Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A keresztény értelmiségiek esete Európával

2017.10.11. 16:57 | jotunder | 39 komment

 

     Erről a szövegről fogok pár sort írni.

     Nem tartom túl sokra (egészen pontosan, senkinek sem tartom) Lánczi Andrást, mindazonáltal nem gondolom azt, hogy egy szöveget, vagy inkább azokat a gondolatokat, amelyek a szöveg mögött vannak el kellene utasítanom, csak azért, mert Lánczi neve van alatta.

     Azt sem gondolom, hogy egy gondolatot vagy el kell fogadnom, vagy el kell utasítanom. Néha elég, ha tudomásul vesszük bizonyos gondolatok létezését, és itt a tudomásulvétel többet jelent a toleranciánál, relevanciát is tulajdonítunk a gondolatnak, függetlenül attól, hogy magunkénak érezzük-e vagy sem.

     Személy szerint relevánsnak tartom a keresztény Európa gondolatát. Nem szeretném, ha ez a gondolat eltűnne a közös szellemi platformunkról.

      A Paris Statement túlságosan metaforikus ahhoz, hogy elemezzék, én az általam komolyan vett aláírók gondolataira próbálok reflektálni pár mondatban.

     Rémi Brague a Sorbonne emeritus professzora, nevét mostanában az iszlámmal kapcsolatos nézetei miatt szokták emlegetni (ezek a nézetek mintha tükröződnének a szövegben). Én azonban a szekularitás és a szekularizmus közötti különbségtételt választottam a brague-i gondolatok közül, mert valamiért ezt tartottam a legizgalmasabbnak és a legrelevánsabbnak a szöveg szempontjából.

     Brague szerint a szekularitás, tehát az Egyház elválasztása bizonyos dolgoktól, Politikától, Tudománytól, a mindennapi élet technikai jellegű kérdéseitől. Nem Isten, nem az Istennek tetszőség elválasztásáról, hanem az Egyháztól való elválasztásra gondol, amit megkülönböztet a szekularizmustól, amit ő alapjában véve az ateizmus ideologizációjának tart. Brague szerint szekuláris társadalomról értelmetlen beszélni, és a modern Európa (lásd a szöveget) nem képes olyan alapvető fogalmak értelmezésére, mint a Szép, a Jó, az Igaz és a Lét Értelme.  Naponta beszélünk, szépről, jóról, igazság és ha kerülni is próbáljuk, életünk része a saját létünk értelmén való gondolkodás. A puszta tény, hogy  értékesnek tartjuk a jövő generációjának életét, azt mutatja (legalábbis Brague számára), hogy implicite elfogadjuk a teremtett élet szentségét, miközben a szekularizmus azt diktálja, hogy csak a saját maximum száz esztendős időhorizontunkban gondolkozzunk.

     Roger Scruton (szintén az aláírók között van) szokott beszélni arról, hogy a Szépség eltűnése vagy relativizációja hogyan gyengítette meg Európát. Olyasmit nézünk, hallgatunk, amiről tudnunk kellene, hogy nem értékes, a "nézés" és a "hallgatás" céljai közül elkezdett hiányozni a szépség befogadására való törekvés.  Azt is tapasztalhatjuk, hogy az Igazság is feláldozható bizonyos szekuláris értékek védelme érdekében, nem beszélve a értelmezésének puszta felvetéséről.

    Én azt gondolom, hogy nem értenék egyet Brague-gal vagy Scrutonnal a konkrét Jóról, Szépről és Igazról, de a felvetésük relevanciáját nem vitatom.

   Látható az is, hogy jelentős nyugati értelmiségiek találnak vigaszt Orbán és Kaczyinski rendszerében, nem is nagyon leplezik, hogy a szekularizmus ideológiájával szemben felálló Új Európa vezetőinek gondolják őket. Kétlem, hogy a populizmus veszélyességét hírdető liberális-katolikus Chantal Delsol professzor különösebben szimpatizálna a Habony Árpád és Vajna Andy által reprezentált moralitással, vagy esztétikai örömet jelentene számára a felcsúti futballstadion és a mellette álló magántulajdonban lévő épület szerves egysége, hogy egyáltalán bármit is tudna arról, hogy mi folyik Németh Szilárd és Semjén Zsolt országában. Orbán az ellenségük ellenségének tűnik, a Keresztény Európa védelmezőjének, a határkerítés építőjének, aki becikkelyezte az Alaptörvénybe, hogy a házasság mindig egy férfi és egy nő kapcsolatát jelenti, és így tovább. Valószínűnek tartom, hogy Delsol professzor sejti, hogy Orbán problematikusabb figura annál, mint amilyennek a kávé mellett Lánczi professzor leírta, de ez most egy ilyen világ.

