messze nem adósodtak el annyira mint mi, míg 2010-2016 közt mindenkinél NŐTT a gdp arányos államadósság úgy, hogy közben mégis visszaesett a gdp növekedés. Nálunk épp fordítva: a gdp növekedés nőtt, az államadósság csökkent. Értelmezd kérlek azt a képet.

GyMasa 2017.10.18. 21:45:02

@Kuviklacz:
...Nem mostam össze, csupán azokat a forrásokat soroltam fel, amelyet faék egyszerűségű kimutatásodból kifelejtettél....
Eloszor is, ezt irtam, amire valaszoltal:
"De ertsd mar meg, ha eddig kapott mondjuk 1 millio ember havi 100 000 HUF segelyt mindenfele jogcimen, es ezutan ugyanezt az osszeget akarod allampolgari jogon mind a 10 millio magyarnak adni, akkor csak fejenkent 10 000 HUF fog jutni.
Azt pedig kotve hiszem, hoyg ad adminisztracioCSOKKENESEN keresne az orszag meg 90 000 HUF-t.
(raadasul ne feledd, hogy adminisztraciora azutan is szukseg lesz, mert ugye kovetni kell legalabb a szuleteseket, nagykoruva valasokat, koltozeseket, halalozasokat amit nem 1 millio emberrel kell csinalni, hanem 10 millioval)"

Es ezt sem neked irtam, de ezen már rutinosan átlépek.
Nos, pl. a faék egyszerűségű felsorolásom téyleg annyira egyszerűre sikeredett, hogy gyakorlatilag egyetlen konkrét dolgot sem soroltam fel benne.
Mert nem felsorolás volt.
Szóval, feltétlenül jól tetted, hogy kiegészítetted az utolsó tételig halál pontosan!
...Még hozzá kell tenni az egykulcsos adó miatt kiesett költségvetési forrásokat...
Láttál te már költségevetést?
Mert azért a semmi plusz a családtámogatások miatti "veszteség" meg mészáros lőrinc, azért az eléggé túlegyszerűsítés.
...Ami egy NER-huszárnak demagógia, az egy szakembernek szikár számítás...
De, abban ugye megegyezhetünk hogy az a szakember az nem te vagy.

GyMasa 2017.10.18. 21:55:09

@Kuviklacz:
...Úristen, ennyi demagógiát rég olvastam...
Akkor nyugodtan olvasd csak vissza a saját írásodat.
...Csak az Európa gyarmatához: pont a gazdáid teszik az országot gyarmattá az ktatás leamortizálásával...
1., Nekem nincsan gazdám. (tudom, a te egyszerű világképedben vannak a regresszív balos jóhaverokkal a kaptárban (bojban?), akikkel jól meg lehet beszélni, a NER rettenetet, állandóan, és együtt lehet rettegni a biztonságos sarkotokban, és van MINDENKI MÁS, aki NÁCI!!4!!)
2., Az ország már legalább 2000 óta gyarmat, szóval, bárki is tette azzá, az egészen biztosan nem a mostani kormány volt. Ha tippelnem kellene, akkor valahol ott keresgélnék, amikor el lett agyatlanul saját zsebre privatizálva az egész magyar gazdaság. Na, azt vajon kinek köszönhetjük?
3., Az oktatást pedig a te haverjaid is ugyanúgy leszarták.
Pl. az oktatás is ugyanolyan, mint az egészségügy. Nem finanszírozni kellene elsősorban, hanem átalakítani.
Mondjuk azt már nem is említve, hogy ma BÁRKI felveheti a diákhitel 2-t, bármilyen képzés finanszírozására! Így ugye teljesült az az elvárás, hogy a diákok saját maguk finanszírozzák a tanulmányaikat.
Ezt a végtelenül inkompetens szociknak - szokásukhoz híven - ismét csak nem sikerült megoldaniuk.
Szóval, csak gratulálni tudok, a betonszilárd érvelésedhez!

incze 2017.10.19. 01:04:33

@Ad Dio: "Nálunk épp fordítva: a gdp növekedés nőtt, az államadósság csökkent"

még mielőtt elájulsz és leborulsz a magyargógyiusz előtt, megsúgom, hogy más országoknak nem állt módjukban egy a gdp 10%-át kitevő megtakarítást rapid úton ellentételezés nélkül államosítani (egy ígérvény, a későbbi nyugdíj ellenében), amellyel ráadásul az évenkénti manyup kipótlástól is megszabadult a nertségvetés, (ez további 1000 milliárdnyi 2010-2017-re vetítve).

köztünk szólvást, ha ezt a durva lépést valódi gazdaságpolitika követte volna, akkor talán lehetett volna a szimpla pénzégetésen fölül valamit kihozni belőle. ha követted volna valóban, mi zajlik a gazdaságban, láthattdad volna, hogy min a 2. gyurcsány kormány, mind a najnai kormány talált olyan hgazdaságpolitikai eszközöket, amellyle a magánemberek megtakarításának elvétele nélkül finanszírozni tudta a nyugdíjkasszát). az orbántolcsi eszköztár einstand és hadisarc.

a gdp "növekedés nőtt" egy nagy szart. egy összevissza hullámzó gdp adatnál nem 2017-et kell összehasonlítani 2010-zel. ha az eemúthét csúcs gdp adatát akarod hasonlítani, akkor hasonlítsad az eemútnyóc csúcsához. vagy hasonlítsad az eemúthét átlag gdp növekedését az eemútnyóc átlagához. (ha már semmiképp sem fogod fel, hogy eemútnyóc csak a fidesz retorikájában, meg fideszagyakban létezik)

Womb Raider 2017.10.19. 06:06:38

@incze: Há' akkor most jó ötlet volt megszüntetni egy elvtársi pénznyelőt, avagy sem? Mennyibe is fájt az országnak az a 3000 milliárd?
Másrészt mivel jókora hányada állampapír volt, effektíve csak egy tollvonással 'einstandoltak' nem kellett 6 IFA befurazni a pénzt az MNB-be. Lecsökkent az adóssága az államnak, de ezért nem adnak kiflit a CBA-ban.

Ha a 'gyurcsányigógyi' forradalmi találmánya a KÖTELEZŐ magánnyugdíj olyannyira jól működő konstrukció, akkor miért is nincs sehol a világban? (A csehek nem érnek, ők is elkaszálták, máshol meg nem nagyon volt :) ) Igazi Hungarikummal állunk szemben.. Áttalicskázunk jókora összeget profitorientált nyugati biztosítóknak (meg mindenféle haveri gittegyleteknek) és gyorsan jókora kamatért kölcsön is vesszük tőlük :) Mekkora mááán...Kb olyan, mint a Kádkőgyár legendás története. Kádkőgyár v. 10.0
A GDP-ről meg le lehetne szakadni.. mert legyen bárhogyan is, úgy tűnik, 2018-at nem úgy fogjuk kezdeni, hogy Christine Lagarde bekvártélyozza magát a Four Seasons-be és megkezdődik a padlások lesöprése. Lehet, a Fidesz szarul végzi a dolgát.. lehetne nyilván jobban is (nem tudom, mekkora a reális mozgásterünk...) egy biztos: a szocik szarabbul végezték a dolgukat.. (illetve bliccelték el a 8 évüket.) Ne a románokhoz, meg a lengyelekhez méregessük már folyton magunkat (kell az is, de nem itt) hanem a két kormány eredményeit egymáshoz.
Én még azt is elhiszem, hogy a lusta ingyenélő potyautasoknak nem emelkedett az életszínvonala... de pont letojom, mert azoknak, akik cipelik a hátukon ezt az országot, aki meghatározhatják a jövőjét, azoknak igenis jobb jövedelmi helyzet alakult ki. A többi csak körítés... a szabadságjogok, meg a buzik , meg az 'eu-s értékek' meg a bírónők bugyija és persze a Soros univerzum...

aritus 2017.10.19. 07:09:56

@aronsatie: "kissé tolvaj"?!
Idekivánkozik a vincent törvény:
orulunkvincent.blog.hu/2012/10/28/vincent_torvenyei
"Első törvény: A kormány minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak."

Semmi másról nem szól az orbáni politika, mint a közpénz ellopásáról. Mindenmás ezt szolgálja, ezt takargatja.

OoOoOo 2017.10.19. 08:38:26

biztos volt a kommentek között: ne feledkezzünk meg az állami intézményrendszerek fidesz általi leuralásáról, ami nem gdp vagy migránskérdés. most ne is ügyészségezzünk, két random napicikk:
1. index.hu/belfold/2017/10/19/nmhh_mediatancs_vajna_meszaros/
2. 444.hu/2017/10/19/felhaborito-es-veszelyes-is-a-nepszavazasi-kiserletek-orokos-visszaverese

Ad Dio 2017.10.19. 08:57:29

@incze:

A Manyup pénz lenyúlása egyfelől nem volt elegáns, másfelől számottevő is volt. Viszont a szocik alatt meg hasonló léptékben zajlott privatizáció. Csak 2006-is 2000mrd értékben. Szóval nem kell túldimenzionálni a dolgot.

Az alapképlet az, hogy 2002-2010 közt vadul adósodtunk elfelé, ebben messze megelőzve a régiós társakat, azonban a GDP növekedésünk átlaga elmaradt tőlük. 2010-2016 közt minden régiós versenytársunknak visszaesett a gdp növekedése, holott ők épp ebben az időszakban adósodtak el, nekünk pedig nőtt amellett, hogy mi közben csökkenteni tudtuk az államadósságunkat és stabil pályára állítottuk az államháztartást.

Sokáig akarod még mosdatni a szerecsent? Állati unalmas...

Rhonin 2017.10.19. 09:46:32

Elnézve a kommenteket akkor juthatunk-e arra a következtetésre, hogy a középtávú magyar politikai evolúció valahogy így néz ki?:

1. Nem kormányoz és lop is hozzá = Szocik
2. Kormányoz már, csak kurva rossz irányba és még lop is hozzá = Fidesz
3. Jó irányba kormányoz, de még lop is hozzá = 2022 - ?
4. Jó irányba kormányoz és nem tolvaj mellé = 2030 - ??
5. Minden amit nem tudunk megmagyarázni = Soros

TG69 2017.10.19. 11:41:35

@Ad Dio: Ha nem lenne eu-s támogatás, a külföldiek hazautalásai, a manyup pénz elvétele, akkor ma is csak hitelezéssel tudnánk ezt a döcögős, lassú fejlődést elérni. Nem tudsz mondani egyetlen gazdpol. lépést sem, ami közép távon a versenyképességünet javítaná annyi történt, hogy erős külső nyomásra kézben tartják a költségvetést, és ezt is úgy, hogy szétrohad az eü, az oktatás és a hazai régiók jelentős része totálisan leszakad miközben jelentősen rombolták az intézményi hátteret (jogi, bizalmi, tulajdonosi stb). Nem lehet azt mondani erre, hogy jobb, mert az elégtelen alát és a elégtelen fölét nem lehet így értékelni. Ha valamihez nem ért az ember, akkor olyanokat célszerű olvasni, akiknek van hitelessége ez ügyben és Oblath, CsaLa, Chikán, Mellár stb rövid üzenetei a puszta számsorokon kívül közgazdasági elemzéseket tartalmaznak (nyílván a műfajon belüli korlátokkal) és az üzenetük nyílvánvaló, Amit te csinálsz az ebben a formában egy kicsit értelmetlen. Csapdában van a magyar gazdaság és nem látszik, hhogy képesek lennénk kitörni belőle.

velőtanya 2017.10.19. 13:12:01

@OoOoOo: Engem tegnap egy egészen apró (a többihez képest) "bármit-megtehetünk" gesztusuk húzott fel: megkaptam a sorosterves agitkát "Magyarország Kormányától" - már ezt se értem, soha nem szoktam ilyeneket kapni, felteszem hogy régen E jelzettel szerepelek a K-listán - méghozzá ELSŐBBSÉGGEL. Ez ugye elvileg egy százmilliós tétel azért, hogy két nappal előbb érjen oda ez a szar mindenhova - mi értelme van ennek még a saját perverz logikájuk szerint is?
(Ugye két eset lehetséges: vagy tényleg kiszórják egy korszerű MR árát csak erre, vagy eszük ágában sincs kifizetni, mert a posta is az övék. Egyik megoldás jobb, mint a másik)

A másik olyan aktuális történet, amit nem bírok ésszel felfogni, az a városligeti azbesztügy. Kiadják sorban a közleményeket, hogy nincs ott semmi látnivaló, aztán a saját embereiket olyan szintű védőfelszerelésben küldik oda még állapotfelmérni is, mintha egy katasztrófafilm "day after" jelenetét forgatnák - miközben továbbra is oda hajtják ki a gyerekeket tornaórára a környékbeli iskolákból, meg tízezres futóversenyek zajlanak minden hétvégén. És nem érdekel senkit, még a helyieket sem - itt a fővárosban, egy ellenzéki vezetésű kerületben. Mire lehet számítani akkor egy faluban, a fideszes polgármesternek napi szinten kiszolgáltatott "polgárokkal"?