   

 

    

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8012954359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Mackósajt 2017.10.11. 17:54:58

"A puszta tény, hogy értékesnek tartjuk a jövő generációjának életét, azt mutatja (legalábbis Brague számára), hogy implicite elfogadjuk a teremtett élet szentségét, miközben a szekularizmus azt diktálja, hogy csak a saját maximum száz esztendős időhorizontunkban gondolkozzunk."

Bírom amikor a nagyon kifinomult vallásos gondolkodók így megmondják, hogy szerintük mit diktál a szekularizmus vagy az ateizmus. Ennél is jobb az az érvelés, hogy az ateisták igazából hisznek Istenben (tehát hazudnak), mert ha nem hinnének, akkor rettenetesen és látványosan szenvedniük kellene emiatt. Ez kb. ez a szint. De legalább nem akarja rózsafüzérrel elijeszteni a Sátánt, perspektíva kérdése, hogy értékelni tudjam.

incze 2017.10.11. 18:08:36

nagyon mélyen nem értek egyet azzal, hogy a szép, meg a jó definiálásának, majd pedig kvázi-kinyilatkoztatásának bármiféle erőszakszervekkel, erős jogosultságokkal megtámogatott politikai képződmény lenne a megfelelő platformja. hogy az efféle követelmények támasztása "releváns", azt kényszerűen elfogadom, minden releváns, amivel az embernek baszakodnia kell, mészároslőri is releváns, és ebben az értelemben sajnos igen releváns a fundamentalizmus ezer fajtája is.

Geo_ 2017.10.11. 18:22:38

Csak 1 példa:

"tév-Európa zsarnoksága ellen, amely antidemokratikusnak bélyegez mindent, ami azt a kizárólagos jogát fenyegeti, hogy meghatározza, mi tekintendő erkölcsileg megengedhetőnek" - helyette majd ők aztán jól megmondják...

S nagyon szépen keverik a nemzet és a szülőföld fogalmát...

A lényeg: a tév-Európának nevezett EU integráció épp azokon a területeken ad szabadságot a tagállamoknak - ami a legjobban fák az aláíróknak...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.11. 18:36:57

Túl messze vannak ahhoz, hogy lássák: ezek hazudnak? Itt nem valamiféle antik (pláne nem középkori) esztétika visszatéréséről, valami magasabb erkölcs vágyáról van szó, hanem egy ájtatos mázzal leöntött harácsolásról, megalomániáról és a lehető legzülöttebb, legprimitívebb szélhámosságról.

Minek az ellenségei ezek a magyar urak a külföldi profok szemében? Hiszen éppenséggel ugyanaz a gátlástalan rablás és felhalmozás, a bármiféle non-selfish vagy uram bocsá transzcendentális értékek iránti teljes közömbösség jellemzi a magyar vezetést mint amivel (jogosan vagy jogtalanul) a "másik oldal" elhajlásait szokták volt vádolni.

Ha itt valódi keresztényi visszafordulás zajlana, valamilyen megtisztulásnak a politikai vágya, akkor ez a vidékről felcucálódott csürhe nem márványtermeket építtetne magának a királyi várban, hanem szerény körülmények között és bő imádság közben munkálkodna a legszegényebbek megsegítésén.

Szóval ahhoz szvsz vagy súlyosan demensnek, vagy súlyosan felületesnek, vagy súlyosan képmutatónak kell lenni, hogy valaki ezekkel bármilyen transzcendentális érték alapján közösséget vállaljon.

vizitor 2017.10.11. 18:49:20

már szerb antal arról ír, hogy a xix. század végi francia reakciós írók programja értékes fából művészien kifaragott vaskarika. a linkelt nyilatkozat kissé rímel erre. ellenben itthon erről szó sincs, csak kiragadott mondatok habonyizálva, semjén zsolt, sőt rezsi szilárd által felböfögve.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.11. 19:14:17