Rhonin 2017.10.19. 13:28:31

Büszke tulajdonosa lettem Flammarion "Népszerű Csillagászat" című műve eredeti példányának a múlt század elejéről. A fordító előszavából idézek (> 100 év!):

"...Kihagytam egészen az eredetinek utolsó fejezetét, mely arról szól, hogy a franczia nemzet mennyire érdeklődik a csillagászat iránt. A mi viszonyaink e tekintetben egészen mások. Nálunk megvan az érdeklődés – tudósaink közül is többen foglalkoznak e tudománynyal – de azok külföldön töltik életöket (Rhonin: nyihaha). Mert nekünk nincs állami csillagvizsgáló intézetünk. A világ minden művelt és félművelt nemzetet állított fel és tart fenn ilyeneket. A „barbár” Oroszország milliókat költ a csillagvizsgálás czéljaira, a távol Brazilia vagy a Fokföld Afrika déli csúcsán, a kicsi Görögország, vagy az Argentini köztársaság mind el vannak látva csillagvizsgáló intézetekkel. Még Dzsingisz kán udvarában is volt a csillagászoknak palotájuk. Csak nálunk nincs. Mi, kik száz milliókat költünk annak a képtelenségnek a dédelgetésére, melynek a neve „nagyhatalom”; mi, kik a civilisatió előharczosainak hirdetjük magunkat Kelet felé, mi nem tudunk évente néhány ezeret áldozni erre a fensége tudományra..."

Fibonacci és Mandelbrot nevében: ;-)

Womb Raider 2017.10.19. 13:55:44

@TG69: "Ha nem lenne eu-s támogatás, a külföldiek hazautalásai, a manyup pénz elvétele"

Jajjmááá... mert ugye csak mi kapunk EU-s támogatást* (aminek nagyobbik része inkább a német gazdaságnak segítség...) meg csak magyarok dolgoznak külföldön... ja.. nem is... inkább még az az igazág, hogy a magyarok közül dolgoznak a legkevesebben arányaiban külföldön... és a nyugdíjpénztári ieinstand is csak ott következhetett be, ahol volt egy idóták gyülekezete kormány, amely létrehozta a kötelező mnyp intézményét... a cseheknél is volt, ők is beszántották, igaz, csak az állampapírok erejéig. Szóval több ojjektivitást, eftársak!

* Támogatás? Nem inkább baksis?

Ad Dio 2017.10.19. 14:08:34

@TG69:

"Ha nem lenne eu-s támogatás, a külföldiek hazautalásai, a manyup pénz elvétele, akkor ma is csak hitelezéssel tudnánk ezt a döcögős, lassú fejlődést elérni. Nem tudsz mondani egyetlen gazdpol."

A számokat inflációval igazítottam, így sem pontosak, de nagyságrendileg érzékeltetik a helyzetet.

2002-2010
államadósságból: 18500mrd
Lakossági hitelek: 8500mrd
Vállalati hitelek: 5000mrd
privatizáció: 3000mrd
Eu transzfer: 2000mrd

2010-2016
államadósság: 4500mrd
Lakossági hitelállomány: -3200mrd (csak a tőke, a kamatokat elhagytam)
vállalati hitelállomány: -1000mrd (csak a tőke, a kamatokat elhagytam)
Eu transzfer: 8000mrd
Manyup: 3000mrd

api99 2017.10.19. 14:12:49

@Kuviklacz:
Ismét magyaráznom kell, amit leírtam. Pedig csak értőn kéne olvasni.

Az egy fordulós rendszer semmit nem változtat azon, amit írtam

"5-2-1=2" Nos ez igaz, csakhogy a jobbik 1 az azokat jelöli, akik semmiképpen nem szavaznának ballibantifatöki.. jelöltekre. (Ez arra vonatkozik, ha a jobbik megpróbálna bárki ilyesvalakivel összefogni -kb ennyit veszítene)
Ettől még a jobbiknak jelen állás szerint 1,2-1,5 milla szavazója van. (ne feledjük, hogy eddig minden választás alkalmával alámérték a jobbikot)

"Tamás vagyok abban, hogy a FIDESZ-re tényleg menne kétmillió szavazat."
Ezt szeretném én is hinni. De.
2010-ben 2,6 milla, 2014-ben 2,3 milla és a jelenlegi nem kormányközeli kutatók szerint is olyan 2 milla várható.

"Minden körzetben a megmaradó 2,1M szavazatot besöprő erő fog nyerni"
Ezzel is egyet értek. Ezért írtam azt, hogy egyetlen esélye erre a jobbiknak van és nekik is csak akkor, ha a választók (NEM pártok) felismerik, hogy az egyetlen lehetséges váltópárt.

"számtantudás híján.."
Ezt válaszold meg magadnak a fentiek tükrében. Amit most magyaráztam az eredetiben is benne volt.

incze 2017.10.19. 14:21:00

@Ad Dio: @Womb Raider: nem nagyon lehet vitázni olyanokkal, akik a gazdaságot kizárólag néhány kumulált egyenlegnek tekintik. ha megszakadtok a röhögéstől is: lényegesen rosszabb teljesítményt nyújt az orbánlás, mint akár a 2006-2008 gyurcsány kormány, akár a 2008-2009 gyurcsány válságkezelés, akár a 2009-2010 bajnai válságkezelés kivezetése. ez egy nagyon egyszerű dolog: az orbánlás katasztrófálisan szar, mind mikro, mind makro, mind viselkedés sznten nehezen gyógyítható, hosszútávon velünk maradó súlyos nyavalyákat épített be, pénzügyileg rendkívül kényelmes körülmények közt, mondhatni kivételes lehetőségekkel nem élt.

az egyetlen kapaszkodótok a szent kézigránát, a makróadat is torz képződmény. leválasztva az állam finanszírozásáról az eu pénzeket, a külföldi hazautalásokat, a torz sarcadókat, az elégetett mnb tartalékot, nem marad más, csak egy növekedésképtelen, deficites romhalmaz, amely ráadásul elköteleződött egy csomó nemproduktív bagulyás finanszírozásában, amiből sose lesz babgulyás (jelzem, hálisten), és nincsen pénze semmire, ami termőre fordíthatná az ugart (imával és énekléssel finanszírozott "human capacity"). a "gazdaságpolitika" napi ötletelés, a basi "ránéz a térképre", és hol azt látja, hogy ide milliós nagyságrendű bevándorló kell, hol azt, hogy ez egy logisztikai paradicsom (miközben a posta a napi forgalmat sem képes kezelni), a nemzeti bank egy hedge fund, a metróajtők kioldanak.

TG69 2017.10.19. 14:24:46

@Ad Dio:
Mondom ez teljesen értelmetlen és egy csomó pénzügyi ttel kihagyó felsorolás, tessék már egy kis szakirodalmat olvasni:

www.portfolio.hu/gazdasag/megis-hogyan-neznenk-ki-eu-tamogatasok-nelkul.223003.html

"Bár a multiplikátorok konkrét nagyságát a teoretikus és empirikus szakirodalomban egyaránt komoly bizonytalanság övezi, ám abban egyetértés van, hogy a multiplikátorok recessziós környezetben és a zéró kamatlábak világában (ZLB) lényegesen nagyobbak, mint kedvező konjunkturális viszonyok mellett, továbbá a kiadási multiplikátor nagysága jelenleg minden bizonnyal jóval egy felett van. "
"Az elmúlt évek fiskális pályáját adottnak véve a felgyorsult EU-s támogatások nélkül a magyar gazdaság lényegében véve semmiféle növekedést nem tudott volna felmutatni, s megrekedtünk volna a 2009-es mélypont körüli szinten. Más szóval: a hatalmas EU-transzferek nélkül az ún. "magyar gazdasági modell" darabjaira esik"

Womb Raider 2017.10.19. 15:11:16

@TG69: Óóóó... Dedák István... ha elolvasod az EU-s válságkezelési stratégiáirólszóló írását, belátod, hogy ő az az ember, ami bármiről és annak ellenkezőjéről is képes (egyszerre) bebizonyítani, hogy igaz. De ha már őt idézzük, akkor rögtön meg is dícsérhetjük Orbán Viktort (az MSZP/SZDSZ kormányt meg különösen) az államadósság növelésének terén végzett áldozatos munkájukért. Mert Dedáktól megtudhattuk (már) azt is, hogy az államadósság jó (főleg, ha jókora..) és a recesszióban növő adósság egyenesen Isten ajándéka egy ország gazdasága számára.
Az meg külön tetszik, hogy bár nem tudunk biztosat néhány kiindulási paraméter mértékét illetően,ezen hiányos ismereteinket bátran söntöljük hasraütéssel/saccperkábé és bátran tegyünk nagy távlatokban érvényes megállapításokat.
ha a megrendelő másként igényli, semmi gond. A saccperkébé tényezők a mi kezünkben vannak...

TG69 2017.10.19. 15:22:21

@Womb Raider: Mi is az állításod evvel kapcsolatban? :)

Itt az a fontos, hogy Ad Dio legalább azt belássa, hogy almát hasonlít folyamatosan körtéhez. Mások a gazdasági feltételek (méghozzá alpjaiban) az egyik és a másik vizsgált időszaban, Ezek a számok így önmagukban nem mondanak semmit.

Womb Raider 2017.10.19. 15:34:42

@TG69: Már kiváncsian várom, amikor a napkitörések számát és intenzitását, valamint a szumátrai esős péntek délutánok számait is beemeljük a két kormányzati (dupla)ciklus összehasonlításába... vagy bármit, ami igazolja: Orbán a patásördög, mindent, de tényleg mindent rosszul csinál. Ami abbólis kiviláglik, hogy a istennek sem hajlandó IMF 'szakértőkre' bízni a magyar gazdaságot (akkor vajon milyen visongás lenne a szociális /nyugdíj kiadások megnyestése kapcsán?)

De nem is ez a lényeg... ezek a nagyon összetett és valljuk be, a józan ésszel elfogadható és felfogható kategóriától kissé balra helyezkedő elemzések nagyon jók a magasan képzett és önmagától eltelt elit értelmiségiek klubdélutánjain elkövetett verbálmaszturbáció céljaira, de egy büdös nyomorult szavazót nem fognak az ellenzéknek szállítani. Ennek okán fingfűrészelés , elvesztegetett idő.
A magát végtelenül sokra tartó progresszív értelmiség újra és újra meggyőzi önmagát a saját igazáról. Bánja a fene, legalább nem fognak unatkozni 4 évig , elütik az időt, ahogyan eddig is tették.
Egyszer talán, sokára, eljutnak oda, hogy a változásokat a tömegek gondolkodásának változása hozza, nem egymás körülnyálazása és aztán talán eljutnak a relevációig: meg kell értetni az emberekkel a gazdaság működését , hogy maguk is képesek legyenek összehasonlításokra, értékelésekre és azokra alapozott politikai döntésekre. Mert a zemberek már csak ilyenek... maguknak hisznek leginkább.

seol 2017.10.19. 15:44:25

@Womb Raider:

Hú, elképzeltem, ahogy Manyi néni a pontos-gondos ellenzéki magyarázat megnézése (azt, hogy hogyan futhatna bele, ne feszegessük, miért nem próbál a béna ellenzék az emberek álmaiban megjelenni ugye, ki gátolja, hát nem?) után feláll, felsóhajt, hogy "végre értem a gazdaság működését" és leveszi a Kondukátor szentképét a tévéről.

"A zemberek [...] maguknak hisznek leginkább." :))))))))))))))))))

Ad Dio 2017.10.19. 15:45:46

@incze:

Mondandód rövid lényege: neked van igazad, mert elméletileg neked az jött ki, hogy minden szar. És ha a gyakorlat ezt nem követi, az a gyakorlat baja :-). Értem. Mit szívsz? :-)

Ad Dio 2017.10.19. 15:51:14

@TG69:

"Itt az a fontos, hogy Ad Dio legalább azt belássa, hogy almát hasonlít folyamatosan körtéhez."

A gazdaság néhány legfontosabb makró adatát hasonlítottam össze a régiós versenytársak hasonló adataival, megvizsgálva azok tendenciáit. Szóval ez alma és körte... értem...

"Ezek a számok így önmagukban nem mondanak semmit."

Szóval akkor a számokkal nem kell foglalkozni, mert hiszen igazad neked van, ha alátámasztják azt a számok ha nem... :-)

Na is haragudj, de félek ezen a ponton ki kell szállni.

Még egyszer javaslom tiszteletteljesen: váltsatok stratégiát. Ne azt szidjátok, ami jó, hanem azt, ami rossz. És ne azt ígérgessétek (ne azzal fenyegetőzzetek), hogy majd ha megint a baloldal, akkor majd minden de mindent másképp, mert ettől a hátamon feláll a szőr. Nem, köszi. Egy csomó dolgot lehetne jobban/elegánsabban/okosabban, de "mindent" ne változtassatok már meg, mert akkor inkább maradjon minden úgy ahogy van.

Ha meg akartok győzni engem, vagy bárkit aki ész mentén szavaz a Fideszre, akkor nem ússzátok meg, hogy ti is eszet növesszetek. Az elmútnyóc gengsztereit meg nyomjátok már ki a fenébe, mert őket még egyszer értelmes ember oda nem engedi a gyeplőhöz.

seol 2017.10.19. 15:51:50

@Ad Dio:

Pedig mennyivel jobb 1-2 (általában irreleváns, időnként félreolvasott) kozmetikázott adatból levezetni büszkén mindent, hát nem?

seol 2017.10.19. 15:54:14

@Ad Dio:

'"Ezek a számok így önmagukban nem mondanak semmit."

Szóval akkor a számokkal nem kell foglalkozni, mert hiszen igazad neked van, ha alátámasztják azt a számok ha nem...'

Őőő, szerinted az "önmagukban" a hely kitöltésére van ott, ugye?

TG69 2017.10.19. 16:00:23

@Ad Dio: Ember, egyetlen egy gazdpol. lépést említs már! :)

Womb Raider 2017.10.19. 16:07:42

@seol: Vigyoroghatsz, de amint látod, a 'szakemberek' szerint ezer sebből vérző... mit vérző... kivérzett,oszlásnak indult ország és azt 'szakemberek' szerint hibás gazdaságpolitikát folytató Orbán "Public Enemy" Viktor és bandája kizárólagos felelőssége hidegen hagyja a gazdaságot (meg úgy en bloc az ország helyzetét) ösztönösebb módon 'elemző' buta népek csak legyintenek a károgásra. Ebből még az is kijöhet, hogy bezony a közgazdászok sem feltétlenül értékelnek helyesen számadatokat, téves következtetésekbe bonyolódnak, meg a sok beszívott melange hatására a bátrabban már a valóság görbítésétől sem riadnak vissza. Meg persze az is (és a valószínűsége nem csekély) hogy az emberek a mának élnek és nem a ködös jövőnek...és ha ma jobban élnek, mint tegnap, már elég igazolás, hogy jó az út.
Szóval bánja a tököm, nézegessék a bölcsek a köldöküket, vagy Heller Ágnesét, ha az jobban esik, de hogy ebből kormányváltás a büdös életben nem lesz,az nagyon valószínű. Saját, belülről, a társadalomból fakadó módon biztos. ... Mi legyen? Az amerikaiakat 56-ban már hívtuk, nem jöttek.. bezzeg az oroszok..

Womb Raider 2017.10.19. 16:15:54

@Ad Dio: " hogy majd ha megint a baloldal, akkor majd minden de mindent másképp, mert ettől a hátamon feláll a szőr. "

Nos,akkor biztos, ami biztos, epilláltasd :)
Mert már konkrét ötletelés megy,hogy összefogás (a nagy nyögések már hallatszanak...) aztán kormánykergetés (a bátrabbak már a providentet hívogatják kötél-hitelért...) majd 1 év NER bontás és a romokon új ország építése... vagy izé.. olyasmi.
Totális elmebaj. Csórik vagyunk, van egy nem túl divatos kis Kádár-kockánk... ám ez még nem ok arra, hogy porig romboljuk.. próbáljuk felújítani, mert vannak alapok és falak, amik lehetőségek is egyben. Oké, ebből soha nem lesz Burj Khalifa, de lehet családias, meleg otthon.

drd4 2017.10.19. 18:23:28

Nem olvasom végig az összes hsz-t, de ha valaki még nem korrigálta volna, Ausztriában a muszlim népesség aránya 8 %.
".....Eine Studie des Vienna Institute of Demography bestätigt den Anstieg der Muslime in Österreich. Demnach gibt es derzeit rund 700.000 Menschen, die sich zum islamischen Glauben bekennen. Seit der letzten Volkszählung 2001 hat sich deren Anteil von vier auf acht Prozent verdoppelt. ...."
innen:
diepresse.com/home/panorama/religion/5263601/Zahl-der-Muslime-in-Oesterreich-seit-2001-verdoppelt

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.19. 19:37:45

@drd4: javítom 8-ra, a teljes török populáció számít. kösz

kekex 2017.10.19. 19:59:25

@incze:
khm... Hogy jött ki a manyup megtakarításából az 1000 mrd? mivel évi 300 volt korábban, nálam erősen 2000 mrd fölé billen! És akkor még nem is számoltam a bérnövekedésekkel, csak konstans számmal.

kekex 2017.10.19. 20:11:05

@Womb Raider:
Ha alámossa a víz az alapot, és kidől 1-2 fal, akkor egyszerűbb bontani és újjáépíteni.
De egyébként nem igazán értem, hogy mit lenne érdemes átmenteni? A kontraszelektált "hazai" nagytőkésített réteget, amelyik piaci alapon egy percig sem maradna lábon? A XIX századi manufakturális igényekre modellezett szakoktatást?
A 4 millió nyomorgót?
Te komolyan elhiszed, hogy Orbánék "gazdaságpolitikája" hozza a növekedést, és nem az uniós forrásbeáramlás és a német ipar és fogyasztás növekedése? Amikor erősen az exporttól függ a gazdaságunk?
Az olvtársak belinkeltek mindenféle görbét, de leginkább az látszik rajtuk, hogy a 11-12-es minirecesszióban a többiek felíveltek, mi meg kurucosan leíveltünk.
És erősen optimista azt hinni, hogy ha a románok 6 %-ot növekednek, (márpedig) nem fognak minket igen hamar leelőzni.
Ja, és persze 20-ra majd utolérjük Szlovákiát - csak előbb meg kell állítani, mint Brüsszelt.

incze 2017.10.20. 00:52:09

@kekex: én 150 millárdra emlékeztem, amivel az emútnyócban a költségvetésnek éves átlagban ki kellett egészítenie a nyugdíjkasszát a manyup miatti kiesés okán. de tény, hogy ez az összeg a 2000. évi 70 cca mrd-ról 2010-re 300 mrd-ra nőtt. tehát az elmúthétben az a teher tényleg 2000-2500 mrd körül lett volna (nehéz megítélni, mert az elmúthétben kevesebb az öregségi nyugdíjas - e.infogr.am/oregsegi_nyugdijasok_szamanak_alakulasa_fo - de sokkal kevesebb lehet a járulékfizető is, és az új nyugdíjak magasabbak, bár nyugdíjszempontból az elmúthuszonhét kurvára zavaros)

megjegyzem, jövőre lenne húsz éves a rendszer, és kezdenek nyugdíjba menni azok, akik 98-ban 45 évesek voltak - nagyjából ilyen idős korig javasolták induláskor az átlépést a magánpénztárba. tehát jövőre megjelennék az első évjárat, amely az állami nyugdíjterheket már enyhítené is, és onnantól újabb és újabb évjárat lépne be (az akkor 44, 43, 42 évesek).

Womb Raider 2017.10.20. 05:42:24

@incze: " én 150 millárdra emlékeztem, amivel az emútnyócban a költségvetésnek éves átlagban ki kellett egészítenie a nyugdíjkasszát a manyup miatti kiesés okán. de tény, hogy ez az összeg a 2000. évi 70 cca mrd-ról 2010-re 300 mrd-ra nőtt. "

Azért arról se feledkezz meg, hogy a manyupok rögtön állampapírokba konvertálták a pénzt, amiért jókora kamatot gomboltak le az államról. Persze egy része beépült a vagyonba, de akkoraiban elég vastagon fogott a ceruza működési költség ügyben és az első években lópikula volt a hozam is.

Womb Raider 2017.10.20. 06:07:27

@kekex: A sok duma helyett... lássuk már végre a ballibek gazdasági elképzeléseit.
Mert ez valami rettentő titok lehet, hiszen lassan 16 éve nem tudunk meg róla semmit... aztán majd összemérjük a két verziót... a többi csak terelés, hablaty.

seol 2017.10.20. 11:53:08

@Womb Raider:

Közrejátszhat, hogy nem sok a ballib a környéken. (Nyugi, tudjuk, hogy csak a kötelező elemeket mondod fel. ;-) )

közösperonos átszállás 2017.10.20. 14:32:11

Bocsesz, megírtam, aztán úgy hagytam, és nem volt kedvem újraírni, amíg megint ennél a gépnél nem járok.

@Ad Dio: "Ellentétben veletek, hoztam egy csomó számot és grafikont. "

Most ugye megint hazudsz, hiszen én is hoztam számokat; egészen konkrétan én hoztam először (Wiki), meg jeleztem, hogy az Eurostat kicsit másokat hoz, meg számoltam Romániára, Lengyelországra etc.

"meg olyanokba köttök bele, hogy hát 2.33 az nem 2.56 "

Csak hogy pontosítsunk, 2,33% (bár te 2,5-tel is bepróbálkoztál) és 2,65.

És még neked se volt képed azt állítani, hogy ez a kettő (hat éves távlatban!) azonos teljesítményt takar (még jó, hiszen 15%-os különbség van a kettő között), csak azt mondtad, hogy mivel a szocik az elmúltnyócév alapján most is tudnának hozni vagy egyet, ahhoz képest ez már mégiscsak tökugyanaz. Erre mondtam én azt, hogy ez túró, nem érvelés, és hát lássuk be, tényleg. :-P

(Meg mondtam azt is, hogy nézzük már meg a románokra meg a lengyelekre meg a bolgárokra meg a csehekre is, hupi.)

Remélem, legalább megfizetnek érte, mert ingyen ilyen butának lenni elég nagy balekség. :-P

közösperonos átszállás 2017.10.20. 14:35:02

@incze: "az egyetlen kapaszkodótok a szent kézigránát, a makróadat is torz képződmény. "

Ott van például a hiány, ahol épp az a vita tárgya az EU-val, hogy melyik szőnyeg az, aminél számít, amit alásöpörtek, és melyik veszítette el tulajdonképpen közpénz jellegét.

közösperonos átszállás 2017.10.20. 14:37:09

@TG69: "2002-2006-ig lényegében nem mutattunk rossz képet, miközben ez út volt a megsemmisülésig. "

2000-2006 az; ami a kétéves költségvetés alatt folyt, azt már nehéz lenne szigorú fiskális politikaként jellemezni.

incze 2017.10.20. 14:49:59

@Womb Raider: azokat az államkötvényeket mindenképp ki kellett bocsátani, a manyup által támasztott stabil kereslet inkább kedvező vol az államháztartás finanszírozása szempontjából több okból (a stabil kereslet kamat mérséklő, és a finanszírozás hazai).

az imf kölcsön hősies kivezetése sem egészen úgy volt. au imf egészen az ecb olcsó (ingyen) pénz politikájáig egy elég durva, csakis romlott diktatúrákat finanszírozó hedge fundra lett lecserélve rosszabb pénzügyi kondíciókkal. igaz, az nem akadékoskodott, hogy a finanszírozást kizárólag a szociális szféra, a szegények és a kisegzisztenciák terhére oldotta meg a ner, csak a pénzt számlálta, azt meg megkapta. érdekes lett volna a helyzet, ha az ecb pézpumpa nem indul be.

incze 2017.10.20. 15:01:30

@Womb Raider: mind a gyurcsény kormány 2006-2008, mind a bajnai kormány épkézláb makrópolitkát folytatott (2008-ra a ktgvetési hiányt lenyomták 3.5 %-ra), amikor jött a nagy lehman brothers bumm. a bajnai kormány válság menedzselése is igen jó volt (1 mrd usd imf hitelt, amit a mérlegekben nem is vett ki, abból már a basi vásárolta be a molt, igazából oda illenék könyvelni, és sikerrel visszatért viszonylag jó kondíciókkal a normál állampapírpiacra.)

én tudom, hogy az egész világ hülye, csak matolcsi lát helyesen, és remek dolog, hogy mind a pénzügyi besorolás rosszabb, mind az egész gazdaság tartósan leértékelődött 2010-hez képest bő 10%-kal 270 vs 100 pí forint árfolyam) minden, a tartós növekedési képességet jelző mutatóban csúszás és csúszás lefelé. én tudom, hogy magyarország van olyan gazdag, hogy többezer milliárd forintot büntetlenül el lehet égetni a semmiért (sőt kimondottan káros dolgokba ölni), nem hiányzik az sehhonnan se, mert a magyargógyiusz.

közösperonos átszállás 2017.10.20. 16:25:30

@Womb Raider: "Azért arról se feledkezz meg, hogy a manyupok rögtön állampapírokba konvertálták a pénzt, amiért jókora kamatot gomboltak le az államról. Persze egy része beépült a vagyonba, de akkoraiban elég vastagon fogott a ceruza működési költség ügyben és az első években lópikula volt a hozam is. "

Tízéves távlatban, utólag, láthatólag a minimum a nullszaldó, és pont ez az, hogy úgy is kellene rá gondolnod. Nem is a "magán" része lenne ennek a hangsúlyos, hanem hogy felosztó-kirovó helyett megtakarításon alapuló. Tökéletes megoldás lenne az is, hogy az állam félrerakja ezt a pénzt és nem nyúl hozzá, kizárólag az előre lefektetett, tőkealapú nyugdíjkifizetéseket és minimális adminisztrációt fizet belőle. Ugyanakkor köztudott, hogy ez két okból nem működött volna (és most sem működne) : egyrészt az állam befektetői képessége hmmm, mérsékelt (mivel nem ebben érdekelt), amely vonalon természetesen releváns a kritikád; a fontosabb azonban az, hogy egy ilyen elkülönített pénzösszeg az első választási kampányban nyom nélkül szublimálna.