@harmadikszem: A legfontosabb alapmotivum az iszlammal kapcsolatos ellenerzes lehetett (Brague, Benetton, Spruyt, Storme), a masik pedig a szekularizmus elleni harc (Scruton, Delsol). Spaemann Ferenc papa kritikusa. Joch egy cseh bolond, oriasi botranyai voltak, Legutko pedig miniszter is volt, es szinten eleg kemenyvonalas figura.
Lanczi szeret nyuzsizni. A harom francia komoly intellektus , komolyan is veszik oket Franciaorszagban, es szerintem semmi baja sem lesz attol az embernek ha megprobalja oket megerteni. Sajnos azzal semmit sem lehet kezdeni, hogy Orban szimbolizalja a "Return to our Christian Roots" eleterzest, mert oket sem nagyon erdekli a konkret Orban. Ebbol a szempontbol o olyan, mint Che Guevara, aki konkretan egy sztalinista gyilkos volt, de nyugati baloldali fiatalok egy fiktiv Che Guevara kepet vasaljak a polojukra.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.11. 19:15:47

@jotunder: ez utóbbi egy nagyon jó hasonlat és ebből meg is lehet érteni az egészet.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.11. 19:16:44

@jotunder: sőt majdnem mondtam is valamit orbánról meg a kivasalásról de aztán rájöttem hogy ilyet nem mondunk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.10.11. 19:17:38

@vizitor: ezek inkabb csak sertett emberek. ugy erzik, hogy lebontjak azt az europat, amelyben ok felnottek. szerintem ez nem egeszen igy van, de az teny, hogy vannak bizonyos jelensegek, amelyeket lehet igy ertelmezni. scruton nagyon hires filozofus, de angliaban gyakorlatilag paria, az, hogy tart itt ott eloadast egy dolog, de a leheto legrosszabbakat illik rola gondolni (amiert persze o eleg sokat tett).

Mackósajt 2017.10.11. 19:55:39

@jotunder: De egyes öregek az ókor óta érzik úgy, hogy lebontják a fejük felül a világot, amelyben felnőttek. (Valószínűleg régebb óta, csak az ókori görögöktől maradt róla először írás.) És egyes fiatalok is, akik hisznek a sosem volt aranykorban. Ennek igazából egyáltalán semmi köze ahhoz, ami Magyarországon történik, még ha ezek az emberek azt is hiszik.

jaegtoer 2017.10.11. 20:23:10

@jotunder:

"_ugy erzik, hogy lebontjak azt az europat, amelyben ok felnottek. szerintem ez nem egeszen igy van_"

Mint mezítlábas eszű, egyszerű mezei gondolkodó, akihez nagyon közel áll a keresztényi gondolat, csak én nem jutottam elég közel hozzá, még én is látom, hogy az az idealizált keresztény Európa -amit oly előzékenységgel vizionálnak egyesek és sokak- összességében sohasem létezett, éppen úgy, mint a megemlített , ikonná jegecesedett Che.

[Én, aki időnként még az egyház védelmére is felemelem a szavam, vagy legalábbis mekkelekesen kopácsolok a billentyűzeten, kristálytisztán vágom, hogy Európa -az az Európa, amitől vagy amiben olyan jól érezzük vagy éreznénk magunkat, az egyház ellenére és ellenében lett azzá, ami.
A nyilatkozat relevanciáján nem tudok tűnődni sem, hiszen Lánczi megjelenése az aláírók között épp annyira zavaró, mint az inkvizítorok máglyáiból a kereszténység nagyobb dicsőségére gomolygó füst és az áldozatok égett húsának dúsan áradó szaga.
Európa mára sokkal, de sokkal többé vált, mint amennyit a keresztény Európa valaha is adni tudott, és még nem tudni, hogy milyenné lesz, de az biztos, hogy az országhatárokkal szabdalt keresztény Európa hajszolása és megvalósítása* tragikus visszalépést jelentene mindahhoz, amit egy a szabadságra szövetkezett egyesült Európa nyújthat.
* a megvalósítás, mint opció már csak azért is hiú ábránd, mert az emberek tömegei itt már igen régen nem keresztények, nem vallásosak, legfeljebb manipulálhatók.]

fortin2 2017.10.11. 21:32:40

@jotunder: Scruton naygon híres és végtelenül lapos filozófus, akinek harminv éve akadt néhány esztétikai tanulmánya, ami érdekessé tette, de mint konzervatív filozófus lassan elér a molnártamási mélységekbe. Tehát nem a konzervatív filozófiája mioatt nézik ki a jobb akadémiai helyekről GBben, hanem mert silánnyá vált. Nálunk persze fel lehet mutatni, mint nagy angol konzervatív gondolkodót, de ez csak a szegénységünket mutatja.
Természetesen létezik konzervatív, antibaloldali és kerezstény filozófia, de az a Jóistennek hála nem azon a szinten vegetál, mint ennek a párizsi nyilatkozatnak a lamentálása.

volker 2017.10.12. 01:41:23

nekem ezt a Keresztény Európa dolgot még mindig nem sikerült teljesen megértenem. vajon a 30-éves háborúra tetszik gondolni?

ami a francia konzervatív gondolkodókat illeti: az asszem úgy volt, hogy Gide lelkes volt, aztán meghíták, tejben-vajban fürösztötték, aztán hazament és megírta, hogy úbasszameg-bocsika. de említhetnénk Koestlert is. fasza dolog ám az empíria...

János Szántó 2017.10.12. 06:34:12

kackackac.....325-ös zsinat óta leledző CSUHÁSVALLÁSIPARI KONSZERN NEM ""KERESZTÉNY", SEM A KLÓNJAI.325-ös zsinat művallása a legprimitívebb, legaberráltabb, legembertelenebb lényhordát , teoklaszta vallást hozta össze , szellemi sötétségük hamis ,hazug dogmáikból fakad, népek szakralitások kiirtói, százmilliók tudatos megvezetői és FÉL-ELEMBEN tartói.GONDOLKODNI ÉS GOOGLET HASZNÁLNI NEM TUDÓK KIHASZNÁLÁSÁBAN A CSÚCSON JÁRNAK e maffiapénzmosodás cégkonszern szoknyásfiúi.
VALÓDI , SZAKRÁLIS KERESZTÉNYSÉG, 325-ÖS ZSINATNÁL(esszénusok-gnosztikusok -ariánusok eretneknek nyilvánításával, üldözésével , megölésével ) ---AMIT NAGY KONSTANTIN RENDELET EL --- MEGHALT. Utána jövő művallás és klónjai , plagizált-szerkesztett mesekönyvre, hazug dogmákra mutogató VÉR ÉS ARANY VALLÁSA , VALLÁSAI , még nyomokban sem tartalmaz JÉZUSI minőséget....vallások-politikai mozgalmak CÉLJA : URALNI ÉS MEGFEJNI A GONDOLKODÁSRA KÉPTELEN KÉTLÁBÚAKAT.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.10.12. 08:03:30

@Geo_: Az a gondjuk, hogy a liberális EU nem ad jogot a szabadság állami korlátozására, csak az egyéni szabadságjogokat védi, nem a kormányok korlátlan hatalmát.

nerángass 2017.10.12. 08:18:24

Összevetettem kicsit az eredeti szöveget a magyar fordítással. Az az érzésem, hogy akarva, akaratlanul sikerült – már a címmel – egyfajta szubverzív áthallást beleültetni a magyar forditásba. Nekem semmi különösebb bajom sincs azzal, hogy ki, milyen Európában hisz, amíg azt nem állitja mindjárt az elején, hogy az az egyedüli igazi. Azon merengek, hogy a nyilatkozat értékitéleteit vajon hogyan fogalmazta volna meg Lánczi András . Mert azt már tudjuk hogy a gyakorlatban milyen problematikus figurák ( nagyon erős eufemizmus ) nyüzsögnek a zászló alatt ( v.ö. Che Guevara ). És ez itt a baj. A vita emelkedettségében jól hangzik, hogy „a zene politikailag gyanús”. A probléma az, hogy rögtön akad tettrekész csőcselék – minden „oldalon” – amely kész csörömpölve masírozni.