Vulgárisan tehát, azért kellett magáncégeknek kiadni, hogy az állam el ne bassza secc-perc alatt valami baromságra. Hogy 3000 mrd összegyűlt egyáltalán, és nem fújt ki az egész már 2002-ben, vagy 2005-ben, vagy 2008-ban, az pont ennek köszönhető.

És akkor, ha úgy szemléled, hogy igazából mindegy, kié, akkor a következőket kapod: MSZP záróegyenlege GDP 80%-a hitel, 10% megtakarítás (nem mentem bele a további korrekciós tényezőkbe, most nem ezekről beszélünk), az minden józan ész szerint hetven, ugye. Ez a lényege az egésznek, hiszen állami bevételből képződött megtakarítás szegény egy jövőbeli állami kiadás mérséklésére, csak az állam a fönt vázolt okból egyedül ilyet nem tud csinálni.

Na, ennek vert a seggére a Fidesz, tehát most ugye 76% hiány (plusz Eximbank +2,5% stbstb, mondom, nem ez most a lényeg), nulla megtakarítás, az bizony minden tiráda ellenére is növekedés.

kekex 2017.10.20. 16:39:26

@incze:
A DK "Sokak Magyarországa" programjában a 27-ik oldaltól indul a gazdasági elképzelés. Nekem szimpatikus, de szakemberek biztosan találnak benne belekötni valót. De egyszerűbb azt állítani, hogy nincs is elképzelésük, mint elolvasni pár oldalt.
www.dkp.hu/sokakmagyarorszaga.pdf

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.21. 08:21:52

Csak egy csendes megjegyzés a statisztikai vitához.

Orbánék hazudnak az óriásplakáton, hazudnak a nemzeti konzultációban, a híradóban, a Tényekben, a Kossuth rádióban, a bulvárban, a megyei lapokban, az interneten, a parlamentben, a nyomozást megtagadó határozatokban, még az alaptörvény preambulumában is hazudnak - majd pont a makrostatisztika lesz az egyetlen dolog a világon, ahol akár az érdekeik ellenében is, de kérlelhetetlen elvszerűséggel fognak ragaszkodni a tényekhez.

Ezt hogy képzelitek? A KSH-t pont ugyanolyan erkölcsi rendű, intellektusú, motivációjú és politikai nézetű emberek vezetik, mint az NGM-et, az MNB-t vagy a NAV-ot, és a beosztottak is pont olyan antihősök, mint az állami gazdaságirányítás többi szervezeténél.

Minek árulnák el az igazságot, amikor következmények nélkül hazudhatnak? Minek _keresnék_ egyáltalán az igazságot?

Nem tudjuk, mennyi a valós GDP, mennyi a valódi export, mennyi a valódi adóság. Valószínűleg a kormány sem, mert nincs rá szüksége, sőt a tények kifejezetten akadályoznák a kommunikációs kormányzásban. Miről szól ez a vita?

Derűs napot.

kekex 2017.10.21. 11:49:29

@Ad Dio:
Valahogy másik malomban őrölsz. Mert amit mondasz (relatív növekedés) az igaz,
de csakis az eredményeket veszed figyelembe a hozsannázásnál, és egyszerűen képtelen vagy felfogni, az elmaradt haszon és a többiektől való lemaradása tényét.
Persze nézőpont kérdése az egész:
negymadar.blog.hu/2013/05/31/kirantott_hus_917
És adós maradtál az olvtárs konkrét kérdésére: Mégis milyen KONKRÉT gazdaságpolitikai intézkedést látsz a fidesznél, ami nem az európai konjuktúrához való csatlakozás nem teljes mértékű elszúrúsúval azonosítható?

Ad Dio 2017.10.21. 13:21:05

@Kettes:

" a makrostatisztika lesz az egyetlen dolog a világon, ahol akár az érdekeik ellenében is, de kérlelhetetlen elvszerűséggel fognak ragaszkodni a tényekhez."

Ez egy népszerű önhazudás. Ha jól esik csak hajrá, de sajnos a számokat nem tudják meghamisítani (jobban mint a szocik vagy bárki más). A hajónapló kedvéért jegyzem meg, hogy uet mondtam azoknak a jobb ütődötteknek is, akik 2006-ban hasonló húrokat pengettek.

A makro adatok sajnos/szerencsére igazak. Visszaigazolásuk az alacsony kockázati besorolás és az állampapír hozam.

Kettes: lehet utálni Orbánékat, de a józan ész kedvéért, ne a számokkal meg a tényekkel szemben nyomuljatok már!...

ijontichy 2017.10.21. 13:27:54

@Kettes: Mindeközben... "A magyar lakosság 63 százaléka annyi tartalékot sem tud összeszedni, hogy egy hónapig fenn tudja tartani mostani életszínvonalát, ha megszűnnek a rendszeres bevételei [...] A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államkutatási és Fejlesztési Intézetében készült elemzés adatait..."

inforadio.hu/gazdasag/2017/10/21/ketsegbeejto_helyzet_a_lakossag_ketharmada_van_veszelyben/

seol 2017.10.21. 16:01:15

@Ad Dio:

Kész szerencse, hogy nem lehet olvasni cikkeket arról, milyen trükkökkel lehet/szokták kometikázgatni az államadósságot és a többi lényegtelen hülyeséget.
Persze mindegy is, a Hozzáértők úgyis csak a GDP*(miniszterelnök szotyifogyasztása)/m.e.magassága adatot használják (abból meg világosan látszik a dübbent dübörgés), csak a fogalmatlan hülyék próbálják a gazdaságot összetett dologként szemlélni, amely nem írható le 1-2 ügyesen kiválasztott adattal (és akkor most arra, hogy az "adataid" gyakran még a saját hülye "logikád" alapján is cáfolják közelebbről megnézve azt, amit írsz, ki sem tértem).

seol 2017.10.21. 16:05:16

@Ad Dio:

Felismerted a "megtakarítás" szót, ugye? Nem rossz, nem rossz, van még remény. Akkor már csak arra kellene rájönni, mi köze annak, hányan vannak szar anyagi helyzetben ahhoz, hogy összesen mennyi a vagyon.

Ad Dio 2017.10.21. 16:17:36

@seol:

2006-ban a hozzád hasonlóan "lelkes", csak mások oldalról ütődött csapatnak mondtam ugyan ezt: a makro adatokat nagyon-nagyon nehéz igazán meghamisítani. Főleg olyanok számára, akik anyagilag érdekeltek abban, hogy ismerjék a helyzetet. A világpiac pedig ilyen. Baromira trükközve a könyveléssel, meg elhalasztva a kifizetéseket, meg behúzva "majdnem" teljesített dolgokat is csak pár tized százalékot lehet hozni, azt is csak a következő év(ek) rovására.

Itt megint arról van szó, hogy a számokkal vitatkozva csak nevetségessé lehet válni és gondolom ez nem cél.

Segítek.

Ne a gdp ÖSSZEGÉT vitasd, hanem annak RELEVANCIÁJÁT. Ezt ugyanis sokan sokszor vitatták már, és azt hiszem racionális érvek hozhatóak fel annak kapcsán, hogy egy országról mennyire nem árul el mindent és mire is vak. Mert pl. az nem derül ki belőle, hogy az a bizonyos gazdasági növekedés hol és kinél csapódik le. Vagy pl. hogy mi keletkezik általa (pl. ásunk egy gödröt, majd egy év múlva betemetjük - 2x is növeli a gdp-t). Erre is lenne válaszom, csak az egész beszélgetés felemelkedhetne a vita szintjére" és nem topognánk ott, hogy: íme a számok - de az nem úgy van/nem fontos/én vagyok a hülye :-/

Nb: apróbetűs megjegyzés. Ugyan megszoktam már a blogszférában, hogy boldog boldogtalan egyből lehülyéz, ha nem az ő szája íze szerint beszélek, de ez itt egy üdítően nyugodt blog szokott lenni. Csak óvatosan felvetném, hogy esetlen nem lehetne európai stílusban előadni magad?

Ad Dio 2017.10.21. 16:20:30

@seol:

:-/

Megint egy sikertelen felütés...

Ott van a grafikon.

Megint egy 2006-os példa: a "rosszabbul élünk mint 4 éve" nem működött. Tudod miért? Hát mert nem éltünk rosszabbul :-). Tetszik érteni miért nem érdemes wannabe légvárakat építeni?

Womb Raider 2017.10.21. 17:27:48

@közösperonos átszállás: Nos... akkor a következőképpen állunk...
Gyurcsányék elismerik, hogy az ország robog lefelé a lejtőn (Az ország túl van a lehetőségein, nem kicsit, nagyon..) ezt te úgy interpretálod, hogy nagyszerű makrogazdasági politikát visz, csak így tovább... aha..
Az adósságot 40%-ról felküzdi 80-10%-ra... tökéletes.. az országot nemzetközi hitelcsomag (mentőöv) tartja mindezen szuper gazdaságpolitika jutalmául a habok felett: elismerésre méltó teljesítmény, hozzávéve, hogy a válságot is sikerült megelőznünk, már jó egy évvel a többiek előtt igazi minőségi recesszióval koccintottunk szilveszterkor.
Na, de bezzed azorbánék... a 70%-os adósságállományból 74% csináltak!! Skandalum!!! Kezd úgy-ahogy jobban menni a lakosságnak? Botrááány!!! Stabilizálódott a gazdaság és a nemzetközi minősítők is bizalmat szavaztak? Lári-fári... trükkök százai!
----
MNYP
"Tökéletes megoldás lenne az is, hogy az állam félrerakja ezt a pénzt és nem nyúl hozzá, kizárólag az előre lefektetett, tőkealapú nyugdíjkifizetéseket és minimális adminisztrációt fizet belőle.
Persze... én pedig kicsit nagyobb mellbőséget szeretnék, meg leadni 4 kilót (főleg deréktájon)
Ne azon álmodozzunk,mi lenne a megvalósíthatalanul ideális. Mik a reális lehetőségek? Ne érts félre, én még ennél is tovább mennék (merjünk nagyot álmodni) Szüntessünk be mindenféle szolidaritáson alapuló szocellátó rendszert, a Föld szívcsakrája fölé építsünk Nemzeti Tajgetoszt és előre!
Mindenki maximum annyit vehessen ki a kasszából, amennyit betett. Ha az összes befizetése elment az évek alatt gyógyszertámogatásra, meg betegállományra, akkor nincs nyugdíj.. NINCS INGYENEBÉD ! Ugye, jól hangzik ez? Ez mostanában is kb így van,pici kiegészítéssel... Nincs ingyenebéd azoknak, akik adófizetők...
Nosza, terjesszük ezt ki gyorsan, mindenkire. Kíváncsi vagyok, másnap mely liberális párt (meg persze baloldali) mekkorára nyitná a száját... Ne csak a mnyp esetében követeljenek egyéni számlákat (és garantált profitot a nyugati érdekeltségű pénztárak tulajdonosainak) hanem rögtön az eü legyen a következő piaci alapokon nyugvó eleddig állami feladat, amit kiszervezünk szintén lehetőleg nyugati profitorientált cégeknek. nekikvan gyakorlatuk, az állam meg rossz gazda.

Közben gondolkodóba estem... az állam rossz gazda, a magyarok büdös bunkók, rossz, illiberális állampolgárok... Nem lenne itt az ideje gyámságba adni ezt a semmirevaló népet, amely nem képes felnőni az EU értékekhez? Hiányozna valakinek egyáltalán ez az ország?

incze 2017.10.21. 20:56:35

@Ad Dio: mi a fenét akarsz ezzel? senki sem mondta, hogy a fideszkrémnek nem megy nagyon jól. dehogynem. istentelen jól megy. ott az ismert matolcsi toposz, hogy egy "átlagos magyar háztartásnak 9 milló a pénzügyi megtakarítása", ami úgy hangzik helyesen, hogy "az egy háztartásra eső" megtakarítás 9 millió forint, csak ez éppenséggel nem jelent semmit a háztartásokra nézvést, csak úgy hangzik. ha például lőrinc bátyónak 100 milliárddal nőtt a vagyona egy év alatt, akkor pusztán ezáltal lehet mondani, hogy az egy magyar háztartásra eső átlagos vagyon 25 ezer forinttal nőtt, csak éppenséggel ez a mondat - noha igaz - semmit nem mond a magyar háztartásokról, ahogy az a profitline ábra sem.

ezzel szemben a magyar háztartások 40%-ának egyáltalán nincsen megtakarítása. semennyi. sem kevés, sem sok. no, ez már mond valamit.

magyarországon a legfelső jövedelmi decilisbe kerülsz ha a háztartásban az egy főre eső havi jövedelem 160 ezer forint. ez egy négyfős családnál havi 640 ezer forint, évi 7.5 milliós jövedelem. szerinted mennyit lehet ebből (a legfelső decilisben!) félretenni? megsúgom, hogy azok a jövedelmek, amiből félre lehet tenni, a felső decilis felső decilisében kezdődnek.

velőtanya 2017.10.21. 21:29:41

@incze: Na látod lipsi, ezért lenne szükség száz mészároslőrincre.
Ha azok mind megtakarítanak 100 milliárdot, máris 2,5 millióval növekedne az átlagos magyar háztartás megtakarítása.

ijontichy 2017.10.21. 21:33:43

@Ad Dio: Jézusom! Hát már a "rezsimszolgaképzőegyetem" elemzésében sem lehet bízni? A Soros keze már oda is betette a lábát? Tényleg baj van abban az országban. :-(

Ad Dio 2017.10.21. 22:57:08

@ijontichy: @incze:

Menthetetlenek vagytok... de ha elveszett a választás, remélem meg lesz az oka: orbááánviktor, meg a zemberek, akik hülyék... mert TI továbbra is HELIKOPTEREK vagytok...

omdG... ez az egész nagyon frusztráló... a jobber próbálja ésszerű, vállalható, hatékony stratégiára bírni a... na mindegy... felejtsétek el... az egészet... jöjjön az újabb Fidesz 2/3... mit 2/3-ad: 3/4-ed!... mondjuk hogy az kinek jó, azon lehetne morfondírozni... sajnos ezzel a vita kulturálatlansággal és ezzel a... khm... hozzáállással sokat tesztek az ügyért... mármint a Fidesz ügyéért. Ne fárasszátok magatokat a válasszal. Részemről ezt a topikot bezártam.

Ha esetleg akadnak olyan aki read only-ban mégis itt ólálkodna, utoljára még egyszer megpróbálom: kritizálni azt, ami rossz, ami jó, azt nem kell megváltoztatni... ÍGY lehet elérni az elérhetőket...

Wolff 2017.10.21. 23:15:22

@Ad Dio: Nem ők nyomulnak a tényekkel és a számokkal szemben, hanem a KSH. Amelyik először izmozott az Eurostattal az Eximbank besorolásán, majd amikor elbukta, hirtelen revízió alá vette a GDP-t visszamenőleg - és mit tesz isten, pont úgy, hogy ha az Eurostat át is sorolja az Eximbankot, akkor se sértsük meg az adósságszabályt. Ez ugyanaz a KSH, amelyik egyébként köztudottan fiktív számlákkal igazolt gazdasági teljesítményt lelkesen számol el valósnak - csak ugye ebbe az Eurostat nem tud belekötni. És persze a makroadatokkal nem lehet ám trükközni, a grörögöknek sem ment évtizedeken át...

Még szerencse, hogy befejezted ezt a vitát, mentálhigiénés szempontból mindannyian jobban járunk.

ijontichy 2017.10.22. 00:08:37

@Ad Dio: "ha elveszett a választás" mi az hogy "HA"? Vityáék nyernek 2018-ban is. Nem, nem lesz világvége, se semmi hasonló, csak Mo. a jelentős többség számára úgy 20-30 évig egy középszar életet fog biztosítani. Alacsonyabb színvonalat, mint "ortodoxiában" - és ez szvsz. nem lett volna szükségszerű. A zöm számára persze ez fel sem fog tűnni, elmerül a napi egzisztenciális problémákban, felelőskeresésben, vagy csak simán burnout-os lesz. De ezt már vagy 5-6 éve mondtuk többen is ezen a blogon, szóval nincs új a nap alatt. Engem és a családot pedig már nem érint közvetlenül.

@Womb Raider: "hanem rögtön az eü legyen a következő piaci alapokon nyugvó eleddig állami feladat" De hát ez már évek óta folyamatban van, persze - mint annyi más is - a lassú békafőzés módszerével.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.22. 08:25:37

@Ad Dio: "sajnos a számokat nem tudják meghamisítani"

Lol. :-) Nem tudják, mert nem tudják hogy kell. Mert fáj a kezük. Mert le van védve a cella. Mert következményei lennének, ha kiderülne. Lol és lol.

incze 2017.10.22. 15:14:04

Azért foglaljuk össze, ami a posztban foglaltatik.

1. fogyasztási index. a csatolt adatsor szerint a fogyasztási index 2016-ra első ízben meghaladta a 2009-es szintet. azt a szintet, amely amúgy egy "embertelen megszorítás" eredményeként akkor épp harmadik éve stagnált. ellenben a zemberi (human capacity, you know) nemmegszorításban még a válságkezelési szinthez képest is (mely időszakban a bajnai éveben már nőtt egy hangyányit) lehetett visszaesni. (a fogyasztás növekedése nerországban egyértelműen nagy nemzetközi pénzügyi lazításnak tudható be, amellyel a financiális kés is lekerült a neronomics torkáról.)

2. a "baloldali kísérletezés"-től való állítólagos ódzkodás nem nagyon világos, ha van gazdasági kormányzás (idézőjel ideértve), amely az eufemizmus felső fokán kísérletezőnek tekinthető, akkor a neronomics az. a 2006-2010 közötti három szakasz gazdaságpolitikája inden volt, csak nem kísérletező, és a mai pénzbőséges időkhöz mérten jóval kisebb szociális és társadalmi áldozattal sikeres is, ha már a makróegyensúly ennyire egyedüli mérce.

az export és import mérete a gdp-hez képest

2002-ben 58,1% és 60.12%
2010-ben 82.3% és 76.9%,
2016-ban 92.5% és 82.3%

a 2010 és 2016 közötti változás döntően a "kísérletezős" ballib által idecsábított mercedes produktuma. nem látom, hogy itt a neronomics bármit is ténykedett volna (van még az indiai gumiabroncs, ameyet a fidesz annó sikeresen elzavart, majd rosszabb kondíciókkal mégis visszarimánkodott), a kínai vasút, meg paks majd a következő éveket nyomasztja minden szempontból.

nem változott, illetve súlyosbodott, az az autóipari konjuktúrának való kiszolgáltatottság, ami a nyers számoknál is rosszabb, a közvetlenül nem az exportra termelő gazdaság egy jó része is az olajos autóipar függvénye. mindenesetre az egész ügyben én azt látom, hogya nerkormányzás alatt lényegében nem történt semmi (ami más területekhez képest viszonylag kedvező).

3. a migránsválság (ensz szóhasználatban menekültválság, én ezt valahogy kifejezőbbnek érzem magyarul) kezeléséről és félrekezeléséről túl sok szó esik, túl kevés gondolkodás mellett. a "létesített egy határzárat" kifejezésmód az én ízlésemnek túlzottan bársonyos. az a "határzár" nem igazán a kerítés, hanem egy olyan apparátus, amely orbánia szokott módszerével tövénybe iktatva a törvénytelenségeket egyszerűen nem engedi be a menekülteket, nehogy a státusujat el kellejn bírálni (többezer fős személyzettel napi tucatnyi menekült léphet be a ZÓNÁba, a várakozók etetése tilos, stb.). normál körülmények közt orbán az emberjogi bíróságon magyarázná el, miben áll a horogkeresztény etnikai tisztaság. a pápai irányvonal, vagy a harsány willkommen elég nyilvánvalóan az a civilizációnk (keresztény vagy humanista vagy európai, vagy amit akarsz) válasza, melynek szintén nyilván nem állnak készen az intézményei. ez egy feladat, jó nagy, és borzasztóan sokágú, de lehet választani, a másik lehetőség orwell, melynek legfrissebb magyar kiadása élö adásban bömbizik soros-goldsteinnel.

Womb Raider 2017.10.22. 17:24:02

@incze: HAZUDSZ (
Vagy most, vagy amikor azt bizonygatod, hogy 0 értelme volt a határzárnak, mert nem is akarnak errefelé jönni a szegény szerencsétlen vándorok. Mert nekem meg ez tetszik, mint szóhasználat és jobban fedi is a valóságot. Talán azért is, mert a turisták zöme szimplán nem felel meg az ensz vonatkozó paragrafusainak.
Szóval nincsen menekült probléma, nem is jönnek ezen az útvonalon tömegével 17 éves férfiak, ám a rendőrök/határőrök számára ez nem akadály, hogy minden nap megtömjék a bendőjüket nyárson sült terhes menekültnőkből kanyarított pecsenyével.
Aztán lefekvés előtt végigverik az évek óta étlen-szomjan fogvatartott fiatal menekülteket és a nyomaték kedvéért egyet-kettőt széttépetnek az ettőlmár dagadtra hízott náci liszensz német juhász kutyákkal.
El kellene dönteni, hogy jönnek, avagy sem. Végül irtó vastag a bőr a képeteken, hivatkozni a keresztény könyörületre (azért sunyin belerúgva egy jót) és értékekre, miközben napi rendszerességgel gúnyoljátok, ócsároljátok ugyanazt. Egyik blogon még éppen folyik a vidám pedofil papozás, meg a viccelődés Jézus tornagyakorlatát és Mária erkölcseit illetően, a másik helyen már követelitek a vallás/egyház tanításainak alkalmazását.
Már csak egyet nem értek... ha ennyire nem érzed itt jólmagad, miért nem mész kicsit keletebbre? Nem a túl távoli, csak ide, a közeli keletre...

incze 2017.10.22. 18:13:04

@Womb Raider: látom, magas a hőfok. ha lehiggadsz, és azzal vitázol, amit írtam, megpróbálhatom részletezni azt, amire kiváncsi vagy. a keresztény, meg egy tágabb értelemben vett világias humanizmus maximája az, hogy a segítségre szorulóknak kezet nyújtunk. pont.

ez lehet idejétmúlt, lehet kvitelezhetetlen, járhat föloldhatatlan dilemmákkal, de a horogkeresztény folyamatosan azt üvöltözi, hogy meg sem szabad próbálni a kérdést megoldani, és ezzel nem védi a kereszténységet, hanem durván támadja, az alapjainál, és a kultúráját nem képviseli, hanem le akarja váltani.

szabad azt is, meg aztán sosem is létezett hibátlanul (hogy finoman fogalmazzak), csak világosan kell beszélni, nem sunyítani, betenni, ahogy orbán (mint mindig). a harcos fundamentalista iszlám jelentékeny győzelme európa keresztény önképe felett, hogy mindenütt 10-30% ez a hangos, sivár, durva és militáns, mélységesen keresztényellenes hang.

hogy egy nagy intellektuális kérdőjeltől még megszabadítsalak, gyorsan közlöm, hogy nem vagyok zsidó, meg hát, nem megyek sehová.

seol 2017.10.23. 00:25:21

@Womb Raider:

Miért van az, hogy pár szerencsétlen minden adandó alkalommal elsüti, hogy aki nem keresztény, az csak ne kérje számon a kereszténységet felváltva bunkóként és piedesztálként használó fideszeseken a kereszténységet?

Mondjuk a harsány ostobaság és a funkcionális analfabetizmus is ott van a versenyzőknél mindig, teljes a fideszes túlélőkészlet. :-D

seol 2017.10.23. 00:32:43

@incze:

Tudhatnád, hogy a zsidók azt mondják, hogy nem zsidók. Tehát lebuktál.

(És mondjuk a történelmi kereszténység meglehetősen sok mindenben hasonlít az általad csak horogkereszténységként emlegetett izére, szóval a gyökerek bizonyos gyökereket őriznek azért.)

Womb Raider 2017.10.23. 08:11:06

@incze: Mielőtt agyonnyomna önnön humanizmusod , csak szólok, a könyörület , a segítség csak lehetőség, esély, de nem kötelesség. Főleg nem önmagad és szűkebb közösséged elé helyezni mások érdekeit.
Te kevered az önfeláldozással, a hasznos hülyék sportjával... illetve azzal a sunyi álságos magatartással, ami a hazai liberálisokat jellemzi. Más pénzéből, másokat biztatva a karitatív tevékenységre és bűntudat keltéssel elérni, hogy mások érezzék kötelességüknek támogatni azokat, akik 5 évvel ezelőtt még másodrendű lényeknek, egy kőtorlasznak az úton, semmi másnak nem tartották az európai keresztény embereket, en bloc úgy az európaiakat.
Tetszik, hogy alattomosan egybemosod a saját primitív háborújuk poklából valóban menekülő és így valóban segítségre szoruló embereket az összes többivel, akiről már az életkorát illetően sincsenek pontos, igazolható információid. Mutass országot, ahol bemondásra osztogatnak menekült/oltalmazott státuszt, vagy adnak állampolgárságot.
Horogkeresztény... az... lehet, álmodtál már ilyet... de még mindig a saját kulturkörét, a saját nemzetét, országát igyekszik összetartani, védeni... még akkor is, ha nem a megfelelő módon és megfelelő eszközökkel és erkölcsileg is kifogásolhatóan teszi ezt olykor. Még mindig többre tartom,mint azt, aki szemforgató farizeusként elárulja,kiszolgáltatja (akár parancsra) ugyanezen népet, országot, hazát.Az fura, hogy a keresztényi könyörület azért csak a számonkérés formájában jelenik meg. Példamutatásként szinte soha. Mások adományait szívesen osztja, jön-megy , vezényel, tanácsokat osztogat, értékel, javasol, buzdít, ám ennél mélyebben nem merül el a témában. Nem fogad be menekült családot, nem áldozza a saját erőforrásait a cél érdekében, hagyja, hogy mások arassák le a babérokat.
lehet filozofálni a kötelességekről, emberi értékekről, erkölcsről, de fel kellene ébredni végre: egy zárt világ fogyatkozó erőforrásaiért folyó háború csatamezején élünk. Ha még 100 év múlva is itt akarunk élni, akkor végre a saját sorsunk felett kellene elkezdeni aggódni és annak érdekében tenni. Nem szépelegni és nézegetni a köldökünket és orbánozni naphosszat.