Muad\\\'Dib 2017.10.12. 08:25:37

@Online Távmunkás:
Az EU kifejezetten védi a kormányok korlátlan hatalmát, ha azt épp neki tetsző módon gyakorolják. Lásd pl.: Spanyolország (azt veretek félholtra akit akarok), Németország (majd én megmondom mi az álhír).

velőtanya 2017.10.12. 12:44:00

Csak félig-meddig tartozik ide, de tegnap az ATV-n láttam pár percet Szörényi Leventéből, akit az utóbbi években szokás "rendes" konzervatív művésznek/értelmiséginek tartani a liberális oldalon - hogy pontosan miért, arról és sajnos lemaradtam, de biztos van oka. Rónai Egon volt a műsorvezető, akit én bizonyos értelemben néha majdnem kedvelek, de azért eléggé jellemző rá, hogy valószínűleg Adolf Hitlerrel is simán elcsevegne mondjuk a vegán táplálkozás előnyeiről, "az egyéb dolgokat meg most ne feszegessük" attitűddel.
Most is ment a smúzolás, aztán egyszer csak Rónai feltette a kérdést, hogy van-e SZL szerint tényleg Soros-terv. A válasz ez volt: természetesen van, KELL hogy legyen, majd egy kis kitérő után: a Soros-terv tulajdonképpen a rózsadombi paktum szerves folytatása, ami mára már BEBIZONYOSODOTT, hogy az egyedüli akadálya volt a nemzeti felemelkedésnek a kilencvenes években. Rónai kicsit zavarba jött (mint aki nem erre a válaszra számított), de minden ellenvetés nélkül inkább elterelte a témát; talán azt akarta elkerülni, hogy a Cion bölcsei is előkerüljenek, mint következő logikus retrospektív láncszem. (És akkor lásd a hsz elejét, a normális jófej konzervatívról, meg minden)

cheetah_01 2017.10.12. 14:35:04

"Európaiak vagyunk. Európa miénk." Ki mondja ezt? Az aláírókból az következik, hogy Európa birtokosa: férfi. Hm ... Az is, hogy fehér. Nagyon mélyen lakozik a szívükben az európaiság, az is süt a szövegből. (Vajon mit élnek meg európaiként?!) A derék európaiak nem tudják, hogy nem létezne Európa reneszánsz arab közvetítés nélkül?! Nem lehet, hogy ők egy eleve előítéletes Európa-képpel számolnak?! Európa tényleg csak keresztény gyökerekből táplálkozik?! A mai Európa tényleg csak fehér, keresztény férfiakból és az ő értékrendjükből áll?

cheetah_01 2017.10.12. 14:41:43

Egyébként a bináris oppozíciókba ragadó érvelések (v.ö. "igazi Európa" vs tév-Európa) rendszerint tanulatlanságból származnak, és ostobaságba torkollnak ...

cheetah_01 2017.10.12. 14:50:42

Elnézést kérek azoktól, akik unják, mégis: ma nem a papagájkommandó, nem a hazugságok, nem az alternatív igazság/jobb, nem a passzivitás, nem a befelé fordulás, nem az összefogás hiánya stb., hanem a tudatlanság a legnagyobb baj. Szövegértésre kell megtanítani az embereket ... Értő embereket kell valahogy csinálni ... Ez pedig nem politikai kérdés, hanem retorikai, interpretációs, befogadáselméleti ... stb. Szakembereket kellene bevonni ...

Myrath 2017.10.12. 15:35:45

Európa mitől keresztény Európa azt nem tudom, és most sem tudtam meg. Viszont sok ellentmondás van a szövegben, pl. az individuum magányosságának problémája és a emberi kiválóság megcélzása együtt hogy lehet? Beszél állampolgári egységről meg túlzásba vitt egyenlősdiről. Tehát az alattvalók alkossanak állampolgári egységet azért, hogy az "egyenlőbbek" a populizmus táptalaján, az egyház és a megújult egyetemek hathatós közreműködésével manipulálhassa az ostoba, ezért nyugodt, egységbe tömörült állampolgárokat.

Ez elég középkori sztori.

RontoPal 2017.10.12. 17:07:19

@velőtanya: Sz. L. alapesete annak, aki teljesen hozzánemértő módon, nagy magabiztossággal beszél dolgokról. Ezt már azt I. OV kormány idején is többször bizonyította. Valamikor jó dalszerző és énekes volt, de már elmúlt...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.10.12. 17:51:01

@velőtanya: aszonygya 07 28-tól "a rendszerváltásnál volt egy úgynevezett rózsadombi tizenhármak összeesküvése. Azóta se tudjuk hogy volt e ilyen vagy nem, de ami pontokba szedve kiderült vagy valaki megírta vagy nem tudom, az pontosan úgy történt"

hát én ezen beszartam, ez olyan konkrét volt :)

balmoral 2017.10.12. 19:30:48

Az lehet, hogy van valahol egy keresztény Európa, én mindenesetre jó néger ateista román zsidóként muszlim törökökkel, albánokkal és arabokkal építem a kapitalizmust, és ezt valahogy elfogadják a keresztényszociális bajorok. Eddig még legalábbis nem szóltak, hogy nem kéne ezt nekünk itten csinálni.

ijontichy 2017.10.12. 20:22:52

@balmoral: Off "néger ateista román zsidóként" És a fél szemed is üvegből van? Mert ha nem, úgy könnyű ;-) On

balmoral 2017.10.13. 04:45:51

@ijontichy: Nem mondtam, hogy nehéz. De hát az vagyok, akinek mondom magam. Igaz, a néger kivételével a többit le is tagadhatnám.

tucano 2017.10.13. 10:20:44

Valaki szoljon a kormanynak, hogy Ramadan alatt nehezebben toljak a talicskat az ehsegtol a sracok, a bojt miatt. Ez turhetetlen!

OoOoOo 2017.10.13. 16:36:44

nekem az összes ilyen ki-,be-,meg-,-áltvány,-nyilatkozat etc szellemi pankráció, kicsit megroggyant hulk hoganekkel. árnyékboksz, semmit nem jelentő, semmire nem kötelező, egymásra inkonzisztensen dobált szavak halmaza.

viharangöntő 2017.10.13. 18:10:59

@velőtanya: Sz.L. szeretetreméltó ember, amennyiben számos szeretetreméltó vonása van, még ha viszonylag kevesen akadnak is (értsd: üres halmaz), akik az eszéért szeretik. Meglehetősen sok jót tett már életében ahhoz, hogy ezek mellett elférjen néhány (értsd: sok) bődületes baromság.
Megállapítást érdemel, hogy nem bűnöző, és nem gerinctelen féreg. Nem haszonélvezője az Orbán-rezsimnek, nem kollaborál elvtelenül. Ha hébe-hóba felfigyel egy-egy gazemberségre, arról nyilvánosan is beszél, jóllehet szó szerint milliárdos és életében szentté avatott kirakati figura lehetne, ha követné a kollaboránsok (Ákos, Pataky stb) példáját, kussolna, és beállna a sorba Orbán talpát nyalni.
Mondom mindezt úgy, hogy engem kifejezetten hidegen hagy a zenei munkássága, nem érint meg, soha nem is érintett meg. De jár neki a méltányosság.

turist 2017.10.14. 17:49:22

@viharangöntő: Azt nem tudom kollaborál- e, de elgondolkodtató, hogy a 80- as évek legelején a Szabadság- hegyen kik üzemeltethettek teniszpályákkal, medencével, stb. szolgáltató, Fonográf club névre hallgató "műintézményt". Sok jót tett már életében.

viharangöntő 2017.10.14. 18:24:43

@turist: Engem tényleg nem érint meg különösebben a zenei munkássága, de sokakat igen. Amit ezen a listán találsz, annak nagy része hozzátartozik a magyar kultúrához, akár tetszik, akár nem: hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%B6r%C3%A9nyi_Levente_szerzem%C3%A9nyeinek_id%C5%91rendi_list%C3%A1ja
Nem szeretnék beszállni a fürdővízzel a gyereket is-versenybe.
A Fonográf club létrejöttéről nincs túl sok információm. De ha mindenki sáros, akinek már a nyolcvanas évek elején volt mit aprítani a tejbe, akkor Bródy, Presser, Rubik Ernő, Béres József, Kocsis Zoltán stb. stb. éppúgy sáros, mint Sz.L. Vagy pedig kénytelenek vagyunk megállapítani, hogy önmagában véve ettől még nem sáros Sz.L. sem.

seol 2017.10.14. 18:56:56

@viharangöntő:

Persze, nem kell pusztán az anyagi helyzetéből következtetéseket levonni. De azért emlékszem arra, amikor piliszántói barátaim mutatták Szörényi friss(?) házát pár száz méterrel arrébb, plusz a megjegyzéseikre is arról, mennyire igyekeznek a helyi hatóságok nem felfigyelni az építkezésekre vonatkozó törvények nem-betartására. Jó, ez inkább a "gazdag és híres" kérdéskör.