Womb Raider 2017.10.23. 08:16:16

@seol: "Miért van az, hogy pár szerencsétlen minden adandó alkalommal elsüti, hogy aki nem keresztény, az csak ne kérje számon a kereszténységet felváltva bunkóként és piedesztálként használó fideszeseken a kereszténységet? "

Hááá... mellébeszélsz. Egyik nap kigúnyolod emberek millióinka hitét, becsmérled, gúny tárgyává teszed... másnap ugyanezen tanításokat, útmutatásokat kéred számon, sőt... követeled azok betartását. A vicc, hogy ezzel olyanok számára igyekszel segítséget kikényszeríteni, akik maguk is elutasítják, megvetik és jobb esetben pusztítják a keresztényeket :)
(A zavart fokozandó... nem vagyok keresztény , sőt, vallásos sem... és apám zsidó)

incze 2017.10.23. 12:59:09

@Womb Raider: nyilván van ebben is valami igazság.

de mivel magyarázod, hogy a ZÓNA beléptetőjénél megtiltja a kereszténykultúra és honmentő, hogy a nyári melegben (emlékszel, ugye, jó meleg volt) néhány egyházi önkéntes vizet adjon a menekülteknek?

seol 2017.10.23. 16:25:33

@Womb Raider:

És lepődjünk meg együtt, a szerencsétlen ezeket az összetett mondatokat se fogta fel. Plusz persze csak a milliók hitének kigúnyolása hiányzik, de ügyesen kitaláltad, meg minden, van valami lenyűgöző abban, milyen természetesen váltasz át durva hazudozásra a legkisebb vitától. Kitalálom, fideszes? :-D

Amúgy akkor a te fejecskédben valahogy úgy van, hogy a fideszes izék nyugodtan hivatkozhatnak arra, hogy ők mindenkinél többet érnek, MERT keresztények és a kultúra és a többi, de azt szóvá tenni, hogy a kereszténységnek gyakorlatilag egy tanítását se tartják be, már milyen dolog? :-D

Á, szóval a menedékkérők azok olyanok, jó tudni. A fenébe, mennyivel egyszerűbb lenne a történelem tanítása, ha ilyen marhák írhatnák meg a tankönyveket a maguk egymondatos megfejtéseivel. Apropó, a köztük lévő keresztények is olyanok? Vagy ne próbáljalak belezavarni kérdésekkel az idióta propaganda felkérődzésébe, mert az nem keresztényi dolog?

seol 2017.10.23. 16:39:51

@Womb Raider:

Jé, ezt nem is láttam, lenyűgöző, nagyjából minden sorra jut egy hazugság. :-D De tényleg könnyebb azt cáfolni, amit te találsz ki, nemde? Ha meg téged cáfolnak, át lehet ugrani a következő zavaros baromságra.

Csak egyet emelnék ki: szóval azok a fránya liberálisok összemossák a háború elől menekülőket a többi migránssal? És ezt miután nagyon gondosan gyaláztad en bloc az összes menedékkérőt, plusz a fideszes retorikában is mindenki A Migráns, Aki Megerőszakolni Jött? :-D

Apropó, akkor azt is támogatnád, ha mondjuk Szlovákia elkezdené szívatni az ott élő magyarokat különböző "mert mindig utálták és ki akarták irtani a szlovákokat" konteókra hivatkozva, vagy a retardált "logikákat" csak a fideszesek használhatják? Bármely félelmebeteg szlovák/román/szerb náci kábé ugyanazon a szinten szokott a magyarok ellen uszítani, mint amit te bemutattál.

Hú, látom, az idióták másik kedvence, a "nem fogadnak be menekülteket" is megvolt, ügyes, kipipálhatod. :)))
Kicsit várom a "ha zavarnak a szarrálopott egészségügy miatt meghaló tízezrek, gyógyíts betegeket otthon magadnál"-t.

seol 2017.10.23. 16:47:06

@incze:

Hámert ha kapnak a vizünkből, akkor el akarják lopni majd az összes vizünket, elviszik Izraelbe (őőő, jó, hogy a muszlim az új zsidó, de mi az új Izrael?), és megisszák a mocskos sivatagi barlangtestükkel és elveszik a vizünket. És ha szomjan döglenek azok a gyűlölködő niggerek, akkor nem tudják elfoglalni a szeretre és segítésre épülő Európát. Minden kis lépés számít!

incze 2017.10.23. 18:01:07

"A magyar kormány már elfogadta a vereségét az Eurostattal szembeni elszámolási vitában, tehát az Eximbankot, az MNB-alapítványokat és a garanciaalapokat is állami intézménynek kell majd számítani, ami így az államadósság megugrásával is jár majd, de a G7.hu úgy tudja, hogy a kormány elérte, hogy csak a választások után kelljen átírni a számokat."

index.hu/gazdasag/2017/10/23/csak_a_valasztasok_utan_ugrik_majd_meg_hivatalosan_is_a_magyar_allamadossag/
g7.24.hu/allam/20171023/a-kormany-kitrukkozte-hogy-csak-a-valasztas-utan-irjak-at-az-allamadossagot/

annak idején az mfb vitte ugyanezt a szerepet (csak még nem volt eu), nem világos, most miért az eximbank lett az állami főkifolyó, gyanítom, hogy extrém gógyisnak gondolták magukat, mikor ezt kiagyalták.

még hogy a makróadatokkal nem lehet trükközni. annyiban hajlok a fidesz érvelésének elfogadására (miszerint mind az eximbank, mind a nemzeti bakni alapítványok a magángazdaságba tartoznak), hogy hát tényleg elég nehéz lenne a működésükben közcélokat felfedezni.

ámbátor 2017.10.23. 18:11:59

@Womb Raider: "csak szólok, a könyörület , a segítség csak lehetőség, esély, de nem kötelesség. Főleg nem önmagad és szűkebb közösséged elé helyezni mások érdekeit."
Nem tudom, ezt hol olvastad, de hogy nem az újszövetségben az tuti. Ott inkább ilyenek vannak:
"Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem; Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám. Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna? És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna? Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna? És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egygyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg." meg hogy
"Mert az egész törvény ez egy ígében teljesedik be: Szeresd felebarátodat, mint magadat."
és ha felmerülne benned, hogy ki is a felebarát, jusson eszedbe a szamaritánus. A közkeletü eposzi jelzö nem azt jelenti, hogy akkoriban a szamaritánusok egy irgalmasrend lettek volna. A szamaritánusok a zsidók által megvetett, lenézett, ellenséges törzs volt. A példabeszéd ereje éppen ez: a könyörületesség nem a rokonaid, barátaid felé kötelesség, hanem mindenkire, az ellenségedre, noh dacu a cigányokra, hajléktalanokra, muzulmán menekültekre vonatkoztatva. Ha önmagad és a szükebb közösséged érdekeit tekinted elsödlegesnek, bizony mondom, lófaszt ér a te hitde.

Womb Raider 2017.10.23. 19:02:35

@ámbátor: :) csúsztatsz... vagy, ha nem, akkor légyszíves rámutatni, hol rendelkezik az 'Írás' arról, hogy egy nép gondolkodás nélkül köteles a mások érdekeit a sajátja elé helyezni.
Másrészt ... neked is elmondom: vicces egyik nap a Biblia tanításait felemlegetni, azoknak betartását megkövetelni, aztán amikor fordul a szél, viccelődés tárgyává tenni, "Mesekönyvként" emlegetni, a vallásos/hívő embereket fogyatékos, csökkent szellemi képességű,másodrendű emberekként bemutatni.
Amúgy meg lásd a könyörület,meg a befogadás jutalmát: másod-harmad generációs muszlimok ébrednek öntudatra és futtatják le a vallási vezetőik által beléjük égetett programot és pusztítják el azokat, akik békével és jószándékkal viseltettek irányukban.
A későbbi bőkezűen copypaste-elt erkölcsi dörgedelmektől menekülvén újra jelzem:ateista vagyok.
@seol: szedd össze magad, zaklatott vagy. Mondom: mutass példát. A saját erőforrásaid áldozd fel, a saját családod megszokott életvitelét rendezd át és utána hivatkozz azokra a tanításokra, amiket tegnapelőtt még falkába gyűlve köpködtél.
Vagy emlékszel még a 23 millió romános kampányra? Ja, hogy a Romániából, vagy Ukrajnából 'migráló' magyarok nem jók a kényes ízlésednek? Neked csak az analfabéta muszlim sebész-mérnök az, amelyik kvótába (emberszámba) vehető? Akkor is ilyen vehemenciával pattogtál a betelepülni vágyók jogait illetően?
...azt látom, a migráns és a menekült neked továbbra szinoníma. Majd, ha ezen túljutsz, gyere vissza.

Womb Raider 2017.10.23. 19:14:06

@seol: Majd, ha nem tulajdonítasz nekem olyasmit amit nem állítottam, és nem azzal töltöd az időd, hogy azt cáfold, ha nem gyártasz szalmabábokat és ha nem feszülsz meg akíntól, hogy egy jó szaftosat magyarozhass, akkor lehet, újra szóba elegyedünk.

Ezt meg ízlelgesd:
Minden menekült migráns, ám nem minden migráns menekült.
Sajnos muszáj veled az alapoktól kezdeni...
Itt vannak felsorolva az elmúlt 25 év fegyveres konfliktusai... mégis, mi a bánattal indoklod, hogy pont most és pont az arab térség fiatal férfiai (zömében..) indultak útnak? Illetve miért zömében muszlimok akik elözönlik Európát?
Gulf War
DHKP/C insurgency in Turkey
Rwandan Civil War
Tuareg rebellion
Mindanao crisis
Ten-Day War
South Ossetia War
Djiboutian Civil War
Croatian War of Independence
Sierra Leone Civil War
Algerian Civil War
Somali Civil War
Georgian Civil War
Uprisings in Iraq
Venezuelan coup d'état attempts
East Prigorodny Conflict
Civil war in Afghanistan
War of Transnistria
War in Abkhazia
Bosnian War
Croat–Bosniak War
Civil war in Tajikistan
Burundian Civil War
Ethnic conflict in Nagaland
Russian constitutional crisis
Iraqi Kurdish Civil War
Armenian-Azerbaijani border conflict
Chiapas conflict
Zapatista Uprising
Bophuthatswana conflict
Civil war in Yemen
First Chechen War
Caprivi conflict
Cenepa War
Insurgency in Ogaden
Second Afar Insurgency
Hanish Islands conflict
ADF insurgency
Nepalese Civil War
Civil war in Afghanistan
First Congo War
Albanian Rebellion
Republic of the Congo Civil War
Clashes in Cambodia
War in Abkhazia
Kosovo War
Eritrean–Ethiopian War
Second Congo War
Guinea-Bissau Civil War
Al-Qaeda insurgency in Yemen
Kargil War
East Timorese crisis
Insurgency in the Preševo Valley
Maluku sectarian conflict
Second Liberian Civil War
Ituri conflict
War of Dagestan
Second Chechen War
Six-Day War
Second Intifada
Insurgency in the Republic of Macedonia
War on Terror
Perejil Island crisis
Conflict in the Pool Department
Operation Enduring Freedom – Philippines
Operation Enduring Freedom – Horn of Africa
First Ivorian Civil War
Taliban insurgency
War in Darfur
Iraq War
Iraqi insurgency
Balochistan conflict
War in North-West Pakistan
Kondovo Crisis
Central African Republic Bush War
Iran–PJAK conflict
Conflict in the Niger Delta
Houthi insurgency in Yemen
Kivu conflict
Sistan and Baluchestan insurgency
Paraguayan People's Army insurgency
Chadian Civil War
Mount Elgon insurgency
Fatah–Hamas conflict
Lebanon War
Sectarian violence in Iraq
Mexican Drug War
War in Somalia
Operation Enduring Freedom – Trans Sahara
Tuareg rebellion
War in Ingushetia
Invasion of Anjouan
Kufra conflict
Cambodian–Thai border dispute
Djiboutian–Eritrean border conflict
Russo-Georgian war
Gaza War
Sudanese nomadic conflicts
Insurgency in the North Caucasus
Boko Haram insurgency
Peruvian political crisis
Boko Haram uprising
South Yemen insurgency
War in Somalia
Dongo conflict
South Kyrgyzstan ethnic clashes
Kingston unrest
Tajikistan insurgency
Ivorian crisis
Second Ivorian Civil War
Libyan Civil War
Sinai insurgency
Syrian Civil War
Sudanese conflict in South Kordofan and Blue Nile
Syrian Civil War spillover in Lebanon
Ethnic violence in South Sudan
Operation Linda Nchi
Factional violence in Libya
Iraqi insurgency
Northern Mali conflict
Heglig Crisis
M23 rebellion
Baragoi clashes
Central African Republic conflict
South Sudanese Civil War
Batwa-Luba clashes
RENAMO insurgency
Iraqi Civil War
Libyan Civil War
War in Donbass
Israel–Gaza conflict
Military intervention against ISIL
Yemeni Civil War
ISIL insurgency in Tunisia
Kurdish–Turkish conflict
Niger Delta conflict
Armenian–Azerbaijani clashes
The Pool War
Kasese clashes
Kamwina Nsapu rebellion
Afghanistan–Pakistan border skirmish
Qatif unrest

ámbátor 2017.10.23. 20:06:05

@Womb Raider: Az írás nem foglalkozik a nép viselkedésével, az egyén viselkedésére ad javaslatokat.
Másrészt ... neked is elmondom: vicces egyik nap halálosan megsértődni, ha valaki nem adja meg a szent könyvnek a hívőknek, a hitnek, az egyháznak az illő tiszteletet, aztán amikor fordul a szél, beleszarni a legalapvetőbb hitelvekbe és az egyéni érdekeket a könyörületesség elé helyezni.

Womb Raider 2017.10.24. 05:45:48

@ámbátor: Továbbra sem érted... a következetességet kértem számon. Aztán hogy én személy szerint min sértődtem meg, vagy, hogy megsértődtem-e egyáltalán az lényegtelen.
Végül: hol a passzus az Írásban arra nézvést, hogy saját érdekeimmel szembemenően, azt felülírva is köteles vagyok könyörületesen cselekedni? Van-é valamiféle fontossági sorrend az egyéntől indulva? Ahogyan elnézem, sok kérdés nyitott maradt. Úgyhogy még egy már nem oszt, nem szoroz: valóban, minden élethelyzetben köteles vagyok-e ugyanúgy cselekedni?

közösperonos átszállás 2017.10.24. 09:09:29

@Womb Raider: "Nos... akkor a következőképpen állunk...
Gyurcsányék elismerik, hogy az ország robog lefelé a lejtőn (Az ország túl van a lehetőségein, nem kicsit, nagyon..) ezt te úgy interpretálod, hogy nagyszerű makrogazdasági politikát visz, csak így tovább... aha.."

Komolyan, téged már a KLIK-ben tanítottak olvasni?

Én nem interpretáltam semmi hasonlót, mivelhogy még a témát sem érintettem. Kizárólag a MNYP-ról beszéltem; azt fejtettem ki, hogy habár tényleg visszás, hogy mindjárt és azonnal állampapírba fektették a pénzt (aztán erről le lettek tiltva, és lám, kiderült, hogy hajlandóak dolgozni), még ez is jobb, mint az alternatíva. Az az alternatíva, hogy elbasszuk a pénzt és nem lesz belőle semmi. Ez ugye a mindenkori magyar kormányra érvényes, ez sajna egy ilyen berendezkedés, a négyéves ciklusokban gondolkozó képviseleti demokrácia külső tényezők használata nélkül képtelen évtizedes szinten megtakarítást felhalmozni. (Látod, Vityáéknak még a jogi biztosítékok sem jelentettek akadályt.) Ugyanígy képtelen például alacsony inflációt produkálni (valós alacsonyat, nem rezsicsökkentett Excel-alacsonyat), ezért is kerültek át hatáskörök a nemzeti bankokhoz, amelynek szerencsésebb országokban inflációs céljuk van, nem haverkifizetési.

(A "Gyurcsányék"-at azért pontosíthatnád picit, ki cseszett el mit és ki ismerte el mikor, stb., márminthogy mire gondoltál.)

A gazdaságpolitika MNYP-vonalon úgy jött képbe kizárólag, hogy a 3000mrd-os megtakarítással hogy van értelme számolni, mikor van még és mikor meg már nincs, ilyeténképpen a 2010-es adat nem mint "Gyurcsányék" (whatever it may mean) záró mérlege érdekes, hanem úgy, mint "Vityáék" (ez legalább egyértelmű) nyitó mérlege. Ebből a szempontból abszolút mindegy (de ezt jeleztem is), hogy a nyócvan mínusz tíz az egy elfuserált lakáspolitikai hiteltámogatás, kormányzati kiköltekezés, egy világgazdasági válság avagy fekete kakas áldozásának mellékterméke-képpen jött-e létre, mert Nem Erről Volt Szó.

Nna, vissza a gyéká-részről az érdemire.

"Mik a reális lehetőségek?"

De most komolyan, hát én mi a rákról beszéltem vajon? (Jó, a mellbőségedet nem említettem.) Arról beszéltem, hogy az általad kifejtett dolgok (mindjárt vettek belőle államkötvényt) esetleges logikus következménye (rakja félre inkább az állam eleve, ingyen) miért nem működik, és ezért mi is a realitás. Ehh.

"Nosza, terjesszük ezt ki gyorsan, mindenkire."

Ne haragudjál már meg nagyon, de te most mi a jóistenről delirálsz? Merthogy az ámokfutásodnak semmi köze az MNYP-hez és hogy miért is van teljesen rendben egy MNYP-nél még a pozitív nullszaldó is (vagy hogy a rákba hívják magyarul a black zerót), az hótzicher.

"Ne csak a mnyp esetében követeljenek egyéni számlákat (és garantált profitot a nyugati érdekeltségű pénztárak tulajdonosainak) hanem rögtön az eü legyen a következő piaci alapokon nyugvó eleddig állami feladat, amit kiszervezünk szintén lehetőleg nyugati profitorientált cégeknek."

Nos, azt nyilván tudod, hogy ez csak úgy működhet, hogy 1) csak bizonyos részterületeket, és 2) szigorú szabályozás mellett. (Nohát, az MNYP-k pont ugyanígy működtek! Látod, minden nap egy sor újabb meglepetés!) Ezekre voltak nagyon szép kísérletek az egészségügyben is amúgy, bár kétségtelen, hogy egy szatyor belsejéből teljességgel észrevehetetlenek.

(Egyébként hát látod, az állami adminisztráció is működhetne csodásan, de valahogy még az egyéni számlákig sem sikerült eljutnunk. Pedig Selmeczi Gabriella személyesen ígérte meg a saját szájával, talán nincs is még hét éve.)

Arra már tényleg csak mellékesen mutatnék rá, mekkora hangulatkeltés(i próbálkozás) már ez a "lehetőleg nyugati profitorientált cégeknek". Aha, nem voltak magyarok MNYP-ben sem. Ja, jó, voltak, de akkor is. Se. (Az OTP-t hívhatod külföldinek, de nyugatinak?)

Womb Raider 2017.10.24. 10:30:12

Egy kérdés... ha ez a fajta nyugdíjpénztár akkora világrengető ötlet volt, mi a bánatért nem vette át senki? Az IRA nem ugyanaz, a HSA meg aztán végképp nem.Az ömnyp szintén más tészta, valóban piaci alapokon szerveződik, ami mindjárt más módon ösztönzi a vagyonkezelőket.
A kmnyp működése körüli anomáliákról (főleg a kezdetekben) és az enyhén szólva nem túl acélos vagyonkezelésről itt is olvashatsz: www.mnb.hu/letoltes/gki-gazdasagkutato-zrt-kozvelemeny-kutatasi-palayzat-magannyugdijakrol.pdf

a 3000 milliárd meg miért is volt megtakarítás? Mert átlapátolták a (nem csak) nyugati biztosítókhoz és a hiányát (a nyugdíjfizetésekkor) hitelekből kompenzálták. meg fizették a kamatokat az abból vásárolt állampapírok után (ami tudom, szuper dolog volt, hiszen 'hazai' pályán folyt.).. Másrészt nem tűnt el, nagy valószínűség szerint egy nyugdíjakra konvertálódó ígéret. Aki maradt, az a tb nyugdíj 25%-át bukta, aki rábólintott az einstandra, az viszont full nyugdíjat fog kapni, amíg él.

"Ne haragudjál már meg nagyon, de te most mi a jóistenről delirálsz? "

Arról, hogy az állami ellátórendszerek nem (csak...hogy lásd, kompromisszumképes vagyok) attól döglődnek, hogy Patásorbán eltalicskázza a pénzt, hanem abból, hogy a főleg bal/lib oldalról erőltetett 'szolidaritás' (kommunizmus light) már növelhetetlen terheket akaszt az aktív adófizetőkre , hogy ne kelljen a szent tehenekhez nyúlni. Meg attól is, hogy a rendszerváltáskor ijesztő mértékben megnövekvő munkanélküliséget eldugták a nyugdíjasok közé és olyanok húznak nyugdíjat már huszonéve, akik ennél nem sokkal (vagy egyáltalán nem) több ideig fizettek járulékot.. az összegekről ne is beszéljünk. Az eü detto. Egy jókora csoport az átlagnál többet vesz ki a kasszából és a szép az, hogy betenni már 2 generáció óta alig tesz. Mégsem lehet megvonni tőlük az ellátást, még a gondolata is rásszizmus (holott minden potyautasra érvényes lenne a minimál ellátás) Az a baj (a sztenderd lopás mellett) hogy hihetetlenül sok mancs turkál a közös kasszában és mint örök szavazóbázisok meg is tehetik, viszont fogy azok száma akik a kasszát töltögetik. (A türelmük fogyásáról már szó se essék..)
Szóval követelhetd Selmeczin az egyéni számlákat, de mi is lenne azokkal, akiknek a számlája már rendesen mínuszban van?

ámbátor 2017.10.24. 16:08:35

@Womb Raider: "Egy fogyatkozásod van; eredj el, add el minden vagyonodat, és add a szegényeknek, és kincsed lesz mennyben" Márk 10.21 Elég egyértelmü?
és persze nem vagy köteles e-szerint élni, csak ha számot tartasz arra az örök életre, amit a keresztény vallások ígérnek neked. Akkor viszont nemigen volna helye kifogásoknak meg hezitálásnak.
Ha viszont nem eszerint élsz, nincs jogalapod a hitnek, vallásnak, egyháznak kijáró tiszteletröl beszélni. Csak a következetességet kérem számon.
érdekes módon, tapasztalatom szerint pont azok, akik valóban a hitüknek megfelelö életet élnek, azoktól tapasztalom a legnagyobb türelmet, és azokat hallom a leghangosabban követelni a "köteles tiszteletet", akik amúgy saját érdeküket legelöre teszik.

velőtanya 2017.10.24. 22:25:24

@ámbátor: "Mezítelen voltam, és megruháztatok"
Hát ez a pont például összejött néha a tranzitzónában, gumibottal.

Womb Raider 2017.10.25. 06:37:31

@ámbátor: Csakis a következetességet kértem számon, felfognád végre? A tapasztalataid meg a tiédek, értékeld azokat saját szemponjaid alapján. Én ugyanígy teszek az enyémekkel... és igen, vélhetően nem teljes az egybeesés ezeket illetően.
A kötelességeket leghangosabban emlegetők, számonkérők (tapasztalataim szerint...) azok , akik másokat igyekeznek rávenni, hogy érdekeiket vessék alá másokénak, vagy legalábbis az övékének.
Tőlem püfölheti a liberális zsidó a konzervatív keresztényt, ahogyan jólesik, de akkor ne jelenjen meg elvárásként a felebaráti szeretet. (Vica-versa... ha így jobb.. mondjuk én sem hupákolok az Izraelben folyó palesztin/zsidó adok-kapok kapcsán. )

Womb Raider 2017.10.25. 06:39:59

@velőtanya: Ja... az úgy kezdődött, hogy a rendőr visszaütött..
Nem kevered te véletlenül a 2006. októberi eseményekkel?

seol 2017.10.25. 15:45:58

@Womb Raider:

Ezt úgy kiosztották azzal, hogy "mondd fel" szó szerint? Sebaj, majd ha tanulsz minimális földrajzot és közelmúlt-történelmet az isiben, egy-két dologra visszatérünk, jó? De ha kérsz valakitől egy térképet, és hajlandó azt is megmutatni, melyik konfliktus hol zajlott, lehet, magadtól is leesik egy két dolog. Mondjuk a legvalószínűbb az, hogy a térkép az asztalról.

seol 2017.10.25. 15:52:42

@Womb Raider:

Látom, korábban kellett volna megkérdezni: anyanyelved a magyar?

Nem pont a felebaráti szeretetet szokták számonkérni, hanem azt, hogy "egyesek úgy verik a mellüket, hogy mekkora keresztények, és ezért mennyi többletjog jár nekik, hogy közben minden reggel kecskét áldoznak egy fordított pentagrammán* a pincében".

* közbeszerzés volt, sz'al fordított háromszög lett

incze 2017.10.25. 16:00:57

@Womb Raider: ez általában egy butaság. minden nagyobb eszmerendszerrel egy normális ember már csak így van, van amit méltányol benne, és elfogad, sőt tisztel, és van amit nem fogad el, sőt olyasmi is, ami egyenest mulatságosnak tart (és a vallások profán szemmel erre bőséggel nyújtanak alkalmat, mindenik). amit te itten kifigásolsz, az a valláson kívülieknek, de a benne élőknek is a legtermészetesebb magatartása, és amit dühödten követelesz, kritikátlan bigottság. nehéz lehet ilyen bináris gondolkodással élni.

más kérdés, ha nem a vallásra néznek profán szemmel, hanem jámbor híveket gúnyolnak fölöslegesen és otrombán. de enneél azért sokkal gyakoribb, hogy elvakult és csöppet sem jámbor hívek mindent, ami nem száz százalékos azonosulás, gúnynak és támadásnak fognak föl.

Womb Raider 2017.10.25. 16:09:11

@seol: Jó... tehát érdemben nem tudtál hozzátenni semmit, maradt a személyeskedés :)
Ha a nagy arcod nem zavar a látásban,akkor a háborúk listáját lécci vesd össze a vándorok etnikai eloszlásával és talán még az is feltűnikmajd, hogy a távolság nem akadály, a világ tetszőleges pontjáról képesek voltak az elmúlt 2-3 évben útrakelni. Kétségtelen, hogy az arab térség adta a zömét, de ugyebár te, mint magasan kvalifikált kartográfus, te sem tudsz szomszédos arab országról? Háború érintette is csak egy van, de az onnan esetleg jövőket szerintem különösebb cécó nélkül sikerül beléptetni. Ugyanis vannak papírjaik és nem visítanak, ha biometrikus azonosítót szeretnének hozzájuk rendelni. :)
Ha nagyon bunkó akarok lenni, akkor azt mondom, az emberi könyörületesség annál jöhet szóba, aki nagyjából emberi normák szerint viselkedik és egy minimálisan elvárható együttműködési szándékot mutat.
A második hozzászólásod erőltetett poénkodásával végképp nem tudok mit kezdeni, szimplán mellébeszélésnek veszem.

Womb Raider 2017.10.25. 16:21:24

@incze:" amit te itten kifigásolsz, az a valláson kívülieknek, de a benne élőknek is a legtermészetesebb magatartása, és amit dühödten követelesz, kritikátlan bigottság. nehéz lehet ilyen bináris gondolkodással élni."

Hááát... akkor ne élj így. Ám ne légy hangember...verbál-karitász a köbön...
Effektíve a nagy dumán túl mit is tettél le a sajátodból az ügy érdekében? Azon elgondolkodtál már, hogy az arab/muszlim világból érkezőkkel kapcsolatos averziók abszolút nem jelentenek minden menekültre egyaránt érvényes elutasítást?
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/meghokkento_statisztika_magyarorszag_a_bevandorlok_paradicsoma.602814.html
Nahááát... büdös xenofób keresztény magyarok...

(a jámbor hívek amúgy szerintem semmivel nem érzékenyebbek mint egy másik vallás hívei, csak éppen őket piszkálni nem tabu, sőt, kifejezetten liberális,progresszív tempó.)

seol 2017.10.25. 16:27:41

@Womb Raider:

Már csak az a rész hiányzik, hogy mi köze annak a zavart izének, amit írsz bármihez, amiről bármikor szó volt. Vagy azon kellene nagyon meglepődni, hogy a szír háború menekültjeinek egy része nem állt meg a török sikátorokban?

Ahogy elnézem, minden összetett mondatot eleve mellébeszélésnek veszel, szóval harmadszor már nem magyarázom el, jó?

seol 2017.10.25. 16:35:04

@Womb Raider:

Nem tűnt még fel, hogy az idiótáknak betanított "miért nem fogadsz be migránsokat hőőő" és társai nem passzolnak minden kérdéshez, ugye? :-D

A belinkelt cikkek tartalmát meg érdemes valaki magyarul tudóval elmagyaráztatni, mielőtt. De csak egy ötlet ez, végül is miért próbálom elrontani a szórakozásunkat? Szóval javaslom annak kifejtését, hogy a 40-es évek zsidókkal kapcsolatos játékos averziói nem jelentették azt, hogy a minden pestit Dunába akartak volna lőni -- kíváncsi vagyok, mit tudsz kihozni a dologból.

Womb Raider 2017.10.26. 06:25:05

@seol: Még mindig adós vagy a jó példával... A nagy propaganda szövegen és saját égig zsökő humanizmusod nyálazásán túl mit is tettél te a menekültekért? Buzgón biztattál mindenkit, hogy legyenek könyörületesek? Vagy?

A 40-es évek zsidósággal kapcsolatos legendáriuma ugyan nem passzol ide, tudtommal nem voltak menekültek. Ám élnek/éltek Mo.-n görög, lengyel és még sok náció képviselői... sőt, muszlimok is élnek szép számmal. Szóval izzadságszagú az erőlködés, amivel a magyarok xenofóbiáját igyekszel bemutatni.
Nem, nem lepődöm meg , hogy az arabok nem álltak meg a tesók wellness központjaiban.. azon sem, hogy tőlünk elvárják, hogy hajbókoljunk és tejben-vajban fürdessük őket.. volt már, hogy arról a vidékről voltak vendégeink, hallgattuk már az Allahu akbart vonyító müezzint... szóval van tapasztalat és ebből jön a védfekezési reflex, meg abból, ahogyan szerte európában is 'integrálódnak'
Honnan veszed magadnak a bátorságot, hogy olyan kockázatvállalásra buzdíts , ami lehet, csak 10-50 év múlva mutatja meg milyen veszélyes játékba is kezdtünk. A 'menekültek' közé nem kis számban keverednek potenciálisan veszélyes alakok és a 2-3 generációval későbbiekről meg aztán végképp csak sejtéseinkk lehetnek. Jó tett helyébe jót várj, ugye?
Végül: mi közünk azon térség problémáihoz? ???? Mi okoztuk? Vannak felesleges erőforrásaink és eszközeink megoldani? Háromszor annyi 'menekült' vár menekülési lehetőségre, mint amekkora Európa népessége. Szerinted mi lehet ennek a vége? Bohóckodás, szemforgatás ez így. Körbeszopkodjátok magatokat és smúzoltok a haverokkal, hogy ti mekkora világrengető humanisták vagytok. Már várom , hogy a rohingyákat is beköltöztessük, hiszen van ott is baj bőven...

seol 2017.10.26. 16:42:08

@Womb Raider:

Van valami édes, de végtelenül fárasztó abban, amikor egy-egy khm, nevetségesen buta szerencsétlen 5-10 figyelmeztetés után se tud leakadni a bemagolt baromságokról, szóval csak csendesen szólnék sokadszor, hogy egyrészt semmit nem tudsz arról, mit mondtam valaha is a kérdésről (azokról a kötelező baromságokról, amelyeket nagyjából minden fideszes nyomorult automatikusan rávetít mindenkire, aki nem hajlandó vele hörögni, nagyjából egy szót sem írtam, de gondolom, lassan ki tudod hozni a buzicigányt is), továbbá annak, hogy "befogattamehuszmigráncsot", semmi köze semmihez. A te (nem a "tiéd" persze) súlyosan ostoba logikád alapján a rákbetegek állami szívatásáról is csak az beszélhet, aki lakásában gyógyított már legalább tízet. (Plusz persze ha menekültüggyel foglalkozó szólal meg, az meg azért kussoljon, mert migráncsoknak segít.)
Ha mondjuk téged vág pofán egy rendőr (tudom, hogy a legtöbb ilyen versenyző úgy hiszi, hogy a fasizmus csak másokon csattanhat, az egész ettől olyan élvezetes), csak az reklamálhat, akinek volt már galandférge?

Azt, hogy a viszonylag általános magyaroszági xenofóbiát azzal próbálod tagadni, hogy "de van, akit nem gyűlölünk", írjuk csak a már említett nevetséges butasághoz, ismerjük a hasonló "érveket" a zsidók deportálásával kapcsolatban is (ami természetesen teEeljesen máÁás, még akkor is, ha sok nyilas szlogenben csak 1-2 szót írtok át), de biztos megvannak mindenhol, ahol rasszista barmok élnek -- ahhoz meg, hogy közvetlenül e próbálkozás után sikerült odazsúfolnod pár sort a dögkútból frissen kimászott legidiótább rasszizmusból, hadd gratuláljunk, jó? :))) Te, nem lehet, hogy Solymosi Eszter környékén élt pár muszlim is akkoriban?

Jól van, Blöki, akkor szépen levezetted, hogy mindenkinek ártani kell és lehet és senkinek nem kell semmiben segíteni, mermivanha20évmúlva csúnyaemberlesz ésbarnaabőrea sivatagimajmokgonoszok. Persze ha rajtad csattanna egy-egy ilyen "logika", végtelenül fel lennél háborodva, a legtöbb kisnyilas érdekes módon csak másokra szereti alkalmazni azt, amit betanítottak neki. És pszt, a turisták közé gyakran keverednek veszélyes alakok (a fideszes haveri körről nem is beszélve), tudod, mi a teendő, ugye? Nem, nem úgy értettem, hogy mehetsz turistát verni vagy fideszes kezet csókolgatni, gyere vissza. :-D

Egyébként másik pszt, senki nem várt 'tőletek' megoldást, el vagytok foglalva úgyis a folyamatos lopással és rombolással, a felvetés az volt, hogy legalább közvetlenül ártani nem kéne -- de magyarázd el ezt pszichopatáknak ugye.

Womb Raider 2017.10.26. 17:22:41

@seol: Ööö... szerintem most már magaddal beszélgetsz.. kiötlöd, mit is akartam mondani,meg hogy mire gondoltam és jól elvitatkozgatsz. Habzik a szád, vagdalkozol már mindennel, ami éppen eszedbe jut. csak a lényeget feleded ki folyton: hol is a parancsolat arra nézvést,hogy a saját érdekeinket alá kell rendelni másoknak? Erről mesélj és ne bújj a handabandád mögé. A menekültek problémáját ott, a gyökerénél lehet megoldani és ott is kell és ebben támogatom a Soros pajtás ötletét (ami nem terv...) Viszont semmi értelmét csakveszélyét látom annak,hogy tömegében analfabéta és totálisan más értékrendben szocializálódott embert helyezzünk el aknaként az Eu-s országok bármelyikében. Látszik, hogy semmilyen formában nem akarnak és sokuk nem is képes beilleszkedni, inkább önkéntes gettósodást választanak, annak minden negatívumával együtt.
Fölösleges erőforrás pazarlás, szánalmas tetszelgés a nagy megmentőt játszva.

Annyit azért elmondanék, mert látom más érv nem lévén nekiálltál antiszemitázni,az mindig beválik. Hát egy lópikulát. Tojok arra, ami 75 éve történt. Semmi közöm az akkor történtekhez és rohadtul fárasztó. hogy már lassan mindent annak tükrében kell megvizsgálni. Elmúlt, már csak pár nagyon meggyötört 95-100 éves szemtanú él, ideje lezárni azt a korszakot. ..és attól, hogy Izrael állam külpolitikáját bírálni merészelem (beleértve a palesztínokkal kapcsolatos tetteiket) még csak a hozzád hasonlóan hülye és elvakult libsik üvöltenek antiszemitizmus.
Inkább beszélj arról, hogy a nagy bölcselkedésen túl effektíve teszel-e valamit úgy, ahogy egyébként azt másoktól elvárod? Érzésem szerint még véletlenül sem, de szívesen vezényelnél, osztohgatnál utasításokat másoknak. És nem jó a szívsebészes párhuzamod, mert csak akkor van jogod bírálgatni és megszólni másokat, amennyiben te valóban különbül cselekszel.

incze 2017.10.26. 19:39:05

@Womb Raider: azt hiszem, te csak túl egyszerű ember vagy. ami nem pászent rendelkezésedre álló egy bithez, az kiesik, pedig a világ színesebb. pl.

"attól, hogy Izrael állam külpolitikáját bírálni merészelem (beleértve a palesztínokkal kapcsolatos tetteiket) még csak a hozzád hasonlóan hülye és elvakult libsik üvöltenek antiszemitizmus."

antiszemitizmust leghangosabban nem a liberálisok kiáltanak mostanában, sőt nem ritkán liberálisokra kiáltják, pl. az obama-kerry külpolitikára, amely sokban rosszallotta a bibi-kurzust, amelyről sok minden gondolható, de hogy liberális lenne, az kevéssé, és egyre kevésbé. (az antiszemitázás akko kulminált, mikor évtizedes gyakorlattal szakítva nem vétóztak meg egy izraelt elítélő bt határozatot). ugyancsak nem vádolható liberalizmussal a trump korányzat sem, amely most függesztette föl unesco tagságát a szervezetben eluralkodott aniszemita befolyásra hivatkozva. de hasonló húrokat pengetsz, mint az angol munkáspárt hagyományos ága (van ez az ún. baloldali antiszemitizmus), amit viszont antiszemitának tart a munkáspárt vezetésére aspiráló londoni polgármester, aki változatosság kedvéért muszlim.

egyszerűen kevés az az egy bit öregem.

incze 2017.10.30. 21:01:37

@incze: és @poszt: autóipari függés, az ország újraiparosítása, termelékenység.

---
"Az MNB a 2015 márciusi inflációs jelentésében meg is állapította, hogy nagyon szétnyílt az olló az ipar kibocsátása és a hozzáadott értékének alakulása között. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy az egyre dominánsabbá váló autóipar hozzáadott értéke a feldogozóipar átlagánál alacsonyabb. Emellett a kőolaj-feldolgozás hozzáadott értéke is csökkent."

"Nem csak a munkaerőhiány dolgozik a kormány céljai ellen, hanem az is, hogy romlik az ország termelékenysége. Miközben, az egy munkaóra alatt megtermelt GDP-t tükröző termelékenység 2013-ban, az USA-ban mért arány 52,4 százalékát tette ki Magyarországon, addig 2016-ban már csak a 48,8 százalékát. Eközben például Csehország elhúzott előttünk: termelékenységük 2013-ban az USA-béli 54,3 százalékát, 2016-ban pedig már az 57,1 százalékát érte el"

www.napi.hu/magyar_gazdasag/vesztesre_all_a_kormany_a_szaktarca_hallgat.650122.html